Heb nu voor de 5e keer mijn promo games gehaald.. durf alleen nu niet te spelen. Zoals ik eerder aangaf kwam ik elke keer in een enorme *** team terecht
Kregen die niet automatisch ook een chat ban voor de duur van hun ranked restriction?Damienx2 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:02:
[...]
Ja en nee. Men zegt het wel omdat nu iedereen met ranked restrictions (kom er maar in Rudy) nu verplicht normal draft moet spelen om uberhaupt weer in aanmerking te komen voor ranked games. Mooiste is, ze zijn verplicht te winnen. Dus dat kan lang duren als ze hun gedrag niet aanpassen.
Chat ban staat los van een ranked ban. Ranked bans gaan weg door Normal wins, chat restrict gaat eraf door alle soorten games, win of niet.IdieEasy schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:09:
[...]
Kregen die niet automatisch ook een chat ban voor de duur van hun ranked restriction?
Mvdbeld, WambamNL, Secsytime, PublicPervert, the Virtual, rSNNN, SwiftNL, DouweOuwe
De Fantasy LCS league zit vol met 8 man, wat mij betreft gaan we morgen rond 8 uur draften. Bij deze aangekondigd en iedereen een gelijke kans om te draften.
De Fantasy LCS league zit vol met 8 man, wat mij betreft gaan we morgen rond 8 uur draften. Bij deze aangekondigd en iedereen een gelijke kans om te draften.
Net echt een heerlijke pot gespeeld met wat hollanders op de TS. We hebben een 13/1 achterstand omgebogen naar een winst. Heimerdinger is echt een chille champ -> 43 k dmg gedaan
http://matchhistory.euw.l...EUW1/1922121320/217660705
Zie die grafiek maar eens ;O Haha trusten!
http://matchhistory.euw.l...EUW1/1922121320/217660705
Zie die grafiek maar eens ;O Haha trusten!
Maar dit zegt riot:Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:20:
[...]
Chat ban staat los van een ranked ban. Ranked bans gaan weg door Normal wins, chat restrict gaat eraf door alle soorten games, win of niet.
Link: http://forums.eune.league...ad.php?p=6425984&posted=1One thing we specifically wanted to address is that Ranked Restricted players will be Chat Restricted in other queues, and they can and should still be reported if they continue to display negative behaviors while playing through their restrictions. As with Chat Restrictions, after they finish the predetermined number of games, we'll perform a final evaluation to make sure they've actually improved their in-game behavior. Players who haven't shown improvement will continue to be restricted from playing ranked.
Ik werd na enkele games met een dude waarmee ik eerder in m'n placements heb gespeeld net benoemd tot "Silver Darien", vanwege m'n neiging tot "lose lane, win game" 
Hoe onterecht die titel misschien ook is, toch ben ik er trots op
Hoe onterecht die titel misschien ook is, toch ben ik er trots op
[ Voor 3% gewijzigd door McGryphon op 15-01-2015 22:29 ]
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
hoppa.. promo games gewonnen
Nog op zoek naar 1-2 spelers voor een stable ranked team. (pref (near) gold range)
Wat daar staat spreekt niet tegen wat ik zeg. Je krijgt momenteel 2 bans. Een chat restriction en een Ranked restriction. 35 Normal Draft wins om je ranked op te heffen en 75 games spelen (niet per se winnen) om je chat restriction op te heffen, volledig los van elkaar. Je kan dus de hele dag Teambuilder spammen om je chat restrictions weg te krijgen, maar je Ranked restriction staat dan nog op 35.IdieEasy schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:16:
[...]
Maar dit zegt riot:
[...]
Link: http://forums.eune.league...ad.php?p=6425984&posted=1
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Ik kon me niet voorstellen dat iemand zo vaak verloor... xD Maar had over de "normal" heen gelezen.Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:10:
[...]
Wat daar staat spreekt niet tegen wat ik zeg. Je krijgt momenteel 2 bans. Een chat restriction en een Ranked restriction. 35 Normal Draft wins om je ranked op te heffen en 75 games spelen (niet per se winnen) om je chat restriction op te heffen, volledig los van elkaar. Je kan dus de hele dag Teambuilder spammen om je chat restrictions weg te krijgen, maar je Ranked restriction staat dan nog op 35.
Ach, laten we hopen dat het allemaal mee valt :x
Top, ik ga proberen erbij te zijn!Mvdbeld schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:48:
Mvdbeld, WambamNL, Secsytime, PublicPervert, the Virtual, rSNNN, SwiftNL, DouweOuwe
Vicariously I live while the whole world dies
Hmm, dacht van de lag af te zijn, maar het was net tijdens m'n laatste ARAM van de dag toch weer raak...
Alsnog gewonnen though, AP Kog'Maw is fantastisch op ARAM
snipin people all day game long
Alsnog gewonnen though, AP Kog'Maw is fantastisch op ARAM
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Ah heb eindelijk mijn gift ook gekregen, Redeemed Riven.
Ben ik echt heel blij mee, want speel vaak Riven.
Nu nog alleen Dragonblade en Championship
skins en dan ben ik compleet.
Nu nog alleen Dragonblade en Championship
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Pumpkinhead Fiddle gekregen. Ik had toch liever een skin gekregen van een champ die ik iets meer speel
Dat is inderdaad wel een leuke skin om te mogen ontvangen.Turismo schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 00:50:
Ah heb eindelijk mijn gift ook gekregen, Redeemed Riven.
Nu nog alleen Dragonblade en Championshipskins en dan ben ik compleet.
Speelde gisteren zelf ook nog enkele Riven games waaronder een ranked game. En ik geef het maar eerlijk toe, ik heb me laten verleiden tot lolnexus en onderschatte mijn tegenstander plus daarbij gevoegd een behoorlijke misplay.
Ik stond dus als Riven vs een Irelia. Nou ga ik over het algemeen vrij agressief zo'n lane in en dat kan ook prima mits je wel blijft zorgen dat je qua CS gelijk blijft (was dus al niet het geval ik begon achter te lopen) en tevens niet goed op de minionwaves gelet waardoor ik teveel damage van de minions ontving. Echter ik had Irelia inmiddels op 100hp gekregen en toen kwam het. Ik werd te greedy voor de kill. Ik dacht dat ik haar met 1 combo wel kon killen dus nam extra risico dichtbij de toren, hoppa toren aggro, waarna ik zoiets had van ach ik kan die laatste hit ook wel pakken dan is zij dood en ik ook maar wel FB te pakken. Helaas, Irelia had iets van 7~10 hp over en ik lag dood op de grond. En vanaf daar begon de ellende. De wave stond zo dat deze bevroren voor haar turret stond (net niet in range dat de wave zou resetten) en zij speelde met TP dus ze kwam de lane terug in, bevroor de lane en tegen de tijd dat ik terug kwam in lane was ze level 6.
Ze doet gelijk een initiate op me en ik kon niets anders dan wederom recallen. Daar sta je dan als Riven 3/4de richting level 6, 40+ CS en geen mogelijkheid meer om te farmen in je lane zonder dood te gaan. Dus toen maar gaan roamen (ook niet de beste keuze, maar ik moest wat) kreeg een assist op mid en een assist op bot en Irelia zag dat ik aan het roamen was dus begon te pushen. Ik kon weer terug naar mijn lane. Echter aangekomen was mijn turret al behoorlijk laag echter wou ik proberen om Irelia af te stoppen (ze had imiddels al een Triforce) ze tankt de turret met haar ult en ik val wederom dood neer. Maar ik kon vanaf dat punt iig weer wat farmen. Echter was het toen al te laat en was de game verder verloren.
Punten die weer geleerd zijn:
- Geen onderschatting maken op basis van lolnexus;
- Traden alleen als je er ook daadwerkelijk een voordeel uithaalt;
- Beter calculeren of je ook daadwerkelijk de killing blow gaat halen;
- Beter anticiperen op de items die de tegenstander heeft icm level advantage;
En tevens weer werken aan de combo's op Riven. Ik merk dat ik af en toe nog teveel de panicbutton gebruik en dan volledig mijn combo's verknal, waardoor je uiteindelijk een erg lage damageoutput hebt.
Overigens, NIEMAND in het team die ook maar aan het klagen was. Geen opmerking gehoord. Dus zo kan het ook.
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Verwijderd
Ik snap zelf als ik eerlijk ben niet waarom zoveel mensen op lolnexus of wat dan ook meteen gaan checken tegen wat voor elo ze spelen, en dan vervolgens daar meteen een conclusie uit trekken.
In mijn ranked games, zeg ik bijna nooit wat. Ik kijk zelf amper om naar wat mid/top doet en of de jungler wel/niet bot komt ganken. Ik focus me altijd puur op men eigen lane, en win die dan ook meestal wel 9 van de 10 keer. Als dan vervolgens blijkt dat top van ons 0-3 staat en die van hun 3-0 of wat dan ook, valt dat altijd nog te carryen, zonder enig geflame of wat dan ook. Heb dan ook amper trolls in men games.
Het word zo vaak gezegd en ik ben hier zelf ook een groot fan van; Bemoei je niet te veel met andere lanes en maak je niet zo druk om wat je team doet, maar focus op jezelf. Dan komen de wins van zelf en begin je vanzelf te klimmen!
In mijn ranked games, zeg ik bijna nooit wat. Ik kijk zelf amper om naar wat mid/top doet en of de jungler wel/niet bot komt ganken. Ik focus me altijd puur op men eigen lane, en win die dan ook meestal wel 9 van de 10 keer. Als dan vervolgens blijkt dat top van ons 0-3 staat en die van hun 3-0 of wat dan ook, valt dat altijd nog te carryen, zonder enig geflame of wat dan ook. Heb dan ook amper trolls in men games.
Het word zo vaak gezegd en ik ben hier zelf ook een groot fan van; Bemoei je niet te veel met andere lanes en maak je niet zo druk om wat je team doet, maar focus op jezelf. Dan komen de wins van zelf en begin je vanzelf te klimmen!
Even ter verbetering, ik onderschatte hem niet om zijn eloVerwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:58:
Ik snap zelf als ik eerlijk ben niet waarom zoveel mensen op lolnexus of wat dan ook meteen gaan checken tegen wat voor elo ze spelen, en dan vervolgens daar meteen een conclusie uit trekken.
Verwijderd
Haha oh.. tja.. ik vind persoonlijk dat je beter achteraf kan gaan kijken waar je tegen speelde dan vooraf.Damienx2 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:01:
[...]
Even ter verbetering, ik onderschatte hem niet om zijn elo. Maar om zijn gemiddelde KDA op Irelia en aantal gespeelde matches op Irelia icm runes/masteries. Die heb ik hoogstpersoonlijk gisteren even omhoog gehaald. Good guy Damien
Het niet kijken naar wat andere lanes doen en waar jungler is lijkt me nu niet bepaald de beste tip. Op je eigen spel letten ipv op die van een ander: prima. Maar weten wat, hoe en wanneer je jungler doet, op andere lanes letten zodat je die niet gegeven SS niet mist e.d. lijkt me van evident belang om te stijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:58:
Ik zie juist bijna alles wat er gebeurd op de map. Als ik ADC en ik ping de top ss ben ik wel mijn mid aan het redden. Ik heb ook altijd een schijthekel aan de 'omg no ss opmerkingen'. Ik denk dan altijd maar, ja waar, ss zou fijn zijn maar 'omg where is your minimap' zie ik toch te weinig.
Ik snap dat je door je lane te winnen, en gefed je lane uitkomen je games kan winnen, maar als ik kan zorgen dat ik 2-0 m'n lane uit kom, en de rest van de lanes ook vind ik het beter dan ik 5-0 en mid 0-3 staat omdat ik met een top te maken heeft die niet ward, geen ss geeft e.d..
Map awerness is zo onderschat door de score focus van mensen. Hoe vaak dat ik niet jungle en eindig met een allermatigste score 7-6-13 oid en toch gewoon een goede game heb gespeeld door op de juiste momenten in de lanes te zijn, door op de juiste momenten te splitpushen en door constant te pingen waar enemy jungler is, dat maakt net zo veel verschil als die mid katarina die 15-3 eindigt omdat ze toevallig de laatste 2 teamfights een quadra pakt.
Andersom: hoevaak ik wel niet 5-0 de lane uit kom en vervolgens zo veel foute keuzes maak, van het splitpushen, tot een teammate volgen in een hopeloze actie, waardoor dat je de game maar net wint of juist verlies gebeurd me ook veel te vaken. Mijn probleem is ook dat ik teveel champions speel, en daardoor te weinig écht tot de puntjes beheers. #bronzeforever maar wel alle champions kunnen
op.gg checken is handig om te zien wie er premade is. 10/10 keer als top of mid en jungler premade zijn, zit die gast permanent voor z'n buttbuddy te ganken. Dan ga ik sowieso niet pushen en dieper warden, wellicht zelfs in eigen jungle, want dat zijn net de tryhards die net zolang doorgaan tot je half HP bent en dan gezellig met 2 bruisers achter je uit de jungle flashen en towerdiven. Het moment dat die ward van mij fizzled heb ik dan een Xin of Warwick op m'n dak die waarschijnlijk beter communiceren dan 2 random plebs in yolo queue. Verder is het handig om te zien hoe ervaren iemand is. Dan heb ik het nog niet eens zo zeer over ranking, maar over stats. Als ik een Kat of Akali mid zie die iets achterlijks zoals een Rylais aan het rushen zijn en volgens de stats net een paar games hebben gespeeld, zal ik er niet over twijfelen om compleet los te gaan, waarbij ik een speler zie met een paar honderd wins op die champ en een goede k/d/a ik het misschien wat veiliger zou spelen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:58:
Gisteren even een gangplank ingemaakt met Renekton, dat voelde echt goed. In het begin doet zijn Q niet zoveel damage en kan je dat makkelijk healen met je eigen combo. Later, zelfs met wat armor deed zijn Q toch behoorlijk zeer. Zelfs onder de turret farmen kostte mij best wat HP.
Van deze matchup heb ik geleerd om vooral een all-in attitude te hebben en zeer aggresief te spelen. Zodra ook maar 2 of 3 abilities van je CD af zijn moet je er meteen in duiken zodra Gangplank je de kans geeft.
Van deze matchup heb ik geleerd om vooral een all-in attitude te hebben en zeer aggresief te spelen. Zodra ook maar 2 of 3 abilities van je CD af zijn moet je er meteen in duiken zodra Gangplank je de kans geeft.
Verwijderd
@Ero-Sensei:
Ik bedoelde niet dat ik niet op de map let, ik kijk net als jou ontzettend veel op de map en zie ook echt wel wat men jungler doet. Ik zie wanneer hun mid weg is / roamed etc etc. Ik doelde er meer op dat ik me niet druk over of top/mid zn lane verliets en of jungler wel/niet bot komt ganken.
Ik maak zelf ook fouten in zowel early als late game.. door bijvoorbeeld een trade aan te gaan en meer HP te verliezen dan de enemy ADC. Maarja, daar leer je wel weer van.. en als ik volgend seizoen voor diamond wil gaan moet ik me zelf daar toch echt op gaan verbeteren.
@ItsNotRudy: Daar heb je gelijk in! Handige tip ook eigenlijk, kijk er zelf nooit naar, maar kan nog wel es van pas komen!
Ik bedoelde niet dat ik niet op de map let, ik kijk net als jou ontzettend veel op de map en zie ook echt wel wat men jungler doet. Ik zie wanneer hun mid weg is / roamed etc etc. Ik doelde er meer op dat ik me niet druk over of top/mid zn lane verliets en of jungler wel/niet bot komt ganken.
Ik maak zelf ook fouten in zowel early als late game.. door bijvoorbeeld een trade aan te gaan en meer HP te verliezen dan de enemy ADC. Maarja, daar leer je wel weer van.. en als ik volgend seizoen voor diamond wil gaan moet ik me zelf daar toch echt op gaan verbeteren.
@ItsNotRudy: Daar heb je gelijk in! Handige tip ook eigenlijk, kijk er zelf nooit naar, maar kan nog wel es van pas komen!
Probeer ook maar eens op SR in een 5v5 op mid. Erg leuk en werkt prima, mede omdat men dat niet goed kent.McGryphon schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:43:
AP Kog'Maw is fantastisch op ARAMsnipin people all day game long
AP Kog werkt misschien als je team ranked/normals speelt, maar zonder een protect the Kog team comp is het snel afgelopen.Koekiemonsterr schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:26:
[...]
Probeer ook maar eens op SR in een 5v5 op mid. Erg leuk en werkt prima, mede omdat men dat niet goed kent.
Tegen een team dat slecht kan diven of gewoon dum is is AP Kog'Maw sowieso een beestStitch! schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:45:
[...]
AP Kog werkt misschien als je team ranked/normals speelt, maar zonder een protect the Kog team comp is het snel afgelopen.
Vaak genoeg gehad dat iedereen de teamfights gewoon frontaal aangaat, ook als onze teamfights veel efficienter zouden zijn met bijvoorbeeld een flanker of als counterengage. En ben ook meermaals gereport omdat ik met Olaf of Udyr probeer te flanken in plaats van dwars overal doorheen te proberen te rennen... Ook als dat betekent dat zij ineens moeten dealen met een gigantische bruiser op de backline en m'n team daardoor de teamfight wèl kan winnen, "report olaf for not grouping". Right. Want als je in midlane wil teamfighten is het kennelijk reportable om via de jungle te komen

Oh dus dan werkt het altijdStitch! schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:45:
AP Kog werkt misschien als je team ranked/normals speelt
Hmja klopt, ik zal (AP) Kog ook minder snel picken als ze bijv een J4 jungler hebben en/of teveel jumpy gapclosende champs.Stitch! schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:45:
maar zonder een protect the Kog team comp is het snel afgelopen.
Maar het leuke is dat Kog's range hem al de nodige safety geeft. Daarbij komt bij dat ik hem speel met flink wat HP en movement speed.
Kog heeft geen briljante AP ratio's, dus ik bouw hem niet als een glass canon met een shitload aan AP; magic pen is veel belangrijker op hem, mede omdat de base dmg van zijn spells vrij goed is.
Start vrijwel altijd met een Tear, heb je hard nodig. Dan bouw ik z.s.m. Liandry's, Rylai's en tussendoor Sorc boots en eventueel ook al snel Alacrity/Furor enchantment erop. Daarmee heb je aardig wat HP, movement speed (ook een paar ms quints), magic pen en de slow van Rylai's is erg sterk op je long range ults.
Die Tear had ik bij start nog niet op die ARAM, had nooit eerder Kog gespeeld dus werd enigszins verrast door zijn mana costs 
Ach ja, ik was gestart met een blasting wand en had bij m'n eerste death exact genoeg gold om daar een Archangels van te maken dus dat ging alsnog prima
Die passive is ook wel erg leuk moet ik zeggen, de enige die me veilig kon doodmaken was LeBlanc, en dan nog alleen als ze d'r W gebruikte om weg te komen
verder bij alle deaths nog minimaal 1 revengekill kunnen pakken
Ach ja, ik was gestart met een blasting wand en had bij m'n eerste death exact genoeg gold om daar een Archangels van te maken dus dat ging alsnog prima
Die passive is ook wel erg leuk moet ik zeggen, de enige die me veilig kon doodmaken was LeBlanc, en dan nog alleen als ze d'r W gebruikte om weg te komen
Skills lezenMcGryphon schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:45:
Die Tear had ik bij start nog niet op die ARAM, had nooit eerder Kog gespeeld dus werd enigszins verrast door zijn mana costs
Ach man, ARAM maakt het me geen zak uit allemaal, gewoon blasting wand + dorans ring starten voor 91 AP vanaf start, werkte primaVerwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:51:
[...]
Skills lezenult verdubbeld managebruik
Al start ik op ARAM met Ziggs tegenwoordig met tear en 2 faerie charms, is die chalice eigenlijk altijd wel klaar op de eerste back, en dan naar de 40% cdr rushen voor maximaal terrorisme
[ Voor 24% gewijzigd door McGryphon op 16-01-2015 13:55 ]
En weer een skin binnen! Ice Toboggan Corki... tja, tja laten we het houden op beter iets, dan niets
Nu nog op de 16e? Heb op mn noob account overigens nog steeds niets. 40 skins nog beschikbaar, lv12 en in het afgelopen jaar nog op gespeeld. Geen warnings, bans of restrictions. Ik snap niet 

Chalice is wel erg Season 4. Waarom niet gewoon Morello's gaan? Die Mres heb je op Ziggs eigenlijk vooral early geen flikker aan. Wie gaat je raken?McGryphon schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:53:
[...]
Ach man, ARAM maakt het me geen zak uit allemaal, gewoon blasting wand + dorans ring starten voor 91 AP vanaf start, werkte prima
Al start ik op ARAM met Ziggs tegenwoordig met tear en 2 faerie charms, is die chalice eigenlijk altijd wel klaar op de eerste back, en dan naar de 40% cdr rushen voor maximaal terrorisme
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2015 14:38 ]
Wat vinden jullie van Xerath of Azir support?
Beiden off-meta maar erg sterk. Als je een tank top en jung hebt kan je zowel Xerath als Azir uitbouwen tot full ap, al helemaal sterk met een zed of yas op mid.
Voordelen Xerath: free mana met zijn passive, q poke, w slow, e stun. Ult werkt ook goed als voorbereiding op een cait ult bijvoorbeeld.
Nadelen: squishy, immobile en je moet dus goed kunnen positioneren.
Voordelen Azir: enome sterke zoning potential. ADC saving ult, goeie escape.
Nadelen: Squishy, geen stun
Beiden off-meta maar erg sterk. Als je een tank top en jung hebt kan je zowel Xerath als Azir uitbouwen tot full ap, al helemaal sterk met een zed of yas op mid.
Voordelen Xerath: free mana met zijn passive, q poke, w slow, e stun. Ult werkt ook goed als voorbereiding op een cait ult bijvoorbeeld.
Nadelen: squishy, immobile en je moet dus goed kunnen positioneren.
Voordelen Azir: enome sterke zoning potential. ADC saving ult, goeie escape.
Nadelen: Squishy, geen stun
Kun je wat dat betreft net zo goed Leblanc support pakken
Eternum Rek'Sai skin gekregen van Riot
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Gisteren heb ik level 30 bereikt met mijn account. Nu heb ik nog niet veel ervaring, zo'n ~160 wins uit mijn hoofd. Het lijkt me dan ook verstandiger om eerst even flink door te spelen in normals voordat ik aan mijn placement matches ga beginnen? Hoe gingen jullie hiermee om?
Die begrijp ik niet? Geen stun, slow, sustain of zoning mogelijkheden. Azir en Xerath hebben een goeie base damage en Leblanc is meer item afhankelijk. (slecht op een support)Damienx2 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:28:
Kun je wat dat betreft net zo goed Leblanc support pakken
Was de boodschap van jou opmerking nee niet viable, zie het nooit op dia1 dus slecht. Dan mag je dat gewoon zeggen hoor
Pas toen ik 3 jaar speelde heb ik mijn eerste ranked gedaan. Maar ik heb in totaal ook maar 12 ranked potjes gedaan of zo.Razr schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:33:
Gisteren heb ik level 30 bereikt met mijn account. Nu heb ik nog niet veel ervaring, zo'n ~160 wins uit mijn hoofd. Het lijkt me dan ook verstandiger om eerst even flink door te spelen in normals voordat ik aan mijn placement matches ga beginnen? Hoe gingen jullie hiermee om?
Maar zorg ervoor dat je in 2-3 lanes 2-3 champions kan spelen. Je kan er niet vanuit gaan dat je altijd die ene lane krijgt en dat de tegenstander niet jou pick banned/picked.
Maar er komen vast meer tips
Leblanc geen zoning potential? Halve HP bar in een seconde weg voor iedereen in 700 range. Slow in chain, snare in chain. Dat en... oh ja de carry ligt plat op z'n gat met een lv6 combo, aangezien mid Leblanc tot level 6 zo'n beetje dezelfde damage als een support heeft (Dorans Ring vs Spellthief)Stitch! schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:35:
[...]
Die begrijp ik niet? Geen stun, slow, sustain of zoning mogelijkheden. Azir en Xerath hebben een goeie base damage en Leblanc is meer item afhankelijk. (slecht op een support)
Was de boodschap van jou opmerking nee niet viable, zie het nooit op dia1 dus slecht. Dan mag je dat gewoon zeggen hoor
Overigens heeft Leblanc W een hogere base damage dan alle QWE skills van Azir en Xerat en is daarbij instant cast.
Zeg overigens niet dat ze de ideale support is, maar als we trollsupports gaan kiezen dan past Leblanc prima in het rijtje Azir en Xerath.
Gisteren toevallig Kalista en Leblanc bot gespeeld en we hadden de enemy Azir support en ADC al 4x opgeblazen voor lv8. Ze konden weinig doen aan snare en gigantische burst damage.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2015 15:43 ]
Oké noted. Ik speel zelf geen leblanc, maar die moet ik misschien wel eens op gaan pakken. Speel xerath veel mid en als ik ranked moet supporten pick ik die vaak als de comp het toelaat. Heb er eigenlijk alleen nog maar succes mee gehad. (17w3l) Maar dat komt meer door het feit dat ik xerath beter snap dan de meta supports. Ik speel trouwens op silver 2/3 dus waarschijnlijk laat dat niveau het gewoon toe.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:40:
[...]
Leblanc geen zoning potential? Halve HP bar in een seconde weg voor iedereen in 700 range. Slow in chain, snare in chain. Dat en... oh ja de carry ligt plat op z'n gat met een lv6 combo, aangezien mid Leblanc tot level 6 zo'n beetje dezelfde damage als een support heeft (Dorans Ring vs Spellthief)
Overigens heeft Leblanc W een hogere base damage dan alle QWE skills van Azir en Xerat en is daarbij instant cast.
Zeg overigens niet dat ze de ideale support is, maar als we trollsupports gaan kiezen dan past Leblanc prima in het rijtje Azir en Xerath.
Gisteren toevallig Kalista en Leblanc bot gespeeld en we hadden de enemy Azir support en ADC al 4x opgeblazen voor lv8. Ze konden weinig doen aan snare en gigantische burst damage.
Wie raden jullie aan als carry support? Yoloque vind ik het beter om zelf damage te kunnen doen dan afhankelijk te zijn van je team. (die na een 4 man leona ult de verkeerde kant uit flashen, niet erin gaan en een voor een afgeslacht worden.)
Sona was een hele goede support. Na de nerfs nog niet gezien of gespeeld. Daarnaast heb je Fiddles en Morg die door pure CC en AoE annoyance de hele game relevant blijven. Thresh en Janna, wanneer juist gespeeld kan een heel team gewoon afdammen.
Tja carry support... Er zitten er geen tussen die elke game een 10/2/10 KDA zullen hebben, maar bovenstaande champs kunnen de boel wel flink op gang helpen.
Tja carry support... Er zitten er geen tussen die elke game een 10/2/10 KDA zullen hebben, maar bovenstaande champs kunnen de boel wel flink op gang helpen.
Gewoon lekker ranked spelen, dan weet je hoe het is. Bevalt het je dan ga je door en vind je het kut dan stop je.Razr schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:33:
Maakt jou het uit hoe je geplaatst wordt, je hebt nog het hele seizoen om er uit te klimmen en om bij te leren.
Na een potje of 20 heb je wel een aardig idee waar je staat.
FTFYTheBrut3 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:58:
Na een potje of 20 heb je wel een aardig idee van hoe je je nu permanent verpeste leven en die van je teammates wil beëindigen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2015 15:59 ]
Ik ben gewoon bang geworden van die 'brons hell' verhalenTheBrut3 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:58:
[...]
Gewoon lekker ranked spelen, dan weet je hoe het is. Bevalt het je dan ga je door en vind je het kut dan stop je.
Maakt jou het uit hoe je geplaatst wordt, je hebt nog het hele seizoen om er uit te klimmen en om bij te leren.
Na een potje of 20 heb je wel een aardig idee waar je staat.
Silver en Gold zijn qua gedrag niet veel beterRazr schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:00:
[...]
Ik ben gewoon bang geworden van die 'brons hell' verhalenDaarom wil ik nog even ervaring op doen en daarna hopelijk in silver geplaatst worden
Ach, dat is ook wel overdreven. Gewoon zorgen dat je een comfort pick kan pakken en de ervaring van ranked meemaken.
Ik ken genoeg mensen die alleen normals spelen en daar tegen Plats en Dias uitkomen, maar in ranked silver zijn. Maar ik heb ook mensen gezien met 150-200 normal wins en in ranked Dia zijn met 2000+ games.
Bronze hell is er niet, als je vindt dat je in Bronze Hell zit speel je zelf gewoon kut maar durf je het niet toe te geven. xD Of je kan niet eerlijk in de spiegel kijken. Als ik met clanmembers speel die Plat zijn zie ik heel duidelijk verschil in mechanics/beslissingen en als hun weer een shooter tegen mij spelen is dat andersom.
Ik ken genoeg mensen die alleen normals spelen en daar tegen Plats en Dias uitkomen, maar in ranked silver zijn. Maar ik heb ook mensen gezien met 150-200 normal wins en in ranked Dia zijn met 2000+ games.
Bronze hell is er niet, als je vindt dat je in Bronze Hell zit speel je zelf gewoon kut maar durf je het niet toe te geven. xD Of je kan niet eerlijk in de spiegel kijken. Als ik met clanmembers speel die Plat zijn zie ik heel duidelijk verschil in mechanics/beslissingen en als hun weer een shooter tegen mij spelen is dat andersom.
[ Voor 18% gewijzigd door TheBrut3 op 16-01-2015 16:04 ]
Chalice + tear (en later grail + AA staff) zorgt dat je gewoon rücksichtlos alles kan blijven spammen, wat op ARAM gewoonweg schijtvervelend is voor de tegenstanders. Morellonomicon echter geeft gewoon vlakke regen, en daar eigenlijk net niet genoeg van om met 40% CDR continu de terrorist uit te hangen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:37:
Nu nog op de 16e? Heb op mn noob account overigens nog steeds niets. 40 skins nog beschikbaar, lv12 en in het afgelopen jaar nog op gespeeld. Geen warnings, bans of restrictions. Ik snap niet
[...]
Chalice is wel erg Season 4. Waarom niet gewoon Morello's gaan? Die Mres heb je op Ziggs eigenlijk vooral early geen flikker aan. Wie gaat je raken?
En op Rift kom ik veel te vaak junglers tegen die me for some no reason geen blue willen geven

Oh, en elo hell bestaat niet. Anders zou eloboosting ook niet bestaan.
[ Voor 4% gewijzigd door McGryphon op 16-01-2015 16:09 ]
Helemaal mee eens, Elo hell zit tussen je oren. Natuurlijk verlies je weleens een paar promos achter mekaar door afker/ragers, maar je komt op het niveau waar je hoort te zitten. Ik ben door puur mijn beste champ te spammen op gold uitgekomen. Daarna support gaan oefenen en weer teruggezakt. (naar silver 5....) Daarna weer champs die ik beter beheers en zat zo weer op silver 2.TheBrut3 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:01:
Ach, dat is ook wel overdreven. Gewoon zorgen dat je een comfort pick kan pakken en de ervaring van ranked meemaken.
Tip voor free elo is trouwens nooit opgeven en mensen proberen te motiveren dat ook niet te doen. Vooral op laag niveau throwen teams zo enorm hard. Als je laning phase enorm verpest en elke lane feed, kan je door goed te groupen en slim objectives te halen gewoon winnen.
Ik blijf het herhalen; ik verlies behoorlijk vaak lane, maar weet toch veel games te winnen op objective/map control en pressure. In Silver lijken maar ontzettend weinig mensen te snappen hoe dat werkt.Stitch! schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:12:
[...]
Tip voor free elo is trouwens nooit opgeven en mensen proberen te motiveren dat ook niet te doen. Vooral op laag niveau throwen teams zo enorm hard. Als je laning phase enorm verpest en elke lane feed, kan je door goed te groupen en slim objectives te halen gewoon winnen.
Oh, en als je gaat splitpushen, koop een ward.
Ga met 2 wards je base uit. Als je geld over hebt, ga met 2 wards je base uit. Als je moet kiezen tussen die life crystal en wards, neem wards...McGryphon schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:24:
[...]
Ik blijf het herhalen; ik verlies behoorlijk vaak lane, maar weet toch veel games te winnen op objective/map control en pressure. In Silver lijken maar ontzettend weinig mensen te snappen hoe dat werkt.
Oh, en als je gaat splitpushen, koop een ward.
Ik zie zo vaak dat er enkel trinkets op de map staan, en dat enkel de jungler een sweeper heeft
In normals heb ik Xerath supp ook regelmatig gespeeld, leek me wel een leuk experiment.Stitch! schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:48:
Speel xerath veel mid en als ik ranked moet supporten pick ik die vaak als de comp het toelaat. Heb er eigenlijk alleen nog maar succes mee gehad. (17w3l)
Ik heb dezelfde ervaringen. Positief. Zijn poke, slow en niet te vergeten een uitstekende stun maken hem beter dan menigeen denkt.
Althans, zie met enige regelmaat nog steeds Vel'koz supp opduiken; Xerath lijkt me dan sowieso 10 x beter in de categorie off/troll-meta supp.
Xerath doet min of meer hetzelfde als Ziggs, zowel als midlaner als support, met in het tweede geval als grootste verschil dat Xerath een stun heeft en Ziggs een displacement met ministun. Lijkt me inderdaad in de juiste comp een viable pick, zelfs als je je CC niet weet te landen kan je alsnog de enemy ADC herhaaldelijk lane uit poken. En als je je adc op wat voor manier dan ook op een voorsprong weet te brengen, of dat nou kills of farm betreft, heb je je werk gewoon gedaanKoekiemonsterr schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:27:
[...]
In normals heb ik Xerath supp ook regelmatig gespeeld, leek me wel een leuk experiment.
Ik heb dezelfde ervaringen. Positief. Zijn poke, slow en niet te vergeten een uitstekende stun maken hem beter dan menigeen denkt.
Althans, zie met enige regelmaat nog steeds Vel'koz supp opduiken; Xerath lijkt me dan sowieso 10 x beter in de categorie off/troll-meta supp.
En sja, om het troll te noemen... Veel mensen lijken tegenwoordig alles dat niet in de LCS gespeeld wordt troll te noemen, ben het daar slechts zelden mee eens.
Heel vaak haal ik als ADC op m'n eerste back een pink ward die ik op een veilige plaats neerzet. Heeft me al meermaals gered, maar ik heb wel eens supports gehad die er boos om werden... Dat getuigde namelijk van een gebrek aan vertrouwen, of het zou throwen zijn omdat ik als ADC alleen damage zou mogen kopenIdieEasy schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:26:
[...]
Ga met 2 wards je base uit. Als je geld over hebt, ga met 2 wards je base uit. Als je moet kiezen tussen die life crystal en wards, neem wards...
Ik zie zo vaak dat er enkel trinkets op de map staan, en dat enkel de jungler een sweeper heeft

Season 3 called.
[ Voor 23% gewijzigd door McGryphon op 16-01-2015 16:35 ]
Meh, game knowledge is op low elo een beetje overrated. Dan heb je gewoon veel meer aan wat comfort picks snowball champions waarmee je een lane stompt, de map een keer over rent, 2 turrets en een drake pakt en dan gaat het normaal gesproken vanzelf.
Dat bespaart je hoe dan ook veel koppijn, want mensen in diamond snappen er net zo goed niet veel van. Dan win je in ieder geval je lane.
Dat bespaart je hoe dan ook veel koppijn, want mensen in diamond snappen er net zo goed niet veel van. Dan win je in ieder geval je lane.
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Je hebt zeker een punt, dat is waarom ik hoofdzakelijk aan mijn laning phase werk momenteel, maar het strategie-aspect van League wordt m.i. juist vaak onderschat door spelers op low elo. Hoe vaak mensen wel niet beginnen door te slaan omdat ze de game beginnen te verliezen ondanks dat ze op farm en kills voorliggen, en "come 1v1 me at drake" beginnen te roepen...Rordarok schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:50:
Meh, game knowledge is op low elo een beetje overrated. Dan heb je gewoon veel meer aan wat comfort picks snowball champions waarmee je een lane stompt, de map een keer over rent, 2 turrets en een drake pakt en dan gaat het normaal gesproken vanzelf.
Het einddoel blijft simpelweg om de enemy nexus kapot te maken, en er zijn veel meer manieren om tot dat doel te komen dan teamfights winnen of picks vinden. En als je weet waar de tegenstanders zijn, waar ze naartoe gaan en wat ze daarmee willen bereiken wordt het bijvoorbeeld ook makkelijker om de goeie teamfights uit te zoeken en de slechte te vermijden.
Het komt er in principe imo op neer dat de resources die je hebt een stuk minder belangrijk zijn dan wat je ermee doet. Een team kan wel 2 dragons voor liggen en baron pakken, als ze dan met 5 groupen op mid terwijl via bot superminions hun base in lopen maken ze meestal toch echt niet heel efficiënt gebruik van hun resources.
En die snowbally champs... Als je er vervolgens wat leuks mee doet kunnen die zeker helpen, maar veel mensen hebben het idee dat ze in een te laag elo zitten omdat ze champs als Darius of LeBlanc spelen en al gauw een handvol kills oprapen, maar omdat ze er niks nuttigs mee doen alsnog de game verliezen. Dat versterkt natuurlijk de indruk dat het niet aan jezelf ligt, je hebt immers je lane gewonnen dus dan _moet_ dat wel betekenen dat je wordt tegengehouden door je noobteam!
[ Voor 13% gewijzigd door McGryphon op 16-01-2015 17:45 ]
Heb jij überhaupt nog wel tijd om te spelen?McGryphon schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:01:
[...]
Je hebt zeker een punt, dat is waarom ik hoofdzakelijk aan mijn laning phase werk momenteel, maar het strategie-aspect van League wordt m.i. juist vaak onderschat door spelers op low elo. Hoe vaak mensen wel niet beginnen door te slaan omdat ze de game beginnen te verliezen ondanks dat ze op farm en kills voorliggen, en "come 1v1 me at drake" beginnen te roepen...
Het einddoel blijft simpelweg om de enemy nexus kapot te maken, en er zijn veel meer manieren om tot dat doel te komen dan teamfights winnen of picks vinden. En als je weet waar de tegenstanders zijn, waar ze naartoe gaan en wat ze daarmee willen bereiken wordt het bijvoorbeeld ook makkelijker om de goeie teamfights uit te zoeken en de slechte te vermijden.
Het komt er in principe imo op neer dat de resources die je hebt een stuk minder belangrijk zijn dan wat je ermee doet. Een team kan wel 2 dragons voor liggen en baron pakken, als ze dan met 5 groupen op mid terwijl via bot superminions hun base in lopen maken ze meestal toch echt niet heel efficiënt gebruik van hun resources.
En die snowbally champs... Als je er vervolgens wat leuks mee doet kunnen die zeker helpen, maar veel mensen hebben het idee dat ze in een te laag elo zitten omdat ze champs als Darius of LeBlanc spelen en al gauw een handvol kills oprapen, maar omdat ze er niks nuttigs mee doen alsnog de game verliezen. Dat versterkt natuurlijk de indruk dat het niet aan jezelf ligt, je hebt immers je lane gewonnen dus dan _moet_ dat wel betekenen dat je wordt tegengehouden door je noobteam!

Verwijderd
Nuhuh, VelKoz is zeker een betere support dan Xerath. In mijn ogen is hij DE off meta support op dit moment. Waarom?Koekiemonsterr schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:27:
[...]
In normals heb ik Xerath supp ook regelmatig gespeeld, leek me wel een leuk experiment.
Q heeft een gigantische slow, goede knockup en een Ult met slow waar je ook u tegen zegt. De reden echter dat hij het zo ontzettend goed doet is door zijn passive. De true damage met de hoge base damages van zijn abilities geven hem standaard al heel veel damage, zonder dat hij eigenlijk veel damage hoeft te bouwen. Hell, je kan vol tanky gaan je damage zal er niet veel minder op worden. Ontzettend leuke champ met meer reliable CC dan Xerath, plus de damage maken hem IMO vele malen beter dan Xerath, Ziggs of Lux als support.
Momenteel niet, disconnects overalStevenzeN schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:48:
[...]
Heb jij überhaupt nog wel tijd om te spelen?
Meer mensen hier daar last van? Ik kan nu niet eens meer inloggen...
[ Voor 6% gewijzigd door McGryphon op 16-01-2015 18:32 ]
Godzijdank, ik dacht dat ik WEER problemen had. Maar nee, als ik op 'Launch' klik dan gebeurt er niks. Start ik hem nog een keer zegtie dat hij draait..McGryphon schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:32:
[...]
Momenteel niet, disconnects overal
Meer mensen hier daar last van? Ik kan nu niet eens meer inloggen...
http://www.lolking.net/status/euw <-- online, nope niet voor mij.
[ Voor 7% gewijzigd door BastiaanNL op 16-01-2015 19:04 ]
Zojuist op de EUNE smurf, Angler Jax gekregen en op NightFang Sinful Succulence Morgana. Dus alleen zoals verwacht niets op DamienVerwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:37:
Nou, niemand hoeft meer Riven te leren
http://i.imgur.com/KFEHVBT.gif
Auto-attack canceling ingebouwd in Q. Inb4 perma ban Riven!
inb4 riven nerfed to shit.Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:11:
Nou, niemand hoeft meer Riven te leren![]()
Geen idee waarom dit nodig was, ze zat al rond de 50% winrate, en heb zelden mensen horen klagen dat ze te moeilijk of UP was.
edit: Zz'Rot portal broken as fk
[ Voor 10% gewijzigd door McGryphon op 17-01-2015 13:10 ]
Donderdag gragas gepakt, en wat een leuke champ is dat. Te spelen in mid, top, jungle en het zou ook een prima supp kunnen zijn. Flash E jukes of stuns zijn geweldig, alleen is zijn ult nog heel vaak oefenen en wachten totdat een enemy zijn mobility skill heeft gebruikt.
Over jullie supp discussie: Ik speel vaak xerath supp met een adc als caitlyn. De poke is zeer vervelend, maar ook de ults zijn goed te combineren als caitlyn net op tijd vision kan krijgen, kan xerath er ook op los knallen. Dit geldt ook voor lux, die ik aan het begin van S4 als supp heb gespeeld.
Over jullie supp discussie: Ik speel vaak xerath supp met een adc als caitlyn. De poke is zeer vervelend, maar ook de ults zijn goed te combineren als caitlyn net op tijd vision kan krijgen, kan xerath er ook op los knallen. Dit geldt ook voor lux, die ik aan het begin van S4 als supp heb gespeeld.
Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P
Waarschijnlijk bedoelde je dit ook, maar het schijnt de backswing van haar Q's te zijn die kennelijk een ingebouwde cancel heeft. Niet de aa. Dat maakt de snelle combo een stuk makkelijker inderdaad.Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:11:
Nou, niemand hoeft meer Riven te leren![]()
Uit het korte commentaar van Rito blijkt wel dat het geen gewenste change is die enigszins onverwacht opdook. Lijkt me derhalve sterk dat ze dit zo laten.
Wat is dat überhaupt voor gekkigheid met die nieuwe portal?
De damage van die voidspawn schaalt met de armor en MR van wie de portal aanmaakte, en bij disconnect krijg je na enkele seconden automatisch 1000 armor en mr. Dit maakte de voidspawn sterk genoeg om turrets in 2 hits neer te halen, en dat was zeg maar niet hoe Rito het bedoelde, dus is het nu disabled terwijl ze aan een fix werken. Met Garen nog meer broken vanwege zijn +x% armor en mr van zn W passive.StevenzeN schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:56:
Wat is dat überhaupt voor gekkigheid met die nieuwe portal?
Oh damn wat een grap. Net een potje op Irelia in ranked gespeeld. En het ging wel lekker opzich. Maar het mooiste kwam na de game.
http://matchhistory.euw.l...574/24621972?tab=overview
1 van de tegenstanders voegt me toe en vraagt gelijk:
[11:17] DerFnaticer: hi
you played for gambit ?
or moscow five
[11:17] Damien: haha
[11:17] DerFnaticer: send me a link for your twitch
[11:18] Damien: but mate
you are mistaken
you mean Darien
[11:18] DerFnaticer: ouh yes its true hahaha
thought you are he ^^
[11:19] Damien: Nah he's Russian, I'm Dutch
http://matchhistory.euw.l...574/24621972?tab=overview
1 van de tegenstanders voegt me toe en vraagt gelijk:
[11:17] DerFnaticer: hi
you played for gambit ?
or moscow five
[11:17] Damien: haha
[11:17] DerFnaticer: send me a link for your twitch
[11:18] Damien: but mate
you are mistaken
you mean Darien
[11:18] DerFnaticer: ouh yes its true hahaha
thought you are he ^^
[11:19] Damien: Nah he's Russian, I'm Dutch
Poser! Toch leuk om fans te hebben
Ik heb nog half het idee dat ze die Q auto cancel erin laten om zo Riven beter te balancen. Ook zonder de Q cancel heeft Riven heel veel outplay potentie. Ze moeten dan alleen de rest van de damage een beetje nerfen. Op die manier wil ik Riven ook nog wel eens spelen.Koekiemonsterr schreef op zondag 18 januari 2015 @ 01:26:
[...]
Waarschijnlijk bedoelde je dit ook, maar het schijnt de backswing van haar Q's te zijn die kennelijk een ingebouwde cancel heeft. Niet de aa. Dat maakt de snelle combo een stuk makkelijker inderdaad.
Uit het korte commentaar van Rito blijkt wel dat het geen gewenste change is die enigszins onverwacht opdook. Lijkt me derhalve sterk dat ze dit zo laten.
FTFY.Xanthian schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:02:
[...]
Ik heb nog half het idee dat ze die Q auto cancel erin laten om zo Riven beter te balancen. Ook zonder de Q cancel heeft Riven heel veel outplay potentie. Ze moeten dan alleen de rest van de damage een beetje kapot nerfen. Op die manier wil ik niemand Riven ook nog wel eens spelen.
En gezien Rito al heeft gezegd dat dit niet de bedoeling is ga ik er echt niet vanuit dat ze dit er in laten.
[ Voor 11% gewijzigd door McGryphon op 19-01-2015 11:44 ]
Ik vindt ook dat ze de jump van lee maar moeten nerfen (verwijderen). En misschien ook die auto attacks van cait... Die zijn echt OP
Maar even serieus, Je kan dus een auto attack disconnecten door je Q te doen met riven? Dat lijkt me inderdaad vrij sterk.
Ik mis Rift Myths, kreeg je dit soort dingen altijd bij te horen. En andere geinige truukjes
Je kunt je Q animatie vroegtijdig cancelen door Laugh te spammen of op de grond te klikken en vervolgens een auto-attack doen. Ze hebben deze skill treshold nu dus tijdelijk verwijderd.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 11:55 ]
Momenteel (op PBE) cancelt Riven's Q automatisch om meteen te autoattacken, waar dat eerst handmatig moest. En gezien Rivens passive geeft auto's tussen Q's door een heel groot deel van je dmg, goede Riven spelers zijn fkin terrifying en zelfs de besten doen het minder snel dan het nu automatisch gaat. Riven is zo gebalanced dat ze aan de sterke kant is als je dat goed kan, en aan de zwakke kant als je dat slecht doet. Nu is ze dus in ieders handen OP.IdieEasy schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:50:
[...]
Ik vindt ook dat ze de jump van lee maar moeten nerfen (verwijderen). En misschien ook die auto attacks van cait... Die zijn echt OP
Maar even serieus, Je kan dus een auto attack disconnecten door je Q te doen met riven? Dat lijkt me inderdaad vrij sterk.
Ik mis Rift Myths, kreeg je dit soort dingen altijd bij te horen. En andere geinige truukjes
Voor dit werd geïntroduceerd? Rivens winrate dichtbij de 50%. Hierna? Waarschijnlijk categorie release Rek guy. Compleet unbalanced omdat je automatisch aan de skillcap zit qua burst potential.
Holy, hopen dat dit niet uit de PBE komt :xMcGryphon schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:54:
[...]
Momenteel (op PBE) cancelt Riven's Q automatisch om meteen te autoattacken, waar dat eerst handmatig moest. En gezien Rivens passive geeft auto's tussen Q's door een heel groot deel van je dmg, goede Riven spelers zijn fkin terrifying en zelfs de besten doen het minder snel dan het nu automatisch gaat. Riven is zo gebalanced dat ze aan de sterke kant is als je dat goed kan, en aan de zwakke kant als je dat slecht doet. Nu is ze dus in ieders handen OP.
Voor dit werd geïntroduceerd? Rivens winrate dichtbij de 50%. Hierna? Waarschijnlijk categorie release Rek guy. Compleet unbalanced omdat je automatisch aan de skillcap zit qua burst potential.
Net zoals die portal bug... Iemand moet dat toch op de PBE bedacht hebben. Maar mensen reporten dat daar niet? Wat heeft het dan voor nut xD
Hoe makkelijk is dit in de praktijk?Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:54:
Je kunt je Q animatie vroegtijdig cancelen door Laugh te spammen of op de grond te klikken en vervolgens een auto-attack doen. Ze hebben deze skill treshold nu dus tijdelijk verwijderd.
Je bent wel erg goed in overdrijven tbh. Riven heeft momenteel meer dan genoeg counters sinds haar shield nerf. Zoals de Q nu is op de PBE zal hij hoogstwaarschijnlijk niet doorkomen naar live. Zelfs spelers als Boxbox/BRNA zie je nu niet meer enorm hoge scores neerzetten tenzij ze een gunstige matchup hebben.McGryphon schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:43:
[...]
FTFY.
En gezien Rito al heeft gezegd dat dit niet de bedoeling is ga ik er echt niet vanuit dat ze dit er in laten.
Maar goed, dit weekend ook tegenover een Gold I Olaf gestaan, nou ik verwachtte veel naar alle posts hier op het forum. Echter was de beste Olaf meer bezig met wegrennen dmv zijn ult dan daadwerkelijk een dreiging te zijn voor ons team. Het was dan ook over na 20 minuten, want Olaf zag het niet meer zitten.
Olaf en Renekton vs Jarvan, allebei rennen ze weg met 100 HPDamienx2 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:02:
[...]
Je bent wel erg goed in overdrijven tbh. Riven heeft momenteel meer dan genoeg counters sinds haar shield nerf. Zoals de Q nu is op de PBE zal hij hoogstwaarschijnlijk niet doorkomen naar live. Zelfs spelers als Boxbox/BRNA zie je nu niet meer enorm hoge scores neerzetten tenzij ze een gunstige matchup hebben.
Maar goed, dit weekend ook tegenover een Gold I Olaf gestaan, nou ik verwachtte veel naar alle posts hier op het forum. Echter was de beste Olaf meer bezig met wegrennen dmv zijn ult dan daadwerkelijk een dreiging te zijn voor ons team. Het was dan ook over na 20 minuten, want Olaf zag het niet meer zitten.
Olaf is dan ook al tijden de tyfus in generfed. Vroeger was Olaf zeker iemand om bang voor te zijn. Nu on the other hand niet echt meer. Een goede speler die Olaf regelmatig speelt zou er vast wel goede resultaten mee neer kunnen zetten maar imo is Olaf ook niet een champ die je ''even'' oppakt. Hij is vrij simpel maar heeft zo zijn trickyness.Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:04:
[...]
Olaf en Renekton vs Jarvan, allebei rennen ze weg met 100 HPals er een poppetje is waar ik niet bang voor ben is het Olaf wel
Je moet exact weten wat je limits zijn op olaf. Zeker op de lower levels. Olaf heeft namelijk een zeer lage mana pool 3-4 axes en je bent oom... je bent melee dus tegen champs met high range of high range skills is het al veel en veel lastiger. Tegen een melee als Darius kan je daarentegen wel een hoop doen op de early levels.
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Van het weekend twee nieuwe skins gekocht
Frostblade Irelia, echt een super mooie skin voor 975 RP
Dragonslayer Pantheon, ook een zeer mooie skin. Vooral de ultimate is mooi om te zien, maar helaas zie ik nooit hoe Pantheon de sprong maakt aangezien mij camera staat op het punt waar hij land.
Verder nog tegen Teemo gespeeld als Irelia. Ging in het begin zwaar klote. 3x dood gegaan omdat ik gewoon dom bezig was. Maar na die 3 deaths toch nog hard terug kunnen komen, potje wel verloren helaas.
Later nog met Renekton tegen Jax. Was een eitje, Jax had zelfs ignite en ik TP, maar ik kwam alsnog 5/0 de lane uit. De teamfights gaan nu wel beter met Renekton, je krijgt echt veel meer fury met je skills op champions.
Verder nog met Irelia tegen een Nidalee en een Garen gespeeld. Garen is gewoon een farm lane, die kan je echt niks maken. Helaas kon ik Garen ook niet killen, maar ik ben wel met 40 CS meer de lane uit gegaan, prima. Sowieso is Irelia veel nuttiger in teamfights dan Garen. Nidalee is voor level 6 erg irritant met haar poke en AA, maar na wat sustain en levels kon ik Nidalee ook een paar keer neer krijgen.
Dragonslayer Pantheon, ook een zeer mooie skin. Vooral de ultimate is mooi om te zien, maar helaas zie ik nooit hoe Pantheon de sprong maakt aangezien mij camera staat op het punt waar hij land.
Verder nog tegen Teemo gespeeld als Irelia. Ging in het begin zwaar klote. 3x dood gegaan omdat ik gewoon dom bezig was. Maar na die 3 deaths toch nog hard terug kunnen komen, potje wel verloren helaas.
Later nog met Renekton tegen Jax. Was een eitje, Jax had zelfs ignite en ik TP, maar ik kwam alsnog 5/0 de lane uit. De teamfights gaan nu wel beter met Renekton, je krijgt echt veel meer fury met je skills op champions.
Verder nog met Irelia tegen een Nidalee en een Garen gespeeld. Garen is gewoon een farm lane, die kan je echt niks maken. Helaas kon ik Garen ook niet killen, maar ik ben wel met 40 CS meer de lane uit gegaan, prima. Sowieso is Irelia veel nuttiger in teamfights dan Garen. Nidalee is voor level 6 erg irritant met haar poke en AA, maar na wat sustain en levels kon ik Nidalee ook een paar keer neer krijgen.
Netjes, mocht je ooit een Lissandra top, dan zou ik ook zeker weten Irelia aanraden. Maar dan je E ipv je W maxen. Werkt super, want ze kan er simpelweg weinig tot niets tegen doen. Je zult te veel gelocked staan om het maximale uit je W te halen.Xanthian schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:23:
Van het weekend twee nieuwe skins gekocht
Gister Yasuo gekocht, omdat de playstyle me wel aansprak. Moet zeggen dat deze champ toch best wel moeilijk te spelen is. Vooral lastig tegen AP mid spelers met een redelijke range. Nog veel tegen AI spelen totdat ik is ga proberen in team builder
[ Voor 13% gewijzigd door desimal90 op 19-01-2015 13:39 ]
Vind ik ook, laatst ook unlocked samen met die skin die in de sale was. Vooral in een teamcomp zonder knock-ups vind ik het lastig me 2 Q stacks te behouden zodat ik zelf kan ulten.desimal90 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:39:
Gister Yasuo gekocht, omdat de playstyle me wel aansprak. Moet zeggen dat deze champ toch best wel moeilijk te spelen is. Nog veel tegen AI spelen totdat ik is ga proberen in team builder
Gelukkig zijn er meer populaire teamcomps met dan zonder knockups.StevenzeN schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:40:
[...]
Vind ik ook, laatst ook unlocked samen met die skin die in de sale was. Vooral in een teamcomp zonder knock-ups vind ik het lastig me 2 Q stacks te behouden zodat ik zelf kan ulten.
Thresh, Janna, Vayne, Riven, Darius, Jarvan IV, Xin Zhao, Rek'Sai, Fizz, Gnar, Lee, Tristana, Vi, Sejuani om maar een rij champs te noemen waarvan ik er minstens 1 per game van zie.
Volgens mij hebben ongeveer 20-25% van alle champs een knock/pull die zijn ult triggered. Gewoon Yasuo niet picken zonder een andere die knocks heeft
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 13:56 ]
Klopt, ik speel hem af en toe gewoon omdat de skin zo cool is (ook al ben ik super bad yasuo).StevenzeN schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:40:
[...]
Vind ik ook, laatst ook unlocked samen met die skin die in de sale was. Vooral in een teamcomp zonder knock-ups vind ik het lastig me 2 Q stacks te behouden zodat ik zelf kan ulten.
Vooral belangrijk met Olaf is je manapool in de gaten houden en niet zelf engages forceren of low lvl Q gebruiken om te poken. Een groot deel van de would-be Olaf-spelers heeft dat niet in de gaten en geeft de champ al te snel op, maar zijn skillcap is hoger dan hij lijkt. Niet vanwege de mechanics, veel simpeler ga je het niet krijgen namelijk, maar weten wanneer je op W of R moet drukken is voor erg veel spelers te moeilijk. En als je dat al niet snapt word je inderdaad zo de lane uit gemeptblamauci schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:11:
[...]
Olaf is dan ook al tijden de tyfus in generfed. Vroeger was Olaf zeker iemand om bang voor te zijn. Nu on the other hand niet echt meer. Een goede speler die Olaf regelmatig speelt zou er vast wel goede resultaten mee neer kunnen zetten maar imo is Olaf ook niet een champ die je ''even'' oppakt. Hij is vrij simpel maar heeft zo zijn trickyness.
Je moet exact weten wat je limits zijn op olaf. Zeker op de lower levels. Olaf heeft namelijk een zeer lage mana pool 3-4 axes en je bent oom... je bent melee dus tegen champs met high range of high range skills is het al veel en veel lastiger. Tegen een melee als Darius kan je daarentegen wel een hoop doen op de early levels.
Als ik niet zo vaak Udyr top had gespeeld had ik wrs ook al vroeg Olaf opgegeven, de speelpatronen zijn namelijk vergelijkbaar. Niet zelf engagen, maar slechte engages van de enemy baiten. En beide worden erg onderschat vaak omdat mensen ze weinig zien, en nog minder in toplane, en als je early passive speelt gaan mensen er vaak vanuit dat je ook daadwerkelijk zwakker bent. Als je fed bent kan je prima een Q gooien om er op te volgen met een eigen engage, als je dat niet bent moet je het vooral hebben van je mogelijkheid om te turnen en vervolgens te chasen.
Dat is ook precies hoe ze beiden te "counteren" zijn: zorgvuldig zijn met je engages, en ze geen wijd open mogelijkheid geven om zonder eerst de afstand te moeten overbruggen te engagen. Als je ze laat chasen zijn ze allebei veel sterker dan wanneer ze zelf de engage moeten maken.
Daarom speel ik Leprechaun VeigarSecsytime schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:54:
[...]
Klopt, ik speel hem af en toe gewoon omdat de skin zo cool is (ook al ben ik super bad yasuo).
[ Voor 29% gewijzigd door McGryphon op 19-01-2015 15:00 ]
Early heb je het inderdaad lastig tegen ranged AP's zeker iemand als Orianna is mega irritant early, en zou ik niet traden totdat je in ieder geval Zeal en Averice blade hebt.desimal90 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:39:
Gister Yasuo gekocht, omdat de playstyle me wel aansprak. Moet zeggen dat deze champ toch best wel moeilijk te spelen is. Vooral lastig tegen AP mid spelers met een redelijke range. Nog veel tegen AI spelen totdat ik is ga proberen in team builder
Hangt ook beetje van je tegenstander af natuurlijk in hoe aggressief die is.
Het is wel zo je kan redelijk veilig farmen tot je die items hebt, gewoon je flow contant up houden waardoor je gewoon een gratis shield hebt en een beetje heen en weer dashen dat desorienteerd ook de meeste AP casters waardoor ze de meeste skillshots missen
Wat ik gebruik is dezelfde rune page als die ik bij Riven gebruik met Cooldown -0.05% glyphs. En dan gewoon veel je Q op minions spammen zodat die Whirlwind wordt geprocced daarmee doe je nog best wat damage namelijk. Ik heb ook geprobeerd met crit runes, maar merkte niet echt dat ik daar voordeel uit haalde, zowiezo met last hitten e.d. is flat AD beter en de crit haal ik wel uit items.
Wanneer je eigenlijk je Statik shiv gebouwd hebt, kan je meteen wel laten zien wie de baas in lane is (tenzij diegene natuurlijk al in kills voorstaat), af en toe gewoon een crit uitdelen door even door een minion wave te sliden, snel de wave clearen en roamen.
[ Voor 3% gewijzigd door Turismo op 19-01-2015 16:03 ]
Probleem is meer dat met juist getimede W of R Olaf nog steeds ondermaats is. Waarom zou ik voor een bruiser die erg langzaam lategame in scaled (erg relevant is Olaf zonder T2 boots en 2 items niet) kiezen, wanneer ik ook top lane Irelia, Jarvan, Jax, Riven e.d. kan kiezen die zonder items al een gevaarte zijn?McGryphon schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:41:
[...]
Vooral belangrijk met Olaf is je manapool in de gaten houden en niet zelf engages forceren of low lvl Q gebruiken om te poken. Een groot deel van de would-be Olaf-spelers heeft dat niet in de gaten en geeft de champ al te snel op, maar zijn skillcap is hoger dan hij lijkt. Niet vanwege de mechanics, veel simpeler ga je het niet krijgen namelijk, maar weten wanneer je op W of R moet drukken is voor erg veel spelers te moeilijk. En als je dat al niet snapt word je inderdaad zo de lane uit gemept
Als jungler komt Olaf beter uit de verf dan top, en zelfs dan vind ik hem nog matig. Je kunt hier van alles gaan posten over je mana bewaren en engages, maar dat bewijst misschien mijn punt dat je voor alle moeite en micro-management op Olaf niet genoeg terugkrijgt.
Je geeft zelf in posts ook aan dat je de lane vaak verliest en met een gemiddeld KDA van 3/7/5 bewijs je nu niet dat Olaf een viable top is. Deze dingen geven eerder aan dat Olaf nog wel te carryen valt of nog dienst kan doen als een soort van afleiding of meatshield. Zeker op een champ die je als main beschouwd is dat niet iets waarmee je goede reclame maakt. Nu denk ik dat een grote invloed op die score ook gewoon komt omdat Olaf geen geweldige champ is en door minstens 10 champs wordt outclassed. Zelfde geldt overigens voor Udyr.
Dan kijk ik naar een J4, die ik misschien een handjevol games heb gespeeld (en eigenlijk nooit eerder op top) en dan toch een gemiddelde van 8/3/7 KDA wegzet en op mijn andere top laners (Irelia, Riven, Poppy) ook qua gemiddelde geen negatieve scores wegzet, terwijl ik niet bepaald God's gift to top lane ben of deze champs tot mijn mains behoren.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 16:19 ]
Er is geen enkele champ waarmee ik lane standaard win, Ziggs komt nog het meeste in de buurt. Ik kan gewoon niet lanen 
Ik moet het hebben van map/objective control en shotcalling mid-lategame, mijn scores reflecteren dat alleen niet. Ik moet eigenlijk meer spelen, om mijn mechanics en laning op datzelfde niveau te krijgen, maar zoals ik nu speel komt het er vooral op neer dat ik zo veel enemies mogelijk naar me toe trek als splitpusher en zo veel mogelijk van hun tijd verstier om m'n team ademruimte te geven en objectives te laten pakken. Als dat lukt doe ik m'n taak, als m'n team daar op followt win ik vaak games.
En ook bij het backlinediven als ik geen splitpusher ben... Kills haal ik daar lang niet altijd uit, maar als ik op die manier de enemy midlaner en adc compleet uit de teamfight houd is dat netto nog steeds een win. Straight up skill verlies ik het op mijn MMR, dan maar op andere manieren spelen.
Ik ben gewoon de anti-Darius. Ik speel niet om lane te winnen maar om de game te winnen.
Ik moet het hebben van map/objective control en shotcalling mid-lategame, mijn scores reflecteren dat alleen niet. Ik moet eigenlijk meer spelen, om mijn mechanics en laning op datzelfde niveau te krijgen, maar zoals ik nu speel komt het er vooral op neer dat ik zo veel enemies mogelijk naar me toe trek als splitpusher en zo veel mogelijk van hun tijd verstier om m'n team ademruimte te geven en objectives te laten pakken. Als dat lukt doe ik m'n taak, als m'n team daar op followt win ik vaak games.
En ook bij het backlinediven als ik geen splitpusher ben... Kills haal ik daar lang niet altijd uit, maar als ik op die manier de enemy midlaner en adc compleet uit de teamfight houd is dat netto nog steeds een win. Straight up skill verlies ik het op mijn MMR, dan maar op andere manieren spelen.
Ik ben gewoon de anti-Darius. Ik speel niet om lane te winnen maar om de game te winnen.
[ Voor 4% gewijzigd door McGryphon op 19-01-2015 16:34 ]
Ik denk dat je je misschien op de basis moet gaan focussen en dan komt het vanzelf wel. Je Runes/Masteries optimaliseren, item builds en vooral lasthitten ipv je opponent proberen te killen.McGryphon schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:18:
Er is geen enkele champ waarmee ik lane standaard win, Ziggs komt nog het meeste in de buurt. Ik kan gewoon niet lanen
Ik zie zo snel even een aantal Ziggs games waar je Morello, Archangels en Chalice koopt, soms 2 of soms zelfs alledrie. Dat nog bij Manaregen runes op (en AD op je AP page?) Resultaat? Geen AP, overkill aan mana regen en weinig kill potential. Ik zou eerst bij builds beginnen. Bijvoorbeeld LoLPro geeft veel inzicht. Kijk objectief naar wat een item en rune je geeft. Uiteindelijk moet je de afweging gaan maken of je 5x een bommetje van 200 damage wil gooien, of liever 3 bommetjes die 400 damage doen in dezelfde tijd. Als je tegenstander gelijk voor Morello's en Deathcap gaat terwijl jij nog met een Tear, Morello en een Chalice rondloopt, ga jij nooit je lanen winnen.
Het is niet om je af te zeiken, ik heb zelf de eerste maanden/jaren ook veel troep gekocht die niet optimaal was. Ik wil alleen aantonen dat je op veel punten vrij makkelijke verbeteringen kunt maken die je gameplay zeer positief kunnen beinvloeden.
Hier kun je voor Runes beginnen:
https://www.youtube.com/watch?v=GgBhSnIt4RM
Hier voor wat item builds:
http://www.lolpro.com/guides/ziggs (of een andere champ name)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 16:41 ]
AD tristana mid en pantheon zijn champs waarmee ik standaard mijn lane winMcGryphon schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:18:
Wat telt dan als knockup bij Vayne en Trist?Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:54:
[...]
Gelukkig zijn er meer populaire teamcomps met dan zonder knockups.
Thresh, Janna, Vayne, Riven, Darius, Jarvan IV, Xin Zhao, Rek'Sai, Fizz, Gnar, Lee, Tristana, Vi, Sejuani om maar een rij champs te noemen waarvan ik er minstens 1 per game van zie.
Volgens mij hebben ongeveer 20-25% van alle champs een knock/pull die zijn ult triggered. Gewoon Yasuo niet picken zonder een andere die knocks heeft
Condemn, Buster Shot.StevenzeN schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:35:
[...]
Wat telt dan als knockup bij Vayne en Trist?
Alle moves met displacement triggeren Yasuo ult.
Condemn en buster shot. Yasuo kan van elke displacement ulten, zelfs Anivia wall of Trundle pillar.StevenzeN schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:35:
[...]
Wat telt dan als knockup bij Vayne en Trist?
@ItsNotRudy; ik zal er eens naar gaan kijken, deze Ziggs builds bevallen me in principe wel maar ik vind het nog steeds echt ruk dat de mana regen items generfed zijn

Vooral gezien Morellonomicon en Grail in season 4 heerlijk synergizeden maar nu niet meer
Overigens: De laatste pot Ziggs die ik op Rift speelde was als support, met een Caitlyn die voortdurend recht de Thresh hooks van de tegenstander in liep en liep te ragen, zo de enemy turret in rende en vervolgens moest ik dealen met een fed Sivir. Ik heb toen vooral naar de 40% cdr gerushed om maar zo veel mogelijk satchels en minefields neer te kunnen leggen, voor rauwe slagkracht had ik toch te weinig AP.
Uiteindelijk mijn support item verkocht voor een Rabadons, in de hoop de teamfights nog te kunnen helpen, maar dat was gg.
[ Voor 66% gewijzigd door McGryphon op 19-01-2015 20:15 ]
Gisteren dramatische matches gehad, 4 ranked en 2 normals met als eindresultaat 3 ranked losses, 1 normal loss en 2 wins. Er zitten zo vaak van die dagen tussen dat je gewoon er spijt van hebt dat je uberhaupt op play hebt gedrukt.
Game 1 (normal): Met Ahri op mid vs een Twisted Fate. Opzich ging het wel aardig maar te rusty op Ahri om de game te kunnen carryen.
Game 2 (ranked): Met Renekton op top vs Rumble. Zou over het algemeen geen enkel probleem moeten zijn, echter het wordt een ander verhaal wanneer de enemy jungler zijn tentstokken erbij pakt en besluit dat topriver een goede plek is om kamperen. Neem daarbij een Tryndamere jungler in ons team die druk bezig is met farmen/farmen/farmen en je hebt een 20 minuten surrender te pakken. Echter was het team het daar nog niet mee eens. Dus ik moet nog even langer kijken naar een 100% loss.
Game 3 (ranked): Met Caitlyn op bot vs een Vayne. Game vrij simpel weten te winnen door een behoorlijke lead op te bouwen op bot.
Game 4 (ranked): Met Corki op bot, echter hadden we continu de enemy Master Yi naar bot aan het TPen. Dus viel er niet echt veel uit te halen. Neem daarbij een Kayle jungle die de prio legt bij het ulten van onze support en/of onze underfed 1/6/4 Kassadin en je hebt wederom het plaatje compleet voor een 20 minuten surrender.
Game 5 (ranked): Ahri mid, game ging wederom lekker tot dat Quinn (onze enige speler die gefed was samen met mij) dood neerviel en het team daarop besloot dat het een perfect moment was om te gaan throwen. Een easy win, omgezet in een Defeat, niet slecht
.
Game 6 (normal): Op Caitlyn, mijn support besloot dat het een goed moment was om AFK te gaan staan toekijken terwijl ik vs Plat Nidalee en Diamond Vayne stond. Gelukkig gingen de andere lanes wel goed en kon ik door passief te farmen iig nog relevant blijven. Vayne was continu bezig om baits op te zetten, echter zo opzichtig dat zelfs ik er niet voor viel.
En dat was het weer qua pret voor mij met League
. En ik weet ook weer waarom de losses mij altijd meer doen dan de wins. Laat ik het uitdrukken met een voorbeeld. Je bouwt een hele hoge toren van kaarten, maar echt hoger dan je ooit hebt gedaan en dan doet iemand de deur open en 1 zuchtje wind was voldoende om al je inspanning teniet te doen.
Welcome to League of Legends, enjoy your stay
.
Game 1 (normal): Met Ahri op mid vs een Twisted Fate. Opzich ging het wel aardig maar te rusty op Ahri om de game te kunnen carryen.
Game 2 (ranked): Met Renekton op top vs Rumble. Zou over het algemeen geen enkel probleem moeten zijn, echter het wordt een ander verhaal wanneer de enemy jungler zijn tentstokken erbij pakt en besluit dat topriver een goede plek is om kamperen. Neem daarbij een Tryndamere jungler in ons team die druk bezig is met farmen/farmen/farmen en je hebt een 20 minuten surrender te pakken. Echter was het team het daar nog niet mee eens. Dus ik moet nog even langer kijken naar een 100% loss.
Game 3 (ranked): Met Caitlyn op bot vs een Vayne. Game vrij simpel weten te winnen door een behoorlijke lead op te bouwen op bot.
Game 4 (ranked): Met Corki op bot, echter hadden we continu de enemy Master Yi naar bot aan het TPen. Dus viel er niet echt veel uit te halen. Neem daarbij een Kayle jungle die de prio legt bij het ulten van onze support en/of onze underfed 1/6/4 Kassadin en je hebt wederom het plaatje compleet voor een 20 minuten surrender.
Game 5 (ranked): Ahri mid, game ging wederom lekker tot dat Quinn (onze enige speler die gefed was samen met mij) dood neerviel en het team daarop besloot dat het een perfect moment was om te gaan throwen. Een easy win, omgezet in een Defeat, niet slecht
Game 6 (normal): Op Caitlyn, mijn support besloot dat het een goed moment was om AFK te gaan staan toekijken terwijl ik vs Plat Nidalee en Diamond Vayne stond. Gelukkig gingen de andere lanes wel goed en kon ik door passief te farmen iig nog relevant blijven. Vayne was continu bezig om baits op te zetten, echter zo opzichtig dat zelfs ik er niet voor viel.
En dat was het weer qua pret voor mij met League

Ik heb na een enkele Morello of Grail en 1-2 Doran Rings eigenlijk weinig manaklachten. Ziggs kan sowieso ff een wave ulten en terug naar base zonder tower kwijt te raken. Heb hem vorig seizoen aardig vaak gespeeld met een 66% winrate en hield me toen aan een core build van Grail, Deathcap en Void Staff. Nu zou ik liever gaan voor Morello, Deathcap en Void Staff. Liggend aan de matchup had ik in mijn laatste slot Twin Souls (voor ult vision en CDR), Rylais of Lich bane.McGryphon schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:39:
[...]
@ItsNotRudy; ik zal er eens naar gaan kijken, deze Ziggs builds bevallen me in principe wel maar ik vind het nog steeds echt ruk dat de mana regen items generfed zijn
Op het moment dat je Grail en Morello koopt, zit je instantly op 45% CDR en nog hoger met Blue Buff op een champ die eigenlijk niet per se 40% hoeft om heel effectief te zijn. Veel goldverspilling dus.
Ik stond gisteren als Morgana met een Kog'Maw op bot. Ik even kijken naar die Kog'Maw, bronze 3...
Het was nog normals ook dus grote kans dat die nog nooit Kog'Maw had gespeeld. En dan begint de match en wat zie ik... Kog'Maw met AP masteries en AD runes. Nou goed, er zijn ergere ADC's die AP masteries kunnen hebben. Wij stonden tegen een Leona en een Jinx, beide van Gold V en IV.
Tot mijn grote verbazing sleept die Kog'Maw er wel een dubbel kill uit op level 2. Hun Leona ging er als eerste in, ik Spell shield die Kog'Maw, bind Jinx en ik zie hoe Kog'Maw keurig Jinx en Leona neer haalt. Ik was meteen onder de indruk van die Bronze 3 Kog'Maw, want die speelde toch echt best wel goed. Zo zie je maar weer, rank zegt dus ook niet alles.
Het was nog normals ook dus grote kans dat die nog nooit Kog'Maw had gespeeld. En dan begint de match en wat zie ik... Kog'Maw met AP masteries en AD runes. Nou goed, er zijn ergere ADC's die AP masteries kunnen hebben. Wij stonden tegen een Leona en een Jinx, beide van Gold V en IV.
Tot mijn grote verbazing sleept die Kog'Maw er wel een dubbel kill uit op level 2. Hun Leona ging er als eerste in, ik Spell shield die Kog'Maw, bind Jinx en ik zie hoe Kog'Maw keurig Jinx en Leona neer haalt. Ik was meteen onder de indruk van die Bronze 3 Kog'Maw, want die speelde toch echt best wel goed. Zo zie je maar weer, rank zegt dus ook niet alles.
Mijn trainingssessie met Yasuo beginnen zijn vruchten af te werpen. Gister eerst tegen een Ahri, Ging vrij goed door het dashen. Lane verloren en game uiteindelijk ook. Daarna tegen aan TF mid. Dit was echt de makkelijkste pot ooit : Al zijn kaarten vlogen gewoon in mijn windwall en ik had uiteindelijk de eerste kill op level 2, waarna ik natuurlijk lekker snowballde en uiteindelijk de game flink had gewonnen. Vanavond weer een paar potjes
Niet Zhonya vergeten, zowat het beste ap item dat er is.Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:49:
[...]
laatste slot Twin Souls (voor ult vision en CDR), Rylais of Lich bane.
Vergeten op te schrijven, maar die stond inderdaad tegen een Yasuo of Zed ook vaak op mijn lijstje.Fanatic_FS schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:53:
[...]
Niet Zhonya vergeten, zowat het beste ap item dat er is.
Vooruitziende blik die RudyVerwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:35:
[...]
Vergeten op te schrijven, maar die stond inderdaad tegen een Yasuo of Zed ook vaak op mijn lijstje.
No hate, just love Rudy

Ik zei vorig seizoen, dat is 4Damienx2 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:23:
[...]
Vooruitziende blik die Rudyhad in season 3 al Zhonya's op zijn lijstje staan voor Yasuo
.
No hate, just love Rudy

Dit topic is gesloten.
Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden