[Uitdaging] Nest aan de tand voelen n.a.v. artikel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Geachte redactie,

Ik denk dat ik een uitdaging voor jullie heb :P

De laatste tijd vertoef ik vaak in het volgende GoT-topic: DRaakje in "Nest Thermostaat Topic"

En wel omdat ik recentelijk een Nest Learning Thermostat heb aangeschaft ;)

Erg leuk om te zien dat Tweakers daar óók aandacht aan heeft besteed: nieuws: Nest brengt nieuwe versie uit met OpenTherm-ondersteuning

Alleen wat jammer is, is dat we niet het idee krijgen dat 'ie echt moduleert. Terwijl dat nou juist zo'n "semi-unique selling point" voor deze nieuwe versie was, nietwaar?

En tja, het motto van Tweakers is wat ik begrijp toch echt "Wij stellen technologie op de proef" ;)

Vandaar dat ik jullie uitdaag!

Maak van jullie artikel méér dan alleen een één-op-één doorgezet persbericht/reclame-artikel van resp. voor Nest! Bekijk ook de vage antwoorden van de Nest-helpdesk zelf. (Lees ook de reacties in het topic, want dat laatste antwoord staat lijnrecht tegenover wat ze zélf claimen m.b.t. OpenTherm en moduleren..)

Kortom, dit lijkt me een uitgewezen onderwerp om Nest eens over op te bellen vanuit een positie die nét even ietswat meer "macht" heeft dan arme usertjes/klanten en ze te onderwerpen aan een kruisverhoor >:) Want aan een peperdure kwikthermostaat die toevallig aan 't internet kan hangen hebben we vrij weinig, nietwaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Hi Osiris,

Interessant en de bevindingen van de gebruikers druisen inderdaad rechtstreeks in tegen wat we eerder van Nest te horen kregen. We gaan contact met ze opnemen en graag nemen we contact met jou of andere users op voor meer detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Zelf heb ik uiteraard ook contact met Nest opgenomen via de e-mail, gisteren om precies te zijn. Binnen één werkdag zouden ze antwoorden, volgens de automatische reply. Ben erg benieuwd naar hun antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:47

bonyuri

Investigator!

Zo lang er een statement komt van Nest dat modulatie inderdaad (nog) niet werkt ben ik al gelukkig.
Dan kan ieder voor zich nog bepalen of hij het product wil terugsturen, of wil wachten op eventuele firmware updates die het wel (hopelijk) mogelijk maken.
Goeie zaak!

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
bonyuri schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:15:
Zo lang er een statement komt van Nest dat modulatie inderdaad (nog) niet werkt ben ik al gelukkig.
Dan kan ieder voor zich nog bepalen of hij het product wil terugsturen, of wil wachten op eventuele firmware updates die het wel (hopelijk) mogelijk maken.
Goeie zaak!
Ik verwacht inderdaad vooral een eerlijk en serieus antwoord van Nest. De antwoorden die ik zag in het topic waren dermate vaag dat je ernstige twijfels bij óf de desbetreffende medewerker krijgt óf bij het bedrijf/product an sich en dat laatste lijkt me niet de bedoeling. :)

Ook hoop ik op een antwoord wat vertrouwen uitstraalt in Nest m.b.t. toekomstbestendigheid van het product: een duidelijke timeline m.b.t. eventuele te verwachten updates. Als ik daar bijv. een jaar op zou moeten wachten, dan heeft 't niet veel nut en de 30-dagen-retourneer-periode eindigt natuurlijk ook een keertje.. ;)

Overigens is er ook al een thread over op het Support-forum van Nest zelf: https://community.nest.com/thread/11655

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 09-12-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:10
Ook al ben ik nog steeds fan van Nest en heb ik weinig problemen (met v3 en opentherm) thuis, toch moet ik de heren hier gelijk geven en zou graag verbeteringen willen zien. Nest NL reageert inderdaad nergens op (twitter, facebook, email) en dat is heel erg jammer. Het is prima als ze het op gaan lossen met een firmware update, maar dat ze dat dan aub communiceren en ook vertellen wanneer de update komt, zodat iedereen weet waar die aan toe is. Nu gebeurt er niks vanuit Nest, het enige wat hun communiceren is reclame.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Is er vanuit de redactie al contact opgenomen met Nest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:06
hardtarget schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:07:
Is er vanuit de redactie al contact opgenomen met Nest?
Yep, we zijn er mee bezig :)

Ik niet persoonlijk, dus inhoudelijk kan ik er nog niets over zeggen, maar het loopt. We zullen jullie op de hoogte houden.
Pagina: 1