Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 10 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 45 Laatste
Acties:
  • 112.912 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koekiemonsterr schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:11:

Moba heeft bijvoorbeeld ook een uitstekende AP Kog'Maw guide.
Dat blijft natuurlijk een ontzettende cheese build die weinig gedachte vereist. Mana regen en AP. Zonder moderatie blijft mobafire onbetrouwbaar, evenals lolcounters, waar iedereen maar op kan komen en counters in kan plempen. Die comments die ik soms ook zag :') kopje Irelia bijvoorbeeld.

Irelia Is Strong Against: Riven
Irelia Goes Even Against: Riven

Welke is het nou :')

EDIT: Verder onderaan de Irelia Is Weak Against staat ook Riven met meer upvotes dan downvotes!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:35:
Dat blijft natuurlijk een ontzettende cheese build die weinig gedachte vereist. Mana regen en AP.
Zo duidelijk en obvious is het bij Kog'Maw mid zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koekiemonsterr schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:50:
[...]

Zo duidelijk en obvious is het bij Kog'Maw mid zeker niet.
Wat is er niet duidelijk dan? E om insta waveclear en mensen bij je weg te houden, verder je R goed weten te richten. Kog'Maw was zo'n beetje mijn main in S1 en is ook het character waarmee ik van 15-30 ben gekomen met varierende builds. Ik snap best hoe Kog'Maw werkt en zo lastig is het opzich niet. ADC Kog vereist meer skill.

Overigens staan er twee AP guides bovenaan, eentje met Comic Sans en een heel paragraaf over fuck hoe high Elo mensen en pro's spelen en dit juweeltje:
Mid/Bot:
Normally I play AP Kog at mid, but he is also perfectly viable and quite strong in a Duo lane bot. If you can send an ADC mid,
10/10 spelinzicht. AD Carry op mid zetten zodat lv6 Ahri/Akali/Kat/Xerath/Zed/pretty much every mid deze om zeep kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 00:29:
Overigens staan er twee AP guides bovenaan, eentje met Comic Sans en een heel paragraaf over fuck hoe high Elo mensen en pro's spelen en dit juweeltje:
De juiste guide heb je nog steeds niet gevonden, merk ik. Blijf zoeken :P
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 00:29:
Wat is er niet duidelijk dan? E om insta waveclear en mensen bij je weg te houden, verder je R goed weten te richten.
Een matige Bronze V speler snapt ook nog wel dat E voor wave clear / 'slow-safety' zorgt en dat je R wel goed moet richten (duh), maar dat maakt hem niet automatisch tot een effectieve Kog'maw ap mid speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is dan het grote geheim wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 02:02:
Maar wat is dan het grote geheim wat ik over het hoofd zie?
Tbh ben ik nu ook wel nieuwsgierig geworden. Er is dus een geheime guide die je alle games laat winnen :o. Zullen het misschien codes zijn? :+

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Laatst online: 14-09 15:47
Wat zijn jullie twee ontzettend kinderachtig en een goede reflectie van de community zeg. Dat jullie geen baat hebben bij dergelijke websites omdat jullie supergoed zijn, betekend toch niet dat die websites per definitie waardeloos zijn.

Ik begrijp best dat jullie zoveel mogelijk willen etaleren hoeveel verstand jullie hebben van dit spelletje, maar begrijp ook dat niet iedereen zolang en zoveel als jullie speelt, waardoor dergelijke sites best handig zijn. Voor mij wel iig.

Vorig seizoen alleen de placement matches gedaan en bronze 3 geranked, verder geen ranked games gedaan. Dit seizoen 7-3 gegaan in placements, en silver 4 geplaatst. Dit seizoen wat meer ranked spelen en kijken waar ik uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Ik ben het er ook niet helemaal mee eens dat alle guides daar waardeloos zijn, maar het neemt niet weg dat ze wel vaak van erg matige kwaliteit zijn. Geen idee of het handig is om guides te maken die op het moment van release eigenlijk al niet relevant zijn, want het enige wat je doet is mensen nog meer foute dingen aan leren.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:00
Koekiemonsterr schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:11:Een tijd geleden toen ik Rumble aan het leren was, was er destijds op Solomid geen guide te vinden waarin er aandacht werd besteed aan zijn passive. Niet een geheel onbelangrijk aspect van Rumble, zou ik zeggen. Moba had wel een goeie guide, ook t.a.v. zijn passive.
Wat is er mis met de Rumble guides van Balls of Zakkery? Daarin staat netjes wat de passive doet, in de omschrijving staat het ook duidelijk. Ik vind daar weinig aan te snappen. Gewoon zorgen dat je hem minimaal op 50 heat hebt en dat je niet overheat op verkeerde momenten. :P

Snap alleen niet dat Zakkery in de guide zet dat je de ult niet op smartcast moet zetten.

Verder kijk ik soms ook vlug op probuilds. Niet om een guide te lezen, maar om te kijken welke items nou echt veel gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 16:09

Wootlock

Evilution

StevenzeN schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:57:
[afbeelding]

6-2 in me placements nu, deze was niet te winnen, godverdomme zeg :')
Tip: gebruik ALT + PRTSCR ;)

Gisteren een game gehad waar een persoon afk gaat in champ select en bij terugkomt Rammus jungle inlocked terwijl we all een jungler hadden.
Ik stond dus alleen bottomlane als trist vs vayne / tresh.
Ben wel blij met de veranderde E van trist (bommetje droppen op de enemy gevolgd door één a twee AA's doet leuke schade)
Dubbelkill kunnen pakken door een domme engage van vayne.
Hierna de game kunnen winnen doordat het enemy team onze rammus focuste ipv de carries :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
De guide discussie kwam volgens mij a.d.h.v. een itembuild van iemand, en als nou iets situational is, is het itembuild wel. Ok het eerste of misschien de eerste twee zijn redelijk core, maar verder is het gewoon kijken wat je tegenstanders bouwen en hoe de game vorderd.

Zo heb ik met één van de populaire bronze champions: Master Yi best een gevariëerde build. Gaan lanes goed/worden alle lanes constant gepushed: devourer. Hebben lanes veel hulp nodig/is er veel kans op kills bij een gank: warrior.

Veel tanks weinig damage bij enemy: Warrior, BORK, SS, LW,
Of zoals gisteren toen we de game aan het verliezen waren tegen een fed Reksai, Lee sin en Twitch was de build Warrior, BORK, SS, Warmog's, Thornmail, AS boots. Door die build zo'n beetje eigenhandig de game om weten te draaien doordat ik vanaf de Warmog's Reksai 1vs1 aankon. Daarvoor niet, en bleef hij in onze jungle rondzwerven.
Doordat hij gewoon full dmg bleef bouwen, en ik op een gegeven moment mijn Thornmail ook nog af, hield ik met de BORK active erbij half hp over waardoor ik na een W het team kon gaan helpen en de rest finishen. Als ik simpelweg een build-guide had gevolgd was de game zeker verloren geweest.

Kijk gewoon naar wat je tegenstanders doen, denk na wat je build, en je hebt geen build-guide meer nodig. Hebben zowel de jungler, ADC en toplaner van de tegenstander een BORK gebouwd? Ga dan resitance stacken en niet HP. Kan je de teamfight winnen als je eens een keer niet die Leona ult op je dak krijgt? Banshees of een GA kan je helpen. Zelfs wanneer je build-guide vind dat je veel beter een Phandom Dancer kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Placements ook achter de rug ...

na quasi niet ranked gespeeld te hebben in S4 (bronze V, yes I know, yes mijn eigen schuld, direct ranked after lvl30 FTW) en veel normals gespeeld te hebben. En me in 4 weken preseason van bronze 5 0LP naar silver promoties te werken.

In de placements 7-3 gegaan(waarvan ik 5 games zelf vanuit de jung gecarried heb). 2 afkers & 1 ongelofelijke troll. Het is zuur, maar het is nu zo.

Silver V placement ... ik ben blij ... op naar gold nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 17:50:
[...]

Kan dus wel kloppen en dat doet het ook. Je MMR gain/loss gaan lineair naar beneden.

Ik legde uit dat zijn MMR te laag was voor Gold 5, in diezelfde trant kan jouw MMR te hoog zijn geweest voor Gold 5. Als jij in Gold 5 een 20 win spree pakt en vervolgens je promo's verliest, weer 3-4 wins op je naam zet en weer promo's niet haalt... je ziet waar ik heen wil hoop ik.
Ik ben geklommen vanuit bronze 1 naar gold 3 met ongeveer 55% winrate. En rond gold 3 gematcht met gold4 tm plat1. Dus MMR te laag kan ik niet helemaal bij.

Maar overal zie ik een ongeveer verhaal van hoe het kan zijn. Zou fijn zijn als Riot daar een officiele pagina van zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:37:
[...]
Maar overal zie ik een ongeveer verhaal van hoe het kan zijn. Zou fijn zijn als Riot daar een officiele pagina van zou hebben.
Riot moet gewoon niet met een hidden MMR werken. Dit hele systeem is gewoon prut en totaal niet transparant.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Vicarious schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:45:
[...]

Riot moet gewoon niet met een hidden MMR werken. Dit hele systeem is gewoon prut en totaal niet transparant.
Probleem is dan dat mensen gaan QQen over dat ze hogere mmr hebben en dus niet in bijv. bronze horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Secsytime schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:46:
[...]

Probleem is dan dat mensen gaan QQen over dat ze hogere mmr hebben en dus niet in bijv. bronze horen.
Nee, het probleem is dat RIOT een systeem heeft dat niet werkt. Vorige week schreef ik mijn eigen ervaringen al eens hier, met geen enkele opmerking dat ik hoger of lager hoor. Ik heb ook nooit gekeken of ik tegen gold, challengers of Bronze 5 speler gematched wordt.

Dat is niet relevant in de discussie uiteindelijk. Riots systeem plaatst mensen naar het lijkt volledig willekeurig rondom de divisie waar men geëindigd is. Het is met geen enkele logische rekenformule uit te leggen dat ik 5-5 ga in placements, vervolgens 3 divisies lager geplaatst wordt dan waar ik 'geëindigd' was en 5 games (alle wins) later een divisie mag overslaan.

Bovenstaande alinea gaat dus om een totaal van welgeteld 15 games, met als startpunt een MMR van een verleden van ruim 500 games is Season4. Zet de dikgedrukte feiten onder elkaar en probeer dat maar eens te rijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ik vind het systeem met 2 MMRs prima werken, alleen als het gat tussen je werkelijke MMR en je projected MMR te groot is heb ik het gevoel dat je makkelijker divisies/promo's moet kunnen skippen. Promo's naar golds met gold 1s/plat5s is natuurlijk onzin, maar gold 3 met gold 1 spelen is acceptabel. Dat maakt winstreaks ook meteen wat minder impactful, en daarmee ook losestreaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
McGryphon schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:53:
Hot damn, UOL vs GIA _O-
spoiler:
Dit is waarom Rek Guy verder generfed moet worden :X
LCS loopt nu een patch achter. Dus ik weet niet wat de laatste aanpassingen voor effect hebben.
Gisteren opzich best voorspelbare matches gezien, maar weer een avond goed vermaakt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Rordarok schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:54:
Ik vind het systeem met 2 MMRs prima werken, alleen als het gat tussen je werkelijke MMR en je projected MMR te groot is heb ik het gevoel dat je makkelijker divisies/promo's moet kunnen skippen. Promo's naar golds met gold 1s/plat5s is natuurlijk onzin, maar gold 3 met gold 1 spelen is acceptabel. Dat maakt winstreaks ook meteen wat minder impactful, en daarmee ook losestreaks.
Maar waarom moet die MMR verborgen zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Niet echt verborgen volgens mij. Je hebt altijd wel een persoon in de match zitten die op de 'projected' MMR value zit waarop iedereen gematched wordt. Anders krijg je alleen maar weer meer mensen die roepen dat ze 'hoger' horen maar daar op een of andere wijze niet terecht komen. Als je de games speelt kom je er automatisch, dat is simpele logica. Ik zeg niet dat het ideaal is, helemaal met de grote gaps, maar verder is het best oké.

De placements dit jaar vond ik eigenlijk ook best prima. Het systeem geeft veel ruimte voor constante goede performances ipv een lucky lose/win streak, helemaal na de placements zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
Rordarok schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:11:
Niet echt verborgen volgens mij. Je hebt altijd wel een persoon in de match zitten die op de 'projected' MMR value zit waarop iedereen gematched wordt. Anders krijg je alleen maar weer meer mensen die roepen dat ze 'hoger' horen maar daar op een of andere wijze niet terecht komen. Als je de games speelt kom je er automatisch, dat is simpele logica. Ik zeg niet dat het ideaal is, helemaal met de grote gaps, maar verder is het best oké.

De placements dit jaar vond ik eigenlijk ook best prima. Het systeem geeft veel ruimte voor constante goede performances ipv een lucky lose/win streak, helemaal na de placements zelf.
Inderdaad, vorig jaar Bronze 3 geplaced, en na 7 wins en 3 losses uitgekomen in Silver 4, stelt opzich ook niet veel voor maar werd tijdens mijn placements geranked tegen silver 1 tm 4, in ieder geval een bevestiging dat dat ook niet veel voorsteld. Ook voor mijn gevoel de 3 losses niet veroorzaakt door mijn toedoen. Wil gewoon erg graag wat hoger uitkomen zodat ik bespaard blijf van mid or feed, of gasten die afk gaan omdat ze de eerste 10 minuten geen gank hebben gehad, komop zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
StevenzeN schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:15:
Ook voor mijn gevoel de 3 losses niet veroorzaakt door mijn toedoen.
Dus als een keeper (en verdediging) zijn werk doet en de minste goals van het seizoen tegen krijgt moet hij ook kampioen zijn? Ondanks dat het middenveld en de spits klote is waardoor ze ook het minst aantal goals hebben. Das nie logisch nie in een teamspel.
StevenzeN schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:15:
Wil gewoon erg graag wat hoger uitkomen zodat ik bespaard blijf van mid or feed, of gasten die afk gaan omdat ze de eerste 10 minuten geen gank hebben gehad, komop zeg.
En dat komt niet meer voor in Gold/Plat/Dia? Helaas, ELO-hell bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
TheBrut3 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:19:
[...]

Dus als een keeper (en verdediging) zijn werk doet en de minste goals van het seizoen tegen krijgt moet hij ook kampioen zijn? Ondanks dat het middenveld en de spits klote is waardoor ze ook het minst aantal goals hebben. Das nie logisch nie in een teamspel.

[...]

En dat komt niet meer voor in Gold/Plat/Dia? Helaas, ELO-hell bestaat niet.
Ik had bij 2 losses één toplaner die afk ging, bij de ander een gozer die endgame om de minuut dc'de, Ik snap bij 5vs5 dat je altijd invloed hebt, en bij 4vs5 ook, alleen maakt dat de game natuurlijk een stuk lastiger.

Ik denk overigens dat het minder voorkomt in hogere ranks, mede doordat die spelers wel andere roles willen en kunnen spelen.

Ik had in één van me placment matches ook een Ashe die lastpick had, en gelijk al riep AD or AFK, i can only play Ashe. Uiteindelijk stond hij na 30 minuten 0-7-3, met 75 CS. Nou sorry hoor, maar dan wordt het al lastig.

Ik probeer het team altijd zoveel mogelijk te motiveren en ragers te sussen, maar zodra ze ipv hahaha lachen met jajajajaj, dan weet je wel hoe laat het is hé.

[ Voor 7% gewijzigd door StevenzeN op 30-01-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Nope, mensen worden niet toleranter. Double mid, role or AFK, stfu or feed komen nog steeds dagelijks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
Rordarok schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:36:
Nope, mensen worden niet toleranter. Double mid, role or AFK, stfu or feed komen nog steeds dagelijks voor.
Hm, vervelend, had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StevenzeN schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:37:
[...]

Van wins en games grinden worden mensen niet ineens geen klootzak meer, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
StevenzeN schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 07:54:
Wat zijn jullie twee ontzettend kinderachtig en een goede reflectie van de community zeg. Dat jullie geen baat hebben bij dergelijke websites omdat jullie supergoed zijn, betekend toch niet dat die websites per definitie waardeloos zijn.
Rustig aan jongen. Ik maakte simpel maar een grapje. Nergens geef ik aan dat Mobafire per defnitie waardeloos is. Ik werd echter getriggerd door de opmerking dat we de "juiste" guide nog niet hadden gevonden. Terwijl AP Kog'maw echt 100% straight forward is, er zijn geen geheime foefjes of wat dan ook. Dus als mijn grapje iemand heeft gekwetst mijn excuses, het was niet op DIE manier bedoeld.
Vicarious schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:45:
[...]

Helemaal met je eens Vic. Doe mij het oude ELO systeem maar terug. Niets hiden, geen 5 divisions om aan te tonen dat je nog steeds waardeloos bent (gewoon Bronze, Silver, Gold, Plat, Diamond, Master, Challenger). Aan het einde van het seizoen krijg je namelijk toch een border op basis van de rank waar je zit en niet in welke van de 5 divisions. Dus wat is de meerwaarde? Geen. Behalve dat je mensen het idee geeft dat ze aan het stijgen zijn. Nou dat werkt met platte nummers ook wel ;) Als je nummerwaarde stijgt, stijg jij immers.
StevenzeN schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:37:
[...]

Helaas is het toch echt zo. Met name nu in de Normal drafts kom je de ranked restrictions mofo's tegen. Nou sommige hebben echt een bord voor hun kop dat ze NIET snappen waarom ze die ooit gekregen hebben. Het zijn soms toch echt een stelletje random toxic mofo's. Echter gisteren rond een uur of 4 wel leuke matches gehad. Blijkbaar waren er nog zo weinig mensen online dat we 3 games achter elkaar dezelfde matchups hadden. En de laatste match was het dan ook zo dat we maar om elkaars derpie acties zaten te lachen zowel Enemy als mijn team. Aan het einde iedereen gehonored en elkaar toegevoegd. Waren de beste games in tijden voor mij ;). Enorm gelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Over ranked restrictions gesproken, ik snap nog steeds niet waarom spelers niet geblokkeerd worden van de ranked queue op het moment dat ze ergens een rune page met gaten of tier1 of 2 runes hebben.

Net een speler in ranked die als last pick geen jungle pickte (die positie was nog over) maar doodleuk LB inlockt. Nou ja, ik dan maar met Malphite de jungle in, great. Nog leuker, mevrouw had alle standaard ap mid runes, behalve quints. Dus ze miste even 15 AP. Nie geheel verrassend werd ze geowned door Brand. Gelukkig hadden we nog een goeie Riven (die oorspronkelijk mid zou gaan) en kon ik vanuit de jungle ook nog wel mijn stempel drukken. Toch nog een win uiteindelijk.

