Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb de v2 en draadloos had ik zo goed als nooit verbinding. Afstand tussen heatlink (op zolder bij ketel) en v2 thermostaat was gewoon te groot. Flink huis. Wifi 2.4ghz haalt het bijv ook absoluut niet tot zolder.
Toen bedraad aangesloten en sinds die tijd (meer dan een jaar) is er werkelijk altijd verbinding. Hij zegt altijd bij de technische gegevens dat hij bedraad en draadloos verbonden is. Valt nooit weg.

Maar dit is dus een v2. Niks modulerends aan en deze gebruikt de bedrading dan ook mogelijk anders dan de v3...

Mensen met een v3 mogelijk deze eens instellen en aansluiten als aan/uit model, net als mijn v2. Kijken of verbinding dan solide is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Allewijn schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:52:

Mensen met een v3 mogelijk deze eens instellen en aansluiten als aan/uit model, net als mijn v2. Kijken of verbinding dan solide is?
Mijn ervaring staat op de vorige pagina(s) maar als aanvulling daarop: de nest werkte alleen bedraad. Wanneer ik het via wifi deed kreeg hij geen verbinding, deed ik het bedraad had ik alleen aan/uit. Bedraad + wifi en ik heb wel opentherm 7(8)7 Maar ondanks de 2 verbindingen kreeg ik soms de melding dat er geen verbinding mogelijk was. :')
Gonadan schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:13:
[...]

Geen idee wat de V2 doet, maar de V3 gebruikt de draad alleen voor voeding. Aansturing gaat alleen draadloos.
Mijn V3 weigerde dienst bij draadloos en stroom via de USB stekker.

[ Voor 20% gewijzigd door Fietsbel op 22-11-2017 23:18 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Allewijn schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:52:
Maar dit is dus een v2. Niks modulerends aan en deze gebruikt de bedrading dan ook mogelijk anders dan de v3...
Geen idee wat de V2 doet, maar de V3 gebruikt de draad alleen voor voeding. Aansturing gaat alleen draadloos.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
corbosman schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:14:
[...]

Maar wat betekent deze regel in de handleiding van nest dan:

""Opmerking: De 3e generatie Nest Thermostat moet draadloos via Nest Weave met de Heat Link worden verbonden voor volledige bediening van OpenTherm-systemen en om software-updates naar de Heat Link te sturen."
Tweakers lezen geen manuals

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 17:48
Dat hele Nest Weave is ook zoiets.... word totaal nergens anders door gebruikt en hoor van meer mensen dat het soms weg valt. Heb ook eens een vergelijking gedaan met bijv de Toon en wat mij opvalt is dat de Nest in het algemeen langer door stookt. Anyway, voor ieder wat wils, maar ik wacht zelf nog altijd op een goed alternatief voor Nest, ben een beetje klaar met hun abonnementen en producten waar totaal niet naar word geluisterd.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• ruudvee
  • Laatst online: 08-02 00:58
corbosman schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:10:
Kennelijk niet bij iedereen want er zijn in de laatste 2 schermen mensen die beweren dat hun nest bedraad opentherm doet.
Ik denk dat er dan niet goed gelezen wordt.
Je sluit de draden aan EN maakt verbinding met de HeatLink.

• jvanoel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04-2022
Sinds een week heb ik de Nest draaien thuis en ben gematigd tevreden. De nest wijkt minimaal 2 graden af van andere hygrometers. Van de week 2 verschillende hygrometers gekocht van Beurer en die wijken ongeveer 0.2 graden af van elkaar.

De Nest hangt aan de muur en de Beurers staan op tafel, dus dat kan verschil uitmaken qua temperatuur, maar 2 hele graden?!

De Nest is geinstalleerd door een bedrijf (vakkundig en netjes als je het mij vraagt). Maar vraag mij af of dit alleen bij mij een probleem is. Voelt niet echt goed om steeds de nest op 23 graden te zetten. En verbruik ik dan ook meer? Dat vraag ik mij af.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:21

Ethirty

Who...me?

jvanoel schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:34:
Sinds een week heb ik de Nest draaien thuis en ben gematigd tevreden. De nest wijkt minimaal 2 graden af van andere hygrometers. Van de week 2 verschillende hygrometers gekocht van Beurer en die wijken ongeveer 0.2 graden af van elkaar.

De Nest hangt aan de muur en de Beurers staan op tafel, dus dat kan verschil uitmaken qua temperatuur, maar 2 hele graden?!

De Nest is geinstalleerd door een bedrijf (vakkundig en netjes als je het mij vraagt). Maar vraag mij af of dit alleen bij mij een probleem is. Voelt niet echt goed om steeds de nest op 23 graden te zetten. En verbruik ik dan ook meer? Dat vraag ik mij af.
Je weet dat een hygrometer vocht meet en niet temperatuur? :P

Zet eens uit dat je scherm alsmaar aan springt. De electronica wordt warm en beïnvloed de temperatuur.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• jvanoel
Ethirty schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:52:
[...]

Je weet dat een hygrometer vocht meet en niet temperatuur? :P

Zet eens uit dat je scherm alsmaar aan springt. De electronica wordt warm en beïnvloed de temperatuur.
Haha, sorry. Verkeerde benaming inderdaad. Die Beurer meet vocht + temp inderdaad. :P Ik zal het scherm eens standaard uit zetten. Maar of dat 2 graden scheelt..

[ Voor 8% gewijzigd door jvanoel op 23-11-2017 11:09 ]

• tcviper
jvanoel schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:08:
[...]

Haha, sorry. Verkeerde benaming inderdaad. Die Beurer meet vocht + temp inderdaad. :P Ik zal het scherm eens standaard uit zetten. Maar of dat 2 graden scheelt..
Er zit sowieso 1 graden verschil in, leg maar eens een netatmo of ander meet ding ernaast.

• jvanoel
tcviper schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:13:
[...]

Er zit sowieso 1 graden verschil in, leg maar eens een netatmo of ander meet ding ernaast.
Thanks, ik ga het uitproberen wanneer ik thuis ben. d:)b

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De hygrometer van de Nest is een abominabel stuk ellende, gewoon niet gebruiken dat ding. Daar waar mijn weerstation en z-wave sensor het over het algemeen aardig eens zijn zit de Nest daar rustig 10% naast. Ik kijk er niet meer naar.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
1942jan schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:37:
[...]

Ik heb vaak dat hij bij Input de gevoelstemperatuur niet invult ( soms wel soms niet )
wat kan eventueel de oorzaak wezen?
Ik heb inmiddels 26126 regels in Input.
Moet ik die allemaal behouden of kan ik de eersten verwijderen?
Je kunt alle regels in Input verwijderen behalve die van de huidige maand... (en de kopregel natuurlijk)

Ik zelf bewaar de huidige en vorig maand, just in case... :)

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
Mijn Nest geeft een temperatuur aan van 23 terwijl de vorige thermostaat 20 aangaf. Ook de ouderwetse kwik meter geeft 20 graden aan.

Hoe kan het dat hij dit aangeeft? Meet alleen de Nest de temperatuur of meet de Heatlink deze ook?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Lees eens 6 posts terug... O-)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Iets met pauperproduct enzo, de korte samenvatting..

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Opvallend hoe (minimaal) 3 van de 5 Nest-karma-toppers inmiddels wel een beetje klaar zijn met Nest.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Laat ik 't zo zeggen: ik kan niet wachten tot een cyanogenmod-achtige custom firmware voor ´t ding :P

Al fixt dat alle hardware-issues (bijv. constant temp te hoog) natuurlijk niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Osiris op 24-11-2017 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Met een mod kan je misschien nog wel de temp calibreren, zodat op zijn minst het scherm de juiste waarde geeft. Oeh, en de werkelijke en doel temp omdraaien. Nu kan ik ook niet wachten. :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 11:45
Maatje schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:41:
[...]

Je kunt alle regels in Input verwijderen behalve die van de huidige maand... (en de kopregel natuurlijk)

Ik zelf bewaar de huidige en vorig maand, just in case... :)
kun je ze automatisch laten verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsditookniet
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10-2023
Is het trouwens mogenlijk om de Nest v3 thermostaat geheel offline te gebruiken via de app.

ingeval dat dit niet kan en er een servies nodig is, deze zelf te mogen/kunnen hosten?

ben aan het overwegen om nu een v3 te kopen maar wil namenlijk niet mijn informatie online hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Alles loopt via de servers van Nest. Offline gebruik of zelf hosten is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:28
Zo, de Nest V3 in huis gehaald en wil dat kreng zelf gaan installeren. Zo moeilijk kan het niet zijn lijkt me, echter heb ik wel nog wat vragen m.b.t. de ketel. Ik dacht dat deze niet modulerend was, maar volgens mij is ie dat wel ( Nefit Topline Compact HRC 25/CW4 uit 2008 ) aangezien de huidige thermostaat is aangesloten op de oranje connector, niet de groene. Zit alleen geen fancy thermostaat achter, maar een heel eenvoudige Nefit moduline 100 ofzo, iig niet programmeerbaar.

Anways, lijkt me wel verstandig om de Nest aan te sluiten als modulerende thermostaat. Kan iemand bevestigen of dit 100% gaat werken met de EMS-OT OpenTherm Converter? Ervaringen? Voor/nadelen?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bwahYR/configuratie_kabels.jpg

En moet ik voor het installeren van de Nest heatlink met andere zaken rekening houden? Of moet er voor het aansluiten van de converter nog wat speciaals gebeuren?

Nefit specs:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hmRZf6/model_cv.jpg

Tips, adviezen zijn zeer welkom! :D

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corbosman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07 10:10
Na dagen goed werken vandaag weer continue disconnects van de heatlink. Zo maar eens dat ding op een meter van de CV hangen, kunnen ze dat niet meer als excuus gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze nest heeft er vandaag zin meer in.
De weken al het idee dat het stook gedrag al niet helemaal klopt.

Gistrn progammas gewist gaat dat ding vanacht om 04.00 naar 25 stoke. En kreeg al een tijdje de melding kan niet updaten..

Maar eens gebeld na 45 aan de lijn geweest te zijn . Werkt er niks meer na de.pogingen om het op te lossen.
eens zien hoe ze dit morgen gaan oplossen... wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:45
Dat vreemde voorval heb ik vanacht gehad, om 5 uur springt de nest naar 19 graden, dit zou hij pas rond 8 uur hoeven doen. of hij had het idee dat het 3 uur ging duren om van 17,5 graad naar 19 graden te moeten.

Zelf maar even de TEMP naar beneden gezet op de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 15:15
quintox schreef op zondag 26 november 2017 @ 00:42:
Zo, de Nest V3 in huis gehaald en wil dat kreng zelf gaan installeren. Zo moeilijk kan het niet zijn lijkt me, echter heb ik wel nog wat vragen m.b.t. de ketel. Ik dacht dat deze niet modulerend was, maar volgens mij is ie dat wel ( Nefit Topline Compact HRC 25/CW4 uit 2008 ) aangezien de huidige thermostaat is aangesloten op de oranje connector, niet de groene. Zit alleen geen fancy thermostaat achter, maar een heel eenvoudige Nefit moduline 100 ofzo, iig niet programmeerbaar.

Anways, lijkt me wel verstandig om de Nest aan te sluiten als modulerende thermostaat. Kan iemand bevestigen of dit 100% gaat werken met de EMS-OT OpenTherm Converter? Ervaringen? Voor/nadelen?

[afbeelding]

En moet ik voor het installeren van de Nest heatlink met andere zaken rekening houden? Of moet er voor het aansluiten van de converter nog wat speciaals gebeuren?

Nefit specs:
[afbeelding]

Tips, adviezen zijn zeer welkom! :D
Ik heb een Nefit Trendline HRC30 met een Nest v3 via een EMS-OT converter. De converter is nodig als je modulerend wilt werken.

De groene blokjes op de ketel zijn voor aan/uit en de oranje voor OpenTherm (zo is het in ieder geval bij die van mij). Dus je Nest kan op de groene blokjes zonder EMS-OT converter, of op de oranje met. Bij mij werkte de eerste EMS-OT converter niet, er moest een tweede aan te pas komen.

Op dit moment werkt het prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
souris schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:11:
[...]

Ik heb een Nefit Trendline HRC30 met een Nest v3 via een EMS-OT converter. De converter is nodig als je modulerend wilt werken.

De groene blokjes op de ketel zijn voor aan/uit en de oranje voor OpenTherm (zo is het in ieder geval bij die van mij). Dus je Nest kan op de groene blokjes zonder EMS-OT converter, of op de oranje met. Bij mij werkte de eerste EMS-OT converter niet, er moest een tweede aan te pas komen.

Op dit moment werkt het prima bij mij.
Top! thanks :) Heb hem besteld. Klopt het dat er op de converter alleen een groen blokje (aan/uit) zit voor aansluitingen? Je zou denken dat ze dan dezelfde kleurcode zouden pakken als de CV, niet van de aan/uit optie.

Geeft de Nest trouwens in het menu aan of deze modulerend werkzaam is?

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 15:15
quintox schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:21:
[...]

Top! thanks :) Heb hem besteld. Klopt het dat er op de converter alleen een groen blokje (aan/uit) zit voor aansluitingen? Je zou denken dat ze dan dezelfde kleurcode zouden pakken als de CV, niet van de aan/uit optie.

Geeft de Nest trouwens in het menu aan of deze modulerend werkzaam is?
Even uit mijn hoofd (maar er komt een installatiehandleiding mee): op het groene blokje van de EMS-OT sluit je de heatlink van de Nest aan. Aan de andere kant van de EMS-OT zit een kabeltje, dat sluit je dan op het oranje blokje van je ketel aan.

In het menu van de Nest moet je aangeven of je aan/uit of OpenTherm wilt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruim 50 min in de wacht gestaan vanaf 09.00 wat een piep bedrijf is nest toch en nig niemand gesproken

Nu geen tijd meer

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:55:
Ruim 50 min in de wacht gestaan vanaf 09.00 wat een piep bedrijf is nest toch en nig niemand gesproken

Nu geen tijd meer
Waarom probeer je het niet via de chat of via hun Facebook page? Meestal gaat dat wat sneller dan telefonisch, zeker als je begint te klagen op FB, slechte PR vinden ze nooit fijn.

https://nest.com/prechatf...anguage=en_US&caseNumber=

Dat het de US chat is zal toch wel niet veel uitmaken, wel? :P
souris schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:25:
[...]

Even uit mijn hoofd (maar er komt een installatiehandleiding mee): op het groene blokje van de EMS-OT sluit je de heatlink van de Nest aan. Aan de andere kant van de EMS-OT zit een kabeltje, dat sluit je dan op het oranje blokje van je ketel aan.

In het menu van de Nest moet je aangeven of je aan/uit of OpenTherm wilt werken.
Thanks! Ga ermee aan de slag zodra het binnen is :)

[ Voor 29% gewijzigd door quintox op 27-11-2017 10:21 ]

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quintox schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:20:
[...]

Waarom probeer je het niet via de chat of via hun Facebook page? Meestal gaat dat wat sneller dan telefonisch, zeker als je begint te klagen op FB, slechte PR vinden ze nooit fijn.

https://nest.com/prechatf...anguage=en_US&caseNumber=

Dat het de US chat is zal toch wel niet veel uitmaken, wel? :P

[...]

Thanks! Ga ermee aan de slag zodra het binnen is :)
Chat was offline en fb heb ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quintox
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:27:
[...]

Chat was offline en fb heb ik niet
Dummy FB account aanmaken voor dat soort doeleinden. Uit persoonlijke ervaring kan ik spreken dat met name providers heel erg gevoelig zijn voor kritiek op hun service via FB. Dan kunnen ze opeens heel snel en erg behulpzaam zijn. Daar waar je normaal van het kastje naar de muur wordt gestuurd, lijkt het dan opeens wel te kunnen.

Of uitzoeken wie de baas is van de toko en dan alle mogelijk email combinaties gebruiken. Op die manier bij Vodafone een ticket naar het hoogst mogelijke kunnen escaleren :P

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Laatst online: 14-09 18:08
Zojuist maar weer eens gebeld met de installateur..... De thermostaat stond vanochtend automatisch ingesteld op 18 graden. Blijkbaar werd de temperatuur in de woonkamer lager dan dat dus ging de CV verwarmen. Dit met als gevolg dat het binnen no-time een complete sauna was in de woonkamer. Volgens de Nest is de temperatuur in de woonkamer 19.5 graden, echter geeft mijn eigen thermometer aan dat het ruim 23 graden is..... (En zo voelt het ook!!!!)

Eindelijk is er nu een service medewerker aan de telefoon geweest die heeft toegegeven dat dit niet normaal is. Ze heeft mij verzocht om de stekker van het CV toestel er uit te halen en te wachten op de service monteur....

Fototje van zojuist, temperatuur is met 1 graad gedaald: Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qwos1xjbmnqfb.jpg

Ander dingetje: gisteren de hele dag van huis geweest en de thermostaat de hele dag op 16 graden gehad. Bij thuiskomst nog een uurtje op 19 graden gezet en daarna weer naar 16 toen we naar bed gingen. Nu zie ik dat het verbruik van gisteren 7 m3 is. Dit lijkt mij behoorlijk hoog..... Tot nu toe hebben we (over de dagen dat we beiden thuis waren) niet meer dan 3 m3 verbruikt.

[ Voor 27% gewijzigd door Furiousz op 27-11-2017 12:05 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Misschien ligt het aan mij, maar ik zie echt veel meer onverklaarbare problemen langskomen dan andere stookseizoenen. Hebben ze de afdeling QC vrij gegeven dit jaar?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quintox schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:30:
[...]

Dummy FB account aanmaken voor dat soort doeleinden. Uit persoonlijke ervaring kan ik spreken dat met name providers heel erg gevoelig zijn voor kritiek op hun service via FB. Dan kunnen ze opeens heel snel en erg behulpzaam zijn. Daar waar je normaal van het kastje naar de muur wordt gestuurd, lijkt het dan opeens wel te kunnen.

Of uitzoeken wie de baas is van de toko en dan alle mogelijk email combinaties gebruiken. Op die manier bij Vodafone een ticket naar het hoogst mogelijke kunnen escaleren :P
tot nu toe geen reactie er op lekker met dit weer ! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
De monteur is net de deur uit. Hij is een uur bezig geweest waarvan 30 minuten aan de telefoon met de Nest helpdesk. Die hebben hem uitgelegd hoe je de koppeling tussen de thermostaat en de heatlink opnieuw moet uitvoeren, echter lukt dit niet. Eindconclusie van de monteur: hij doet het niet....... (Joh.....)

Ik heb gevraagd of ze de Nest niet kunnen vervangen voor een model wat het wel doet (Nest of Nefit easy, mij om het even zolang het maar werkt zoals beloofd). Dit gaan ze intern overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furiousz schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:09:
De monteur is net de deur uit. Hij is een uur bezig geweest waarvan 30 minuten aan de telefoon met de Nest helpdesk. Die hebben hem uitgelegd hoe je de koppeling tussen de thermostaat en de heatlink opnieuw moet uitvoeren, echter lukt dit niet. Eindconclusie van de monteur: hij doet het niet....... (Joh.....)

Ik heb gevraagd of ze de Nest niet kunnen vervangen voor een model wat het wel doet (Nest of Nefit easy, mij om het even zolang het maar werkt zoals beloofd). Dit gaan ze intern overleggen.
Dat lukt bij mij ook niet en nog meer na 2 gespreken en lang aan de lijn veel geprobeert te hebben is er een vervanger onderweg.

Je moet vooral veel geduld hebben.en blijven klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Het "aparte" is dat geen enkele monteur die hier over de vloer is geweest ervaring heeft met de Nest. Ik hoorde de dame van de helpdesk aan hem vragen of hij als installateur een "Nest Pro" is, helaas dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik heb zelf nu al ruim 3 jaar de Nest (v2 en toen v3), twijfel nog steeds erg over het ding, en hoor inmiddels goede geluiden over de Honeywell Lyric T6 (ook ivm Homekit integratie), meer mensen die daar ervaringen mee hebben toevallig? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:32
tcviper schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:15:
Ik heb zelf nu al ruim 3 jaar de Nest (v2 en toen v3), twijfel nog steeds erg over het ding, en hoor inmiddels goede geluiden over de Honeywell Lyric T6 (ook ivm Homekit integratie), meer mensen die daar ervaringen mee hebben toevallig? :)
Vorig jaar mijn Nest V3 vervangen voor een T6, en dat merkte ik in het comfort, en gasgebruik.
de Nest trok vaak alle registers open om enkele graden omhoog te gaan, de T6 doet dat heel een stuk netter, heb er tot op heden geen gekkigheid mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Peaky schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:13:
[...]

Vorig jaar mijn Nest V3 vervangen voor een T6, en dat merkte ik in het comfort, en gasgebruik.
de Nest trok vaak alle registers open om enkele graden omhoog te gaan, de T6 doet dat heel een stuk netter, heb er tot op heden geen gekkigheid mee gehad.
Lang getwijfeld tussen de Nest en T6, maar uiteindelijk voor de Nest gekozen omdat bijna alle reviews opmerkten dat de software van de App zo ontzettend beroerd is en hier door Honneywell nog minder aan gedaan wordt dan de mensen van Nest. Nouja, ik ga straks van een simpele Moduline 100 thermostaat die ik steeds vergeet terug te draaien als ik ga slapen naar een Nest, ik denk dat ik er al behoorlijk op vooruit ga :P

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Na tijden kom ik ook weer eens in dit topic. Ik had gehoopt op HomeKit ondersteuning voor de Nest en ik merk dat ik de laatste tijd veel aan de Nest zit te friemelen om het warm te krijgen.
Maar ik geloof niet dat ik de enige ben, als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:32
quintox schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:13:
[...]

Lang getwijfeld tussen de Nest en T6, maar uiteindelijk voor de Nest gekozen omdat bijna alle reviews opmerkten dat de software van de App zo ontzettend beroerd is en hier door Honneywell nog minder aan gedaan wordt dan de mensen van Nest. Nouja, ik ga straks van een simpele Moduline 100 thermostaat die ik steeds vergeet terug te draaien als ik ga slapen naar een Nest, ik denk dat ik er al behoorlijk op vooruit ga :P
Ik kon er (toen)weinig reviews over gevonden, begint nu pas beetje te komen, de app gebruik ik zelden, en die keren dat ik deze heb gebruikt, deed de app wat het moest doen zonder rare dingen.
Sinds ik de T6 heb, kan ik mij niet vinden in het feit dat de app niet uptodate word gehouden, misschien was dat dan voor dat ik hem aanschafte.
Maar goed eenmaal goed ingesteld met schema en een goed werkende geofence, heb ik de app ook niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:18:
Onze nest heeft er vandaag zin meer in.
De weken al het idee dat het stook gedrag al niet helemaal klopt.

Gistrn progammas gewist gaat dat ding vanacht om 04.00 naar 25 stoke. En kreeg al een tijdje de melding kan niet updaten..

Maar eens gebeld na 45 aan de lijn geweest te zijn . Werkt er niks meer na de.pogingen om het op te lossen.
eens zien hoe ze dit morgen gaan oplossen... wordt vervolgd
Backplate vervangen . Geen oplossing voor de foutmeldingen.
Weer gebeld en terug laten bellen
In totaal ruim 3 uur aan de lijn geweest.

Erwordt nu een compleet nieuwe v3 op gestuurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Hier wordt de Nest aanstaande vrijdag (gelukkig) vervangen voor een Nefit Easy. Als het allemaal functioneert zoals het moet dan geloof ik best dat het een heel fijn apparaat is, alleen werkt het hier niet zoals beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 20:13
M'n nest begon vandaag automatisch te verwarmen voor ik thuis kwam terwijl auto-away aanstond! Hebben ze toch iets terug gedraaid dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bartske schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:01:
M'n nest begon vandaag automatisch te verwarmen voor ik thuis kwam terwijl auto-away aanstond! Hebben ze toch iets terug gedraaid dan?
Heb je een firmware update gahad?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Ethirty schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:31:
[...]

Heb je een firmware update gahad?
Nee, heb gister wel wat aan de instellingen gedraaid maar niet echt iets veranderd dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dan lijkt me niet dat ze iets veranderd hebben. Voor zover ik weet opereert de thermostaat nog altijd zelfstandig en wordt het commando voor stoken niet door de Nest cloud gestuurd.

#team_UTC+1

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:51
'Alphabet overweegt thermostaatmaker Nest samen te voegen met Google' http://nu.nl/gadgets/5029...en-voegen-met-google.html (via @NUnl)

Ben benieuwd of de kwaliteit dan omhoog gaat.

Bensimpel

Positieve meneer

Ethirty schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:53:
Dan lijkt me niet dat ze iets veranderd hebben. Voor zover ik weet opereert de thermostaat nog altijd zelfstandig en wordt het commando voor stoken niet door de Nest cloud gestuurd.
Inderdaad, de thermostaat praat direct met de Heatlink via Nest weave. Heeft de cloud niks mee te maken.

😆 - Denk ook eens om ;)

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 12:39
Inmiddels draait bij mij ongeveer twee weken de Nest met een nieuwe Tzerra plus CW5. Helaas blijft het best frisjes hier en de radiatoren blijven aan de onderzijde te koud.

Ik wil kijken of het aanpassen van de voorloop temperatuur effect heeft. De Nest geeft aan dat bij onjuist gebruik van de pro instelling de apparatuur kan beschadigen. Maakt mij een beetje angstig. Hoe hoog kan je de voorloop maximaal zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:51
Is het systeem al wel ontlucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
RobbieN schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:49:
Inmiddels draait bij mij ongeveer twee weken de Nest met een nieuwe Tzerra plus CW5. Helaas blijft het best frisjes hier en de radiatoren blijven aan de onderzijde te koud.

Ik wil kijken of het aanpassen van de voorloop temperatuur effect heeft. De Nest geeft aan dat bij onjuist gebruik van de pro instelling de apparatuur kan beschadigen. Maakt mij een beetje angstig. Hoe hoog kan je de voorloop maximaal zetten?
Heb je de thermostaat wel gecorrigeerd? Als deze (zoals aangegeven door anderen) afwijken vertoont van 1 tot 2 graden Celsius, dan snap ik dat het frisjes aanvoelt :P Dan moet je dit natuurlijk wel compenseren op de Nest.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

quintox schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:01:
[...]

Heb je de thermostaat wel gecorrigeerd? Als deze (zoals aangegeven door anderen) afwijken vertoont van 1 tot 2 graden Celsius, dan snap ik dat het frisjes aanvoelt :P Dan moet je dit natuurlijk wel compenseren op de Nest.
De Nest ondersteund geen temperatuurcorrectie afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Hoezo? Dan zet je hem toch standaard een graad hoger? :P

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:19

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Inderdaad, andere metingen in mijn woonkamer geven gewoon een graad lager aan, dus nest een graadje hoger dan de oude thermostaat.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik zit me de laatste dagen te irriteren aan de Nest V3 die hier nu een ca 3/4 jaar hangt.
Ik verdacht hem er regelmatig van niet logisch te verwarmen. Ik heb hem geprogrammeerd met het schema en gebruik verder geen ingewikkelde functies of auto away.

Hij stookt vaak door terwijl de gewenste temperatuur al bereikt is. Van de week was het in de woonkamer 21 graden terwijl hij op 20 ingesteld stond. Kan opzich gebeuren, maar op het moment dat ik keek was hij dus ook nog steeds aan het stoken: scherm oranje, en ketel draaide volop.

Erg zonde, en behoorlijk dom voor een slimme thermostaat.

Ook vanmorgen weer; het moet om 7u 19graden zijn. Dus om een uurtje of 6:45 hoorde ik de leidingen tikken van het opwarmen. Na 7u keek ik via de app hoe warm het benende was (lag nog lekker in mn eigen Nest), toen was het al 20 graden, de ketel hoorde ik nog draaien (ruisen in de leidingen).

Dus dan stel ik hem handmatig even een graad terug, zodat hij daadwerkelijk uitschakelt. Vervolgens weer een graadje omhoog naar de gewenste temp.

Dat is toch onzin? Iemand een idee hoe dit veroorzaakt kan worden.

Nest verliest zelden connectie, en is met draad verbonden.
Ketel is aangesloten op de Opentherm aansluiting, echter die werkt niet modulerend omdat de nest thermostaat bedraad is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

quintox schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:13:
Hoezo? Dan zet je hem toch standaard een graad hoger? :P
Dat is natuurlijk wel een erge poor-man's oplossing voor een thermostaat van 250,- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 12:41
DopdeDouwer schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:11:
Ik zit me de laatste dagen te irriteren aan de Nest V3 die hier nu een ca 3/4 jaar hangt.
Volgens mij is de V3 pas 2 jaar verkrijgbaar ;)
Overigens is bij mij altijd de hele dag het scherm oranje, echter wordt er dan gemoduleert. Gedrag van zo een grote overshoots komt bij mij gelukkig niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Razer schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:24:
[...]

Volgens mij is de V3 pas 2 jaar verkrijgbaar ;)
"driekwart...
Overigens is bij mij altijd de hele dag het scherm oranje, echter wordt er dan gemoduleert. Gedrag van zo een grote overshoots komt bij mij gelukkig niet voor.
Moduleren doet die van mij niet. Twijfel om de bedrading dan los te halen en van stroom te voorzien met het adaptertje.

Hoe is die van jou aangesloten dan, wel draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
DopdeDouwer schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:27:
[...]
"driekwart...

[...]
Moduleren doet die van mij niet. Twijfel om de bedrading dan los te halen en van stroom te voorzien met het adaptertje.

Hoe is die van jou aangesloten dan, wel draadloos?
Bedraad en draadloos volgens de technische gegevens.
Hiervoor had ik de V3 ook op een niet modulerende ketel aangesloten, maximum overshoots die ik in dat jaar zag waren van halve graden en voor mij wel acceptabel.

Heb je al eens met de True Radiant instelling gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

ah, mogelijke oorzaak gevonden. Er is geen draadloze verbinding meer... :s, geef dan even een waarschuwing... :(

Nu even kijken hoe die hersteld kan worden, lijkt niet helemaal vanzelf te gaan. Blauwe lampje op de heatlink aan het knipperen krijgen...
De groene blijft maar branden (verbinding in orde), maar toch heb ik foutmelding N80 (geen opentherm van wege ontbrekende draadloze verbinding)

True radiant staat overigens op 1 uur. Ik wil juist niet op een te lage temp stoken ivm convectorput.

Die heatlink kan je ook gewoon dichtbij je woonkamer hangen toch? Nu hangt hij in een stookhok op zolder. ruim dichterbij dan de maximale 30m maar aangezien er zoveel klachten zijn met verliezende verbinding (en bijbehorende vervelende storingen zou ik kunnen overwegen hem in de trapkast te monteren.

[ Voor 78% gewijzigd door DopdeDouwer op 01-12-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
DopdeDouwer schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:45:

Die heatlink kan je ook gewoon dichtbij je woonkamer hangen toch? Nu hangt hij in een stookhok op zolder. ruim dichterbij dan de maximale 30m maar aangezien er zoveel klachten zijn met verliezende verbinding (en bijbehorende vervelende storingen zou ik kunnen overwegen hem in de trapkast te monteren.
Ik zou niet weten waarom niet? Zolang de heatlink voorzien is van stroom en deze verbinding maakt met je ketel, dan zou dit niet anders werken dan een thermostaat die rechtstreeks vanuit de woonkamer contact legt met de CV.

Enige reden wat ik kan bedenken waarom hij daar moet hangen is omdat het makkelijk is i.v.m. kabels, hij heeft namelijk netspanning nodig en niet zoals je thermostaat zwakstroom. Anders zou het veel praktischer zijn om deze in de buurt van je Nest te hebben hangen.

[ Voor 17% gewijzigd door quintox op 01-12-2017 15:03 ]

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Ik heb een 3e generatie Nest gekocht en deze aangesloten op de klep van de stadsverwarming. Wanneer ik de verwarming aanzet worden de radiatoren niet warm. De klep gaat niet open. Waardoor de radiatoren niet warm worden.

Het betreft een Stadsverwarming uit 2013 met een Honeywell MT4-024-NC 24V 50/60Hz 2W klep.
De klep heeft een witte kabel met 2 draden, de bruine draad is aangesloten op 3 (warmtevraag) en de blauwe op 2 van de Heatlink volgens de instructies op pagina 25.
Een stekker is aangesloten op de N (blauw) en L (bruin).
Een grijze kabel gaat naar de Nest thermostaat en deze draden zijn aangesloten op de T1 en T2.

Als ik de oude thermostaat weer aansluit werkt de klep wel zonder problemen.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DopdeDouwer schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:45:
ah, mogelijke oorzaak gevonden. Er is geen draadloze verbinding meer... :s, geef dan even een waarschuwing... :(

Nu even kijken hoe die hersteld kan worden, lijkt niet helemaal vanzelf te gaan. Blauwe lampje op de heatlink aan het knipperen krijgen...
De groene blijft maar branden (verbinding in orde), maar toch heb ik foutmelding N80 (geen opentherm van wege ontbrekende draadloze verbinding)

True radiant staat overigens op 1 uur. Ik wil juist niet op een te lage temp stoken ivm convectorput.

Heatink moet toch niet verder dan 1 meter van de ketel

Hier een m10 achter bleek hier een stuk gelopen update het probleem te zijn.
Us en EU stofware samen in de nest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ja? Waar vond je dat? Ik vond namelijk alleen in minimale afstand van 30cm (tussen ketel en heatlink) en een maximale afstand van 30 m tussen Nest en Heatlink. Zal minder dan een meter worden, echter met een bakstenen muurtje ertussen.

[ Voor 6% gewijzigd door DopdeDouwer op 02-12-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
OpenTherm is wel een protocol wat gevoelig is voor timings-issues, dus ik kán me ook voorstellen dat een té lange verbinding ook problemen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe vesrie geplaatst werkt weer. Alleen ruim 1.5gr verschil. Huis is 20 gr en nest geeft 21.5 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corbosman
Ik zie een aantal mensen opmerkingen maken over convectorputten. Nu hebben wij ook 2 convectorputten, naast 3 radiatoren. Wat is dan handig om qua instellingen eventueel aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:54:
Nieuwe vesrie geplaatst werkt weer. Alleen ruim 1.5gr verschil. Huis is 20 gr en nest geeft 21.5 aan
Da's """"""""normaal"""""""" bij Nest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:22:
[...]

Bij vorige had ik dit maar 0.5. Kunnen ze toch wel aanpassen lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Het temperatuurverschil valt mij ook op. Bij de Nefit Easy kon je dit kalibreren. Bij de huidige Nest nog niet, hoop stiekem wel op die update. Ik schrik altijd wanneer mijn vriendin de cv op 22.5/23 graden zet. Ook minimaal 1.5 graden verschil als ik de tempsensoren door heel het huis check :p

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

corbosman schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:44:
Ik zie een aantal mensen opmerkingen maken over convectorputten. Nu hebben wij ook 2 convectorputten, naast 3 radiatoren. Wat is dan handig om qua instellingen eventueel aan te passen?
Convector putten werken niet zo heel best als ze op hele lage tempratuur moeten werken, dan komt de convectie niet op gang.
In hoeverre dat is heb ik nog niet kunnen experimenteren, maar lijkt me zonde als de ketel de hele tijd op laag vermogen "zuinig" aan het stoken is... en je er amper rendement van hebt. Ik had daarom graag een minimum tempratuur willen kunnen instellen, naast de maximumtemperatuur.
Ik heb daarom de true radiant op max 1 uur gezet. Maar heb nu een probleem met de draadloze verbinding dus werkt eigenlijk alleen nog maar als aan uit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:45

paQ

Ethirty schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:08:
[...]

Heel simpel: nee.
Enige manier waarop dat zou werken is een Nest + HL voor elke klep die je wil aansturen.
Mijn Nest zit inmiddels in homebridge en heb volledige controle over al zijn opties.

Ik zie hier toch wel mogelijkheden. Er is best wat haalbaar lijkt me met aangepaste automatiseringen.
Bijv: als kraan slaapkamer wil 20, en woonkamer is 22 verw uit, dan kranen woonkamer dicht, nest 24. Als slaapkamer is 20, kraan dicht en nest [... iets bedenken dat ie weer naar vorige instelling gaat]

Edit:
Then again... dat haalt de functie van de nest als thermostaat onderuit.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 03-12-2017 10:40 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corbosman
Zelfs met de draadloze verbinding werkt bij mij de aan/uit niet meer als de draadloze verbinding wegvalt. Het is echt zo'n brakke rommel die nest software. Hebben ze denk ik uitbesteed aan Elbonia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 20:39
Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:54:
Vandaag hier ook, voor het eerst trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
Ik gebruik de nest v3 eigenlijk als traditionele thermostaat. Als er iemand thuis is, gewoon de Nest op gewenst temperatuur zetten. Valt me wel op dat het soms erg lang duurt voordat de gewenste temperatuur bereikt is. In eco-stand staat die op 17 graden, als we hem aanzetten meestal 20 graden. S avonds om 22 uur zo ingesteld dat die weer op eco springt.

Nu heb ik true radiant uitstaan. Weet iemand of het wat toevoegt voor onze situatie als ik deze wel aanzet en instel op bijvoorbeeld 1 a 2 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
[...]

Is helemaal niet normaal.
Mijn nest v2 had hier ook de eerste dag dat ik hem kocht last van. Bleek chipset/intern warm door instellen, scherm lang aan, etc.
Een dag later kwam hij bij.
Daarna (al een jaar) is hij precies gelijk lopend met andere thermometers die ik er naast zet. Zowel mijn vorige honeywel als huistuinenkeuken als geijkte meter.
Scheelt allemaal maar max halve graad van elkaar.
De nest geeft bij mij dus een kloppende temp aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Allewijn schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:14:
[...]

Is helemaal niet normaal.
Mijn nest v2 had hier ook de eerste dag dat ik hem kocht last van. Bleek chipset/intern warm door instellen, scherm lang aan, etc.
Een dag later kwam hij bij.
Daarna (al een jaar) is hij precies gelijk lopend met andere thermometers die ik er naast zet. Zowel mijn vorige honeywel als huistuinenkeuken als geijkte meter.
Scheelt allemaal maar max halve graad van elkaar.
De nest geeft bij mij dus een kloppende temp aan.
Hier geeft hij zelfs exact hetzelfde aan als 2 andere thermometers die ik er naast heb gehangen. het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Bartske schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:20:
[...]

Hier geeft hij zelfs exact hetzelfde aan als 2 andere thermometers die ik er naast heb gehangen. het kan dus wel.
Idd. Bij mij dus ook. Zoals ik al zei echt max een halve graad soms verschil maar dat zit hem dan in de tragere interval van de nest.
Want wat later trekt hij altijd gelijk met alle andere thermometers die ik er als testen naast heb gezet.
Eigenlijk dus altijd in praktijk 100% gelijk.
Sowieso altijd gelijk met andere kamerthermostaten die ik gehad heb (honeywell).

Dus mensen die zeggen dat hun nest zo maar twee graden af wijkt: terug sturen. Garantie. Klopt nml echt niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Allewijn op 04-12-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:02
Hier ook altijd gelijk. Ik heb maar één thermometer en dat is de Nest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Zapato schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:35:
Hier ook altijd gelijk. Ik heb maar één thermometer en dat is de Nest.
Hoe weet je dan dat de getoonde temperatuur klopt/gelijk is? :P

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:02
quintox schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:51:
[...]

Hoe weet je dan dat de getoonde temperatuur klopt/gelijk is? :P
Omdat dat er staat. Voor mij is dat 'de waarheid'. Er kunnen pas verschillen ontstaan als je meerdere thermometers gebruikt. Overigens heb ik niet het gevoel dat het niet klopt met mij vorige thermostaat, bij beide 19.5 dagtemperatuur en geen andere ervaring van het comfort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Advies wat ik kreeg zet de ingestelde temp toch lager....
Ik ga er nog eens overnadenken . Maar ik denk dat ik de nest v3 in de verkoop gooi. Iritier me er aan.dat het niet werkt zo als het hoort.

Vervang hem wel voor een tado of honeywel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Niet alleen de temp in mijn nest v2 klopt keurig. Ook de interne hygrometer lijkt behoorlijk nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakert! Help!

Zodadelijk komt mijn Nest V3 binnen. Dus ik even online gekeken voor aansluiten. Elke guide gaat uit van 4 aansluit draden.

Mijn Toon zat echter op 2 draden. Rood en Blauw. Schijnbaar op 24V.

De vraag "nou wat" ? Ben ik weer eens een ongelooflijke prutser geweest die iets heeft gekocht dat niet compatible is?

edit: I'm an idiot. Volgende keer moet ik niet zo slim denken te zijn en in het Engels Googlen. De Nederlandse nest website geeft gewoon deze info.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2017 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:47:
Tweakert! Help!

Zodadelijk komt mijn Nest V3 binnen. Dus ik even online gekeken voor aansluiten. Elke guide gaat uit van 4 aansluit draden.

Mijn Toon zat echter op 2 draden. Rood en Blauw. Schijnbaar op 24V.
Mijn Nest V3 ook.

Welke aansluitschema's heb je bekeken?
Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:47:
De vraag "nou wat" ? Ben ik weer eens een ongelooflijke prutser geweest die iets heeft gekocht dat niet compatible is?
Nee, je bent een ongelooflijke prutser om überhaupt een Nest te kopen :+ Maar hij zou gewoon moeten werken met 2 aansluitdraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:49:
[...]

Mijn Nest V3 ook.

Welke aansluitschema's heb je bekeken?

[...]

Nee, je bent een ongelooflijke prutser om überhaupt een Nest te kopen :+ Maar hij zou gewoon moeten werken met 2 aansluitdraden.
I know. Maar wel hip.

(En Alexa vind Nest lief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 23-09 20:17
Ik zit enorm te twijfelen tussen een nest en een tado. De situatie bij ons is als volgt, wellicht herkend iemand het en kan die helpen: Wij huren een appartement met vloerverwarming met een domme thermostaat (ook geen timer). In ons geval betekend dat vaak dat het huis te koud is als we thuis komen, moeten wachten tot het warm is, en dan direct weer uit moeten zetten voor het slapen.

Wat we dus willen is een slimme thermostaat die ons huis kan verwarmen als we bijna thuis komen, maar uit blijft als we niet thuis zijn in het weekend. Ook moet die afkoelen voor het slapen. Het liefst makkelijk te installeren zodat we hem mee kunnen nemen naar een volgend huis.

Is de Nest hiervoor geschikt? En kan die goed overweg met een traag systeem als een vloerverwarming? En kun je schema’s instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25
Ben niet zo heel erg blij met m'n Nest V3 (aug 2017 gekocht)
Situatie als volgt: True Radient AAN, Auto-Away AAN, Auto-Learning UIT, Handmatig een Schedule erin gezet.
Wat gaat er mis: Nest schakelt uit zichzelf terug van Heat -> ECO en begint pas met verwarmen de volgende dag als ik thuis kom.
Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door connos op 05-12-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:38:
Ik zit enorm te twijfelen tussen een nest en een tado. De situatie bij ons is als volgt, wellicht herkend iemand het en kan die helpen: Wij huren een appartement met vloerverwarming met een domme thermostaat (ook geen timer). In ons geval betekend dat vaak dat het huis te koud is als we thuis komen, moeten wachten tot het warm is, en dan direct weer uit moeten zetten voor het slapen.

Wat we dus willen is een slimme thermostaat die ons huis kan verwarmen als we bijna thuis komen, maar uit blijft als we niet thuis zijn in het weekend. Ook moet die afkoelen voor het slapen. Het liefst makkelijk te installeren zodat we hem mee kunnen nemen naar een volgend huis.

Is de Nest hiervoor geschikt? En kan die goed overweg met een traag systeem als een vloerverwarming? En kun je schema’s instellen?
Ik heb vloer verwarming en ja net kan hier mee overweg. Ik zet hem max 2 graden lager.

Maar als je radiatoren en vloerverwarming hebt is het een nee. Daarom ben ik een overstap aan het bekijken tado of evohome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 23-09 20:17
Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:55:
[...]

Ik heb vloer verwarming en ja net kan hier mee overweg. Ik zet hem max 2 graden lager.

Maar als je radiatoren en vloerverwarming hebt is het een nee. Daarom ben ik een overstap aan het bekijken tado of evohome
Op dit moment alleen vloerverwarming, dus dat gaat goed, maar wellicht een idee om dat alvast mee te nemen aangezien we nu huren. Het gaat ons vooral om het comfort verhogen, thuis komen in een warm huis en slapen in een niet al te warm huis. Onze huidige thermostaat lijkt een redelijke deadband te hebben rondom zijn setpoint 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
connos schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:41:
Ben niet zo heel erg blij met m'n Nest V3 (aug 2017 gekocht)
Situatie als volgt: True Radient AAN, Auto-Away AAN, Auto-Learning UIT, Handmatig een Schedule erin gezet.
Wat gaat er mis: Nest schakelt uit zichzelf terug van Heat -> ECO en begint pas met verwarmen de volgende dag als ik thuis kom.
Wat doe ik verkeerd?
Logisch :)
Auto-away schakelt je Nest op afwezig, en door de geweldige wijziging bij Nest waarover de laatste 2 weken hier vaker geklaagd is, gaat die pas weer aan als je thuis komt in heerlijk koud huis. Top verandering toch ;)

O.a. hier:
Razer in "Het algemene Nest Topic"

[ Voor 5% gewijzigd door Razer op 05-12-2017 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

En niet onbelangrijk, Nest al meermaals aangegeven die niet terug te willen draaien. Eco doen is belangrijker dan comfort.

Dus ik, en waarschijnlijk anderen met mij, gebruiken nu dus juist meer. Top Nest, briljant idee. d:)b

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al met al dus gewoon een domme thermostaat die kut werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Razer schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:08:
[...]
Logisch :)
Auto-away schakelt je Nest op afwezig, en door de geweldige wijziging bij Nest waarover de laatste 2 weken hier vaker geklaagd is, gaat die pas weer aan als je thuis komt in heerlijk koud huis. Top verandering toch ;)
O.a. hier:
Razer in "Het algemene Nest Topic"
You're shitting me :? Als workaround Auto-away uitzetten lijkt me niet wenselijk qua energiebesparing toch? WTF zijn ze aan het doen bij NEST?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
connos schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:58:
[...]

You're shitting me :? Als workaround Auto-away uitzetten lijkt me niet wenselijk qua energiebesparing toch? WTF zijn ze aan het doen bij NEST?
Denk auto-away uitzetten en schema volledig based maken op je ritme.
Als je tussendoor weg gaat van huis dan maar handmatig uitzetten, zo draait die hier nu ook. Geweldige oplossing voor een slimme thermostaat van 249 euro ;w :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Razer schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:59:
[...]
Denk auto-away uitzetten en schema volledig based maken op je ritme.
Als je tussendoor weg gaat van huis dan maar handmatig uitzetten, zo draait die hier nu ook. Geweldige oplossing voor een slimme thermostaat van 249 euro ;w :F
Waarom maken ze Auto-Away niet instelbaar voor 'thuis komen', 'weg gaan' of beide?
Pagina: 1 ... 44 ... 72 Laatste