Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Ik zit er aan te denken om mijn nest (V2) via een raspberry homebridge aan homekit te koppelen.
De vraag is: kan de nest dan homekit thermostaatkranen los van elkaar aansturen?

Ergo:
het is beneden 22 graden, nest staat uit.
het is op 1 van de slaapkamers 19, en ik wil het daar even naar 20 hebben.
Draait de nest dan wel nog mijn klep open omdat er een kraan is met vraag? (en sluit de andere kranen zonder vraag)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:58

Ethirty

Who...me?

paQ schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:53:
Ik zit er aan te denken om mijn nest (V2) via een raspberry homebridge aan homekit te koppelen.
De vraag is: kan de nest dan homekit thermostaatkranen los van elkaar aansturen?

Ergo:
het is beneden 22 graden, nest staat uit.
het is op 1 van de slaapkamers 19, en ik wil het daar even naar 20 hebben.
Draait de nest dan wel nog mijn klep open omdat er een kraan is met vraag? (en sluit de andere kranen zonder vraag)
Heel simpel: nee.
Enige manier waarop dat zou werken is een Nest + HL voor elke klep die je wil aansturen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kan de V2 eigenlijk sowieso losse kamers sturen? Zou graag een uitbreiding zien waarbij je de thermoskranen kan vervangen zodat deze gestuurd worden door Nest. Zoals hierboven aangehaald, een bepaalde kamer omhoog doen terwijl de kamer waar de Nest hangt al op juiste temperatuur is. Ik kan het niet vinden of het mogelijk is, Honeywell lijkt het wel te kunnen.
Edit: ah, je moet gewoon meer thermostaten kopen en die koppelen aan je zonevalves: https://nest.com/nl/suppo...t-work-with-zoned-systems
Dure oplossing :/

[ Voor 19% gewijzigd door Kecin op 15-10-2017 15:13 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Mja, maar dan kan ik net zo goed de thermostaat in zijn geheel verwijderen en HomeKit alles laten regelen.

Tado heeft uitbreidingsthermostaten.
Dan gaat het ook maar dat is een dure investering die je never meer terug verdiend natuurlijk.

[ Voor 39% gewijzigd door paQ op 15-10-2017 15:52 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

paQ schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:50:
Mja, maar dan kan ik net zo goed de thermostaat in zijn geheel verwijderen en HomeKit alles laten regelen.

Tado heeft uitbreidingsthermostaten.
Dan gaat het ook maar dat is een dure investering die je never meer terug verdiend natuurlijk.
Beweegreden zou inderdaad dan alleen gericht zijn op warmtecomfort.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Op mijn Nest V3 is vanmiddag ook 5.6.5-1 geland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Bij mij ook. Jammer dat nergens te vinden is wat er precies veranderd is.

Zal weer weer " Bugfixes en prestatieverbeteringen" zijn.

Het is overigens de 2de update in dit jaar voor de Nest. Dus in die zijn zijn ze nog wel bezig met de ontwikkeling / verbetering ervan.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Wellicht de WPA2 WiFi fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 12:39
Beste medetweakers,

Mijn vrouw en ik zijn ook geïnteresseerd geraakt in de Nest Thermostaat.

Wij leven een onregelmatig leven, dus wij vragen ons af of het leersysteem van Nest een meerwaarde voor ons zal zijn. Waar ik wel veel van verwacht is de GPS functie icm de smartphone. Het idee van de deur uitlopen en dat de kachel uitgeschakeld wordt lijkt mij een uitkomst.

Ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met Nest Geofencing (eventueel icm Android). Ik lees namelijk veel klachten, maar zijn deze inmiddels opgelost? Ik vind het ook moeilijk in te schatten of het nu een minderheid is waarbij het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-09 08:50
Werkt hier perfect met twee iPhones. Zelfde scenario.

[ Voor 47% gewijzigd door roderickvd op 19-10-2017 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bzm
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-03-2024

Bzm

Reactie Nest suport over 5.6.5-1

'So Ive just checked your thermostat software and its up to date now in relation into what the update was it was just a general software update and fixing bugs there was not much hugely substantial. If there ever is an update with huge changes Nest will issue an email to let customers know what the new updates are. '

Boyzonderman houd van stekkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hoop woorden om niks te zeggen. :/

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
RobbieN schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:47:
Beste medetweakers,

Mijn vrouw en ik zijn ook geïnteresseerd geraakt in de Nest Thermostaat.

Wij leven een onregelmatig leven, dus wij vragen ons af of het leersysteem van Nest een meerwaarde voor ons zal zijn. Waar ik wel veel van verwacht is de GPS functie icm de smartphone. Het idee van de deur uitlopen en dat de kachel uitgeschakeld wordt lijkt mij een uitkomst.

Ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met Nest Geofencing (eventueel icm Android). Ik lees namelijk veel klachten, maar zijn deze inmiddels opgelost? Ik vind het ook moeilijk in te schatten of het nu een minderheid is waarbij het niet werkt.
Schrijf ik een beeldvullende post op exact dezelfde vraag een pagina terug, wordt dat niet eens gelezen. -O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
Gonadan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:04:
[...]

Schrijf ik een beeldvullende post op exact dezelfde vraag een pagina terug, wordt dat niet eens gelezen. -O-
Volgens mij is mijn vraag toch anders. ASW1 vroeg zich af hoe hij om moet gaan met de Nest. Ik heb nog geen Nest, dus met de bediening (en het "programmeren") hou ik met nog niet mee bezig. Mijn vraag is meer "werkt de geofencing in de praktijk wel?". Ik lees om meerdere fora veel klachten van mensen waarbij het niet werkt (of te laat) en ik vraag mij af hoe representatief dat is. Er zullen misschien wel veel meer mensen zijn waarbij het prima werkt, maar die hoor je vaak niet. Door mijn vraag hier te stellen probeer ik dus een realistisch beeld te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

RobbieN schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:48:
Volgens mij is mijn vraag toch anders. ASW1 vroeg zich af hoe hij om moet gaan met de Nest. Ik heb nog geen Nest, dus met de bediening (en het "programmeren") hou ik met nog niet mee bezig. Mijn vraag is meer "werkt de geofencing in de praktijk wel?". Ik lees om meerdere fora veel klachten van mensen waarbij het niet werkt (of te laat) en ik vraag mij af hoe representatief dat is. Er zullen misschien wel veel meer mensen zijn waarbij het prima werkt, maar die hoor je vaak niet. Door mijn vraag hier te stellen probeer ik dus een realistisch beeld te krijgen.
Dat is het hem juist, nest doet niet aan geofencing. Hij doet aan wel of niet thuis. Op basis van WiFi en locatie.

Mensen die klagen over te laat hebben verkeerde verwachtingen. Hij gaat niet alvast verwarmen als je richting huis gaat. Dat moet je zelf doen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
Ik denk dat ik de term geofencing verkeerd gebruik. Ik bedoelde inderdaad de home/away functie obv locatie.

En met "te laat" bedoelde ik, dat Nest te laat door heeft dat je niet meer thuis bent. Soms 30 min te laat, maar ik lees ook verhalen dat het uren kan duren en dat de cv dan nog steeds lekker aan het door verwarmen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

RobbieN schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:04:
Ik denk dat ik de term geofencing verkeerd gebruik. Ik bedoelde inderdaad de home/away functie obv locatie.

En met "te laat" bedoelde ik, dat Nest te laat door heeft dat je niet meer thuis bent. Soms 30 min te laat, maar ik lees ook verhalen dat het uren kan duren en dat de cv dan nog steeds lekker aan het door verwarmen is.
Dat klopt wel, zeker in het begin. Na een tijdje gaat hij dat steeds sneller doen. Hij wil eerst zeker weten of je wel weg bent en blijft. Nest heeft tijd nodig om te leren, daarna gaat hij redelijk snel op afwezig.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik er weinig op let wat hij doet. Dat is juist de kracht van zo'n ding. Zonder dat ik hoef na te denken wordt het geregeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 19-10-2017 21:13 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Gonadan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:10:
[...]

Moet wel eerlijk zeggen dat ik er weinig op let wat hij doet. Dat is juist de kracht van zo'n ding. Zonder dat ik hoef na te denken wordt het geregeld.
Dat kan ik na een aantal jaar gebruik alleen maar beamen. Het enige wat ik af en toe nog maar hoef te doen is het ding in de winter een graadje warmer zetten.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 22:50
Helaas kan ik niet vinden waar deze pictogram voor is, ik denk dat het te maken heeft met legionella preventie.maar wil het graag zeker weten.

Nest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Mayet193 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:31:
Helaas kan ik niet vinden waar deze pictogram voor is, ik denk dat het te maken heeft met legionella preventie.maar wil het graag zeker weten.

[afbeelding]
Dat is inderdaad de bacteriepreventie.
https://nest.com/nl/suppo...-Nest-Learning-Thermostat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
Toch enigzins vreemd op de website hebben de pictogrammen allemaal de juiste kleur behalve die van de bacterie preventie (grijs VS oranje in mijn geval) Ook was er een een paar uur voor die melding nog warmwater gebruikt (douche) dus toch vreemd dat die beveiliging dan in gaat?

-------------------------------------------------

Vraag gesteld aan nest, is inderdaad bacteriepreventie kleur grijs is tijdens opwarmen waarbij de gehele thermostaat oranje is anders oranje. Er moet 2 uur warm water getapt zijn anders komt de beveiliging erin. Denk dat ik hem uitzet daar we vaak zat heetwater gebruiken scheelt ook weer gasverbruik. Gebruiken jullie de bacteriepreventie functie?

[ Voor 48% gewijzigd door Michiel193 op 23-10-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
wat doe ik fout?

ik heb een schema gemaakt waarin oa staat dat het om 18:00 als we thuis komen van het werk 21 graden moet zijn. Echter... de Nest staat in stand "afwezig" omdat er niemand thuis is en gaat dus ook niet voorverwarmen naar 21 graden, maar slaat pas aan als we de kamer binnen komen om 18:00 uur. Maar dan had ik verwacht dat de kamer al op temperatuur zou zijn. Wat doe ik dus fout???

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Maatje schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:24:
wat doe ik fout?

ik heb een schema gemaakt waarin oa staat dat het om 18:00 als we thuis komen van het werk 21 graden moet zijn. Echter... de Nest staat in stand "afwezig" omdat er niemand thuis is en gaat dus ook niet voorverwarmen naar 21 graden, maar slaat pas aan als we de kamer binnen komen om 18:00 uur. Maar dan had ik verwacht dat de kamer al op temperatuur zou zijn. Wat doe ik dus fout???
Hoeveel tijd heeft de Nest al gehad om te leren dat je daadwerkelijk om 18u thuis bent?
Daarnaast moet hij ook nog leren hoe lang het duurt voordat het 21 graden is. Dit verschilt per huis en per seizoen en kost ook even tijd.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
Ik heb de thermostaat al bijna een jaar... Dus dat kan het niet zijn. Het is natuurlijk al even geleden, maar volgens mij werkte dit wel goed afgelopen winter. In de tussen liggende tijd heb ik niks aan de configuratie veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik heb die automatisch aan/uit functie gewoon afgezet. Werkte volgens mijn gevoel alleen maar onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 16:37
Kan iemand me helpen aan de spreadsheet van SamFox aub? Ik heb toegang gevraagd via de link, maar geen reactie tot nu toe

Fluo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 11:07

Remi

Moo!

Ik heb recent de Nest V3 geïnstalleerd en heb wat problemen met de instellingen van de pro configuratie.

Het is niet de eerste Nest die ik heb aangesloten maar wel de eerste met OpenTherm ondersteuning dus als eerste zal ik even vermelden hoe het e.e.a. zit aangesloten. Overigens is mijn ketel van het merk Remeha Avanta 35c uit 2009.

Stroom > blauw en bruin zitten aangesloten op Heat Link N en L.
Ketel > Blokje X6 poort 3 en 4 zitten aangesloten op Heat Link OT 2 en 1 (dus kruislings).
Nest Thermostaat T1 en T2 zitten aangesloten op Heat Link T1 en T2

Ik verwacht dat dit correct is aangesloten. Mede doordat de ketel gewoon reageert op aanvraag bij verwarming.

Wat nieuw (en onduidelijk) is voor mij is de pro configuratie van de Nest Thermostaat. Uit de handleiding of informatie op internet is mij niet duidelijk of ik moet kiezen voor een combiketel, ketel of andere ketel.
In de handleiding van de ketel staat wel dat deze input accepteert van de thermostaat voor de temperatuur van het tapwater. Als ik mij niet vergis kan dit ook worden ingesteld in dit menu.
Ik heb al wel gemerkt dat het langer duurde voordat ik warm water kreeg van de ketel sinds ik de Nest heb aangesloten.

Heeft iemand tips of ervaringen hoe ik de Nest zo optimaal mogelijk kan configureren voor mijn ketel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:45
Ik heb vorige week een nest v3 aangesloten op een Remaha Avanta, via Opentherm, hiervoor heb ik het
aangesloten zoals jij dit ook heb gedaan. binnen de configuratie heb ik gekozen voor Combiketel -> opentherm en dan gas -> radiator. ik merk dat hij stiller is tijdens het branden dan met de vorige Honeywel aan/uit thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:56
Maatje schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:24:
wat doe ik fout?

Maatje, vorige week heeft mijn NEST de update 5.6.5-1 gekregen.

Na een paar dagen bleek hij niet meer voor te verwarmen. Hij sprong pas aan op het momenten die ik in het schema had staan.

Na het checken van de settings bleek True Radiant uit te staan . Terwijl deze altijd aan stond.
Misschien dat dit met de Update gebeurt is? Deze heb ik weer aangezet en nu werkt het weer als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 15:15
souris schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:35:
Nou, ondanks alle beweringen op website, de bezweringen van mijn installateur en wat dies meer zij, werkt mijn Nest niet met de gloednieuwe Nefit Trendline HRC30. Uiteraard zit de EMS-OT converter ertussen, maar de Nest zegt vrolijk Error H73 en de ketel reageert niet.
Het bleek toch een probleem met de EMS/OT converter te zijn. Nieuwe converter: alle problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update ook binnen maar aan de opties was niks veranderd, net nog even gecontroleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 21:26
Vreemd ik kan al een tijdje (misschien een uurtje, sinds ik het merk) niet verbinden met de App. Alles gereset, maar blijkt dat ik hem via de telefoon en de browser wel kan bereiken. Op de computer ook geen probleem, alleen de App dus (iOS).

Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:32
@elcastel Geen last van op iPad Air 2.
Wel op Nexus 7(2013) en Nexus 5X buitentemperatuur van 0° in de Android app, in de browser wel OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
sideburn948 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:26:
[...]

Maatje, vorige week heeft mijn NEST de update 5.6.5-1 gekregen.

Na een paar dagen bleek hij niet meer voor te verwarmen. Hij sprong pas aan op het momenten die ik in het schema had staan.

Na het checken van de settings bleek True Radiant uit te staan . Terwijl deze altijd aan stond.
Misschien dat dit met de Update gebeurt is? Deze heb ik weer aangezet en nu werkt het weer als voorheen.
sideburn, bedankt voor het meedenken en de tip!

Helaas is dit niet de oplossing, mijn settings zijn niet gewijzigd en true radiant staat nog gewoon aan. Dit klopt ook wel want als ik thuis ben gaat de verwarming wel voor verwarmen, alleen als ik weg ben dan werkt dit niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Maatje schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:21:
[...]

sideburn, bedankt voor het meedenken en de tip!

Helaas is dit niet de oplossing, mijn settings zijn niet gewijzigd en true radiant staat nog gewoon aan. Dit klopt ook wel want als ik thuis ben gaat de verwarming wel voor verwarmen, alleen als ik weg ben dan werkt dit niet...
Heb je de verwarming zelf op "Away" gezet?
Volgens mij is dit sinds de laatste update verandert namelijk, zodra je de Nest zelf op Away zet, houdt hij zich niet meer aan het schema. Je bent immers "Away" voor vakantie o.i.d.

Als de Nest zelf op Auto-Away gaat, dan houdt hij zich wel aan het schema... Dit is volgens mij zoals het nu zit. Pin me er niet op vast maar merkte dit gedrag sinds deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Gisteren voor het eerst dit seizoen de verwarming weer aangezet. Dacht net om eens te checken of auto-away nog wel goed werkt nav eerdere berichten over updates, maar die stond lekker al de hele ochtend te draaien. :X

Het geluk van op afstand bedienen dat je dat uit kan zetten, maar dit is de eerste keer in al die jaren dat auto-away niet werkt. :/

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
Razer schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:57:
[...]

Heb je de verwarming zelf op "Away" gezet?
Volgens mij is dit sinds de laatste update verandert namelijk, zodra je de Nest zelf op Away zet, houdt hij zich niet meer aan het schema. Je bent immers "Away" voor vakantie o.i.d.

Als de Nest zelf op Auto-Away gaat, dan houdt hij zich wel aan het schema... Dit is volgens mij zoals het nu zit. Pin me er niet op vast maar merkte dit gedrag sinds deze week.
De Nest staat op Auto-away. Op het moment dat dit door de Nest wordt ingeschakeld gaat de verwarming niet voor verwarmen en slaat pas aan op het moment dat ik thuis kom en de Nest mij "ziet" en dus auto-away uitschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ethirty schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:22:
Gisteren voor het eerst dit seizoen de verwarming weer aangezet. Dacht net om eens te checken of auto-away nog wel goed werkt nav eerdere berichten over updates, maar die stond lekker al de hele ochtend te draaien. :X

Het geluk van op afstand bedienen dat je dat uit kan zetten, maar dit is de eerste keer in al die jaren dat auto-away niet werkt. :/
De kat in de woonkamer achter gelaten? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Gonadan schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:24:
[...]

De kat in de woonkamer achter gelaten? :P
Nope. Mijn thermostaat kan je bijna als alarm gebruiken. Als hij aanslaat als ik niet thuis ben, is er iemand die daar niet hoort. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ethirty schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:45:
[...]

Nope. Mijn thermostaat kan je bijna als alarm gebruiken. Als hij aanslaat als ik niet thuis ben, is er iemand die daar niet hoort. :+
gebuik je je telefoon locatie?

Even telefoon locatie uitzetten en weer aanzetten, anders even de rechten bekijken.

zoniet, dan is ie weer aan het leren en druk bezig om de aanwezigheidsschema aan te vullen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bensimpel schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:47:
[...]

gebuik je je telefoon locatie?

Even telefoon locatie uitzetten en weer aanzetten, anders even de rechten bekijken.
Nope
zoniet, dan is ie weer aan het leren en druk bezig om de aanwezigheidsschema aan te vullen.
Hij is ineens vergeten wat mijn schema de afgelopen jaren was? Ding was super nauwkeurig na een jaar of 3 leren. Slordig als dan vanzelf gereset wordt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko2000
  • Laatst online: 23-01 15:50
ik wil heel graag mijn nest toevoegen aan homebridge (via een raspberry 3 icm domoticz). Ik wordt in allerlei 'how to's' verwezen naar de nest site (developers) voor het verkrijgen van api gegevens maar die werkt niet of lijkt achterhaald. Wie kan mij in de richting helpen van integratie van mijn nest thermostaat in homebridge (en dan te bedienen via siri)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
remko2000 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:41:
Wie kan mij in de richting helpen van integratie van mijn nest thermostaat in homebridge (en dan te bedienen via siri)?
sudo npm install -g homebridge-nest
en daarna: https://www.npmjs.com/package/homebridge-nest. Deze handleiding werkte tot 2 maanden geleden voor mij probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:11
Dat werkt nog steeds prima hoor 😀

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko2000
Na wat proberen werkt de api inderdaad nog steeds. Ik heb de boel dan ook aan het draaien gekregen. Wat ik wel merk is dat als ik het huis een tijdje uitga en terugkom geeft mijn nest in de app woning geen reactie meer. Best wel vervelend. Wat zou dit kunnen zijn?
Als ik via ssh/terminal homebridge weer start dan ziet woning de nest weer en kan ik deze weer bedienen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

[ Voor 21% gewijzigd door remko2000 op 03-11-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Geen idee.. zelf herstart ik homebridge elke nacht, want superstabiel is het niet. Om de paar uur of iig een tijdje heb ik zelf geen last van. Klinkt als dat je homebridge bij het verlaten van je SSH-sessie word afgesloten.

Als ik jou was zou ik dit ook eens doorlezen: https://www.iculture.nl/n...-raspberry-pi-homebridge/ Hier staat ook een rc-startscript bij voor homebridge.

[ Voor 51% gewijzigd door ed1703 op 03-11-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko2000
ik heb deze scripts doorlopen maar ik merk dat woning alleen mijn nest ziet als ik actief via ssh het commando homebridge geef. Als ik mijn terminalsessie beeindig dan geeft woning direct de reactie dat mijn nest niet reageerd.Hoe draai ik homebridge actief zonder dat ik zelf homebridge moet starten via de terminal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XethaX
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09 20:00
Goedemiddag,

Ik heb nu sinds een maand de Nest v3 in samenwerking met een Remeha Calenta 2017 CW5.
Het enige wat mij tegenvalt is de aanlevering van warm water, dit is volgens mij veel te traag voor een CW5 CV.
Ik heb de Nest ingesteld als Combiketel en de warm water temp is 65 (kan geen schema's instellen).
Ik heb al een door het forum gezocht of er meer mensen deze vraag hadden gesteld maar heb nog niks kunnen vinden.

Iemand instelling tips?

[ Voor 3% gewijzigd door XethaX op 06-11-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:28
Ik ben sterk aan het twijfelen om een Nest aan te schaffen, maar ik heb een specifieke wens waarvan ik nog niet zeker weet of het kan ( wellicht met een andere oplossing dan de Nest? ). Auto-away klinkt handig, maar bij ons zal dat in de praktijk niet werken doordat we onregelmatige werktijden hebben. CV zal dus te laat aan en/of uitgaan en ik betwijfel of het er zuiniger op wordt.

Wat ik graag wil is dat de Nest de temperatuur op 16 zet zodra beide wifi devices ( android & ios telefoon ) geen connectie meer met wifi hebben. Dat lijkt mij een veel accuratere manier om geautomatiseerd de verwarming laag te zetten ( ja I know, handmatig is het beste, maarja.. ik ben lui en laks xD ).

Is dit mogelijk met de Nest in combinatie met iOS/Android?

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
quintox schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:19:
Ik ben sterk aan het twijfelen om een Nest aan te schaffen, maar ik heb een specifieke wens waarvan ik nog niet zeker weet of het kan ( wellicht met een andere oplossing dan de Nest? ). Auto-away klinkt handig, maar bij ons zal dat in de praktijk niet werken doordat we onregelmatige werktijden hebben. CV zal dus te laat aan en/of uitgaan en ik betwijfel of het er zuiniger op wordt.

Wat ik graag wil is dat de Nest de temperatuur op 16 zet zodra beide wifi devices ( android & ios telefoon ) geen connectie meer met wifi hebben. Dat lijkt mij een veel accuratere manier om geautomatiseerd de verwarming laag te zetten ( ja I know, handmatig is het beste, maarja.. ik ben lui en laks xD ).

Is dit mogelijk met de Nest in combinatie met iOS/Android?
Dat lijkt me toch niet echt veel nut te hebben? Want, als je weer met wifi verbonden bent gaat ie dan pas stoken. En stel het is buiten 1 graden en hij moet dus flink opstoken van binnen van 16 naar 20, dan is ie lang bezig vanaf dat moment. De hele clue van het GPS stuk is net dat ie ziet dat je binnen een range van xx meter van je huis bent waardoor die al langzaam kan beginnen met stoken. Dat zit standaard in de Nest app voor je mobiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:28
Ah thanks voor je bericht, ik wist niet dat er GPS tracking in zat :) Meende dat er alleen auto-away was en dat ie 'leert' wanneer je ongeveer weg gaat en thuiskomt en op basis daarvan gaat voor stoken. GPS lijkt me idd nog beter, werkt dit ook op basis van mast triangulation, als GPS bijv. uitstaat?

Wat betreft het pas kunnen opstoken wanneer je daadwerkelijk thuis bent, dat moet ik nu ook 's ochtends en 's avonds aangezien het een handmatige thermostaat is. Vond het nooit zo storend, binnen een half uurtje is het warm genoeg.

[ Voor 32% gewijzigd door quintox op 07-11-2017 09:36 ]

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vraagje over mijn Nest V2:
Ik kan kiezen bij de instellingen type verwarming bij gas tussen VLOERVERWARMING of RADIATOREN.

Wat maakt dit qua werking voor verschil?
de v2 is nml een aan/uit model, dus zal niks met moduleren te maken hebben.

Vraag dit omdat ik dit jaar vloerverwarming laat aanleggen. Nu nog radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Allewijn schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:35:
Vraagje over mijn Nest V2:
Ik kan kiezen bij de instellingen type verwarming bij gas tussen VLOERVERWARMING of RADIATOREN.

Wat maakt dit qua werking voor verschil?
de v2 is nml een aan/uit model, dus zal niks met moduleren te maken hebben.

Vraag dit omdat ik dit jaar vloerverwarming laat aanleggen. Nu nog radiatoren.
Weet niet precies de technische details, maar ik gok op een ander stookpatroon omdat opwarmen en afkoelen bij beiden andere karakteristieken vertonen. Dus iets van eerder aan, vaker kort aan/uit schakelen en eerder uit voor vloerverwarming.

Sowieso zou ik de Nest resetten bij zo'n wijziging, zodat met name True Radiant opnieuw kan inleren.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@Ethirty Dankjewel. Zou idd mogelijk met andere karakteristieken te maken kunnen hebben.

True Radiant staat bij mij sowieso uit omdat dat gek genoeg bij mij juist wel voor doorschieten van de ingestelde temp zorgt en als dit uit staat schiet de temp niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
Ook de aanvoertemperatuur zal lager zijn wanneer je kiest voor vloerverwarming schat ik zo in.
Ethirty schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:25:
[...]

Weet niet precies de technische details, maar ik gok op een ander stookpatroon omdat opwarmen en afkoelen bij beiden andere karakteristieken vertonen. Dus iets van eerder aan, vaker kort aan/uit schakelen en eerder uit voor vloerverwarming.

Sowieso zou ik de Nest resetten bij zo'n wijziging, zodat met name True Radiant opnieuw kan inleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:25:
[...]

Met de vloerverwarming wat minder zenuwachtige regeling idd omdat het toch een traag systeem is. Verder gokt de Nest heel redelijk hoever 'ie van tevoren in moet komen om op tijd op temperatuur te komen, hoewel hij er hier nog wel eens naast zit. Komt ook doordat het wel heel lang duurt door de combi van vloerverwarming en een warmtepomp die 27 graden aanvoer levert :) (US model met aan/uit regeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Mayet193 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:14:
Ook de aanvoertemperatuur zal lager zijn wanneer je kiest voor vloerverwarming schat ik zo in.

[...]
Ik heb een Nest V2 (aan/uit) dus dat zal denk ik niet. Is niet modulerend. Vraagt dus geen temp aan mijn ketel. Ketel staat vast ingesteld op 75 graden watertemp (voor de radiatoren). Een V3 kan idd wel moduleren/een bepaalde temp vragen.

Maar zoals de anderen zeggen zal de instelling 'vloerverwarming' voor een minder zenuwachtige regeling zorgen.

Ik zal 't gaan testen zodra hier, hopelijk nog dit jaar, vloerverwarming geplaatst is ipv mijn huidige radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik gok dat ze dan je ketel ook wel aanpassen. 75 lijkt me voor een vloer niet zo aangenaam. :)
Nog een reden om de Nest opnieuw te laten inleren.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Zit die regeling ook op de V3 (die heb ik)?
Ik heb namelijk een convectorput en zou juist wel vol gas willen stoken, of in ieder geval een minimum willen instellen. Met een lage watertempratuur komt de convectie niet op gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Irritant, het schema werkt inderdaad niet meer als je away of auto away bent. Resultaat nu elke dag in afgekoeld huis tuis komen daar waar het normaal netjes voorverwarmd is. Toch ergens in één van laatste updates iets mis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:29
Razer schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:51:
Irritant, het schema werkt inderdaad niet meer als je away of auto away bent. Resultaat nu elke dag in afgekoeld huis tuis komen daar waar het normaal netjes voorverwarmd is. Toch ergens in één van laatste updates iets mis gegaan.
Heb ik inderdaad ook last van. Nu begint ie pas met verwarmen als ik de sleutel in t gat steek. 18.5 graden op dat moment. Ik ga dan gelijk wel koken, dus dichtbij warmte, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ben ik toch niet alleen. Ik wist wel dat er iets mis was gegaan.

Na een jaar of 3 heb je wel door of je huis voorverwarmd is als je uit bed komt of de verwarming pas aanslaat als je uit je bed komt. :/

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-09 13:17
Ethirty schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:36:
Ben ik toch niet alleen. Ik wist wel dat er iets mis was gegaan.

Na een jaar of 3 heb je wel door of je huis voorverwarmd is als je uit bed komt of de verwarming pas aanslaat als je uit je bed komt. :/
Je bent niet alleen, hier het zelfde probleem.
Ergste vind ik toch wel dat ik dmv scripts mijn eigen kachel schema (lees: verwarmings cyclus) moet draaien.
Om zo enigszins aan mijn comfort te voldoen.

*druk op zoek naar een andere thermostaat

[ Voor 4% gewijzigd door Siewert op 08-11-2017 17:51 ]

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Misschien kan @Rainbow_Dash hier iets zinnigs over zeggen?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler1985
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-03-2023
Hier ook het niet werkende voorverwarmen als ik de hele dag weg ben geweest en auto away staat aan. In de ochtend gaat ie daarentegen wel voorverwarmen om het om 7u 20gr te krijgen. Maar snachts schiet ie ook niet op auto away.
:/ :/
Siewert schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:50:
[...]

Je bent niet alleen, hier het zelfde probleem.
Ergste vind ik toch wel dat ik dmv scripts mijn eigen kachel schema (lees: verwarmings cyclus) moet draaien.
Om zo enigszins aan mijn comfort te voldoen.

*druk op zoek naar een andere thermostaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

's Nachts schiet de Nest nooit op auto-away afaik.

Heeft iedereen die ook problemen ervaart een gen 2 of een gen 3?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

tcviper schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:22:
Dat lijkt me toch niet echt veel nut te hebben? Want, als je weer met wifi verbonden bent gaat ie dan pas stoken. En stel het is buiten 1 graden en hij moet dus flink opstoken van binnen van 16 naar 20, dan is ie lang bezig vanaf dat moment. De hele clue van het GPS stuk is net dat ie ziet dat je binnen een range van xx meter van je huis bent waardoor die al langzaam kan beginnen met stoken. Dat zit standaard in de Nest app voor je mobiel ;)
Waar dan? Bij mijn weten doet Nest namelijk absoluut niet aan geofencing en is het puur op locatie dat hij verwarmt of niet.

Ik snap dan de kritiek ook niet dat hij niet voor verwarmt als je op weg naar huis bent, want dat kan hij volgens mij ook helemaal niet. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Spoiler1985 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:33:
Hier ook het niet werkende voorverwarmen als ik de hele dag weg ben geweest en auto away staat aan. In de ochtend gaat ie daarentegen wel voorverwarmen om het om 7u 20gr te krijgen. Maar snachts schiet ie ook niet op auto away.
:/ :/

[...]
Auto Away kan wel degelijk 's nachts worden ingeschakeld.
Enige wat je moet doen is ipv aangegeven in de instellingen dat je Nest niet prive maar in een bedrijf hangt.
Vraag mij niet waarom maar alleen dan werkt ie wel.
Nest gaf mij dat antwoord vorig jaar september...

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Siewert schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:58:
[...]

Auto Away kan wel degelijk 's nachts worden ingeschakeld.
Enige wat je moet doen is ipv aangegeven in de instellingen dat je Nest niet prive maar in een bedrijf hangt.
Vraag mij niet waarom maar alleen dan werkt ie wel.
Nest gaf mij dat antwoord vorig jaar september...
Verstopt als een easter egg. :')

Maar goed, als je thermostaat 's nachts op auto-away moet gaan om de verwarming uit te zetten, dan heb je niet een heel handig schema imo.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Ethirty schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:12:
[...]

Verstopt als een easter egg. :')

Maar goed, als je thermostaat 's nachts op auto-away moet gaan om de verwarming uit te zetten, dan heb je niet een heel handig schema imo.
Voor diegene die geen schema hebben en een onregelmatig leven (as us) zou het wel handig zijn.
Nu zonder schema zou de kachel dus niet uitschakelen als je naar bed gaat en de Nest niet handmatig kouder zet.
Met Auto Away die 's nacht ook ingeschakeld word gaat die dus wel automatisch uit.

Maar goed, gebruik de Auto Away niet en ook geen schema.
Draai Domoticz en een simpele Lua die op basis van BuitenTemp, Lux, weekend en schuifpui toestand de kachel aan zet als er iemand tussen bepaalde tijden thuis komt en weer uit als er niemand thuis is of naar bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
Ethirty schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:42:
's Nachts schiet de Nest nooit op auto-away afaik.

Heeft iedereen die ook problemen ervaart een gen 2 of een gen 3?
Ik heb een 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Gonadan schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:33:
[...]
Ik snap dan de kritiek ook niet dat hij niet voor verwarmt als je op weg naar huis bent, want dat kan hij volgens mij ook helemaal niet. :?
Natuurlijk wel! In vorige situatie stond mijn schema op 17:00u op 20 graden. Met als gevolg dat hij om 15.30u rustig begon te stoken en als eerste persoon in gezin thuis kwam om 17:00u dat het netjes 20 graden in huis was.

De situatie zoals die nu is, is dat het schema nog altijd op 17:00u voor 20 graden staat, echter springt de Nest pas aan zodra je sleutel in voordeur drukt en je op je eigen wifi overspringt ofzo. Gevolg, huis is om 17u niet 20 graden maar 16.5 graden en heeft vervolgens nog 1.5u nodig voordat het 20 graden is.

Totaal niet comfortabel en totaal niet zoals het hoort te werken. De implementatie tot week of 2-3 geleden was zoals deze hoorde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Razer schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:46:
[...]

Natuurlijk wel! In vorige situatie stond mijn schema op 17:00u op 20 graden. Met als gevolg dat hij om 15.30u rustig begon te stoken en als eerste persoon in gezin thuis kwam om 17:00u dat het netjes 20 graden in huis was.

De situatie zoals die nu is, is dat het schema nog altijd op 17:00u voor 20 graden staat, echter springt de Nest pas aan zodra je sleutel in voordeur drukt en je op je eigen wifi overspringt ofzo. Gevolg, huis is om 17u niet 20 graden maar 16.5 graden en heeft vervolgens nog 1.5u nodig voordat het 20 graden is.

Totaal niet comfortabel en totaal niet zoals het hoort te werken. De implementatie tot week of 2-3 geleden was zoals deze hoorde te zijn.
Dat is toch de situatie als je geen gebruik maakt van Auto Away. Het lijkt mij logisch dat als je Auto Away aan hebt staan dat hij dan ook pas aan gaat als je thuis komt. Ik kan me hooguit een zeer geavanceerde functie voorstellen dat Nest op basis van je locatie en richting/beweging gaat voorspellen wanneer je thuis komt, maar dat lijkt me vooralsnog een stap te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Zapato schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:37:
[...]

Dat is toch de situatie als je geen gebruik maakt van Auto Away. Het lijkt mij logisch dat als je Auto Away aan hebt staan dat hij dan ook pas aan gaat als je thuis komt. Ik kan me hooguit een zeer geavanceerde functie voorstellen dat Nest op basis van je locatie en richting/beweging gaat voorspellen wanneer je thuis komt, maar dat lijkt me vooralsnog een stap te ver.
Nee voorheen zat er verschil in Away en Auto Away. Handmatig hard op away = schema overrulen en Nest gaat niet meer aan. Auto away is bedoeld voor als je even van huis bent maar schema gewoon moet blijven lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat is totaal iets anders en heeft geen hol met geofencing te maken. Feitelijk is dat niets meer dan dat hij het schema belangrijker vindt dan de automatische aanwezigheid. Of jij daadwerkelijk naar huis aan het gaan bent heeft geen invloed op het verwarmen.

Wat logisch is kan je heel lang over discussiëren. Ik herinner mij ook Tweaker die klaagden dat hij toch naar die 20 graden op 17:00 aan het stoken was terwijl ze niet eens thuis waren. En dan sloeg hij om 17:00 alsnog af omdat dan de away wel weer geldt.
Dat is ook onlogisch dus in die zin hebben ze gewoon een bug gefixt. ;)

Het meest prettige zou zijn als het meer voorspelbaar en instelbaar is. Dus ofwel je kunt in je schema aangeven of een punt ongeacht aanwezigheid geldt. Ofwel hij leert op de een of andere manier dat je op een bepaald moment steeds thuis komt dus dat hij dan de away gaat negeren voor dat punt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:52

Galois

1811 - 1832

Sinds kort een Nest gebruiker en tot nu toe enthousiast.

Wel vind ik het jammer dat je op de app niet kunt zien hoeveel graden het is. Op de thermostaat zelf zie je in het midden de ingestelde temperatuur en in het boogje eromheen de gemeten temperatuur van de ruimte.

In de app zie je in het midden de ingestelde temperatuur en in het boogje alleen een streepje wat de gemeten temperatuur moet voorstellen. Dus je ziet een streepje dat onder of boven de ingestelde temperatuur is en dus wel in te schatten wat de gemeten temperatuur is, maar ik zou het prettig vinden als dit gewoon af te lezen zou zijn op de app.

Of kan het wel en kijk ik verkeerd of heb ik en instelling gemist?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:55:
[...]

Dat is totaal iets anders en heeft geen hol met geofencing te maken. Feitelijk is dat niets meer dan dat hij het schema belangrijker vindt dan de automatische aanwezigheid. Of jij daadwerkelijk naar huis aan het gaan bent heeft geen invloed op het verwarmen.

[...]

Wat logisch is kan je heel lang over discussiëren. Ik herinner mij ook Tweaker die klaagden dat hij toch naar die 20 graden op 17:00 aan het stoken was terwijl ze niet eens thuis waren. En dan sloeg hij om 17:00 alsnog af omdat dan de away wel weer geldt.
Dat is ook onlogisch dus in die zin hebben ze gewoon een bug gefixt. ;)

Het meest prettige zou zijn als het meer voorspelbaar en instelbaar is. Dus ofwel je kunt in je schema aangeven of een punt ongeacht aanwezigheid geldt. Ofwel hij leert op de een of andere manier dat je op een bepaald moment steeds thuis komt dus dat hij dan de away gaat negeren voor dat punt.
Ik heb het nergens over geofencing :P

Doe mij maar de niet gebugfixte versie want dit is knap irritant en ik vraag me waarom de "Voorverwarmen" functie nog bestaat, behalve voor het 's nachts :)

Denk dat ik hier niet alleen in ben, dus een keuze daarin zou fijn zijn. Vermelding van Nest hierover zou ook een welkome aanvulling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Razer schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:06:
Ik heb het nergens over geofencing :P
Ik wel, en als je selectief citeert verandert dat niet ineens de context van mijn post. :P

Maar dan nog. De Nest kan simpelweg niet voorverwarmen op basis van het criterium dat jij naar huis gaat. Hooguit kan je schema daar voor zorgen als je op een voorspelbaar tijdstip naar huis gaat, zoals je zelf dus gebruikte.
Doe mij maar de niet gebugfixte versie want dit is knap irritant en ik vraag me waarom de "Voorverwarmen" functie nog bestaat, behalve voor het 's nachts :)

Denk dat ik hier niet alleen in ben, dus een keuze daarin zou fijn zijn. Vermelding van Nest hierover zou ook een welkome aanvulling zijn.
Geen idee wat het idee van Nest is en of deze wijziging bewust was. Misschien is het wel niet eens een wijziging en moet hij gewoon op nieuw gaan leren wanneer je thuis komt. Heb je al contact opgenomen?

Zelf heb ik er niet zo veel last van want mijn huis is gewoon knap geisoleerd. Ik was afgelopen weekend drie dagen weg en hij stond op 18,3 toen we thuis kwamen. Dan zit 'ie heel snel op 20 als ik hem van eco af haal. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 09-11-2017 14:16 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Gonadan schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:12:

Geen idee wat het idee van Nest is en of deze wijziging bewust was. Misschien is het wel niet eens een wijziging en moet hij gewoon op nieuw gaan leren wanneer je thuis komt. Heb je al contact opgenomen?

Zelf heb ik er niet zo veel last van want mijn huis is gewoon knap geisoleerd. Ik was afgelopen weekend drie dagen weg en hij stond op 18,3 toen we thuis kwamen. Dan zit 'ie heel snel op 20 als ik hem van eco af haal. :P
Volgens mij was dat 1 van de speerpunten van true radiant en het slimme gedeelte: hij weet hoe laat je thuis komt en hoe warm het dan moet zijn en zorgt er dan voor dat het lekker is als je de voordeur opengooit.

Sterker nog, dit heeft heel lang goed gewerkt. Mijn schema moet om 18:00 20gr zijn, maar ik ben vaak pas om 18:30 thuis. Dan merkte je dat als je dan een keer eerder was: dan was het huis nog niet helemaal op temperatuur omdat Nest ondanks mijn schema toch 18:30 aanhield.

Het is nu nog niet koud genoeg buiten om het effect bij mij thuis echt te merken, maar ik mag hopen dat deze functie erin blijft, anders kan ik net zo goed verder met een domme klokthermostaat.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
Ik ben nog even door de Android app gebladerd, maar daar zag ik dat True Radiant uit stond. Die heb ik maar eens aangezet. Kijken wat dat op gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Wat zijn de gevolgen als ik True Radiant op 'max 1 uur' zet?

De keuze is tussen 1, 2, 3, 4 of 5 uren, waarbij (kennelijk) als de thermostaat aangesloten is via Opentherm, de keuze alleen 1 of 2 uren is:
Als de Nest Thermostat is verbonden met een OpenTherm-ketel, zijn er een paar belangrijke verschillen in de onderstaande instellingen:

De maximale tijdsduur voor het voorverwarmen is 0 tot 2 uur, in plaats van 0 tot 5 uur.
Bron.

Mijn voornamelijkste doel is 'zo energiezuinig als mogelijk', waarbij het mij logischer lijkt als ik 's ochtends de woonkamer tussen 7 en 8 warm wil hebben, hij niet om 2 uur 's nachts al gaat beginnen met verwarmen.

Wat mij ook opvalt is dat als ik de verwarming op 20 graden wil hebben, dat als het 19,5 graden is, dat er dan nog niets gebeurt... Is hier ook een reden voor? Zo van: 'dat verschil is zo klein, als het niet lang genoeg zo is, dan ga ik niet verwarmen, want dat is zuiniger.'.

Ik ben heel benieuwd of ik significante verschillen ga merken.

Ik had mijn cv al best geoptimaliseerd: 's ochtends voor werk/school ging hij aan en voor de rest van de dag deden we 'm aan en uit als we dat nodig vonden. 's Avonds om 22:00 ging hij sowieso uit, we deden 'm dus nooit handmatig uit. Mochten we langer op blijven, bv. op een zaterdag of als er bezoek was, dan moest hij dus weer handmatig omhoog (waarna om 01:00 hij weer automatisch uitging).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 16:24
[...]

Ik heb precies dezelfde ervaring! Bij mij ging ie in het verleden ook aan als Nest merkte dat ik naar huis ging. Had volgens mij ook te maken met Google now integratie...

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:24
Wanneer zou er meer bekend worden gemaakt over de deurbel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
DCNY schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:20:
Wanneer zou er meer bekend worden gemaakt over de deurbel? :)
In Januari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 16:27

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Meauses schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:30:
[...]

Ik heb precies dezelfde ervaring! Bij mij ging ie in het verleden ook aan als Nest merkte dat ik naar huis ging. Had volgens mij ook te maken met Google now integratie...
Herkenbaar, ze hebben blijkbaar iets verandert in de firmware, gezien ik vloerverwarming heb, staat de away functie maar even uit.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Na gezocht te hebben op het forum, wil ik graag een vraag stellen ivm de Nest icm Carrier warmtepomp/airconditioning.

Ik woon in Spanje en heb een Nest Pro laten langs komen om de Nest 3rd gen te komen installeren, ik had mijn twijfels over deze 'pro' en hij wist mij te vertellen dat Nest mijn specifieke installatie niet kan besturen.

Echter volgens verschillende websites zou de Nest 3rd gen compatibel zijn met Carrier warmtepompen echter kon ik niet achterhalen welke modellen exact werken met de Nest.

Ook heb ik contact opgenomen met de Nederlandse Klantendienst van Nest die mij vertelde dat onofficieel dat de 2de generatie uit de VS compatibel zou zijn en dat de EU versie alleen verwarmingssystemen kan aansturen.

Een hoop tegenstrijdige verhalen en geen resultaat, mijn vraag naar jullie, hebben jullie ervaring met een warmte pomp - nest combinatie, eventueel ervaring met een 2nd gen Nest uit de VS?

Alvast bedankt!

Mircea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Heeft iemand ervaring met de Nest Protect?

Ik heb een First Alert koolmonoxidemelder bij de CV-ketel hangen. Het advies van First Alert is om 'm 5 jaar na productiedatum te vervangen. Dit is over een half jaar.

Deze First Alert koolmonoxidemelder kost rond de 50 euro. Onze First Alert rookmelders rond de 20 euro. Beide worden aangeraden om na 5 jaar te vervangen.

De Nest Protect is een koolmonoxidemelder en rookmelder in één. Kost ongeveer 120 euro, maar gaat wel 10 jaar mee. Kortom: net zo duur! :)

Heeft iemand ervaring met de Nest Protect? Wat ik ook graag zou willen is CO-concentraties aflezen. Zo piepte onze CO-melder onlangs en ik wist niet of het kwam door een lege batterij of dat de CO-concentraties niet in orde waren. Als je die zou kunnen aflezen, dan weet je dat zeker. Kan nergens vinden of dat mogelijk is...
(klopt, in de handleiding staat dat, maar die heb ik niet onder de melder hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:44
Ik heb het nooit gezien in de app in elk geval...

Volgens mij zou de Nest wel bij het detecteren van CO het moeten aangeven (dus een andere melding dan bij rook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.P.
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-08 20:22
souris schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:13:
[...]

Het bleek toch een probleem met de EMS/OT converter te zijn. Nieuwe converter: alle problemen opgelost.
Hier ook net de EMS/OT converter geïnstalleerd. Probeerde de Nest v3 op Open Therm te zetten, maar kreeg de foutmelding H73. Is dit een veel voorkomend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Galois schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:12:
Heeft iemand ervaring met de Nest Protect?

Ik heb een First Alert koolmonoxidemelder bij de CV-ketel hangen. Het advies van First Alert is om 'm 5 jaar na productiedatum te vervangen. Dit is over een half jaar.

Deze First Alert koolmonoxidemelder kost rond de 50 euro. Onze First Alert rookmelders rond de 20 euro. Beide worden aangeraden om na 5 jaar te vervangen.

De Nest Protect is een koolmonoxidemelder en rookmelder in één. Kost ongeveer 120 euro, maar gaat wel 10 jaar mee. Kortom: net zo duur! :)

Heeft iemand ervaring met de Nest Protect? Wat ik ook graag zou willen is CO-concentraties aflezen. Zo piepte onze CO-melder onlangs en ik wist niet of het kwam door een lege batterij of dat de CO-concentraties niet in orde waren. Als je die zou kunnen aflezen, dan weet je dat zeker. Kan nergens vinden of dat mogelijk is...
(klopt, in de handleiding staat dat, maar die heb ik niet onder de melder hangen)
Ik heb de eerste generatie hangen. CO uitlezen zit niet in de app. Alleen status en zelftest. Als het gaat om duidelijkheid in wat de Protect bedoeld dan zit je wel goed. De luide ingebouwde stem geeft duidelijk aan wat er is én waar. "Rook in de keuken". Heb je er meerdere dan hoor je dat ook op zolder.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
new_guy schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:11:
Ik heb het nooit gezien in de app in elk geval...

Volgens mij zou de Nest wel bij het detecteren van CO het moeten aangeven (dus een andere melding dan bij rook).
Jep, bij Nest Protect V2 (Batterij en 230V) krijg je melding met zowel koolmonoxide als rook (als iets mis is that is), apart en ook dat kan weergegeven worden naar oa Fibaro en andere domotica systemen.

Ik heb nog nergens een optie gezien dat je ook specifiek de huidige waarde van koolmonoxide op kan vragen, hij geeft puur aan als er ook maar een beetje los is gekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door tcviper op 11-11-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 15:15
P.P. schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:11:
[...]

Hier ook net de EMS/OT converter geïnstalleerd. Probeerde de Nest v3 op Open Therm te zetten, maar kreeg de foutmelding H73. Is dit een veel voorkomend probleem?
Geen idee. Ik heb het probleem zelf gehad en had er in dit forum ook al eerder over gelezen.

Check in ieder geval of de aansluitingen goed gemaakt zijn en trek ook de stekker van de ketel en van de heatlink er eens uit. Ik heb gemerkt dat bij mijn ketel dat ook uitmaakte als ik switchte tussen aan/uit en OpenTherm.

Uiteindelijk de EMS/OT converter vervangen en toen ging het goed. Ik snap niet zo goed wat er kapot kan gaan. Die converter is volledig overmoulded en kan dus eigenlijk alleen maar kapot gaan door fout aansluiten en verkeerde signalen op de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
[...]

Helemaal met je eens Roy1985!

Zoals het nu is werkt het schema alleen maar als er iemand thuis is. Dan kan diegene zelf ook de thermostaat hoger zetten en heeft schema alleen zin om de kachel uit te laten schakelen.

Het hoort gewoon lekker warm te zijn op het moment dat je thuis komt, daarvoor geef ik in het schema aan dat het om 17:00 uur 20 graden moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
Ik heb er zelf ook last van.
Als ik hem op verwarmen had staan, schiet hij op een gegeven moment naar afwezig als de nest merkt dat er niemand meer in huis is.
Maar het schema wordt vervolgens niet gevolgd. Mijne moet om 16.00 aangaan zodat het 17.30 warm is al we thuis komen.
Maar na die nieuwe update blijft hij op away staan totdat iemand thuis komt en hij van away afschiet.

Dus de optie nu is op auto away maar uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Qosmic schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:25:
Ik heb er zelf ook last van.
Als ik hem op verwarmen had staan, schiet hij op een gegeven moment naar afwezig als de nest merkt dat er niemand meer in huis is.
Maar het schema wordt vervolgens niet gevolgd. Mijne moet om 16.00 aangaan zodat het 17.30 warm is al we thuis komen.
Maar na die nieuwe update blijft hij op away staan totdat iemand thuis komt en hij van away afschiet.

Dus de optie nu is op auto away maar uit te zetten?
Lijkt voor nu de enige oplossing ja, met als gevolg nu een strakker eigen schema maken, of er goed op letten wanneer iemand het huis uit gaat.

Voordeel was dat er van te voren geen omkijken naar was... Erg slecht dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
vraag me ook af of het snel weer geupdate wordt en of ze dit wel als een bug zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:24
Ik wil de nest outdoor cam kopen maar verstoppen in n vogelhuisje. Kan dat? Of blokkeer ik dan allerlei sensoren? Kan nergens vinden waar de infraroodsensoren zitten in de camera.

De bedoeling is uiteraard dat ie dan door t gaatje van t vogelhuisje kijkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 16:27

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Net even nagevraagd bij nest, dit is hun antwoord.
Hallo!

Bedankt voor je bericht aan Nest. Sinds de laatste update van de Nest Thermostat is deze functie verandered. Nu zal je Nest niet meer uit afwezig schakelen tenzij er daadwerkelijk iemand thuis is, of je veranderd dit handmatig. Dit heeft als toegevoegde waarde om verder energie te besparen.

Wij zullen je feedback hierover zeker noteren en doorgeven. Laat het ons zeker weten als je verdere vragen hebt. Nog een fijne dag toegewenst,

Team NestNL
Ofwel, laten we besparen door de cv lekker uit te zetten, zodat we daarna vol gas kunnen stoken

[ Voor 8% gewijzigd door [RNMC] Viper op 14-11-2017 10:11 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[RNMC] Viper schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:09:
Net even nagevraagd bij nest, dit is hun antwoord.

[...]

Ofwel, laten we besparen door de cv lekker uit te zetten, zodat we daarna vol gas kunnen stoken
Dat is dan mooi ruk. Dan ga ik de de auto-away / eco mode maar uitzetten en hem gebruiken als een overpriced klok-thermostaat. :( :( :(

Allemaal een klacht indienen, al zal daar niks mee gedaan worden. Nest doet toch wat ze zelf handig vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Ethirty op 14-11-2017 10:17 ]

#team_UTC+1

Pagina: 1 ... 42 ... 72 Laatste