Laat mensen maar lekker flamen, tien keer liever dan dit soort snuiters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:38:
Over ranked restrictions gesproken, ik snap nog steeds niet waarom spelers niet geblokkeerd worden van de ranked queue op het moment dat ze ergens een rune page met gaten of tier1 of 2 runes hebben.

Net een speler in ranked die als last pick geen jungle pickte (die positie was nog over) maar doodleuk LB inlockt. Nou ja, ik dan maar met Malphite de jungle in, great. Nog leuker, mevrouw had alle standaard ap mid runes, behalve quints. Dus ze miste even 15 AP. Nie geheel verrassend werd ze geowned door Brand. Gelukkig hadden we nog een goeie Riven (die oorspronkelijk mid zou gaan) en kon ik vanuit de jungle ook nog wel mijn stempel drukken. Toch nog een win uiteindelijk.

Laat mensen maar lekker flamen, tien keer liever dan dit soort snuiters.
Minimaal 3 volledig met tier 3 gevulde runepages zou ik ook van harte toejuichen.

edit: maar nu ik erover nadenk kun je dat maken met dezelfde runes natuurlijk, waardoor je alsnog mensen met Zed ziet spelen compleet met Mpen runebuilds.

[ Voor 7% gewijzigd door Ero-Sensei op 30-01-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Ero-Sensei schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:01:
[...]

Minimaal 3 volledig met tier 3 gevulde runepages zou ik ook van harte toejuichen.

edit: maar nu ik erover nadenk kun je dat maken met dezelfde runes natuurlijk, waardoor je alsnog mensen met Zed ziet spelen compleet met Mpen runebuilds.
OP, Zeds passive is magic damage.. denk aan de extra burst!!!!!1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

In mijn AP runepage heb ik ook 4 tier 2 MPen marks zitten. Heb gewoon nog niet genoeg RP bij elkaar gespeeld om die door Tier 3 te vervangen. Dan kan ik wel Tier 3 AD of AS marks toevoegen, maar daar wordt m'n page niet beter van.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Mwa, één complete page zou genoeg moeten zijn. Maar dan ook wel vol. Liever meer natuurlijk, maar dan wordt dat smurfen zo duur Kappa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik heb volle tier 3 ADC, Brolaf en Phoenixdyr pages, dus dan zit ik nog goed :+

en nog 4 lege runepages waarvan ik niet weet waarmee ik ze ga vullen _O- voorlopig nog niks, heb ik eerst runes nodig

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ero-Sensei schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:01:
Is uiteraard niet waterdicht nee, maar block gewoon mensen met gaten in rune pages of tier 1 of 2 runes. Kan toch niet zo moeilijk zijn dat in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:51:
[...]

Is uiteraard niet waterdicht nee, maar block gewoon mensen met gaten in rune pages of tier 1 of 2 runes. Kan toch niet zo moeilijk zijn dat in te bouwen.
Gaten in runepages ok, maar om tier 2 volledig te bannen uit Ranked lijkt me toch te ver gaan. Ik ken best wat spelers die net als ik niet al hun pages vol hebben met Tier 3, en 1 daarvan is er vorig seizoen mee tot Plat II gekomen...
spoiler: GMB vs FNC
Aii, Olaf executed op Krugs.. :X
Heeft z'n early wel om zeep geholpen, maar komt redelijk effectief terug na 10 minuten, impressive. Zeker ook vanwege Yellowstar. Let's see how this plays out.
GMB ziet er wel sterker uit dan in hun eerdere games.

endnote: Leona en Olaf zijn heerlijke divebuddies, once again confirmed :P

[ Voor 23% gewijzigd door McGryphon op 30-01-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:07
frederic van giants heeft 2 boots gekocht....... LCS MUCH PLZ. TIME FOR THE FINES TO COME OUT I GUESS

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

De facepalm...legendary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Stacken die boots ineens wel als de mobilitys +105 krijgen? Vage keuze anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Spoilers mang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:04

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Runes, daar moet ik ook eens tijd aan besteden... Heb ooit een zooitje random gekocht, blijkbaar niet het meest briljante idee.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Laatst online: 31-07 14:14
GV vs DIG:
spoiler:
Ik snap niet dat Lulu niet iedere game gebanned wordt. Dan weet je tenminste zeker dat je teamgenoot het niet pickt en daarmee je team naait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Skyclad schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:34:
GV vs DIG:
spoiler:
Ik snap niet dat Lulu niet iedere game gebanned wordt. Dan weet je tenminste zeker dat je teamgenoot het niet pickt en daarmee je team naait.
spoiler:
Tja Koekie en ik hebben het er hier al vaak over gehad... ook wij snappen niet dat Lulu nog gepicked wordt. Ik moet bekennen dat ik er geen statistieken over heb opgezocht, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze een positieve winrate heeft aangezien Lulu vrijwel elke game waarin ze gepickt heeft geen enkele toegevoegde waarde biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Vicarious schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 22:48:
[...]

spoiler:
Tja Koekie en ik hebben het er hier al vaak over gehad... ook wij snappen niet dat Lulu nog gepicked wordt. Ik moet bekennen dat ik er geen statistieken over heb opgezocht, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze een positieve winrate heeft aangezien Lulu vrijwel elke game waarin ze gepickt heeft geen enkele toegevoegde waarde biedt.
spoiler:
Waarschijnlijk omdat het erg goed kan werken als je met iemand Duo't en die consistent weet te redden of op de goede manier weet te ulten voor een goede (dis)engage, maar dat dat niet geheel lekker vertaalt naar gecoördineerde teams. Er zijn vrij veel picks die in solo/duoqueue beter werken dan in 5's en vice versa, ik kan eigenlijk zelf ook geen andere reden bedenken dat ze nog gepicked wordt. En vooral ook dat de coaches niet zeggen "doe normaal, de vorige 5 keer werkte het ook niet".

[ Voor 0% gewijzigd door McGryphon op 31-01-2015 23:11 . Reden: FFUUUU UBB ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

spoiler:
En weer een Lulu die geen rol van betekenis heeft gespeeld (CLG vs TIP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Klopt Vic, we hebben het onderwerp Lulu al vaker te berde gebracht hier, met name omdat we die pick in de LCS matches doorgaans niet zo begrepen.

Maar niet alleen nu, ook tijdens worlds season 4 LCS werd ze regelmatig gepickt. Toen voornamelijk top. Kwam ze meerdere keren uit tegen de toen populaire Ryze top. En bijna elkaar keer was het patroon hetzelfde: Lulu houdt zich natuurlijk wel prima in lane, maar voor de rest brengt ze te weinig. Ryze groeide vanuit top lane regelmatig uit tot een mega carry, en daar stak Lulu dan schril bij af.

Dat is nu weer het geval. In de recente game van Gambit vs Fnatic zag je Lulu op mid tegen Zed. Lulu kon zich wel staande houden, maar voegde veel te weinig toe en kon Zed er ook niet van weerhouden kills te pakken en in teamfights een factor te zijn.

Op zich is het geen slecht idee Lulu te picken tegen bursty assassins, omdat ze jou niet zomaar neer krijgen en een Lulu ult op een squishy waar zojuist een enemy assassin op is gedoken kán natuurlijk een belangrijke redding zijn die positief uitpakt voor een teamfight. Maar ja, dat is de theorie. In de praktijk zie je dat het veelal niet genoeg is.

Eigenlijk zou je Lulu hooguit nog tegen bepaalde champions op mid/top kunnen spelen, of vanuit support. Maar ja, als support is ze ook geen ster. Bovendien kun je dan eigenlijk niet full AP bouwen, dus geeft je ult ook geen maximale hoeveelheid HP in teamfights.

Helaas is ze na alle nerfs een beetje vleesch noch visch.

spoiler:
Als je die TIP vs CLG matchup op papier bekijkt, dan was Lulu top sowieso al een rare pick in champ select. Sion zal ze toch niet kunnen afstoppen in lane, en buiten Lee Sin had TIP geen enkele tank. En dan is Lee nog maar een halve tank. Hoezo dan geen bruiser of echte tank op top?

[ Voor 14% gewijzigd door Koekiemonsterr op 01-02-2015 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We kunnen hele discussies gaan houden over waarom pro's doen wat ze doen, maar dat heeft toch weinig zin zonder dat we de achterliggende gedachte weten. Misschien hebben ze dit tijdens scrims veelvuldig met succes getest en blijkt het onder stress tegen andere comps toch anders uit te pakken. Wat ik wel weet is dat naast het vele mislukkende experimenteren zoals Lulu en Quinn mid, er ook genoeg "rare" picks zijn waarbij ze (zoals recent) champs uit de stront trekken zoals Graves en Sivir, en die nu ineens 9/10 games aanwezig zijn. Maar dat is zo'n beetje elk tournament zo. Er wordt iets met succes gepicked en vervolgens in de meta geintegreerd van de 99% plebs zoals jij en ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Offtopic reactie
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 07:37:
We kunnen hele discussies gaan houden over waarom pro's doen wat ze doen, maar dat heeft toch weinig zin zonder dat we de achterliggende gedachte weten. Misschien hebben ze dit tijdens scrims veelvuldig met succes getest en blijkt het onder stress tegen andere comps toch anders uit te pakken
Scrims win je geen prijzen mee.

Voetbaltrainers reppen ook regelmatig over de trainingen en hoe goed men daar speelt en de oefenstof en oefeningen daar uitvoert. Maar ja als het niet eruit komt in de matches waar het erom gaat...

[ Voor 65% gewijzigd door Gropah op 01-02-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koekiemonsterr schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:17:

Voetbaltrainers reppen ook regelmatig over de trainingen en hoe goed men daar speelt en de oefenstof en oefeningen daar uitvoert. Maar ja als het niet eruit komt in de matches waar het erom gaat...
Dat is dus precies wat ik zeg. Klaarblijkelijk werkt het in de praktijk anders. Maar om er dan op te hameren van "ja nee, Lulu mid dat werkt niet" heeft weinig zin. Vooral omdat het hier om mensen gaat die eigenlijk door voorbeeld bepalen hoe onze team comps er in ranked uitzien. Die moeten gaan innoveren, anders zijn ze erg voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Maar is continu Lulu blijven picken ook al is dat al tijden weinig succesvol nog wel "innoveren" te noemen? Het lijkt meer alsof ze moeilijk kunnen accepteren dat Lulu dusdanig generfed is dat ze gewoonweg niet meer de invloed gaat hebben die ze eerder had, en haar toch maar _blijven_ picken in de hoop dat er om whatever reason toch iets uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Lulu is opzich als pick viable in het feit dat ze een niche pick is die echt in heel weinig situaties nog kan werken. Waarom ze dan elke keer teamcomps pakken waarin een Lulu geen echte impact gaat maken is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
En zo is er na een weekendje LCS maar weer aangetoond dat het binnenhalen van Koreanen niet altijd de reden tot succes is. En dat je dan toch maar moet concluderen dat teamplay (waar Koreanen toch echt nog steeds superieur in zijn) belangrijker is dan individuele skill. Impact kon weinig tot geen potten breken met zijn nieuwe team en de teamcomps van Team Liquid leken verdacht veel op de oude teamcomps die CLG eerder hanteerde (alles rond je ADC bouwen). Echter breekt je dat op als je ADC niet genoeg impact in de game gaat hebben.

Ik heb overigens genoten van de 2 CLG games dit weekend, ik hoop dat ze deze vorm kunnen vasthouden en niet weer vervallen in hun oude style. Er lijkt in ieder geval nu stukken beter gecommuniceerd te worden binnen het team. En Aphromoo lijkt per game beter te worden (voor zover hij dat al was).

Jammer genoeg was het zwakke optreden van Team Liquid dit weekend ook de reden dat ik mijn eerste loss te pakken heb in de Fantasy LCS. Aangezien Xpecial maar 2 punten opleverde (afgerond). En was de uitslag dus vs mijn opponent 295.78 vs 314.54.

Tevens ging het niet echt lekker in LoL zelf. Mijn ranked games zijn ronduit random. Ik heb momenteel een 100% lossrate in de jungle. Elke keer als ik jungle heb ik te maken met 3 verliezende lanes en hoe ik het ook probeer om ze weer op gang te krijgen het is dweilen met de kraan open. Je geeft ze een paar kills om vervolgens nog geen minuut later ze wederom te zien omvallen vs hun laneopponent. En ja de enige constante factor die je dan kunt benoemen is jezelf ;). Van al mijn toplane games heb ik er dit weekend 2 verloren en volgens mij iets van 4 tot 5 gewonnen. Midlane ging gelijk op en botlane ook alles verloren. Resultaat van top Gold IV naar de bodem van Gold IV. Het gaat wel even duren voordat ik daar uit kom heb ik het idee. Dit is overigens allemaal duo, op het NightFang account ga ik het puur solo weer doen. Maar via duo wil ik dit seizoen dus ook proberen om Platinum aan te tikken al gaat dat nog wel even duren heb ik het idee ;). Zoals mijn duo-partner het noemt: "you are cursed with the jungle role".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken het, zat vrijdag ook in een neerwaartse spiraal en uiteindelijk op 0 LP, voornamelijk door het moeten spelen van support. Ik weet niet waarom, maar zelfs al geef ik de support een gold lead van 1k+, ze kunnen gewoon niet snowballen. Je geeft op lv2 je Ezreal first blood en gigantische creep advantage door de enemy exp te denyen. Wat doet hij vervolgens? Tear rushen. Dus meneer staat met een Tear en Dorans in lane en wordt er keihard uitgeknald op het moment dat de enemy met 2 Dorans de lane in komt en hem eruit sustained en 1v1ed. Misschien ligt het aan mij, maar met een 1k gold lead koop je toch een pickaxe, Sheen, Phage of whatever met AD zodat je altijd je trades wint? Vooral als je support je mana geeft via Relic. Veel te logisch ook allemaal.

Heb vervolgens strikt ADC en mid gespeeld en het meeste gewonnen. Graves en Cait zijn in deze meta de meest veilige picks. Mid vooral Akali gespeeld. Zoals ik eerder al zei, die E change boeit geen donder. Ik zet nog steeds dezelfde scores neer. De range was in sommige gevallen even wennen, maar met LB Movespeed en W slow blijft het lastig voor iemand om bij je weg te komen. Q+R+AA+W forceert een Flash, die alleen zal helpen op het moment dat er een toren of muurtje in de buurt is.

Mijn top pick was Gangplank, die naar mijn grote verbazing erg viable is. Critplank werkt eigenlijk vrij ruk. Leuke gimmick early game, maar Hydra, Iceborn, Visage, LW, IE werkt erg goed. Focus op max CDR zorgt voor betrouwbare damage ipv random crits. Als je meerdere creeps killed door Q Hydra krijg je de Q bonus x aantal creeps. Mad mana en gold gains. Zijn ult is na alle changes veel sterker en heb er veel kills en assists mee mogen oprapen. Vooral 4v4 bij drake en 3v2 bot ganks kun jij in het voordeel van je team keren met een paar honderd damage en slow.

Van 0 naar promos nu, hopelijk mag ik Plat aantikken in maart of april, ga nu weinig tijd hebben ivm klussen :(

Tip voor iedereen die mid speelt, aangezien het tegenwoordig vol staat met Leblenks en Kassadins: Annie. 90% van die Leblancs/Kassa's hebben geen flauw idee waar ze mee bezig zijn, maar scoren gewoon kills door de base damage en met gezicht op toetsenbord rollen. Vooral Leblanc een stunbeertje in het gezicht gooien, gevolgd door W killed de clone, waarna het makkelijk opvegen is van de echte :+

"I'm rubber and you're... on fire! Ehuahuehuahea!"

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:53:
Ik ken het, zat vrijdag ook in een neerwaartse spiraal en uiteindelijk op 0 LP, voornamelijk door het moeten spelen van support. Ik weet niet waarom, maar zelfs al geef ik de support een gold lead van 1k+, ze kunnen gewoon niet snowballen. Je geeft op lv2 je Ezreal first blood en gigantische creep advantage door de enemy exp te denyen. Wat doet hij vervolgens? Tear rushen. Dus meneer staat met een Tear en Dorans in lane en wordt er keihard uitgeknald op het moment dat de enemy met 2 Dorans de lane in komt en hem eruit sustained en 1v1ed. Misschien ligt het aan mij, maar met een 1k gold lead koop je toch een pickaxe, Sheen, Phage of whatever met AD zodat je altijd je trades wint? Vooral als je support je mana geeft via Relic. Veel te logisch ook allemaal.

Heb vervolgens strikt ADC en mid gespeeld en het meeste gewonnen. Graves en Cait zijn in deze meta de meest veilige picks. Mid vooral Akali gespeeld. Zoals ik eerder al zei, die E change boeit geen donder. Ik zet nog steeds dezelfde scores neer. De range was in sommige gevallen even wennen, maar met LB Movespeed en W slow blijft het lastig voor iemand om bij je weg te komen. Q+R+AA+W forceert een Flash, die alleen zal helpen op het moment dat er een toren of muurtje in de buurt is.

Mijn top pick was Gangplank, die naar mijn grote verbazing erg viable is. Critplank werkt eigenlijk vrij ruk. Leuke gimmick early game, maar Hydra, Iceborn, Visage, LW, IE werkt erg goed. Focus op max CDR zorgt voor betrouwbare damage ipv random crits. Als je meerdere creeps killed door Q Hydra krijg je de Q bonus x aantal creeps. Mad mana en gold gains. Zijn ult is na alle changes veel sterker en heb er veel kills en assists mee mogen oprapen. Vooral 4v4 bij drake en 3v2 bot ganks kun jij in het voordeel van je team keren met een paar honderd damage en slow.

Van 0 naar promos nu, hopelijk mag ik Plat aantikken in maart of april, ga nu weinig tijd hebben ivm klussen :(
Op Gangplank ook beide game gewonnen (ik ben echter iets tankier gegaan, omdat ik tweemaal een squishy jungler had). Met name in lane onderschatten een hoop mensen je damage-output als Gangplank. Ik had een Garen die maar bleef proberen om zijn Q te landen, dus ik zie hem de animatie casten, schiet op hem en loop vervolgens terug. En dit keer op keer tot meneer zich genoodzaakt zag om maar van mij weg te flashen.

Ik moet ook toegeven dat mijn Akali rotation is veranderd maar ik heb gisteren met gemak een Riven op mid eruit gespeeld die daarbij ook nog eens genoeg babysit kreeg van zijn jungler. Enige nadeel van Akali vind ik wanneer het gehele enemy team pinks loopt te kopen. Had gisteren ook 1 teamfight (waar ik overigens door een flash over de muur alsnog wegkwam om weer terug in de teamfight te komen) maar er werden gewoon 3 pink wards tegelijk neergegooid op mijn shroud. Na de teamfight even mijn 90 gold opgehaald natuurlijk :'). Overigens hadden we daar wel de ideale setup voor een Akali, een tanky toplaner en een tanky jungler, oftewel genoeg peel om je volledig je gang te laten gaan. Dat mis ik heel vaak als ik Riven speel, dan heb ik ineens een Kha'zix of Shaco jungle dat maakt de teamfights imo vrij ruk als damagedealer. Tevens heeft je ADC dan ineens een stuk lastiger job dan dat je de afleiding voor hem/haar bent dmv het soaken van damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Van 0 naar promo's: die ken ik :)
Ik was alleen stom genoeg om die promo's op vrijdagavond te doen. Game 1: ik jungle. Binnen 5 minuten sta ik 1-0-2 met een adc die 2 kills heeft en een mid met een assist.
Game begon zeer voortvarend dus. Op minuut 6 kwam de eerste opmerking van top "report jungle 0 ganks"

Meneer stond 0-4-0 en had 11 farm oid. Ik type naar hem, sorry maar ik kan je nu echt even niet helpen. Ik moest wat farmen, want had aardig wat gemist door de lanepressure welke ik early aan mid en bot gaf. 1 rondje farm betekende ook direct 2 deaths voor mid, en top ging door waar hij gebleven was.

Lang verhaal kort: Onze mid trainde voor Japanse hoer, zo vaak dat ie op z'n rug lag. Mijn ADC had in zijn opties "autoattack" op skillshot staan, want die wist er geen minion mee te raken en de toplaner heeft ervoor gezorgd dat er een rood kruisje standaard met de lol map meegeladen wordt.

Game 2 ging eens stuk beter (die duurde 30 minuten ipv 23) met hetzelfde resultaat: Defeat.

We grinden gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:37:
[...]

Ik moet ook toegeven dat mijn Akali rotation is veranderd maar ik heb gisteren met gemak een Riven op mid eruit gespeeld die daarbij ook nog eens genoeg babysit kreeg van zijn jungler. Enige nadeel van Akali vind ik wanneer het gehele enemy team pinks loopt te kopen. Had gisteren ook 1 teamfight (waar ik overigens door een flash over de muur alsnog wegkwam om weer terug in de teamfight te komen) maar er werden gewoon 3 pink wards tegelijk neergegooid op mijn shroud. Na de teamfight even mijn 90 gold opgehaald natuurlijk :'). Overigens hadden we daar wel de ideale setup voor een Akali, een tanky toplaner en een tanky jungler, oftewel genoeg peel om je volledig je gang te laten gaan. Dat mis ik heel vaak als ik Riven speel, dan heb ik ineens een Kha'zix of Shaco jungle dat maakt de teamfights imo vrij ruk als damagedealer. Tevens heeft je ADC dan ineens een stuk lastiger job dan dat je de afleiding voor hem/haar bent dmv het soaken van damage.
Denk dat mijn rotation weinig last heeft omdat ik anders build dan jij. Ik ga voor:

Boots+Pots -> Hextech Revolver -> Sheen -> Sorc Shoes -> Deathcap/Hourglass -> Lich Bane

Ik zie jou vooral Gunblade rushen en Hourglass en pas als laatste item de Lich Bane pakken. Zal vast prima werken, maar door mijn variant ben ik vooral afhankelijk van de auto-attack landen (voor Q+Spellblade) en minder gefocust op skill damage. Met een Sheen Q+R+E gebruiken was voor mij eerder al weggegooid geld. 9/10 keer maak ik die Gunblade ook niet af of pas als laatste. Ik zie de AD en Lifesteal niet als noodzaak. Ik gebruik E het meest als towerpush mechanic, om Lich Bane procs te krijgen en daarmee een hap uit towers nemen. Gelukkig hoef ik m'n playstyle dus helemaal niet aan te passen na deze changes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:59:
[...]

Denk dat mijn rotation weinig last heeft omdat ik anders build dan jij. Ik ga voor:

Boots+Pots -> Hextech Revolver -> Sheen -> Sorc Shoes -> Deathcap/Hourglass -> Lich Bane

Ik zie jou vooral Gunblade rushen en Hourglass en pas als laatste item de Lich Bane pakken. Zal vast prima werken, maar door mijn variant ben ik vooral afhankelijk van de auto-attack landen (voor Q+Spellblade) en minder gefocust op skill damage. Met een Sheen Q+R+E gebruiken was voor mij eerder al weggegooid geld. 9/10 keer maak ik die Gunblade ook niet af of pas als laatste. Ik zie de AD en Lifesteal niet als noodzaak. Ik gebruik E het meest als towerpush mechanic, om Lich Bane procs te krijgen en daarmee een hap uit towers nemen. Gelukkig hoef ik m'n playstyle dus helemaal niet aan te passen na deze changes.
Dit doe ik meestal omdat mijn speelstijl soms ietswat HAM is ;). Dus heb ik de defenses wel nodig om relevant te blijven. Heb ook het idee dat ik vaak de main focus ben van het enemy team. Dus vandaar dat ik eigenlijk in zo'n beetje elke rol (op ADC na) altijd wel een tanky item ga nadat ik mijn main offensive item af heb.

Maar je hebt gelijk. Speelstijl verschilt nogal bij de keuze van het bouwen. Maar ik vond overigens de ult range geen drama bij Akali. Dat is imo prima. Ik merkte echter gisteren bij het clearen van de minionwaves wel dat ik mijn Q proc mis, maar dat was na 3 waves ook wel weer voorbij. Imo is Akali nog steeds prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:22
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:53:

Tip voor iedereen die mid speelt, aangezien het tegenwoordig vol staat met Leblenks en Kassadins: Annie. 90% van die Leblancs/Kassa's hebben geen flauw idee waar ze mee bezig zijn, maar scoren gewoon kills door de base damage en met gezicht op toetsenbord rollen. Vooral Leblanc een stunbeertje in het gezicht gooien, gevolgd door W killed de clone, waarna het makkelijk opvegen is van de echte :+

"I'm rubber and you're... on fire! Ehuahuehuahea!"
Bij mij was het voor een keer andersom dit weekend, ben 2 divisions gestegen, van Silver V naar Silver III. Vooral door jungle te mainen, was op een 10-0 winstreak met Jarvan IV. helaas na de 10e 1 verloren, maar dat mocht de pret niet drukken.

Viel me vooral op dat ik bijna ook elke keer de jungle rol van het team kreeg, wat enorm heeft geholpen, als ik geen J4 kon spelen, speelde ik Rengar waar ik 2x een quadra haalde in dezelfde game (penta had ik kunnen hebben, maar team genoot pakte m net voor me neus onnodig weg helaas).

Ben benieuwd of ik de trend lijn kan voortzetten, in S4 speelde ik vooral Vi and Lee Sin, maar die liggen me nu slechter, zal wel door de jungle changes komen oid.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
J4 kun je ook prima top spelen overigens als je in het begin focust op AD/Arp. Hydra+Brutalizer+Tanky en je kan elke squishy opvegen. Werkt minder goed tegen Olaf/Riven, maar een Gnar, Irelia, Garen etc. bats je erg snel de lane uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

spoiler:
T S M
S
M
:D

Piglet kan de hype niet waarmaken, zelfs als er een compleet team om hem gebouwd wordt.
Ben benieuwd hoe CLG het seizoen gaat doortrekken, Aphromoo erg sterk de afgelopen games (die blitzta pull was goddelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:35:
J4 kun je ook prima top spelen overigens als je in het begin focust op AD/Arp. Hydra+Brutalizer+Tanky en je kan elke squishy opvegen. Werkt minder goed tegen Olaf/Riven, maar een Gnar, Irelia, Garen etc. bats je erg snel de lane uit.
Ging inderdaad ook wel goed, moest 1 game geforceerd top spelen tegen een Kalista, omdat onze last pick Pantheon jungle inlockte, terwijl ik al lang en breed jungle had ingelockt.

Was ook echt een aparte gast, begon al met te zeggen "If you are not reacting when I come ganking, dont expect me to come ever again". Hele team over de zeik, zowiezo omdat die jungle inlockte en de aparte uitspraken van m.

Tijdens de game probeerde die ook iedereen te dirigeren en te commanderen, maar dat werd gewoon geignored door rest van het team. Daarbij waren zijn "ganks" veels te aggresief, teveel chasen, overcomitten e.d.

Ik kon in lane Kalista niet echt killen, door die nasty kiting abilities en ze had barrier en ik had geen ignite maar tp, dus kon dr nooit echt af maken, maar wel low waardoor ze veel moest backen.

En het gemis van een tank aan hun kant was het uiteindelijk een win voor ons.

[ Voor 5% gewijzigd door Turismo op 02-02-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wat ik overigens dit weekend wel grappig vond. Krijg je een enemy Shaco tegen je, is hij overal aanwezig en wint gewoon singlehanded de game, krijg je er vervolgens 1 in je team en die gaat tot 3x toe dood op een jungle creep om vervolgens bij een counterjungle actie neergemaaid te worden door de enemy jungler :D.

Zit er overigens wel aan te denken om hem weer te bannen, want ik zie hem de laatste tijd wel wat te veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Damienx2 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:59:
Wat ik overigens dit weekend wel grappig vond. Krijg je een enemy Shaco tegen je, is hij overal aanwezig en wint gewoon singlehanded de game, krijg je er vervolgens 1 in je team en die gaat tot 3x toe dood op een jungle creep om vervolgens bij een counterjungle actie neergemaaid te worden door de enemy jungler :D.

Zit er overigens wel aan te denken om hem weer te bannen, want ik zie hem de laatste tijd wel wat te veel...
Dat gevoel heb ik altijd met een Tryndamere.
Als je er zelf één in het team hebt gaat hij er als een rambo in en komt nooit bij de ADC.
Terwijl als je er tegen staat hij alle towers doorpushed om vervolgens 1vs5 een pentakill te halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met welke champ kon je Kalista niet killen? Met J4 moet dit prima lukken nadat je een Pickaxe of Brutalizer hebt op lv6. Poke haar een keer met Q+E en je passive, wacht op je cooldowns en slam haar met nog een Q+E, gevolgd door W+R (liefste wachten tot ze haar Q dash of Flash gebruikt heeft. Ik vind het persoonlijk altijd geweldig als ze een ADC of ander soort squish top zetten tegen mijn J4.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:02:
Met welke champ kon je Kalista niet killen? Met J4 moet dit prima lukken nadat je een Pickaxe of Brutalizer hebt op lv6. Poke haar een keer met Q+E en je passive, wacht op je cooldowns en slam haar met nog een Q+E, gevolgd door W+R (liefste wachten tot ze haar Q dash of Flash gebruikt heeft. Ik vind het persoonlijk altijd geweldig als ze een ADC of ander soort squish top zetten tegen mijn J4.
Oh dat was dus met J4, elke keer als ik een kill poging deed, kreeg ik r bijna, maar ze kitede altijd terug naar turret, en deed dan barrier om de final blow te blocken, als ik ignite had gehad had ik er zeker een paar kills uit gehaald.

Ik zag de team comp al, en ze hadden geen tank, dus als ik gewoon lekker kon farmen, en de turret neermaaien vond ik t prima, dus gaf mijn kill pogingen op Kalista op, schoot weinig op voor mijn gevoel.

Aangezien ik TP had, ging ik enkel voor tank items zodat ik rest van t team kon helpen daar waar nodig en in split push mode, op een gegeven moment is een J4 met tank items niet kapot te krijgen.

Moet wel zeggen, dat deze speler Kalista best aardig onder de knie, ik kon telkens net niet dichtbij komen na een E+Q te doen en volgens mij kan ze ook de J4 ult uit kiten.

Ze blijft maar speren in je gooien terwijl ze naar achteren kite, op een gegeven moment is de minion wave ook tegen je, waardoor je toch moet terugtrekken, voordat je de trade teveel verliest.

Zeg maar dit was het, mega irritant dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Turismo op 02-02-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:07
Oh lol ik zit in die game van die video :P

lawl.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die Vi speelde ook wel ernstig slecht. Buiten dat Vi top vrij retarded is. Ik zie je trouwens nergens blamauci, tenzij jij die Worst Zed EU bent die geraped wordt :P want je killed Vi door Kalista vision te geven in de bosjes met je flip, hahaha.

Kalista kan inderdaad uit J4 ult dashen, mits ze tegen de rand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Laatst online: 16:29
Top: Gnar, Irelia, Hecarim
Jungle: Fiddle, Jarvan, Hecarim
Mid: Orianna, Morgana, Lissandra
ADC: Graves, Jinx, Tristana
Support: Thresh, Leona, Janna

Dit is eigenlijk waar ik me op wil focussen qua champs. En daarmee lekker ranked gaan spelen.
Hecarim speelt echt geweldig als je eenmaal Trinity force hebt is het Lets go!

Voor de rest vind ik het redelijk goed zo de champs die ik opzich leuk vindt.

OF moet ik gewoon pakken wat ik leuk vindt hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Laatst online: 31-08 11:35
llovesoccerx7 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:21:

Dit is eigenlijk waar ik me op wil focussen qua champs. En daarmee lekker ranked gaan spelen.

Leer 2 lanes goed, hoeven geen 3 champs per lane te zijn. En voor de andere lanes is het wel handig dat je met 1 of 2 champs redelijk overweg kunt. Ik speel zelf meestal wat ik leuk vind en welke rol er overblijft. Daarbij kijk ik wel of het binnen de teamcomp past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
De "Balista" move van CLG dit weekend in LCS was trouwens best hilarisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
Lux mid <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Turismo schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:33:
De "Balista" move van CLG dit weekend in LCS was trouwens best hilarisch

[video]
Awhh dankje! Daar hoorde ik gisteren ook al wat over tijdens LCS :)

spoiler:
Voor de zekerheid maar een spoiler, maar de bindings van CLG Aphromoo waren echt zo goed gisteren! Vooral ook de voorspelling van waar een LB eventueel terug zou kunnen komen of liep waren erg goed.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Mebus schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:47:
[...]

Awhh dankje! Daar hoorde ik gisteren ook al wat over tijdens LCS :)

spoiler:
Voor de zekerheid maar een spoiler, maar de bindings van CLG Aphromoo waren echt zo goed gisteren! Vooral ook de voorspelling van waar een LB eventueel terug zou kunnen komen of liep waren erg goed.
spoiler:
Die bindings waren ziek goed, 9 vd 10 waren raak ofzo, en niet alleen de LB predictions, maar ook de sidestepping predictions, en de max distance. en dan ook nog ff gewoon door walls en turrets en precies langs een minion casten.

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Turismo schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:49:
[...]

spoiler:
Die bindings waren ziek goed, 9 vd 10 waren raak ofzo, en niet alleen de LB predictions, maar ook de sidestepping predictions, en de max distance. en dan ook nog ff gewoon door walls en turrets en precies langs een minion casten.
spoiler:

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
spoiler:
Cloud 9 lijkt echt uit vorm te zijn trouwens, ze werden helemaal zoek gespeeld in deze match.
Ze konden de lane rotaties totaal niet bijhouden, het tempo van de game werd echt door CLG gedictateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Turismo schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:58:
[...]

spoiler:
Cloud 9 lijkt echt uit vorm te zijn trouwens, ze werden helemaal zoek gespeeld in deze match.
Ze konden de lane rotaties totaal niet bijhouden, het tempo van de game werd echt door CLG gedictateerd.
spoiler:
Inderdaad, wat ik gisteren van C9 zag heb ik niet vaker gezien eigenlijk.. Hoevaak ik overigens wel niet holy shit zei tijdens die game vanwege de bindings.. Hoop dat C9 nog een goede comeback weet te maken na deze game. Maar ben ook blij voor CLG dat ze zo een goede match hadden :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceAllMikety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-07 13:32
Placements voltooid.
Season 4 : Bronze 3 geplaatst, geeindigd in Silver 2
Season 5 : 4W - 6L in Placements, Silver 4 geplaatst
Kreeg intieel 25-32 LP per win, dus ik dacht : Nice, silver 2 komt weer in zicht.
Inmiddels wat dagen verder en wat games gespeeld met als resultaat:

Winrate : 30 %
Silver 5 , 0 LP
LP gain per match : 16
LP Loss per match: 21

Na een loss streak moet je eigenlijk ff stoppen, maar statisch gezien zou je meer kans maken op een winstreak daarna.
Heb van de 27 games ofzo maar 9 kunnen winnen. Geleuter over "jezelf eruit carryen" is altijd erg leuk en "Iam2c00l4j00srubs". Maar zelfs als Fed Ahri, of Fed katarina zijn teams echt niet te carryen :

Hele tijd bushes face checken en doodgaan
Geen dragons doen
Meest risky momenten besluit mijn team dan Nash te doen
Na een keer een teamfight te winnen en al onze lanes zijn gepushed in onze richting : BACK ALL AND ALL MID. Serieus, wat dachten jullie van lane pushen ? Vision krijgen bij Nash drake, Turret pakken o.i.d. ?Nee niks van dat...Netjes wachten tot de enemy is respawned om vervolgens daarna de TF te verliezen, kans op Nash verkeken en games te verliezen.

Zal ook wel deels aan mezelf liggen, maar het is gewoon ruk als je in lane voor komt te staan, om vervolgens gedived te worden door de enemy fed jungler +3 en laners en dan vanaf daar de game te eindigen met 1/7 1/6/ 2/6 etc...

Zag nog een Lucian met een S4 build ( hij was fed as hell, maar schoot nog geen deuk in een pakje boter) Trinity and BORK build....

Als jungler is het helemaal niet te doen...de game staat al 0v8 in de eerste 5 min, zonder enig interventie van hun jungler. En natuurlijk ligt het dan allemaal aan je eigen jungler....
Het lijkt wel alsof het gemiddelde IQ aan het begin van het seizoen gigantisch is gedaald.

Mensen lijken niet echt meer te kijken naar team comps, map of wat dan ook.

Demotiverend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Het meest demotiverende is dat je een top, mid of botlane hebt die na de eerste death maar BLIJVEN proberen om nog die ene play te maken, waarna ze naar verloop van tijd 0/10/0 staan. Waarna ze de gehele game in onbalans brengen. Zo had ik een toplaner die 0/5/0 stond en toen nog even ijskoud naar bot tp'de om daar ook nog even dood te gaan op de enemy adc en vervolgens onze adc meenam het graf in. Een lane die prima verliep met 1 actie in onbalans gebracht.

Dat soort mensen, aub niet meer in mijn games...

Dan heb ik nog niet eens de junglers genoemd die op level 3 even een towerdive in je lane doen. De enemy laner double buff geven en zich dan gaan afvragen waarom jij zo'n moeite hebt om je lane te winnen ;).

[ Voor 17% gewijzigd door Damien op 02-02-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Damienx2 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:13:
Het meest demotiverende is dat je een top, mid of botlane hebt die na de eerste death maar BLIJVEN proberen om nog die ene play te maken, waarna ze naar verloop van tijd 0/10/0 staan. Waarna ze de gehele game in onbalans brengen. Zo had ik een toplaner die 0/5/0 stond en toen nog even ijskoud naar bot tp'de om daar ook nog even dood te gaan op de enemy adc en vervolgens onze adc meenam het graf in. Een lane die prima verliep met 1 actie in onbalans gebracht.

Dat soort mensen, aub niet meer in mijn games...

Dan heb ik nog niet eens de junglers genoemd die op level 3 even een towerdive in je lane doen. De enemy laner double buff geven en zich dan gaan afvragen waarom jij zo'n moeite hebt om je lane te winnen ;).
I dont come top anymore, when i was top u didnt follow up and let me die!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kokkie1 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:26:
[...]

Leer 2 lanes goed, hoeven geen 3 champs per lane te zijn. En voor de andere lanes is het wel handig dat je met 1 of 2 champs redelijk overweg kunt. Ik speel zelf meestal wat ik leuk vind en welke rol er overblijft. Daarbij kijk ik wel of het binnen de teamcomp past.
Als je ranked wil spelen, moet je dus meer als 2 lanes kennen. Niets is meer schijtirritant dan zo'n mannetje op 4/5th pick die roept omg jongens ik kan niet supporten of junglen of top anders feed ik zo erg. Zo had ik van t weekend dus een jongen die geen top of jungle kon en Nasus ging proberen. Kreeg nog tips om te farmen onder tower... nee hoor gewoon duelleren met Gnar. Uiteindelijk nog zijn score uit de stront kunnen trekken door hem 3 ganks back-to-back te geven vanaf mid.

Ook heeft hij op zijn lijstje erg veel champions die nu in trek zijn, zowel voor bans als picks, dus als je er maar 2 per lane kent, er wordt er een gebanned en de ander gepicked, wat dan?
llovesoccerx7 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:21:

Hecarim top is op zich niet zo heel erg relevant, die kun je beter junglen.

Verder een goed lijstje, zo'n beetje elke lane heb je ook gelijk de sterkste champs wel gedekt, wees alleen voorbereid op dat er een gedeelte in de standaard picks en bans zitten en je deze in de praktijk minder kan spelen als je geen first pick bent.

Persoonlijk heb ik een grotere champion pool, omdat diversiteit handig is. Tegen bepaalde champs is het gewoon handig om een counter te hebben. Zo werkt een Kayle of Lissandra goed tegen Zed, en een Annie werkt goed tegen Leblanc en Katarina. Malphite werkt top goed tegen Riven, Sivir goed tegen Cait en Lucian, Morg en Zyra goed als support tegen Braum en Leona. Om maar wat voorbeelden te noemen. Nu moet je deze champs niet lukraak gaan picken *omdat* ze sterk zijn, maar enkel als je ze ook goed beheerst.

Mijn lijstje van comfortable picks is momenteel:

Top: Jarvan IV, Irelia, Gangplank, Jax, Nasus, Lissandra
Jungle: Fiddlesticks, Jarvan IV, Amumu, Malphite, Warwick
Mid: Akali, Lissandra, Annie, Ziggs, Katarina, Azir, Orianna, Ahri
ADC: Graves, Jinx, Tristana, Caitlyn, Kalista
Support: Thresh, Leona, Annie, Morgana

Daarbuiten nog wel een aantal picks die ik enkel zou spelen als counter, ik redelijk doorheb, maar niet eerste keuze hebben, zoals Pantheon, Renekton, Riven, Twitch, Kayle, Wukong, Yi etc.
Damienx2 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:13:
Het meest demotiverende is dat je een top, mid of botlane hebt die na de eerste death maar BLIJVEN proberen om nog die ene play te maken, waarna ze naar verloop van tijd 0/10/0 staan.
Ja jongens, want als ik met gelijkwaardige items het duel of trade niet kan winnen, dan lukt het me zeker wel als ik met mijn Dorans en Pickaxe ga tegen de enemy Brutalizer+Sunfire :') dan heb je ook nog van dat klapvolk dat AD blijft kopen wanneer ze achterstaan. Jongens ik sta 0/3 Irelia tegen een fed Jarvan met Hydra. I got it! Botrk rush! Lekker Jarvan klappen met een Dagger en een Vamp Scepter, dat zal em leren! :+

Ik mis AP Trist trouwens wel. Mijn oude go-to mid laner op de SEA servert :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Laatst online: 31-08 11:35
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:49:
[...]

Als je ranked wil spelen, moet je dus meer als 2 lanes kennen. Niets is meer schijtirritant dan zo'n mannetje op 4/5th pick die roept omg jongens ik kan niet supporten of junglen of top anders feed ik zo erg. Zo had ik van t weekend dus een jongen die geen top of jungle kon en Nasus ging proberen. Kreeg nog tips om te farmen onder tower... nee hoor gewoon duelleren met Gnar. Uiteindelijk nog zijn score uit de stront kunnen trekken door hem 3 ganks back-to-back te geven vanaf mid.

Ook heeft hij op zijn lijstje erg veel champions die nu in trek zijn, zowel voor bans als picks, dus als je er maar 2 per lane kent, er wordt er een gebanned en de ander gepicked, wat dan?
Met overleg kun je redelijk ver komen om op een champ te komen waarmee je enig sinds comfortabel bent. Dit zal niet altijd lukken en dan is het ff afzien maar als je pas begint is dit de beste manier om snel en consistent hoger in rank te komen. Door goed in champion select te overleggen heb ik n season 3 voor 80% ezreal gespeeld. Zodra je het spel al wat langer speelt begin je ook meer champions onder de knie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:46
Top: Gnar
Mid: Xerath, Yasuo
Jungle: Jarvan IV
AD: Lucian, Caitlyn, Tristana
Support: Blitz, Janna

Als we het hebben over echte comfort picks waarmee ik de hele game echt wat kan en impact heb, ook als het wat minder gaat.

Ik kan prima Nasus of Irelia top, of Lee Sin jungle, maar dan is er altijd wel een fase waarin ik gewoon niet sterk ben. Met Lee Sin bijvoorbeeld heb ik altijd veel moeite om relevant te blijven lategame. Enige dat ik kan is proberen hun carry mijn team in te schoppen, maar vaak levert dat niet het gewenste resultaat. Met Irelia/Nasus heb ik weer niet zo'n fantastische laning phase.

Daarbij ben ik zo'n iemand die het liefste alles speelt, dus echt een expertise heb ik gewoon niet. Daarentegen ken ik wel alle champions redelijk goed, maar laatst nog duel tegen Corki en zat ik achteraf " wth, hoe kon hij me zo snel bursten". Gevalletje onervarenheid :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En uit ervaring weet ik dat je lang niet 80% van de tijd mag spelen wat je wil. Tenzij je support bent ofzo. Soms ben je gewoon 4/5th pick, roep je je preferences maar sta je alsnog support of welke lane de vorige 4 dan maar vrij laten. Hoe dan ook, slechts 2 lanes kennen en dan gaan ranken is geen goed idee. Zelfs de single-champion Diamond mains (Irelia Carries U) spelen hun one trick pony op alle beschikbare lanes en/of jungle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:46
Hm, ik had toch uit mijn placement matches eigenlijk geen enkele game echt een rol die ik absoluut niet wilde. Ik geef altijd aan "My best roles are mid and jungle" afhankelijk van bans (jungle kan top als Gnar niet banned is b.v.), en het leek er toch echt op dat ze er rekening mee hielden.

Heb je uiteraard altijd wat idioten, maar ik heb daarin dit keer mazzel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
kokkie1 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:04:
[...]

Met overleg kun je redelijk ver komen om op een champ te komen waarmee je enig sinds comfortabel bent. Dit zal niet altijd lukken en dan is het ff afzien maar als je pas begint is dit de beste manier om snel en consistent hoger in rank te komen. Door goed in champion select te overleggen heb ik n season 3 voor 80% ezreal gespeeld. Zodra je het spel al wat langer speelt begin je ook meer champions onder de knie te krijgen.
Overleg in CS? Daar heb ik al vele pogingen toe gedaan, maar van de 4 spelers in mijn team schijnen er altijd 2 op de WC te zitten tijdens banfase. Een derde gaat schijnbaar altijd piesen tot aan imnuut 1:47 om vervolgens te pingen dat hij hulp nodig heeft met Krugg waardoor je 20 seconden te laat in je lane komt.

Owh jah, nummer 4 vergeten. Die is zowel de CS fase als de eerste minuut van een game weg, denk dat die moet poepen.

En de eerste die naar de WC is geweest vraagt ook meestal 'Invade?' :+

@zebby Ik kan ondertussen ook veel champions spelen, en dat begint in de lanefases redelijk zijn vruchten af te werpen. Ik heb speciaal voor Zed Lissandra leren spelen, en dat is wel zo'n heerlijke counter, en daarnaast nog eens zeer relevant in teamfights.

Met veel champions kan je ook altijd in dienst van het team picken wanneer je bij de laatste picks zit. Het grote nadeel is alleen: ik heb te weinig écht zekere champions en als ik firstpick ben heb ik geen idee wat te nemen |:)

[ Voor 18% gewijzigd door Ero-Sensei op 02-02-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vond dit toch wel één van DE plays van het weekend, wat een WomboCombo! (en fout van Impulse, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 13:21

rSNNN

Titel ondertitel

TheBrut3 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:28:
Ik vond dit toch wel één van DE plays van het weekend, wat een WomboCombo! (en fout van Impulse, maar toch)
[video]
Nice spoiler..

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Ero-Sensei schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:47:
[...]

Wat een onzin, echt weer zeiken om te zeiken dit. Hoe is dat wat hij post een spoiler, om dat filmpje te starten moet je precies even vaak klikken als wanneer je een spoilerbalkje aanklikt.
2 keer met spoiler omdat de video tag het niet doet (had ik net dan) in de spoiler tag en zonder spoiler tag maar 1 keer?

En ik deed ook gewoon netjes een video in de spoiler tag net, gewoon omdat sommige mensen de matches nog eerst willen terugkijken zonder dat ze de highlights zien..

Ik heb overigens wel vaak mijn lane die ik wil (mid lane atm) 61% van de matches? 8) Net zelfs nog als last pick :o Gold 1 baby :+

Correctie, 61%, alsnog prima eigenlijk :) Anders ben ik toch wel support of jungle, roles die ik ook prima vind om te spelen..

[ Voor 17% gewijzigd door Mebus op 02-02-2015 16:05 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:54

Jebus4life

BE User

Valt me op dat ik zelf quasi nooit Vladimir's zie. Zelf mainde ik die in S2 en had ik daar een winrate op van 65-70% op het einde van het seizoen. Nu ik terug begonnen ben speel ik die opnieuw regelmatig (voorlopig enkel nog in normals) en nog altijd vind ik dat zo een verschrikkelijk sterke champion.

Vanaf level 5/6 enorm sterk in lane, zieke teamfights door z'n ultimate. Natuurlijk niet de beste pick als je team niet voldoende CC heeft maar anders ^^

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Het is maar wat je spoiler noemt. Mensen kiezen zelf om er op te klikken, verder zie je even 30 seconde van het potje en niks van ervoor of erna. Door deze play kan je geen enkel idee hebben wie er wint of wat ervoor allemaal is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jebus4life schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:21:
Valt me op dat ik zelf quasi nooit Vladimir's zie. Zelf mainde ik die in S2 en had ik daar een winrate op van 65-70% op het einde van het seizoen. Nu ik terug begonnen ben speel ik die opnieuw regelmatig (voorlopig enkel nog in normals) en nog altijd vind ik dat zo een verschrikkelijk sterke champion.

Vanaf level 5/6 enorm sterk in lane, zieke teamfights door z'n ultimate. Natuurlijk niet de beste pick als je team niet voldoende CC heeft maar anders ^^
Geen CC, korte range, middelmatige burst die hij verruild voor veel tankiness, geen mobility en pas heel laat een goede wave clear.

Ik denk dat een passive rework zonder HP/AP gain, een langere Q range en wat meer damage op zijn spells hem interessanter zouden maken. De andere tanky mages zijn immers enkel interressant vanwege bakken CC en utility. (Liss, Morg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
Gister nog weer 4 ranked games gespeeld waarvan 3 gewonnen. Een potje was ik top en dacht ik kennen te gaan counteren door ryze te locken. Bleek ik vs. Kayle te staan. Opzich een saaie matchup doordat Kayle vrijwel alleen maar kan pushen met E waardoor ik onder turret kon farmen. Aantal Udyr ganks later was het ggwp. Eindigde 9-1-x. Die Riot Kayle skin is wel tof though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Gisteren wederom ervaren dat mensen af en toe gewoon maar een champion pakken omdat het ze leuk lijkt. Of het viable is in de matchup die ze gepresenteerd krijgen maakt dan blijkbaar niets meer uit. Tot twee keer toe dezelfde toplaner in mijn team gehad. Eerst wou hij een Maokai vs een Nasus zetten, waarop ik hem vraag: "Denk je daarmee Nasus van farmen te kunnen beletten?" "Uhh, -locked vervolgens Riven in- damnit I wanted to play Maokai". Ja leuk vrienden, dat je bepaalde champs wilt spelen, maar denk aub er iig over na of het ook een gunstige matchup voor je is.

Even later in een andere game, zat ik zelf niet echt op te letten wat er gepicked werd (ja deze jongen wil af en toe ook wat drinken halen). Hoppa picked meneer Kayle vs Gnar. Resultaat hij verloor zijn lane hard, waardoor ik ook nog eens een jungler had die 1/11 ging en ene Blitzcrank die niet bij zijn ADC wilde blijven maar continue plays wilde maken over de gehele map, resultaat 1/11 Blitzcrank.

Dus wat zijn we er gisteren mee opgeschoten? Niets 2 gewonnen, 2 verloren. De grind is real.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Laatst online: 31-07 14:14
Damienx2 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:19:
...en ene Blitzcrank die niet bij zijn ADC wilde blijven maar continue plays wilde maken over de gehele map, resultaat 1/11 Blitzcrank.
Maar dat lukte aphromoo }:O toch ook? Dan is het alleen maar logisch dat het een willekeurige bronze V die voor de eerste keer Blitz speelt dat ook kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Skyclad schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:39:
[...]

Maar dat lukte aphromoo }:O toch ook? Dan is het alleen maar logisch dat het een willekeurige bronze V die voor de eerste keer Blitz speelt dat ook kan!
Ik vervloek dan ook regelmatig de LCS met hun picks. Ik hoef geen roamende Blitzcranks, top/mid Lulu's of Riven jungles die 9 van de 10x de game vergallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor iedereen die het nog niet mee heeft gekregen, er is momenteel een exploit in de store die mensen misbruiken. Er kan momenteel zonder wachtwoord op je Riot Store account worden ingelogd. Veel streamers, maar ook willekeurige mensen worden all getrolled door script kiddos die Server Transfers aan het initiaten zijn. Dit kun je deels tegengaan door een Ranked Team te joinen, dit blokt namelijk een Server Transfer.

Ongelofelijk dat Riot geen password protection op de store heeft staan. User ID is genoeg 8)7

EDIT: Volgens de store metadata heb ik mijn laatste Mystery Gift ontvangen van Damien op m'n verjaardag. Thx voor de Frostbutt ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Ik heb luxe probleeem, ik maak iets te veel kills met Pantheon. Het is echt extreem makkelijk om een kill te halen/stelen en het is zelden dat ik niet met 7/0/1 kom te staan o.i.d. Mijn enig probleem zit dan ook in de teamfights, waar ik niet echt sterk in ben. Dan heb ik liever dat mijn laners wat kills hebben kunnen pakken en zo wat sterker zijn.

En daarnaast is hun team meestal wel zo snugger om een fed Pantheon te focusen waardor ik amper 1 kill kan pakken, met geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Xanthian schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:07:
Ik heb luxe probleeem, ik maak iets te veel kills met Pantheon. Het is echt extreem makkelijk om een kill te halen/stelen en het is zelden dat ik niet met 7/0/1 kom te staan o.i.d. Mijn enig probleem zit dan ook in de teamfights, waar ik niet echt sterk in ben. Dan heb ik liever dat mijn laners wat kills hebben kunnen pakken en zo wat sterker zijn.

En daarnaast is hun team meestal wel zo snugger om een fed Pantheon te focusen waardor ik amper 1 kill kan pakken, met geluk.
Ik snap niet helemaal waar je heen wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In zo'n geval kun je beter niet doorgaan met AD bouwen. Zie je overigens wel op meer characters. Behalen early game met een AD item succes en blijven vervolgens AD stacken en dan die curve van succes niet kunnen volhouden. Als je veel geld hebt op Pantheon, kun je gerust een Randuins, Banshees, Maw e.d. halen. Zelf zou ik max 3 AD-only items pakken (keuze Hydra, LW, BC, Maw) en verder voor tank gaan. Lijkt me erg dom van een enemy team als ze een Pantheon met Randuins, Maw en Banshees gaan focussen. Je blokt in een teamfight minimaal 2 hits met je passives naast dat je tanky items hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Xanthian schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:07:

Ik heb vorig seizoen enorm veel pantheon gespeeld, de manier om te carryen als je niet goed in TFs bent is om je ADC te beschermen. Je hebt namelijk samen met je ADC enorm veel burst, daarnaast apply jij met je black cleaver armor pen voor de ADC en kan je voor hem peelen met je stun.

Someone running towards your ADC? Not anymore!
Peel it off like a sticker.

Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/ee03b7995788453e04fae54dee8ccc09/tumblr_mh93hburPG1rmd611o1_500.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
Resultaat van 3 dagen mystery giften, mag niet klagen denk ik:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LqvIDAP.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jEyjcXc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8yNQVZb.jpg

Laatste dag mystery giften gedaan vanaf mijn vriendin haar pc, daarom met telefoon foto's gemaakt, excuses voor de kwaliteit :P

[ Voor 22% gewijzigd door StevenzeN op 03-02-2015 11:42 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden