[PC] League of Legends - Deel 10 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 45 Laatste
Acties:
  • 112.643 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 11:14
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat ze iets aan Vladimir gaan veranderen. De laatste significante buff/nerf is echt eeuwen geleden. Wat ik alleen niet snap, waarom Lucidity Boots op Vladimir? Met WotA en SV + wat masteries zit je toch al op 35%. En gezien de lage AP scaling van Vlad wil je volgens mij toch veel magic pen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420148

Topicstarter
Xanthian schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:21:
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat ze iets aan Vladimir gaan veranderen. De laatste significante buff/nerf is echt eeuwen geleden. Wat ik alleen niet snap, waarom Lucidity Boots op Vladimir? Met WotA en SV + wat masteries zit je toch al op 35%. En gezien de lage AP scaling van Vlad wil je volgens mij toch veel magic pen hebben?
10 (WotA) + 10 (SV) + 5 (M) = 25%

Daarbij koop je gewoon een Void Staff en dan is het probleem opgelost. De CDR is om je sustain te uppen. Dat is mid game elke 2 seconde 100-200 heal. Overigens is zijn AP ratio
Passive: 1.4
QER: 0.6/0.4/0.7

en W scaled met HP. Die ratios gaan omhoog als hij ult. Verder is zijn build meestal WotA, Hglass, Void Staff, SV, Rylais en Boots. Daar krijg je dus verder geen CDR meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:35

Secsytime

Automagisch

Xanthian schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:21:
Nee. Met SV en WotA zit je op 20% met 5% van masteries op 25% en met CDR boots zit je op 40%.

Daarnaast zijn er 2 dingen die je verward, de damage die hij doet en hoeveel hij healed. De healing is niet direct afhankelijk van de damage die je doet (wel indirect door WotA). Maar je Q doet X damage + % AP en healed je voor X aantal + % AP. De heal is dus niet afhankelijk van de damage die je met je Q doet. Dus vaker een Q doen is meer heals..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Aha, ik zat fout. Ik had nog in mijn gedachten dat WotA 20% had, maar niet dus. Dan past Lucidity er wel goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:57
Iemand bekend met de volgende error?

Als ik in probeer te loggen op EUW dan krijg ik eerst 'Starting Authentication process. Waiting for server' vervolgens krijg ik "Did not receive a response from the server; retrying" drie keer. Als ik google dan kan ik alleen vinden dat mensen internet explorer resetten of iets dergelijks, lukt bij mij helaas niet. Heb de game net ook al opnieuw geïnstalleerd.

Gekke is dat ik dit alleen op EUW heb, Nordic en NA niet.

Edit:

3 uur later heb ik het gefixed :D router reset werkte niet, firewall uitzetten wel ^^

[ Voor 9% gewijzigd door Intruder op 03-03-2015 10:54 ]

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:32

Jebus4life

BE User

Ja ik denk dat een optimale core; CDR boots + WOTA + Spirit Visage is. En dan met uitbreiding Zhonya's zodat je zowel armor + MR hebt, Void staff voor de magic Penn en dan aangevuld door een Rylais or Rabadons.

Maar liefst alletwee waardoor ik dus dat item slot tekort kom XD

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 02:42

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Weer mooi voorbeeld van Rito's wispelturigheid/domheid qua champion buffs/nerfs:

Kassadin:
"We're currently testing buffs to his R involving increasing its range and, at ranks 1 and 2, giving it a lower CD (so while it's not going as far as pre 5.4 still he's able to use it more often ). Not guaranteed that'll be the path we take, that's current thinking though."

Ok dus je hebt zojuist zijn ult range nogal generft, al dan niet terecht, en dan zijn er alweer plannen om die nerf deels ongedaan te maken voor één van de volgende patches....

Varus:
"The niche we've got in mind for Varus is a combination of poke and moderate ranged initiation/counter initiation, primarily via his Q and R respectively. We've been feeling he's a bit weak at those for a while and have been gradually buffing him as a result. That's involved increased mana regen late last year to support poke and increased R width recently to improve his ult's reliability. Additionally in the upcoming patch (5.5), we'll be changing his Q cooldown to begin at start of channel, not when he fires the arrow off. That should give him access to more Q casts late game in particular, and make charged shots (as opposed to saving the Q to proc Blight) a bit more attractive."

Ok Varus heeft een kleine mana boost gekregen maar dat zette allesbehalve zoden aan de dijk. Zijn recente R width boost is leuk, maar zo moeilijk was zijn ult nou ook weer niet om te raken. En nu met die Q cooldown change kunnen we iets meer Q's schieten late game....dat geeft hem effectief misschien 2 seconden sneller weer zijn Q van cooldown. Wauw. Schiet natuurlijk ook totaal niet op. Het doet niets aan de core problemen van Varus.

Varus steekt al geruime tijd nogal flets af bij zo'n beetje alle andere adc's. Dit soort kleine wijzigingen zal niets veranderen aan zijn viability. Andere adc's scalen harder, hebben betere poke en zijn veel mobieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Bwa, het is niet omdat hij underplayed is dat hij niet sterk is (al heb ik eigenlijk geen idee van z'n winrate). Er zijn meerdere champs die gewoon niet gespeeld worden die belachelijk sterk zijn. Malz bijvoorbeeld, zie je quasi nooit maar is echt belachelijk sterk

Dan zwijgen we nog maar over Heimerdinger, echt zo sterk maar zelden zie je hem (ik kan hem spijtig genoeg niet spelen XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 23:04

Rordarok

De enige echte

Dat zijn dan ook wel weer twee champions die heel veel counterplay hebben..

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Rordarok schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:34:
Dat zijn dan ook wel weer twee champions die heel veel counterplay hebben..
Katarina heeft ook heel veel counterplay en toch wordt die veel meer gespeeld (heeft ook zo'n absurd hoge winrate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Gaat lekker met league de laatste week... elke game improve ik meer, let meer op andere zaken maar merk dat ik meer door ga dan normaal... Al om al ben ik niet ontevreden...

Let niet op de normal games... met 4 vrienden trollen we erop los ;p

http://euw.op.gg/summoner/userName=dnd

Wellicht kan iemand mijn replay vanuit LSI bekijken en commentaar geven?

Meeste te melden op mn shaco game denk ik;

Shaco: 7DDE0FB33E53809DBFCBF9C3CBE1B15F (Maakte veel fouten door niet correct te spelen, uiteindelijk mezelf herpakt en meer gaan splitten)
Volibear: 90277D3AA42A35E9231188E5853FCAFB

Thnx <3

[ Voor 49% gewijzigd door Aapje! op 04-03-2015 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jebus4life schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:05:
[...]

Katarina heeft ook heel veel counterplay en toch wordt die veel meer gespeeld (heeft ook zo'n absurd hoge winrate)
Omdat er geen counterplay tegen resets is. Of jij bewaart je stuns voor Kat, of gebruikt ze tegen de 4 man die er het eerst in gaan. 9/10 keer in yolo queue zijn die stuns dan al op en op de tank gebruikt (:'))

Vanaf dat punt hoeft Kat er alleen maar voor te zorgen bij kills betrokken te zijn. Verder is haar laning erg safe. Boots en pots en spammen van afstand voor cs en poke. Ze heeft immers geen mana en gratis Flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 11:09
Gisteren na 7 losses op rij eindelijk weer een win.

Lang zag het er naar uit dat het nummertje 8 ging worden. Onze "let me top and it's a win" Malphite wist al 3 kills binnen 5 minuten weg te geven aan enemy top Shaco.
Dit was de beste Shaco die ik ooi in mijn game heb gehad, dat moet gezegd worden. Toch is zo'n extreme feed niet echt nodig natuurlijk.

Daarna speelde malph iets voorzichtiger, al kwam hij met een hoop deaths lanefase uit.

Op mid stond een Talon tegen onze Ahri. Die won Ahri met speelsgemak, en ook bot snowballde lekker in lanefase. Talon kwam ver terug na een aantal keer Malph te pakken op top. Ik als Jungle Vi heb me vooral bezig gehouden met hun jungler Nidalee. Die was niet zo best, en bleef eigenlijk alleen maar in zijn jungle, die ik lekker bleef warden.

Toch gaat het de eerste teamfight mis: Talon pakt een kill, Sivir pakt een kill, en Shaco pakt er 2. Onze Leona overleeft. Ik was ondertussen al 20 minuten aan het roepen om Sweepers te kopen, 250 gold uit te geven, en op ons gemakje Talon en Shaco killen. Helaas moesten we het met 1 sweeper doen: de mijne.

Ondertussen is Shaco top aan het (split)pushen. Mijn paniekerige team ping een keer of 50 en 3 man beginnen vanuit mid richting top te lopen. Ik ping ze terug en ping op hun turret. Shaco was immers ons enige probleem nogsteeds, en zonder hem konden we makkelijk fights winnen. Gelukkig luisterde iedereen, en we pushten binnen no-time 2 turrets + inhib in de tijd dat Shaco 1 turret down had.

Eindelijk werd Shaco afgestraft voor zijn ideeën. Vanaf daar ging het allemaal een stuk makkelijker: Shaco duikt erin, Q'd weg en ik sweep hij dood. Talon denk het klusje af te komen maken en ult in -> Pink ward, Talon dood. Nexus neer. GG

Eindelijk weer een win, en mooi dat je op deze manier kan winnen: door simpelweg slimmer te zijn dat de tegenstander. En dan valt het toch op dat die hele goede Shaco, het ook niet meer weet wanneer hij gecounterplayed wordt.

Owh en bijna vergeten, de game afgesloten met "GJ Malphite, you where right in CS".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ero-Sensei schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:15:

Owh en bijna vergeten, de game afgesloten met "GJ Malphite, you where right in CS".
En Malphite klikt op reportknopje en jij krijgt de straf. #justriotthings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ero-Sensei schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:15:
Gisteren na 7 losses op rij eindelijk weer een win.

Lang zag het er naar uit dat het nummertje 8 ging worden. Onze "let me top and it's a win" Malphite wist al 3 kills binnen 5 minuten weg te geven aan enemy top Shaco.
Dit was de beste Shaco die ik ooi in mijn game heb gehad, dat moet gezegd worden. Toch is zo'n extreme feed niet echt nodig natuurlijk.
Ik zie sowieso geen reden voor Malphite om deze lane te verliezen. Malphite heeft een shield tegen de poke, bouwt armor en kan nog redelijk traden tegen Shaco, maar goed. Ik heb wel van meer van dit soort praktijken gezien.

Zo zag ik vandaag een Nasus die op level tegen een Tryndamere begon te vechten het nog won ook, first blood Nasus. Hoe dat mogelijk is weet ik ook niet, ik had te druk met mijn eigen jungle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xanthian schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:27:
[...]

Ik zie sowieso geen reden voor Malphite om deze lane te verliezen. Malphite heeft een shield tegen de poke, bouwt armor en kan nog redelijk traden tegen Shaco, maar goed. Ik heb wel van meer van dit soort praktijken gezien.

Zo zag ik vandaag een Nasus die op level tegen een Tryndamere begon te vechten het nog won ook, first blood Nasus. Hoe dat mogelijk is weet ik ook niet, ik had te druk met mijn eigen jungle.
Omdat op lv1 Tryndamere een van de zwakste champs is. Tryn is een melee AD carry en is zonder items weinig waard. Geen escape, geen slow/debuff en de Q heal is ook zielig op lv1. Zo gek is dat dus opzich niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Anoniem: 420148 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:29:
[...]

Omdat op lv1 Tryndamere een van de zwakste champs is. Tryn is een melee AD carry en is zonder items weinig waard. Geen escape, geen slow/debuff en de Q heal is ook zielig op lv1. Zo gek is dat dus opzich niet.
En omdat Trynd waarschijnlijk een volledige minion wave aggro had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ero-Sensei schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:44:
[...]

En omdat Trynd waarschijnlijk een volledige minion wave aggro had.
Misschien was dat het wel, kon het alleen niet goed zien op de map. Maar ik was er wel lekker verrast door. Prima start voor een Nasus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503428

Naar G2 gestegen met slechts 2x promo te doen. :) Ik heb hierbij wat andere picks geprobeerd, dat ging redelijk. Ik heb nu paar potjes ook Ahri geprobeerd, buiten dat ik zeer slecht ben haar ben, wil het farmen wel redelijk lukken. Maar wanneer zijn haar powerspikes en beetje een goede build voor haar? Ik max Q en dan W, of is een andere volgorde beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Anoniem: 503428 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:22:
Naar G2 gestegen met slechts 2x promo te doen. :) Ik heb hierbij wat andere picks geprobeerd, dat ging redelijk. Ik heb nu paar potjes ook Ahri geprobeerd, buiten dat ik zeer slecht ben haar ben, wil het farmen wel redelijk lukken. Maar wanneer zijn haar powerspikes en beetje een goede build voor haar? Ik max Q en dan W, of is een andere volgorde beter?
Check me smurf match history :P Genoeg Ahri daar :)

Ja altijd Q maxen en dan W. E is meer de cc utility waar je uiteraard altijd op lvl 2 alvast een punt in gooit.

Met name lvl 6 is dé Ahri spike. De mobility die dat geeft zorgt ervoor dat je je perfect in positie kan manouvreren voor de charm en de kill.

Vergeet trouwens ook niet hybrid pen marks te nemen en zoveel mogelijk free aa's te landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Nou eindelijk weer Gold op 'smurf' Ihnon, voelde bij tijd en wijle als een lijdensweg.

Weet niet wat het is, maar in Silver tref je nu veel meer nubs aan dan gedurende season 4.
Wordt nog een feest straks op Koek :)

Als me één ding duidelijk is geworden, dan is het wel het belang van duo queue. De zekerheid dat je in ieder geval twee degelijke spelers in een team hebt, is letterlijk en figuurlijk goud waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:49

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Wat is met die party rewards aan de hand? 5 games gedaan met premades en 1x een bonus ip van een whooping 18ip :S

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Juk, net een game met een feeder Soraka (zei het ook in het begin van de game in chat); hele tijd naar mid wandelen (totaal geen items gekocht) en gewoon blijven feeden. Zeer lang geleden, spijtig genoeg in mijn team ^^

Match erna wel leuk gecarried met jungle cho, 2 of 3 erg goeie ganks early waardoor onze Zyra & Gnar voorsprong konden nemen en eigenlijk niet meer af te geven. Ook heerlijk dat het quasi onmogelijk is om een dragon/baron te laten stealen door de 1000 true damage van feast. 8-0-9 uiteindelijk en voor het eerst ging het eens goed in de jungle (maar dat kwam wss door de zwakke tegenstand) Als je 8-0-9 eindigt is dat altijd een leuke feeling (vooral omdat ik een keer of 3 met echt minder dan 100 HP wegliep XD)

[ Voor 9% gewijzigd door Jebus4life op 04-03-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:19
Koekiemonsterr schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:50:
Weet niet wat het is, maar in Silver tref je nu veel meer nubs aan dan gedurende season 4.
Of jij bent beter geworden of er zijn nu nog veel spelers die lucky zijn na hun placements en die dan vanzelf gaan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-06 20:42

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Fanatic_FS schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 23:20:
Wat is met die party rewards aan de hand? 5 games gedaan met premades en 1x een bonus ip van een whooping 18ip :S
Erg random. Heb een game met 5 premades gehad, toen kregen we 8 IP (kennelijk .5 IP gerolled), toen een game met 4 premades en toen kregen we 52 IP (kennlijk 6.5 gerolled).
Iemand al een idee hoeveel de "jackpot" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 10:25
Koekiemonsterr schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:50:
Ik ervaar het zelfde. Vorig jaar zilver en ook gold redelijk makkelijk doorlopen met als hoogte punt promo's naar platinum die ik gefaald heb, maar heb nu de grootste moeite me staande te houden in zilver.

Enerzijds ligt dat ook aan mezelf door minder tijd door andere zaken en de tijd die ik dan wel heb pick ik niet altijd een meta pick, waardoor ik het mezelf wellicht ook moeilijker maak dan noodzakelijk. Ook het tijdgebrek zorgt dat je niet lekker een constant niveau aan gaat tikken.

Maar ondanks voorgaande is er naar mijn idee significant meer rotzooi present dan voorheen (of deze rotzooi is nu hoger geplaatst dan voorheen). Mensen die na een half uur pas connecten of juist weg gaan omdat ze er geen zin meer in hebben, opzettelijk gaan feeden en meer van die ongein. Jammer omdat de game op zich zo vermakelijk is, maar minimaal eens per 3 games 'gegijzeld' worden in iemand anders flame/rage/trollfest: Not so much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

JapieTalent schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:03:
[...]

Jammer omdat de game op zich zo vermakelijk is, maar minimaal eens per 3 games 'gegijzeld' worden in iemand anders flame/rage/trollfest: Not so much.
Precies de reden dat ik tegenwoordig nog maar weinig speel en weer wat meer Diablo speel. De game op zich is nog steeds leuk, maar je spelplezier is bij LoL heel erg afhankelijk van je teammates. Als je niet full premade speelt heb je er regelmatig een game tussen zitten waarbij je het liefst na 10 minuten gewoon je laptop uitknalt en wat anders gaat doen. Een spel als Diablo daarentegen heeft dat veel minder. Als een party je niet bevalt leave je de game en join je een nieuwe, en anders kun je nog altijd solo spelen. Verder hoef je niet direct een uur van je tijd te reserveren; je kan prima gewoon even een kwartiertje diablo spelen voordat je de deur uit moet.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:02
Ik stond zojuist echt versteld hoe mensen zich niet aanpassen op een game qua buid in de meesta basale vorm. Net een ARAM gespeeld waarbij ik in een full AP team zat (Syndra, Lux, TF, Zyra, Vladimir). Pas na, jawel, 15 minuten zag ik één hele spirit visage en een paar minuten later een abyssal tevoorschijn komen. En dat was het 8)7 en dat was dan allemaal mid-Gold in yoloQ en/of met meer dan 800-1900 wins. Ondanks dat het ARAM is speel je toch wel om te winnen en build je daar toch naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:49

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

De skinsale voorspellingen voor Maart:
3/10: Wicked Lulu, Officer Caitlyn, Sakura Karma
3/13: Bioforge Darius, Midnight Ahri, Ruthless Pantheon
3/17: Dreadknight Garen, Glacial Malphite, Giant Enemy Crabgot
3/20: Jurassic Cho'Gath, Bandit Sivir, Sorceress Lux
3/24: Lord Mordekaiser, Redeemed Riven, Shadow Evelynn
3/27: Amethyst Ashe, Dragon Slayer Jarvan IV, Tundar Hunter Warwick
3/31: Sandscourge Skarner, Battlecast Vel'Koz, Prestigious LeBlanc

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Sorceress Lux :D
Ik ga dat lekker afwachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Recrush schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:01:
Ik stond zojuist echt versteld hoe mensen zich niet aanpassen op een game qua buid in de meesta basale vorm. Net een ARAM gespeeld waarbij ik in een full AP team zat (Syndra, Lux, TF, Zyra, Vladimir). Pas na, jawel, 15 minuten zag ik één hele spirit visage en een paar minuten later een abyssal tevoorschijn komen. En dat was het 8)7 en dat was dan allemaal mid-Gold in yoloQ en/of met meer dan 800-1900 wins. Ondanks dat het ARAM is speel je toch wel om te winnen en build je daar toch naar..
Waarom defense bouwen als ik ook een IE of Deathcap kan kopen? #justsoloqueuethings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Ik vind AD persoonlijk sowieso ballen in ARAM. Geen fatsoenlijke items imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

spoiler:
Evelynn jungle pick door Gambit.

Commentaar van Defecio hierover:

"If I saw Evelynn in my solo queue game, I would be a little worried and say ok let's see what happens"

Mebus, je zit nu toch wel op het puntje van je stoel I presume? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Koekiemonsterr op 05-03-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Die CW vs EL match <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 17:13
Ik zou een scheiding aanvragen, als dit elke week mijn "honeymoon phase" zou zijn.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:47:
[...]

Ik zou een scheiding aanvragen, als dit elke week mijn "honeymoon phase" zou zijn.
Haha wat een drama inderdaad. Er zit gewoon geen enkele synergie in dat team momenteel. Individueel allemaal prima spelers, maar ze moeten echt werken aan hun communicatie en picks/bans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Als die tank junglers weer gespeeld worden met de nieuwe patch dan ga ik weer Trundle spelen, in de jungle natuurlijk. Snelle clear, weinig pots nodig, geweldige counter ganks en extreme late game. Kom maar op tanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
  • Laatst online: 01-05 07:15
Jongens ik merk nu al een tijdje dat ik (Silver 4) bijna altijd wel mijn lane win, of iig bijna nooit de tegenstander feed in de lanephase, maar als er eenmaal geroamed gaat worden over de map en in teamfights ga ik nog te vaak dood. Nu merk ik dat er op mijn niveau sowieso niet goed engaged wordt, waardoor vaak de focus niet op de ad of apc ligt, maar dat terzijde. Iemand wat algemene tips/videos voor de latere fases van het spel? Ik weet zelf dat ik iig meer wards moet kopen, dus dat is al 1 puntje waaraan ik moet werken.

Steam: rh1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Rik91 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:32:
Jongens ik merk nu al een tijdje dat ik (Silver 4) bijna altijd wel mijn lane win, of iig bijna nooit de tegenstander feed in de lanephase, maar als er eenmaal geroamed gaat worden over de map en in teamfights ga ik nog te vaak dood. Nu merk ik dat er op mijn niveau sowieso niet goed engaged wordt, waardoor vaak de focus niet op de ad of apc ligt, maar dat terzijde. Iemand wat algemene tips/videos voor de latere fases van het spel? Ik weet zelf dat ik iig meer wards moet kopen, dus dat is al 1 puntje waaraan ik moet werken.
Ben zelf niet hoog genoeg om op de rest te commenten, maar wat betreft wards, Upgrade yellow trinket zsm nadat je level 9 bent.

2 stacks max, en je kan daardoor 3 wards op de map hebben constant. 250 gold meer dan waard. Als 3 man in je team dat doet (en de support heeft sweeper) dan heb je 12 wards op de map. Pinkies daargelaten. Wereld van verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Welke rol speel je eigenlijk? ADC, Top of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat verschilt per champ/lane wat jij mid/late gaat doen (pushen, engagen etc) probeer op elke rol je team te sturen om zoveel mogelijk drakes te pakken, 9/10 keer staat de jungler een camp te clearen aan de andere kant vd map als deze spawned. Ga niet vechten om te vechten. Farm zolang dit kan en ga geen onnodige ganks of teamfights opzetten als je bot lane bvb al keihard aan het stompen is. Dit lokt het gehele enemy team naar die lane en dan kan de ADC wel dag zeggen tegen farmen/laning phase.

Dat is de laatste tijd in ieder geval mijn grootste ergernis en reden dat de vijandelijke solo laner ineens weer mee kan spelen, dat ik de enemy solo laner op 0/3 zet, vervolgens de support, jungler en top allemaal een graantje willen meepakken en mijn farm/minute kapotmaken en bij een engage ook nog eens kills weggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Er zijn geen standaard routes voor soloqueue. Enige wat ik je kan aanraden is objectives geward houden, assisteren van je support met warden dmv upgraden van je wardtrinket en voor de rest is alles afhankelijk van teamcomp, champion keuze.

Overigens vraag ik me af wat jouw definitie is van het winnen van je lane. Want ik merk vaak dat mensen denken dat ze hun lane hebben gewonnen op het moment dat ze 2/0 de lane uitlopen terwijl de enemy laner 0/2 staat maar met 100 CS meer de lane uitloopt en je toren om heeft getikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
  • Laatst online: 01-05 07:15
Anoniem: 420148 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:39:
Dat verschilt per champ/lane wat jij mid/late gaat doen (pushen, engagen etc) probeer op elke rol je team te sturen om zoveel mogelijk drakes te pakken, 9/10 keer staat de jungler een camp te clearen aan de andere kant vd map als deze spawned. Ga niet vechten om te vechten. Farm zolang dit kan en ga geen onnodige ganks of teamfights opzetten als je bot lane bvb al keihard aan het stompen is. Dit lokt het gehele enemy team naar die lane en dan kan de ADC wel dag zeggen tegen farmen/laning phase.

Dat is de laatste tijd in ieder geval mijn grootste ergernis en reden dat de vijandelijke solo laner ineens weer mee kan spelen, dat ik de enemy solo laner op 0/3 zet, vervolgens de support, jungler en top allemaal een graantje willen meepakken en mijn farm/minute kapotmaken en bij een engage ook nog eens kills weggeven.
Ja dit verpest heel vaak games, staan we 5/0 voor ofzo en dan wordt het verschil weer rechtgetrokken door van die halve teamfights op bijv. bot.
Xanthian schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:38:
[...]

Welke rol speel je eigenlijk? ADC, Top of iets anders?
Verschilt heel erg. Zelf speel ik graag Top of Mid, maar vaak wordt mijn role bepaalt door de positie in de draft en dan probeer ik meestal gewoon een counterpick te zoeken. Maar meestal dus Top of mid.

Bedankt voor de tips in ieder geval al.

Als lane winnen definieer ik meestal OF qua gold voorstaan (kills en CS) OF gelijk staan maar dat mijn champ een betere mid/late-game heeft dan mijn directe tegenstander. En minimaal een turret is meestal ook wel handig.

Steam: rh1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Laatst online: 12-06 10:25
Mijn goal voor dit seizoen was minimaal diamond behalen. Ik moet zeggen aan het beginnen van het seizoen lekker actief spelen helpt er heel erg bij!

na m'n placements zat ik ik plat5 en zit nu momenteel 37punten in plat1.

Gaat lekker zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
dr34m3dd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:58:
Mijn goal voor dit seizoen was minimaal diamond behalen. Ik moet zeggen aan het beginnen van het seizoen lekker actief spelen helpt er heel erg bij!

na m'n placements zat ik ik plat5 en zit nu momenteel 37punten in plat1.

Gaat lekker zo :D
Ik ga geen van mijn doelstellingen behalen. Reden, zelf te slecht en te inconsistent om hoger dan gold te halen. Niet alleen in LoL, maar ook in alle andere games. Dus dan maar voor mijn plezier gamen ipv proberen het beste eruit te halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Damien op 06-03-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-04 16:15
Koekiemonsterr schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:44:
spoiler:
Evelynn jungle pick door Gambit.

Commentaar van Defecio hierover:

"If I saw Evelynn in my solo queue game, I would be a little worried and say ok let's see what happens"

Mebus, je zit nu toch wel op het puntje van je stoel I presume? :P
spoiler:
Ik hoorde het van Secsytime ja (ben jij dat nou of? :+ ), niet de hele wedstrijd gezien, maar leuk dat ze toch eindelijk eens is gepakt in LCS :) Helaas verloren, maar denk dat Diamond wel laat zien dat ze nog best goed te spelen is in dit seizoen. Toch jammer dat ze je geen early elixer meer kan kopen, anders kreeg je zoiets als dit: YouTube: Diamondprox's Evelynn completely destroys Fnatic

Trouwens, toevallig zie ik op minuut 30 dat Morgana haar stun toegepast word op Kennen nadat hij Morgana haar ult heeft gehourglassed :)

YouTube: H2K vs GMB | LCS EU 2015 Spring W7D1 | H2k-Gaming vs Gambit

De stun van Morgana had dus nog wel heel even effect nadat Kennen uit zijn hourglass kwam.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:47:
[...]

Hahaha, true that ;)

Was hoe dan ook een erg spannende match die van CW - EL. Mooi dat het helemaal aankwam op die ene late teamfight bij de dragon.

CW vs EL:
spoiler:
Tactisch was het niet al te sterk van EL deze game, iets waar o.a. Deficio en Amazing op wezen:
  • De Gnar + Morgana bot lane van EL tegen Kalista en Lulu is veel te zwak voor EL. Gnar raakte ver achter in cs en een gank van Reksai zorgde zelfs voor een early triple voor Kalista.
  • Intussen zat Youngbuck met Kennen rustig op top tegen Corki te farmen en hij had gaandeweg een cs lead van meer dan 50 in vergelijking met Gnar. Youngbuck is niet de sterkte member van CW imo, maar hij kreeg nu alle kans om rustig sterker te worden en een factor in teamfights te zijn.
  • Orianna mid werkt wel aardig tegen Zed, maar je geeft ook nogal wat op, aangezien Ori vooral passief 20 mins op mid lane zit te farmen.
  • Waarom pas een tear op Nida's Shook jungle pick nadat hij al zijn jungle Magus enchantment af had? Die tear had ie pas op minuut 12. Beetje laat om die nog te kunnen stacken, los van het feit dat een tear je offensief niks extra's geeft.
  • Overall leek EL weer een beetje teveel terug te vallen op hun passieve, ietwat afwachtende stijl.
Rik91 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:40:
Ja dit verpest heel vaak games, staan we 5/0 voor ofzo en dan wordt het verschil weer rechtgetrokken door van die halve teamfights op bijv. bot.
Yup dat, maar ook veelal van die teammates die op avontuur gaan diep in de enemy jungle, zonder dat er geward is. Alle kans voor die mid laner, die je net op flinke achterstand hebt gezet, om weer terug te komen. Onnodig risico's nemen ook al sta je als team voor, daar excelleert men in Silver in.
Rik91 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:40:
Als lane winnen definieer ik meestal OF qua gold voorstaan (kills en CS) OF gelijk staan maar dat mijn champ een betere mid/late-game heeft dan mijn directe tegenstander. En minimaal een turret is meestal ook wel handig.
Misschien moet je nog iets strenger zijn voor jezelf :P

Althans als ik voor mezelf spreek: ook al heeft mijn mid lane champion een betere mid/late game dan de enemy mid, dan nog ben ik niet tevreden als het slechts 'gelijk' staat. Je kunt er in solo queue onvoldoende op rekenen dat je met je sterkere late game wel even het verschil gaat maken. In theorie zou dat inderdaad het geval moeten zijn, maar let wel, dit is solo queue in Silver. Kortom, de kans is altijd aanwezig dat je teammates al zoveel hebben zitten throwen dat je late game al bijna geen kans meer maakt. En dan zul je hooguit nog een kans maken als je mid lane echt gestompt hebt; enkel gelijk spelen is dan niet genoeg om te compenseren voor je slechte teammates.

Zorg dus dat je je solo lane behoorlijk overtuigend uitkomt, want je kan nooit teveel rekenen op de rest.
Op je favoriete mid/top laner(s) moet je eigenlijk gewoon het gevoel hebben: wie ik ook tegenover me krijg, die lane is van mij.

Gebruik je smart cast trouwens? Is ook weer niet zaligmakend, maar als ik eraan terugdenk hoe ik eind season 3 en begin season 4 nog vrijwel niks zat te smart casten....

En probeer zoveel mogelijk te duo queuen. Heb je een keer een game gehad waarbij je een goeie teammate zag, gewoon proberen te frienden en kijken of ie ook wil duo'en. Dat scheelt nogal, als je er zeker van bent dat je nog een degelijke speler in je team hebt.

[ Voor 43% gewijzigd door Koekiemonsterr op 06-03-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Sowieso, gokken op lategame moet je dat wel met je hele team doen, dat kan je niet alleen.

Hoevaak je wel niet als team volledig gestompt word, heb je zelf nog geen turret neergehaald maar wel een inhib kwijt na 20 minuten. Altijd weer een bijdehandje die dan zegt: "just defend, we have better lategame".

What lategame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Is er ergens een lijst te vinden met ieders main role en rank?
Lijkt me namelijk best leuk om dat is in te zien.

Zelf ben ik Support Silver 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ik fill en speel random champions, ~master

Overigens is er inderdaad niet echt een succesformule voor soloqueue. Alle tips die voor mij werken op dat elo werken voor mij omdat ik niet op dat elo zit. Het is goedbedoeld advies als iemand roept 'Doe dit, pak dat en stomp lane, win game', maar dat werkt dus niet voor iedereen.

Wel zou ik junglers adviseren om meer te counterganken dan te ganken, dus ward 'redelijk' diep de jungle. Mensen hebben op laag elo vaak de neiging enorm te overcommiten op ganks/engages met flashes en ults, dus dat zou met een 2v2 makkelijk te turnen zijn (en zorgt overigens voor enorm makkelijke tilt bij enemies, die elkaar gaan blamen voor 'no follow' of 'trash jungler nice gank').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik zat eens even te rekenen, maar op level 6 heeft Jax met een proc van zijn R + leap + Empowered Strike + sheen proc een burst van +500 damage. En dat elke 10 seconden. Is dat OP?

[ Voor 7% gewijzigd door Xanthian op 06-03-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Dan zal Jax dus wel voor/op lvl 6 moeten basen om met 1200 gold een sheen te halen.
Verder reken je niet mee dat de enemy armor en mr heeft, dus de volle 500 haal je al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xanthian schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:29:
Ik zat eens even te rekenen, maar op level 6 heeft Jax met een proc van zijn R + leap + Empowered Strike + sheen proc een burst van +500 damage. En dat elke 10 seconden. Is dat OP?
Nee. Waarom zou het? Verder is hij niet bijzonder tanky en vergooit gelijk zijn escape en defense mechanism als hij deze damage wil doen. Een Jax die zijn gehele combo gebruikt is extreem zwak tegen iemand die ineens gaat terugvechten. De fout die mensen maken is na die QWE bang weglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Slow but steady! Gold IV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat is Vlad ook een zwakzinnige top :') zelfs met 40% CDR veel te lange cooldowns om ook maar enigzins nuttig te zijn. Iedereen sloopt je helemaal kapot na een QE, want het zijn toch gratis hits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Inmiddels ook al Gold III (dat ging bijzonder snel, 8 wins met ertussen ergens 1 loss (dat was tijdens m'n promo's).

Aangezien ik voelde dat het met Vlad toch minder liep heb ik m'n oude getrouwe gentleman Cho'Gath terug opgepikt, dat blijft toch zo'n heerlijk champ, spijtig dat z'n kit eigenlijk wat outdated is.

Als ik support ga ik gewoon altijd alistar blijven spelen, zo'n underrated champion momenteel, echt ideaal voor soloQ als je je ADC niet kent en hem van z'n idiote plays kunt redden. En echt, zelfs in Gold zie ik mensen die zo stom zijn te dicht bij te tower te komen waardoor een flash knockup-knockback in the tower een gratis kill is voor m'n ADC (niet dat dit zo vaak voorkomt, maar ik zou toch denken dat op dit niveau je wel zo slim bent...)

Natuurlijk heb je dan ADC's die gewoon blijven farmen & de enemy ADC negeren waardoor die wegloopt op 1/3e HP en dan lopen klagen als ze achteraf gepakt worden omdat ik even niet in lane ben om even naar mid te roamen terwijl ze blijven pushen ipv te backen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jebus4life op 09-03-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ik moet nu langzamerhand toch echt concluderen dat League of Legends voor mij minder aantrekkelijk wordt om te spelen. Het plezier is simpelweg amper tot niet meer aanwezig. Ik ben de laatste tijd dan ook steeds meer richting CS:Go gegaan vanwege een aantal simpele factoren waarin Riot imo te kort heeft geschoten.

- De jungle: Het is simpelweg niet leuk om nog te junglen, het is een survival-tocht geworden waarbij je het idee hebt dat je in 1 of ander strafkamp terecht bent gekomen waar je jezelf uit dient te vechten;
- Afwisseling: Waar Riot aan het pleiten was dat het spel meer divers diende te worden en waar men af wilde van de standaard picks voor bepaalde posities zijn we weer helemaal terug bij af. Gemiddeld 4 viable picks per lane is natuurlijk een grap als je bekijkt dat er 120+ champions in de game zitten. Dus 20 goede picks en 100+ minder goede picks;
- Dragon buff = insta-win: Goed dat is natuurlijk wat geflatteerd en is ook niet altijd het geval echter was er al uitgezocht dat 80% van de teams dat de eerste dragon-buff pakt de game ook wint. Een buff die zoveel impact op een game heeft moet niet door maar 3 of zelfs in sommige gevallen 1 persoon gesoloed kunnen worden, I-Win buttons hebben geen flikker te zoeken in een strategie game. Tevens vind ik het toevoegen van Dragon-buffs in soloqueue een zeer slechte ontwikkeling. Leuk voor team-ranked of LCS maar het heeft een negatief effect voor soloqueue;
- Torens: Wat een ongelofelijke grap. De outer-turrets kun je haast ompissen zonder dat je er erg in hebt. De enemy heeft zin om je te killen? Np jungler / laner duiken op je en komen beide weg zonder een krasje. Dat is in ieder geval het gevoel dat de huidige torens mij geven. Tevens het mechanisme van 1 of andere pis-straal die uit een toren komt, haal maar gewoon weer weg en schiet maar gewoon weer charges;
- Minions: Minion-blocking is weer volop aanwezig en maakt het traden af en toe ronduit irritant;
- Baron-buff: Weinig kans nog een op come-back (zelfde overigens voor een 5 dragon buff enemy team) Waar zit de strategie exact in dit concept? Eenmaal op achterstand is er bijna geen optie meer om nog terug te komen in de game, ondanks dat jij misschien de enige bent die zijn lane hard heeft gewonnen;
- Picks/Bans: Hier jongens ban maar 6 champions, we hebben er ondertussen voor gezorgd dankzij al onze patches en nerfs op andere champs dat je dan alsnog 3 tot 4 irritante OP champs over houd, have fun!;
- Knock-ups: Mooi man zoiets als tenacity, jammer alleen dat het niets uithaalt tegen elke fucking champ die de afgelopen jaren zijn uitgekomen want ze moeten allemaal minimaal 1 knockup hebben. So much counterplay!;
- 1 mistake = game over: Hoe vaak het niet gebeurt is dat je late game 1 foutje maakt en je vervolgens kunt zien hoe (dankzij wederom de geweldig sterke towers) het enemy team dwars door je base heen schiet en de overwinning binnenhaald;
- Smite-away no fucks given: Degene die het mechanisme heeft bedacht dat het maar nodig moest zijn dat je spelers kunt smiten mag wat mij betreft zijn ontslagpapieren ophalen (zal Ghostcrawler wel weer geweest zijn, die wist ook heel goed de lol uit WoW te halen) alle knockups etc waren nog niet voldoende om je af te stoppen, nee hier ook nog eens een smite-slow (waardoor het gelijk onmogelijk wordt om nog een andere ADC te spelen die geen escapes heeft);

En dit zijn slechts nog maar de hoofdpunten voor mij, zo kan ik de lijst nog wel langer maken...

Voeg daarbij nog eens een stel kinderen in game die gaan lopen trollen zodra ze een keer dood zijn gegaan en je hebt een compleet pakket van een game die alle charme heeft verloren om nog daadwerkelijk leuk te zijn om te spelen. Hence zelfs erna kijken wordt met de week onaantrekkelijker. Ik begin steeds meer te snappen waarom de meeste pro-spelers het voor gezien houden en simpelweg nog wat lopen aan te kutten in soloqueue.

Ik zeg het niet graag maar ik mis season 4, en eigenlijk nog meer season 3.

/end of rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
- Smite-away no fucks given: Degene die het mechanisme heeft bedacht dat het maar nodig moest zijn dat je spelers kunt smiten mag wat mij betreft zijn ontslagpapieren ophalen (zal Ghostcrawler wel weer geweest zijn, die wist ook heel goed de lol uit WoW te halen) alle knockups etc waren nog niet voldoende om je af te stoppen, nee hier ook nog eens een smite-slow (waardoor het gelijk onmogelijk wordt om nog een andere ADC te spelen die geen escapes heeft);
+ 5-10% van een ADCs HP met die 100-200 True Damage early game. Kite je op 100 HP een Warwick eruit, komt z'n Smite weer up voor een graties kill. :') Het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat als een Vi of Jarvan de knockups en 1000-2000 unit gap closer mist, ze dan geen kill meer kunnen pakken.

Snap persoonlijk niet waarom Dragon en Baron niet omgewisseld zijn. Baron is eigenlijk compleet irrelevant tenzij je in dat tijdsvak ook de enemy lanes en base kan flooden. Catch is wel dat je team op alle 3 de lanes met creeps mee moet lopen en verder door Baron niet gebuffed zijn, dus nog even vatbaar voor ganks als daarvoor.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 10-03-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Tsja... Je kan je idd afzetten tegen de verandering(en) of ze proberen te accepteren.
De jungle is gewoon kijken hoe je er het best gebruik van kan maken en dat moet nog geaccepteerd worden. Blijkbaar vinden randoms het nogsteeds niet normaal dat ik als top laner een camp meeneem.

Verder begreep ik dat er op de PBE wordt geexperimenteerd met de turrets, dus daar zal vast een aanpassing op komen. Ik heb overigens niks tegen de lazer turrets het is in mijn ogen wel goed dat de turret niet een vol schot nodig heeft voor een 10hp minion.

Dragon + Baron... Tsja, daar valt over te discussieren. Ik heb niks tegen het idee en komt het bij jou nou echt zó veel voor dat een team 5 dragons haalt?

Smite op champs ben ik ook geen fan van. Keuze tussen verschillende smites, minibuffs en andere smite upgrades vind ik persoonlijk niet erg.

Knockups heb ik ook niet veel mee. Die zijn er echt te veel aan het komen en tenacity met daar ook gewoon effect op hebben, dan zorgen ze maar dat je minder hoog de lucht in gaat. Het is sowieso niet logisch dat Sion of boom even hoog de lucht in vliegen als een Yasuo.

En die lategame finishes zijn volgens mij altijd al wel geweest, toch? Als je voorstaat gewoon zorgen dat het niet zo ver kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
TheBrut3 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:46:
Tsja... Je kan je idd afzetten tegen de verandering(en) of ze proberen te accepteren.
De jungle is gewoon kijken hoe je er het best gebruik van kan maken en dat moet nog geaccepteerd worden. Blijkbaar vinden randoms het nogsteeds niet normaal dat ik als top laner een camp meeneem.

Verder begreep ik dat er op de PBE wordt geexperimenteerd met de turrets, dus daar zal vast een aanpassing op komen. Ik heb overigens niks tegen de lazer turrets het is in mijn ogen wel goed dat de turret niet een vol schot nodig heeft voor een 10hp minion.

Dragon + Baron... Tsja, daar valt over te discussieren. Ik heb niks tegen het idee en komt het bij jou nou echt zó veel voor dat een team 5 dragons haalt?

Smite op champs ben ik ook geen fan van. Keuze tussen verschillende smites, minibuffs en andere smite upgrades vind ik persoonlijk niet erg.

Knockups heb ik ook niet veel mee. Die zijn er echt te veel aan het komen en tenacity met daar ook gewoon effect op hebben, dan zorgen ze maar dat je minder hoog de lucht in gaat. Het is sowieso niet logisch dat Sion of boom even hoog de lucht in vliegen als een Yasuo.

En die lategame finishes zijn volgens mij altijd al wel geweest, toch? Als je voorstaat gewoon zorgen dat het niet zo ver kan komen.
Het verschil zit hem erin, dat de voorgaande seizoenen ook changes werden gemaakt, maar niet in zo'n mate dat het spel gewoon niet plezierig meer aanvoelt. Er is teveel onzin toegevoegd wat simpelweg niet nodig was, de enige echte goede changes die ik tot dusver heb gezien zijn de trinketward (en met name de upgrade), de boot-enchants en de vernieuwde recipes voor verschillende items zodat je niet meer met meerdere van 1 rond hoeft te lopen om een upgrade te maken.

Voor de rest is het echt allemaal overbodig geweest. Het kapot nerfen van enkele champions is ook gewoon een lachertje. Laten we een paar voorbeelden nemen:

- Nidalee: Van een OP Bruiser toplane dmv een nerf en vele buffs een vervelende AP speergooiende champ die ze vroeger ook was maar nu ook nog eens sterk in de jungle;
- Kassadin: Van vervelende OP midlaner generfd naar een champion met een jump die korter is dan een flash en inmiddels op de PBE alweer terug naar zijn oude spring-status die aardig dichtbij zijn oude vorm komt;

En wederom kan ik tal van champions noemen die recentelijk zijn generfed om vervolgens weer gebuffed te worden naar een bijna oude versie van het oorspronkelijke concept. Dat is geen reworken dat is gebrek aan creativiteit en besluiteloosheid omtrent het oplossen van problemen.

Laten we niet vergeten dat momenteel Veigar en Mordekaiser beide zijn geslachtofferd voor een nutteloze nerfhammer.

En waar word je dan vervolgens weer blij mee gemaakt? Jongens we gaan binnenkort Shen buffen, like wtf. Ja Shen is momenteel in een enorm slechte positie maar wat dacht je ervan om eens te kijken naar waar je de afgelopen tijd hopeloos de mist mee bent ingegaan? 1 tip, begin eens bij de letter A (en werk zo de lijst af) en ga kijken hoe je kunt zorgen dat die champions weer terug komen op een fatsoenlijke optie om te picken in champ select. Dan kun je voorlopig stoppen met het uitbrengen van nieuwe skins/champions, want er is genoeg werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Je moet ook niet overdrijven he; op pro niveau zijn dit seizoen al 80 van de 123 champions voorbij gekomen (gespreid over alle regio's). Ik zeg niet dat dit altijd representatief is, maar dan kan je moeilijk spreken over dat er nauwelijks viable picks zijn

http://www.reddit.com/r/l...en_played_in_s5_pro_play/

In die lijst zijn Malzahar & Heimerdinger (de 2 champs met de hoogste winrate in SoloQ momenteel) nog niet eens gespeeld (omdat ik snap dat die in de pro scene minder nuttig zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Jebus4life schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:22:
Je moet ook niet overdrijven he; op pro niveau zijn dit seizoen al 80 van de 123 champions voorbij gekomen (gespreid over alle regio's). Ik zeg niet dat dit altijd representatief is, maar dan kan je moeilijk spreken over dat er nauwelijks viable picks zijn

http://www.reddit.com/r/l...en_played_in_s5_pro_play/

In die lijst zijn Malzahar & Heimerdinger (de 2 champs met de hoogste winrate in SoloQ momenteel) nog niet eens gespeeld (omdat ik snap dat die in de pro scene minder nuttig zijn).
Enorm representatief met soloqueue, met name omdat ik elk weekend LCS speel. En omdat ze eenmaal gespeeld zijn betekent het niet gelijk dat ze viable zijn...

Ik vrees dat ik niet op een roze wolk zweef en mijzelf voor de gek wil houden dat lol momenteel echt geweldig is.

[ Voor 6% gewijzigd door Damien op 10-03-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Vanuit Silver kan ik toch wel het volgende stellen:

De spannendste games zijn de games die meteen het saaiste zijn: 10 metapicks, uit de pool van 25 Viable champions.

Wanneer iemand in een team van deze 25 afwijkt, door bijvoorbeeld eens een Viktor of een Mordekaiser te picken weet je voor 95% zeker dat de game binnen 25 minuten gespeeld is (misschien daarna nog een team dat 10 minuten kansloos defend, maartoch).

Waarom? Omdat deze Viktor ofwel ontzettend goed is met zijn champ, en men niet weet hoe er tegen te spelen, ofwel omdat deze Viktor op een vage website heeft gelezen dat Viktor ChampX countered.

Damien heeft gewoon een punt, ondanks dat het ietwat gechargeerd gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:15:
maar wat dacht je ervan om eens te kijken naar waar je de afgelopen tijd hopeloos de mist mee bent ingegaan? 1 tip, begin eens bij de letter A (en werk zo de lijst af) en ga kijken hoe je kunt zorgen dat die champions weer terug komen op een fatsoenlijke optie om te picken in champ select. Dan kun je voorlopig stoppen met het uitbrengen van nieuwe skins/champions, want er is genoeg werk te doen.
Als ze dit advies nou eens ter harte zouden nemen ja.... Geheel mee eens.

Ik erger me aan zo'n beetje elke nieuwe nieuwe champion die is uitgebracht. Vaak omdat ze die champions te compleet maken (wat heeft Rek'sai eigenlijk niet? heeft dmg, prima clear, knockups, damn goeie initiates en dito escapes, ranged poke en sustain) maar ook omdat er inderdaad een hele waslijst van champions is die wel wat love kunnen gebruiken zodat ze inderdaad ook weer eens met recht kunnen worden gepickt in champion select.

Genoeg voorbeelden te verzinnen van dergelijke champions. Bijvoorbeeld Varus, een oude favoriet van me.
In season 3 was ie in een prima positie: er was toen nog niet zo'n waslijst aan champions met knockups en gap closers om zijn mobility problemen af te straffen, die domme Bloodthirster change (een key item voor Varus) was er toen nog niet en het was nog vóór het Jinx/Lucian tijdperk. Maar toen kwamen Jinx, Lucian en nu die belachelijke Kalista, en ondertussen zijn Sivir, Kog'Maw en Tristana ook nog bewerkt. Maar Varus (of Ashe for that matter) krijgt niks. Ja een minuscule mana boost en ach binnenkort een cooldown verbetering van 2 hele seconden op zijn Q. Het feit dat zijn kit nogal underwhelming is (betrekkelijk nutteloze passive en W) en dat er dus iets wezenlijks moet gebeuren lijkt vrij duidelijk, maar kennelijk zijn ze te dom of te lui om er iets aan te doen.

Maar ja, nieuwe champions en skins betekent $ € $, dus het is duidelijk dat ze de voorkeur daaraan geven dan aan het verbeteren van champions die in een slechte spot zitten.

Ook dat recente gelul dat je minder RP krijgt voor je geld, wat dan te maken zou hebben met de wisselkoersen....prachtig lulverhaal om maar te verbloemen waar het om gaat: the moneyzzzz.
Ero-Sensei schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:08:
Damien heeft gewoon een punt, ondanks dat het ietwat gechargeerd gezegd wordt.
Daarom houden we ook van hem :P

[ Voor 6% gewijzigd door Koekiemonsterr op 10-03-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Is dat niet omdat mensen gewoon slecht zijn dan? :D

Maar je hebt daarin wel een punt, mensen durven niets alternatief pakken hoewel dat vaak goed werkt (of toch kan werken). Ik speel bv graag Cho'Gath, meer als 1 keer krijg ik dan mensen tegen die klagen op top dat ik early zoveel damage heb ondanks dat ik geen AP gebouwd heb (dan spreken we dus over Gold spelers die niet weten dat cho'gath hoge base damage heeft en een ult die true damage doet...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Er staat ook nergens dat een 1 trick pony niet werkt.
Kijk maar eens in de challenger tier hoeveel 1 tricks er tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:35

Secsytime

Automagisch

TheBrut3 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:00:
Er staat ook nergens dat een 1 trick pony niet werkt.
Kijk maar eens in de challenger tier hoeveel 1 tricks er tussen staan.
Beter 1 trick perfect, dan 10 trick matig :P (zo denken heel veel challengers er ook over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Ik speel als support ook zoveel mogelijk verschillende champions.
Denk daarbij aan Thresh, Blitzcrank en Alistar, maar ook aan picks als Veigar en Lux.
Ik kom vaak zat tegen dat mensen niet begrijpen hoe ze tegen non-meta picks moet spelen.
en als ik wel een meta-pick heb, speel ik op onverwachte manieren, zodat ik altijd fatsoenlijke plays kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:15:
en ondertussen zijn Sivir, Kog'Maw en Tristana ook nog bewerkt. Maar Varus (of Ashe for that matter) krijgt niks.
Aan Kog'Maw is niets relevants veranderd. Q is nu een skillshot, nou bedankt. Kom we maken een champion die al lastig qua positioning was nog moeilijker door hem nog meer skillshots te geven, dus nu heb je er 3 ipv 2 terwijl je je slome ass ook nog eens in positie moet krijgen.

Om nog even in te spelen op "pro's hebben 80/123" gespeeld: Je vergeet dat zij premade 5v5 zijn en dat hier hele andere regels gelden. Overigens zie je in pro games ook gewoon een meerderheid met top tier champs wanneer mogelijk en af en toe een off-meta pick. Zo zag ik ook een LCS game waar Quinn een aantal keer mid werd gepicked en compleet vernedert. Leuk dat ze op die manier de gespeelde pool verbreden met loze plays.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 10-03-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Anoniem: 420148 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:20:
[...]
Aan Kog'Maw is niets relevants veranderd. Q is nu een skillshot, nou bedankt. Kom we maken een champion die al lastig qua positioning was nog moeilijker door hem nog meer skillshots te geven, dus nu heb je er 3 ipv 2 terwijl je je slome ass ook nog eens in positie moet krijgen.
Gaat me niet zozeer die Q change, dat is van langer geleden; recenter hebben ze zijn base stats en dmg wat generft, mede omdat ie sinds de Botrk change vrij sterk voor de dag kwam.

Maar daar gaat het niet zozeer over, het punt is dat ze hem bewerken (nerfen of buffen) gelet op hoe sterk/zwak ie op een bepaald moment is.

Dat is iets wat op Varus (of Ashe) allang had moeten gebeuren, gelet op hoe zwak zij al lange tijd zijn.

Varus in zijn huidige staat zouden ze nu never nooit zo uitbrengen, even jezelf inbeeldend dat Varus nog niet bestond en dat hij nu als nieuwe champion zou worden uitgebracht.

Hij is zo'n champion die wel eens onder de loep mag worden genomen. Precies zoals Damien zei: begin bij de letter A en loop die champions af die duidelijk onderdoen voor de rest, zodat we hen ook weer eens kunnen picken in champion select.

Overigens vond ik die nerfs op Kog'maw nou niet direct noodzakelijk, maar Kog'Maw als adc is nog steeds prima, gelet op zijn range en hypercarry potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Kog vind ik wel zo'n pick die totaal niet thuishoort in soloQ (niet dat mensen hem niet mogen spelen), maar Kog past toch duidelijk beter in een "protect the ADC" team, in soloQ heb je dat totaal niet.

Eigenlijk is dat hetgene wat me in soloQ zo stoort tegenwoordig, technisch merk ik dat er spelers beduidend beter als mij zijn, maar ze denken soms echt niet na. Gisteren had ik een team met erg weinig (veel te weinig) CC voor teamfight, maar zowel ik (vlad) & Graves deden zieke damage ondanks onze achterstand. Leona initiate altijd de fight (en niet per se slecht) waardoor er geen cc meer overbleef om te peelen voor Graves (ik kon m'n plan goed genoeg trekken aangezien ik als enige enorm fed was). Uiteindelijk die Leona moeten uitleggen dat ze niet moet initiaten, maar alle cc moet houden om te peelen voor Graves en dat we dan echt wel de damage hebben om te winnen. We krijgen 1 goede teamfight na 45 minuten waarin ik ze alle 5 kan ulten en de focus krijg, en Leona werkelijk prachtig Fizz van Graves kan afhouden en we acen ze waar enkel fiddle sterft en we kunnen finishen.
*Ik zie overigens ook een stuk eigen schuld in het hele verhaal, onze FP pakt Zed en nadien krijg ik top (als tweede pick) en neem Vlad. Op dat moment had ik al lang moeten beseffen dat we dus 0,0 cc hadden, onze jungler nam dan nog fiddle dus ik had toen niet Vlad moeten locken maarja, daar leren we weer van :)

[ Voor 74% gewijzigd door Jebus4life op 10-03-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Kog (en zo ook Ashe en Varus) passen vooral goed in Aram :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Even wat anders. Tip van de dag: Ga in ranked duo queuen!

Heb dat al vaker gezegd hier, maar zat ff naar wat recente resultaten te kijken:
  • Op smurf: van de 10 recentste ranked games 8 gewonnen
  • Op main: nog in placements, 6-2, nu met een 6 win streak (één van de losses was een troll game zonder duo; al verloren in champ select)
Overwegend positieve resultaten dus (excusez moi voor deze lichtelijk schaamteloze 'zelfverheerlijking'). Wat valt daaruit te leren?

Al zeg ik het zelf, ik speelde wel aardig, maar dat is niet de belangrijkste factor denk ik. Ik weet zeker dat ik solo nooit zulke winrates had neergezet.

Het feit dat ik (vrijwel) uitsluitend duo queue heb gedaan, dat lijkt mij de belangrijkste factor voor deze resultaten.

Ik heb op beide accounts voor deze matches met drie verschillende anderen duo queue gedaan. Allen prima spelers, maar geen Diamond smurfs ofzo, dus er moest nog wel gewoon gewerkt worden :)

In de meeste van deze duo queue matches stond ik op mid en de duo queue partner was ADC. Daar heb ik bewust op aangestuurd. Mijn duo partners waren veelal goeie adc's, en i.p.v. dan zelf support te gaan om hen extra te helpen, is mijn ervaring dat het meer loont als ik dan mid pak en win, omdat de duo partner als adc toch wel komt bovendrijven. Als je twee carry roles door goede spelers worden bemand, heb je duidelijk een goede kans de match te winnen.

Uiteraard hebben we af en toe ook wel wat geluk gehad. Zo had ik een game waarin ik met Xerath mid een beest werd, maar daar had de enemy Kata ook wel een aandeel in met haar runes bestaande uit 30 AP, scaling ap, en 0,0 armor of MR. Dus elke aa die ik kon landen kwam aan, en hetzelfde gold voor de Xerath poke. Maar ja, wat nou als er in die game i.p.v. mijn duo queue partner een random dude op adc stond die het moest afleggen tegen de enemy bot lane? Dan werd het feit dat ik Kata had opgerold en als Xerath sterk voor de dag kwam, wellicht volledig teniet gedaan door een fed enemy bot lane en was de game winst allerminst zeker geweest.

Een ander voorbeeld van geluk was de enemy jungler laatst: Trundle. Ik speelde hem graag een tijd in season 4 als top laner, maar vond het allerminst een slimme jungle pick. En dat bleek. De Trundle jungle pick speelde ons erg in de kaart: Trundle eindigde 2/17/12.

Moraal van dit verhaal: als je zeker weet dat je via duo queue twee degelijke spelers in je eigen team hebt, die in principe hun lane zullen winnen en ook nog eens allebei een aparte lane kunnen bemachtigen, dan verhoog je je win kansen. Althans, dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Placements is anything can happen :p 8/2 gegaan door merendeels solo spelen. Nu lekker aan het schommelen op Gold 2/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-06 22:08
TheBrut3 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:33:
Kog (en zo ook Ashe en Varus) passen vooral goed in Aram :+
Varus doet het ook prima in dominion. :p

Maar als ze Varus weer weten terug te krijgen naar het pre-Bloodthirster change tijdperk in de zin van zijn poke kracht (wat schijnbaar de "niche" voor hem wordt) zie ik het nog niet zo somber voor hem in. Hij is nu op zich ook al prima speelbaar, je hebt alleen totaal geen mobility, wat nogal eens een probleem is :+. Als zijn E spell wat sneller zou landen zou dat al helpen (of bijvoorbeeld een korte movement speed buff zou geven als je weg rent).
Ik denk niet dat zijn passive en W zozeer het probleem zijn. Helemaal aangezien zijn passive snellere procs geeft voor zijn W. Die twee skills samen geven een enorme damage boost, alleen heb je het misschien niet zo snel door dat je bijvoorbeeld 20% sneller aanvalt in lane. Zijn passive helpt ook aardig om minions mee te farmen en 1 punt in zijn W zorgt er voor dat je caster minions veel makkelijker kunt last hitten onder je turret.

Brand zijn ultimate gaat overigens misschien eindelijk bounchen op untargetable targets (zoals Zhonya's). Ooit mijn favoriete champion, maar hij heeft totaal geen escapes en is dus nogal snel de zak door alle dashende champions tegenwoordig.
Daarnaast is Xerath gewoon een betere Brand. Xerath heeft een langere range stun die niet afhankelijk is van het eerst raken van een spell. Een W die niet alleen slowed, maar ook nog dikke damage doet. En daarnaast uiteraard zijn Q/R voor long range AoE damage.
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:15:
Ook dat recente gelul dat je minder RP krijgt voor je geld, wat dan te maken zou hebben met de wisselkoersen....prachtig lulverhaal om maar te verbloemen waar het om gaat: the moneyzzzz.
Niet echt een lulverhaal. De euro is al zo'n 22% gedaald in de afgelopen 9 maanden t.o.v. de Dollar.
http://www.wisselkoersen....raph.aspx?valutaid=638299
Uitgaande van puur die wisselkoers zou je een grotere daling dan 11% in RP verwachten.

Maar feit is wel dat de euro ook eens 1,5 dollar waard is geweest en toen kregen we relatief gezien te weinig RP voor onze euro kijkende naar die wisselkoers. En de grote vraag is natuurlijk of we weer meer RP krijgen als (mocht het ooit gebeuren) de euro weer sterker wordt. (Waarschijnlijk niet.)

En het gaat hier inderdaad over "moneyzzzz" :P.

[ Voor 35% gewijzigd door Thormodo op 11-03-2015 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
DuoQ werkt ook wel goed, maar dat betekend ook dat je tegenstanders een premade hebben en dat kan ook beide kanten op (met smurfs enzo). En het hoeft niet ADC + APC te zijn, het gaat er vooral om dat je samen lekker kan snowballen. Mid + Jungle of Jungle + Top (met TP) werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ik vind premade voor soloq niet zo heel denderend eigenlijk. Maar goed, zo vaak heb ik op m'n main ook niet kunnen duoqen.

Overigens hoeft een duo in het ene team geen duo in het andere team te betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
De meeste games die ik verlies zijn als er een duoq in mijn team zit.

Verder Koekie, mooie resultaten, maar niet echt representatief denk ik. Daar zijn het te weinig games voor.

Ik stond een week geleden op 97 LP Silver 4 waar ik in Bronze 4 begon dit seizoen. Veel wins gehad dus. Daarna een lossstreak van 10+ games en ik sta gewoon lekker 0 LP S5 al games op rij.

Gisteren was ik het beu en ben door blijven spelen tot de eerste win. Gelukkig is die binnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ik zat halverwege G3 maar ben nu afgezakt terug naar G4 :/
Samen met m'n DuoQ partner (die gisteren wel onder z'n niveau speelde voor zijn doen) ook een aantal echt slechte teams gehad (dat helpt natuurlijk niet), een twitch jungle die lvl 3 was toen ik op top al lvl 6 was omdat hij gewoon geen clearspeed had en het concept ganken niet begreep.

Zonde want ik speelde eigenlijk abnormaal goed voor mijn doen (bv 2 games Irelia gespeeld waarvan ik zelf vind dat ik daar in lane niet zo denderend mee ben, en 2 keer m'n lane opponent volledig kapotgemaakt).

Achja, hopen dat het vanavond wat beter loopt en ik terug in m'n promo's naar Gold 3 raak :)

*Nuja, eerste losstreak op bijna 14 dagen, ik ben van 1 ruk van Silver 2 doorgestoomd naar Gold 3 door echt goede teams bij momenten dus echt reden tot klagen heb ik nog niet

[ Voor 11% gewijzigd door Jebus4life op 11-03-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ero-Sensei schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:31:
Verder Koekie, mooie resultaten, maar niet echt representatief denk ik. Daar zijn het te weinig games voor.
Klopt, maar ook als ik een veel groter aantal games zou checken, zou mijn mening over duo queue niet veranderen.
Jebus4life schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:49:
Ik zat halverwege G3 maar ben nu afgezakt terug naar G4 :/

Nuja, eerste losstreak op bijna 14 dagen, ik ben van 1 ruk van Silver 2 doorgestoomd naar Gold 3 door echt goede teams bij momenten dus echt reden tot klagen heb ik nog niet
Tja dat geluk moet je ook een beetje hebben.

Gister hadden we dat niet.
Ik zat met duo Rsnnn in een game die we verloren, met name dankzij twee teammates die door het ijs zakten. Helaas kreeg ik geen mid. Blitz en Yasuo hadden elk 12 deaths, veelal totaal onnodig. Dit terwijl ik 9/4/12 op Vi ging en Rsnnn met Graves 15/3/3.
Yasuo had first blood op enemy Fizz (die had 36 ap runes en verder 0 armor 0 MR), maar slaagde er daarna toch in om Fizz de ene na de andere kill te geven door veel te veel risico te nemen. En ook al werd Yasuo gecampt door Fiddles en was er ook nog een Velkoz supp die veel dmg deed, Merc Treads bouwen ho maar! Ook geen Shiv trouwens. En op het cruciale moment in een late game teamfight vergat ie op R te drukken na een Malphite engage. Toegeven, ik maakte daar ook de fout door onvoldoende te peelen voor Rsnnn, maar waarschijnlijk had dat niet veel meer uitgemaakt, want als ik de Velkoz niet had gefocust, had ie damn veel dmg gedaan. Ondanks zijn supp role deed ie de meeste dmg van iedereen. Onze comp om Yasuo in stelling te brengen redde het niet omdat Yasuo zelf niet al te best was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
"GROMP POISON 4 + (8 x level) ⇒ 10 + 10% of bonus health", leuk voor tank junglers, vooral in combinatie met een Liandry's Torment, gratis damage op de tegenpartij wanneer iemand je aanraakt :D

Kassadin is weer iets wat gebufft, beetje vaag, ze hebben maar erg weinig de tijd gehad denk om te zien wat voor effect het had om zijn ult range te verminderen...

Verder nog wat changes waarvan ik denk, moest dit nou echt?

http://euw.leagueoflegend...ates/patch/patch-55-notes

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Mebus schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:43:
"GROMP POISON 4 + (8 x level) ⇒ 10 + 10% of bonus health", leuk voor tank junglers, vooral in combinatie met een Liandry's Torment, gratis damage op de tegenpartij wanneer iemand je aanraakt :D

Kassadin is weer iets wat gebufft, beetje vaag, ze hebben maar erg weinig de tijd gehad denk om te zien wat voor effect het had om zijn ult range te verminderen...

Verder nog wat changes waarvan ik denk, moest dit nou echt?

http://euw.leagueoflegend...ates/patch/patch-55-notes
Nidalee spelers kunnen weer opgelucht adem halen, het hoofdprobleem (haar Q damage) is onaangetast gebleven. TRUNDLE HYPE *O*

Oh en laten we natuurlijk niet de enorme Vi nerf vergeten :+. Goedzo Riot zo pak je balans aan. Vi's probleem is inderdaad de damage op haar ult, niet haar E...

Ach laat ik maar niet langer posten over changes, want de manier van changes doorvoeren zijn ronduit lachwekkend. Goh jongens we hadden Kassadin toch iets te hard generfd, who would have ever known...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ze moeten gewoon lekker stoppen met al dat balanceren, je krijgt het toch nooit goed. Al doen ze het volgens mij niet omdat champs echt TE sterk zijn maar omdat ze gewoon een meta willen die niet steeds hetzelfde is.

Iemand trouwens ervaring met vulcun.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Mis ik wat of is je sarcasme te geavanceerd voor me? De 20% buff op all ranks is leuk, en de ult werkt nu zoals hij hoorde te werken. Maar geen extreme buff toch?

Ik ga hem iig weer eens proberen, beetje tankier dit keer... Met bami pangang item :x

[ Voor 3% gewijzigd door IdieEasy op 12-03-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Damienx2 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:51:
[...]

Nidalee spelers kunnen weer opgelucht adem halen, het hoofdprobleem (haar Q damage) is onaangetast gebleven. TRUNDLE HYPE *O*

Oh en laten we natuurlijk niet de enorme Vi nerf vergeten :+. Goedzo Riot zo pak je balans aan. Vi's probleem is inderdaad de damage op haar ult, niet haar E...

Ach laat ik maar niet langer posten over changes, want de manier van changes doorvoeren zijn ronduit lachwekkend. Goh jongens we hadden Kassadin toch iets te hard generfd, who would have ever known...
Net zoals de extra passive op Tristana haar Q en de Xin buff.. Xin deed het nog best redelijk in de huidige meta?

En dan die nieuwe ap item.. "Gains charges upon moving or casting. At 100 charges, the next spell hit expends all charges to deal 100 (+0.15 ability power) bonus magic damage to up to 4 targets on hit. Applies spell Effects (e.g., Spell Vamp, Rylai's, etc).". Misschien leuk voor Cas?

Had trouwens eens het lijstje van top 200 spelers gepakt op euw.op.gg om te zien hoeveel verschillende champs er worden gespeeld door hun, dit zijn er maar 87! En veel van die champs worden ook maar door 1 of 2 personen gespeeld.

http://pastebin.com/z1K57S6D

Aantal = gepakt door verschillende aantal spelers.
Gespeeld = Totaal gespeeld door de verschillende aantal spelers.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Die Vi "nerf" wtf :s

En wanneer komen er eindelijk nog eens nerfs voor Rek Sai? Van een OP champion gesproken :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Jebus4life schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:07:
Die Vi "nerf" wtf :s

En wanneer komen er eindelijk nog eens nerfs voor Rek Sai? Van een OP champion gesproken :s
Zie hem anders niet tot nauwelijks meer in ranked, waarom dat is weet ik niet, want die gap-closer, knock-up en dmg die die heeft is alsnog best veel. Hij is laatst nog 'wat' generfed..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Mebus schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:11:
[...]

Zie hem anders niet tot nauwelijks meer in ranked, waarom dat is weet ik niet, want die gap-closer, knock-up en dmg die die heeft is alsnog best veel. Hij is laatst nog 'wat' generfed..
Ik probeer ze altijd banned te houden als kan, en ik snap idd niet waarom ze niet vaker gespeeld wordt maar dat is voor mij veruit de sterkste jungler op dit moment... De enige die wat in de buurt komt qua scaryness is Vi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Jebus4life schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:15:
[...]

Ik probeer ze altijd banned te houden als kan, en ik snap idd niet waarom ze niet vaker gespeeld wordt maar dat is voor mij veruit de sterkste jungler op dit moment... De enige die wat in de buurt komt qua scaryness is Vi
J4, Fizz en denk dat met de 5.5 patch de tank junglers ook weer een grote rol gaan speler in de jungle.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Mebus schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:18:
[...]

J4, Fizz en denk dat met de 5.5 patch de tank junglers ook weer een grote rol gaan speler in de jungle.
Zou je zeggen dat maokai ook weer beetje viable wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenpearl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-04-2022
Mooi staaltje balancing weer, deze keer voor de tank junglers :z . Ook de verwijzing dat waarschijnlijk amumu en sejuani de nerfbat gaan krijgen, natuurlijk mijn 2 favoriete junglers (ook al speel ik ze wel bijna full AP glasscannon) :(

Vanavond mijn gepantserde beer maar weer eens van onder het stof halen, Volibear w changes op minions + nieuw jungle item + gromp buff change = God tier en ik vond hem nu eigenlijk al enorm sterk in de huidige jungle.

[ Voor 9% gewijzigd door Greenpearl op 12-03-2015 10:32 ]

LoL: Greenpearlz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Rek'Sai is volgens mij meer een teamcomp champ in de hogere elo's. Ik kan me goed indenken dat Rek'Sai in de ELO's tot Diamond een stuk minder goed werkt.

Verder vraag ik me af wanneer een champ viable is? Is dat als de pro's hem spelen of is dat als deze champ in jouw ELO een hoge pick/ban rate heeft met ook nog een aardige winrate.

Leuk lijstje trouwens Mebus. Je kan de 1 trick'ers er goed uit halen.
Kayle 1 - 307x
Nunu 1 -170x
Cho 1 - 199x
Fiora 1 - 107x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
IdieEasy schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:22:
[...]

Geen idee. Maar is dit niet een champ die onwijs veel mana gebruikt? Als je je items dus niet bij elkaar weet te krijgen ben je denk best wel fucked.
Greenpearl schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:24:
Mooi staaltje balancing weer, deze keer voor de tank junglers :z . Ook de verwijzing dat waarschijnlijk amumu en sejuani de nerfbat gaan krijgen, natuurlijk mijn 2 favoriete junglers (ook al speel ik ze wel bijna full AP glasscannon) :(

Vanavond mijn gepantserde beer maar weer eens van onder het stof halen, Volibear w changes op minions + nieuw jungle item + gromp buff change = God tier en ik vond hem nu eigenlijk al enorm sterk in de huidige jungle.
Voli ook altijd wel fan van geweest, vooral vanwege zijn passive en dat mensen jou bijna nooit igniten :+

Maar vooral gromp poison is erg handig voor tank-junglers zometeen, ook al heb je de buff maar voor 1:30, zodra iemand jou aanvalt pakken zij 10 + 10% of bonus health dmg op hun zelf. Dit in combinatie met een lia en je bent klaar :D

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

IdieEasy schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:22:
[...]

Hoezo "wordt"? Die is altijd viable geweest, maar wordt nauwelijks in de jungle gespeeld om met name 2 redenen:
- Mensen staren zich blind op de LCS. Daar worden J4, Lee, Vi en Reksai gebruikt dus daar junglen de meeste mensen mee
- Hij is beter in de toplane waardoor hij in de jungle wat "vergeten" is. In de jungle kom je vaak niet aan Rod of Ages toe omdat die vrij duur is en het build pad niet heel handig is (je komt gold tekort in de jungle).

Maar hij is nog steeds prima met zijn W als niet te missen gap closer en follow-up met Q. Clearsnelheid is ook redelijk ok, maar kost wel wat mana inderdaad. Vooral midgame rond de tweede blue krijg je daar wat last van. Lategame jungle je toch amper nog dus is dat niet zo'n issue meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Vicarious schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:11:
[...]

Hoezo "wordt"? Die is altijd viable geweest, maar wordt nauwelijks in de jungle gespeeld om met name 2 redenen:
- Mensen staren zich blind op de LCS. Daar worden J4, Lee, Vi en Reksai gebruikt dus daar junglen de meeste mensen mee
- Hij is beter in de toplane waardoor hij in de jungle wat "vergeten" is. In de jungle kom je vaak niet aan Rod of Ages toe omdat die vrij duur is en het build pad niet heel handig is (je komt gold tekort in de jungle).

Maar hij is nog steeds prima met zijn W als niet te missen gap closer en follow-up met Q. Clearsnelheid is ook redelijk ok, maar kost wel wat mana inderdaad. Vooral midgame rond de tweede blue krijg je daar wat last van. Lategame jungle je toch amper nog dus is dat niet zo'n issue meer.
Dat is niet zijn enige probleem waardoor hij minder gepickt wordt. Het is een teamchampion met name door zijn ult. Je hele team moet hier gebruik, en dat gaat in het ongecoördineerde soloQ niet altijd (lees: nooit) optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik heb zelden problemen met het spelen van Maokai, maar dat is idd op top. Zolang je de skills niet aan het spammen bent om te farmen heb je genoeg mana en door de passive ook veel health sustain, zeker tegen een champ die best veel skills gebruikt.

Het nadeel vind ik vooral de late game (low elo), je bent een tank en volledig afhankelijk van je team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ero-Sensei schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:21:
[...]

Dat is niet zijn enige probleem waardoor hij minder gepickt wordt. Het is een teamchampion met name door zijn ult. Je hele team moet hier gebruik, en dat gaat in het ongecoördineerde soloQ niet altijd (lees: nooit) optimaal.
Tja, ook in soloqueue heb je gewoon dragon en baron fights. Ik vind Maokai nou niet bepaald teamafhankelijker dan andere tank junglers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:28:
[...]

Tja, ook in soloqueue heb je gewoon dragon en baron fights. Ik vind Maokai nou niet bepaald teamafhankelijker dan andere tank junglers.
Is hij ook niet, nadeel van Maokai is dat hij gewoon niet de potentie heeft een game solo te kunnen carryen zoals bijvoorbeeld een Riven. Leuk zo'n tank maar als er geen damage in je team zit staat hij er maar wat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vicarious schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:28:
[...]

Dat is inderdaad het probleem van alle tank junglers (waaronder ik o.a. Sejuani, Maokai, Malphite en Nautilus versta) die gaan over het algemeen weinig in hun eentje doen, tenzij ze veel AP bouwen. Ik bedoel, wat gaat een Maokai alleen doen wanneer je top laner met half HP eruit pussied? Leuke snare en knockup en de laner wandelt er mooi vandoor met minimale schade. Dit in tegenoverstelling tot een Vi of Jarvan, die 1v2 de botlane er wel uitknalt met een Machete en een Brutalizer (such balance) en gemakkelijk laners duelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Damienx2 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:33:
Is hij ook niet, nadeel van Maokai is dat hij gewoon niet de potentie heeft een game solo te kunnen carryen zoals bijvoorbeeld een Riven. Leuk zo'n tank maar als er geen damage in je team zit staat hij er maar wat bij.
Dit dus, maar dat is het probleem met elke tank. Met bijv. Leona of Malphite kan je je CC spot-on raken, maar als het team er verder niks mee doet sta je er gewoon voor spek en bonen als klappenvanger tussen.
Pagina: 1 ... 22 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden