Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:42
Wtf.... Dit is toch te absurd voor woorden. Wat heeft auto-away verder nog voor een nut . Hier thuis zijn de klachten al begonnen van andere gezinsleden "Waarom is het zo koud tegenwoordig als ik thuis kom, laat de verwarming maar gewoon aan in vervolg".

Dit is de meest idiote update die ze zich hadden kunnen verzinnen. Het vorige gedrag was juist slim en over nagedacht, auto-away, overrulen met schema voor opgewarmd thuis komen en met efficiënt "voorverwarmen". Zelf away voor als je enkele dagen van huis bent en schema overruled moet worden met away. Heel logisch en voor iedereen te begrijpen...

Edit:
Nest via contactformulier op de hoogte gesteld dat deze rare aanpassing niet gewenst en onlogisch is.

[ Voor 8% gewijzigd door Razer op 14-11-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:19

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ethirty schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:15:
[...]

Dat is dan mooi ruk. Dan ga ik de de auto-away / eco mode maar uitzetten en hem gebruiken als een overpriced klok-thermostaat. :( :( :(

Allemaal een klacht indienen, al zal daar niks mee gedaan worden. Nest doet toch wat ze zelf handig vinden.
Opzich prima dat ze nadenken en zaken aanpassen, maar geef dan de gebruiker middelen om het aan te passen naar wens. Auto-Away functie gaat maar uit, zo heb ik er niets aan met mijn vloerverwarming.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
Ander Auto-Away issue; Bij mij springt hij pas ergens om 17u op auto away. Dan ben ik dus al bijna een werkdag van huis. Enig idee waarom er zo'n 8u vertraging op zit voor die dat detecteert? Blijkbaar werkt de locatie oid dus wel, maar veel en veel te laat.

[ Voor 14% gewijzigd door jip_86 op 14-11-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-09 02:06
jip_86 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:00:
Ander Auto-Away issue; Bij mij springt hij pas ergens om 17u op auto away. Dan ben ik dus al bijna een werkdag van huis. Enig idee waarom er zo'n 8u vertraging op zit voor die dat detecteert? Blijkbaar werkt de locatie oid dus wel, maar veel en veel te laat.
Ik had ook een tijdje terug een probleem daarmee. Bleek bij mij dat hij de locatie niet kon ophalen, dus hield ie maar vol dat ik weg was op de tijden dat ik normaal ook weg was (al werkte ik een dag vanuit huis). Nooit een melding gehad, maar toen ik in de config keek zag ik staan '3 maanden geen reactie van GPS'. Bleek dat ie die permissie niet meer had.

Over dat auto-away: wat een geneuzel. Ik kom thuis met 17 graden, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, dus maar weer op schedule gezet. Gelukkig heb ik de nest gekregen bij mijn Essent abo, maar anders was t gewoon een dure 'normale' thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:21

Ethirty

Who...me?

Ik heb ook maar een klacht bij Nest ingediend. Voor degene die dat ook willen:
https://nest.com/nl/support/email-us/

Het is wel een form met beperkt aantal karakters, dus even opletten voor je helemaal los gaat tegen Nest. ;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 10:04
Ik heb ook maar even een mailtje gestuurd naar Nest over de (auto) away functie. Heb geen Nest gekocht om het oncomfortabel te hebben in huis.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:17
Ik begrijp niet wat het probleem is. Ik heb zelf een schema opstaan en slapen, 's-nachts gaat hij lager, overdag hoger en als niemand thuis is ook lager op basis van de mobiele telefoons. Andere mogelijkheid is het zelflerende schema en als ik altijd rond 1700 uur thuis kom dan zorgt de nest ervoor dat de temperatuur rond 1700 hoger is. Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jberinga
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-09 10:47
Normaal gaat mijn thermostaat een uur voor de ingestelde tijd verwarmen. Echter lijkt het nu wel of dit een uur eerder is, dus in plaats van dat om 7 uur de verwarming aan slaat is dit nu om 6 uur al.

Ik heb zo'n vermoeden dat dit te maken heeft met de wintertijd die onlangs is ingegaan....
Heb al wel een mail gestuurd maandag met de vraag hoe dit kan, maar tot op heden nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:16
Ik heb mijn Remeha Isense laten vallen, nu werkt het scherm niet goed meer, dus ik wil een nieuwe thermostaat aanschaffen. Mijn oog viel op de Nest, leuke features en te integreren met mijn domotica omgeving. Ik ben op zoek naar een V2, de voordelen van de V3 zijn niet heel groot. Ik heb een modulerende, opentherm Remeha Celenta met vloer en wand verwarming. De temp van het cv water staat al op 40 graden continue. Moduleren is dus niet nodig. Vandaar de V2 ook, maar wat ik me wel afvraag, ik kan/kon met de isense alle instellingen aanpassen van de CV, ook onderhoudsmeldingen komen er op voorbij. Met name waterdruk, water temp zijn "belangrijk", kan de V2 dit ook, of is dit dan weer specifiek een Opentherm iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
Zapato schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:00:
Ik begrijp niet wat het probleem is. Ik heb zelf een schema opstaan en slapen, 's-nachts gaat hij lager, overdag hoger en als niemand thuis is ook lager op basis van de mobiele telefoons. Andere mogelijkheid is het zelflerende schema en als ik altijd rond 1700 uur thuis kom dan zorgt de nest ervoor dat de temperatuur rond 1700 hoger is. Wat mis ik?
Het probleem is dat als ik nu om 17.30u thuis kom het 16.5 graden is, en niet 20.5.
Hoe dat komt kun je in de posts boven je lezen, dat is dus het probleem en was tot 3 weken geleden nooit een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik had over de dag max 3 setpoints (ochtend, avond, nacht) en de rest werd geregeld door auto-away. En omdat Nest wist wanneer ik 's avonds thuis kwam werd mijn huis netjes voorverwarmd. Omdat ze nu niet meer uit auto-away schakelen werkt dat dus niet meer en slaat de verwarming pas aan als je binnenkomt.

Geo-fencing is niet voor iedereen een goed alternatief.
O085105116N schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:17:
Ik heb mijn Remeha Isense laten vallen, nu werkt het scherm niet goed meer, dus ik wil een nieuwe thermostaat aanschaffen. Mijn oog viel op de Nest, leuke features en te integreren met mijn domotica omgeving. Ik ben op zoek naar een V2, de voordelen van de V3 zijn niet heel groot. Ik heb een modulerende, opentherm Remeha Celenta met vloer en wand verwarming. De temp van het cv water staat al op 40 graden continue. Moduleren is dus niet nodig. Vandaar de V2 ook, maar wat ik me wel afvraag, ik kan/kon met de isense alle instellingen aanpassen van de CV, ook onderhoudsmeldingen komen er op voorbij. Met name waterdruk, water temp zijn "belangrijk", kan de V2 dit ook, of is dit dan weer specifiek een Opentherm iets?
De V2 kan je ketel aan en uit zetten. Verder niks.

[ Voor 34% gewijzigd door Ethirty op 14-11-2017 15:21 ]

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Sinds deze koude periode gaat mijn CV niet meer vooraf verwarmen aan het tijdschema, maar pas als de nest mij ziet. Overdag hoeft het niet warm te worden, heb liever dat de zon warmte input geeft. Maar wanneer ik in de avond thuis kom, is een warm huis prettig. Dit deed nest vorige winter prima. Gaat dus om de away en auto-away functie

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtGruber
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
Ethirty schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:11:
Ik heb ook maar een klacht bij Nest ingediend. Voor degene die dat ook willen:
https://nest.com/nl/support/email-us/

Het is wel een form met beperkt aantal karakters, dus even opletten voor je helemaal los gaat tegen Nest. ;)
+1 hier, ik heb ook net via het supportformulier gereageerd.
Die update is volledig bij de haren getrokken.
Als een verwarmingsthermostaat zelfs geen tijdschema meer kan/wil volgen, dan kan ik even goed gewoon naar de kelder gaan en de 2 draadjes zelf met elkaar verbinden.

Auto Away was net een geniale feature: als we vergaten om de temperatuur lager te zetten als we vertrokken (wat meestal het geval was...) dan deed Auto Away dat wel voor ons.
Maar ons huis was tenminste wel warm als we thuis kwamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

LtGruber schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:37:
[...]

Als een verwarmingsthermostaat zelfs geen tijdschema meer kan/wil volgen, dan kan ik even goed gewoon naar de kelder gaan en de 2 draadjes zelf met elkaar verbinden.
Kleine nuance, dat doet de Nest natuurlijk nog wel. Alleen het "slimme" is er een beetje vanaf.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Ethirty schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:43:
[...]

Kleine nuance, dat doet de Nest natuurlijk nog wel. Alleen het "slimme" is er een beetje vanaf.
Al volgt hij het tijdschema niet als je niet thuis bent maar wel bijna thuis komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
mamorunl schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:04:
[...]

Ik had ook een tijdje terug een probleem daarmee. Bleek bij mij dat hij de locatie niet kon ophalen, dus hield ie maar vol dat ik weg was op de tijden dat ik normaal ook weg was (al werkte ik een dag vanuit huis). Nooit een melding gehad, maar toen ik in de config keek zag ik staan '3 maanden geen reactie van GPS'. Bleek dat ie die permissie niet meer had.
Heb het al een paar keer aan/uit gezet enzo, maar geen verandering. Als ik kijk bij Thuis/Afwezig-functie > Bepalen of je thuis bent > Mensen > Mijn mobiel zie ik notabene staan
Je mobiel: [naam]
Huidige status: [naam nest] 'Niet hier'

Hij ziet dus dat ik niet thuis ben, maar blijft op aanwezig :(
Heb geen huisdieren btw.

Edit: En zo juist krijg ik weer melding van Homey dat Nest op away is gegaan om 17:06 :(

[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 14-11-2017 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

jberinga schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:14:
Normaal gaat mijn thermostaat een uur voor de ingestelde tijd verwarmen. Echter lijkt het nu wel of dit een uur eerder is, dus in plaats van dat om 7 uur de verwarming aan slaat is dit nu om 6 uur al.

Ik heb zo'n vermoeden dat dit te maken heeft met de wintertijd die onlangs is ingegaan....
Heb al wel een mail gestuurd maandag met de vraag hoe dit kan, maar tot op heden nog geen reactie.
Heb je inmiddels al antwoord?

Je bent al de derde in 1 week die dat probleem heeft.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

jip_86 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:58:
[...]

Heb het al een paar keer aan/uit gezet enzo, maar geen verandering. Als ik kijk bij Thuis/Afwezig-functie > Bepalen of je thuis bent > Mensen > Mijn mobiel zie ik notabene staan
Je mobiel: [naam]
Huidige status: [naam nest] 'Niet hier'

Hij ziet dus dat ik niet thuis ben, maar blijft op aanwezig :(
Heb geen huisdieren btw.

Edit: En zo juist krijg ik weer melding van Homey dat Nest op away is gegaan om 17:06 :(
Hoe lang heb je de Nest al?
Heb je een afwijkende ritme?
In het begin kan het namelijk tot 4 uur duren voordat de nest op afwezig gaat. Omdat hij nog het ritme schema aan het leren is. Dat gaat steeds sneller na 2 weken.

Staat gps locatie aan? Wat voor telefoon heb je?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:31
Ik heb de nest 3e gen. welke onze ketel een avanta aanstuurt voor onze vloerverwarming aanstuurt.
Dit werkt naar redelijk trevredenheid, we wonen hier pas een maar weken en de nest kan het nu redelijk goed regelen. Echter mag ik de warm water regeling niet sturen van de nest.

Weet iemand of dit normaal is voor de Nest icm een avanta ketel?
Ik heb parameter 3 op 1 staan (cv aan / sww aan) dit zou volgens mij voldoende moeten zijn.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Bensimpel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:11:
[...]

Hoe lang heb je de Nest al?
Heb je een afwijkende ritme?
In het begin kan het namelijk tot 4 uur duren voordat de nest op afwezig gaat. Omdat hij nog het ritme schema aan het leren is. Dat gaat steeds sneller na 2 weken.

Staat gps locatie aan? Wat voor telefoon heb je?
Heb hem een maand ong, heb een keer zo'n maandrapportage gehad. Werk 40u per week, zelden thuis door de week. Zaterdag en zondag is wel anderd uiteraard ;) Wist in het begin dat het wel met leren te maken had, maar het duurt gewoon bijna 8u ipv tot 4 uur. Mijn GPS staat altijd aan, maak in de auto ook gebruik van Flitsmeister, en heb een Galaxy S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

jip_86 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:57:
[...]

Heb hem een maand ong, heb een keer zo'n maandrapportage gehad. Werk 40u per week, zelden thuis door de week. Zaterdag en zondag is wel anderd uiteraard ;) Wist in het begin dat het wel met leren te maken had, maar het duurt gewoon bijna 8u ipv tot 4 uur. Mijn GPS staat altijd aan, maak in de auto ook gebruik van Flitsmeister, en heb een Galaxy S7.
8 uur is wel erg lang, kun je eens kijken naar de permissies van de nest app? Probeer anders eens opnieuw de gps/locatie aan te zetten.

Met locatie aan op de mobiel, zal die vrij snel in afwezig moeten gaan.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Bensimpel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:01:
[...]

8 uur is wel erg lang, kun je eens kijken naar de permissies van de nest app? Probeer anders eens opnieuw de gps/locatie aan te zetten.

Met locatie aan op de mobiel, zal die vrij snel in afwezig moeten gaan.
Daar heb ik al een paar keer gedaan. Wifi is wel belangrijk lees ik op de Nesr site. Zou kunnen dat dat botst met Llama die mijn WiFi juist uit zet als ik van huis ga zodat die oa niet op mijn werk loopt te piepen over het wifi netwerk van een naburig bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:42
DCNY schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:02:
Ik wil de nest outdoor cam kopen maar verstoppen in n vogelhuisje. Kan dat? Of blokkeer ik dan allerlei sensoren? Kan nergens vinden waar de infraroodsensoren zitten in de camera.

De bedoeling is uiteraard dat ie dan door t gaatje van t vogelhuisje kijkt :)
Iedereen hier enkel een Nest thermostaat thuis? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nee hoor, ook een Protect hier. O-)

Maar een camera van Nest gaat hier nooit komen. Genoeg alternatieven die zonder abonnement werken.
En zoals je kan lezen bepaalt Nest wat je apparaat wel en niet kan en kan je updates niet weigeren.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Yeps zelfde, ook thermostaat en een aantal protects hier 😀 werkt prima! Cameras skip ik want vind de abonnementen daarvan te belachelijk voor woorden, en het is te beperkt.

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 15-11-2017 09:32 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Wat ik mij afvraag; de thuis/afwezig-functie bepaalt dat de thermostaat ‘aan’ moet bij thuiskomst. Ik kan daar geen temperatuur instellen. Kan dat? Of wordt de temperatuur gekozen die het laatst is ingesteld in de ‘aan’-modus?

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
MeesterBas schreef op woensdag 15 november 2017 @ 01:22:
Wat ik mij afvraag; de thuis/afwezig-functie bepaalt dat de thermostaat ‘aan’ moet bij thuiskomst. Ik kan daar geen temperatuur instellen. Kan dat? Of wordt de temperatuur gekozen die het laatst is ingesteld in de ‘aan’-modus?
De temperatuur die op dat moment in je schema staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:28
Is er al een datum bekend wanneer de Nest E naar Nederland komt? Of is het wellicht mogelijk deze al te kopen/aansluiten met enige modificaties?

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 21:03

Galois

1811 - 1832

Googlend naar een goede aanbieding voor de Nest Protect V2 kwam ik hier terecht. Voor 109 euro (standaardprijs), terwijl de meeste winkels 'm voor 129 of soms 119 aanbieden.

Keurige aanbieding... Gaat via Bespaarbazaar (en niet zozeer via Essent). Heb overigens verder niets met Essent te maken. Kom deze deal trouwens niet tegen op Google Shopping of Tweakers Pricewatch...

Maar volgens mij wel een betrouwbare website en is het de nieuwste Nest die de rest duurder aanbiedt toch?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:28
-edit-

Had je post verkeerd gelezen ;D Dacht dat je het over de Nest thermostaat had.

[ Voor 141% gewijzigd door quintox op 15-11-2017 11:13 ]

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
jberinga schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:14:

Ik heb hetzelfde probleem en dit gemeld bij Nest, ze hebben mij aangegeven at dit opgelost gaat worden met een firmware update.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Die 'home/away'-issues als hierboven beschreven, is voor mijn gebruik eigenlijk ideaal.

Wij zijn zo onregelmatig thuis, dat ik de thermostaat het niet zelf laat doen. Ik denk dat wij dat energiezuiniger kunnen. Ook hebben we niet een programma die 's avonds als we thuis komen de verwarming aan doet. Dit doen wij dus als we van ons werk vertrekken handmatig via de app (vanaf ons werk dus). En mochten we dat vergeten, tsja, dan komen we in een koud huis :) We hebben wel ingesteld dat de verwarming automatisch om 22:00 uitgaat.

Ook hebben we een programma die de verwarming 's ochtends bij het opstaan aan doet.

Ideaal dus voor ons dat als we eens de verwarming vergeten uit te doen dat de away/home-functie dat voor ons doet. Ook als we een weekend weg gaan (oid), dat we dan niet handmatig een 'vakantieprogramma' aan moeten doen, maar dat de verwarming gewoonweg niet aangaat.
Maar over het algemeen, doen we de verwarming handmatig uit als we 'over een half uur' lang weggaan bv.

Kortom: voor mij zijn die veranderingen ideaal. Maar inderdaad stom van Nest, dat ze niet de mogelijkheid hebben om aan de gebruiker over te laten hoe ze het willen.

Maar nu die home/away-functie. Hoe lang duurt het voordat de thermostaat door heeft dat we er niet zijn? Op hun website lees ik "Home/Away Assist uses your Nest products’ activity sensors and your phone’s location to tell when everyone has left your home. Your Nest Thermostat will wait a short while to make sure nobody’s coming back, then it will switch to Eco Temperatures." het duurt dus 'eventjes'. Maar ja, hoe lang is eventjes? Ik heb het zojuist geprobeerd te testen, maar na een uur was hij nog steeds aan (en nu ben ik weer thuis).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Maar je kon al die automatische zaken al gewoon uitzetten als ze toch niet passen in je schema. Mensen die het wel gebruiken kunnen het nu niet meer. De keuze was er dus gewoon al.

#team_UTC+1

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Maar waarschijnlijk niet helemaal met hetzelfde gedrag. :P

Zelf heb ik er nog geen last van, maar ik ben wel een beetje bang voor de richting van Nest. Blijkbaar is 'besparing' hun primaire verkoopargument, terwijl mijn primaire aankoopargument 'gemak' is.
Besparen doe je door een trui aan te trekken en die kachel niet op 20 te zetten, besparen door een half uurtje later te verwarmen is bullshit.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Voor besparing heb ik geen nest nodig, maar de combi gemak met behaaglijk kunnen leven, dat maakte de nest aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jberinga
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-09 10:47
Bensimpel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:07:
[...]

Heb je inmiddels al antwoord?

Je bent al de derde in 1 week die dat probleem heeft.
Ja, ik ben gebeld. De medewerker vond het ook gek, maar ik heb de Maximale tijdsduur voor True Radiant op 1 uur gezet (stond op 2 uur) en nu slaat de verwarming 1 uur eerder aan en niet meer 2 uur. Wel vreemd want drie weken gelden stond dit nog op 5 uur en de verwarming begon echt niet om 3 uur 's nachts al met verwarmen....

Ook staat mijn thermostaat ingesteld op OpenTherm en zou ik de keuze voor 5 uur niet eens mogen hebben volgens de website (https://nest.com/nl/suppo...nge-True-Radiant-settings), maar dat is dus wel het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Galois schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:24:
Die 'home/away'-issues als hierboven beschreven, is voor mijn gebruik eigenlijk ideaal.

Wij zijn zo onregelmatig thuis, dat ik de thermostaat het niet zelf laat doen. Ik denk dat wij dat energiezuiniger kunnen. Ook hebben we niet een programma die 's avonds als we thuis komen de verwarming aan doet. Dit doen wij dus als we van ons werk vertrekken handmatig via de app (vanaf ons werk dus). En mochten we dat vergeten, tsja, dan komen we in een koud huis :) We hebben wel ingesteld dat de verwarming automatisch om 22:00 uitgaat.

Ook hebben we een programma die de verwarming 's ochtends bij het opstaan aan doet.

Ideaal dus voor ons dat als we eens de verwarming vergeten uit te doen dat de away/home-functie dat voor ons doet. Ook als we een weekend weg gaan (oid), dat we dan niet handmatig een 'vakantieprogramma' aan moeten doen, maar dat de verwarming gewoonweg niet aangaat.
Maar over het algemeen, doen we de verwarming handmatig uit als we 'over een half uur' lang weggaan bv.

Kortom: voor mij zijn die veranderingen ideaal. Maar inderdaad stom van Nest, dat ze niet de mogelijkheid hebben om aan de gebruiker over te laten hoe ze het willen.

Maar nu die home/away-functie. Hoe lang duurt het voordat de thermostaat door heeft dat we er niet zijn? Op hun website lees ik "Home/Away Assist uses your Nest products’ activity sensors and your phone’s location to tell when everyone has left your home. Your Nest Thermostat will wait a short while to make sure nobody’s coming back, then it will switch to Eco Temperatures." het duurt dus 'eventjes'. Maar ja, hoe lang is eventjes? Ik heb het zojuist geprobeerd te testen, maar na een uur was hij nog steeds aan (en nu ben ik weer thuis).
Afhankelijk van leer periode 30 min tot max 4 uur.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Bensimpel schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:24:
[...]

Afhankelijk van leer periode 30 min tot max 4 uur.
Ja, ik vond elders al iets over 'from half an hour to a couple of hours'. Ik vind dat erg lang en niet echt bruikbaar.
Als mijn telefoon 'weg' is, dan weet hij toch dat ik weg ben? Dan hoeft hij daar toch niet uren mee te wachten?

Mocht ik toch wel binnen een half uur terug zijn, omdat ik dat bv. op dinsdag om 17:00 altijd doe, dan heeft dat toch weinig effect op de temperatuur als de kamer een uur lang 'afkoelt'.

Vreemd... en jammer dat je deze keuze niet zelf in de hand hebt als gebruiker.

Mooi spul dat van Nest, maar ik vind wel dat je als gebruiker weinig in de hand hebt (terwijl de mogelijkheden er wel zouden kunnen zijn). Het lijkt erop dat de CEO van Nest toch wel banden met Apple heeft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Nog een vraagje/probleempje met de Nest Thermostat.

Als ik wegga en ‘m handmatig op ‘afwezig’ zet, dan gaat hij vanzelf weer op ‘aanwezig’ terwijl er echt niemand thuis is...

Ik ben sinds 12:00 niet thuis en heb ‘m het afgelopen uur sindsdien al 5x op afwezig gezet, maar hij gaat telkens na een poosje weer op aanwezig.

Heb ‘m nu maar handmatig op 16 graden gezet.

Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corbosman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07 10:10
Ik had jaren lang een 1e generatie nest, zelf uit de vs geimporteerd, destijds nog allerlei truuks moeten uithalen om dat te laten werken. Jaren plezier van gehad, veel energie gescheeld omdat wij erg vaak vergaten de thermostaat lager te zetten. Geld er makkelijk uit gehaald.

Forward naar 2017, nieuwe ketel, nieuwe nest 3e generatie (oude kon niet want ik had geen heatlink). En het was wel eens tijd voor een nieuwe.

Wat een onding! Ik spreek vrij vloeiend techniek zeg maar, maar iemand heeft hier moeite zitten doen om dat zo slecht mogelijk te laten functioneren.

Om te beginnen de heatlink. Die verliest bij mij gemiddeld 2 a 3 keer per dag verbinding en STOPT dan met werken! Kom je thuis in een ijskelder of sauna. En als ik dan handmatig de verbinding met de heatlink weer tot stand breng doet ie dat instant. Maw, dat had die nest ook zelf kunnen bedenken!

1) wie verzint nou zoiets. Laat em lekker blijven proberen.
2) Wie verzint het nou om de thermostaat op 2.4ghz, geen wifi, nee, eigen protocol, te laten communiceren met de heatlink. Dat is vragen om ellende. En omdat het geen wifi is kan je niet eens je eigen wifi dekking verbeteren (hoeft bij mij niet, heb een mesh netwerk door m'n hele huis). Ok dan, alle 2.4ghz zenders maar uit zetten om te kijken of dat helpt. Iets, maar marginaal.

Nou, factory default reset dan maar. Hey helpt! Oh nee, na 5 dagen begint de ellende weer. Wat bij mij toch vragen op roept over de oorzaak van deze problemen.

Feenstra heeft dit ding geinstalleerd (had er zelf geen zin in en ze kwamen toch de ketel doen), en nu hebben ze em denk ik te dicht op de ketel opgehangen. Hangt op 20cm en moet minstens 30cm zijn. Naja, morgen maar eens verhangen want natuurlijk zit er niet genoeg draad aan.

Zijn er mensen die soortgelijke issues hebben met hun heatlink? Nog tips of truuks behalve opentherm de deur uit doen?

Ik begin maar niet over de vage away functionaliteit, daar zie ik al genoeg posts over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Ik heb het eerste half jaar dezelfde problemen gehad met de heatlink. Gemiddeld 1 x per dag verloor de heatlink de verbinding. Toen heb ik de verbinding tussen heatlink en nest opnieuw ingesteld en sindsdien heeft hij de verbinding niet meer verloren, nu zo'n 3 maanden.

Ik ben hier gestart: https://nest.com/nl/support/article/How-to-restart-Heat-Link-or-reset-it-to-factory-default-settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
corbosman schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:03:
Ik had jaren lang een 1e generatie nest, zelf uit de vs geimporteerd, destijds nog allerlei truuks moeten uithalen om dat te laten werken. Jaren plezier van gehad, veel energie gescheeld omdat wij erg vaak vergaten de thermostaat lager te zetten. Geld er makkelijk uit gehaald.

Forward naar 2017, nieuwe ketel, nieuwe nest 3e generatie (oude kon niet want ik had geen heatlink). En het was wel eens tijd voor een nieuwe.

Wat een onding! Ik spreek vrij vloeiend techniek zeg maar, maar iemand heeft hier moeite zitten doen om dat zo slecht mogelijk te laten functioneren.

Om te beginnen de heatlink. Die verliest bij mij gemiddeld 2 a 3 keer per dag verbinding en STOPT dan met werken! Kom je thuis in een ijskelder of sauna. En als ik dan handmatig de verbinding met de heatlink weer tot stand breng doet ie dat instant. Maw, dat had die nest ook zelf kunnen bedenken!

2) Wie verzint het nou om de thermostaat op 2.4ghz, geen wifi, nee, eigen protocol, te laten communiceren met de heatlink. Dat is vragen om ellende. En omdat het geen wifi is kan je niet eens je eigen wifi dekking verbeteren (hoeft bij mij niet, heb een mesh netwerk door m'n hele huis). Ok dan, alle 2.4ghz zenders maar uit zetten om te kijken of dat helpt. Iets, maar marginaal.

Nou, factory default reset dan maar. Hey helpt! Oh nee, na 5 dagen begint de ellende weer. Wat bij mij toch vragen op roept over de oorzaak van deze problemen.

Feenstra heeft dit ding geinstalleerd (had er zelf geen zin in en ze kwamen toch de ketel doen), en nu hebben ze em denk ik te dicht op de ketel opgehangen. Hangt op 20cm en moet minstens 30cm zijn. Naja, morgen maar eens verhangen want natuurlijk zit er niet genoeg draad aan.

Zijn er mensen die soortgelijke issues hebben met hun heatlink? Nog tips of truuks behalve opentherm de deur uit doen?

Ik begin maar niet over de vage away functionaliteit, daar zie ik al genoeg posts over.
Ik snap je frustratie en van een aantal zaken word ik zelf ook af en toe niet goed, vraag me ook inderdaad vaak af wie in hemelsnaam dit soort dingen verzint. Maar,... heb de 3e generatie nu ook al een tijdje en inmiddels werkt het wel ok. Er zijn ook weinig 'goede' alternatieven die zich ook goed laten integreren met andere domotica systemen (Tado, Honeywell Lyric T6, Thermosmart, Toon, het is het allemaal net niet), de een heeft geen opentherm, de ander geen 3rd party api, de ander werkt puur op batterijen). Hopen is het op een zeer goed alternatief of dat Nest eens een keer goed wakker word en luistert naar hun klanten.

(Datzelfde geld ook voor hun totaal te dure Nest Cam abonnementen, wie gaat dat nu betalen per camera??)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Had zelf ook de eerste generatie en was overgegaan op gen 3, grootste miskoop ooit.
Gen 1: alles werkt. Gen 3: constant problemen, niet reageren, te lang doorstoken of gewoon geen connectie. Mijn Heatlink hangt 40cm van de ketel, en hemelsbreed is het 6 meter tot de thermostaat. Het is gewoon een super brak product, zie ook mijn frustratie: Fietsbel in "Het algemene Nest Topic"

M'n oude honeywell draaithermostaat werkt beter en bespaard meer omdat die niet blijft doorstoken... intelligente thermostaat :')

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Goedemorgen Tweakers, wellicht dat iemand mij kan helpen met het volgende:

Ik heb sinds gisteren een Nest thermostaat 3rd geneneration geïnstalleerd op een Remeha Avanta 35C. Daarnaast is het wellicht nog een belangrijk gegeven, dat wij gebruik maken van convector radiatoren in onze woning.

Netjes de beschrijving gevolgd, dus: Heatlink op netstroom aangesloten, kabel van blokje X6 (3 en 4) van ketel naar de Heatlink op OT1 en OT2. Daarnaast de bestaande thermostaatkabel aangesloten op de T1 en T2 van de Heatlink.

Tijdens het instellen van de Nest Thermostaat heb ik gekozen voor combiketel > Opentherm (ipv aan/uit) > radiatoren > Voorloop 75c (default setting). Als watertemperatuur heb ik 60c aangegeven. Verder heb ik in eerste instantie True Radiant aangezet.

Met het verhogen van de temperatuur hoor ik de CV-ketel aanspringen en worden de radiators (zoals het hoort) warmer. Echter, wordt er nooit de juiste temperatuur bereikt! Als ik de thermostaat op bijvoorbeeld 20c zet, krijg ik te zien dat het ongeveer 10 minuten duurt voordat deze temperatuur bereikt is. Vervolgens zie ik de tijd weer oplopen en merk ik dat de temperatuur weer iets gezakt is. Het lijkt er dus op dat mijn thermostaat/cv-ketel de temperatuur niet kan bereiken.

Ik heb al geprobeerd om True Radiant uit te zetten omdat wij gebruik maken van convector radiatoren. Deze gloeien niet na en werken (naar mijn mening) dus ook niet goed met deze functie. Ook dit heeft geen positief effect... Als ik gewoon gebruik maak van de aan/uit poorten en instellingen, dan verwarmt het huis wel fatsoenlijk.

In welke richting moet ik het zoeken? Moet ik de warmwatertoevoer verhogen van 75c naar bijvoorbeeld 80c? Of heeft iemand anders een idee wat voor dit probleem zorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Je merkt het gewoon al aan dit topic. Dat is gegaan van "je moet er ook 1 halen" naar "ik zou 2x nadenken voor je er 1 gaat halen".

Die heatlink zat al bij de 2e generatie en toen begreep ik al niet waarom ze geen fallback hadden over de bedrade verbinding die 9/10 mensen toch al aanleggen. Bij werkt het goed gelukkig, er zit maar 3 meter tussen. Maar wie bedacht heeft de drukste frequentieband in een woonhuis op te vullen met nóg een eigen protocol die heeft daar niet heel lang over nagedacht. Laten we een ketel draadloos aansturen door meerdere lagen beton. 8)7

Ook wel tekenend dat het officiële Nest account hier zich ook niet meer laat zien...

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08

Exact alles wat jij qua problemen omschrijft heb ik hier in huis ook..... Toen we de CV hebben vervangen hebben we gelijk de thermostaat vervangen voor een Nest. Continu verbindingsproblemen, een CV die af en toe geen warm water geeft, enz. Installateur is al 3x langs geweest,een aantal onderdelen van de SPIKSPLINTERNIEUWE CV installatie zijn al vervangen, maar ze willen niet toe geven dat de Nest de boosdoener is. Ik ben ondertussen zo ver dat ik overweeg om een Nefit easy te installeren.....

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02:14
Ja is inderdaad allemaal niet zo handig wat ze bij Nest doen, heb twee zeer potentiële kopers het echt afgeraden. Zelf vind ik wel een omweg om het aan te sturen hoe ik wil, maar voor veel mensen moet het simpel werken en het moet zeker niet veranderen naar iets anders zonder dat men naar de oude manier terug kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
  • Laatst online: 25-09 23:09
Hier werkt alles prima. Sta nogal te kijken van alle negatieve reacties hier.

Nest 3e generatie met vaillant eco hr opentherm

[ Voor 0% gewijzigd door loonatick78 op 19-11-2017 19:18 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dan heb je geluk denk ik.

Als ik mijn Nest (3e generatie met Remeha Avanta in oud gaar huis) een hele graad onder de huidige temperatuur draai, vind 'ie 't alsnog nodig om door te blijven stoken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:51
Osiris schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:31:
Dan heb je geluk denk ik.

Als ik mijn Nest (3e generatie met Remeha Avanta in oud gaar huis) een hele graad onder de huidige temperatuur draai, vind 'ie 't alsnog nodig om door te blijven stoken :')
Waar concludeer je uit dat hij door blijft stoken? Is dat uit de oranje kleur thermostaat/CV ketel of gasverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Mayet193 schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:34:
[...]

Waar concludeer je uit dat hij door blijft stoken? Is dat uit de oranje kleur thermostaat/CV ketel of gasverbruik?
Oranje kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corbosman
Volgens mij betekent dat niet dat ie echt aan het stoken is maar dat ie de radiatoren op een peil houdt die de ruimte op temperatuur houdt. Ik dacht eerst ook dat ie permanent aan het stoken was, maar de radiatoren worden wel degelijk minder warm, maar niet koud. Ik denk dat dat opentherm in werking is. Dit zijn aannames, maar klinkt logisch toch?

Mijn Nest zou prima werken, als ie niet regelmatig verbinding verliest. En ik snap niet waarom ie niet gewoon eindeloos blijft proberen te verbinden want wat ie nu doet, gewoon stoppen met werken, is zo ongeveer de domste keuze lijkt me. Als ik met letterlijk 2 of 3 klikken dat weer instant kan verbinden moet ie ook zelf kunnen. Trust me, dat was een techneut die dat bedacht. Oh, ik probeer het 3 keer en dan laat ik een waarschuwing zien op het scherm. Wtf. Mail me gewoon ofzo. Je hebt wifi ffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb al een tijd niets gereageerd in dit topic (elk zomer-seizoen kakt het hier natuurlijk in).
Maar valt me ook op dat er ineens een hoop negativiteit lijkt. Vooral verbindingsproblemen,

Hier een Nest v2. Had eerst ook vaak onverklaarbare verbindingsproblemen. Soms ging heet weken goed, en dan ineens was het weer gezeur.
Besloten de v2 maar bedraad aan te sluiten (staat op een mooie nest v2 houder op een meubel in de woonkamer, dus niet aan muur waar oude bedrade kamerthermostaat ook hing).
Dus rood-blauwe draad van Intergas hr ketel naar de heatlink. Heatlink hangt naast ketel. Vanaf heatlink rood-blauwe draad naar woonkamer gelegd waar de Nest kamerthermostaat nu staat.
Bijkomend voordeel is dat er dan ook gelijk 5v op staat en de Nest kamerthermostaat geen losse (usb) voeding meer nodig heeft).
Daarna gaf de Nest direct aan dat hij zowel bedraad als draadloos verbonden was en nu al meer dan een jaar nooit meer problemen gehad.Werkt altijd stabiel en doet altijd wat ik wil.

Ik heb eigenlijk maar één ding wat ik graag beter wil zien bij de Nest en dat is dat ik een volledige verbruiksgeschiedenis wil zien, en niet maar van max 10 dagen!
Ik wil dus bijv een complete week/maand/jaar in kunnen zien en hier bijv een export van kunnen doen naar iets als excel/grafieken. Ik weet dat dat mogelijk is met google-scripts, maar dat werkte nooit echt lekker. Wil zoiets simpels gewoon in de Nest app.

Ik wil dit oa graag omdat we dit jaar over gaan op vloerverwarming ipv radiatoren. Maar ben dan ontzettend benieuwd naar mijn (stijgende) gas verbruik. Heb geen slimme meters. Wil ik ook niet. Dus zou graag via de Nest app zien hoe vaak de ketel aan is geslagen, hoe veel stook uren, etc.
Overigens is met vloerverwarming mogelijk een moduleren versie (v3) zuiniger, maar hoor van veel vloerverwarmings-leggers dat ze nog steeds simpel aan/uit prefereren. Omdat je vloerverwarming het beste op een constante temp kan laten staan, met weinig tot geen nachtverlaging...

[ Voor 16% gewijzigd door Allewijn op 20-11-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een v3 en die doet het meer dan prima! Herkenen in alle problemen hier doe ik totaal niet! Ow en nest v3 bedraad met Bosch ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hier heb ik sinds een paar weken ook af en toe dat hij opeens aangeeft dat de Nest het apparaat niet goed kan besturen omdat de verbinding met de heat link weg is.
Nooit last van gehad en nu opeens dus al een 3 a 4 keer in een paar weken.
Afgelopen weekend heb ik de heat link maar eens een factory reset gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:46:
Ik heb een v3 en die doet het meer dan prima! Herkenen in alle problemen hier doe ik totaal niet! Ow en nest v3 bedraad met Bosch ketel
Hier werkt ook alles prima.
Heb 'm nu 2 weken en nog geen enkele keer (gemerkt dan) dat hij de verbinding met de heat link kwijt raakt.

Ik ben (over het algemeen :)) zeer tevreden hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
corbosman schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:21:

Mijn Nest zou prima werken, als ie niet regelmatig verbinding verliest. ...
Probeer de eerder door mij aangedragen oplossing. Dit heeft mij het probleem verholpen. De ketel staat bij ons op zolder met 2 x betonnen vloer, maar werkt nu goed, al een maand of 3 geen verbinding kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corbosman
Hij is uiteraard al meerdere keren factory reset geweest. Staat ook in m'n 1e posting gewoon :) Dat helpt meestal paar dagen, meer niet. Voor mij tenminste.

Mensen zeggen dat ze em bedraad aangesloten hebben, en dat kan idd (mijne is ook bedraad aangesloten!) maar dan doet ie geen opentherm. opentherm moet draadloos, want..eh.. ja, waarom eigenlijk. Dat weten ze alleen bij Nest. Ik kan em dus vermoedelijk van opentherm op de ketel afhalen en dan gewoon uit/aan aansluiten en dan heb ik geen opentherm meer nodig, en dan doet ie het vermoedelijk gewoon prima.

Zo werkte m'n gen1 nest jaren lang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

De reacte van Nest heeft een paar dagen op zich laten wachten, maar de strekking van de reactie van Nest tot nu toe is:
Ja, we hebben wat veranderd aan de voorverwarming als je thuis komt en wij vinden dat heel "eco", dus u doet het er maar mee. Als u dat niks vindt, kunt u het slimme gedeelte ook gewoon uitschakelen.

Nou snap ik dat de juffrouw die dit soort mails beantwoord ook maar een script volgt, maar soms zou ik wel eens een support medewerker willen treffen die denkt "Hmm, misschien heeft meneer wel een punt en moet ik dat escaleren. We verkopen tenslotte slimme thermostaten."

Ach, je moet wat te dromen houden. :')

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Wat hebben ze aangepast dan :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
Zucht... Is nu 100x voorbij gekomen. Maar voorverwarmen overdag bestaat niet meer. Als thermostaat op Auto-Away staat zal die niet meer aan gaan tot je thuis komt en je telefoon op zelfde wifi als Nest verbinding maakt. Ondanks dat je schema op bijvoorbeeld 20 graden om 17u stond om in warm huis thuis te komen.

Ik heb overigens vandaag zelfde reactie gekregen met suggestie ook om de slimme zaken uit te zetten en thermostaat als klokthermostaat te gebruiken 8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Hier ook eigenlijk geen problemen. Maar ik gebruik dan ook het auto away niet.
Met draad verbonden met een remeha avanta op de open therm aansluiting.

Vind wel soms onlogisch dat hij nog vol gas lijkt te verwarmen terwijl de gewenste temp al bereikt is of een halve graad eroverheen. Dan zet ik m handmatig even een halve graad lager.

Ook het instellen van een minimum temperatuur op wat betreftt modulerend stoken zou ik wel fijn vinden ivm convectie verwarming.

[ Voor 3% gewijzigd door DopdeDouwer op 22-11-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 21:26
Hier ook een Avanta, geen auto-away en geen problemen. Al maanden niet (heb hem sinds maart dit jaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Razer schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:06:
[...]

Ik heb overigens vandaag zelfde reactie gekregen met suggestie ook om de slimme zaken uit te zetten en thermostaat als klokthermostaat te gebruiken 8)7 7(8)7
Ook mooi hoe ze aanbieden om je verder te helpen als je nog vragen hebt, maar je kan geen mail terugsturen naar noreply @ nest. Het lijkt wel expres. :') 8)7

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

corbosman schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:09:
Mensen zeggen dat ze em bedraad aangesloten hebben, en dat kan idd (mijne is ook bedraad aangesloten!) maar dan doet ie geen opentherm. opentherm moet draadloos, want..eh.. ja, waarom eigenlijk. Dat weten ze alleen bij Nest. Ik kan em dus vermoedelijk van opentherm op de ketel afhalen en dan gewoon uit/aan aansluiten en dan heb ik geen opentherm meer nodig, en dan doet ie het vermoedelijk gewoon prima.

Zo werkte m'n gen1 nest jaren lang.
De V3 is voor zover ik dit topic begreep de enige die opentherm aan kan sturen. En voor die versie maakt het niet uit of je dat bedraad of draadloos doet.
Kijk maar bij de aansluitschemas.

Dus kijk nog eens goed. Je kan de kabel tussen ketel en heat link gewoon laten zitten. Er komt eigenlijk alleen een 2aderig draadje bij tussen je heat link en nest. Die draad is gewoonlijk de oude kabel tussen de oude thermostaat en de ketel.

[ Voor 14% gewijzigd door DopdeDouwer op 20-11-2017 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:31
DopdeDouwer schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:10:

Vind wel soms onlogisch dat hij nog vol gas lijkt te verwarmen terwijl de gewenste temp al bereikt is of een halve graad eroverheen. Dan zet ik m handmatig even een halve graad lager.

Ook het instellen van een minimum temperatuur op de opentherm zou ik wel fijn vinden ivm convectie verwarming.
Hier ook een Avanta. Werkt nu na 2 weken redelijk goed icm vloerverwarming.
Wel vind ik het vaag dat ik de warm water niet kan regelen, deze lijkt nu continue aan te staan.

Op de oude ketel (een bosch) kon ik deze wel op een schema zetten.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

corbosman schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:21:
Volgens mij betekent dat niet dat ie echt aan het stoken is maar dat ie de radiatoren op een peil houdt die de ruimte op temperatuur houdt. Ik dacht eerst ook dat ie permanent aan het stoken was, maar de radiatoren worden wel degelijk minder warm, maar niet koud. Ik denk dat dat opentherm in werking is. Dit zijn aannames, maar klinkt logisch toch?
Klopt, daarom is de "verwarmtijd" (Energiegeschiedenis) in de app ook enigszins misleidend. Hij is aan het moduleren, niet constant aan het verwarmen terwijl de Nest en app wel die indruk wekken.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 11:45
daniel3 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:38:
[...]

Als je op de link klikt kan je vragen om leesrechten te krijgen. Dan zal ik hem goedkeuren :) .

[...]

Goed punt, zo veel data had ik nog niet. Ik heb zon 10.000 rijen toegevoegd aan de template.
Ik heb vaak dat hij bij Input de gevoelstemperatuur niet invult ( soms wel soms niet )
wat kan eventueel de oorzaak wezen?
Ik heb inmiddels 26126 regels in Input.
Moet ik die allemaal behouden of kan ik de eersten verwijderen?

[ Voor 10% gewijzigd door 1942jan op 21-11-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Laatst online: 12-09 15:30
DopdeDouwer schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:10:

Ook het instellen van een minimum temperatuur op de opentherm zou ik wel fijn vinden ivm convectie verwarming.
Weet je wel zeker dat ie vol gas geeft?

Ik heb namelijk dezelfde combinatie: Nest Thermostaat 3rd, Remeha Avanta 35C en LowH2O convectoren. Ik stel mijn thermostaat in op bijvoorbeeld 20c, Opentherm houdt vervolgens de temperatuur op 20c door te variëren in brandvermogen (als ik het goed begrijp) in plaats van de temperatuur te laten zakken naar 19.5c om vervolgens weer aan te moeten springen om op 20c te komen.

Doordat ie continu moduleert geeft brandt de Nest oranje en geeft ie verwarmen aan. Echter is dit dus op een lager vermogen. Daarom zie je 'm dus ook niet zwart kleuren i.p.v. oranje.

Heeft je energieleverancier geen app waardoor je verbruik kan vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corbosman
Op de support paginas van Nest kwam ik deze alinea tegen (url: https://nest.com/nl/suppo...mmunicate-with-each-other)

"Opmerking: De 3e generatie Nest Thermostat moet draadloos via Nest Weave met de Heat Link worden verbonden voor volledige bediening van OpenTherm-systemen en om software-updates naar de Heat Link te sturen."

Dit deed mij concluderen dat ik voor Opentherm de Heatlink draadloos moet gebruiken. Dat is dus onjuist? HIj werkt volledig met opentherm ook bedraad? Ik heb nl. de nest gewoon bedraad aangesloten zitten! (de installatie is gedaan door Feenstra). De draden van de nest zijn aangesloten op T1/T2 van de heatlink. De heatlink is aangesloten met de intergas via OT1/OT2. Ik heb nog 2 extra, ongebruikte, draden van de nest naar de heatlink lopen.

Maar ondanks dat hij bedraad aangesloten is zie ik regelmatig een storingsmelding op de Nest dat de verbinding met de heatlink weg is. Op dat moment doet de verwarming niks meer. Hij blijft uit of aan, en het wordt dus of heel koud, of heel warm in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corbosman
Even voor de duidelijkheid hier fotos van mijn installatie. De Nest is aangesloten op de Heatlink met 2 draden, aangesloten op T1/T2 van de heatlink. De heatlink is aangesloten op de ketel met OT1/OT2. Dit gaat naar de Intergas ketel op 11/12, wat volgens de handleiding de opentherm connectoren zijn. Alleen loopt er nog een 2e draad vanuit de bovenzijde van de ketel naar dit paneel. Die zijn aangesloten op pin 5 en 11. Volgens electrisch schema lijkt 5 de CV pomp te zijn, maar waarom die aan 11 zit?

http://shot.ter.net/img/2...31b2981cc01f5863d97eb.png

http://shot.ter.net/img/2...34c07724183179b7dfa60.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtGruber
Ethirty schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:53:
De reacte van Nest heeft een paar dagen op zich laten wachten, maar de strekking van de reactie van Nest tot nu toe is:
Ja, we hebben wat veranderd aan de voorverwarming als je thuis komt en wij vinden dat heel "eco", dus u doet het er maar mee. Als u dat niks vindt, kunt u het slimme gedeelte ook gewoon uitschakelen.

Nou snap ik dat de juffrouw die dit soort mails beantwoord ook maar een script volgt, maar soms zou ik wel eens een support medewerker willen treffen die denkt "Hmm, misschien heeft meneer wel een punt en moet ik dat escaleren. We verkopen tenslotte slimme thermostaten."

Ach, je moet wat te dromen houden. :')
Ik heb gisteren telefoon gehad van een mevrouw van de Nest support naar aanleiding van mijn klacht ivm die beruchte software-update van Auto-Away.
Die stelde gelukkig niet voor om alle slimme functionaliteit maar gelijk uit te schakelen, anders had ik ze waarschijnlijk door de telefoon getrokken.

Het komt er inderdaad op neer dat dit de richting is die Nest wil uitgaan: verplicht besparen.
  1. Daar komen ze niet op terug.
  2. De software-update is onherroepelijk.
  3. Er kan niet teruggegaan worden naar een vorige software-versie.
Dat is dan het einde van Nest voor mij, mijn vrouw kan zich met haar kine-praktijk niet veroorloven om patiënten in een niet-voorverwarmde behandelruimte te behandelen.

Mijn Nest is nog nét geen 2 jaar oud.
Ik heb de support gezegd dat ik mij dan op de Belgische garantie-wetgeving ga beroepen dat de verkoper gebonden is aan de reclame die hij maakt, en moet leveren conform de specificaties die hij belooft.
Mijn Nest is niet meer conform de specificaties waar Nest 2 jaar geleden mee afkwam (en waar ik hem toendertijd specifiek voor gekocht had, en geen andere slimme thermostaat).
Ik ga hem dus maar buitenkappen en de aankoop ontbinden.

Daar kon ze nog inkomen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Gelukkig weet ik inmiddels dat je firmware wel kán downgraden, al zullen ze dat niet officieel toegeven of aan meewerken.

Probleem is alleen dat je niet aan de juiste firmware komt en ze die dan waarschijnlijk alnog weer updaten. :/

Ik geef je gelijk dat je gaat proberen de koop te ontbinden, alles waar de thermostaat voor stond wordt ondermijnd met deze beleidswijziging.

Dit jaar zal ik voor het eerst sinds de Nest er hangt weer meer gaan verbruiken om gewoon een comfortabel huis te hebben, dat durf ik nu al te voorspellen. Misschien Nest maar eens een factuur sturen. O-)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Hier is het weer bingo met de Nest vanavond, afgelopen uur continu de N80 foutmelding. Zojuist geprobeerd de koppeling met de heatlink te resetten, dit resulteerde wederom in een foutmelding. Hierna de heatlink opnieuw opgestart door de knop op het apparaat 10sec in te drukken.... Ook zonder resultaat. De thermostaat blijft zeggen dat hij geen draadloze verbinding kan maken met de heatlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corbosman
Typisch geval van techneuten die zich niet kunnen inleven in hoe mensen hun produkt gebruiken. Dat is vaak totaal niet zoals je verwacht (bv iemand met een praktijkruimte die niet koud moet zijn), en dus moet je gewoon als leverancier geen dingen forceren. Het is niet JOUW produkt, het is het produkt van de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corbosman
Furiousz, heb jij em ook bekabeld aangesloten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Hij is inderdaad bedraad aangesloten op de 2 aanwezige thermostaat draden.

Onlangs is de installateur nog weer langs geweest om de hele installatie nog eens na te lopen, maar deze heeft (uiteraard) niets kunnen vinden.

[ Voor 49% gewijzigd door Furiousz op 21-11-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Furiousz schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:44:
Hier is het weer bingo met de Nest vanavond, afgelopen uur continu de N80 foutmelding. Zojuist geprobeerd de koppeling met de heatlink te resetten, dit resulteerde wederom in een foutmelding. Hierna de heatlink opnieuw opgestart door de knop op het apparaat 10sec in te drukken.... Ook zonder resultaat. De thermostaat blijft zeggen dat hij geen draadloze verbinding kan maken met de heatlink.
Op wat voor plek hangt de heatlink?
LtGruber schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:13:
Dat is dan het einde van Nest voor mij, mijn vrouw kan zich met haar kine-praktijk niet veroorloven om patiënten in een niet-voorverwarmde behandelruimte te behandelen.
Ik snap je frustratie maar dit is natuurlijk geen enkel argument tegen de Nest. Daar kan je nog steeds prima voor zorgen en een andere domme thermostaat zou dat nul komma nul beter maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corbosman
Maar het idee is nou juist dat het een slimme thermostaat is. Alleen ze hebben em een lobotomy gegeven.

ik ben nog steeds benieuwd naar mensen die zeggen dat de nest v3 opentherm gewoon bedraad kan. De handleiding lijkt anders te suggereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
De heatlink hangt op 30 a 40cm van de CV installatie op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Furiousz schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:06:
De heatlink hangt op 30 a 40cm van de CV installatie op zolder.
Bij mij hing hij een meter van de CV en de wasmachine, maar wel tegen de zijmuur. Met regelmaat kreeg ik ook een verbindingsfout. Nu heb ik hem net om de hoek op een andere muur gehangen en sindsdien nooit meer een verbroken verbinding gehad.

Het kan lonen om de locatie van de heatlink eens anders te doen. Die 30 centimeter uit het boekje is niet zaligmakend ben ik bang.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
Goedendag!

Ik denk dat dit het juiste topic is

Ik heb een Nest 3e generatie met Heatlink. Op dit moment hang er nog een oude ketel uit 1997, Deze ga ik volgend jaar pas vervangen. De thermostaat die hier op verbonden zit, zit op een standaard manier aangesloten op de ketel. Er zitten 2 draden (rood en blauw) op die standaard Honeywell thermostaat.

De heatlink moet direct worden aangesloten met 220 volt. Dus gewoon een stekker met 2 draden in het stopcontact.

Mijn vraag is nu, in welke gaatjes moeten deze 4 draden? Dus de stroom en de draden van de thermostaat die er nu hangt?

Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quadreg
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-09 19:17
Beste Tweakers

Ik was mij aan het verdiepen in het Nest/opentherm verhaal, en vroeg mij af of ik dit bij me thuis kon toepassen.

De situatie is als volgt, 2 zones: bovenverdieping met radiatoren met eigen thermostaat, beneden eigen thermostaat en vloerverwarming. De verwarmingsketel is een Tzerra M 24c plus.

Als ik de bedrading naar de ketel bekijk, dan zie ik 1 aansturingspunt dat zowel het aan/uit als opentherm protocol ondersteunt. Ik veronderstel dat het aan/uit "protocol" dermate simpel is, dat mijn 2 huidige thermostaten gewoon in parallel verbonden zijn met dit aansluitpunt, zodat deze beide onafhankelijk de ketel kunnen sturen.

Nu was ik van plan om beneden de domme thermostaat te vervangen door Nest/opentherm. Maar ik begin te vermoeden dat dit niet mogelijk is. Ik wens dus de situatie waar boven mijn 'domme' aan/uit thermostaat staat, en beneden de slimme opentherm. Aangezien ik maar 1 aansturingspunt op de ketel heb, en beide thermostaten moeten blijven werk, zou ik deze weer parallel moeten aansluiten vermoed ik. Maar kan dit wel? Hoe gaat de nest heatlink hierop reageren? Hoe gaat de ketel reageren? ...

Ik zou denken dat dit een vaak voorkomende situatie is, dus hoe krijg ik dit werkende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Rck010 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:38:
[...]

Weet je wel zeker dat ie vol gas geeft?

Ik heb namelijk dezelfde combinatie: Nest Thermostaat 3rd, Remeha Avanta 35C en LowH2O convectoren. Ik stel mijn thermostaat in op bijvoorbeeld 20c, Opentherm houdt vervolgens de temperatuur op 20c door te variëren in brandvermogen (als ik het goed begrijp) in plaats van de temperatuur te laten zakken naar 19.5c om vervolgens weer aan te moeten springen om op 20c te komen.

Doordat ie continu moduleert geeft brandt de Nest oranje en geeft ie verwarmen aan. Echter is dit dus op een lager vermogen. Daarom zie je 'm dus ook niet zwart kleuren i.p.v. oranje.

Heeft je energieleverancier geen app waardoor je verbruik kan vergelijken?
Ja die app is er sinds kort ja.
Maar de aanvoerleiding voelde op die momenten erg heet aan. Heb niet de moeite genomen om op zolder te kijken of de ketel brandde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Fearbeek schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:40:
Goedendag!

Ik denk dat dit het juiste topic is

Ik heb een Nest 3e generatie met Heatlink. Op dit moment hang er nog een oude ketel uit 1997, Deze ga ik volgend jaar pas vervangen. De thermostaat die hier op verbonden zit, zit op een standaard manier aangesloten op de ketel. Er zitten 2 draden (rood en blauw) op die standaard Honeywell thermostaat.

De heatlink moet direct worden aangesloten met 220 volt. Dus gewoon een stekker met 2 draden in het stopcontact.

Mijn vraag is nu, in welke gaatjes moeten deze 4 draden? Dus de stroom en de draden van de thermostaat die er nu hangt?

Ik hoor graag van jullie!
Heb je de handleiding niet? Daar staat het heel duidelijk in. Vorige week nog gedaan.
230v Is inderdaad een stekker naar het stop contact.
Dan gaan er 2 draadjes naar de nest (als je hem bedraad wilt) en 2 draadjes naar je ketel.
Dus in totaal 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
Ik kan niet terug vinden of ik nog draden moet omzetten op mijn ketel of dat ik aan de huidige draden genoeg heb... (rood, zwart)

[ Voor 201% gewijzigd door Fearbeek op 22-11-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
corbosman schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:06:

ik ben nog steeds benieuwd naar mensen die zeggen dat de nest v3 opentherm gewoon bedraad kan.
Natuurlijk kan dat, zo heb ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corbosman
ruudvee schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:11:
[...]

Natuurlijk kan dat, zo heb ik het ook.
Maar wat betekent deze regel in de handleiding van nest dan:

""Opmerking: De 3e generatie Nest Thermostat moet draadloos via Nest Weave met de Heat Link worden verbonden voor volledige bediening van OpenTherm-systemen en om software-updates naar de Heat Link te sturen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtGruber
corbosman schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:06:
Maar het idee is nou juist dat het een slimme thermostaat is. Alleen ze hebben em een lobotomy gegeven.

ik ben nog steeds benieuwd naar mensen die zeggen dat de nest v3 opentherm gewoon bedraad kan. De handleiding lijkt anders te suggereren.
Nagel op de kop corbosman.
Toen mijn "domme" klokthermostaat 2 jaar geleden stuk ging, heb ik voor een Nest gekozen omwille van de zeer specifieke functionaliteit die deze toen had.
Mijn vrouw - die voor het overige trouwens fantastisch is - vergat altijd om bij het buitengaan (onregelmatige vertrekuren) de verwarming lager te zetten. De oude klokthermostaat stond dus altijd ingesteld op het laatst mogelijke uur dat ze vertrok, en dus werd het huis regelmatig verder voor niks verwarmd.
De bewegingssensor van de Nest zorgt er nu voor dat ongeveer 45 minuten nadat ze vertrokken is, de verwarming vanzelf wordt uitgeschakeld.
Vermits ze echter ook altijd vergeet om via de app de temperatuur al hoger te zetten als ze terug naar huis vertrekt om in haar praktijk te gaan werken, was het ook een absolute noodzaak dat zelfs in Auto Away het klokprogramma gevolgd werd.
En tot voor een maand deed de Nest dat ook.

Die mevrouw van de support zei mij trouwens dat ik absoluut niet de enige was die hierover kloeg.

Veel beter ware geweest dat ze samen met die update de mogelijkheid hadden geboden om vanaf dan 2 soorten setpunten in te stellen:
  1. Een "zacht" setpunt, dat de verwarming instelt op die temperatuur pas op het moment dat er iemand binnen de geofence aankomt (de nieuwe manier dus);
  2. Een "hard" setpunt dat op het ingestelde uur, ongeacht de status van Auto Away, de verwarming op die temperatuur instelt (de oude manier dus). En dan kan je nog altijd bv. opleggen dat, als de Nest alsnog niemand binnen de 2 uur van dat setpunt ziet thuiskomen, hij terug in Auto Away gaat.
Wat dat andere topic betreft: de Nest werkt wel degelijk niet naar behoren als Opentherm control unit, als hij enkel bedraad met de Heat Link verbonden is.
Ik spreek uit ondervinding.
De setpunten voor de watertemperatuur worden draadloos naar de Heat Link gestuurd, niet over de draad.
Ik weet dat omdat eens om de zoveel weken de Nest bij mij de draadloze verbinding verliest (en dat moet dan manueel op de thermostaat gereset worden, wie verzint dit?).
Als dat gebeurt en (en ik spreek opnieuw uit ervaring):
  1. De ketel was uit op het moment van verbindingsverlies => de ketel slaat niet meer aan, zelfs als het te koud wordt.
  2. De ketel was aan op het moment van verbindingsverlies => de ketel blijft gewoon doorstoken, als het moet over de 30 graden.
Aan de hand van mijn experimenten heb ik achterhaald dat bij Opentherm-bedrijf die draadverbinding enkel dient voor 2 dingen:
  1. Stroomvoorziening voor de Nest
  2. Sturing warm tapwater

[ Voor 20% gewijzigd door LtGruber op 22-11-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Fearbeek schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:02:
Ik kan niet terug vinden of ik nog draden moet omzetten op mijn ketel of dat ik aan de huidige draden genoeg heb... (rood, zwart)
Zie P.11:
https://nest.com/support/...tallation-Guide-nl-nl.pdf

- De 220 moet dus op de N en L.
- Kabeltje naar je Nest aan de muur in je woonkamer op de T1 en T2
- Kabeltje naar een aan/uit aangestuurde ketel (die jij dus had begrijp ik), op de 2 en 3 --> dus zoals P.23
(- Als je straks een nieuwe Opentherm ketel heb, op de Ot1 en Ot2., --> dus zoals P.24)

Aangezien je een simpele thermostaat had, zitten de kabeltjes in je ketel ook al op de aan/uit aansluiting van je ketel lijkt me. Dus kan je dan laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32
De Nest is nu ook in de aanbieding bij Coolblue en Nest zelf. En hij is nu ook in andere kleuren te koop: koper, wit en zwart. Deze gekleurden kosten 209 euro en de originele V3 is 199 euro.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corbosman
Ik heb exact dezelfde ervaring. De nest faalt volkomen mbt verwarming als hij de heatlink verbinding verliest. Maw, opentherm functioneert niet bedraad.

Ik vraag me af of de mensen die beweren dat hun nest volkomen bedraad functioneert wel opentherm hebben. Of dat ze gewoon nooit heatlink problemen hebben en dus DENKEN dat het bedraad werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Was toch wel bekend dat die draden alleen voor de gebruikt worden?

[ Voor 16% gewijzigd door jip_86 op 22-11-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corbosman
Kennelijk niet bij iedereen want er zijn in de laatste 2 schermen mensen die beweren dat hun nest bedraad opentherm doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phdj
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik denk erover een Nest aan te schaffen in mijn appartement, ik heb een Vailant TurboTec Pro en een eenvoudige Vailant VRT-40 thermostaat, maar blijkbaar is deze wel modulerend, ik heb vernomen dat om het helemaal goed te laten functioneren ik naast de heatlink ook een adapter van Vailant nodig zou hebben om van Ebus naar OpenTherm te gaan, maar dan wordt het wel helemaal een dure bedoening.

Wat verlies ik als ik zonder de extra adapter zou gaan werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
DopdeDouwer schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:56:
[...]

Zie P.11:
https://nest.com/support/...tallation-Guide-nl-nl.pdf

- De 220 moet dus op de N en L.
- Kabeltje naar je Nest aan de muur in je woonkamer op de T1 en T2
- Kabeltje naar een aan/uit aangestuurde ketel (die jij dus had begrijp ik), op de 2 en 3 --> dus zoals P.23
(- Als je straks een nieuwe Opentherm ketel heb, op de Ot1 en Ot2., --> dus zoals P.24)

Aangezien je een simpele thermostaat had, zitten de kabeltjes in je ketel ook al op de aan/uit aansluiting van je ketel lijkt me. Dus kan je dan laten zitten.
Super, dankjewel, wat dit betreft ben ik een leek, nu weet ik het dus zeker. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

corbosman schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:01:
Ik heb exact dezelfde ervaring. De nest faalt volkomen mbt verwarming als hij de heatlink verbinding verliest. Maw, opentherm functioneert niet bedraad.

Ik vraag me af of de mensen die beweren dat hun nest volkomen bedraad functioneert wel opentherm hebben. Of dat ze gewoon nooit heatlink problemen hebben en dus DENKEN dat het bedraad werkt.
Ik heb en geen problemen met verliezende verbinding. En ik heb hem op de openthermpolen aangesloten. Werkt prima. Heb niet gecontroleerd of hij ook modulerend stookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:32
Echt klote van die auto away functie.

Ik heb het nu maar uitgezet en laat hem continu op verwarmen staan, maar dan met een zelf gemaakt schema.

Hopelijk komt het wel terug of iig een optie om het weer te gebruiken, maar als ik hierboven de reactie van Nest lees heb ik er een hard hoofd in.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Misschien helpt klagen op social media? Beetje slechte reclame doet soms wonderen. O-)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:05
corbosman schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:01:

Ik denk dat er heel veel zijn die hem bedraad EN draadloos hebben aangesloten waardoor het wel werkt.
Pagina: 1 ... 43 ... 72 Laatste