Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:32
HeroS schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:17:
[...]

Hier hetzelfde probleem...kan het zijn dat ik Nest opnieuw toestemming moet geven?
Je moet iets aanpassen in het script, de weather website vereist sinds een paar dagen een api waarop je moet inloggen. Als je in de scripteditor naar de foutmelding kijkt en de link daarin volgt krijg je uitleg hoe dit op te lossen. Daarna werkt het weer. Het ligt dus niet aan Nest of de google spreadsheet. Je kan trouwens ook de hele weather parameters uit het script slopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 22:54
Kan zo niet wachten op een fatsoenlijke nieuwe thermostaat (Liefst Nest), zodat we eindelijk in ons Fibaro Domotica systeem (Nest zit daarin als plugin), en met onze Nest Protects alles kunnen laten samenwerken. Daarnaast ook nog mooie Apple Watch apps voor Nest, dus er zijn genoeg redenen. Alleen blijf ik nu echt even wachten denk ik ivm geen OpenTherm ondersteuning, en wil mijn ketel niet constant aan/uit hebben.

Ben vooral ook wel klaar met 'Toon' van Eneco, dat ding krijgt met iedere update meer bugs en met zonnepanelen werkt het niet juist, plus heb geen zin om maandelijks te betalen meer voor zo'n dienst.

[ Voor 19% gewijzigd door tcviper op 22-10-2015 13:56 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:15 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Ik lees veel reacties over Opentherm wat veel zuiniger zou moeten zijn, echter nergens cijfers om dit te bewijzen. Beetje jammer. Ik heb namelijk begrepen dat het niet zoveel scheelt.

Comfort.. tja dat is mede afhankelijk van de gevoeligheid van je aan/uit thermostaat. Als de verschillen erg groot worden (bijv. -1 / +1) dan zul je het best vernemen. Plaats een aan/uit thermostaat die wat eerder aan springt en, net als de nest op tijd uitspringt om niet veel te warm te worden, dan valt het wel een beetje mee.

Ik gebruik met mijn huidige domme thermostaat ook aan/uit en heb de temp op de thermostaat voor de verwarming nooit op max staan. Ik heb geen problemen met het comfort op deze manier, omdat mijn temps niet zoveel schommelen.

Heb nu ook een code om de nest bij Essent te bestellen (aanpassing contract). Deze code is nog 5 maanden geldig maar ik hoopte eigenlijk dat de V3 binnen die tijd leverbaar zou worden. Nest geeft in een reactie op een post op hun facebook echter aan dat de V3 voorlopig alleen voor de USA markt is.
Ik twijfel nog even of ik moet wachten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Gadgeteer schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:04:
Ik lees veel reacties over Opentherm wat veel zuiniger zou moeten zijn, echter nergens cijfers om dit te bewijzen. Beetje jammer. Ik heb namelijk begrepen dat het niet zoveel scheelt.

Comfort.. tja dat is mede afhankelijk van de gevoeligheid van je aan/uit thermostaat. Als de verschillen erg groot worden (bijv. -1 / +1) dan zul je het best vernemen. Plaats een aan/uit thermostaat die wat eerder aan springt en, net als de nest op tijd uitspringt om niet veel te warm te worden, dan valt het wel een beetje mee.

Ik gebruik met mijn huidige domme thermostaat ook aan/uit en heb de temp op de thermostaat voor de verwarming nooit op max staan. Ik heb geen problemen met het comfort op deze manier, omdat mijn temps niet zoveel schommelen.
Dan moet je toch eens wat meer googlen daarover, want iedereen snapt dat 'gemoduleerd' schakelen altijd beter is dan simpelweg aan of uit. Het verschil is dat bij aan/uit de thermostaat botweg zegt: "Ga nu aan" en de CV gaat op volle kracht knallen. Bij OpenTherm kan de thermostaat communiceren met de cv ketel waarbij er bijv met kleine beetjes ook verwarmd kan worden om bijv de temperatuur op peil te houden. Een modulerende verwarmingsregeling kan de branderhoogte van de ketel op verschillende standen laten branden.

Eens je een thermostaat met OpenTherm hebt gehad, merk je meteen verschil als je dan een thermostaat krijgt die dat niet heeft, helaas. Heb zelf vorig jaar ook met Nest gestoeid maar of onze verwarming was loeiheet of koud, terwijl die met een OpenTherm thermostaat gewoon constanter is.

Referenties:
- https://www.e-thermostaat.nl/help/faq/questions/21?locale=nl
- http://centrale-verwarmin...et-voordeel-cv-ketels.php

[ Voor 8% gewijzigd door tcviper op 22-10-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
tcviper schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:14:
[...]

Dan moet je toch eens wat meer googlen daarover, want iedereen snapt dat 'gemoduleerd' schakelen altijd beter is dan simpelweg aan of uit. Het verschil is dat bij aan/uit de thermostaat botweg zegt: "Ga nu aan" en de CV gaat op volle kracht knallen. Bij OpenTherm kan de thermostaat communiceren met de cv ketel waarbij er bijv met kleine beetjes ook verwarmd kan worden om bijv de temperatuur op peil te houden. Een modulerende verwarmingsregeling kan de branderhoogte van de ketel op verschillende standen laten branden.

Eens je een thermostaat met OpenTherm hebt gehad, merk je meteen verschil als je dan een thermostaat krijgt die dat niet heeft, helaas. Heb zelf vorig jaar ook met Nest gestoeid maar of onze verwarming was loeiheet of koud, terwijl die met een OpenTherm thermostaat gewoon constanter is.

Referenties:
- https://www.e-thermostaat.nl/help/faq/questions/21?locale=nl
- http://centrale-verwarmin...et-voordeel-cv-ketels.php
Ik weet wat het doet, ik wil graag feiten zien over dikke besparingen met OT. Via je links, zie ik geen feiten en cijfers over de besparingen (alleen Essent die zegt dat je marginaal KAN besparen).
Ik ben nog steeds aan oriënteren wat te doen, ik baal alleen een beetje van dat iedereen hier lijkt te weten dat OT zuiniger is, echter NIEMAND lijkt het te kunnen onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Gadgeteer schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:33:
[...]

Ik weet wat het doet, ik wil graag feiten zien over dikke besparingen met OT. Via je links, zie ik geen feiten en cijfers over de besparingen (alleen Essent die zegt dat je marginaal KAN besparen).
Ik ben nog steeds aan oriënteren wat te doen, ik baal alleen een beetje van dat iedereen hier lijkt te weten dat OT zuiniger is, echter NIEMAND lijkt het te kunnen onderbouwen.
Naja, er gaat een heel topic hier binnen Tweakers ook weer daarover: Nest Thermostaat, geen opentherm, een probleem?

Misschien word het tijd voor een 2e test :P Vooral omdat onze Bosch HR42 ketel blijkbaar zelf ook moduleert.

[ Voor 16% gewijzigd door tcviper op 22-10-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
tcviper schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:02:
[...]

Naja, er gaat een heel topic hier binnen Tweakers ook weer daarover: Nest Thermostaat, geen opentherm, een probleem?

Misschien word het tijd voor een 2e test :P Vooral omdat onze Bosch HR42 ketel blijkbaar zelf ook moduleert.
Dat schijnen meer moderne ketels te doen. ben inderdaad benieuwd of dat nog iets uitmaakt, aangezien de thermostaat bepaald of hij aan of uit moet staan. Hoe kan de ketel dan bijvoorbeeld bepalen dat 50% genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Gadgeteer schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:21:
[...]

Dat schijnen meer moderne ketels te doen. ben inderdaad benieuwd of dat nog iets uitmaakt, aangezien de thermostaat bepaald of hij aan of uit moet staan. Hoe kan de ketel dan bijvoorbeeld bepalen dat 50% genoeg is?
Ik heb geen idee, waarsch omdat ie 'leert' van wat ie moet doen bij aan/uit? Gok maar even hier.
Twijfel, twijfel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:54

HeroS

SmartHome Nerd

Gadgeteer schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:33:
[...]

Ik hou redelijk goed mijn gasverbruik bij (incl. graaddagen). Dus heb data van voor de Nest en data met Nest. Ik wil nog even deze winter afwachten tot een definitieve conclusie.

Maar als ik het nu moet zeggen...mijn verbuik is vrij wel gelijk gebleven. Hij is denk ik zelfs iets lager maar dit komt meer door de bewustzijn dat je ketel aanstaat. Daarnaast heb ik hem gekoppeld aan mijn domotica systeem zodat de nest weet dat ik niet thuis ben.

Qua comfort is de oude thermostaat (modulerent) absoluut de winnaar. Die stookte de boel gewoon iets gelijk matiger op.

Qua bedienings gemak en looks wint de nest weer.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
HeroS schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:37:
[...]

Ik hou redelijk goed mijn gasverbruik bij (incl. graaddagen). Dus heb data van voor de Nest en data met Nest. Ik wil nog even deze winter afwachten tot een definitieve conclusie.

Maar als ik het nu moet zeggen...mijn verbuik is vrij wel gelijk gebleven. Hij is denk ik zelfs iets lager maar dit komt meer door de bewustzijn dat je ketel aanstaat. Daarnaast heb ik hem gekoppeld aan mijn domotica systeem zodat de nest weet dat ik niet thuis ben.

Qua comfort is de oude thermostaat (modulerent) absoluut de winnaar. De stookt de boel gewoon iets gelijk matiger op.

Conclusie dus, zodra Nest opentherm gaat ondersteunen hebben we een winnaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
[...]

Qua comfort is de oude thermostaat (modulerent) absoluut de winnaar. De stookt de boel gewoon iets gelijk matiger op.

Zou dat comfort misschien nog iets beter worden door de temp van je verwarmingswater iets lager te zetten op je ketel?

Grof geld besparen ga ik toch niet met OT, ik zal dus de nest gewoon gaan bestellen eerdaags. Moet op korte termijn ook mijn ketel vervangen. Mocht de nest niet bevallen dan vervang ik direct ook de thermostaat tegelijk met de ketel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:17

Ethirty

Who...me?

[...]

Nest stookt inderdaad te platen wellicht warmer dan een ketel met OT, maar hij gaat ook eerder uit omdat hij weet hoe lang de rest-warmte effect heeft. Qua energie verbruik zal het elkaar inderdaad niet ver ontlopen, maar wel qua comfort als je dicht op de plaat zit.

Ik ga nu mijn 2e winter in met mijn Nest. Hiervoor ook een simpele aan-uit thermostaat op stadsverwarming en dan merk je qua comfort geen verschil. Wel op mijn verbruik, want het is altijd warm in huis maar de verwarming staat veel vaker uit. En ergens tel ik zo goedkoop mogelijk altijd een warm huis hebben ook als comfort mee.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Gadgeteer schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:53:
[...]

Zou dat comfort misschien nog iets beter worden door de temp van je verwarmingswater iets lager te zetten op je ketel?
Zou kunnen maar daar ga ik niet aan lopen kloten. Heb liever niet dat me ketel niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Gadgeteer: hier een complete test: https://hrubingh.wordpress.com/nest-thermostaat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
I rest my case. Die had ik inderdaad ook al eens gezien. Kwam ik tegen toen ik ging googelen omdat comfort merkbaar lager was. Die blog ondersteunt exact mijn ervaringen. Hier dus exact hetzelfde gedaan.
- het zal wel meevallen, wel een geinig ding
- hee, wel altijd koudere vloer
- hmm. Minder comfort
- jaar later weer een fatsoenlijke thermostaat, knetterstabiele temperatuur en dito vloer en dus comfort.
- conclusie, nest is niet van deze tijd en way overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

^^ mee eens, ik heb nu 2,5 jaar een Nest, het ziet er leuk uit maar het werkt slechter dan de gemiddelde thermostaat.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
Helaas werkt mijn spreadsheet niet meer. Ik krijg een foutmelding:
Request failed for https://czfe64-front01-ia...om/v2/mobile/user.xxxxxxx returned code 401 (line 310, file "")
Line 310 zit in de "getNestWeather" function. Als ik zelf naar de genoemde link browse krijg ik gewoon een witte pagina. Hoe kan ik dit weer aan de praat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
Fietsbel schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:25:
^^ mee eens, ik heb nu 2,5 jaar een Nest, het ziet er leuk uit maar het werkt slechter dan de gemiddelde thermostaat.
Is hij zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Lees die link van tcviper eens hierboven.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 21:56
Gadgeteer schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:53:
[...]

Grof geld besparen ga ik toch niet met OT, ik zal dus de nest gewoon gaan bestellen eerdaags. Moet op korte termijn ook mijn ketel vervangen. Mocht de nest niet bevallen dan vervang ik direct ook de thermostaat tegelijk met de ketel ;)
Ik heb het cv water op 47 graden het werkt perfect.
Ik heb in de woonkamer vloerverwarming en de rest radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-06 14:48
http://www.engadget.com/2...ing-thermostat-third-gen/

uitgebreide nextgen nest review (uit de states)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Voor ons is dat exact gelijk aan vorige model, sowieso zeggen die US reviews weinig daar hebben ze totaal andere systemen. Tis wachten op een EU variant met Opentherm, alleen dan denk ik dat Nest in Europa kan slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redman_nl
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 17:16
Ik heb momenteel zo'n 3de generatie in huis en daar kun je in de setup aangeven of je een aan/uit of een opentherm ketel hebt. Ik zal zsm eens een foto posten. Ik krijg de Nest helaas niet aan mijn bestaande account toegevoegd. Lijkt of hij niet in de juiste Service Environment kan komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Als dat inderdaad zo is, is het bizar dat ze die niet direct in de EU uitbrengen maar alleen in de US. Hier blijven ze maar verkondigen dat het niet nodig is. 8)7

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Sterker nog ik had via FB contact met Nest NL. En die geven aan dat V3 speciefiek US only is.
En dat er geen plannen zijn om deze naar europa te brengen.

Dit is wat ik terug kreeg op de vraag wanneer ik een v3 zou kunnen bestellen in NL:
Er komt geen 3e generatie Nest Learning Thermostat naar Nederland. De 3e generatie is exclusief voor de VS is en werkt niet op Europese systemen. Vorig jaar hebben we onze eerste Nest Learning Thermostat in Europa op de markt gebracht en tot op heden is dit de enige beschikbare Nest.

Er is geen informatie bekend over een nieuwe Nest Learning Thermostat in Europa. Indien je graag op de hoogte blijft van onze nieuwe ontwikkelingen, kan je jou aanmelden op onze nieuwsbrief.

[ Voor 65% gewijzigd door DarkSide op 04-11-2015 08:30 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat is dan ook pure marketing praat. Zeker Amerikaanse bedrijven doen geen enkele uitspraak over toekomstplannen als dit niet al via een press-release is aangekondigd.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10 12:44
beste nest gebruikers,

Sinds een week heb ik van onze woningbouw een intergas kombi compact 24/18a geinstalleerd gekregen deze is draadloos gekoppeld aan een honeywell T87RF thermostaat, de thermostaat wil ik vervangen voor een nest maar het is mij niet duidelijk of dit draadloos kan.
Is er iemand op dit forum die mij hier meer over kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redman_nl
Hier de beloofde screenshots van thermostaat en heatlink.

[ Voor 54% gewijzigd door Redman_nl op 05-11-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bizar, zelfs de interface is vertaald.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:21
Zo, nog even en mij Nest thermostaat komt binnen. Heb zelf een Daalderop Cube CV met warmtepomp. Deze werkt nu met een domme thermostaat omdat de regeling in de ketel blijkt te zitten dus ik zal geen opentrek gaan installeren waarschijnlijk.

Nu zit ik er aan te denken om ook enkele Nest Protect's te installeren ter vervanging van die lelijke nieuwbouw standaard rookmelders. Ik kan echter nergens vinden of het mogelijk is deze samen te installeren. Nu is de situatie zo dat als er een rookmelder afgaat ze alle 8! afgaan. Als ik nu de helft vervang en een van de Nest Protect's detecteert iets gaan dan alleen de Nest Protect's af of ook de andere 4? (zijn allemaal bedraad aangesloten)

De kinderen hebben rookmelders op de kamer en vooral daar is het erg prettig dat die niet door een vals alarm uit hun bed gegild worden. Mijn jongste (nu 4 jaar) heeft zeker 2 jaar angstig naar iedere rookmelder gekeken nadat die in ons huis door onverklaarbare rede afgingen en we ze pas na een paar minuten stil kregen. In het kantoor etc is dat niet zo erg en hoef ik niet direct de oude te vervangen om kosten te besparen.

Kom er via Nest en Google niet uit, dus als iemand hier ervaring hiermee heeft hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Redman_nl schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:48:
Hell yeah en al aangesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Redman_nl schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:48:
Dat is wel heel erg vet, laat ons eens even weten of dat allemaal goed werkt enzo, want dat is dus waar iedereen op zit te wachten :) Opentherm!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ligt het nu aan mij of is deze discussie opeens dood, nadat de plaatjes van de nieuwe nest met opentherm zijn weggehaald? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat was me nog geeneens opgevallen. Is de censuur-politie langs de deur geweest?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
Ethirty schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:24:
Dat was me nog geeneens opgevallen. Is de censuur-politie langs de deur geweest?
Ik mis geloof ik ook een aantal pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-10 23:37
Brief van de advocaten van Google gehad of zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het internet heeft het toch al opgepikt. Het staat in onduidelijke bewoording gewoon al in de Nederlandse handleiding. De v3 zal dan binnenkort ook wel verkrijgbaar zijn. Ze zullen wel eerst van de dure voorraden afwillen.

http://computertotaal.nl/...st-krijgt-opentherm-67723

Mooi die data-analyse van Nest. Krijg net mijn maandrapport.
Wanneer jij wakker wordt, is het meestal 16,5° in huis. Bij andere Nesters in jouw land is dat 20°.
Het is in mijn huis de laatste jaren nog nooit <17° geweest door de extreme isolatie. Daarnaast gaat de thermostaat automatisch op 20° vlak voor ik eruit moet. :P

[ Voor 37% gewijzigd door Ethirty op 10-11-2015 20:06 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Kan nu al niet wachten, als dit komt, bestel ik meteen :)
Blijkbaar nu dinsdag press conference.

[ Voor 25% gewijzigd door tcviper op 10-11-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik voorspel duurder en dat de HeatLink niet los is te krijgen voor v2 gebruikers.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 20:26
Ben heel benieuwd wat er met HeroS en zijn Nest 3rd gen aan de hand is. #aluhoedje
HeroS schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:47:
[...]

Hell yeah en al aangesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Heb een pers uitnodiging van Nest as dinsdag. Er wordt iets groots aangekondigd.

Waarschijnlijk de nieuwe Nest. Zal eens kijken of ik erbij kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 20:26
HeroS schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:20:
Heb een pers uitnodiging van Nest as dinsdag. Er wordt iets groots aangekondigd.

Waarschijnlijk de nieuwe Nest. Zal eens kijken of ik erbij kan zijn.
dat zou te gek zijn Hero S

excited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-07 16:55
SamFox, zou je de spreadsheet met mij kunnen delen?

Alvast hartelijk bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-06 14:48
Gelukt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud2
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-07 02:30
SamFox, ik zou ook graag je spreadsheet willen gebruiken. Kun je deze met mij delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 07:59
Lees op FB dat de Nest V3 nu ook verkrijgbaar is in NL. Inclusief Opentherm en Warmwater bediening. Twijfels om mijn V1 te vervangen voor deze...
Prijs komt uit op 249 euro overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Net een mailtje gekregen van nest.
De nest V3. Nu officieel beschikbaar en met opentherm.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:07 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Yup, OpenTherm....eindelijk!

De 3e generatie Nest Learning Thermostat is slanker en gestroomlijnder. Dankzij een groter, duidelijker scherm en Afstandsweergave kun je vanaf de andere kant van de kamer gemakkelijk de tijd of de ingestelde temperatuur bekijken. De Nest Thermostat werkt nu met OpenTherm technologie, waardoor compatibele ketels nog energiezuiniger worden. Hij bespaart heel veel energie. Tot nu toe is in miljoenen huizen over de hele wereld in totaal al meer dan vier miljard kilowattuur aan energie bespaard.* En dat is natuurlijk het allermooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 10:24
JCE schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 07:30:
Vraag me af of mijn v2 nou ook opentherm gaat ondersteunen. Beetje jammer als ik na een jaar gelijk een nieuwe mag kopen.
Dat vroeg ik me ook al af. Heb de vraag via Twitter gesteld aan @NestNL. Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 10-10 14:57
Ik heb ze ook via Twitter gevraagd wat de mogelijkheden zijn...

Vorig jaar de V2 gekocht, aangezien volgens Nest OpenTherm niet nodig was en ook niet zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

smoken schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:05:
Ik heb ze ook via Twitter gevraagd wat de mogelijkheden zijn...

Vorig jaar de V2 gekocht, aangezien volgens Nest OpenTherm niet nodig was en ook niet zou komen.
Volgens mij is de Heat Link van v2 hiervoor niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 10-10 14:57
HeroS schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:09:
[...]

Volgens mij is de Heat Link van v2 hiervoor niet geschikt.
Ik had gehoopt dat wellicht de v3 Heat Link icm de v2 Thermostaat zou werken..
Maar waarschijnlijk is het niet mogelijk en dus jammer maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:07 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Laatst online: 19-09 19:42
Erg interessant allemaal! Vraagje... Is de Nest volgens jullie ook interessant voor mensen die geen mooie sheets kunnen uitdraaien?

Ik heb 0 ervaring met programmeren e.d., maar het apparaat lijkt me wel erg handig om te hebben.

Zelf installeren zou ik ook niet kunnen. Is het apparaat dan het geld waard voor iemand als ik, denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Laatst online: 01-10 07:59
Het sheets uitdraaien is GEEN main feature van de Nest. Als je wilt, kun je een goed inzicht krijgen in hoe de Nest bepaalde dingen doet, maar dit is niet het belangrijkste.

Voor mij was de belangrijkste reden om een Nest te kopen destijds om mijn verwarming automatisch een programma aan te laten leren, waardoor ik thuis kom in een warme woning, zonder dat de verwarming de hele dag heeft aangestaan.

Zelf installeren is vrij simpel te doen (na verhuizing heb ik zelf in mijn oude woning de oude thermostaat terug gehangen, en de Nest in mijn nieuwe woning gehangen, terwijl ik zelf ook daarmee niet al te handig ben), maar mocht je het niet vertrouwen dan zijn er veel bedrijven die de Nest voor je komen installeren.

Voordelen die ik vooral zie is het feit dat hij automatisch een programma aanmaakt, gebaseerd op jouw leefpatroon. Daarnaast is hij qua bediening net zo simpel als elke andere thermostaat, als zelfs mijn vriendin het kan, dan kan iedereen het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:35

Rhapsody

In Metal We Trust

JCE schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:28:
[...]

Ik wacht wel even tot Nest met een reactie komt. Als de oude Heat Link geen opentherm gaat ondersteunen ga ik dus echt geen nieuwe kopen.
Hier idem dito. Zo komt er van besparen niets terecht als je na een jaar weer € 250,- uitgeeft aan een nieuwe versie |:(

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ik ben benieuwd.. Ik heb een oude Vaillant VR ketel. Deze moet nog vervangen worden en ondersteund volgens mij geen Open Therm. Zal deze V3 deze ketel met aan/uit kunnen bedienen en op OT kunnen nadat ik mijn ketel over een poosje vervang, zonder extra kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Gadgeteer schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:01:
Ik ben benieuwd.. Ik heb een oude Vaillant VR ketel. Deze moet nog vervangen worden en ondersteund volgens mij geen Open Therm. Zal deze V3 deze ketel met aan/uit kunnen bedienen en op OT kunnen nadat ik mijn ketel over een poosje vervang, zonder extra kosten?
Zou niet weten waarom niet. Tenzij je natuurlijk zelf niet even de kabeltjes kunt omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 09:01
De ondersteunende OpenTherm techniek zit in de Heatlink.
Het zou mooi zijn als de V2 Nest ook met de nieuwe Heatlink zou werken.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redman_nl
Eindelijk is het hoge woord eruit. En met die advocaat van Google over de foto's, komt heel dicht in de buurt ja!
Je krijgt in de nieuwe gewoon de mogelijkheid tussen aan/uit of opentherm. Via de thermostaat eenvoudig te regelen.
En met het script van SamFox is te zien dat hij inderdaad veel rustiger brandt. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Redman_nl op 17-11-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Mooi! Meteen in pre-order bij Coolblue :) 4 december zou levering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze nu nog met radio thermostaat kranen gaan werken .zou Dát de overstap zijn van evo home naar nest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HeroS schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 07:51:
Yup, OpenTherm....eindelijk!

De 3e generatie Nest Learning Thermostat is slanker en gestroomlijnder. Dankzij een groter, duidelijker scherm en Afstandsweergave kun je vanaf de andere kant van de kamer gemakkelijk de tijd of de ingestelde temperatuur bekijken. De Nest Thermostat werkt nu met OpenTherm technologie, waardoor compatibele ketels nog energiezuiniger worden. Hij bespaart heel veel energie. Tot nu toe is in miljoenen huizen over de hele wereld in totaal al meer dan vier miljard kilowattuur aan energie bespaard.* En dat is natuurlijk het allermooiste.
Je mag best quote haakjes om een citaat zetten, nu is het net een eigen ervaring. ;)

Zou de v3 nu ook betekenen dat Nest de v2 qua software links gaan laten liggen? Ik zie dat er wat features op de v3 zitten die prima op de v2 zouden kunnen, zoals een grotere weergave zodat je van verder kan zien wat de temperatuur is. Ook zou ik al heel lang willen dat niet de gewenste, maar de werkelijke temperatuur groot in het midden zou staan.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:38
IS het normaal dat de nest 2 x achterelkaar een software update krijgt? Je zou toch denken dat de Nest dit doet als er geen verwarming nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ethirty schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:05:
[...]

Ook zou ik al heel lang willen dat niet de gewenste, maar de werkelijke temperatuur groot in het midden zou staan.
Ik hoop dat je veel geduld hebt, want dit is een van de meeste gevraagde features...... sinds de eerste Nest.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Als ik 1 ding geleerd heb van Nest, is dat ze doen wat ze zelf willen. Net als Spotify trouwens. "We hebben een forum waar je nieuwe verzoeken kan indienen, maar waar we lekker niks mee doen".

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 14:41
Upper schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:49:
Voordelen die ik vooral zie is het feit dat hij automatisch een programma aanmaakt, gebaseerd op jouw leefpatroon. Daarnaast is hij qua bediening net zo simpel als elke andere thermostaat, als zelfs mijn vriendin het kan, dan kan iedereen het :)
Als je een leefpatroon hebt kan je evengoed een instelbare thermostaat kopen. Dat verschil zal toch enige tijd duren vooraleer je dat bespaart hebt.

Wat niet wil zeggen dat er geen andere features zijn die handig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 22:37
Is een Nest ook handig als je vloerverwarming en stadsverwarming hebt of zijn er dan betere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 09:48
Hallo,
Een vraagje hier, ik heb er al een tijdje naar gezocht maar ik vind geen goed antwoord.
Dus daarom maar even vragen aan mensen die er verstand van hebben _/-\o_
Ik ben een huis aan het verbouwen en wil een nest thermostaat hangen. Maar hoe groot is de wall mount?
moet ik stroom voorzien? Of komt de stroom via de thermostaat kabeltjes?
En als laatste vraag (omdat er nergens een lijstje is), werkt hij op een Nefit N8 Topline Compact HRC?
Werkelijk geen idee of dat werkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Als je een v3 koopt met OpenTherm, dan gaat het zeker werken. Je moet dan wel een EMS>OT converter print gebruiken.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelgervanzaane
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-07 21:41
RobbertDs1 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:03:
Hallo,
Een vraagje hier, ik heb er al een tijdje naar gezocht maar ik vind geen goed antwoord.
Dus daarom maar even vragen aan mensen die er verstand van hebben _/-\o_
Ik ben een huis aan het verbouwen en wil een nest thermostaat hangen. Maar hoe groot is de wall mount?
moet ik stroom voorzien? Of komt de stroom via de thermostaat kabeltjes?
En als laatste vraag (omdat er nergens een lijstje is), werkt hij op een Nefit N8 Topline Compact HRC?
Werkelijk geen idee of dat werkt :p
Bij de V2 komt de stroom naar de Nest via de thermostaatkabeltjes, je sluit de heatlink aan de andere kant aan, en die steek je in het stopcontact en/of in de ketel. Ik verwacht dat dat bij de v3 net zo werkt.

De wall mount is rond en net zo groot als de nest zelf

[ Voor 3% gewijzigd door jelgervanzaane op 18-11-2015 12:54 . Reden: ractie over wall mount toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 09:48
jelgervanzaane schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:40:
[...]

Bij de V2 komt de stroom naar de Nest via de thermostaatkabeltjes, je sluit de heatlink aan de andere kant aan, en die steek je in het stopcontact en/of in de ketel. Ik verwacht dat dat bij de v3 net zo werkt.

De wall mount is rond en net zo groot als de nest zelf
Tnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 09:53
Iemand die nog steeds skylark gebruikt en er tevreden over is ? Laatste bericht in forum is van januari. Zou graag weten of de auto-away correct werkt met meerdere toestellen.

[ Voor 0% gewijzigd door tuxken op 18-11-2015 22:47 . Reden: spellingsfout ]

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 13:20

Canis Lupus

Vosbot

Rhapsody schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:51:
[...]
Hier idem dito. Zo komt er van besparen niets terecht als je na een jaar weer € 250,- uitgeeft aan een nieuwe versie |:(
Ik heb via Twitter al een reactie gekregen: 'men heeft een 30 dagen niet goed geld terug policy'. Als reactie op het feit dat ik net iets meer dan een jaar geleden mijn v2 heb gekocht, en ze nu doodleuk met een v3 komen met OpenTherm.

Ik vind het geen klantvriendelijke houding...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• richardverschoo
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-10 19:05
Zijn er meer mensen die ondervinden dat sinds de update naar 5.1.3rc1 op de v2 de tijd tot temperatuur flink (een uur) te laat werkt?
Ik wil het om half 9 op temperatuur hebben, gisteren sloeg de cv pas rond die tijd aan

• master_viper
  • Laatst online: 10:41

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Canis Lupus schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:04:
[...]
Ik heb via Twitter al een reactie gekregen: 'men heeft een 30 dagen niet goed geld terug policy'. Als reactie op het feit dat ik net iets meer dan een jaar geleden mijn v2 heb gekocht, en ze nu doodleuk met een v3 komen met OpenTherm.

Ik vind het geen klantvriendelijke houding...
Het zou Google sieren wanneer men de huidige klantenbase wat meer tegemoet komt, dit is inderdaad een houding van niks. v2 prijzen storten in, je bent 50% kwijt van de huidige aanschafwaarde bij verkoop.

-= Very annoying forum person =-

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

richardverschoo schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:21:
Zijn er meer mensen die ondervinden dat sinds de update naar 5.1.3rc1 op de v2 de tijd tot temperatuur flink (een uur) te laat werkt?
Ik wil het om half 9 op temperatuur hebben, gisteren sloeg de cv pas rond die tijd aan
Het was me laatst wel opgevallen dat de thermostaat aangaf anderhalf uur nodig te hebben voor het verwarmen van mijn huis met +1 graad. Dat duurt normaal niet meer dan 15-20 minuten. Denk dat er iets is gereset en de thermostaat opnieuw inleert.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 14:41
master_viper schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:47:
[...]

Het zou Google sieren wanneer men de huidige klantenbase wat meer tegemoet komt, dit is inderdaad een houding van niks. v2 prijzen storten in, je bent 50% kwijt van de huidige aanschafwaarde bij verkoop.
Dat is met veel zaken zo. Auto, smartphone,... als er iets nieuws uitkomt keldert de waarde van het vorig model.
Als je al een nest hebt icm een OpenTherm ketel dan gaf je daar al niet veel om in de eerste plaats.

• richardverschoo
Ethirty schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:02:
[...]

Het was me laatst wel opgevallen dat de thermostaat aangaf anderhalf uur nodig te hebben voor het verwarmen van mijn huis met +1 graad. Dat duurt normaal niet meer dan 15-20 minuten. Denk dat er iets is gereset en de thermostaat opnieuw inleert.
Dat was hetgeen wat mij gisteren ook opviel ja.
Maar even afwachten dan.
Ik gebruik overigens enelogic om mijn verbruik te monitoren

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 13:20

Canis Lupus

Vosbot

Engineer Stewie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:11:
[...]
Dat is met veel zaken zo. Auto, smartphone,... als er iets nieuws uitkomt keldert de waarde van het vorig model.
Als je al een nest hebt icm een OpenTherm ketel dan gaf je daar al niet veel om in de eerste plaats.
Eens, maar hoe redelijk is het om al na iets meer dan een jaar deze v3 met belangrijke Spec change te verwachten, t.o.v. producten als een Smartphone waar dat inmiddels bekend is dat er 2x per jaar een nieuw flasgship model aankomt...

Zoals master_viper zegt zou ik een compensatieregeling het minste vinden wat je zou kunnen doen richting je early adopters, die je nu dus eigenlijk straft.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• master_viper
  • Laatst online: 10:41

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Canis Lupus schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:45:
[...]
Eens, maar hoe redelijk is het om al na iets meer dan een jaar deze v3 met belangrijke Spec change te verwachten, t.o.v. producten als een Smartphone waar dat inmiddels bekend is dat er 2x per jaar een nieuw flasgship model aankomt...

Zoals master_viper zegt zou ik een compensatieregeling het minste vinden wat je zou kunnen doen richting je early adopters, die je nu dus eigenlijk straft.
Wat mij nog het meest stoort is het feit dat Google meerdere malen heeft aangegeven dat OT niet komt, volgens hun niet nodig. En nu is het er wel, onder druk van de markt.

-= Very annoying forum person =-

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Canis Lupus schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:45:
[...]
De v2 was al langer te verkrijgen, alleen niet bij ons. Weet niet de exacte levensduur, maar volgens mij is die 2 a 3 jaar. Het is alleen wel lullig dat ze een jaar lang roepen dat OT niet nodig is, om dan alsnog met OT-support te komen en geen upgrade-pad te bieden.

In een reactie op FB was ook te lezen dat ze nog steeds vinden dat hun eigen systemen zuinig genoeg zijn, maar dat het icm OT nog beter is.

Het beleid hieromtrent is gewoon raar, dat is een feit.

#team_UTC+1

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:38
Sinds eergisteren start mijn Nest zo een 6 keer per dag opnieuw op. Ik vraag me af of andere mensen dit probleem ook ervaren. Want anders ga ik garantie claimen

• richardverschoo
Wat bedoel je met 6x per dag opnieuw opstarten?
Ik merk wel dat na de update hij opnieuw de tijd naar temperatuur aan het leren is, waardoor het al twee avonden te laat op temperatuur is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-01-2024
Heeft iemand zo een antwoord op wat vragen?
Ik ben van plan de v3 nest aan te schaffen. En als ik het goed begrijp zit er een bewegings sensor in het apparaat, die het gebruikt om te detecteren of er iemand thuis is. Is het mogelijk deze ook m.b.v. een api uit te lezen en te gebruiken voor andere domotica systemen?

Kan de nest ook andersom aangestuurd worden? B.v. ik heb een lijstje met ip adressen van telefoons waarvan ik controleer of ze in de buurt zijn. Dit gebruik ik voor het schakelen van verlichting en contactdozen. Zou ik dit kunnen gebruiken om de nest te helpen met 'leren'?

Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 08:57
KontI schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:54:
Heeft iemand zo een antwoord op wat vragen?
Ik ben van plan de v3 nest aan te schaffen. En als ik het goed begrijp zit er een bewegings sensor in het apparaat, die het gebruikt om te detecteren of er iemand thuis is. Is het mogelijk deze ook m.b.v. een api uit te lezen en te gebruiken voor andere domotica systemen?

Kan de nest ook andersom aangestuurd worden? B.v. ik heb een lijstje met ip adressen van telefoons waarvan ik controleer of ze in de buurt zijn. Dit gebruik ik voor het schakelen van verlichting en contactdozen. Zou ik dit kunnen gebruiken om de nest te helpen met 'leren'?

Iemand hier al ervaring mee?
Ik gebruik IFTTT om de Nest sensor te koppelen. Als er niemand meer thuis is, gaat de Nest in automatisch afwezig en dat zorgt er ook voor dat alle Hue-lampen uit gaan (ik hoef dus nooit meer om lampen te denken als ik naar m'n werk ga 8)). Je kunt ongetwijfeld ook andere recepten maken o.b.v. die sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Barns schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:56:
[...]

Ik gebruik IFTTT om de Nest sensor te koppelen. Als er niemand meer thuis is, gaat de Nest in automatisch afwezig en dat zorgt er ook voor dat alle Hue-lampen uit gaan (ik hoef dus nooit meer om lampen te denken als ik naar m'n werk ga 8)). Je kunt ongetwijfeld ook andere recepten maken o.b.v. die sensor.
Hue heeft het label "Works with Nest". Je kan die 2 ook rechtstreeks aan elkaar knopen en dan heb je hetzelfde effect zonder tussenkomst van IF (het heet geen IFTTT meer).

Maar wat Kontl wil is de bewegingssensor zelf uitlezen en dat kan niet.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redman_nl
rimave schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:24:
De ondersteunende OpenTherm techniek zit in de Heatlink.
Het zou mooi zijn als de V2 Nest ook met de nieuwe Heatlink zou werken.
Van Nest bevestiging gekregen dat V2 Thermostaat niet met V3 Heatlink gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 09:01
Redman_nl schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:33:
[...]

Van Nest bevestiging gekregen dat V2 Thermostaat niet met V3 Heatlink gaat werken.
Da's jammer en vreemd ook wel, want de thermostaten verschillen volgens mij niet zoveel van elkaar.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nu overweeg ik nu de Nest Opentherm ondersteunt deze aan te schaffen. Nu zie ik alleen dat om opentherm te gebruiken er een Weave verbinding moet zijn. Nu is mijn huis een relatief nieuw huis (1996) en zit de thermostaat op de 1e en de CV op de 3e verdieping. Nou ben ik bang dat ie dit niet gaat redden. Iemand enige ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

rimave schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:23:
[...]

Da's jammer en vreemd ook wel, want de thermostaten verschillen volgens mij niet zoveel van elkaar.
Ik gok dan ook dat het niet zozeer een technisch probleem is, maar een financieel probleem. ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

DRaakje schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:30:
Nu overweeg ik nu de Nest Opentherm ondersteunt deze aan te schaffen. Nu zie ik alleen dat om opentherm te gebruiken er een Weave verbinding moet zijn. Nu is mijn huis een relatief nieuw huis (1996) en zit de thermostaat op de 1e en de CV op de 3e verdieping. Nou ben ik bang dat ie dit niet gaat redden. Iemand enige ervaring hiermee?
Waar heb je deze info vandaan? Zover ik weet is het je bestaande draden aansluiten op de Nest en deze weer boven bij je CV aansluiten op de Heatlink welke je vervolgens weer aansluit op je CV.

Of heb je geen draden bij je huidige thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redman_nl
HeroS schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:42:
[...]

Waar heb je deze info vandaan? Zover ik weet is het je bestaande draden aansluiten op de Nest en deze weer boven bij je CV aansluiten op de Heatlink welke je vervolgens weer aansluit op je CV.

Of heb je geen draden bij je huidige thermostaat?
Als er geen draadloze verbinding is met de Heatlink werkt Opentherm niet. Info zag ik in de testfase staan op de thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

als er geen draadloze verbinding is met de heatlink werkt de hele thermostaat niet. Ook niet via aan/uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Uhm het apparaat kan gebruik maken van de 2 draads kabel die van Heatlink naar CV > Thermostaat loopt, en daarnaast werkt ie ook draadloos voor als je em niet aan de muur hebt hangen, aangesloten op die 2 draden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

tcviper schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:00:
Uhm het apparaat kan gebruik maken van de 2 draads kabel die van Heatlink naar CV > Thermostaat loopt, en daarnaast werkt ie ook draadloos voor als je em niet aan de muur hebt hangen, aangesloten op die 2 draden.
Yup, zo is het volgens mij ook. Maar kan zijn dat ik dat verkeerd begrepen heb.

Pagina: 1 ... 8 ... 72 Laatste