Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 10 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 45 Laatste
Acties:
  • 112.912 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
Mijn placements staan op 1-3 op het moment. Het is hetzelfde als met promo's, steeds kom je weer idioten tegen.

Game 1: loopt prima als Jarvan Jungle. Toplane Trynd verloor alleen hard tegen een Riven. Botlane bleeft lang een farm lane en de Akali mid tegen Morde ging super door wat extra focus van mij op die lane.
Maar omdat Trynd slecht ging besloot onze Cait dat het voorbij was: liep 9x achter elkaar het enemy team in om te feeden. De Soraka support ging afk --> loss 1

Game 2: Thresh support: Na een mooie gelijkopgaande game trekken we helaas net aan het kortste eind --> leuke game, wel een loss

Game 3: Nasus top vs Darius. Darius was niet zo goed, evenals hun Lee jungler. Na 20 minuten 300 stacks en 3 kills --> teamfights en win

Game 4: Swain mid vs Zed. Na lanefase sta ik 7-2-x, Onze Twitch ook met een Chogath support welke heel goed speelde. Top en Jungle stonden wat minder gefeed, maar er prima voor. Eerste teamfight word makkelijk gewonnen. Toen besloot Cho afk te gaan for no reason (we waren immers dik aan het winnen) en draaide alles langzaam om.

1-3 dus, waarvan 2 games door feeders of AFK. Vraag me toch af wat er mis met me is, want dit gebeurd mij alleen maar in deze hoeveelheid wanneer ik in promo's of placements zit. Erg zonde, want ik was zelf voor de verandering juist best prima aan het spelen. Geen hypercarry, maar gewoon degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Ero-Sensei schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:55:
Mijn placements staan op 1-3 op het moment. Het is hetzelfde als met promo's, steeds kom je weer idioten tegen.

Game 1: loopt prima als Jarvan Jungle. Toplane Trynd verloor alleen hard tegen een Riven. Botlane bleeft lang een farm lane en de Akali mid tegen Morde ging super door wat extra focus van mij op die lane.
Maar omdat Trynd slecht ging besloot onze Cait dat het voorbij was: liep 9x achter elkaar het enemy team in om te feeden. De Soraka support ging afk --> loss 1

Game 2: Thresh support: Na een mooie gelijkopgaande game trekken we helaas net aan het kortste eind --> leuke game, wel een loss

Game 3: Nasus top vs Darius. Darius was niet zo goed, evenals hun Lee jungler. Na 20 minuten 300 stacks en 3 kills --> teamfights en win

Game 4: Swain mid vs Zed. Na lanefase sta ik 7-2-x, Onze Twitch ook met een Chogath support welke heel goed speelde. Top en Jungle stonden wat minder gefeed, maar er prima voor. Eerste teamfight word makkelijk gewonnen. Toen besloot Cho afk te gaan for no reason (we waren immers dik aan het winnen) en draaide alles langzaam om.

1-3 dus, waarvan 2 games door feeders of AFK. Vraag me toch af wat er mis met me is, want dit gebeurd mij alleen maar in deze hoeveelheid wanneer ik in promo's of placements zit. Erg zonde, want ik was zelf voor de verandering juist best prima aan het spelen. Geen hypercarry, maar gewoon degelijk.
Geen probleem gewoon de andere 6 games winnen en je zit alsnog goed. Opzich zou ik me ook weinig aantrekken van de placements. Het zijn even 10 speciale games en dan zit je weer bij het normale soloqueue geneuzel.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Damienx2 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:04:
[...]

Geen probleem gewoon de andere 6 games winnen en je zit alsnog goed. Opzich zou ik me ook weinig aantrekken van de placements. Het zijn even 10 speciale games en dan zit je weer bij het normale soloqueue geneuzel.
True that. Ik heb ook gewoon goed geslapen hoor :O
En de grind na de placements zal niet anders worden.

Maar het blijft frustrerend te verliezen omdat andere schijnbaar niet hoog geplaatst willen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ero-Sensei schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:09:
[...]

True that. Ik heb ook gewoon goed geslapen hoor :O
En de grind na de placements zal niet anders worden.

Maar het blijft frustrerend te verliezen omdat andere schijnbaar niet hoog geplaatst willen worden.
Willen ze wel, maar kunnen het simpelweg niet. Er zitten gewoon spelers op een lager niveau dan jezelf in League net zo als dat er mensen zijn van een hoger niveau. Soms heb je ze in je game zitten en dan is het aan jou om proberen dat te carryen. Ene keer lukt het, de andere keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ach, het kan nog steeds gekker. Ik zat net in een game waar Riven de kans had om eigenhandig heel toplane te clearen. Komt onze Yasuo langs (waarvan ik verwacht had dat hij haar wel even zou stoppen) die gewoon doodleuk terugrent naar een 4v3 teamfight die we uiteindelijk al aan het verliezen zijn. Tegen de tijd dat ik terug was van bot (de enige die aan het pushen was) was de toren al plat. Ik zeg daar dus iets van, wordt er stomverbaasd gereageerd: "waarom doe zo moeilijk? Dit is toch geen ranked?"

En dat zijn dus volgens mij dezelfde soort figuren die ranked games verpesten, om vervolgens lekker stoer te doen met hun K/D/A ratio.

*huilt*

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Damienx2 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:11:
[...]

Willen ze wel, maar kunnen het simpelweg niet. Er zitten gewoon spelers op een lager niveau dan jezelf in League net zo als dat er mensen zijn van een hoger niveau. Soms heb je ze in je game zitten en dan is het aan jou om proberen dat te carryen. Ene keer lukt het, de andere keer niet.
Nah, wanneer je tijdens een zekere win afk gaat (zonder DC), of halverwege een gelijkopgaande game letterlijk 9x achter elkaar het enemy team inloopt zonder ook maar 1 autoattack te doen dan wíl je niet. Dat heeft niks met kunde te maken.

Spelers van een lager niveau (of gewoon een mindere game) daar zit ik niet mee. Zoals die Trynd in mijn eerste game. Die geeft in lanefase zo 4 kills weg aan Riven binnen 12 minuten. Hij snapte echt wel zelf dat dat niet nodig was. Maar die kerel ging wel gewoon door, begon te splitpushen en haalde de ene turret na de andere neer. Daardoor werdt hun team uit elkaar getrokken (en ging hij weer dood, maar toch).
Hij gaf niet op, begon niet op mij als jungler te zeiken en maakte het beste van de game.

Zulke gasten maken me niet uit, die lanes heb ik ook weleens. Maar het bewust duperen van andere, die gasten moeten toch hun adres eens geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ero-Sensei schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:23:
[...]

Nah, wanneer je tijdens een zekere win afk gaat (zonder DC), of halverwege een gelijkopgaande game letterlijk 9x achter elkaar het enemy team inloopt zonder ook maar 1 autoattack te doen dan wíl je niet. Dat heeft niks met kunde te maken.

Spelers van een lager niveau (of gewoon een mindere game) daar zit ik niet mee. Zoals die Trynd in mijn eerste game. Die geeft in lanefase zo 4 kills weg aan Riven binnen 12 minuten. Hij snapte echt wel zelf dat dat niet nodig was. Maar die kerel ging wel gewoon door, begon te splitpushen en haalde de ene turret na de andere neer. Daardoor werdt hun team uit elkaar getrokken (en ging hij weer dood, maar toch).
Hij gaf niet op, begon niet op mij als jungler te zeiken en maakte het beste van de game.

Zulke gasten maken me niet uit, die lanes heb ik ook weleens. Maar het bewust duperen van andere, die gasten moeten toch hun adres eens geven.
Tja zulke mensen heb je er af en toe wel eens tussen zitten. Maar over het algemeen heb ik ze niet vaker dan 1 per 10 matches. Dus opzich kan ik daar prima mee leven. Laatst hadden we iemand die support Gnar wou gaan. Uiteraard geen wards of wat dan ook kopen voor zijn ADC. Dus besloot ik maar om zelf te gaan support als jungler. Door sightstone aan te schaffen en mijn focus te leggen op botlane dat onze ADC relevant zou blijven. Vervolgens onze Gnar vriendelijk gevraagd: "Can you put your trolling one notch down?". En naarmate de game vorderde deed hij dat ook en speelde hij uiteindelijk gewoon mee met het team en wonnen we de game. Die vooraf gezien verloren leek.

Dus ja, dan is het aan jou om die mensen te motiveren om toch even wat inzet te tonen. Gaat niet altijd lukken, maar de keren dat het wel lukt kunnen toch het verschil maken in een win or a loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Hoor al weer positieve verhalen hier over de placements :p Daarom begin ik altijd wat later in een nieuw seizoen :) Verder speel ik bijna ook alleen maar ranked doordeweeks overdag omdat ik dan het gevoel heb dat er minder 12 jarige online zijn.. Of dit ook echt zo is weet ik niet, maar meestal gaan de ranked games dan al stukken beter.

Blijkbaar word wereldkampioenschap dit jaar in EU gehost :D

http://euw.leagueoflegend...orlds-2015-be-held-europe

[ Voor 10% gewijzigd door Mebus op 22-01-2015 11:51 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Damienx2 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:35:
[...]

Tja zulke mensen heb je er af en toe wel eens tussen zitten. Maar over het algemeen heb ik ze niet vaker dan 1 per 10 matches. Dus opzich kan ik daar prima mee leven. Laatst hadden we iemand die support Gnar wou gaan. Uiteraard geen wards of wat dan ook kopen voor zijn ADC. Dus besloot ik maar om zelf te gaan support als jungler. Door sightstone aan te schaffen en mijn focus te leggen op botlane dat onze ADC relevant zou blijven. Vervolgens onze Gnar vriendelijk gevraagd: "Can you put your trolling one notch down?". En naarmate de game vorderde deed hij dat ook en speelde hij uiteindelijk gewoon mee met het team en wonnen we de game. Die vooraf gezien verloren leek.
Haha, Gnar support. Ik heb daar hele goede ervaringen mee.
Het doet me namelijk denken aan een LeBlanc en Gnar Bot lane. Toevallig wist ik dat het premades waren met beide veel ervaring op LeBlanc en Gnar. LeBlanc ging to AD met Trinity Force en Static Shiv en Gnar ging gewoon full tank en wat meer richting support. In die match heb ik nog nooit zoveel dubble kills gezien op bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mebus schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:50:
Hoor al weer positieve verhalen hier over de placements :p Daarom begin ik altijd wat later in een nieuw seizoen :)
Tenzij je op entry-level MMR zit (S5-B1) maakt het geen flikker uit wanneer je begint, aangezien je alleen op dat niveau eventueel smurfs die placements doen of mensen tegenkomt die voor de eerste keer in hun leven ranked spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Het maakt ook geen donder uit, het blijft immers een lotterij. Of je nu 10-0 gaat of 0-10 het zegt allemaal niets. Wil je hoger eindigen dan vorig seizoen dan zul je simpelweg de grind weer aan moeten gaan. Dus ik zou ook absoluut geen ranked anxiety hebben hiervoor. Gewoon gaan, 10 games afmaken en daarna jezelf terug werken naar waar jij denkt te behoren. Dus of je nu start of over een half jaar, dat maakt geen enkel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:53:
[...]

Tenzij je op entry-level MMR zit (S5-B1) maakt het geen flikker uit wanneer je begint, aangezien je alleen op dat niveau eventueel smurfs die placements doen of mensen tegenkomt die voor de eerste keer in hun leven ranked spelen.
Vandaar dat ik er nooit zo heel veel last van heb, gezien ik boven S5 zit :o

Dacht verder dat als je voor het eerst ranked speelt ook je normal winratio word meegenomen in de berekening?

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mebus schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:07:
[...]

Vandaar dat ik er nooit zo heel veel last van heb, gezien ik boven S5 zit :o

Dacht verder dat als je voor het eerst ranked speelt ook je normal winratio word meegenomen in de berekening?
Nee. Iedereen begint op hetzelfde niveau. Weet niet hoe je aan die info komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:08:
[...]

Nee. Iedereen begint op hetzelfde niveau. Weet niet hoe je aan die info komt.
Weleens gelezen op forum van LoL. Maar of dat ook waar was dan :p

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Mebus schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:10:
[...]

Weleens gelezen op forum van LoL. Maar of dat ook waar was dan :p
Geschreven door Bronze V xXxXXxxXWeedWizard420XXXxxxXX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ero-Sensei schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:23:

Zulke games heb ik ook wel eens, maar indien ranked krijg ik dan bijna zonder uitzondering allerlei gezeik en geflame over me heen. Ja, want ik geef expres first blood weg natuurlijk, dat heeft niks te maken met dat er 3 man naar mijn lane komt en niemand ook maar een heads up geeft, ik speel om te verliezen want daar haal ik voldoening uit 8)7
Veel mensen snappen het concept "I'm having a bad game" niet..

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Laatst online: 14-09 15:47
McGryphon schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:22:
[...]

Zulke games heb ik ook wel eens, maar indien ranked krijg ik dan bijna zonder uitzondering allerlei gezeik en geflame over me heen. Ja, want ik geef expres first blood weg natuurlijk, dat heeft niks te maken met dat er 3 man naar mijn lane komt en niemand ook maar een heads up geeft, ik speel om te verliezen want daar haal ik voldoening uit 8)7
Veel mensen snappen het concept "I'm having a bad game" niet..
Niemand durft ook toe te geven dat de enemy in lane beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

StevenzeN schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:24:
[...]

Oh, ik wel hoor. De meeste enemies zijn in lane beter dan ik, ik vind het erg moeilijk mijn agressie te timen.
Maar als ik op 8 minuten een kill weggeef omdat ik te diep ga, terwijl ik wel 30 cs voor lig, en de Vayne begint direct keihard te roepen "gg we lost reprot this feeder top" wordt mijn spel daar ècht niet beter op. Als ik op 8 minuten 0/4 sta met 30 cs achterstand is het wat beter te begrijpen, maar ook dat doe ik ècht niet expres, waarschijnlijk is mijn tegenstander dan gewoon een betere speler. En toch nemen veel mensen (Vooral Vayne/Yasuo/Rivenspelers in mijn ervaring) per direct aan dat je dit alleen maar doet om het hun moeilijk te maken 8)7

Maar volgens mij ben ik met 22 ook ongeveer 2 keer zo oud als de gemiddelde League-speler ofzo :')

[ Voor 5% gewijzigd door McGryphon op 22-01-2015 12:30 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
[...]

Tuurlijk niet, het zijn allemaal tryhard luckerdogs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
McGryphon schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:29:
[...]

Oh, ik wel hoor. De meeste enemies zijn in lane beter dan ik, ik vind het erg moeilijk mijn agressie te timen.
Maar als ik op 8 minuten een kill weggeef omdat ik te diep ga, terwijl ik wel 30 cs voor lig, en de Vayne begint direct keihard te roepen "gg we lost reprot this feeder top" wordt mijn spel daar ècht niet beter op. Als ik op 8 minuten 0/4 sta met 30 cs achterstand is het wat beter te begrijpen, maar ook dat doe ik ècht niet expres, waarschijnlijk is mijn tegenstander dan gewoon een betere speler. En toch nemen veel mensen (Vooral Vayne/Yasuo/Rivenspelers in mijn ervaring) per direct aan dat je dit alleen maar doet om het hun moeilijk te maken 8)7

Maar volgens mij ben ik met 22 ook ongeveer 2 keer zo oud als de gemiddelde League-speler ofzo :')
22? Nee lijkt me niet 2x zo oud dan gemiddeld O-). Wellicht wel qua sociale ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik hoef niet per sé een lane te winnen en daarom speel ik meestal vrij passief. Zeker met Maokai en Irelia focus ik op het farmen en wat minder op het traden. Meestal heb ik van die laners tegenover mij die vrij aggresief zijn en willen vechten en dan hoop ik gewoon dat ze een foutje maken en ik die kan afstraffen. CS is toch belangrijker dan poken naar mijn idee.

Ik zie dit ook wel eens op bot lane, twee ADC's die alleen maar willen farmen. Maak je een goede hook met Thresh of een goede engage met Leona en dan is er geen of nauwelijks follow up. Nou, dan weet ik het wel, dan sta ik maar even 10 minuten niks te doen naast mijn support en bescherm ik de ADC wel tegen een gank of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:49

Secsytime

Automagisch

[...]

Ook al is de enemy beter in lane.. If you cant win lane, roam! Dit is 90% van de tijd het geval als ik midlane speel (ben super bad mid, tenzij pantheon of AD tristana) maar dan toch de game carryen door bot te campen <3. En bijv. de enemy jungler te ganken als midlaner bij zijn 2e buff <33333 (ja, fucking douchebag streken ((: )

Edit: Wat overigens vaak het gevolg heeft dat de jungler mid camped en ganks forceert.. succes daarmee tegen een fed pantheon of tristana ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Secsytime op 22-01-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Secsytime schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:02:
[...]

Ook al is de enemy beter in lane.. If you cant win lane, roam! Dit is 90% van de tijd het geval als ik midlane speel (ben super bad mid, tenzij pantheon of AD tristana) maar dan toch de game carryen door bot te campen <3. En bijv. de enemy jungler te ganken als midlaner bij zijn 2e buff <33333 (ja, fucking douchebag streken ((: )
Zal een Nasus leuk vinden als je de lane verlaat ;), en zo kan ik nog wel wat toplaners noemen. Roamen is niet altijd de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Damienx2 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:04:
[...]

Zal een Nasus leuk vinden als je de lane verlaat ;), en zo kan ik nog wel wat toplaners noemen. Roamen is niet altijd de beste oplossing.
Laat Nasus maar lekker farmen, als ik roam en daardoor mijn team fed maak en eventueel zelfs tot een inhib push. Veel plezier met je stacks Nasus.. als de game dan al bijna voorbij is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Secsytime schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:06:
[...]

Laat Nasus maar lekker farmen, als ik roam en daardoor mijn team fed maak en eventueel zelfs tot een inhib push. Veel plezier met je stacks Nasus.. als de game dan al bijna voorbij is :P
En Nasus downed ondertussen natuurlijk heel langzaam turrets met zijn 400 stacks op 20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ero-Sensei schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:08:
[...]

En Nasus downed ondertussen natuurlijk heel langzaam turrets met zijn 400 stacks op 20 minuten.
Terwijl zijn team 4v5 fight en daardoor TFs verliest, waardoor je eigen team vast wel sneller turrets kan pushen dan een Nasus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Secsytime schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:10:
[...]

Terwijl zijn team 4v5 fight en daardoor TFs verliest, waardoor je eigen team vast wel sneller turrets kan pushen dan een Nasus ;)
Of Tryndamere die ondertussen je nexus staat neer te halen ;). Als je je lane niet meer kunt winnen, kijken of je teammates je kunnen helpen en zo proberen het voordeel er weer uit te halen. Roamen is niet altijd de beste oplossing. Stel je roamt en ipv een kill te pakken geef je ook nog eens een kill weg in een andere lane? De enemy jungler hoeft niet meer op top te komen dus benadeel je gelijk de andere 2 lanes er ook mee. Je gooit daarbij ook gelijk de deur open dat je eigen jungler geganked gaat worden in zijn eigen topjungle, door zowel enemy jungler/enemy toplaner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Damienx2 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:16:
[...]

Of Tryndamere die ondertussen je nexus staat neer te halen ;). Als je je lane niet meer kunt winnen, kijken of je teammates je kunnen helpen en zo proberen het voordeel er weer uit te halen. Roamen is niet altijd de beste oplossing. Stel je roamt en ipv een kill te pakken geef je ook nog eens een kill weg in een andere lane? De enemy jungler hoeft niet meer op top te komen dus benadeel je gelijk de andere 2 lanes er ook mee. Je gooit daarbij ook gelijk de deur open dat je eigen jungler geganked gaat worden in zijn eigen topjungle, door zowel enemy jungler/enemy toplaner.
Er zijn inderdaad verschillende scenarios, echter hebben jullie het nu vooral over toplane.. terwijl ik over midlane begon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Secsytime schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:17:
[...]

Er zijn inderdaad verschillende scenarios, echter hebben jullie het nu vooral over toplane.. terwijl ik over midlane begon :P
Maar ook op midlane kun je niet zomaar even weglopen. En met name als je zelf al underfed bent kun je daarmee juist de andere lanes alleen maar meer benadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Damienx2 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:19:
[...]

Maar ook op midlane kun je niet zomaar even weglopen. En met name als je zelf al underfed bent kun je daarmee juist de andere lanes alleen maar meer benadelen.
Gaan we weer zinloze discussies voeren? Nee je kan niet ALTIJD weglopen, en nee het is niet altijd zinvol om te ganken en nee je moet geen ganks forceren.

Maar als je je lane niet kan winnen en je ziet de mogelijkheid in die specifieke game om te gaan roamen en ganken is dit (waarschijnlijk) beter dan je lane verliezen en dat je tegenstander ook nog eens gaat roamen.

Edit: Lane verliezen: qua farm en geen kill potential zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Secsytime op 22-01-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Secsytime schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:23:
[...]

Gaan we weer zinloze discussies voeren? Nee je kan niet ALTIJD weglopen, en nee het is niet altijd zinvol om te ganken en nee je moet geen ganks forceren.

Maar als je je lane niet kan winnen en je ziet de mogelijkheid in die specifieke game om te gaan roamen en ganken is dit (waarschijnlijk) beter dan je lane verliezen en dat je tegenstander ook nog eens gaat roamen.

Edit: Lane verliezen: qua farm en geen kill potential zien.
Zo! Kort lontje :). Goed ik zal je niet langer tegengas geven hoor, als jij in je games kunt roamen gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet juist wel gaan roamen als je ziet dat er in mid niks te halen valt. Ik geef Secsytime daarom ook groot gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:44:
Je moet juist wel gaan roamen als je ziet dat er in mid niks te halen valt. Ik geef Secsytime daarom ook groot gelijk.
En ook zeker gaan roamen als een bepaalde match-up in jou nadeel werkt.. En als de jungler een beetje slim is pakt ie de free farm op mid zodat ie sneller level 6 is :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Nou ja, als Xerath vs Ziggs op midlane staat is roamen niet zonder risico's bijvoorbeeld, en een stuk minder impactful dan wanneer een assassin dat doet. Hell, een assassin die tegen 1 vd 2 staat neemt al een flink risico. Niet alleen staat ie in no time bij de turret, daarna hoeft ie maar 2 meter te lopen om met z'n ult de gank toch minder effectief te maken.

Ik ben het wel met Damien eens dat roamen niet altijd de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Puur afhankelijk van de situatie, zoals ik al eerder aangaf. Altijd maar roamen als je je lane verliest? Nou dan wens ik je veel succes. Maar dat wordt simpelweg door een fatsoenlijke midlaner afgestraft. Ten eerste pushed hij jouw toren door (gold income voor zijn team) en kan hij je volgen naar de lane die jij wilt ganken of het juist je top of botlane lastiger maken omdat de underfed midlaner besluit te gaan roamen.

Nogmaals je hoeft het niet met me eens te zijn, maar altijd roamen is NIET de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Damienx2 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:49:
[...]

Puur afhankelijk van de situatie, zoals ik al eerder aangaf. Altijd maar roamen als je je lane verliest? Nou dan wens ik je veel succes. Maar dat wordt simpelweg door een fatsoenlijke midlaner afgestraft. Ten eerste pushed bij jouw toren door (gold income voor zijn team) en kan hij je volgen naar de lane die jij wilt ganken of het juist je top of botlane lastiger maken omdat de underfed midlaner besluit te gaan roamen.

Nogmaals je hoeft het niet met me eens te zijn, maar altijd roamen is NIET de beste oplossing.
Dit heb ik zelf ook aangegeven, daarnaast ga ik er vanuit dat mensen dit zelf in kunnen schatten. Aangezien ze in een league zitten waar ze waarschijnlijk horen, zouden ze dit op dat niveau dus wel moeten kunnen.

(Ook dit is NIET ALTIJD het geval, er zal altijd een uitzondering op de regel zijn, om hierover te gaan bakkelijen voegt niks toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 16:09

Wootlock

Evilution

En dan underfarmed top / bottom kills weggeven aan de tegenstander :+
Ja dat helpt heel erg dan dat roamen, kom je terug in je midlane loop je 2 - 3 levels achter..

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Secsytime schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:53:
[...]

Dit heb ik zelf ook aangegeven, daarnaast ga ik er vanuit dat mensen dit zelf in kunnen schatten. Aangezien ze in een league zitten waar ze waarschijnlijk horen, zouden ze dit op dat niveau dus wel moeten kunnen.
Of ze komen niet verder omdat ze dit soort dingen stelselmatig fout doen ;)
(Ook dit is NIET ALTIJD het geval, er zal altijd een uitzondering op de regel zijn, om hierover te gaan bakkelijen voegt niks toe)
_Juist_ wel. Enkel in algemene termen praten is juist wat weinig toevoegt, het zijn de uitzonderingen waar je specifiek rekening mee moet houden.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SClNolkdgcM]
Dit doet een maat van me nu dus ook... AP BLITZCRANK OOOH PEEEEEE :')
Maar als het werkt gaat ie wel like 16/0 ofzo, ridiculous _O-

[ Voor 12% gewijzigd door McGryphon op 22-01-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

McGryphon schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:17:
[...]
Of ze komen niet verder omdat ze dit soort dingen stelselmatig fout doen ;)

[...]

_Juist_ wel. Enkel in algemene termen praten is juist wat weinig toevoegt, het zijn de uitzonderingen waar je specifiek rekening mee moet houden.
Ja en nee, je kan niet altijd specifiek zijn. Aangezien er Bronze, Silver, Gold, Diamond, Master en Challenger niveau is. Daarnaast speelt niet iedereen niet elke role en niet elke champion en niet elke match up.

Als je dit allemaal mee moet nemen elke keer als je iets zegt.. kan je beter niks zeggen want er zijn te veel mogelijkheden. Dan kan je er beter vanuit gaan dat iedereen vanuit zijn referentiekader bekijkt of het in zijn geval ook van toepassing is.

Hebben er meer mensen performance issues? Ik kan er maar niet achter komen wat het probleem is.. ik heb een AMD 6950 HD en draai lage FPS (rond de 40-55) dit zou met deze kaart niet het geval moeten zijn lijkt me?
  • Instellingen veranderen heeft niet geholpen
  • Drivers zijn up to date
  • Directx up to date
Edit: haha epic video, doet me denken aan bronze en low silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Nergens last van met een hd5770, had wel *iets* over framedrops gezien op Reddit 2 of 3 dagen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
McGryphon schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:32:
Nergens last van met een hd5770, had wel *iets* over framedrops gezien op Reddit 2 of 3 dagen terug.
Framedrops kreeg ik zodra de nieuwe SR map uit kwam, maar nu eigenlijk geen last meer van. In een van de laatste patches hadden ze wat verbeteringen doorgevoerd. Maar kan zo zijn dat dit nog niet voor alle videokaarten heeft geholpen :( Kan natuurlijk ook aan je besturingssysteem liggen..

Misschien drivers updaten of opnieuw installeren?

Zie dit op reddit:
Find the league of legends folder, config and look for game.cfg. Open it with notepad. Add this text at the end and save.
"[UnitRenderStyle]
Inking=0
AdvancedReflection=0
PerPixelPointLighting=0"

[ Voor 17% gewijzigd door Mebus op 22-01-2015 15:21 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Mebus schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:18:
[...]

Framedrops kreeg ik zodra de nieuwe SR map uit kwam, maar nu eigenlijk geen last meer van. In een van de laatste patches hadden ze wat verbeteringen doorgevoerd. Maar kan zo zijn dat dit nog niet voor alle videokaarten heeft geholpen :( Kan natuurlijk ook aan je besturingssysteem liggen..

Misschien drivers updaten of opnieuw installeren?

Zie dit op reddit:

[...]
Draai windows 7, zal vanavond even een registry clean up doen. Verder snap ik niet wat het zou kunnen zijn.. (league staat zelfs op een SSD)

Ik zal dat trucje vanavond ook even proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag iedereen!

Ik kan eigenlijk wel wat advies gebruiken. Ik zie door de afgelopen posts wel dat iedereen zo zijn eigen mening heeft, maar dat is alleen maar in het voordeel!

Ik heb wat struggles met het vinden van de juiste rol voor mezelf, dit uit zich dan ook in steeds minder spelen tegen 'echte' mensen, omdat ik vaak het gevoel heb dat ik maar wat doe...

Ik support wel eens, maar merk dat ik het eigenlijk wat te saai vind en erg veel engage. Als top zijnde heb ik vaak het gevoel dat ik net de verkeerde champion kies. Als ADC zijnde dat ik te weinig farm. Jungle doe ik eigenlijk niet en Mid is ook niet wat het moet zijn.

Duidelijk dus dat ik eigenlijk op alle posities niet echt geweldig ben, misschien dat ik mijn draai weer moet vinden. (Tristana was eerst mijn main, maar nu.... goeie vraag?!)

Hopelijk heeft één van jullie een geweldig idee, dan ben ik al heel erg blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Is er een champion (naast Tristana) die je echt leuk vindt om te spelen? Of een bepaalde playstyle die je in andere matches ziet met een bepaalde champion/role die je interessant vindt? Ik neem aan dat je namelijk wel iets leuk vindt, anders zou je natuurlijk niet spelen :P

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-10 14:58

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:25:
Goedemiddag iedereen!

Ik kan eigenlijk wel wat advies gebruiken. Ik zie door de afgelopen posts wel dat iedereen zo zijn eigen mening heeft, maar dat is alleen maar in het voordeel!

Ik heb wat struggles met het vinden van de juiste rol voor mezelf, dit uit zich dan ook in steeds minder spelen tegen 'echte' mensen, omdat ik vaak het gevoel heb dat ik maar wat doe...

Ik support wel eens, maar merk dat ik het eigenlijk wat te saai vind en erg veel engage. Als top zijnde heb ik vaak het gevoel dat ik net de verkeerde champion kies. Als ADC zijnde dat ik te weinig farm. Jungle doe ik eigenlijk niet en Mid is ook niet wat het moet zijn.

Duidelijk dus dat ik eigenlijk op alle posities niet echt geweldig ben, misschien dat ik mijn draai weer moet vinden. (Tristana was eerst mijn main, maar nu.... goeie vraag?!)

Hopelijk heeft één van jullie een geweldig idee, dan ben ik al heel erg blij :)
Wat speel je graag in andere spellen? Ik merk dat ik bijv. in Torchlight graag mage speel. Dus ik ben begonnen met mages op mid. En dan vooral glass canon mages. Veel damage doen, veel nuken, maar op afstand blijven.

Speel je andere spellen? Zo ja, Wat dan? Wat voor speelstijl heb je daar? Wie speel je daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rordarok schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:27:
Is er een champion (naast Tristana) die je echt leuk vindt om te spelen? Of een bepaalde playstyle die je in andere matches ziet met een bepaalde champion/role die je interessant vindt? Ik neem aan dat je namelijk wel iets leuk vindt, anders zou je natuurlijk niet spelen :P
Dat is zeker een goede vraag! Er zijn er wel een paar die mijn voorkeur hebben. Denk hierbij aan Lulu, Morgana, Miss Fortune, Sivir, Tristana, Janna. Ik denk dat het erop neer komt dat ik redelijk van poken hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:30:
[...]

Dat is zeker een goede vraag! Er zijn er wel een paar die mijn voorkeur hebben. Denk hierbij aan Lulu, Morgana, Miss Fortune, Sivir, Tristana, Janna. Ik denk dat het erop neer komt dat ik redelijk van poken hou.
Hoe lang speel je al? Welke league/rank? Heb je de basics onder de knie (last hitten, timers, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IdieEasy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:28:
[...]

Wat speel je graag in andere spellen? Ik merk dat ik bijv. in Torchlight graag mage speel. Dus ik ben begonnen met mages op mid. En dan vooral glass canon mages. Veel damage doen, veel nuken, maar op afstand blijven.

Speel je andere spellen? Zo ja, Wat dan? Wat voor speelstijl heb je daar? Wie speel je daar?
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik wel echt een meisje meisje ben en op die typische meiden spelen na, ik voornamelijk racespellen speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:33:
[...]

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik wel echt een meisje meisje ben en op die typische meiden spelen na, ik voornamelijk racespellen speel.
Nerd :p

Misschien vind je Karma wel een leuke champion? Lekker veel poke en best veel dmg als support/mid laner :) Daarnaast een heal/snare/speed boost/slow/shield..

[ Voor 7% gewijzigd door Mebus op 22-01-2015 15:45 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:32:
[...]

Hoe lang speel je al? Welke league/rank? Heb je de basics onder de knie (last hitten, timers, etc.)?
Ik speel al lang, maar heb, ik gok, een jaar lang circa 5 games per maand gespeeld doordat ik niet wist wat ik wou en probeer het nu sinds een maand weer een beetje op te pakken.
De basics gaan nu ansich wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mebus schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:36:
[...]

Nerd :p

Misschien vind je Karma wel een leuke champion? Lekker veel poke en best veel dmg als support/mid laner :) Daarnaast een heal/snare/speed boost/slow..
Haha mag je natuurlijk vinden, ik kan niets aan mijn rollercoaster tycoon liefde doen haha

Karma kijk ik zeker al langer na, ook bij de lcs een paar keer voor bij zien komen, dus zeker een goede optie! Thanks voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Champions die ik je zou aanraden om uit te proberen zouden zijn:
Top: Lissandra, Gnar, GP,
Mid: Zed, AP Ezreal,
Jungle: Master yi, Rek'sai,
Support: Zyra, Sona,
ADC: Cait,

Champions het een redelijke lage instap drempel (vind ik), met een redelijk makkelijke manier om te farmen (m.u.v. AP Ezreal), redelijke wat mobility en poke potential.

[ Voor 5% gewijzigd door Secsytime op 22-01-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:45:
[...]

Haha mag je natuurlijk vinden, ik kan niets aan mijn rollercoaster tycoon liefde doen haha

Karma kijk ik zeker al langer na, ook bij de lcs een paar keer voor bij zien komen, dus zeker een goede optie! Thanks voor de tip :)
Je kan in de LoL client ook de chat kamer GoT (zitten voornamelijk tweakers van hier) joinen. Zijn altijd wel nerds aanwezig die een game willen spelen :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:46:
Champions die ik je zou aanraden om uit te proberen zouden zijn:
Top: Lissandra, Gnar, GP,
Mid: Zed, AP Ezreal,
Jungle: Master yi, Rek'sai,
Support: Zyra, Sona,
ADC: Cait,

Champions het een redelijke lage instap drempel (vind ik), met een redelijk makkelijke manier om te farmen (m.u.v. AP Ezreal), redelijke wat mobility en poke potential.
Thanks voor je tips! Opzich is een lage instap drempel geen pré, maar ik hou wel echt van long range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mebus schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:50:
[...]

Je kan in de LoL client ook de chat kamer GoT (zitten voornamelijk tweakers van hier) joinen. Zijn altijd wel nerds aanwezig die een game willen spelen :)
Ah leuk, zal eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:50:
[...]

Thanks voor je tips! Opzich is een lage instap drempel geen pré, maar ik hou wel echt van long range.
Range is relatief, als je tegenstander weinig/geen range heeft..

OT: Thats what she said ;)

Edit: Jayce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:51:
[...]

Range is relatief, als je tegenstander weinig/geen range heeft..

OT: Thats what she said ;)

Edit: Jayce?
True true, daar heb je gelijk in, maar ik voel met 'altijd wat veiliger' dan. Waarschijnlijk een typisch vrouwendingetje, maar ach ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:53:
[...]

True true, daar heb je gelijk in, maar ik voel met 'altijd wat veiliger' dan. Waarschijnlijk een typisch vrouwendingetje, maar ach ;)
Daarom ook mobile champions, ze hebben allemaal wel een vorm van escape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:30:
[...]

Gelet op de namen die je noemt lijkt bot lane vooral jouw ding

Maar...tegelijkertijd denk je dus dat poken/long range wel iets voor jou is?

Qua poken, dan zou ik met name aan mid lane denken. Menig adc kan prima poken (Varus en Kog'maw bijv), maar er zijn nogal wat mid lane mages die er hun specialiteit van gemaakt hebben. Xerath met name. Ziggs. Ahri heeft ook aardig wat poke in huis naast haar assassin achtige kwaliteiten. Azir heeft trouwens ook harde long range pokes. Jayce ook niet te vergeten, kan ook top. Lux, Brand. En wat je nauwelijks ziet: Kog'maw mid, is niet heel gangbaar, maar kan prima en hij is wel echt de koning van de poke.
Kan hier nog genoeg andere mages noemen.

Dus probeer mid lane eens met wat poking champs.

En probeer bijvoorbeeld Lulu ook eens mid of top. Lulu kan met name top eigenlijk nog prima. Ga een beetje variëren en experimenteren en dan komt vanzelf wel wat duidelijkheid bovendrijven :)

[ Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 22-01-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:33:
[...]
Ik zie al genoeg tips binnen komen! Hopelijk kan je er wat mee!
Voor mijzelf is het meestal leuker als ik met andere speel. Vrienden maken dit spel 10x leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

IdieEasy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:13:
[...]

Ik zie al genoeg tips binnen komen! Hopelijk kan je er wat mee!
Voor mijzelf is het meestal leuker als ik met andere speel. Vrienden maken dit spel 10x leuker!
Cool doen alsof je vrienden hebt, pfft. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Secsytime schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:17:
[...]

Cool doen alsof je vrienden hebt, pfft. >:)
Ja, en ze zijn altijd heel aardig! Zeggen altijd aan het begin van het potje wat tegen me! Leuke tekstjes joh! Ze spelen wel maar een champion, maar dat geeft niet, want ze hebben hun naam erop aangepast! Weet iemand waar Bot voor staat? Is dat een clan? Dat willen ze me niet vertellen :(

Soms zijn ze wel een beetje stom, lopen ze een toren in of zo... maar ach, iedereen heeft wel eens zijn dag niet :x

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

IdieEasy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:19:
[...]

Ja, en ze zijn altijd heel aardig! Zeggen altijd aan het begin van het potje wat tegen me! Leuke tekstjes joh! Ze spelen wel maar een champion, maar dat geeft niet, want ze hebben hun naam erop aangepast! Weet iemand waar Bot voor staat? Is dat een clan? Dat willen ze me niet vertellen :(

Soms zijn ze wel een beetje stom, lopen ze een toren in of zo... maar ach, iedereen heeft wel eens zijn dag niet :x

:+
Zijn dat jouw vrienden? Nou.. moet je maar blij mee zijn, ze reageren nooit op mijn chat berichten of friend requests..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Secsytime schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:36:
[...]

Zijn dat jouw vrienden? Nou.. moet je maar blij mee zijn, ze reageren nooit op mijn chat berichten of friend requests..
Ze zijn de aardigste die ik ooit in league tegen ben gekomen!

Maar goed. Dit soort spelletjes worden dus wel leuker met vrienden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
En ik maar denken, goh er is waarschijnlijk een behoorlijke leak op future patches geweest gezien het aantal posts in het uurtje dat ik even weg ben :).

Wat een teleurstelling wat de werkelijke reden was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:42:
En ik maar denken, goh er is waarschijnlijk een behoorlijke leak op future patches geweest gezien het aantal posts in het uurtje dat ik even weg ben :).

Wat een teleurstelling wat de werkelijke reden was :(
De werkelijke reden was een (vermoedelijk) jongedame met twijfels. Die helpen we natuurlijk maar al te graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Koekiemonsterr schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:44:
[...]

De werkelijke reden was een (vermoedelijk) jongedame met twijfels. Die helpen we natuurlijk maar al te graag ;)
Haal dat vermoedelijk maar weg, iedereen weet toch dat er geen vrouwen op het internet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:55
Zo, ik zit er klaar voor!
Gelijk Alliance tegen Fnatic, goed begin! (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

TheBrut3 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:26:
Zo, ik zit er klaar voor!
Gelijk Alliance tegen Fnatic, goed begin! (hoop ik)
Ben benieuwd wat dit Fnatic roster gaat doen. S3 en S4 was ik enigszins FNC fanboi, maar d'r is weinig van het team over ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Oké.... Niet verwacht xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:56
1ste LCS match:

spoiler:
Wat een dominance, die had ik niet aanzien komen. Heb immers 2 elements leden in mijn LCS Fantasy team, maar gelukkig ook patriotic voor Febiven gekozen als flex-pick :+

Bans richting febiven en dan gewoon alsnog 10-1 gaan, impressive! Daarnaast liep alles eigenlijk goed:

+ een goede jungle rengar in EUW
+ perfecte synergy tussen top en jungle
+ Steelback farmde als ADC rustig gaf niks weg en speelde teamfights perfect
+ Yellowstar die een aantal mooie engages had en dus een fictieve langer vinger op stak hiermee richting rekkles :D

[ Voor 47% gewijzigd door Mvdbeld op 22-01-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 11:21
McGryphon schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:30:
[...]

Ben benieuwd wat dit Fnatic roster gaat doen. S3 en S4 was ik enigszins FNC fanboi, maar d'r is weinig van het team over ;(
Rejoice! Damn, wat een stomp.

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Dayum inderdaad, lekkere match. En precies op tijd terug boven na het afwassen voor GIA vs MYM, ben benieuwd 8)

Zou me niks verbazen als Rek guy permaban is btw. Net als oude kassadin, maar dan met een goeie earlygame.

oOo *O* *O* OLAF *O* *O* oOo

edit: -O-

[ Voor 9% gewijzigd door McGryphon op 22-01-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

olaf (':

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Oi.

Nub feeder renekton gg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Die stacks op Draven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Holy shit, Irelia tegen Swain is niet leuk. Ik had ook nog eens teleport genomen i.p.v. ignite en daarom had ik exact 0 kill potentie tegen swain. Gelukkig kwam Shaco nog wel eens langs en zo heb ik twee assists gekegen en Shaco de kills. Maakt niet uit, ook met kills had ik Swain waarschijnlijk niet kunnen killen. De swain kon trouwens wel goed farmen, hoewel ik best veel CS heb kunnen pakken bleef Swain toch gelijk in CS.

Helaas hebben we het toch echt af moeten leggen in teamfights, Zed en Lucian waren veels te fed om daar nog iets tegen te doen, het was dus ook al snel GG. 0-3 in placements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Nog maar eens een placement match gisteravond gedaan. En eigenlijk hoogstpersoonlijk zelf ervoor gezorgd dat het een loss werd. Tijdens de picks en bans werd het me al duidelijk dat het enemy team Jarvan IV en Riven wilde picken. En ipv 1 van de 2 voor hun neus weg te picken kies ik ervoor om Graves te gaan spelen omdat onze 2nd pick zo enorm graag top wilde spelen. En ja hoor Riven en Jarvan IV instant lock. Wat zet ons team daartegenover, Darius en Lee Sin. Het enemy team pakt vervolgens Corki en Thresh waarna wij Leblanc en Morgana inlocken. Daarna was het aan het enemy team om het met Syndra af te sluiten.

Early game ging het nog lekker, ik bleef in CS bij met Corki en op top en mid pakten onze laners hun eerste kill. Maar vanaf daar ging het mis. Onze Lee Sin bleef maar suiciden, tower dives en alles wat op dat moment NIET nodig was werd uitgevoerd. Het meest lullige was nog dat hij Corki op bot de 1 na de andere kill gaf. Waarna deze keihard begon te snowballen.

Zegt onze 0/8/9 Lee Sin uiteindelijk "Who fed Corki" :')

Wat ik weer heb geleerd, is dat ik gewoon jungle of top moet gaan inlocken en wat minder vertrouwen op mijn random teammates, aangezien ik simpelweg niet goed genoeg ben op ADC om mijzelf elke game te kunnen carryen.

@hierboven, Opzich is het prima te doen, zolang je hem zijn mana laat wasten op jou en je niet door zijn binding gecaught wordt. Dan kan het zelfs lukken met TP. Hij is namelijk vrij mana afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Ik heb er gisteren weer 4 weten te doen (ik wordt altijd ongeduldig).

Ditmaal 3 gewonnen en 1 verloren.

Game 1: ik als Thresh met een Ashe ADC. Verder een Yi, Yasuo en Teemo in het team. En dat tegen een Leona, Lucian, Vi, Talon en Aatrox. Tijdens selection ging het al wat mis, want de 4th en 5th pick waren Ashe en ik. Dus ik vraag of hij ADC of Support wilde, geen antwoord.
Ik zeg toen er nog 10 seconden op de klok waren: ok i'll support en select Thresh. Met 4 seconden select hij Blitzcrank. Ik dus als een malle een ADC klikken doet hij dat ook met Ashe.
Het nadeel was dat hij Ashe had geklikt omdat die toevallig met een A begint en dus geen idee had wat met haar te doen :). Uiteindelijk allemaal goed gekomen door bot (redelijk) safe te houden en te wachten op de ijverige Yi --> win

Game 2: Ik Leona met een Ashe, Lee Sin, Nasus en Teemo (mid) VS Sivir, Malph, Darius, Heimer en Elise.
Nou, die ging lekker zeg. Nasus heeft die Darius gefeed bij het leven, en begon wat te zeuren op de Jungle Lee. En eigenlijk nog terecht ook: zijn eerste gank deed ie op level 7 en ging hij dood ook. Hij miste zijn Q op Heimer en dacht toen 'dan loop ik er wel heen'. Ik denk dat hij met ganken aan het wachten was op zijn super-duper lategame. Nou pick dan de volgende keer maar een ander vriend, lategame hebben we nooit gezien. --> loss

Game 3: Ik Xin jungle met Vayne, Morgana, Nasus en Brand VS Jinx, Braum, Jarvan, Panth en Kayle.
Eindelijk een game waarin ik zelf het verschil kon maken early. Panth begon zeer aggresief tegen Nasus, waardoor hij een offensieve flash gebruikte en Nasus tot ongeveer 15% HP kreeg. Zelf had hij nog de helft over en aflopend door onze minion wave. Dit deed mij besluiten na Blue meteen eens naar top te gaan zodat Nasus verder kon farmen om HP te regennen. Dit resulteerde door wat extra risico van Nasus (die dook er gewoon mee in) in mijn eerste kill.
Ik gebacked, naar Red buff, wraiths en meteen Brand aan zijn eerste kill geholpen op Kayle. Meteen door naar bot en daar een kill gepakt en 2 assists gegeven. Weinig gefarmed in het begin dus, maar stond binnen no-time 6-0-5. Later viel ik zoals ik wel vaker met Xin heb wat af doordat zij teamfights gingen forcen. De vliegende start was genoeg --> win

Game 4: Ik Ziggs met Soraka, Corki, Malph en Trundle (jgl) VS Amumu, Jinx, Nidalee, Katarina, Mundo.
Hele leuke game, kills over en weer, maar ook niet te veel. Hun Mundo was niet al te best, en Trundle speelde wat te aggressief early. Gelukkig wist Trundle zich erg goed te focussen op objectives en zo klommen we richting lategame. Katarina kreeg amper farm tegen mij want elke minion die ze wilde werd hard afgestraft.
Uiteindelijk bleek een teamfight op bot lane (vlak na Dragon) de beslissende. Kat's ult werd snel onschadelijk gemaakt door mijn W, Amumu's ult raakte helemaal niemand door een lekkere Pillar van Trundle. En na een goede ult van Malph kon ik lekker opruimen met een biertje in de ene, en mijn Q-knop in de andere hand. 5 man van ons overleefden het en met een Trundle erbij down je dan ongeëvenaard turrets, inhibs met als toetje de Nexus.

TLDR: 4-4 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
Gister twee dramatische placements gehad :

1 : ik als support morgana met Lucian. Elke keer als ik een dark binding hit geen follow-up. Vervolgens zegt lucian get out of my lane na discussie. dus ik ga gewoon roamen. uiteindelijk dikke fed enemy ADC : Loss.

2: Fiddle jungle, in begin ging alles perfect. Op level 3 al een dubbel kill eruit dus het was veelbelovend. Echter was onze team-setup een erg slecht aangezien we geen Tank hadden. uiteindelijk flink verloren ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Gister even een maat van me geholpen met zijn placements, want hij kwam elke keer bij retards in die hij niet kon carryen.. blijkbaar. (zijn woorden)

Dus haalden we de Shaco jungle uit de kast, en jahoor op 6 minuten stond de Shaco jungle al 3-0 waarna het een EZ carry werd.

Overigens ben ik er nog niet over uit of je nou wel of niet een jungle item moet kopen op Shaco, ik doe het nu wel elke keer want 30 gold per monster is veel! Daarnaast vind ik stacking jungle item super chill voor de late game, zo had ik gister in een paar games gewoon 116 magic damage on hit alleen van jungle item..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
Secsytime schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:30:
Gister even een maat van me geholpen met zijn placements, want hij kwam elke keer bij retards in die hij niet kon carryen.. blijkbaar. (zijn woorden)

Dus haalden we de Shaco jungle uit de kast, en jahoor op 6 minuten stond de Shaco jungle al 3-0 waarna het een EZ carry werd.

Overigens ben ik er nog niet over uit of je nou wel of niet een jungle item moet kopen op Shaco, ik doe het nu wel elke keer want 30 gold per monster is veel! Daarnaast vind ik stacking jungle item super chill voor de late game, zo had ik gister in een paar games gewoon 116 magic damage on hit alleen van jungle item..
Imo is devourer het niet waard op Shaco, daarvoor farm je te weinig (als het goed is). Warrior vind ik de beste optie, in principe gewoon alle stats die je als (early) Shaco wil hebben, AD, Apen en cdr.

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

D3ft0n3 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:37:
[...]

Imo is devourer het niet waard op Shaco, daarvoor farm je te weinig (als het goed is). Warrior vind ik de beste optie, in principe gewoon alle stats die je als (early) Shaco wil hebben, AD, Apen en cdr.
Hmm ja ik snap je punt, alleen als de game wel langer duurt dan verwacht heb ik altijd spijt dat ik hem niet heb gekocht.. Want de ADC/APC kan je met of zonder warrior toch wel 1-2 shotten.. maar de tanks daarentegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
Secsytime schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:40:
[...]

Hmm ja ik snap je punt, alleen als de game wel langer duurt dan verwacht heb ik altijd spijt dat ik hem niet heb gekocht.. Want de ADC/APC kan je met of zonder warrior toch wel 1-2 shotten.. maar de tanks daarentegen
Als de tanks echt het probleem zijn kun je beter voor BOTRK gaan. Current/Max HP damage > 70~90 on hit magic damage als het gaat om tanks. Zoals je inderdaad al zegt, de squishies zijn toch wel dood voordat ze kunnen reageren (mits je een enigzins fatsoenlijke build hebt), de lifesteal en HP damage zijn dan waardevolle stats voor als je tegenover de tanks komt te staan daarna.

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Secsytime schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:40:
[...]

Mja ik vind het handiger om nog te kunnen smiten op enemy champs.. en shaco is imo meer een roamer dan iemand die fulltime in de jungle gaat rondhangen. Als je je team compo weet en je weet dat je veel in jungle kan/mag zitten dan kun je misschien wel devourer nemen maar goed. Eigenlijk koop je alles op basis van je huidige game & setup. En dus niet op een vooraf vaststaand feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Douweegbertje schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:56:
[...]

Mja ik vind het handiger om nog te kunnen smiten op enemy champs.. en shaco is imo meer een roamer dan iemand die fulltime in de jungle gaat rondhangen. Als je je team compo weet en je weet dat je veel in jungle kan/mag zitten dan kun je misschien wel devourer nemen maar goed. Eigenlijk koop je alles op basis van je huidige game & setup. En dus niet op een vooraf vaststaand feit.
Je krijgt ook stacks van kills/assists en games duren op dit moment langer dan normaal.. tenminste heb ik het gevoel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Secsytime schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:03:
[...]

Je krijgt ook stacks van kills/assists en games duren op dit moment langer dan normaal.. tenminste heb ik het gevoel :/
Ja dat ervaar ik ook, maar imo heeft dat meer met het niveau van sommige mensen te maken. Godganze tijd random lopen en te farmen alsof het nog de laningphase is. Als ik top speel, speel ik ook voor de objective vanwege mijn push power. Meeste games zit ik hun base tower al te hitten, terwijl de rest nog geen één tower heeft.. dot dot dot..
Vele hebben nog niet door dat je hun base moet kapotmaken om te winnen, hun denken alleen dat je 30 kills voor moet staan om het late game te kunnen finishen met een baron buff oid terwijl je games al op 25 minuten kan afmaken middels de objectives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Na gisteren EU LCS te hebben gezien was het toch pijnlijk te zien dat ondanks dat er coaches rondlopen sommige teamcoaches weinig tot geen impact hadden op de keuzes van hun team.

Elements bijvoorbeeld leek erg veel op een teamcomp zoals CLG regelmatig speelt, 2 supports, 2 bruisers en een protect de ADC comp. Echter als je ADC dan nooit op gang komt heeft deze comp alleen maar negatieve gevolgen voor je team. En ondanks dat ik Rekkles een geweldige ADC vind, denk ik dat hij er goed aan doet om iets meer in de richting van P1noy te gaan qua speelstijl. Je hoeft niet altijd HAM te gaan uiteraard, maar zoals Elements momenteel hun teamfights speelt is het veel te ongecoordineerd.

Je hebt 2 spelers die backen op het moment dat ze het niet meer zien zitten, een toplaner en jungler die denken dat ze overal op in moeten duiken en vervolgens targets kiezen die totaal het tegenovergestelde zijn waarvoor zij aan het bouwen zijn (Wickd, bouwt MR, duikt vervolgens alleen op Sivir en Rengar, Shook bouwt armor, duikt vervolgens alleen op Xerath en Lissandra. Tja dan moet je niet raar staan te kijken als je binnen een paar seconden op de grond ligt.

Ik zag tevens de Lulu pick op mid niet zitten, puur vanwege het feit dat je met Janna alleen al genoeg protection hebt op je ADC en je het met bijvoorbeeld Orianna al gelijk een teamcomp maakt met meer synergy en daarbij ook nog eens de damageoutput verhoogd.

Ik vrees dan ook dat het vanavond ook vs UoL weer een lastig verhaal gaat worden. Als ik beide toplaners zou moeten vergelijken geef ik het voordeel aan de toplaner van UoL. Junglers zitten vrijwel op gelijk niveau, waarna je naar mid kunt kijken. Ik denk dat PoE inmiddels wel heeft aangetoond dat hij een midlaner is om rekening mee te houden, en zeker niet onder doet ten opzichte van Froggen. Dan is het puur aan de botlane van Elements om de game te winnnen. Ik moet het nog allemaal maar zien, maar gisteren gaf het geen goede indruk. Ik had meer verwacht, met name omdat ze op IEM opzich niet slecht speelden vs C9.

Positionering van Elements was overigens ook vrij matig gisteren.

Vanuit de andere games denk ik dat mijn lijstje qua spelers die het meest lieten zien gisteren er ongeveer zo uit zou zien.

Top: Fredy122 (SK Gaming) heeft gewoon laten zien dat hij het niveau van Worlds vast heeft gehouden en is gewoon imo nog steeds 1 van de betere toplaners in EU;
Jungle: ReignOver (Fnatic) heeft wederom aangetoond waarom Koreaanse Rengars gebanned moeten zijn
Mid: Febiven (Fnatic) krijgt 3 bans tegen zich, laat vervolgens nog steeds zien dat je hem niet kunt outbannen
ADC: Steelback (Fnatic) Imo weinig echt geweldige ADC plays gezien gisteravond, maar als er dan toch eentje zijn aanwezigheid heeft laten zien, is het Steelback wel uiteraard met behulp van Yellowstar
Support: Hylissang (Unicorns of Love) ik zou normaal gesproken Yellowstar hebben genoemd, maar deze jongen wordt vaak afgeschilderd als one-trick pony op Thresh terwijl hij gisteren op enkele acties na een imo perfecte game speelde op Leona. De Kassadin stun op mid was bijvoorbeeld een heel mooi voorbeeld daarvan.

Nogmaals dit is mijn mening ;) die kan natuurlijk verschillen met die van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 16:09

Wootlock

Evilution

Holyshit die Irelia van Wicked :') _O-

verder ben ik het met Saint Vicious eens:
quote: St. Vicious op twitter
watching lpl and eu lcs today makes me see that people only try to copy picks like lulu without understanding why it was pick in first place
Was positief verrast door Fnatic en UoL :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Kikis en PowerOfEvil speelden allebei ook wel erg lekker moet ik zeggen. PoE laat meteen ook zien dat Syndra dan wel generfed is maar nog steeds echt geen trash tier is, ondanks hoe veel mensen dat roepen. Even Kassadin can't say no when he's stunned :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Ohh nice, https://www.youtube.com/watch?v=ucdoHXg0vow

Faker met Ez mid, neem aan ap :D Eens zien hoe dat gaat..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 07:57:

Wat ik weer heb geleerd, is dat ik gewoon jungle of top moet gaan inlocken en wat minder vertrouwen op mijn random teammates, aangezien ik simpelweg niet goed genoeg ben op ADC om mijzelf elke game te kunnen carryen.
Dat en ik heb echt het idee dat vooral de laatste tijd de ADCs steeds meer useless worden, nu ook nog de IE nerf erachteraan die totaal niet verantwoord is. Mooi voorbeeldje, ik stond laatst 9-nogwat, sowieso redelijke farm en Gold, core items al min of meer af, 3-2 bruiser jungler beukt me zonder genade in elkaar en mijn Infinity/Shiv/LW maakt nauwelijks wat uit. De game is eigenlijk al heel lang league of bruisers/assassins en DPS mag om de zoveel patches weer de middelvinger krijgen van Rito. Alles en zijn moeder (behalve ADCs) heeft een knockup en een dash, dus Quicksilver kopen of Cleanse runnen- waar doe je het nog voor behalve 3-4 minuten aan farm wegknikkeren?

Als we kijken naar de 10 meest populaire champs staan daar twee ADCs tussen, waarvan eentje ver onder de 50/50 Win/Loss zit :') overigens zijn daar 8 champs die een knockup of meerdere knockups hebben en 6 met een dash. 5 daarvan hebben daarbij ook een knockup. De term AD carry is in LoL dan ook volledig misplaatst, want uiteindelijk is het aan je team om jou alsnog te carryen, dan kun je 21/0 Vayne staan, er is maar 1 welgeplaatste Rengar of Warwick combo nodig om je neer te krijgen, welke beide geen echte counterplay hebben (behalve een in een cirkel van pinkwards te gaan staan en bidden naar de Elo goden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:28:
[...]

Dat en ik heb echt het idee dat vooral de laatste tijd de ADCs steeds meer useless worden, nu ook nog de IE nerf erachteraan die totaal niet verantwoord is. Mooi voorbeeldje, ik stond laatst 9-nogwat, sowieso redelijke farm en Gold, core items al min of meer af, 3-2 bruiser jungler beukt me zonder genade in elkaar en mijn Infinity/Shiv/LW maakt nauwelijks wat uit. De game is eigenlijk al heel lang league of bruisers/assassins en DPS mag om de zoveel patches weer de middelvinger krijgen van Rito. Alles en zijn moeder (behalve ADCs) heeft een knockup en een dash, dus Quicksilver kopen of Cleanse runnen- waar doe je het nog voor behalve 3-4 minuten aan farm wegknikkeren?

Als we kijken naar de 10 meest populaire champs staan daar twee ADCs tussen, waarvan eentje ver onder de 50/50 Win/Loss zit :') overigens zijn daar 8 champs die een knockup of meerdere knockups hebben en 6 met een dash. 5 daarvan hebben daarbij ook een knockup. De term AD carry is in LoL dan ook volledig misplaatst, want uiteindelijk is het aan je team om jou alsnog te carryen, dan kun je 21/0 Vayne staan, er is maar 1 welgeplaatste Rengar of Warwick combo nodig om je neer te krijgen, welke beide geen echte counterplay hebben (behalve een in een cirkel van pinkwards te gaan staan en bidden naar de Elo goden)
De smite-mechaniek op spelers werkt ook niet echt in je voordeel ;) als je ineens een damage-nerf krijgt en vervolgens in elkaar wordt gebeukt met je toch al kleine healthpool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:31:
[...]

De smite-mechaniek op spelers werkt ook niet echt in je voordeel ;) als je ineens een damage-nerf krijgt en vervolgens in elkaar wordt gebeukt met je toch al kleine healthpool.
Yep, ik werd laatst op ADC nog even ge-lasthit door 100 True Damage van Chilling Smite terwijl ik die beste jongen op Kalista vies hard aan het kiten en killen was. Op dat moment was 100 True Damage iets van 8% van mijn HP pool. Ik snap ook niet waarom Smite niet gewoon melee range is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:13:
Na gisteren EU LCS te hebben gezien was het toch pijnlijk te zien dat ondanks dat er coaches rondlopen sommige teamcoaches weinig tot geen impact hadden op de keuzes van hun team.

Elements bijvoorbeeld leek erg veel op een teamcomp zoals CLG regelmatig speelt, 2 supports, 2 bruisers en een protect de ADC comp. Echter als je ADC dan nooit op gang komt heeft deze comp alleen maar negatieve gevolgen voor je team. En ondanks dat ik Rekkles een geweldige ADC vind, denk ik dat hij er goed aan doet om iets meer in de richting van P1noy te gaan qua speelstijl. Je hoeft niet altijd HAM te gaan uiteraard, maar zoals Elements momenteel hun teamfights speelt is het veel te ongecoordineerd.

Je hebt 2 spelers die backen op het moment dat ze het niet meer zien zitten, een toplaner en jungler die denken dat ze overal op in moeten duiken en vervolgens targets kiezen die totaal het tegenovergestelde zijn waarvoor zij aan het bouwen zijn (Wickd, bouwt MR, duikt vervolgens alleen op Sivir en Rengar, Shook bouwt armor, duikt vervolgens alleen op Xerath en Lissandra. Tja dan moet je niet raar staan te kijken als je binnen een paar seconden op de grond ligt.

Ik zag tevens de Lulu pick op mid niet zitten, puur vanwege het feit dat je met Janna alleen al genoeg protection hebt op je ADC en je het met bijvoorbeeld Orianna al gelijk een teamcomp maakt met meer synergy en daarbij ook nog eens de damageoutput verhoogd.

Ik vrees dan ook dat het vanavond ook vs UoL weer een lastig verhaal gaat worden. Als ik beide toplaners zou moeten vergelijken geef ik het voordeel aan de toplaner van UoL. Junglers zitten vrijwel op gelijk niveau, waarna je naar mid kunt kijken. Ik denk dat PoE inmiddels wel heeft aangetoond dat hij een midlaner is om rekening mee te houden, en zeker niet onder doet ten opzichte van Froggen. Dan is het puur aan de botlane van Elements om de game te winnnen. Ik moet het nog allemaal maar zien, maar gisteren gaf het geen goede indruk. Ik had meer verwacht, met name omdat ze op IEM opzich niet slecht speelden vs C9.

Positionering van Elements was overigens ook vrij matig gisteren.

Vanuit de andere games denk ik dat mijn lijstje qua spelers die het meest lieten zien gisteren er ongeveer zo uit zou zien.

Top: Fredy122 (SK Gaming) heeft gewoon laten zien dat hij het niveau van Worlds vast heeft gehouden en is gewoon imo nog steeds 1 van de betere toplaners in EU;
Jungle: ReignOver (Fnatic) heeft wederom aangetoond waarom Koreaanse Rengars gebanned moeten zijn
Mid: Febiven (Fnatic) krijgt 3 bans tegen zich, laat vervolgens nog steeds zien dat je hem niet kunt outbannen
ADC: Steelback (Fnatic) Imo weinig echt geweldige ADC plays gezien gisteravond, maar als er dan toch eentje zijn aanwezigheid heeft laten zien, is het Steelback wel uiteraard met behulp van Yellowstar
Support: Hylissang (Unicorns of Love) ik zou normaal gesproken Yellowstar hebben genoemd, maar deze jongen wordt vaak afgeschilderd als one-trick pony op Thresh terwijl hij gisteren op enkele acties na een imo perfecte game speelde op Leona. De Kassadin stun op mid was bijvoorbeeld een heel mooi voorbeeld daarvan.

Nogmaals dit is mijn mening ;) die kan natuurlijk verschillen met die van jullie.
Forg1ven was als ADC ook wel goed op dreef en als jungler was Airwaks erg sterk op J4. Denk alleen wel dat je pas echt conclusies kunt trekken na een aantal games. Gambit zag er in het preseason best sterk uit en wordt nu gestompt door een team dat pas net in de LCS komt kijken. Ik ben dan ook niet blij met mn fantasy picks :P (Diamond en als team Gambit).

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:42:
[...]

Yep, ik werd laatst op ADC nog even ge-lasthit door 100 True Damage van Chilling Smite terwijl ik die beste jongen op Kalista vies hard aan het kiten en killen was. Op dat moment was 100 True Damage iets van 8% van mijn HP pool. Ik snap ook niet waarom Smite niet gewoon melee range is.
Ja ik was nog vergeten om Chilling Smite mee te nemen, die ook nog iets van je steelt wat toch je trade zou moeten zijn voor je squishyness. Namelijk je mogelijkheid tot kiten, door 20% van je movement te stelen, wat behoorlijk veel is voor een ADC.
Vicarious schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:48:
[...]

Forg1ven was als ADC ook wel goed op dreef en als jungler was Airwaks erg sterk op J4. Denk alleen wel dat je pas echt conclusies kunt trekken na een aantal games. Gambit zag er in het preseason best sterk uit en wordt nu gestompt door een team dat pas net in de LCS komt kijken. Ik ben dan ook niet blij met mn fantasy picks :P (Diamond en als team Gambit).
Nou ja TSM kan iig weer rustig slapen, het was dus geen incident toen UoL ze versloeg ;). En tuurlijk kun je nu nog geen conclusies trekken, maar ik had een sterkere start van Elements verwacht, ik vind dat ze niet hebben laten zien dat ze ook daadwerkelijk aan hun teamsynergy hebben gewerkt. Het was gewoon enorm chaotisch voor een team dat dagelijks minimaal 8 uur loopt te scrimmen. Ik zag het er gisteren iig niet aan af.

Laat ik het zo zeggen, als je mij had gezegd, deze jongens hebben nog nooit met elkaar samengespeeld dan had ik je ook gelooft. Shook moet veel constanter worden, Froggen moet eens afstappen van oude meta-picks en gewoon weer champs pakken waarop hij kan carryen. Lulu is NIET meer die champ om dat mee te doen. Wickd, tja ik verbaas me er nog over dat hij uberhaupt nog bij het team zit. Iemand die zo vasthoud aan maar één champion en voor de rest wat mediocre sidepicks heeft met af en toe erg merkwaardige builds die alleen in Wickd's persoonlijke gedachte werken gaat je niet naar de finale van World's leiden. Wat betreft Rekkles, ik geloof best dat hij en Nyph een sterke botlane kunnen vormen, maar ik denk persoonlijk dat een Krepo op de plek van Nyph al een hele omschakeling zou zijn. Aangezien Krepo een veel betere omschakeling heeft tussen passive en agressive.

Nogmaals ik ben het niet met de rest van de community eens dat Nyph een waardeloze support is, want dat is hij imo zeker weten niet, echter in het huidige team van Elements lijkt het alsof ze TE veel lategame spelers hebben. 3 spelers met een TE passieve speelstijl met daarbij 2 spelers die niet een constante speelstijl hebben.

[ Voor 67% gewijzigd door Damien op 23-01-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03:15

Dazzler2120

FP ProMod
So far 3 games ranked gedaan;

Game 1: Udyr Jungle. Goeie game, hele team was fed, iedereen deed goed hun best. Uiteindelijk 29kills voor ons team, en 8 deaths. Win

Game 2: Udyr jungle: Ik werd gelijk gecamped door enemy toplane Mundo, die was hele tijd cleavers aan het gooien om camps van me proberen te stealen. Onze eigen toplane was gewoon lekker aan het lanen, farmen en niets aan het doen, same voor onze mid. Uiteindelijk pas eigen blue kunnen pakken op 5 minuten, terwijl hun lee onze red had gestolen. Wel first blood weten te pakken op de lee sin, maar daarna ging de game echt achteruit. Iedereen was niet goed samen aan het werken, terwijl enemy wel goed samen werkte. Wel baron gepakt, daarna ging beter. Team gaat opeens enemy turret diven terwijl we WAY behind stonden. enemy killt iedereen behalve mij. Loss

Game 3: Singed top: Slechte start, paar onnodige kills weggegeven, na me eerste items ging stuk beter. Werd hard gecampt door enemy jungle. (Hoefde maar voorbij river te komen, en hun jungle stond alweer bij me). Uiteindelijk door de hele tijd te split pushen toch de meest fed persoon van het team geworden (Had ~300 farm). Team begreep niet wat het belang was aan de hele tijd split pushen en druk zetten, en blameden mij, voor het feit dat zij constant 4v5 teamfights deden starten en vervolgens geaced werden. Team dat enemy Nidalee ging chases met 4 man, ipv turrets en objectives te pakken....

Al met al, geen goeie ervaring so far. Had zelf ook een stuk beter kunnen en moeten zijn, maar het blijft jammer dat je zo team afhankelijk bent. Heb niet echt een team waarmee ik 5v5 kan doen.

Hopelijk gaat het dit weekend beter en win ik de rest :')

Iemand zin om teampje te starten? Pre-season als silver2 geplaced. Ben het beste als jungle, andere lanes gaan redelijk.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaati
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-07 23:19
Dazzler2120 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:02:
Iemand zin om teampje te starten? Pre-season als silver2 geplaced. Ben het beste als jungle, andere lanes gaan redelijk.
Ja ik heb daar wel zin in, ligt er alleen aan welke dagen je wilt spelen. Maandag/woensdag/zaterdag is voor mij namelijk heel lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
Vaati schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:16:
[...]

Ja ik heb daar wel zin in, ligt er alleen aan welke dagen je wilt spelen. Maandag/woensdag/zaterdag is voor mij namelijk heel lastig
IIk ook. Ik speel wel alleen in de avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03:15

Dazzler2120

FP ProMod
Vaati schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:16:
[...]

Het ligt er bij mij écht aan wanneer ik met mijn vriendin enzo afspreek. Meestal doordeweeks kan ik altijd wel in de avond, maar als we een groep hebben is zoiets natuurlijk ook gemakkelijk via een chat op whatsapp of telegram te regelen

PS4 PSN: Dazzler2120

Pagina: 1 ... 13 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden