Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• fred-89
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22-02 17:38
Inmiddels het volgende :

https://ibb.co/jpEvmb
https://ibb.co/ciJMRb

Easyconnect blijft op rood, heeft eerder op groen gestaan. Jammer genoeg sloeg de ketel alleen niet aan

Klopt het dat ik bij de ketel zelf de rood/blauw op 3 & 4 moet aansluiten ?

fred-89 wijzigde deze reactie 04-01-2018 12:21 (18%)

• ruudvee
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:53
Hij moet op 3 en 4 om te moduleren, of dat nefit kastje er tussen moet wat anders willen.

• DopdeDouwer
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Mocht je het koud hebben... met 1 druk op de grote knop van de heatlink gaat de ketel sowieso aan.

Volgens mij heb je dat Nefit ding niet nodig. Als ik het interweb goed gebruik is dat als het ware de heatlink van de nefit Easy. Zou een oude ketel als de Ecomline via opentherm moeten kunnen aansturen.

Mogelijk dat je bij de expert instellingen de Nest nog moet instellen op Opentherm?

DopdeDouwer wijzigde deze reactie 04-01-2018 14:02 (26%)

• fred-89
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22-02 17:38
quote:
ruudvee schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:55:
Hij moet op 3 en 4 om te moduleren, of dat nefit kastje er tussen moet wat anders willen.
_/-\o_ van de ketel de 2 draden direct hier in gedaan en springt direct aan! TOP dankjewel!
quote:
DopdeDouwer schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:55:
Mocht je het koud hebben... met 1 druk op de grote knop van de heatlink gaat de ketel sowieso aan.

Volgens mij heb je dat Nefit ding niet nodig. Als ik het interweb goed gebruik is dat als het ware de heatlink van de nefit Easy. Zou een oude ketel als de Ecomline via opentherm moeten kunnen aansturen.

Mogelijk dat je bij de expert instellingen de Nest nog moet instellen op Opentherm?
Klopt dus! altijd zo leuk als zoveel informatie leest. Kastje gaat dus terug. Heeft het overigens dan wel een modulerende regeling?

Hartelijk dank alle voor de ondersteuning!

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12:57

TommyGun

Stik er maar in!

Ik kan niet zien wat je hebt (plaatje werkt hier niet, vanwege de proxy waarschijnlijk) maar ik heb deze ertussen hangen;
https://wifithermostaten.nl/nefit-opentherm-converter.html

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• RacerX
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 14-03 13:39
goedendag,

Ik henb ook een Ecomline, en je moet het als volgt aansluiten,

de OT1 en OT2 sluit je aan op de Nefit Easy Connect module aansluiting Thermostaat,
de aansluiting CV toestel verbind je met de opentherm converter, https://wifithermostaten.nl/nefit-opentherm-converter.html op de aansluiting van het groene blokje, het oranje blokje haal je er af en het draadje sluit je aan op de aansluitstrip van de cv ketel op aansluiting 3 en 4 aansluiting 1 en 2 blijven leeg

wel eerst de spanning van de nest en van de easy connect afhalen en ketel uit het stopcontact dan alles aansluiten zoals hierboven, spanning op de ketel, dan op de easy connect en de nest

bij mij werkt het zo ook, en dus zal het bij jouw ook wel lukken
wel nog zo een opentherm converter er tussen

• uray
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-04 04:21
Hallo allemaal,

vraagje, is het mogelijk om 2 schema's aan te maken in de Nest en hiertussen te schakelen ?
Ik werk zelf in Ploegendienst en mijn vriendin in Dagdienst, dus die autolearning functie is voor ons zo goed als waardeloos.

• jantje112
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:40
Wij hebben geisoleerd en nu is de Nest steeds een uur tot anderhalf uur te vroeg op temperatuur 's ochtends.. Iemand tips hoe ik dat kan verhelpen?

• [RNMC] Viper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:18
Denk dat je hem moet resetten, dan zal het inleren opnieuw beginnen.

iPhoneX | Watch2 | MBp15 2016 | ATV4 | MacMini 2014

• jantje112
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:40
quote:
[RNMC] Viper schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:28:
Denk dat je hem moet resetten, dan zal het inleren opnieuw beginnen.
Ik had gehoopt dat de Nest ook kan bijleren. Elke keer opnieuw dat schema instellen.. :/

• [RNMC] Viper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:18
Hij wel kan bijleren, maar duurt even. Bij een ingrijpende aanpassing in woning is reset eenvoudiger. Toen ik vloerverwarming liet installeren heb ik ook een reset gedaan, waarna redelijk snel het nieuwe schema was aangeleerd.

iPhoneX | Watch2 | MBp15 2016 | ATV4 | MacMini 2014

• Rainbow_Dash
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:54

Rainbow_Dash

Love is the air ♥

quote:
uray schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:16:
Hallo allemaal,

vraagje, is het mogelijk om 2 schema's aan te maken in de Nest en hiertussen te schakelen ?
Ik werk zelf in Ploegendienst en mijn vriendin in Dagdienst, dus die autolearning functie is voor ons zo goed als waardeloos.
Helaas niet mogelijk.
quote:
[RNMC] Viper schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:01:
Hij wel kan bijleren, maar duurt even. Bij een ingrijpende aanpassing in woning is reset eenvoudiger. Toen ik vloerverwarming liet installeren heb ik ook een reset gedaan, waarna redelijk snel het nieuwe schema was aangeleerd.
Klopt, vanaf instalatie leert hij 10 dagen, na de 10 dagen vult die alleen grote veranderingen aan in het schema, (als je bijvoorbeeld opeens iedere avond de temperatuur wijzig op een ander tijdstip dan gewoonlijk).
Het is inderdaad makkelijk om dan gewoon het auto-schema te resetten.

Rainbow_Dash wijzigde deze reactie 05-01-2018 22:26 (46%)

Timezone: +0:00 Dublin Time; Sláinte! ♥ ♣ ♥ ♣ ♥ ♣

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Handig: als je in de Nest app op Eco klikt en denkt, nee, ik wil hem toch niet van Eco afhalen en op "Cancel" drukt, dan gaat de thermostaat tóch van de Eco-stand af 8)7

Waarom een Cancel-knop in de app plaatsen als hij tóch niet werkt? :F :')

edit:
De terug-knop van Android doet in tegenstelling tot de Cancel-knop wél wat 'ie zou moeten doen: geen verandering.

edit:
Ook raar: als 'ie niet op Eco staat, dan doet de Cancel-knop 't wel gewoon goed. Dan gaat 'ie niet opeens wel op Eco-stand. Inconsequente bug dus :P

Osiris wijzigde deze reactie 06-01-2018 15:40 (37%)

• Robin198
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21-04 22:08
2 vraagjes over tijd planning (thermostat):
-Kan je op 1 of andere manier een eenmalig schakelmoment maken? Bijv ik wil dat hij vanavond om 10 uur aan gaat, maar daarna nooit meer op die tijd? Zo nee, waarom niet? (E-thermostaat van Essent kan dat wel).

-Wat is het nu van een week kopiëren in de planning? Je hebt toch maar 1 planning? Waar moet je hem heen plakken dan?

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:38
quote:
Robin198 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:20:
2 vraagjes over tijd planning (thermostat):
-Kan je op 1 of andere manier een eenmalig schakelmoment maken? Bijv ik wil dat hij vanavond om 10 uur aan gaat, maar daarna nooit meer op die tijd?
Heel kort: nee.
quote:
Zo nee, waarom niet? (E-thermostaat van Essent kan dat wel).
Omdat. Kan er ook niet meer van maken. Nest bepaalt wat je er mee kan, of vooral wat je er allemaal niet mee kan.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 7 32GB

• Vaniska
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15:14
Klein vraagje, ik heb onlangs een nest 3rd generation aangeschaft, nu kwam een loodgieter de nest monteren maar doet de heatlink niks? Hij had zoiets nog niet meegemaakt en zou maandag terug komen, nu vraag ik me af of iemand hier ook zoiets heeft meegemaakt? Hij zegt dat hij normaal direct boot zodra er spanning op staat, en volgens de spanningsmeter krijgt de heatlink zn stroom wel binnen. Beetje balen dit, hoop dat de heatlink niet kapot was toen hij geleverd is.

“Never underestimate the determination of a kid who is time-rich and cash-poor.”

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

Love is the air ♥

quote:
Robin198 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:20:

-Wat is het nu van een week kopiëren in de planning? Je hebt toch maar 1 planning? Waar moet je hem heen plakken dan?
Als je meerdere thermostaten hebt kun je gemakkelijk het schema copy pasten ;)

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

Love is the air ♥

quote:
Vaniska schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:39:
Klein vraagje, ik heb onlangs een nest 3rd generation aangeschaft, nu kwam een loodgieter de nest monteren maar doet de heatlink niks? Hij had zoiets nog niet meegemaakt en zou maandag terug komen, nu vraag ik me af of iemand hier ook zoiets heeft meegemaakt? Hij zegt dat hij normaal direct boot zodra er spanning op staat, en volgens de spanningsmeter krijgt de heatlink zn stroom wel binnen. Beetje balen dit, hoop dat de heatlink niet kapot was toen hij geleverd is.
Maak eens een foto van de installatie?

• Vaniska
quote:
Rainbow_Dash schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:43:
[...]

Maak eens een foto van de installatie?
Here we go.

als ik op internet kijk is het toch net wat anders

https://nest.com/support/.../heat-link-and-boiler.png

https://pimvanderzwet.fil....com/2014/11/img_7393.jpg

Vaniska wijzigde deze reactie 08-01-2018 15:45 (8%)

“Never underestimate the determination of a kid who is time-rich and cash-poor.”

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

Love is the air ♥

quote:
Dat zou gewoon moeten werken, brand er geen enkel lampje op de HL? Maak je toevallig gebruik van een USB kabel? (dat gaat niet werken namelijk)

• Vaniska
quote:
Rainbow_Dash schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:47:
[...]

Dat zou gewoon moeten werken, brand er geen enkel lampje op de HL? Maak je toevallig gebruik van een USB kabel? (dat gaat niet werken namelijk)
Met usb krijg ik een geel brandend lampje, zonder usb, dus enkel de stekker gebeurd er niks.

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

Love is the air ♥

quote:
Vaniska schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:48:
[...]

Met usb krijg ik een geel brandend lampje, zonder usb, dus enkel de stekker gebeurd er niks.
HL krijgt dus wel 5v binnen via USB poort, HL is dus niet helemaal dood, check even met een multimeter of er wel 230v staat op L, maak hier even een foto van.

• Vaniska
quote:
Rainbow_Dash schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:50:
[...]

HL krijgt dus wel 5v binnen via USB poort, HL is dus niet helemaal dood, check even met een multimeter of er wel 230v staat op L, maak hier even een foto van.
Dat had de monteur ook gechecked, volgens mij had hij het echter over 220? Er zit in ieder geval wel spanning op.

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

Love is the air ♥

quote:
Vaniska schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:52:
[...]

Dat had de monteur ook gechecked, volgens mij had hij het echter over 220? Er zit in ieder geval wel spanning op.
Dan moet de monteur even een foto maken van de meting en Nest opbellen, kan zijn dat de nul en fase ingang kapot is. Als het kan, laat de monteur gewoon de HL vervangen, als er gewoon stroom opstaat moet de HL sowieso een lampje geven.

Ik mag zelf geen vervanging opzetten hiervoor, heb echt een foto nodig van de metingen ;)

• Vaniska
quote:
Rainbow_Dash schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:56:
[...]

Dan moet de monteur even een foto maken van de meting en Nest opbellen, kan zijn dat de nul en fase ingang kapot is. Als het kan, laat de monteur gewoon de HL vervangen, als er gewoon stroom opstaat moet de HL sowieso een lampje geven.

Ik mag zelf geen vervanging opzetten hiervoor, heb echt een foto nodig van de metingen ;)
Kan ik dat ook zelf doen? Ben niet zo bekend met het meten van stroom :+

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

Love is the air ♥

quote:
Vaniska schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:01:
[...]

Kan ik dat ook zelf doen? Ben niet zo bekend met het meten van stroom :+
Als je een multimeter hebt, go ahead :+

Maar ik zal er toch echt even de monteur erbij halen. ;)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Sluit je randaarde eens aan :>

Dit is mijn set-up met OpenTherm adapter; TommyGun in "Het algemene Nest Topic"

• Vaniska
Hmm.. Ik zit zelf te kijken in het boekje en zie staan dat het fasedraad in de L gaat (dat is als goed is het bruine draad) en de blauwe zou in de N moeten. Dit is bij mij niet het geval. de Blauwe gaat bij mij in de L en de bruine in de "1"

• Coritchando
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:29
Weet iemand of je de Nest kan resetten qua aangeleerde opwarming? Ik merk dat hij er erg vaak naast zit, bijvoorbeeld gisteren stond in het schema 18:00 - 21 graden. Toen ik om 17:45 thuiskwam was het 18 graden.
Dit was altijd al zo dat het wat scheef liep, maar na het opnieuw instellen van diverse thermostaten en de vloerverwarming is het een stuk erger geworden (dit is al zeker 4 weken terug gedaan).

Heb nu ook de Home/Away uitgezet, heb het gevoel dat die af en toe de regie overneemt. Kijken of dat beter gaat.

PV Output

• LtGruber
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21-04 19:03
quote:
Coritchando schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:42:
Weet iemand of je de Nest kan resetten qua aangeleerde opwarming? Ik merk dat hij er erg vaak naast zit, bijvoorbeeld gisteren stond in het schema 18:00 - 21 graden. Toen ik om 17:45 thuiskwam was het 18 graden.
Dit was altijd al zo dat het wat scheef liep, maar na het opnieuw instellen van diverse thermostaten en de vloerverwarming is het een stuk erger geworden (dit is al zeker 4 weken terug gedaan).

Heb nu ook de Home/Away uitgezet, heb het gevoel dat die af en toe de regie overneemt. Kijken of dat beter gaat.
Dat het in jouw huis nog koud is ligt aan de nieuwe manier van werken van Home/Away, en die is ook de reden dat ik mijn Nest recent heb buitengesmeten.
Als de Nest in "Away" mode is, trekt hij zich tegenwoordig van het schema niks meer aan (en gaat hij dus ook niet meer voorverwarmen) totdat je thuiskomt. Dat detecteert hij ofwel doordat je telefoon binnen de home geofence komt, of doordat zijn bewegingssensor je aanwezigheid oppikt.

Ik denk dat je dus even moet afwachten of dat resetten wel nodig is.
Waarschijnlijk heb je het probleem al opgelost door Home/Away uit te schakelen.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:07

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb de auto away nu uit staan.
Heb een IFTTT draaien die zelf de nest op 16 graden zet als ik buiten een straal kom.
En dan gaat hij ook weer aan volgens het schema. Dus lekker warm als ik wakker wordt. En warm als ik thuis kom van werk.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DvD77
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:04
quote:
Vaniska schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:50:
Hmm.. Ik zit zelf te kijken in het boekje en zie staan dat het fasedraad in de L gaat (dat is als goed is het bruine draad) en de blauwe zou in de N moeten. Dit is bij mij niet het geval. de Blauwe gaat bij mij in de L en de bruine in de "1"
Dat klopt inderdaad niet !

ze horen in L en N ! niet in de 1

DvD77 wijzigde deze reactie 10-01-2018 08:01 (18%)

• Coritchando
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:29
quote:
LtGruber schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:33:
[...]

Dat het in jouw huis nog koud is ligt aan de nieuwe manier van werken van Home/Away, en die is ook de reden dat ik mijn Nest recent heb buitengesmeten.
Als de Nest in "Away" mode is, trekt hij zich tegenwoordig van het schema niks meer aan (en gaat hij dus ook niet meer voorverwarmen) totdat je thuiskomt. Dat detecteert hij ofwel doordat je telefoon binnen de home geofence komt, of doordat zijn bewegingssensor je aanwezigheid oppikt.

Ik denk dat je dus even moet afwachten of dat resetten wel nodig is.
Waarschijnlijk heb je het probleem al opgelost door Home/Away uit te schakelen.
Duidelijk. Thanks.

Het is jammer dat ik de Nest voor steeds minder zaken gebruik nu ik meer en meer Domotica krijg. Had beter iets anders kunnen kopen, aan de andere kant, die andere thermostaten waren ook geen 10 euro en het is ook wel fijn dat de Nest autonoom kan werken.

PV Output

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Vaniska schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:50:
Dat lijkt misschien zo op de foto's maar volgens mij hebben wij beide het volgende?

Blauwe draad in N (Neutral) en bruine draad in L (Live).

Jouw foto; https://i.imgur.com/1NIgaqo.jpg
Mijn foto; http://www.uploader.gamer...2016-11-30%2021.41.42.jpg

De positie geeft een vertekenend beeld.

• Vaniska
Het probleem was bij mij dat het blauwe draad op de L stond, en het bruine draad op de 1. Beide een plekje naar links gehaald en de HL ging direct aan

• jonos
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 12:32
Hoi,

Is er hier misschien iemand de de nest V3 werkend heeft gekregen via de opentherm op een Itho Daalderop base-cube (2015 model)?

Het lukt mij namelijk niet om de nest goed via opentherm te laten communiceren met de ketel, de base-cube gaat in een soort van loop draaien waardoor de verwarming steeds 1minuut aan gaat en vervolgens weer uit, springt dan vervolgens weer aan binnen 5seconde etc....
Hierdoor word de aanvoer niet warmer dan 35graden en krijg je het huis niet warm.

De nest is goed ingesteld en aangesloten maar er lijkt iets mis te gaan in de opentherm communicatie van de Nest.
Ik zie op de ketel (sensorwaarden) dat er vanuit de nest de ingestelde voorloop temperatuur van 55 graden wel gevraagd word, maar dat is dan ook alles.

Ik heb al meerdere malen contact gehad met Nest en deze beweren dat het gewoon moet werken op mijn ketel.
Reeds 2 nieuwe Nest thermostaten geprobeerd maar beide hebben het zelfde probleem, lijkt dus gewoon niet te werken.
Ook voor de zekerheid een monteur laten controleren of de aansluitingen + instellingen goed zijn, deze waren dus goed.

Als ik mijn oude honeywell lyric t6 weer aansluit op de opentherm werkt alles weer perfect, het ligt dus duidelijk aan de nest.
Overigens werkt de nest wel prima op de aan/uit aansluiting.

Als iemand een tip heeft om de nest aan de gang te krijgen op een daalderop base-cube (opentherm) dan hoor ik het graag.
Vind het namelijk best een dure thermostaat om alleen maar te kunnen gebruiken via de aan/uit.

• Mayet193
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:31
quote:
jonos schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:58:
.7

Ik heb al meerdere malen contact gehad met Nest en deze beweren dat het gewoon moet werken op mijn ketel.
Reeds 2 nieuwe Nest thermostaten geprobeerd maar beide hebben het zelfde probleem, lijkt dus gewoon niet te werken.
Ook voor de zekerheid een monteur laten controleren of de aansluitingen + instellingen goed zijn, deze waren dus goed.

Als ik mijn oude honeywell lyric t6 weer aansluit op de opentherm werkt alles weer perfect, het ligt dus duidelijk aan de nest.
Overigens werkt de nest wel prima op de aan/uit aansluiting.
Ook meerdere Heatlink's geprobeerd?

• jonos
quote:
Mayet193 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 09:02:
[...]

Ook meerdere Heatlink's geprobeerd?
Ja 2 nieuwe, en beide reageren precies hetzelfde.

• Mayet193
Heel vreemd opentherm is volgens mij een vast protocol. Dus of hij doet t of niet vreemd dat de ene opentherm thermostaat het wel doet en de ander niet

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:34
Even een vraagje. Ik heb sinds kort een pi hole in Mn netwerk hangen en zat eens te kijken naar de Nest.
Nou geeft de Pi hole aan dat de nest grofweg 800-850 keer per 24 uur verbinding met het internet maakt (en dus een entry in het log registreert).
Dat lijkt me echt belachelijk vaak voor alleen een thermostaat die al ruim een jaar z’n vaste ritme heeft.
Is iemand anders dit ook opgevallen? En zo ja, is dit normaal?

• Ethirty
quote:
Smobbo schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:38:
Even een vraagje. Ik heb sinds kort een pi hole in Mn netwerk hangen en zat eens te kijken naar de Nest.
Nou geeft de Pi hole aan dat de nest grofweg 800-850 keer per 24 uur verbinding met het internet maakt (en dus een entry in het log registreert).
Dat lijkt me echt belachelijk vaak voor alleen een thermostaat die al ruim een jaar z’n vaste ritme heeft.
Is iemand anders dit ook opgevallen? En zo ja, is dit normaal?
Yep. Die van mij maakt nog veel vaker contact. Ik heb ruim 6800 entries in Pi-hole.

Vergeet niet dat de app en de aansturing via de app altijd via de servers loopt en dat ze je stooktijd loggen voor het dagelijkse overzicht.

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 7 32GB

• dmaes
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 24-01 20:47
Sinds begin december hier ook een Nest V3 hangen. Mijn voorlopige ervaringen:

- Meteen na installatie gaf Nest een temperatuur van +2°C tegenover de oude kamerthermostaat, en ook tegenover klassieke thermometers. Om toch wat comfort te hebben temperatuur op 23°C ingesteld. Na een week was de hoop dat Nest nog moest 'leren' echter volledig weg. Een manuele offset optie bestaat helaas niet, dus corrigeren is niet mogelijk.

- Naast de statische offset is er ook een sterke dynamische schommeling. Temperatuur staat ingesteld om 's ochtends tot 23°C (eigenlijk reële 21°C) te verwarmen. Ondanks de 5 uur voorlooptijd begint Nest niet veel vroeger en haalt dus ook deze temperatuur niet. Hij blijft daarna wel op volle kracht doorstoken, met een overshoot tot gevolg. Nest geeft een temperatuur van soms wel 23.5°C weer. Dit is niet langer de statische 2°C offset, maar minder (~1°C), en dus eigenlijk een nog grotere overshoot! Hierna koelt het terug af en ontstaat het omgekeerde effect: Nest slaat te laat terug aan en zakt tot 22.5°C, maar de reële temperatuur is nog lager (~2.5°C offset met oude thermostaat). Schommelingen van 2°C... True Radiant lijkt niet meer dan een knop in de app te zijn?

- Dan maar contact opgenomen met de klantendienst en na een maand van Wi-Fi uitschakelen, 24h monitoren, excuses dat dit 'binnen de marges valt', wachtmuziekjes luisteren, nog maar eens Wi-Fi uit en monitoren, foto's doorsturen,... om uiteindelijk vorige week doorgeschakeld te worden naar een Senior Agent die beslist een vervanging te verzenden.

- De nieuwe Nest hangt nu een weekend aan de muur, maar de problemen lijken bij het ontwerp zelf te liggen. Statische offset is nog steeds aanwezig, en terug schommelingen van bijna 2°C (met volleerde True Radiant)

Ik geef de Nest V3 nog tot het einde van de week, anders wordt het terug de oude aan/uit-kamerthermostaat of misschien een Tado.

• jonos
quote:
Mayet193 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:13:
Heel vreemd opentherm is volgens mij een vast protocol. Dus of hij doet t of niet vreemd dat de ene opentherm thermostaat het wel doet en de ander niet
Ja dat vond ik dus ook al vreemd.

• LtGruber
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21-04 19:03
@dmaes: de problemen die jij beschrijft heb ik ook allemaal gehad met mijn Nest, je gaat die dus niet oplossen door de ene Nest door de andere Nest te vervangen.

Met dit verschil dat ik zelf helemaal niet doorhad dat de Nest er qua temperatuurstabiliteit en het weergeven van de correcte temperatuur eigenlijk niks van bakte, omdat ik simpelweg niet beter wist.

Het was pas toen ik mijn Nest buiten gooide ten voordele van een Tado omwille van een andere reden (nl. een geforceerde software-update die de functionaliteit voor mij zeer nadelig veranderde), dat ik merkte dat hij wat betreft de door jou opgesomde punten ook serieus te wensen over liet.

• hellboy1912
  • Laatst online: 18-01 07:49
Iemand een idee hoe ik de Heatlink hierop aan moet sluiten?
Ik heb stadsverwarming met een traforelais. In de trafo zit een stekker die naar de Pomp gaat (neem aan dat die die aanstuurt maar volgens mij draait die pomp altijd). De grijze draadjes gaan naar de klep. Ik kan deze variant nergens terugvinden. Kan ik met de heatlink de pomp én de klep aansturen?
Of moet ik de heatlink alleen maar tussen de trafo en de Nest zetten?

Alvast bedankt!

• DvD77
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:04
quote:
hellboy1912 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:41:
Iemand een idee hoe ik de Heatlink hierop aan moet sluiten?
Ik heb stadsverwarming met een traforelais. In de trafo zit een stekker die naar de Pomp gaat (neem aan dat die die aanstuurt maar volgens mij draait die pomp altijd). De grijze draadjes gaan naar de klep. Ik kan deze variant nergens terugvinden. Kan ik met de heatlink de pomp én de klep aansturen?
Of moet ik de heatlink alleen maar tussen de trafo en de Nest zetten?

Alvast bedankt!
[afbeelding]

[afbeelding]
Als ik het zo zie zal je de huidige thermostaat bekabeling ( dus 1 en 2 , Rood en blauw) aansluiten op pin 2 en 3 van de heatlink

en op T1 en T2 komen de draden die naar de nest thermst. gaan.

Als je vorige thermostaat ook alleen een aan/uit principe was dan gaat dit werken. Ik heb verder geen ervaring met stadsverwarming

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

Laatst toch weer een foutmelding van de Nest ontvangen. In de app op de telefoon stond iets van H73, wat dan vrij kritiek zou zijn omdat de OpenTherm communicatie met de ketel dan niet meer zou werken.
Kijk ik echter op de Nest zelf dan staat er N80, wat helemaal niet zo kritiek is want met opnieuw verbinden werkt alles weer.

Nogal irritant, zo weet je nog niet echt waar je aan toe bent.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• hellboy1912
quote:
DvD77 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:05:
[...]

Als ik het zo zie zal je de huidige thermostaat bekabeling ( dus 1 en 2 , Rood en blauw) aansluiten op pin 2 en 3 van de heatlink

en op T1 en T2 komen de draden die naar de nest thermst. gaan.

Als je vorige thermostaat ook alleen een aan/uit principe was dan gaat dit werken. Ik heb verder geen ervaring met stadsverwarming
Ok bedankt. Maar als ik doe wat je aangeeft heb ik een connectie van
Nest--> Heatlink (rood/blauwe draad en T1 en T2) en Trafo-->Klep (blauw bruin) en Pomp (via stekker)
Want rood/blauw gaat naar de huidige thermostaat en blauw/bruin naar de klep.

Als de Nest dan een signaal geeft komt dit nevernooit bij de klep terecht.

Dus zou ik dan tussen de Heatlink en de plek waar nu de Rood/blauw draad zit ook nog een connectie moeten maken?

Of moet ik op 2 en 3 de draden blauw en bruin (gaan naar de klep) doen, en de rood/blauwe op T1 en T2? En dan doet de trafo niets meer en zou ik de stekker van de pomp rechtstreeks in het contact kunnen doen?

Of doe ik op 2 en 3 van de heatlink een extra draadje naar 1 en 2 van de thermostaat, en sluit dan alleen de nest op T1T2 aan. Dan hou ik de trafo er gewoon tussen zoals ie het nu ook doet en fungeert de heatlink als power supply voor de nest en meer niet?

hellboy1912 wijzigde deze reactie 15-01-2018 14:29 (10%)

• Ethirty
quote:
hellboy1912 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:21:
[...]

Ok bedankt. Maar als ik doe wat je aangeeft heb ik een connectie van
Nest--> Heatlink (rood/blauwe draad en T1 en T2) en Trafo-->Klep (blauw bruin) en Pomp (via stekker)
Want rood/blauw gaat naar de huidige thermostaat en blauw/bruin naar de klep.

Als de Nest dan een signaal geeft komt dit nevernooit bij de klep terecht.

Dus zou ik dan tussen de Heatlink en de plek waar nu de Rood/blauw draad zit ook nog een connectie moeten maken?

Of moet ik op 2 en 3 de draden blauw en bruin (gaan naar de klep) doen, en de rood/blauwe op T1 en T2? En dan doet de trafo niets meer en zou ik de stekker van de pomp rechtstreeks in het contact kunnen doen?

Of doe ik op 2 en 3 van de heatlink een extra draadje naar 1 en 2 van de thermostaat, en sluit dan alleen de nest op T1T2 aan. Dan hou ik de trafo er gewoon tussen zoals ie het nu ook doet en fungeert de heatlink als power supply voor de nest en meer niet?
Nee je begrijpt het niet helemaal denk ik. Door 1&2 aan te sluiten op de heatlink fungeert deze als je huidige thermostaat door het relais te sluiten bij warmtevraag. Hierdoor zal pomp op 3&4 aangaan.

Dus 1&2 van de Cenvax naar 2&3 van de heatlink, T1&T2 van de heatlink naar de Nest.
Je plaatst er gewoon een extra kastje tussen. De rest blijf je af: je trafo blijft gewoon je pomp aansturen.

• hellboy1912
quote:
Ethirty schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:30:
[...]

Nee je begrijpt het niet helemaal denk ik. Door 1&2 aan te sluiten op de heatlink fungeert deze als je huidige thermostaat door het relais te sluiten bij warmtevraag. Hierdoor zal pomp op 3&4 aangaan.

Dus 1&2 van de Cenvax naar 2&3 van de heatlink, T1&T2 van de heatlink naar de Nest.
Je plaatst er gewoon een extra kastje tussen. De rest blijf je af: je trafo blijft gewoon je pomp aansturen.
Ok helemaal duidelijk! bedankt voor je snelle reactie

Moet ik eigenlijk wel die heatlink ertussen zetten? Die trafo doet toch gewoon hetzelfde en voedt ook de huidige thermostaat. Of geeft dat te weinig vermogen voor de Nest?

• Ethirty
Nest en Heatlink moet je als 1 zien, de Nest alleen doet helemaal niks.

• Krode
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 03-04 15:00
Hallo allemaal,
Morgen ontvang ik mijn nest v3. Deze heb ik gekocht omdat we op de plek waar nu onze thermostaat staat een koelkast willen plaatsen en de nest draadloos is.

Onze cv ketel is een Intergas HRE 28/24. Nu zit ik al even rond te kijken hoe ik deze moet aansluiten en zojuist ook even gekeken bij de T1 en T2 kabel in de cv. Nu zie ik daar dat ik ook opentherm heb (zie foto). https://ibb.co/dDhF6m

Betekend dit, dat als ik ik de heatlink wil verbinden aan de CV dat ik de T1 en T6 kabel losmaak van 6-7 bij de CV en die aansluit op 11-12 en op de heatlink verbind bij OT1 en OT2?
En naast de stroom (N & L) hoef ik niets meer te verbinden? Is dit genoeg?
Ik check dit graag even voordat ik dingen verkeerd doe en verknal.

Alvast bedankt.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
quote:
Krode schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:09:
Hallo allemaal,
Morgen ontvang ik mijn nest v3. Deze heb ik gekocht omdat we op de plek waar nu onze thermostaat staat een koelkast willen plaatsen en de nest draadloos is.

Onze cv ketel is een Intergas HRE 28/24. Nu zit ik al even rond te kijken hoe ik deze moet aansluiten en zojuist ook even gekeken bij de T1 en T2 kabel in de cv. Nu zie ik daar dat ik ook opentherm heb (zie foto). https://ibb.co/dDhF6m

Betekend dit, dat als ik ik de heatlink wil verbinden aan de CV dat ik de T1 en T6 kabel losmaak van 6-7 bij de CV en die aansluit op 11-12 en op de heatlink verbind bij OT1 en OT2?
En naast de stroom (N & L) hoef ik niets meer te verbinden? Is dit genoeg?
Ik check dit graag even voordat ik dingen verkeerd doe en verknal.

Alvast bedankt.
Helemaal correct. Paar weken terug intergas HReco 30 aangesloten. Werkte in één keer!

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

Love is the air ♥

Nou de community is terug :)

https://www.nest-community.com/s/

• Ethirty
quote:
Ik wist niet eens dat er een community was of dat deze weg was.

Heb ook liever functionaliteit terug dan een community om te klagen. :+

• Jan Dee
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20:31
Er is een nieuwe firmware voor de Nest thermostaat verschenen. Het is versie 5.6.6-4. Gisteren zijn alle drie mijn Nest thermostaten bijgewerkt. Wat de verschillen/verbeteringen zijn kan ik niet zeggen op de website is de update van oktober nog de nieuwste.

• Bever
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:55
quote:
Jan Dee schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:45:
Er is een nieuwe firmware voor de Nest thermostaat verschenen. Het is versie 5.6.6-4. Gisteren zijn alle drie mijn Nest thermostaten bijgewerkt. Wat de verschillen/verbeteringen zijn kan ik niet zeggen op de website is de update van oktober nog de nieuwste.
Op de internationale site staat:
quote:
Version 5.6.6 (named 5.6.5-4) - released January 11, 2018

Bug fixes and performance improvements
Daar hebben we ook niet veel aan.

• Mayet193
Ook mijn nest heeft de nieuwste firmware, hoe kwam je erachter dat deze zich had geüpdatet?

• Fonta
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 10:58

Fonta

BuG Admin

quote:
Mayet193 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:38:
Ook mijn nest heeft de nieuwste firmware, hoe kwam je erachter dat deze zich had geüpdatet?
Ik gok hierdoor:

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com - Steam: F0nt44444

• ASW1
  • Laatst online: 21:53
Ik zag het hier:

• Mayet193
Beide nooit opgevallen.... Van mij mag dat wel met een pop-up bin de app zodat ik zelf bepaal of en wanneer ik die installeer.

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:00
quote:
Mayet193 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:29:
Beide nooit opgevallen.... Van mij mag dat wel met een pop-up bin de app zodat ik zelf bepaal of en wanneer ik die installeer.
Dit gaat volledig automatisch, over updates heb je niks te zeggen bij Nest ;)

• bartsluimer
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13:31
Iemand een idee wat er kan zijn met de Nest? Hij blijft verwarmen naar 21,5 graad terwijl de kamer 22,5 is bijv. Dan draai je even heen en weer en werkt hij weer.

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:00
quote:
bartsluimer schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:31:
Iemand een idee wat er kan zijn met de Nest? Hij blijft verwarmen naar 21,5 graad terwijl de kamer 22,5 is bijv. Dan draai je even heen en weer en werkt hij weer.
Is het niet zo dat je Nest gewoon aan het moduleren is en op heel laag vermogen stookt om gewoon stabiele temperatuur te houden. Als die hier op 20.0 staat ingesteld en het is 20.5 staat die ook nog "Verwarmen" als ik echter op de ketel kijk is hij dan rustig aan het rondpompen met een temperatuur van 38 graden, in plaats van 75 als die net begint met stoken.

Vervolgens na halfuurtje is temp in woonkamer gewoon weer op het ingestelde aanbeland en blijft hij netjes op die temperatuur staan met "verwarmen".

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Oh, dat zag ik pas nadat ik op "Geen gebruik" gedrukt had :)

• ASW1
quote:
TommyGun schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:07:
Oh, dat zag ik pas nadat ik op "Geen gebruik" gedrukt had :)
Tja waarom heb je dan zo'n ding....

"Software geüpdatet" sluit overigens niet helemaal aan bij mijn verwachting van een premium product. :+

• gysman11
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22-04 21:07
quote:
ASW1 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:40:
[...]
"Software geüpdatet" sluit overigens niet helemaal aan bij mijn verwachting van een premium product. :+
Want, wat is daar mis mee?
http://www.vandale.nl/gra...kenis/update#.WmsGcajia70

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
ASW1 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:40:
[...]

Tja waarom heb je dan zo'n ding....

Uh stook jij dan als je niet thuis bent?

• ASW1

• DopdeDouwer
  • Niet online
quote:
bartsluimer schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:31:
Werkt hij goed draadloos? De mijne deed dat ook, toen bleek dat de verbinding verbroken was. Nu deze weer hersteld is schiet hij niet meer zo over, en werkt opentherm weer beter.

• bartsluimer
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13:31
Hij werkt draadloos ja. Dus daar eens naar kijken.

• Ethirty
quote:
TommyGun schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:44:
[...]

Uh stook jij dan als je niet thuis bent?
Ja, jij niet? Auto-away werkt nu ruk en staat daarom uit. 8)7

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Nee :p

• jonos
quote:
swbbsw schreef op woensdag 13 april 2016 @ 00:06:
Vandaag heeft de monteur mijn oude thermostaat teruggehangen. Mijn ketel betreft een Daalderop Basecube met daarbij behorend een Daalderop HPcube(warmte pomp) na vele berichten met nest en diverse monteurs is het helaas niet mogelijk dat de Nest mijn ketel kan aansturen. Het probleem zit echt bij de Nest.
Het probleem is dat de ketel na 1/2 minuten in een soort slaapstand gaat waardoor deze geen warmte geeft voor de vloerverwarming. De simpele ronde thermostaat doet het wel.

Ik hoop dat er in de toekomst een update komt zodat ook ik de Nest kan gebruiken.

Nu gaat de Nest v3 terug in de kast en wachten op betere tijden.

Ik wens iedereen veel plezier met de Nest en ik zal deze topic blijven volgen
Ik heb precies wat jij ook hebt gehad met de nest.
Veel contact gehad met nest en itho daalderop en conclusie was, ketel niet compatibel.
Probleem lijkt te zitten in de manier van aansturen, nest is (opentherm +) en daalderop base-cube is blijkbaar (opentherm smart power).
De nest werk alleen met opentherm +, ik weet niet of ze dit ooit opgelost krijgen bij nest dat deze gaat werken met de base-cube.
Mij maakt het niet zoveel meer uit, nest is de deur uit en er hangt nu een tado die wel perfect werkt (is alleen veel lelijker dan de nest, helaas).

• bruine01
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 14-04 19:04
Sinds een goed jaar heb ik een Nest V3 aangesloten op mijn Intergas HRECO. Afgelopen week werd het niet meer warm in de woonkamer. Mijn Nest bleef aangeven dat de ketel aan het stoken was. Toen het maar koud bleef even naar de ketel gelopen en error code 8.:'(
Mijn oude Honeywell thermostaat gaaf een foutmelding op het display. Ik weet dat heen en weer lopen goed is voor de lichaamstemperatuur en dus besparing geeft maar niet altijd handig. Ook op de app zou deze optie handig zijn als je bijvoorbeeld op vakantie bent. Kunnen de buren op mijn verzoek op reset knop van de ketel drukken.
Kan ik op de Nest ook foutcodes uitlezen?

• DopdeDouwer
  • Niet online
Daar ging ik wel vanuit omdat het met opentherm werkt. Maar ik heb ook gemerkt dat foutcodes (lage druk) niet werden weergegeven.

• marcellux
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 12-03 15:13
Bij mij werkt de NEST tot volle tevredenheid in open therm icm een ATAG ketel. Ik heb nog wel even een vraagje over het oplichten van het display van de NEST V3. De ene keer als ik mijn verwarming (via Aelexa) hoger zet licht het display wel op en de volgende keer weer niet. Hij voert de opdracht wel altijd uit maar het irriteert me een beetje. Nu is mijn vraag of dit te maken kan hebben met de aansluiting
via de cv ketel (geen spanning genoeg) en of dan een losse standaard met bijbehorende stroomkabel er voor zorgt dat hij altijd oplicht?

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

Af en toe geeft hij nu toch weer een N80. Volgens Nest zou hij dan nog wel moeten kunnen regelen, maar OpenTherm kan hij even niets mee.
Ik heb echter het gevoel dat hij helemaal niet regelt want hij blijft gewoon door verwarmen. Meestal kom ik er dan ook achter omdat het zweet in m'n naad staat en ik bij de Nest ga kijken.

Het begint nu toch wel een beetje irritant te worden. Moet dat ding per se draadloos werken?

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• DopdeDouwer
  • Niet online
Dat had ik dus ook.
Voor opentherm moet hij per se draadloos werken ja.

Als dat opentherm toch niet werkt kan je die optie misschien uitzetten misschien dat die overshoots dan minder zijn.

Sinds ik de verbinding hersteld heb is hij bij mij niet meer weggevallen overigens en doet hij het behoorlijk goed eigenlijk.

• Fonta
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 10:58

Fonta

BuG Admin

Iemand eigenlijk bekend met of je op de een of andere manier je eigen homescreen kan aanmaken?
Dat je dan bijvoorbeeld meer informatie kan weergeven?

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com - Steam: F0nt44444

• Ethirty
Nope, kan niet.

• quintox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 15:57
Ok. Mijn Nest auto-away kan niet overweg met huisdieren aangezien de sensor steeds "motion" detecteerde, via IFTTT ingesteld dat ik een melding krijg zodra dit gebeurt, kan dus alleen aan de hond liggen. Nu heb ik de sensors uitgeschakeld voor auto-away en enkel de telefoon van mij en mijn vriendin ingesteld, maar ook hier loopt het niet geheel vlekkeloos.

Probleem 1:
Ik ben op mijn werk, vriendin is thuis en de Nest schakelt zich op "Away", dit zou natuurlijk niet moeten kunnen.

Probleem2:
Ik kom vervolgens thuis en de Nest blijft op away tenzij ik de Nest app handmatig open en dan pas ziet hij dat ik thuis ben en schakelt deze meteen om.

Beide telefoons draaien op android met "high performance" location ingesteld en de Nest app bevoegdheid gegeven dat deze automatisch mag starten.

Wat mis ik hier? Kan dit proces sneller, beter, nauwkeuriger? Ook al zou de Nest periodiek peilen waar de telefoons zijn, dan zou deze dus nooit op "away" kunnen springen aangezien de peiling van de telefoon thuis (vrouwlief) daar al de hele avond/nacht/ochtend aanwezig is.

Iemand tips? Het wekte iig beter met de sensor ingeschakeld, echter triggered ie te vaak op de hond, ondanks dat de V3 dit niet zou doen en de thermostaat op +/- 1,60m hangt.

quintox wijzigde deze reactie 01-02-2018 10:04 (3%)

Steam profiel

• HobbeS
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:16
Ik krijg op mijn thermostaat de foutmelding: Kan het weer nu niet ophalen. nest.com/m2
Nu heb ik de info gevolgd op https://nest.com/nl/suppo...weather?from-chooser=true
Alles lijkt goed. Behalve op weather.com, daar kan ik op mijn plaatsnaam wel het weer vinden maar niet met alleen mijn postcode.

Doet bij jullie de weer weergave het nog op de thermostaat? Weet iemand hier een oplossing voor?
(ik heb ook mijn thermostaat een keer helemaal gereset en alles opnieuw ingesteld)

• loonatick78
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23:01
quote:
HobbeS schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:41:

Doet bij jullie de weer weergave het nog op de thermostaat? Weet iemand hier een oplossing voor?
(ik heb ook mijn thermostaat een keer helemaal gereset en alles opnieuw ingesteld)
Hier werkt alles naar behoren. Misschien kan je een andere plaats proberen?

• Ankh
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 21:32

Ankh

|Proud dad of Bart

Goedemorgen,

Wij zitten in onze nieuwbouw met stadsverwarming. Welke 2 "zones" heeft, namelijk beneden (vloerverwarming) en boven (convector radiator). Heel logisch (?) heeft onze bouwer beneden een honeywell programmeerbare thermostaat geplaatst en boven een honeywell round wireless..

Per zone is een Honeywell MT4-024-NC die wordt aangestuurd door de thermostaat.

Nu wil ik dus beginnen met boven de Nest v3 te plaatsen (die ik mee heb genomen uit ons vorige huis). Zodat er wat intelligentie in het huis komt :)

In mijn zoektocht naar inrichting kwam ik dit tegen:
https://pimvanderzwet.wor...met-nuon-stadsverwarming/
quote:
Vervolgens verbind je de twee draden van de zoneklep (die voorheen naar de kamerthermostaat gingen) aan op 2 (common/bruin) en 3 (call-for-heat/grijs-zwart) van de HeatLink. Deze twee aansluitpunten worden door een relay met elkaar verbonden als de Nest vraagt om verwarming.
Meer hoef ik toch niet te doen? Ik heb bij mijn vorige huis de nest ook zelf geplaatst, dus ik verwacht hier ook weinig problemen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• grigori1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:31
quote:
Ankh schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:11:
Goedemorgen,

Wij zitten in onze nieuwbouw met stadsverwarming. Welke 2 "zones" heeft, namelijk beneden (vloerverwarming) en boven (convector radiator). Heel logisch (?) heeft onze bouwer beneden een honeywell programmeerbare thermostaat geplaatst en boven een honeywell round wireless..

Per zone is een Honeywell MT4-024-NC die wordt aangestuurd door de thermostaat.

Nu wil ik dus beginnen met boven de Nest v3 te plaatsen (die ik mee heb genomen uit ons vorige huis). Zodat er wat intelligentie in het huis komt :)

In mijn zoektocht naar inrichting kwam ik dit tegen:
https://pimvanderzwet.wor...met-nuon-stadsverwarming/
[afbeelding]

[...]

Meer hoef ik toch niet te doen? Ik heb bij mijn vorige huis de nest ook zelf geplaatst, dus ik verwacht hier ook weinig problemen.
klopt zodra de Nest warmte wilt zal 2/3 geschakeld worden dus jouw klep opengaan

• Ankh

Ankh

|Proud dad of Bart

Mooi :-)

En heeft een 2e nest nog zin voor de vloerverwarming? Of ligt dat aan het type huis en de snelheid dat de woning opwarmt?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• grigori1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:31
quote:
Ankh schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:35:
Mooi :-)

En heeft een 2e nest nog zin voor de vloerverwarming? Of ligt dat aan het type huis en de snelheid dat de woning opwarmt?
De functionaliteiten die je nu boven toevoegd kan je dan ook beneden gebruiken. Wat wil je dat de thermostaat doet? Kan je bestaande thermostaat dit al?

• Ankh

Ankh

|Proud dad of Bart

quote:
grigori1 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 20:09:
[...]

De functionaliteiten die je nu boven toevoegd kan je dan ook beneden gebruiken. Wat wil je dat de thermostaat doet? Kan je bestaande thermostaat dit al?
Nee, ik vroeg me af of het zin had als ik een 2e nest zou kopen. Vloerverwarming (als primaire verwarming) moet vaak continu bij voeden en heeft het dus weinig zin om een slimme thermostaat te gebruiken.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
DopdeDouwer schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:39:
Dat had ik dus ook.
Voor opentherm moet hij per se draadloos werken ja.

Als dat opentherm toch niet werkt kan je die optie misschien uitzetten misschien dat die overshoots dan minder zijn.

Sinds ik de verbinding hersteld heb is hij bij mij niet meer weggevallen overigens en doet hij het behoorlijk goed eigenlijk.
Ik heb het even afgewacht, maar hij slaat wel af als hij in storing staat. Alleen inderdaad een stuk later waardoor je eerst het zweet in je naad hebt.

Initieel had ik vaak van die problemen, maar na het verplaatsen van de HL was dat over. En nu sinds een aantal weken is het weer meerdere keren per week raak. In mijn ogen is er verder niets veranderd dus ik snap niet waarom hij het nu ineens weer zo moeilijk vindt om de verbinding te behouden.

Waarom maken die prutsers niet gewoon een autoreconnect optie. Leuk dat hij niet kan verbinden, maar elke keer als ik dan zeg dat hij het toch maar moet proberen lukt het in één keer. Dat kan hij zelf toch ook gewoon?

Gonadan wijzigde deze reactie 08-02-2018 14:41 (11%)

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:48
Daar verwonderde ik mij ook al over. Uiteindelijk van de muur gehaald want vond het geen doen zo.

• Osiris
  • Niet online
quote:
Gonadan schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:40:
[...]

Waarom maken die prutsers niet gewoon een autoreconnect optie. Leuk dat hij niet kan verbinden, maar elke keer als ik dan zeg dat hij het toch maar moet proberen lukt het in één keer. Dat kan hij zelf toch ook gewoon?
En dit speelt niet nog maar een paar weken/maanden ofzo, eerder al jaaaaaaaren :')

't Is dat het bij mij niet meer voorgekomen is, maar wellicht klagen klanten te weinig ofzo? Kan ik me niet voorstellen, maar toch. Al is de klantenservice notoir onbereikbaar, dus klagende mensen zullen wel afhaken als ze te lang in de wacht staan :+

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
Osiris schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:35:
[...]

En dit speelt niet nog maar een paar weken/maanden ofzo, eerder al jaaaaaaaren :')

't Is dat het bij mij niet meer voorgekomen is, maar wellicht klagen klanten te weinig ofzo? Kan ik me niet voorstellen, maar toch. Al is de klantenservice notoir onbereikbaar, dus klagende mensen zullen wel afhaken als ze te lang in de wacht staan :+
Onbereikbaar? Integendeel, ik had vanmiddag binnen een minuut contact. Goed gesprek met een aantal adviezen die ik ga proberen.
Daarnaast feature requests en een bug ingediend.

En terwijl ik dit typ weer de storing. Kan ik gelijk de adviezen proberen. :')

• Osiris
  • Niet online
quote:
Gonadan schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:05:
[...]

Onbereikbaar? Integendeel, ik had vanmiddag binnen een minuut contact. Goed gesprek met een aantal adviezen die ik ga proberen.
Oeehh, dan is dát wél verbeterd :o :)

• Peaky
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21-04 21:30
quote:
Gonadan schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:05:
[...]

Daarnaast feature requests en een bug ingediend.

En terwijl ik dit typ weer de storing. Kan ik gelijk de adviezen proberen. :')
Ik heb vorig jaar ook een feature request onder andere over het opnieuw oppakken van HL en (toen nog) bugs ingediend, maar als ik zo lees word er weinig mee gedaan, kwam toen ook over van..leuk dat je mee denkt, maar daar doen we helemaal niks mee.

• Ethirty
quote:
Peaky schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 06:46:
[...]

Ik heb vorig jaar ook een feature request onder andere over het opnieuw oppakken van HL en (toen nog) bugs ingediend, maar als ik zo lees word er weinig mee gedaan, kwam toen ook over van..leuk dat je mee denkt, maar daar doen we helemaal niks mee.
Old news. Feature requests worden al jaren nauwelijks wat mee gedaan. Om het voor Henk en Truus duidelijker te maken hebben ze zelfs een van de key-features van de thermostaat om zeep geholpen.

• quintox
Ik sta op het punt dat ding retour te sturen.. wat een prul. Voor mijn gevoel een erg dure veredelde wifi klokthermostaat gekocht.

- Afstand bepaling van telefoon werkt niet, tenzij handmatig openen app ( domme actie voor een slimme thermostaat ). Ondanks dat de apps volledig gemachtigd zijn, automatisch mogen starten en gebruikmaken van "hoge nauwkeurigheid" locatie bepaling.
- Ook registreert de Nest niet dat je thuis bent gekomen tenzij je wederom handmatig de app opent.
- Nest sensoren triggeren "Home" door huisdier ondanks dat de V3 dit niet zou doen ( thermostaat hangt hoger dan 1,5m ). Wat vreemd is aangezien farsight niet wordt getriggert door de hond.

Support gaf aan dat ik de sensor moest uitzetten en volledig op locatie van telefoon moest afgaan, maarja.. dat werkt dus totaal niet -_-

daarnaast negeerde ie laatst het nachtschema en heeft ie de hele nacht door gestookt :/

quintox wijzigde deze reactie 12-02-2018 10:07 (5%)

Steam profiel

• Maatje
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23-03 12:12
Vraagje...

als de auto-away functie inschakelt (als ik dus niet thuis ben) Verwacht ik dat mijn thermostaat overschakelt naar de ECO-temperatuur (15 bij mij). Als ik echter via de app kijk dan staat de temperatuur nog steeds op de ingestelde waarde (bv 20) maar heb ik het gevoel dat ergens in de achtergrond wel overgeschakeld wordt naar de ECO-waarde.
Waarom geeft de thermostaat/app dit dan niet aan? Herkennen jullie dit?

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

• quintox
quote:
Maatje schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:23:
Vraagje...

als de auto-away functie inschakelt (als ik dus niet thuis ben) Verwacht ik dat mijn thermostaat overschakelt naar de ECO-temperatuur (15 bij mij). Als ik echter via de app kijk dan staat de temperatuur nog steeds op de ingestelde waarde (bv 20) maar heb ik het gevoel dat ergens in de achtergrond wel overgeschakeld wordt naar de ECO-waarde.
Waarom geeft de thermostaat/app dit dan niet aan? Herkennen jullie dit?
Zowel de thermostaat als de app moeten aantonen dat ie op "away" staat en het icoontje/thermotstaat moet grijs worden met de aanduiding ECO. Doet ie dit niet, dan staat ie dus op "Home".

Als de temperatuur na enkele uren nog steeds niet gezakt is, dan is ie gewoon aan het stoken.

Steam profiel

• souris
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20-04 08:31
OK, nu heb ik iets vreemds geconstateerd. Mijn Nest v3 gaat voor de 2e achtereenvolgende dag op "Away" terwijl de "Home/Away assist" op "Off" staat. Het klopt dat er niemand aanwezig was, maar hij zou toch niet op Away mogen gaan?
Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*