kokkie1 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:26:
[...]
Leer 2 lanes goed, hoeven geen 3 champs per lane te zijn. En voor de andere lanes is het wel handig dat je met 1 of 2 champs redelijk overweg kunt. Ik speel zelf meestal wat ik leuk vind en welke rol er overblijft. Daarbij kijk ik wel of het binnen de teamcomp past.
Als je ranked wil spelen, moet je dus meer als 2 lanes kennen. Niets is meer schijtirritant dan zo'n mannetje op 4/5th pick die roept omg jongens ik kan niet supporten of junglen of top anders feed ik zo erg. Zo had ik van t weekend dus een jongen die geen top of jungle kon en Nasus ging proberen. Kreeg nog tips om te farmen onder tower... nee hoor gewoon duelleren met Gnar. Uiteindelijk nog zijn score uit de stront kunnen trekken door hem 3 ganks back-to-back te geven vanaf mid.
Ook heeft hij op zijn lijstje erg veel champions die nu in trek zijn, zowel voor bans als picks, dus als je er maar 2 per lane kent, er wordt er een gebanned en de ander gepicked, wat dan?
llovesoccerx7 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:21:
Top: Gnar, Irelia, Hecarim
Jungle: Fiddle, Jarvan, Hecarim
Mid: Orianna, Morgana, Lissandra
ADC: Graves, Jinx, Tristana
Support: Thresh, Leona, Janna
Dit is eigenlijk waar ik me op wil focussen qua champs. En daarmee lekker ranked gaan spelen.
Hecarim speelt echt geweldig als je eenmaal Trinity force hebt is het Lets go!
Voor de rest vind ik het redelijk goed zo de champs die ik opzich leuk vindt.
OF moet ik gewoon pakken wat ik leuk vindt hoe doen jullie dat?
Hecarim top is op zich niet zo heel erg relevant, die kun je beter junglen.
Verder een goed lijstje, zo'n beetje elke lane heb je ook gelijk de sterkste champs wel gedekt, wees alleen voorbereid op dat er een gedeelte in de standaard picks en bans zitten en je deze in de praktijk minder kan spelen als je geen first pick bent.
Persoonlijk heb ik een grotere champion pool, omdat diversiteit handig is. Tegen bepaalde champs is het gewoon handig om een counter te hebben. Zo werkt een Kayle of Lissandra goed tegen Zed, en een Annie werkt goed tegen Leblanc en Katarina. Malphite werkt top goed tegen Riven, Sivir goed tegen Cait en Lucian, Morg en Zyra goed als support tegen Braum en Leona. Om maar wat voorbeelden te noemen. Nu moet je deze champs niet lukraak gaan picken *omdat* ze sterk zijn, maar enkel als je ze ook goed beheerst.
Mijn lijstje van comfortable picks is momenteel:
Top: Jarvan IV, Irelia, Gangplank, Jax, Nasus, Lissandra
Jungle: Fiddlesticks, Jarvan IV, Amumu, Malphite, Warwick
Mid: Akali, Lissandra, Annie, Ziggs, Katarina, Azir, Orianna, Ahri
ADC: Graves, Jinx, Tristana, Caitlyn, Kalista
Support: Thresh, Leona, Annie, Morgana
Daarbuiten nog wel een aantal picks die ik enkel zou spelen als counter, ik redelijk doorheb, maar niet eerste keuze hebben, zoals Pantheon, Renekton, Riven, Twitch, Kayle, Wukong, Yi etc.
Ja jongens, want als ik met gelijkwaardige items het duel of trade niet kan winnen, dan lukt het me zeker wel als ik met mijn Dorans en Pickaxe ga tegen de enemy Brutalizer+Sunfire

dan heb je ook nog van dat klapvolk dat AD blijft kopen wanneer ze achterstaan. Jongens ik sta 0/3 Irelia tegen een fed Jarvan met Hydra. I got it! Botrk rush! Lekker Jarvan klappen met een Dagger en een Vamp Scepter, dat zal em leren!
Ik mis AP Trist trouwens wel. Mijn oude go-to mid laner op de SEA servert