Juist met wat jij in je eerste alinea's zegt heb ik een probleem. In plaats van dat je in champ select al rekening moet houden met "oh, ze gaan voor een disengage comp, hier moeten wij ons op aanpassen, dus bijvoorbeeld een jarvan+orianna pakken om te hard engagen, hoef je hier nu geen rekening meer mee te houden en gewoon 3 tanks picken, aangezien je toch wel kunt engagen, ook al hebben ze een nidalee+sivir+weetikhet. Er zijn genoeg champions die prima engage by default in diens kit hebben zitten. Ik vind het een beetje vreemd dat er dan een item moet zijn die eigenlijk iedereen die perk geeft.Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:21:
[...]
Het hele punt van dit item is ervoor zorgen dat er een engage plaats kan vinden. Dit item is bedoelt als counter tegen kiten. Als je dat probeert is net zoiets als health bouwen tegen een tegenstander met % health damage.
Wat je wel bijvoorbeeld kan doen tegen Righteous Glory
Je kan over een muurtje gaan of je team kan CC'en.
Die slow moet ook geraakt worden, jij doet net alsof dit altijd gebeurt.
Je teammates zouden natuurlijk ook kunnen frontlinen om de drager van de Glory tegen te houden.
Het idee van dit spel is dan ook 5v5 spelen, dus je team helpen en hulp van je team ontvangen.
Weten wat te doen in welke situatie is ook gewoon een deel van je LoL skill. Ik ben juist heel blij dat Riot eindelijk een goed item heeft gemaakt dat er nog niet echt was. Er zijn toch al te weinig buildpaths wat mij betreft. Daarbij vond ik de poke/siege meta ook echt vreselijk, 0 skill required gewoon skillshots gooien en disengagen als je tegenstander er wat aan doet.
Het kan best dat het nu weer iets te ver de andere kant op is gegaan met gewoon Righteous Glory en je engage spell poppen en dan hopen dat je het teamfight wint, maar dat idee heb ik niet.
Ik denk in ieder geval dat met de laatste patch het item best wel gebalanceerd is.
Het leek ook direct nadat hij zo erg gebuffed was dat het wel iets te veel was als je het vergelijkt met andere items als Randuin of Warmorgs.
Misschien dat de nummers van die active nog wat aangepast moeten worden maar ik denk dat het wel meevalt. Een Ahri is zelfs met Glory bijna niet te pakken voor een Volibear bijvoorbeeld.
Je hebt zeker gelijk dat je moet weten hoe je tegen een righteous glory speelt, maar in TF's zie ik het niet zo zitten om als carry achter een muurtje te springen waardoor je (in veel gevallen) geheel uit de fight bent en dus niks kan meedragen. Tevens is het knap lastig om jouw frontliners, champions zoals Maokai, gragas, Heca, Seju tegen te laten houden wanneer deze engagen. Ook vind ik dat je gelijk hebt dat de siege meta ook geen reet aan is, maar om dat te verhelpen door de huidige situatie vind ik ook geen oplossing.
Naast TF's is een righteous glory natuurlijk ook een bizar item voor junglers om even een lane in te komen huppelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Junia op 01-05-2015 17:07 ]