Ok. Mijn Nest auto-away kan niet overweg met huisdieren aangezien de sensor steeds "motion" detecteerde, via IFTTT ingesteld dat ik een melding krijg zodra dit gebeurt, kan dus alleen aan de hond liggen. Nu heb ik de sensors uitgeschakeld voor auto-away en enkel de telefoon van mij en mijn vriendin ingesteld, maar ook hier loopt het niet geheel vlekkeloos.
Probleem 1:
Ik ben op mijn werk, vriendin is thuis en de Nest schakelt zich op "Away", dit zou natuurlijk niet moeten kunnen.
Probleem2:
Ik kom vervolgens thuis en de Nest blijft op away tenzij ik de Nest app handmatig open en dan pas ziet hij dat ik thuis ben en schakelt deze meteen om.
Beide telefoons draaien op android met "high performance" location ingesteld en de Nest app bevoegdheid gegeven dat deze automatisch mag starten.
Wat mis ik hier? Kan dit proces sneller, beter, nauwkeuriger? Ook al zou de Nest periodiek peilen waar de telefoons zijn, dan zou deze dus nooit op "away" kunnen springen aangezien de peiling van de telefoon thuis (vrouwlief) daar al de hele avond/nacht/ochtend aanwezig is.
Iemand tips? Het wekte iig beter met de sensor ingeschakeld, echter triggered ie te vaak op de hond, ondanks dat de V3 dit niet zou doen en de thermostaat op +/- 1,60m hangt.
[
Voor 3% gewijzigd door
quintox op 01-02-2018 10:04
]