Koekiemonsterr schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:55:
[...]
Hmja maar 'middenmoters' zoals Gambit kunnen dat kennnlijk dus niet afstraffen.
Hoe dan ook: UoL is vaak wel erg leuk. Je weet nooit waarmee ze nu weer op de proppen komen.
Voor kritiek lijkt me dat Copenhagen Wolves trouwens een betere kandidaat is. Hoe zij toch altijd een voorsprong uit handen kunnen geven of zich in champion select qua picks en bans al op achterstand zetten....
CW waren een beetje de voorlopers van UOL. Ze hadden regelmatig non-meta picks waar ze mee konden verrassen. Het probleem bij hun is inderdaad dat ze niet goed lijken te weten hoe ze een voorsprong moeten uitbouwen of zelfs maar vasthouden. Ze krijgen een voorsprong, slopen een aantal vijanden, doen baron, recalllen om te kopen, en gaan dan hun eigen jungle farmen of dat soort dingen. Tegen de tijd dat ze richting de vijand lopen pushen alle lanes hun kant uit en hebben ze weinig tijd meer voor de baron buff.
UOL heeft ook regelmatig non-meta picks, maar weet wel waarom ze welke pick wel of niet moeten doen, en hebben de neiging om snel door te krijgen hoe iemand speelt en dat gewoon dat te counteren. Als de andere partij snel genoeg van tactiek kan veranderen verliezen ze vaak, maar als ze het wel goed inzien, niet te veel fouten maken en de vijand wisselt niet snel (genoeg) dan kunnen ze erg sterk zijn. Je kan zien dat ze Fnatic goed hebben bestudeerd, en daarom direct doorhadden welke tactiek gebruikt zou gaan worden en dat gingen counteren. Echter bij H2K, ook zo'n sterke groep maar nieuw in de LCS, hadden ze nog niet door hoe die speelden en gingen ze dus het schip in. Ze hadden voor de best of 5 vs Gambit ook aangegeven dat ze beter waren in 'best of's, en ik denk dat dat ook voornamelijk komt doordat ze goed zijn in zich aanpassen. Ze leren hoe iemand speelt en kijken wat de zwakke plekken zijn.
UOL is echter nog geen top team, dat zie je ook aan dat ze van zowel MYM als GIANTS een keer verloren. Ze moeten nog leren op top niveau te spelen, maar ik denk dat ze dat wel aan kunnen. Het is zowieso goed voor het niveau binnen de EU LCS dat je zo'n team er in hebt. Net zoals LMQ destijds TSM en C9 dwong 'sneller' te gaan spelen zal UOL Fnatic dwingen om ook wat meer andere tactieken te gebruiken en wat minder vast te houden aan de meta.