Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
mcg_nl schreef op zondag 4 juni 2017 @ 19:15:
Mijn nest verbind niet meer met de heatlink, super irritant.

Wat heb ik al gedaan:
Heatlink gereset, als in spanning eraf, en 30 sec knop ingedrukt gehouden. Lampje knippert nu weer blauw. (hiervoor geel)

Via de thermostaat opnieuw verbinding geprobeerd te maken en ook die andere optie, maar het lijkt erop dat hij de heatlink niet kan vinden.
Nest thermostaat meegenomen naar boven om eventuele obstakels ed te omzeilen. Geen succes.

Iemand nog tips, heb dit sinds gisteren. (nu heb ik de verwarming niet nodig, maar warm water is wel lekker)
Heeft de heatlink ook groen/geel geknipperd tijdens/na het resetten? Pas nadat hij groen/geel knipperde kon ik zelf weer succesvol een connectie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skippy.75
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 21:45
Skippy.75 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 23:31:
[...]

Ik heb (alweer) hetzelfde probleem. Ik heb alleen bedraad een verbinding met de heatlink. Ik heb de heatlink van de stroom afgehaald en de Nest al een paar keer opnieuw opgestart, maar het helpt niet.

Iemand een suggestie?
Ik heb uiteindelijk de Nest teruggezet naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw ingesteld. Nu heb ik zeker al een hele dag zowel bedraad als draadloos verbinding met de heatlink.

Ik kan alleen één instelling nergens vinden: weet iemand mij op welke temperatuur ik de voorloop moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nu Apple aangekondigd heeft dat "niet HomeKit" apparaten ook met homekit kunnen gaan werken, lijkt het er op dat veel bedrijven hier mee aan de slag gaan. Ik hoop dat de Nest apparaten binnenkort ook ondersteuning krijgen voor Homekit. Dat lijke me een leuke toevoeging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruine01
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-03 11:12
Afgelopen week heb ik mijn Nest V3 van 2.4 ghz naar 5 ghz overgezet. Ik gebruik MAC adres filtering dus op 2.4 het MAC adres verwijderen op op 5ghz het Nest MAc adres toegevoegd. Sinds die tijd dagelijks meldingen dat de verbinding met de heatlink er niet meer was.
Afgelopen donderdag heb ik het weer terug gezet. Dus mijn Nest V3 gebruikt weer 2.4 ghz en tot op heden geen problemen. Net als alle maanden daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Leuk dat Nest HomeKit support overweegt met iOS 11. Ik verbaas me wel over het gebrek aan (demand online voor) nieuwe software updates vanuit Nest. :X Nieuwe grote features, kleine tweaks waar we al tijden om vragen (o.a. temperatuur-offset instellen), slimmere learning- en besparingsalgoritmes, etc.

Ik heb het gevoel dat ze met die camera's de Thermostat een beetje vergeten zijn, maar hopelijk werken ze stiekem aan een dikke 6.0 update die ze dan tegelijk met nieuwe hardware lanceren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:04

Ethirty

Who...me?

VorteXLP schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:19:
Leuk dat Nest HomeKit support overweegt met iOS 11. Ik verbaas me wel over het gebrek aan (demand online voor) nieuwe software updates vanuit Nest. :X Nieuwe grote features, kleine tweaks waar we al tijden om vragen (o.a. temperatuur-offset instellen), slimmere learning- en besparingsalgoritmes, etc.

Ik heb het gevoel dat ze met die camera's de Thermostat een beetje vergeten zijn, maar hopelijk werken ze stiekem aan een dikke 6.0 update die ze dan tegelijk met nieuwe hardware lanceren ofzo.
Dan mag je zeker weer voor honderden euro's aan een nieuwe thermostaat en nieuwe rookmelders uitgeven? Nee dank je.

Er is geen gebrek aan demand voor software updates, ze doen er gewoon niks mee. En daar heb je het als consument maar mee te doen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Ethirty schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:49:
[...]

Dan mag je zeker weer voor honderden euro's aan een nieuwe thermostaat en nieuwe rookmelders uitgeven? Nee dank je.
Nee, nieuwe software voor nieuwe generaties Nest Thermostats kwamen ook naar de vorige versies. Ik bedoel meer dat als ze nieuwe hardware lanceren dat vaak gepaard gaat met een grote software update, niet oude bestaande software.
Ethirty schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:49:
[...]
Er is geen gebrek aan demand voor software updates, ze doen er gewoon niks mee. En daar heb je het als consument maar mee te doen.
Nou, dit topic is aardig dood, en ook op de Nest subreddit lees ik niet veel requests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

VorteXLP schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:22:
[...]

Nou, dit topic is aardig dood, en ook op de Nest subreddit lees ik niet veel requests.
Omdat ze de meest simpele vragen al niet beantwoorden of aanpassen. Dan stop je vanzelf met proberen. ;)

Er heeft een tijdje iemand van Nest hier rondgehangen, maar ik geloof niet dat er ook maar 1 feature-vraag normaal is beantwoord.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 21:32
Misschien is het ook wat dood hier, omdat een groot deel de thermostaat niet gebruikt? ik bedoel, met de huidige temperaturen, hij staat hier thuis niet aan, dus ervaringen delen is al een dingetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:42
Peaky schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:14:
Misschien is het ook wat dood hier, omdat een groot deel de thermostaat niet gebruikt? ik bedoel, met de huidige temperaturen, hij staat hier thuis niet aan, dus ervaringen delen is al een dingetje.
Ik gebruik hem deze dagen vooral om te kijken hoe belachelijk warm het in de woonkamer wordt. En dat doet hij heel goed kan ik zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bartske schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:22:
[...]

Ik gebruik hem deze dagen vooral om te kijken hoe belachelijk warm het in de woonkamer wordt. En dat doet hij heel goed kan ik zeggen :+
Het is wel een beetje prutsen omdat de huidige temperatuur zo klein wordt weergegeven. Iemand zou eigenlijk eens moeten voorstellen om dat te veranderen.

Oh wacht, dat wordt al een paar jaar lang geroepen. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:56
Hier draait die om de weersvoorspelling voor de dag te zien in 1 oog opslag bij het beneden komen en te weten wat de kleine naar school aan te doen ;) Multifunctioneel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 21:32
Razer schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:26:
Hier draait die om de weersvoorspelling voor de dag te zien in 1 oog opslag bij het beneden komen en te weten wat de kleine naar school aan te doen ;) Multifunctioneel! ;)
Hier draait het om de tijd, bij het beneden komen in een oog opslag zien dat ik mij weer verslapen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Ethirty schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:12:
[...]

Het is wel een beetje prutsen omdat de huidige temperatuur zo klein wordt weergegeven. Iemand zou eigenlijk eens moeten voorstellen om dat te veranderen.

Oh wacht, dat wordt al een paar jaar lang geroepen. :+
Het "omdraaien" van de weergave kan toch al? Tenminste op de V3 en helaas niet op de V2 die ik heb.
Hier is het inderdaad groot weergeven van de ingestelde temperatuur en klein weergeven hoe warm het is in de woonkamer. Schijnbaar willen of kunnen ze de firmware niet aanpassen voor deze versie van de Nest thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

lowo schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:12:
[...]

Het "omdraaien" van de weergave kan toch al? Tenminste op de V3 en helaas niet op de V2 die ik heb.
Hier is het inderdaad groot weergeven van de ingestelde temperatuur en klein weergeven hoe warm het is in de woonkamer. Schijnbaar willen of kunnen ze de firmware niet aanpassen voor deze versie van de Nest thermostaat.
Ik heb ook een v2 en ik gok op willen. ;)
Zo ingewikkeld is het niet om een optie te maken die 2 cijfertjes van plek laat wisselen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:23
Hoi :-)

Vorige week donderdag is bij ons in het complex de bliksem ingeslagen. Sindsdien heeft de Nest (gen 3) kuren, ik krijg de error H73: "Er is een draadloze verbinding, maar OpenTherm wordt niet gedetecteerd. Controleer je installatie.".

Wat ik heb gedaan is de CV Ketel (Intergas HRE Kompact Kombi, 2 jaar oud), Heat Link en de Nest een reset gegeven. Als ik op grote knop op de Heat Link zelf druk reageert de ketel ook niet.

Ik heb verder wel gewoon warm water en de verwarming doet het ook, ik moet alleen de ketel handmatig uit zetten omdat anders de verwarming de hele dag aan blijft.

Heb al contact gehad met de monteur (Feenstra) en met Nest zelf. Nest geeft aan dat alles lijkt te werken maar dat de ketel er niet goed op reageert, waarschijnlijk is daar een chip kapot o.i.d. Feenstra kan telefonisch niet veel nuttigs zeggen, er moet een monteur komen. Ik wil voorlopig nog niemand laten langskomen tot ik weet of de opstalverzekering iets gaat vergoeden. Misschien heeft er in de tussentijd iemand suggesties?

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
MarkH NL schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:37:

. Ik wil voorlopig nog niemand laten langskomen tot ik weet of de opstalverzekering iets gaat vergoeden. Misschien heeft er in de tussentijd iemand suggesties?
Ik zou er even een andere thermostaat tussenhangen om te kijken wat de ketel dan doet. Als deze dan wel normaal werkt heeft je Nest een probleem en als de ketel raar blijft doen dan heeft je ketel een probleem...

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:31
Ik denk dat wij de komende tijd niet heel veel kunnen verwachten van Nest.

https://www.bnr.nl/nieuws...gle-komt-niet-van-nest-af

In dit artikel staat dat er 900 miljoen is afgeschreven op Nest. Ik hoop niet dat als ze helemaal stoppen met Nest, dat de thermostaat en de Nest Cam ophouden met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:38

Ves

A gadget addicted Bounty

Dat is extreem denken.

Er is niet 900 miljoen afgeschreven op Nest maar op 'Other Bets'. Daar ziten o.a. Google Fiber, Verily, Calcio in.
http://www.businessinside...ernational=true&r=US&IR=T

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:56
Naja, mocht het gebeuren dan denk ik dat ik al 2 opties heb om dan te pakken ipv de Nest: Honeywell Lyric T6 (bedraad en draadloos plus homekit ingebouwd) of de Tado denk ik. Maar goed, doom denken heeft op dit moment weinig nut bij Nest, gewoon even afwachten :)

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 30-06-2017 09:46 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 16:27

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Daarnaast blijft de nest gewoon werken, alleen minder functies

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudvee
  • Laatst online: 08-02 00:58
Peaky schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:14:
Misschien is het ook wat dood hier, omdat een groot deel de thermostaat niet gebruikt?
Of hij werkt gewoon prima zoals bij mij thuis en heb ik daarom geen vragen of opmerkingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb nu de volgende thermostaat:

De Honeywell Chronotherm Modulation (CMT937M1003) levert u optimaal rendement met maximaal comfort. De thermostaat is speciaal ontworpen voor gebruik bij met OpenTherm modulerende cv-toestellen.

Kan ik deze thermostaat vervangen door een NEST thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 12:24
Sbakker1982 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:45:
Ik heb nu de volgende thermostaat:

De Honeywell Chronotherm Modulation (CMT937M1003) levert u optimaal rendement met maximaal comfort. De thermostaat is speciaal ontworpen voor gebruik bij met OpenTherm modulerende cv-toestellen.

Kan ik deze thermostaat vervangen door een NEST thermostaat?
Zal geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ZiSE schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:50:
[...]

Zal geen probleem zijn.
Ik ga niet tegen rare dingen aanlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 12:24
Sbakker1982 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Ik ga niet tegen rare dingen aanlopen?
Garanties krijg je nooit ;-). Handiger om even op te zoeken welke ketel je hebt - dat zegt meer dan welke thermostaat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 21:26
Wat is nu de optimale plek voor je koolmonoxidemelder? Ik wil een Nest op de zolder plaatsen, maar sommigen zeggen laag, want koolmonoxide is zwaarder dan zuurstof, de ander zegt daar niks over.

Mijn CV-ketel hangt op zolder aan een zijwand (recht), uit het midden, dus zeg maar naast het trapgat. Is het nu het beste om hem ernaast te hangen aan de muur(1-3 mtr), of net in de nok (is een beetje afgevlakt)?

Dit zegt de brandweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 14:42
elcastel schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:38:
Wat is nu de optimale plek voor je koolmonoxidemelder? Ik wil een Nest op de zolder plaatsen, maar sommigen zeggen laag, want koolmonoxide is zwaarder dan zuurstof, de ander zegt daar niks over.

Mijn CV-ketel hangt op zolder aan een zijwand (recht), uit het midden, dus zeg maar naast het trapgat. Is het nu het beste om hem ernaast te hangen aan de muur(1-3 mtr), of net in de nok (is een beetje afgevlakt)?

Dit zegt de brandweer.
Advies van de brandweer lijkt me prima, dus aan het dak als je hem bij de cv ketel hangt

[ Voor 8% gewijzigd door Bartske op 22-07-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

elcastel schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:38:

Dit zegt de brandweer.
Kijk maar wat Nest zelf zegt:

Afbeeldingslocatie: https://nest.com/support/images/misc-assets/install-placement-1-uk-ca.png
Afbeeldingslocatie: https://nest.com/support/images/misc-assets/install-placement-2-uk-ca.png

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Man wat irritant. Eens in de geen idee hoeveel dagen verliest hij even de verbinding met de heatlink. Dan vind ik dus de thermostaat in de status 'kan apparaat niet goed aansturen'.
Drie keer klikken en hij is gewoon weer verbonden want hij kan hem prima vinden, maar dat moet dan wel per se handmatig.
Waarom kan dat ding niet gewoon zelf proberen opnieuw te verbinden na enige tijd? Gewoon even wachten tot de zus van Jomanda de straat uitgefietst is en je kunt er weer bij. 8)7
[RNMC] Viper schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:33:
Daarnaast blijft de nest gewoon werken, alleen minder functies
Zolang ik hem maar kan blijven aansturen via een app en Domoticz vind ik het best.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 21:26
Die ken ik inderdaad. Ik heb er ooit eens een discussie over gelezen, maar vind hem niet terug. Komt er op neer dat koolmonoxide zwaarder is dan zuurstof en je hem als koolmonoxidemelderlager zou moeten hangen dan als rookmelder. Dat verschil maakt Nest zelf nergens in de handleiding, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

elcastel schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:11:
[...]

Die ken ik inderdaad. Ik heb er ooit eens een discussie over gelezen, maar vind hem niet terug. Komt er op neer dat koolmonoxide zwaarder is dan zuurstof en je hem als koolmonoxidemelderlager zou moeten hangen dan als rookmelder. Dat verschil maakt Nest zelf nergens in de handleiding, vandaar mijn vraag.
Nee hoor geen enkel probleem voor de protect, hij is ook gemaakt om aan het platfond te hangen he.

Tevens werkt de co meter, bijna hetzelfde als een batterij echter echter de brandstof dus co, hij pikt al kleine volumen op, de sensoren zijn erg precies. Dus maak je daar maar niet druk om.

Ps. Ik werk op de Nest Support afdeling, dus ik weet wel waar ik het over heb :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-09 21:50
elcastel schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:11:
[...]

Even wat rechtzetten: CO is niet zwaarder als LUCHT (dus niet zuurstof) en zelfs ietsjes lichter. :)
Plafond zal prima werken; Liefst wel binnen een straal van een meter of 3 van het CO producerende toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VorteXLP
Huh, de Nest site zegt juist niet op het hoogste punt:

Afbeeldingslocatie: https://nest.com/support/images/misc-assets/install-placement-2.png

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40
Vraagje!

Gister is mijn Nest thermostaat aangesloten door een herkend bedrijf. Hij doet het qua temperatuur ook prima.
Hij is aangesloten op een OpenTherm combi ketel: Vaillant ecoTEC plus VHR NL 30-34/5-5

Nu laat het heet water scherm alleen continue dit zien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nFRI8F0m.png

Als ik me warm water open draait verwarmt het water direct keurig naar 60 (en zie ik dat ook in de app) maar, is het normaal dat hij daarna weer afkoelt en dus 'on demand' op warmt? Als ik de specificaties van de ketel zo lees denk ik van wel - en laat de Nest app dit gewoon een beetje vreemd zien :P

Sorry, ik heb echt 0 verstand van CV ketels..

[ Voor 14% gewijzigd door ex87 op 17-08-2017 17:40 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zolang je geen boiler hebt is het logisch dat je ketel pas aanslaat als je om warm water vraagt. Dat de Nest dit weergeeft is leuk om 1x te zien, maar verder niet echt nodig. ;)

#team_UTC+1

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40
Ethirty schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:46:
Zolang je geen boiler hebt is het logisch dat je ketel pas aanslaat als je om warm water vraagt. Dat de Nest dit weergeeft is leuk om 1x te zien, maar verder niet echt nodig. ;)
Ja precies, die 60 graden werkt trouwens wel als max instel temperatuur. Als ik die op 40 zet is me water lauw haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

EricDH schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:50:
Even wat rechtzetten: CO is niet zwaarder als LUCHT (dus niet zuurstof) en zelfs ietsjes lichter. :)
Plafond zal prima werken; Liefst wel binnen een straal van een meter of 3 van het CO producerende toestel.
Het scheelt zo weinig dat ze meestal adviseren de melder te hangen op de hoogte waar je het zal gaan inademen. Daarom vaak op anderhalve tot twee meter. Of inderdaad dicht bij de potentiële bron als je er maar één hebt.
VorteXLP schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:52:

[afbeelding]
Klopt. Een rookmelder hang je nooit in een hoek (waar plafond en wand samen komen), dus ook niet in de nok. Dit omdat de luchtstroom daar vaak minder is een de rook daar wellicht veel later opgemerkt wordt dan een stuk erbuiten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Bensimpel

Positieve meneer

VorteXLP schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:52:
[...]

[afbeelding]
inderdaad beetje onduidelijk, maar schuine dak min 90 cm van hoogste punt af,
vlakke dak 30 cm van de muur

https://nest.com/support/...2nd-gen-np-user-guide.pdf (pag 10)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:22
https://www.theverge.com/...tat-facelift-leaked-image

Nieuwe generatie Nest. Nog niets officieel, maar de bron (evleaks) heeft het vaak bij het juiste eind.

Ik ben wel een voorstander van de nieuwe witte look, al had ik liever gewoon weer glas gezien ipv plastic. Maar een lagere adviesprijs is natuurlijk mooi meegenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Lijkt een beetje op een ronde thermosmart zo. Vind het geen verbetering, oogt erg goedkoop, en ik hoop dan ook dat ze het verkeerd hebben.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het is een extra model he, geen vervanging ;)

Je kan op het design vallen. Maar een prijsdaling van 249,- naar 199,- zal toch niet de wereld schelen? Het is niet dat het de helft is opeens.

En om eerlijk te zijn, ik gebruik mijne nauwelijks. Hij hangt mooi en ziet er mooi uit, maar pas hem eigenlijk altijd op mijn mobiel aan.

Heb nu ook een serie Protects V2 door het huis hangen (lagen maanden in de doos). Ik heb in ieder geval een lekker zooitje vendorlocking in huis gehaald :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-09 22:37
In de iOS app wordt de kamer temperatuur niet meer weergeven. Meer mensen hier last van, of een oplossing hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwarming staat al maanden uit, dus zo vaak open ik de app niet.
Heb het net ook even gecontroleerd, maar ik heb hetzelfde. :/

Overigens heb ik het alleen op de iPhone, niet op de iPad.

[ Voor 19% gewijzigd door Ethirty op 22-08-2017 19:00 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:57
Op Android werkt het nog. Staat netjes 22c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik vind het we erg pijnlijk te moeten vaststellen dat de Nest enkel via de draadloze verbinding de Combi ketel met OpenTherm kan aansturen.

De draadloze verbinding vanaf de tweede verdieping tot beneden is te zwak en de Nest is aangesloten via de bestaande thermostaat-bedrading. Maar via deze aansluiting kan dus niet via OpenTherm gecommuniceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
OkeOkeOke schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:22:
In de iOS app wordt de kamer temperatuur niet meer weergeven. Meer mensen hier last van, of een oplossing hier voor?
Wat bedoel je hiermee? Ik zie in de app (iPhone) de ingestelde kamertemperatuur wel, maar de actuele temperatuur niet als getal.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
spone schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:07:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Ik zie in de app (iPhone) de ingestelde kamertemperatuur wel, maar de actuele temperatuur niet als getal.
Ik bedoel idd ook dat de actuele kamertemperatuur niet meer weergegeven wordt. Ook op een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

Card Nox schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 00:02:
Op Android werkt het nog. Staat netjes 22c.
Geen probleem op Android inderdaad. Al staat de verwarming al een maand of 4 uit :D

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• OkeOkeOke
Na de laatste app update werkt het weer :)
OkeOkeOke schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 09:08:
[...]

Ik bedoel idd ook dat de actuele kamertemperatuur niet meer weergegeven wordt. Ook op een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb een waarschuwing gekregen voor rook in de keuken. Dit was een terechte melding, de schilder was aan het schuren en er kwam flink was rook af.

Ik kreeg de melding netjes op mijn mobiel, maar zonder geluid. Nu stond mijn geluid inderdaad uit, maar ik zou verwachten dat een brandalarm toch wel gaat piepen ondanks dat. Moet ik iets aanpassen op mijn Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
PWM schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:53:
Ik heb een waarschuwing gekregen voor rook in de keuken. Dit was een terechte melding, de schilder was aan het schuren en er kwam flink was rook af.

Ik kreeg de melding netjes op mijn mobiel, maar zonder geluid. Nu stond mijn geluid inderdaad uit, maar ik zou verwachten dat een brandalarm toch wel gaat piepen ondanks dat. Moet ik iets aanpassen op mijn Android?
Android overruled dit gewoon... Android maakt standaard geen verschil, stil voor notaficties is stil voor alle apps.

Onder melings instellinge van apps kun je nog even kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:27
Je kunt bij app info Meldingen kiezen voor Behandelen als prioriteit. Je moet je telefoon dan op Niet storen zetten met uitzondering prioriteit als je hem stil wilt hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

OkeOkeOke schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 09:08:
[...]

Bekend probleem met IOS, laatste versie 5.14.0. Development team is ermee bezig maar ik weer niet wanneer het is opgelost. Tevens als je naar je schema gaat en dan weer terug, staat de ambient temp er wel ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightbulb60
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2019
In bezit van V2 Thermostaat.
Wat me vanaf het begin stoort is dat ik mn huis om 6.00 wel warm heb maar ben met 30 min de deur weer uit.
Lukt me niet om de temp weer naar beneden te programmeren binnen 1 uur na aan slaan.
Enige manier is IFTTT of geofenching.
Neem aan dat er meer alleenstaanden zijn die geen uur nodig hebben na opstaan om het huis te verlaten.

Is het aan / uit schakelen BINNEN 1 uur wel met de V3 mogelijk??
Heb al hele discussies opgestart op https://community.nest.com/ maar dat forum (alsmede tips voor productverbetering) ligt er al enige tijd uit.

Iemand een idee of en hoe ik wel aan/uit kan schakelen binnen 1 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

https://www.cnet.com/vide...s-new-living-room-gadget/

Iets met een huiskamer en Nest, wat zal het zijn?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 15:15
Het wordt weer kouder en dus tijd om dit topic wat leven in te blazen (als het gaat om de Nest thermostaat dan). Op de site van Nest (https://nest.com/nl/suppo...t-software-update-history) zie ik dat er een nieuwe fw versie is. Voor de Amerikaanse markt zelfs meerdere versies.

Mijn Nest staat nog op 5.6.1-4. 5.6.2 zou al van mei zijn. Kennelijk heeft mijn Nest niet zo'n zin om te upgraden. Iemand meer resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
souris schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:40:
Het wordt weer kouder en dus tijd om dit topic wat leven in te blazen (als het gaat om de Nest thermostaat dan). Op de site van Nest (https://nest.com/nl/suppo...t-software-update-history) zie ik dat er een nieuwe fw versie is. Voor de Amerikaanse markt zelfs meerdere versies.

Mijn Nest staat nog op 5.6.1-4. 5.6.2 zou al van mei zijn. Kennelijk heeft mijn Nest niet zo'n zin om te upgraden. Iemand meer resultaat?
Even gekeken, hier staat mijn Nest V3 ook nog op 5.6.1-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Amerikaanse Nest roept:

5.6.3-1
Updated Aug 11, 2017 1:51 PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Meh, waarom is het eerste wat ik denk: "het zal wel weer niks zijn"?
Hun hele switch van thermostaat naar camera begreep ik al niet, het heeft wat mij betreft weinig met elkaar te maken.

Iets wat mijn huis slimmer maakt icm met de auto-afwezigheid, dat zou ik waarderen. Slimme stopcontacten oid die uitgaan als ik weg ben.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's een beetje het ding, ik zou graag meer realtime info uit die API hebben om m'n domotica mee te voeden maar heel toeschietelijk zijn ze daar weer niet mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:01:
Da's een beetje het ding, ik zou graag meer realtime info uit die API hebben om m'n domotica mee te voeden maar heel toeschietelijk zijn ze daar weer niet mee..
Dat kost hun natuurlijk alleen maar geld.

Met een hosted camera oplossing kan je mensen veel geld vragen voor het bewaren van bewakingsbeelden. Alleen kopen mensen die het belangrijk vinden waarschijnlijk een echt camera systeem met een recorder.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Razer schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:03:
[...]

Even gekeken, hier staat mijn Nest V3 ook nog op 5.6.1-4
Versie 5.6.2 (volledige naam: 5.6.2-3) geeft ie hier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
tcviper schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:16:
[...]

Versie 5.6.2 (volledige naam: 5.6.2-3) geeft ie hier aan.
Vreemd...

Hier staat die wel al maandje of 4 op de "Eco" stand. Misschien dat het daar nog wat mee te maken heeft. Als die over weekje of 2 weer aan het werk moet, wellicht dat dan de update binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hier staat de versie van het scherm ook nog op 5.6.1-4.

• souris
Razer schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:37:
[...]

Vreemd...

Hier staat die wel al maandje of 4 op de "Eco" stand. Misschien dat het daar nog wat mee te maken heeft. Als die over weekje of 2 weer aan het werk moet, wellicht dat dan de update binnenkomt.
Dat had ik ook. Staat sinds begin van de week weer op "heat". Desondanks nog steeds op 5.6.1-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:46:
[...]

Dat kost hun natuurlijk alleen maar geld.

Met een hosted camera oplossing kan je mensen veel geld vragen voor het bewaren van bewakingsbeelden. Alleen kopen mensen die het belangrijk vinden waarschijnlijk een echt camera systeem met een recorder.
Ik zat meer te denken aan realtime data van de proximity sensors van de Protects en de thermostaat....dat zou echt fijn zijn....

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-09 13:17
Razer schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:37:
[...]

Vreemd...

Hier ook nog op 5.6.1-4 van 16 Feb 2017 01:12.
Eco mode heb ik nog nooit zijn werk zien doen.
Kachel heeft 4 maanden niks staan doen en brand hier alweer 1 weekje op de avonden.
Nest op twitter rept alleen dat mijn Nest zal updaten als het nodig maar krijg geen duidelijk antwoord wat dan de voorwaarden moeten zijn.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Even iets anders, n.a.v. nieuws: Nest introduceert deurbel

Dat Nest Secure alarm system ziet er best tof uit :) I'm interested; https://nest.com/alarm-system/overview/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TommyGun schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:27:

Dat Nest Secure alarm system ziet er best tof uit :) I'm interested; https://nest.com/alarm-system/overview/
Heel vet dat alarm systeem. Even de reviews afwachten, maar dat is iets wat ik dan best graag zou willen hebben :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

TommyGun schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:27:

Ja heel tof. Ruitje intikken, knopje van de sensor indrukken en je kan zonder alarm naar binnen. 8)7

Of ze hebben iets heel slims bedacht, of juist iets heel doms.

#team_UTC+1

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ethirty schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:54:
[...]

Ja heel tof. Ruitje intikken, knopje van de sensor indrukken en je kan zonder alarm naar binnen. 8)7

T werkt toch met die NFC tokens of een code? Tenminste, dat is wat ik zie! :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DennusB schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:55:
[...]

T werkt toch met die NFC tokens of een code? Tenminste, dat is wat ik zie! :P
Check even het filmpje van de deursensor ("Quiet Open").

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ethirty schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:54:
[...]

Members only: Nest Inside info
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

😆 - Denk ook eens om ;)

• tcviper
Het hele probleem van Nest is dat die abonnementen veel te duur zijn. Als bijv die camera licenties 4,- per maand zouden zijn ipv 10, dan zouden veel meer mensen daar geinteresseerd in zijn. Maar nu krijg je dus per camera 10,- per maand en dan dalijk nog weet ik hoeveel andere diensten.

Ik stel voor dat Nest hier iets aan doet :) Dan gaat de sales vanzelf een stuk beter.
Je kunt nu beter losse camera's van een ander merk kopen, kost je geen abonnement, met genoeg opslag (Unifi, Synology etc).

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Als het is zoals je uitlegt, dan vraag ik me het nut af van die knop. Je komt toch niet in de buurt van die sensor om er zelf op te drukken voor het alarm afgaat?

#team_UTC+1

Bensimpel

Positieve meneer

Ethirty schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:25:
[...]

Als het is zoals je uitlegt, dan vraag ik me het nut af van die knop. Je komt toch niet in de buurt van die sensor om er zelf op te drukken voor het alarm afgaat?
Als het alarm nog live is en je wilt de deur uit terwijl de kinderen nog lopen te slapen. Het alarm blijft nog actief.

Als je terug komt via de nest guard zeggen dat jij weer terug bent. Je hebt hier 10 seconden voor.

Of mischien ga je eerder naar werk en wil je het alarm niet uitzetten, stilletjes naar buiten gaan dus.

Je kunt ook gewoon via de app het alarm uitzetten als je de deur uitgaat en weer aan zodra je daadwerkelijk buiten bent.

Je kunt trouwens schemas aanmaken voor de app en key fobs, om bijvoorbeeld de honden uitlater tussen bepaalde tijden toegang te geven. Coole feature 8)

😆 - Denk ook eens om ;)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bensimpel schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:42:
[...]

Als het alarm nog live is en je wilt de deur uit terwijl de kinderen nog lopen te slapen. Het alarm blijft nog actief.

Als je terug komt via de nest guard zeggen dat jij weer terug bent. Je hebt hier 10 seconden voor.

Of mischien ga je eerder naar werk en wil je het alarm niet uitzetten, stilletjes naar buiten gaan dus.

Je kunt ook gewoon via de app het alarm uitzetten als je de deur uitgaat en weer aan zodra je daadwerkelijk buiten bent.

Je kunt trouwens schemas aanmaken voor de app en key fobs, om bijvoorbeeld de honden uitlater tussen bepaalde tijden toegang te geven. Coole feature 8)
Dus de sensor registreert beweging van de sensor zelf, maar niet van beweging in de ruimte? Dat verklaart al een stuk meer.

#team_UTC+1

Bensimpel

Positieve meneer

Ethirty schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:49:
[...]

Dus de sensor registreert beweging van de sensor zelf, maar niet van beweging in de ruimte? Dat verklaart al een stuk meer.
Er zit pathlight in, dus hij kan wel de omgeving van de ruimte zien. Ook beweging van gordijnen kunnen gezien worden. Alhoewel deze sensor (omgevings detectie) kan ook worden uitgezet. Mochten gordijnen voor false positives geven. Maar dan werkt pathlight niet. Niet 100 zeker.

Zelfs als iemand een ruit inslaat moet het alarm afgaan.

Members only: tag
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

😆 - Denk ook eens om ;)

Bensimpel

Positieve meneer

Oeps

[ Voor 98% gewijzigd door Bensimpel op 27-09-2017 22:06 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 22:50
Zit te denken om een v3 inclusief Vaillant vr33 module te laten installeren op mijn Vaillant ecotec plus ketel. Ik vraag me af of ik ergens in de ketel of op de thermostaat terug kan vinden of hij correct aan het moduleren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Hi,

ik heb enige tijd geleden een andere WiFi setup gekozen, hardwarematig maar ook ander SSID en wachtwoord. Nooit bij stilgestaan dat ik de Nest Protects ook nog moest toevoegen, tot vandaag.

Echter, ik vraag me af of het wel goed gaat:

Ik heb beide Nest Protects gereset dmv de knop langere tijd ingedrukt te houden. Alle persoonlijke instellingen werden gewist.
Vervolgens met de iPhone App de eerste toegevoegd. WiFi gekozen en wachtwoord ingevoerd. Prima. Daarna meteen de 2e toegevoegd. Hierna de maandelijkse check uitgezet omdat ik dat zelf wel wil doen en niet op een gezette tijd toch verrast wil worden.

Als ik de App open en zelf een test wil doen, dan krijg ik de 2 Nest Protects te zien, maar bovenin blijft de blauwe rand draaien, alsof hij ze niet kan vinden (of ik begrijp het verkeerd). Ik kan echter nergens op drukken om mbv de App de test te starten.

Als ik op beide Nests de knop ingedrukt houd en hij het netwerk gaat testen, krijg ik een groende LED te zien en dat duidt er dan op dat het netwerk wel goed is. In mijn router zie ik echter niet de IP adressen voorbij komen (je zou toch verwachten dat er 2 IP adressen zijn uitgedeeld voor beide apparaten?).

Hoe test ik mbv de App deze apparaten? Klopt het dat ik in mijn router de 2 IP adressen niet voorbij zie komen?

Ohja, normaal zou je de melding moeten zien dat Alles in orde is. Die zie ik dus niet, hij blijft ronddraaien (blauwe LED) en je ziet dus geen groene LED.

Edit:

Na een volledig nieuw account te hebben aangemaakt is het me gelukt. Overmorgen het mailadres weer even terugzetten, want het duurt 48 uur voordat je oude account echt verwijderd is.

[ Voor 11% gewijzigd door M.v.Veelen op 07-10-2017 15:29 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:30
Ben bezig een Nest te installeren, maar zie dat het schakeldraad wat ik had gehaald om de heatlink door te lussen naar de cv wat dunner is dan de originele draad die naar beneden naar de woonkamer gaat. Luistert die dikte heel nauw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

jip_86 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:02:
Ben bezig een Nest te installeren, maar zie dat het schakeldraad wat ik had gehaald om de heatlink door te lussen naar de cv wat dunner is dan de originele draad die naar beneden naar de woonkamer gaat. Luistert die dikte heel nauw ?
Volgens mij niet. Is maar laagspanning (12V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik heb net iets raars gehad met mijn Nest, wellicht dat iemand dit herkent? De Nest (gen 3) hangt er nu ruim een week, in de tussentijd geen problemen gehad en al een paar keer even de CV aan gehad.
Daarnet ging opeens de CV aan, begon op vol vermogen te stoken (watertemperatuur 70 graden), terwijl de nest op ‘eco mode’ stond. De nest gaf storing H73 ‘er is contact met de hestlink, maar er is geen opentherm gedetecteerd’. De stekker uit de ketel en heatlink getrokken en daarna was het weer ‘normaal’.
Kent iemand dit? Ik vind het geen fijn idee dat bij een storing de ketel op hol slaat, ik zou verwachten dat er een failsafe optie in een thermostaat zit. Kom ik straks een keer thuis in een huis waar het 50 graden is?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
Devil schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:42:
Ik heb net iets raars gehad met mijn Nest, wellicht dat iemand dit herkent? De Nest (gen 3) hangt er nu ruim een week, in de tussentijd geen problemen gehad en al een paar keer even de CV aan gehad.
Daarnet ging opeens de CV aan, begon op vol vermogen te stoken (watertemperatuur 70 graden), terwijl de nest op ‘eco mode’ stond. De nest gaf storing H73 ‘er is contact met de hestlink, maar er is geen opentherm gedetecteerd’. De stekker uit de ketel en heatlink getrokken en daarna was het weer ‘normaal’.
Kent iemand dit? Ik vind het geen fijn idee dat bij een storing de ketel op hol slaat, ik zou verwachten dat er een failsafe optie in een thermostaat zit. Kom ik straks een keer thuis in een huis waar het 50 graden is?
Waarom denk je dat hij door zou blijven stoken? Je hebt zit zoals ik lees vrij snel zelf afgebroken door de stekker er uit te trekken.

https://nest.com/nl/suppo...mostat-s-error-codes-mean

[ Voor 5% gewijzigd door Michiel193 op 09-10-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Mayet193 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:17:
[...]

Waarom denk je dat hij door zou blijven stoken? Je hebt zit zoals ik lees vrij snel zelf afgebroken door de stekker er uit te trekken.

https://nest.com/nl/suppo...mostat-s-error-codes-mean
Die pagina had ik inderdaad gevonden, het zal je niet verbazen dat de stroomvoorziening van de ketel ok was toen hij op vol vermogen stond te stoken... En aangezien hij de hele week goed gefunctioneerd heeft em nu ook weer verwacht ik ook niet dat hij in eerste instantie verkeerd is aangesloten.

Ik denk dat hij door zou blijven stoken omdat m’n thermostaat in ‘eco’ stand stond en m’n radiatoren 70 graden waren. De temperatuur in huis was opgelopen van 18 graden naar 22 graden en de ketel stond nog vol te stoken. Ik had niet het idee dat de Nest de situatie expres aan het veroorzaken was en H73 is een ‘harde’ fout die zichzelf niet reset.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:19
Ik heb de nest v3 een paar maanden hangen en het stookseizoen staat inmiddels voor de deur.
Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik hem wil gebruiken, en dat is ook omdat ik een overzicht mis over hoe ik hem kan gebruiken.
Volledig automatisch zie ik niet veel heil in vanwege de onregelmatige aanwezigheid in huis. Als programmeerbare klokthermostaat gebruiken kan ook begrijp ik, en dan bij onverwachte aanwezigheid handmatig een slinger omhoog geven.
Maar bestaat er ook een tussenvorm, waarbij de nest z'n klokprogramma braaf afwerkt maar bij aanwezigheid van mensen in huis niet terugschakelt naar nachtverlaging/eco-stand?

De handleiding van Nest zelf zet uiteraard bijna helemaal in op automatisch gebruik, ik mis een beetje een overzicht van de mogelijkheden van programmeren en de keuzes en die je daarbij moet maken.

Edit: heb net weer eens naar het schema gekeken maar ik begrijp geen bal van de lay-out. Je kunt alleen maar tijdstippen kiezen en geen blokken maken? Hoe stel ik dan in dat ik b.v. van 7 tot 12 uur een bepaalde temperatuur wil hebben, moet ik dat hele blok dan vol met bolletjes/punten zetten?

verder lees ik dat je bij een manueel schema ook de home/away fuctie kunt gebruiken die weet of er iemand thuis is. Maar betekent dat dan dat de verwarming uitgaat wanneer er niemand is, ondanks het schema, of dat de verwarming aangaat wanneer iemand thuis is, ondanks het schema? Of allebei?

[ Voor 26% gewijzigd door ASW1 op 10-10-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
Nou, ondanks alle beweringen op website, de bezweringen van mijn installateur en wat dies meer zij, werkt mijn Nest niet met de gloednieuwe Nefit Trendline HRC30. Uiteraard zit de EMS-OT converter ertussen, maar de Nest zegt vrolijk Error H73 en de ketel reageert niet.

Dus staat de Nest nu op aan/uit en wordt mijn mooie modulerende ketel met modulerende pomp geschakeld met een fancy uitziende flipschakelaar.

De support van Nefit beweert ijskoud dat het niet anders kan. Daar ga je met je goeie gedrag. Als iemand nog goede tips heeft, houd ik me aanbevolen. Anders kan het wel eens zijn dat ik binnenkort een Nest v3 in de aanbieding heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ASW1 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:59:
Ik heb de nest v3 een paar maanden hangen en het stookseizoen staat inmiddels voor de deur.
Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik hem wil gebruiken, en dat is ook omdat ik een overzicht mis over hoe ik hem kan gebruiken.
Volledig automatisch zie ik niet veel heil in vanwege de onregelmatige aanwezigheid in huis. Als programmeerbare klokthermostaat gebruiken kan ook begrijp ik, en dan bij onverwachte aanwezigheid handmatig een slinger omhoog geven.
Maar bestaat er ook een tussenvorm, waarbij de nest z'n klokprogramma braaf afwerkt maar bij aanwezigheid van mensen in huis niet terugschakelt naar nachtverlaging/eco-stand?

De handleiding van Nest zelf zet uiteraard bijna helemaal in op automatisch gebruik, ik mis een beetje een overzicht van de mogelijkheden van programmeren en de keuzes en die je daarbij moet maken.
Mijn advies: gebruik automatisch. Het is even wennen, maar als je het helemaal begrijpt is het de meest logische keuze. Het idee is juist dat je niet te veel zelf gaat programmeren. En bij onregelmatige aanwezigheid is de auto-away functie juist ideaal.
Edit: heb net weer eens naar het schema gekeken maar ik begrijp geen bal van de lay-out. Je kunt alleen maar tijdstippen kiezen en geen blokken maken? Hoe stel ik dan in dat ik b.v. van 7 tot 12 uur een bepaalde temperatuur wil hebben, moet ik dat hele blok dan vol met bolletjes/punten zetten?
Nee, het is een verandering van setpoint wat je in stelt. Dus als jij om 7 uur 20 in stelt blijft hij 20 tot je een andere waarde tegen komt, bijvoorbeeld het bolletje van 12 (of tot de away of eco in geschakeld wordt).
verder lees ik dat je bij een manueel schema ook de home/away fuctie kunt gebruiken die weet of er iemand thuis is. Maar betekent dat dan dat de verwarming uitgaat wanneer er niemand is, ondanks het schema, of dat de verwarming aangaat wanneer iemand thuis is, ondanks het schema? Of allebei?
Allereerst bestaat een manueel schema niet echt. Het enige verschil is dat je alle bolletjes met de hand gaat invullen in plaats van dat hij dat voor je doet aan de hand van wat je met de draaischijf in stelt. Uiteindelijk is beide net zo manueel, alleen anders ingevoerd.

Als dat schema eenmaal staat geldt dat als het schema voor de gewenste setpoints, bij aanwezigheid. Je moet het ook niet als meer zien dan dat. Het is alleen maar een schema van de gewenste temperaturen op een bepaald moment.

Los van het schema kan je kiezen om de auto-away functie te gebruiken. Als de status op 'afwezig' staat dan wordt de temperatuur gehanteerd die voor de eco stand is ingesteld. Dit heeft verder geen invloed op het schema, maar overruled het schema in feite tijdelijk als de thermostaat denkt dat niemand aanwezig is. Of je de away nu met de hand of automatisch schakelt maakt verder niet uit. Detecteert de thermostaat dat je thuis komt, of zet je Away handmatig uit, dan zal hij weer het schema gaan volgen zoals dat gewoon al stond. Dus als je tussen jouw genoemde 7-12 om 10 uur thuis komt zal hij vanaf dat moment gaan verwarmen volgens het bolletje van 7 uur.

Daarnaast heb je nog de eco-stand. Die is bedoeld om aan te geven dat hij tijdelijk gewoon niet moet verwarmen, bij mij is dat dan minimaal 10 graden. Het voordeel van de eco stand is dat hij daar niet vanzelf af springt. Ga je dus bijvoorbeeld in de tuin werken en staat de deur open, dan kan je de eco stand gebruiken om hem tijdelijk laag te zetten zonder dat je het schema beïnvloed. Of bijvoorbeeld tijdens de vakantie als je weg bent.
Zou je in plaats van de eco stand de thermostaat op afwezig zetten dan ziet hij dat je wel gewoon thuis bent en schakelt hij weer terug naar verwarmen (mits auto-away aan staat). Dat zou in mijn geval betekenen dat als iemand de plantjes komt water geven en de post weg leggen mijn thermostaat beweging ziet en weer van away af gaat. Dus daarom de eco-stand.

Hopelijk helpt dit iets. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Sinds januari 2015 gebruik ik de spreadsheet van SamFox met mijn Nest versie 2
Altijd goed gewerkt en handig om zo de standen een beetje te kunnen vergelijken,

Echter werkt deze spreadsheet niet meer sinds 5 Oktober ( op die dag werd de nieuwe Nest versie 3 thermostaat bij mij geïnstalleerd )
Is de spreadsheet soms niet te gebruiken met een Nest 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:19
Dank je, dit helpt me heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
lowo schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:25:
Sinds januari 2015 gebruik ik de spreadsheet van SamFox met mijn Nest versie 2
Altijd goed gewerkt en handig om zo de standen een beetje te kunnen vergelijken,

Echter werkt deze spreadsheet niet meer sinds 5 Oktober ( op die dag werd de nieuwe Nest versie 3 thermostaat bij mij geïnstalleerd )
Is de spreadsheet soms niet te gebruiken met een Nest 3?
De Spreadsheet zou gewoon moeten werken met een Nest 3. Heb je toevallig 2FA aangezet? Dat zorgt er namelijk wel voor dat de spreadsheet niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
daniel3 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:40:
[...]

De Spreadsheet zou gewoon moeten werken met een Nest 3. Heb je toevallig 2FA aangezet? Dat zorgt er namelijk wel voor dat de spreadsheet niet meer werkt.
Dankjewel voor je reply.
De spreadsheet heeft altijd gewerkt maar is gestopt met werken sinds ik de nieuwe thermostaat heb ( Nest 3 )
Ik heb niks veranderd in de spreadsheet ( dus ook niks aan of uit gezet ).
Heb wel gelezen over "2FA" maar weet echter niet wat dit inhoud en hoe ik dat aan of juist uit moet zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

lowo schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:52:
[...]

Dankjewel voor je reply.
De spreadsheet heeft altijd gewerkt maar is gestopt met werken sinds ik de nieuwe thermostaat heb ( Nest 3 )
Ik heb niks veranderd in de spreadsheet ( dus ook niks aan of uit gezet ).
Heb wel gelezen over "2FA" maar weet echter niet wat dit inhoud en hoe ik dat aan of juist uit moet zetten :?
https://www.neowin.net/ne...two-factor-authentication

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzm
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-03-2024

Bzm

Gisteren nieuwe firmware gekregen: 5.6.5-1
Kan er niets over vinden, iemand info hierover wat de veranderingen zijn?

Boyzonderman houd van stekkers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
Dankjewel! Heeft deze ouwe 60+er weer wat geleerd.

2FA heb ik niet aan staan; enige verandering is een wisseling van thermostaat.
De spreadsheet zou dus moeten werken maar doet het niet meer sinds de wisseling van Nest2 naar Nest3 thermostaat.
Ik zal nog ff verder speuren of ik het weer werkende krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
Ik ben op zoek naar het antwoord op de volgende vraag. De Nest Heatlink heeft Opentherm klemmen OT1 en OT2 deze moeten verbonden worden met de Vaillant VR33.

Maakt het dan nog uit welke op klemmen OT1 en OT2 moeten komen? De VR33 heeft klemmen met aanduiding OT en T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-09 08:50
Bzm schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:22:
Gisteren nieuwe firmware gekregen: 5.6.5-1
Kan er niets over vinden, iemand info hierover wat de veranderingen zijn?
Is dat een Amerikaanse? Hier nog steeds op 5.6.1-4...
lowo schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:11:
[...]
2FA heb ik niet aan staan; enige verandering is een wisseling van thermostaat.
De spreadsheet zou dus moeten werken maar doet het niet meer sinds de wisseling van Nest2 naar Nest3 thermostaat.
Ik zal nog ff verder speuren of ik het weer werkende krijg.
Ik ken het spreadsheet niet, maar moest je daar eerst voor authenticeren? Zo ja dan zul je nu opnieuw moeten authenticeren, want door een wisseling vervalt de oude authenticatiecode.
Mayet193 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:51:
Maakt het dan nog uit welke op klemmen OT1 en OT2 moeten komen? De VR33 heeft klemmen met aanduiding OT en T?
Heb zelf een Intergas, maar ongeacht het merk: OpenTherm heeft geen polariteit, m.a.w. de volgorde van de bekabeling maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzm
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-03-2024

Bzm

roderickvd schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:04:

Is dat een Amerikaanse? Hier nog steeds op 5.6.1-4...
[quote]

Gewoon bij de Media Markt om de hoek aangeschaft, kleine 2 jaar terug.

Versie Nest

[ Voor 18% gewijzigd door Bzm op 23-10-2017 20:41 ]

Boyzonderman houd van stekkers!

Pagina: 1 ... 41 ... 72 Laatste