https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
De stacking groove heb ik nooit problemen mee, er uit komen wel.. Faka joe team, Need more stacksMcGryphon schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:30:
Nasus speel ik significant beter als ik stoned ben, dan kom ik lekker in die stacking groove
Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Dit was de beste troll tot nu toe denk
Voorheen speelde ik altijd ADC of jungle. Maar support met Sona is echt leuk!
Team heeft het mooi gefixt voor mij, stond top tegen een Riven en het ging vrij even (ik had iets meer CS, maar niet noemenswaardig). Ze misbruikte haar damage ook veel te weinig tegen mij, maar aangezien m'n botlane 10 kills had na een kwartier kon ik heel passief spelen. Geen risico's genomen en een makkelijke win
Edit: 1/0 Weer een erg makkelijke game aangezien ik weer een fed ADC in m'n team had, zelf ook lane makkelijk gewonnen 5-0-7 gegaan uiteindelijk. Tweede game achter elkaar waarin ik niet dood ga, moet ook een unicum zijn
[ Voor 25% gewijzigd door Jebus4life op 20-02-2015 21:31 ]
Gratz ik ben genaaid bij mijn promo's dcs van random gasten en al die ellende.Jebus4life schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:58:
Promo time
Team heeft het mooi gefixt voor mij, stond top tegen een Riven en het ging vrij even (ik had iets meer CS, maar niet noemenswaardig). Ze misbruikte haar damage ook veel te weinig tegen mij, maar aangezien m'n botlane 10 kills had na een kwartier kon ik heel passief spelen. Geen risico's genomen en een makkelijke win
Edit: 1/0 Weer een erg makkelijke game aangezien ik weer een fed ADC in m'n team had, zelf ook lane makkelijk gewonnen 5-0-7 gegaan uiteindelijk. Tweede game achter elkaar waarin ik niet dood ga, moet ook een unicum zijn
Syndra is wel een leuk poppetje, evenals Xerath, maar Xerath doet maar vrij weinig dat Ziggs niet kan. Eens wat verder kijken.
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Het is 1-1 inmiddels en ik zit in de Q, dus ik tzal erom spannen of het S2 blijft S1 zal wordenrwbk schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:27:
[...]
Gratz ik ben genaaid bij mijn promo's dcs van random gasten en al die ellende.
[ Voor 15% gewijzigd door Fanatic_FS op 20-02-2015 23:23 ]
Fanatic_FS schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:22:
Mijn song voor als dan eindelijk dat potje aram komt en ik ad bruiser blitz ga.
[video]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SClNolkdgcM]
AAAYYYY PEEEEE BLITZCRANK!!! FUCK YEAH!!
[ Voor 6% gewijzigd door McGryphon op 20-02-2015 23:32 ]
NeeeeeiiiinJebus4life schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:17:
[...]
Het is 1-1 inmiddels en ik zit in de Q, dus ik tzal erom spannen of het S2 blijft S1 zal worden
Een AFK game op de eerste match, en ja hoor lighting does strike twice....
Game 2 lock ik Ahri in als first pick. Numero 4 locked doodleuk Yasuo in voor mid en weigert iets anders. Ok ga ik wel top, zucht. Nee hoor, Olaf was al gelocked en die ging sowieso top en wilde geen jungle doen. Last pick locked Jax in voor top. Dus...geen jungler (niemand smite) en geen support. Ok ga ik wel Ahri supp.... Nou die bot lane winnen we in feite ook nog, ik eindig met Ahri iets van 7/8, maar die 2v1 top laners presteren het om zonder noemenswaardige enemy jungle ganks de enemy Wukong compleet te feeden. Talon wint natuurlijk ook van de nub Yasuo, en je kunt weer een irritante troll loss op je palmares bijschrijven.
[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 21-02-2015 02:39 ]
Vond het normaal al fijn als iemand 400+ AD heeft. Zojuist was Rumble (uiteraard iemand die zegt dat hij zou gaan carryen en bijna alles wint met Rumble) keihard aan het feeden met het resultaat dat Fiora 712 AD had.... nee geen typefout; 712 AD! Wist niet eens dat het kon zoveel...
Koekie, in zo'n geval speel je dit youtube filmpje af:Koekiemonsterr schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 01:48:
Nou kan nog erger hoor. Ik dacht laat ik ook maar eens placements op me main doen.
Game 2 lock ik Ahri in als first pick. Numero 4 locked doodleuk Yasuo in voor mid en weigert iets anders. Ok ga ik wel top, zucht. Nee hoor, Olaf was al gelocked en die ging sowieso top en wilde geen jungle doen. Last pick locked Jax in voor top. Dus...geen jungler (niemand smite) en geen support. Ok ga ik wel Ahri supp.... Nou die bot lane winnen we in feite ook nog, ik eindig met Ahri iets van 7/8, maar die 2v1 top laners presteren het om zonder noemenswaardige enemy jungle ganks de enemy Wukong compleet te feeden. Talon wint natuurlijk ook van de nub Yasuo, en je kunt weer een irritante troll loss op je palmares bijschrijven.
LoL ranked valt helaas niet altijd mee
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Verwijderd
Nooooo not coolKoekiemonsterr schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 01:48:
Nou kan nog erger hoor. Ik dacht laat ik ook maar eens placements op me main doen.
Haha, ga ik eens afspelen ja, it at least put a smile on my faceDamienx2 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:39:
Koekie, in zo'n geval speel je dit youtube filmpje af:
[video]
LoL ranked valt helaas niet altijd mee.
*Nuja, ik speelde Veigar altijd graag midden dus ik kan em effectief spelen
EDIT: aangezien enemy team een blitz had ben ik toch maar voor Morgana gegaan en zit ik wéér in m'n promo's (derde keer nu m'n kans wagen om naar S1 te gaan...) Wss opnieuw 2 van de 3 verliezen en dan de volgende winnen waardoor ik direct terug in promo's zit
[ Voor 47% gewijzigd door Jebus4life op 22-02-2015 01:19 ]
Als ik FP ben ban ik Morgana vrijwel als eerste ;PJebus4life schreef op zondag 22 februari 2015 @ 00:29:
Morgen? Ik ben nu lastpick en dat kan wel eens een Veigar support worden
*Nuja, ik speelde Veigar altijd graag midden dus ik kan em effectief spelen
EDIT: aangezien enemy team een blitz had ben ik toch maar voor Morgana gegaan en zit ik wéér in m'n promo's (derde keer nu m'n kans wagen om naar S1 te gaan...) Wss opnieuw 2 van de 3 verliezen en dan de volgende winnen waardoor ik direct terug in promo's zit
Idd, Morg ban is standaard.rwbk schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:18:
[...]
Als ik FP ben ban ik Morgana vrijwel als eerste ;P
Net EINDELIJK de pick gevonden om tegen Riven te spelen (de champ waarvan ik m'n lane ALTIJD verlies, zelfs als de riven slecht is): Cho Gath!
*4e keer in promo's naar S1; opnieuww 1-0
JAJA, Eindelijk Silver 1 ^^ Nu nog naar gold en dan ben ik tevreden, Plat ben ik echt niet goed genoeg voor spijtig genoeg
[ Voor 11% gewijzigd door Jebus4life op 23-02-2015 00:23 ]
Kan wel andere bans bedenken eigenlijk... Vi, Leblanc, Kat, Jarvan... Morg vindt ik eigenlijk een klein probleem vergeleken met bovenstaande mensen die elke 60 seconden een carry + omstaanders kunnen platleggen in lane phase.rwbk schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:18:
[...]
Als ik FP ben ban ik Morgana vrijwel als eerste ;P
Tevens eindelijk mijn name swap door RITO gedaan.. had op een oud accountje nog de naam DND staan
Geloof dat ik het gezien heb met jungle... where to pressure, objectives etc... Al om al, ik ben tevreden!
Ben er niet heel goed mee maar ik blijf die ult echt fantastisch vinden

Morgana vi Kat,Gnar, fizz en de andere 2 zijn dan N.o.t.k.Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:30:
[...]
Kan wel andere bans bedenken eigenlijk... Vi, Leblanc, Kat, Jarvan... Morg vindt ik eigenlijk een klein probleem vergeleken met bovenstaande mensen die elke 60 seconden een carry + omstaanders kunnen platleggen in lane phase.
Als ik al uberhaupt supports zou bannen, dan staan Janna/Braum/Thresh hence misschien zelfs Annie voorop in de rij.rwbk schreef op maandag 23 februari 2015 @ 07:51:
[...]
Morgana vi Kat,Gnar, fizz en de andere 2 zijn dan N.o.t.k.
Mijn bans zijn voornamelijk: Katarina, Fizz, Kalista, Zed, Vi, Jarvan IV. Ik heb nog geen game gehad waar de support Morgana zo hard out of control snowballde dat er geen stopppen aan was.
Gisteren nog een game met Rudy gespeeld waar onze Riven het blijkbaar niet fijn vond om in ELO Heaven te zitten. Dus rond de 2e minuut had hij netjes de Firstblood aan Gangplank gegeven, om nog geen minuut dmv een teleport weer dood neer te vallen bij Gangplank.
Gelukkig snowballde onze botlane behoorlijk hard en ging Rudy vrij goed op Annie vs Kassadin. Game uiteindelijk vrij simpel gewonnen en ervoor gezorgd dat Riven nog een game langer in ELO Heaven mocht blijven.

Ik vind Gnar niet erg banworthy wanneer er zoveel gevaarlijkers rondloopt. Gnar zou ik eventueel bannen als ik Riven of iets ga spelen en early pick heb, maar verder ook niet. Fizz zelfde verhaal eigenlijk, wordt nu vaak gimmicky met Botrk gespeeld en is met AP een stuk minder fucked up dan ervoor. Gewoon een Annie/Lissandra/Kayle in picken en niets aan het handje, na de nerfs is er erg veel counterplay mogelijk. Op top lane wordt er volgens mij sowieso weinig gebanned. Vooral Irelia en af en toe Riven, zodat je geen snowballing Riven krijgt die 12/0 gaat (alleen op enemy team ofc)rwbk schreef op maandag 23 februari 2015 @ 07:51:
[...]
Morgana vi Kat,Gnar, fizz en de andere 2 zijn dan N.o.t.k.
Snap die aversie voor Morgana op Tweakers niet echt. Vooral Plat V en lager bakken ze er meestal geen reet van met die snare en shield timing.
Season 3 Diamond Kassadin mag nu mooi naar Silver met z'n eBay accountDamienx2 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 08:16:
[...]
Gisteren nog een game met Rudy gespeeld waar onze Riven het blijkbaar niet fijn vond om in ELO Heaven te zitten. Dus rond de 2e minuut had hij netjes de Firstblood aan Gangplank gegeven, om nog geen minuut dmv een teleport weer dood neer te vallen bij Gangplank.
Gelukkig snowballde onze botlane behoorlijk hard en ging Rudy vrij goed op Annie vs Kassadin. Game uiteindelijk vrij simpel gewonnen en ervoor gezorgd dat Riven nog een game langer in ELO Heaven mocht blijven.Inmiddels is mijn eigen winrate ook eindelijk weer omhoog gegaan, nu zien of ik hem weer krijg zoals vorig seizoen.

[ Voor 38% gewijzigd door Damien op 23-02-2015 09:06 ]
Als er iets toxic is op de toplane dan is het Nunu wel

Gelukkig had ik het voordeel dat ik hem behoorlijk hard outscale, maar leuk spelen is anders.
Na een Spirit Visage en een Botrk kon ik hem redelijk aan, gelukkig speelde mijn team ook degelijk en won onze "troll" botlane best hard (Yasuo + Malphite) alleen mid was aan het verliezen van een Morgana.
Gezien mijn MR heavy items kon ik die morgana solo'en zonder een enkel probleem
"Don't let your dreams be memes"
Morg is voor mij gewoon een ban of pick omdat een goeie morgana de CC van de andere support teniet doet en daarbovenop zelf CC kan gooien. Thresh/Blitz hook, Ali combo, Annie stun, Taric stun, ... allemaal vrijwel nutteloos tegen een goeie Morgana.Damienx2 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 08:16:
[...]
Als ik al uberhaupt supports zou bannen, dan staan Janna/Braum/Thresh hence misschien zelfs Annie voorop in de rij.
Mijn bans zijn voornamelijk: Katarina, Fizz, Kalista, Zed, Vi, Jarvan IV. Ik heb nog geen game gehad waar de support Morgana zo hard out of control snowballde dat er geen stopppen aan was.
Gelukkig snowballde onze botlane behoorlijk hard en ging Rudy vrij goed op Annie vs Kassadin. Game uiteindelijk vrij simpel gewonnen en ervoor gezorgd dat Riven nog een game langer in ELO Heaven mocht blijven.Inmiddels is mijn eigen winrate ook eindelijk weer omhoog gegaan, nu zien of ik hem weer krijg zoals vorig seizoen.
Bij een gank kan je met je binding de grootste bedreiging vastzetten als je wegloopt (ik ga altijd uit van eht feit dat m'n carry stom is en ik hem minstens 10 keer moet redden in een game, daarom dat ik graag morg or alistar speel als ik moet supporten), vanaf lvl 6 dubbele CC (in teamfights is de ult met gebruik aan zhonyas idd niet zo geweldig, maar situational nog altijd erg goed).
Nog nooit een Nunu top tegengehad, maar kan me moeilijk voorstellen dat dat zo sterk is?Wootlock schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:53:
Afgelopen weekend een game gehad als Shyvana tegen een nunu top.
Als er iets toxic is op de toplane dan is het Nunu wel
Gelukkig had ik het voordeel dat ik hem behoorlijk hard outscale, maar leuk spelen is anders.
Na een Spirit Visage en een Botrk kon ik hem redelijk aan, gelukkig speelde mijn team ook degelijk en won onze "troll" botlane best hard (Yasuo + Malphite) alleen mid was aan het verliezen van een Morgana.
Gezien mijn MR heavy items kon ik die morgana solo'en zonder een enkel probleem
*Nuja, AP nunu doet wel veel pijn natuurlijk en heeft geweldige sustain, maar toch niets wat je met een normale bruiser niet aankan? Of vergis ik me zo hard?
[ Voor 32% gewijzigd door Jebus4life op 23-02-2015 11:01 ]
Terwijl er juist in soloqueue genoeg champs momenteel zijn die enorm hard snowballen. Als ik een Katarina mid zie staan bij het enemy team, ben ik eerder geneigd om een Janna/Thresh te pakken dan een Morgana.
Nogmaals prima als je haar banned, ik vind haar echter niet een probleem in mijn games.
Rank:
S2
Leeftijd:
18
Graag ongeveer dezelfde leeftijd
Fav roles: Mid, ADC
Sinds de jungle changes kan ik amper junglen
[ Voor 26% gewijzigd door Galukon op 23-02-2015 11:21 ]
Ligt misschien aan mij, maar ik had er redelijk veel moeite mee. Springt weg en slowed met boomerang en in Mega Gnar valt er niet te traden. 1/4e HP per QDamienx2 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 08:47:
Voor Riven hoef je Gnar niet te bannen overigens. Riven eet Gnar letterlijk op. Daarom ban ik Gnar ook nooit, want beide main champs die ik speel voor toplane kunnen hem prima aan.

De sustain + gratis ijsblokjes is niet relaxt om tegen te spelen.Jebus4life schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:57:
[...]
Nog nooit een Nunu top tegengehad, maar kan me moeilijk voorstellen dat dat zo sterk is?
*Nuja, AP nunu doet wel veel pijn natuurlijk en heeft geweldige sustain, maar toch niets wat je met een normale bruiser niet aankan? Of vergis ik me zo hard?
Je kan hem een aantal keer AA'en en dan eet hij weer een minion, niet heel relaxt om tegen te spelen.
Zeker tot level 5-6 had ik problemen met hem, hierna niet meer vanwege mijn MR items.
Maar het is geen leuke matchup

"Don't let your dreams be memes"
Daarom speel ik hem ook niet echt op m'n main, maar ik vind die ultimate gewoon zo enorm leuk om te gebruiken, dan maar op m'n lvl 10 accountVerwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 06:54:
Zelf Sion een aantal keer geprobeerd en kan er niet warm van worden. Lategame wordt je gewoon volledig genegeerd. Dan zijn je ult en Q op cooldown en dan sta je daar met je 5k HP. Dit wordt ook gestaafd door het feit dat zijn winrate op alle niveaus slechter wordt als de games langer duren.
Inspelen op zijn CD's. Zodra hij een boomerang gooit en je dodged hem, agressief je eerste 2 Q's gebruiken om afstand te overbruggen. Als hij daarbij zijn hop gebruikt heb je precies wat je wilt. Er zit een dermate CD op dat jij vervolgens bij een volgende Q combo hem kunt damagen. Dit doe je een aantal keren met je 3e Q + E als je escapes.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:34:
[...]
Ligt misschien aan mij, maar ik had er redelijk veel moeite mee. Springt weg en slowed met boomerang en in Mega Gnar valt er niet te traden. 1/4e HP per Qnou hielp de jungler die hem gratis kills gaf ook niet, maar toch.
Riven is ook zo een champion, je kan hem bannen, maar de kans dat iemand een pakt is kleiner denk dan dat zij lissandra zullen pakken. En of het ook goede riven players zijn? (in je eigen team nooit, de tegenpartij wel altijd
Ban zelf meestal LeBlanc, J4, Lissandra, Irelia of Kassadin. Waarbij ik LeBlanc eigenlijk alleen ban als ik mid ga
Ik zou Leblanc eigenlijk sowieso bannen. Dat je deze niet banned omdat je niet op haar lane staat is erg kortzichtig. Het is juist het soort poppetje dat na de midlaner te killen flink op bot lane gaat rampagen. Ik vind Kassadin minder erg in dat opzicht, die valt early-midgame ook voor sidelanes nog wel te houden, aangezien zijn R nog steeds hoge CD heeft en hij relatief weinig damage doet.Mebus schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:47:
Ban zelf meestal LeBlanc, J4, Lissandra, Irelia of Kassadin. Waarbij ik LeBlanc eigenlijk alleen ban als ik mid ga
Misschien kan iemand me uberhaupt uitleggen waar Kassadin buiten een stacked ult damage vandaan haalt. Elke keer als ik tegen hem lane dan valt de damage me reuze mee. Toen ik GP top speelde wist hij met Q de eerste 20 minuten ergens tussen de 50-150 te raken, zelfde verhaal met Annie mid, terwijl ik beide zonder Mres speel. Toch weten in veel gevallen de side lanes kills weg te geven of hij pakt wat last hit kills en komt dan ineens met (nog steeds matige imo) damage weer terug en facerolled squishies

Toch zie ik LeBlanc niet heel erg vaak in soloq.. En als ik niet first pick ben maar iemand anders word ze ook niet vaak gebanned.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:04:
[...]
Ik zou Leblanc eigenlijk sowieso bannen. Dat je deze niet banned omdat je niet op haar lane staat is erg kortzichtig. Het is juist het soort poppetje dat na de midlaner te killen flink op bot lane gaat rampagen. Ik vind Kassadin minder erg in dat opzicht, die valt early-midgame ook voor sidelanes nog wel te houden, aangezien zijn R nog steeds hoge CD heeft en hij relatief weinig damage doet.
Ik kan wel Duoen evt.dannyger97 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:18:
Iemand die nog een duo queuer zoekt?
Rank:
S2
Leeftijd:
18
Graag ongeveer dezelfde leeftijd
Fav roles: Mid, ADC
Sinds de jungle changes kan ik amper junglen
Rank:
S2
Leeftijd:
33 (weet niet in hoeverre dit relevant is)
Rollen die ik speel en beheers
Top: Riven, Irelia, Renekton, Shyvana, Rumble, Nasus, Jax, Maokai, Mundo, Mordekaiser, Gnar en nog wel meer bruisers.
Mid: Katarina, Zed, Yasuo, Akali, Heimerdinger, Ahri, Xerath, Lissandra, Talon, Veigar en in mindere mate Leblanc
Jungle: J4, Vi, Rengar, Wu Kong, Lee Sin, Fiddle
Support: Leona, Thresh, Braum, Morgana, Janna, Blitzcrank
ADC: Graves, Ezreal, Sivir, Caitlyn, Lucian, Jinx, Corki
Favo rollen zijn voor mij alles behalve support
Zowiezo is mijn champion pool vrij breed, ben er namelijk zowiezo een aantal vergeten.
Ik weet wel waar ik wel echt slecht in ben en dat is Azir, Nami, Miss Fortune, Nunu, Rek Sai, Annie
Speel meestal s'avond na 7u 2/3 matches, laat maar weten of je interesse hebt.
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Ik klik willekeurig op je ranked games in de Match History en zie in 9/10 games een Leblanc ban, ook waar jij geen captain bent of op enemy team. Nogal wiedes dat je die niet zietMebus schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:10:
[...]
Toch zie ik LeBlanc niet heel erg vaak in soloq.. En als ik niet first pick ben maar iemand anders word ze ook niet vaak gebanned.
Niet willekeurig genoeg gekeken?Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:23:
[...]
Ik klik willekeurig op je ranked games in de Match History en zie in 9/10 games een Leblanc ban, ook waar jij geen captain bent of op enemy team. Nogal wiedes dat je die niet zietZe staat ook over alle MMR niveau's gezien in de Top 10 bans.
http://matchhistory.euw.l...916/39371610?tab=overview
http://matchhistory.euw.l...602/39371610?tab=overview
http://matchhistory.euw.l...246/39371610?tab=overview
http://matchhistory.euw.l...659/39371610?tab=overview
http://matchhistory.euw.l...393/39371610?tab=overview
http://matchhistory.euw.l...340/39371610?tab=overview
http://matchhistory.euw.l...391/39371610?tab=overview
Ik zal eens kijken of ik wat meer stats kan verzamelen van mijn ranked games tot nu toe (aantal leblanc bans dus). Zelf niet echt het gevoel alsof ze vaak word gebanned iig als ik geen first pick ben.
Verwijderd
De kracht van kassadin komt vaak weg, zoals jij ook wel aangeeft. In de laningphase gaat het wel goed en win je je lane of houd je het gelijk. Gaat hij naar een sidelane, pakt hij 2 kills en is terug in de game. En zodra kassadin op gang komt, dan is hij heel moeilijk te stoppen.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:04:
[...]
Ik zou Leblanc eigenlijk sowieso bannen. Dat je deze niet banned omdat je niet op haar lane staat is erg kortzichtig. Het is juist het soort poppetje dat na de midlaner te killen flink op bot lane gaat rampagen. Ik vind Kassadin minder erg in dat opzicht, die valt early-midgame ook voor sidelanes nog wel te houden, aangezien zijn R nog steeds hoge CD heeft en hij relatief weinig damage doet.
Misschien kan iemand me uberhaupt uitleggen waar Kassadin buiten een stacked ult damage vandaan haalt. Elke keer als ik tegen hem lane dan valt de damage me reuze mee. Toen ik GP top speelde wist hij met Q de eerste 20 minuten ergens tussen de 50-150 te raken, zelfde verhaal met Annie mid, terwijl ik beide zonder Mres speel. Toch weten in veel gevallen de side lanes kills weg te geven of hij pakt wat last hit kills en komt dan ineens met (nog steeds matige imo) damage weer terug en facerolled squishies
Linkje? Komen er weer nieuwe veranderingen op de map? Of is de rework van hem al bekend?McGryphon schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:21:
Ik gok dat Kassadins winrate gigantisch gaat kelderen als de 450 range riftstumble live gaat.
Op volgorde van nieuwste game naar oudste:Mebus schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:54:
[...]
Niet willekeurig genoeg gekeken?
Ik zal eens kijken of ik wat meer stats kan verzamelen van mijn ranked games tot nu toe (aantal leblanc bans dus). Zelf niet echt het gevoel alsof ze vaak word gebanned iig als ik geen first pick ben.
1. Leblanc banned door jou
2. Leblanc banned door Enemy CookieBallzy (Udyr Jungle)
3. Leblanc banned door Allied VeeQz (Jarvan Jungle)
4. Leblanc not banned
5. Leblanc banned door jou
6. Leblanc banned door jou
7. Leblanc banned door Allied Affliction89 (Vi Jungle)
8. Leblanc banned door Allied Warcheat (Kalista Bot)
9. Leblanc not banned
10. Leblanc not banned (maar wel een Fiora en Riven ban... ok)
7/10 vind ik toch aardig wat, en die laatste game deed het enemy team maar wat
Geen rework, hij is al reworked laatst. Zijn ult range gaat van 700 naar 450 op de beta servert.IdieEasy schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:25:
[...]
Linkje? Komen er weer nieuwe veranderingen op de map? Of is de rework van hem al bekend?
Je hebt gelijk, dankzij de api van Riot ook nog eens even gekeken, van de 30 games 23 games LB gebannedVerwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:52:
[...]
Op volgorde van nieuwste game naar oudste:
1. Leblanc banned door jou
2. Leblanc banned door Enemy CookieBallzy (Udyr Jungle)
3. Leblanc banned door Allied VeeQz (Jarvan Jungle)
4. Leblanc not banned
5. Leblanc banned door jou
6. Leblanc banned door jou
7. Leblanc banned door Allied Affliction89 (Vi Jungle)
8. Leblanc banned door Allied Warcheat (Kalista Bot)
9. Leblanc not banned
10. Leblanc not banned (maar wel een Fiora en Riven ban... ok)
7/10 vind ik toch aardig wat, en die laatste game deed het enemy team maar wat
Oef, 450 is wel extreem. Zou het niet erg vinden hoor, vindt hem nog net iets te mobile.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:52:
Geen rework, hij is al reworked laatst. Zijn ult range gaat van 700 naar 450 op de beta servert.
Ben benieuwd!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 14:57 ]
Nunu Jungle (A) mijn main in dit season in de jungleJebus4life schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:57:
[...]
Morg is voor mij gewoon een ban of pick omdat een goeie morgana de CC van de andere support teniet doet en daarbovenop zelf CC kan gooien. Thresh/Blitz hook, Ali combo, Annie stun, Taric stun, ... allemaal vrijwel nutteloos tegen een goeie Morgana.
Bij een gank kan je met je binding de grootste bedreiging vastzetten als je wegloopt (ik ga altijd uit van eht feit dat m'n carry stom is en ik hem minstens 10 keer moet redden in een game, daarom dat ik graag morg or alistar speel als ik moet supporten), vanaf lvl 6 dubbele CC (in teamfights is de ult met gebruik aan zhonyas idd niet zo geweldig, maar situational nog altijd erg goed).
[...]
Nog nooit een Nunu top tegengehad, maar kan me moeilijk voorstellen dat dat zo sterk is?
Het is 5v5 dus je moet zelf wel een team bij elkaar vinden. Inschrijven kan hier. Meer info hier. Momenteel kunnen er max 16 teams inschrijven maar ik weet niet hoeveel opkomst er is. Inschrijven kan tot 7 maart.
Prijzen:
1st place: 3200 RP & Triumphant Ryze skin per Speler
2nd place: 2400 RP per Speler
3rd place: 1600 RP per Speler
4th place: 800 RP per Speler
Dit is overigens niet het eerste toernooi wat georganiseerd wordt, maar ik ben er een tijdje uit geweest. Als het goed uitpakt kunnen we er natuurlijk nog veel meer houden
Potje 2 als als Nami vs een Leona gestaan. Eigenlijk geen moment in problemen gekomen. Zodra Leona op onze ADC ging bubble erop, ADC healen en terug naar het farmen. Ik zag echter dat onze midlaner op het punt stond om geganked te worden, dus ging ik via de river richting hem, bubble op de enemy Fiddle, exhaust erop en hoppa onze Kassadin een kill. Vanaf dat moment snowballde hij netjes zijn lane en hadden we een vrij simpele win te pakken.
Potje 3, de enemy pakte Blitzcrank waarop ik Leona ging. En vanaf dat moment was het proberen om een hook van Blitz te baiten, dat ging goed op level 1. Waardoor Blitzcrank meer dan de helft van zijn HP verloor en ik vervolgens niet 1x meer gehooked werd
En dus kan ik blijkbaar wel winnen als support

Verwijderd
Je had ook zelf Mikael's kunnen kopen als die Ryze zo moeilijk deed. Malzahar useless GGDamienx2 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 08:29:
Gisteren 3 ranked games gespeeld en 3 maal opzettelijk voor de support role gekozen, zodat mijn duo ADC kon spelen wat ze graag wil mainen. Eerste potje als Braum, eigenlijk gaat de game prima, we komen terug van een achterstand. Maar verliezen de game uiteindelijk omdat de top en jungle met elkaar een flamewar aangaan. Netjes gevraagd of ze die onzin achterwege kunnen laten en gewoon op zichzelf kunnen letten ipv op elkaars spel. Toen begon ook nog eens onze Ryze te huilen hoe hij elke keer de main focus was van de Malzahar ult en dat hij werd neergeburst. Waarop ik tegen hem zei, bouw dan een QSS en het probleem is voorbij. Waarop ik de reactie kreeg: "lol QSS on Ryze???". Ja als dat je in leven houd, kun je het gewoon bouwen en verkoop je het weer zodra je genoeg gold hebt voor een GA. Omdat het final item niet optimaal is voor je build betekent niet dat de USE van de QSS ook gelijk nutteloos is. Maar ja dat zeggen de meeste mobafire guides natuurlijk niet o.O En als het niet genoemd wordt moet je het ook niet willen kopen... (situational kun je een keer afwijken van de standaard builds). Wat ik overigens een hele mooie opmerking die game vond, kwam van onze Riven af. (465 cs) "Omg we hardly have any wards on the map". Tja als ik er 3 plaats + mijn pink ward dan houd het een keer op lieverd. Maar ja, met 465 cs onder zijn riem had ik wel verwacht dat hij zijn EIGEN trinketward zou upgraden. Nee hoorgewoon op het gold gaan zitten.
Potje 2 als als Nami vs een Leona gestaan. Eigenlijk geen moment in problemen gekomen. Zodra Leona op onze ADC ging bubble erop, ADC healen en terug naar het farmen. Ik zag echter dat onze midlaner op het punt stond om geganked te worden, dus ging ik via de river richting hem, bubble op de enemy Fiddle, exhaust erop en hoppa onze Kassadin een kill. Vanaf dat moment snowballde hij netjes zijn lane en hadden we een vrij simpele win te pakken.
Potje 3, de enemy pakte Blitzcrank waarop ik Leona ging. En vanaf dat moment was het proberen om een hook van Blitz te baiten, dat ging goed op level 1. Waardoor Blitzcrank meer dan de helft van zijn HP verloor en ik vervolgens niet 1x meer gehooked werd. (men leert snel
) Ik vroeg vervolgens om 1 gank van onze Jarvan IV, die het nodig vond om eerst level 6 te zijn. Imo nutteloos. Ja het is een fijne extra burst maar beetje zinloos vs een enemy Ezreal die gewoon eruit blinkt. Dus hij komt net te laat en Jinx valt dood neer, maar met z'n 2en kunnen we Ezreal en Blitzcrank opruimen. We hebben nog een aantal goede teamfights, echter bij 1 van de teamfights valt onze Kassadin dood neer, waarna hij gelijk probeert om excuses te vinden. "Leona you could have saved me, Garen you could have saved me, Jarvan IV why did you do anything?". Waarna ik antwoordde, "I had to make a choice between you or my ADC, I choose my ADC else she would have been dead.". Nou toen kwam er nog een rant over hoe premades alleen naar elkaar omkijken. En toen maar gezegd: "Ok my bad, it happened, you died once, can we just move on now, I'm not Zilean so there is no turning back time, deal with it". Nog wat gemopper na, maar uiteindelijk bood hij netjes zijn excuses aan. En was de win een feit.
En dus kan ik blijkbaar wel winnen als support.
Gebruik ik liever op mijn ADC aangezien die niet als een tank bouwtVerwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:30:
[...]
Je had ook zelf Mikael's kunnen kopen als die Ryze zo moeilijk deed. Malzahar useless GG
En ondertussen stond Ryze dan vast in een Malzahar ult met een Tristana die vrolijk aan het wegvuren was.
[ Voor 34% gewijzigd door Damien op 24-02-2015 09:46 ]
Verwijderd
Dan wordt het wat lastig ja. Ach, the life of a support main zullen we maar zeggenDamienx2 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:38:
[...]
Gebruik ik liever op mijn ADC aangezien die niet als een tank bouwten sowieso al te squishy is. Maar ik was die game bezig zoveel mogelijk shields op mijn ADC te plaatsen aangezien Garen / Rek'sai dwars door onze frontline heen liepen...en ik alles op alles moest zetten om Jinx elke keer in veiligheid te brengen.
En ondertussen stond Ryze dan vast in een Malzahar ult met een Tristana die vrolijk aan het wegvuren was.
Mijn scores zijn niet altijd heel goed.. maar toch kan ik heel hard met hem carryen. Als ik naar damage done kijk heb ik vaak een keer zoveel als de nummer twee in ons team.
Ik probeer meestal 40% CDR te bouwen, Spirit visage, CDR boots en een WotA (+5% masteries). Hierdoor kan ik in de frontline blijven, super hard poken en bij elke engage van de enemy men W gebruiken om te escapen. Omdat je zo in your face bent bij de enemy merk ik dat ze mij focusen ipv de carries, maar met een zhonyas en W heb je 2 escapes. terwijl je carries een +damage buff krijgen op targets die je hebt ge ult.
Edit: Pic inserted. Smurf is bijna gold (:
Ik zie dat ik als toplaner wel heel weinig wards koop, verbeterpuntje!

[ Voor 9% gewijzigd door Secsytime op 24-02-2015 10:03 ]
Level 9 je trinket yellow upgraden. Heb je constant 3 wards op de map. En je kan er 2 in opslaan.Secsytime schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:56:
Ik zie dat ik als toplaner wel heel weinig wards koop, verbeterpuntje!
[afbeelding]
Als je anders 4 wards had gekocht heb je hem er al uit!
Ik koop hem op toplane eigenlijk altijd zo snel mogelijk. Kan ik "gratis" ook nog mijn tribush/blue warden. En soms nog offensive in de enemy jungle.
Mensen die wat hoger spelen, (ik ben amper silver). Upgraden jullie ook zo snel, of helemaal niet?
Goeie tip, blijkbaar patchnotes niet goed gelezen want ik was hier niet van op de hoogte. Wist alleen van de sweeper changes.IdieEasy schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:22:
[...]
Level 9 je trinket yellow upgraden. Heb je constant 3 wards op de map. En je kan er 2 in opslaan.
Als je anders 4 wards had gekocht heb je hem er al uit!
Ik koop hem op toplane eigenlijk altijd zo snel mogelijk. Kan ik "gratis" ook nog mijn tribush/blue warden. En soms nog offensive in de enemy jungle.
Mensen die wat hoger spelen, (ik ben amper silver). Upgraden jullie ook zo snel, of helemaal niet?
Je bent denk ik niet de enige, ik zie bar weinig mensen hem gebruiken :xSecsytime schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:34:
[...]
Goeie tip, blijkbaar patchnotes niet goed gelezen want ik was hier niet van op de hoogte. Wist alleen van de sweeper changes.
Ik rush de upgrade niet, maar upgrade hem op het moment dat ik back en ik dus 250 gold over heb. En dan eigenlijk nog met name als ik van plan ben om de druk op de lane op te voeren en door te pushen. Want dan heb ik simpelweg de wards nodig om de enemy jungle af te warden, zodat ik veilig kan pushen.IdieEasy schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:35:
[...]
Je bent denk ik niet de enige, ik zie bar weinig mensen hem gebruiken :x
Hmmm. Daar zit wat in. Ik speel veel Nasus top, en dan is het erg fijn als ik wards heb staan. Op de een of andere manier willen junglers je altijd erg graag ganken.Damienx2 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:45:
[...]
Ik rush de upgrade niet, maar upgrade hem op het moment dat ik back en ik dus 250 gold over heb. En dan eigenlijk nog met name als ik van plan ben om de druk op de lane op te voeren en door te pushen. Want dan heb ik simpelweg de wards nodig om de enemy jungle af te warden, zodat ik veilig kan pushen.
Ik haal tegenwoordig redelijk vaak de 300 dmg op 20 minuten, de magische 400 is me pas 1 keer gelukt. En het hoogste wat ik haalde was 950. Maar goed, pas rond de 10 games met hem gespeeld.
Nog tips voor 2 andere top laners? Wil wat meer variatie
UNIQUE ACTIVE: Removes all stuns, roots, taunts, fears, silences and slows on an allied champion and heals for 150 (+ 10% of the target's maximum health). 180 second cooldown.Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:30:
[...]
Je had ook zelf Mikael's kunnen kopen als die Ryze zo moeilijk deed. Malzahar useless GG
Supress wordt niet verwijderd met Mikaels.
En goede splitpusher, en een ult voor engagen of voor disengagen (soort van gratis flash) en geen mana/energy costs!
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Er zijn heel veel goede toplaners op dit moment. Zelf speel ik Wukong, Vlad, Nasus en Riven omdat ik met deze champs kan carryen(lees: het meest kan beinvloeden). (Riven= work in progress)IdieEasy schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:51:
[...]
Hmmm. Daar zit wat in. Ik speel veel Nasus top, en dan is het erg fijn als ik wards heb staan. Op de een of andere manier willen junglers je altijd erg graag ganken.Heel raar
![]()
*kuch*
Ik haal tegenwoordig redelijk vaak de 300 dmg op 20 minuten, de magische 400 is me pas 1 keer gelukt. En het hoogste wat ik haalde was 950. Maar goed, pas rond de 10 games met hem gespeeld.
Nog tips voor 2 andere top laners? Wil wat meer variatie
Edit: want er is niks frustrerender dan er mid-late game achter te komen dat als je bijv malphite of maokai full tank bent en je team geen damage doet =.= succes met carryen dan!
[ Voor 10% gewijzigd door Secsytime op 24-02-2015 11:59 ]
Dan zou ik bijvoorbeeld al weer van een Riven afwijken aangezien dat al weer meer een playmaking toplaner is.
Dus in jouw geval: Nasus, Ryze, Cassiopeia, Rumble, Irelia, Jax (goede scalling into lategame)
En mocht je toch agressiever spelen dan ik had ingeschat: Garen, Renekton, Darius (lanebullies)
En mocht je dus wel de playmaker zijn: Riven, Jayce, Lee Sin
Voor mijzelf gelden 2 champs als mijn standaard go-to toplaners: Irelia en Riven. (ik speel Irelia vrij agressief dus valt Riven hierin als een verlengde).
Zie je met die upgrade wel Rengar of niet? Ik gebruik daar altijd pink wards voor namelijk op top.Damienx2 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:45:
[...]
Ik rush de upgrade niet, maar upgrade hem op het moment dat ik back en ik dus 250 gold over heb. En dan eigenlijk nog met name als ik van plan ben om de druk op de lane op te voeren en door te pushen. Want dan heb ik simpelweg de wards nodig om de enemy jungle af te warden, zodat ik veilig kan pushen.
Welke skillorder level je Irelia? Dat is 1 van de weinige champs waarin mensen andere meningen hebben. Ik level altijd eerst W, maar het loopt de laatste tijd minder lekker dus misschien moet ik eerst Q gaan maxen.Damienx2 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:06:
Tja we kunnen vrij veel toplaners noemen, maar het moet wel bij je speelstijl passen. Ik lees dat je momenteel Nasus speelt. In dat opzicht zou ik je dan Irelia aanbevelen want dat vereist niet veel aanpassingen qua speelstijl. Tuurlijk kun je Irelia heel agressief spelen, maar je kunt ook gewoon rustig met haar gaan farmen.
Dan zou ik bijvoorbeeld al weer van een Riven afwijken aangezien dat al weer meer een playmaking toplaner is.
Dus in jouw geval: Nasus, Ryze, Cassiopeia, Rumble, Irelia, Jax (goede scalling into lategame)
En mocht je toch agressiever spelen dan ik had ingeschat: Garen, Renekton, Darius (lanebullies)
Voor mijzelf gelden 2 champs als mijn standaard go-to toplaners: Irelia en Riven. (ik speel Irelia vrij agressief dus valt Riven hierin als een verlengde).
Cassiopeia en irelia lijken me erg leuk! Maar cass is niet erg tanky in team fights, dus alleen pikken als je een tanky jungler hebt?Damienx2 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:06:
Tja we kunnen vrij veel toplaners noemen, maar het moet wel bij je speelstijl passen. Ik lees dat je momenteel Nasus speelt. In dat opzicht zou ik je dan Irelia aanbevelen want dat vereist niet veel aanpassingen qua speelstijl. Tuurlijk kun je Irelia heel agressief spelen, maar je kunt ook gewoon rustig met haar gaan farmen.
Darius wel eens geprobeerd, nooit genoeg kunnen harrassen om een lane te winnen. En farmen is niet genoeg lijkt het wel.
Garen vindt ik eigenlijk gewoon saai. Maar misschien bouw ik hem te tanky.
En op de een of andere manier heeft ryze me nooit gelegen. Ik verlies vaak mijn lane met hem. Heb het gevoel dat ik extreem weinig damage doe, terwijl het farmen nog vrij lastig is.
Verwijderd
Je heb gelijk, weer wat geleerdFanatic_FS schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:57:
[...]
UNIQUE ACTIVE: Removes all stuns, roots, taunts, fears, silences and slows on an allied champion and heals for 150 (+ 10% of the target's maximum health). 180 second cooldown.
Supress wordt niet verwijderd met Mikaels.
Afhankelijk waar je tegenover staat, maar over het algemeen R -> W -> E -> QJebus4life schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:59:
[...]
Welke skillorder level je Irelia? Dat is 1 van de weinige champs waarin mensen andere meningen hebben. Ik level altijd eerst W, maar het loopt de laatste tijd minder lekker dus misschien moet ik eerst Q gaan maxen.
Sta je echter tegen bijvoorbeeld een Lissandra die het je belet om een volle rotatie op een W te doen, dan level je R -> E -> W -> Q.
En wat betreft je keuze voor je starting skill, is het wederom afhankelijk waar je tegenover staat. Melee op level 1 -> E, betreft het range poke op level 1 -> Q en dan dankbaar gebruik maken van de bosjes om op de minions te Q-executen en terug te gaan de bosjes in.
En dan heb je natuurlijk nog de optie dat je jungler met Golems start, waardoor je (mits atk speed runes) met W kunt starten een Doran's blade + pot koopt en Wolves gaat doen. Je tikt dan level 2 aan en kunt met Doran's Blade, 3 HP pots, 2 Mana pots lane in TPen (wel op toren uiteraard).
[ Voor 15% gewijzigd door Damien op 24-02-2015 13:29 ]
Dat is echt super slim, ga ik binnenkort proberen!Damienx2 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:24:
[...]
Afhankelijk waar je tegenover staat, maar over het algemeen R -> W -> E -> Q
Sta je echter tegen bijvoorbeeld een Lissandra die het je belet om een volle rotatie op een W te doen, dan level je R -> E -> W -> Q.
En wat betreft je keuze voor je starting skill, is het wederom afhankelijk waar je tegenover staat. Melee op level 1 -> E, betreft het range poke op level 1 -> Q en dan dankbaar gebruik maken van de bosjes om op de minions te Q-executen en terug te gaan de bosjes in.
En dan heb je natuurlijk nog de optie dat je jungler met Golems start, waardoor je (mits atk speed runes) met W kunt starten een Doran's blade + pot koopt en Wolves gaat doen. Je tikt dan level 2 aan en kunt met Doran's Blade, 3 HP pots, 2 Mana pots lane in TPen (wel op toren uiteraard).
Dat laatste is wel een goede tip.Damienx2 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:24:
[...]
Afhankelijk waar je tegenover staat, maar over het algemeen R -> W -> E -> Q
Ik snap je skillorder wel, maar (dit kan zeer situational zijn natuurlijk, vandaar ook dat ik vraag stelde) ik zag Scarra bv Q maxen in 2 of 3 potjes na elkaar toen hij Irelia speelde, maar oftewel was dat gewoon fout van hem (want op zich is Q je laagste damage skill) of hij deed het puur om super makkelijk te CS'n (hij spamde z'n Q echt trouwens, bijna elke last hit was met Q wat ik zoiezo wel vreemd vond).
*Nuja, hij is niet de meest courant Irelia speler natuurlijk en ik kijk verder niet zo echt heel veel streams dusja
Je zegt het zelf al, Scarra is GEEN Irelia speler. Zou je daadwerkelijk iets meer willen weten omtrent het kiezen van skills dan zou je terecht moeten bij spelers als Irelia Carries U, Wickd, Kev1n, Vizicsacsi, Shy, Flame, Voyboy en zo nog wel een aantal.Jebus4life schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:10:
[...]
Dat laatste is wel een goede tip.
Ik snap je skillorder wel, maar (dit kan zeer situational zijn natuurlijk, vandaar ook dat ik vraag stelde) ik zag Scarra bv Q maxen in 2 of 3 potjes na elkaar toen hij Irelia speelde, maar oftewel was dat gewoon fout van hem (want op zich is Q je laagste damage skill) of hij deed het puur om super makkelijk te CS'n (hij spamde z'n Q echt trouwens, bijna elke last hit was met Q wat ik zoiezo wel vreemd vond).
*Nuja, hij is niet de meest courant Irelia speler natuurlijk en ik kijk verder niet zo echt heel veel streams dusja
Scarra daarentegen is wel weer goed om naar te kijken als je van plan bent Katarina op te pakken.
Zie het zo, als ik Riven verder wil leren, ga ik niet naar een stream van Phantoml0rd kijken, maar pak ik de stream van Boxbox, Best Riven NA, LORD MASTER KING, The Shy of zelfs de stream van Wingsofdeathx kan daarbij helpen. Maar in ieder geval mensen die de champion regelmatig spelen.
[ Voor 11% gewijzigd door Damien op 24-02-2015 14:32 ]
Ja op zich geen nerf die meteen dodelijk is, maar het zal de snowball potentie voor Kassadin toch lastiger maken. Op Kassa zul je straks meer bedachtzaam met die ult moeten omgaan.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:57:
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel prima. Niet dat ik Kassadin zo'n probleem vind persoonlijk, maar 450 blijft genoeg om jukes te maken of wall te jumpen. Aangezien het post-16 spammable is, prima. Het blijft natuurlijk een Flash die (bakken) damage kan doen.
Kassa is in teamfight een ideale 'clean up crew member'. Als Kassa op het juiste moment wacht en er zijn wat low hp enemies, dan komt vrijwel niemand weg dankzij Kassa's ult. Als die range nu een stuk minder wordt, zal dat chasen en oprollen moeilijker worden.
Ook in lane, als Kassa zich sterk genoeg voelt zie je vaak een R initiate + combo vol in de face van de enemy mid laner. Straks kan Kassa dat pas doen van een kortere afstand, en is dus kwetsbaarder voor enemy poke. Ook als Kass de ult defensief moet gebruiken is die 450 range misschien net niet genoeg om te ontkomen.
Dit wil een enkele keer wel gebeuren inderdaad, maar als je het top een beetje goed doet, kun je met Malph best nog wat burst dmg doen via je ult.Secsytime schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:57:
er is niks frustrerender dan er mid-late game achter te komen dat als je bijv malphite of maokai full tank bent en je team geen damage doet =.= succes met carryen dan!
Op zich heb je gelijk hoor, maar vreemd genoeg heb ik met Malphite zo'n beetje de beste stats op mijn smurf, zowel qua winrate als KDA. Ik denk dat dat punt van full tank en dus geen dmg in Silver en Gold niet echt opgaat.
Mag ook wel, aangezien hij vrijwel gratis shields spawned. Overigens vooral op Annie en Swain leuk, Kass die probeert te harrassen en vervolgens 2-3 auto's op z'n snufferd krijgt als hij weglooptKoekiemonsterr schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:24:
Ook in lane, als Kassa zich sterk genoeg voelt zie je vaak een R initiate + combo vol in de face van de enemy mid laner. Straks kan Kassa dat pas doen van een kortere afstand, en is dus kwetsbaarder voor enemy poke.
*De volgende zal ik dus ongetwijfeld verliezen nu ik dit gezegd heb
8/8 ^^ Nog nooit meegemaakt in ranked
[ Voor 26% gewijzigd door Jebus4life op 24-02-2015 23:13 ]
http://euw.leagueoflegend.../bard-wandering-caretaker
Tear of Athene? En wanneer zouden jullie dat doen?
Morello's, omdat athenes kut is na de nerfs en je cdr wilt wat tear niet geeft.llovesoccerx7 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 00:58:
Wat builden jullie liever op Ori?
Tear of Athene? En wanneer zouden jullie dat doen?
Dus helemaal geen van beiden meer?Fanatic_FS schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 01:01:
[...]
Morello's, omdat athenes kut is na de nerfs en je cdr wilt wat tear niet geeft.
Mijn eerste game van de dag was overigens wel een win, waar ik Rumble top speelde vs Irelia. Mijn grootste probleem op Rumble blijft CSen, misschien iets om ooit nog op te focussen echter pak ik Rumble slechts zelden, ondanks dat ik hem vrij sterk vind.
Nou eerst maar eens de game met Caitlyn doornemen. Onze mid Zed pakt door een invade de firstblood op Nidalee, dat klinkt al als een goed begin. Ik hou Jax ondertussen mooi onder toom dus daar is ook geen vuiltje aan de lucht. Maar onze botlane Caitlyn speelt de matchup vs Vayne helemaal fout en geeft zo de 1 na de andere kill weg. Waarna het natuurlijk maar 1 persoon kan zijn die de schuld heeft, juist onze jungler. Ik forceer de enemy Jax om te TPen naar zijn toren waarop ik zeg, "I got TP so we can contest dragon, Jax's TP is down". Er komt simpelweg geen enkele actie/reactie uit. Botlane wil dragon niet warden, Vi vind het verstandiger om haar Gromp te killen, Zed is alleen maar bezig zijn eigen KDA uit te breiden en als dan eindelijk die ward in dragonpit er komt kunnen we net zien hoe de enemy er met dragon vandoor gaat. Weg advantage... Ik vraag vervolgens of botlane die het schijnbaar erg lastig heeft in de matchup of ze een ward diep in de lane kunnen plaatsen zodat ik dan iig mijn TP daar heen kan gebruiken om zo te assisteren in kills. Antwoord: "We have no wards". Ok np, dan maar continu hun lane in de gaten houden zodat ik een gank kan opzetten op het moment dat er gevaar voor ze dreigt. En dat gebeurt, dus ik TP er naar toe, pak 1 kill en een assist en ping dragon. We starten dragon maar de Jarvan van hetzelfde level kan wel smiten waar onze Vi het schijnbaar niet kan. Tot ziens dragon 2, inmiddels is Jax hard aan het doorpushen en heb ik geen TP om terug te kunnen naar mijn toren, oftewel tot ziens toren. Caitlyn is inmiddels op het emotionele level aangekomen dat ze in allchat begint te roepen: "Vayne kom botlane I'll give you free kills, cause I don't want this Vi to win". Waarna ik het niet langer kon laten om mij stil te houden en vroeg of ze nog lang mocht opblijven van mamma? Met als reactie van Cait: "Ok im afk". Goh wat is het verschil? Of je AFK staat of dat je loopt te feeden
Aan het einde van de game Caitlyn netjes een report gegeven en ik hoop dat het automatische systeem wat Rudy ooit eens van ranked heeft gerestrict hier zijn werk ook doet voor pure gerechtigheid en zodat geen van jullie ooit met deze knul in een ranked game hoeft te zitten.
Game erna. Onze teamsetup:
Xin Zhao top vs Riven
Tryndamere jungle vs Sejuani
Talon mid vs Katarina
Jinx adc vs Caitlyn
Annie support (ik) vs Leona
Een teamsetup waarbij je gewoon voelt dat het enorm hard mis kan gaan mits je medespelers weten wat ze doen. Nou natuurlijk weten ze dat niet. Talon verloor early al hard van Katarina waardoor het kleine kansje dat hij had om te snowballen als vervloog en de enige die eigenlijk hard zijn lane begon te winnen was Xin Zhao. Onze Tryndamere was zoals elke Tryndamere jungle, oftewel totaal niet relevant. En elke minuut die passeerde betekende dat we dichter tegen de loss aanzaten. Het moment dat ik het echt niet meer zag zitten was toen we een minuut eerder dragon verloren op het enemy team omdat Xin Zhao niet naar ons toe wilde TPen maar toen hij vervolgens een Katarina (die geen enkele kans meer had om te overleven omdat Tryndamere al de killing blow zou pakken) op laag HP zag en toen ineens WEL ging TPen naar een inmiddels dode Katarina.
Uiteindelijk de dag maar afgesloten met een ARAM waar schijnbaar Riot ook medelijden met mij had want ik kreeg Lux in mijn schoot geworpen. Nou thanks for the free win Rito... het was de 30 LP van de 2 ranked games helemaal waard.
Het lastige aan characters zoals Tristana en Rumble (o.a.) is dat ze de rest v.d. wave ook raken met skills of tijdens harrass, waardoor creeps ineens lower zijn dan verwacht, of dat er simpelweg geen tijd is om 3-4 creeps die allen dan bijna dood neer gaan vallen te raken.Damienx2 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:27:
Mijn eerste game van de dag was overigens wel een win, waar ik Rumble top speelde vs Irelia. Mijn grootste probleem op Rumble blijft CSen, misschien iets om ooit nog op te focussen echter pak ik Rumble slechts zelden, ondanks dat ik hem vrij sterk vind.
Aan het einde van de game Caitlyn netjes een report gegeven en ik hoop dat het automatische systeem wat Rudy ooit eens van ranked heeft gerestrict hier zijn werk ook doet voor pure gerechtigheid en zodat geen van jullie ooit met deze knul in een ranked game hoeft te zitten.
Nou thanks for the free win Rito... het was de 30 LP van de 2 ranked games helemaal waard.
Haha.. goeie. Maar veelal zie je dat de leavers/rage-afkers nog erg prominent zijn. Schijnbaar is bannen vanwege commentaar belangrijker dan leavers busten.
Gister 1 game kunnen spelen, Thresh met mij als Trist bot vs Lucian en Morg. Allebei squish dus no dacht ik. Lucian was met een welgeplaatste Flay en mijn bomb+4hits in 1x 80% HP kwijt. In de bag, right? Mid was al lekker Nidalee aan het feeden, die vervolgens een kill oppakt bot aangezien Thresh niet diep wilde warden en ik nog geen 9 was voor Orb ward. Vervolgens konden we ons nog steeds redden tegen slechte Morg en Luci, maar dat vond enemy team niet zo geslaagd. Mega Gnar teleport bot, mid kwam constant langs en de jungler heeft daar fijn lasthits gepakt. Onze Shaco jungler kon zijn champ niet spelen en de laners vonden het wel prima om te farmen ipv helpen. 1/4/2
Toen begonnen teamfights en zag ik het probleem. Mid was gewoon compleet onbekend met zijn poppetje leek het wel. Malz kon geen fatsoenlijke E+W+R raken en zag ik met volle mana bar E+R+Auto's doen, pas op low HP deed hij W. Oke... Ik wist Nida te shutdownen,aangezien zij ook belachelijk slecht was->500g in da pocket, en vervolgens ook Gnar met zijn mooie Sunfire+Brutal+Phage build en terrible Mega Gnar management.. daar heeft een Malz helemaal geen boodschap aan, en ik ook niet met mijn portie magic dmg van E+W+R. Uiteindelijk hem ook nog aan het snowballen gekregen en door E bounces een triple gekregen. Hij E+Ult een squish, ik knal hem/haar eruit. Prima.
Kan me er nog steeds over verbazen hoe smerig veel dmg Trist doet na rework vergeleken met andere ADCs. Mid-Late stond ik met E gewoon mensen in enkele seconden te wipen. Support/Mid/ADC: E>4x Auto>Black Shield afwachten>R en done.
http://matchhistory.euw.l...ab=overview&participant=8
Toch blijft op Orianna een Athene's item of choice imo. Erg mana hungry (vooral als je veel CDR neemt en wilt spammen) en geen escape, dus de defense is wel nice. Resists werken erg nice samen met je shield, dus Athene's+Hglass en je bent erg moeilijk neer te bursten door menig jungler of mid lane. Morello's heeft meer mijn voorkeur tegen mensen met regen en wanneer ik een mobile champ speel. Athene's blijft een betere item-in-slot dan Morello's, aangezien de stats beter meescalen (Mres+je steeds sterkere shield, %-based regen) terwijl Morello's meer een midgame item is die verder niet meer uitgroeit en voor een lategame build niets bijzonders bevat.Fanatic_FS schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 01:01:
[...]
Morello's, omdat athenes kut is na de nerfs en je cdr wilt wat tear niet geeft.
In mijn mening meer een item voor champs die early-mid gigantische powerspikes hebben en late wat minder bijzonder zijn, en dat omschrijft niet Orianna.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2015 09:36 ]
Verwijderd
Morello tegen AD of als je de lane wint.llovesoccerx7 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 02:00:
[...]
Dus helemaal geen van beiden meer?
Athene tegen AP, item is niet zo super als het was, maar heeft nog altijd MR aan boord.
Overigens vind ik die "Zhonya's" ult wel grappig. Je teammate wil een Penta scoren? DACHT HET NIET
Ik zag ook dat mijn favo Assassin een nieuwe skin krijgt

Wut where?Damienx2 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:40:
Ik zag ook dat mijn favo Assassin een nieuwe skin krijgtOftewel die komt gelijk tussen de andere Akali skins. En na het lezen van de patchnotes weet ik zeker dat ik Vi nu elke game ga bannen, tenzij ik haar zelf kan pakken. Aangezien ze zo'n beetje elke nerfhammer ontwijkt is ze nu zeker 1 van de sterkere junglers.
Nvmfound it:
http://www.surrenderat20....24-pbe-update-2-bard.html
Want.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2015 10:07 ]
Ik vind die nieuwe support er wel aardig uit zien. Die health shrine zou je early bij elke lane 1 neer kunnen zetten, op een slimme plek, wat je laners wel echt gaat helpen.Damienx2 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:40:
Overigens om nog even terug te komen op de nieuwe support. Ik krijg echt enorme Lulu flashbacks als ik naar hem kijk, zal wel door de irritante deuntjes komen bij het casten van spells. Als ze hier de AP ratios nu gelijk vanaf het begin wel correct doen dan kunnen we eventuele top/midlane acties vermijden, maar het zal wel weer niet.
Overigens vind ik die "Zhonya's" ult wel grappig. Je teammate wil een Penta scoren? DACHT HET NIET. Er zit natuurlijk wat trollgehalte aanvast. Maar opzich als je wilt trollen kun je dat met elke champ doen. Nieuwe mechanisme's zijn wat mij betreft altijd welkom.
Ik zag ook dat mijn favo Assassin een nieuwe skin krijgtOftewel die komt gelijk tussen de andere Akali skins. En na het lezen van de patchnotes weet ik zeker dat ik Vi nu elke game ga bannen, tenzij ik haar zelf kan pakken. Aangezien ze zo'n beetje elke nerfhammer ontwijkt is ze nu zeker 1 van de sterkere junglers.
De stun lijkt me makkelijk te raken.
Maar die ult weet ik zo nog niet, die lijkt in teamfights alleen maar zin te hebben wanneer je eigen team kortere cooldowns heeft dan je tegenstanders, of wanneer je onverwachts in een 4 vs 5 komt. Dit alles tenzij de range van die ult dermate klein is dat je hem midden in het enemy team kan gebruiken.
Persoonlijk denk ik dat dit voor Rekkles wel een betere optie is. Met Krepo krijg je eigenlijk een beetje de oude botlane van CLG.eu terug. Daar waar destijds de vrij passief spelende Yellowpete dmv van Krepo in een goede positie werd geplaatst om lategame relevant te zijn. Rekkles speelstijl ten opzichte van Yellowpete is vrij identiek en het mag duidelijk zijn dat Rekkles qua skills iets meer brengt dan Yellowpete.
Het probleem wat ik echter nog steeds (en hopelijk kan Krepo hier verandering in aanbrengen) heb met Elements is dat hun teamcomps geen synergy brengen en dat er over het algemeen maar 1 strategie lijkt te zijn en dat is het wachten op een fout van je enemy. Er is geen eigen strijdplan zoals het lijkt.
Ik zie de games van Elements dan ook met plezier tegemoet
Klopt, met als grote verschil in teamfights dat je het als support iets minder erg vind om je frontline te positioneren als dat je dat als Vayne zou vinden. Tenminste, ervanuitgaande dat hij vrij tanky wordt.Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:09:
[...]
Net zo "makkelijk" als Vayne E en Lee R (effectief). Zelfde principe.
Die range is wel veel te groot.Ero-Sensei schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:07:
[...]
Ik vind die nieuwe support er wel aardig uit zien. Die health shrine zou je early bij elke lane 1 neer kunnen zetten, op een slimme plek, wat je laners wel echt gaat helpen.
De stun lijkt me makkelijk te raken.
Maar die ult weet ik zo nog niet, die lijkt in teamfights alleen maar zin te hebben wanneer je eigen team kortere cooldowns heeft dan je tegenstanders, of wanneer je onverwachts in een 4 vs 5 komt. Dit alles tenzij de range van die ult dermate klein is dat je hem midden in het enemy team kan gebruiken.

Je kan vanaf de redbuff naar de baron ulten, die ook in de static vorm komt.
Mooie toepassingen zijn dan wel weer: enemy team delayen om naar buffs te komen. Je team de tijd geven een member in nood te helpen.
Maar ook in lane: je eigen minion wave ulten om je lane gepushed te krijgen, turrets pushen door een enemy minion lane 2.5 seconden te delayen.
Qua plays vind ik het een hele mooie ult, ik had hem alleen wat meer gemaakt ála Blitz ult, nu is hij te veilig te gebruiken.
Dit topic is gesloten.
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden