Secsytime schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:58:
[...]
Ik speel Vlad als een in-your-face champion met 2 safety nets en veel sustain door CDR (pool & zhonyas). Als je een carry of tank smite met een skirmishers blade, heb je true damage on basic attack op je target (voor iedereen + de % damage increase op targets met je ult), heb je vision op target en doet die 20% minder damage op je.
Daarnaast krijg je 350 HP, 10% CDR, 25% HP, een sunfire cape effect kan je gromp buff krijgen in de laning phase (die aanzienlijk sterker wordt) en je bent niet meer afhankelijk van bad een jungler die niet kunnen smiten

.
En zoals ik al aangaf heb ik late game vaak al 3.7k HP met 600 AP (omdat je AP naar HP scaled) doe daar maar eens 25% bij op

met je sustain, resistances, escapes, + % / true damage op targets en zieke damage. Volgens mij heb je dan de ultieme late game tankcarry.
Maar zoals ik al aangaf, ik wil het testen. (meten is weten

)
CDR had je toch al gemaxed in je oude build?
Ik probeer meestal 40% CDR te bouwen, Spirit visage, CDR boots en een WotA (+5% masteries). Hierdoor kan ik in de frontline blijven, super hard poken en bij elke engage van de enemy men W gebruiken om te escapen. Omdat je zo in your face bent bij de enemy merk ik dat ze mij focusen ipv de carries, maar met een zhonyas en W heb je 2 escapes. terwijl je carries een +damage buff krijgen op targets die je hebt ge ult.
Dan ziet je huidige item build er dus voorlopig uit als:
1. Spirit Visage
2. Will of the Ancients
3. Ionian Boots of Lucidity
4. Zhoya's Hourglass
5. Rylai's Crystal Scepter
6. Void Staff
(even naar je screenshots gekeken en Void Staff of Rabadon's Deathcap zie ik het meeste terug)
Dan is eigenlijk de vraag welk item ga je traden?
Spirit Visage vs jungle item
+400 health
+55 magic resistance
+10% cooldown reduction
+100% health regen
Unique: Increases your self-healing, health regen, life steal and spell vamp by 20%
vs
Enchantment : Cinderhulk
+350 Health
+25% Bonus Health
UNIQUE Passive - Immolate: While in combat, deals 15 (+1 per champion level) magic damage a second to nearby enemies. This increases up to 100% based on time in combat.
Verschil:
+37,5 Health ten opzichte van Spirit Visage
-55 magic resistance
-10% cooldown reduction (ik zie het niet terug bij de buff

zie:
http://www.surrenderat20....27-pbe-update.html#cinder)
-100% health regen (wat behoorlijk wat is als jij zegt dat je lategame op 3.7k zit met je huidige build)
En persoonlijk vind ik de passive van spirit visage aantrekkelijker dan die van Cinderhulk op Vlad
Maar voordat ik alle items ga vergelijken, welk item zou je eigenlijk uit je build halen, Spirit Visage zou het meest logisch lijken aangezien die qua stats het dichts bij komt en je bij de rest behoorlijk inlevert op penetration stats en/of extra AP.
Plus je levert je map pressence in, want je zult dan je teleport moeten opofferen, waardoor je een voordeel bied aan je enemy toplaner.
Zou overigens een sunfire cape dan niet gewoon aantrekkelijker zijn voor je om te bouwen?
Stats
+450 health
+45 armor
Passive Unique passive: Deals 25 + (1 × level) magic damage per second to nearby enemies (400 range).
Meer defenses, en meer damage output (start of the fight) van de passive zonder dat je Gromp er voor nodig hebt of uberhaupt smite.
[
Voor 4% gewijzigd door
Damien op 02-03-2015 15:33
]
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.