Ook nog een leuke: daar de Nest thermostaat m'n gang-temperatuur overschoten heeft met een halve graad (18,5 i.p.v. 18,0 °C) staat 'ie nu alweer een tijdje niets te doen, waardoor 't op m'n kamer waar ik nu zit wat onbehagelijk wordt (is warmer dan de gang en koelt derhalve ook sneller af).
Dus wat doe je dan? Je zet je Nest thermostaat gewoon ieeetsjes warmer, zodat 'ie eventjes aanslaat! Zoals 19,5 °C bijvoorbeeld, 1 graden hoger dan de huidige gemeten temperatuur, warm genoeg om hem aan te laten slaan... Zou je denken..

1x raden wat 'ie dus niet doet. Juist..
De """intelligente""" thermostaat is niet slim genoeg om onmiddelijk aan te slaan als je hem handmatig 1 graad hoger instelt dan de huidige gemeten temperatuur. Kansloos mijns inziens.
En ja, als je hem op 20,0 of 20,5 °C zet, dan zal 'ie uiteindelijk wel aanslaan. Maar da's mijn punt niet. Zelfs als ik hem 0,5 graden hoger in zou stellen, dan zou de thermostaat snugger genoeg moeten zijn om door te hebben dat ik het klaarblijkelijk onbehagelijk vindt en zou 'ie mijns inziens aan moeten slaan. Niet dat ik hem eerst een slinger omhoog moet geven om hem aan te laten slaan en hem daarna weer lager te moeten zetten, omdat 't anders een sauna wordt
[
Voor 32% gewijzigd door
Osiris op 27-03-2018 14:11
]