Ik blijf er wel bij dat als je een Nasus tegenhebt, en je kunt niet zelf counterpicken en je matchup dus niet zo gunstig is dat je jungle early echt een paar keer moet langskomen of 9/10 kan je Nasus niet laten stoppen met farmen (na pakweg de 10e minuut is het al te laat).
Als ik kan counterpicken is het makkelijk zat. Oftewel neem je een mage (tegen bv een Vladimir kan Nasus echt niet veel doen) oftewel neem je iets met een belachelijke early game damage om hem te zonen (ik denk aan Riven, Nidalee).
Vaak helpen junglers spijtig genoeg niet genoeg early terwijl dat het moment is om Nasus pijn te doen. Als hij 300 stacks heeft en al wat tanky items na 15-20 minuten is het al te laat...
Opvallende statistiek overigens. Nasus heeft een winrate van 48% met AD + Armor + MR runes. Met ArP, CDR & armor is dit 58% Dat is een absurde winrate.
*Note: De tweede set runes wordt wel maar gebruik in 10% van de matches; dus 3000 tegen 300 games is natuurlijk wel een behoorlijk verschil maar de afwijking blijft belachelijk hoog.
Ik zie ook veel mensen starten met Flask + 3 pots, terwijl een ruby christal + 2 pots volgens mij een veel efficientere start is. Gewoon opfarmen tot een +- 850 ofzo goud, kindlegem + pots + boots/armor (afhankelijk wat nodig is) en terug TP'n naar top. Dan heb je al 25% CDR op dat moment.
Alternatief (mss nog net iets veiliger super early) kan ook cloth + 5 pots om dan een glacial shroud te rushen, dat item is meer gold efficient dan kindlegem, maar overall een minder efficient build path.
Kindlegem + cloth = 1150 gold voor 200 HP 15 armor & 10%CDR
Glacial + ruby = 1350 voor 150 HP 20 armor & 10% CDR.
Aangezien het op Nasus gaat om zo snel mogelijk zoveel mogelijk stacks te hebben is het eerste path volgens mij efficienter aangezien je eerder kan recallen en dus sneller je CDR hebt. In combinatie met je CDR runes zit je na je eerste back al op 25% en dat is echt veel.
**EDiT**: Natuurlijk heb je nog eens 5% van je masteries, dus dat is 20% op lvl 1 & 30% na je eerste back; dus op lvl 1 6,4 seconden per potentiele stack ipv 8
*Note: Nu ik het uittyp bedenk ik me. Dan is gewoon cloth5 start om dan op 850-950 goud (afhankelijk van je pots) te backen voor kindlegem mss wel de middenweg tussen veilig/efficient.
Tegen AP champs verandert je build path dan wel weer natuurlijk aangezien je dan een early spirit visage wilt en de MR van spectre's mss belangrijker is dan CDR kwestie van niet alle 2 minuten dood neer te liggen
[
Voor 5% gewijzigd door
Jebus4life op 07-05-2015 14:43
]