PhilipsFan schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:32:
[...]
Hij moduleert. Duurde even, maar het werkt nu goed: ik heb de ketelwatertemperatuur op 75 graden gezet (fabrieksinstelling) en als de Nest nu warmte vraagt dan brandt de ketel mooi op 55 graden waardoor de retourtemperatuur rond de 45 graden ligt. Radiatoren worden ook niet meer zo heet.
Ik heb de voorlooptemperatuur op 55 graden staan, zou het toeval zijn dat de aanvoertemperatuur ook 55 graden is? Ik mag hopen dat die wel omhoog gaat als het een keer serieus koud is, anders duurt het uren voordat het huis warm is. Moet ik nog even mee spelen.
Euh, dat lijkt me niet echt moduleren? Als jij de voorlooptemperatuur op max 55 °C hebt gezet en de Nest "vraagt warmte" en hij vraagt ook meteen 100 %... Dan doet 'ie weinig moduleren, aangezien 'ie dan ook meteen 100 % van jouw ingestelde max vraagt?
Kon ik net zo goed m'n oude niet-modulerende Chronotherm gebruiken en op de CV-ketel zélf de maximum temperatuur van het CV-water laag instellen.. Zelfde effect..
Oh en dat van niet-moduleren bij een gloeiendhete retour-temperatuur kan ik ook bevestigen.. Dat je CV-ketel zelf dan gas terug gaat nemen is logisch: anders gaat je water koken

Hij hoeft dan simpelweg niet meer zoveel gas te verstoken om je water richting de gewenste uitvoertemperatuur te krijgen.
Maar je Nest zou moeten denken: "OK, de radiatoren kunnen de warmte niet meer kwijt" ("
True Radiant" iemand?

) "Dus ik hoef niet meer te stoken, want compleet nutteloos.. Op z'n minst niet meer zo hard!" Maar nee hoor, gewoon lekker doorstoken!
Op dit moment is de Nest een veredelde kwikschakelaar die toevallig aan het internet hangt
Ik ben benieuwd wat er uit dit topic komt en/of reactie van Nest op Twitter en/of eventuele toekomstige mail.. Maar anders gaat 'ie binnen de 14 dagen wet koop op afstand retour
[
Voor 29% gewijzigd door
Osiris op 07-12-2015 18:24
]