Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:50
quote:
connos schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:53:
[...]

Waarom maken ze Auto-Away niet instelbaar voor 'thuis komen', 'weg gaan' of beide?
Omdat Nest.

Ethirty wijzigde deze reactie 05-12-2017 23:07 (90%)

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 7 32GB

• Qosmic
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:59
quote:
Roy1985 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:59:
[...]

Denk auto-away uitzetten en schema volledig based maken op je ritme.
Als je tussendoor weg gaat van huis dan maar handmatig uitzetten, zo draait die hier nu ook. Geweldige oplossing voor een slimme thermostaat van 249 euro ;w :F
Klopt, zo werkt hij hier nu ook. Zelf een schema erin gezet (wat bij ons vrij voorspelbaar is en dus goed kan). Altijd op verwarmen laten staan en dan gaat het goed.

Stop chasing the dream, you're already living it

• A_A_R
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16-07 04:50
Ik heb sinds de aanschaf van de v3 thermostaat, ruim een jaar geleden, grondig verbouwd en het hele huis geďsoleerd. Ik merk dat het voorverwarmen nu te lang duurt (huis is sneller op temperatuur, scheelt ong een uur) en vaak 1 tot 1,5 graad warmer gestookt wordt dan ingesteld. Bovendien heeft de thermostaat een nieuw plekje gekregen.
Heb de thermostaat herstart en gereset (schema, thuis/afwezig) zoals Nest aanraadt na verplaatsen, maar dit heeft geen verbetering gegeven. Zou een reset naar fabrieksinstellingen nog helpen? Wellicht is hier iemand met dezelfde ervaringen. Wanneer ik bovenstaande reacties lees lijken mijn ervaringen meer een feature te zijn... :-|

• DopdeDouwer
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Misschien wel handig om te resetten ja, want via auto learning heeft hij wellicht een onhandig stookprofiel momenteel.

Nog even een nieuwe vraag:
Ik had steeds het gevoel dat de Nest zo regelde dat als jij de tempratuur om 7u 20 graden moet zijn. Dat hij dan zelf bepaald (obv onder andere de buitentemp) dat hij bijvoorbeeld om 6u moet gaan stoken.
Klopt dat nu? (volgens mij niet want zeker nu het vanwege de kou langer duurt om op te warmen is het 's ochtends nog niet altijd warm genoeg). Soms is hij een kwartier van tevoren nog niet begonnen ondanks 3 graden temp verschil.

DopdeDouwer wijzigde deze reactie 06-12-2017 13:19 (66%)

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:09
quote:
DopdeDouwer schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:10:
Misschien wel handig om te resetten ja, want via auto learning heeft hij wellicht een onhandig stookprofiel momenteel.

Ik had steeds het gevoel dat de Nest zo regelde dat als jij de tempratuur om 7u 20 graden moet zijn. Dat hij dan zelf bepaald (obv onder andere de buitentemp) dat hij bijvoorbeeld om 6u moet gaan stoken.
Klopt dat nu? (volgens mij niet want zeker nu het vanwege de kou langer duurt om op te warmen is het 's ochtends nog niet altijd warm genoeg). Soms is hij een kwartier van tevoren nog niet begonnen ondanks 3 graden temp verschil.
Vermoed ook zo een geweldige bespaar feature ;)

Maar even zonder gekheid, dat heb ik hier nog niet gemerkt. Ik zie in de stookhistorie met het teruglopen van de buitentemperatuur, dat de Nest eerder begint met stoken als voorheen. Dus ik had wel altijd het idee dat hij hier rekening mee hield.

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ja ik ook.
Sinds enige tijd is er geen draadloze verbinding meer tussen de Nest en de heatlink mogelijk dat het hier mee te maken heeft?

Stomme is dat ik het in de gebruiksaanwijzing niet kan terug vinden of het een doeltempratuur is op een bepaald tijdstip of meer een starttijd.

DopdeDouwer wijzigde deze reactie 06-12-2017 14:07 (34%)

• Roy1985
quote:
DopdeDouwer schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:06:
Ja ik ook.
Sinds enige tijd is er geen draadloze verbinding meer tussen de Nest en de heatlink mogelijk dat het hier mee te maken heeft?

Stomme is dat ik het in de gebruiksaanwijzing niet kan terug vinden of het een doeltempratuur is op een bepaald tijdstip of meer een starttijd.
Het is de doel temperatuur :)

• DopdeDouwer
  • Niet online
ok... dan werkt ie niet :P

• Roy1985
quote:
Je had True Radiant aanstaan?

• [RNMC] Viper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-07 21:01
quote:
DopdeDouwer schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:10:

Zie hier ook nog steeds verschil tussen begintijd stoken en buitentemperatuur, echter waar ik wel tegen aan loop de laatste weken is dat de heatlink en de thermostaat geen weave verbinding meer hebben. Gekke is dat ik geen ander gedrag van de ketel zie tov vorig jaar waar dit wel gewoon werkte, hieruit zou ik opmaken dat opentherm gewoon zou fungeren over draad.

Even in conclaaf met nest over weave...

iPhoneX | Watch2 | MBp15 2016 | ATV4 | MacMini 2014

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18-07 22:06

Galois

1811 - 1832

Ik vind het juist vervelend dat als ik op afstand de verwarming aanzet, maar niet thuis ben, dat deze weer door de away-functie wordt uitgeschakeld. Terwijl ik het juist prettig vindt om als ik bv. over een half uur thuis kom, de verwarming alvast aan te doen. Maar dit werkt dus niet als de away-functie is ingeschakeld.

Ditzelfde geldt voor als je weet dat je over een half uur weggaat, dat je de verwarming dus niet uit kunt doen. Je bent thuis vindt hij, dus hij doet de verwarming gewoon weer aan :)

Ik kan dus de away-functie niet gebruiken om deze redenen...

Maar hoe kunnen jullie testen of de communicatie via opentherm gaat? Dat is volgens mij bij mij het geval, maar kan ik dat controleren? Hoe?

Het rekening houden bij voorverwarmen met de buitentemperatuur valt mij wel wat tegen... Ook het schatten van hoe lang het duurt is eigenlijk altijd een slechte schatting (terwijl ik 'm al een maand gebruik, iets geleerd mag je wel verwachten toch?).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• [RNMC] Viper
Heb helaas niet de middelen om het signaal te controleren, maar ik meet temperatuur uit cv, buiten, thermostaat, doeltemperatuur en gasverbruik. Hieruit kan ik aardig zien het gedrag van de ketel, zeker omdat ik dit ook van vorig jaar heb en dus kan vergelijken.

• Allewijn
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Zojuist was hier een parketteur ivm nieuwe houten vloer. Metingen gedaan met een geijkte hygrometer.
En ja hoor, de Nest geeft identiek dezelfde waardes aan!
Dus erg nauwkeurig.

Dit is weliswaar een nest v2 op een standaard.
Op de muur zijn ze minder nauwkeurig heb ik gelezen.

Maar temp én vocht metingen zijn dus 100% top op mijn Nest.

• Roy1985
quote:
Galois schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:40:
Ik vind het juist vervelend dat als ik op afstand de verwarming aanzet, maar niet thuis ben, dat deze weer door de away-functie wordt uitgeschakeld. Terwijl ik het juist prettig vindt om als ik bv. over een half uur thuis kom, de verwarming alvast aan te doen. Maar dit werkt dus niet als de away-functie is ingeschakeld.
Je moet jezelf niet op "Thuis" zetten want dan springt die inderdaad weer op afwezig na pakweg 30-60 minuten.
Je moet de thermostaat overzetten van "Eco" naar "Verwarmen", je status is dan nog altijd "Afwezig" echter springt hij dan niet uit :) Zo kun je alsnog je huis voorverwarmen zonder dat je weer op afwezig springt.

• Galois

Galois

1811 - 1832

quote:
Roy1985 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:00:
[...]

Je moet jezelf niet op "Thuis" zetten want dan springt die inderdaad weer op afwezig na pakweg 30-60 minuten.
Je moet de thermostaat overzetten van "Eco" naar "Verwarmen", je status is dan nog altijd "Afwezig" echter springt hij dan niet uit :) Zo kun je alsnog je huis voorverwarmen zonder dat je weer op afwezig springt.
Dank! Vandaag uitgeprobeerd en het werkt inderdaad!

Maar werkt de away-functie nu wel?

Ik heb 'm dus handmatig op 'verwarmen' gezet toen ik naar huis ging. M'n telefoon zei dat ik 'afwezig' was, maar hij ging wel verwarmen (juist wat ik wilde).
Nu ben ik thuis en staat mijn telefoon op 'aanwezig'. Maar wat gebeurt er als ik nu weg ga? Gaat hij dan wel op 'eco' vanuit 'verwarmen'? Ook al heb ik 'm handmatig op verwarmen gezet?

Die status reset zichzelf dus weer? Als je afwezig bent en 'm handmatig op verwarmen zet, dan blijft hij op verwarmen? Als je dan thuis komt dan kom je op aanwezig te staan. Als je dan weer weggaat, dan ga je weer over op afwezig en dus ook de Nest op eco?

Als het zo werkt, zou voor mijn gebruik ideaal zijn!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Roy1985
quote:
Galois schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:19:
[...]

Dank! Vandaag uitgeprobeerd en het werkt inderdaad!

Maar werkt de away-functie nu wel?

Ik heb 'm dus handmatig op 'verwarmen' gezet toen ik naar huis ging. M'n telefoon zei dat ik 'afwezig' was, maar hij ging wel verwarmen (juist wat ik wilde).
Nu ben ik thuis en staat mijn telefoon op 'aanwezig'. Maar wat gebeurt er als ik nu weg ga? Gaat hij dan wel op 'eco' vanuit 'verwarmen'? Ook al heb ik 'm handmatig op verwarmen gezet?

Die status reset zichzelf dus weer? Als je afwezig bent en 'm handmatig op verwarmen zet, dan blijft hij op verwarmen? Als je dan thuis komt dan kom je op aanwezig te staan. Als je dan weer weggaat, dan ga je weer over op afwezig en dus ook de Nest op eco?

Als het zo werkt, zou voor mijn gebruik ideaal zijn!
Ja hij gaat nu vanzelf weer op afwezig zodra je van huis gaat :)
Echter duurt dit uiteraard wel altijd even.

• josverweij
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17-07 08:41
Ik volg al even de problemen die hier worden beschreven met de away-functionaliteit, maar heb er zelf nog niet echt last van gehad geloof ik...
Wat ik van de away-functionaliteit gemerkt heb is het volgende:
Op sommige dagen staat de temperatuur overdag op 10 graden, om 17.15 uur ongeveer moet hij dan op 19,5 graad staan volgens het schema. Als we weg gaan zetten we hem eigenlijk altijd handmatig op 10 graden.
Als iedereen dan thuis weg is blijf de status gewoon 'aanwezig'. Ergens tussen 15 en 17 uur gaat ie dan rustig stoken, máár: als er (nog) niemand thuis is om 17.15 uur gaat ie dán op 'afwezig' en stopt ie met stoken. Wat mij betreft precies de functionaliteit die ik verwacht...

Zetten degene met problemen met de away-functionaliteit nu de temperatuur niet handmatig omlaag ofzo bij het weggaan? Dat ie dan dus na een poosje op 'afwezig' springt en dan dus ook niet weer automatisch start op basis van het schema, maar pas als je weer thuis bent?

• SvenVis
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14:42
quote:
josverweij schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:53:
Ik volg al even de problemen die hier worden beschreven met de away-functionaliteit, maar heb er zelf nog niet echt last van gehad geloof ik...
Op sommige dagen staat de temperatuur overdag op 10 graden, om 17.15 uur ongeveer moet hij dan op 19,5 graad staan volgens het schema. Als we weg gaan zetten we hem eigenlijk altijd handmatig op 10 graden.
Als iedereen dan thuis weg is blijf de status gewoon 'aanwezig'. Ergens tussen 15 en 17 uur gaat ie dan rustig stoken, máár: als er (nog) niemand thuis is om 17.15 uur gaat ie dán op 'afwezig' en stopt ie met stoken. Wat mij betreft precies de functionaliteit die ik verwacht...

Zetten degene met problemen met de away-functionaliteit nu de temperatuur niet handmatig omlaag ofzo bij het weggaan? Dat ie dan dus na een poosje op 'afwezig' springt en dan dus ook niet weer automatisch start op basis van het schema, maar pas als je weer thuis bent?
Op die manier zou het voor mij ook acceptabel zijn. Ben toch wel zo bewust dat ik temperatuur handmatig lager zet.

Ik ben vorige maand verhuisd, hiervoor had ik een Nest V3, en was hier zeer tevreden over. Ik wilde blind een nieuwe kopen, maar als je dit forum leest, moet je bijna volslagen gek zijn wil je dat doen. Wanneer Nest ook met nieuwste firmware nog gewoon functioneert zoals jij beschrijft vind ik dit prima acceptabel.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Tsja... volgens mij is de steekproef hier enigszins gebiased :)
Mensen die problemen ondervinden of ontevreden zijn, zoeken naar verbetering.

Ik heb geen enkel probleem en ben daarom ook erg tevreden over de Nest. Ik zou 'm iedereen aanraden. Ik heb paar jaar geleden ook de Nefit Easy gehad en ook daarover was ik erg tevreden.

Hoe tevreden men is bij een representatieve steekproef... volgens mij tevredener dan diegenen die 'problemen/onvrede' hebben met de away-functie.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13:57

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Ergens tussen 15 en 17 uur gaat ie dan rustig stoken, máár: als er (nog) niemand thuis is om 17.15 uur gaat ie dán op 'afwezig' en stopt ie met stoken. Wat mij betreft precies de functionaliteit die ik verwacht...
En dus stook je voor niets tussen 15u en 17u?

Bij mij stookt 'ie nog gewoon volgens schema (als ik thuis ben dus), en dat 'ie pas begint als ik thuis kom na afwezigheid ipv op de geplande tijd... jammer, maar helaas. Niks aan te doen. Gelukkig betreft het een vrij nieuw appartement dus de temperatuur daalt niet echt en alles is zo op temperatuur. Voordeel is dan weer dat ik nooit meer ECO hoef te selecteren als ik weet dat ik niet thuis kom (ik slaap regelmatig bij mijn vriendin). Normaal zou 'ie (als ik dat niet deed) volgens schema voorverwarmen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Roy1985
Ze zouden voor het away gedrag gewoon keuze moeten geven, moet niet zo moeilijk te programmeren zijn lijkt me. Dan is iedereen happy ;)

• JordyA1976
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 14-02 11:19
Had de Nest V3 vanaf het begin dat hij uit kwam. Maar wat een drama dat apparaat... aangesloten op onze cv (Remeha Calanta uit 2015) het enige wat ie goed deed was op tijd beginnen met stoken om het in de ochtend om 0530 20.0 graden te hebben in woonkamer. Daarna stopte hij ergens rond de 20.5 en dan weer eens te beginnen bij 19.0. Contact gehad met Nest, "is het een idee als 19 te koud aanvoelt de Nest op 21 te zetten? Dan start hij op 20 graden met bij warmen".... Het zal wel aan mij leggen, wat is dat voor raar antwoord.
Op de OT klemmen aangesloten van de cv (om opentherm en modulerend te hebben) in de Nest aangegeven radiatoren, opentherm voorloop temperatuur 65 graden etc etc, maar het hielp allemaal geen moer :( . Menig keer gehele reset gedaan van de Nest.

Nu een kleine week de Honeywell Lyric T6R op de kast staan en heel de dag (als er iemand thuis is natuurlijk) 20.0 graden in huis. Geen schommelingen meer van of te warm of weer te koud omdat hij de temperatuur niet op 20.0 graden hield. Nee gewoon constante temperatuur en het viel me op dat ik meteen ook bijna (gemiddeld) een kuub gas minder verbruik per dag :) .

JordyA1976 wijzigde deze reactie 07-12-2017 13:52 (4%)

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
@JordyA1976 Die reactie van Nest verbaast me dan weer niets.

Volgens mij heeft Nest voornamelijk grafisch designers, marketing-mensjes, maar vooral heel erg veel managers in dienst. Development is dénk ik een achtergeschoven kindje. Zo ook hoe je een fatsoenlijke thermostaat moet maken die in elke woonsituatie goed functioneert.

Honeywell daarentegen heeft al jaaaaaaaaaaren ervaring met thermostaten maken. Hun algoritmes bestaan al zo lang. "Proven by time" zeg maar.

Het zo Nest sieren als ze zouden zeggen "We weten het, we zijn er continu mee bezig, ik kan geen tijdstip beloven dat het beter wordt, maar het algoritme blijven we fine-tunen en hopelijk wordt 't ooit in elke woonsituatie goed."

Maarja, waarom eerlijk zijn terwijl je ook gewoon onzinnige adviezen kunt geven zodat je niet letterlijk hoeft toe te geven dat je product (in die situatie) kudt met peren is, terwijl dat alsnog gewoon van je advies afdruipt :') Amerikanen..

Leeft @Nest Support eigenlijk nog? :D September 2016.. 't Nieuwe stookseizoen is begonnen hoor :P

Osiris wijzigde deze reactie 07-12-2017 13:55 (4%)

• Roy1985
quote:
Osiris schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:54:
@JordyA1976 Die reactie van Nest verbaast me dan weer niets.

Leeft @Nest Support eigenlijk nog? :D September 2016.. 't Nieuwe stookseizoen is begonnen hoor :P
Laatst actief 13 september 2016.... Betreffende medewerker zal wel de benen genomen hebben :P

• Galois

Galois

1811 - 1832

Qua verbruik merk ik weinig verschil.

Ik heb de Nest nu een maandje en zojuist even bekeken wat ik verbruikt heb de afgelopen 28 dagen. Dit omgerekend naar het verbruik in m3 per graaddag.

Dan kom ik op 0,745 m3/graaddag.

Over dezelfde periode vorig jaar, heb ik dezelfde berekening gemaakt en dan kom ik uit op 0,781 m3/graaddag.

Dus net iets minder met de Nest, dan ik vorig jaar had met de Remeha iSense.

M'n gemiddeld verbruik van 1.11.16 tot 1.3.17 (het echte stookseizoen zeg maar) is overigens 0,78 m3/graaddag (en dus de periode van voor de Nest).

Dit bescheiden onderzoekje lijkt erop dat de Nest een kleine 5% zuiniger is... Want verder is er thuis weinig veranderd.

• [RNMC] Viper
quote:

Voorheen werkte het hier zo, in ochtend iedereen naar werk, automatisch naar auto-away stand, afhankelijk van buitentemperatuur ging hij voorverwarmen om 18:00 op temperatuur te zijn, dan zijn we namelijk weer thuis.
Omdat ik vloerverwarming heb, is het voorverwarmen dus ver voor deze tijd. In nieuwe situatie wacht hij tot er iemand aanwezig is, pas om 18:00 zeg maar. veel te laat bij zo'n langzaam systeem. Gekke is dat de nest best weet dat hij langer bezig is en je geeft zelfs aan welk type verwarming je hebt, waarom dan hier geen rekening mee houden?

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:19

DarkSide

theres no place like ::1

Echt irritant dat je niet meer thuis komt in een warm huis.
Maakt niet uit of ik de temperatuur zelf omlaag zet voor het weggaan. Of dat hij automatisch op away gaat.

Vervelend is ook dat als ik tegen Google assistent zeg:set temparature tot 21 degrees. Nest dit ook negeert omdat je hem eerst weer op verwarmen moet zetten.

Er is nu een update van de app. Met de eco knop makkelijker bereikbaar. Eens kijken wat hij nu.doet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Roy1985
quote:
DarkSide schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:07:
Echt irritant dat je niet meer thuis komt in een warm huis.
Maakt niet uit of ik de temperatuur zelf omlaag zet voor het weggaan. Of dat hij automatisch op away gaat.

Vervelend is ook dat als ik tegen Google assistent zeg:set temparature tot 21 degrees. Nest dit ook negeert omdat je hem eerst weer op verwarmen moet zetten.

Er is nu een update van de app. Met de eco knop makkelijker bereikbaar. Eens kijken wat hij nu.doet.
Enige oplossing is de oplossing die ik hier melde, handmatig van Eco afhalen en op verwarmen zetten voordat je thuis komt. Dan begint hij wel op verwarmen en spingt niet meer naar Away.

• Galois

Galois

1811 - 1832

In de app en op home.nest.nl kun je onder 'geschiedenis' het verbruik van de afgelopen 10 dagen zien.

Maar wat is er gebeurd met de rest van die gegevens? Waar zijn de gegevens van vorige maand? Ik vind het toch ook leuk om die te zien. Staan die ergens? Moet ik daar iets voor instellen?

• Osiris
  • Niet online
Staan vast nog wel ergens op de servers van Nest, maar je kunt er niet meer bij via de site/app. Wellicht via de API, maar daar heb ik geen ervaring mee.

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16-07 23:08
Ik heb nu zo'n jaar een Nest thermostaat maar ik begin me met de dag meer te ergeren aan de onlogica van dat apparaat. Ik zat me net af te vragen waarom het zo koud is hier terwijl het om 18:15 uur 20,5 graad moet zijn in huis. Als ik inlog zie ik dan dit:

en dan snap ik wel dat het fris is. Je zou dan denken dat de verwarmingen flink heet zijn omdat Nest nog een half uur heeft om die 20,5 te halen maar nee hoor. Kan iemand dit nog uitleggen of is het gewoon accepteren of in mijn geval denk ik wat anders zoeken.

Hebben ze trouwens de NL'se support ontmanteld gezien deze melding die er al enige tijd staat..
quote:
Hoog contact volume
Op dit moment ondervinden we een hoog contact volume op onze Nederlandse chat- en telefoonlijnen, wat leidt tot lange wachttijden. Als u liever direct wordt geholpen, kunt u via deze link chatten of e-mailen met onze Engelse support of u kunt telefonisch contact opnemen met onze Engelse telefoonlijn via +44 0808 169 2307. Let op: dit is een telefoonnummer in het Verenigd Koninkrijk en internationale kosten kunnen van toepassing zijn.
Laatst bijgewerkt: 29-11-2017 00:34

ZiSE wijzigde deze reactie 07-12-2017 18:00 (34%)

• Ethirty
quote:
ZiSE schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:51:
Hebben ze trouwens de NL'se support ontmanteld gezien deze melding die er al enige tijd staat..

[...]
Ik denk dat heel veel mensen bellen waarom hun huis koud is als ze thuiskomen. :+

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 7 32GB

• DopdeDouwer
  • Niet online
quote:
ZiSE schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:51:
Ik heb nu zo'n jaar een Nest thermostaat maar ik begin me met de dag meer te ergeren aan de onlogica van dat apparaat. Ik zat me net af te vragen waarom het zo koud is hier terwijl het om 18:15 uur 20,5 graad moet zijn in huis. Als ik inlog zie ik dan dit:

[afbeelding]

en dan snap ik wel dat het fris is. Je zou dan denken dat de verwarmingen flink heet zijn omdat Nest nog een half uur heeft om die 20,5 te halen maar nee hoor. Kan iemand dit nog uitleggen of is het gewoon accepteren of in mijn geval denk ik wat anders zoeken.

[...]
Lijkt ook op een storing met de ketel zelf.
Dus wel warmtevraag maar het komt er niet uit.

Ik ben nu zelf aan het testen met het schema. Het lijkt er dus echt op dat hij pas om 645 aanslaat en niet ervoor zorgt dat het om 645 20 gr is.
Niemand anders die ook dit probleem heeft?

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16-07 23:08
quote:
DopdeDouwer schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:45:
[...]

Ik ben nu zelf aan het testen met het schema. Het lijkt er dus echt op dat hij pas om 645 aanslaat en niet ervoor zorgt dat het om 645 20 gr is.
De ketel melde geen storing - er werd inderdaad niks gevraagd qua radiator warmte. Heatlink opnieuw opgestart en dat loste uiteindelijk het euvel op.

• quintox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13-07 10:58
Gisteren overigens getest met een thermometer of mijn Nest ook een afwijking vertoonde met de daadwerkelijke temperatuur, maar deze was 100% gelijk met de gemeten temperatuur.

Steam profiel

• Osiris
  • Niet online
Vond 't zojuist wat frisjes. Even op de Nest inloggen.

Staat 'ie ingesteld op 18 °C en geeft 'ie zélf note bene aan dat 't 17,5 °C is.

En helemaal niets doen natuurlijk.. :X

• Ethirty
Dat is inderdaad nog zoiets kroms van Nest, de afronding. Ik lees de api uit en 0,5 op de app kan ook 0,85 zijn, wat te dicht ligt bij de ingestelde temp en dan doet hij inderdaad niks.

Met het display kan je dan weer wel de temp draaien naar bijv 18,4. Dit is op het display nog steeds 18, maar dan slaat hij ineens wel aan.

8)7

• Maatje
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 05-07 10:47
quote:
1942jan schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:47:
[...]

kun je ze automatisch laten verwijderen?
ik heb de volgende (vetgedrukte) regel toegevoegd in het script. Dit staat ongeveer regel 107....
Deze regel pas toevoegen als je genoeg data hebt, bv 2 maanden. De regel verwijdert steeds de oudste regel (2) van het 2e tabblad (input) als er een nieuwe regel onderaan wordt toegevoegd.

var ss = SpreadsheetApp.getActiveSpreadsheet(); // sheet one...data sheet
SpreadsheetApp.setActiveSheet(ss.getSheets()[1]);
var sheet = SpreadsheetApp.getActiveSheet();
sheet.deleteRow(2);
var numMaxRow = sheet.getLastRow() - 1; // number of data rows sheet 0 - minus header

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

• Ves
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 29-06 21:16

Ves

A gadget addicted Bounty

quote:
DopdeDouwer schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:45:
[...]

Ik heb nu een week of twee het probleem dat de temperatuur niet wordt bereikt. Stel het in op 21 en het blijft hangen op 20,5 waardoor het blijft stoken.

Gister de heatlink gereset, even kijken of dat helpt.

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ik zag vanmorgen dat true radiant uit stond. Terwijl ik die van de week nog bekeken had (en op 1 uur gezet).
Dus daar zit het bij mij in hopelijk.
Inmiddels weer aangezet en hopelijk morgen weer op tijd warm.

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Ik heb gisteren ook de V3 geďnstalleerd, fluitje van een cent. Heeft m'n iSense vervangen en de ketel is een Remeha tzerra m39c (Niet de plus)

De oude thermostaat was via OpenTherm aangesloten, dus de nest ook op die manier aangesloten.

Nu loop ik tegen de volgende zaken aan:

Als de juiste temperatuur is bereikt blijft de nest nog op verwarmen staan, de ketel is niet meer aan het stoken maar de pomp draait nog wel. Het lijkt of dit blijft hangen ofzo. De nest een graad kouder zetten helpt. Is dit normaal gedrag?

Ik heb de nest configuratie op "andere ketel" staan, maar wel op OpenTherm.
Dit omdat ik in de specs niks terug kan vinden of de ketel ondanks de OT aansluitingen ook echt moduleeert. Of is OpenTherm synoniem voor een modulerende ketel.?

Ook lees ik zo links en rechts dat er een symbool in je nest komt zodra je tapwater pakt, die zie ik op de nest of in de app ook niet terugkomen, de iSense liet wel altijd een icoontje zien dus de mogelijkheid is er wel.

Shanquish wijzigde deze reactie 09-12-2017 19:23 (12%)

• Osiris
  • Niet online
quote:
Shanquish schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:06:

Als de juiste temperatuur is bereikt blijft de nest nog op verwarmen staan, de ketel is niet meer aan het stoken maar de pomp draait nog wel. Het lijkt of dit blijft hangen ofzo. De nest een graad kouder zetten helpt. Is dit normaal gedrag?
Als de water-retour van de CV-ketel te hoog wordt, kan de ketel besluiten om niet meer te stoken, maar nog wel rond te pompen. Veel ketels geven dit ook wel aan op 't scherm als dat gebeurt. Volgens mij heeft de Nest geen optie om dit expliciet te doen, maar in het kader van moduleren kan de Nest wel de ketel vragen op een temperatuur te stoken die voor de huidige kamertemperatuur "te laag" is, waardoor de retour bij de CV-ketel te dicht bij de gevraagde temperatuur komt. En dan stopt de ketel logischerwijs met stoken.
quote:
Ik heb de nest configuratie op "andere ketel" staan, maar wel op OpenTherm.
Dit omdat ik in de specs niks terug kan vinden of de ketel ondanks de OT aansluitingen ook echt moduleeert. Of is OpenTherm synoniem voor een modulerende ketel.?
In princope geen synoniem voor. OpenTherm kan ook prima functionerel als een aan/uit-systeem. Maar in de praktijk werken modulerende ketels met OpenTherm en niet-modulerende ketels niet :+

• 3mph
  • Laatst online: 24-02 08:56
Is er eigenlijk een functie waarbij je toch kunt stoken met je openhaard en de bovenverdiepingen ook warm kunt houden?

Bedacht me een nest stand te kopen, maar dan moet je ook steeds de baseplate op de stand zetten (van de muur schroeven)

Jullie een idee?

• Ethirty
Thermostaat heel hoog zetten. Nest heeft geen "openhaard" stand.

• 3mph
  • Laatst online: 24-02 08:56
quote:
Ethirty schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:05:
Thermostaat heel hoog zetten. Nest heeft geen "openhaard" stand.
Meh 😕

• Allewijn
  • Niet online
quote:
Kan wel, maar dan moet je een zone systeem hebben. Dus regel kleppen in je leidingen.
Als je dat niet hebt is dat geen tekortkoming van nest, maar van je leidingsysteem.
Elk ander merk kan, als je geen regelkleppen/zones hebt, er ook niks mee.

Je moet dus regekleppen hebben (bijv één per verdieping oid). Dan gaat dit op:
https://nest.com/nl/suppo...t-work-with-zoned-systems

Als je dat niet hebt dan kan je dat alsnog maken of kiezen voor een systeem met draadloos communicerende thermostaten die je op elke radiator plaatst zoals honeywell evohome.

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 01:16
hoe kan je zien welke versie je hebt ? en dan gaat het om de themostaat aan de wand

gevonden

mikerosauer wijzigde deze reactie 12-12-2017 11:16 (10%)

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• 1942jan
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 18-07 11:36
quote:
Maatje schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:03:
[...]

ik heb de volgende (vetgedrukte) regel toegevoegd in het script. Dit staat ongeveer regel 107....
Deze regel pas toevoegen als je genoeg data hebt, bv 2 maanden. De regel verwijdert steeds de oudste regel (2) van het 2e tabblad (input) als er een nieuwe regel onderaan wordt toegevoegd.

sheet.deleteRow(2);
var numMaxRow = sheet.getLastRow() - 1; // number of data rows sheet 0 - minus header
Bedankt, ga ik invullen werkt goed.
Hoe werkt bij jou in rij 6 Thuis/Afwezig met 0 en 1 ik heb alles -1 is dat goed ?

1942jan wijzigde deze reactie 18-12-2017 16:51 (5%)

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13:57

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
ex87 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:35:
Vraagje!

Gister is mijn Nest thermostaat aangesloten door een herkend bedrijf. Hij doet het qua temperatuur ook prima.
Hij is aangesloten op een OpenTherm combi ketel: Vaillant ecoTEC plus VHR NL 30-34/5-5

Nu laat het heet water scherm alleen continue dit zien:

[afbeelding]

Als ik me warm water open draait verwarmt het water direct keurig naar 60 (en zie ik dat ook in de app) maar, is het normaal dat hij daarna weer afkoelt en dus 'on demand' op warmt? Als ik de specificaties van de ketel zo lees denk ik van wel - en laat de Nest app dit gewoon een beetje vreemd zien :P

Sorry, ik heb echt 0 verstand van CV ketels..
Ik moet hier ook weer eens induiken. Sinds ik de Nest heb staat mijn Warm Water ook altijd op Verwarmen maar volgens mij doet 'ie niets, en regelt de CV het allemaal zelf. Aan de hand van dit artikel ( https://nest.com/nl/suppo...mestic-hot-water-settings ) eens kijken of dat aan te passen is.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Qosmic
ik heb stadsverwarming, maar wel de optie warm water. Dan zou ik die optie toch helemaal niet moeten hebben?

Of zou die erin staan omdat ik een quooker heb?

• Roy1985
Hier staat ook warmwater altijd op verwarmen, echter regelt de CV dit zelf en wordt water pas verwarmd zodra er vraag is, mijn ketel heeft geen boiler.

• Osiris
  • Niet online
quote:
Qosmic schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:36:
ik heb stadsverwarming, maar wel de optie warm water. Dan zou ik die optie toch helemaal niet moeten hebben?

Een quooker is toch een "dom" apparaat wat bij je kraan zit en alleen stroom nodig heeft zonder enige verbinding met het internet via WiFi of UTP of wat voor signaal dan ook? :o

• Qosmic
ja dat leek mij ook, maar met stadsverwarming zou ik niet die optie warm water moeten hebben lijkt me.

is er iets dan niet goed aangesloten?

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:24
quote:
TommyGun schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:15:
[...]

Ik moet hier ook weer eens induiken. Sinds ik de Nest heb staat mijn Warm Water ook altijd op Verwarmen maar volgens mij doet 'ie niets, en regelt de CV het allemaal zelf. Aan de hand van dit artikel ( https://nest.com/nl/suppo...mestic-hot-water-settings ) eens kijken of dat aan te passen is.
Wat ik er van begreep kan je die functionaliteit alleen gebruiken als je geen combiketel hebt maar echt een aparte warm water ketel (wat in bv Engeland en Ierland nog wel is voorkomt). Ik ben toen gestopt met uitzoeken/lezen maar mocht je andere bevindingen hebben hoor ik het graag!

• Peaky
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 06-07 19:35
quote:
Qosmic schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:36:

een Quooker staat toch helemaal los van de verwarming/thermostaat, althans, hier thuis wel.

• Qosmic
Ja staat er helemaal los van. Daarom vind ik het ook zo raar. Quooker is natuurlijk wel. Een soort van boiler.

Maar goed, dat zal het wel niet zijn. Maar hoe kan ik met stadsverwarming de optie warm water hebben?

• 1942jan
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 18-07 11:36
quote:
Maatje schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:03:
[...]

sheet.deleteRow(2);
Hoe werkt bij jou in rij 6 Thuis/Afwezig met 0 en 1 ik heb alles -1 is dat goed ?

• RacerX
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 14-03 13:39
Goedendag,
Ik heb even een vraagje,
kan ik een Nest generatie 3 gebruiken in een huis zonder internet aansluiting? ( ja, die zijn er nog! )
vanwege de communicatie
is open therm dan nog mogelijk?
of moet ik dan een draadloos netwerk opzetten zonder een internet aansluiting?
wie helpt me op weg?
Groet
Johan

• loonatick78
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 09-07 16:07
quote:
RacerX schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:52:
Goedendag,
Ik heb even een vraagje,
kan ik een Nest generatie 3 gebruiken in een huis zonder internet aansluiting? ( ja, die zijn er nog! )
vanwege de communicatie
is open therm dan nog mogelijk?
of moet ik dan een draadloos netwerk opzetten zonder een internet aansluiting?
wie helpt me op weg?
Groet
Johan
Nee dat kan niet. Je moet een werkende wifi hebben, die met internet is verbonden.

Zie google

• peltco
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-07 20:22
Ik zie dat nest ook warm water kan regelen.
Maar kan hij ook de watertemperatuur van de verwarming regelen (zodat hij in de winter als het vriest warmer water naar mijn radiator pompt dan in de zomer)

• Fonta
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11-07 11:04

Fonta

BuG Admin

quote:
peltco schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:04:
Ik zie dat nest ook warm water kan regelen.
Maar kan hij ook de watertemperatuur van de verwarming regelen (zodat hij in de winter als het vriest warmer water naar mijn radiator pompt dan in de zomer)
Ik kan wel de voorloop temperatuur instellen in het pro config menu, maar met opentherm is het volgens mij juist zo dat hij zelf de temperatuur regelt die het water moet hebben.
Verder heb ik ook niet zoveel verstand van, dus een ander kan er vast meer over zeggen.

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com - Steam: F0nt44444

• Osiris
  • Niet online
quote:
Fonta schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:16:
[...]

(…) maar met opentherm is het volgens mij juist zo dat hij zelf de temperatuur regelt die het water moet hebben.
En dat doet 'ie o.a. a.d.v. de buitentemperatuur, die hij weer opvraagt via een of andere weer-API.

Des te groter het verschil tussen binnen en buiten, hoe warmer het water. En natuurlijk ook bij een groter verschil tussen binnen en de ingestelde temperatuur. :P

Althans, dit is wat er geclaimd wordt, aangezien Nest zegt dat een Thermostaat 3e generatie die aangesloten is op een modulerende ketel middels OpenTherm een ErP-klasse VI heeft:
Weather compensator and room sensor, for use with modulating heaters:
A heater flow temperature control that varies the flow temperature of water leaving the heater dependant upon prevailing outside temperature and selected weather compensation curve. A room temperature sensor monitors room temperature and adjusts the compensation curve parallel displacement to improve room comfort. Control is achieved by modulating the output of the heater.

Osiris wijzigde deze reactie 23-12-2017 17:30 (107%)

• Spoiler1985
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 30-01 09:38
quote:

Hier hetzelfde; remeha quinta 35c. Als de doel temp (bijna) bereikt is gaat de ketel naar code 6, te hoge aanvoer temp. Schermpje nest blijft oranje= stoken.
Vond het vreemd want op de ketel gaf de temp 35graden aan. Lijkt me niet een te hoge aanvoer temp.
Bij het lager zetten van de nest ging de ketel code naar 0 = geen warmtevraag en het scherm van de nest ging van oranje naar zwart.
Bij hoger zetten van de nest ging de ketel naar code 3 = cv warmte vraag.

Mijn conclusie, nest zet bij het bereiken van de doel temperatuur in huis de ketel op te hoge aanvoer temp.
Meer mensen deze ervaring?

Ps ook ik vind de nieuwe afwezig functie irritant, ik wil in een warm huis thuiskomen :/
Pps nest v3 hangt nu iets meer als een jaar, weinig tot geen problemen verder :)

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12:03

Kecin

Je keek.

Meer mensen problemen met de Nest cams op iOS? Normaal bij een melding krijg ik in het notificatiecentrum of op mijn horloge een screenshot/video van de beweging. Sinds de laatste update niet meer. Persoonlijk vind ik dat jammer want vond het een handige functie.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Osiris
  • Niet online
quote:
Spoiler1985 schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:49:
[...]

Hier hetzelfde; remeha quinta 35c. Als de doel temp (bijna) bereikt is gaat de ketel naar code 6, te hoge aanvoer temp. Schermpje nest blijft oranje= stoken.
Vond het vreemd want op de ketel gaf de temp 35graden aan. Lijkt me niet een te hoge aanvoer temp.
Bij het lager zetten van de nest ging de ketel code naar 0 = geen warmtevraag en het scherm van de nest ging van oranje naar zwart.
Bij hoger zetten van de nest ging de ketel naar code 3 = cv warmte vraag.

Mijn conclusie, nest zet bij het bereiken van de doel temperatuur in huis de ketel op te hoge aanvoer temp.
Meer mensen deze ervaring?
De Nest kan niets doen qua aanvoer. Da's gewoon de temperatuur van het water die terug de CV-ketel instroomt.

En als die ongeveer gelijk is aan de temperatuur die de Nest vraagt als úitvoerend water, dan zegt de ketel: zo'n klein temperatuursverschil kan ik niet bijstoken, dus doe ik maar niets.

• DopdeDouwer
  • Niet online
Hier ook dat dus. Maar aangezien die nest "zo slim" is met zn true radiant verwacht ik dat hij bij 19 of 19.5 al stopt met verwarmen.

DopdeDouwer wijzigde deze reactie 25-12-2017 12:02 (3%)

• Osiris
  • Niet online
Nah, het liefst stookt 'ie door tot fors voorbij de ingestelde temperatuur :D _O-

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16:45

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

quote:
Kecin schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:38:
Meer mensen problemen met de Nest cams op iOS? Normaal bij een melding krijg ik in het notificatiecentrum of op mijn horloge een screenshot/video van de beweging. Sinds de laatste update niet meer. Persoonlijk vind ik dat jammer want vond het een handige functie.
Hier nergens last van. Alles up to date, misschien helpt het als je de app eens van je horloge mikt en herinstalleerd?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12:03

Kecin

Je keek.

quote:
SpoekGTi schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:25:
[...]

Hier nergens last van. Alles up to date, misschien helpt het als je de app eens van je horloge mikt en herinstalleerd?
Ik had de app up2date, en sinds vandaag heb ik eindelijk weer previews bij de notificaties. Mijn vriendin had hetzelfde en ook sinds vandaag werkt bij haar alles weer. Thanks voor de tip.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik loop tegen iets aan.

Ik gebruik de auto functie van de Nest niet omdat we te onregelmatig thuis zijn. Ik heb een schema ingesteld zodat de verwarming 's ochtends bij opstaan aangaat (dat is wel elke dag op hetzelfde tijdstip).

Werkt prima en ik ben tevreden.

Nu is het zo dat we 2 weken vakantie hebben en dus het huis niet om 7:00 warm hoeft te zijn. Dat mag wel een uurtje later. Dus het zou mooi zijn als je een tweede schema kon aanmaken (zoals bv. op mijn vorige thermostaat, de Remeha iSense).

Maar dit lijkt niet te kunnen. Ik kan de thermostaat alleen op 'uit' zetten. Ik zo graag een tweede schema ernaast willen.

Een ander probleem. Een schema die ik in had gesteld op mijn Remeha iSense wat mijn zomerschema. Dus de verwarming stond gewoon uit. Maar soms is het zo dat er opeens een kouder avondje was en dan deed ik de thermostaat handmatig aan. Wel was ingesteld dat elke avond om 22.00 de verwarming weer uit ging. In mijn ogen een ideaal zomerschema: de verwarming hoeft nooit aan en als hij toch een keer handmatig aan moet, dan gaat hij aan het einde van de dag weer vanzelf uit.

Zoiets kan ik niet instellen op de Nest, omdat er maar één schema mogelijk (lijkt te zijn) is? Ik zou het toch fijn vinden als ik zelf bepaal hoeveel schema's ik wil toch?

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14:05
quote:
Galois schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 15:00:
Ik loop tegen iets aan.

Ik gebruik de auto functie van de Nest niet omdat we te onregelmatig thuis zijn. Ik heb een schema ingesteld zodat de verwarming 's ochtends bij opstaan aangaat (dat is wel elke dag op hetzelfde tijdstip).

Werkt prima en ik ben tevreden.

Nu is het zo dat we 2 weken vakantie hebben en dus het huis niet om 7:00 warm hoeft te zijn. Dat mag wel een uurtje later. Dus het zou mooi zijn als je een tweede schema kon aanmaken (zoals bv. op mijn vorige thermostaat, de Remeha iSense).

Maar dit lijkt niet te kunnen. Ik kan de thermostaat alleen op 'uit' zetten. Ik zo graag een tweede schema ernaast willen.

Een ander probleem. Een schema die ik in had gesteld op mijn Remeha iSense wat mijn zomerschema. Dus de verwarming stond gewoon uit. Maar soms is het zo dat er opeens een kouder avondje was en dan deed ik de thermostaat handmatig aan. Wel was ingesteld dat elke avond om 22.00 de verwarming weer uit ging. In mijn ogen een ideaal zomerschema: de verwarming hoeft nooit aan en als hij toch een keer handmatig aan moet, dan gaat hij aan het einde van de dag weer vanzelf uit.

Zoiets kan ik niet instellen op de Nest, omdat er maar één schema mogelijk (lijkt te zijn) is? Ik zou het toch fijn vinden als ik zelf bepaal hoeveel schema's ik wil toch?
Misschien is IFTTT wat voor jou. Volgens mij kun je de nest daar ook aan koppelen en kun je vanalles instellen.

• MisterMarcFR
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18-01 20:27
Hoi,

Ik heb in de woonkamer vloerverwarming, CV ketel is de Kombi Kompact HReco 36 van Intergas en als thermostaat de Nest V3.

Momenteel staat hij op aan/uit, maar na een hoop positieve verhalen gelezen te hebben over OpenTherm zou ik daar graag naar switchen.

Volgens mij moeten zowel mijn thermostaat als CV-ketel dit aan kunnen?

Mijn 2e vraag bij het instellen is wat voor temperatuur moet ik instellen bij voorloop??

Alvast bedankt!

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:12
Tijdje teurg is hier de nest V3 geďnstalleerd. Nu ging ik wat in de instellingen kijken en zag dat die op aan/uit staat. Opentherm is toch beter? Mijn cv ondersteund dit ook gewoon (AWB ThermoMaster 3HR). Ik zette hem dus op opentherm, maar toen kreeg ik de melding" H73 er is een draadloze verbinding, maar OpenTherm wordt niet gedetecteerd. Controleer je installatie." . Heeft de monteur het nu verkeerd aangesloten?

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 27-12-2017 17:27 (4%)

http://www.speedtest.net/my-result/4477844115

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 01:16
quote:
WhySoSerious? schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:22:
Tijdje teurg is hier de nest V3 geďnstalleerd. Nu ging ik wat in de instellingen kijken en zag dat die op aan/uit staat. Opentherm is toch beter? Mijn cv ondersteund dit ook gewoon. Ik zette hem dus op opentherm, maar toen kreeg ik de melding" H73 er is een draadloze verbinding, maar OpenTherm wordt niet gedetecteerd. Controleer je installatie." . Heeft de monteur het nu verkeerd aangesloten?
Bij sommige ketels moeten de kabels anders voor ot

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• DarkSide

DarkSide

quote:
Galois schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 15:00:

Meerdere profielen is idd niet mogelijk.
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat hij bv ook niet in je agenda kan kijken. Als ik daar bv in zou zetten "thuiswerkdag" dat de nest weet dat hij niet uit moet gaan volgens een schema oid.
quote:

Waarom niet. Gewoon aangeven dat de Nest om 22:00 naar 15 graden moet.
Als je hem dan om 19:09 warmer zet. Gaat de verwarming gewoon aan en om 22:00 naar 15 graden.

Zelf heb ik gewoon aangegeven dat hij om 20:45 naar 15 graden mag.
Het blijft toch nog wel even warm. Maar als het dan toch een koude winterdag is. Laat ik hem aan.
om 23:15 staat een "backup" naar 15 graden mocht ik hem vergeten.

Irritanter is dat de nest het schema negeert als je aan het werk bent. En je dus in een koud huis thuis komt als je niet de verwarming van ECO afhaalt op afstand

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Galois

Galois

1811 - 1832

quote:
DarkSide schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:44:
[...]

Waarom niet. Gewoon aangeven dat de Nest om 22:00 naar 15 graden moet.
Als je hem dan om 19:09 warmer zet. Gaat de verwarming gewoon aan en om 22:00 naar 15 graden.
Klopt, maar dan moet ik dus mijn huidige schema dus wijzigen (met bv. maar één instructie per dag: om 22:00 naar 15 graden). En dat is juist wat ik niet wil. Ik wil een zomer- en een winterschema. Anders moet ik dan later in de winter weer dat hele schema wijzigen...

• DarkSide

DarkSide

Ok. zomers staat de nest uit. Hij doet dan toch niets. Is dan toch te warm in huis.
En waarom wil je maar 1 instructie per dag (of begrijp ik je verkeerd)

Als je zomers aangeeft dat hij om 22:00 naar 15 graden moet. Wat is dan het probleem?

• elcastel
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09-07 20:04
- edit verkeerde topic -

elcastel wijzigde deze reactie 27-12-2017 19:21 (88%)

• LtGruber
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 11-07 09:36
quote:
DarkSide schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:44:

Irritanter is dat de nest het schema negeert als je aan het werk bent. En je dus in een koud huis thuis komt als je niet de verwarming van ECO afhaalt op afstand
Dat is inderdaad "dankzij" die beruchte software-update van oktober jl.
Ik heb om die reden zonet mijn Nest gedumpt: tweedehands verkocht en een Tado in de plaats gekocht.

Ze hadden op zijn minst aan de gebruikers-sinds-jaar-en-dag de keuze moeten laten of het klokschema nog gevolgd moest worden of niet.
Nu hebben ze eigenlijk gezegd: "Meneer, u hebt 2 jaar geleden een droogkast gekocht, maar omdat we vinden dat u meer moet besparen, hebben we er vanop afstand een wasmachine van gemaakt. En o ja, dat is verplicht, u kunt zelf niet meer terug naar de droogkast."

Man man, wat een verademing nu, zelfs niet zozeer wat die verguisde software-update betreft, maar ook gewoon het stookgedrag.
Het is nu pas dat er een andere thermostaat aan de muur hangt, dat ik merk dat de Nest er qua temperatuursregeling eigenlijk niks van bakte.
Nest: regeling met een verschil tussen min. en max. van 1,0°C.
Dat was dan nog opzettelijk op aan/uit gezet. Met Opentherm modulerend, wat mijn ketel wel kan, was het nog veel slechter.
Tado: grootste temperatuursverschil bedraagt... 0,1°C.

• MisterMarcFR
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18-01 20:27
quote:
MisterMarcFR schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:54:
Hoi,

Ik heb in de woonkamer vloerverwarming, CV ketel is de Kombi Kompact HReco 36 van Intergas en als thermostaat de Nest V3.

Momenteel staat hij op aan/uit, maar na een hoop positieve verhalen gelezen te hebben over OpenTherm zou ik daar graag naar switchen.

Volgens mij moeten zowel mijn thermostaat als CV-ketel dit aan kunnen?

Mijn 2e vraag bij het instellen is wat voor temperatuur moet ik instellen bij voorloop??

Alvast bedankt!
Iemand?

• Osiris
  • Niet online
@LtGruber Kreeg je nog wat voor je oude Nest? Iemand zo gek gekregen om niet geld toe te hoeven leggen? :P

• sharkzor
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:29
Wat mij opvalt is de nest best veel upload. meer dan dat het download (bv firmware updates).
ik kan me voorstellen dat er veel statistieken moet worden geupload, maar wat moet je in godsnaam in 150mb stoppen?

DATE/TIME DURATION DOWN UP
11/28/2017 8:26 pm 15d 13h 43m 25s 20.5 MB 43.3 MB
11/05/2017 7:30 pm 9d 18h 18m 1s 25.3 MB 50 MB
10/20/2017 11:40 am 22h 29m 26s 292 KB 586 KB
09/15/2017 7:10 pm 9d 14h 47m 7s 70.1 MB 147 MB
09/15/2017 5:36 pm 1h 24m 43s 233 KB 788 KB

• Ethirty
De huidige status wordt vrijwel continue geüpload naar Nest. Je app maakt verbinding met Nest servers en niet met je thermostaat.

Ook mooi te zien in iets als PiHole: Nest apparaten zijn goed voor vele duizenden DNS-queries per dag. Kennelijk was 1KB RAM om dat te cachen te veel gevraagd.

• sharkzor
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:29
quote:
Ethirty schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:53:
De huidige status wordt vrijwel continue geüpload naar Nest. Je app maakt verbinding met Nest servers en niet met je thermostaat.

Ook mooi te zien in iets als PiHole: Nest apparaten zijn goed voor vele duizenden DNS-queries per dag. Kennelijk was 1KB RAM om dat te cachen te veel gevraagd.
dat viel me ook al op in mijn palo alto firewall log.
Ook opvallend is dat ik applicatie type 'dropcam' voorbij zie komen. Dat is bedoelt voor video.

• Ethirty
quote:
sharkzor schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:41:
[...]

dat viel me ook al op in mijn palo alto firewall log.
Ook opvallend is dat ik applicatie type 'dropcam' voorbij zie komen. Dat is bedoelt voor video.
Waarschijnlijk omdat dat geďntegreerd zit in de app van Nest.

• LtGruber
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 11-07 09:36
quote:
Osiris schreef op zondag 31 december 2017 @ 01:32:
@LtGruber Kreeg je nog wat voor je oude Nest? Iemand zo gek gekregen om niet geld toe te hoeven leggen? :P
Jeps, en nog verrassend veel eigenlijk.
Krijgen he, niet toeleggen :)

Ik ben echt blij dat ik ervan af ben, wie weet welke ongewenste update gooien ze volgend jaar weer naar ons hoofd.
Correctie: naar het hoofd van de huidige Nest-bezitters.

• DopdeDouwer
  • Niet online
Gerr.
Vandaag de heat link beneden gehangen zodat de afstand tussen thermostaat en heat link kleiner wordt.
Helaas nog steeds geen verbinding te krijgen, nog steeds H71.

Heat link al tergezet op fabriek instellingen ook geen succes.
Iemand nog suggesties?

DopdeDouwer wijzigde deze reactie 02-01-2018 22:29 (3%)

• The Otherside
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:00
Ik heb ineens om een onverklaarbare reden last van het feit dat de Nest (v3) niet meer goed detecteert dat wij niet meer thuis zijn. Heeft een tijdje vlekkeloos gewerkt, maar in eens blijft de nest doodleuk op home staan terwijl beide telefoons niet in huis aanwezig zijn. Bij het openen van de Nest App staat ook gewoon bij beide telefoons niet aanwezig.

Snap er geen hout van, en zo kan ik er niet van op aan dat de away functionaliteit goed werkt. Andere mensen hier last van / van gehad en op kunnen lossen?
  • Zelf heb ik op beide telefoons de apps opnieuw geinstalleerd
  • Functie uit/aan gezet op de Nest
  • Alles voorzien van de laatste updates
  • Locatievoorzieningen staan aan op de telefoons
8)7

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• C-dude
  • Laatst online: 16:07
Zelf paar maand geleden een Nest V3 gekocht (in promotie) maar echt 100% tevreden ben ik er toch niet van.

1) wij zitten met hetelucht verwarming door heel het huis, maar die optie is niet aanwezig bij type verwarming in het menu. Enkel radiator en floorheating is er als optie. Beiden zijn met verhitten van water, echter niet aanwezig bij ons. Die optie is er wel bij het Amerikaans model.

Paar weken testen met de verschillende setting en het lijkt me dat radiator instelling het "beste" is. Sneller warm en ketel blijft niet doorstoken. Dit in tegenstelling tot floorheating.

2) Bij het op stand Eco of uit zetten blijft de ventilator in de verwarmer werken. Er wordt wel niks meer opgewarmd of verbruikt van gas maar met de vorige thermostaat viel de ventilator gewoon uit/stil. Nu blijft er heel de tijd een irritant gebrom hoorbaar.

Ik bereid me al voor dat ik in de zomer gewoon de stroom er volledig vanaf moet leggen.

Ergste is dat mijn verwarmer ondersteund wordt (navraag bij Nest, fabrikant ervan én bevestigd op voorhand door installateur) maar van zo'n zaken krijg ik toch wel een wrang gevoel..

verwarmer: Brink B-40 HR
vorige thermostaat: Chronotherm Modulation, type T8851M-NL2

• Rainbow_Dash
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-07 18:58

Rainbow_Dash

Love is the air ♥

quote:
DopdeDouwer schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:27:
Gerr.
Vandaag de heat link beneden gehangen zodat de afstand tussen thermostaat en heat link kleiner wordt.
Helaas nog steeds geen verbinding te krijgen, nog steeds H71.

Heat link al tergezet op fabriek instellingen ook geen succes.
Iemand nog suggesties?
Lampje op HL knippert blauw?
Reset koppeling gekozen op de thermostaat?
Je kunt ook even de thermostaat opnieuw opstarten
instellingen > reset > herstarten

Check out mijn Podcast: The Travel show: https://anchor.fm/travelshow

• mackie
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 16:16
Vandaag twee Nest Protect V2 besteld, kan het online niet terugvinden wellicht weten jullie of het volgende werkt:

Ik gebruik vanwege de WIFI dekking in huis een tweetal WIFI netwerken, ik wil één Protect op het ene WIFI netwerk gebruiken en de andere op de ander. Is dit een probleem?

We can do it two ways: easy or really easy!

• akatar
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18-07 22:39
quote:
LtGruber schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:40:
[...]

Dat is inderdaad "dankzij" die beruchte software-update van oktober jl.
Ik heb om die reden zonet mijn Nest gedumpt: tweedehands verkocht en een Tado in de plaats gekocht.

Ze hadden op zijn minst aan de gebruikers-sinds-jaar-en-dag de keuze moeten laten of het klokschema nog gevolgd moest worden of niet.
Nu hebben ze eigenlijk gezegd: "Meneer, u hebt 2 jaar geleden een droogkast gekocht, maar omdat we vinden dat u meer moet besparen, hebben we er vanop afstand een wasmachine van gemaakt. En o ja, dat is verplicht, u kunt zelf niet meer terug naar de droogkast."

Man man, wat een verademing nu, zelfs niet zozeer wat die verguisde software-update betreft, maar ook gewoon het stookgedrag.
Het is nu pas dat er een andere thermostaat aan de muur hangt, dat ik merk dat de Nest er qua temperatuursregeling eigenlijk niks van bakte.
Nest: regeling met een verschil tussen min. en max. van 1,0°C.
Dat was dan nog opzettelijk op aan/uit gezet. Met Opentherm modulerend, wat mijn ketel wel kan, was het nog veel slechter.
Tado: grootste temperatuursverschil bedraagt... 0,1°C.
Het stookgedrag is inderdaad merkwaardig te noemen.
In dit geval is de woonkamer al een halve graad over zijn ingestelde temp heen en toch blijft hij stug door gaan met verwarmen.

• Ethirty
quote:
mackie schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:34:
Vandaag twee Nest Protect V2 besteld, kan het online niet terugvinden wellicht weten jullie of het volgende werkt:

Ik gebruik vanwege de WIFI dekking in huis een tweetal WIFI netwerken, ik wil één Protect op het ene WIFI netwerk gebruiken en de andere op de ander. Is dit een probleem?
Zolang beide wifi-netwerken internettoegang hebben zou het geen probleem mogen zijn.

Let wel dat je bij de Protect niet makkelijk de wifi instellingen kan veranderen, je zal hem dan moeten resetten en opnieuw toevoegen. Hiermee verlies je dan je historische data.

• fred-89
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22-02 17:38
Goedenavond!

Ik hoop dat iemand mij kan & zou willen helpen hierbij.

Heb dus ook een nest gekocht (volledig de handleiding doorgenomen) op internet gezocht naar hoe ik het correct aansluit, maar loop toch tegen een probleem aan.

Specs :

Nefit Ecomline HR ( +/- 2002 )
Nefit Easyconnect Adapter ( voor Opentherm )
Nest 3e generatie

ik heb het aan proberen te sluiten maar ik krijg of een blijvend rode lamp op de easyconnector of mijn heatlink wilt gewoon niet aan ( blijkbaar verkeerde aansluiting )

Ik heb wat foto's gemaakt, Zou iemand mij aub advies kunnen geven hoe ik dit nu verder aansluit?

https://ibb.co/i1W19w
https://ibb.co/djcxhG

• DopdeDouwer
  • Niet online
quote:
Rainbow_Dash schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:02:
[...]

Lampje op HL knippert blauw?
Reset koppeling gekozen op de thermostaat?
Je kunt ook even de thermostaat opnieuw opstarten
instellingen > reset > herstarten
Tnx. Het probleem was dat de lampjes juist groen waren. Door het resetten van de heat link wel een blauw knipperend lampje gekregen. Maar nog steeds geen verbinding.

Omdat er geen verbinding was kwam ik ook niet uit het menu van de thermostaat.
Via de nest helpdesk de suggestie gekregen om de thermostaat idd ook te resetten.

Thermostaat resetten: 10 sec ingedrukt houden.
Heat link resetten: 20 sec indrukken.

Resultaat verbinding is weer hersteld. En temp lijkt weer een stuk stabieler. d:)b
Beetje jammer dat de afstand er dus weinig mee te maken had.

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

Love is the air ♥

quote:
fred-89 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:18:
Goedenavond!

Ik hoop dat iemand mij kan & zou willen helpen hierbij.

Heb dus ook een nest gekocht (volledig de handleiding doorgenomen) op internet gezocht naar hoe ik het correct aansluit, maar loop toch tegen een probleem aan.

Specs :

Nefit Ecomline HR ( +/- 2002 )
Nefit Easyconnect Adapter ( voor Opentherm )
Nest 3e generatie

ik heb het aan proberen te sluiten maar ik krijg of een blijvend rode lamp op de easyconnector of mijn heatlink wilt gewoon niet aan ( blijkbaar verkeerde aansluiting )

Ik heb wat foto's gemaakt, Zou iemand mij aub advies kunnen geven hoe ik dit nu verder aansluit?

https://ibb.co/i1W19w
https://ibb.co/djcxhG
HL zou aan moeten gaan, zie dat hij bedraad is op N en L (nul en fase), maar je gebruikt OT 1 en OT 2 vanaf de HL niet? Dat zijn de opentherm verbindingen namelijk.

enne waar komt de bruine kabel dan vandaan? dat is de fase, zonder fase geen stroom nie

Rainbow_Dash wijzigde deze reactie 03-01-2018 22:40 (4%)

• fred-89
quote:
Rainbow_Dash schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:36:
[...]

HL zou aan moeten gaan, zie dat hij bedraad is op N en L (nul en fase), maar je gebruikt OT 1 en OT 2 vanaf de HL niet? Dat zijn de opentherm verbindingen namelijk.

enne waar komt de bruine kabel dan vandaan? dat is de fase, zonder fase geen stroom nie
Dank! _/-\o_

Bruin/blauw zijn 220 voor the heatlink,

en dan zeg je dus dat ik van de Easyconnect adapter thermostaat aansluiting -> naar de OT aansluitingen moet gaan..

Dan kan ik de nest gewoon draadloos laten communiceren klopt dit?

Edit : HL staat gewoon aan inmiddels.

fred-89 wijzigde deze reactie 03-01-2018 22:51 (3%)

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

Love is the air ♥

quote:
fred-89 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:50:
[...]

Dank! _/-\o_

Bruin/blauw zijn 220 voor the heatlink,

en dan zeg je dus dat ik van de Easyconnect adapter thermostaat aansluiting -> naar de OT aansluitingen moet gaan..

Dan kan ik de nest gewoon draadloos laten communiceren klopt dit?
OT 1 en OT 2 zijn nodig jup, vind het nogal raar dat de HL niet aan gaat, zou sowieso aan moeten gaan. Kun je niet met een voltmeter checken of er daadwerkelijk wel stroom op de bruine staat?

Opentherm moet sowieso altijd draadloos communiceren ookal levert T1 en T2 vanaf HL naar Basis plaatje op Thermostaat 12 volt.

• fred-89
Top! dan ga ik het morgen nog eens proberen! vriendin ligt inmiddels zonder verwarming haha! hartelijk dank tot nu toe!

edit : inmiddels ook achtergekomen dat mijn heatlink dus nog gepaired moet worden schijnbaar reset gehad 8)7 nu even uitzoeken hoe. staat op geel

edit 2 : pairen is gelukt :*) morgen maar aansluiten

fred-89 wijzigde deze reactie 04-01-2018 00:04 (47%)

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

Love is the air ♥

quote:
fred-89 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:00:
Top! dan ga ik het morgen nog eens proberen! vriendin ligt inmiddels zonder verwarming haha! hartelijk dank tot nu toe!

edit : inmiddels ook achtergekomen dat mijn heatlink dus nog gepaired moet worden schijnbaar reset gehad 8)7 nu even uitzoeken hoe. staat op geel

edit 2 : pairen is gelukt :*) morgen maar aansluiten
Succes!

Pagina: 1 ... 45 ... 50 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True