Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Bedankt voor de informatie, sorry ik wist zelf nog niet welke ketel het was dus kon ik het niet erbij vermelden. Maar het is een Nefit economy HRC 24 uit 2004.Oxellaar schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:03:
[...]
De Nest communiceert maar half met moderne ketels en perfect met hele oude ketels.
Trouwens, als je zo'n vraag stelt, vermeld dan even om welke ketel het gaat.
Ik wil hier geen onnodige discussie op gang helpen, maar op een modulerende ketel hoort een modulerende thermostaat. De Nest kan dat niet en de Easy wel en bied waarschijnlijk alles wat je ouders willen.
Je schrijft dat de protect samenwerkt met de thermostaat. Dit is alleen voor de bedraade versie voor auto away ondersteuning. Ik ben daarom over gegaan op bedraad ipv batterij versie.HeroS schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:52:
[afbeelding]
Heb mijn review van de Protect af. Erg mooi ding welke elke Nest eigenaar eigenlijk zou moeten hebben.
Conclusie:
+
Koolmonoxide
Alarm zeer goed/fijn geregeld
Koppeling met Nest Thermostaat
Status updates zeer fijn
Gesproken meldingen
-
Grootte
Eigenlijk dus geen min punten![]()
>> http://www.domotica-blog.nl/post/nest-protect-review
Toen de Nest beschikbaar kwam bij Essent en ik erachter kwam contract loos te zijn ben ik direct overgestapt.
Gister is de Nest aangesloten en de eerste indruk is uitstekend. Menu is vlot, schermpje is mooi (genoeg) en ding is een stuk degelijker als dat ik gedacht had. Het is alleen jammer dat hij met dit weer niets te doen heeft
De komende weken maar eens in het App aanbod duiken, heb inmiddels een app voor mijn Apple Watch gevonden maar zoek nog meer leuks, zijn er nog leuke apps die jullie mij kunnen aanraden, of gebruiken jullie gewoon de Nest app?

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 21-07-2015 19:38 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Gezien het huidige 'domme' alarmsysteem steeds meer irritatie opwekt, ben ik aan het overwegen om naast het vervangen van het alarmsysteem alles in huis gelijk te automatiseren d.m.v. domotica (ik heb mijn oog laten vallen op het Fibaro systeem). Een onderdeel hiervan is het vervangen van de thermostaat door een Nest unit.
Na wat speurwerk op internet is het mij alleen nog steeds niet helemaal duidelijk in hoeverre Nest kan omgaan met een warmtepompsysteem (zowel verwarmen als koelen). Het gaat tenslotte altijd om langere termijn planning met een warmtepompsysteem gezien het even duurt voor alles op de gewenste temperatuur is. Als Nest inderdaad goed kan inspelen op de weersverwachting zie ik hier wel mogelijkheden. Wellicht dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen.
Bij voorbaat dank!
Nest bij ons kan uitsluitend verwarmen. In de VS gebruiken ze een ander systeem waarbij wel gekoeld kan worden (airco, fan)Keyboardplayer schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:20:
Na wat speurwerk op internet is het mij alleen nog steeds niet helemaal duidelijk in hoeverre Nest kan omgaan met een warmtepompsysteem (zowel verwarmen als koelen). Het gaat tenslotte altijd om langere termijn planning met een warmtepompsysteem gezien het even duurt voor alles op de gewenste temperatuur is. Als Nest inderdaad goed kan inspelen op de weersverwachting zie ik hier wel mogelijkheden. Wellicht dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen.
De Nest kan een pomp schakelen bij warmte vraag, maar dat zal ongeveer het enige zijn gok ik. Hij leert wel hoe snel een ruimte opwarmt en afkoelt, dus daarin kan hij misschien wel interessant zijn voor je.
Als je specifiek wil weten of Nest met jouw installatie werkt zou ik contact zoeken met de klantenservice.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Die thermostaat is niet 'slim' maar heeft wel redelijk wat functies en kan meerdere kringen aansturen (2de thermostaat in badkamer). Denk overigens dat Nest bij een verwarming die altijd aanstaat waarschijnlijk ook nietveel zal besparen.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dank de beantwoording, in dat geval laat ik de huidige thermostaat denk ik nog even voor wat het is.Ethirty schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:29:
[...]
Nest bij ons kan uitsluitend verwarmen. In de VS gebruiken ze een ander systeem waarbij wel gekoeld kan worden (airco, fan)
De Nest kan een pomp schakelen bij warmte vraag, maar dat zal ongeveer het enige zijn gok ik. Hij leert wel hoe snel een ruimte opwarmt en afkoelt, dus daarin kan hij misschien wel interessant zijn voor je.
Als je specifiek wil weten of Nest met jouw installatie werkt zou ik contact zoeken met de klantenservice.
[ Voor 10% gewijzigd door htca op 27-07-2015 13:20 ]
Beter 24h op 20% dan 5h op 100%Ethirty schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:42:
Als de verwarming altijd aan staat kan je beter je huis gaan isoleren.
Als mijn kachel 5u non-stop draait, dan is het hier 59°. Ik heb liever een verwarming die af en toe uit gaatEngineer Stewie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:56:
[...]
Beter 24h op 20% dan 5h op 100%. Maar probeer Google dat maar eens uit te leggen...
#team_UTC+1
Een aan/uit verwarming met Nest blijft toch meer gebruiken dan een modulerende LVT verwarming, hoe 'dom' de thermostaat ook mag zijn. Aangezien je aangeeft dat je na 5h op 59° zit zal het geen lage temperatuurverwarming zijn, ik zal in de winter nooit kunnen verwarmen tot 59°C, maar daar zit ik ook niet om te springen.Ethirty schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:44:
[...]
Als mijn kachel 5u non-stop draait, dan is het hier 59°. Ik heb liever een verwarming die af en toe uit gaat
Een buitenvoeler laat de verwarming ook al aanspringen op wat komen gaat, dus de ketel zachtjes laten werken (zuinig) zodat je niet onmiddelijk vol moet verwarmen (onzuinig).
Ik bouw volgens de richtlijnen die vanaf 2021 verplicht worden in België, denk dat er isolatie genoeg inzit dan
#team_UTC+1
Dat dacht ik ook, maar dan blijft ie melden dat ie niet kan verbinden. Instellingen worden onthouden, en ook na mislukte poging om te verbinden komt er geen optie tevoorschijn om iets aan te passen.Ethirty schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:40:
In je Wi-Fi instellingen kiezen voor verbreken en dan opnieuw verbinding maken?
Nest heeft inmiddels via Twitter geantwoord:
Als je gaat naar 'instellingen' > 'reset' > 'netwerk' dan kan daarna je opnieuw verbinding maken met je WiFi netwerk.
#team_UTC+1
https://nest.com/blog/201...nest-learning-thermostat/
Meet the 3rd generation Nest Learning Thermostat.

Just four years ago, before the Nest Learning Thermostat came along, nobody even thought about that beige box on the wall.
You know what’s amazing?
Just four years ago, before the Nest Learning Thermostat came along, nobody even thought about that beige box on the wall. Other than it was annoying, complicated, and kind of ugly.
Now people actually love their thermostats. And the Nest Learning Thermostat is on millions of walls in millions of homes around the world.
We hoped from the beginning our thermostat would change things. Big things. Like the way people use energy. Because the more you know about how much you use, the more you see how to use less. The Nest Thermostat actually helps people save energy, and there’s proof. As of 2011, it’s saved over 4 billion kWh of energy in millions of homes worldwide. And independent studies showed that it saved people an average of 10-12% on heating bills and 15% on cooling bills. That means in two years or less, it can pay for itself. That’s what we love most.
It all keeps getting better with the new 3rd generation Nest Thermostat.
The brighter way to save energy.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1qkSkOn4h-A]
It’s thinner, sleeker, and more beautiful than ever. The display is even bigger and sharper. And now the Nest Thermostat does something new. We call it Farsight. When you walk into the room, Farsight lights up and shows you the temperature you set or the time. You can even choose a digital or analog clock face. It’s big and bright - you can see it from across the room.

And now the Nest Thermostat does something new. We call it Farsight.
With more temperature sensors, the Nest Thermostat is more accurate. So it’s even better at learning about your home. It gets to know how it heats and cools, or how drafty it is, and adjusts accordingly. And if your furnace is acting up, the Nest Thermostat will let you know. Most heating and forced air furnaces have an automatic shutoff to avoid overheating. The Nest Thermostat is always looking out for shutoff patterns that indicate a persistent problem with your furnace. If anything’s out of the ordinary, every heating or cooling season you’ll get a Furnace Heads-Up message on your phone or tablet and the thermostat screen. And you’ll also get a notice in your monthly Home Report. (Furnace Heads-Up will be available for 1st and 2nd generation customers later this year.)

With more temperature sensors, the Nest Thermostat is more accurate. So it’s even better at learning about your home.
The Nest Thermostat is even better at learning what you like, too. So when you wake up in the morning, you’ll be cozy. When you leave for work, it’ll turn itself down. When you come home, you’ll be cozy again. And you can control it from anywhere. The Nest Thermostat does everything it’s always done – it keeps you comfortable. While it saves energy.

If Nest Protect sounds an emergency alarm or a Heads-up alert, you’ll see a message on the Nest Thermostat to let you know what’s going on. And when you set your Nest Thermostat to Away, your Nest Cam can start recording automatically.
And of course, the Nest Thermostat works with other Nest products. If Nest Protect senses smoke or carbon monoxide, the Nest Thermostat will shut off your heating system. That’s because the furnace can spread smoke throughout your home in a fire and it’s also a common source of CO leaks. If Nest Protect sounds an emergency alarm or a Heads-up alert, you’ll see a message on the Nest Thermostat to let you know what’s going on. And when you set your Nest Thermostat to Away, your Nest Cam can start recording automatically.

And of course, the Nest Thermostat works with other Nest products.
Like all our Nest products, the Nest Thermostat will keep getting better through software updates. We’ll keep coming up with ways to make things even more thoughtful. So your home is even more thoughtful, too.
You can buy the Nest Learning Thermostat on nest.com for $249.
Hij is al te bestellen via https://store.nest.com/product/thermostat/ (Amerikaanse versie!)
[ Voor 4% gewijzigd door Jochemd13 op 03-09-2015 19:35 ]
Weet alleen nog steeds niet of ik mijn huidige semi-slimme thermostaat moet vervangen voor een nest
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Zelf vind ik ook de nieuwe echt een grote verbetering, vooral omdat het scherm groter is wat hem toch een betere uitstraling geeft.DarkSide schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:51:
de nieuwe ziet er wel netjes uit. Het grotere display met hogere DPI spreekt mij wel aan.
Weet alleen nog steeds niet of ik mijn huidige semi-slimme thermostaat moet vervangen voor een nest
Wat voor thermostaat heb je nu?
Maar is niet zelflerend. Moet omslachtig geprogrameerd worden (ook voor aanpassen zomer naar wintertijd).
Maar heeft wel aanwezigheidsensor.
eigenlijk heeft hij me wel geld opgeleverd omdat er nooit te veel gestookt word.
ben eigenlijk ook bang dat een nieuwe slimme thermostaat me extra geld gaat kosten omdat deze straks wat meer gaat verwarmen (en daarmee ook meer comfort geeft) dan mijn oude. Die ik zelf aanzet als ik thuis kom en het koud is.
Maar de nest blijf ik veruit de mooiste (qua vorm) van de slimme thermostaten van nu vinden.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Tegenover de plek waar onze thermostaat hangt (waar een Nest gaat komen) zit een houthaard voor in de winter, kan dit problemen geven?
Nee, die stand zit er niet op. En ja, dat kan problemen geven als de Nest de wamte van de haard voelt. De verwarming zal dan afslaan. Maar dat is met de meeste thermostaten niet anders.Jochemd13 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:54:
Heeft de Nest een Haardstand?
Tegenover de plek waar onze thermostaat hangt (waar een Nest gaat komen) zit een houthaard voor in de winter, kan dit problemen geven?
#team_UTC+1
Zit er inderdaad niet op maar je zou de Nest wel in de standvoet ergens anders kunnen plaatsen en via de meegeleverde USB-voeding van spanning kunnen voorzien.Jochemd13 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:54:
Heeft de Nest een Haardstand?
Zo vermijd je dat de haard rechtstreeks invloed heeft op het stookproces elders in de woning.
#team_UTC+1
Ik heb al meerdere keren toestemming gevraagd (via Google Drive) om hem te mogen bekijken maar helaas geen reactie.
Edit:
Ontvangen, dank!
[ Voor 8% gewijzigd door M@NIC op 14-09-2015 20:42 ]
done, zaten in de verkeerde inbox bij mij.M@NIC schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:04:
Is hier iemand die het de laatste versie van de sheet van SamFox met me kan delen?
Ik heb al meerdere keren toestemming gevraagd (via Google Drive) om hem te mogen bekijken maar helaas geen reactie.
Edit:
Ontvangen, dank!
veel plezier.
Hij zou binnenkort moeten verschijnenstekki schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:24:
Iemand een idee of de V3 ook naar europa komt?
En wat is binnenkort?Jochemd13 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:03:
[...]
Hij zou binnenkort moeten verschijnen
Ik kan het niet zeggen, het kan iig niet langer dan 3 maanden durenstekki schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:38:
[...]
En wat is binnenkort?Zou graag geen maanden meer willen wachten met de Nest Thermostat...
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
- overal ltv vloerverwarming. Mogelijk (later) in te delen in 2 zones. woonkamer en slaapvertrekken.
- l/w warmtepomp
- zeer onregelmatig iemand thuis.
Gaat mijn vloerverwarming nu juist constanter zijn of veel minder constant zijn met de nieuwe nest?
Maw (te) veel temperatuurs schommelingen?
Misschien een domme vraag, maar kan deze dan ook gewoon in C ipv F aangeven?
Ik snap niet dat:
1. Nest zo halsstarrig aan/uit blijft doen en geen OpenTherm
2. Mensen serieus van mening zijn dat het een geweldig ding is
1. Omdat heel de US nog verwarming uit de middeleeuwen gebruikt.UltraSub schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 20:33:
Niet doen. Echt meteen de dag na installatie way minder comfort dan een modulerende thermostaat. Aan/uit werkt echt niet met een vloerverwarming. Hier de mijne na een jaar de deur uit. Hangt nu een isense en das een wereld van verschil.
Ik snap niet dat:
1. Nest zo halsstarrig aan/uit blijft doen en geen OpenTherm
2. Mensen serieus van mening zijn dat het een geweldig ding is
2. Omdat het sóms wel goed werkt, zoals bij oude ketels of stadsverwarming.
#team_UTC+1
Ad 2. Legio mensen die van modulerend naar een Nest zijn gegaan, omdat het fancy en "smart" is, meer stookkosten en minder comfort hebben. Maar ja. Het is zo'n cool ding. Natuurlijk werkt het in sommige gevallen. Maar in de meeste gevallen in de EU slaat het nergens op. Just my 2 cents.
Dat zou goed kunnen.peptalk schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:00:
Ik heb niet het idee dat OT in de meerdheid is in de EU.
Dat geloof ik ook, maar dat betekent niet dat je dan maar veel geld moet uit geven aan iets wat gewoon net zo dom is maar wel 7x zo duur is alleen voor fancy looks en wifi accessIn NL zeker niet met alle huurwoningen waar waarschijnlijk wel een ketel in hangt die het kan, maar waar de goedkoopste thermostaat die er bestaat aan de muur is geschroefd.
Voor 30 euro heb je een modulerende thermostaat en meer comfort. Ik had van Nest gewoon verwacht dat ze bij de V3 een keuze gaven tot OpenTherm, het is immers maar software.
Maar dat is niet de discussie die hier gevoerd moet worden denk ik. Hier is hij er uit, en ik merk veel meer comfort. En daar gaat het om.
OT is wel degelijk in de meerderheid in Europa, nagenoeg iedere grote ketelfabrikant ondersteund het.peptalk schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:00:
Ik heb niet het idee dat OT in de meerdheid is in de EU. In NL zeker niet met alle huurwoningen waar waarschijnlijk wel een ketel in hangt die het kan, maar waar de goedkoopste thermostaat die er bestaat aan de muur is geschroefd.
Misschien niet in ieder land.
Ook in de Nederlandse huurwoningen moet vaak, verplicht vanuit de corporatie, een modulerende thermostaat.
Daarbij is bijvoorbeeld een modulerende Honeywell Round, een paar euro goedkoper dan een aan/uit.
De Nest blijven verdedigen over het ontbreken van OT is naar mijn idee niet terecht.
Hij word gepresenteerd als heel slim, maar in de basis hij zo dom als een lichtschakelaar.
Als je daar heel hoog gadget gehalte omheen breid, dan lijkt het toch een volwaardige thermostaat.
Edit:Nest Labs is al geruime tijd aangesloten bij OT, maar nog steeds doen ze er niet veel mee.
Alleen voor stadsverwarming kan het een goede thermostaat zijn.
Dat hij geschikt is voor oude ketels, die alleen aan/uit ondersteunen....Heel grappig, wel geld hebben voor een dure nieuwe thermostaat, maar niet voor een nieuwe ketel.
[ Voor 5% gewijzigd door Oxellaar op 27-09-2015 10:33 ]
Ik heb hem als gadget, omdat hij koppelt met mijn verlichting (Hue), mijn mediaspeler (Beep) en mijn Protect (nog zo'n overpriced Nest product) en omdat het prijsverschil met iets als een Chronotherm niet zo heel groot was. Ik had namelijk een domme thermostaat zonder klokfunctie.
Persoonlijk bespaart hij me wat geld op stookkosten, zonder op comfort in te leveren. Maar dat had meer met mijn luiheid te maken en het feit dat ik meestal vergat de oude thermostaat lager te zetten.
#team_UTC+1
Hier een Nest 2nd op een LG ThermaV, standaard heeft de LG slechts hele domme thermostaat waar je niet eens de huidige temperatuur op kon aflezen. Na lang zoeken uitgekomen op de Amerikaanse Nest (de Europese versie heeft andere uitgangen en kan de warmtepomp niet aansturen, en al helemaal niet laten koelen)AUijtdehaag schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 20:04:
Ik zit er over te twijfelen om er een te bestellen, met name omdat ik een warmtepomp aan het installeren ben, die ook kan koelen.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
- overal ltv vloerverwarming. Mogelijk (later) in te delen in 2 zones. woonkamer en slaapvertrekken.
- l/w warmtepomp
- zeer onregelmatig iemand thuis.
Gaat mijn vloerverwarming nu juist constanter zijn of veel minder constant zijn met de nieuwe nest?
Maw (te) veel temperatuurs schommelingen?
Misschien een domme vraag, maar kan deze dan ook gewoon in C ipv F aangeven?
Wat betreft te werking: Ik gebruik de Nest echt als domme thermostaat, geen nacht verlaging en geen auto away. Dat doet hij goed. Dat hij proactief kijkt wanneer hij de pomp moet starten heb ik ook uitstaan omdat ik zag de pomp vaker aan en uitging wat zorgt voor extra slijtage.
Nu moet ik zeggen dat er wel wat problemen zijn met de installatie van de installatie (hoop verliezen). Maar ik hoop dat dit voor de winter is opgelost door de verantwoordelijke firma. Daarna zal ik nog eens goed bekijken of ik weer wat functies aan kan zetten.
Mijn ketel uit 2001 is al een modulerende ketel (Nefit EcomLine Excellent HRC25), dus je ketel moet waarschijnlijk wel heel oud zijn wil hij niet modulerend (kunnen) werken*. Toevallig had ik afgelopen week iemand van Essent aan de telefoon die me per se (want niet te overtuigen met "geen interesse") terug wilde hebben naar Essent (ben overgestapt naar Budget Energie) en als lokkertje een gratis Nest aanbood. Ik herinnerde me gelukkig dat die niet modulerend werkt en gaf dat ook aan. Gesprek was in een keer overOxellaar schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:39:
[...]
De Nest blijven verdedigen over het ontbreken van OT is naar mijn idee niet terecht.
Hij word gepresenteerd als heel slim, maar in de basis hij zo dom als een lichtschakelaar.
Als je daar heel hoog gadget gehalte omheen breid, dan lijkt het toch een volwaardige thermostaat.
Edit:Nest Labs is al geruime tijd aangesloten bij OT, maar nog steeds doen ze er niet veel mee.

De Nest is een mooi product en blijkbaar in de nieuwste versie nog slimmer, maar waarom nou geen OT ondersteunen? Het is niet alsof dat maar een minimaal deel van de markt in Europa betreft. Of zouden ze gewoon hopen dat de gemiddelde consument het niet doorheeft?
* Hiervoor hebben mijn vriendin en ik in een huurwoning gewoond en daar hing een ketel die niet kon moduleren en die temperatuurschommelingen wil ik echt niet meer. Aan/uit is gewoon niet mijn idee van comfort in huis. Een slimme thermostaat lijkt me super, maar aan de andere kant is mijn (en mijn vriendin's) werkritme dusdanig regelmatig dat ik met de huidige simpele programmeerbare thermostaat ook wel uit de voeten kan.
[ Voor 32% gewijzigd door Grrrrrene op 27-09-2015 16:26 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Nest komt er hier ook niet meer in sinds ik een nieuwe ketel heb. Ik zag de toegevoegde waarde niet van een 200 euro kostende thermostaat afgezien van het mooie design. Nu heb ik een Nefit thermostaat plus ketel die zoveel fijner werkt.UltraSub schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:19:
[...]
Dat zou goed kunnen.
[...]
Dat geloof ik ook, maar dat betekent niet dat je dan maar veel geld moet uit geven aan iets wat gewoon net zo dom is maar wel 7x zo duur is alleen voor fancy looks en wifi access
Voor 30 euro heb je een modulerende thermostaat en meer comfort. Ik had van Nest gewoon verwacht dat ze bij de V3 een keuze gaven tot OpenTherm, het is immers maar software.
Maar dat is niet de discussie die hier gevoerd moet worden denk ik. Hier is hij er uit, en ik merk veel meer comfort. En daar gaat het om.
De Nest rookmelder is wel gebleven. Die voegt wel wat toe in huis, zoals bijv. het lampje als er 's nachts onderdoor loopt.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
39
[ Voor 7% gewijzigd door peptalk op 28-09-2015 12:15 ]
Ik heb in een slecht geïsoleerde woning beide ervaren en de modulerende ketel geeft echt veel meer comfort.
De nest ziet er leuk uit en als ik een oude aan/uit-ketel had zou ik die ook wel in huis halen
Heb net V3 opnieuw geinstalleerd.
Is dit nog steeds de laatste versie, of mis ik nu iets?
greetz Richard
Verwijderd
ben ik aan het denken om over te stappen naar nest .
kan ik hier bij hem net zo uit lezen als toon ? Dus verbruik gas en stroom ? En dan ook de verbruiks prijs er bij ?
onze ketel is van 2012 welke type heb je dan ?
#team_UTC+1
Verwijderd
Maar ik kan het verbruikte gas en stroom aflezen ?Ethirty schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:25:
Heel simpel: nee.
#team_UTC+1
Verwijderd
En waarom is dat zo dan ?Grrrrrene schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:43:
Waarom wil je in hemelsnaam een Nest op je 2012-ketel als je er nu Toon op hebt aangesloten? Je gaat 100% zeker meer energie verbruiken, dus wat is (behalve de looks) het doel?
Omdat ik toon ern verschrikkelijk ding vind. Het ziet er niet uit. Is regelmatig offline dus niet benaarderbaar via de app.
stoor me gewwon aan dat die tablet aan de muur en nest is nou eenmaal een mooi ding. En kan ook nog draadloos...
nu loopt de kabel over de muur..
Nest is mooi aan de muur, maar of je er met een moderne ketel mee bespaart is nog maar de vraag. Gezien de gelezen ervaringen zou ik zeggen van niet.
#team_UTC+1
En Toon is ook een verschrikkelijk ding. Heb er zelf ook even naar gekeken. Maar ik ga toch zeker geen abo betallen voor een thermostaat zeg, kom op. En zonder dat abo is het gewoon weer een klokthermostaat.
Verwijderd
Alleen als voeding dan toch de usb verder kan nest toch zonder de bedraade aanstuuring.Ethirty schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 23:30:
Die kabel hou je toch. Of je gebruikt de standaard draden, of een usb kabel.
Nest is mooi aan de muur, maar of je er met een moderne ketel mee bespaart is nog maar de vraag. Gezien de gelezen ervaringen zou ik zeggen van niet.
nu gebruik k hem ook als aan/uit thermostaat ..
gezien de wisselende diensten hier werkt een partoon prograama ook niet
dus dan win im er ook niks mee of zie ik dat verkeerd
Toon kan toch moduleren? Het ondersteunt OpenTherm, dus waarom je hem aan/uit gebruikt snap ik niet helemaal. Ik denk eerder dat je niet helemaal begrijpt wat er bedoeld wordt. Een modulerende thermostaat met een modulerende ketel (wat jij dus nu hebt) zorgt ervoor dat de ketel niet 0% of 100% brandt, maar ook stappen daar tussenin heeft. Dat zorgt voor energiebesparing en meer comfort, omdat je radiatoren (behalve 's ochtends vroeg als je woning snel opgewarmd moet worden) niet zo belachelijk heet worden, waardoor de temperatuurverschillen in je woning en de schommelingen in temperatuur minder groot worden.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 00:03:
[...]
Alleen als voeding dan toch de usb verder kan nest toch zonder de bedraade aanstuuring.
nu gebruik k hem ook als aan/uit thermostaat ..
gezien de wisselende diensten hier werkt een partoon prograama ook niet
dus dan win im er ook niks mee of zie ik dat verkeerd
Kortom: als je gaat voor comfort en besparing zou ik die Toon lekker laten hangen en uitzoeken waarom hij niet doet wat jij wil. Als je gaat voor een mooie thermostaat en de rest (kosten, comfort) boeit je niet zo, neem dan een Nest. Beste oplossing (als je hebt uitgesloten dat Toon verkeerd is ingesteld) is kijken of de fabrikant van je CV-ketel zelf een thermostaat heeft die wat subtieler aanwezig is dan Toon.
Verwijderd
Grrrrrene schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 06:57:
[...]
Toon kan toch moduleren? Het ondersteunt OpenTherm, dus waarom je hem aan/uit gebruikt snap ik niet helemaal. Ik denk eerder dat je niet helemaal begrijpt wat er bedoeld wordt. Een modulerende thermostaat met een modulerende ketel (wat jij dus nu hebt) zorgt ervoor dat de ketel niet 0% of 100% brandt, maar ook stappen daar tussenin heeft. Dat zorgt voor energiebesparing en meer comfort, omdat je radiatoren (behalve 's ochtends vroeg als je woning snel opgewarmd moet worden) niet zo belachelijk heet worden, waardoor de temperatuurverschillen in je woning en de schommelingen in temperatuur minder groot worden.
Kortom: als je gaat voor comfort en besparing zou ik die Toon lekker laten hangen en uitzoeken waarom hij niet doet wat jij wil. Als je gaat voor een mooie thermostaat en de rest (kosten, comfort) boeit je niet zo, neem dan een Nest. Beste oplossing (als je hebt uitgesloten dat Toon verkeerd is ingesteld) is kijken of de fabrikant van je CV-ketel zelf een thermostaat heeft die wat subtieler aanwezig is dan Toon.
Ik ga me daar maar eens in verdiepen dan . Bedankt
Ben het niet helemaal met je eens. Ik had een modulerende klokthermostaat en heb deze vervangen door een Nest. Waar ik vooral in het najaar en voorjaar last van had, was dat bij al een klein tikje aan de thermostaat het huis (550 m3) tot boven de 22 graden werd opgestookt. Het duurt namelijk enige tijd voordat alle radiatoren in mijn huis zijn opgewarmd. Tot die tijd stond de ketel lekker te stoken. Eenmaal de juiste temperatuur waren de radiatoren zo warm geworden dat het binnen bijna een sauna was. Tuindeuren open, etc. Ik had dit opgelost door met een lagere aanvoer temperatuur te werken in het voor- en najaar, maar ideaal was het nog steeds niet.UltraSub schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 23:34:
Als je een modulerende ketel en een modulerende klokthermostaat hebt of had, en je hangt een aan/uit klokthermostaat, hoe fancy dat ding ook is, dat bespaart niks. Dat gaat meer kosten. Afgezien van comfort dat je gaat inleveren door de temperatuurswings. Mooi spul. Maar niet van deze tijd.
De Nest gaat met de bovenstaande situatie veel, maar dan ook veel beter om! Blijkbaar weet de Nest precies hoe lang gestookt moet worden, gegeven de temperatuur buitenshuis en duur van de radiatoren. Geen vreemde pieken. Ben ik goedkoper uit? Lastig, mijn jaareind-afrekening was vorig jaar 150 euro goedkoper. Misschien speelde de zachte winter een rol? Misschien ben ik meer bewust en zet ik de thermostaat vanaf afstand sneller uit? Meer comfort hebben we in ieder geval.
http://www.xbmcfreak.nl/
Iedere zelflerende thermostaat kan wat de Nest kan.
Misschien dat de techniek in de Nest wat nauwkeuriger / nieuwer is dan je oude thermostaat.
Verder is de wijze van zelflerend in de Nest niet heel speciaal, het is een PID regeling.
Verwijderd
vandaag igg al mijn toon abo afgemeld. Nu eens kijken we
ke draadloze thermostaat hier komt ivp de toon
iemand een toon kope ?
Verwijderd
Een remhea calenta. Ja maar een modulerende thermostaat dan moet je toch met programmas werken ?Grrrrrene schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:04:
Mensen zijn natuurlijk ook niet snel geneigd te beweren dat hun (dure?) aankoop niet zo goed bevalt. Maar verdiep je maar eens in de voordelen van een modulerende thermostaat, dan weet je wat je gaat missen als je toch een Nest neemt. Ik weet niet wat CV-ketel je hebt, maar de fabrikant heeft er vast een slimme thermostaat bij.
dat is nou net wat hier niet werkt.
Wij hebben gewoon een klokthermostaat (Nefit) die het huis warm laat stoken als we thuiskomen van werk en heel even 's ochtends zodat de vloerverwarming in de badkamer warm is en de designradiator de handdoeken droogt na het douchen
[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 05-10-2015 20:23 ]
Zeker niet met de Nest. Dat ding jast of warm of niks door je vloerTradeMarkNL schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:31:
Hhhmm, ik heb onlangs de sleutel van m'n nieuwbouwwoning gehad. Daar zit vloerverwarming in en omdat ik een gietvloer ga plaatsen, moet de vloer eerst zijn maximale belastingen een keer hebben gehad. Daarvoor moet de temperatuur elke dag een paar graden omhoog tot het maximum is bereikt, en daarna weer elke dag een paar graden lager. Aangezien ik nog niet in de woning woon, zou domotica hiervoor dus ideaal kunnen zijn als ik op afstand de temperatuur kan regelen. Iemand ervaring met zo'n scenario, eventueel icm Nest?
Natuurlijk regel je de max temperatuur in de vloer met een kraan op de vloerverwarmingsverdeler overigens. En dat geeft nog meer aan hoe slecht de Nest daarin is. Die blaast je aanvoertemperatuur vol gas omhoog omdat hij vind dat het te koud wordt in de woonkamer (hij kan niet anders dan de ketel op 100% aan te laten slaan), om vervolgens dat water in de vloerverwarmingsverdeler te mengen met koud water, om dat de verdeler het veel te warm vind. Natuurlijk kun je in de ketel de max aanvoertemperatuur verlagen, en dat zou je ook moeten doen als je vloerverwarming je hoofdverwarming is, maar dan nog.
Versus een modulerende thermostaat in een voorbeeld scenario: target temp is 20 graden binnen, die is bereikt, aanvoertemperatuur 15-20 graden en als het iets begint te zakken geleidelijk hoger. Dat is echt een groot verschil met hoe de Nest het doet, en die perfecte waardes (en dus comfort) lees ik nu ook regelmatig af op de iSense thermostaat. Daar zie je heel duidelijk hoe goed de thermostaat (of de ketel eigenlijk) moduleert omdat de vraag precies wordt geregeld.
Ik heb het hier al eerder gepost, zeker met vloerverwarming als hoofdverwarming geen Nest nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 05-10-2015 20:42 ]
Jammer, het is zo'n mooi dingUltraSub schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:40:
[...]
Zeker niet met de Nest. Dat ding jast of warm of niks door je vloer
Natuurlijk regel je de max temperatuur in de vloer met een kraan op de vloerverwarmingsverdeler overigens. En dat geeft nog meer aan hoe slecht de Nest daarin is. Die blaast je aanvoertemperatuur vol gas omhoog omdat hij vind dat het te koud wordt in de woonkamer (hij kan niet anders dan de ketel op 100% aan te laten slaan), om vervolgens dat water in de vloerverwarmingsverdeler te mengen met koud water, om dat de verdeler het veel te warm vind. Natuurlijk kun je in de ketel de max aanvoertemperatuur verlagen, en dat zou je ook moeten doen als je vloerverwarming je hoofdverwarming is, maar dan nog.
Versus een modulerende thermostaat in een voorbeeld scenario: target temp is 20 graden binnen, die is bereikt, aanvoertemperatuur 15-20 graden en als het iets begint te zakken geleidelijk hoger. Dat is echt een groot verschil met hoe de Nest het doet, en die perfecte waardes (en dus comfort) lees ik nu ook regelmatig af op de iSense thermostaat. Daar zie je heel duidelijk hoe goed de thermostaat (of de ketel eigenlijk) moduleert omdat de vraag precies wordt geregeld.
Ik heb het hier al eerder gepost, zeker met vloerverwarming als hoofdverwarming geen Nest nemen.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
#team_UTC+1
Mijn ketel is modulerend en mijn Nest niet.tcviper schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:54:
Het word tijd dat NEST Opentherm ondersteuning krijgt, zodra dat komt, koop ik er meteen eentje. Ik las ook dat Nest in Europa wel lid is geworden van de Opentherm stichting dus hopen nu dat ze er iets mee gaan doen, tot die tijd... laat ook ik Toon hangen
Ga ook wachten tot ze ondersteuning geven naar modulerend gebruik.
Tot dan hangt mijn klassieke Buderus-thermostaat er en ligt de Nest stof te vangen.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Tijdens mijn zoektocht naar een slimme thermostaat kwam ik hier terecht. Zowel mijn elektricien als sanitairman raden mij de Nest aan, maar ik weet niet of zij beiden voldoende op de hoogte zijn van de voor -en nadelen.
Ik dien een thermostaat aan te kopen voor mijn vloerverwarming (1 grote ruimte verdeeld in 2 circuits). De thermostaat dient dus enkel die ruimte netjes warm te houden wanneer we dit willen, s'nachts moet het automatisch iets lager. Ik ben er mij van bewust dat vloerverwarming een lange opwarmtijd heeft, daardoor zou Nest dit zelf kunnen inschatten volgens de sanitairman.
Maar is het een goed systeem voor 1 grote ruimte? Mijn vloerverwarming zit op een doorstromerboiler van Bulex, dus dat aan-uit-gedoe kan hier geen kwaad. Open Therm is dus niet belangrijk voor mij. Ik werk héél onregelmatig, mijn vriendin enkel halftijd, waardoor het belangrijkste schema dus dag vs nacht zal zijn.
Graag jullie deskundig advies
Er is toch pas een nieuwe aangekondigd?Thomas20 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:56:
De huidige Nest Thermostaat is er alweer een tijdje... Is er al bekend wanneer er een nieuwere versie uitkomt?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Dan ben ik denk ik zelf niet meer echt op de hoogte
Hier kun je even bijlezen; nieuws: Slimme Nest-thermostaat krijgt groter en scherper schermThomas20 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:01:
[...]
Dan ben ik denk ik zelf niet meer echt op de hoogte
[edit] ah, ik wist dan weer niet dat die nieuwe versie niet naar NL komt.
[ Voor 9% gewijzigd door Rhapsody op 17-10-2015 20:41 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Zijn er meer met dit probleem?
Nope! Hier werkt nog alles prima ( Laatste update Sun Oct 18 2015 19:22:26 GMT+0200 (CEST) )Kabbie_Kabbie schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:23:
Bij mij lukt het niet meer om via mijn google sheet gegevens van de nest binnen te harken. Is sinds 9 oktober. Volgens mij gaat het fout bij het inloggen. dan krijg ik "invalid user credentials" in de error code.
[ Voor 105% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:25 ]
Hoe weet je dat?FireFly3k schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:21:
Helaas is dat model alleen voor de VS. Ik hoop toch wel dat er ook hier eentje uitgebracht gaat worden met groter scherm en dat de prijs gelijk blijft.
Hier hetzelfde probleem...kan het zijn dat ik Nest opnieuw toestemming moet geven?Kabbie_Kabbie schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:23:
Bij mij lukt het niet meer om via mijn google sheet gegevens van de nest binnen te harken. Is sinds 9 oktober. Volgens mij gaat het fout bij het inloggen. dan krijg ik "invalid user credentials" in de error code.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Ik had een mail naar Nest gestuurd en zij vertelden dat. De mail heb ik helaas al weggegooid.
Hopelijk komt er wel snel eentje ook naar Nederland. Dit lijkt me toch wel een van de mooiste/betere thermostaten, maar ik wil dan natuurlijk wel de nieuwe
Wow, wat een geldEngineer schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 03:21:
Die nieuwe Nest, derde generatie, kun je via eBay nieuw in de verpakking uit Amerika laten overvliegen. Heb hem zojuist besteld (314 dollar lichter inc verzenden en douane kosten (regelt eBay dat tegenwoordig?)). Even fingers crossed dat de douane niet begint te steigeren over ontbrekende Europese certificeringen en weet-ik-wat waar ze wel niet over kunnen struikelen. Daarna hoop ik hem met IFTTT aan m'n iCloud kalender te koppelen, al dan niet met wat hobby/programmeerwerk. We zullen zien waar dit schip gaat stranden

Vond de Nederlandse destijds al aan de dure kant en met de ervaring die ik inmiddels heb weet ik wel zeker dat ik er geen €300+ euro voor over heb.
Succes ook met aansluiten, de Amerikaanse versie is heel anders dan de Europese en je hoeft niet op hulp van Nest te rekenen.
#team_UTC+1
Waarom sluiten ze zich dan in europa aan bij de opentherm associatie en zeggen ze dit:UltraSub schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:48:
Ik heb ergens gelezen dat dat niet zo zou zijn. Sorry, heb de source even niet meer.
"Presentation Nest
A presentation of Nest, one of OpenTherm’s members, kicked off the traditional social gathering on Tuesday. Nest presented their vision in HVAC in Europe and announced their adoption of the protocol on their products in the near future. Nest is a manufacturer of smart thermostats" -- http://www.opentherm.eu/home
Dat is inderdaad vrij nieuwe info. Op social media reageren ze standaard met de reactie dat hun eigen methoden net zo zuinig zouden zijn en dat OpenTherm daarom niet nodig is (of woorden van gelijke strekking).tcviper schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:08:
[...]
Waarom sluiten ze zich dan in europa aan bij de opentherm associatie en zeggen ze dit:
"Presentation Nest
A presentation of Nest, one of OpenTherm’s members, kicked off the traditional social gathering on Tuesday. Nest presented their vision in HVAC in Europe and announced their adoption of the protocol on their products in the near future. Nest is a manufacturer of smart thermostats" -- http://www.opentherm.eu/home
Op vragen als: waarom zijn jullie dan lid van de OpenTherm alliantie komt meestal geen zinnig antwoord. Misschien dat ze nu beginnen in te zien dat hun afzetmarkt veel groter wordt als ze het wel gaan ondersteunen.
#team_UTC+1
Naja we snappen allemaal wel dat OpenTherm ten alle tijden veel beter omgaat met 'een beetje warmen, veel warmen etc' dan gewoon aan of uit. Dus het lijkt me logisch dat ze daar nu wel iets mee gaan doen, zo niet, dan missen ze denk ik een heel groot stuk van de europese markt. Nest luistert slecht naar zijn klanten vind ik. Ben wel erg tevreden over de Nest Protects V2 (230V met accu).Ethirty schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:37:
[...]
Dat is inderdaad vrij nieuwe info. Op social media reageren ze standaard met de reactie dat hun eigen methoden net zo zuinig zouden zijn en dat OpenTherm daarom niet nodig is (of woorden van gelijke strekking).
Op vragen als: waarom zijn jullie dan lid van de OpenTherm alliantie komt meestal geen zinnig antwoord. Misschien dat ze nu beginnen in te zien dat hun afzetmarkt veel groter wordt als ze het wel gaan ondersteunen.
[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:25 ]
Ik heb zelf een Protect V1. Werkt prima (denk ik), nog nooit fik gestookt in de gang om te kijken of hij afgaattcviper schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:13:
[...]
Naja we snappen allemaal wel dat OpenTherm ten alle tijden veel beter omgaat met 'een beetje warmen, veel warmen etc' dan gewoon aan of uit. Dus het lijkt me logisch dat ze daar nu wel iets mee gaan doen, zo niet, dan missen ze denk ik een heel groot stuk van de europese markt. Nest luistert slecht naar zijn klanten vind ik. Ben wel erg tevreden over de Nest Protects V2 (230V met accu).
Maar als er nog 21% BTW + inklaring bij komt dan ga je dik over de 300. Maar ik hoop het niet voor je.Engineer schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:04:
[...]
314 USD is 276 EUR, lijkt het nog net een klein beetje minder ernstig
#team_UTC+1
Verwijderd
Hij ging er van uit dat ze dus open therm gaan onder steunen
Das geen nieuwe info. Ze waren daar al aangemeld toen de eerste Nest naar Europa kwam. Legio posts op hun eigen forum met een standaard bedankt, maar onze features zijn net zo goed. Al zolang de Nest bestaat hoopt iedereen dat er opentherm komt, mede door de info die je noemt. Maar het is er ook in V3 weer niet. En daar zou je het dan toch wel verwacht hebben, na een V1 en V2 die het niet hadden.tcviper schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:08:
[...]
Waarom sluiten ze zich dan in europa aan bij de opentherm associatie en zeggen ze dit:
"Presentation Nest
https://news.ycombinator.com/item?id=10152801
Laatste post wordt het ook weer gezegd (maar dat is niet de source waar ik het eerder over had, die kan ik natuurlijk niet meer vinden