Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 10 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 45 Laatste
Acties:
  • 112.891 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Rammus mag trouwens wel een buffje krijgen.

Ik kan me herinneren dat ik Rammus tijdens het laatste tweakers toernooi (ergens gedurende season 4) een keer speelde en dat pakte wel goed uit door vanaf early game al heel veel te ganken. Hij was toen uiteraard al niet de beste jungle farmer, dus ganken was het devies.

Maar nu kost het zelfs al flink wat moeite om de eerste twee jungle packs te overleven, ondanks een goeie leash. Cinderhelm is ook niet echt een uitkomst voor Rammus.

Hoog tijd dat ze die 4.21 nerfs ongedaan maken en zijn W extra dmg op monsters geven. Want zijn clear speed is tergend langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:11
Het is maar goed dat Volibear wat zwaktes heeft want als Volibear wel goed in een teamfight kan komen door een goede binding van Morgana of een engage van Leona dan heeft Volibear de potentie om het hele team af te slachten.

Zelf bouw ik Volibear met 29% AS runes, armor en MR en 0/21/9 masteries. Eerst de juggernaut bouwen en indien je 2 of 3 kills hebt daarna Trinity. Sta je achter dan bouw ik vaak eerst wat armor/hp/mr en later de Trinity. Ik speel zelf op silver 1/gold 5/ gold 4 en dit werkt echt fantastisch als je iemand anders hebt die engaged.

edit: voor de geïnteresseerden: http://euw.op.gg/summoner/userName=Xanthian

[ Voor 6% gewijzigd door Xanthian op 23-03-2015 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:25:
[...]

De standaard van aantonen dat iets niet werkt is meestal gewoon aantonen wat er mis mee is.
Daarom pakte ik de eerste beste tierlist en laat ik er wat fouten uit zien.
Voli word nog door veel meer mannetjes gecountered die ik niet genoemd heb. Eigenlijk iedereen met goede cc dat komt omdat hij geen gap closer heeft alleen zijn Q die hij waarschijnlijk maar 1x in een fight kan doen wat je meestal niet langs de frontline zal krijgen.
Over volibear raken, dat is echt heel simpel hij kan namelijk alleen maar recht op je af chargen anders heeft hij geen eens extra movespeed. Ook werken al zijn skills behalve een eventuele smite alleen in melee range.
Er moet wel gezegd worden dat als je een andere champ in je team hebt die wel goed kan engagen dat hij misschien wel erg sterk is. Maar in mijn games nemen de mid/toplane iig niet vaak dat soort mannetjes.
Fiddle kan je ook als jungle spelen misschien wist je dat nog niet, maar dan weet je het nu. Daarbij waarom denk je dat Fiddle als support niet meer kan werken?
Dit zijn allemaal redenen waarom ik niet zou zeggen dat Voli in de buurt komt van de beste jungler die er nu is die je als firstpick moet insta locken.

Ik blijf erbij dat champs/builds die uit de meta zijn kunnen sterk zijn als je maar weet waar hun kracht ligt, en een beetje kan spelen. Dus geen AP jax of jungle tryn spelen als je weet dat waar ze sterk zijn juist gecountered word door je tegenstander. Bijvoorbeeld geen AP jax spelen tegen full ad tanky teams.
Maar als ze voor een full ap damage team zijn gegaan is het misschien wel een top pick.
Ondanks dat ik het met je eens ben dat alles wel sterk kan zijn als je daadwerkelijk de champion kunt beheersen, vind ik je argumenten vrij zwak. Dat jij met een AP Jax op lower elo je games kunt winnen, betekent niet gelijk dat iedereen dat kan. Je geeft het zelf al aan "lower elo" een plek waar dus verwacht wordt dat JIJ je games sowieso zou moeten winnen anders hoorde je niet thuis waar je nu zit. Nee laat dan ook eens zien dat jij met een AP Jax je games wint op je EIGEN niveau oftewel waar mensen dus niet dezelfde fouten maken als op bijvoorbeeld een Gold niveau.

Dan is ook jouw "buiten" de meta pick ineens niet zo viable meer. En dat is precies het punt waar de meeste die nu momenteel bijvoorbeeld in Gold zitten mee te maken hebben. Je kunt wel iets buiten de meta pakken, maar als jij niet op een hoger niveau presteert dan je tegenstander die wel iets binnen de meta pakt dan maak je het jezelf onnodig lastig. Volgens mij hebben we hier ook iemand op het forum (kan me zoiets herinneren) die Cho'gath top speelt en er succes mee heeft. Hij speelt dus boven het niveau waar hij momenteel zit en haalt er succes mee uit, dan werkt zoiets. Maar als random jantje420swaglord Cho'gath ineens gaat inlocken voor de eerste keer in zijn leven, dan kan ik je garanderen dat die "buiten" de meta pick netjes 0/10/0 gaat en de game onnodig verliest.

Nogmaals ik vind het niet erg als mensen buiten de meta picken, maar dan hoop ik wel dat ze enigszins wat ervaring op die champion hebben zodat ze de lane hard winnen en dus niet afhankelijk worden van de ganks van een jungler. Want daar komt het kort en goed op neer. De meeste die iets anders picken dan wat momenteel binnen de meta ligt, beginnen al vanaf minuut 2 te gillen dat ze ganks willen omdat ze hun lane hard verliezen. Daarmee maak je de game onnodig lastig voor de rest van je team.

TL:DR: Buiten de meta picken is prima, zolang je de champion maar beheerst. Anders laat aub dat hipster gedrag achterwege en pick iets wat een makkelijker laning phase heeft tegen je tegenstander.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damienx2 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:18:
[...]

TL:DR: Buiten de meta picken is prima, zolang je de champion maar beheerst. Anders laat aub dat hipster gedrag achterwege en pick iets wat een makkelijker laning phase heeft tegen je tegenstander.
Wat ik zelf vaak zie is dat de off-meta picks in normals juist niet goed werken maar Ranked bijna altijd wel. Zo had ik laatst een Pantheon op top lane tegen een Sion. Ik zou dat persoonlijk niet doen maar die Pantheon kwam wel even mooi 5/0 de lane uit.

Het zelfde met Diana mid (ik weet niet eens of dit nu off-meta is of niet), die doet het in ranked ook altijd wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:25:
[...]
De standaard van aantonen dat iets niet werkt is meestal gewoon aantonen wat er mis mee is.
Daarom pakte ik de eerste beste tierlist en laat ik er wat fouten uit zien.
Volgens mij blijft dat je eigen mening en maakt dat die lijst niet per se fout. Niet dat ik beweer dat 'ie feilloos is, maar mening != feit after all.
Voli word nog door veel meer mannetjes gecountered die ik niet genoemd heb. Eigenlijk iedereen met goede cc dat komt omdat hij geen gap closer heeft alleen zijn Q die hij waarschijnlijk maar 1x in een fight kan doen wat je meestal niet langs de frontline zal krijgen.
Hetzelfde geldt voor veel andere junglers. Een Yi schop je ook onderuit met een goede Snare of Stun, maar daar worden ook mensen Master/Challenger mee. Dan kan een Volibear op Silver/Gold niveau volgens mij prima mee. Zie ze zelf af en toe wel eens in een game en kan nou niet zeggen dat ze allemaal 0/10 gingen, ondanks dat iemand een stun had.
Over volibear raken, dat is echt heel simpel hij kan namelijk alleen maar recht op je af chargen anders heeft hij geen eens extra movespeed. Ook werken al zijn skills behalve een eventuele smite alleen in melee range.
Gelukkig is het pad altijd vrij en heb je altijd al je skills up als laner wanneer er een gank geplaatst wordt. Ook zou ik persoonlijk liever een fed ADC/Mid stunnen of snaren waar mogelijk. Een tank daar kun je altijd nog mee afrekenen.
Er moet wel gezegd worden dat als je een andere champ in je team hebt die wel goed kan engagen dat hij misschien wel erg sterk is. Maar in mijn games nemen de mid/toplane iig niet vaak dat soort mannetjes.
Maar waarom moet dat op top of mid dan? Een Leona/Thresh/Braum/Blitz kunnen erg goede initiates opzetten. Die zie jij nooit? :?
Fiddle kan je ook als jungle spelen misschien wist je dat nog niet, maar dan weet je het nu. Daarbij waarom denk je dat Fiddle als support niet meer kan werken?
Thanks Captain Obvious. Riot zit de tank meta weer te pushen. Een Fiddle is erg effectief tegen assassins en carries, maar de jungle zit weer vol Sejuani's en Amumu's en top ziet steeds meer Swain's, Irelia's en andere tanks of mages die weinig problemen met een Fiddle hebben. Daarbij zijn wards nu nog makkelijker en goedkoper, waardoor Fiddle zijn walljump/bushjump gimmick met ult verliest.
Ik blijf erbij dat champs/builds die uit de meta zijn kunnen sterk zijn als je maar weet waar hun kracht ligt, en een beetje kan spelen. Dus geen AP jax of jungle tryn spelen als je weet dat waar ze sterk zijn juist gecountered word door je tegenstander. Bijvoorbeeld geen AP jax spelen tegen full ad tanky teams.
Maar als ze voor een full ap damage team zijn gegaan is het misschien wel een top pick.
Je noemt dit alleen in context waar je aan het smurfen bent. Heb je wat PoVs waar je full AP Jax consistent succesvol tegen Plats, Diamonds en Challengers speelt? Afgezien van een temp boost van je ult, zie ik niet waarom dit bijzonder effectief is tegen een AP team. Volgens mij kun je dan ook gewoon Mres kopen. Als AP forceer je je mid om AD te gaan, wat niet altijd gunstig is, omdat de AD mid pool klein en momenteel underpowered is, ook ben je niet al te waardevol wanneer er een Baron of Drake gedaan moet worden in tegenstelling tot een AD/tanky Jax die dit praktisch kan soloen met wat items.
Xanthian schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:36:
[...]

Wat ik zelf vaak zie is dat de off-meta picks in normals juist niet goed werken maar Ranked bijna altijd wel. Zo had ik laatst een Pantheon op top lane tegen een Sion. Ik zou dat persoonlijk niet doen maar die Pantheon kwam wel even mooi 5/0 de lane uit.

Het zelfde met Diana mid (ik weet niet eens of dit nu off-meta is of niet), die doet het in ranked ook altijd wel goed.
Diana is erg populair op het moment door recente buffs op haar en aanpassingen aan andere mids. Is vrij sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:36:
[...]

Gevalletje van mensen die hun champion beheersen, oftewel geen probleem mee in ranked. En nee je kunt het niet altijd weten in champ select (tenzij je iedereen gaat nazoeken) dus af en toe moet je gewoon wat vertrouwen hebben in je medespelers. Maar mocht het echt een abnormale pick zijn, dan kun je alsnog vragen of diegene niet iets kan spelen wat iets meer toegevoegde waarde aan het huidige team brengt.

Lulu top however, (fk u Dyrus) blijft een no-go voor mij. Dan ben ik echt idd geneigd om maar de -3lp te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damienx2 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:44:
[...]

Lulu top however, (fk u Dyrus) blijft een no-go voor mij. Dan ben ik echt idd geneigd om maar de -3lp te nemen.
Ik vond Dyrus' z'n Lulu best wel goed ondanks zijn grote achterstand.
En nee, in SoloQ wil ik Lulu ook niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:02:
[...]

Had toch liever CLG zien winnen, maar goed dat is meer wishfull thinking van mijzelf ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Xanthian schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:02:
[...]

Nee ik vond Dyrus echt slecht bezig op Lulu.. Alhoewel dat niet heel vreemd is als je de afgelopen paar games ziet van hem :p
Maarja, het blijft lulu dus desondanks ben je viable uiteindelijk in teamfights

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Even iets anders, Gragas heeft ook een Mana buff gekregen en kwam ook naar voren in LCS.
Het idee van AP Gragas met Lich Banes, RoA en Zhonyas klinkt best lekker. Je blijft redelijk tanky, je doet "OK" damage en met je ult heb je goede engage/disengage. Ik heb het hier wel over top lane Gragas.

Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee, maar dit is iets wat ik weer in team builder kan uitproberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Xanthian op 23-03-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag 28 maart is een event bij Tweakers kantoor in Amsterdam?
Enige andere die ook er heen gaan?
Het is een League of Legends toernooi en inschrijving vindt vanavond plaats.
Meer info: http://g1gaming.nl/

Wie gaan er nog meer?

[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 23-03-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky Weed
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09-2022
Ik ben van plan te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Oh heck yeh, kan me amper staande houden in Gold V, maar LoL professional worden moet wel te doen zijn. Ik kan immers ook Lulu top spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:17:
Zaterdag 28 maart is een event bij Tweakers kantoor in Amsterdam?
Enige andere die ook er heen gaan?
Het is een League of Legends toernooi en inschrijving vindt vanavond plaats.
Meer info: http://g1gaming.nl/

Wie gaan er nog meer?
dit verbaast me wel =p : een team moet bestaan met 1 speler van iedere Tier (Dus maximaal: 1x Bronze, 1x Silver, 1x Gold, 1x Platinum en 1x Diamond, of lager).

Zijn er uberhaupt bronze spelers die naar zo'n toernooi zouden gaan XD kan me niet voorstellen dat je dedicated bronze bent

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ricmaniac schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:29:
[...]

dit verbaast me wel =p : een team moet bestaan met 1 speler van iedere Tier (Dus maximaal: 1x Bronze, 1x Silver, 1x Gold, 1x Platinum en 1x Diamond, of lager).

Zijn er uberhaupt bronze spelers die naar zo'n toernooi zouden gaan XD kan me niet voorstellen dat je dedicated bronze bent
De Boze Broeders hebben het allemaal! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:31:
[...]

De Boze Broeders hebben het allemaal! :D
JooBadbro is volgens mij nu Silver :(

Overigens, er mogen geen Masters in zitten? RIP Rordarok.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:32:
[...]

JooBadbro is volgens mij nu Silver :(
Maar jij hebt nog altijd een bronze hart toch Rudy? :D <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Jammer dat het het weekend is net naar mijn operatie aan mijn keelamandelen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spuitelf schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:37:
Jammer dat het het weekend is net naar mijn operatie aan mijn keelamandelen... :(
Moet lukken, ik speel al tijden met een mute :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ricmaniac schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:12:
[...]

Nee ik vond Dyrus echt slecht bezig op Lulu.. Alhoewel dat niet heel vreemd is als je de afgelopen paar games ziet van hem :p
Maarja, het blijft lulu dus desondanks ben je viable uiteindelijk in teamfights
Tja Dyrus wordt elke game gewoon keihard aangepakt met 1v3 of 1v4's zonder dat zijn team komt helpen. TSM lost dat op door dan andere lanes en objectives in hun voordeel te beslissen waardoor ze uiteindelijk de game winnen, maar voor Dyrus is dat natuurlijk super frustrerend. En ja, dan maak je ook wel eens een foutje.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:24
Hier stond een reactie op spam/werving

Over de Dyrus discussie; Volgens mij boeit Dyrus het niet veel dat hij dikke focus krijgt, het team lost het goed op. Beetje jammer dat mensen dan zeggen dat hij klote speelt, want verder speelt hij goed.

[ Voor 42% gewijzigd door Gropah op 24-03-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Iemand plat1+ die mij wil bekijken en wellicht commentaten op mijn jungle plays? Ik wil heel graag verbeteren, en heb een andere visie wellicht nodig om het te zien.

Ik ben on; Add me @ DND

[ Voor 7% gewijzigd door Aapje! op 23-03-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:01

Meneer iCy

swarma

Dacht dat een rivir spirit nami al gay was om te krijgen in een mystery box. Dacht ach, open er gewoon 1 vandaag. Krijg ik order of the lotus karma :P

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Spuitelf schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:06:
Iemand plat1+ die mij wil bekijken en wellicht commentaten op mijn jungle plays? Ik wil heel graag verbeteren, en heb een andere visie wellicht nodig om het te zien.

Ik ben on; Add me @ DND
Voor zover Gold members ook iets mogen zeggen....

Waarom zou je op Sejuani (aardige win rate btw, helemaal op Voli) attack speed marks gebruiken? En waarom geen scaling HP seals?

Ik weet wel dat menig guide as marks voorschrijft, maar Sejuani's early clear is niet meer zo slecht als voorheen. Zo heel veel gaat dat je niet helpen, en uiteraard al helemaal niet bij ganks en zodra je wat punten in je W hebt clear je toch al snel zat.

Ik zou daar hybrid pen of armor marks in gooien, en sowieso scaling (desnoods flat) HP seals gebruiken.

Sejuani krijgt toch al armor van haar passive en via marks of bijv een quint kun je ook al wat armor inbrengen om die early jungling wat beter door te komen. Sejuani scaled uitstekend met HP, dus ik zou scaling HP yellows erin gooien. Ik gebruik trouwens ook wat % health quints.

[ Voor 4% gewijzigd door Koekiemonsterr op 24-03-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik ben weer druk bezig met ranked en het gaat lekker, op naar Gold V.
Op dit moment nog op Silver 1 met iets van 50 punten.

Gisteren helaas de eerste twee potjes wel verloren. Eerst op Sejuani en daarna op Hecarim.
Met Sejuani heb ik het laten liggen in de beslissende teamfights door wat minder optimale ultimates te gooien. En Hecarim moet ik eigenlijk (nog) niet spelen in ranked, ik ben er niet goed genoeg mee.

Gelukkig het laatste potje wel gewonnen op Maokai top lane. We hadden en tank nodig en Maokai is mijn beste tank toplaner. Moest uiteindelijk tegen Gold 3 AP Nidalee. Het was een super agressieve lane, Nidalee First Blood, ik daarna gelijk de tweede. Vanaf dat moment kon ik Nidalee makkelijk hebben. Als Nidalee probeerde te engagen dan gebruikte ik gewoon mij Q om haar weg te slaan en zo kon ik makkelijk trades winnen dankzij mijn sustain. Het stomme was dat ik begonnen was met flask, was ik begonnen met een Doran's Ring dan had ik nog First Blood kunnen hebben.

En in teamfights is Maokai sowieso een beest. Een beetje peelen, en beetje duiken op hun ADC of APC als je erbij kan en die gewoon tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Gisteren 2 normals gespeeld na een kleine afwezigheid. Beide games ging het wel lekker in mijn lane maar verloren de meeste andere lanes. Tevens hielp het niet dat we een Shen jungle hadden :'). Eigenlijk als ik het nu zo terugkijk hebben we beide games eigenlijk in de jungle verloren. Eerste game had ik een Kha'zix jungle die wou invaden maar toen hard werd afgestraft waarop hij zijn team maar de schuld gaf en wou surrenderen @20. Voeg daaraan toe een botlane die blijft iniaten en blijft doodgaan en je hebt een recept voor een loss.

De 2e game was met Rudy en ondanks dat hij en ik redelijk goed gingen in de start, konden we weinig meer doen op het moment dat Shen geen ults deed of dragons wou contesten. En eigenlijk stapelde het daar op met ingredienten voor een loss. Rudy en ik kwamen beide niet meer aan farmen toe en dan loop je langzamerhand achter de feiten aan. On the bright side, ik genoot wel van mijn Akali skin <3. Speelde overigens Akali top vs een Urgot... snap niet waarom iemand zichzelf dat zou aandoen. Vanaf level 6 was het eigenlijk elke keer Urgot killen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shen die 1v1 Urgot verliest en Challenger enchant neemt :') hahaha. Wat een nutteloze champ is t ook, samen op de bodem van de afvalbak met Eve. Waarom die nog niet terug gebuffed is snap ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-03 13:31
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 00:11:
[...]

Waarom zou je op Sejuani (aardige win rate btw, helemaal op Voli) attack speed marks gebruiken? En waarom geen scaling HP seals?

Ik weet wel dat menig guide as marks voorschrijft, maar Sejuani's early clear is niet meer zo slecht als voorheen. Zo heel veel gaat dat je niet helpen, en uiteraard al helemaal niet bij ganks en zodra je wat punten in je W hebt clear je toch al snel zat.

Ik zou daar hybrid pen of armor marks in gooien, en sowieso scaling (desnoods flat) HP seals gebruiken.

Sejuani krijgt toch al armor van haar passive en via marks of bijv een quint kun je ook al wat armor inbrengen om die early jungling wat beter door te komen. Sejuani scaled uitstekend met HP, dus ik zou scaling HP yellows erin gooien. Ik gebruik trouwens ook wat % health quints.
Ik gebruik hybrid pen reds, hp scaling yellow, mr blues en armor quints volgens mij.. werkt goed.. Maar ik besteed sowieso erg veel tijd aan mn runes en het fine tunen ervan

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 00:11:
[...]

Voornamelijk op gevoel gedaan..

Voli ligt nu aardig in de kast gezien het niet lukt om tegen plat te winnen met hem... word vaak enorm gecountered... (ja jullie hadden gelijk ;);))... Dus heb hem op het moment even uit de pool gehaald.

Vanavond zal ik de volgende page op seju proberen;

3x AP Quint
9x Hybrid Pen mark
9x scaling HP Seal
3x Scaling MR Glyph
6x Flat CDR

Masteries dan 21-9-0 met in totaal 10% cdr from the start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
Spuitelf schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:44:
[...]

3x AP Quint
9x Hybrid Pen mark
9x scaling HP Seal
3x Scaling MR Glyph
6x Flat CDR

Dan heb je nauwelijks armor en bijna geen magic resist, ik weet niet.. ik zal als enemy alleen maar in jouw jungle te vinden zijn.

Trouwens, ik raad deze jungle route aan:

Golems ( smite ), Wraiths, Red ( smite ), blue

dan krijg je veel minder damage

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Sharfer schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:53:
[...]

Dan heb je nauwelijks armor en bijna geen magic resist, ik weet niet.. ik zal als enemy alleen maar in jouw jungle te vinden zijn.

Trouwens, ik raad deze jungle route aan:

Golems ( smite ), Wraiths, Red ( smite ), blue

dan krijg je veel minder damage
Zal het vanavond eens toepassen! Voorheen was het ook te redden qua HP door golem (smite), red, blue (smite), crab, lvl 3 gank.. als het niet kan, wolves back. Waarna ik daarna golem (smite) en eventueel bot & mid kan ganken en vision kan geven in river bot en red bush voor ganks. Doordat ik bot vision geef kan ik iets meer focussen op mid en top. In 9 van de 10 games die ik speel pushed mijn botlane 24/7.

[ Voor 18% gewijzigd door Aapje! op 24-03-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
Spuitelf schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:01:
[...]

Zal het vanavond eens toepassen! Voorheen was het ook te redden qua HP door golem (smite), red, blue (smite), crab, lvl 3 gank.. als het niet kan, wolves back. Waarna ik daarna golem (smite) en eventueel bot & mid kan ganken en vision kan geven in river bot en red bush voor ganks. Doordat ik bot vision geef kan ik iets meer focussen op mid en top. In 9 van de 10 games die ik speel pushed mijn botlane 24/7.
Ja, maar de krab duel is een perfecte fb maker. dus dat is altijd wel erg lastig.

Zelf als ik adc speel, dan push ik ook altijd. Mijn vaste support en ik als adc zijn ook gewend aan 3 tot 4 man ganks op botlane. met als filosphy dat wij het wel redden en de jungler ergens anders kan ganken

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:09
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:38:
Shen die 1v1 Urgot verliest en Challenger enchant neemt :') hahaha. Wat een nutteloze champ is t ook, samen op de bodem van de afvalbak met Eve. Waarom die nog niet terug gebuffed is snap ik echt niet.
Denk dat je afgelopen tijd dan niet tegen een goede Eve heb gespeeld. Paar dagen geleden nog een tegen me gehad die een AD build hanteerde en echt iedereen compleet met de grond gelijk maakte. Blijkbaar een build die momenteel populair is in hoge ELO in Korea. Ik verwacht dat deze wel wat populariteit zal gaan winnen komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zebby schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:13:
[...]

Denk dat je afgelopen tijd dan niet tegen een goede Eve heb gespeeld. Paar dagen geleden nog een tegen me gehad die een AD build hanteerde en echt iedereen compleet met de grond gelijk maakte. Blijkbaar een build die momenteel populair is in hoge ELO in Korea. Ik verwacht dat deze wel wat populariteit zal gaan winnen komende tijd.
Zegt weinig, Olaf (top) was een poos geleden immens populair top en dat heeft hier nooit zoden aan de dijk gezet. Eveneens zijn Viktor en Heimer daar helemaal hype en zie je ze hier nooit terug of worden ze gestompt. Je kan een internationale meta niet gebruiken om hier een stelling te bekrachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:22

Wootlock

Evilution

[...]

Voornamelijk op gevoel gedaan..

Voli ligt nu aardig in de kast gezien het niet lukt om tegen plat te winnen met hem... word vaak enorm gecountered... (ja jullie hadden gelijk ;);))... Dus heb hem op het moment even uit de pool gehaald.

3x AP Quint
9x Hybrid Pen mark
9x scaling HP Seal
3x Scaling MR Glyph
6x Flat CDR

Probeer eens 9-21, werkt over het algemeen beter op tank junglers ;)
Runes ect. lijken me wel in orde.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Wootlock schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:36:
[...]

Probeer eens 9-21, werkt over het algemeen beter op tank junglers ;)
Runes ect. lijken me wel in orde.
Ik gebruik zelf 4/23/3 op Sejuani, waarom? Omdat ik de movement speed heel lekker vind op haar. Sowieso als we gelijk staan of achter staan haal ik graag Mobility boots om snel te kunnen ganken, later verkoop ik die dan weer voor andere boots.

Ook na de nerfs van Sejuani ga ik haar nog gewoon spelen. Het is jammer dat je 2% max hp damage verliest op haar W, maar dat is ook maar een klein deel van haar damage. Op een 3k HP champion cheelt het maar 60 damage, dat is dus zonder resistances. Sejuani was toch altijd van het tanken en de slows en wat minder van de damage.

De nerf op de ultimate dat die maar 30% slowed i.p.v. 90% is ook niet super erg. Als je die ulti toch mist dan heb je het al eigenlijk verkloot.

Ik had eigenlijk wel nerfs verwacht voor Amumu, maar die zijn er ook nog niet.
Misschien komt her nog, misschien niet. Desondanks blijf ik hoop houden dat Volibear mij naar Gold carried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:27
[...]

3x AP Quint
9x Hybrid Pen mark
9x scaling HP Seal
3x Scaling MR Glyph
6x Flat CDR

Je kan veel beter voor wat flat armor gaan i.p.v. 100% scaling. Seju's lategame is al bizar sterk, het is met name early waar je een beetje moet oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Even een vraagje, wat is nu een goede first pick voor top lane?

Ik weet dat Irelia best goed is, maar die is redelijk vaak gebanned.
Maokai kan zich in de meeste matchups wel staande houden, alleen in het begin is het even lastig.

Met Renekton, Gnar en Shyvana ben ik altijd bang hard gecountered te worden, en dat is niet zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Willekeurige AP mage, Jax, Nasus.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen ook weer begonnen met League. 7/10 placements gewonnen, krijg je Bronze III. Heeeeeerlijk...

Ach ja, iedereen hoort waar hij hoort, en ik kan alleen maar m'n best doen om hoger te komen. Het is gewoon rot dat je als support zijnde weinig effect hebt op bad calls van de rest van je team. The throws are real. :p

Ben uit 'frustratie' maar begonnen met Jax, kijken of ik toplane ook kan nemen als 2e lane. Zorgt misschien voor meer wins. ^^

- Wat overigens wel apart is; Volgens een vriend van me - die zit top tier Gold - moet ik makkelijk met Gold mee kunnen, maar ik kom er simpelweg niet. Ligt dat dan aan het feit dat je als support zijnde te weinig invloed kan uitoefenen m.u.z. je ADC beschermen/ TF's?

Training is altijd welkom, ik ben hier heel serieus in.

IGN :VolcaniaNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 23:13
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:03:
Sinds een paar dagen ook weer begonnen met League. 7/10 placements gewonnen, krijg je Bronze III. Heeeeeerlijk...

Ach ja, iedereen hoort waar hij hoort, en ik kan alleen maar m'n best doen om hoger te komen. Het is gewoon rot dat je als support zijnde weinig effect hebt op bad calls van de rest van je team. The throws are real. :p

Ben uit 'frustratie' maar begonnen met Jax, kijken of ik toplane ook kan nemen als 2e lane. Zorgt misschien voor meer wins. ^^

- Wat overigens wel apart is; Volgens een vriend van me - die zit top tier Gold - moet ik makkelijk met Gold mee kunnen, maar ik kom er simpelweg niet. Ligt dat dan aan het feit dat je als support zijnde te weinig invloed kan uitoefenen m.u.z. je ADC beschermen/ TF's?

Ik ga je toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Rordarok schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:46:
Willekeurige AP mage, Jax, Nasus.
Nasus :9~ Zo lekker als je een easy top lane hebt en keihard kan stacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Randleman schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:10:
[...]

Nasus :9~ Zo lekker als je een easy top lane hebt en keihard kan stacken.
Ja, maar we hadden het hier over 1st pick. En dan is Nasus toch niet de beste, zo makkelijk te counteren.

En AP mages mogen van mij dood vallen op lane, ik heb er een hekel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! Zit momenteel nog op het werk, maar ben vanavond wel beschikbaar lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:14:
[...]

Aight! Zit momenteel nog op het werk, maar ben vanavond wel beschikbaar lijkt me. :)
Zit ook nog op werk ;) #ishetal5uur? :9

Ik speel veel ADC, jij support blijkbaar? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Randleman schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:15:
[...]

Zit ook nog op werk ;) #ishetal5uur? :9

Ik speel veel ADC, jij support blijkbaar? :*)
Full time support. PM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Xanthian schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:13:
[...]

Ja, maar we hadden het hier over 1st pick. En dan is Nasus toch niet de beste, zo makkelijk te counteren.

En AP mages mogen van mij dood vallen op lane, ik heb er een hekel aan.
True that! Wilde alleen even aangeven dat ik Nasus top heerlijk vind, tenzij je een goeie counter hebt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Nice! Heb je nog een voorkeur aan ADC champ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:06

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Randleman schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:16:
[...]

True that! Wilde alleen even aangeven dat ik Nasus top heerlijk vind, tenzij je een goeie counter hebt :(
In team builder speel ik nasus regelmatig, maar ik dan als silver zijnde tegen gold of hoger omdat ik al wat wins heb gehaald.
En zelfs met die blind picks moet ik iedere keer tegen champions die redelijk sterk zijn. Neem Elise van de week. Ze had redelijk free farm, en door de goede start die ze had haalde ik de 250 stacks (wat al slecht is, ik wil altijd 350) op 20 min niet eens...

Er komen steeds meer mages op top lijkt het wel, en dan heb ik geen leuke lane met nasus xD

Irrelia ligt me overigens niet, kan er niet mee last hitten :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
IdieEasy schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:26:
[...]

In team builder speel ik nasus regelmatig, maar ik dan als silver zijnde tegen gold of hoger omdat ik al wat wins heb gehaald.
En zelfs met die blind picks moet ik iedere keer tegen champions die redelijk sterk zijn. Neem Elise van de week. Ze had redelijk free farm, en door de goede start die ze had haalde ik de 250 stacks (wat al slecht is, ik wil altijd 350) op 20 min niet eens...

Er komen steeds meer mages op top lijkt het wel, en dan heb ik geen leuke lane met nasus xD

Dat klopt inderdaad.. Al die mages vindt nasus niet leuk :+
Laatst ook tegen singed top.. Die gast was echt goed bezig. Kon nauwelijks stacken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:23

Secsytime

Automagisch

IdieEasy schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:26:
[...]

Laat die mages op toplane maar komen tegen een Nasus (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Secsytime schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:35:
[...]

Laat die mages op toplane maar komen tegen een Nasus (:
Want Nasus is extreem goed tegen ranged poke ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Randleman schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:34:
[...]

Dat klopt inderdaad.. Al die mages vindt nasus niet leuk :+
Laatst ook tegen singed top.. Die gast was echt goed bezig. Kon nauwelijks stacken. :(
Die had ik laatst ook, dacht die grapjas dat hij kon gaan proxy farmen... Dus ik hield zijn creep wave tegen voor de tower en kreeg oneindig stacks. Kon op level 8 hem al killen of zo xD

Dat was dan wel weer een leuke...

Wat had jij voor last met singed dan? Hij had bij mij amper kill potential ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
IdieEasy schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:48:
[...]

Die had ik laatst ook, dacht die grapjas dat hij kon gaan proxy farmen... Dus ik hield zijn creep wave tegen voor de tower en kreeg oneindig stacks. Kon op level 8 hem al killen of zo xD

Dat was dan wel weer een leuke...

Wat had jij voor last met singed dan? Hij had bij mij amper kill potential ;x
Ik denk dat ik iets te greedy was.. Hij was me constant aan het poisenen en ik was alleen aan het focussen op stacks.. Was alles behalve safe aan het spelen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
DominoNL schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:16:
Daarnaast duurt een potje lol natuurlijk al snel een minuut of 25-50. Dan zit je met een uur of 8 per dag toch aan een max van pak hem beet 80 spelers, beetje jammer natuurlijk als je het halve land door trekt om vervolgens niet aan spelen toe te komen.
Neem zowieso aan dat het niet zoals pro matches iedere keer maar 5 tegen 5 zal zijn, ze zullen wel iets van 40-50 computers klaar zetten neem ik aan. En dan heb je 4-5 matches per keer, 8 of meer per setup, dus 32-50 matches. 10 spelers per match, dus het hangt er vanaf hoeveel matches ze iedereen laten spelen en hoeveel inschrijvingen er zijn.

Als er 5 teams zijn en iedereen speelt 1x tegen elkaar dan heb je maar 10 matches nodig. Dus tenzij het meerdere matches zijn tussen 2 teams of ze hebben erg veel inschrijvingen (of maar 10 PCs) zal het niet zo'n probleem worden.

Zou degenen die zich inschrijven trouwens wel aanraden je eigen toetsenbord, muis en headset mee te nemen. Lijkt me wel prettiger om je vertrouwde spulletjes te gebruiken ;)
Op Support kan je soms best carryen, maar het is een stuk lastiger over het algemeen. Je bent niet een fed Katarina die iedere keer dat ze per ongeluk het toetsenbord raakt weer een penta krijgt, dus je bent zowieso meer afhankelijk van je teamgenoten. Als dat een stelletje incompetente retards zijn dan kan je het schudden.
Echter, als je team redelijk op hetzelfde niveau zit als de tegenpartij dan kan je als support zeker het verschil maken. Ik ben een keer 2/0/8 uit lane gekomen als Blitz, naar mid gelopen, daar een 2 vs 2 in ons voordeel gebracht (beide teamgenoten overleefden het net, en ik was daarna 4/0/8, naar top gelopen en daar met hulp van minions hun toplaner gesoloed. De tegenpartij deed daarna direct een surrender.
Echter als als hun lanes beter dan de onze waren geweest was dit nooit gelukt aangezien ze dan mid al gewonnen hadden voor ik er was gekomen, en ik top waarschijnlijk niet genoeg schade had kunnen doen om solo zo'n gevecht te winnen. Ik heb vaak genoeg gehad dat ik mijn ADC de lane deed winnen en daarna we werden ingemaakt omdat de andere lanes hard verloren hadden.

[ Voor 39% gewijzigd door Skyclad op 24-03-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Skyclad schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:54:
[...]

Neem zowieso aan dat het niet zoals pro matches iedere keer maar 5 tegen 5 zal zijn, ze zullen wel iets van 40-50 computers klaar zetten neem ik aan. En dan heb je 4-5 matches per keer, 8 of meer per setup, dus 32-50 matches. 10 spelers per match, dus het hangt er vanaf hoeveel matches ze iedereen laten spelen en hoeveel inschrijvingen er zijn.

Als er 5 teams zijn en iedereen speelt 1x tegen elkaar dan heb je maar 10 matches nodig. Dus tenzij het meerdere matches zijn tussen 2 teams of ze hebben erg veel inschrijvingen (of maar 10 PCs) zal het niet zo'n probleem worden.

Zou degenen die zich inschrijven trouwens wel aanraden je eigen toetsenbord, muis en headset mee te nemen. Lijkt me wel prettiger om je vertrouwde spulletjes te gebruiken ;)
Toen dit nog een eigen thread was (ja, dat hadden ze gedaan) had zeef gereageerd, en die zei dat ze enkel de kantine hadden afgehuurd.

Betwijfel dus dat er zoveel klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Damienx2 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:40:
[...]

Want Nasus is extreem goed tegen ranged poke ;).
Skills dodgen, zorgen dat ze OOM worden. Ondertussen door blijven stacken, en MR rushen.

Als je jungler komt, free kills.. zoals ik zeg.. Laat die mages maar komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Sinds een paar dagen ook weer begonnen met League. 7/10 placements gewonnen, krijg je Bronze III.

Je winrates met Thresh en Leona zouden eigenlijk wel beter moeten zijn als je echt Gold waardig bent. Je gaat te vaak dood, maar goed, statistieken zeggen lang niet altijd alles.

Begin in ieder geval met het verbeteren van je masteries.

Waarom Runic Affinity op Leona? Je bent toch geen jungler of mid laner die baat heeft bij een blue buff?

En waarom hybrid pen marks op Leona? Op zich niet slecht hoor, maar denk dat je dan meer baat hebt bij magic pen marks zodat je je adc's dmg nog een extra boost geeft via je (magic dmg) passive. Al zou ik persoonlijk armor marks erin gooien.

En wat health runes kunnen ook geen kwaad op Leona. Je hebt al 1,5% speed via masteries, dus ik zou niet meer dan 1 extra movement speed quint gebruiken. Gebruik de rest voor health of armor.

Persoonlijk zou ik trouwens die gold masteries niet passeren op Leona. Daartoe gebruik ik geloof ik een 0/16/14 mastery page voor Leona.

Op Thresh kun je ook 0/16/14 overwegen of 9/7/14. Dan kun je met de Thresh aa via je E passive wat meer poke dmg doen, zeker als je voor Thresh wat AD marks erin gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Secsytime schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:00:
[...]

Skills dodgen, zorgen dat ze OOM worden. Ondertussen door blijven stacken, en MR rushen.

Totdat je een capabele toplaner er hebt staan die wel kan warden en wel skillshots kan landen (waar hij op zal inspelen voor jou stack-gains, 100% hits van skillshots). Maar goed zal op je smurfje wel geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Koekiemonsterr schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:01:
[...]

Je winrates met Thresh en Leona zouden eigenlijk wel beter moeten zijn als je echt Gold waardig bent. Je gaat te vaak dood, maar goed, statistieken zeggen lang niet altijd alles.

Waarom Runic Affinity op Leona? Je bent toch geen jungler of mid laner die baat heeft bij een blue buff?

En waarom hybrid pen marks op Leona? Op zich niet slecht hoor, maar denk dat je dan meer baat hebt bij magic pen marks zodat je je adc's dmg nog een extra boost geeft via je (magic dmg) passive. Al zou ik persoonlijk armor marks erin gooien.

En wat health runes kunnen ook geen kwaad op Leona. Je hebt al 1,5% speed via masteries, dus ik zou niet meer dan 1 extra movement speed quint gebruiken. Gebruik de rest voor health of armor.

Persoonlijk zou ik trouwens die gold masteries niet passeren op Leona. Daartoe gebruik ik geloof ik een 0/16/14 mastery page voor Leona.

Op Thresh kun je ook 0/16/14 overwegen of 9/7/14. Dan kun je met de Thresh aa via je E passive wat meer poke dmg doen, zeker als je voor Thresh wat AD marks erin gooit.
Dit is inderdaad prima advies.

Om even te reageren op de opmerking van je vriend: misschien, maar zeer waarschijnlijk niet. Ik heb ook vaak genoeg met lagere vrienden (varierend van bronze tot dia) waar als je samen met ze speelt door middel van calls (of gewoon het feit dat ze met je spelen) betere (early) game beslissingen maken en daarna redelijk clean de game winnen.

Als ik ze dan vervolgens heb zien soloqueuen is het veel meer duidelijk dat waar het op mechanics niet per se schort, het dan wel decision making in het algemeen is. Slechte builds, matige keuzes, vaak zeer slecht spelen als ze na een tijdje achterstaan. Nogmaals, ik zeg niet dat het ook per se op jou slaat, maar vaak zijn die 'ik denk dat je hoger kan' vaak niet echt geweldige indicaties van hoe goed iemand speelt.

Aan de andere kant zijn dat soort dingen imho ook veel makkelijk te repareren dan een slechte attitude of erg matige mechanics. In mijn boze broeder clubje weet ik dat sommigen ook echt (een stuk) hoger kunnen met een beetje coaching, want daar zit het in de bovenkamer wel goed.

Overigens (en dat geldt voor iedereen) staat mijn offer om replays te kijken en commentaar te leveren nog steeds open. Ik zal vast niet zo efficient zijn als een LS, maar qua gamekennis zijn er niet tot nauwelijks verschillen (en gelukkig ben ik ook heerlijk gratis, koester de innerlijke hollander). Dus voel je vrij om wat op te nemen, dan krijg je het z.s.m. (en misschien, bij interesse, ook in deze thread gepost) terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:23

Jebus4life

BE User

Secsytime schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:00:
[...]

Voldoende AP tops counteren Nasus toch wel best hard hoor (Rumble, Vlad, Ryze come to mind), dan heb je ook nog een paar sterke AD counters (Gnar, Olaf of Riven).

Grote fout die ik veel spelers (ik zondig er zelf ook soms aan) zie maken tegen Nasus is dat ze denken dat ze moeten pushen om z'n farm te beletten, maar dat werkt in z'n voordeel aangezien je niet voldoende kan harassen.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Jebus4life schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:15:
[...]

Voldoende AP tops counteren Nasus toch wel best hard hoor (Rumble, Vlad, Ryze come to mind), dan heb je ook nog een paar sterke AD counters (Gnar, Olaf of Riven).

Grote fout die ik veel spelers (ik zondig er zelf ook soms aan) zie maken tegen Nasus is dat ze denken dat ze moeten pushen om z'n farm te beletten, maar dat werkt in z'n voordeel aangezien je niet voldoende kan harassen.
Ze counteren Nasus misschien, maar op low elo zijn er maar weinig mensen die weten hoe ze tegen een Nasus moeten spelen. Overigens zeg ik niet dat je Nasus altijd moet picken en bij voorkeur zeker niet first picken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koekiemonsterr schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:01:
[...]

Ter info: M'n rune pages zijn helemaal door de war. Was gister aan het klungelen en het is nogal fout gegaan :x

Ik ga het advies van beiden opnemen en meenemen. Zal kijken of ik een LoL recorder kan vinden voor die replay, en dan geef ik die t.z.t. wel door. :)
Zal straks proberen alles aan te passen en netjes te krijgen.

Ik weet dat ik crap ben, daar ga ik standaard ook van uit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Zolang je weet dat er ruimte is om te verbeteren ben je al een heel eind verder dan de rest van de community, tot aan de hoogste rangen toe. En aangezien ik de laatste weken zelf enorm gemerkt heb hoeveel het scheelt als mensen van een hoger niveau tips geven (alhoewel dat in een ander spel was, maar toch), vind ik het toch niets minder dan normaal om anderen wat vooruit te helpen. Het gaat er bij mensen die willen veranderen ook vooral om wat ze moeten veranderen (je moet het immers kunnen zien) en daarbij ook meteen hoe. Veel dingen in LoL en soortgelijke competitive games zijn het erg kleine dingetjes die op lange termijn een enorm verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:27
Rordarok schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:28:
Zolang je weet dat er ruimte is om te verbeteren ben je al een heel eind verder dan de rest van de community, tot aan de hoogste rangen toe. En aangezien ik de laatste weken zelf enorm gemerkt heb hoeveel het scheelt als mensen van een hoger niveau tips geven (alhoewel dat in een ander spel was, maar toch), vind ik het toch niets minder dan normaal om anderen wat vooruit te helpen. Het gaat er bij mensen die willen veranderen ook vooral om wat ze moeten veranderen (je moet het immers kunnen zien) en daarbij ook meteen hoe. Veel dingen in LoL en soortgelijke competitive games zijn het erg kleine dingetjes die op lange termijn een enorm verschil maken.
Mooi verwoord :)
Reflectie is bijzonder belangrijk bij het spelen van competitieve games. De kleinste acties/keuzes kunnen een immense impact hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:48
Ik vind het persoonlijk alleen zo moeilijk om over meerdere games te zien wat voor fouten ik maak. Het is bijvoorbeeld makkelijk om een game terug te kijken en dan te zien dat je iets stoms deed of mechanic-wise een misplay maakte. Echter zelf het inzicht in eigen spel krijgen en dat toepassen in volgende games is erg lastig. Nu speel ik ook wel geen ranked momenteel en ben ik daar ook helemaal niet fit voor, ook in normals wil ik natuurlijk mijn spel verbeteren. Het lijkt bij mij echter meer trial and error in plaats van dat ik iets bereik met zelfreflectie. Maargoed dat kan in dit geval dus aan mij liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Rordarok schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:28:
Welke lol recorder raad je aan? Geen behoefte aan malware :D

Ook ik ben wellicht geïnteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is toch maar 1 echt viable recorder? LoLreplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:47:
Of even wachten op het ingebouwde record system van Riot! _/-\o_ oOo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damienx2 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:49:
[...]

Wachten we daar niet al 2 jaar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:47:
Ik heb er nog nooit op gezocht. :x
Damienx2 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:49:
[...]

Ja... precies... Zo jammer dat dat nog steeds niet beschikbaar is -.-.

Of een manier om pro matches (of ranked hoge matches) te spectaten, zodat je ook de eerste 5 minuten mee krijgt. Ipv dat je pas op level 6 binnen komt via die "spotlight" matches...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Zijn er eigenlijk replay matches van LCS die je kan terug kijken. Ik zou graag tijdens de LCS alleen maar de ADC, top of mid willen volgen om te zien wat ze precies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

LoLReplay, BaronReplays, anders een offline recording maken via OBS. Eigenlijk zou ik het laatste aanraden en dan vervolgens uploaden naar YouTube.

De reden hiervoor is dat cameravoering en bewust zijn van welke informatie de speler binnen lijkt te krijgen belangrijk is voor de decisionmaking. Als het erop lijkt dat iemand iets ziet en er niet op reageert (of het niet ziet, dat is dan ook meteen duidelijk) kan je daar proberen te verbeteren. En dan gaat het nog niet om de manier van bewegen, positioning, hoe er gelasthit wordt (qua timing), creep manipulatie, teamfight positioning en skillshot (pre-)aiming enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Baronreplay is toch een alternatief voor lolrecorder?

Oh ik zie nu echt pas dat dat net boven me is gezegd. :+ trololo

[ Voor 39% gewijzigd door Recrush op 24-03-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jespertje
  • Laatst online: 24-04 10:58
Rordarok schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:13:
[...]

Dit is inderdaad prima advies.

Om even te reageren op de opmerking van je vriend: misschien, maar zeer waarschijnlijk niet. Ik heb ook vaak genoeg met lagere vrienden (varierend van bronze tot dia) waar als je samen met ze speelt door middel van calls (of gewoon het feit dat ze met je spelen) betere (early) game beslissingen maken en daarna redelijk clean de game winnen.

Als ik ze dan vervolgens heb zien soloqueuen is het veel meer duidelijk dat waar het op mechanics niet per se schort, het dan wel decision making in het algemeen is. Slechte builds, matige keuzes, vaak zeer slecht spelen als ze na een tijdje achterstaan. Nogmaals, ik zeg niet dat het ook per se op jou slaat, maar vaak zijn die 'ik denk dat je hoger kan' vaak niet echt geweldige indicaties van hoe goed iemand speelt.

Aan de andere kant zijn dat soort dingen imho ook veel makkelijk te repareren dan een slechte attitude of erg matige mechanics. In mijn boze broeder clubje weet ik dat sommigen ook echt (een stuk) hoger kunnen met een beetje coaching, want daar zit het in de bovenkamer wel goed.

Overigens (en dat geldt voor iedereen) staat mijn offer om replays te kijken en commentaar te leveren nog steeds open. Ik zal vast niet zo efficient zijn als een LS, maar qua gamekennis zijn er niet tot nauwelijks verschillen (en gelukkig ben ik ook heerlijk gratis, koester de innerlijke hollander). Dus voel je vrij om wat op te nemen, dan krijg je het z.s.m. (en misschien, bij interesse, ook in deze thread gepost) terug.
Kun je ook advies geven voor support mains? Zou het wel een keer willen horen ;) ign is jespertje, moet je dan een replay van me krijgen of kun je ze opzoeken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
IdieEasy schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:56:
Of een manier om pro matches (of ranked hoge matches) te spectaten, zodat je ook de eerste 5 minuten mee krijgt. Ipv dat je pas op level 6 binnen komt via die "spotlight" matches...
De challenger ranked Q erbij pakken, kijken bij wie er een oogje staat en spectaten. Soms kom je op het begin binnen en soms als de game nog maar 1 min duurt. Je ziet helaas niet hoe lang die persoon al bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Secsytime schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:18:
[...]

Ze counteren Nasus misschien, maar op low elo zijn er maar weinig mensen die weten hoe ze tegen een Nasus moeten spelen. Overigens zeg ik niet dat je Nasus altijd moet picken en bij voorkeur zeker niet first picken.
Dat klopt als een bus. Als ik een Nasus zie, pak ik mijn Super Galaxy Rumble en torpeer hem dood met E af en toe een vlammenwerper tussendoor. Zelf natuurlijk farmen middels de basic attack.

Andere zie ik continue de farm + nasus harassen, waardoor nasus makkelijk vanaf level 5-6 loopt te farmen in zijn toren en alsnog zijn stacks krijgt.

Alhoewel ik dit seizoen nog niet vaak rumble heb gezien, danwel zelf gespeeld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

TheBrut3 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:56:
[...]

De challenger ranked Q erbij pakken, kijken bij wie er een oogje staat en spectaten. Soms kom je op het begin binnen en soms als de game nog maar 1 min duurt. Je ziet helaas niet hoe lang die persoon al bezig is.
Het is een manier, maar echt praktisch is het dus niet :(

Je ziet waarschijnlijk ook niet wat voor champion ze spelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Ehm, op het hoofdscherm in de client zie je rechtsonderin gewoon games staan die je kunt spectaten, waar ook bij staat hoe lang de game al bezig is. Dit zijn high elo matches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Recrush schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:20:
Ehm, op het hoofdscherm in de client zie je rechtsonderin gewoon games staan die je kunt spectaten, waar ook bij staat hoe lang de game al bezig is. Dit zijn high elo matches.
De reden dat ik wil spectaten is dat het bij mij veel fout gaat in de laning phase. Als je dan de eerste 5 minuten van een spel mist, dan is er al een hoop beslist. En bij mij zijn dat altijd spellen die zo lang al bezig zijn :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dan ben je momenteel overgeleverd aan Twitch en dan kijken naar iemand die over het algemeen jou lane speelt. Zal je net zien dat hij 3 games op rij een andere lane moet pakken :+

Of gewoon via Youtube, de gebruikelijke kanalen waar elke dag wel een paar filmpjes op komen. Die van Tekk bijv. Is niet live, maar toch regelmatig met commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
IdieEasy schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:24:
[...]

De reden dat ik wil spectaten is dat het bij mij veel fout gaat in de laning phase. Als je dan de eerste 5 minuten van een spel mist, dan is er al een hoop beslist. En bij mij zijn dat altijd spellen die zo lang al bezig zijn :x
Hmm als ik zo kijk zie ik direct 2 a 3 games die 3 minuten bezig waren. Ging net een game spectaten die 5,5 a 6 minuten bezig was en ik kon gewoon terugspoelen naar 3:00. Dus in principe kun je gewoon hele matches bekijken. Als je dat niet wilt kun je inderdaad beter een paar streamers (of youtubers) zoeken die de rollen spelen die jij wilt en daar van leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer

Ik kan je ook altijd helpen, maar je moet je zeker kunnen 'carrien' als support. Je zal dan hoogstens play makers moeten gaan spelen.

Maar, ik heb je toegevoegd kunnen altijd een game spelen. Liefst speel ik draft omdat daar het altijd net iets serieuzer is.. echter is mijn mmr daar pathetic en zit ik alleen maar tegen diamonds haha..

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Even serieus, wat is dit voor systeem?

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/1qq3k2.png

Had die ziggs wel in de pocket, 3-0 stond ik maar helaas stond riven al 5-0 binnen 10 min... Dit verpest je game plezier nogal..Uiteindelijk maar gewoon lekker surrender gedaan. Slaat nergens op

[ Voor 12% gewijzigd door ralph0603 op 24-03-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
ralph0603 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:41:
Even serieus, wat is dit voor systeem?

Had die ziggs wel in de pocket, 3-0 stond ik maar helaas stond riven al 5-0 binnen 10 min... Dit verpest je game plezier nogal..
Je leert er alleen maar van, maar ik heb ongeveer hetzelfde probleem in normals..

[img]http://http://i.imgur.com/VWaGEsjt.jpg[/img]

Edit 3 miljoen: .. fuck it.. klik maar op de link 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Sharfer op 24-03-2015 19:48 ]

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky Weed
En van die mensen heb ik last in mijn soloq games...
De meeste Dia5 spelers hebben er gewoon geen zin meer in... Yeeh diamond gehaald voor het season. lekker trollen nu 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 14:58

MikeVM

- Baloo -

is er buiten reddit een goede website waar ik het dagelijkse nieuws kan lezen van LOL-esports (en ander nieuws)

net zoals je sites hebt voor voetbal, F1, ... een centrale plaats waar ik interviews kan vinden en dergelijke.
reddit vind ik zeer onoverzichtelijk, en moeilijk op te volgen,..

- weet er verder iemand waarom de wedstrijden van vandaag niet uitgezonden worden? (gebeurt dat vaker?)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky Weed
Lolesports.com en dan klik je op articles.
Of klik hier : http://euw.lolesports.com/news

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:23

Jebus4life

BE User

Ik ben net (5-7 minuten) geDC'd uit een (ranked) game. Geen idee waarom, kan ook niet opnieuw connecteren (vanaf 2 OS'n getest op m'n pc), heb geen andere device om te testen.

Rest van m'n internet werkt wel compleet normaal.
Nog mensen?

*Zuur want moesten gewoon de nexus nog ompushen & gg :s

[ Voor 10% gewijzigd door Jebus4life op 24-03-2015 20:10 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Internetkabel ~30 seconden uit je pc trekken, dan proberen te reconnecten. Anders nog proberen vanaf een laptop/andere pc?

In het ergste geval wil ik wel proberen te connecten voor je (als het een ranked game is) als je daar geen moeite mee hebt. Maar zou inderdaad lullig zijn als het niet meer lukt.

[ Voor 42% gewijzigd door Rordarok op 24-03-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Wacky Weed schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:58:
Lolesports.com en dan klik je op articles.
Of klik hier : http://euw.lolesports.com/news
dit is al een zeer goed begin, (de naam articles is een beetje raar, terwijl de url wel news zeg :-p )
alleen jammer dat ik niet in de artikels kan zoeken naar bepaalde teams of spelers..

vanaf nu dan maar dagelijks bekijken..

verder is dit een zeer algemene nieuwssite, ik denk dat er zeker nog ruimte is voor meer locale berichtgeving,

zoals nederlandstalige F1-nieuwssites meer berichten plaatsen over belgen en nederlanders, zo zou ik ook wel meer artikels willen zien over opkomende lokale talenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
Ik zit volgens mij met rekkles als mn adc..

twitch.tv/ramsessharfer

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Sharfer schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:21:
Ik zit volgens mij met rekkles als mn adc..

twitch.tv/ramsessharfer
uw kanaal is offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
Ja,. het is hem toch niet.. helaas.. :9

Edit: Volgens mij is de challenger match LLL tegen OG wel leuk om te kijken (:

moet hem nog wel even vinden als die online is

[ Voor 27% gewijzigd door Sharfer op 24-03-2015 21:07 ]

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Cho gath / Volibear zijn trouwens ook leuke champs om te spelen in low elo LOL. Vooral cho gath gaat je lane makkelijk af op mid/top ivm je passive. Cho jungle moet je niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wacky Weed schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:48:
En van die mensen heb ik last in mijn soloq games...
De meeste Dia5 spelers hebben er gewoon geen zin meer in... Yeeh diamond gehaald voor het season. lekker trollen nu 8)7
Tja, imo moet je league ook niet meer zien dan een casual game in soloqueue. Je komt er simpelweg niet de meest heldere geesten tegen. En om je nu elke game keihard te gaan inspannen om weer wat mensen op je rug te nemen is het simpelweg niet waard. Enige wat je ervan krijgt is frustraties bij jezelf als het weer eens een keer niet lukt. Rewards binnenharken en af en toe eens spelen met wat mensen voor de fun en op na het volgende seizoen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
iCy schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:01:
Cho gath / Volibear zijn trouwens ook leuke champs om te spelen in low elo LOL. Vooral cho gath gaat je lane makkelijk af op mid/top ivm je passive. Cho jungle moet je niet willen.
Als ik zo de statistieken (lolking) bijkijk van Volibear is het echt een sterke champion op Bronze, Silver, Gold en Platinum. Maar bij Diamond en hoger daalt zijn pick % winrate gigantisch.

Dus zolang ik niet op Plat+ zit gaat volibear mij naar Gold slepen :)

Gisteren ook sinds een tijdje weer Irelia kunnen spelen, tegen Lee Sin top.
Was in het begin een beetje tricky, maar ik kon uiteindelijk First Blood pakken. Vanaf daar ging het alleenmaar berg afwaarts voor Lee Sin.

Oh! En nieuwe skins op de PBE. Guardian of the Sands Skarner ziet er tof uit!
http://www.surrenderat20.net/2015/03/324-pbe-update.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 07:52:
[...]

Als ik zo de statistieken (lolking) bijkijk van Volibear is het echt een sterke champion op Bronze, Silver, Gold en Platinum. Maar bij Diamond en hoger daalt zijn pick % winrate gigantisch.

Dus zolang ik niet op Plat+ zit gaat volibear mij naar Gold slepen :)

Gisteren ook sinds een tijdje weer Irelia kunnen spelen, tegen Lee Sin top.
Was in het begin een beetje tricky, maar ik kon uiteindelijk First Blood pakken. Vanaf daar ging het alleenmaar berg afwaarts voor Lee Sin.

Oh! En nieuwe skins op de PBE. Guardian of the Sands Skarner ziet er tof uit!
http://www.surrenderat20.net/2015/03/324-pbe-update.html
Ik denk dat Trick2g al heeft aangetoond dat Voli op alle niveaus wel kan werken. Vond de onderbouwing hier dat hij "makkelijk" te counteren is ook wat kort door de bocht, want dat kun je dan bij 90% van de champions wel zeggen. Als Katarina je lane inkomt en je hebt een fatsoenlijke support wordt ze immers ook gecountered (als voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Als qua statistieken bekijkt zou ik als ik jou was enkel sejuani spelen. Ik heb het ook over de moeilijkheidsgraad van de champ en hoeverre je afhankelijk bent van je team.

Als volibear/cho gath kan je makkelijk je lane behouden (ook al geef je early een kill weg) met uitzonderingen van sommige tegenstanders zoals een teemo. Die is early gewoon te nasty :(, maar goed farmen onder je toren wachten op een gank en anders hoop op zege en gaan voor het vaderland en hopen dat je sneller hem dood hebt dan dat je zelf dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damienx2 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 07:57:
[...]

Ik denk dat Trick2g al heeft aangetoond dat Voli op alle niveaus wel kan werken. Vond de onderbouwing hier dat hij "makkelijk" te counteren is ook wat kort door de bocht, want dat kun je dan bij 90% van de champions wel zeggen. Als Katarina je lane inkomt en je hebt een fatsoenlijke support wordt ze immers ook gecountered (als voorbeeld).
Maar Trick2g speelt toch ook weer niet zo hoog? Volgens mij schommelt hij een beetje tussen Diamond en Master. Hoe dan ook, ik ben het met je eens dat als je een champion je main maakt dat je daar altijd wel in challanger kan komen. Of i.i.g. Master.

Ik denk dat Righteous Glory OP is op Volibear, maar ik weet niet wanneer ik die zou moeten bouwen dan.
Normaal doe ik eerst Juggernaut, boots en indien fed, Triforce en daarna armor of magic resist afhankelijk van het team. Righteous Glory zou dan als 4e of 5e item komen, maar ik denk dat ik hem toch wel iets eerder wil hebben.
Pagina: 1 ... 26 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden