[PC] League of Legends - Deel 10 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 45 Laatste
Acties:
  • 112.881 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Ja, DIG is weer terug in de LCS. In ieder geval tot de volgende afvalronde.
Core JJ is momenteel de ADC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mebus schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 05:40:
Team DIG? Heb ze nou nooit echt goed gevonden.. Vooral hun oude adc imaqtpie, die denkt dat ie de beste adc na is terwijl er minstens 10 anderen beter zijn als hem :) Gelukkig speelt hij niet meer voor DIG, toch?

Mag DIG nou ook weer in lcs gaan spelen of dat nog niet? Hoop het niet iig..
Imaqtpie denkt heus niet serieus dat hij de beste is. Is gewoon puur een persona waarmee hij zijn entertainment waarde verhoogt. En DIG was lange tijd samen met TSM en CLG het beste team in NA, zijn vooral de laatste jaren wat afgezakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Vicarious op 28-04-2015 08:28 ]

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Vicarious schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:27:
[...]

Imaqtpie denkt heus niet serieus dat hij de beste is. Is gewoon puur een persona waarmee hij zijn entertainment waarde verhoogt. En DIG was lange tijd samen met TSM en CLG het beste team in NA, zijn vooral de laatste jaren wat afgezakt.
Ken DIG inderdaad pas van de afgelopen 1-2 jaar, daarvoor niet nee..

Wat je zegt over imaq is ook waar inderdaad :)

Scarra is nu toch coach van een ander team?

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Wat vinden jullie van Yasuo?
In de LCS (voor wat ik gezien heb) is hij verdwenen (of niet relevant) maar toch lijkt het me een toffe champ om te leren.

Mijn games zijn echter zeer random. Na 1 kill in lane is de rest van de game een makkie, maar als ik achter kom (zoals tegen een riven bijvoorbeeld) is het meteen janken geblazen...

Enige tips na de I.E nerf?
Op dit moment gebruik ik arm pen marks, flat armor/mr seals en glyps en 3x lifesteal quints.
Dit zijn de 'oude' dade runes.

Vooral de echte pro's zie ik enige crit marks gebruiken tegenwoordig (the shy en faker) en ook attack speed quints.
Nu ben ik natuurlijk lang niet dat niveau, maar vraag me wel af wat de gedachte daar achter kan zijn.

Met een Lee jungle (maatje van me) is het wel leuk om mid te laten ragequitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:51:
Vraagje: Wat vinden jullie van Yasuo?
In de LCS (voor wat ik gezien heb) is hij verdwenen (of niet relevant) maar toch lijkt het me een toffe champ om te leren.

Mijn games zijn echter zeer random. Na 1 kill in lane is de rest van de game een makkie, maar als ik achter kom (zoals tegen een riven bijvoorbeeld) is het meteen janken geblazen...

Enige tips na de I.E nerf?
Op dit moment gebruik ik arm pen marks, flat armor/mr seals en glyps en 3x lifesteal quints.
Dit zijn de 'oude' dade runes.

Vooral de echte pro's zie ik enige crit marks gebruiken tegenwoordig (the shy en faker) en ook attack speed quints.
Nu ben ik natuurlijk lang niet dat niveau, maar vraag me wel af wat de gedachte daar achter kan zijn.

Met een Lee jungle (maatje van me) is het wel leuk om mid te laten ragequitten.
Je had vroeger een aantal crit marks nodig om de 100% te halen. Na je core items heb je volgens mij 40% crit chance (20% IE, 20% Statikk), 5 marks verhoogden dat naar 50% samen met een oude mastery waarvan je crit chance kreeg . Met de passive van Yasuo heb je dan 100% crit chance, en dat is hetgeen Yasuo lategame zo sterk maakt mits je positioning OK is. Nu bestaat die mastery niet meer voor zover ik weet en kun je de crit runes achterwege laten.

Het is inderdaad een snowball champion, daar zijn er wel meer van. Als je er erg goed mee wordt kun je er een hoge win rate mee behalen want hij heeft prima potentieel om games te carryen. Het enige lastige bij Yasuo vind ik dat je voor zijn ult eigenlijk een additionele knockup in je team wilt hebben (bijv. Janna, Alistar, Malphite).

Qua runes: marks AD (maakt lasthitten makkelijker en je krijgt armorpen van je ult). Seals: armor en/of health. Glyphs: MR . Quints: lifesteal

[ Voor 5% gewijzigd door Vicarious op 28-04-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou yasuo ook alleen in comps kiezen als de tegenstander niet veel cc heeft. In de huidige meta dat bijna elk team 2 of 3 tanks heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:24:
Ik zou yasuo ook alleen in comps kiezen als de tegenstander niet veel cc heeft. In de huidige meta dat bijna elk team 2 of 3 tanks heeft...
GZ met je Gold 4! Je MMR is trouwens wel een beetje verpest door je lose streak van laatst..

Gister had ik ook zon potje waar jij de laatste tijd zoveel last van hebt.

We winnen de game super hard, maar men ADC (ik was support thresh) throwed de game omdat niemand hem kills GEEFT....

Wtf is dit voor instelling? Hij werd botlane super hard gecarried (enemy lucian was best wel bad), dus ik strafde dat af.. maar meneer was elke keer te bang om te AAen, dus pak ik de kill op omdat hij niet in range is. Zelfde verhaal met de jungle en mid roam..

Uiteindelijk na veel QQ en gesmeek (niet door mij, instant mute wanneer iemand zo reageert), was meneer toch eindelijk bij de TF's.

Gelukkig bestaat er nog zoiets als een report functie, helaas zal er weinig mee gebeuren denk ik.

Aan het einde van de game kreeg ik het advies (wanneer er assassins zijn) om met een Face of the Mountain te gaan spelen op thresh, goede feedback.. Ik speel namelijk altijd met een Talisman of Ascension op Thresh, de speed up vind ik namelijk erg goed voor peel, disengage of engage. Daarnaast lukt het last hitten me niet erg goed met een Thresh + FotM, mssn toch maar eens mee gaan oefenen.

Oh well, Gold 4 promo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
Je ADC moet het ook een beetje toestaan omdat je de melee execute damage niet krijgt, maar je E passive maakt het op Thresh een stuk makkelijker om te lasthitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor onderstaande uitleg, ik ga deze runes zeker proberen.
Het was misschien ook niet zo verstandig om meteen een potje ranked te spelen na een drietal recente Yasuo games vs een Top only player (op G2 dan wel, maar toch)
Ik main namelijk jungle op mijn Shaco Smurf account. Top Shaco (meta ftw) staat ook nog op de to-do list, maar eerst wil ik platinum halen met mijn smurf en Diamond op mijn main (P3 momenteel)

Ben ook wel benieuwd hoeveel voordeel je uit een paar % crit runes kunt halen in de early game, maar ik neem aan dat je redelijke Yasuo ervaring hebt en onderstaande blijkbaar meer impact heeft.
We gaan het beleven :)
Vicarious schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:13:
[...]

Je had vroeger een aantal crit marks nodig om de 100% te halen. Na je core items heb je volgens mij 40% crit chance (20% IE, 20% Statikk), 5 marks verhoogden dat naar 50% samen met een oude mastery waarvan je crit chance kreeg . Met de passive van Yasuo heb je dan 100% crit chance, en dat is hetgeen Yasuo lategame zo sterk maakt mits je positioning OK is. Nu bestaat die mastery niet meer voor zover ik weet en kun je de crit runes achterwege laten.

Het is inderdaad een snowball champion, daar zijn er wel meer van. Als je er erg goed mee wordt kun je er een hoge win rate mee behalen want hij heeft prima potentieel om games te carryen. Het enige lastige bij Yasuo vind ik dat je voor zijn ult eigenlijk een additionele knockup in je team wilt hebben (bijv. Janna, Alistar, Malphite).

Qua runes: marks AD (maakt lasthitten makkelijker en je krijgt armorpen van je ult). Seals: armor en/of health. Glyphs: MR . Quints: lifesteal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Ik vind die 4 of 5 crit marks en die ene crit seal het eigenlijk altijd wel waard om te pakken. Je speelt toch vaak tegen weinig kill pressure in de top lane, als je dan shield start kan je die early stat loss redelijk compenseren maar heb je mid/late in ieder geval geen spijt dat je op belangrijke momenten dan net niet crit.

Yasuo werkt nog steeds wel aardig, maar zoals gezegd is kan je tegen de full cc-tank meta lategame niet super veel meer tenzij of de tegenstander slecht is of je team met knockup cc's kan initiaten (a la Kiwikid). Anders moet je de game mid-game echt hard pressuren.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:51:
Bedankt voor onderstaande uitleg, ik ga deze runes zeker proberen.
Het was misschien ook niet zo verstandig om meteen een potje ranked te spelen na een drietal recente Yasuo games vs een Top only player (op G2 dan wel, maar toch)
Ik main namelijk jungle op mijn Shaco Smurf account. Top Shaco (meta ftw) staat ook nog op de to-do list, maar eerst wil ik platinum halen met mijn smurf en Diamond op mijn main (P3 momenteel)

Ben ook wel benieuwd hoeveel voordeel je uit een paar % crit runes kunt halen in de early game, maar ik neem aan dat je redelijke Yasuo ervaring hebt en onderstaande blijkbaar meer impact heeft.
We gaan het beleven :)

[...]
Ik heb juist heel weinig Yasuo ervaring, maar heb er wel eens over gedacht om hem veel te gaan spelen en dus destijds wat research gedaan. Inmiddels heb ik hem al een jaar ofzo niet meer gespeeld omdat ik baggerslecht ben met de champion (Windwall reageer ik te traag voor en vergeet ik soms helemaal, die knockup van zijn Q raak ik vrijwel nooit tenzij ik een minion lasthit en de tegenstander er toevallig achter staat en van al dat dashen raak ik gedesoriënteerd :P).

Een paar crit runes kan een lane early game beslissen, maar dat is ervanuit gaande dat je in de buurt kan komen van de mid laner die jou ranged kan harassen. Bovendien heb je met Yasuo natuurlijk wel meer crit CHANCE, maar minder crit DAMAGE waardoor een lucky crit minder impact heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Rordarok schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:29:
Je speelt toch vaak tegen weinig kill pressure in de top lane
Hij speelt Yasuo toch mid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel hem zowel mid als top, maar bedankt voor de adviezen.
Ik ga beide opties in ieder geval proberen en kijken wat het best (voor mij) werkt.
Vicarious schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:33:
[...]

Hij speelt Yasuo toch mid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ah, zag riven staan en zag de mid ragequit op het einde van de post niet meer. Mb :p

Maar eigenlijk op mid hetzelfde verhaal. Er is eigenlijk geen enkele AP mage die jouw early game zou mogen killen omdat je toch vrij tanky bent met je passive shield + ~40 early MR en imho een dorans. Tegen bepaalde melee assassins is het soms wat lastiger, maar dat zijn skill matchups. Daar kan je, bv. over je team's curve spelen na, niet zo veel over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Rordarok schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:52:
Ah, zag riven staan en zag de mid ragequit op het einde van de post niet meer. Mb :p

Maar eigenlijk op mid hetzelfde verhaal. Er is eigenlijk geen enkele AP mage die jouw early game zou mogen killen omdat je toch vrij tanky bent met je passive shield + ~40 early MR en imho een dorans. Tegen bepaalde melee assassins is het soms wat lastiger, maar dat zijn skill matchups. Daar kan je, bv. over je team's curve spelen na, niet zo veel over zeggen.
Neem je dan een shield of een blade? En wanneer (level of item) heb je een damage spike als yasuo?

Wat is trouwens het beste item om te rushen tegenwoordig? Eerst was dat shiv dacht ik, maar nu zie ik veel die botrk of IE rushen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Secsytime schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:40:
[...]

Neem je dan een shield of een blade? En wanneer (level of item) heb je een damage spike als yasuo?

Wat is trouwens het beste item om te rushen tegenwoordig? Eerst was dat shiv dacht ik, maar nu zie ik veel die botrk of IE rushen..
BotRK snap ik niet zo eigenlijk. Die heeft namelijk geen crit chance, en je wil met die passive van hem zo snel mogelijk aan de 100% crit zitten lijkt me. Nu zijn AS en Lifesteal ook goede stats voor Yasuo, maar die lijken me toch iets minder belangrijk. Toen ik hem nog speelde rushte ik iig altijd Shiv omdat dat me AS, Crit en extra waveclear gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ze zijn beide viable, het ligt een beetje aan je playstyle. Ik vind vooral mid wat passiever spelen en outscalen in de meeste matchups beter, dus dan pak ik een shield en farm ik vooral. Blade kan wel, maar in de meeste situaties, vooral tegen mages zou je eigenlijk geen 1v1 kills mogen krijgen (beide kanten op). Voor aggressieve lane dominantie kan blade prima, maar dan moet je wel goed oppassen hoe je tradet, want met een blade terugkomen in een hp achterstand is een stuk lastiger dan met shield.

Shiv is imo nog steeds het beste. Daarna ligt het maar net aan hoe hard je snowballed en waar het andere team uit bestaat, maar in het algemeen pak ik na shiv of vamp scepter > IE of pickaxe > vamp scepter > IE. Met echt veel geld kan die pickaxe nog wel een BF zijn. Ik finish hoe dan ook nooit IE voordat ik een vamp scepter heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Rordarok op 28-04-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Rordarok schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:46:
Ze zijn beide viable, het ligt een beetje aan je playstyle. Ik vind vooral mid wat passiever spelen en outscalen in de meeste matchups beter, dus dan pak ik een shield en farm ik vooral. Blade kan wel, maar in de meeste situaties, vooral tegen mages zou je eigenlijk geen 1v1 kills mogen krijgen (beide kanten op). Voor aggressieve lane dominantie kan blade prima, maar dan moet je wel goed oppassen hoe je tradet, want met een blade terugkomen in een hp achterstand is een stuk lastiger dan met shield.

Shiv is imo nog steeds het beste. Daarna ligt het maar net aan hoe hard je snowballed en waar het andere team uit bestaat, maar in het algemeen pak ik na shiv of vamp scepter > IE of pickaxe > vamp scepter > IE. Met echt veel geld kan die pickaxe nog wel een BF zijn. Ik finish hoe dan ook nooit IE voordat ik een vamp scepter heb.
Daar ging het bij mij dus altijd mis, ik dacht dat ik als yasuo juist agressief moest zijn net als met assassins. Vanavond maar even kijken of het beter gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 22:11
Secsytime schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:30:
[...]

Daar ging het bij mij dus altijd mis, ik dacht dat ik als yasuo juist agressief moest zijn net als met assassins. Vanavond maar even kijken of het beter gaat
Je kan ook erg agressief spelen als Yasuo, het is echter heel belangrijk dat je na je trade een goede target hebt om je E op te gebruiken om weer weg te komen.

Gisteren echt een legendarische ranked game gehad (Dia5 ~ Plat1). De game begon en onze mid liep recht richting de enemy Nexus en kon niet klikken/bewegen, schijnbaar één of andere bug? Was mij in ieder geval niet bekend. Het gevolg: FB binnen de 1e minuut weggegeven aan enemy mid en onze midlaner DC'de. Onze Nunu jungle moest hierdoor op mid tegen Ahri en het was dus een 4v5.

Ik als Lee Sin top speelde tegen Shyvana die werd gebabysit door de enemy Gragas jungle, desalniettemin pakte ik na 4min een kill op Shyvana en na een recall maakte ik een onmogelijke doublekill waarbij ik weg wist te komen met <20 hp :D. Gragas had het niet opgegeven en de babysit bleef maar doorgaan, resulterend in nog meer kills voor mij op top. Inmiddels was onze mid teruggekomen (na zo'n 10 minuten) en onze botlane werd redelijk gecamped door de enemy mid aangezien die vrijwel geen weerstand had. Resultaat? Onze vayne gaat griefen en gaat expres onder towers diven/flashen om zo een mooie 1-6 score te pakken. Communiceren had niet veel zin, aangezien vrijwel iedereen tegen hem zei van "come on buddy, we got this" en hij alsnog het leuker vond om gewoon solo baserace uit te voeren.

Het leek alsof we nog een kans hadden, helemaal omdat er bepaalde schouders in het team aanwezig waren waar zelfs Arnold Scharzwenegger jaloers op zou zijn! Helaas ging het bij een dragon fight erg fout, we wisten dragon te pakken maar werden zo goed als ge-aced, mede dankzij onze Vayne die er, vanzelfsprekend, niet was.

Na de mislukte fight stonden we +- 6k gold achter en hadden we nog steeds een yoloqueue vayne, die wel erg veel farm had gekregen ondertussen. Aangezien Vayne nog steeds bezig was met de eindeloze baserace besloot ik om een ambush te leggen in de enemy jungle, aangezien ze telkens weer met een deathsquad op onze vayne af zouden gaan. De deathsquad was onderweg en wat er gebeurde was prachtig. Nunu was zijn ult aan het channelen in een bosje en ik wist met mijn ult shyvana door 4 man heen te slingeren, gevolg? Triple kill voor ons. Vervolgens kwam vayne eindelijk eens uit de lane en wist met een flash de laatste twee kills te KS'en (hadden beide 1 hp en ik stond naast ze, maar hey, ik vond het helemaal mooi!).

Vervolgens baron gepakt en de laatste siege gedaan. Tijdens de siege wist ik mijn Q te landen op een tank die achter een carry liep, het was echt zo'n moment van [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xw6DJpaZNzA] (ter illustratie).

Door mijn Lee Syndrome dive gebruikte het enemy team 3 ults en lukte het mij om de enemy ADC op te blazen. Ik wist weg te komen waarna mijn team het kon opruimen en de game kon finishen :D

Final score: 15-3-7
http://matchhistory.euw.l...41/203168669?tab=overview

[ Voor 77% gewijzigd door Junia op 28-04-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Vicarious schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:45:
BotRK snap ik niet zo eigenlijk.
Splitpushen en evt het 1 vs 1'en wat daarbij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Laatst online: 09-08 22:28
Hoe lane je in godsnaam tegen cho? net compleet ingemaakt door een silver 3 chogath. Ik had een team dat aan het tilten was, dus dat hielp niet echt mee, maar wtf kan je doen tegen een chogath?

Hij overextent nadat hij zijn flash ignite al gebruikt heeft. (ik was gebacked in de tussentijd dus full health) Ik w-q-e naar em toe, ult em onder men tower. paar auto attacks en 3 tower hits en hij loopt serieus met half leven gewoon weg...

Toen zen flash ignite weer up was 100-0 die mij wel ineen keer. Met alleen een catalyst is cho zo tanky als een mofo en pakt alle poke zonder ook maar op te kijken..

Welke champ sloopt chogath? Of hoe sloop ik chogath met azir? (met xerath lukt het ook niet al raak je al je skillshots nog zo netjes)

[ Voor 6% gewijzigd door Stitch! op 28-04-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet. Het is Cho. Je roamed en snowballed je andere lanes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Cho de lane uit duwen lukt me alleen incidenteel met Olaf, en dan nog moet Cho een behoorlijke pannenkoek zijn. Die sustain en tankiness is in lane bijna niet doorheen te komen. Roamen en andere lanes snowballen is inderdaad het devies.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Morgana zal denk ook best een goede pick tegen cho zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Mebus op 29-04-2015 06:33 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Stitch! schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:36:
Hoe lane je in godsnaam tegen cho? net compleet ingemaakt door een silver 3 chogath. Ik had een team dat aan het tilten was, dus dat hielp niet echt mee, maar wtf kan je doen tegen een chogath?

Hij overextent nadat hij zijn flash ignite al gebruikt heeft. (ik was gebacked in de tussentijd dus full health) Ik w-q-e naar em toe, ult em onder men tower. paar auto attacks en 3 tower hits en hij loopt serieus met half leven gewoon weg...

Toen zen flash ignite weer up was 100-0 die mij wel ineen keer. Met alleen een catalyst is cho zo tanky als een mofo en pakt alle poke zonder ook maar op te kijken..

Welke champ sloopt chogath? Of hoe sloop ik chogath met azir? (met xerath lukt het ook niet al raak je al je skillshots nog zo netjes)
Sloopt? Ik weet niet hoe goed je ADC skills zijn, maar echt slopen zou ik zeggen Vayne / Kayle. Voor de rest kan Warwick ook prima vs Cho lanen, maar dat is meer pillow fight, ze kunnen elkaar niet echt snel killen, maar qua sustain in lane overtreft Warwick het ten opzichte van Cho. Echter zou ik eerder de eerste 2 noemen als je hem echt de lane uit wilt schoppen maar goed het blijft afhankelijk van je ADC skills.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 15:13
Gisteren weer Eve gespeeld na de recente buff op haar Q. Ging best lekker met smite en ignite. Op level 2 al een kill op botlane kunnen pakken en van daar uit snowballen.

Ik denk dat ik wel 10 pink wards heb weggehaald want die plaatste hun ook overal, maar goed, 10 pink wards is toch 500 extra gold geloof ik. Desondanks de pink wards toch goed kunnen ganken.

Hoewel Eve niet zo sterk is als in S4, is ze nu best redelijk. Zeker in het begin heb je veel damage maar late game wordt je steeds minder nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Gister jullie advies opgevolgd en de yasuo games zwaar gecarried.. de eerste game had ik er nog wel moeite mee om zo super passive te spelen, daarnaast had enemy Vi een tent opgezet bij toplane. Maar na 2 kills was ik niet meer te houden, paar double/tripple kills later en de game was klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:02:
Gister jullie advies opgevolgd en de yasuo games zwaar gecarried.. de eerste game had ik er nog wel moeite mee om zo super passive te spelen, daarnaast had enemy Vi een tent opgezet bij toplane. Maar na 2 kills was ik niet meer te houden, paar double/tripple kills later en de game was klaar.
Gisteren een tweetal Yasuo games gespeeld.
De eerste dik gecarried tegen een Xerath (daar heb ik normaal gesproken nog weleens moeite mee)
Na mijn eerste 1 v 1 kill was de lane van mij, ondanks de enemy Trundle camp.
Kwam ook met 2x zoveel farm de lane uit als Xerath en daarna lekker de andere lanes kunnen snowballen (handig een supp met knockup)

2de game: Een team zonder knockups en tegen een Volibear op Top.
Early ging erg goed met farm, we deden elkaar verder geen pijn tot ik besloot hem te diven.
Ondanks mijn ignite was de berenpassive toch OP. Daarna was de toplane 1 groot drama en ging het puur om de schade beperken. Ondanks nog een paar deaths kwam ik goed terug door andere lanes te helpen/objectives te focussen en hebben we alsnog gewonnen.

Kortom een tevreden LoL avondje, de komende tijd meer Yasuo spelen. Het dashen naar hun squishies, crit/kill en weer terug dashen is verslavend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:18:
[...]

Gisteren een tweetal Yasuo games gespeeld.
De eerste dik gecarried tegen een Xerath (daar heb ik normaal gesproken nog weleens moeite mee)
Na mijn eerste 1 v 1 kill was de lane van mij, ondanks de enemy Trundle camp.
Kwam ook met 2x zoveel farm de lane uit als Xerath en daarna lekker de andere lanes kunnen snowballen (handig een supp met knockup)

2de game: Een team zonder knockups en tegen een Volibear op Top.
Early ging erg goed met farm, we deden elkaar verder geen pijn tot ik besloot hem te diven.
Ondanks mijn ignite was de berenpassive toch OP. Daarna was de toplane 1 groot drama en ging het puur om de schade beperken. Ondanks nog een paar deaths kwam ik goed terug door andere lanes te helpen/objectives te focussen en hebben we alsnog gewonnen.

Kortom een tevreden LoL avondje, de komende tijd meer Yasuo spelen. Het dashen naar hun squishies, crit/kill en weer terug dashen is verslavend..
Dat ja, op een gegeven moment kon ik de backline 2 shotten xD. Helaas ook geen andere knock-ups in men team.

Vind het een beetje lastig de early game, net als vayne early.. je moet veel geduld hebben ):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik vind het altijd ruk om met Ziggs tegen Yasuo te lanen. Die fucker kan van mijn escape ulten :(

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 10:31
Secsytime schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:24:
[...]

Dat ja, op een gegeven moment kon ik de backline 2 shotten xD. Helaas ook geen andere knock-ups in men team.

Vind het een beetje lastig de early game, net als vayne early.. je moet veel geduld hebben ):
Early game is zeker lastig, en dan is het gewoon proberen zoveel mogelijk te farmen totdat je een Zeal kan kopen, daarna worden de trades al een stuk gunstiger.

Ik run Yasuo daarom ook met -5% CDR glyphs, omdat ik dan sneller en vaker mijn Q kan gebruiken + dat die ook werkt met de lifesteal van Dorans blade, en daarbij ik veel vaker de passive Tornado proc wat ook aardig wat damage nog doet.

Champs zoals Ziggs en Xerath zijn opzich juist gunstig kwa traden, want die hebben totaal geen weerstand zodra je in hun face bent, enkel een stun en mini knockup.

Waar ik wel moeite mee heb is Lissandra, die kan gewoon te vaak haar Q spammen en stunt je met behoorlijke damage zodra je dichtbij bent.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:27

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Turismo schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:44:
[...]
Ik run Yasuo daarom ook met -5% CDR glyphs, omdat ik dan sneller en vaker mijn Q kan gebruiken + dat die ook werkt met de lifesteal van Dorans blade, en daarbij ik veel vaker de passive Tornado proc wat ook aardig wat damage nog doet.
Volgens mij werken die CDR Glyphs niet op Yasuo Q aangezien het een Static Cooldown is, alleen attackspeed reduced de cooldown ervan.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Fanatic_FS schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:47:
[...]

Volgens mij werken die CDR Glyphs niet op Yasuo Q aangezien het een Static Cooldown is, alleen attackspeed reduced de cooldown ervan.
Hmm goed punt, niet helemaal over nagedacht, weet alleen dat je je early game wil overleven zonder teveel geharressed te worden. Ga maar eens met AS glyphs proberen, of anders gewoon de standaard met MR glyphs.

Lees nu ook het volgende
"With Static Shiv and Berserker boots and level 18, your Q is pretty much at CDR cap (1.33 sec CD is the cap). You don't need any attack speed runes. Just 5% crit and lifesteal for early sustain. Yasuo is only weak early...once he gets Shiv/IE he's a god."

Ik heb ooit met Crit runes geprobeerd, maar dat voelde niet helemaal goed, dan liever meer damage early, ipv early te traden wat je liever vermijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wombocombo
  • Laatst online: 01-08 14:04
Turismo schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:17:
[...]

Hmm goed punt, niet helemaal over nagedacht, weet alleen dat je je early game wil overleven zonder teveel geharressed te worden. Ga maar eens met AS glyphs proberen, of anders gewoon de standaard met MR glyphs.

Lees nu ook het volgende
"With Static Shiv and Berserker boots and level 18, your Q is pretty much at CDR cap (1.33 sec CD is the cap). You don't need any attack speed runes. Just 5% crit and lifesteal for early sustain. Yasuo is only weak early...once he gets Shiv/IE he's a god."

Ik heb ooit met Crit runes geprobeerd, maar dat voelde niet helemaal goed, dan liever meer damage early, ipv early te traden wat je liever vermijd.
Afhankelijk van de matchup zou ik attack speed quints, ad marks, armor seals en mr glyphs op Yasuo nemen, wanneer je niet tegen een ap champ speelt kan je evt attack speed glyphs nemen.

Eigenlijk de standaard adc rune page dus. :P

Maar als je meerdere rune pages tot je beschikking hebt kan je meer crit chance uit proberen in je runes ofc.

Je zou hier kunnen kijken voor wat builds: http://www.probuilds.net/champions/Yasuo.

[ Voor 8% gewijzigd door wombocombo op 29-04-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Turismo schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:17:
[...]

Lees nu ook het volgende

Q kan toch ook critten? Blijft extra damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:07:
[...]

Q kan toch ook critten? Blijft extra damage.
Ik bedoel meer damage om te farmen, die crit die krijg ik vanzelf wel vanuit items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Rito, Morgana weer broken als fuck :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:07:
Thanks Rito, Morgana weer broken als fuck :')
Omdat?

Wat vinden jullie van de nieuwe Ryze? Ik heb hem zojuist eens gepakt en welke klootviool bij Rito is ooit op het idee te komen om:

- Q skillshot die minder damage doet dan de oude Q (en voor een skillshot best lastig te hitten aangezien hij best breed is, dus minion block)
- Passive is 'wel aardig' maar niet echt spannend
- 30% cooldown reduction op ult. Heel leuk, maar een beetje zonde aangezien één van de betere mana items a.k.a. Frozen Heart ook al 20% geeft.

Ik snap het gewoon niet. Ryze is nu geen tank, geen assassin en weinig utility.

[ Voor 6% gewijzigd door Junia op 29-04-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:05
Morgana's black shield is broken. Als de damage van een cc ability de shield breekt wordt de cc alsnog toegepast. Dat is tenminste wat ik gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Recrush schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:04:
Morgana's black shield is broken. Als de damage van een cc ability de shield breekt wordt de cc alsnog toegepast. Dat is tenminste wat ik gehoord heb.
Dat is niet het enige dat mis is met het schild. Hij breekt soms helemaal niet. Net een game gehad waarbij ik als Amumu ult en Fizz zijn hele combo draait, schildje leefde nog en Morg draait haar combo en killed ons beide. Juist ja. Dat was minstens 1200 aan damage in 2 seconden. Vervolgens ging ze naar de bot lane die hetzelfde ondervonden, iedereen in die game was een beetje pissed zeg maar en die Morg, die weinig raakte ging toch met 17/2 naar huis o.i.d.

Overigens is Darius ook helemaal gestoord met die nieuwe Cleaver. Rito wil weer een League of Cleavers volgens mij. Zie nu Riven in de insta ban.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Haha doet pijn aan je ogen dit....

Zat ff een maat te spectaten. Hij is Gold V maar speelt op hoog Silver MMR inmiddels.

De Silver II Nunu in zijn team startte op lvl 1 met Ice Blast op de Gromp en koos op lvl 2 Blood Boil voor blue buff camp....ye right. Consume als grootste no brainer lvl 1 jungle skill was kennelijk niet nodig.

En dan zwaar gehavend begint ie nog aan wolves maar moet halverwege afbreken vanwege zijn health....

Ook handig trouwens dat ie 9 punten had in Utility maar zonder Runic Affinity...kennelijk is een 1 sec snellere recall tijd beter dan langere jungle buffs....

Gold is niet veel beter dan Silver, maar dít soort genub vind je zelfs in Gold niet meer...

[ Voor 7% gewijzigd door Koekiemonsterr op 30-04-2015 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
De ap ratio op morgana haar blackshield is ook best hoog (0.7), dus zodra je een beetje ap hebt is ie best sterk, vooral op level 5..

En de levels daarvoor ook al best sterk, schaalt mee met de meeste abilities van andere mages..

[ Voor 27% gewijzigd door Mebus op 30-04-2015 06:28 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Koekiemonsterr schreef op donderdag 30 april 2015 @ 02:11:
Haha doet pijn aan je ogen dit....

Zat ff een maat te spectaten. Hij is Gold V maar speelt op hoog Silver MMR inmiddels.

De Silver II Nunu in zijn team startte op lvl 1 met Ice Blast op de Gromp en koos op lvl 2 Blood Boil voor blue buff camp....ye right. Consume als grootste no brainer lvl 1 jungle skill was kennelijk niet nodig.

En dan zwaar gehavend begint ie nog aan wolves maar moet halverwege afbreken vanwege zijn health....

Ook handig trouwens dat ie 9 punten had in Utility maar zonder Runic Affinity...kennelijk is een 1 sec snellere recall tijd beter dan langere jungle buffs....

Gold is niet veel beter dan Silver, maar dít soort genub vind je zelfs in Gold niet meer...
In elke division heb je morons rondlopen ;)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wombocombo
Koekiemonsterr schreef op donderdag 30 april 2015 @ 02:11:

Mensen die in gold 5 zitten zijn meestal slechter dan mensen die hoog silver zitten hoor, ik ben nu weer bezig met ranked op te pakken en kom dat "genub" nog geregeld tegen hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Volgens mij is dat ranked systeem sowieso broken, vooral de placements van mensen die voor het eerste jaar ranked doen. Ik zie spelers die 0-10 gaan en in Bronze 2 komen, volgens mij moet dan Bronze 5 zijn? Mensen die 3 placements winnen en in Silver 2 komen, volgens mij moet dat weer Bronze 2 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ligt aan het MMR van de tegenstanders waartegen ze gemoeten hebben en vaak aan streaks. Iemand met 8-2 kan met een brandschoon account net zo goed gold 3 als silver 1 geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Garen met de nieuwe Black Cleaver is echt sterk.

Nu heb je eindelijk een 20% CDR item op Garen, extra Movement Speed en armor shredding.
Met Spirit Visage, Black Cleaver en wat runes en Masteries zit je zo op de 40%.

Alleen jammer dat hij nog best wel veel gekite wordt in teamfights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Xanthian schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:18:
Garen met de nieuwe Black Cleaver is echt sterk.

Nu heb je eindelijk een 20% CDR item op Garen, extra Movement Speed en armor shredding.
Met Spirit Visage, Black Cleaver en wat runes en Masteries zit je zo op de 40%.

Alleen jammer dat hij nog best wel veel gekite wordt in teamfights.
Dit klinkt HEEL interessant, ga ik sws even proberen van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Interessanter zijn Darius en Riven nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:51:
Hoe is die op Urgot?
Op toplane Volibear lijkt het mij ook wel een goed item.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fanatic_FS schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:01:
[...]

Hoe is die op Urgot?
Op toplane Volibear lijkt het mij ook wel een goed item.
Nog geen kans gehad om Urgot to spelen post-patch, misschien vanavond. Hij lijkt me wel interessant, alleen is het probleem dat Cleaver pas later aan bod komt in je build (Manamune, LW, Defense, BC) terwijl Darius en Riven dit kunnen rushen, wordt dus even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wombocombo
Zou Lucian met Black Cleaver en CDR boots werken?

Je kan constant blijven dashen als je meer dan 30% cdr hebt met lucian alleen is er niet echt een goeie build path voor meer dan 25% cdr (ghostblade cdr boots).

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wombocombo schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:06:
Zou Lucian met Black Cleaver en CDR boots werken?

Je kan constant blijven dashen als je meer dan 30% cdr hebt met lucian alleen is er niet echt een goeie build path voor meer dan 25% cdr (ghostblade cdr boots).

Iemand ideeën?
Antwoord is dus nee. Je bent dan geen ADC meer, want je hebt geen damage. Bruisers kunnen hiermee wegkomen omdat Rito het een goed idee vindt semi-tanks een paar 100 base damage te geven. Misschien als 5e item ofzo, maar dan zijn er nog andere alternatieven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ryze broken lol :') E triggered Muramane op elke hit:

YouTube: Ryze E procs Muramana... SEVEN times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wombocombo
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:12:
[...]

Antwoord is dus nee. Je bent dan geen ADC meer, want je hebt geen damage. Bruisers kunnen hiermee wegkomen omdat Rito het een goed idee vindt semi-tanks een paar 100 base damage te geven. Misschien als 5e item ofzo, maar dan zijn er nog andere alternatieven.
Nee het was niet bedoeld als eerste item, misschien als 5de of 6de tenzij er een tank fed is en ik wat meer health nodig heb om te overleven.

Overigens heb ik net dit filmpje gevonden waar iemand de zelfde gedachten had over black cleaver. ;p

https://youtu.be/8gfLNit-fFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Zal ik ook even proberen, alleen is mijn Riven skill ongeveer bronze 4. En als je Darius speelt dan zegt de enemy dat je skill niveau bronze 4 is haha.

Not that I care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Garen en vooral Wukong lijken me goede kandidaten voor BC.

Beiden met hun 'spin to win' applyen ze die stacks als een gek. Zolang ze maar genoeg champs ermee raken...dat is voor Garen in teamfights zonder een jump natuurlijk iets lastiger, maar in lane kan het leuk uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik weet niet of de nieuwe Black Cleaver Riven zoveel beter maakt. Het enige wat echt goed is voor haar is de CDR, maar ook die is maar iets beter. Riven had geen problemen met CDR, armor penentration of mobility. Dit zijn problemen die Garen wel heeft.

Vooral de on-hit passive maakt het voor de immobile champions zoveel beter. Wukong kan makkelijker tegen carries aan plakken, Garen het zelfde met zijn spin en ook Darius moet redelijk close-range zijn om maximaal dps te doen. Riven heeft al 3 dashes met Q en een dash met E. Ze bouwde sowieso al een Last Whisper dus armor pen had ze al standaard in haar build.

Het is zeker geen slechte item voor Riven, maar het maakt haar niet super veel sterker, in tegenstelling tot Darius, Wukong en Garen.

Bovendien is Riven erg populair dus ik zou eerder voor Garen kiezen. De gemiddelde Garen speler maakt slapend een Riven speler in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik ga straks de nieuwe cleaver eens op Olaf proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

McGryphon schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:35:
Ik ga straks de nieuwe cleaver eens op Olaf proberen denk ik.
Zal voor hem weinig nut hebben.

De speed boost via Phage heb je niet nodig want je kan met je Q toch al perma slowen, en hoe ga je die armor pen snel op je target stacken? Lukt alleen als je low hp bent en via je passive flinke attack speed krijgt. Ach ja cdr, hp en ad allemaal leuk voor de Viking, maar je kan zelf ook wel wat beters verzinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Allemaal waar, maar 20% cdr op een offensive item is op zichzelf al een reden om het te proberen in toplane, en in een extended 1v1 tegen bv. een Sion of Malphite gaan die stacks toch wel mogelijk verschil maken. Maar pas als ik het probeer weet ik hoe goed het ook echt werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Ik zie BC ook niet echt op Riven werken, met name door de benodigde items. Je powerspike wordt echt absurd vertraagd door de kindlegem+phage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Als ik thuis ben over 1.5 week eens op evelynn proberen, dankzij haar e onhit heb je gelijk 2 stacks en in combinatie met de armor pen jungle item helemaal leuk natuurlijk :)

En de extra movement speed is ook handig om aan adc/apc te blijven plakken..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Junia schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:57:
Ik zie BC ook niet echt op Riven werken, met name door de benodigde items. Je powerspike wordt echt absurd vertraagd door de kindlegem+phage.
Ipv cooldown boots though? Als 3e item maybe? Ik bedoel, scheelt wel enorm, dan kun je CC Reduction itemizen of Tabis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:46:
[...]

Ipv cooldown boots though? Als 3e item maybe? Ik bedoel, scheelt wel enorm, dan kun je CC Reduction itemizen of Tabis.
Ja maar wat gaan je andere CDR items worden dan? Want voorheen was het Brutalizer + CDR boots om 40% te halen. Als je de boots eruit haalt en wel een Brutalizer gaat bouwen dan duurt het vrij lang voordat je relevant gaat zijn. Aangezien je behoorlijk veel AD inlevert.

Had het er met Cheese op TS over, misschien is een optie om Tiamat, CDR Boots, Last Whisper te nemen (aangezien de meeste lane-opponents een cloth vest / chain mail tegen je zullen pakken) en vanuit daar het item beginnen te bouwen. Want om nu een Youmoo's en dit te nemen lijkt me een beetje overkill en een nerf op je AD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:46:
[...]

Wat Damien hierboven zegt. Het zou mogelijk wel kunnen, maar omdat je een phage + kindlegem moet gaan bouwen (beiden niet gold efficiënt voor Riven) zal je powerspike erg vertraagd worden. De vraag is ook wanneer wil je aan het item gaan beginnen? Riven is rond de early en early midgame op haar sterkst, als je gedurende deze tijd gaat focussen op maken van de BC (en dus rond gaat lopen met cost-inefficient items) dan zul je relatief gezien een groot deel van haar potentie weggooien.

Dit is natuurlijk puur theoretisch, maar om bovenstaande reden zie ik het niet echt werken. Maybe als 5th of 6th item? De vraag is dan natuurlijk of je al teveel CDR hebt gebouwd.

Hoewel het anders waarschijnlijk te OP zou zijn vind ik het jammer dat ze door de nieuwe BC ook indirect de brutalizer hebben 'geneft' aangezien die nu nog enkel bouwt richting een youmuu's, een item die op de meeste bruisers ook redelijk gold inefficiënt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ik heb nog niemand over de nieuwe BC op Renekton gehoord....

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Fanatic_FS schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:52:
Ik heb nog niemand over de nieuwe BC op Renekton gehoord....
Ik vermoed dat het op Renekton nog best veel potentie kan hebben. Ik zou echter niet zo snel zien wanneer je BC op kan pakken. Als 1st item zou het mogelijk kunnen, namelijk starten met een longsword+pots voor lane bully en vervolgens a.s.a.p. gaan voor de phage+kindle.

Vroeger kon je stellen dat BC op geen enkele champ echt gold efficient was om snel op te pakken. Ik vraag me af hoe dat nu is, iemand zin om een berekening te maken? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Opzich best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Junia schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:05:
[...]

Ik vermoed dat het op Renekton nog best veel potentie kan hebben. Ik zou echter niet zo snel zien wanneer je BC op kan pakken. Als 1st item zou het mogelijk kunnen, namelijk starten met een longsword+pots voor lane bully en vervolgens a.s.a.p. gaan voor de phage+kindle.

Vroeger kon je stellen dat BC op geen enkele champ echt gold efficient was om snel op te pakken. Ik vraag me af hoe dat nu is, iemand zin om een berekening te maken? :z
De rauwe stats van The Black Cleaver zijn 3928 Gold, zonder dat de passives daar meetellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:48:
[...]

De rauwe stats van The Black Cleaver zijn 3928 Gold, zonder dat de passives daar meetellen.
Beetje lazy, maar wat zijn die van bijv. BT/Hydra?

p.s. hoe bereken je de basis? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Junia op 30-04-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Junia schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:01:
[...]

Beetje lazy, maar wat zijn die van bijv. BT/Hydra?

p.s. hoe bereken je de basis? :P
3980 en 3720 zonder passives.

Door het laagste item te pakken. Dus bvb voor een BF pak je een Long Sword, en dan kom je op 1800G.

Overigens, voor wie het eerder vroeg, op Urgot is de nieuwe Cleaver heerlijk. Tear into Cleaver en de midlaner kon na E>Q>Q met 40% HP wegkruipen. Rage helpt ook erg veel met mensen chasen die uit je Q range proberen te rennen/Flashen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wombocombo
Mebus schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:38:
Als ik thuis ben over 1.5 week eens op evelynn proberen, dankzij haar e onhit heb je gelijk 2 stacks en in combinatie met de armor pen jungle item helemaal leuk natuurlijk :)

En de extra movement speed is ook handig om aan adc/apc te blijven plakken..
Ja als je ad eve speelt wel misschien maar je Q doet niks met armor pen, vorig season bouwde je elder lizard vanwege de passive maar ik zou nu eerder het AP jungle item of cinderhulk nemen dan de brutalizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
wombocombo schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:51:
[...]

Ja als je ad eve speelt wel misschien maar je Q doet niks met armor pen, vorig season bouwde je elder lizard vanwege de passive maar ik zou nu eerder het AP jungle item of cinderhulk nemen dan de brutalizer.
Zelf koop ik vaak magic pen boots waar andere eve junglers vaak voor mobi of merc boots gaan.

Ap jungle item is niet slecht, maar eb liever de extra armor pen omdat ik toch veel aa :) En samen met een bork en je ult werkt ze best goed tegen de 'tank' meta..

Ad heb ik meer succes met der dan ap.. Lane ap overigens :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
En zoals verwacht Cinderhulk nerfs incoming. Binnenkort dus maar weer fijn LoL spelen <3. Hence misschien zelfs weer toplane, aangezien de kans minder bestaat dat ik er ditmaal in slaap val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Lijkt erop dat ze Cinderhulk meer willen positioneren als een puur jungle item.

De nerf lijkt gericht tegen de top lane smite tp trend.

Het zal de tank meta in ieder geval niet omver blazen; Sejuani en Gragas still happy in the jungle...

[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 01-05-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:44:
Lijkt erop dat ze Cinderhulk meer willen positioneren als een puur jungle item.

De nerf lijkt gericht tegen de top lane smite tp trend.

Het zal de tank meta in ieder geval niet omver blazen; Sejuani en Gragas still happy in the jungle...
En daar heb ik geen probleem mee tbh. Echter het smiten in lane en mensen die je uittanken in lane vanwege een item die meer damage doet naarmate je er langer in staat is ronduit hinderlijk.

Ik zou het nog het allermooiste vinden als ze bijvoorbeeld voor het volgende seizoen het smiten van spelers er weer uit halen. Maar goed dat is wishfull thinking verwacht ik.

Binnenkort maar eens even Irelia proberen met een Blackcleaver, gewoon omdat het kan. Niet de meest geweldige stats, maar it never hurts to try.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:54:
[...]

En daar heb ik geen probleem mee tbh. Echter het smiten in lane en mensen die je uittanken in lane vanwege een item die meer damage doet naarmate je er langer in staat is ronduit hinderlijk.
Yup dit is inderdaad prima change zou ik zeggen. Eens kijken of het genoeg is om die smite tp top lane te verminderen. Dat is in ieder geval een goed begin.

Dat smiten van champs heb ik ook altijd raar gevonden, maar goed, de lijst van rariteiten in LoL is eindeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was juist goed dat Riot eindelijk een spell had die een concurrent voor flash is.
Jammer dat ze dat niet voor meer roles/lanes hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:44:
Het was juist goed dat Riot eindelijk een spell had die een concurrent voor flash is.
Jammer dat ze dat niet voor meer roles/lanes hebben gedaan.
Het was geen concurrent, dit impliceert dat het de plek van Flash zou innemen. En zoals Smite is, is het meer een tool om squishies nog even een 200 True Dmg genadeklap te verkopen. Want slechts 90% van een ADCs HP afklappen in 1 combo met je Machete upgrade en Cloth Armor is natuurlijk veel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij speelt toplane met Smite, Flash ipv Smite TP?????
En als je het over junglers hebt, dit systeem werkt een stuk beter dan die veel te sterke items van vorig seizoen. En dan maar 1 summoner krijgen ipv 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik zit zo eens te denken he... maar zoals LCS is georganiseerd is het eigenlijk een soort voetbal met hun nationale competities, alleen dan nu dus regionaal. Zou het niet grappig zijn om dit vast te houden maar daarnaast ook net als in voetbal een soort 'Champions League' te hebben die door de seizoenen heen loopt? Dat je dus de beste teams uit elke regio in deze champions league gooit en in een vrije week in de verschillende LCS'en wedstrijden tegen elkaar laat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:52:
[...]

Ik zit zo eens te denken he... maar zoals LCS is georganiseerd is het eigenlijk een soort voetbal met hun nationale competities, alleen dan nu dus regionaal. Zou het niet grappig zijn om dit vast te houden maar daarnaast ook net als in voetbal een soort 'Champions League' te hebben die door de seizoenen heen loopt? Dat je dus de beste teams uit elke regio in deze champions league gooit en in een vrije week in de verschillende LCS'en wedstrijden tegen elkaar laat spelen.
Ze moeten eigenlijk zo ver mogelijk weg blijven van het voetbal formaat wat mij betreft.
Dat is echt super saai, kijk welke teams het meeste $$ hebben en je weet wie er de Champions League kunnen winnen. Een underdog team heeft tegenwoordig al bijna geen kans meer om uberhaupt een ronde door te komen. Ook worden de mindere regio's totaal oninteressant, vergelijk de Eredivisie met de PL of PD of BL en het niveau is super shit. Teams als UoL zouden nevernooit de kans krijgen om mee te mogen doen internationaal als je het zo opzet.
Het beste zou wat mij betreft zijn als ze alle pro-teams een bepaald budget geven dat ze uit mogen geven aan spelers dat voor iedereen hetzelfde is.
En dan gewoon 2 splits doen met daarnaast 2 toernooien waar alle pro-teams aan meedoen met double elimination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:58:
[...]

Ze moeten eigenlijk zo ver mogelijk weg blijven van het voetbal formaat wat mij betreft.
Dat is echt super saai, kijk welke teams het meeste $$ hebben en je weet wie er de Champions League kunnen winnen. Een underdog team heeft tegenwoordig al bijna geen kans meer om uberhaupt een ronde door te komen. Ook worden de mindere regio's totaal oninteressant, vergelijk de Eredivisie met de PL of PD of BL en het niveau is super shit. Teams als UoL zouden nevernooit de kans krijgen om mee te mogen doen internationaal als je het zo opzet.
Het beste zou wat mij betreft zijn als ze alle pro-teams een bepaald budget geven dat ze uit mogen geven aan spelers dat voor iedereen hetzelfde is.
En dan gewoon 2 splits doen met daarnaast 2 toernooien waar alle pro-teams aan meedoen met double elimination.
De voornaamste reden dat het niveau in de Eredivisie shit is ivm de grotere leagues is inderdaad geld. Dit kun je oplossen door een soort salary cap zoals in het Amerikaanse systeem weer gebruikelijk is. Leuk dat je Faker een miljoen per jaar geeft, maar dat betekent dan dat je hem moet omringen met scrubs of spelers die gratis willen spelen. Als elke regio aan dezelfde salary cap gebonden zit krijg je volgens mij niet dezelfde problemen als die het voetbal nu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
[...]

Geen slecht idee, alleen denk ik dat het opzich op een andere manier nog aantrekkelijker kan zijn.

Geen Spring en Summer split meer van de LCS, maar:

- 1 lange split die het gehele jaar duurt tot World's, waarin de beste 2 teams per region zich plaatsen voor World's;
- Doordat je nu met 1 split werkt, kun je de speelmomenten opdelen waardoor er ruimte onstaat voor kleinere losse toernooien;
- Voor die toernooien gebruik je als qualifiers voor de major's en zijn voor iedereen toegankelijk;
- Dan dus de major's waar je World's ook onder kunt qualificeren, laten we zeggen een stuk of 3;

Ik denk dat het qua viewers dan alleen maar verder zal oplopen en ook de interesse van de fans zal vasthouden. Want laten we eerlijk zijn niemand zit te wachten op een CW vs Giants.

@jungleitems nu balanced dit seizoen: 1 hele grote LOL (lettertype 80) volgens mij is iemand Warwick, Master Yi alweer vergeten en zelfs recentelijk Cinderhulk, om dan nog maar niet de verschillende smite-nerfs te vergeten. Persoonlijke aanvallen laat je maar achterwege

[ Voor 2% gewijzigd door Gropah op 02-05-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Persoonlijke aanvallen laat je maar achterwege

Ik vraag me af waarom ze net patch 5.8 hebben gereleased en nu pas erachter komen dat cinderhulk maybe generft moet worden. Zelfde geldt voor Righteous Glory, "Oh, hij is iets te sterk, laten we hem nerfen! We halen er de volle 50 hp vanaf" maar vergeten even het feit dat de absurde passive die erop zit het vrijwel onmogelijk maakt voor elke mogelijke disengage en er dus voor zorgt dat tanks niet te kiten zijn.

rito plz

[ Voor 25% gewijzigd door Gropah op 02-05-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Junia schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:59:
[...]

@discussie. Ik vraag me af waarom ze net patch 5.8 hebben gereleased en nu pas erachter komen dat cinderhulk maybe generft moet worden. Zelfde geldt voor Righteous Glory, "Oh, hij is iets te sterk, laten we hem nerfen! We halen er de volle 50 hp vanaf" maar vergeten even het feit dat de absurde passive die erop zit het vrijwel onmogelijk maakt voor elke mogelijke disengage en dus ervoor zorgt dat tanks niet te kiten zijn.

rito plz
150-hp en mana per level maakt het onmogelijk om te disengagen?
Interessant, zo heb ik dat nog nooit bekeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 02-05-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:05:
[...]

Hij bedoelde natuurlijk de Active.

[ Voor 74% gewijzigd door Gropah op 02-05-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinderhulk als toplane is een trade-off, iemand met ignite of exhaust is early game sterker.
Een flash kan ook in veel situaties sterker zijn dan de tankyness/damage van cinderhulk.
Hetzelfde geld voor Righteous Glory, er zijn andere items met meer stats. Als je hem goed gebruikt is hij inderdaad sterker. Maar er is counterplay mogelijk die Glory een slechtere keuze zal laten blijken dan items met meer flat stats.

[ Voor 31% gewijzigd door Gropah op 02-05-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:37:
Persoonlijke aanvallen laat je maar achterwegeCinderhulk als toplane is een trade-off, iemand met ignite of exhaust is early game sterker.
Een flash kan ook in veel situaties sterker zijn dan de tankyness/damage van cinderhulk.
Hetzelfde geld voor Righteous Glory, er zijn andere items met meer stats. Als je hem goed gebruikt is hij inderdaad sterker. Maar er is counterplay mogelijk die Glory een slechtere keuze zal laten blijken dan items met meer flat stats.
In de huidige meta zijn je eerder genoemde items juist enorm efficient op de champs die ze bouwen. Hoezo tradeoff? Ze verliezen er niets mee om early met een Ruby Crystal en 2 pots te starten. Het zouden ook de eerste tanks zijn die relevant early zijn...

[ Voor 39% gewijzigd door Gropah op 02-05-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cinderhulk als toplane is een trade-off, iemand met ignite of exhaust is early game sterker.
Sorry, maar wat is de tradeoff? Bijna niemand speelt meer Ignite of Exhaust op top, dus je trade-off is Flash, maar de meesten op top die Smite gebruiken kunnen prima zonder. En zelfs als zouden ze de eerste paar minuten wat achterlopen, maakt dat wat uit op het moment dat ze een bak damage en %HP erbij krijgen?

Het gaat niet om de flat stats, maar de active die disengagen zeer moeilijk maakt en ze essentieel een vrijbrief (met low cooldown) geeft om skills te missen en toch een engage aan te kunnen gaan. Een Sejuani of Blitz met Righteous Glory, ontsnap er maar eens van, zelfs als ze een grab of ult missen.

[ Voor 29% gewijzigd door Gropah op 02-05-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Persoonlijke aanvallen laat je maar achterweg
Dat je dus de beste teams uit elke regio in deze champions league gooit en in een vrije week in de verschillende LCS'en wedstrijden tegen elkaar laat spelen.
Je krijgt volgende week (toch?) de MSI. Ik denk dat een CL bijna niet te doen is. De teams hebben nu al de LCS, dat is nog enig sinds in de omgeving. Maar als ze ook een soort CL opzet krijgen gaat een team dat erg veel kosten. De e-sports inkomen gaan natuurlijk wel langzaam omhoog, maar ik denk dat dergelijke toernooien waar teams regelmatig over de wereld crossen (buiten de trips die al bestaan) nog te duur zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Gropah op 02-05-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ik vind het idee van MSI best vet, hoop eigenlijk dat ze zo'n toernooitje ook nog op de helft van de twee LCS splits doen om tussentijds een beetje te peilen hoe sterk teams zijn. Er kan namelijk erg veel veranderen in een split.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijke aanvallen laat je maar achterweg
Sorry, maar wat is de tradeoff? Bijna niemand speelt meer Ignite of Exhaust op top, dus je trade-off is Flash, maar de meesten op top die Smite gebruiken kunnen prima zonder. En zelfs als zouden ze de eerste paar minuten wat achterlopen, maakt dat wat uit op het moment dat ze een bak damage en %HP erbij krijgen?

Het gaat niet om de flat stats, maar de active die disengagen zeer moeilijk maakt en ze essentieel een vrijbrief (met low cooldown) geeft om skills te missen en toch een engage aan te kunnen gaan. Een Sejuani of Blitz met Righteous Glory, ontsnap er maar eens van, zelfs als ze een grab of ult missen.
Dat is niet waar. Als je bijvoorbeeld de finales van LPL had gekeken EDG tegen LGD, kon je zien dat maar 2 van de 10 toplane picks met Smite rondliepen. Hetzelfde geld voor je Righeous Glory argument. Als je veel spells mist en je tegenstander speelt goed wint die gewoon de fight.

[ Voor 16% gewijzigd door Gropah op 02-05-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Hier waarom Toplane/Smite/Cinderhulk nu nog werkt.

http://na.lolesports.com/...p-strategy-balls-and-jack

Maar dit zal dus maar van korte duur zijn.

Daarbij werkte het maar met enkele top lane champs zoals Hecarim, Shyvana, maar is het niet echt toepasbaar op zegmaar een Gnar, Rumble, Vladimir om er maar een paar te noemen vanwege een te lage clear speed en gebrek aan early tankyness.

[ Voor 41% gewijzigd door Turismo op 01-05-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wombocombo
Turismo schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:18:
Hier waarom Toplane/Smite/Cinderhulk nu nog werkt.

http://na.lolesports.com/...p-strategy-balls-and-jack

Maar dit zal dus maar van korte duur zijn.

Daarbij werkte het maar met enkele top lane champs zoals Hecarim, Shyvana, maar is het niet echt toepasbaar op zegmaar een Gnar, Rumble, Vladimir om er maar een paar te noemen vanwege een te lage clear speed en gebrek aan early tankyness.
Shen en Mundo zijn ook nog voorbeelden.

Ik gebruik het geregeld op Mundo, wanneer je op lvl 1 die kikker in de jungle cleared met smite TP je terug in lane en kunnen ze niet met je traden vanwege de passive van de kikker en de lvl advantage als ze niet snel genoeg pushen.

Er zijn nog wel meer champs waar het op werkt maar waarbij het misschien iets minder werkt.

Overigens prefer ik meestal TP/Ignite op Hecarim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infinity Edge heeft een hogere pickrate en winrate dan Cinderhulk Challenging smite.
http://www.lolking.net/items/3717#statistics
http://www.lolking.net/items/3031#statistics

[ Voor 67% gewijzigd door Gropah op 02-05-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:05:
[...]

Ik begrijp niet goed waar je heen wilt met deze reactie.

Righteous Glory geeft zeer nette stats en bijzondere sustain en wordt ook door veel (mana) tanks opgepakt. Wat kan een carry die na 3/4 shots van een tank ligt doen? Kiten, maar wat valt er te kiten tegen een 3 seconden 60% movespeed buff die jou ook nog eens met 80% (AOE) slowed voor 1 seconde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Junia schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:08:
[...]

Ik begrijp niet goed waar je heen wilt met deze reactie.

Righteous Glory geeft zeer nette stats en bijzondere sustain en wordt ook door veel (mana) tanks opgepakt. Wat kan een carry die na 3/4 shots van een tank ligt doen? Kiten, maar wat valt er te kiten tegen een 3 seconden 60% movespeed buff die jou ook nog eens met 80% (AOE) slowed voor 1 seconde?
Het hele punt van dit item is ervoor zorgen dat er een engage plaats kan vinden. Dit item is bedoelt als counter tegen kiten. Als je dat probeert is net zoiets als health bouwen tegen een tegenstander met % health damage.
Wat je wel bijvoorbeeld kan doen tegen Righteous Glory
Je kan over een muurtje gaan of je team kan CC'en.
Die slow moet ook geraakt worden, jij doet net alsof dit altijd gebeurt.
Je teammates zouden natuurlijk ook kunnen frontlinen om de drager van de Glory tegen te houden.
Het idee van dit spel is dan ook 5v5 spelen, dus je team helpen en hulp van je team ontvangen.
Weten wat te doen in welke situatie is ook gewoon een deel van je LoL skill. Ik ben juist heel blij dat Riot eindelijk een goed item heeft gemaakt dat er nog niet echt was. Er zijn toch al te weinig buildpaths wat mij betreft. Daarbij vond ik de poke/siege meta ook echt vreselijk, 0 skill required gewoon skillshots gooien en disengagen als je tegenstander er wat aan doet.
Het kan best dat het nu weer iets te ver de andere kant op is gegaan met gewoon Righteous Glory en je engage spell poppen en dan hopen dat je het teamfight wint, maar dat idee heb ik niet.

Ik denk in ieder geval dat met de laatste patch het item best wel gebalanceerd is.
Het leek ook direct nadat hij zo erg gebuffed was dat het wel iets te veel was als je het vergelijkt met andere items als Randuin of Warmorgs.
Misschien dat de nummers van die active nog wat aangepast moeten worden maar ik denk dat het wel meevalt. Een Ahri is zelfs met Glory bijna niet te pakken voor een Volibear bijvoorbeeld.
Pagina: 1 ... 34 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden