Volgens mij blijft dat je eigen mening en maakt dat die lijst niet per se fout. Niet dat ik beweer dat 'ie feilloos is, maar mening != feit after all.
Voli word nog door veel meer mannetjes gecountered die ik niet genoemd heb. Eigenlijk iedereen met goede cc dat komt omdat hij geen gap closer heeft alleen zijn Q die hij waarschijnlijk maar 1x in een fight kan doen wat je meestal niet langs de frontline zal krijgen.
Hetzelfde geldt voor veel andere junglers. Een Yi schop je ook onderuit met een goede Snare of Stun, maar daar worden ook mensen Master/Challenger mee. Dan kan een Volibear op Silver/Gold niveau volgens mij prima mee. Zie ze zelf af en toe wel eens in een game en kan nou niet zeggen dat ze allemaal 0/10 gingen, ondanks dat iemand een stun had.
Over volibear raken, dat is echt heel simpel hij kan namelijk alleen maar recht op je af chargen anders heeft hij geen eens extra movespeed. Ook werken al zijn skills behalve een eventuele smite alleen in melee range.
Gelukkig is het pad altijd vrij en heb je altijd al je skills up als laner wanneer er een gank geplaatst wordt. Ook zou ik persoonlijk liever een fed ADC/Mid stunnen of snaren waar mogelijk. Een tank daar kun je altijd nog mee afrekenen.
Er moet wel gezegd worden dat als je een andere champ in je team hebt die wel goed kan engagen dat hij misschien wel erg sterk is. Maar in mijn games nemen de mid/toplane iig niet vaak dat soort mannetjes.
Maar waarom moet dat op top of mid dan? Een Leona/Thresh/Braum/Blitz kunnen erg goede initiates opzetten. Die zie jij nooit?

Fiddle kan je ook als jungle spelen misschien wist je dat nog niet, maar dan weet je het nu. Daarbij waarom denk je dat Fiddle als support niet meer kan werken?
Thanks Captain Obvious. Riot zit de tank meta weer te pushen. Een Fiddle is erg effectief tegen assassins en carries, maar de jungle zit weer vol Sejuani's en Amumu's en top ziet steeds meer Swain's, Irelia's en andere tanks of mages die weinig problemen met een Fiddle hebben. Daarbij zijn wards nu nog makkelijker en goedkoper, waardoor Fiddle zijn walljump/bushjump gimmick met ult verliest.
Ik blijf erbij dat champs/builds die uit de meta zijn kunnen sterk zijn als je maar weet waar hun kracht ligt, en een beetje kan spelen. Dus geen AP jax of jungle tryn spelen als je weet dat waar ze sterk zijn juist gecountered word door je tegenstander. Bijvoorbeeld geen AP jax spelen tegen full ad tanky teams.
Maar als ze voor een full ap damage team zijn gegaan is het misschien wel een top pick.
Je noemt dit alleen in context waar je aan het smurfen bent. Heb je wat PoVs waar je full AP Jax consistent succesvol tegen Plats, Diamonds en Challengers speelt? Afgezien van een temp boost van je ult, zie ik niet waarom dit bijzonder effectief is tegen een AP team. Volgens mij kun je dan ook gewoon Mres kopen. Als AP forceer je je mid om AD te gaan, wat niet altijd gunstig is, omdat de AD mid pool klein en momenteel underpowered is, ook ben je niet al te waardevol wanneer er een Baron of Drake gedaan moet worden in tegenstelling tot een AD/tanky Jax die dit praktisch kan soloen met wat items.
Xanthian schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:36:
[...]
Wat ik zelf vaak zie is dat de off-meta picks in normals juist niet goed werken maar Ranked bijna altijd wel. Zo had ik laatst een Pantheon op top lane tegen een Sion. Ik zou dat persoonlijk niet doen maar die Pantheon kwam wel even mooi 5/0 de lane uit.
Het zelfde met Diana mid (ik weet niet eens of dit nu off-meta is of niet), die doet het in ranked ook altijd wel goed.
Diana is erg populair op het moment door recente buffs op haar en aanpassingen aan andere mids. Is vrij sterk.