Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Osiris schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:10:
[...]

Heb je "True Radiant" aan? Die zou dat theoretisch moeten voorkomen. Al schiet 'ie bij mij alsnog een halve graad door en zit 'ie d'r nu alweer een halve graad onder zonder iets te doen -O-
Bij mij hetzelfde. Alsvde temperatuur in huis 19 graden is, en dan verhoog met 1 graad schiet hij gewoon 1,5 graad door.
Ik kom net thuis en het is hier snikheet. Kan ik eerst ramen open gaan zetten om het wat af te laten koelen.

True Radiant staat hier ook aan.

Die Nest kost mij zo een kapitaal aan gas, en dan ook nog eens 0,0% comfort voor terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 22:05
Vaag.... Krijg nu ineens 'Nest kan het apparaat niet goed regelen' ... Lekker ruk... Begin mij steeds meer te irriteren aan dat ding 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardtarget schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:44:
[...]

Bij mij hetzelfde. Alsvde temperatuur in huis 19 graden is, en dan verhoog met 1 graad schiet hij gewoon 1,5 graad door.
Ik kom net thuis en het is hier snikheet. Kan ik eerst ramen open gaan zetten om het wat af te laten koelen.

True Radiant staat hier ook aan.

Die Nest kost mij zo een kapitaal aan gas, en dan ook nog eens 0,0% comfort voor terug
Had je dit altijd al dan? Of sinds de November update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:46:
[...]

Had je dit altijd al dan? Of sinds de November update?
Ik heb hem sinds vrijdag
Mijn honeywell moduleerde tenminste fatsoenlijk en schoot nooit door. Die zou dit met een temperatuur van 40 a 45 graden doen. De Nest knalt vol gas met 65 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 19:58

Ethirty

Who...me?

Misschien is het dan toch de v3, want ik herken dat overshooten helemaal niet op de eerste 2 weken na. Net aan de ring gedraaid van 21,0 naar 21,11 en de temperatuur is gestegen van 20,97 naar 21,0 (allen volgens de api). Ik vind 0,03 stijging met alleen een aan/uit thermostaat (en stadsverwarming) verdomd nauwkeurig.

Ik geef toe, zo gedetailleerd had ik het nog niet eerder bekeken en soms zijn de verschillen iets groter, maar volgens mij zelden meer dan 0,5.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
EricDH schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:45:
Vaag.... Krijg nu ineens 'Nest kan het apparaat niet goed regelen' ... Lekker ruk... Begin mij steeds meer te irriteren aan dat ding 😡
Zeker de verbinding met de Heat Link verbroken? Succes, had ik ook na een stroomstoring.. Pas na een factory reset van de Nest Thermostat zelf (Heat Link factory reset had geen nut) deed 'ie 't weer fatsoenlijk.. Tot die tijd: als je zei dat 'ie moest zoeken en verbinding maken met de Heat Link had 'ie d'r allemaal geen zin in, maar liet je hem (na allerlei foutmeldingen) eventjes niets doen, had 'ie spontaan, zonder iets te doen/zeggen, wél verbinding? :') Niet voor lange duur overigens, paar minuten later was 't weer weg..
Ethirty schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:55:
Misschien is het dan toch de v3, want ik herken dat overshooten helemaal niet op de eerste 2 weken na. Net aan de ring gedraaid van 21,0 naar 21,11 en de temperatuur is gestegen van 20,97 naar 21,0 (allen volgens de api). Ik vind 0,03 stijging met alleen een aan/uit thermostaat (en stadsverwarming) verdomd nauwkeurig.

Ik geef toe, zo gedetailleerd had ik het nog niet eerder bekeken en soms zijn de verschillen iets groter, maar volgens mij zelden meer dan 0,5.
Is dat via deze? https://developer.nest.com/documentation/api-reference

Want in dit voorbeeldje geven ze ook slechts temperaturen op halve graden aan ;(

[ Voor 32% gewijzigd door Osiris op 08-12-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardtarget schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:48:
[...]

Ik heb hem sinds vrijdag
Mijn honeywell moduleerde tenminste fatsoenlijk en schoot nooit door. Die zou dit met een temperatuur van 40 a 45 graden doen. De Nest knalt vol gas met 65 graden
Hier ook inderdaad. Denk dat de rekening niet lager uit gaat vallen met de Nest.. Hier nog een v2 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Maar de Nest V2 zal ook nooit gaan moduleren lijkt me, aangezien dat er pas, correct me if I'm wrong, sinds V3 in zit? :?

[ Voor 35% gewijzigd door Osiris op 08-12-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat klopt. Maar als ik 20 instel wil ik geen 21 / 21,5. Zo moeilijk moet het niet zijn voor zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zoals ik net al aangaf kan de v2 dat wel degelijk, tot op een paar honderste kwam ik net achter. Dus of de True radiant werkt dan niet goed, of er gaat iets anders mis.

Dat er met de v3 wat anders aan de hand lijkt, blijkt wel uit de negatieve reacties hier. Hopelijk zitten die problemen in de firmware en niet in de hardware.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, weet niet wat er anders fout kan staan. Zoveel is er niet aan in te stellen. Ik zal hem dit weekend eens resetten. Kijken of het opnieuw "leren" wat op gaat lossen. De Nest lijkt gewoon te verwarmen totdat de ingestelde temp bereikt is. Of heel iets eerder stopt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 02:19
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:28:
Tja, weet niet wat er anders fout kan staan. Zoveel is er niet aan in te stellen. Ik zal hem dit weekend eens resetten. Kijken of het opnieuw "leren" wat op gaat lossen. De Nest lijkt gewoon te verwarmen totdat de ingestelde temp bereikt is. Of heel iets eerder stopt ofzo.
Dit leert ie wel aan. Ging met de V2 ook prima, na 2 weken heeft ie door hoe snel de kamer opwarmt en schiet ie niet meer door.

Maar daar gaat het juist niet om. De V3 spreekt OpenTherm en kan de ketel dus vertellen hoe hard er gestookt moet worden. Dat hoort ie te gebruiken om zo zuinig mogelijk te stoken. Een HR ketel gebruikt condensatiewarmte uit de rookgassen. Dit werkt echter alleen als de retourtemperatuur onder de 50 graden ligt. Dus moet de thermostaat ervoor zorgen dat de ketel zoveel mogelijk rond deze temperatuur stookt, dat bespaart het meeste gas. Een normale modulerende thermostaat zoals de Chronotherm doet dit ook. Alleen als het erg koud is in de kamer, bv 10 graden terwijl het 20 moet worden, dan zal ie de ketel harder laten stoken omdat het anders veel te lang duurt voordat het warm is. Maar als de thermostaat op 20 graden staat en het is 19,5 graden, dan zou ie een beetje moeten bijstoken met bv een watertemperatuur van 40 graden. Bijkomend voordeel is dat dit ook comfortabeler is omdat de temperatuur minder wisselt.

De V3 lijkt dit totnutoe niet te doen. Hij kan wel de ketel vertellen hoe heet het water moet worden, maar hij gebruikt daarvoor een ingestelde ('voorloop') temperatuur. Misschien dat dit nog verandert als ie het gedrag van het huis aanleert. De website zegt dat ie dit wel moet kunnen, maar het lijkt er voorlopig nog niet op.

[ Voor 10% gewijzigd door PhilipsFan op 08-12-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
PhilipsFan schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:36:
[...]

Dit leert ie wel aan. Ging met de V2 ook prima, na 2 weken heeft ie door hoe snel de kamer opwarmt en schiet ie niet meer door.

Maar daar gaat het juist niet om. De V3 spreekt OpenTherm en kan de ketel dus vertellen hoe hard er gestookt moet worden. Dat hoort ie te gebruiken om zo zuinig mogelijk te stoken. Een HR ketel gebruikt condensatiewarmte uit de rookgassen. Dit werkt echter alleen als de retourtemperatuur onder de 50 graden ligt. Dus moet de thermostaat ervoor zorgen dat de ketel zoveel mogelijk rond deze temperatuur stookt, dat bespaart het meeste gas. Een normale modulerende thermostaat zoals de Chronotherm doet dit ook. Alleen als het erg koud is in de kamer, bv 10 graden terwijl het 20 moet worden, dan zal ie de ketel harder laten stoken omdat het anders veel te lang duurt voordat het warm is. Maar als de thermostaat op 20 graden staat en het is 19,5 graden, dan zou ie een beetje moeten bijstoken met bv een watertemperatuur van 40 graden. Bijkomend voordeel is dat dit ook comfortabeler is omdat de temperatuur minder wisselt.
2 weken wachten ben ik niet van plan.
Als dat ding niet heel snel gaat moduleren, dan gaat hij mooi retour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipsFan schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:36:
[...]

De V3 lijkt dit totnutoe niet te doen. Hij kan wel de ketel vertellen hoe heet het water moet worden, maar hij gebruikt daarvoor een ingestelde ('voorloop') temperatuur. Misschien dat dit nog verandert als ie het gedrag van het huis aanleert. De website zegt dat ie dit wel moet kunnen, maar het lijkt er voorlopig nog niet op.
Mijn v2 hangt hier al een maand of drie. En learning is ready. Ben er ook achter gekomen dat ik het liever zelf in de hand heb. Simpele Modulerende Honeywell gaat er weer op dit weekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:13
Ethirty schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:22:
Zoals ik net al aangaf kan de v2 dat wel degelijk, tot op een paar honderste kwam ik net achter. Dus of de True radiant werkt dan niet goed, of er gaat iets anders mis.
Software kan ook gewoon liegen. 0,03 graden gaat werkelijk geen enkele thermostaat halen/vasthouden. Gewoon een placebo om wat zuiniger te kunnen stoken aangezien je lichaam ook een kleine afwijking niet kan waarnemen.

Mijn Honeywell Round Modulation Connected doet ook aan selectief afronden wat betreft de temperatuur die de thermostaat laat zien. Bij opwarmen wordt er steevast naar boven afgerond, bij afkoelen steevast naar beneden. Als het ~19 graden is met een setpoint op 19 graden geeft mijn thermostaat "19,0" graden aan. Zodra ik het setpoint verlaag (zeg naar 15 graden) dan is het plots nog maar "18,5" graden in de woonkamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:59

bonyuri

Investigator!

Vanochtend eens het opwarm proces in de gaten gehouden.
Schema stond ingesteld op 19 graden om 7:00
Gemeten temperatuur was 18 graden, hij moest dus wel iets gaan doen...
Om 6:55: niets
Om 6:56: niets
Om 6:57: niets -O-
Om 6:58: Voorverwarmen naar 19 graden! *O*

Om 7:10 was het 18,5 graden volgens de display, en toen stopte het verwarmen. Uiteraard verwarmt de radiator nog even door en rond 7:15 was het netjes 19 graden, geen overshoot deze keer. Hij mag van mij wel iets eerder beginnen, want ik wil het 19 graden om 7:00 en niet om 7:15 ;)
Hij hoefde natuurlijk maar 1 graad bij te verwarmen, maar goed, het lijkt dus al iets beter te werken.
Of hij op de achtergrond aan het moduleren is, of dat hij gewoon op vol vermogen heeft gestookt dat durf ik niet te zeggen, ik zou nog eens een OTGW moeten aanschaffen...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
Osiris schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:55:
[...]

Zeker de verbinding met de Heat Link verbroken? Succes, had ik ook na een stroomstoring.. Pas na een factory reset van de Nest Thermostat zelf (Heat Link factory reset had geen nut) deed 'ie 't weer fatsoenlijk.. Tot die tijd: als je zei dat 'ie moest zoeken en verbinding maken met de Heat Link had 'ie d'r allemaal geen zin in, maar liet je hem (na allerlei foutmeldingen) eventjes niets doen, had 'ie spontaan, zonder iets te doen/zeggen, wél verbinding? :') Niet voor lange duur overigens, paar minuten later was 't weer weg..
Leek er inderdaad wel op. Zowel de heatlink als de Nest zelf gereset en toen leek het weer goed te gaan... fingers crossed. Tot dusver gaat het goed en nog geen factory reset hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 19:34

Hulkr_

Hulkr_

Ik heb sinds eergisteren een Nest en lees overal dat het even duurt voordat hij weet 'hoe' hij de kamer op de juiste temperatuur moet krijgen. Ik las ook dit stukje: https://nest.com/nl/support/article/What-is-True-Radiant
Ik vraag me af of dit zuiniger is ja of nee.

Ik heb sinds de installatie geen warm water meer boven maar begreep dat ik dan een andere ketel moet selecteren (12 jaar oud beestje ;) ). De verwarming moet op OpenTherm en het warm water op aan/uit, kan iemand dat bevestigen? Als ik de heatlink op handmatig zet heb ik wel warm water boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:31
Ik heb sinds afgelopen vrijdag de Nest v3 hangen en ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds dat moment nog geen enkel comfortabel moment heb gehad.

Een aantal dingen vallen mij op:
* Auto away wordt geactiveerd op momenten dat ik thuis ben en zeker weet dat activiteit door Nest gezien wordt.
* De CV begint pas met verwarmen op het moment dat het schema een temperatuursverhoging aangeeft.
* Volgens de logging (van Nest en een andere temperatuursensor) fluctueert de temperatuur enorm. Terwijl ik een temperatuur van ~20 graden verwacht schommelt de gemeten temperatuur tussen de 18.5 en 22 graden.

Ik kijk het nog tot midden volgende week aan, maar de doos ligt klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:31:
[...]
Mijn Honeywell Round Modulation Connected doet ook aan selectief afronden wat betreft de temperatuur die de thermostaat laat zien. Bij opwarmen wordt er steevast naar boven afgerond, bij afkoelen steevast naar beneden. Als het ~19 graden is met een setpoint op 19 graden geeft mijn thermostaat "19,0" graden aan. Zodra ik het setpoint verlaag (zeg naar 15 graden) dan is het plots nog maar "18,5" graden in de woonkamer :+
Hoe bevalt deze je verder? Heb het idee om de Nest v2 te vervangen door deze. Mijn simpele round modulation deed altijd prima zijn werk. En met meer comfort dan de Nest. Ik zou alleen wel graag een simpel programma in willen kunnen stellen en op afstand de temperatuur instellen. Dit kan allemaal met de connected volgens mij. Auto away etc boeit me niet en heb ik nu bij de Nest ook uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

bonyuri schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:46:
Vanochtend eens het opwarm proces in de gaten gehouden.
Schema stond ingesteld op 19 graden om 7:00
Gemeten temperatuur was 18 graden, hij moest dus wel iets gaan doen...
Om 6:55: niets
Om 6:56: niets
Om 6:57: niets -O-
Om 6:58: Voorverwarmen naar 19 graden! *O*

Om 7:10 was het 18,5 graden volgens de display, en toen stopte het verwarmen. Uiteraard verwarmt de radiator nog even door en rond 7:15 was het netjes 19 graden, geen overshoot deze keer. Hij mag van mij wel iets eerder beginnen, want ik wil het 19 graden om 7:00 en niet om 7:15 ;)
Hij hoefde natuurlijk maar 1 graad bij te verwarmen, maar goed, het lijkt dus al iets beter te werken.
Of hij op de achtergrond aan het moduleren is, of dat hij gewoon op vol vermogen heeft gestookt dat durf ik niet te zeggen, ik zou nog eens een OTGW moeten aanschaffen...
Dat is dus het leerproces van True radiant in werking. Hij lijkt nu te weten wanneer de ketel uit moet om je doeltemp te halen met de restwarmte in je platen. Als het goed is gaat hij nu dus snappen dat opwarmen van 18 naar 19 ongeveer een kwartier duurt en gaat hij het schema vervroegen om het om 7:00 de gewenste temperatuur te hebben. Ook gaat hij rekening houden met de buitentemperatuur, want als het buiten koud is duurt het opwarmen mogelijk ook langer. Hoe langer je hem hebt, hoe "slimmer" hij wordt.

Tot zover de theorie van Nest :+ Ik wacht je praktijk ervaring nog even af. :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Dat had ik ook al begrepen, alleen wel raar dat True Radiant al sinds het begin als "gereed" of "actief" staat, maar hij in het begin echt nog wel overshoot had.

Nu ben ik dus nog wel benieuwd *hoe* hij de ketel aanstuurt, maar ik verwacht niet dat dat modulerend gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik heb intussen via 'officieuze' kanalen vernomen dat de Nest thermostaat niet moduleert. Bron mag ik hier niet vermelden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
EddoH schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:25:
Ik heb intussen via 'officieuze' kanalen vernomen dat de Nest thermostaat niet moduleert. Bron mag ik hier niet vermelden helaas.
Dan hoop ik dat het snel bevestigd wordt, en gaat hij mooi weer in de doos, en heb ik met een kleine inspanning een hele grote besparing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

hardtarget schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:29:
[...]

Dan hoop ik dat het snel bevestigd wordt, en gaat hij mooi weer in de doos, en heb ik met een kleine inspanning een hele grote besparing
Ik kreeg niet de indruk dat ze dat publiek willen bevestigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
EddoH schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:30:
[...]

Ik kreeg niet de indruk dat ze dat publiek willen bevestigen ;)
Nee, maar ik heb tot nu toe nog geen enkele reactie gelezen van iemand waar dat ding wel moduleert.
Ik kan het nog een week aanzien en dan gaat hij mooi terug.

Heb net ook een mail naar coolblue gestuurd dat ik hem terug wil doen als er geen verbetering is/komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
:D _O-

Da's dan best knap.. Ik weet niet of die officieuze kanaal echt bij Nest zelf vandaan komt, want Nest zélf adventeert er wél mee plus dat de "Google Nest V3 Opentherm" in de OpenTherm GateWay-matrix weldegelijk allerlei modulerende signalen verstuurt: zie code 2, "control setpoint", maar dat wisten we allang, aangezien je gewoon de watertemperatuur in kunt stellen.. :')

Oftewel, lopen ze nou werkelijk te prutsen bij Nest, of is de bron foutief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Osiris schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:52:
:D _O-

Da's dan best knap.. Ik weet niet of die officieuze kanaal echt bij Nest zelf vandaan komt, want Nest zélf adventeert er wél mee plus dat de "Google Nest V3 Opentherm" in de OpenTherm GateWay-matrix weldegelijk allerlei modulerende signalen verstuurt: zie code 2, "control setpoint", maar dat wisten we allang, aangezien je gewoon de watertemperatuur in kunt stellen.. :')

Oftewel, lopen ze nou werkelijk te prutsen bij Nest, of is de bron foutief?
Dat laatste vind ik sowieso. Al meerdere malen hebben mensen contact gehad over opentherm
en wanneer dat komt. Maar nest blijft communiceren dat dat niet komt.
Ook met de vraag wanneer V3, die in amerika er al is, naar europa komt. Houden ze hardnekkig vast dat V3 speciaal voor de US is en niet werkt in europa en dus ook niet komt.

En dan is er opeens toch een v3 in europe met opentherm. (of iets wat daarvoor moet doorgaan).

Dit geeft mij bijzonder weinig vertouwen in een bedrijf. Zeker als je iets wilt oplossen of dat ze met updates moeten komen.
Op deze manier zal het nog 10 versies duren voordat de Nest (misschien) gaat werken in NL zoals andere thermostaten wel kunnen werken.
Maar tegen die tijd zullen er maar weinig mensen zijn die hem nog willen kopen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Wellicht eventjes de redactie op de hoogte stellen n.a.v. nieuws: Nest brengt nieuwe versie uit met OpenTherm-ondersteuning ?

Dat ze wellicht zelf even op onderzoek uitgaan en navraag/wederhoor doen bij Nest en eventueel het artikel aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik geloof ook wel dat de Nest v3 via OpenTherm de ketel aanstuurt, alleen vraag ik me af of ze dat nu wel modulerend doen.
Mocht dit in de toekomst gaan komen (als dit nu nog niet werkt) dan wil ik de Nest best houden.
Maar over 1 week loopt mijn recht op retour bij CoolBlue af en ik wil niet met een vrij dure thermstaat blijven zitten die minder doet dan mijn oude Honeywell...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ben benieuwd of de reactie interesse heeft: [Uitdaging] Nest aan de tand voelen n.a.v. artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:41
bonyuri schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:41:
Ik geloof ook wel dat de Nest v3 via OpenTherm de ketel aanstuurt, alleen vraag ik me af of ze dat nu wel modulerend doen.
Mocht dit in de toekomst gaan komen (als dit nu nog niet werkt) dan wil ik de Nest best houden.
Maar over 1 week loopt mijn recht op retour bij CoolBlue af en ik wil niet met een vrij dure thermstaat blijven zitten die minder doet dan mijn oude Honeywell...
In de voorwaarden staat dat je hem binnen 30 dagen ook aan Nest zelf retour kan sturen. Er is wel een maar, je moet namelijk dan zelf de verzendkosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
peptalk schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:27:
[...]

In de voorwaarden staat dat je hem binnen 30 dagen ook aan Nest zelf retour kan sturen. Er is wel een maar, je moet namelijk dan zelf de verzendkosten betalen.
Tenzij het product defect is of niet aan de omschrijving voldoet, bent u verantwoordelijk voor alle kosten verbonden aan het retourneren van het Product naar ons (inclusief de-installatie en de verzendkosten van het Product naar Nest).
Dus dikke middelvinger naar Nest met hun verzendkosten ;)

Overigens vallen de retourverzendkosten altijd al voor de rekening van de koper, ook bij wet koop op afstand. Alleen de initiële verzendkosten zijn voor de verkoper, maar die waren toch al € 0,00 bij de Nest store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Trouwens, hebben jullie ook last van het volgende?

Warmteafgifte in de thermostaat zelf door (de backlight van) het scherm?

Mijn huisgenote is zojuist enige tijd in de gang bezig geweest, waardoor de verlichting steeds aangegaan is.. En spontaan is de Nest een complete graad opgewarmd van binnen 8)7 Het schermpje voelt ook wat warm aan (met toegegeven wat koude handen) :X

edit:
Ah, 1,5 °C hoger alweer :D

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 09-12-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 20:31
Hulkr_ schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:35:
Ik heb sinds eergisteren een Nest en lees overal dat het even duurt voordat hij weet 'hoe' hij de kamer op de juiste temperatuur moet krijgen. Ik las ook dit stukje: https://nest.com/nl/support/article/What-is-True-Radiant
Ik vraag me af of dit zuiniger is ja of nee.

Ik heb sinds de installatie geen warm water meer boven maar begreep dat ik dan een andere ketel moet selecteren (12 jaar oud beestje ;) ). De verwarming moet op OpenTherm en het warm water op aan/uit, kan iemand dat bevestigen? Als ik de heatlink op handmatig zet heb ik wel warm water boven.
Heb zelf een Bosch 42 HR uit 2000 en daar werkt het prima op, heb gewoon normaal warm water wanneer nodig en thermostaat werkt prima hier.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:36:
[...]

Hoe bevalt deze je verder? Heb het idee om de Nest v2 te vervangen door deze. Mijn simpele round modulation deed altijd prima zijn werk. En met meer comfort dan de Nest. Ik zou alleen wel graag een simpel programma in willen kunnen stellen en op afstand de temperatuur instellen. Dit kan allemaal met de connected volgens mij. Auto away etc boeit me niet en heb ik nu bij de Nest ook uit staan.
Op zich bevalt hij wel, al zijn er ook een hoop nadelen aan de Honeywell. Ik vind de app nou niet heel handig, je moet voor iedere dag bijvoorbeeld het schema opnieuw instellen, je kan niet gewoon de vorige werkdag kopiëren of templates aanmaken. Daarnaast kan het enkel via de app en niet gewoon even achter je PC via een webapp. Ook jammer dat alles via de cloud moet met een gesloten API. Ik heb hem zelf in mijn domoticasysteem geïntegreerd met een python script die het setpoint via de cloud aanpast... 8)7

Wat dat betreft is het ECHT de oude round die enkel benaderbaar is via een app en middels de cloud een klokprogramma kan volgen. Verder niks slims aan. Zo mis ik ook intelligent voorverwarmen, al ga ik dat in de kerst toevoegen aan mijn domoticasysteem door meetdata mee te nemen en aan de hand daarvan parameters van een model bepaal. Daarmee ga ik mijn domoticasysteem uiteindelijk leren wanneer het setpoint moet worden veranderd om het huis op tijd op temperatuur te hebben ahv de huidige temperatuur en het weer.

Maar qua verwarmen en moduleren doet hij het wel goed zoals je gewend bent :+ . Al was bij mij de ervaring iets minder door traag opwarmen (bagger CV voor mijn huis, veel te hoge doorvoersnelheid en daarmee een dT van <10 graden. CV tuning is werkelijk niet mogelijk). Die mindere ervaring komt echter door de default "eco"-stand die mijn huis te traag opwarmt. Dat heb ik vorig jaar aangekeken, maar lijkt voor mij niet zuiniger te zijn dan mijn oude Atag Round (gewone en Honeywell Round Modulation, al heeft Atag mogelijk wat veranderd ivm hun Z-ready protocol (ook OpenTherm compatible). Ik heb hem nu in de minder zuinige comfort-stand gezet en verwacht dat ik dan gewoon het oude, prima, regelgedrag terug heb.

Je hebt gelijk dat je de Connected-variant moet hebben.
Osiris schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:48:

...

edit:
8)7 |:( ;w :F ;( :X :| :/

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 09-12-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hij daalt alweer een halve graad.. :P Kan natuurlijk ook zijn dat m'n huisgenote zelf de gang met d'r intensieve kerstlampjesophangbezigheden opgewarmd heeft, maar dan zou 'ie niet warm aan moeten voelen lijkt me..? Al is dat laatste natuurlijk érg subjectief ;)

Zou natuurlijk wel een leuke design flaw zijn als die LED's van 't (el-cheapo :X) TN LCD-schermpie hun warmteafgifte gewoon richting de temperatuursensor kwijtkunnen raken, i.p.v. netjes ergens anders heen, goed afgeschermd.

[ Voor 21% gewijzigd door Osiris op 09-12-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 20:48
Ik kan aan de mensen die teleurgesteld zijn in het "modulatie vermogen" van de Nest de Tado aanraden. Ik heb hem nu een maand en hij doet altijd mooi moduleren en heeft bijna nooit overshoot.

Het is van een Duits bedrijf dus ze hebben wat meer ervaring met OpenTherm en Europese systemen.

Kwa service zijn ze ook altijd lekker snel en in het Nederlands.

Maar zijn nog veel meer andere keuzes die worden besproken in het overkoepelende slimme thermostaten topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

menzo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:06:
Ik kan aan de mensen die teleurgesteld zijn in het "modulatie vermogen" van de Nest de Tado aanraden. Ik heb hem nu een maand en hij doet altijd mooi moduleren en heeft bijna nooit overshoot.

Het is van een Duits bedrijf dus ze hebben wat meer ervaring met OpenTherm en Europese systemen.

Kwa service zijn ze ook altijd lekker snel en in het Nederlands.

Maar zijn nog veel meer andere keuzes die worden besproken in het overkoepelende slimme thermostaten topic
Maar die is zo lelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
offtopic:
En heeft nog andere nadelen, zoals batterijen, aparte "Bridge" voor z'n WiFi-connectiviteit, alleen een LED-matrix-display i.p.v. (el-cheapo :+) LCD et cetera.. Maargoed, dat is hier off-topic.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Laatst online: 11-10 20:48
Ik vind het best mooi, een mat wit kastje zonder waar normaal niets op staat. Ik eigenlijk alleen de app of de site om hem te besturen.
Osiris schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:12:
offtopic:
En heeft nog andere nadelen, zoals batterijen, aparte "Bridge" voor z'n WiFi-connectiviteit, alleen een LED-matrix-display i.p.v. (el-cheapo :+) LCD et cetera.. Maargoed, dat is hier off-topic.. ;)
Batterijen zijn iets minder maar ach gaan geloof ik best lang mee. De internet bridge hangt in de meterkast aan de router, zie je niets van. Zoals hierboven aangegeven display staat bijna altijd uit dus gebruik het bijna nooit.

Maar true dat het offtopic is, maar hoe ik zo lees dat jullie aan het twijfelen zijn om de Nest terug te sturen. Ik wou alleen aangeven dat er best goede alternatieven zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door menzo op 09-12-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:41
Osiris schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:03:
[...]

[...]

Dus dikke middelvinger naar Nest met hun verzendkosten ;)

Overigens vallen de retourverzendkosten altijd al voor de rekening van de koper, ook bij wet koop op afstand. Alleen de initiële verzendkosten zijn voor de verkoper, maar die waren toch al € 0,00 bij de Nest store :)
Ik weet niet of dat 2e voor mij geldt, ik heb hem namelijk bij fonQ gekocht en vanmorgen aangesloten. Was net te laat op het werk :$
Zat denk ik kortsluiting in de draad of stekker waar ik hem mee probeerde aan te sluiten, de aardlek sprong er uit. Andere er op aangesloten en geen problemen meer, de eerste gelijk in de prullenbak gedonderd. Daarna geen warm water met douche, dus dat in de tussentijd ook nog even gefikst. Nest begon niet direct vol te stoken, maar op een lagere temperatuur. Van de week eens in de gaten houden hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
Zojuist contact gehad met Coolblue, ik krijg 1,5 week extra om te testen. Wel netjes dacht ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
Haha die Nest twitter gekkies ook; had even getweet over het niet moduleren van de V3.. Krijg je terug: ' De 3e gen Nest Thermostat werkt zeer zeker modulerend met OpenTherm. Meer info staat in dit artikel: https://nest.com/nl/suppo...ing-Thermostat-do-with-it

Ja duhhh Theoretisch zeker... @NestNl: ik verwacht dat er een hoop V3tjes jullie kant weer opkomen met dit soort support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
"Wij van WC-eend.. " ;)

Op mijn Tweet hebben ze niet eens gereageerd.. :') Scratch that: "Hij heeft even nodig om te leren maar het zou na een paar dagen merkbaar moeten zijn." als antwoord op mijn vraag: "Zou moduleren meteen `out of the box` moeten werken? Eergisteren opgehangen en hij gedraagt zich als m'n oude aan/uit-geval helaas!"

Nog maar weer even gereplied: `Wat is "een paar dagen"? 5 dagen en alle Nest Sense-eigenschappen op "Ready" later en 't is nog steeds een veredelde kwikschakelaar.` :+

[ Voor 82% gewijzigd door Osiris op 09-12-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
Haha ben benieuwd 😆 'Veredelde kwikschakelaar' ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ja daar lijkt 'ie immers op met z'n ronde vorm _O- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zou het mogelijk zijn om via de menu's in onze CV ketels uit te lezen of de huidige vraag 100% is of daadwerkelijk gemoduleerd?

Ik zou trouwens als Nest zijnde het moduleren ook echt zichtbaar maken in het scherm. Zeker als het een selling point is van de 3e generatie thermostaat.

[ Voor 38% gewijzigd door eXisTa op 09-12-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Osiris schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:48:
Trouwens, hebben jullie ook last van het volgende?

Mijn huisgenote is zojuist enige tijd in de gang bezig geweest, waardoor de verlichting steeds aangegaan is.. En spontaan is de Nest een complete graad opgewarmd van binnen 8)7 Het schermpje voelt ook wat warm aan (met toegegeven wat koude handen) :X

edit:
Geen ervaring mee, maar je kan uitzetten dat het scherm aangaat bij het naderen. Je moet dan op het scherm drukken om naar het display te kunnen kijken. En eerlijk gezegd staat er toch niet veel nuttigs op het scherm.
eXisTa schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:01:
Zou het mogelijk zijn om via de menu's in onze CV ketels uit te lezen of de huidige vraag 100% is of daadwerkelijk gemoduleerd?

Ik zou trouwens als Nest zijnde het moduleren ook echt zichtbaar maken in het scherm. Zeker als het een selling point is van de 3e generatie thermostaat.
Het is voor Nest nauwelijks een selling point, heb eerder het idee dat ze het hebben toegevoegd omdat de markt er om bleef vragen. Tot een paar dagen voor de introductie bleven ze roepen dat hun eigen methodes minstens net zo zuinig waren. 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Ethirty op 09-12-2015 19:12 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Nou ja, op mijn ketel (Remeha Avanta) is 't vrij eenvoudig om de temperaturen uit te lezen als 'ie aan het branden is. Kwestie van, volgens mij, op 't plusje drukken en hij laat achtereenvolgens de aanvoertemperatuur en de retourtemperatuur zien (en daarna twee andere, mij nog onbekende waarden :+).

En als die 64 °C is, terwijl de ingestelde maximumtemperatuur note bene 60 °C is, dan kun je d'r uiteraard gif op innemen dat 'ie níet aan het moduleren is _O-
Dat had ik ook al via Twitter gesuggereerd, waarna ze me doorverwezen naar het Product Suggestion-forum van ze.

Lijkt me wel interessant en makkelijk te implementeren.. Nu issie volledig oranje bij branden. Ik zou zeggen, doe de 'hoogte' van dat oranje relatief t.o.v. het gemoduleerde o.i.d. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Osiris op 09-12-2015 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Het is niet de thermostaat maar de CV ketel die het percentage bepaalt.
Wat een thermostaat wel kan instellen is de CV water temperatuur, en wat de huidige temperatuur daarvan is kan je vaak op je ketel zien.

Een modulerende thermostaat hoort een lagere water temperatuur te gebruiken als de ruimte maar een half graadje warmer moet, en een hogere temperatuur als het erg koud is, en dat werkt dus niet...
Hij stelt wel een water temperatuur in, maar dat is altijd hetzelfde (en is wat je als "voorloop" temperatuur in Nest hebt ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Laatst online: 11-10 14:58
Ik heb zojuist mijn Nest V3 binnen gekregen. Over het algemeen is de aansluithandleiding duidelijk. Over één ding twijfel ik echter.

Ik heb een voedingskabel doorgeknipt en de blauwe kabel op N(eutral) aangesloten en de bruine op L(ive).
Klopt het dat ik de geel groene kabel op de aarde (links naast de T1 ingang) moet aansluiten in het geval van het gebruik van T1 en T2.

De tekst zegt van wel. In het aansluitschema zie je alleen een aarde icoontje. (Het niet volledig tekenen van de aarde is overigens gebruikelijk is een schema van een elektronische schakeling).

[ Voor 4% gewijzigd door Sepio op 09-12-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Sepio schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:41:
Ik heb zojuist mijn Nest V3 binnen gekregen. Over het algemeen is de aansluithandleiding duidelijk. Over één ding twijfel ik echter.

Ik heb een voedingskabel doorgeknipt en de blauwe kabel op N(eutral) aangesloten en de bruine op L(ive).
Klopt het dat ik de geel groene kabel op de aarde (links naast de T1 ingang) moet aansluiten in het geval van het gebruik van T1 en T2.

De tekst zegt van wel. In het aansluitschema zie je alleen een aarde icoontje. (Het niet volledig tekenen van de aarde is overigens gebruikelijk is een schema van een elektronische schakeling).
Ik heb geen aarde aangesloten en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Osiris schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:12:
[...]

Dat had ik ook al via Twitter gesuggereerd, waarna ze me doorverwezen naar het Product Suggestion-forum van ze.

Lijkt me wel interessant en makkelijk te implementeren.. Nu issie volledig oranje bij branden. Ik zou zeggen, doe de 'hoogte' van dat oranje relatief t.o.v. het gemoduleerde o.i.d. :)
Ik wens je daarmee veel succes, er is volgens mij een waslijst aan goede ideeën waar helemaal niks mee gebeurd. :')

Laten we bijvoorbeeld eens beginnen om de ingestelde en werkelijke temperatuur om te draaien. Ik wil weten hoe warm het is, niet hoe warm het zou moeten zijn.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
eXisTa schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:53:
[...]

Ik heb geen aarde aangesloten en werkt prima.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het maar wel gedaan. Het staat immers niet voor niks in de handleiding. Bij mij werkt het ook prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Sepio op 09-12-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ethirty schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:59:
[...]

Ik wens je daarmee veel succes, er is volgens mij een waslijst aan goede ideeën waar helemaal niks mee gebeurd. :')

Laten we bijvoorbeeld eens beginnen om de ingestelde en werkelijke temperatuur om te draaien. Ik wil weten hoe warm het is, niet hoe warm het zou moeten zijn.
ohw... je bedoeld die request die al jaren bovenaan staat maar waar NEST lekker niks mee doet :') :')
Ik wacht de ervaringen met de Gen. 3 nog even af, maar als ik het zo volg is het voor mij eens (heb Gen. 1) en nooit meer een Nest.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardverschoo
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-10 19:05
Ik heb essent verzocht mijn gen2 te laten deinstalleren door kemkens en m terug te nemen.

Dit is de eerste periode dat ik m goed kan testen (geplaatst eind februari), en het is door de verpeste firmware net een veel te dure klokthermostaat die ik dan bij de gratie van God met mijn telefoon vast aan kan zetten.

De lakse houding van nest (Google dus) en gebrekkige informatie (lees het ontbreken ervan) wekt ook weinig vertrouwen.

Dan daarna maar een honeywell round connected ofzo nemen

[ Voor 0% gewijzigd door richardverschoo op 09-12-2015 22:07 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
richardverschoo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:28:
Ik heb essent verzocht mijn gen2 te laten deinstalleren door kemkens en m terug te nemen.

Dit is de eerste periode dat ik m goed kan testen (geplaatst eind februari), en het is door de verpeste firmware net een veel te dure klokthermostaat die ik dan bij de gratie van God met mijn telefoon vast aan kan zetten.

De lakse houding van nest (Google dus) en gebrekkige informatie (lees het ontbreken ervan) wekt ook weinig vertrouwen.

Dan daarna maar een honeywell round connected ofzo nemen
Wat werkt er dan eigenlijk niet voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardverschoo
Voorverwarmen, auto afwezig, tijd tot temperatuur, en regelmatig wegvallende heatlink. Overshoots van 1 a 1.5 graad zijn ook frequent.
Allemaal sinds de update, daarvoor nog niet veel hoeven stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 09:44

Preaper

...

Vandaag heb ik geprobeerd om zelf de Nest thermostaat te installeren (3e generatie). Ik heb een AWB Thermomaster 3HR 28T uit 2004. Ik kwam een heel eind maar uiteindelijk werkt met de Nest thermostaat het warme tapwater niet(C.V. werkte wel goed). De ketel wil met de Nest thermostaat niet in boiler-bedrijf gaan - dat wil zeggen dat de ketel op de 'C.V. zonder warm tapwater'-modus gaat en ik hem er niet vanaf kan halen.

Dit probleem herken ik, want de thermostaat die er reeds op zat (Ramses 850 top - tevens OpenTherm) produceerde hetzelfde probleem zodra hij de ketel op 'eco mode' probeerde te zetten. Het terugplaatsen van de Ramses thermostaat heeft het warme tapwater weer mogelijk gemaakt (zolang ik de eco modussen vermijd) - dus ik heb niets gesloopt.

Het viel mij al op dat ik als 'soort apparaat' moet kiezen voor een 'ander apparaat' ipv combiketer. Dan krijg ik meer instelmogelijkheden voor tapwater (o.a. dat dit ook via opentherm moet worden geregeld), maar geen enkele combinaties van instellingen heeft er toe geleid dat de ketel op 'C.V. & tapwater'-modus springt

Ik objecteer, u eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_

Hulkr_

Hulkr_

Preaper schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:45:
Vandaag heb ik geprobeerd om zelf de Nest thermostaat te installeren (3e generatie). Ik heb een AWB Thermomaster 3HR 28T uit 2004. Ik kwam een heel eind maar uiteindelijk werkt met de Nest thermostaat het warme tapwater niet(C.V. werkte wel goed). De ketel wil met de Nest thermostaat niet in boiler-bedrijf gaan - dat wil zeggen dat de ketel op de 'C.V. zonder warm tapwater'-modus gaat en ik hem er niet vanaf kan halen.

Dit probleem herken ik, want de thermostaat die er reeds op zat (Ramses 850 top - tevens OpenTherm) produceerde hetzelfde probleem zodra hij de ketel op 'eco mode' probeerde te zetten. Het terugplaatsen van de Ramses thermostaat heeft het warme tapwater weer mogelijk gemaakt (zolang ik de eco modussen vermijd) - dus ik heb niets gesloopt.

Het viel mij al op dat ik als 'soort apparaat' moet kiezen voor een 'ander apparaat' ipv combiketer. Dan krijg ik meer instelmogelijkheden voor tapwater (o.a. dat dit ook via opentherm moet worden geregeld), maar geen enkele combinaties van instellingen heeft er toe geleid dat de ketel op 'C.V. & tapwater'-modus springt
Ik had dit dus ook. Ik heb nu voor 'andere ketel' gekozen en bij warm water heb ik voor aan/uit gekozen in plaats van opentherm. Nu heb ik overal warm water en sprong mijn ketel op de goede modus. Ik krijg nu wel de afbeelding van een druppel water op de Nest ipv het welbekende blaadje. Weet iemand waarom dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/support-assets.nest.com/images/Amber/a2-bacteria-prevention/a2-bacteria-icon.png

Dat logo?

Dat heeft te maken met Legionella-preventie, maar is eigenlijk alleen relevant bij boilers en niet zozeer bij combiketels. Je Nest instellen op aan/uit zou wel kunnen verklaren waarom 'ie denkt dat 'ie een boiler heeft als ik dat artikel zo lees tho.

[ Voor 25% gewijzigd door Osiris op 09-12-2015 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik ben zelf nogal een nOOb op dit gebied (maar wel aan het inlezen), en ben toch maar even bij de ketel gaan zitten om te kijken wat deze nu doet wanneer ik van 19 graden naar 20 graden wil.

Remeha Avanta samen met de Nest V3 ingesteld op 75 graden aanvoer. Bij mij komt de T1 (=aanvoer) niet hoger dan zo'n 40 graden hij gaat dus zeker niet vol gas wat mij wel opvalt is dat de T2 op een gegeven moment wel erg dicht bij T1 komt daarna schakelt de ketel ook af.

In mijn geval gaat de ketel dus zeker niet volgas naar 75 graden stoken, maar doet de ketel dit nu zelf of doet de nest dat....

• Hulkr_

Hulkr_

Hulkr_

Osiris schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:31:
[afbeelding]

Dat logo?

Dat heeft te maken met Legionella-preventie, maar is eigenlijk alleen relevant bij boilers en niet zozeer bij combiketels. Je Nest instellen op aan/uit zou wel kunnen verklaren waarom 'ie denkt dat 'ie een boiler heeft als ik dat artikel zo lees tho.
Ah ok. Gezien ik geen boiler heb kan ik dus net zo goed die preventie uitschakelen toch? Gezien een combiketel (want dat blijft het) dat automatisch schijnt te doen.

• Osiris
  • Niet online
Jur schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:58:
Ik ben zelf nogal een nOOb op dit gebied (maar wel aan het inlezen), en ben toch maar even bij de ketel gaan zitten om te kijken wat deze nu doet wanneer ik van 19 graden naar 20 graden wil.

Remeha Avanta samen met de Nest V3 ingesteld op 75 graden aanvoer. Bij mij komt de T1 (=aanvoer) niet hoger dan zo'n 40 graden hij gaat dus zeker niet vol gas wat mij wel opvalt is dat de T2 op een gegeven moment wel erg dicht bij T1 komt daarna schakelt de ketel ook af.

In mijn geval gaat de ketel dus zeker niet volgas naar 75 graden stoken, maar doet de ketel dit nu zelf of doet de nest dat....
Hmm, interessant.. Zelf aangelegd of laten aanleggen? Hier namelijk dezelfde combinatie.. Volgens Nest Twitter moet ik maar contact opnemen met m'n Nest Pro.. :') Ja zeg, ben niet van de liefdadigheid danwel werkverschaffing.. Zoiets zou toch gewoon moeten werken? :X

Morgen komt er toevallig iemand even langs voor een ketelcontrole (servicebeurt bij een servicecontract), wellicht heeft die d'r verstand van :P
Hulkr_ schreef op donderdag 10 december 2015 @ 00:02:
[...]

Ah ok. Gezien ik geen boiler heb kan ik dus net zo goed die preventie uitschakelen toch? Gezien een combiketel (want dat blijft het) dat automatisch schijnt te doen.
Legionella is bij een combiketel niet relevant idd want hij koelt óf wel weer af óf doet 't zelf automatisch als je 't op zo'n comfort-setting hebt staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 10-12-2015 00:14 ]

• Hulkr_

Hulkr_

Hulkr_

Osiris schreef op donderdag 10 december 2015 @ 00:13:

Legionella is bij een combiketel niet relevant idd want hij koelt óf wel weer af óf doet 't zelf automatisch als je 't op zo'n comfort-setting hebt staan.
Comfort-setting? die zit er bij mij niet op hoor ;) ketel is van 2003.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Osiris schreef op donderdag 10 december 2015 @ 00:13:
[...]

Hmm, interessant.. Zelf aangelegd of laten aanleggen? Hier namelijk dezelfde combinatie.. Volgens Nest Twitter moet ik maar contact opnemen met m'n Nest Pro.. :') Ja zeg, ben niet van de liefdadigheid danwel werkverschaffing.. Zoiets zou toch gewoon moeten werken? :X

Morgen komt er toevallig iemand even langs voor een ketelcontrole (servicebeurt bij een servicecontract), wellicht heeft die d'r verstand van :P
Je kan zeggen wat je wil, maar Nest heeft zich mooi ingedekt door te stellen dat installatie door een pro moet gebeuren.

En met de instelmogelijkheden van moderne ketels is dat ergens ook niet zo raar. Bij mijn ouders is laatst ook gesleuteld aan de watertemperaturen en dat schijnt een stuk meer comfort gebracht te hebben. Dat stond helemaal los van hun thermostaat.

#team_UTC+1

• Osiris
  • Niet online
Dat iets beter kan, sure, da's algemeen bekend :P Genoeg blogs over CV-tuning te vinden.. ;)

Maar dat basale features niet meer werken, omdat je per se klauwen vol geld uit moet geven aan een LBO-zwakstromer waar Nest een leuk contractje mee heeft gesloten, zodat 'ie ook leuke inkomsten heeft? Nee dank je..

• maxnl
Je krijgt wel een hogere water temperatuur als je de thermostaat meer dan een graadje verhoogt?

Ook met de knoppen van je radiatoren gespeelt?

Dat niet de ketel zijn warme water niet kwijt kan, omdat ze dicht staan.
Of dat een kleine radiator dichtbij de ketel juist zo ver open staat dat het hete water te snel weer terug bij de ketel is.

---
Je kan zeggen wat je wil, maar Nest heeft zich mooi ingedekt door te stellen dat installatie door een pro moet gebeuren.
Ja, commercieel wel slim.
Klanten die afhankelijk van een monteur zijn zullen hem ook waarschijnlijk minder makkelijk van de muur trekken en terug sturen... :/

• Osiris
  • Niet online
Jur schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:58:

N.a.v. je post heb ik alles hier ook maar eens op 75 °C ingesteld, beginnende bij de Nest.. Avanta bleef maar 60 °C aangeven als t1.. Dus ik denken, hmm, raar, misschien kan de Nest dan de CV-ketel niet overriden ofzo? Dus ook de Avanta's "P1" op `75` gezet.. Blijft 'ie alsnog op 60 °C branden 8)7

Nu kan dat natuurlijk alsnog de Nest zijn die bijdehand is en "modulerend" bezig is, maar in dit geval stookt 'ie alsnog "snikheet" (vooruit, niet de max) toen m'n huisgenote de thermostaat een hele graad hoger heeft gezet.. Van lauwwarm "onderhoudswarmte" is geen sprake -O-

Verwijderd

Heerlijk, gisterenavond de simpele Round Modulation er weer op uit het jaar nul. Kan een Nest (v2) van 200+ EUR niet tegenop. Lekker weer moduleren en gewoon netjes richting ingestelde temp. Snap het verhaal van Nest ook even niet dat een v3 dat moduleren zou moeten leren wat hierboven staat. Als je een halve graad of graad wil verwarmen zou hij toch meteen moeten gaan moduleren?

Bij onze Intergas ketel kun je op het display meteen zien op welke temp hij zit. Met de oude thermostaat weer netjes 40 - 50 graden als er maar 0,5 of 1 graad bij moet.

Verwijderd

Ik bestel net een Nest v3, thuis nog in een verbouwing van nieuw huis, nieuwe Intergas er in, vloerverwarming komt er pas over anderhalf week in (grote verbouwing)

Is het wijs hem nu al aan te sluiten, doe nu gewoon de kabels verbinden als ik even wat warmte wil boven (woon ik tijdelijk) of zal ik dat pas doen als alles is zoals t het is zodat hij zichzelf niet verkeerd inleert?

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 16:27
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:13:
Ik bestel net een Nest v3, thuis nog in een verbouwing van nieuw huis, nieuwe Intergas er in, vloerverwarming komt er pas over anderhalf week in (grote verbouwing)

Is het wijs hem nu al aan te sluiten, doe nu gewoon de kabels verbinden als ik even wat warmte wil boven (woon ik tijdelijk) of zal ik dat pas doen als alles is zoals t het is zodat hij zichzelf niet verkeerd inleert?
Je kunt de Nest gewoon een reset geven zodat hij opnieuw begint met leren. Dit kun je dan doen op het moment dat alles is zoals het is.

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:26

djbarney

XBL: DeejayBarney

ik heb ook wel interesse in een nest v3, om een AWB ThermoElegance 4 mee te gaan bedienen. Heb daar nu nog niet de opentherm module in hangen, maar dat is geen heel grote of spannende aanschaf geloof ik. Gebaseerd echter op jullie bevindingen, wacht ik wel nog even af of Nest daadwerkelijk hun zaakjes op orde krijgt.

• maxnl
Osiris schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:37:
N.a.v. je post heb ik alles hier ook maar eens op 75 °C ingesteld, beginnende bij de Nest..
Gok dat de Nest slechts eenmalig commando stuurt om temperatuur aan te passen, en je dus eerst het absolute maximum op de ketel aan moet passen wil dat slagen.

[YouTube: http://youtu.be/x5aYXlQhjaU/]

Hier zit ie toch echt nog steeds binnen een paar minuten op de ingestelde voorloop/supply temperatuur van 65 te stoken, en blijft dat aanhouden, voor een half graadje ruimte temperatuur verhoging...

• Osiris
  • Niet online
Hm, goeie theorie.. :D Zo eens kijken zodra de servicemonteur klaar is.. Nu toch alweer een uurtje bezig :X

Ja inderdaad, dan stookt 'ie wel doodleuk verder dan 60 °C. Hij sloeg alleen af voordat 'ie bij de 75 was.. Wel suf, want ik dacht dat OpenTherm de settings van je CV-ketel zouden moeten kunnen "overrulen". Maar blijkbaar is dat bij de Avanta niet 't geval, althans, niet de max?

En gaat ook wel weer prima terug naar 60 °C als je dat instelt op de Nest..

[ Voor 65% gewijzigd door Osiris op 10-12-2015 13:04 ]

Verwijderd

Dag allemaal,

Ik heb deze week een Nest thermostaat 3de generatie gekocht om aan te sluiten op mijn De Dietrich MCA 35/40 combiketel.

Na heel wat gepruts heb ik hem aan het werk gekregen, behalve een draadloze verbinding, dat doet ie niet. Hij gaf wel aan via de draden de heatlink te vinden. Omwille van lage batterij maakte hij ook geen verbinding met de WiFi.

Plots verscheen er de boodschap 'Nest kan uw apparaat niet goed bedienen' en bleef hij vastzitten in het proberen draadloos te verbinden met de heatlink.

Iemand al ervaringen gehad hiermee? Advies? Of gewoon een kwestie van geduld?

Thanks!

• Sepio
Is er iemand die de Nest thermostaat V3 gebruikt in combinatie met Fibaro HC2. Ik heb de nest plugin toegevoegd en daar mijn email adres en wachtwoord toegevoegd.

Dit heb ik opgeslagen en daarna heb ik op de "Get Devices" knop gedrukt. Vervolgens gebeurt er weinig.

Ps. De nest zit op mijn publieke WiFi netwerk en de Fibaro op mijn privé LAN netwerk. Volgens mij maakt dit niet uit aangezien ik verwacht dat de plug-in een webservice op internet raadpleegt. En op internet kunnen ze alle twee.

---

Het probleem is inmiddels opgelost. Ik had in mijn wachtwoord een & teken. Na deze vervangen te hebben door een ander symbool lukte het de Fibaro opeens om wel te connecteren. Vervolgens worden er 1 master en drie Slave devices toegevoegd, namelijk de thermostaat, de temperatuur sensor en een luchtvochtigheids sensor.

Ik vermoed dat de plug-in het wachtwoord niet goed escaped. Een & teken in is een url een scheiding teken van de verschillende variabelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Sepio op 10-12-2015 13:10 ]

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 10:41

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:38:
Dag allemaal,

Ik heb deze week een Nest thermostaat 3de generatie gekocht om aan te sluiten op mijn De Dietrich MCA 35/40 combiketel.

Na heel wat gepruts heb ik hem aan het werk gekregen, behalve een draadloze verbinding, dat doet ie niet. Hij gaf wel aan via de draden de heatlink te vinden. Omwille van lage batterij maakte hij ook geen verbinding met de WiFi.

Plots verscheen er de boodschap 'Nest kan uw apparaat niet goed bedienen' en bleef hij vastzitten in het proberen draadloos te verbinden met de heatlink.

Iemand al ervaringen gehad hiermee? Advies? Of gewoon een kwestie van geduld?

Thanks!
Hoe ziet je aansluiting er op de Heatlink uit?

-= Very annoying forum person =-

• Sepio

Mijn ketel is de Agpo Econpact 225C en voor zover ik kan zien werkt het moduleren prima.
Vandaag was ik thuis en de radiator bleef de hele dag handwarm en hield het huis goed op een constante temperatuur.

In het menu van mijn ketel is een optie met nr "9." met de omschrijving "Modulatie percentage cv-pomp". Tijdens het op temperatuur houden van het huis staat die rond de 30%. Als ik de thermostaat hoger zet dan gaat ie naar maximaal 90%.

De ingestelde cv-temperatuur staat gedurende zo'n 30 procent fase rond de 42 graden. De aanvoer is rond de 40 graden.

Voordat ik een modulerende thermostaat had, was mijn radiator of heet of koud. Ik ben dus erg tevreden met de thermostaat.

Ps. Dit is de eerste dag dat ik deze thermostaat gebruik.
Ps2. Ik heb in de heatlink de aarde van de stroomkabel aangesloten op de aarde terminal links naast T1. Dit staat expliciet vermeld in de handleiding. Geen idee of dit een rol speelt bij het moduleren maar ik wilde dit toch even voor de zekerheid melden.

[ Voor 16% gewijzigd door Sepio op 10-12-2015 16:55 ]

• Sepio
master_viper schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:04:
[...]

Hoe ziet je aansluiting er op de Heatlink uit?
Hierbij een foto van mijn aansluiting. Ik heb dus voor de opentherm opgezet gekozen.

De stroomkabel links gaat naar een geaard stopcontact. De middelste kabel gaat naar de ketel. De rechter kabel gaat naar de thermostaatadapter beneden. Ik heb de T1 op de heatlink ook in de T1 van de thermostaat adapter gedaan. Idem voor de T2. De gele kabeltjes zijn nergens aangesloten (van de 3 aderige kabel waren dus maar 2 aders nodig).

[ Voor 3% gewijzigd door Sepio op 10-12-2015 17:08 ]

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 20:31
Dat is (buiten de aarde, die ik niet aangesloten heb) exact hoe ik het ook heb :) En bij mij werkt het tot nu toe ook prima.

[ Voor 13% gewijzigd door tcviper op 10-12-2015 17:14 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Osiris
  • Niet online
* Osiris vindt die aarding daar aan die OT-kant echt te suf voor woorden TBH.. Ik had de aarde-draad namelijk al kortgeknipt :+ Nu hangt 'ie d'r zonder aan :P Then again.. Ook zonder 3 A smeltveiligheid :+

• hardtarget
Kan het toch zo zij dat de OT1 en OT2 polariteits gevoelig zijn?

Ik had dat al eerder gevraagd in dit topic, masr geen antwoord op gekregen.

In de handleiding staat dat de polariteit bij T1 en T2 niet uitmaakt, ondanks gelijkstroom.

Op mijn intergas ketel zit de OT aansluiting op 11 en 12. 12 is bij mij de +

• maxnl
Sepio schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:28:
Mijn ketel is de Agpo Econpact 225C en voor zover ik kan zien werkt het moduleren prima.
Vandaag was ik thuis en de radiator bleef de hele dag handwarm en hield het huis goed op een constante temperatuur.

In het menu van mijn ketel is een optie met nr "9." met de omschrijving "Modulatie percentage cv-pomp". Tijdens het op temperatuur houden van het huis staat die rond de 30%. Als ik de thermostaat hoger zet dan gaat ie naar maximaal 90%.

De ingestelde cv-temperatuur staat gedurende zo'n 30 procent fase rond de 42 graden. De aanvoer is rond de 40 graden.

Voordat ik een modulerende thermostaat had, was mijn radiator of heet of koud. Ik ben dus erg tevreden met de thermostaat.
Gaat de CV-temperatuur sneller omhoog als je de thermostaat flink hoger zet in vergelijking tot als je maar een half graadje doet?

En de aan/uit thermostaat die je vroeger had, zat wel op dezelfde ketel aangesloten?
Heb even de handleiding van je ketel erbij gezocht, om te kijken of er wellicht nog andere verschillen met mijn eigen keteltje zijn.
En wat me opviel is dat jouw ketel een instelling lijkt te hebben die het ophogen van de water temperatuur standaard tot 2 graden per minuut beperkt.
3 Cv-stijgingslijn (aanvoertemperatuur) 2 oC/minuut
Dat heeft mijn Remeha niet.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

hardtarget schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:02:
Kan het toch zo zij dat de OT1 en OT2 polariteits gevoelig zijn?

Ik had dat al eerder gevraagd in dit topic, masr geen antwoord op gekregen.

In de handleiding staat dat de polariteit bij T1 en T2 niet uitmaakt, ondanks gelijkstroom.

Op mijn intergas ketel zit de OT aansluiting op 11 en 12. 12 is bij mij de +
voor zover ik gemerkt heb is dit inderdaad zo.

• hardtarget
master_viper schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:14:
[...]

voor zover ik gemerkt heb is dit inderdaad zo.
Dus als ik die 2 zou omdraaien werkt het wel modulerend?

• Osiris
  • Niet online
Lijkt me sterk.

OpenTherm werkt of werkt niet. Ik kan via OpenTherm namelijk probleemloos allerlei settings via Nest instellen, zoals de "voorloop"-temperatuur en de temperatuur van m'n warme water. Dat zou allemaal niet mogelijk moeten zijn als hij puur in een niet-OpenTherm "aan/uit"-modus zou werken.

• hardtarget
Osiris schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:24:
Lijkt me sterk.

OpenTherm werkt of werkt niet. Ik kan via OpenTherm namelijk probleemloos allerlei settings via Nest instellen, zoals de "voorloop"-temperatuur en de temperatuur van m'n warme water. Dat zou allemaal niet mogelijk moeten zijn als hij puur in een niet-OpenTherm "aan/uit"-modus zou werken.
Heb zojuist de draden omgewisseld, maakt inderdaad geen verschil.
Wat mij net nog wel opviel was dat de ketel niet nadraait nadat de temp bereikt is.

Op de ketel staat een nadraaitijd van 5 minuten. Met de oude thermostaat draaide hij wel gewoon 5 minuten na

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik heb net even als test mijn oude Honeywell thermostaat aangesloten via OpenTherm.
Gemeten = 19
Ingesteld = 19,5
Resultaat: ketel gaat netjes verwarmen op 50 graden

Daarna gemeten: 19
Ingesteld: 21
Resultaat: ketel gaat volle kracht op 80 graden verwarmen.

Met andere woorden, mijn ketel werkt perfect, mijn oude thermostaat kan dus modulerend de CV aansturen, conclusie: Nest is ruk en gaat volgende week terug.
Ik ga een Tado kopen :)

• Osiris
  • Niet online
Ik ga True Radiant eens uitzetten.. Misschien dat Nest way too optimistic is over dat gedoe.. Mss dat ie zonder wel zachtjes bij gaat stoken.. Zou raar zijn, maar wie weet.

Overigens begint 'ie nu weer te klagen over dat 'ie geen draadloze verbinding kan maken met de Heat Link.. /me ZUCHT *.. |:( Je hebt #)(*() twee frikkin' kabeltjes erheen lopen! Ik weet niet hoeveel gigabyte per seconde die apparaten met elkaar willen communiceren, maar de achterlijke #($)*#)(*$( die verzonnen heeft dat het per se verplicht draadloos moet, zouden ze moeten fusilleren :/

Ah kijk, netjes. Nest wil er via Twitter over meedenken/meekijken. Hopelijk kunnen ze remote dat ding debuggen en zo uitvissen wat er precies aan scheelt :)

[ Voor 94% gewijzigd door Osiris op 10-12-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Osiris schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:24:
Lijkt me sterk.

Wanneer de OT 1 en 2 omwissel werkt mijn ketel zeker, signaal wordt ontvangen. Echter slaat hij ook direct weer uit. Bij (voor mij) juiste aansluiting werkt alles perfect. Echter ongeacht OT1 en 2, geen modulatie. Het is of aan, of uit.

Begin mij zo langzamerhand af te vragen of er iemand is met een v3 waar wel gemoduleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:22
Ik geloof dat iedereen zich hier onderhand afvraagt of er gemoduleerd wordt. Ik had icm een Chronotherm Modulation ook een OTGW, met de komst van de Nest heb ik de OTGW gelijk verkocht.Ik kan het dus niet meer controleren.
Wat ik met de Chronotherm zag is dat de control setpoint ook meestal alles of niks was.Het is de ketel die volgens mij uiteindelijk gaat moduleren op basis van verschil in aanvoer en retour temperatuur.

Het gedrag van de Nest komt bij mij vrijwel overeen met de Chronotherm, ik vind dat het instellen van de aanvoer temperatuur op de Nest achterwege gelaten mag worden, dat geeft aleen maar verwarring.

[ Voor 3% gewijzigd door pjeterinfo op 11-12-2015 08:43 ]

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sepio schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:28:
[...]

Mijn ketel is de Agpo Econpact 225C.....

Dan lijkt hij idd te moduleren, want pompmodulatie zit vaak gekoppeld aan brandermodulatie.
Wel leuk dat jij die modulatie van je pomp kunt uitlezen, terwijl er helemaal geen modulerende pomp in een 225C zit ;)
Die heeft gewoon een ouderwetse 3 standen pomp, twee stuks zelfs......

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_

Hulkr_

Hulkr_

Ik heb dus mijn Nest moeten instellen op aan/uit wat betreft water en voor verwarming staat hij op OpenTherm. Toch wil hij een schema hebben voor warm water en buiten dat schema werkt het warm water inderdaad niet. Gezien ik die instelling op aan/uit heb hoeft er toch geen schema voor worden gebruikt? Hij gaat toch alleen aan als er vraag is. Dat zou toch prima 24u per dag kunnen zijn? Ik heb namelijk een combiketel en geen boiler die verwarmt moet worden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Hulkr_ schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:00:
Ik heb dus mijn Nest moeten instellen op aan/uit wat betreft water en voor verwarming staat hij op OpenTherm. Toch wil hij een schema hebben voor warm water en buiten dat schema werkt het warm water inderdaad niet. Gezien ik die instelling op aan/uit heb hoeft er toch geen schema voor worden gebruikt? Hij gaat toch alleen aan als er vraag is. Dat zou toch prima 24u per dag kunnen zijn? Ik heb namelijk een combiketel en geen boiler die verwarmt moet worden. Iemand een idee?
Zo heb ik het ook ingesteld voor warm water. Werkt prima.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardverschoo
Ik heb gisteren een zeer prettig gesprek gehad met de klantenservice van essent.

Zij hebben me een keurige oplossing geboden voor de aanhoudende problemen met mijn v2!

Daar kan de klantenservice van de firma Nest zeker wat van leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Oxellaar schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:58:
[...]

Dan lijkt hij idd te moduleren, want pompmodulatie zit vaak gekoppeld aan brandermodulatie.
Wel leuk dat jij die modulatie van je pomp kunt uitlezen, terwijl er helemaal geen modulerende pomp in een 225C zit ;)
Die heeft gewoon een ouderwetse 3 standen pomp, twee stuks zelfs......
Maar dit is met een Next v3?
Dus dat zou betekenen dat moduleren dus technisch wel mogelijk is, maar dat het aan de ketel ligt of dit wel of niet gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-10 07:55
Erg vreemd allemaal, die modulerende problemen die mensen melden.
Ik heb de V3 nu ongeveer een week hangen, en werkt naar mijn gevoel perfect.
In de ochtend start de netst eerder met verwarmen dan de opgegeven tijd.
Gaande weg in de dag worden de radiatoren nooit extreem heet (tenzij ik de temperatuur heel hoog instel)
Einde dag gaat de Nest netjes eerder stoppen dan het schema omdat het altijd nog wel even warm blijft thuis.

Alleen de auto-away heb ik uitgezet.
Als ik in de ochtend na mijn werk ga, schakelt het systeem uit na een uurtje. En dat vindt mijn vrouw en dochter weer niet leuk als zij drie minuten later uit bed komen :)

Nest V3
Remeha Avanta CW4 (zeven jaar oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
richardverschoo schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:25:
Ik heb gisteren een zeer prettig gesprek gehad met de klantenservice van essent.

Zij hebben me een keurige oplossing geboden voor de aanhoudende problemen met mijn v2!

Daar kan de klantenservice van de firma Nest zeker wat van leren!
Dan zijn wij allemaal wel benieuwd wat die oplossing is? :)
Pagina: 1 ... 11 ... 72 Laatste