[PC] League of Legends - Deel 10 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 45 Laatste
Acties:
  • 112.879 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
TheBrut3 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:50:
Eigenlijk verkoop je nooit iets. Daarbij zijn 2 uitzonderingen en dat kunnen je start items of boots zijn.
Je koopt normaal alleen items die je gaat "upgraden".

Eigenlijk heeft Riot best een slechte uitleg over toch een vrij ingewikkeld spel. Ik heb al genoeg spelers gezien die items verkopen en vervolgens de upgrade kopen, gewoon totaal de verkeerde items kopen (AP voor ED enz.) of 4x hetzelfde item kopen. En dat is dan geen onwil, maar ze weten gewoon niet beter.
Ja ik vind het best lastig al die verschillende items, maar nu ik weet dat je echt gericht moet gaan kopen voor upgrades die je later nodig hebt maakt het misschien wat makkelijker :)

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Ik ben sinds enige tijd lvl 30 en ben nu begonnen aan wat ranked games. Ik merk dat ik op dat niveau een game nog niet altijd kan carryen (jungler, midlane, adc) dus beperk me indien mogelijk tot een support / top lane rol.

Ik ben na mijn 10 games begonnen in Silver 1, maar na een slechte reeks naar Silver 2 afgedaald. Heb een paar dagen geleden wel een Best of 3 gespeeld om weer naar Silver 1 te gaan, maar deze werd door mij met 2-1 verloren.

Ik ben op zoek naar wat tips / ervaringen voor het klimmen op de ladder.

p.s. Als mensen een keer samen willen spelen, dan houd ik me aanbevolen :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Carnagy op 06-05-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
teupje schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:04:
[...]

Ja ik vind het best lastig al die verschillende items, maar nu ik weet dat je echt gericht moet gaan kopen voor upgrades die je later nodig hebt maakt het misschien wat makkelijker :)
een hele hoop goede items voor een champion staan al voor geselecteerd in de shop.

daarnaast kan je als je een beter build weet deze zelf ook aanmaken op je profiel bij iedere champion.

Ik gebruik meestal toch wel de voor geselecteerde build, aangezien ik bijna iedere item kan vinden in de shop, welke ingredienten ik hier voor nodig heb etc etc.

Je moet zelf maar kijken wat jij het makkelijkst vind
Carnagy schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:36:
Ik ben sinds enige tijd lvl 30 en ben nu begonnen aan wat ranked games. Ik merk dat ik op dat niveau een game nog niet altijd kan carryen (jungler, midlane, adc) dus beperk me indien mogelijk tot een support / top lane rol.

Ik ben na mijn 10 games begonnen in Silver 1, maar na een slechte reeks naar Silver 2 afgedaald. Heb een paar dagen geleden wel een Best of 3 gespeeld om weer naar Silver 1 te gaan, maar deze werd door mij met 2-1 verloren.

http://www.lolking.net/summoner/euw/64092740#profile
Karma is op het moment een out of meta support, misschien kun je kijken of je meer champions als tresh of leona kan spelen.
daarnaast zou je kunnen kijken op youtube om beter te worden met support.
In normals trainen met champions.

wat ook vaak goed werkt is "suck up" tegen team genoten. geef ze complimentjes wanneer ze het goed doen en vraag op een normale manier of ze iets beter kunnen doen als het fout gaat.
daarnaast kun je ook gaan coachen door te pingen naar objectives etc.

[ Voor 45% gewijzigd door Martin0 op 06-05-2015 15:01 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37

http://www.lolking.net/summoner/euw/64092740#profile
Speel evelynn :D

Maar misschien vaker support items kopen op karma? En pas als je wat kills op pakt ap items kopen :)

Als je karma goed kan spelen vooral blijven doen, ze brengt best wat utillity mee met der, samen met een sivir is helemaal leuk :) Care about escapes, je rent gewoon keihard weg.. Daarnaast zie je karma ook niet meer veel in ranked.

Meeste wat mensen haten is als ze tegen een champ staan die ze niet goed kennen of niet goed tegen kunnen spelen :)

HEINEKEN

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31
TheBrut3 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:50:
Eigenlijk verkoop je nooit iets. Daarbij zijn 2 uitzonderingen en dat kunnen je start items of boots zijn.
Je koopt normaal alleen items die je gaat "upgraden".

Eigenlijk heeft Riot best een slechte uitleg over toch een vrij ingewikkeld spel. Ik heb al genoeg spelers gezien die items verkopen en vervolgens de upgrade kopen, gewoon totaal de verkeerde items kopen (AP voor ED enz.) of 4x hetzelfde item kopen. En dat is dan geen onwil, maar ze weten gewoon niet beter.
Is natuurlijk moeilijk voor te stellen voor de doorgewinterde lol spelers, waar de item builds en paths al koek en ei is en je er niet bij hoeft na te denken.

Maar ik weet nog in het begin toen ik het voor het eerst speelde dat ik random items kocht en verkocht, en dat Trinity Force wel het meeste OP item moest zijn om te kopen omdat het zo duur was, ongeacht welke champion, en inderdaad BF swords op Mages kopen haha.

End game dus maar met 1 item rondlopen de Trinity Force, omdat ik dus niet wist dat je items kon upgraden.
Pas later zei iemand tegen mij dat je items kon upgraden, ging een wereld voor mij open :D

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 15:13
Nog een paar kleine tips voor de nieuwere onder ons.

Een game hoef je lang niet altijd te carryen natuurlijk, al is het gevoel wel heel fijn. Je moet gewoon doen waar je champion goed in is en dat uitvoeren.

Voor supports betekend dat de ADC beschermen, engagen (Leona, e.d.) en warden.

Voor Mid lane kan het betekenen om 1 target z.s.neer te halen/nuken, zoals LeBlanc en Syndra dat doen. Andere mid laners zoals Lissandra, Orianna draaien meer om teamfights en CC.

Junglers moeten vooral proberen te ganken, andere lanes te helpen, wards neerzetten, buffs securen en helpen met objectives. Wat dat betreft is het junglen vrij complex en valt er veel te leren.

Top laners zijn er vooral voor de engages en het beschermen van de backline (ADC, APC en soms de support). Je hebt ook "carry" top laners zoals Fiora, Kennen, Jax en Tryndamere die allemaal net zoveel damage kunnen leveren als een mid laners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:33

Secsytime

Automagisch

Xanthian schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:58:
Nog een paar kleine tips voor de nieuwere onder ons.

Een game hoef je lang niet altijd te carryen natuurlijk, al is het gevoel wel heel fijn. Je moet gewoon doen waar je champion goed in is en dat uitvoeren.

Voor supports betekend dat de ADC beschermen, engagen (Leona, e.d.) en warden.

Voor Mid lane kan het betekenen om 1 target z.s.neer te halen/nuken, zoals LeBlanc en Syndra dat doen. Andere mid laners zoals Lissandra, Orianna draaien meer om teamfights en CC.

Junglers moeten vooral proberen te ganken, andere lanes te helpen, wards neerzetten, buffs securen en helpen met objectives. Wat dat betreft is het junglen vrij complex en valt er veel te leren.

Top laners zijn er vooral voor de engages en het beschermen van de backline (ADC, APC en soms de support). Je hebt ook "carry" top laners zoals Fiora, Kennen, Jax en Tryndamere die allemaal net zoveel damage kunnen leveren als een mid laners.
Goede tip voor de nieuwe mensen onder ons, speel deze toplaners niet.. want over het algemeen maak je slechte beslissingen over engages t.o.v. van je team. Waardoor je dood gaat en in chat gaat ragen "team follow pls" o.i.d.

In plaats daarvan kan je beter peelen voor je carries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:47
Secsytime schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:10:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens eigenlijk. Imo kan je als nieuwe speler en in de lagere ELO's (zeg t/m Gold) beter toplaners pakken waarmee je ook damage kan doen. Dus Jax, Nasus en dat soort types. De tanks als Maokai of Mundo zijn zeker goed in tanken, maar een team doet daar gewoon veel te weinig mee in de SoloQ. Als premade zijn die champs veel leuker omdat je direct kan communiceren met je team, maar in de SoloQ valt het mij toch vaak tegen.

Kan natuurlijk zijn hoe ik ze speel, maar dat is wel mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

TheBrut3 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:58:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens eigenlijk. Imo kan je als nieuwe speler en in de lagere ELO's (zeg t/m Gold) beter toplaners pakken waarmee je ook damage kan doen. Dus Jax, Nasus en dat soort types. De tanks als Maokai of Mundo zijn zeker goed in tanken, maar een team doet daar gewoon veel te weinig mee in de SoloQ. Als premade zijn die champs veel leuker omdat je direct kan communiceren met je team, maar in de SoloQ valt het mij toch vaak tegen.

Kan natuurlijk zijn hoe ik ze speel, maar dat is wel mijn ervaring.
Want je positioning en champion skill kennis is als je nieuw bent super de luxe. Zeker met een squishy champion, lekker out of position lopen. Klinkt niet heel erg goed, imo.

Overigens zou ik Nasus, Mundo, Jax en Maokai niet aanraden aan nieuwe spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nasus is wel goed te doen voor nieuwe spelers, alleen denk ik niet dat hij heel leerzaam is.
Zijn laning is wel heel sterk. Lijkt me fijn als je nieuw bent. CS is pakken super makkelijk met zijn Q. En ook zullen je tegenstanders je slecht van stacken af kunnen houden dus je lategame is bijna gegarandeerd.
Alleen heeft hij wel een heel een dimensionale speelstijl, goede teamplay zal je niet snel met hem leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:27:
Nasus is wel goed te doen voor nieuwe spelers, alleen denk ik niet dat hij heel leerzaam is.
Zijn laning is wel heel sterk. Lijkt me fijn als je nieuw bent. CS is pakken super makkelijk met zijn Q. En ook zullen je tegenstanders je slecht van stacken af kunnen houden dus je lategame is bijna gegarandeerd.
Alleen heeft hij wel een heel een dimensionale speelstijl, goede teamplay zal je niet snel met hem leren.
Spelen wij dezelfde Nasus? Zijn laning is pas decent vanaf level 6-9? Heel veel nieuwe spelers snappen de Q niet, tenminste ik kom op men smurf veel clueless spelers tegen die Nasus spelen.

Late game zijn stacks leuk, maarja als je kapot gekite wordt heb je er niks aan.. dus.. positioning..

Edit: daarnaast is Nasus pas echt goed als je CDR runes hebt.. en ja.. die zijn duur en alleen viable op Nasus en mssn 1-2 andere champs.

[ Voor 14% gewijzigd door Secsytime op 06-05-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Lastig in zijn algemeenheid tips te geven waar je veel aan hebt; hangt ook af van waar je eigen voorkeuren liggen.

Een game carryen is ook niet altijd nodig en dat lukt niemand altijd, maar als je kennelijk jungle, mid en adc zoveel mogelijk mijdt, zou ik zeggen: ga die rollen dan juist eens goed oefenen in normals.

Zeker als je in Silver wilt doorstoten naar Gold, zou ik niet teveel support spelen want dan blijf je relatief afhankelijk van je teammates en vooral je eigen adc. De support mains onder ons kijken daar vast anders tegenaan, maar ik zou vooral proberen met champs/lanes te spelen waarmee je in potentie kan carryen.

Champs als Karthus, Heimer, Master Yi, Karma en zelfs Ashe zou ik meer links laten liggen. Met Ashe heb je dan wel vrij aardige winrate en KDA, maar Ashe is één van de zwakste adc's (na de remake zal dat wel anders zijn, maar daar zijn we nog niet). Je zal in principe met Jinx, Sivir, Graves betere resultaten moeten kunnen neerzetten.
Secsytime schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:10:
[...]
Goede tip voor de nieuwe mensen onder ons, speel deze toplaners niet.. want over het algemeen maak je slechte beslissingen over engages t.o.v. van je team. Waardoor je dood gaat en in chat gaat ragen "team follow pls" o.i.d.

Eens met TheBrut hier.

Peelen voor je carries, ik weet niet of dat nou in Silver de ideale weg is. Volgens mij is het voor een 'nieuweling' beter om gewoon te proberen top lane te winnen en te pogen te de boel te carryen. Het blijft solo queue, dus pak een top laner die ook zelf een stevige tik kan uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:33:
[...]

Spelen wij dezelfde Nasus? Zijn laning is pas decent vanaf level 6-9? Heel veel nieuwe spelers snappen de Q niet, tenminste ik kom op men smurf veel clueless spelers tegen die Nasus spelen.

Late game zijn stacks leuk, maarja als je kapot gekite wordt heb je er niks aan.. dus.. positioning..

Edit: daarnaast is Nasus pas echt goed als je CDR runes hebt.. en ja.. die zijn duur en alleen viable op Nasus en mssn 1-2 andere champs.
Nasus word inderdaad pas echt een beetje sterk op level 6 ja. Maar het is toch best moeilijk om hem daarvoor dood te krijgen omdat je als Nasus early heel wat pots spamt, je heal doet dan nog niet zoveel voor sustain maar het is toch ongeveer een gratis vamp scepter. Ook zal je tegenstander bijna altijd pushen als hij wilt harassen.
En omdat je meestal toch geen camp doet kan je gewoon een back doen en terug tp'en als je toch low raakt om nog meer pots te stacken.
Daarna zou je als je de goede resists bouwt wel moeten kunnen sustainen in lane. Je kan natuurlijk wel geganked worden maar ik weet niet of andere nieuwe spelers wel weten dat ze een Nasus lane moeten ganken.
Het kiten is inderdaad vervelend maar ook hier zijn nieuwe spelers best wel mega slecht in.
En je hebt tegenwoordig Righteous Glory wat een gelukte engage toch wel bijna garandeert.
Ben trouwens echt blij met dat item, mannetjes als Garen of Volibear waren echt totaal hopeloos tegen types als Kalista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:43:
[...]

Nasus word inderdaad pas echt een beetje sterk op level 6 ja. Maar het is toch best moeilijk om hem daarvoor dood te krijgen omdat je als Nasus early heel wat pots spamt, je heal doet dan nog niet zoveel voor sustain maar het is toch ongeveer een gratis vamp scepter. Ook zal je tegenstander bijna altijd pushen als hij wilt harassen.
En omdat je meestal toch geen camp doet kan je gewoon een back doen en terug tp'en als je toch low raakt om nog meer pots te stacken.
Daarna zou je als je de goede resists bouwt wel moeten kunnen sustainen in lane. Je kan natuurlijk wel geganked worden maar ik weet niet of andere nieuwe spelers wel weten dat ze een Nasus lane moeten ganken.
Het kiten is inderdaad vervelend maar ook hier zijn nieuwe spelers best wel mega slecht in.
En je hebt tegenwoordig Righteous Glory wat een gelukte engage toch wel bijna garandeert.
Ben trouwens echt blij met dat item, mannetjes als Garen of Volibear waren echt totaal hopeloos tegen types als Kalista.
Nieuwe spelers hoeven niet per se andere nieuwe spelers tegen te komen in ranked natuurlijk.. Je wordt gematched qua rank, niet qua nieuwigheid,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Heimerdinger is niet een champ die ik zou mainen als nieuwe speler, maar het is wel een leuke champ om te proberen. Vooral als je nog geen goede champ mid of top hebt. Velen weten niet hoe ze er tegen moeten vechten, en je leert baiten en positionering (of je faalt natuurlijk erg). Karthus kan tegen newbies ook goed zijn aangezien veel te lang in lane blijvenen je dus met je ult af en toe gratis kills kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Skyclad schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:18:
Heimerdinger is niet een champ die ik zou mainen als nieuwe speler, maar het is wel een leuke champ om te proberen. Vooral als je nog geen goede champ mid of top hebt. Velen weten niet hoe ze er tegen moeten vechten, en je leert baiten en positionering (of je faalt natuurlijk erg). Karthus kan tegen newbies ook goed zijn aangezien veel te lang in lane blijvenen je dus met je ult af en toe gratis kills kan pakken.
Voor het leren van positioning e.d. kun je beter adc spelen.

Met Karthus af en toe een gratis kill via zijn ulti pakken, tja, heb je geen overtuigendere argumenten om hem te spelen? :P

Ik zou bijvoorbeeld Cho'gath aanraden. Werkt prima in zowel top als mid (zelfs jungle eventueel), is slechts 1350 IP geloof ik (voor zover dat een rol speelt), past goed in de huidige tank meta, is geen moeilijke champ, heeft prima cc en sustain, wordt tanky via zijn ult en met wat AP items is de burst al gauw mid laner waardig mede dankzij zijn hoge base dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Ok: Karthus kan je ook kills pakken als je half slapend achter je PC hangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skyclad schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:18:
Heimer was de eerste champ die ik kocht, toen kon je met zijn grenades nog turrets raken met 1 ap ratio.
Veel makkelijkere wins waren niet te behalen, gewoon 3 turrets neerzetten en granaten naar de turret gooien.
CS´en deden die turrets ook beter dan ik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Snap niet waarom mensen early game proberen Nasus te killen..zo makkelijk om met wat wave manipulation hem early game compleet te zonen van stacks/gevoelig maken voor ganks, en als je hem dan killt is de lane (en daarmee normaal gesproken ook de rest van de map) gewoon over tot 25 minuten.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Dat met die champion-masteries ziet er toch wel grappig uit. Krijg spontaan weer zin om wat LoL te spelen (en nee dit is geen sarcasme).

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Rordarok schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 03:25:
Snap niet waarom mensen early game proberen Nasus te killen..zo makkelijk om met wat wave manipulation hem early game compleet te zonen van stacks/gevoelig maken voor ganks, en als je hem dan killt is de lane (en daarmee normaal gesproken ook de rest van de map) gewoon over tot 25 minuten.
Als ik tegen hem sta, kill ik hem ook graag zo veel mogelijk. Echte wave-manipulation heb ik nooit goed begrepen. Sowieso is top niet echt mijn lane overigens.

Iemand nog tips qua wave-manipulation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Damienx2 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:36:
Dat met die champion-masteries ziet er toch wel grappig uit. Krijg spontaan weer zin om wat LoL te spelen (en nee dit is geen sarcasme).
Ja, vind het ook erg vet.. alleen jammer dat het niet met terugwerkende kracht is ): maar dat is mssn ook wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Koekiemonsterr schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:35:
[...]

Lastig in zijn algemeenheid tips te geven waar je veel aan hebt; hangt ook af van waar je eigen voorkeuren liggen.

Een game carryen is ook niet altijd nodig en dat lukt niemand altijd, maar als je kennelijk jungle, mid en adc zoveel mogelijk mijdt, zou ik zeggen: ga die rollen dan juist eens goed oefenen in normals.

Zeker als je in Silver wilt doorstoten naar Gold, zou ik niet teveel support spelen want dan blijf je relatief afhankelijk van je teammates en vooral je eigen adc. De support mains onder ons kijken daar vast anders tegenaan, maar ik zou vooral proberen met champs/lanes te spelen waarmee je in potentie kan carryen.

Champs als Karthus, Heimer, Master Yi, Karma en zelfs Ashe zou ik meer links laten liggen. Met Ashe heb je dan wel vrij aardige winrate en KDA, maar Ashe is één van de zwakste adc's (na de remake zal dat wel anders zijn, maar daar zijn we nog niet). Je zal in principe met Jinx, Sivir, Graves betere resultaten moeten kunnen neerzetten.

[...]

Eens met TheBrut hier.

Peelen voor je carries, ik weet niet of dat nou in Silver de ideale weg is. Volgens mij is het voor een 'nieuweling' beter om gewoon te proberen top lane te winnen en te pogen te de boel te carryen. Het blijft solo queue, dus pak een top laner die ook zelf een stevige tik kan uitdelen.
Dank je! Ik begrijp wel dat ik sowieso mijn champion pool wat moet uitbreiden. Ik heb de goedkoopste champs gekozen. Ik ben er nu toch wel over uit dat ik wat goede champs moet gaan kopen met RP. Misschien toch maar eens voor een Vayne en Jinx gaan voor ADC, Le Blanc voor mid en een leuke jungler en top laner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Ero-Sensei schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:06:
[...]

Als ik tegen hem sta, kill ik hem ook graag zo veel mogelijk. Echte wave-manipulation heb ik nooit goed begrepen. Sowieso is top niet echt mijn lane overigens.

Iemand nog tips qua wave-manipulation?
Een nasus heeft geen escapes, dus als hij voorbij midden van de lane is, heeft hij een probleem met ganks.
Het idee is dus dat je de wave aan jou kant van de lane houdt, en dat zodra hij daar voorbij gaat je hem als de malle de toren in pushed. Het freezen van een lane, en het snel kunnen uitpushen is dan dus erg belangrijk.

Een nasus staat het liefst net voor zijn toren te last hitten, en op lage levels eigenlijk onder zijn toren.

Ik wil niet zeggen dat ik goed ben met nasus, maar ik speel hem wel graag, en als je hem op 10 minuten onder de 100 stacks kan houden (20 minuten onder de 300) dan ben je goed bezig, mocht hij meer hebben dan krijg hij al snel kill potential op je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Carnagy schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:26:
Dank je! Ik begrijp wel dat ik sowieso mijn champion pool wat moet uitbreiden. Ik heb de goedkoopste champs gekozen. Ik ben er nu toch wel over uit dat ik wat goede champs moet gaan kopen met RP. Misschien toch maar eens voor een Vayne en Jinx gaan voor ADC, Le Blanc voor mid en een leuke jungler en top laner.
Meh... Er zijn wekelijks gratis champs, probeer ze eens uit. Verder zijn er sales voor half RP en dat scheelt best veel euries als je even wacht op je champ. Je zal net zien dat jou champ de week nadat je hem kocht in de aanbieding komt.

Verder zitten er genoeg picks tussen de goedkope champs hoor.
450 IP: Annie, Amumu, Garen, Yi, Sivir
1350 IP: Cho'Gath, Fiddle, Janna, Jax, Malphite, Morgana, Nasus, Sion, Teemo, Tristana, Twisted Fate, Udyr, Veigar, Xin Zhao.

Misschien niet allemaal FOTM champs of god tier picks, maar als je ze goed kan spelen kunnen ze allemaal meekomen. En dat is vooral het belangrijkst op het begin, zorg dat je een champ goed kan spelen en dat je de matchups kent. Er zijn genoeg mensen die zitten de picken aan de hand van een counter lijst. Maar als je vervolgens niet weet WAAROM één champ de ander countert, dan is het vrij useless tegen een speler die bijna deticated met die ene champ speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
IdieEasy schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:30:
[...]

Een nasus heeft geen escapes, dus als hij voorbij midden van de lane is, heeft hij een probleem met ganks.
Het idee is dus dat je de wave aan jou kant van de lane houdt, en dat zodra hij daar voorbij gaat je hem als de malle de toren in pushed. Het freezen van een lane, en het snel kunnen uitpushen is dan dus erg belangrijk.

Een nasus staat het liefst net voor zijn toren te last hitten, en op lage levels eigenlijk onder zijn toren.

Ik wil niet zeggen dat ik goed ben met nasus, maar ik speel hem wel graag, en als je hem op 10 minuten onder de 100 stacks kan houden (20 minuten onder de 300) dan ben je goed bezig, mocht hij meer hebben dan krijg hij al snel kill potential op je.
Die begrijp ik wel, ik ken Nasus, en weet hoe tegen hem te spelen. Ik doelde meer op wave-manipultie in het algemeen. Freezen dat lukt me wel, maar hoe een wave te manipuleren dat de lane daadwerkelijk gepushed wordt niet echt (zonder farm achterstand op te lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:05

Jebus4life

BE User

Ero-Sensei schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:04:
[...]

Die begrijp ik wel, ik ken Nasus, en weet hoe tegen hem te spelen. Ik doelde meer op wave-manipultie in het algemeen. Freezen dat lukt me wel, maar hoe een wave te manipuleren dat de lane daadwerkelijk gepushed wordt niet echt (zonder farm achterstand op te lopen).
*Ik ben er ook geen held in, maar gewoon even algemeen advies, wat ik meestal zelf niet deftig opvolg.

2 "zondes" die de meeste spelers (en ik ook, meestal omdat ik niet geconcentreerd genoeg ben) maken op dat vlak: Meer doen dan enkel lasthitten. Als je meer doet dan enkel de last hit pakken (en je tegenstander doet dat niet) push je automatisch. En dan heb ik het niet over echt pushen of blijven AA'n, maar gewoon meer doen dan enkel de lasthitpakken.

En de andere: Niet genoeg "tegenpushen" als je tegenstander wel pusht. Dan kom je (zeker in de early levels in de problemen omdat je onder je tower gepushed bent en de lane de kans krijgt om (min of meer) te resetten. Als je tegenstander de lant wilt pushen moet je zelf hetzelfde doen, want anders heb je na 2/3 waves plots 10 minions onder je toren, want je kan de wave nog niet freezen op dat level tenzij je een enorme hit op je HP pakt.

Betere spelers, corrigeer me of vul aan :p

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Ero-Sensei schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:04:
[...]

skillcapped.com heeft alle info die je nodig hebt omtrent wave manipulatie :+ :D

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jebus4life schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:33:
[...]

*Ik ben er ook geen held in, maar gewoon even algemeen advies, wat ik meestal zelf niet deftig opvolg.

2 "zondes" die de meeste spelers (en ik ook, meestal omdat ik niet geconcentreerd genoeg ben) maken op dat vlak: Meer doen dan enkel lasthitten. Als je meer doet dan enkel de last hit pakken (en je tegenstander doet dat niet) push je automatisch. En dan heb ik het niet over echt pushen of blijven AA'n, maar gewoon meer doen dan enkel de lasthitpakken.

En de andere: Niet genoeg "tegenpushen" als je tegenstander wel pusht. Dan kom je (zeker in de early levels in de problemen omdat je onder je tower gepushed bent en de lane de kans krijgt om (min of meer) te resetten. Als je tegenstander de lant wilt pushen moet je zelf hetzelfde doen, want anders heb je na 2/3 waves plots 10 minions onder je toren, want je kan de wave nog niet freezen op dat level tenzij je een enorme hit op je HP pakt.

Betere spelers, corrigeer me of vul aan :p
Wat je zegt klopt gewoon hoor.
Dit kan je ook doen
Je kan de wave ´pullen´ level 1 wat je in de LCS ziet, dan neem je agro en zorg je dat alle minions van de tegenstander er 1 van jou hitten zodat jouw wave sneller doorgaat.
Maar dit zal matig werken want Nasus is waarschijnlijk in lane level 1 dus hij kan dit stoppen en dan pak je best veel damage. Ook heeft hij als je dit doet een level lead, dus zal het moeilijk zijn om geweldige trades te zetten.
Wat voor mij het beste werkt is gewoon een camp level 1 doen, de meeste Nasus zullen dan automatisch hun lane pushen gezien er niemand is die tegen pusht. Als hij slim is zet hij wel zo´n freeze maar dan heb jij de level lead en kan je de lane resetten in zijn turret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ik blijf er wel bij dat als je een Nasus tegenhebt, en je kunt niet zelf counterpicken en je matchup dus niet zo gunstig is dat je jungle early echt een paar keer moet langskomen of 9/10 kan je Nasus niet laten stoppen met farmen (na pakweg de 10e minuut is het al te laat).

Als ik kan counterpicken is het makkelijk zat. Oftewel neem je een mage (tegen bv een Vladimir kan Nasus echt niet veel doen) oftewel neem je iets met een belachelijke early game damage om hem te zonen (ik denk aan Riven, Nidalee).

Vaak helpen junglers spijtig genoeg niet genoeg early terwijl dat het moment is om Nasus pijn te doen. Als hij 300 stacks heeft en al wat tanky items na 15-20 minuten is het al te laat...

Opvallende statistiek overigens. Nasus heeft een winrate van 48% met AD + Armor + MR runes. Met ArP, CDR & armor is dit 58% Dat is een absurde winrate.
*Note: De tweede set runes wordt wel maar gebruik in 10% van de matches; dus 3000 tegen 300 games is natuurlijk wel een behoorlijk verschil maar de afwijking blijft belachelijk hoog.

Ik zie ook veel mensen starten met Flask + 3 pots, terwijl een ruby christal + 2 pots volgens mij een veel efficientere start is. Gewoon opfarmen tot een +- 850 ofzo goud, kindlegem + pots + boots/armor (afhankelijk wat nodig is) en terug TP'n naar top. Dan heb je al 25% CDR op dat moment.
Alternatief (mss nog net iets veiliger super early) kan ook cloth + 5 pots om dan een glacial shroud te rushen, dat item is meer gold efficient dan kindlegem, maar overall een minder efficient build path.

Kindlegem + cloth = 1150 gold voor 200 HP 15 armor & 10%CDR
Glacial + ruby = 1350 voor 150 HP 20 armor & 10% CDR.

Aangezien het op Nasus gaat om zo snel mogelijk zoveel mogelijk stacks te hebben is het eerste path volgens mij efficienter aangezien je eerder kan recallen en dus sneller je CDR hebt. In combinatie met je CDR runes zit je na je eerste back al op 25% en dat is echt veel.
**EDiT**: Natuurlijk heb je nog eens 5% van je masteries, dus dat is 20% op lvl 1 & 30% na je eerste back; dus op lvl 1 6,4 seconden per potentiele stack ipv 8

*Note: Nu ik het uittyp bedenk ik me. Dan is gewoon cloth5 start om dan op 850-950 goud (afhankelijk van je pots) te backen voor kindlegem mss wel de middenweg tussen veilig/efficient.
Tegen AP champs verandert je build path dan wel weer natuurlijk aangezien je dan een early spirit visage wilt en de MR van spectre's mss belangrijker is dan CDR kwestie van niet alle 2 minuten dood neer te liggen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jebus4life op 07-05-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 18:05:
[...]

Want je positioning en champion skill kennis is als je nieuw bent super de luxe. Zeker met een squishy champion, lekker out of position lopen. Klinkt niet heel erg goed, imo.

Overigens zou ik Nasus, Mundo, Jax en Maokai niet aanraden aan nieuwe spelers.
Grappig, jullie discussie over top laners voor nieuwe spelers. Ik zou niet de hele tanky's kiezen en ook niet de complete carries. Zou je niet eerder voor een pantheon, wukong, renek ofzow gaan? Jax past ook nog wel in dat rijtje. Zijn allemaal redelijke safe bets, je kan ze op dmg of behoorlijk tanky spelen en ze zijn niet heel moeilijk.

maarja zo heeft iedereen zn eigen voorkeur denk xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Jax zou ik niet doen eigenlijk..als je hem dan al goed speelt gebruik je hem als role nog steeds verkeerd. De andere opties zijn wel oké (vooral Renekton imo). Die is nog best sterk en erg vergevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb je gelijk in, probeerde meer een aantal opties te geven voor een beginnende top laner, jax stelde ik ook meer voor omdattie een stuk goedkoper is dan de andere 3 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En EUW server crashed (again)
Of het lag aan mij
Inloggen ging traag. Game connect niet.
En stats wilde niet laden. Standaard melding dat je al in een queue gejoined bent.

[ Voor 71% gewijzigd door Viper® op 07-05-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Mooie eerste game van MSI. Dit zijn de toernooien die ik graag met meer regelmaat zou zien. Het zou voor de topteams uit NA/EU ook beter zijn. Ik denk dat TSM vandaag weer voldoende heeft geleerd en een stuk sterker er voor staan voor de volgende matches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Viper® schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:18:
En EUW server crashed (again)
Of het lag aan mij
Inloggen ging traag. Game connect niet.
En stats wilde niet laden. Standaard melding dat je al in een queue gejoined bent.
Voor mij al de tweede avond op rij dat hij eruit klapt, en je vervolgens niet meer kan reconnecten.
Beide game natuurlijk aan het winnen, maargoed, dat had ook andersom kunnen zijn.

In de matchhistory zijn beide games ook verdwenen.
Het vervelende is alleen, dat EU server gewoon werkt op dat moment. Met ander account kun je gewoon een game starten.
Met het bewuste account moet je steeds reconnecten (zelfs 2 uur later nog), maarja, die game bestaat simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
spoiler:
FNC vs TSM: Stomp
SKT vs BJK: Stomp
EDG vs AHQ: Stomp
TSM vs BJK: Stomp
AHQ vs FNC: Stomp
SKT vs EDG: Stomp
AHQ vs BJK: Verbazingwekkend gelijk op in kills de eerste helft, daarna Stomp
SKT vs TSM: Stomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:23:
Mooie eerste game van MSI. Dit zijn de toernooien die ik graag met meer regelmaat zou zien. Het zou voor de topteams uit NA/EU ook beter zijn. Ik denk dat TSM vandaag weer voldoende heeft geleerd en een stuk sterker er voor staan voor de volgende matches.
spoiler:
Hmm tegen SKT kwamen ze ook weer zwak voor de dag. Weet niet helemaal wat er aan de hand is, maar ze spelen zonder zelfvertrouwen. Dyrus laat zich early weer veel te makkelijk pakken maar Santorin weet dan normaal gesproken wel de andere lanes te snowballen. Als dat niet gebeurt wordt het een lastig verhaal.
.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:37:
[...]

spoiler:
Hmm tegen SKT kwamen ze ook weer zwak voor de dag. Weet niet helemaal wat er aan de hand is, maar ze spelen zonder zelfvertrouwen. Dyrus laat zich early weer veel te makkelijk pakken maar Santorin weet dan normaal gesproken wel de andere lanes te snowballen. Als dat niet gebeurt wordt het een lastig verhaal.
.
spoiler:
Imo lag de schuld de eerste game niet bij Dyrus maar de teambeslissing om geen laneswap toe te passen. Daarnaast was de druk die Reignover op top plaatste reden genoeg voor Santorin om de druk op mid / bot te leggen aangezien een 2v2 op top in het voordeel van Cassio/Gragas zou zijn. Met de standaard lanes was Dyrus gewoon gedoomed om zijn lane hard te verliezen, wat dus ook gebeurde. Tegen Gragas / Cassio dives kon hij ook niets doen. Hij probeerde nog te farmen maar het mocht niet baten. Misschien ook wat slordig van TSM om Sejuani niet gewoon te pakken ipv Rek'sai. Overigens vs SKT hadden ze op voorhand al geen kans, net zo min als dat de andere teams hebben. SKT is met het doel gekomen om te laten zien dat ze terug zijn, en ik denk dat je haast al kunt roepen dat je de kampioen van World's 2015 in actie ziet.

Ik zeg dit als non-TSM fan, maar TSM heeft meer practice op dit podium nodig. Je hebt gezien wat ze kunnen doen als ze een tijdje in Korea trainen. Ze zijn nu weer verslapt door te makkelijke matches in NA. En ondanks alle haat die Dyrus nog geregeld krijgt over zijn performance, hij past prima thuis als toplaner bij TSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Damienx2 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:11:
[...]

spoiler:
Imo lag de schuld de eerste game niet bij Dyrus maar de teambeslissing om geen laneswap toe te passen. Daarnaast was de druk die Reignover op top plaatste reden genoeg voor Santorin om de druk op mid / bot te leggen aangezien een 2v2 op top in het voordeel van Cassio/Gragas zou zijn. Met de standaard lanes was Dyrus gewoon gedoomed om zijn lane hard te verliezen, wat dus ook gebeurde. Tegen Gragas / Cassio dives kon hij ook niets doen. Hij probeerde nog te farmen maar het mocht niet baten. Misschien ook wat slordig van TSM om Sejuani niet gewoon te pakken ipv Rek'sai. Overigens vs SKT hadden ze op voorhand al geen kans, net zo min als dat de andere teams hebben. SKT is met het doel gekomen om te laten zien dat ze terug zijn, en ik denk dat je haast al kunt roepen dat je de kampioen van World's 2015 in actie ziet.

Ik zeg dit als non-TSM fan, maar TSM heeft meer practice op dit podium nodig. Je hebt gezien wat ze kunnen doen als ze een tijdje in Korea trainen. Ze zijn nu weer verslapt door te makkelijke matches in NA. En ondanks alle haat die Dyrus nog geregeld krijgt over zijn performance, hij past prima thuis als toplaner bij TSM.
spoiler:
Hoop foute keuzes van TSM, en daar tegenover erg sterke van Fnatic. De reden dat Santorin Rek'Sai pakte was om die weg te picken van Reignover, aangezien hij daar erg sterk op is (hoge K/D/A) en early veel pressure op lanes kan zetten, erg dom aangezien het Santorin niet helemaal ligt.

Ook slim van Fnatic om Cassiopia weg te pakken van Bjergsen, aangezien dat een goede pick had kunnen zijn tegen LeBlanc, nu werd die geforceerd op een comfort/safe pick, die in principe niet de lane uitgebullied kan worden, maar ook daar wist Fnatic op te antwoorden door een vroege flash van Bjergsen te forceren.

Al die factoren en het niet laneswappen deed TSM uiteindelijk de das om, en ook nog eens gebrek aan vision, wat vrij ongekend is van TSM waardoor ze letterlijk in een chokepoint kwamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Wel aardig om te zien hoezeer de early game jungle ganks al meteen beslissend lijken voor de uitkomst van de match:

spoiler:
  • FNC - TSM: Reignovers geslaagde early top ganks zorgde ervoor dat Huni op Cass een easy lane had tegen Gnar. Tevens hielp hij Febiven op LB terug te komen tegen de lastige laning phase in de vorm van Bjergsen op Cho. Santorin was nergens te bekennen.
  • AHQ - FNC: Mountains veelvuldige extreem early agressive bot lane ganks zorgde ervoor dat Steelback zo ver achter kwam dat ie daar nooit meer van kon terugkomen. Dit keer was Reignover nergens te bekennen.
  • SKT - TSM: Bengi met Reksai deed twee prima early ganks op top, wardoor Dyrus op Heca niet echt een factor kon worden en Marin op Gnar juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
spoiler:
Het idee achter Dyrus picks en de manier waarop ze met het top campen omgaan lijkt vooral een kwestie van het opgeven van 1 lane die met wat farmen toch wel goed genoeg gaat worden voor mid-endgame (geen carry picks maar utility tanks) terwijl de andere lanes worden geganked door Santorin. Maar mid en bot gingen defensive spelen zodra Dyrus werd geganked, waardoor TSM er niets voor terug kreeg. En aangezien dan Dyrus op achterstand kwam konden ze de focus meer naar de andere lanes verleggen (en met een tank die nog niet kan tanken kon TSM ook niet goed een teamfight forceren.
Dyrus is gewoon bait, maar als je zorgt dat de val die ze daarmee zetten niet in loopt kan TSM een stuk minder. Ze zijn goed, maar niet zo goed dat ze zonder hun tank veel kunnen.

FNC is nog steeds erg wisselvallig. Ze zullen waarschijnlijk nog wel een paar matches winnen, maar niet het toernooi. Dat zal vrijwel zeker SKT worden.

Ik vraag me af of dat Turkse team nog voor een verrassing zal zorgen, zou wel grappig zijn als iemand daar op stuk loopt zoals destijds ALL op KBM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:11:
[...]

spoiler:

spoiler:
Begrijp me niet verkeerd, het is geen haat richting Dyrus. Dyrus is een prima speler die zijn rol in het team ook perfect vervult. Echter trapt hij vooral early game nog wel eens in ganks die je naar mijn mening gewoon moet kunnen zien aankomen. Als je al zo lang op dat niveau speelt mag het volgens mij geen verrassing meer zijn dat de tegenstander rond de 3 minuten de top lane komt ganken. Waarom je dan zo ver naar voren gepusht staat en ook pas reageert zodra de jungler al zo'n beetje achter hem in de lane staat is mij een raadsel. Als hij early game wat meer inspeelt op het feit dat ze hem waarschijnlijk gaan 2v1'en kun je wellicht in plaats van een kill (en dus ook je teleport) op te geven zorgen dat de tegenstander zijn jungler tijd verliest aan mislukte of zelfs niet plaatsgevonden ganks.

Mee eens dat ze tegen SKT niet zoveel kans hadden op voorhand, maar nu werden ze wel een stuk harder gestompt dan ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Vicarious schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:56:
[...]
spoiler:
Begrijp me niet verkeerd, het is geen haat richting Dyrus. Dyrus is een prima speler die zijn rol in het team ook perfect vervult. Echter trapt hij vooral early game nog wel eens in ganks die je naar mijn mening gewoon moet kunnen zien aankomen. Als je al zo lang op dat niveau speelt mag het volgens mij geen verrassing meer zijn dat de tegenstander rond de 3 minuten de top lane komt ganken. Waarom je dan zo ver naar voren gepusht staat en ook pas reageert zodra de jungler al zo'n beetje achter hem in de lane staat is mij een raadsel. Als hij early game wat meer inspeelt op het feit dat ze hem waarschijnlijk gaan 2v1'en kun je wellicht in plaats van een kill (en dus ook je teleport) op te geven zorgen dat de tegenstander zijn jungler tijd verliest aan mislukte of zelfs niet plaatsgevonden ganks.

Mee eens dat ze tegen SKT niet zoveel kans hadden op voorhand, maar nu werden ze wel een stuk harder gestompt dan ik verwacht had.
Niet zo zeer een spoiler dit, dus:

Dyrus staat elke game wel bijna overextended in lane, is wel eens eerder gezegd hier.

Kan je ook een voordeel uithalen, vaak zijn de mid lanes en bot lanes degene die vaak de games carryen, tuurlijk is de top lane belangrijk. Maar als dyrus nog steeds relevant is in teamfights kan je nog steeds winnen. Als hun jungler daardoor lanes kan ganken die er meer aan hebben, prima.

En zijn team houd er ook gewoon rekening mee dat junglers hem graag ganken voor de free kills.

Free Dragons en andere objectives voor zijn team :)

Geloof dat rordarok dat toen zei, plz dont blame me if im wrong (:

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze objectives willen pakken terwijl Dyrus gecamped wordt werkt een laneswap veel beter.
Als hun bot gewoon 2v2 staat kan je met die ene extra man op dat deel van de map vaak niet veel meer dan een beetje counterjunglen.

Ze hadden trouwens wel wat meer teams mogen uitnodigen met 6 teams zon poule doen om te bepalen welke 4 er door mogen gaat eigenlijk nergens over. Zeker met BJK dat geen enkele kans op een game heeft, het Kabum scenario gaat niet gebeuren. Het enige wat spannende aan deze poule is de strijd om niet op plaats 5 te eindigen tussen AHQ, FNC, TSM. Dat word lijkt me een 3way tiebreak of TSM eruit.
TSM eruit lijkt me het meest waarschijnlijk aan het spel van gisteren te zien gaan ze AHQ niet verslaan.

Die bug :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ga SKT vs FNC kijken, spanning alom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
spoiler:
De ziggs pick van febiven tegen faker's cassiopia leek goed te werken? Niet het hele potje gezien alleen..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mebus schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 04:37:
spoiler:
De ziggs pick van febiven tegen faker's cassiopia leek goed te werken? Niet het hele potje gezien alleen..
spoiler:
Febiven speelde Cassio tegen Fakers Lulu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Hier sluit ik mij ook bij aan zoals ik al eerder aangaf, TSM maakt de fouten, in de huidige situatie kan Dyrus er NIETS aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
Damienx2 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:41:
[video]

Hier sluit ik mij ook bij aan zoals ik al eerder aangaf, TSM maakt de fouten, in de huidige situatie kan Dyrus er NIETS aan doen.
Het probleem met TSM is eigenlijk hetzelfde als SKT1

Alleen SKT1 vangt het beter op.
Dyrus is de main focus van de andere teams. Maar het lijkt erop dat TSM daar niet op inspeelt. Faker is ook altijd de main focus van de andere teams. Kijk naar de eerste game van SKT1 alles op faker. Maar de anderen pushen wel waardoor ze alsnog winnen. Dit doet TSM niet die spelen allemaal een eigen game lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwbk schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:44:
[...]

Het probleem met TSM is eigenlijk hetzelfde als SKT1

Alleen SKT1 vangt het beter op.
Dyrus is de main focus van de andere teams. Maar het lijkt erop dat TSM daar niet op inspeelt. Faker is ook altijd de main focus van de andere teams. Kijk naar de eerste game van SKT1 alles op faker. Maar de anderen pushen wel waardoor ze alsnog winnen. Dit doet TSM niet die spelen allemaal een eigen game lijkt het wel.
Dat komt omdat SKT de spelers heeft om er op in te spelen. Turtle kan niet echt mee op dit niveau dus komt het niet vaak voor dat bot gebruik kan maken van de top camp. Dan moet dus alles van Bjergsen komen en dat lukt niet. Verder helpt het natuurlijk niet dat TSM deze games praktisch zonder jungler speelde, Santorin had geen impact voordat de games beslist waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:49:
[...]

Dat komt omdat SKT de spelers heeft om er op in te spelen. Turtle kan niet echt mee op dit niveau dus komt het niet vaak voor dat bot gebruik kan maken van de top camp. Dan moet dus alles van Bjergsen komen en dat lukt niet. Verder helpt het natuurlijk niet dat TSM deze games praktisch zonder jungler speelde, Santorin had geen impact voordat de games beslist waren.
Niet dat ik het beter doe maar inderdaad. Zijn er vanavond ook weer matches ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:49:
[...]

Santorim was idd echt onzichtbaar dit tornooi, onbegrijpelijk

*Gisteren vond ik dat je echt wel de sterkte van korea tegen bv europa zag. Fnatic stond ziek veel kills voor, en nog was er nauwelijks een gold difference. max 1K ofzo. Huni speelde echt prachtig, spijtig dat ze er niet meer konden uithalen.

Maar straks opnieuw SKT1 tegen Fnatic, dus hopelijk gaat de Huni rampage door :D

[ Voor 22% gewijzigd door Jebus4life op 09-05-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Jebus4life schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:07:
[...]
Gisteren vond ik dat je echt wel de sterkte van korea tegen bv europa zag. Fnatic stond ziek veel kills voor, en nog was er nauwelijks een gold difference. max 1K ofzo. Huni speelde echt prachtig, spijtig dat ze er niet meer konden uithalen.
In ieder geval de kracht van SKT ja.

Als je de end of game kill scores bekijkt en de uitslag niet zou weten, zou je denken dat Fnatic had gewonnen. Gold difference bleef inderdaad klein; zegt genoeg over hoe goed SKT's laners zijn.

In vergelijking valt met name Steelback van Fnatic keer op keer tegen qua cs in lane. En ook al kreeg ie zat kills in teamfights, Bang showde met zijn late game penta toch even wie de betere adc is. Gaat ook wel iets makkelijker met al die Lulu buffs, maar toch.

Het moet nu teveel van Hunu komen; Febiven is tegen dit soort sterke teams toch ook een stuk minder dominant dan in de EUW spring split, al komt dat deels ook door picks zoals Cassio die echt moeten scalen.

Zolang SKT flink de druk houdt op de Fnatic bot lane en Steelback op achterstand weet te zetten, zie ik Fnatic niet één match van de best of 5 winnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Koekiemonsterr op 09-05-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Koekiemonsterr schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:42:
[...]

In ieder geval de kracht van SKT ja.

Als je de end of game kill scores bekijkt en de uitslag niet zou weten, zou je denken dat Fnatic had gewonnen. Gold difference bleef inderdaad klein; zegt genoeg over hoe goed SKT's laners zijn.

In vergelijking valt met name Steelback van Fnatic keer op keer tegen qua cs in lane. En ook al kreeg ie zat kills in teamfights, Bang showde met zijn late game penta toch even wie de betere adc is. Gaat ook wel iets makkelijker met al die Lulu buffs, maar toch.

Het moet nu teveel van Hunu komen; Febiven is tegen dit soort sterke teams toch ook een stuk minder dominant dan in de EUW spring split, al komt dat deels ook door picks zoals Cassio die echt moeten scalen.

Zolang SKT flink de druk houdt op de Fnatic bot lane en Steelback op achterstand weet te zetten, zie ik Fnatic niet één match van de best of 5 winnen.
Hier ben ik niethelemaal akkoord mee trouwens. Niet dat ik wil zeggen dat Steelback beter is, maar als Fnatic 2 seconden nadenkt en gewoon pauzeert en de ref erbij haalt bij de bug verliezen ze de wedstrijd volgens mij niet, en zal bang nooit die penta halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Jebus4life schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:49:
[...]

Hier ben ik niethelemaal akkoord mee trouwens. Niet dat ik wil zeggen dat Steelback beter is, maar als Fnatic 2 seconden nadenkt en gewoon pauzeert en de ref erbij haalt bij de bug verliezen ze de wedstrijd volgens mij niet, en zal bang nooit die penta halen.
Ja ok maar dat is een ander verhaal.

Die bug zag er tijdens de match heel raar uit. Zonder die bug (waardoor Reignovers Sejuani als het ware teruggeduwd werd door de muur, ondanks zijn Q erdoorheen dacht ik) had Fnatic die teamfight misschien gewonnen en daarmee misschien de match. Zullen we nooit weten helaas...

Misschien niet heel professioneel van Fnatic dat ze niet meteen de boel gepauzeerd hadden, maar ja, je zit vol adrenaline vol concentratie. Snap dan niet waarom een coach of referee niet kan/mag ingrijpen, maar goed.

Steelback raakt simpelweg te vaak achterop in cs. Hij zal daar toch echt snel stappen in moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekiemonsterr schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:58:
[...]

Steelback raakt simpelweg te vaak achterop in cs. Hij zal daar toch echt snel stappen in moeten maken.
Volgend jaar Rekkless weer. Ben benieuwd of dat een verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Vicarious schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:59:
[...]

Volgend jaar Rekkless weer. Ben benieuwd of dat een verbetering is.
Klopt ja, tijden de aankomende summer split al trouwens. Op papier wel verbetering, praktijk moet blijken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Koekiemonsterr op 09-05-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkles is in ieder geval beter in lanen. Maar buiten dat vind ik Steelback sterker. Heb bij Steelback het idee dat hij bijna altijd op de juiste plek is. Terwijl Rekkles bij veel buitenkansjes om een teamplay te maken vaak aan het farmen is. Alleen dat kan natuurlijk aan het team liggen. Fnatic en Elements is wel een wereld van verschil. Tegen de echte top maakt het altijd een lane op moeten geven zoals met Steelback wel dat je veel minder variatie in speelstijl kan hebben wat je weer makkelijker te counteren maakt.
Dat Bang die game meer damage deed dan Steelback op het einde lijkt me logisch met Nunu en Lulu die hem buffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:14:
Rekkles is in ieder geval beter in lanen. Maar buiten dat vind ik Steelback sterker. Heb bij Steelback het idee dat hij bijna altijd op de juiste plek is. Terwijl Rekkles bij veel buitenkansjes om een teamplay te maken vaak aan het farmen is. Alleen dat kan natuurlijk aan het team liggen. Fnatic en Elements is wel een wereld van verschil. Tegen de echte top maakt het altijd een lane op moeten geven zoals met Steelback wel dat je veel minder variatie in speelstijl kan hebben wat je weer makkelijker te counteren maakt.
Dat Bang die game meer damage deed dan Steelback op het einde lijkt me logisch met Nunu en Lulu die hem buffen.
Aan de andere kant zag ik Steelback laatst met Lucian tegen 3 low gasten erin duiken met Flash + dash + heal en doodgaan zonder een kill te pakken. Als hij gewoon zijn ult deed om er een te slopen en zijn summoners had behouden voor een escape of chase had hij misschien wel een triple kill kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:14:
Rekkles is in ieder geval beter in lanen. Maar buiten dat vind ik Steelback sterker. Heb bij Steelback het idee dat hij bijna altijd op de juiste plek is. Terwijl Rekkles bij veel buitenkansjes om een teamplay te maken vaak aan het farmen is.
Ja dat lees je ook wel bij reacties op het bericht dat Rekkles Fnatic gaat joinen. Menigeen zegt: Rekkles farmt alleen maar.

En over Steelback zeiden de casters gister dat ie in laning phase vaak achterop raakt maar bijna altijd in teamfights terug komt. Dat heeft ongetwijfeld ermee te maken dat ie vaak op de juiste plek is ja.

Rekkles mag dan wel snel een wat meer assertieve stijl gaan aannemen, anders schiet deze change weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADC is natuurlijk ook wel super afhankelijk van zijn team. Misschien wel het meeste van alle roles in pro play.
Solo plays maken is bijna onmogelijk als ADC, nog meer dan als Toplane of Midlane.
Jungle en support kunnen natuurlijk ook geen solo plays maken maar die hebben vaak wel wat meer vrijheid om toch een goede roam/gank te doen.
Qua shotcalling zal Fnatic ook wel flink anders zijn dan Elements.
Het kan dus zomaar zijn dat Rekkles nu veel minder solo aan het farmen gaat zijn dan bij Elements als hij Fnatic weer joined. Van de andere kant de vorige keer dat hij kwam hadden ze precies eenzelfde type carry als Steelback, Puszu en hoewel Rekkles een verbetering was op sommige vlakken gingen ze als team niet erop vooruit wat mij betreft.
Snap eigenlijk niet waarom FNC niet gewoon voor Fog1ven is gegaan, die is beter dan Rekkles wat mij betreft. Dan had SK Rekkles kunnen nemen ipv Candy die ik ene beetje als Wickd vind nooit overtuigend maar op de een of andere manier wel bijna altijd in een goed team.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vind het wel grappig dat de verschillende regio's verschillende powerpicks hebben. Zo zie je hier in EU bijna nooit een Azir, terwijl ze die in Azië veel spelen, zo ook Kalista. Die zie je in de EU wel, maar minder dan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Laatst online: 14-09 15:47
spoiler:
Geen spijt van een avondje thuis blijven op een zaterdag, Fnatic _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

spoiler:
yep dit willen we zien! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Hopen dat SKT blijft tilten, zoals deze afgelopen game. Deze series is sowieso _/-\o_
Trouwens #keepSteelback laat Rekkles maar sub zijn :+
En nooit meer een Bo5 met Quickshot, Rito pls

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2015 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Febiven wat een held, maar ook de rest van zijn team. Eerlijk gezegd zie ik hetzelfde gebeuren als destijds met Puszu. Ze winnen een aantal matches in de nieuwe split en dan komt de zwakte van Rekkles weer naar boven. Forg1ven was wat dat betreft een betere keuze geweest, hence ik denk dat het zelfs beter was om Tabbz te nemen mocht je Steeelback al willen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Hebben jullie ook wel eens dat je pathfinding echt compleet debiel gaat doen? Ik heb vandaag even Twitch laten meelopen, en echt rare dingen dat als ik klik op de minimap m'n champ de verkeerde kant oploopt, of stopt (en de witte lijn verdwijnt). Geen korte pathfinding ellende om minions heen, maar echt cross map, via de minimap, dat het verkeerd loopt.
Is dat een bekend probleem?

[ Voor 16% gewijzigd door apNia op 10-05-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Spannende series, en waarschijnlijk wordt de finale veel meer eenrichtingsverkeer. Maar de Nunu pick was echt te lastig, je kon gewoon zien dat ze niet wisten wat ze er tegen moesten doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ach komaan dit he, ga ik eindelijk na 4 keer op 1 game na in m'n gold 3 promo's raken; zijn we richting nexus aan het lopen: dikke drophack. Dat is alde 5e keer ofzo dit seizoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Jebus4life schreef op zondag 10 mei 2015 @ 16:12:
Ach komaan dit he, ga ik eindelijk na 4 keer op 1 game na in m'n gold 3 promo's raken; zijn we richting nexus aan het lopen: dikke drophack. Dat is alde 5e keer ofzo dit seizoen...
Heb weleens gelezen dat als zoiets gebeurd en je de game niet verlaat en af en toe eens op je rechtermuisknop drukt de game na een bepaalde tijd weer verder gaat :) Wan zodra iedereen disconnect ziet riot het aan als een leave en word daarom de game ook niet opgeslagen, net zoals bij een custom game :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Jebus4life schreef op zondag 10 mei 2015 @ 16:12:
Zit net te kijken wat het is. Wat heb je toch intens treurige mensen er tussen zitten. Iemand die hier de technische kant van weet? (Ik ontwikkel ook games, dus vind dat altijd interessant :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 22:45
apNia schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:50:
Hebben jullie ook wel eens dat je pathfinding echt compleet debiel gaat doen? Ik heb vandaag even Twitch laten meelopen, en echt rare dingen dat als ik klik op de minimap m'n champ de verkeerde kant oploopt, of stopt (en de witte lijn verdwijnt). Geen korte pathfinding ellende om minions heen, maar echt cross map, via de minimap, dat het verkeerd loopt.
Is dat een bekend probleem?
Ik heb het vaak ja, dan klik ik op de minimap waar ik heen wil, beweeg ik mijn camera naar dat of een ander deel van de map om een fight in de gaten te houden om er vervolgens achter te komen dat m'n champion stilstaat. Gebeurt ook op kortere afstanden. Ook de basegates verneuken je pathing helemaal, vaak als je daar doorheen loopt dan doet je champ 1 of 2 random stappen in de gate voordat hij z'n goede pas vervolgd. Echt verneukt als je snel moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Drophack is gewoon dat de server waarop de match gerecord wordt, geDDoSed wordt en daardoor de match 'kwijtraakt' op het moment dat deze gesaved wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

SKT vs EDG finale begonnen, en ik hoor geen Quickshot maar wel Deficio. Dat is alvast een win!

[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 11-05-2015 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Koekiemonsterr schreef op maandag 11 mei 2015 @ 00:31:
en ik hoor geen Quickshot maar wel Deficio. Dat is alvast een win!
Nog niet zo lang geleden zaten mensen anders ook nog te zeuren over Deficio. Wat heeft Quickshot jullie aangedaan trouwens? Goed zijn kennis is misschien niet zoals alle high-challenger spelers hier op het forum, maar zijn enthousiasme bij het casten bevalt me wel. Hoe vaak zie je wel niet de posts op Reddit over hoe geweldig die Koreaanse casters wel niet zijn. Nou even ter verduidelijking, een groot aantal daarvan zit op hetzelfde niveau als Quickshot qua kennis, maar het is gegil in een andere taal die we niet begrijpen en dan is het ineens leuk!

:X

spoiler:
Leuke eenzijdige stomp...

[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 11-05-2015 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Pffff, net nog een game die we altijd moetne winnen tot onze jinx plots hele tijd solo begint te lopen. Stonden belachelijk voor en geven het weg. Viel ik van 99 terug naar 80 lp. Match erna op tilt krijg ik dan een team idioten als tegenstanders, enja eindelijk promo's naar gold III !!!

Hoogste wat ik ooit gestaan heb is zowat halverwege gold 3, daarna had teruggevallen tot 0lp op gold V, sinds een week of 2 terug goed aan het spelen en we gaan terug omhoog. Plat V the dream XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 01:00:
[...]

Nog niet zo lang geleden zaten mensen anders ook nog te zeuren over Deficio. Wat heeft Quickshot jullie aangedaan trouwens? Goed zijn kennis is misschien niet zoals alle high-challenger spelers hier op het forum, maar zijn enthousiasme bij het casten bevalt me wel. Hoe vaak zie je wel niet de posts op Reddit over hoe geweldig die Koreaanse casters wel niet zijn. Nou even ter verduidelijking, een groot aantal daarvan zit op hetzelfde niveau als Quickshot qua kennis, maar het is gegil in een andere taal die we niet begrijpen en dan is het ineens leuk!

:X

spoiler:
Leuke eenzijdige stomp...
Zijn kennis stoort me niet zo... Rivington zijn kennis is bijvoorbeeld minder dan die van Quickshot... ik vind zijn stem en accent gewoon niet prettig om naar te luisteren. Vind ik bij Deficio ook nog steeds niet top, maar die maakt dat goed met zijn kennis en on-the-spot analyses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Die nieuwe champ familie van jinx??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
rwbk schreef op maandag 11 mei 2015 @ 08:40:
Die nieuwe champ familie van jinx??
Waarom zou die familie zijn van Jinx?

Even iets anders, ik had gisteren het plezier om samen met mijn DuoQ partner een Kalista/Nautilus botlane te mogen spelen. Ik Nautilus, hij Kalista. Hook plaatsen, spears stacken en disengagen. Hoppa, trade gewonnen.

Na level 6 is het helemaal belachelijk, met Ult van Kalista erin, shield opzetten van Nautilus, AA op ADC en support er lekker op in slaan. Nautilus heeft in combinatie met Kalista echt achterlijk veel CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Er is een trailer uit van een nieuwe champion, genaamd Ekko.

[YouTube: https://youtu.be/uf4EPuHnIr8]

Zijn ultimate zou volgens de geruchten het terugzetten van de tijd met 4 seconden zijn. Best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
zeer geirriteerd gister, ben ranked aan het spelen: eerste game, ben ongeveer 10 minuten binnen we staan 3-0 2 kills op onze vayne en 1 kill voor mij op annie.

Reconnect, 15 min bezig geweest terug te komen in de game: game bestaat niet meer en heeft nooit bestaan.

Daarna opnieuw proberen: 40+ min in game precies het zelfde, dus gister dik 1,5 uur van me leven weg gegooit omdat riot hun zooi niet op orde heeft...

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Boring finale.
De showmatch was vele malen toffer om naar te kijken..

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Vette trailer van Ekko. Wel lekker troll-friendly, teammate die je irritant vond scoorde een penta? HEUJ lekker rewinden. Goed, dat is wel doemdenken want je kunt zoveel verpesten in een match. Maar mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 01:00:
Nog niet zo lang geleden zaten mensen anders ook nog te zeuren over Deficio. Wat heeft Quickshot jullie aangedaan trouwens? Goed zijn kennis is misschien niet zoals alle high-challenger spelers hier op het forum, maar zijn enthousiasme bij het casten bevalt me wel.
Ik ben Deficio meer en meer gaan waarderen, omdat ie inderdaad zoals Vica al zei uitstekende on the spot analyses en uitleg geeft.
Quickshot vind ik een beetje een gemaakte play by play caster wiens stemgeluid mij ook niet bevalt, maar goed dat is persoonlijk. Anyway, Deman is sorely missed!
Carnagy schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:53:

Zijn ultimate zou volgens de geruchten het terugzetten van de tijd met 4 seconden zijn. Best interessant.
Rito kan ook echt geen fatsoenlijke nieuwe champ meer bedenken geloof ik. Ze moeten tegenwoordig allemaal eye-catching, vreemde, lichtelijk extreme abilites hebben. Hoe gekker hoe beter. Volgens mij verwarren ze originaliteit met extremiteit. Muren ondertunnelen, dwars door de dikst muren heen 'portallen', en nu gaan we dus tijdreizen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Recrush schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:49:
Vette trailer van Ekko. Wel lekker troll-friendly, teammate die je irritant vond scoorde een penta? HEUJ lekker rewinden. Goed, dat is wel doemdenken want je kunt zoveel verpesten in een match. Maar mogelijkheden!
Ik denk dat het ingame niet zo gaat werken, denk dat het de Time Warp ability is waar Riot al een tijdje mee bezig is

https://www.reddit.com/r/...ime_warp_ability_concept/
http://www.reddit.com/r/l...ee_a_matrix_spell/cqjcs01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Koekiemonsterr schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:32:
[...]

Rito kan ook echt geen fatsoenlijke nieuwe champ meer bedenken geloof ik. Ze moeten tegenwoordig allemaal eye-catching, vreemde, lichtelijk extreme abilites hebben. Hoe gekker hoe beter. Volgens mij verwarren ze originaliteit met extremiteit. Muren ondertunnelen, dwars door de dikst muren heen 'portallen', en nu gaan we dus tijdreizen!
Beetje overdreven, niet? Stel je voor dat LeBlanc niet zou bestaan en nu ook gereleased zou worden, iedereen zou dan ook zeiken over de slow + Stun, double dash, silence (die nu weg is) en dan nog die verdomde passive. Maar goed, dat wordt nu allemaal geaccepteerd omdat LeBlanc ook al weer tig jaar mee draait.

Met Ekko moet ik nog zien hoe zijn kit in elkaar steekt. Ik vind dit in ieder geval beter dan nog een Garen, Warwick of een Nunu, dat zijn toch behoorlijk saaie champions. Als ik kijk naar de champions die laatst gereleased zijn dan zijn er maar twee echt "belachelijk", namelijk Kalista en Bard naar mijn idee. Andere champions zoals Jinx, Rek'Sai, Azir, Yasuo, Gnar, Braum zijn allemaal prima en leuk om mee en tegen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanthian schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:59:
[...]

Beetje overdreven, niet? Stel je voor dat LeBlanc niet zou bestaan en nu ook gereleased zou worden, iedereen zou dan ook zeiken over de slow + Stun, double dash, silence (die nu weg is) en dan nog die verdomde passive. Maar goed, dat wordt nu allemaal geaccepteerd omdat LeBlanc ook al weer tig jaar mee draait.

Met Ekko moet ik nog zien hoe zijn kit in elkaar steekt. Ik vind dit in ieder geval beter dan nog een Garen, Warwick of een Nunu, dat zijn toch behoorlijk saaie champions. Als ik kijk naar de champions die laatst gereleased zijn dan zijn er maar twee echt "belachelijk", namelijk Kalista en Bard naar mijn idee. Andere champions zoals Jinx, Rek'Sai, Azir, Yasuo, Gnar, Braum zijn allemaal prima en leuk om mee en tegen te spelen.
Wat vind je belachelijk aan die twee champs dan? Kalista niet mijn ding, maar vind haar wel interessant. Bard weet ik niet, ik zie hem niet veel en heb hem zelf niet gespeeld, maar hij leek me wel grappig. Supp is echt me worst position dus ik speel et niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Ik ben het wel enigszins eens met Koekie hoor. LeBlanc heeft helemaal geen rare ground breaking abilities die andere champions niet hebben. Alleen damage, dash, slow en een skillshot stun. Waar Koekie op doelt is dat alles tegenwoordig met tunnels, portalen of andere mechanics (en nu dus tijd) moet die de gameplay en/of map manipuleren om op die manier voordeel te krijgen. Ze hebben geen inspiratie meer voor championbased abilities dus zoeken ze het steeds vaker daarbuiten.

Het idee van Ekko wil ik niet per definitie afkraken, maar ik word wel een klein beetje moe van de lijn die ze nu voortzetten qua het uitbrengen van champions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Recrush schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:07:
Ik ben het wel enigszins eens met Koekie hoor. LeBlanc heeft helemaal geen rare ground breaking abilities die andere champions niet hebben. Alleen damage, dash, slow en een skillshot stun. Waar Koekie op doelt is dat alles tegenwoordig met tunnels, portalen of andere mechanics (en nu dus tijd) moet die de gameplay en/of map manipuleren om op die manier voordeel te krijgen. Ze hebben geen inspiratie meer voor championbased abilities dus zoeken ze het steeds vaker daarbuiten.

Het idee van Ekko wil ik niet per definitie afkraken, maar ik word wel een klein beetje moe van de lijn die ze nu voortzetten qua het uitbrengen van champions.
Juist, ik had het niet beter kunnen verwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Recrush schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:07:

Aha, snap ik.

Zelf heb ik ook niet zoveel met de laatste paar champions zoals Bard, Kalista en Yasuo. Rek'Sai, Gnar en Braum daarin tegen vindt ik wel vrij tof bedacht en speel ik ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
Van het weekend bijna alle matches zitten kijken om er wat van op te steken, sommige termen snap ik werkelijk waar nog helemaal niks van maar vind het wel heel spectaculair om te kijken.

Zelf ben ik alleen nog maar tegen bots met andere spelers aan het oefenen en dat gaat steeds beter. Nu nog weten in welke lane welke champion verwacht word en de afkortingen met bijbehorende uitleg goed begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Vraag maar raak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Carnagy schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:53:

[video]

Ultimate klinkt als Nerubian weaver van old school Dota sinds Version 1.8 (2009-07-07)
http://www.playdota.com/heroes/nerubian-weaver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
Dingen zoals ADC bijvoorbeeld. Moet je zoiets nou zien als een tank van het team? En in welke lane zit je dan (bottom?) Allemaal heel basic voor jullie maar ik vind het lastig om een karakter te kiezen wat bij kan dragen aan een team.
Is er nergens een lijst bijvoorbeeld van welke champion welk positie pakt en waar deze het beste mee combineert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.lolpro.com/

Je moet het zo zien. standaard is om een marksman en support champ op de botlane te hebben.

mages gaan standaard midlane.

Top lane zijn fighter/tanks

jungle fighter/tank/assassin

das even heel basic maar zo moet je het standaard beetje zien. Assassin kan bijvoorbeeld ook midlane en er zijn ook prima mages die jungle kunnen of top. Bovendien zie je sommige mages het dan weer heel goed doen als support op botlane.

Maar ik zou beginnen met de categorien in die link aanhouden. Dan leer je vanzelf welke champs ook op andere plekken inzetbaar zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:04:
http://www.lolpro.com/

Je moet het zo zien. standaard is om een marksman en support champ op de botlane te hebben.

mages gaan standaard midlane.

Top lane zijn fighter/tanks

jungle fighter/tank/assassin

das even heel basic maar zo moet je het standaard beetje zien. Assassin kan bijvoorbeeld ook midlane en er zijn ook prima mages die jungle kunnen of top. Bovendien zie je sommige mages het dan weer heel goed doen als support op botlane.

Maar ik zou beginnen met de categorien in die link aanhouden. Dan leer je vanzelf welke champs ook op andere plekken inzetbaar zijn.
Top! Dit is precies wat ik bedoel :)
Speel nu voornamelijk met Jinx botlane en meestal staat Ashe daarbij als ik met andere spelers vs AI speel. Maar zou je met Jinx dan bijvoorbeeld ook Mid of jungle zonder grote problemen kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm jinx is typisch botlaner ranged AD carry. Een goeie zou misschien tegen een mage kunnen spelen op mid, maar dat doet eigenlijk niemand. Te riskant. Vink maar eens jungle op lolpro aan daar staat jinx nie bij, heel soms zie je een troll die als Ranged adc gaat junglen maar echt praktisch is het niet.

Een jungler rent rond in de jungle, om daar zn xp vandaan te halen en vervolgens komt hij bij verschillende lanes langs om zijn teamm8s aan kills te helpen. Voor die rol is een skillset van andere champs met dashes stuns slows interrupts veel geschikter.

champs als jinx hebben dat niet, geen ability die gaps closed of wat dan ook, Ranged ADC zijn over het algemeen gemaakt om de kill te halen, minions te farmen en towers te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:24:
hmm jinx is typisch botlaner ranged AD carry. Een goeie zou misschien tegen een mage kunnen spelen op mid, maar dat doet eigenlijk niemand. Te riskant. Vink maar eens jungle op lolpro aan daar staat jinx nie bij, heel soms zie je een troll die als Ranged adc gaat junglen maar echt praktisch is het niet.

Een jungler rent rond in de jungle, om daar zn xp vandaan te halen en vervolgens komt hij bij verschillende lanes langs om zijn teamm8s aan kills te helpen. Voor die rol is een skillset van andere champs met dashes stuns slows interrupts veel geschikter.

champs als jinx hebben dat niet, geen ability die gaps closed of wat dan ook, Ranged ADC zijn over het algemeen gemaakt om de kill te halen, minions te farmen en towers te pushen.
Thanks! Die LolPro site is wel erg handig voor mij :)

Hebben jullie ook nog wat tips over Mystery Pages? Maak je er verschillende aan voor verschillende Champions? En hoe deel je die dan in?
Ik kan nog bijna niks selecteren omdat ik ook nog bijna niks gespeeld heb, maar vraag me af wat het grote voordeel is van deze page?
Diezelfde vraag heb ik ook voor Runes, wat zijn daar nou echt de grote voordelen van en is het iets waar ik al op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 15:58
teupje schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:30:
[...]

Thanks! Die LolPro site is wel erg handig voor mij :)

Hebben jullie ook nog wat tips over Mystery Pages? Maak je er verschillende aan voor verschillende Champions? En hoe deel je die dan in?
Ik kan nog bijna niks selecteren omdat ik ook nog bijna niks gespeeld heb, maar vraag me af wat het grote voordeel is van deze page?
Diezelfde vraag heb ik ook voor Runes, wat zijn daar nou echt de grote voordelen van en is het iets waar ik al op moet letten?
Runes moet je pas gaan halen als je lvl 20 of hoger bent. Dan kan je tier 3 runes halen. Ben j lager steek je IP in champs.
Pagina: 1 ... 36 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden