[PC] League of Legends - Deel 10 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 45 Laatste
Acties:
  • 112.880 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 22:11
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:21:
[...]

Het hele punt van dit item is ervoor zorgen dat er een engage plaats kan vinden. Dit item is bedoelt als counter tegen kiten. Als je dat probeert is net zoiets als health bouwen tegen een tegenstander met % health damage.
Wat je wel bijvoorbeeld kan doen tegen Righteous Glory
Je kan over een muurtje gaan of je team kan CC'en.
Die slow moet ook geraakt worden, jij doet net alsof dit altijd gebeurt.
Je teammates zouden natuurlijk ook kunnen frontlinen om de drager van de Glory tegen te houden.
Het idee van dit spel is dan ook 5v5 spelen, dus je team helpen en hulp van je team ontvangen.
Weten wat te doen in welke situatie is ook gewoon een deel van je LoL skill. Ik ben juist heel blij dat Riot eindelijk een goed item heeft gemaakt dat er nog niet echt was. Er zijn toch al te weinig buildpaths wat mij betreft. Daarbij vond ik de poke/siege meta ook echt vreselijk, 0 skill required gewoon skillshots gooien en disengagen als je tegenstander er wat aan doet.
Het kan best dat het nu weer iets te ver de andere kant op is gegaan met gewoon Righteous Glory en je engage spell poppen en dan hopen dat je het teamfight wint, maar dat idee heb ik niet.

Ik denk in ieder geval dat met de laatste patch het item best wel gebalanceerd is.
Het leek ook direct nadat hij zo erg gebuffed was dat het wel iets te veel was als je het vergelijkt met andere items als Randuin of Warmorgs.
Misschien dat de nummers van die active nog wat aangepast moeten worden maar ik denk dat het wel meevalt. Een Ahri is zelfs met Glory bijna niet te pakken voor een Volibear bijvoorbeeld.
Juist met wat jij in je eerste alinea's zegt heb ik een probleem. In plaats van dat je in champ select al rekening moet houden met "oh, ze gaan voor een disengage comp, hier moeten wij ons op aanpassen, dus bijvoorbeeld een jarvan+orianna pakken om te hard engagen, hoef je hier nu geen rekening meer mee te houden en gewoon 3 tanks picken, aangezien je toch wel kunt engagen, ook al hebben ze een nidalee+sivir+weetikhet. Er zijn genoeg champions die prima engage by default in diens kit hebben zitten. Ik vind het een beetje vreemd dat er dan een item moet zijn die eigenlijk iedereen die perk geeft.

Je hebt zeker gelijk dat je moet weten hoe je tegen een righteous glory speelt, maar in TF's zie ik het niet zo zitten om als carry achter een muurtje te springen waardoor je (in veel gevallen) geheel uit de fight bent en dus niks kan meedragen. Tevens is het knap lastig om jouw frontliners, champions zoals Maokai, gragas, Heca, Seju tegen te laten houden wanneer deze engagen. Ook vind ik dat je gelijk hebt dat de siege meta ook geen reet aan is, maar om dat te verhelpen door de huidige situatie vind ik ook geen oplossing.

Naast TF's is een righteous glory natuurlijk ook een bizar item voor junglers om even een lane in te komen huppelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Junia op 01-05-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:07:
[...]

Infinity Edge heeft een hogere pickrate en winrate dan Cinderhulk Challenging smite.
http://www.lolking.net/items/3717#statistics
http://www.lolking.net/items/3031#statistics
Twee items van compleet ongerelateerde lanes, waarvan er een situational is en de andere altijd core op minstens 2 champs in game? Niet echt representatief. Kijk dan naar Banner of Command. Die heeft een hogere winrate dan beide items.
http://www.lolking.net/items/3060#statistics

[ Voor 16% gewijzigd door Gropah op 02-05-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:21:
[...]

Het hele punt van dit item is ervoor zorgen dat er een engage plaats kan vinden. Dit item is bedoelt als counter tegen kiten. Als je dat probeert is net zoiets als health bouwen tegen een tegenstander met % health damage.
Wat je wel bijvoorbeeld kan doen tegen Righteous Glory
Je kan over een muurtje gaan of je team kan CC'en.
Die slow moet ook geraakt worden, jij doet net alsof dit altijd gebeurt.
Je teammates zouden natuurlijk ook kunnen frontlinen om de drager van de Glory tegen te houden.
Het idee van dit spel is dan ook 5v5 spelen, dus je team helpen en hulp van je team ontvangen.
Weten wat te doen in welke situatie is ook gewoon een deel van je LoL skill. Ik ben juist heel blij dat Riot eindelijk een goed item heeft gemaakt dat er nog niet echt was. Er zijn toch al te weinig buildpaths wat mij betreft. Daarbij vond ik de poke/siege meta ook echt vreselijk, 0 skill required gewoon skillshots gooien en disengagen als je tegenstander er wat aan doet.
Het kan best dat het nu weer iets te ver de andere kant op is gegaan met gewoon Righteous Glory en je engage spell poppen en dan hopen dat je het teamfight wint, maar dat idee heb ik niet.

Ik denk in ieder geval dat met de laatste patch het item best wel gebalanceerd is.
Het leek ook direct nadat hij zo erg gebuffed was dat het wel iets te veel was als je het vergelijkt met andere items als Randuin of Warmorgs.
Misschien dat de nummers van die active nog wat aangepast moeten worden maar ik denk dat het wel meevalt. Een Ahri is zelfs met Glory bijna niet te pakken voor een Volibear bijvoorbeeld.
Persoonlijke aanvallen laat je maar achterweg
Wat ga jij over muurtjes springen met een goedgeplaatste Sejuani ult? Die vervolgens een dash erin doet, en dan ook nog eventjes dit item activeert. Ja leuk dat Ahri als 1 van de weinige champs overal van weg komt. Valt me nog mee dat je Katarina er ook niet even bij hebt genoemd. Maar welke ADC heeft 3 dashes? Oh wacht voorheen kon Lucian dat gewoon doen door CDR te bouwen en Ezreal ook.

Overigens je eerdere quote haal ik ook nog eens aan:
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:00:
[...]
Als je veel spells mist en je tegenstander speelt goed wint die gewoon de fight.
Met een uitgangspunt als dit, is inderdaad heel LoL balanced en hoeft Riot eigenlijk geen werk meer te verrichten. Want als ik item A heb en al mijn skills mis maar mijn tegenstander doet het niet en killed mij dan is het item volledig balanced.

Dan snap ik niet waarom ze dit seizoen Warwick hebben generfd en tevens het jungle item. Want als hij toch zijn ult eerder onderbreekt of iemand gebruikt zijn QSS dan killed hij niemand? Dan is het toch volledig balanced?

Persoonlijke aanvallen laat je maar achterweg

[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 02-05-2015 12:53 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:47
Jup, staat onder de kosten ;)
Cost Analysis
Gold Value

400 health = 1068g
40 attack damage = 1440g
20% cooldown reduction = 634g
Total Gold Value = 3140g
Gold Efficiency

The base stats are 104.67% gold efficient without its two passives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
TheBrut3 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:14:
Jup, staat onder de kosten ;)
Cost Analysis
Gold Value

400 health = 1068g
40 attack damage = 1440g
20% cooldown reduction = 634g
Total Gold Value = 3140g
Gold Efficiency

The base stats are 104.67% gold efficient without its two passives.
Ah, zie nu pas dat je dat kan uitklappen (Show/Hide) :p Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:06:
[...]

Wat ga jij over muurtjes springen met een goedgeplaatste Sejuani ult? Die vervolgens een dash erin doet, en dan ook nog eventjes dit item activeert.
Dus je hele team word geraakt door een skillshot van Seju en ze hoefde niet eens haar dash te gebruiken om in range te komen daarvoor. Dat is een super grove misplay dan verdien je het inderdaad om ge-aced te worden. Waarom vind je het zo erg om verslagen te worden door mensen die beter spelen dan jij?
Ja leuk dat Ahri als 1 van de weinige champs overal van weg komt. Valt me nog mee dat je Katarina er ook niet even bij hebt genoemd. Maar welke ADC heeft 3 dashes? Oh wacht voorheen kon Lucian dat gewoon doen door CDR te bouwen en Ezreal ook. God wat hebben ze dat snel generfed he?
Champions die weg kunnen komen, Aatrox, Azir, Corki, Elise,Ezreal, Fizz,Gnar,Gragas,Heca,J4, Lee,Liss,Shen,Shaco,Shyv,Zed
Met een uitgangspunt als dit, is inderdaad heel LoL balanced en hoeft Riot eigenlijk geen werk meer te verrichten. Want als ik item A heb en al mijn skills mis maar mijn tegenstander doet het niet en killed mij dan is het item volledig balanced.
Je legt me elke keer woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Ik weet niet waarom je dit maar blijft doen dat maakt het inderdaad heel moeilijk om ooit tot overeenstemming te komen.
Jij zegt Item A is overpowered want als de tegenstander item A koopt is het GG.
Ik geloof daar niet in, zeker op lage speelniveaus maakt 1 item minder uit dan 1 perfecte sejuani ult.
Op jouw manier kan je inderdaad altijd zeuren over de balance.

Persoonlijke aanvallen/beledigingen laat je maar achterweg
Dan snap ik niet waarom ze dit seizoen Warwick hebben generfd en tevens het jungle item. Want als hij toch zijn ult eerder onderbreekt of iemand gebruikt zijn QSS dan killed hij niemand? Dan is het toch volledig balanced?
Alweer kom je met een voorbeeld en doe je alsof dit de standaard is.
WW was te sterk, dat was al langer zo ook voor devourer deed hij hetzelfde met de wriggles upgrade. Dat speelde ik ook. De trade-off was toen langer useless was voordat je een god werd. En dat vonden mensen prima omdat hij onder de radar bleef. Jij klaagde er in ieder geval ook pas over toen devourer kwam.

[ Voor 6% gewijzigd door Gropah op 02-05-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:06:
[...]

LMAO. Did you just really? Twee items van compleet ongerelateerde lanes, waarvan er een situational is en de andere altijd core op minstens 2 champs in game? Gast... universiteit :')

FYI

Banner of Command heeft een hogere winrate dan beide items.
http://www.lolking.net/items/3060#statistics

Banner of Command sleeper OP confirmed.
Wat maakt een item volgens jou dan balanced???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:35:
[...]

Dus je hele team word geraakt door een skillshot van Seju en ze hoefde niet eens haar dash te gebruiken om in range te komen daarvoor. Dat is een super grove misplay dan verdien je het inderdaad om ge-aced te worden. Waarom vind je het zo erg om verslagen te worden door mensen die beter spelen dan jij?
Heb ik ergens aangegeven dat ik het ERG vind om verslagen te worden? Nee dus hou je aannames lekker voor je.
Champions die weg kunnen komen, Aatrox, Azir, Corki, Elise,Ezreal, Fizz,Gnar,Gragas,Heca,J4, Lee,Liss,Shen,Shaco,Shyv,Zed
Aatrox = Mits je Fredy112 heet niet viable
Azir = Mits je Faker heet niet viable
Corki = Goed punt, maar zoals Cheese al aangaf een ADC die out of the fight is, is ook geen bedreiging dus mooi dat hij over een boompje is gejumped
Elise = Dat je haar nog uberhaupt noemt als viable pick
Ezreal = Goed, idem aan Corki statement
Fizz = Ok deze kan ik inkomen en vind ik een goede opmerking, echter wat zal het Fizz verder boeien als hij er WEL door geraakt zou worden?
Gnar = Wat zal het Gnar of welke andere tank dan ook boeien dat hij geraakt wordt?
Gragas = Idem aan Gnar
Heca = Idem aan Gnar
J4 = Idem aan Gnar
Lee Sin = Fair point geen opmerkingen over
Lissandra = Zou niet weten waarom het haar boeit als ze door de active geraakt zou worden
Shen = Idem aan Gnar
Shaco = Fair point
Shyvana = Idem aan Gnar
Zed = Fair point

Dus zesmaal een champ die ook daadwerkelijk weg MOET komen, waarvan 2 compleet nutteloos worden.
Je legt me elke keer woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Ik weet niet waarom je dit maar blijft doen dat maakt het inderdaad heel moeilijk om ooit tot overeenstemming te komen.
Jij zegt Item A is overpowered want als de tegenstander item A koopt is het GG.
Ik geloof daar niet in, zeker op lage speelniveaus maakt 1 item minder uit dan 1 perfecte sejuani ult.
Op jouw manier kan je inderdaad altijd zeuren over de balance. Of er nou iets verandert of niet het is altijd kut voor jou.
Dus het spel is eindelijk af? Want dat is PRECIES wat je nu zegt. Dan kan de pick/ban phase weg want alles is balanced en tevens kunnen we de PBE opdoeken want het spel is bij deze geperfectioneerd. Scheelt weer kosten die in het serverpark zitten.

Dit:
Enchantment: Cinderhulk
Unique Passive - Immolate no longer increases in damage based on time in combat. Now deals flat 15 (+.6 per champion level) magic damage to nearby enemies
Unique Passive - Immolate now deals 100% bonus damage to minions and monsters.
is dus volslagen overbodig dankzij jouw redenering.
Alweer kom je met een voorbeeld en doe je alsof dit de standaard is.
WW was te sterk, dat was al langer zo ook voor devourer deed hij hetzelfde met de wriggles upgrade. Dat speelde ik ook. De trade-off was toen langer useless was voordat je een god werd. En dat vonden mensen prima omdat hij onder de radar bleef. Jij klaagde er in ieder geval ook pas over toen devourer kwam.
Warwick was NIET te sterk. Het jungle item was te sterk op bepaalde champs, get your facts straight. Ook lategame Warwicks vielen nog prima af te stoppen met je Wriggles upgrade.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:47:
[...]

Wat maakt een item volgens jou dan balanced???
Wat maakt volgens jou een item unbalanced? Want schijnbaar is er niets unbalanced.

[ Voor 6% gewijzigd door Gropah op 02-05-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:16:
[...]

Heb ik ergens aangegeven dat ik het ERG vind om verslagen te worden? Nee dus hou je aannames lekker voor je.
Je zit toch de hele tijd te klagen over tank/tank items die overpowered zijn.
Wat is dan het probleem als winnen of verliezen je toch niks uitmaakt.
Leuk he die aannames die ik doe van wat jij zegt dat doe jij nou ook continue.
Als je nou gewoon op een normale manier vraagt wat iemand bedoelt kan hij uitleggen.
Aatrox = Mits je Fredy112 heet niet viable
Azir = Mits je Faker heet niet viable
Corki = Goed punt, maar zoals Cheese al aangaf een ADC die out of the fight is, is ook geen bedreiging dus mooi dat hij over een boompje is gejumped
Elise = Dat je haar nog uberhaupt noemt als viable pick
Ezreal = Goed, idem aan Corki statement
Fizz = Ok deze kan ik inkomen en vind ik een goede opmerking, echter wat zal het Fizz verder boeien als hij er WEL door geraakt zou worden?
Gnar = Wat zal het Gnar of welke andere tank dan ook boeien dat hij geraakt wordt?
Gragas = Idem aan Gnar
Heca = Idem aan Gnar
J4 = Idem aan Gnar
Lee Sin = Fair point geen opmerkingen over
Lissandra = Zou niet weten waarom het haar boeit als ze door de active geraakt zou worden
Shen = Idem aan Gnar
Shaco = Fair point
Shyvana = Idem aan Gnar
Zed = Fair point

Dus zesmaal een champ die ook daadwerkelijk weg MOET komen, waarvan 2 compleet nutteloos worden.
De rest heeft altijd nog flash, of positioning om er wat aan te doen.
Dus het spel is eindelijk af? Want dat is PRECIES wat je nu zegt. Dan kan de pick/ban phase weg want alles is balanced en tevens kunnen we de PBE opdoeken want het spel is bij deze geperfectioneerd. Scheelt weer kosten die in het serverpark zitten.
Nee het spel is niet af er kan veel getweaked worden of verandert als mensen dat leuk vinden.
Dit is een perfect voorbeeld waar jij dingen in mijn mond leg die ik helemaal niet heb gezegd of bedoel.
PBE kan denk ik beter gebruikt worden, best vaak dat er dingen worden aangekondigd die way overpowered lijken en dan toch doorkomen in de game.
Warwick was NIET te sterk. Het jungle item was te sterk op bepaalde champs, get your facts straight. Ook lategame Warwicks vielen nog prima af te stoppen met je Wriggles upgrade.
Het deed exact hetzelfde als Devourer zodra je de upgrade had. Het is een van de twee of het was te sterk of niet. Je kan niet beide punten innemen. Maarja consequent zijn is natuurlijk ook lastig.
Wat maakt volgens jou een item unbalanced? Want schijnbaar is er niets unbalanced. In dat geval bel eens even met Riot en zeg gewoon dat ze hun tijd verdoen. Je praat onzin Ronddraai en je doet je naam eer aan want je draait je in alle wegen om je gelijk proberen te halen, die er helaas niet is.
Weer krijg ik dingen in mijn mond gelegd. Ik stelde deze vraag omdat het voor mij onduidelijk is of we uberhaupt wel hetzelfde balanced/unbalanced vinden.
Een item is volgens mij unbalanced als het een must-buy word. Dat kan omdat het te sterk met een bepaalde champ of rol synergiseerd. Of gewoon omdat het veel efficienter is dan andere vergelijkbare items.
Verder hoeft een must-buy ook niet altijd erg te zijn. Sightstone hoor ik eigenlijk niemand over klagen en ADC items ook niet echt behalve dat er misschien wat te weinig verschillende build-paths zijn.

En weer kom je op het einde met een persoonlijke aanval. Ga gewoon een keer in op punten of blijf gewoon weg.
Daarom nog een laatste keer deze simpele vraag: Wanneer is volgens jou een item balanced?

[ Voor 2% gewijzigd door Gropah op 02-05-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Zoals jullie waarschijnlijk wel zien heb ik weer spul zitten op schonen. Ik wil iedereen die een TR heeft geplaatst bedanken, maar toch nog de opmerking plaatsen dat het dan ook handiger is om er niet op te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Nou, die LCK finale was ook een rollover :+
Mooie plays in de 2e game van de SKT mid laner op Azir.
Wel grappig om te zien dat er daar sommige andere powerpicks en playstyles zijn dan hier, zoals Azir.
Maar gezien jullie allemaal schreeuwen om Pro's van betere kwaliteit neem ik aan dat iedereen de finale van de beste regio heeft gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:48

Jebus4life

BE User

TheBrut3 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:58:
Wel grappig om te zien dat er daar sommige andere powerpicks en playstyles zijn dan hier, zoals Azir.
Maar gezien jullie allemaal schreeuwen om Pro's van betere kwaliteit neem ik aan dat iedereen de finale van de beste regio heeft gezien.
Removed, dom dom van mij :')

[ Voor 17% gewijzigd door Jebus4life op 02-05-2015 15:12 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Ik denk eigenlijk dat Korea vrij overschat is op dit moment en een beetje hetzelfde is als NA waar het nummer 1 team daadwerkelijk een stuk sterker is dan de rest. Algemene kwaliteit in China is vrij hoog maar gewoon typisch enorm slordig. Wel grappig dat ze Faker niet eens gebruikt hebben, dat is een keer wat anders.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
TheBrut3 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:58:
Helaas gemist. Speelde SKT vs CJ?

Edit: Blijkbaar SKT vs GE
In welk team zit Faker tegenwoordig?

[ Voor 5% gewijzigd door Junia op 02-05-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
SKT, maar die was reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Enig idee waarom hij reserve is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
Junia schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:23:
[...]

Heel veel teams begonnen Faker te focusen qua team compositie en jungle pressure, dus hebben ze een een andere midlaner die ze in kunnen zetten mocht dat gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Luqq op 02-05-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Hij en Bengi zaten gewoon bij de toeschouwers te chillen. Ze kunnen tussen games wisselen van spelers, maar vaak zetten ze Faker (op bepaalde games na) pas in op het moment dat SKT een game verliest en hij het dan recht moet trekken. Easyhoon was wel erg goed. Ik denk eigenlijk dat die qua niveau niet super veel verschillen, behalve dat Faker dan meer ervaring heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Zat net weer als Bard te spelen, en zag deze chimes overal in de grond zitten. Is dat nieuw, of is me dat nooit opgevallen? En waar staan ze voor?

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hz1Xh/fc887eec35.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:59

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Is dat niet gewoon een achterblijfsel van een chime die je opgeraapt hebt?

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Of degene die nog gaan komen later? :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lmfao, deze video :')

NSFW

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Junia schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:23:
Omdat SKT 8 spelers heeft, dus ze wisselen soms af. Volgens mij wilde ze ook de picks van Faker voor de MSI niet prijsgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Slechte ADC, die had ook over een muurtje kunnen springen/flashen.

Overigens gisteren Gragas jungle gedaan in ranked met Righteous Glory en Cinderhulk jungle itempje en helaas kon de enemy Gnar niet van mij wegkomen. Eigenlijk wel grappig dat je met 2 non offensive items iemand gewoon helemaal kan dood cc'en. Overigens hielp over een muurtje springen ook niet, want dan volg je gewoon als Gragas zijne :+.

[ Voor 33% gewijzigd door Damien op 03-05-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

apNia schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:28:
Zat net weer als Bard te spelen, en zag deze chimes overal in de grond zitten. Is dat nieuw, of is me dat nooit opgevallen? En waar staan ze voor?

[afbeelding]
Lees je wel eens patchnotes / skills van champions ?
De passive van Bard zorgt ervoor dat hij bij het oprapen van chimes mana terug krijgt en een temp speedboost.
Tevens geven ze om de 5 chimes een boost aan damage voor je meeps. Om de 10 krijg je een extra meep geloof ik.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wootlock schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:48:
[...]

Om de 10 krijg je een extra Pikmin geloof ik.
FTFY :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:11

Secsytime

Automagisch

[...]

De passive van Bard zorgt ervoor dat hij bij het oprapen van chimes mana terug krijgt en een temp speedboost.
Tevens geven ze om de 5 chimes een boost aan damage voor je meeps. Om de 10 krijg je een extra meep geloof ik.
Zoals ik het lees, heeft hij net die chime opgepakt en blijft dit achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Secsytime schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:52:
[...]

Zoals ik het lees, heeft hij net die chime opgepakt en blijft dit achter?
Zoals ik het lees ziet hij dingen op de grond sinds hij bard speelt en vraagt waar ze voor dienen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wootlock schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:57:
[...]

Zoals ik het lees ziet hij dingen op de grond sinds hij bard speelt en vraagt waar ze voor dienen ?
Exact, anders dan dat ik bij de release al Bard speelde. En de normale chimes van Bard zweven. Als er iemand hier niet goed leest ben jij het vrees ik ;)

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 04-05-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

[...]

Die bedenker hiervan moet toch minimaal stevig aangeschoten zijn geweest om met zo'n dwaze passive op de proppen te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
apNia schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:28:

[afbeelding]
Het is je nooit opgevallen, dat zit er al een tijdje in, volgens mij al sinds Bard uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ja maar gewoon nieuwe mechanics bedenken omdat het nieuwe mechanics zijn is natuurlijk veel beter dan iets verzinnen waar je ook daadwerkelijk iets aan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Damienx2 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:07:
[...]

Het is je nooit opgevallen, dat zit er al een tijdje in, volgens mij al sinds Bard uit is.
Ben er vrij zeker van dat het er op de release niet in zat. Maar ik ben vrij snel er na gestopt omdat veel ADC's en Junglers niet begrepen hoe Bard werkte en maar non stop bleven flamen.

Is het nog functioneel? Of puur visueel? En welk nut dient het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

apNia schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:11:
[...]

Ben er vrij zeker van dat het er op de release niet in zat. Maar ik ben vrij snel er na gestopt omdat veel ADC's en Junglers niet begrepen hoe Bard werkte en maar non stop bleven flamen.

Is het nog functioneel? Of puur visueel? En welk nut dient het dan?
[...]

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

IK HEB HET OVER DE CHIMES DIE OP DE GROND LIGGEN, NIET DIE ZWEVEN.. goeie God

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 04-05-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:43:
Mag ik ook een Nibbit?

Zonder dollen: Ik heb ze zelf nooit op deze manier gezien, kom Bard ook zelden meer tegen eigenlijk en speel hem zelf niet.
Ben wel benieuwd naar het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

offtopic:
Maar natuurlijk! :)

[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 04-05-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

apNia schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:43:
Shot in the dark, maar had de tegenstander ook een bard? Waren het toevallig zijn chimes? Ik zie ze zo wel vaker liggen, maar dat is altijd als ik geen bard speel.

Even wat verder gezocht, je laatste bard game (die je gewonnen had) speelde je tegen een enemy bard.
Dus ja, dit waren zijn chimes. De enemy kan altijd chimes zien liggen (net zoals je allies), ze zien ze alleen niet op de minimap.

Mysterie opgelost? }:O

[ Voor 27% gewijzigd door IdieEasy op 04-05-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31
Nooit geweten hoe goed AD/AS Malphite jungle is in deze tank meta, met attackspeed runes heb je echt een goede clear speed, en vanaf level 3 zijn HP potions echt onnodig, gooi er cinderhulk en righteous glory erin en het feest kan beginnen.

Vanaf lvl6 zijn ganks vrijwel gegarandeerd, en zou je (althans in de elo waar ik zit) elke teamfight moeten winnen als engager zijnde, en je kan goed peelen voor je carries.

Ik zal wel gek zijn AD malphite te builden, maar het helpt enorm in de early jungle clear en daarna bouw je gewoon veel tank en hp items.

Ben benieuwd wanneer de winstreak eindigt, http://www.lolking.net/summoner/euw/40082104#matches

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Turismo schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:02:
Nooit geweten hoe goed AD/AS Malphite jungle is in deze tank meta, met attackspeed runes heb je echt een goede clear speed, en vanaf level 3 zijn HP potions echt onnodig, gooi er cinderhulk en righteous glory erin en het feest kan beginnen.

Vanaf lvl6 zijn ganks vrijwel gegarandeerd, en zou je (althans in de elo waar ik zit) elke teamfight moeten winnen als engager zijnde, en je kan goed peelen voor je carries.

Ik zal wel gek zijn AD malphite te builden, maar het helpt enorm in de early jungle clear en daarna bouw je gewoon veel tank en hp items.

Ben benieuwd wanneer de winstreak eindigt, http://www.lolking.net/summoner/euw/40082104#matches
Zo gek is dat op zich niet hoor, heb AD jungle Malph al vaker geprobeerd (in normals), ook vóór het Cinderhulk-tijdperk.

Zo slecht is je junge clear inderdaad niet, en je kan zonder meer uitgroeien tot een zeer sterke factor....

Maar daar komt de maar :)

Pre lvl 6 heb je weinig in te brengen qua ganks.
Tenzij een laner zich echt totaal uit positie laat pakken, kun je met een Q'tje meestal niet echt een goede gank opzetten. En dat nadeel vergroot zich nogal uit op het moment dat je een goeie enemy early game ganker a la Lee/Vi/Seju/Gragas (in feite elke jungler die op lvl 3 al goed kan ganken) tegenover je hebt die pre lvl 6 al meerdere lanes op voorsprong heeft gezet door goede ganks.

Malph is ook geen goede dueller. Early game kan dat tricky zijn als een Lee ofzo je eigen jungle invade. Gaandeweg wordt ie tanky genoeg wat dat probleem grotendeels wegneemt, maar tanks als Sejuani of Gragas zullen altijd meer dmg doen, zijn beter in duels, hebben (iig pre lvl 6) betere ganks in huis en hebben toch ook ults die er qua CC mogen zijn.

Op zich heb je mooie win rates met Malph jungle, maar staar je hier niet teveel blind op :) 'Scorebordjournalistiek' is ook maar een deel van het verhaal :P Ik zag een match waarin je een 72% kill participation had, prima.

Maar ik zag ook een paar games waarin je eigen bijdrage en score een stuk minder was en het overduidelijk je eigen mega fed teammates waren die het verschil maakten. Ik zag een mega fed LB, Draven, Vlad, etc. Gelet op je scores en kill participation in die matches durf ik wel te stellen dat deze laners gewoon zelf in de 1v1 (dus zonder jouw inbreng) al het verschil wisten te maken en je team al dermate op voorsprong hadden gezet dat de win al bijna een zekerheidje was.

Kijk dat is natuurlijk het ideale scenario voor Malph jungle (or any jungler): laners die eigenhandig hun lane winnen zodat je pre lvl 6 gewoon puur kan farmen en kan uitgroeien tot een late game teamfight powerhouse. Dan voelt een Malph jungler al snel erg goed. Maar die luxe van goeie laners heb je lang niet altijd. Zodra je laners krijgt in je eigen team die zelf het onderspit delven of dreigen te delven, of in ieder geval het sterk aankomt op wie de beste ganks doet, dan is Malphite niet perse zo'n ideale keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

IdieEasy schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:01:
[...]

Shot in the dark, maar had de tegenstander ook een bard? Waren het toevallig zijn chimes? Ik zie ze zo wel vaker liggen, maar dat is altijd als ik geen bard speel.

Even wat verder gezocht, je laatste bard game (die je gewonnen had) speelde je tegen een enemy bard.
Dus ja, dit waren zijn chimes. De enemy kan altijd chimes zien liggen (net zoals je allies), ze zien ze alleen niet op de minimap.

Mysterie opgelost? }:O
Ik geloof het niet, want het er mee colliden zou betekenen dat ik ze destroy toch? Dat gebeurde niet. En ook was het altijd onder de plek waar mijn chime spawnde. Misschien een bugje dan.

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 04-05-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

apNia schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:53:
[...]

Ik geloof het niet, want het er mee colliden zou betekenen dat ik ze destroy toch? Dat gebeurde niet. En ook was het altijd onder de plek waar mijn chime spawnde. Misschien een bugje dan.
Alleen shrines kunnen destroyed worden door enemies, de chimes niet. Ze kunnen enkel zien (en dan bijv. warden zodat ze jou zien als je hun jungle ingaat).

Het zou een bug kunnen zijn, dat jullie chimes op dezelfde plek spawnde. Maar het blijft een raar verhaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31
Koekiemonsterr schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:38:
[...]

Zo gek is dat op zich niet hoor, heb AD jungle Malph al vaker geprobeerd (in normals), ook vóór het Cinderhulk-tijdperk.

Zo slecht is je junge clear inderdaad niet, en je kan zonder meer uitgroeien tot een zeer sterke factor....

Maar daar komt de maar :)

Pre lvl 6 heb je weinig in te brengen qua ganks.
Tenzij een laner zich echt totaal uit positie laat pakken, kun je met een Q'tje meestal niet echt een goede gank opzetten. En dat nadeel vergroot zich nogal uit op het moment dat je een goeie enemy early game ganker a la Lee/Vi/Seju/Gragas (in feite elke jungler die op lvl 3 al goed kan ganken) tegenover je hebt die pre lvl 6 al meerdere lanes op voorsprong heeft gezet door goede ganks.

Malph is ook geen goede dueller. Early game kan dat tricky zijn als een Lee ofzo je eigen jungle invade. Gaandeweg wordt ie tanky genoeg wat dat probleem grotendeels wegneemt, maar tanks als Sejuani of Gragas zullen altijd meer dmg doen, zijn beter in duels, hebben (iig pre lvl 6) betere ganks in huis en hebben toch ook ults die er qua CC mogen zijn.

Op zich heb je mooie win rates met Malph jungle, maar staar je hier niet teveel blind op :) 'Scorebordjournalistiek' is ook maar een deel van het verhaal :P Ik zag een match waarin je een 72% kill participation had, prima.

Maar ik zag ook een paar games waarin je eigen bijdrage en score een stuk minder was en het overduidelijk je eigen mega fed teammates waren die het verschil maakten. Ik zag een mega fed LB, Draven, Vlad, etc. Gelet op je scores en kill participation in die matches durf ik wel te stellen dat deze laners gewoon zelf in de 1v1 (dus zonder jouw inbreng) al het verschil wisten te maken en je team al dermate op voorsprong hadden gezet dat de win al bijna een zekerheidje was.

Kijk dat is natuurlijk het ideale scenario voor Malph jungle (or any jungler): laners die eigenhandig hun lane winnen zodat je pre lvl 6 gewoon puur kan farmen en kan uitgroeien tot een late game teamfight powerhouse. Dan voelt een Malph jungler al snel erg goed. Maar die luxe van goeie laners heb je lang niet altijd. Zodra je laners krijgt in je eigen team die zelf het onderspit delven of dreigen te delven, of in ieder geval het sterk aankomt op wie de beste ganks doet, dan is Malphite niet perse zo'n ideale keuze.
Klopt die game waarin ik met Draven zat was Draven gewoon uberfed, die maakte kill op kill in zijn eigen botlane en die had zoveel stacks dat je de hp bar letterlijk zag wegsmelten.

Die game maakte ik niet zoveel verschil, omdat iedereen zijn eigen lane carriede.

Wat ik juist wel merk is dat wanneer 1 a 2 lanes pre-6 falen, dat ik het in team fights weer totaal kan omkeren door goede engages en veel te peelen, het draait in deze meta toch om team fights, dragon/baron control, en langdurige matches.

En early gank junglers als Lee Sin, Xin Zhao vallen behoorlijk hard af naarmate de game vordert waar tanks overduidelijk de overhand krijgen, en laten we eerlijk zijn je komt maar weinig goede Lee's tegen in Silver.

Wat je zegt dat die goede dueller is klopt, de meeste junglers investeren niet eens de moeite om te 1v1, had 1 game waar Olaf jungler was die mij wel dacht te 1v1 op lvl4 ofzo, maar hij deed totaal geen damage tegen mij terwijl ik al 30% van zijn hp bar had weggesnoept, toen droop die maar af, was wel grappig momentje.

Daarbij is het een goede soft counter tegen engages als Gragas/Sejuani die je nu veel ziet.

Naja ik staar mij niet blind erop, t blijft op dit moment een comfort pick, had een periode dat ik bijna enkel Hecarim jungle speelde en een hoge winrate had in S4 (toen die nog geen meta-pick was dus), maar speel m nu nog maar amper.

Naja ik voorspel dat in mijn winstreak nu gejinxed heb :+, dus ga t wel zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Turismo op 04-05-2015 13:18 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Turismo schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:08:
[...]

Klopt die game waarin ik met Draven zat was Draven gewoon uberfed, die maakte kill op kill in zijn eigen botlane en die had zoveel stacks dat je de hp bar letterlijk zag wegsmelten.

Die game maakte ik niet zoveel verschil, omdat iedereen zijn eigen lane carriede.

Wat ik juist wel merk is dat wanneer 1 a 2 lanes pre-6 falen, dat ik het in team fights weer totaal kan omkeren door goede engages en veel te peelen, het draait in deze meta toch om team fights, dragon/baron control, en langdurige matches.

En early gank junglers als Lee Sin, Xin Zhao vallen behoorlijk hard af naarmate de game vordert waar tanks overduidelijk de overhand krijgen, en laten we eerlijk zijn je komt maar weinig goede Lee's tegen in Silver.

Wat je zegt dat die goede dueller is klopt, de meeste junglers investeren niet eens de moeite om te 1v1, had 1 game waar Olaf jungler was die mij wel dacht te 1v1 op lvl4 ofzo, maar hij deed totaal geen damage tegen mij terwijl ik al 30% van zijn hp bar had weggesnoept, toen droop die maar af, was wel grappig momentje.

Daarbij is het een goede soft counter tegen engages als Gragas/Sejuani die je nu veel ziet.

Naja ik staar mij niet blind erop, t blijft op dit moment een comfort pick, had een periode dat ik bijna enkel Hecarim jungle speelde en een hoge winrate had in S4 (toen die nog geen meta-pick was dus), maar speel m nu nog maar amper.

Naja ik voorspel dat in mijn winstreak nu gejinxed heb :+, dus ga t wel zien.
Ik heb ook regelmatig Malphite jungle gespeeld en ook ik vind hem wel lekker spelen. Je ganks pre-6 zijn niet fantastisch maar dankzij je targeted slow ook niet dramatisch. Vaak kun je nog wel een flashje burnen waarna diegene op lvl 6 natuurlijk de sjaak is. Er zijn vast betere champs, maar goed met een champion om kunnen gaan is belangrijker dan altijd de beste champs in de huidige meta picken.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Vicarious schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:26:
Er zijn vast betere champs, maar goed met een champion om kunnen gaan is belangrijker dan altijd de beste champs in de huidige meta picken.
Ja dat denken die nubs die in ranked bijv. Ezreal/Ashe adc pakken waarschijnlijk ook elke keer.
En keer op keer zie je ze falen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ik ben sinds een aantal dagen Udyr op top beginnen spelen (Tiger) en ik vraag me eigenlijk af waarom je dat niet meer ziet. Qua matchups is het wel best situational (je wordt natuurlijk vrij makkelijk gekite als Udyr) maar het blijft toch zo'n sterke champion.
*Ik ben die beginnen spelen omdat als ik eens een Udyr zag dat die om de 1 of andere reden niet dood te krijgen was, en ik gewoon te weinig champions speel (stuk of 3/4 maar die ik goed speel) :p

Zit alleen in de knoop met m'n build. Eigenlijk is Triforce core; maar ik vind dat het zolang duurt voor je tanky bent als je dat bouwt. Early bouw ik nu graag de nieuwe Black Cleaver aangezien dat overall gewoon een erg cost efficient item is voor Udyr en begin ik daarna tanky te bouwen. In teamfights hangt het dan van comp enzo af, Als er slecht gepositioned wordt Bear + Tiger ik een carry en doet die meestal niet zoveel meer, als dat niet gaat en ik te hard gekite kan worden in de fights peel ik voor m'n carries. Werkt naar mijn gevoel ook sterk in de huidige tank meta aangezien de fights meestal vrij lang duren en je dus meerdere stuns + tiger procs kunt neergooien.

[ Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 04-05-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekiemonsterr schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:05:
[...]

Ja dat denken die nubs die in ranked bijv. Ezreal/Ashe adc pakken waarschijnlijk ook elke keer.
En keer op keer zie je ze falen...
Als ik ADC moet spelen kan ik wel Lucian, Jinx of Sivir picken maar dan faal ik nog harder dan ik met Ezreal zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Laatst online: 28-08 15:58
Jebus4life schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:06:
Ik ben sinds een aantal dagen Udyr op top beginnen spelen (Tiger) en ik vraag me eigenlijk af waarom je dat niet meer ziet. Qua matchups is het wel best situational (je wordt natuurlijk vrij makkelijk gekite als Udyr) maar het blijft toch zo'n sterke champion.
*Ik ben die beginnen spelen omdat als ik eens een Udyr zag dat die om de 1 of andere reden niet dood te krijgen was, en ik gewoon te weinig champions speel (stuk of 3/4 maar die ik goed speel) :p

Zit alleen in de knoop met m'n build. Eigenlijk is Triforce core; maar ik vind dat het zolang duurt voor je tanky bent als je dat bouwt. Early bouw ik nu graag de nieuwe Black Cleaver aangezien dat overall gewoon een erg cost efficient item is voor Udyr en begin ik daarna tanky te bouwen. In teamfights hangt het dan van comp enzo af, Als er slecht gepositioned wordt Bear + Tiger ik een carry en doet die meestal niet zoveel meer, als dat niet gaat en ik te hard gekite kan worden in de fights peel ik voor m'n carries. Werkt naar mijn gevoel ook sterk in de huidige tank meta aangezien de fights meestal vrij lang duren en je dus meerdere stuns + tiger procs kunt neergooien.
Dat was mooi zech. Gisteren had ik second pick en nam ik teemo. De enemy top was last pick en die gast pakte Udyr. Gaat hij in minuut 11 al klagen dat ik zijn counter was. Het kwam er op need dat Udyr useless was.

Dus zo ster is hij dan ook niet.

Ik denk dat Garen nog wel van hem wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Kennen? Wiewwwwwt weg, lategame wint udyr denk wel een 1v1 maar kennen is beter in tfs :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 15:13
Jebus4life schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:06:
Udyr is in potentie heel sterk, zeker met een voorsprong, het nadeel is alleen dat je geen level 6 power spike hebt en dat je niet altijd bij de carries kan komen. Een Maokai, Morgana, Leona of zelfs een Jinx maakt het namelijk vrij onmogelijk.

Ik vind Udyr beter in the jungle omdat je meer mogelijkheden hebt met ganken en flanken, minder mana problemen en veilig kan farmen tot een late game tank met redelijk wat damage.

Udyr's probleem top is sustain en mana. Iedereen met Sustain op top zorgt ervoor dat Udyr niet teveel mana kan gebruiken omdat hij anders weer terug naar base kan voor mana. Ja kan dan wel een tear kopen, maar daar win je de lane niet mee als je 0/0 staat. Daarnaast zijn er aardig wat top lane picks met poke zoals Gnar, Kennen, Sion (nu iets minder) en Maokai.

Black Cleaver zou ik niet bouwen vanwege een paar redenen.

- De rage passive heb je niet nodig want die krijg je al door Triforce, en Triforce heb je nodig voor je damage.
- De 20% CDR heb je ook niet nodig want met Frozen Hearth, Zephyr en Spirit Visage heb je ook al 40%.
- Udyr heeft geen mogelijkheid om AoE physical damage te doen op hun hele team, iets wat Garen, Darius en Renekton wel kunnen doen.
Mebus schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:52:
Kennen? Wiewwwwwt weg, lategame wint udyr denk wel een 1v1 maar kennen is beter in tfs :)
Ik denk dat een Kennen met Rylais een Udyr oneindig kan slowen en poken.
Daarnaast is de late game power van Kennen te sterk voor Udyr i.c.m kiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Jurrian120 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:35:
[...]

Dat was mooi zech. Gisteren had ik second pick en nam ik teemo. De enemy top was last pick en die gast pakte Udyr. Gaat hij in minuut 11 al klagen dat ik zijn counter was. Het kwam er op need dat Udyr useless was.

Dus zo ster is hij dan ook niet.

Ik denk dat Garen nog wel van hem wint.
Teemo is dan ook wel een heel specifieke counter voor bepaalde AD champions zoals ook een Nasus of Tryndamere die puur op auto attacks vertrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Maar de blind werkt ook maar voor een bepaalde tijd, daarna moet die rat echt weg anders is ie morsdood :+

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Mebus schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:29:
Maar de blind werkt ook maar voor een bepaalde tijd, daarna moet die rat echt weg anders is ie morsdood :+
Mij pakt die rat gewoon iedere keer als ik een last hit wil halen... En als ik nasus speel dan is het vrij duidelijk wanneer je een stack wilt halen... *blind* (*S&D(F*&(#$&)(*#$)@

Dan maar hopen at je hem late game de grond in mag stampen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:14:
[...]

Als ik ADC moet spelen kan ik wel Lucian, Jinx of Sivir picken maar dan faal ik nog harder dan ik met Ezreal zou doen.
Want een champion met 3 skillshots is makkelijker dan een champion met 1 of 2 skillshots... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:43:
[...]

Want een champion met 3 skillshots is makkelijker dan een champion met 1 of 2 skillshots... :X
jamaar... ik hou zo van die Q! Ik heb wel eens Jinx gespeeld en faalde daarmee hopeloos... ik vergat steeds die stance te switchen en als ik het wel deed vergat ik weer welke skills daar dan bij hoorden... kortom: drama en 1/5/nogwat geëindigd. Later nog eens geprobeerd, ging niet veel beter.

Sivir kan ik denk ik wel aan wennen eerlijk gezegd, da's geen lastige champ. Lucian moet denk ik ook nog wel lukken. De paar keren dat ik die speelde maxte ik de verkeerde skill als eerste en bouwde ik de verkeerde items waardoor ik te weinig damage deed. 1 van die matches was trouwens een mirror matchup. Teringhekel aan :P

Anyway, sommige champs liggen je, sommige niet. Niet per definitie omdat de ene moeilijker is te spelen, maar ook omdat iets misschien beter aansluit bij je speelstijl. En wat voor de een makkelijk is kan voor de ander moeilijk zijn en vice versa. Nog een voorbeeldje: gister eens Nidalee jungle geprobeerd, het lijkt me beter om daar niet teveel woorden aan vuil te maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Vicarious schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:52:
jamaar... ik hou zo van die Q! Ik heb wel eens Jinx gespeeld en faalde daarmee hopeloos... ik vergat steeds die stance te switchen en als ik het wel deed vergat ik weer welke skills daar dan bij hoorden...
Nou uhmmm... Jinx heeft eigenlijk altijd dezelfde skills :X Enkel de Q vuurt rockets of de MG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Wow, gg rito.. wat een geweldige manier om ryze kapot te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Pfff, dat duoq'n ook he :')

Ik zit nu in Gold 4; en dat is pakweg ook waar ik thuishoor (misschien Gold 3 ofzo). De dream is plat, maar dan zal ik toch vrij hard gecarried moeten worden... Nu kom ik juist in een matchup waar ik Vlad top speel, en de enemy een Irelia. Niet de makkelijkste matchup, maar ook niet de moeilijkste. Zie ik op Lolnexus dat de Irelia Gold 1 is met een zotte winpercentage van 64% overall die duoQ'd met een silver 2.

Dat is iemand die minstens in hoog Platinum thuishoort (ga nu niet exact zeggen waar) waartegen ik gematchmaked ben, dat is echt zo'n bs he :s
*Uiteraard ook helemaal kapotgemaakt, ik weet ook perfect waar het aan lag, maar dat is iemand die gewoon een veel betere speler is dan ik ooit zal zijn. Game wel gewonnen omdat ze niet als team wouden spelen totdat m'n Vayne & LB ziek sterk waren late en we de bovenhand hadden
*Irelia haar matchhistory, toffe scores... (allemaal rankeds).

13-6-9
24-1-5
23-8-8
13-7-3
22-3-8
6-2-2
13-13-3
31-7-8
10-8-6
19-8-6

*Nuja, gewoon blij zijn dat ik die match gewoon win ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net voor de lulz AP Irelia gespeeld, ging nog redelijk goed ook, kon Kata en Jinx in 1 combo neerhalen. Niemand roept iets de hele game, tot we verloren, toen was het ineens mijn schuld. Nee kwam niet omdat Kata 15/2 was ofzo, vooral niet naar ons uiterst passieve mid kijken :') denk dat ik wel zo'n beetje klaar ben met het geLoL

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Jaja, dit zijn toch de games waarvoor we het doen :9~

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/85xtone.png

Eerlijk is eerlijk, we wonnen vooral omdat de enemy team slechter was. Onze teamcomp trok echt op niet veel dus die mannen hadden nooit mogen verliezen denkik. Mja, Katarina sprong er altijd veel te vroeg in waardoor Panth/Riven haar kon stunnen. Er was 0,0 peel voor mij, maar om de 1 of andere reden werd ik zelden gefocused (strak plan jongens, 400 AD Graves gerust laten ^^) Ik speelde positioneel echt wel goed (want ik ben eigenlijk geen goeie ADC, maar het ging me goed af.) Nu dan was het nog altijd bijna niet te doen; 3 thornmails; auch... Ik geloof dat we 2 keer 5th drake & 3 barons nodig gehad hebben om het eindelijk af te maken.

*Na de match bedacht ik mij dat ik 15 minuten eerder toen ik full build had mss m'n boots had moeten verkopen voor een tweede phantom dancer; maar in the heat of the moment geen seconde bij nagedacht

[ Voor 11% gewijzigd door Jebus4life op 05-05-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Zie ik nou dat de MSI wedstrijden pas om 10 uur beginnen? Of kan ik niet rekenen?
Gelukkig krijgen we eerst Fnatic tegen TSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Heb een beetje mijn twijfels over het nut van IBG op die Ez. Je hebt 3 tegenstanders die niet naar je hoeven te lopen maar op je kunnen springen (Riven, Nid, Panth), en 2 die uberhaubt niet in de buurt proberen te komen, in ieder geval niet door te lopen (Graves, Morg). Bovendien hebben ze meerdere stuns/binds, dus zelfs als ze trager zijn kunnen ze nog altijd bij je komen of wegkomen. Zou denk ik toch voor meer AD zijn gegaan als ik hem was, of eventueel voor meer AP in de vorm van een Zhonya's als hij echt AP em armor wilde.
Denk dat hij meer CDR wilde, maar zo heeft hij zowel weinig AP als weinig AD, en aangezien ze al een APC hebben zou hij toch echt een ADC build moeten gebruiken. Misschien een Cleaver ipv IBG en later Zephyr ipv de boots? (Ben geen adc, maar dat lijkt me nuttiger dan zijn huidige build)

Edit: MSI lijkt inderdaad pas om 10 uur te beginnen (iig de live stream), dus pas 10:30 of 11:00 of zo de eerste match waarschijnlijk. Dus wordt het de volgende dag de matches even bekijken, ga niet midden in de nacht zitten kijken als ik de volgende dag moet werken.
Denk dat TSM wel van FNC kan winnen, FNC speelt nog teveel op de oude manier (ook met de nieuwe mensen). Ze kunnen zich aanpassen, maar in het begin hebben ze vaak moeite, dus de eerste match zullen ze wel verliezen.

[ Voor 22% gewijzigd door Skyclad op 05-05-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Skyclad schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:05:
Heb een beetje mijn twijfels over het nut van IBG op die Ez. Je hebt 3 tegenstanders die niet naar je hoeven te lopen maar op je kunnen springen (Riven, Nid, Panth), en 2 die uberhaubt niet in de buurt proberen te komen, in ieder geval niet door te lopen (Graves, Morg). Bovendien hebben ze meerdere stuns/binds, dus zelfs als ze trager zijn kunnen ze nog altijd bij je komen of wegkomen. Zou denk ik toch voor meer AD zijn gegaan als ik hem was, of eventueel voor meer AP in de vorm van een Zhonya's als hij echt AP em armor wilde.
Denk dat hij meer CDR wilde, maar zo heeft hij zowel weinig AP als weinig AD, en aangezien ze al een APC hebben zou hij toch echt een ADC build moeten gebruiken. Misschien een Cleaver ipv IBG en later Zephyr ipv de boots? (Ben geen adc, maar dat lijkt me nuttiger dan zijn huidige build)

Edit: MSI lijkt inderdaad pas om 10 uur te beginnen (iig de live stream), dus pas 10:30 of 11:00 of zo de eerste match waarschijnlijk. Dus wordt het de volgende dag de matches even bekijken, ga niet midden in de nacht zitten kijken als ik de volgende dag moet werken.
Denk dat TSM wel van FNC kan winnen, FNC speelt nog teveel op de oude manier (ook met de nieuwe mensen). Ze kunnen zich aanpassen, maar in het begin hebben ze vaak moeite, dus de eerste match zullen ze wel verliezen.
Daarnaast is een IBG met een TF natuurlijk vet OP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Skyclad schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:05:
Edit: MSI lijkt inderdaad pas om 10 uur te beginnen (iig de live stream), dus pas 10:30 of 11:00 of zo de eerste match waarschijnlijk.
euw.lolesports.com geeft al aan dat om 22.30 uur de eerste match met Fnatic begint. Beetje laat qua tijd inderdaad, maar ja, dat heb je als het in LA plaatsvindt met een tijdsverschil van pakweg 8 uur gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Wss begint om 10 de opening ofzo. De eerste wedstrijd begint vaak een uur later. Bij de LCS is dat meestal ook in week 1. Dan gaan ze eerst alle teams voorstellen en bla bla bla, voor ze beginnen zijn ze snel een uur verder.

Ik kijk wel lekker de avond erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Hmm, 22:30 is helaas wat laat voor mij, geen zin om midden in de nacht eruit te gaan (+5) :+ Ik kijk de replays wel terug op YouTube :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bazige comeback, ging per ongeluk dood level 1 toen ik even muziek op aan het zetten was.
Botlane gaf gelijk aan dat ze nu hun lane zouden verliezen en dat hadden ze goed ingeschat want 4 minuten later stond hij 5-0. Wel een beetje dom om te blijven vechten en de jungler de schuld te geven maar dat hoort er natuurlijk bij in league. Toen ging op level 7 onze Kennen ook nog afk en die is niet meer terug gekomen. Maar met een paar prima teamfights en super hard carryende vlad toch nog kunnen winnen.
Gelukkig dat enemy Maokai geen Righteous Glory haalde want dan hadden we zeker verloren.
http://matchhistory.euw.l...089/21894623?tab=overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Valt me op dat die Lucian een nutteloze QSS heeft, wat kan hij juist met die QSS doen behalve de slow van Janna? Of mis ik iets? Had dan veel beter een GA gehaald denkik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 22:45
Vlad ult, stacks van Kalista/Kennen? Ofzo? :P

Ik zou er trouwens ook niet blij van worden als iemand in mn team onnodig een kill weggeeft omdat 'ie met andere dingen bezig is. Als iemand z'n best doet en maar een slechte game heeft ga ik niet blamen, maar als ie met andere dingen bezig is dan zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Recrush schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:44:
Vlad ult, stacks van Kalista/Kennen? Ofzo? :P

Ik zou er trouwens ook niet blij van worden als iemand in mn team onnodig een kill weggeeft omdat 'ie met andere dingen bezig is. Als iemand z'n best doet en maar een slechte game heeft ga ik niet blamen, maar als ie met andere dingen bezig is dan zeker wel.
Kennen was afk dus die kan je niet stunnen. Kalista stacks zouden niet het probleem mogen zijn (dan positioneer je slecht of is er geen frontline). Dan blijft idd nog de vlad ult over, maar suppressed QSSniet enkel de damage amplifier? Als ik me niet vergis is het bv bij malz zo dat zelfs als je QSS'd dat de suppress wel verdwijnt maar de damage wel doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 22:45
Jebus4life schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:50:
[...]

Kennen was afk dus die kan je niet stunnen. Kalista stacks zouden niet het probleem mogen zijn (dan positioneer je slecht of is er geen frontline). Dan blijft idd nog de vlad ult over, maar suppressed QSSniet enkel de damage amplifier? Als ik me niet vergis is het bv bij malz zo dat zelfs als je QSS'd dat de suppress wel verdwijnt maar de damage wel doorloopt.
No idea hoe het exact werkt, maar het verwijdert de debuffs, niet zozeer cc. Vlad ult is een debuff, evenals die van Zed, en die damage wordt ook gecanceled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jebus4life schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:50:
[...]

Die damage amp en de damage aan het einde van de ult gaan weg als je QSS gebruikt. Opzich was het geen hele slechte buy want bij een volle combo van vlad was hij wel 60%+ van zijn HP kwijt aan de vlad ult.
Maar inderdaad denk ik dat een GA wel sterker was geweest. Die gast faalde sowieso opzichtig hard, als je 5-0 staat op 7 minuten als ADC en je tegenstander is 4v5 zou je wel wat meer kills moeten hebben dan 10 na 35 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Zojuist even de PBE-patchnotes gelezen en geconcludeerd dat de meeste developers bij Riot niet op Harvard hebben gezeten. Een item dat ruimschoots hier op Tweakers aan bod is gekomen en door zeer gerespecteerde spelers als balanced is gequalificeerd wordt steeds verder generfd. We praten dan over de Cinderhulk enchant.

Het is jammer om te zien dat Riot voor de zoveelste keer de plank mis slaat en niet tot dezelfde conclusie komt zoals enkele bekende posters op dit forum. Namelijk het gebrek aan escapes bij verschillende ADC's en laners. Het mag inmiddels duidelijk zijn dat items niet het probleem zijn in deze game. De balans in items is van alle seizoenen bij elkaar nog nooit zo correct geweest. De aanvulling van Ghostcrawler in het Riot team werpt duidelijk zijn vruchten af.

Persoonlijk denk ik dat de beste oplossing zou zijn om een nieuwe vorm van smite aan te brengen in de game zodat de concurrentie met Flash aangegaan kan worden. Een nieuwe optie voor de ADC. Neem bijvoorbeeld een smite die ongeveer als Flash werkt maar dan met een veel lagere cooldown en ipv van 1 blink heb je er 2. Dit zou ADC's zoals Ashe, Varus, Twitch, Jinx, Kog'maw, Sivir, Draven en Vayne in 1 klap weer viable maken. Tevens laners zonder escapes hebben dan meer opties om eventuele engages te vermijden.

Ik hoop dat Riot dan ook gauw tot inkeer komt en af ziet van de Cinderhulk nerfs, het zou zonde zijn om een begin van het einde te zien komen aan deze enorm spannende tank-meta. Eergisteren nog een team volledig geoutplayed door onze Hecarim, Sejuani en Leona setup, hun Riven, Lux en Kha'zix setup had geen schijn van kans doordat wij op de juiste plekken stil bleven staan en zo hun HP rustig weg zagen tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wombocombo
  • Laatst online: 01-08 14:04
Damienx2 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 08:02:
Dit zou ADC's zoals Ashe, Varus, Twitch, Jinx, Kog'maw, Sivir, Draven en Vayne in 1 klap weer viable maken.
Al deze ADCs zijn al sterk/viable, alleen kan je ze niet in iedere situatie picken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
wombocombo schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 08:30:
[...]

Al deze ADCs zijn al sterk/viable, alleen kan je ze niet in iedere situatie picken. :)
Excuses, ik bedoelde natuurlijk MEER viable. Uiteraard zijn ze al enorm sterk in hun huidige status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Damienx2 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 08:02:
Dit zou ADC's zoals Ashe, Varus, Twitch, Jinx, Kog'maw, Sivir, Draven en Vayne in 1 klap weer viable maken.
Wacht... Je hebt het nu over de Jinx en Sivir die god tier zijn en de Ashe, Draven, Vayne en Kog'maw die tier 1 picks zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
TheBrut3 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 08:44:
[...]

Wacht... Je hebt het nu over de Jinx en Sivir die god tier zijn en de Ashe, Draven, Vayne en Kog'maw die tier 1 picks zijn?
Ja dat klopt. Het was ook richting escapes, niet wat betreft damage-output he ;). Overigens zijn jouw "tier" picks op team-ranked en niet solo-queue amiright?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Nope, YoloQ en deze patch (we zitten 5.8 toch?.
http://www.nerfplz.com/20...tier-list-solo-queue.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Fair enough, mooi dat iemand de tijd heeft genomen om zo'n list te maken. Neemt niet weg dat ondanks de damage-output de escapes nog steeds hetzelfde zijn. Dus neem nu deze geweldige ADC's volgens het lijstje dat jij levert icm met een paar escapes dankzij de extra smite. Imo haalt dat de focus van zeer gebalanceerde items als Cinderhulk en Righteous Glory af. Ik bedoel als mensen al blij zijn dat de enemy toplaner geen Righteous Glory had gekocht anders had hij een loss aan zijn broek gehad, dan heeft het item een verkeerd beeld gekregen als OP.

Weer zo'n misleidend filmpje als voorbeeld:

[ Voor 8% gewijzigd door Damien op 06-05-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Om Damien een plezier te doen stel ik voor alle tanks een maximum van 10 dps te geven (wat ook met items niet omhoog gaat) en de damage van alle assassins en ADCs te verdubbelen. Oh, en omdat assassins nog gemeen zouden kunnen zijn tegen ADCs stel ik ook voor dat voor alle ADCs de fog of war weggehaald zal worden en hun range verdrievoudigd wordt.

Denk dat dat het spel erg spannend zou maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Skyclad schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:07:
Om Damien een plezier te doen stel ik voor alle tanks een maximum van 10 dps te geven (wat ook met items niet omhoog gaat) en de damage van alle assassins en ADCs te verdubbelen. Oh, en omdat assassins nog gemeen zouden kunnen zijn tegen ADCs stel ik ook voor dat voor alle ADCs de fog of war weggehaald zal worden en hun range verdrievoudigd wordt.

Denk dat dat het spel erg spannend zou maken! :)
Ik waardeer je out-of-the-box denkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Ze kunnen ook URF de standaard maken voor de LCS, dan zal je ook niet veel mensen tanky zien gaan.

Zoals je misschien merkt was ik geen fan van de assassin meta. Je loopt als 'tanky' jungler door je jungle met 80% health of meer. Kha'Zix/Lee/Rengar springt op je en 0.1s later ben je dood. Nou, dat was weer een spannend gevecht waar iedereen gelijke kansen had om te winnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Skyclad schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:14:
Ze kunnen ook URF de standaard maken voor de LCS, dan zal je ook niet veel mensen tanky zien gaan.

Zoals je misschien merkt was ik geen fan van de assassin meta. Je loopt als 'tanky' jungler door je jungle met 80% health of meer. Kha'Zix/Lee/Rengar springt op je en 0.1s later ben je dood. Nou, dat was weer een spannend gevecht waar iedereen gelijke kansen had om te winnen!
Je hebt ook volkomen gelijk. Het was voor mij ook even wennen, maar ik vind de huidige meta wat dat betreft ook vele malen spannender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Gelukkig maar ;)

En ja, ik zou ook liever zien dat er geen meta is maar alles even viable is, maar dan verdienen ze minder dus dat zal wel niet gebeuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Na een paar games ranked gespeeld te hebben waar iedereen "tryhard" probeert te winnen natuurlijk, snap ik de frustratie over de huidige meta pas goed.

Omdat ik normaal alleen wat normals speel, waar iedereen random champs picked..

De meeste van mijn comfort picks zijn useless en underpowered geworden )): gelukkig heb ik mij redelijk snel aangepast en ben ik nu gold 4. Ach ja, Gold waar iedereen eigenlijk bronze is :D. Wat een heerlijke community hebben we toch (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mochten Udyr en Shyvana het uitvechten tegen een fulltank Vi en Sejuani nadat onze Vayne en Leo gekilled waren.

Gelukkig duurde het gevecht zo lang dat Vayne en Leo inmiddels weer gerespawned waren en Vi en Seju konden opvegen.

Nee, de tank meta is ook niet mijn ding.
Ik blijf zelf gewoon mijn eigen picks pakken ongeacht de meta, omdat ik dat nou eenmaal leuker vind.
Die aantal losses omdat we te weinig tanks hebben, neem ik maar voor lief.

Morgana mid ftw (in combinatie met een Udyr jungle, werkt heerlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Als we het toch over tanks hebben, wat vinden we Shen eigenlijk?

Ik speelde hem gisteren nog op Top met Smite en TP. Eerst Cinderhulk gebouwd, daarna Randuins en Spirit Visage. Mijn tegenstander was een achterlijke J4 die het wel leuk vond om mijn toren te gaan meppen op level 3. Ik taunt naar J4 en hoppa, first blood. Nadat ik Cinderhulk had was de lane een makkie.

In mid game kon ik onze Katarina twee keer redden met een mooie ult waarna we vrij makkelijk teamfights konden stompen.

Aangezien ik uiteindelijk vrij fed was heb ik ook een Triforce gebouwd, naast Cinderhulk, Randuins en spirit visage. Ik wou nog een Frozen Mallet bouwen, maar zover kwam het niet.

Wat me wel op viel met Shen is het volgende

- Energy limiteerd je damage output, zeker in langere team fights.
- CDR is nutteloos op hem, je wordt er in een gevecht niet sterker vanwege de energy bar.
- Ult kan zeer sterk zijn omdat je een carry lang genoeg kan beschermen tegen een burst.
- Taunt range is best wel kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:03:
Gisteren mochten Udyr en Shyvana het uitvechten tegen een fulltank Vi en Sejuani nadat onze Vayne en Leo gekilled waren.

Gelukkig duurde het gevecht zo lang dat Vayne en Leo inmiddels weer gerespawned waren en Vi en Seju konden opvegen.

Nee, de tank meta is ook niet mijn ding.
Ik blijf zelf gewoon mijn eigen picks pakken ongeacht de meta, omdat ik dat nou eenmaal leuker vind.
Die aantal losses omdat we te weinig tanks hebben, neem ik maar voor lief.

Morgana mid ftw (in combinatie met een Udyr jungle, werkt heerlijk)
Beetje lastig.. Shaco is alleen nog viable als splitpusher en Pantheon heeft eigenlijk geen zin meer aangezien HP de enige echte counter tegen zijn damage is. Ook al moet ik wel zeggen dat de nieuwe black cleaver HEEL goed is op Pantheon.
Xanthian schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:09:
Als we het toch over tanks hebben, wat vinden we Shen eigenlijk?

Ik speelde hem gisteren nog op Top met Smite en TP. Eerst Cinderhulk gebouwd, daarna Randuins en Spirit Visage. Mijn tegenstander was een achterlijke J4 die het wel leuk vond om mijn toren te gaan meppen op level 3. Ik taunt naar J4 en hoppa, first blood. Nadat ik Cinderhulk had was de lane een makkie.

In mid game kon ik onze Katarina twee keer redden met een mooie ult waarna we vrij makkelijk teamfights konden stompen.

Aangezien ik uiteindelijk vrij fed was heb ik ook een Triforce gebouwd, naast Cinderhulk, Randuins en spirit visage. Ik wou nog een Frozen Mallet bouwen, maar zover kwam het niet.

Wat me wel op viel met Shen is het volgende

- Energy limiteerd je damage output, zeker in langere team fights.
- CDR is nutteloos op hem, je wordt er in een gevecht niet sterker vanwege de energy bar.
- Ult kan zeer sterk zijn omdat je een carry lang genoeg kan beschermen tegen een burst.
- Taunt range is best wel kort.
Ben zelf geen fan van Shen, ook al vind ik het een hele leuke champion om te spelen. Hij heeft voor mij te weinig CC, te weinig damage en te weinig tankiness vergeleken met andere champions in de huidige meta (tenzij je fed raakt, maarja dat is met alle champions). Daarnaast red je je carry niet meer met je ult als die gefocused wordt, mssn op challenger niveau maar niet op mentally challenged niveau (gold). (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Skyclad schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:14:
Maokai was anders een hele dikke tank tijdens URF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

TheBrut3 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:20:
[...]

Mundo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheBrut3 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:20:
[...]

Shen was ook vrij absurd met perma shield :') mooie Teeto+Shen lanes gespeeld met Junia. Hij taunt mensen shrooms in en ik nuke ze kapot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Gisteren voor het eerst LoL gespeeld tegen wat bots om te kijken of het wat is. Het speltype is nog onbekend bij mij en heb al wat Youtube filmpjes bekeken hoe dat precies in elkaar steekt. Het principe snap ik wel (niet dat dat zo moeilijk is ;) ) maar heb nog wat moeite met welke positie een bepaalde Champion het beste uit de verf kan komen. Gisteren met Ashe even aan de gang geweest en na wat googelen begreep ik dat zij meer support is, betekend dat ik dan switch tussen lane's waar het nodig is of moet ik met een tank op een lane staan als support?

Misschien hele domme vragen, maar een beetje hulp kan ik wel gebruiken ;)

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenpearl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-04-2022
teupje schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:03:
Gisteren voor het eerst LoL gespeeld tegen wat bots om te kijken of het wat is. Het speltype is nog onbekend bij mij en heb al wat Youtube filmpjes bekeken hoe dat precies in elkaar steekt. Het principe snap ik wel (niet dat dat zo moeilijk is ;) ) maar heb nog wat moeite met welke positie een bepaalde Champion het beste uit de verf kan komen. Gisteren met Ashe even aan de gang geweest en na wat googelen begreep ik dat zij meer support is, betekend dat ik dan switch tussen lane's waar het nodig is of moet ik met een tank op een lane staan als support?

De verdeling is op dit moment een beetje als volgt:

Top lane : Tank of Bruiser of Mage
Middle lane : Mage of Assassin
Bottom lane : Ranged (AD) Carry + support
Jungle : meestal ook Tank op dit moment

Ashe is een ranged carry, geen support hoewel ze soms wel "support" gespeeld word om te trollen. Als support is jouw taak om je carry voorop te doen geraken in bottom lane en vision te voorzien voor je team, als je dat onder de knie krijgt kan je beginnen met af en toe mid lane te gaan helpen.

LoL: Greenpearlz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
teupje schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:03:

Je hebt het iets verkeerd begrepen, Ashe is een ADC (attack damage carry), met support-like abilities. Ze kan bijvoorbeeld vision verschaffen en een enemy slowen/kiten. Daarbij is haar ult (R) een goede initiate voor teamfights.

En voor de rest heeft Greenpearl het allemaal al verwoord ;).

Oh en je hebt een jungler (dat mis ik nog in het stukje) wat dus ook een tank, bruiser, mage, assassin of adc kan zijn. Tegenwoordig echter 90% een tank :+.

Edit het staat er inmiddels al wel...

[ Voor 7% gewijzigd door Damien op 06-05-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
Greenpearl schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:09:
[...]

De verdeling is op dit moment een beetje als volgt:

Top lane : Tank of Bruiser of Mage
Middle lane : Mage of Assassin
Bottom lane : Ranged (AD) Carry + support
Jungle : meestal ook Tank op dit moment

Ashe is een ranged carry, geen support hoewel ze soms wel "support" gespeeld word om te trollen. Als support is jouw taak om je carry voorop te doen geraken in bottom lane en vision te voorzien voor je team, als je dat onder de knie krijgt kan je beginnen met af en toe mid lane te gaan helpen.

Je hebt het iets verkeerd begrepen, Ashe is een ADC (attack damage carry), met support-like abilities. Ze kan bijvoorbeeld vision verschaffen en een enemy slowen/kiten. Daarbij is haar ult (R) een goede initiate voor teamfights.

En voor de rest heeft Greenpearl het allemaal al verwoord ;).

Oh en je hebt een jungler (dat mis ik nog in het stukje) wat dus ook een tank, bruiser, mage, assassin of adc kan zijn. Tegenwoordig echter 90% een tank :+.

Edit het staat er inmiddels al wel...
Thanks beide! Vanavond weer verder oefenen.
Wat ik me ook afvroeg; op een gegeven moment ben je hoger level in de game (met Ashe in dit geval) en dan kan je op een gegeven niks meer uit de shop kopen? Mis ik dan iets?

Edit: http://www.lolking.net/guides/227314#items , hier zie ik allemaal items die ik niet kan kopen, heb gold genoeg maar button Buy blijft grijs..Zou het met mijn level te maken hebben omdat ik alleen maar tegen bots geoefend heb?

[ Voor 8% gewijzigd door teupje op 06-05-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
teupje schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:25:
[...]

Thanks beide! Vanavond weer verder oefenen.
Wat ik me ook afvroeg; op een gegeven moment ben je hoger level in de game (met Ashe in dit geval) en dan kan je op een gegeven niks meer uit de shop kopen? Mis ik dan iets?
Je bedoeld dat je slots vol zitten? Je hebt er 6, in het begin zal recommended een Doran's blade een buy van je zijn, die kun je weer verkopen en dan een upgrade daarvoor in de plek kopen.

Laten we even vasthouden dat je ADC speelt je buildpath is ongeveer zo: Doran's Blade + 1 pot + ward trinket (gratis) -> 1e back -> BF sword of Pickaxe eventueel met boots -> Vanuit daar ga je vervolgens bouwen richting de volgende items: Infinity Edge (upgrade uit de BF/Pickaxe), Beserker Greaves (upgrade van je boots), Phantom Dancer of Statikk Shiv, Last Whisper (upgrade van Pickaxe, Longsword), Bloodthirster (Upgrade voor BF / Longsword-> Vampiric Scepter en dan sluit je af met een defensive item bijvoorbeeld een Guardian Angel (Chainmail + Cloth armor). En je trinket kun je vervolgens invullen wat jij denkt dat je uiteindelijk het meest nodig hebt, opzich is een scrying orb op Ashe niet noodzakelijk omdat ze zelf al van vision kan voorzien dus een upgrade van je wardtirnket kan handig zijn en anders een sweeping lens.

Hopelijk maakt dat het iets duidelijk, maar over het algemeen is een 6-item build idd je complete build. Echter zal het niet altijd zo ver komen, omdat je een game eerder kunt eindigen.

Het is opzich wat lastig uitleggen, misschien kan ik je met een game eens helpen -> Damien in LoL op EUW.

EDIT: Vergeet ik de Phantom Dancer / Statikk Shiv ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
Damienx2 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:37:
[...]

Je bedoeld dat je slots vol zitten? Je hebt er 6, in het begin zal recommended een Doran's blade een buy van je zijn, die kun je weer verkopen en dan een upgrade daarvoor in de plek kopen.

Laten we even vasthouden dat je ADC speelt je buildpath is ongeveer zo: Doran's Blade + 1 pot + ward trinket (gratis) -> 1e back -> BF sword of Pickaxe eventueel met boots -> Vanuit daar ga je vervolgens bouwen richting de volgende items: Infinity Edge (upgrade uit de BF/Pickaxe), Beserker Greaves (upgrade van je boots), Phantom Dancer of Statikk Shiv, Last Whisper (upgrade van Pickaxe, Longsword), Bloodthirster (Upgrade voor BF / Longsword-> Vampiric Scepter en dan sluit je af met een defensive item bijvoorbeeld een Guardian Angel (Chainmail + Cloth armor). En je trinket kun je vervolgens invullen wat jij denkt dat je uiteindelijk het meest nodig hebt, opzich is een scrying orb op Ashe niet noodzakelijk omdat ze zelf al van vision kan voorzien dus een upgrade van je wardtirnket kan handig zijn en anders een sweeping lens.

Hopelijk maakt dat het iets duidelijk, maar over het algemeen is een 6-item build idd je complete build. Echter zal het niet altijd zo ver komen, omdat je een game eerder kunt eindigen.

Het is opzich wat lastig uitleggen, misschien kan ik je met een game eens helpen -> Damien in LoL op EUW.

EDIT: Vergeet ik de Phantom Dancer / Statikk Shiv ;).
Dat verhaal met die slots is dus iets wat heel logisch klinkt maar ik niet in de gaten had :)

Het gaat dus om het upgraden van een aantal items, mocht ik dat nog willen veranderen kan ik een 'slot' sellen en er wat anders voor inzetten? Ik zal je wel even toevoegen, zou wel fijn zijn om wat hulp te krijgen met opstarten. Al denk ik dat ik ook gewoon moet gaan spelen en dan maar zien wat er van komt. Ashe is zeker niet de makkelijkste Champion?

Thanks voor de uitleg :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Eigenlijk verkoop je nooit iets. Daarbij zijn 2 uitzonderingen en dat kunnen je start items of boots zijn.
Je koopt normaal alleen items die je gaat "upgraden".

Eigenlijk heeft Riot best een slechte uitleg over toch een vrij ingewikkeld spel. Ik heb al genoeg spelers gezien die items verkopen en vervolgens de upgrade kopen, gewoon totaal de verkeerde items kopen (AP voor ED enz.) of 4x hetzelfde item kopen. En dat is dan geen onwil, maar ze weten gewoon niet beter.
Pagina: 1 ... 35 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden