Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 10 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 45 Laatste
Acties:
  • 112.912 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaati
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-07 23:19
Dazzler2120 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:17:
[...]

Het ligt er bij mij écht aan wanneer ik met mijn vriendin enzo afspreek. Meestal doordeweeks kan ik altijd wel in de avond, maar als we een groep hebben is zoiets natuurlijk ook gemakkelijk via een chat op whatsapp of telegram te regelen
Ik vind het prima. Ik ben voor. S4 was ik silver 4, dus qua niveau zal het niet veel verschillen. Zullen we via DM/whatsapp/whatever een opzetje maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Ik stond net met Darius op top tegen een Gnar, een prima matchup voor Darius aangezien je Gnar makkelijk kan raken met je Q en je W. Helaas besloot hun jungle een mooi tentje op top neer te zetten, een Shaco nog wel waardoor ik al snel 2/4/0 stond. Ik heb 1x Shaco kunnen kill en 1x gnar. Ik had veel eerder wards moeten kopen en veilig spelen.

Maar toen brak er een teamfight uit net waanneer ik had gerecalled naar base. Dus ik als een idioot terug naar mid rennen maar ik kwam net te laat aan om ze te redden. Ik ging er als nog in en kon dankzij mijn ultimate er een quadra kill uitslepen waaronder twee shutdowns. En opeens sta je 6/4/0 als Darius.

Het is echt een super lekker gevoel als je met Darius 4x je ultimate kan chainen zonder echt een kill steal te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:28:
[...]
Als we kijken naar de 10 meest populaire champs staan daar twee ADCs tussen, waarvan eentje ver onder de 50/50 Win/Loss zit :') overigens zijn daar 8 champs die een knockup of meerdere knockups hebben en 6 met een dash. 5 daarvan hebben daarbij ook een knockup.
Mee eens, de adc staat meer en meer onder druk.

Dat terechte punt van dashes en knockups draagt daar alleen maar verder aan bij.

Het lijkt ook wel alsof Rito het laatste jaar alleen nog maar champs uitbrengt met dashes en knockups; ze maken nieuwe champs imo té compleet zonder echte zwaktes. Waarom moeten ze allemaal weer een dash/escape hebben? Immobiele adc's hebben het daardoor nóg lastiger nowadays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Xanthian schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:04:
Ik stond net met Darius op top tegen een Gnar, een prima matchup voor Darius aangezien je Gnar makkelijk kan raken met je Q en je W. Helaas besloot hun jungle een mooi tentje op top neer te zetten, een Shaco nog wel waardoor ik al snel 2/4/0 stond. Ik heb 1x Shaco kunnen kill en 1x gnar. Ik had veel eerder wards moeten kopen en veilig spelen.

Maar toen brak er een teamfight uit net waanneer ik had gerecalled naar base. Dus ik als een idioot terug naar mid rennen maar ik kwam net te laat aan om ze te redden. Ik ging er als nog in en kon dankzij mijn ultimate er een quadra kill uitslepen waaronder twee shutdowns. En opeens sta je 6/4/0 als Darius.

Het is echt een super lekker gevoel als je met Darius 4x je ultimate kan chainen zonder echt een kill steal te maken.
Klinkt een beetje als een vrij matige Gnar als je het mij vraagt. Als jij je Q makkelijk op hem hebt kunnen landen dan doet hij toch echt iets verkeerd... Tevens ben ik persoonlijk geen fan van een Darius top. Je moet al grotendeels snowballen als een Riven om nog impact in de game te hebben maar hebt daar niet echt de tools voor. En voordat iedereen roept lolwut mate? Tuurlijk hij heeft een enorme damage output en kan ook een andere toplaner behoorlijk denyen in farm, maar mede zijn skillset zorgen ervoor dat je een wave bijna ALTIJD pushed. En dan mis je weer de escapes om niet open te staan aan ganks. Het is ook altijd ALL-IN-OR-GTFO, gaat je trade mis, dan sta je gewoon weer vrolijk bij je Nexus te kijken.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. Als het voor anderen wel werkt, vooral door blijven spelen dan, maar ik wordt er over het algemeen niet vrolijk van als ik een Darius in mijn team zie.

Tenzij het een 3on3 betreft, dan kan ik er mee leven. Neem een Darius + Leona lane in 3on3 en het feest is compleet ;).

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik vraag me eigenlijk vooral af hoe je ADC's nou precies zou moeten buffen zonder bruisers nóg sterker te maken, buiten synergizende bonussen voor meerdere damage items te geven. Net als tanks, als je tankitems bufft worden ook vooral bruisers met 2 of 3 tankitems sterker, en niet zozeer de echte tanks. De eind S4 Golem was wel een mooi voorbeeld van hoe het ook kan; een item dat +x% bonus health geeft, of +x% bonus armor/mr zou het full tank bouwen mogelijk aantrekkelijker maken. De bonussen daarvan kunnen namelijk moeilijker door bruisers misbruikt worden, gezien die zowel damage als tank moeten bouwen.

Hoe doet DotA dat eigenlijk?

Betreft Darius: imo heeft hij te weinig tankiness/survivability in zijn kit en te aanlokkelijke AD ratio's waardoor veel volk hem squishy bouwt, waardoor hij lategame afvalt als een pallet tegels van een flatgebouw. Darius met 3 tankitems, Hydra en Black Cleaver gaat namelijk behoorlijk snel neer. Imo bouw je Darius om lane te winnen en niet om game te winnen als je meer damage bouwt dan een Black Cleaver.

[ Voor 24% gewijzigd door McGryphon op 23-01-2015 12:36 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
McGryphon schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:34:
Ik vraag me eigenlijk vooral af hoe je ADC's nou precies zou moeten buffen zonder bruisers nóg sterker te maken, buiten synergizende bonussen voor meerdere damage items te geven. Net als tanks, als je tankitems bufft worden ook vooral bruisers met 2 of 3 tankitems sterker, en niet zozeer de echte tanks. De eind S4 Golem was wel een mooi voorbeeld van hoe het ook kan; een item dat +x% bonus health geeft, of +x% bonus armor/mr zou het full tank bouwen mogelijk aantrekkelijker maken. De bonussen daarvan kunnen namelijk moeilijker door bruisers misbruikt worden, gezien die zowel damage als tank moeten bouwen.

Hoe doet DotA dat eigenlijk?
De champs buffen ipv de items ;) dat is de oplossing. Of "ranged only", net zoals ze bij Hydra en Runaan's hebben gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Damien op 23-01-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Damienx2 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:35:
[...]

De champs buffen ipv de items ;) dat is de oplossing.
Het probleem daarvan is dat je de champs nog meer in de ADC-rol pigeonholet, waar juist de relatieve flexibiliteit van bv. Tristana imo erg leuk is. En als je de champs across the board bufft worden ze waarschijnlijk OP op plekken waar dat niet de bedoeling is: zie wat er gebeurd is nadat Lulu ineens op mid en top werd gespeeld.
Oh ja, DotA's idee om OP champs te counteren is alles OP te maken :+ ;)

Wel interessant though, zulke actives.

[ Voor 29% gewijzigd door McGryphon op 23-01-2015 12:40 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
McGryphon schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:38:
[...]

Het probleem daarvan is dat je de champs nog meer in de ADC-rol pigeonholet, waar juist de relatieve flexibiliteit van bv. Tristana imo erg leuk is. En als je de champs across the board bufft worden ze waarschijnlijk OP op plekken waar dat niet de bedoeling is: zie wat er gebeurd is nadat Lulu ineens op mid en top werd gespeeld.
Lulu was simpelweg te danken aan belachelijke AP ratio's op een "support"-like champion. Iets wat we terug hebben gezien in AP Tryndamere, AP Master Yi, AP Tristana. Want voor Lulu was er nog AP Janna mid, net zo'n drama om tegen te lanen.

[ Voor 5% gewijzigd door Damien op 23-01-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Damienx2 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:40:
[...]

Lulu was simpelweg te danken aan belachelijke AP ratio's op een "support"-like champion. Iets wat we terug hebben gezien in AP Tryndamere, AP Master Yi, AP Tristana.
AP Tristana was intended though :P

Maar om even bij Lulu te blijven, het probleem was imo vooral dat die AP ratios zorgden dat ze niet alleen mid of top viable was (en met de base dmgs van toen als behoorlijke lane bully), maar door die ratios ook op o.a. haar MS buff te geven was een fed Lulu gewoon enorm toxic. Nautilus die Sivir voorbij komt rennen bijvoorbeeld... :X

In mindere mate is dat nog steeds zo, ik vind Lulu dan ook sowieso een vervelende champion om tegen te spelen. Zeker op top -_-

[ Voor 8% gewijzigd door McGryphon op 23-01-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabor
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-10 23:15
Vaati schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:16:
[...]

Ja ik heb daar wel zin in, ligt er alleen aan welke dagen je wilt spelen. Maandag/woensdag/zaterdag is voor mij namelijk heel lastig
Ik wil in principe meespelen :) b1 in s4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
McGryphon schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:42:
[...]

AP Tristana was intended though :P

Maar om even bij Lulu te blijven, het probleem was imo vooral dat die AP ratios zorgden dat ze niet alleen mid of top viable was (en met de base dmgs van toen als behoorlijke lane bully), maar door die ratios ook op o.a. haar MS buff te geven was een fed Lulu gewoon enorm toxic. Nautilus die Sivir voorbij komt rennen bijvoorbeeld... :X

In mindere mate is dat nog steeds zo, ik vind Lulu dan ook sowieso een vervelende champion om tegen te spelen. Zeker op top -_-
Je maakt mij niet wijs dat AP Tristana intended was. Over toxic play gesproken...DFG -> W -> E -> W away of in sommige gevallen nog even de R erbij. Nee daar was veel counterplay mogelijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Damienx2 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:30:
[...]

Klinkt een beetje als een vrij matige Gnar als je het mij vraagt. Als jij je Q makkelijk op hem hebt kunnen landen dan doet hij toch echt iets verkeerd... Tevens ben ik persoonlijk geen fan van een Darius top. Je moet al grotendeels snowballen als een Riven om nog impact in de game te hebben maar hebt daar niet echt de tools voor. En voordat iedereen roept lolwut mate? Tuurlijk hij heeft een enorme damage output en kan ook een andere toplaner behoorlijk denyen in farm, maar mede zijn skillset zorgen ervoor dat je een wave bijna ALTIJD pushed. En dan mis je weer de escapes om niet open te staan aan ganks. Het is ook altijd ALL-IN-OR-GTFO, gaat je trade mis, dan sta je gewoon weer vrolijk bij je Nexus te kijken.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. Als het voor anderen wel werkt, vooral door blijven spelen dan, maar ik wordt er over het algemeen niet vrolijk van als ik een Darius in mijn team zie.

Tenzij het een 3on3 betreft, dan kan ik er mee leven. Neem een Darius + Leona lane in 3on3 en het feest is compleet ;).
Gnar's AA range is maar 400 ofzo op level 1. Darius' Q is 425, wat inhoud dat als Gnar jou wil poken met AA, hij een Q op zijn bakkes krijgt. Daarnaast als hij sowieso een AA wilt doen staat staat hij even stil, dat kan je net even gebruiken om dichterbij te komen en Q te gebruiken. Het is een kwestie van goed timen en aanvoelen. Dit houd gewoon in dat mini gnar voorzichtig moet zijn met farmen omdat Darius hem goed kan poken.

Mega Gnar is een ander verhaal. Kwestie van Skillshots ontwijken en gewoon ham gaan op die Mega Gnar. Kan je de abilities niet ontwijken of gebruikt Gnar ze niet, dan moet je ook niet all-in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:57:
[...]

Gnar's AA range is maar 400 ofzo op level 1. Darius' Q is 425, wat inhoud dat als Gnar jou wil poken met AA, hij een Q op zijn bakkes krijgt. Daarnaast als hij sowieso een AA wilt doen staat staat hij even stil, dat kan je net even gebruiken om dichterbij te komen en Q te gebruiken. Het is een kwestie van goed timen en aanvoelen. Dit houd gewoon in dat mini gnar voorzichtig moet zijn met farmen omdat Darius hem goed kan poken.

Mega Gnar is een ander verhaal. Kwestie van Skillshots ontwijken en gewoon ham gaan op die Mega Gnar. Kan je de abilities niet ontwijken of gebruikt Gnar ze niet, dan moet je ook niet all-in gaan.
Maar als Gnar zijne, gooi je eerst je Q zodat de debuff (passive op W) op Darius zit, waardoor je een snelle trade kunt doen en optijd uit range bent voordat hij hierop kan reacten. Alleen maar AA'en kost je idd de lane... En op level 1 alleen met de Q poken, meer hoef je niet te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 23-01-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:35:
[...]

De champs buffen ipv de items ;) dat is de oplossing. Of "ranged only", net zoals ze bij Hydra en Runaan's hebben gedaan.
Damage van bruisers terugschakelen. Hoge base damage en dan ook nog redelijke scaling en een aantal dashes en CC is belachelijk. Waarom doet een bruiser meer damage met een Hydra+Brutalizer dan een ADC met 3-4 AD items? Dat gaat natuurlijk nergens over.

Geef ADCs CC. x% mini-stun on-hit op skills of op een Ranged item. Dit bestaat bvb in Dota. Die kleine slows en af een toe een mini knockback op een champ is helemaal mooi, maar assassins en bruisers hebben daar over het algemeen schijt aan. Vooral als ze standaard al 21 Defense en/of Mercs pakken en zelfs soms al een slow in de Smite hebben.

Haal Slow en +Speed van Triforce/Gauntlet af. Deze items worden bijna exclusief door bruisers gebouwd, waar hebben die nog meer mobility of CC voor nodig? Nasus met zijn Slow die bijna al een stun is en ook nog een Iceborn? Het had voor een ADC net zo goed een permastun kunnen zijn, want ontsnappen doe je niet als deze jongen ineens naast je staat. (of een halve lane weg want lolQrange en lolWrange) zelfde geldt voor een Irelia, Xin en Udyr. Dashes/speedbuffs als een malle en low-CD stuns en slows en dan ook nog debuffs, mobility en CC bonussen geven.

Items met temp. stealth, decoys, dodge rate en movespeed buffs zouden niet gek zijn voor ADCs in de huidige meta. En sowieso damage buffs, want het is momenteel treurig gesteld. Ashe heeft bijvoorbeeld laagste base AD in de game.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:24:
[...]

Damage van bruisers terugschakelen. Hoge base damage en dan ook nog redelijke scaling en een aantal dashes en CC is belachelijk. Waarom doet een bruiser meer damage met een Hydra+Brutalizer dan een ADC met 3-4 AD items? Dat gaat natuurlijk nergens over.

Geef ADCs CC. x% mini-stun on-hit op skills of op een Ranged item. Dit bestaat bvb in Dota. Die kleine slows en af een toe een mini knockback op een champ is helemaal mooi, maar assassins en bruisers hebben daar over het algemeen schijt aan. Vooral als ze standaard al 21 Defense en/of Mercs pakken en zelfs soms al een slow in de Smite hebben.

Haal Slow en +Speed van Triforce/Gauntlet af. Deze items worden bijna exclusief door bruisers gebouwd, waar hebben die nog meer mobility of CC voor nodig? Nasus met zijn Slow die bijna al een stun is en ook nog een Iceborn? Het had voor een ADC net zo goed een permastun kunnen zijn, want ontsnappen doe je niet als deze jongen ineens naast je staat. (of een halve lane weg want lolQrange en lolWrange) zelfde geldt voor een Irelia, Xin en Udyr. Dashes/speedbuffs als een malle en low-CD stuns en slows en dan ook nog debuffs, mobility en CC bonussen geven.

Items met temp. stealth, decoys, dodge rate en movespeed buffs zouden niet gek zijn voor ADCs in de huidige meta. En sowieso damage buffs, want het is momenteel treurig gesteld. Ashe heeft bijvoorbeeld laagste base AD in de game.
Grotendeels met je eens, behalve de Triforce nerf. Niet om het 1 of andere, maar naast ADC's moet ik ook nog Assassins kunnen killen. En aangezien deze in LoL al meer dashes hebben op een korte CD dan Irelia, zou ik dus voor altijd ergens achteraan hobbelen wat ik nooit te pakken zal krijgen. Neem een Zed, Akali, Katarina, Leblanc. Nee dank je Rudy ;), maar om een item te nerfen voor een ADC om vervolgens vrij spel te geven aan andere champs daar pas ik voor.

Hence dan worden Assassin alleen maar meer populair. En die zijn imo een grotere bedreiging voor een ADC dan een Irelia waar je support opzich een exhaust op kan gooien of desnoods stunnen/flayen whatever. Iig niet de burst potential als een Akali bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Damienx2 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:47:
[...]

Je maakt mij niet wijs dat AP Tristana intended was. Over toxic play gesproken...DFG -> W -> E -> W away of in sommige gevallen nog even de R erbij. Nee daar was veel counterplay mogelijk ;).
Dat Rito af en toe domme dingen doet wil niet zeggen dat dat allemaal niet de bedoeling was. Het was de bedoeling dat AP Trist keihard kon nuken en daar nog resets op krijgen ook. Ze hadden gewoon niet nagedacht over of daar nog iets tegen te doen zou zijn.

Poppy is as is ook enorm toxic met die ult, ook ernstig weinig counterplay. Oudere champs zijn niet zo goed ontworpen.

CentainlyT's champions zijnook weer zoiets, ridiculously overloaded kits die _in theorie_ wel counterplay hebben maar in de praktijk vooral OP zijn.

Ik vraag me af hoe het ontwerpproces van Yasuo is gegaan.
"Laten we hem een schild geven tegen _alle_ projectiles!"
"Leuke ult man, gaan we eens proberen."
"Ben je gek? Ult? Gewone skill! Zijn ult moet CC hebben en counterplay afzwakken, iets als een stun met 50% bonus amor pen!"
"Zou dat niet OP zijn?"
"Nee man, het kan niet eens critten. Oh wacht, we laten het critten!"
"Ok, dus we hebben nu een skill en een crittende ult met CC en armor pen, wat nu?"
"DASHES! EN EEN AOE KNOCKUP!"
"Wordt ie daar niet een beetje OP van dan? Een beetje overloaded ofzo?"
"Hmm, en een shield passive, want anders kan je hem bursten en dat is niet leuk voor de speler natuurlijk!"
"Heeft deze champion wel zwaktes dan?"
"Ok... Je kan zijn ult alleen raken op knocked up targets, maar die houdt hij dan wel een seconde in de lucht. Met AoE. En als extra passive dubbele crit chance, want een ult die je niet altijd kan gebruiken is natuurlijk een enorme zwakte."
"Weet je wat, we kijken wel hoe het gaat, jij je zin CentainlyT."

[...]

"ELKE NIEUWE CHAMPION MOET EEN NIEUWE KNOCKUP HEBBEN WANT YASUO"

Dit wil ik ook eens doen :P

[ Voor 4% gewijzigd door McGryphon op 23-01-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Grappig hoe dit:

speedzor in "[PC] League of Legends - Deel 5"

Nu weer realiteit is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:22
McGryphon schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:49:
[...]

Dat Rito af en toe domme dingen doet wil niet zeggen dat dat allemaal niet de bedoeling was. Het was de bedoeling dat AP Trist keihard kon nuken en daar nog resets op krijgen ook. Ze hadden gewoon niet nagedacht over of daar nog iets tegen te doen zou zijn.

Poppy is as is ook enorm toxic met die ult, ook ernstig weinig counterplay. Oudere champs zijn niet zo goed ontworpen.

CentainlyT's champions zijnook weer zoiets, ridiculously overloaded kits die _in theorie_ wel counterplay hebben maar in de praktijk vooral OP zijn.

Ik vraag me af hoe het ontwerpproces van Yasuo is gegaan.
[color=#FF0000]"Laten we hem een schild geven tegen _alle_ projectiles!"[/color]
"Leuke ult man, gaan we eens proberen."
[color=#FF0000]"Ben je gek? Ult? Gewone skill! Zijn ult moet CC hebben en counterplay afzwakken, iets als een stun met 50% bonus amor pen!"[/color]
"Zou dat niet OP zijn?"
[color=#FF0000]"Nee man, het kan niet eens critten. Oh wacht, we laten het critten!"[/color]
"Ok, dus we hebben nu een skill en een crittende ult met CC en armor pen, wat nu?"
[color=#FF0000]"DASHES! EN EEN AOE KNOCKUP!"[/color]
"Wordt ie daar niet een beetje OP van dan? Een beetje overloaded ofzo?"
[color=#FF0000]"Hmm, en een shield passive, want anders kan je hem bursten en dat is niet leuk voor de speler natuurlijk!"[/color]
"Heeft deze champion wel zwaktes dan?"
[color=#FF0000]"Ok... Je kan zijn ult alleen raken op knocked up targets, maar die houdt hij dan wel een seconde in de lucht. Met AoE. En als extra passive dubbele crit chance, want een ult die je niet altijd kan gebruiken is natuurlijk een enorme zwakte."[/color]
"Weet je wat, we kijken wel hoe het gaat, jij je zin CentainlyT."

[...]

[color=#FF0000]"ELKE NIEUWE CHAMPION MOET EEN NIEUWE KNOCKUP HEBBEN WANT YASUO"[/color]

[video]
Dit wil ik ook eens doen :P
Heel veel ontwerp processen kan je gewoon terug lezen in het Dev Blog van Riot ;)

http://na.leagueoflegends...g-making-yasuos-wind-wall

Ziehier specifiek hoe Wind Wall tot stand is gekomen.

Denk maar niet dat Riot lichtelijk champions released, hier gaat behoorlijk veel werk aan vooraf (van meerdere mensen) voordat die naar PBE gaat en uiteindelijk in de final version.

Over Poppy, die staat al heeeeel lang op de lijst van rework, dit heeft Morello al een aantal keer aangeven, maar gaan we zoals het ernaar uitziet zeer binnenkort gebeuren.
Dus een rework ala Sion heeft gehad, geheel nieuwe champion wordt het zegmaar.

http://www.newsoflegends.com/index.php/tag/poppy-rework/

Balanceren van de game en champions blijft geen makkelijk iets.

[ Voor 5% gewijzigd door Turismo op 23-01-2015 15:45 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

McGryphon schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:42:
Maar om even bij Lulu te blijven, het probleem was imo vooral dat die AP ratios zorgden dat ze niet alleen mid of top viable was (en met de base dmgs van toen als behoorlijke lane bully), maar door die ratios ook op o.a. haar MS buff te geven was een fed Lulu gewoon enorm toxic.
Als we het hebben over Lulu's AP ratio's, dan besef wel dat haar AP scaling qua dmg niet erg briljant was of is. Het waren niet haar ratio's (in de zin van dmg scalings) die haar zo sterk maakten, het was een combinatie van factoren:

Lage cooldowns, hoge base dmg, flinke early game burst, goeie poke, veel CC, supporty (sinds patch 3.14 met ap scalende) abilities en een behoorlijk veilige laning phase.

Met name de zogenaamde 'enemy follow duration' van Pix (Lulu's E) was een issue. Die was 6 secs (is nu 4 secs). Dat zorgde ervoor dat je met voldoende cdr 2 x een Glitterlance kon afvuren vanaf Pix die op de schouder van je enemy zat. Dat kon je wel enigszins OP noemen. Wel leuk overigens, die 'execute' :)

Op dit moment is ze imo niet sterk genoeg meer om op mid of top nog echt impact te hebben, hooguit nog tegen bepaalde champions. Dat zag je ook wel in die Elements vs Fnatic game. Lulu doet gaandeweg te weinig dmg en de supporty kwaliteiten werden totaal 'nullified' door de dmg die Xerath uitdeelde.

En als support is het al langere tijd niet best. Want alle nerfs om Lulu als mage binnen te perken te houden hebben automatisch haar support role aangetast. Rito zei tijden geleden al zich dat te realiseren, maar actie ondernemen, ho maar! In feite zouden ze van Lulu ofwel een echte mid moeten maken, ofwel een echte support. Het hangt nu teveel ertussenin, waardoor je nu vleesch noch visch krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Jongens laat mij gewoon haten op CertainlyT, ik vind gewoon bijna alle champions die hij heeft ontworpen vervelend om tegen te spelen en overloaded, en soms moet ik wat te bitchen hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Vanmiddag nog een game gespeeld tegen Yellowstar en gewonnen. Krijg nu vaak m'n main role gelukkig en dat gaat ook wel lekker. 2-1 in promo voor D5 met veelal master/d1/chall spelers. Ben benieuwd.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Laatst online: 14-09 15:47
Zin in elements vs uol vanaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Liefde voor Olaf O+

Nu nog wachten tot ze begrijpen dat ie in toplane hoort

spoiler:
Olaf OP confirmed *O*
Wel met een heel andere build dan ik vanuit de toplane doe, maar in YoloQ kom je met full tank niet zo goed weg...

[ Voor 114% gewijzigd door McGryphon op 23-01-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:08
McGryphon schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:57:
spoiler:
Olaf OP confirmed *O*
Wel met een heel andere build dan ik vanuit de toplane doe, maar in YoloQ kom je met full tank niet zo goed weg...
spoiler:
Volgens mij waren het vooral de geniale turns door de ults van Rumble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

TheBrut3 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:56:
[...]

spoiler:
Volgens mij waren het vooral de geniale turns door de ults van Rumble.
spoiler:
Dat, en de Corki rockets, bovenop een niet te CC'en rondbeukende axes gooiende Olaf ;) zeker geen solo effort in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Laatst online: 14-09 15:47
spoiler: LCS
Wickd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

spoiler:
Die gozer denkt dat ie Darien is man :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaati
man man man... dit is weer zo'n dag dat ik liever stop met spelen. Ik ben met normals bezig, ik laat rustig weten dat iemand niet zo goed presteert en waarom. Feedback lijkt mij alleen maar handig, zeker in een trainingsformat in normals. Ik wordt meteen gelabeld als toxic in mijn team en krijg reports resulterend in een warning...

Blijkbaar moet ik dus alleen maar zeggen "good job twitch!" als hij na 20 minuten 1-6-1 staat met 48 farm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik zag net trouwens nog even het interview met Rekkles na de match van gisteren... "Bij champ select wisten we eigenlijk al dat we gewonnen hadden.". Over zijn (en Elements) kwaliteiten valt niet te twisten.

Mijn gedachte was ongeveer: Lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:10
Omdat ze zelf niet zo briljant zijn als ze denken en met de huidige vrij trage startupplay niet de 1e plaats gaan kunnen behalen.
Daarnaast mag je ook wel enigzins respect hebben voor je tegenstander, goede matchup of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Suicyder schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:37:
Daarnaast mag je ook wel enigzins respect hebben voor je tegenstander, goede matchup of niet.
Dat vooral, ik vond het echt asociaal! Fnatic had hetzelfde kunnen zeggen na de match tegen hun, want het verschil tussen Fnatic en Elements was ongeveer even groot als Elements en UoL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Vaati schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 15:44:
man man man... dit is weer zo'n dag dat ik liever stop met spelen. Ik ben met normals bezig, ik laat rustig weten dat iemand niet zo goed presteert en waarom. Feedback lijkt mij alleen maar handig, zeker in een trainingsformat in normals. Ik wordt meteen gelabeld als toxic in mijn team en krijg reports resulterend in een warning...

Blijkbaar moet ik dus alleen maar zeggen "good job twitch!" als hij na 20 minuten 1-6-1 staat met 48 farm.
"Good job dude, you got the cannon minion! Laughin str8 2 da bank man!"

Al gok ik dat dat alleen maar meer reports oplevert :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaati
McGryphon schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:10:
[...]

"Good job dude, you got the cannon minion! Laughin str8 2 da bank man!"

Al gok ik dat dat alleen maar meer reports oplevert :')
Wordt er een beetje moe van. reports krijg je toch wel, tenzij je je team hard carried

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Zo de eerste match eens kijken van de NA LCS, gelijk TSM tegen C9. Ik ben benieuwd! 10 spelers waarvan 9 dezelfde als bij de WC volgens mij, bij TSM is denk alleen de jungler aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaati
haha nice, ik heb een warning en een honor lintje gekregen na hetzelfde potje. Geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister met veel plezier een aantal wedstrijden gekeken van de NA series.
Toch weer leuke games, ondanks de lange wachttijden wegens 'technical issues'.

- Phreak has a beard now, whut? 8)7 -

Moet wel eerlijk toegeven dat ik krom heb gelegen van het lachen van de fout die er gister gebeurde in de wedstrijd van Dignitas.
spoiler: title
Ander team probeert Baron te pakken terwijl Dignitas al zo goed als aan een inhibitor staat. Gaat op zich gelijk op, maar ander team - naam springt me effe niet binnen - , heeft minder turrets. Terwijl dat zij bezig zijn met Baron rennen 4 van Dignitas naar midlane en rushen de Nexus.

Op zich geen probleem toch? Quick baron, dan TP terug met Baron Buff en een goeie fight doen. Niet dus, was er eentje van Dignitas die ze tijdens de teleport allemaal interrupte, waardoor ze niet meer op tijd terug waren.

Geniaal stukje gameplay van Dignitas, grote fout van het ander team. Heb 10 minuten plat gelegen van het lachen.

Overigens:

Voor dat 'team' wat hier gevormd zou worden;

Ik heb best interesse, ik ben een support.

Als jullie er iets aan hebben, stuur maar een PB'tje. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Je gaat waarschijnlijk van een paar de klacht krijgen dat dat een spoiler is :)

Maar dat was een goed voorbeeld van een slechte call.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skyclad schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:10:
Je gaat waarschijnlijk van een paar de klacht krijgen dat dat een spoiler is :)

Maar dat was een goed voorbeeld van een slechte call.
Aangepast, niet aan gedacht. My bad ^^

Maar idd, op dit niveau zo'n fout maken is dramatisch.
spoiler: title
Hun wards waren ook niet bijster slim geplaatst. Niet om te zeggen dat ik zo geweldig ben ofzo, maar het was duidelijk zichtbaar dat ze slechte vision control hadden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
Zo; dit weekend eigenhandig eens bewezen dat het hele placement systeem van Riot één grote farce is.
Voordat ik de obvious commentaren krijg: het maakt mij werkelijk niets uit of mijn niveau Bronze 5 of Bronze 1 is, het maakt me alleen wat uit te spelen met mensen die niet volledig braindead zijn.

Situatie:
Na seizoen 4 in Silver 5 te zijn geëindigd, na de rewards door een grote lossstreak gedemote naar Bronze 1.
Daar kreeg ik voor een win ongeveer even veel punten als ik verloor bij een loss. Het 'systeem' vond me daar dus wel passen: prima.

Seizoen 5 start: placements 5-5 --> geplaatst in Bronze 4. Als dat zo is: prima, mooie uitdaging om toch weer Silver te eindigen.
Afgelopen vrijdag doe ik 2 games. Game 1: Win + 28 LP, Game 2 Loss: -13 LP.
Ik dacht, dat is een groot verschil, de eerste 2 games na de placements en het systeem 'denkt' dat ik moet groeien.

Zaterdag: 5 wins achter elkaar en gepromote naar Bronze 2! Ik mocht B3 overslaan want het 'systeem' vond schijnbaar dat ik veel te laag zat. Mijn placements waren 10 games, daarna heb ik er nog 7 gespeeld. In S4 heb ik 500 ranked games gespeeld. Hoe the fuck kan je een systeem ontwikkelen dat in 17 games twee zulk verschillende meningen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:37
Als je 500 ranked games hebt gespeeld rond hetzelfde niveau zullen je LP gains ook niet hoog zijn geweest. Je geeft zelf al aan dat je uiteindelijk net zoveel verloor als dat je gainde. Het idee van een nieuw seizoen is dat het gereset wordt, dus al heb je een miljoen games in S4 gespeeld, het maakt alleen uit wat je mmr voor de reset was.

Het is ook niet abnormaal lager geplaatst te worden en dan een division over te slaan. Ik en een aantal vrienden hebben ook na de eerste promo's van S4 een division geskipped. Zie het maar als een "we weten dat je hoger hoort maar bewijs het eerst maar eens" ofzo. Zo broken is systeem imo niet (inb4 ik word ik S5 in low bronze geplaatst en kom terug om te zeggen dat het systeem broken is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ero-Sensei schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:59:
Zo; dit weekend eigenhandig eens bewezen dat het hele placement systeem van Riot één grote farce is.
Voordat ik de obvious commentaren krijg: het maakt mij werkelijk niets uit of mijn niveau Bronze 5 of Bronze 1 is, het maakt me alleen wat uit te spelen met mensen die niet volledig braindead zijn.

Situatie:
Na seizoen 4 in Silver 5 te zijn geëindigd, na de rewards door een grote lossstreak gedemote naar Bronze 1.
Daar kreeg ik voor een win ongeveer even veel punten als ik verloor bij een loss. Het 'systeem' vond me daar dus wel passen: prima.

Seizoen 5 start: placements 5-5 --> geplaatst in Bronze 4. Als dat zo is: prima, mooie uitdaging om toch weer Silver te eindigen.
Afgelopen vrijdag doe ik 2 games. Game 1: Win + 28 LP, Game 2 Loss: -13 LP.
Ik dacht, dat is een groot verschil, de eerste 2 games na de placements en het systeem 'denkt' dat ik moet groeien.

Zaterdag: 5 wins achter elkaar en gepromote naar Bronze 2! Ik mocht B3 overslaan want het 'systeem' vond schijnbaar dat ik veel te laag zat. Mijn placements waren 10 games, daarna heb ik er nog 7 gespeeld. In S4 heb ik 500 ranked games gespeeld. Hoe the fuck kan je een systeem ontwikkelen dat in 17 games twee zulk verschillende meningen heeft.
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik het oude ELO systeem met de dag meer mis. Ik zie nu mensen ineens in Plat belanden die vorig seizoen "alleen" maar 10 placements hebben gedaan en af en toe een ranked game om niet te decayen, die dus nooit door het systeem op een goede plek zijn beland. Die doen dus nu wederom die 10 placements, waarna ze weer wat hoger geplaatst zijn dan het jaar ervoor ;). En dat moet dan andere mensen motiveren om ranked te gaan spelen. Deze mensen stijgen dus puur door het HUIDIGE mmr-systeem zonder dat ze ook daadwerkelijk beter zijn. Want het enige wat ze nu hoeven te doen, is 1x in de 28 dagen een ranked game te spelen en dat is puur een loterij of ze zullen winnen of verliezen en volgend seizoen "Hoi Diamond" :D.

Je bent met dit systeem beter af als je zo min mogelijk speelt. Volgens mij is er dan duidelijk iets mis met je systeem ;). Hoezo ranked anxiety aanmoedigen.

Anyway zelf na een 7-3 wederom in Gold IV geplaatst <3 oftewel die reset was niet nodig geweest op mijn Damien account. En ik deed het met plezier hoor, vooral die laatste game, waar je met 3 voormalige plats wordt gematched die zelf hun lane amper tot niet konden spelen <3.

http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1937918276/24621972

#stillsaltyasfuck Afbeeldingslocatie: https://static-cdn.jtvnw.net/emoticons/v1/36/1.0 Afbeeldingslocatie: https://static-cdn.jtvnw.net/emoticons/v1/36/1.0 Afbeeldingslocatie: https://static-cdn.jtvnw.net/emoticons/v1/36/1.0

[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 26-01-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Recrush schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:13:
Als je 500 ranked games hebt gespeeld rond hetzelfde niveau zullen je LP gains ook niet hoog zijn geweest. Je geeft zelf al aan dat je uiteindelijk net zoveel verloor als dat je gainde. Het idee van een nieuw seizoen is dat het gereset wordt, dus al heb je een miljoen games in S4 gespeeld, het maakt alleen uit wat je mmr voor de reset was.

Het is ook niet abnormaal lager geplaatst te worden en dan een division over te slaan. Ik en een aantal vrienden hebben ook na de eerste promo's van S4 een division geskipped. Zie het maar als een "we weten dat je hoger hoort maar bewijs het eerst maar eens" ofzo. Zo broken is systeem imo niet (inb4 ik word ik S5 in low bronze geplaatst en kom terug om te zeggen dat het systeem broken is).
Het systeem is dus wel broken. Vooral je laatste zinnetje is dan weer die obvious reactie die men altijd geef. Het interesseert me niet of ik ranked games in Gold of Bronze speel. Zolang ik speel met mensen van mijn niveau is het toch prima. Natuurlijk wil ik groeien in rank, anders speel ik wel normals, maar ik hoef alleen maar te stijgen wanneer ik het huidige niveau ontgroei.

Maar dat is ook helemaal mij punt niet, dat wil jij gewoon graag lezen. Ik zal jouw argument nog eens quoten waarom het systeem niet broken zou zijn:
Zie het maar als een "we weten dat je hoger hoort maar bewijs het eerst maar eens" ofzo.
Dat is BROKEN. "Beste Ajax, PSV en Feyenoord, jullie zijn nummer 1, 2 en 3 geëindigd in de competie 2014/2015 (placements), ondanks dat wij weten dat jullie in de Eredivisie thuishoren willen we toch graag dat jullie dat eerst bewijzen. Daarom hebben we toch besloten jullie voor seizoen 2015/2016 in de Jupiler League te laten starten maar om jullie bewijs wat gemakkelijker te maken krijg je wel dubbele punten.

Nee goed argument Recrush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
@Damien, met zo'n geval heb je wel gelijk, dat klopt niet helemaal. Wel apart overigens dat je je placements zo positief moet doen om te blijven waar je al zat. Dat wordt nog wat :P
Sorry maar waarom reageer je zo butthurt als het je niet interesseert welke rank je feitelijk hebt? Duidelijk zit het je héél erg dwars. Overigens wilde ik helemaal niks uitlokken dus je reactie zegt veel meer over jou dan over mij. Maar zo'n discussie hoeft van mij niet dus bij deze stap ik er vast uit. Succes! :)

[ Voor 55% gewijzigd door Recrush op 26-01-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Recrush schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:30:
@Damien, met zo'n geval heb je wel gelijk, dat klopt niet helemaal. Wel apart overigens dat je je placements zo positief moet doen om te blijven waar je al zat. Dat wordt nog wat :P
En om er nog even aan toe te voegen, ik zat dus op een 53/54% winrate op Damien. Dus het was ook niet dat ik zwaar negatief stond in wins/losses.

Echt een HEMA systeem! (excuses aan de HEMA, misschien maken ze toch iets goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens kijken hoe ik land na de placements :+ 3-0 so far vanaf Gold V met 50ish LP. Silver IV the dream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Hi LoL spelers, ik had een vraagje over een championship video. Mijn zus wil namelijk graag kijken hoe een groot e-sport evenement nou gaat maar speelt zelf niet echt league of soortgelijke spellen. Ik meen mij te herinneren dat er een groot LoL evenement was waar ze ook best veel uitleg gaven voor mensen die de regels niet kennen. Dat kan ze namelijk een beetje volgen wat er op het scherm gebeurt

Weet een van jullie toevallig welk evenement dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 16:09

Wootlock

Evilution

TSM ! :D

spoiler:
kwalitatief goede game tegen C9 vond ik.
Gisteren genoten van CLG vs TL, game die beide kanten op kon gaan :)
Beetje jammer dat TSM het dan weer vergooid vs T8 :')

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ero-Sensei schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:29:

Dat is BROKEN. "Beste Ajax, PSV en Feyenoord, jullie zijn nummer 1, 2 en 3 geëindigd in de competie 2014/2015 (placements), ondanks dat wij weten dat jullie in de Eredivisie thuishoren willen we toch graag dat jullie dat eerst bewijzen. Daarom hebben we toch besloten jullie voor seizoen 2015/2016 in de Jupiler League te laten starten maar om jullie bewijs wat gemakkelijker te maken krijg je wel dubbele punten.

Nee goed argument Recrush.
Slechte analogie. Je werkt hier met een compleet ander systeem. Je krijgt hier punten gebaseerd op wins en verliest deze bij losses. Je kunt dus met een paar wins aan de top van je division/tier komen en dan gewoon ophouden met spelen en daar blijven. De vergelijking zou enkel opgaan als een club op #1 staat en dan de rest van de wedstrijden verdomt te spelen en dan op #1 blijft staan.

De logica van placements gaat je dan ook volledig voorbij. Voordat dit leuke LP systeem er was, had je Elo/MMR only. Je was dus Gold op het moment dat je 1500 Elo aantikte, verloor jij dan een game, back to Silver, daarna een win, weer back to Gold. Je division was daadwerkelijk representatief aan het MMR. Nu hebben we Gold/Plat/Dia/Silver V die eigenlijk in I-IV in een division lager horen maar toch nooit gaan demoten. Dat Elo / MMR is er nu nog steeds, maar hangt dus niet samen met je division of LP. Je LP gaat enkel sneller omhoog/omlaag als je MMR niet representatief is.

Wat je met een season reset doet (zou moeten doen, maar Rito verkloot dit leuk) is zorgen dat de bestaande garde niet blijft waar deze is en vooral op hoger MMR "clamping" voorkomen, zodat huidige Masters/Challengers geen inherent voordeel hebben tegenover nieuwe spelers/teams.

Dat is op Diamond en lager natuurlijk geen struikelpunt, maar het is op zichzelf een "nieuwe kans."
Stel jij bent vorig seizoen met 300 games ergens mid-high Silver belandt, na initieel te plaatsen in Bronze. Na al die games ben je over het algemeen een stuk beter (ik zie op euw.op.gg vaak Season 3 Silver/Bronze, Season 4 Gold), maar het spelen van 300+ games betekent dat je LP gain zwaar ruk is. Dan wordt het promoten van Silver III naar Gold V een kwestie van tientallen (of meer) games. Alles onder Silver V krijgt een hoger MMR door de reset en alles boven Gold I een lagere iirc. Mensen die nu vastzitten onder het gemiddelde (en daar niet horen, maar niet honderden games willen grinden) zouden in theorie dus een herkansing krijgen om op je daadwerkelijke niveau te komen, zonder de grind.

Maar goed, dit is dus in theorie. Heb nu al een aantal mensen, die met een 50/50 of net iets hogere score lager geplaatst worden dan vorig seizoen en mensen die ineens absurd veel hoger komen met een matige placement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Enige dat ik weet ik zat vorig seizoen in Silver V (tegen Silver IV) aan, en na mijn placement matches gedaan te hebben (6w-4l) zit ik weer in Silver V, en mijn lolking score (wat een redelijke berekening is) is weer redelijk hetzelfde als vorig seizoen.

Ik weet wel zeker dat ik mijn placement matches een stuk beter heb gedaan als vorig jaar, maar toen kwam ik ook in Bronze II terecht.

Ik zit blijkbaar waar ik thuishoor :+, ik zie het wel weer allemaal dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:00:
[...]

Slechte analogie. Je werkt hier met een compleet ander systeem. Je krijgt hier punten gebaseerd op wins en verliest deze bij losses. Je kunt dus met een paar wins aan de top van je division/tier komen en dan gewoon ophouden met spelen en daar blijven. De vergelijking zou enkel opgaan als een club op #1 staat en dan de rest van de wedstrijden verdomt te spelen en dan op #1 blijft staan.

De logica van placements gaat je dan ook volledig voorbij. Voordat dit leuke LP systeem er was, had je Elo/MMR only. Je was dus Gold op het moment dat je 1500 Elo aantikte, verloor jij dan een game, back to Silver, daarna een win, weer back to Gold. Je division was daadwerkelijk representatief aan het MMR. Nu hebben we Gold/Plat/Dia/Silver V die eigenlijk in I-IV in een division lager horen maar toch nooit gaan demoten. Dat Elo / MMR is er nu nog steeds, maar hangt dus niet samen met je division of LP. Je LP gaat enkel sneller omhoog/omlaag als je MMR niet representatief is.

Wat je met een season reset doet (zou moeten doen, maar Rito verkloot dit leuk) is zorgen dat de bestaande garde niet blijft waar deze is en vooral op hoger MMR "clamping" voorkomen, zodat huidige Masters/Challengers geen inherent voordeel hebben tegenover nieuwe spelers/teams.

Dat is op Diamond en lager natuurlijk geen struikelpunt, maar het is op zichzelf een "nieuwe kans."
Stel jij bent vorig seizoen met 300 games ergens mid-high Silver belandt, na initieel te plaatsen in Bronze. Na al die games ben je over het algemeen een stuk beter (ik zie op euw.op.gg vaak Season 3 Silver/Bronze, Season 4 Gold), maar het spelen van 300+ games betekent dat je LP gain zwaar ruk is. Dan wordt het promoten van Silver III naar Gold V een kwestie van tientallen (of meer) games. Alles onder Silver V krijgt een hoger MMR door de reset en alles boven Gold I een lagere iirc. Mensen die nu vastzitten onder het gemiddelde (en daar niet horen, maar niet honderden games willen grinden) zouden in theorie dus een herkansing krijgen om op je daadwerkelijke niveau te komen, zonder de grind.

Maar goed, dit is dus in theorie. Heb nu al een aantal mensen, die met een 50/50 of net iets hogere score lager geplaatst worden dan vorig seizoen en mensen die ineens absurd veel hoger komen met een matige placement.
Ok, de analogie had wat treffender gekund. Maar een beetje chargeren kan geen kwaad. Voor de rest zeg je eigenlijk hetzelfde als ik; dat er weinig van klopt alleen inhoudelijk ben je wat beter op de hoogte dan ik :).

Heel kort samengevat: ik start Season4 in Bronze 5. Ik eindig Season4 in Silver 5. Ik ga 5/5 in placements en kom Bronze 4 in Season5.
7 games later zit ik Bronze 2.
Formule Riot voor MMR na je placements is simpelweg:
S4 Bronze: =ASELECTTUSSEN(0;1000)
S4 Silver: =ASELECTTUSSEN(800;1250)
S4 Gold: =ASELECTTUSSEN(1000;1500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik snap echt het probleem niet? Uiteindelijk kom je toch waar je hoort en leer je bij, dan klim je. It's not that hard. Snap ook niet waarom mensen zichzelf er zo druk om kunnen maken. Al eindig je in B5, boeie... Het is maar een spelletje.

Gisteren trouwens in slaap gevallen tijdens T8-TSM, zo maar eens terugkijken. Ik moet ook geen wedstrijden zo laat in bed kijken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 22:18
Sowieso ontgaat mij het nut van een dergelijke reset. Het is gewoon een soort van veredelde kans voor lager geklasseerde spelers om dmv geluk in de placements wellicht iets hoger te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-10 05:52
In S3 geplaatst na placements. Ging niet echt lekker moet ik zeggen. Een deel van de matches zelf niet optimaal gespeeld en een deel van de matches werd ik erg vrolijk van mijn team! :p

De laatste tijd alleen maar ARAM gespeeld en zonder eerst wat normals gespeeld te hebben meteen weer ranked in gegaan. Niet de beste keuze achteraf.. maargoed vorig seizoen in S2 geplaatst en in G3 gekomen.
We zien wel weer hoe het deze keer gaat lopen!

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JapieTalent schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:39:
Sowieso ontgaat mij het nut van een dergelijke reset. Het is gewoon een soort van veredelde kans voor lager geklasseerde spelers om dmv geluk in de placements wellicht iets hoger te komen.
Dat ze ik dus net ;) om ervoor te zorgen dat mensen die nu door hun lange klim vastzitten naar hun daadwerkelijke niveau te helpen. Bronze 5 -> Silver 2-3 zijn voor de gemiddelde speler honderden games, waarna je een handje LP per game krijgt en ongeveer hetzelfde verliest. Ergo, naar Gold V en hoger is een hel, terwijl deze mensen na zo'n climb daar eventueel wel thuishoren, aangezien hun skillniveau dus duidelijk een stijgende lijn is. Voor die mensen is het inderdaad fijn dat ze na een reset meer LP krijgen en eventueel makkelijker kunnen stijgen. Een reset is eigenlijk alleen gunstig voor de allerlaagsten (die zo makkelijker naar bovengemiddeld niveau kunnen komen) en allerhoogsten. (die nu een eerlijke kans hebben om in Challenger/Master terecht te komen zonder gecockblocked te worden door de gevestigde 0,1%)

Voor de Gold/Plats maakt het eigenlijk geen flikker uit, die worden toch min of meer rond hetzelfde niveau geplaatst als dat ze waren.
Ero-Sensei schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:17:
[...]

Ok, de analogie had wat treffender gekund. Maar een beetje chargeren kan geen kwaad. Voor de rest zeg je eigenlijk hetzelfde als ik; dat er weinig van klopt alleen inhoudelijk ben je wat beter op de hoogte dan ik :).

Heel kort samengevat: ik start Season4 in Bronze 5. Ik eindig Season4 in Silver 5. Ik ga 5/5 in placements en kom Bronze 4 in Season5.
7 games later zit ik Bronze 2.
Formule Riot voor MMR na je placements is simpelweg:
S4 Bronze: =ASELECTTUSSEN(0;1000)
S4 Silver: =ASELECTTUSSEN(800;1250)
S4 Gold: =ASELECTTUSSEN(1000;1500)
Hoe je aan die formule komt weet ik niet, maar MMR wordt berekend aan de hand van het volgende:

(Current MMR + Base MMR) / 2

Gold V is bijvoorbeeld 1500 en Silver V 1200 (aannemend dat Elo hetzelfde is gebleven onder de nieuwe schil van LP en koele division naampjes)

Een S04 Gold V wordt dus na een reset:

(1500 + 1200) / = 1350 MMR, wat neerkomt op Silver III. Placement matches begonnen met 50 MMR gain/loss, dit langzaam afdalend naar 30-35 MMR gain/loss op de 10e game. Dan ben je met 8-2 placements dus ongeveer tussen 1500-1600, dus Gold III - Gold IV.

Je eerste games winnen is dan ook belanrijker dan de laatsten. Dus iemand die de eerste 5 verliest en vervolgens 5 wint, komt lager uit dan iemand die dit andersom doet.

*dit is alleen als je vorig seizoen genoeg games hebt gespeeld en op je uiteindelijke punt terechtgekomen bent en je MMR redelijk gelijk was aan je division/tier.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 22:59
Turismo schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:07: en mijn lolking score (wat een redelijke berekening is) is weer redelijk hetzelfde als vorig seizoen.
Lolking berekend niets. Die kijkt alleen naar je Division en LP en geeft daar een score voor. Iedereen die bijvoorbeeld Silver 5 50 LP staat, heeft exact dezelfde Lolking score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Eindigt gold 5 in seizoen 4, 7-3 placements en start in gold 2 :+

Of ik daar ook blijf plakken is een ander verhaal :)

[ Voor 29% gewijzigd door Mebus op 26-01-2015 13:01 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 13:09

Jebus4life

BE User

Ik ben na 2 jaar afwezigheid (februari 2013) terug beginnen spelen XD Wel gewoon normals momenteel aangezien ik 20 ofzo champions nog nooit aan het werk gezien heb en geen idee hebt hoe de nieuwe jungle en veel items juist werken.

Merk wel dat alles nog heel goed gaat (buiten lasthitten, daar heb ik nog wel werk mee), maar Riot heeft me denkik geholpen door me tussen complete idioten te zetten die er niks van bakken, dus lanes winnen (zeker top & mid) is best makkelijk (als je Vlad speelt en de jax tegenover je bouwt geen MR is het feest hoor :D)

Merk wel dat met dit honor systeem (was nét ingevoerd toen ik gestopt ben) er toch wel duidelijk minder geflame is (maar dit kan toeval zijn natuurlijk).

Geen idee hoe snel ik iets of wat deftig niveau kan halen, ben benieuwd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jebus4life op 26-01-2015 13:06 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welk niveau speelde je voor je afwezigheid?

Op het eind van S4 was ik Plat V, tijdens het verkrijgen van de ranked rewards G3.
Placement matches 4-6 en hierdoor in G2 geplaatst.

Ik krijg wel +28/30 per gewonnen potje en -12/15 max dus op naar Plat dan maar weer en kijken of we verder kunnen komen 8)7
Jebus4life schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:06:
Ik ben na 2 jaar afwezigheid (februari 2013) terug beginnen spelen XD Wel gewoon normals momenteel aangezien ik 20 ofzo champions nog nooit aan het werk gezien heb en geen idee hebt hoe de nieuwe jungle en veel items juist werken.

Merk wel dat alles nog heel goed gaat (buiten lasthitten, daar heb ik nog wel werk mee), maar Riot heeft me denkik geholpen door me tussen complete idioten te zetten die er niks van bakken, dus lanes winnen (zeker top & mid) is best makkelijk (als je Vlad speelt en de jax tegenover je bouwt geen MR is het feest hoor :D)

Merk wel dat met dit honor systeem (was nét ingevoerd toen ik gestopt ben) er toch wel duidelijk minder geflame is (maar dit kan toeval zijn natuurlijk).

Geen idee hoe snel ik iets of wat deftig niveau kan halen, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:31:
Op welk niveau speelde je voor je afwezigheid?

Op het eind van S4 was ik Plat V, tijdens het verkrijgen van de ranked rewards G3.
Placement matches 4-6 en hierdoor in G2 geplaatst.

Ik krijg wel +28/30 per gewonnen potje en -12/15 max dus op naar Plat dan maar weer en kijken of we verder kunnen komen 8)7

[...]
Dat was S2 nog (dus gewoon met Elo nog), 1580 denkik (net onder gold, en ik denk dat gold toen 1600 was?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mebus schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:56:
Eindigt gold 5 in seizoen 4, 7-3 placements en start in gold 2 :+

Of ik daar ook blijf plakken is een ander verhaal :)
Dat lijkt me dan niet. Klinkt alsof je weinig hebt gespeeld in S04 en door onverzadigd MMR na je placements (lees: te weinig gespeeld) anders zou je aannemelijk veel dichter in de buurt hebben gezeten van Gold 2. Dan hebben we het minstens over 150-200 games. Als ik bijvoorbeeld kijk naar Cheeze die met vrij weinig games Plat is geworden... hij speelt minstens zo goed als een Dia4-5 en daar had hij met genoeg grind wel kunnen komen.
Jebus4life schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:15:
[...]

Dat was S2 nog (dus gewoon met Elo nog), 1580 denkik (net onder gold, en ik denk dat gold toen 1600 was?)
Bronze (Old): Between 1250 and 1399
Silver (Old): Between 1400 and 1519
Gold (Old): Between 1520 and 1899

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:16:
[...]

Dat lijkt me dan niet. Klinkt alsof je weinig hebt gespeeld in S04 en door onverzadigd MMR na je placements (lees: te weinig gespeeld) anders zou je aannemelijk veel dichter in de buurt hebben gezeten van Gold 2. Dan hebben we het minstens over 150-200 games. Als ik bijvoorbeeld kijk naar Cheeze die met vrij weinig games Plat is geworden... hij speelt minstens zo goed als een Dia4-5 en daar had hij met genoeg grind wel kunnen komen.

[...]

Dan zal het eerder 1480 geweest zijn wss :)
*Tenzij ik wel al Gold was, maar dat zou ik me wss wel herrineren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
[...]

Die goede oude tijd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
[...]

[...]

Toch nog 132 games totaal. Zelfs nog een keer van gold 5 naar silver 1 gegaan omdat ik een te lange tijd geen ranked had gespeeld, 3-4 games en ik was weer terug :)

Maar ik zie wel of er een groot verschil zit tussen gold 5/gold 2..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mebus schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:56:
[...]

Toch nog 132 games totaal. Zelfs nog een keer van gold 5 naar silver 1 gegaan omdat ik een te lange tijd geen ranked had gespeeld, 3-4 games en ik was weer terug :)

Maar ik zie wel of er een groot verschil zit tussen gold 5/gold 2..
Ligt compleet aan je MMR. In elke tier kun je je MMR tanken en niet demoten. Als jij meer verliest dan wint en toch telkens door een win aan een demote weet te ontsnappen, dan kun je een vrij hoge schommeling in MMR krijgen in dezelfde brackets.

Zo is de ervaring van de een in dezelfde bracket anders dan die van een anders geheel anders. in mid-hoog Silver kwam ik al Gold IV/Vs tegen die slechter dan Silvers speelden. Demoten van V->I is vrij lastig, dus die jongens spelen dan met Silver MMR, terwijl ze vanuit placement technisch gezien "Gold" zijn.

Dit herhaalt zich per bracket, op Gold III ook met hele bekwame Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png Plat V spelers gespeeld.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet men placement matches nog doen, maar care er totaal niet om. Ik gok dat ik rond gold 3 kom om me vervolgens weer naar plat 3 te spelen. Dit seizoen wat meer proberen te spelen en proberen diamond te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:02:
[...]

Hoe je aan die formule komt weet ik niet, maar MMR wordt berekend aan de hand van het volgende:

(Current MMR + Base MMR) / 2

Gold V is bijvoorbeeld 1500 en Silver V 1200 (aannemend dat Elo hetzelfde is gebleven onder de nieuwe schil van LP en koele division naampjes)

Een S04 Gold V wordt dus na een reset:

(1500 + 1200) / = 1350 MMR, wat neerkomt op Silver III. Placement matches begonnen met 50 MMR gain/loss, dit langzaam afdalend naar 30-35 MMR gain/loss op de 10e game. Dan ben je met 8-2 placements dus ongeveer tussen 1500-1600, dus Gold III - Gold IV.

Je eerste games winnen is dan ook belanrijker dan de laatsten. Dus iemand die de eerste 5 verliest en vervolgens 5 wint, komt lager uit dan iemand die dit andersom doet.

*dit is alleen als je vorig seizoen genoeg games hebt gespeeld en op je uiteindelijke punt terechtgekomen bent en je MMR redelijk gelijk was aan je division/tier.
Even voor de duidelijkheid: mijn formule was simpelweg een grapje om nogmaals aan te tonen dat het hele placement systeem een farce is. De formules die ik schreef zijn excel formules om een random getal tussen 2 waarden te genereren O-)

Overigens zie ik een aantal reacties langskomen die mijn punt totaal niet (willen) begrijpen. Ik zeg dat het placement systeem nergens op slaat omdat het totaal geen synergy lijkt te hebben met wat het MMR systeem uiteindelijk vind. Dus: de reset is prima -> dat werkt.

Een beter systeem zou zijn: reset LP gain/loss na een seizoen. Zet elke speler op een gemiddeld (of minimaal) MMR voor zijn behaalde divisie. Stop met die onhandige placements, en iedereen zit binnen 10 games waar hij hoort. Nu lijkt dit (hoewel het niet zou moeten zijn) pas te gebeuren na de placements wanneer je heel Bronze/Silver zit (zoals Rudy al zei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:04:
[...]

Ligt compleet aan je MMR. In elke tier kun je je MMR tanken en niet demoten. Als jij meer verliest dan wint en toch telkens door een win aan een demote weet te ontsnappen, dan kun je een vrij hoge schommeling in MMR krijgen in dezelfde brackets.
Winrate is altijd boven de 50% geweest :) Net 31 punten erbij :D

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Mijn eerste 2 potje had ik gewonnen, daarna 1 verloren, daarna weer gewonnen en daarna weer verloren. Vervolgens 3 potjes achter elkaar gewonnen en mijn laatste 2 potjes verloren.

In Silver III terecht gekomen net zoals de vorige keer bij mijn placement games.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Laatst online: 09-10 10:11

RaseriaN

So much choices..

Sta momenteel 6-2 met mn placements, maar eens proberen vanavond de andere 2 te winnen! Zal wel weer een crap placement worden. Eind S3, begin S4 was ik nog S1 maar door inactiviteit tot S4 terug gevallen :/

Maargoed, Silver IV is the dream dus met geluk kom ik er nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Tips trouwens om ASAP de "nieuwe" champions te leren kennen (dan bedoel ik, diegene die ik gemist heb)?

Echt heel veel kom ik die blijkbaar niet tegen... Ik heb enkel door dat Zed verschikkelijk veel damage heeft zover ik kan inschatten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Wow lijkt mij echt apart om Zed niet te kennen, 1 vd meest populaire champs momenteel (al sinds S3 zowiezo).

Inderdaad door zijn hoge burst om een carry in 1 klap uit te schakelen, maar ook door zijn 1v2 duels die hij potentieel kan winnen door zijn passive.

Ik speel eerst altijd een potje tegen bots met een nieuwe champ om een gevoel te krijgen van hoe die speelt.
In jouw geval zijn het behoorlijk wat champions die je niet kent, ik zou dus gewoon normals spelen en eigenlijk meteen met de nieuwe champs dan maar spelen.

Je leert gaandeweg wel hoe je ze moet spelen, met het lezen van guides erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:18

Secsytime

Automagisch

Ik ben bang voor de uitkomsten, 1-3 na 4 games te hebben gespeeld. Waarvan er 3 SUPER toxic games waren met trolls en flamers.

Daarnaast vind ik het HEEL raar dat mensen die vorig seizoen brons waren, worden gematched met gold spelers, dit bevorderde de games niet.. aangezien zij het niveau verschil eigenlijk niet aankonden, waardoor ze gingen flamen en blamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Turismo schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:59:
Wow lijkt mij echt apart om Zed niet te kennen, 1 vd meest populaire champs momenteel (al sinds S3 zowiezo).

Inderdaad door zijn hoge burst om een carry in 1 klap uit te schakelen, maar ook door zijn 1v2 duels die hij potentieel kan winnen door zijn passive.

Ik speel eerst altijd een potje tegen bots met een nieuwe champ om een gevoel te krijgen van hoe die speelt.
In jouw geval zijn het behoorlijk wat champions die je niet kent, ik zou dus gewoon normals spelen en eigenlijk meteen met de nieuwe champs dan maar spelen.

Je leert gaandeweg wel hoe je ze moet spelen, met het lezen van guides erbij.
Ik ben al langer stopt dan ik dacht blijkbaar XD Laatste champ die ik heb weten bijkomen was Varus/Darius. Dat is al 2012 :D Zijn een dikke 20 champs die ik dus niet/nauwelijks ken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Secsytime schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:24:
Ik ben bang voor de uitkomsten, 1-3 na 4 games te hebben gespeeld. Waarvan er 3 SUPER toxic games waren met trolls en flamers.

Daarnaast vind ik het HEEL raar dat mensen die vorig seizoen brons waren, worden gematched met gold spelers, dit bevorderde de games niet.. aangezien zij het niveau verschil eigenlijk niet aankonden, waardoor ze gingen flamen en blamen.
Er zit een potentieel grote MMR gap tussen season 4 en pre-season MMR. Op m'n smurf speel ik nu ook met LCS spelers en praktisch alleen master en challenger borders, hoewel die smurf zelf een plat border heeft. Ik zou daar niet te veel op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Secsytime schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:24:

ach valt reuze mee. Gold stelt geen drol voor, en qua niveau speelt bronze 1 beter dan gold 3-5.
Daarbij nog al die gasten die gecarried worden naar gold+.. al dan niet met placement matches.

Als ik af en toe duo q doe met een maat dan speel ik soms ook tegen gold, en dan zie ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Douweegbertje schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:01:
[...]

ach valt reuze mee. Gold stelt geen drol voor, en qua niveau speelt bronze 1 beter dan gold 3-5.
Daarbij nog al die gasten die gecarried worden naar gold+.. al dan niet met placement matches.

Als ik af en toe duo q doe met een maat dan speel ik soms ook tegen gold, en dan zie ik geen verschil.
Ik zie het verschil toch echt wel hoor.. een Volibear jungle die als eerste item een hexdrinker koopt, nog voor dat hij zijn jungle item complete. En raar opkijkt als wij als botlane niet willen diven op lvl 3 en daardoor geen ganks meer krijgen botlane.

En zo zijn er nog veel meer dingen, waardoor ik het verschil ECHT wel zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je ziet het verschil ook wel. Betekent niet dat Gold spelers vaak bekwaam zijn, maar in Bronze lopen types rond met de vreemdste itemkeuzes, runes en masteries. Paar games op een account van een maat gespeeld die op Silver V zat met lage MMR, dus ook Bronzies. Daar ga je met shit zoals AP Tristana gewoon fijn consistent 20-3 en bouwt niemand mres. Ook 2 keer te horen gekregen dat het fysiek onmogelijk was dat Trist op lv6 iemand voor 1200 burst dus hacks. Om over de CS maar te zwijgen. Niet al te pienter volk over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Secsytime schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:08:
[...]

Ik zie het verschil toch echt wel hoor.. een Volibear jungle die als eerste item een hexdrinker koopt, nog voor dat hij zijn jungle item complete. En raar opkijkt als wij als botlane niet willen diven op lvl 3 en daardoor geen ganks meer krijgen botlane.

En zo zijn er nog veel meer dingen, waardoor ik het verschil ECHT wel zie.
Ok, jij pakt nu één game waar even een tard in zit. Alsof je op gold noooit randdebielen hebt? Alsof iedereen op gold de basis van het spelletje snapt? Uiteraard heb je op elk niveau downers zitten, toevallig inderdaad wel wat meer op bronze en silver maar uiteindelijk maakt het niet veel uit.
Of ik nu op silver of gold speel.. merk amper verschil.

Laten we nu ook niet gaan doen alsof gold zo bijzonder is hé. Qua niveau stelt het namelijk nog steeds vrij weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Douweegbertje schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:38:
[...]

Ok, jij pakt nu één game waar even een tard in zit. Alsof je op gold noooit randdebielen hebt? Alsof iedereen op gold de basis van het spelletje snapt? Uiteraard heb je op elk niveau downers zitten, toevallig inderdaad wel wat meer op bronze en silver maar uiteindelijk maakt het niet veel uit.
Of ik nu op silver of gold speel.. merk amper verschil.

Laten we nu ook niet gaan doen alsof gold zo bijzonder is hé. Qua niveau stelt het namelijk nog steeds vrij weinig voor.
Je spreekt jezelf tegen. Ik doe niet alsof gold bijzonder is, ik zeg alleen dat ik het verschil in niveau wel degelijk merk (overigens wel makkelijk praten voor iemand die in silver zit, want waarom zit jij dan niet in gold als het niet zo bijzonder is? maarja andere discussie)

Daarnaast merk ik zelf ook HEEL erg het verschil in low gold en high gold/plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Secsytime schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:42:
[...]

Je spreekt jezelf tegen. Ik doe niet alsof gold bijzonder is, ik zeg alleen dat ik het verschil in niveau wel degelijk merk (overigens wel makkelijk praten voor iemand die in silver zit, want waarom zit jij dan niet in gold als het niet zo bijzonder is? maarja andere discussie)

Daarnaast merk ik zelf ook HEEL erg het verschil in low gold en high gold/plat.
Waar spreek ik mijzelf tegen dan? Ik zeg dat het niveau ongeveer het zelfde is, alleen op bronze/silver heb je af en toe een tard meer in je team. Qua niveau vind ik het niet echt verschillen.
Daarbij zeg ik dat het niet heel bijzonder is, maar ik heb nooit gezegd dat ik de gene was die zo goed was in dit spel. Als je echt 'slecht' bent kom je in bronze > 1, kun je een beetje spelen dan kom je in silver/ gold > 1. IMO komen de wat betere spelers pas daarna. Ik durf bijna wel te zeggen dat de gemiddelde speler die een enige vorm van ervaring heeft maar op silver zit; prima mee komt in gold.

Overigens is het de bedoeling dat ik dit season in gold kom.

ps. Ik zie nu dat mijn eerste bericht op deze discussie een beetje straight to the point was :+ Negeer die gewoon maar :p

[ Voor 5% gewijzigd door Douweegbertje op 26-01-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus

:'( :'(

Plz buff Mumu :o

[ Voor 12% gewijzigd door Mebus op 26-01-2015 19:05 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Wow, mooi gedaan. De muziek, animatie en zang allemaal dik in orde wat mij betreft. Wel jammer dat niet duidelijk wordt hoe hij aan die curse komt.

[ Voor 27% gewijzigd door Vicarious op 26-01-2015 19:19 ]

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Dus, eerste placement net gespeeld. Olaf jungle, 2/5/9. Maar dat is niet erg als door je diepe dives als full tank Olaf de Lux en Graves fed as fk raken omdat die alles netjes kunnen opdweilen :P

Had toch tiamat moeten halen voor meer assists :P

En op een gegeven moment werd de baroncall gemaakt; ok, gaan we om Baron heen warden. Thresh en Elise hingen daar rond, maar hun Irelia was al dood; gewoon maar starten. De andere 4 komen om te contesten, ik bleef gewoon op Baron plakken om een reset te voorkomen en smite in de buurt te houden, ondertussen ramt Leona een Solar Flare bovenop Thresh en Elise en maken Graves en Lux die twee af, Baron afgemaakt, en dat was een heel eind GG. Toen nog even 2 inhibs opengegooid en doorgepushed, dat was hem dan. Lekker team, lekkere game :)

[ Voor 4% gewijzigd door McGryphon op 26-01-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Zojuist m'n placement games afgerond en in Platinum 4 geëindigd, erg veel leavers en ragers gehad helaas dus de placement games gingen zeer matig. Vorig seizoen Diamond 1 50 LP geweest, maar ergens in diamond 4 geëindigd einde seizoen.

Zijn er mensen die vorig seizoen ook diamond waren en af en toe even willen duo queuen om zsm weer in diamond te komen? :D Add: stin0 (Euwest server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

stin00 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:11:
Zojuist m'n placement games afgerond en in Platinum 4 geëindigd, erg veel leavers en ragers gehad helaas dus de placement games gingen zeer matig. Vorig seizoen Diamond 1 50 LP geweest, maar ergens in diamond 4 geëindigd einde seizoen.

Zijn er mensen die vorig seizoen ook diamond waren en af en toe even willen duo queuen om zsm weer in diamond te komen? :D Add: stin0 (Euwest server)
Ik hoor in diamond thuis maar noobs flamers en ragers in mn team!!11einz

Rordarok misschien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
McGryphon schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:40:
[...]

Ik hoor in diamond thuis maar noobs flamers en ragers in mn team!!11einz

Rordarok misschien? :P
Mentally Challenger toch? Alleen het verrekte omzetten van gedachten naar daden..

Rordarok was inderdaad Diamond, maar volgens mij waren er wel een paar meer (Ronddraai?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
stin00 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:11:

Als je in Diamond 1 hebt gezeten, dan is Platinum toch een eitje voor je? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ik zit in een game emt een challenger smurf lol?

http://www.twitch.tv/auzyris

edit: hahaha http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1939715489/25056572

wat een gast.. ik zie dat het een smurf is.. dus geef hem een early gank (en kill) en ja hoor zieke carry

akali, balanced champion

[ Voor 60% gewijzigd door Secsytime op 26-01-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Master smurf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Damienx2 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:48:
[...]

Als je in Diamond 1 hebt gezeten, dan is Platinum toch een eitje voor je? :/
Moet ook wel goed komen inderdaad, maar toch leuk om iig zeker te weten dat één teammate niet volledig debiel is :) op naar diamond maar weer! Hopelijk diamond 1 met een paar maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Uiteindelijk toch 5-5 en gold 5, prima (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 20:52
Secsytime schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:13:
Uiteindelijk toch 5-5 en gold 5, prima (:
Waar begon je mee? Ik zit momenteel op Gold 3 en hoop eigenlijk gelijk weer in Gold te komen, zoals vorig seizoen, zodat ik me niet zo druk hoef te maken om ranked :P.
"Helaas" kan ik pas over een maand of drie mijn placements doen, maar als het goed is decay ik toch niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Thormodo op 27-01-2015 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Thormodo schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 01:23:
[...]

Waar begon je mee? Ik zit momenteel op Gold 3 en hoop eigenlijk gelijk weer in Gold te komen, zoals vorig seizoen, zodat ik me niet zo druk hoef te maken om ranked :P.
"Helaas" kan ik pas over een maand of drie mijn placements doen, maar als het goed is decay ik toch niet.
Vorig season ook gold 5, als het goed is staats decay uit in gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Wat moet er decayen dan als je geen placements gedaan hebt? Je hebt geen rank en mmr decayed niet :P

Er zijn ook zat mensen die placements en indien nodig wat matches spelen aan het einde van het seizoen doen om hun rewards te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Recrush schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:37:
Wat moet er decayen dan als je geen placements gedaan hebt? Je hebt geen rank en mmr decayed niet :P

Er zijn ook zat mensen die placements en indien nodig wat matches spelen aan het einde van het seizoen doen om hun rewards te krijgen.
Dat klopt natuurlijk, maar hebben ze decay tijdelijk uitgezet aan het einde van vorig seizoen. Of is dit voor altijd in Gold en lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jespertje
  • Laatst online: 24-04 10:58
Rordarok schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:59:
[...]

Er zit een potentieel grote MMR gap tussen season 4 en pre-season MMR. Op m'n smurf speel ik nu ook met LCS spelers en praktisch alleen master en challenger borders, hoewel die smurf zelf een plat border heeft. Ik zou daar niet te veel op letten.
Wie kom je zoal tegen uit LCS dan?

@ stin00 ik zal je binnenkort ff adden, last season ook diamond, nu nog bezig in placements (3-1). Ingame name: jespertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

6 out of 10, Silver 3 geplaatst. Jammer genoeg 2 onnodig verloren en 2 ervan, sjah zelf een beetje verprutst.

Ben er blij mee. Daar was ik met de preseason geëindigd.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Laatst online: 09-10 10:11

RaseriaN

So much choices..

Uiteindelijk 7-3 gegaan, waarvan de losses voor mijn gevoel eigenlijk niet zo zeer bij mij lagen, maar ik alsnog niet voldoende mezelf én het team kon carryen vanuit de jungle. Maargoed, toch nog in Silver3 geplaatst en kan de grind naar boven weer beginnen! :)

Wel gemerkt dat ADC me toch vele malen lekkerder ligt, omdat ik dan toch meer het gevoel heb dat ik impact kan maken met fights. Kan wel initiaten als Lee/J4 of zelfs als Brolaf, maar als de rest van de lanes niet volgen en/of te zwak zijn om de TF te winnen dan houdt het op ;(
Pagina: 1 ... 14 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden