• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik ben in de markt voor een nieuwe slimme thermostaat en heb eigenlijk 2 voorwaarden:
- Geschikt voor stadsverwarming
- Geschikt voor Apple HomeKit

Kan iemand mij vertellen of Nest voldoet?

Youtube: DashcamNL

Bensimpel

Positieve meneer

dfrenner schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:51:
Ik ben in de markt voor een nieuwe slimme thermostaat en heb eigenlijk 2 voorwaarden:
- Geschikt voor stadsverwarming
- Geschikt voor Apple HomeKit

Kan iemand mij vertellen of Nest voldoet?
Stadverwarming check
Homekit nope, tenzij misschien IFTTT ofzo hier mee iets kan doen wat je graag wilt. zoals: https://ifttt.com/applets...set-nest-to-a-temperature

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jstnrp
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17-04-2024
Zijn er forumleden die een Nest thermostaat gebruiken icm met het free@home systeem van
ABB/Busch-Jaeger?

Zo ja, weet iemand op welke draden de Nest en de Heatlink aangesloten moeten worden?
Vanuit mijn CV ketel (Intergas HRE Kompakt HRE 36/30) zie ik andere kleuren dan de kleuren die beneden in de kamerthermostaat zitten (via de bus ingang).

Kan ik op de één of andere manier doormeten? Of lopen de kabel via het system acces point van het free@home systeem?

Alvast bedankt voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:30
Bensimpel schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:30:
[...]

Stadverwarming check
Homekit nope, tenzij misschien IFTTT ofzo hier mee iets kan doen wat je graag wilt. zoals: https://ifttt.com/applets...set-nest-to-a-temperature
Homekit kun je met Homebridge koppelen dan heb je Homekit support: https://github.com/KraigM/homebridge-nest

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:44

Ethirty

Who...me?

Laat het maar aan de community om er nog wat van te maken. Nest vindt thermostaten allang niet meer interessant.

Hopelijk gaat dat veranderen nu Nest weer onder Google geschoven wordt, maar dat geschuif van management doet het bedrijf geen goed.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Omdat wij in onze nieuwe woning een draagmuur gaan verwijderen waar de thermostaat op gemonteerd is en dus verdwijnt zit ik te denken aan een nest. Deze heeft geen draad verbinding nodig naar cv omdat dit via heat link gebeurt. Echter ik dacht dat de nest gewoon op een wandcontactdoos kon plaatsen en aansluiten op 230v. Niet dus. Moet dus 12v zijn. Daar gaat mijn gedachten over overal te plaatsen. Ik wil juist geen nieuwe kabels trekken. Je kan via USB maar dan heb je een stand holder wat je wel op 230v kan aansluiten. Dan moet je hem alleen wel ergens neer zetten maar wil hem gewoon aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Usb kabel door je muur? Er zijn vziw geen thermostaten die op 230V werken.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Ethirty schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:23:
Usb kabel door je muur? Er zijn vziw geen thermostaten die op 230V werken.
Dan kan ik net zo goed vanuit de CV de 12v opnieuw laten leggen. USB is max 5m tenzij je ook weer hub gebruikt

Misschien zoiets of iets goedkoper

[ Voor 47% gewijzigd door ReQuiem83 op 18-02-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:41
Hier inderdaad met een USB kabel door de muur werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:28
ReQuiem83 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:21:
Omdat wij in onze nieuwe woning een draagmuur gaan verwijderen waar de thermostaat op gemonteerd is en dus verdwijnt zit ik te denken aan een nest. Deze heeft geen draad verbinding nodig naar cv omdat dit via heat link gebeurt. Echter ik dacht dat de nest gewoon op een wandcontactdoos kon plaatsen en aansluiten op 230v. Niet dus. Moet dus 12v zijn. Daar gaat mijn gedachten over overal te plaatsen. Ik wil juist geen nieuwe kabels trekken. Je kan via USB maar dan heb je een stand holder wat je wel op 230v kan aansluiten. Dan moet je hem alleen wel ergens neer zetten maar wil hem gewoon aan de muur.
Je bent een Tweaker of je bent het niet ;) Wat let je om een behuizing te maken (of zoeken) waar een USB naar 230v converter in zit? Je hoeft de stand niet te kopen voor de Nest, deze is alleen nuttig als je hem rechtop wilt zetten. De USB aansluiting zit in de backplate van de Nest.

Of een willekeurig alternatieve converter van 230v naar 12v. Dan moet je alleen nog een behuizing/bracket maken die je samen met de Nest in een stopcontact kunt prikken.

Mijn advies, bevestig hem gewoon ergens aan de muur, maar i.p.v. dat je vanuit de CV de 12v herleid, maak je een aftakking van één van je wanddozen zodat je Nest op USB werkt ( of plaats je een USB wanddoos ). Eenvoudigste optie imo. Dan hangt je Nest naast de wanddoos en heb je een USB kabeltje van nog geen 30cm nodig.

https://www.vanegmond.nl/...or-inbouwdoosmontage.html

[ Voor 7% gewijzigd door quintox op 19-02-2018 16:01 ]

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Ik wil geen USB kabel zien :) ik ga voor 230v naar 12v in de WCD plaatsen en dan nest boven op met de meegeleverde montage plaat. Heb nog even even voor het klaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb een nieuwe router geplaatst. Helemaal niet nagedacht over de Protects. Daarvan begon de eerste na 3 dagen rood te kleuren.

Ik had ook nog eens alleen 5Ghz, dus daar konden ze uberhaupt niets mee. Zelf moeten opletten.

Maar..... 3 van de 6 Protects gaven na 3 dagen gewoon nog ONLINE aan en de app beweerde elke 24uur contact met ze te hebben. Dat was technisch onmogelijk. Dat geeft weinig vertrouwen eerlijk gezegd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 08:02
Nu in de aandieding op iboos. 175 incl verzenden, als ik goed heb gekeken. Toch best een nette prijs. Ik ga het er eens op wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

PWM schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:05:
Ik heb een nieuwe router geplaatst. Helemaal niet nagedacht over de Protects. Daarvan begon de eerste na 3 dagen rood te kleuren.

Ik had ook nog eens alleen 5Ghz, dus daar konden ze uberhaupt niets mee. Zelf moeten opletten.

Maar..... 3 van de 6 Protects gaven na 3 dagen gewoon nog ONLINE aan en de app beweerde elke 24uur contact met ze te hebben. Dat was technisch onmogelijk. Dat geeft weinig vertrouwen eerlijk gezegd...
Wat... dat is wel schrikbarend zeg :|

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 11:40

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb sinds kort problkemen met de Home/Away Functie. We gebruiken hiervoor 2 telefoons. Het lijkt er nu op dat hij alleen op mijn telefoon reageert.
Nu heb ik de optie "Wil je dat deze thermostaat zijn activiteitssensoren gebruikt om te bepalen of er iemand thuis is" aan staan. Echter als ik deze uit zet werkt de hele home away functie helemaal niet meer. Of zou hij nu puur op zijn sensor af gaan en dat die overruled?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

De nest V3 ondersteund opentherm. Betekent dat ik slechts 2 draden nodig heb, die nu ook op de isense zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-09 13:37
sander817 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:09:
De nest V3 ondersteund opentherm. Betekent dat ik slechts 2 draden nodig heb, die nu ook op de isense zitten?
2 Draden vanaf de Opentherm poorten op je CV naar de aanstuur unit van de Nest, 2 draden van de aanstuur unit naar de thermostaat zelf, en een losse stroomvoorziening op de aanstuur unit.

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-09 23:37
2 draden van de aanstuur unit naar de thermostaat zelf -> als je de Nest van stroom wil voorzien via deze draden, anders is USB voeding voor de Nest ook prima omdat bij OpenTherm de verbinding toch draadloos moet zijn.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Dus ik moet 2 draden van de remeha avanta hebben, voor de opentherm communictaie naar die Heatlink?
En 5 volt naar de Nest toe?
Ik heb nog 4 loze draden over van de isense naar de ketel toe. Daar zou ik dan 5 volt op kunnen zetten voor de nest.

De nest stuurt de avanta neem ik aan modulerend aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
sander817 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:10:
Dus ik moet 2 draden van de remeha avanta hebben, voor de opentherm communictaie naar die Heatlink?
En 5 volt naar de Nest toe?
Ik heb nog 4 loze draden over van de isense naar de ketel toe. Daar zou ik dan 5 volt op kunnen zetten voor de nest.

De nest stuurt de avanta neem ik aan modulerend aan?
Neen, OpenTherm werkt alleen draadloos, als je hem met draad aansluit dan is dit puur voor de voeding en aan/uit aansluiting. De Nest en Heatlink maken verbinding met elkaar via het Nest Weave protocol ( wat dus los staat van je wifi ).

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Dus de opentherm aansluiting zit tussen heatlink en avanta? En tussen heatlink en nest is draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 22:22
sander817 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:39:
Dus de opentherm aansluiting zit tussen heatlink en avanta? En tussen heatlink en nest is draadloos?
Tussen de Heatlink en de Nest kun je ook 2 draden voor de spanning hebben. De communicatie gaat idd draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ok, ik kan dus de bestaande draden die nu op de isense zitten, gebruiken voor de 12v voeding van de nest, via de heatlink, T1 en T2. En 2 nieuwe draden voor de opentherm communicatie tussen ketel en heatlink op OT1 en OT2

En ik lees over modulatie problemen bij een remeha avanta, is dat inmiddels wel opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

wat is het bereik van dat nest netwerk?
Ketel hangt hier 10 meter van de thermostaat vandaan, met 3 muren ertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
sander817 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:05:
wat is het bereik van dat nest netwerk?
Ketel hangt hier 10 meter van de thermostaat vandaan, met 3 muren ertussen
30m, maar de inrichting/indeling/muren en plaatsing van de Heatlink en Nest ( niet in een hoek of achter metaal ) hebben hier wel invloed op. Over het algemeen moet dit geen probleem zijn. Hier hangt de ketel op zolder en de Nest in de woonkamer ( door 2 houtvloeren en één muur. )

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:17:
[...]

Ik betwijfel of de luchtvochtigheid waarde wel klopt bij de NEST. Die is zowel bij mij (appartement) als bij een vriend van me (rijtjeshuis) zo laag (rond de 30%) dat we hier ernstige twijfels bij hebben. Ik heb zo'n 'thermometer' op batterijen in de slaapkamer en die geeft al snel 10 tot 20% meer aan.
Hierop terugkomend; gisterenavond was het 20% bij mij en bij die vriend niet veel beter, terwijl hij de boel nog bevochtigt met zo'n apparaat.

Kan toch nooit kloppen, want dat zijn behoorlijk ongezonde waardes.

Wat zijn betere methodes om de luchtvochtigheid te meten / monitoren? Is dit spul betrouwbaar?
https://www.conrad.nl/nl/...hygrometers-o0601115.html

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 01-03-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

TommyGun schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:34:
[...]

Hierop terugkomend; gisterenavond was het 20% bij mij en bij die vriend niet veel beter, terwijl hij de boel nog bevochtigt met zo'n apparaat.

Geen idee wat gezonde waardes zijn, maar kan het ook niet door het weer komen? Die van mij zit nu op 27% (gisteren 33%) met alles op slot (want -14), normaliter zit het meer rond de 50% geloof ik.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Snappie88 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:39:
[...]

Geen idee wat gezonde waardes zijn, maar kan het ook niet door het weer komen? Die van mij zit nu op 27% (gisteren 33%) met alles op slot (want -14), normaliter zit het meer rond de 50% geloof ik.
Wanneer is er sprake van een lage luchtvochtigheid?
Luchtvochtigheid in huis wordt in 3 groepen verdeeld:

Hoge luchtvochtigheid: > 60%
Normale luchtvochtigheid: 50 – 60%
Lage luchtvochtigheid: < 50%
Een lage luchtvochtigheid komt vaak voor in de winter. De verwarming staat dan vaak hoog en er wordt vaak slecht geventileerd.

Wat zijn de gevolgen van een lage luchtvochtigheid?
Een lage luchtvochtigheid veroorzaakt een droge lucht in huis. Daardoor kunt u droge slijmvliezen krijgen. Dit veroorzaakt onder andere:

Droge ogen
Een droge neus
Een droge keel
Een droge huid of een schilferige huid
Meer last van luchtwegaandoeningen, zoals astma en luchtwegallergieën
Daarnaast kan een te lage luchtvochtigheid slecht zijn voor tropische planten, omdat deze te snel uitdrogen. Ook is een lage vochtigheidsgraad niet goed voor houten meubelen en houten vloeren: het hout kan krimpen en scheuren. Muziekinstrumenten, zoals de piano, harp en slaginstrumenten met een dierenvel kunnen ontstemd raken door een droge lucht, waardoor ze vals klinken.
http://www.luchtbevochtiger.info/lage-luchtvochtigheid/

Maar onder de 30% in de winter is alsnog veel te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik heb ook meteen een Google zoekopdracht eraan gewijd ;)

Wat blijkt, als je gewoon nadenkt zit je over het algemeen wel goed :+ ramen open voor luchten, ventilatie in douche aan laten staan, afzuigkap aan tijdens het koken. Het is allemaal niet zo moeilijk ;)

Stiekem wel genoten van het feit dat ik hier op het werk direct kan zien hoe de vochtigheid er thuis aan toe is :Y

Zodra de temperaturen weer wat redelijk zijn, gaan de ramen in huize Schnap ook weer open :Y

[ Voor 11% gewijzigd door Snappie88 op 01-03-2018 10:44 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
[...]

Wat zijn betere methodes om de luchtvochtigheid te meten / monitoren? Is dit spul betrouwbaar?
Heb daar een Netatmo Home Coach voor, ding werkt heel goed, maar op dit moment is het zelfs met een bevochtiger in de woonkamer moeilijk om boven 40% uit te komen.

Mooie van de Netatmo home coach is dat ie ook met Homekit van Apple werkt en met Homey. Dan kun je via Homey Nest en Netatmo koppelen.

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 01-03-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Snappie88 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:44:
Ik heb ook meteen een Google zoekopdracht eraan gewijd ;)

Wat blijkt, als je gewoon nadenkt zit je over het algemeen wel goed :+ ramen open voor luchten, ventilatie in douche aan laten staan, afzuigkap aan tijdens het koken. Het is allemaal niet zo moeilijk ;)

Stiekem wel genoten van het feit dat ik hier op het werk direct kan zien hoe de vochtigheid er thuis aan toe is :Y

Zodra de temperaturen weer wat redelijk zijn, gaan de ramen in huize Schnap ook weer open :Y
:? Afzuiging is van belang bij een te hoge luchtvochtigheid, dat gaat nu niet helpen hoor.

En ik heb nog wel een WTW-installatie die 24/7 draait.
tcviper schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:45:
[...]

Heb daar een Netatmo Home Coach voor, ding werkt heel goed, maar op dit moment is het zelfs met een bevochtiger in de woonkamer moeilijk om boven 40% uit te komen.
Bedankt, zal er eens naar kijken!

Ik verwacht ook geen mega hoge waardes, maar toch wel rond de 30 of 35%.

Wat geeft bij jou de NEST aan itt de Netatmo?

[ Voor 25% gewijzigd door TommyGun op 01-03-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

TommyGun schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:45:
[...]

:? Afzuiging is van belang bij een te hoge luchtvochtigheid, dat gaat nu niet helpen hoor.

Ik doel op luchtvochtigheid in je huis reguleren in het algemeen, naar aanleiding van de tips die op jouw doorgelinkte website worden gegeven ;) Hoe je er dus voor zorgt dat je tussen de 40% en 60% blijft hangen. Logisch nadenken schijnt dus te helpen :9

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Snappie88 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:48:
[...]

Ik doel op luchtvochtigheid in je huis reguleren in het algemeen, naar aanleiding van de tips die op jouw doorgelinkte website worden gegeven ;) Hoe je er dus voor zorgt dat je tussen de 40% en 60% blijft hangen. Logisch nadenken schijnt dus te helpen :9
Joh, maar koude buitenlucht bevat veel minder vocht (dus in de zomer heb je al snel te veel vocht in huis) en ik weet niet hoor maar moet ik dan maar geen ventilatie gebruiken bij het douchen en koken om zo meer vervuilde vochtige lucht te creëren in de wintermaanden? En zoals ik zei ik heb al een WTW-installatie dus de balans is sowieso beter dan bij de gemiddeld woning zonder zo'n systeem. Je weet ook dat het effect van een raam openzetten na enkele uren (na sluiten van het raam) alweer teniet is gedaan?

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 01-03-2018 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
TommyGun schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:45:
[...]

[...]

Bedankt, zal er eens naar kijken!

Ik verwacht ook geen mega hoge waardes, maar toch wel rond de 30 of 35%.

Wat geeft bij jou de NEST aan itt de Netatmo?
Netatmo home coach zegt nu bijv: 40% en Nest zegt: 31%. Maar de Nest geeft bijna altijd een paar % lager aan dan welke andere vocht meter. Ik gebruik de Home coach ook veel voor het meten van de luchtkwaliteit (CO). Als dat boven de 1000 komt, raam open :)

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 01-03-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

tcviper schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:53:
[...]

Netatmo home coach zegt nu bijv: 40% en Nest zegt: 31%. Maar de Nest geeft bijna altijd een paar % lager aan dan welke andere vocht meter. Ik gebruik de Home coach ook veel voor het meten van de luchtkwaliteit (CO). Als dat boven de 1000 komt, raam open :)
Top, gaaf apparaat ook. Bedankt voor je input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

TommyGun schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:50:
[...]

Joh, maar koude buitenlucht bevat veel minder vocht (dus in de zomer heb je al snel te veel vocht in huis) en ik weet niet hoor maar moet ik dan maar geen ventilatie gebruiken bij het douchen en koken om zo meer vervuilde vochtige lucht te creëren in de wintermaanden? En zoals ik zei ik heb al een WTW-installatie dus de balans is sowieso beter dan bij de gemiddeld woning zonder zo'n systeem. Je weet ook dat het effect van een raam openzetten na enkele uren (na sluiten van het raam) alweer teniet is gedaan?
Jow :w

Ik vertel je nergens wat je wel of niet moet doen, mag je helemaal zelf weten ;)

Ik weet niet wat een WTW installatie is, geloof je op je woord! En dat laatste wist ik niet. Gelukkig hou ik er van om met open ramen in het huis te leven, dus heb er over het algemeen niet zo veel last van. Desondanks, bedankt voor de tip!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Snappie88 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:59:
[...]

Jow :w

Ik vertel je nergens wat je wel of niet moet doen, mag je helemaal zelf weten ;)
Dit gaat niet over wel of niet iets doen, je kunt er gewoon weinig aan doen in de winter behalve bevochtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

TommyGun schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:59:
[...]

Dit gaat niet over wel of niet iets doen, je kunt er gewoon weinig aan doen in de winter behalve bevochtigen.
Begin er dan niet over :(:)

Ik ga hem hier ook afkappen, we staan allebei iets anders in de discussie geloof ik ;)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Snappie88 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:06:
[...]

Begin er dan niet over :(:)

Ik ga hem hier ook afkappen, we staan allebei iets anders in de discussie geloof ik ;)
:?

Jij vraagt wat gezonde waardes zijn, waarop ik die info beschikbaar stel.

Vervolgens kom je met een verhaal en zeg je "het is allemaal niet zo moeilijk". Uh, jawel dus (zoals ik uitleg).

Terwijl ik alleen wilde weten wat @tcviper mij reeds verteld heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Zou op zich wel kunnen kloppen hoor, zeker in een moderne woning. Mijn bevochtiger heeft zelf ook een hygrometer om af te slaan en die is al in geen weken meer gehaald. Staat nu op de hoogste stand (dat is zo'n 4-5 liter per dag nu) en ik hang zelfs al natte handdoeken op en nog kom ik niet boven de 30%. Die handdoeken zijn ook in een paar uur kurkdroog.

Op dit moment zelfs weer gezakt naar 20, ga de handdoeken maar weer natmaken. Lang leve de achterlijke regeltjes die dit mogelijk maken :-(

Zomers zit de Nest wel gewoon >40. Misschien niet de nauwkeurigste meter, maar zeker niet onrealistisch.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ethirty schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:11:
[...]

Zou op zich wel kunnen kloppen hoor, zeker in een moderne woning. Mijn bevochtiger heeft zelf ook een hygrometer om af te slaan en die is al in geen weken meer gehaald. Staat nu op de hoogste stand (dat is zo'n 4-5 liter per dag nu) en ik hang zelfs al natte handdoeken op en nog kom ik niet boven de 30%. Die handdoeken zijn ook in een paar uur kurkdroog.

Op dit moment zelfs weer gezakt naar 20, ga de handdoeken maar weer natmaken. Lang leve de achterlijke regeltjes die dit mogelijk maken :-(

Zomers zit de Nest wel gewoon >40. Misschien niet de nauwkeurigste meter, maar zeker niet onrealistisch.
Bedankt :)

Ik heb die Netatmo besteld dus ik ben benieuwd.

Aan de hand daarvan maar vervolgactie ondernemen (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruine01
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-03 11:12
Ik heb de maximale aanvoertemperatuur van mijn ketel (Intergas HRECO) van 80 naar 65 graden terug gebracht. Echter met de huidige koude is dat iets te laag. Dus heb ik deze begin van de week verhoogd naar 70 graden. Echter nu blijft mijn ketel op 65 graden stoken en gaat niet hoger. Ik heb een Nest V3 aangesloten. Zou het kunnen zijn dat de Nest zo slim is dat deze via Opentherm deze waarde vast houd? Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
bruine01 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:30:
Ik heb de maximale aanvoertemperatuur van mijn ketel (Intergas HRECO) van 80 naar 65 graden terug gebracht. Echter met de huidige koude is dat iets te laag. Dus heb ik deze begin van de week verhoogd naar 70 graden. Echter nu blijft mijn ketel op 65 graden stoken en gaat niet hoger. Ik heb een Nest V3 aangesloten. Zou het kunnen zijn dat de Nest zo slim is dat deze via Opentherm deze waarde vast houd? Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Wat heb je als aanvoer temperatuur ingesteld op de nest?
Die moet 1 op 1 overeenkomen met de waarde die je op de ketel als aanvoer ingesteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruine01
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-03 11:12
Dank Roy1985. Na zoeken in de Nest App heb ik dit niet kunnen vinden. Maar Google helpt altijd. Dit is een van de instellingen op de Nest zelf. Op de Nest via instellingen -> apparaat -> doorgaan -> pro-configuratie -> de "voorloop" (aanvoer) temperatuur stond inderdaad op 65. Net naar 70 aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ik zie nu net een soort druppel in een rondje onderin op het scherm, welke ik nog niet eerder gezien heb.
Iemand een idee wat dat betekend?

Edit: zo te zien is dat de warmwater voorverwarm functie of hij aan of uit staat.

[ Voor 23% gewijzigd door Fonta op 03-03-2018 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
Fonta schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 23:27:
Ik zie nu net een soort druppel in een rondje onderin op het scherm, welke ik nog niet eerder gezien heb.
Iemand een idee wat dat betekend?

Edit: zo te zien is dat de warmwater voorverwarm functie of hij aan of uit staat.
Weet jij al wat meer hierover? Ik zag dit gister ook opeens in het scherm staan namelijk maar kan er eigenlijk niet zoveel over vinden op het wereld wijde web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Fikkie007 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:22:
[...]

Weet jij al wat meer hierover? Ik zag dit gister ook opeens in het scherm staan namelijk maar kan er eigenlijk niet zoveel over vinden op het wereld wijde web.
Zie de edit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
Thanks, had ik gelezen. Maar vraag me meer af hoe het er opeens komt omdat we het hiervoor nog nooit gezien hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Fikkie007 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:34:
[...]

Thanks, had ik gelezen. Maar vraag me meer af hoe het er opeens komt omdat we het hiervoor nog nooit gezien hadden :)
Vast een update geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaxxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08-2024
Mijn Nest geeft de melding dat hij het weer niet kan ophalen. Is wel gewoon verbonden met het internet.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
TommyGun schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:17:
Ik betwijfel of de luchtvochtigheid waarde wel klopt bij de NEST. Die is zowel bij mij (appartement) als bij een vriend van me (rijtjeshuis) zo laag (rond de 30%) dat we hier ernstige twijfels bij hebben. Ik heb zo'n 'thermometer' op batterijen in de slaapkamer en die geeft al snel 10 tot 20% meer aan.
Dat gevoel had ik eerst ook, maar toen ik er een hygrometer naast zette bleek het aardig te kloppen. Weliswaar geeft hij drie à vier procent minder aan dan de hygrometer maar hij denkt ook steevast dat het één graad warmer is dan het daadwerkelijk is. Omdat het relatieve luchtvochtigheid betreft klopt dat dus precies.

In de woonkamer heb ik meerdere sensoren en dan kan je zien wat invloeden voor verschil kunnen maken. Één hangt bij het plafond, tegenover een muur met een flinke radiator. Als de kachel dus gaat verwarmen is het daar zo een paar graden hoger en droger.
Als mijn afzuigkap stevig aan staat trekt hij flink wat lucht onder de deur door die langs de nest stroomt, die denkt dan dus ineens dat het erg droog is. Tot de afzuigkap weer uit staat. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Gonadan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:06:
[...]

Dat gevoel had ik eerst ook, maar toen ik er een hygrometer naast zette bleek het aardig te kloppen. Weliswaar geeft hij drie à vier procent minder aan dan de hygrometer maar hij denkt ook steevast dat het één graad warmer is dan het daadwerkelijk is. Omdat het relatieve luchtvochtigheid betreft klopt dat dus precies.

In de woonkamer heb ik meerdere sensoren en dan kan je zien wat invloeden voor verschil kunnen maken. Één hangt bij het plafond, tegenover een muur met een flinke radiator. Als de kachel dus gaat verwarmen is het daar zo een paar graden hoger en droger.
Als mijn afzuigkap stevig aan staat trekt hij flink wat lucht onder de deur door die langs de nest stroomt, die denkt dan dus ineens dat het erg droog is. Tot de afzuigkap weer uit staat. :D
Nest is inderdaad niet supernauwkeurig, maar zit redelijk in de buurt. Daarom baal ik ook altijd als er op een koude dag weer eens 20% staat. }:|

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ethirty schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:53:
Nest is inderdaad niet supernauwkeurig, maar zit redelijk in de buurt. Daarom baal ik ook altijd als er op een koude dag weer eens 20% staat. }:|
Mijn domotica systeem gebruikt nu de nest om te bepalen of de luchtbevochtiger aan moet springen, hij komt op z'n positie nu nog het meest in de buurt. Je merkt wel wat koud weer doet. Bij temperaturen onder nul gaat er zo vijf liter per dag de lucht in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatrix18
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-11-2023
Hier ook geen weer op display.

[ Voor 57% gewijzigd door beatrix18 op 15-03-2018 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Gonadan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:05:
[...]

Mijn domotica systeem gebruikt nu de nest om te bepalen of de luchtbevochtiger aan moet springen, hij komt op z'n positie nu nog het meest in de buurt. Je merkt wel wat koud weer doet. Bij temperaturen onder nul gaat er zo vijf liter per dag de lucht in.
Hoe stuur je de bevochtiger aan? want die wat ik heb (stadler) kan ik wel een stekker tussen duwen maar gaat dan nog niet meteen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

tcviper schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:44:
Hoe stuur je de bevochtiger aan? want die wat ik heb (stadler) kan ik wel een stekker tussen duwen maar gaat dan nog niet meteen aan.
Met een tussenstekker. Ik heb bewust de meest simpele bevochtiger uitgezocht met een fysieke aan/uit knop. Die gaat dus gewoon aan als ik de stroom ingeschakeld.

En omdat de stekker ook verbruik meet krijg ik een pushbericht op m'n telefoon als het water op is. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Gonadan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:58:
[...]

Met een tussenstekker. Ik heb bewust de meest simpele bevochtiger uitgezocht met een fysieke aan/uit knop. Die gaat dus gewoon aan als ik de stroom ingeschakeld.

En omdat de stekker ook verbruik meet krijg ik een pushbericht op m'n telefoon als het water op is. :Y)
Slim! Mag ik vragen welke dat is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:36
Iemand al iets vernomen betreft de Nest Hello in Nederland? Kan er niks over vinden.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Dountill schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:20:
Iemand al iets vernomen betreft de Nest Hello in Nederland? Kan er niks over vinden.
Komt volgende maand waarschijnlijk pas naar NL :)
Duurt even ivm Europese regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

tcviper schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:00:
[...]

Slim! Mag ik vragen welke dat is? :)
Tuurlijk, deze: https://www.luchtbevochti...-219104/medisana-uhw.html

Energiezuinig, best wel stil en kost geen kont. Nadeel is dat hij voor neerslag kan zorgen, zie daarom ook: Luchtbevochtiger verprutst luchtkwaliteit?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Ik heb zaterdagavond mijn nieuwe Nest v3 aangesloten. In de app staat nu (maandagavond) bij de geschiedenis nog steeds: "Kom morgen terug om te zien wat je apparaat heeft gedaan". Ik kan de thermostaat bedienen via de app, en op de thermostaat lijken de netwerkinstellingen en cloud-connectie in orde (zeer recente datum/tijd van laatste sync). Waar blijft mijn geschiedenis dan?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Geduld is (helaas) een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Blijkbaar heb ik hem zaterdag pas na 0.00 aangezet, zodat maandag de eerste volle dag was. Daar stond nu opeens wel de geschiedenis van in de app. Inderdaad geduld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:43
Help, ik heb overal gezocht maar kom er niet uit.

Ik heb een remeha avanta cw28 van 2008. Ik heb deze vandaag gekoppeld aan een Nest Heatlink en thermostaat v3

De Remeha ondersteunt Open Therm en ik heb de bedrading 3 en 4 dan ook aangesloten op de Heatlink ot 1 en ot 2. De Nest via t1/t2 gekoppeld en opgehangen op de plek van de oude thermostaat (remeha celcia20).

De Thermostaat ingeregeld op open therm combi ketel.

De ketel lijkt niet te reageren op de opdrachten van de Nest. Hij slaat aan en blijft continu branden. De temperatuur die 20 graden zou moeten zijn loopt alleen maar op. Het is nu 22.5 graden.

Moet de Nest leren de omgeving in te stellen of klopt er iets niet. Ik kan hier niets over terug vinden. Ook als de temperatuur op 16 graden wordt gezet blijft het onaangenaam warm en blijft de ketel doorstoken.

Wat kan er mis zijn?

NVM ... reset van de NEST thermostaat deed wonderen.
Wat ik nu nog niet terug kan vinden is of mijn watertoevoer ook via OT werkt of alleen via Aan/Uit. Maw moet ik de ketel als Combiketel instellen of als Andere Ketel en dan het water ook via OT?

[ Voor 12% gewijzigd door i-dj op 21-03-2018 22:15 ]

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een newbie vraag.
Werkt de Nest (v3) thermostaat als geen internet verbinding is? Zowel warmwater als de verwarming (via handmatige bediening)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
meesje schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:10:
Even een newbie vraag.
Werkt de Nest (v3) thermostaat als geen internet verbinding is? Zowel warmwater als de verwarming (via handmatige bediening)?
Ja die werkt dan gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:24:
[...]

Ja die werkt dan gewoon prima.
Bedankt voor je reactie. Ik ben een beetje terughoudend met een slimme thermostaat. Het liefst wil ik een exemplaar welke compatible is met HomeKit. Dan kom ik uit op Tado, Netatmo en Honeywell Lyric T6.

Netatmo valt af, want alleen aan/uit en geen OT/modulerend. Het topic van Tado volg ik al een tijdje en daar lees ik af en toe ook best negatieve reacties. De Lyric T6 is qua WAF het minst interessant, maar de programmering en bediening blijft gewoon werken bij een niet actieve internetverbinding.

Qua design en bediening lijkt me de Nest een super apparaat, maar helaas geen dedicated homekit support (wel via homebridge, maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit). De hele Nest serie (protect, indoor cam, outdoor cam, hello deurbel) lijkt me erg mooi.

Wat zijn jullie positieve maar ook negatieve ervaringen met de Nest thermostaat? Bij Tado lees ik heel vaak over vrij grote en onnodige overshoots. Dat lossen ze dan op door zelf trapsgewijs programma’s in te stellen, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

O ja, net als de Lyric T6 vind ik het positief dat de Nest niet op batterijen werkt. Bij Tado ook regelmatig opmerkingen over batterijen die vrij snel leeg zijn. Het type AA batterijen luistert daar erg nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
meesje schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:40:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik ben een beetje terughoudend met een slimme thermostaat. Het liefst wil ik een exemplaar welke compatible is met HomeKit. Dan kom ik uit op Tado, Netatmo en Honeywell Lyric T6.

Netatmo valt af, want alleen aan/uit en geen OT/modulerend. Het topic van Tado volg ik al een tijdje en daar lees ik af en toe ook best negatieve reacties. De Lyric T6 is qua WAF het minst interessant, maar de programmering en bediening blijft gewoon werken bij een niet actieve internetverbinding.

Qua design en bediening lijkt me de Nest een super apparaat, maar helaas geen dedicated homekit support (wel via homebridge, maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit). De hele Nest serie (protect, indoor cam, outdoor cam, hello deurbel) lijkt me erg mooi.

Wat zijn jullie positieve maar ook negatieve ervaringen met de Nest thermostaat? Bij Tado lees ik heel vaak over vrij grote en onnodige overshoots. Dat lossen ze dan op door zelf trapsgewijs programma’s in te stellen, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

O ja, net als de Lyric T6 vind ik het positief dat de Nest niet op batterijen werkt. Bij Tado ook regelmatig opmerkingen over batterijen die vrij snel leeg zijn. Het type AA batterijen luistert daar erg nauw.
Je voegt vrij simpel Homekit support toe aan Nest via Homebridge (op een lokale Raspberry, NAS of andere computer): https://github.com/KraigM/homebridge-nest
(dat is ook al meerdere malen hier genoemd ;).

Ik vind het Nest product inmiddels geweldig en vooral de koppeling met een hoop domotica maakt het gewoon compleet, plus dat hun Rook en koolmonoxide melders goed samenwerken met het hele verhaal.

En als internet of wifi weg valt blijft Nest gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:51:
[...]

Je voegt vrij simpel Homekit support toe aan Nest via Homebridge (op een lokale Raspberry, NAS of andere computer): https://github.com/KraigM/homebridge-nest
(dat is ook al meerdere malen hier genoemd ;).

Ik vind het Nest product inmiddels geweldig en vooral de koppeling met een hoop domotica maakt het gewoon compleet, plus dat hun Rook en koolmonoxide melders goed samenwerken met het hele verhaal.

En als internet of wifi weg valt blijft Nest gewoon werken.
Aangezien de Nest slim is, verwacht ik eigenlijk dat je weinig (of geen) automation rules hoeft in te stellen in HomeKit. Daarnaast heb ik ook Google Home. Dus met voice control kan ik ook de thermostaat bedienen. Hoeft dan niet perse via Siri/HomeKit. Het is een mooie utopie alles alleen HomeKit compatible te willen hebben, maar wellicht ook niet slim om op één paard te wedden.

Komend weekend maar wat Nest produkten bestellen bij 50five. Voor 25 euro installatie plus 15 procent korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
meesje schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:12:
[...]

Aangezien de Nest slim is, verwacht ik eigenlijk dat je weinig (of geen) automation rules hoeft in te stellen in HomeKit. Daarnaast heb ik ook Google Home. Dus met voice control kan ik ook de thermostaat bedienen. Hoeft dan niet perse via Siri/HomeKit. Het is een mooie utopie alles alleen HomeKit compatible te willen hebben, maar wellicht ook niet slim om op één paard te wedden.

Komend weekend maar wat Nest produkten bestellen bij 50five. Voor 25 euro installatie plus 15 procent korting.
Dat heb je goed ja, gelukkig kan Nest sowieso met Google Assistant/Home en andere dingen werken. En mocht je toch Homekit support erbij willen gebruik je Homebridge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
ik heb mijn thermostaat zo ingesteld dat het om 18:00 uur 21 graden moet zijn. Wat mij opvalt is dat de kachel elke dag om 16:00 uur begint met voorverwarmen om het om 18:00 21 graden te laten zijn. Dit gaat goed als het heel koud is, maar ik merk dat dit ook gebeurt als het niet zo koud is en daardoor al om 17:00 uur 21 graden is. Ik had verwacht dat de thermostaat gaat berekenen hoe laat hij aan moet gaan om op het juiste tijdstip de temperatuur te bereiken, en niet standaard gewoon 2 uur van te voren beginnen met opwarmen. Dit noem ik niet "slim"...

herkennen jullie dit?

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:40:
[...]

Het positieve van de Nest zijn z'n looks. Daarnaast kun je hem bedienen via de App, wat ook handig is, maar dat is natuurlijk verre van specifiek voor Nest.

De rest is negatief. Je huis goed op temperatuur houden kan 'ie niet. Hij is zo dom als 't achtereind van een varken. Nest doet aannames voor je die je niet in kunt stellen. Zo gaat hij 's nachts níet op "Eco" d.m.v. de bewegingssensor, maar overdag wel. Dat werkt alleen als je ook een "standaard" ritme aanhoudt. Val je buiten de Nest-standaard? Dan heb je pech.

Daarnaast wil Nest ook nog wel eens zomaar gedrag van de thermostaat aanpassen door een FW-update, of je dat nou wil of niet. Geen keuze.

Ik ga in m'n nieuwe appartementje zéker geen Nest meer ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Osiris schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:17:
[...]

Het positieve van de Nest zijn z'n looks. Daarnaast kun je hem bedienen via de App, wat ook handig is, maar dat is natuurlijk verre van specifiek voor Nest.

De rest is negatief. Je huis goed op temperatuur houden kan 'ie niet. Hij is zo dom als 't achtereind van een varken. Nest doet aannames voor je die je niet in kunt stellen. Zo gaat hij 's nachts níet op "Eco" d.m.v. de bewegingssensor, maar overdag wel. Dat werkt alleen als je ook een "standaard" ritme aanhoudt. Val je buiten de Nest-standaard? Dan heb je pech.

Daarnaast wil Nest ook nog wel eens zomaar gedrag van de thermostaat aanpassen door een FW-update, of je dat nou wil of niet. Geen keuze.

Ik ga in m'n nieuwe appartementje zéker geen Nest meer ophangen.
Oei...... Dit klinkt niet goed. De Nest lijkt me (voor mij) best wel overkill, hij hoeft niet voor mij te denken. Het liefst zoek ik een thermostaat welke ik gewoon zelf handmatig op afstand kan bedienen. Als ik b.v. de ene keer op maandag om 07.00 op sta en de week later om 06.30, dan hoeft er van mij niks slims te gebeuren. Bij opstaan zet ik ‘m wel aan. Eigenlijk hetzelfde met naar bed gaan, de ene keer zet ik ‘m 21.30 uit en de andere keer om 22.30. Dus veel regelmaat is er niet.

Het liefst wil ik wel de thermostaat met voice control kunnen bedienen. Dat kunnen ze volgens mij vrijwel allemaal. B.v. ‘Goedemorgen’ en dat dan de lampen aan gaan en de thermostaat op 19 graden. En bij ‘welterusten’ lampen uit en thermostaat uit. Ik heb namelijk regelmatig dat we op bed liggen en de thermostaat op zolder nog horen aanslaan.....

Wellicht is een Honeywell Lyric T6 toch wel de beste optie. Maar het uiterlijk he...... Totaal geen WAF. En mijn vriendin wil het liefst een witte (net als de huidige ronde Honeywell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

meesje schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:42:
[...]

Oei...... Dit klinkt niet goed. De Nest lijkt me (voor mij) best wel overkill, hij hoeft niet voor mij te denken. Het liefst zoek ik een thermostaat welke ik gewoon zelf handmatig op afstand kan bedienen. Als ik b.v. de ene keer op maandag om 07.00 op sta en de week later om 06.30, dan hoeft er van mij niks slims te gebeuren. Bij opstaan zet ik ‘m wel aan. Eigenlijk hetzelfde met naar bed gaan, de ene keer zet ik ‘m 21.30 uit en de andere keer om 22.30. Dus veel regelmaat is er niet.

Het liefst wil ik wel de thermostaat met voice control kunnen bedienen. Dat kunnen ze volgens mij vrijwel allemaal. B.v. ‘Goedemorgen’ en dat dan de lampen aan gaan en de thermostaat op 19 graden. En bij ‘welterusten’ lampen uit en thermostaat uit. Ik heb namelijk regelmatig dat we op bed liggen en de thermostaat op zolder nog horen aanslaan.....

Wellicht is een Honeywell Lyric T6 toch wel de beste optie. Maar het uiterlijk he...... Totaal geen WAF. En mijn vriendin wil het liefst een witte (net als de huidige ronde Honeywell).
Als je het toch met de hand wil doen, waarom dan zoveel extra uitgeven voor spraakbesturing? Of woon je in het Witte Huis?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ethirty schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:38:
[...]

Als je het toch met de hand wil doen, waarom dan zoveel extra uitgeven voor spraakbesturing? Of woon je in het Witte Huis?
Deze opmerking snap ik echt niet. Handbediend heb je nu toch in drie smaken? Via thermostaat zelf, via app, of via voice control. Alle zie ik als manuele bediening.
Witte Huis opmerking snap ik al helemaal niet. Voor een paar tientjes heb je een Echo Dot of Google Home Mini; de laatste heb ik op dit moment. En vrijwel alle ‘slimme’ thermostaten zijn daarmee compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft een witte thermostaat, ik zie dat er ook een Nest E is, maar nog nergens gelezen of en wanneer deze naar Europa komt.
Een alternatief is natuurlijk de gewone Nest met witte buitenrand.
Ik wil Nest nog niet definitief doorstrepen als optie voor nieuwe thermostaat. Het uiterlijk vind ik echt subliem, ook gewoon een draaiknop. Waarom bedenkt geen enkele andere fabrikant dit? Waarom allemaal van die halve computer oplossingen...
Ook heb ik op de support pagina gelezen dat je het zelf lerende stuk uit kunt zetten en zelf programma’s kan maken.

De hele Nest serie vind ik trouwens erg mooi. Protect, camera’s, deurbel. Het lijken me echt kwaliteitsprodukten.

[ Voor 71% gewijzigd door meesje op 22-03-2018 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:50:

De hele Nest serie vind ik trouwens erg mooi. Protect, camera’s, deurbel. Het lijken me echt kwaliteitsprodukten.
Vergis uiterlijk niet met kwaliteit. De Nest thermostaat warmt zichzelf op door o.a. z'n scherm en geeft zo een graad warmer aan dan geijkte thermometers. En de vochtigheidsgraad schijnt (zelf niet kunnen vergelijken) ook niet accuraat te zijn.

Oh en wat dacht je van de verbindingsproblemen met de heat-link? Waarbij een handmatige reset tijdelijk voldoende is? En de Nest klaarblijkelijk vreemd genoeg niet zélf in staat is handmatig de verbinding te herstellen? Speelt ook al jaren bij sommigen. Mijn connectivity issues waren na een jaartje gelukkig wel weg.

[ Voor 25% gewijzigd door Osiris op 22-03-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

https://store.nest.com/nl...larm-three-pack/S3006WBFD

Waarom kan ik geen netstroom kiezen...beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Osiris schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:28:
[...]

Vergis uiterlijk niet met kwaliteit. De Nest thermostaat warmt zichzelf op door o.a. z'n scherm en geeft zo een graad warmer aan dan geijkte thermometers. En de vochtigheidsgraad schijnt (zelf niet kunnen vergelijken) ook niet accuraat te zijn.

Oh en wat dacht je van de verbindingsproblemen met de heat-link? Waarbij een handmatige reset tijdelijk voldoende is? En de Nest klaarblijkelijk vreemd genoeg niet zélf in staat is handmatig de verbinding te herstellen? Speelt ook al jaren bij sommigen. Mijn connectivity issues waren na een jaartje gelukkig wel weg.
Oei.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Dat soort dingen zijn inmiddels grotendeels allemaal al verholpen. Iedereen heeft zo zijn eigen voor en nadelen van dit soort producten, maar gebruik de Nest v3 nu inmiddels zelf ook op een aantal plekken en zie totaal geen problemen met heatlink verbinding.

PS. Even de intro van dit topic wat bijgewerkt :)

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 23-03-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik zoek er nog twee voor in mijn huis (wel op batterijen, geen netstroom in de gangen op het plafon helaas). Dus als iemand er ook nog eentje nodig heeft (of vier :P)...?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09 09:08
Problemen met de heatlink heb ik ook gehad. Oplossing was om de Nest te verplaatsen. Deze staat nu op een standaard. Afwijking in de temperatuur ook bekend. Meermaals bij Nest een request neergelegd om deze kalibreerbaar te maken. Verder erg tevreden met de thermostaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Het 3-pack is in de aanbieding, maar blijkbaar alleen op batterijen. Je kan wel 3 losse netstroom-varianten kopen (voor 88 euri extra...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12
Heb net 3 Nest Protects op batterijen gekocht (komen morgen aan)
Nou staat er op de website van Nest dat er zelf borende schroeven bij zitten... maar gaan die ook in een normaal plafond dat wij in onze woonkamers hebben (van de betonnen platen). Kan me dat namelijk nauwelijks voorstellen? Heeft iemand hem ook al eens geprobeerd met magneten aan het plafond te hangen?
(mijn Fibaro's hangen wel met magneten aan het plafond, maar die zijn waarschijnlijk een stuk lichter dan een Nest Protect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SunnieNL schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:20:
Nou staat er op de website van Nest dat er zelf borende schroeven bij zitten... maar gaan die ook in een normaal plafond dat wij in onze woonkamers hebben (van de betonnen platen). Kan me dat namelijk nauwelijks voorstellen? Heeft iemand hem ook al eens geprobeerd met magneten aan het plafond te hangen?
(mijn Fibaro's hangen wel met magneten aan het plafond, maar die zijn waarschijnlijk een stuk lichter dan een Nest Protect)
Hopelijk toch wel bij 50five besteld? 329 euro minus 15 procent korting is 279,65 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12
meesje schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:36:
[...]

Hopelijk toch wel bij 50five besteld? 329 euro minus 15 procent korting is 279,65 euro.
Nee bij bol voor 299
Die 20 euro verdien ik wel weer terug met ippies :)
En bol.com levert af bij de AH, gezien ik morgen overdag niet thuis ben en S avonds daar toch langs kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
SunnieNL schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:20:
Zelf borende schroeven ga je inderdaad niet beton in kunnen draaien. Boren, pluggen en dan schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:03
Ik heb een Nest Doorbell besteld vanuit de US. Deze heeft een abbo nodig om video's te kunnen opslaan. Nest heeft uiteraard de prijzen voor dit abbo aangepast voor NL door het $ door een € te vervangen. Maar ik vraag mij nu af of ik ook een US account/abbo kan aanvragen? Scheelt toch weer een paar euro's. :)
Want je betaald dan in dollars ipv euro's.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
rimave schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:40:
Ik heb een Nest Doorbell besteld vanuit de US. Deze heeft een abbo nodig om video's te kunnen opslaan. Nest heeft uiteraard de prijzen voor dit abbo aangepast voor NL door het $ door een € te vervangen. Maar ik vraag mij nu af of ik ook een US account/abbo kan aanvragen? Scheelt toch weer een paar euro's. :)
Want je betaald dan in dollars ipv euro's.
Weet je zeker dat de US versie juist werkt in NL? En hoe heb je die precies besteld dan (via bijv nybox.com)? :)
Als dat werkt, zelf ook eens proberen :) Een US account van Nest app zelf zou ik niet zomaar doen, een hele hoop regio settings zoals bijv Opentherm voor de thermostaat en andere zaken zijn regio bepaald.

[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 24-03-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 10:28
souris schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:11:
[...]

Ik heb een Nefit Trendline HRC30 met een Nest v3 via een EMS-OT converter. De converter is nodig als je modulerend wilt werken.

De groene blokjes op de ketel zijn voor aan/uit en de oranje voor OpenTherm (zo is het in ieder geval bij die van mij). Dus je Nest kan op de groene blokjes zonder EMS-OT converter, of op de oranje met. Bij mij werkte de eerste EMS-OT converter niet, er moest een tweede aan te pas komen.

Op dit moment werkt het prima bij mij.
Nice! Hoe heb je de Heatlink voorzien van stroom? Ik heb ook een Trendline HRC30 hier maar er zit geen aansluitklem op de "230v out" aansluiting. Heb jij er een stekker aan de Heatlink gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 11:40

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

is er hier toevallig iemand die problemen heeft met de thuis afwezigheidsfunctie icm 2 telefoons...
1 werkt perfect, als ik mijn vrouw haar telefoon erbij doe blijft die altijd op thuis staan...Deze telefoon geen ook steeds aan dat hij thuis is.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:08
Android16 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:40:
[...]

Nice! Hoe heb je de Heatlink voorzien van stroom? Ik heb ook een Trendline HRC30 hier maar er zit geen aansluitklem op de "230v out" aansluiting. Heb jij er een stekker aan de Heatlink gezet?
Ik denk dat een overgroot deel hier voor de 230v een stekker er aan heeft gezet.. zat die er niet standaard bij? zou het niet meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Stekker voor de heat link zat er bij mij niet bij, gewoon eentje bij de bouwmarkt gehaald.
kromme schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:54:
is er hier toevallig iemand die problemen heeft met de thuis afwezigheidsfunctie icm 2 telefoons...
1 werkt perfect, als ik mijn vrouw haar telefoon erbij doe blijft die altijd op thuis staan...Deze telefoon geen ook steeds aan dat hij thuis is.
Bij liep hij ergens bij de thuis/afwezig functie te klagen dat de "telefoon al een paar dagen niet gezien" was (geel uitroepteken er bij), en daarom maar niet meer bekeken werd. Lijkt nu wel weer te werken. Heeft de app bij je vrouw permissie voor locatiegegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:15
Android16 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:40:
[...]

Yep, gewoon een stekker aan de heatlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Reptile209 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:46:
Stekker voor de heat link zat er bij mij niet bij, gewoon eentje bij de bouwmarkt gehaald.

[...]

Bij liep hij ergens bij de thuis/afwezig functie te klagen dat de "telefoon al een paar dagen niet gezien" was (geel uitroepteken er bij), en daarom maar niet meer bekeken werd. Lijkt nu wel weer te werken. Heeft de app bij je vrouw permissie voor locatiegegevens?
En.. hebben jullie toevallig ook de thermostaat.?

Als daar iemand thuis langs loopt (kinderen/hond), kunnen alle gsms uit huis zijn, maar verandert de status toch weer in thuis..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Nu online

Reptile209

- gers -

_Nick__ schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:08:
[...]

En.. hebben jullie toevallig ook de thermostaat.?

Als daar iemand thuis langs loopt (kinderen/hond), kunnen alle gsms uit huis zijn, maar verandert de status toch weer in thuis..
Ja, ik heb ook de thermostaat. Op zich is dat toch geen gek gedrag dat als er kinderen thuis zijn, de verwarming aan is :D ? Ok, de hond is misschien wat anders.

Als ik in de app kijk (vanuit het hoofdscherm) bij de instellingen > Thuis/Afwezig functie > Bepalen of je thuis bent, dan kan je daar alles instellen. Wel of niet op basis van bepaalde mobieltjes, maar ook wel of niet op basis van de sensoren van de Nest. Die laatste zou je dan uit moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:12:
[...]

Bedankt :)

Ik heb die Netatmo besteld dus ik ben benieuwd.

Aan de hand daarvan maar vervolgactie ondernemen (of niet).
Op het moment:

NEST;
19.5 graden
32% luchtvochtigheid

Home Coach;
19.5 graden
39% luchtvochtigheid

Gisterenavond was het verschil zelfs 10% tussen beide devices (luchtvochtigheid).

De Home Coach is ook accurater in het weergeven van de temperatuur, bij de NEST kan 19.5 ook 19.3 of 19.7 betekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ook nog een leuke: daar de Nest thermostaat m'n gang-temperatuur overschoten heeft met een halve graad (18,5 i.p.v. 18,0 °C) staat 'ie nu alweer een tijdje niets te doen, waardoor 't op m'n kamer waar ik nu zit wat onbehagelijk wordt (is warmer dan de gang en koelt derhalve ook sneller af).

Dus wat doe je dan? Je zet je Nest thermostaat gewoon ieeetsjes warmer, zodat 'ie eventjes aanslaat! Zoals 19,5 °C bijvoorbeeld, 1 graden hoger dan de huidige gemeten temperatuur, warm genoeg om hem aan te laten slaan... Zou je denken.. :') 1x raden wat 'ie dus niet doet. Juist..

De """intelligente""" thermostaat is niet slim genoeg om onmiddelijk aan te slaan als je hem handmatig 1 graad hoger instelt dan de huidige gemeten temperatuur. Kansloos mijns inziens.

En ja, als je hem op 20,0 of 20,5 °C zet, dan zal 'ie uiteindelijk wel aanslaan. Maar da's mijn punt niet. Zelfs als ik hem 0,5 graden hoger in zou stellen, dan zou de thermostaat snugger genoeg moeten zijn om door te hebben dat ik het klaarblijkelijk onbehagelijk vindt en zou 'ie mijns inziens aan moeten slaan. Niet dat ik hem eerst een slinger omhoog moet geven om hem aan te laten slaan en hem daarna weer lager te moeten zetten, omdat 't anders een sauna wordt :')

[ Voor 32% gewijzigd door Osiris op 27-03-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Osiris schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:08:
[...]

Ook nog een leuke: daar de Nest thermostaat m'n gang-temperatuur overschoten heeft met een halve graad (18,5 i.p.v. 18,0 °C) staat 'ie nu alweer een tijdje niets te doen, waardoor 't op m'n kamer waar ik nu zit wat onbehagelijk wordt (is warmer dan de gang en koelt derhalve ook sneller af).

Dus wat doe je dan? Je zet je Nest thermostaat gewoon ieeetsjes warmer, zodat 'ie eventjes aanslaat! Zoals 19,5 °C bijvoorbeeld, 1 graden hoger dan de huidige gemeten temperatuur, warm genoeg om hem aan te laten slaan... Zou je denken.. :') 1x raden wat 'ie dus niet doet. Juist..

De """intelligente""" thermostaat is niet slim genoeg om onmiddelijk aan te slaan als je hem handmatig 1 graad hoger instelt dan de huidige gemeten temperatuur. Kansloos mijns inziens.
Ik ben benieuwd of anderen dit herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:16
meesje schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:10:
[...]

Ik ben benieuwd of anderen dit herkennen.
Eigenlijk alleen als de buitentemperatuur niet meer zo veel scheelt met de binnentemperatuur. Moet wel zeggen dat ik in een hoekhuis uit de dertiger jaren woon en er nog een klein stukje enkel glas is.
Pagina: 1 ... 47 ... 72 Laatste