Vicarious schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:33:
[...]
Ik vergat de ult van Nasus niet. STerker nog, die noemde ik ook in mijn post. Maargoed, zoals Rudy al aangaf verwacht ik niet dat je er erg veel damage uithaalt.
Over Dorans Shield: waarom voegt dat niets toe tegen AD casters? Single target spells en abilities krijgen ook 8 damage reduction. Bovendien vind ik voor Nasus de life regen die erop zit ook wel lekker.
Noem ik bijvoorbeeld weer een Riven of Darius, die doen allebei veel AoE damage. Daarbij is het ook vrij nutteloos tegen een Rumble. Die regen stelt eigenlijk weinig voor. Waarom zou je voor 8 conditional reduction gaan als je ook gewoon die 8 damage die je dan wel pakt kan terughealen met Flask en mana die je zo hard nodig hebt? Dezelfde mana die je dmv Q ook laat lifestealen
Shield is erg specifiek en countered slechts enkele champs goed, zoals Panth Q poke, Tryn, Fiora en eventueel Jax, omdat die alleen voornamelijk single-target hebben en early aggressief kunnen zijn. Zoals je al ziet rijmt dit met wat ik eerder zei, het zijn namelijk vooral melee carries, geen AD casters die je hiermee wat tegenwerkt. Dit blijkt ook uit pick stats. Doran Shield is dead last van alle mogelijke starting items; slechts 9% van alle Nasus spelers verkiezen dit item boven Flask3 of Cloth5.
Die Dorans regen lijkt meer dan het werkelijk is. Een Flask en 3 pots geven gezamelijk 810HP terug in een hele korte periode, je kunt dus na een harde all-in van de enemy naar je tower waggelen, pots chuggen en doorgaan met volle HP/Mana. Dit gaat je zonder Cloth5 of Flask3 niet lukken.
Een Doran Shield geeft per minuut 72 health. Om dus gelijk te spelen met Flask3 moet je minstens 11 minuten verder zijn. Dan is de mana->lifesteal Q nog niet meegerekend en het feit dat Dorans enkel HP geeft als je ook daadwerkelijk HP mist, dus de daadwerkelijke drempel om gelijk te spelen ver boven de 11min ligt. Jezelf staande houden tot je items hebt hoeft vaak niet eens zo lang. Na je eerste of tweede back kun je al gemakkelijk met Shroud en Sheen in de lane staan, waarna een enemy laner je niet zo snel neerkrijgt.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 16-03-2015 13:12
]