Damienx2 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:49:
[...]
Balans is lastig, maar elke maand een nieuwe champ uitbrengen terwijl je een pool aan champions hebt die schreeuwen om een bijstelling/rework is niet lastig?
Zodra je deze game wat langer dan een paar maand speelt en je eindelijk van je roze wolk af bent zul je ook alle gebreken langzamerhand wel zien. Je wilt niets van kritiek lezen over deze game, om vervolgens als we het nog verder specificeren toch ons gelijk te geven. Zeg dan gewoon niets? Want ik ga hier niet elke pagina alleen maar positieve verhalen posten. Het is volgens mij nog altijd een discussie/ervaringen topic. Nou mijn ervaringen zijn schijnbaar minder positief dan die van jou. En volgens mij heb ik dan hetzelfde recht als jou om deze te delen. Daar kun jij het niet mee eens zijn en je weerwoord op geven, maar maak er dan een goede discussie van ipv al te beginnen met "overdrijven". Dat de lagere regionen meestal vaak achterblijven totdat de LCS / LCK champions oppakt is niet mijn probleem. Ik benoem het zoals ik het zie, ik ga niet eerst afwachten tot er een pickrate van 100% is in alle regionen.
Maar zoiets als een homeguards die samenwerkt met een teleport en dan uitgaande dat je een champion hebt die een damageboost krijgt bij zijn movement speed, is iets wat MAKKELIJK valt te balansen. Namelijk je haalt die optie uit de game. Ook totaal onnodig dat je kunt homeguarden vanaf een ward, terwijl het een buff betreft die alleen in de BASE je zou moeten helpen.
7 Champions gereleased op 15 maande, dus dat is minder dan 1 per 2 maanden terwijl er in tussentijd wel meerdere patches zijn.
Ik ben overigens beginnen spelen in season 1, dus ik ken het spel best al langer als een paar maanden.
Overigens is het inderdaad een discussieforum, jij geeft een statement en ik geef tegenargumenten (discussieren weet je wel), maar je kan het blijkbaar niet verdragen als mensen het niet met je eens zijn.
Het feit is dat er nauwelijks een probleem lijkt te zijn. In pro play (waar jij je blijkbaar aan spiegelt dus ik zal daar maar op verdergaan) zijn dit jaar al het grootste deel van de champions gespeeld (begin van de maand waren 70+% van de champions al gepicked in pro play in season 5, dat zijn er inmiddels al meer want bv Urgot en Yorick staan nog unplayed in die lijst). En sommige van de ongespeelde picks zijn gewoon moeilijk te gebruiken in competitive play maar zijn wel sterk in soloQ (Shaco bijvoorbeeld)
Het is technisch niet mogelijk is om een 100% balans te vinden; de meta evoleert continu want er wordt continu gezocht naar manieren om de huidige meta te verslaan. Je spreekt over de homeguard Hecarim; nooit was dit een probleem tot dit in de LCS gespeeld werd en iedereen dit kopieerde. Nu klaagt er niemand over de volgende innovatie tot die er zit aan te komen. Stel nu dat m'n in de LCS play-offs Nasus picked en daar met een speciale build alles mee kapotspeelt en vervolgens iedereen op die manier Nasus gaat spelen, is dat dan ook de fout van Riot?
Niemand zag een probleem met Nidalee tot die plots in de jungle alles kapotspeelde in de LCS en iedereen dit oppikte. Dat heeft niks te maken met UP of OP maar met innovatie en nieuwe dingen proberen.
Die homeguard hecarim waarover je spreekt, had Riot daarover moeten nadenken, misschien wel; maar ik vind de strategische mogelijkheden van homeguard + TP net iets hebben (al is het geval van Hecarim wel speciaal door de damage buff). Maar als die damage volgende patch zou worden aangepakt is er toch niets aan de hand?
Kan Riot het beter doen? Zeker, maar het is niet dat het spel onspeelbaar is; ik heb de diversiteit van viable picks nooit groter gevonden dan nu.