Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wel raar dat je WiFi issues geeft op het Weave protocol, wat helemaal niet via WiFi gaat? O.o

Zouden ze dezelfde frequentieband gebruiken o.i.d.? Wellicht je WiFi eens op een compleet ander channel zetten, zodat Weave er minder last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Osiris schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:07:
Wel raar dat je WiFi issues geeft op het Weave protocol, wat helemaal niet via WiFi gaat? O.o

Zouden ze dezelfde frequentieband gebruiken o.i.d.? Wellicht je WiFi eens op een compleet ander channel zetten, zodat Weave er minder last van heeft?
Welk kanaal denk je dat het beste is om te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ndjong schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:40:
[...]

Welk kanaal denk je dat het beste is om te gebruiken?
Sowieso is 't het beste om kanaal 1, 6 of 11 te gebruiken (ivm overlappende frequenties anders, je kunt beter meerdere AP's op één en hetzelfde kanaal hebben, dan een kanaal kiezen die in de vuile "ether" van het kanaal ernaast zit, waardoor de keus automatisch gezien de bandbreedte op kanalen 1, 6 en 11 uitkomen), dus als je nu op 1 zit, zou ik 11 proberen en als je op 11 zit, 1 proberen. Als je 6 gebruikt, mag je kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hoe bevalt de nest ondertussen met de Remeha ketels (Avanta)? Ik las in oudere delen van het topic nogal wat klachten maar is hij ondertussen al goed bruikbaar? Mijn iSense doet het nu prima, alleen mis ik integratie opties en het gadget gehalte. :P

Hoe gaat de nest om met dingen die je overruled hebt via de app of API?
Stel dat je Away aan hebt gezet, gaat dat dan vanzelf weer uit of wacht hij tot je dat zelf overgaan maakt?
En het setpoint? Blijft dat dan of verandert dat er bij het volgende setpoint in je schema?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 16:15
Wij gebruiken een Nest V2 met een Avanta in ons zomerhuis. Uiteraard hebben we niet de Opentherm mogelijkheden met deze thermostaat. In zo'n relatief klein huis heeft dat ook niet veel effect. Hij doet verder precies wat we willen. Tevoren de verwarming aandoen als we er naar toe gaan en controleren of huurders de thermostaat wel weer omlaag hebben gedraaid :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 21:26
Hier een Nest icm een Quinta. Werkt top, geen problemen, geen storingen (meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou ik ben over de streep, hij hangt. :P
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:33:
Ik heb een Domotica systeem wat tijdens de vakantie de Nest in ECO mode zet. Maar daar schoot ie steeds uit, ik vermoed door het feit dat er nog mensen in de kamer rondliepen. Uiteindelijk maar even de auto away uitgezet wat het oploste.

Hum.,.. Mijn Domoticz wil de Nest niet op "off" zetten zo te zien. Lastig...
Maar je kunt hem toch überhaupt niet op eco zetten met Domoticz? Alleen op afwezig wat dan weer de eco stand triggert.

Da's een beetje waar ik tegenaan loop. Ik had gehoopt dat ik met Domoticz de nest tijdelijk op lage temperatuur kon zetten als bijvoorbeeld iemand de tuindeur open zou laten. Maar zoals ik het nu begrijp zijn er drie opties.

Met de hand op eco, dan blijft dat tot ik wat anders zeg. Alleen kan dat dus niet met Domoticz.
Op afwezig via de API. Maar zodra ik dan met m'n kop bij de thermostaat kom of mijn telefoon is thuis heeft hij door dat ik lieg en zet hij hem weer op thuis.
Of gewoon het setpoint verlagen, met het risico dat hij het schema daarop gaat aanpassen.

Beetje jammer weer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:11:
Nou ik ben over de streep, hij hangt. :P

[...]

Maar je kunt hem toch überhaupt niet op eco zetten met Domoticz? Alleen op afwezig wat dan weer de eco stand triggert.

Da's een beetje waar ik tegenaan loop. Ik had gehoopt dat ik met Domoticz de nest tijdelijk op lage temperatuur kon zetten als bijvoorbeeld iemand de tuindeur open zou laten. Maar zoals ik het nu begrijp zijn er drie opties.

Met de hand op eco, dan blijft dat tot ik wat anders zeg. Alleen kan dat dus niet met Domoticz.
Op afwezig via de API. Maar zodra ik dan met m'n kop bij de thermostaat kom of mijn telefoon is thuis heeft hij door dat ik lieg en zet hij hem weer op thuis.
Of gewoon het setpoint verlagen, met het risico dat hij het schema daarop gaat aanpassen.

Beetje jammer weer.
Ik dacht dat Eco en Afwezig hetzelfde waren? Maar ik kan mis zitten.

Of je met de hand of via de api de boel op eco/afwezig zet maakt geen verschil denk ik. Het feit dat je er langsloopt is een beetje lastig.

Ik heb auto schema uit staan, in mijn geval zou ik dus kunnen instellen dat de thermostaat naar 18 graden gaat in Domoticz en dan met een timer op een uur naar eco/afwezig. Ik zet de vakantiestand op Domoticz pas aan bij weggaan, dus dat moet wel lukken.

Maar misschien ligt het hele probleem wel in de api, dat is wel een goede om nog uit te zoeken. Net als de eco/afwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:49:
Ik dacht dat Eco en Afwezig hetzelfde waren? Maar ik kan mis zitten.

Of je met de hand of via de api de boel op eco/afwezig zet maakt geen verschil denk ik. Het feit dat je er langsloopt is een beetje lastig.
Nope. Eco is een temperatuurstand, afwezig een status.

Qua temperatuur kan je kiezen voor verwarmen, eco of uit. De eerste werkt volgens het schema, de tweede volgens een vaste temperatuur en de laatste alleen op vorstbeveiliging.
Je kunt deze standen handmatig kiezen en dan blijft dat zo tot je het zelf aan past.

Qua status heb je thuis en afwezig. In het geval van thuis verwarmt hij volgens schema (tenzij jij hem op eco of uit hebt gezet), in dat geval zorgt de status afwezig ervoor dat hij op de temperatuurstand eco gaat.

Een status is echter niet zo vast als de temperatuurstand dus dat past hij aan als hij het er niet mee eens is. Zet je heen op afwezig dan heeft dat een vijf minuten cooldown, ben je dan nog steeds thuis dan zet hij hem gewoon weer op thuis.

Dus als je wilt dat hij echt op eco blijft staan dan moet je hem echt zelf op eco zetten, niet op afwezig. En dat kan dus niet via Domoticz. :P
Ik heb auto schema uit staan, in mijn geval zou ik dus kunnen instellen dat de thermostaat naar 18 graden gaat in Domoticz en dan met een timer op een uur naar eco/afwezig. Ik zet de vakantiestand op Domoticz pas aan bij weggaan, dus dat moet wel lukken.
Automatisch afwezig uitzetten is inderdaad een optie waaraan ik gedacht heb, maar dat is wel ietwat zonde van de intelligentie van zo'n apparaat.
Maar misschien ligt het hele probleem wel in de api, dat is wel een goede om nog uit te zoeken. Net als de eco/afwezig.
Nee de API werkt zoals verwacht, alleen mag hij wel uitgebreider.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:11
Gonadan schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:32:
[...]

Nope. Eco is een temperatuurstand, afwezig een status.

(...)

Dus als je wilt dat hij echt op eco blijft staan dan moet je hem echt zelf op eco zetten, niet op afwezig. En dat kan dus niet via Domoticz. :P
Inderdaad vervelend, maar het is in ieder geval via de API van Nest mogelijk om van stand te wisselen (naar Verwarmen, of naar Eco, of uit). :)

Ik zelf heb een Homey als Domotica controller en de Nest App heeft deze ondersteuning nog niet. Ik ben momenteel bezig met het afronden van deze feature zodat ik z.s.a.m. een Github Pull-Request kan doen zodat deze feature-request er wel in komt.

(ik heb het dus zelf wel werkend op dit moment, en hopelijk binnenkort iedereen met een Homey + Nest :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ofwel, we moeten ons wenden tot de Domoticz ontwikkelaars zodat ze deze juiste API call inbouwen ;)

Sowieso viel mij wel al op dat 1 van de devices die aangemaakt wordt binnen Domoticz niet goed werkt, ben even de naam kwijt en ben niet thuis dus kan het ook even niet checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Corvo als het via de API mogelijk is dan ga ik zelf wel wat knutselen. Wachten tot de community van Domoticz het voor mij gedaan heeft valt vaak tegen. Mocht het een beetje knap lukken kan ik het altijd nog weer delen.

@Coritchando ik ben een beetje bang dat de Nest voor de meeste domoticaknutselaars te veel zelf doet. Het valt mij op dat de meesten toch wel kiezen voor andere thermostaten. Ben dan ook bang dat het nog wel even duurt voordat zo'n aanpassing komt. Ik kan er namelijk ook helemaal geen informatie of plannen over terug vinden, maar misschien zoek ik wel slecht. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:11:
@Coritchando ik ben een beetje bang dat de Nest voor de meeste domoticaknutselaars te veel zelf doet. Het valt mij op dat de meesten toch wel kiezen voor andere thermostaten. Ben dan ook bang dat het nog wel even duurt voordat zo'n aanpassing komt. Ik kan er namelijk ook helemaal geen informatie of plannen over terug vinden, maar misschien zoek ik wel slecht. :P
Ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen met zoeken :D

Het meest zinnige wat ik nu als oplossing kan bedenken is een PHP script (of willekeurig welke taal) bouwen welke vanuit Domoticz aangeroepen wordt en vervolgens met de Nest API praat en de thermostaat in ECO mode schakelt. Volgens mij is dat het meest eenvoudig om te maken. Ik zou namelijk niet weten hoe ik dit in de Domoticz/Nest code zou moeten oplossen.

In principe moeten we daar de code van @Corvo voor kunnen gebruiken, die weet hoe die API aan te roepen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:14:
Ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen met zoeken :D

Het meest zinnige wat ik nu als oplossing kan bedenken is een PHP script (of willekeurig welke taal) bouwen welke vanuit Domoticz aangeroepen wordt en vervolgens met de Nest API praat en de thermostaat in ECO mode schakelt. Volgens mij is dat het meest eenvoudig om te maken. Ik zou namelijk niet weten hoe ik dit in de Domoticz/Nest code zou moeten oplossen.

In principe moeten we daar de code van @Corvo voor kunnen gebruiken, die weet hoe die API aan te roepen is ;)
LUA, bash of PHP inderdaad, het is gewoon REST dus prima te doen. Meestal is uitvogelen van authenticatie de grootste uitdaging.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Coritchando famous last words dus weer. :(

Ik heb de API werkend via Perl en het lukt om gegevens uit te lezen. Ook heb ik gevonden hoe je in theorie de hvac_mode moet kunnen instellen maar het is mij vooralsnog niet gelukt om überhaupt iets in te stellen. Overal krijg ik een 'invalid content sent'. Waarschijnlijk doe ik nog iets stoms fout maar ik ben nu niet zo scherp meer. :P

@Corvo ben jij daar ooit ook tegenaan gelopen?

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 18-04-2017 22:56 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
@Gonadan Gezien ik alleen maar een bestaande app moest uitbreiden qua functionaliteit, ben ik daar niet tegenaan gelopen. Logisch ook, de werkende basis is er immers al. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:55:
@Coritchando famous last words dus weer. :(

Ik heb de API werkend via Perl en het lukt om gegevens uit te lezen. Ook heb ik gevonden hoe je in theorie de hvac_mode moet kunnen instellen maar het is mij vooralsnog niet gelukt om überhaupt iets in te stellen. Overal krijg ik een 'invalid content sent'. Waarschijnlijk doe ik nog iets stoms fout maar ik ben nu niet zo scherp meer. :P

@Corvo ben jij daar ooit ook tegenaan gelopen?
Ik hoor wel als ik kan testen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Via Cylon.js is het relatief kinderspel! Ik heb hiermee een Nest-MQTT bridge geschreven die o.a. ook de temperaturen kan aanpassen, werkt via de Firebase API van ze en is daarmee zo goed als instant (websockets). Sowieso is perl een beetje meh :P

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Coritchando & @Corvo
Ondertussen heb ik het werkend, het was inderdaad iets stoms. Blijkbaar maakt het uit in welke volgorde je parameters aan CURL mee geeft. :')

Kan nu gewoon de eco stand inschakelen en feitelijk alles instellen waar je schrijfrechten op hebt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:24:
@Coritchando & @Corvo
Ondertussen heb ik het werkend, het was inderdaad iets stoms. Blijkbaar maakt het uit in welke volgorde je parameters aan CURL mee geeft. :')

Kan nu gewoon de eco stand inschakelen en feitelijk alles instellen waar je schrijfrechten op hebt.
Klinkt goed! _/-\o_

Nu is de vraag, gaan we dit via de Events als script aanroepen of ben jij nog slimmer dan verwacht en krijg je het in de Domoticz core geduwd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Iemand ervaring met 2 Nest thermostaten in huis? Ik heb vorige week de sleutel gekregen van mijn nieuwbouwwoning en die worden standaard opgeleverd met 2 thermostaten. Boven en beneden, ivm de vloerverwarming.

Raadzaam om dan ook 2 Nest's aan te schaffen? Of juist 1? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:15:
Klinkt goed! _/-\o_

Nu is de vraag, gaan we dit via de Events als script aanroepen of ben jij nog slimmer dan verwacht en krijg je het in de Domoticz core geduwd? ;)
Nou ik vermoed voorlopig het eerste. :P

Uiteraard kon ik het niet laten om in de source van Domoticz te duiken en heb overwogen mijn GitHub account weer eens af te stoffen. Echter komt er dan veel meer bij kijken dan ik gezien mijn aankomende vakantie voor elkaar kan krijgen:
• nieuwe devices aan de hardware toevoegen om hvac_mode te kunnen schakelen.
• zorgen dat de devices ook goed uitgelezen worden zodat de correcte status weergegeven wordt.
• ondersteuning voor verschillende statussen voor het device (is al lastig in Domoticz): heat, cool, heat-cool, eco, off
• de juiste modi ondersteunen afhankelijk van de gebruikte verwarmingsapparatuur.
• branch trekken, juiste issues administreren, hopen dat ze hem willen pullen.
• etc.

Nu heb ik een simpel Perl scriptje wat native op de Pi kan draaien waar ik Domoticz draai. Voor een beetje beïnvloeden van stand als de tuindeur open staat is dat mooi zat. Verder wil ik namelijk dat de Nest gewoon zjin ding doet, anders had ik geen slimme thermostaat hoeven kopen. :P

Ik zal het binnenkort even in een blogje fietsen hoe ik het voor elkaar heb gekregen. Misschien leuk voor anderen die ook met low-level meuk genoegen nemen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Even een korte vraag. Ik heb niet veel eisen, maar wat ik wil moet wel perfect werken.

ik ga zo een nest v3 halen.

Ik wil werken zonder schema, maar wel met de auto away functie. Wanneer ik mijn verwarming heb aangezet en ik ga weg. Gaat deze dan automatisch uit?

Wanneer ik naar bed ga en de nest merkt dus dat ik niet meer in de woonkamer ben. Stopt hij dan na een tijdje netjes met stoken? Of omdat mijn telefoon nog in de buurt is stookt hij lekker door?

Eigenlijk wil ik dus maar twee dingen:
- automatisch uit als ik het vergeet.
- aanzetten/uitzetten op afstand via de app.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tuurlijk gaat ie automatisch uit als je weg gaat, dat is het hele idee van "Auto Away" :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

DennusB schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:43:
Tuurlijk gaat ie automatisch uit als je weg gaat, dat is het hele idee van "Auto Away" :)
Ok, duidelijk... maar wij hebben een kat. de protect hangt in de gang en blijft op home staan als ik zijn sensoren gebruik. Als ik geofencing gebruikt werkt prima.
De sensoren kan ik dus niet gebruiken alleen de geofencing.

Dus lijkt mij wanneer ik naar bed ga dat hij toch aan blijft staan :/

Kan ik dat ondervangen door een handmatig schema in te stellen zodat hij op weekdagen na 11 uur niet meer stookt en in het weekend bijvoorbeeld na 01 uur?
En dan alleen als ik hem heb aangezet?

Of kun je geen schema maken voor alleen uitgaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
cky schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:52:
[...]

Ok, duidelijk... maar wij hebben een kat. de protect hangt in de gang en blijft op home staan als ik zijn sensoren gebruik. Als ik geofencing gebruikt werkt prima.

Kan ik dat ondervangen door een handmatig schema in te stellen zodat hij op weekdagen na 11 uur niet meer stookt en in het weekend bijvoorbeeld na 01 uur?

Ik heb ook een schema die hem elke dag s'ochtends om 08:00 op 19 graden zet (maar dat werkt dus alleen als ik thuis ben, ideaal) en na 22:00 op 16 graden zet.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cky schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:52:
[...]

Zo heb ik hem ook ingesteld, wij weten nooit wanneer we precies thuis zijn, maar wel dat die om 22 uur terug naar eco-stand moet. Dus zo ingesteld via de app, dat die om 22 uur dat doet. Als we thuis komen zetten we hem zelf wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:42
Vandaag door mijn warmte installateur geprobeerd de nest te installeren, maar op een gegeven moment kreeg ik op de Nest zelf deze melding:

H72
Heat link
stroom naar deze thermostaat is uitgeschakeld:

Meer informatie: nest.com/h72

Maar voor de installatie van de Nest hoeft toch geen 220v getrokken te worden? Die kan toch zijn stroom krijgen van de 2 draadjes die al in de wand zitten?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
@Qosmic Inderdaad, de Nest wordt voorzien van stroom via de bestaande 2 thermostaat draden. (ik meen dat de Heat-link deze voorziet van 24v)

Dus in principe zou het moeten werken. Dus of bij de heatlink of bij de thermostaat klopt er iets niet, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:42
ja, dat lijkt mij ook. Zal dat nog eens nalopen.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST3FAN
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-06-2021
Hoi!

Ik ben van plan een Nest aan te schaffen om mijn oude thermostaat die in een kantoorruimte staat te vervangen. Omdat de Nest in de woonkamer geplaatst moet worden, heb ik een vraag over de aansluiting hiervan:

Is het mogelijk om de Nest aan de muur te maken ( met de bijgeleverde backplate) en deze vervolgens te voorzien van USB voeding (wellicht een haakse USB connector)? Ik ben van plan de muur te gebruiken waar de meterkast achter gelokaliseerd is, dus een gat in de muur boren, USB kabel door het gat en dan vervolgens de USB adapter op stopcontact aansluiten. Er is namelijk geen thermostaat draad aanwezig.

Zou dit kunnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Yup, de Nest komt zelfs met een USB kabel en adapter.

$%^$%#@*^$@ wat een graf ding is zo;n NEST.
Eens maar nooit meer zal ik een product van hun kopen, wat een gigantisch beroerd werkend bagger product.
Uit het niets de laatste paar weken: Constant WiFi zoek, blijven stoken terwijl de temperatuur allang is bereikt, niet willen reageren.

21C? geen probleem en blijven stoken!! op de foto is het 22,5C. Inmiddels is het alweer 23C
Morgen schroef ik dat ding van de muur en pleur ik hem weg. Ook @Verwijderd is brak, forum of telefonisch het maakt geen fck uit. Triest hoe slecht een product kan zijn. Van mij mag het bedrijf ompleuren en zal iedereen ook adviseren om iets anders te kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WdpKzAepmbVxba7mHwSgJ5qC/full.jpg

@cky
Had je dit topic al gezien? Nest krijgt geen connectie via VR33
Ik heb ook de Solide 18-22 en daar deed de nest 3 het tot nu toe prima op... tot op het moment van bovenstaande.

[ Voor 106% gewijzigd door Fietsbel op 27-04-2017 00:08 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Kan iemand iets voor me bevestigen?

Ik heb een valliant 18-22C. Deze heeft opentherm maar wel via een MCBA module. Ik probeer een Nest v3 aan te sluiten.

Op een ander forum lees ik dit:

De vhr solide met mcba heeft wel degelijk een "open therm" aansluiting. Dit is idd de aansluiting A en B op de kroonsteen. Hier kan gewoon een modulerende kamerthermostaat op. En moet actief gemaakt worden dmv D20.
ECHTER, de Nest ondersteund dit "verouderde" open therm signaal niet. Dus kan de Nest NIET op deze ketel alszijnde open therm. WEL als aan/uit thermostaat op klem 3-4.
(met dank aan screech)

ergens anders lees ik weer:

Ik heb ipv combi-ketel nu gekozen voor "andere ketel".
Daarbij kreeg ik apart de vraag hoe ik m'n cv en warm water wilde schakelen.
Beide heb ik op OpenTherm gezet, en ja hoor. Het werkt nu weer geweldig!
Ook kan ik nu het schema voor warm water instellen.
(met dank aan sprk_nl)

- Kan het zijn dat de Nest dit inmiddels wel ondersteund (MCBA opentherm)?
- Wanneer ik de Nest v3 als aan/uit aansluit mis ik dan een hoop functionaliteit?

[ Voor 17% gewijzigd door cky op 27-04-2017 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Fietsbel schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:18:

@cky
Ik heb ook de Solide 18-22 en daar deed de nest 3 het tot nu toe prima op... tot op het moment van bovenstaande.
Maar heb jij een Solide met MCBA of met VR33? Die van mij heeft namelijk niet de VR33 en heeft deze ook niet nodig voor Opentherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:20

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Yup, de Nest komt zelfs met een USB kabel en adapter.

Eens maar nooit meer zal ik een product van hun kopen, wat een gigantisch beroerd werkend bagger product.
Uit het niets de laatste paar weken: Constant WiFi zoek, blijven stoken terwijl de temperatuur allang is bereikt, niet willen reageren.

21C? geen probleem en blijven stoken!! op de foto is het 22,5C. Inmiddels is het alweer 23C
Morgen schroef ik dat ding van de muur en pleur ik hem weg. Ook @Verwijderd is brak, forum of telefonisch het maakt geen fck uit. Triest hoe slecht een product kan zijn. Van mij mag het bedrijf ompleuren en zal iedereen ook adviseren om iets anders te kopen.

[afbeelding]

@cky
Hoe lang heb je hem draaien?

Welke firmware staat er op?

Weet uit de periode dat hij geen opentherm deed, dat hij bij mij ook enorme overshoots had.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 21:32
[RNMC] Viper schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:33:
[...]

Hoe lang heb je hem draaien?

Welke firmware staat er op?

Weet uit de periode dat hij geen opentherm deed, dat hij bij mij ook enorme overshoots had.
Heb hem hier enkele maanden draaien, laatste update, maar regelmatig dat de nest dit ook overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Dat is inderdaad vreemd, heb er na maanden gebruik en laatste update geen last meer van gehad

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapcharlie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 09:24
voor diegene die aanschaf van een V3 overwegen , via deze webshop € 180 inclusief verzending :

http://www.ti-84shop.nl/webshop/product/151170

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
@Gonadan Ik heb wat in de source van Domoticz zitten klussen en heb er een switch gemaakt bij die schakelt tussen hard op eco mode (= verwarming uit) en het normale schema volgen.

Nu alleen nog even uitzoeken hoe ik dit het beste aangeboden krijg bij de mensen die over de inhoud van de git repo gaan, zodat dit de source in kan, heb niet echt ervaring met git.

Mocht dat er niet doorheen komen dan houd ik het lekker als lokale patch die ik toepas bij het compilen.

edit: pull request heeft inmiddels zijn weg in de master branch van Domoticz gevonden. Dus ik denk snel in een beta en ietslater in stable.

[ Voor 33% gewijzigd door spone op 01-05-2017 00:15 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

Mijn app geeft niet meer automatisch aan dat ik afwezig ben, de temeratuur blijft gewoon op 21 graden staan, hoe pas ik dit aan?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

racoon schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:10:
Mijn app geeft niet meer automatisch aan dat ik afwezig ben, de temeratuur blijft gewoon op 21 graden staan, hoe pas ik dit aan?
Als je de eco stand gebruikt, moet je de eco temperatuur instellen op wat max wilt hebben als je weg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spone schreef op zondag 30 april 2017 @ 02:32:
@Gonadan Ik heb wat in de source van Domoticz zitten klussen en heb er een switch gemaakt bij die schakelt tussen hard op eco mode (= verwarming uit) en het normale schema volgen.

Nu alleen nog even uitzoeken hoe ik dit het beste aangeboden krijg bij de mensen die over de inhoud van de git repo gaan, zodat dit de source in kan, heb niet echt ervaring met git.

Mocht dat er niet doorheen komen dan houd ik het lekker als lokale patch die ik toepas bij het compilen.

edit: pull request heeft inmiddels zijn weg in de master branch van Domoticz gevonden. Dus ik denk snel in een beta en ietslater in stable.
Topper!

Ik kan niet wachten op de release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-09 08:50
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:26:
Via Cylon.js is het relatief kinderspel! Ik heb hiermee een Nest-MQTT bridge geschreven die o.a. ook de temperaturen kan aanpassen, werkt via de Firebase API van ze en is daarmee zo goed als instant (websockets). Sowieso is perl een beetje meh :P
Kun je die delen? Ben benieuwd! Heb zelf wat gebouwd in Node.js om mijn WeMo Switch te schakelen op basis van Firebase events:
https://github.com/roderickvd/nest-ontdt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

roderickvd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:16:
[...]

Kun je die delen? Ben benieuwd! Heb zelf wat gebouwd in Node.js om mijn WeMo Switch te schakelen op basis van Firebase events:
https://github.com/roderickvd/nest-ontdt
Doodsimpel dus :) Code gelijk maar even op github gegooid: https://github.com/neographikal/nest-mqtt-bridge

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-09 08:50
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:49:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
#!/usr/bin/env node
process.umask(0);

//npm install cylon cylon-nest cylon-mqtt
//curl -L https://developer-api.nest.com/devices/thermostats\?auth\=%YOUR_ACCESS_TOKEN%
var Cylon = require('cylon');

Cylon.robot({
  connections: {
    nest: { adaptor: 'nest', accessToken: 'c.BLUB' },
    server: { adaptor: 'mqtt', host: 'mqtt://192.168.2.35:1883' }
  },

devices: {
    thermostat: { driver: 'nest-thermostat', connection:'nest',  deviceId: 'BLUB2-_JrKVwYwfz7' },
    nestmqtt: { driver: 'mqtt', connection:'server', topic: '/nest/set/thermostat/targetTemperatureC', adaptor: 'mqtt' },
  },

work: function(my) {
        my.thermostat.on('status', function(data) {
          my.server.publish('/nest/get/thermostat/ambientTemperatureC', String(data["ambient_temperature_c"]));
          my.server.publish('/nest/get/thermostat/humidity', String(data["humidity"]));
          my.server.publish('/nest/get/thermostat/hvacState', String(data["hvac_state"]));
          my.server.publish('/nest/get/thermostat/targetTemperatureC', String(data["target_temperature_c"]));
          my.server.publish('/nest/get/thermostat/hvacMode', String(data["hvac_mode"]));
    });

my.nestmqtt.on('message', function (data) {
       my.thermostat.targetTemperatureC(parseFloat(data));
    });

}
}).start();

Doodsimpel dus :)
Inderdaad, beautifully simple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

[RNMC] Viper schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:27:
[...]

Als je de eco stand gebruikt, moet je de eco temperatuur instellen op wat max wilt hebben als je weg bent.
Hij staat nu op 15,5 graden maar nog steedsa op thuis terwijl ik al bijna 1 uur weg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

racoon schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 07:47:
[...]

Hij staat nu op 15,5 graden maar nog steedsa op thuis terwijl ik al bijna 1 uur weg ben.
Dan gaat hij blijkbaar niet op afwezig modus, bij mij gaat hij binnen een halfuur op afwezig. Hoe lang heb je hem en leert hij van je gedrag? misschien even de leerfunctie resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

[RNMC] Viper schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:18:
[...]

Dan gaat hij blijkbaar niet op afwezig modus, bij mij gaat hij binnen een halfuur op afwezig. Hoe lang heb je hem en leert hij van je gedrag? misschien even de leerfunctie resetten?
Hij is 6 December gelaatst, hoe rest ik de leerfunctie?

Heb hem in de app op afwezig gezet en nu geeeft hij eco aan :)

[ Voor 8% gewijzigd door racoon op 02-05-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

ben niet thuis, kan het dus niet nakijken, maar moet ergens in de menus op je thermostaat zelf zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[RNMC] Viper schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:18:
[...]

Ook bij mij gaat de thermostaat na 3 uren nog niet automatisch op afwezig.
Uiteindelijk maar handmatig op Afwezig gezet. Volgt alsnog het reguliere programma ook al is er niemand thuis en staat de thermostaat op Eco in afwezig modus.
Tevens gaat de thermostaat niet van Afwezig af als er beweging gedetecteerd is. In de instellingen staat wel aan dat er bewegingen van de thermostaat en protects gebruikt moeten worden voor de aan/afwezig functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

[RNMC] Viper schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:30:
ben niet thuis, kan het dus niet nakijken, maar moet ergens in de menus op je thermostaat zelf zitten.
Gereset,vanavond ruim 1,5 uur weggeweest masr hij gaat niet vanzelf op afwezig de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Nest en geofencing werkt pas lekker met de app skylark. Ik had regelmatig dat hij na een paar uur nog steeds dacht dat ik thuis was. Een soort gelijk iets gebruikt Honeywell ook en dat werkt echt perfect. (Mijn andere thermostaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Vreemd, ging vanochtend 7:15 weg en even voor 8 ging away modus aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m0GTJCtoDh4mpxUfF8nfpBKd/medium.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door [RNMC] Viper op 03-05-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:36
En wat is daar vreemd aan? Er zit altijd iets van tijd tussen (30 min - 2 uur) voordat ie daadwerkelijk naar 'away' gaat. Mits je hem handmatig op Away zet, dan is het meteen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door tcviper op 02-05-2017 20:39 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ndjong schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:36:
[...]

Ook bij mij gaat de thermostaat na 3 uren nog niet automatisch op afwezig.
Uiteindelijk maar handmatig op Afwezig gezet. Volgt alsnog het reguliere programma ook al is er niemand thuis en staat de thermostaat op Eco in afwezig modus.
Tevens gaat de thermostaat niet van Afwezig af als er beweging gedetecteerd is. In de instellingen staat wel aan dat er bewegingen van de thermostaat en protects gebruikt moeten worden voor de aan/afwezig functie.
Top ding! 8)7 Het blijft mij verbazen dat iemand nog zo'n ding koopt. Lekker zuinig stoken zo.

Kom op mannen. Je koopt een belachelijk duur stukje elektronica en lees hier alleen maar problemen. Kwak dat ding eruit en koop een fatsoenlijke opentherm klokthermostaat. Als ik niet thuis ben per ongeluk stookt hij nooit hoger dan 19 graden (dus eigenlijk niet stoken of nauwelijks) en ben ik er wel handmatig naar 20 graden en op tijd weer uit. Ga ik eerder weg, gewoon handmatig de klok overrulen. Werkt altijd, nooit gezeik en overschoots. Heb hier een woonkamer van 60 m2, 4 gezinsleden, koken op gas en in bad gaan iedere dag en een verbruik van 900 m3 per jaar. Zuiniger kan niet.

Stop met die Nest en laat je niet langer voor de gek houden met een wan product van Google. Google is alleen goed om op internet te zoeken naar een goede thermostaat. ;) (En zelfs dat niet, want privacy is me alles)

Rest my case. (kon het niet laten 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

tcviper schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:39:
En wat is daar vreemd aan? Er zit altijd iets van tijd tussen (30 min - 2 uur) voordat ie daadwerkelijk naar 'away' gaat. Mits je hem handmatig op Away zet, dan is het meteen ;)
Bedoel vreemd dat hij bij andere niet goed werkt, hier wel, pakweg half uur altijd.
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:46:
[...]

Top ding! 8)7 Het blijft mij verbazen dat iemand nog zo'n ding koopt. Lekker zuinig stoken zo.

Kom op mannen. Je koopt een belachelijk duur stukje elektronica en lees hier alleen maar problemen. Kwak dat ding eruit en koop een fatsoenlijke opentherm klokthermostaat. Als ik niet thuis ben per ongeluk stookt hij nooit hoger dan 19 graden (dus eigenlijk niet stoken of nauwelijks) en ben ik er wel handmatig naar 20 graden en op tijd weer uit. Ga ik eerder weg, gewoon handmatig de klok overrulen. Werkt altijd, nooit gezeik en overschoots. Heb hier een woonkamer van 60 m2, 4 gezinsleden, koken op gas en in bad gaan iedere dag en een verbruik van 900 m3 per jaar. Zuiniger kan niet.

Stop met die Nest en laat je niet langer voor de gek houden met een wan product van Google. Google is alleen goed om op internet te zoeken naar een goede thermostaat. ;) (En zelfs dat niet, want privacy is me alles)

Rest my case. (kon het niet laten 8) )
Ben tevree met de nest3, enige wat ik nog mis is een fatsoenlijke rapportage, die nest nu geeft gaat natuurlijk nergens over qua vergelijking.

[ Voor 62% gewijzigd door [RNMC] Viper op 02-05-2017 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
tcviper schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:39:
Maar waarom de ene keer 30min en andere keer 2 uur, dat klopt toch ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Hij bedoelt daarmee bij dat het per huishouden kan verschillen, beetje afhankelijk hoe voorspelbaar je schema is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Zinvolle reactie. Als je wil flamebaiten lijkt me dit niet helemaal de plek :/ .

Wat betreft de inhoud: ik heb nu ongeveer een half jaar een Nest aan de muur hangen. Werkt prima, moduleert goed, en de genoemde houtje-touwtje oplossingen waar je het over hebt zie ik eigenlijk niet? Als je doelt op integratie met domotica-systemen, dat is altijd een beetje rommelen wanneer functionaliteit er niet standaard in zit en ontbrekende functionaliteit daarin kan je op verschillende manieren alsnog zelf regelen.

Problemen hebben sommige mensen wel, sommige mensen niet, en iedere variant ertussen. Overshoots heb ik geen last van, werkt ondertussen gewoon betrouwbaar en het apparaat levert mij geen hoofdpijn op, dus in tegenstelling tot jou (denk ik?) werkt het hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overshoots blijf ik ook houden, als hij op 21.5 ingesteld staat dan stookt ie meestal door naar 22. Maar ik heb wel een ouderwetse vloerverwarming met 1 ring, dus best lastig te voorspellen.

Ik lig er niet wakker van.

Voor de rest is de Domotica integratie vooral afhankelijk van de Domotica leverancier. Nu de Eco modus binnenkort in Domoticz gaat komen (als het allemaal goed loopt) ben ik van alle problemen af, dat is namelijk het enige probleem wat ik nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-10 16:23
spone schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:14:
[...]

Zinvolle reactie. Als je wil flamebaiten lijkt me dit niet helemaal de plek :/ .

Wat betreft de inhoud: ik heb nu ongeveer een half jaar een Nest aan de muur hangen. Werkt prima, moduleert goed, en de genoemde houtje-touwtje oplossingen waar je het over hebt zie ik eigenlijk niet? Als je doelt op integratie met domotica-systemen, dat is altijd een beetje rommelen wanneer functionaliteit er niet standaard in zit en ontbrekende functionaliteit daarin kan je op verschillende manieren alsnog zelf regelen.

Problemen hebben sommige mensen wel, sommige mensen niet, en iedere variant ertussen. Overshoots heb ik geen last van, werkt ondertussen gewoon betrouwbaar en het apparaat levert mij geen hoofdpijn op, dus in tegenstelling tot jou (denk ik?) werkt het hier prima.
Ik heb ook geen enkel probleem met het apparaat, maar dat is niet echt gespreksstof, dus daarom zie je hier ook meer mensen die problemen hebben dan mensen die zeggen 'goed apparaat'.

Bij mij loopt ie als een zonnetje. Ik heb de API (wat trouwens nog wel een dingetje is :+ ) ook gekoppeld aan mijn home dashboard zodat ik alles vanaf het apparaat kan uitlezen (temperatuur en ingestelde temperatuur heb ik nu, meer nog niet nodig). Ga ik weg, ziet ie dat. Ben ik thuis, ziet ie t ook. Geen enkel probleem mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:23:
Overshoots blijf ik ook houden, als hij op 21.5 ingesteld staat dan stookt ie meestal door naar 22. Maar ik heb wel een ouderwetse vloerverwarming met 1 ring, dus best lastig te voorspellen.

Ik lig er niet wakker van.

Voor de rest is de Domotica integratie vooral afhankelijk van de Domotica leverancier. Nu de Eco modus binnenkort in Domoticz gaat komen (als het allemaal goed loopt) ben ik van alle problemen af, dat is namelijk het enige probleem wat ik nog heb.
Dat bedoel ik dus. Een fatsoenlijke thermostaat stel je in op vloerverwarming (lees trage opwarming), leert de situatie en heeft geen overschoot. Overschoot is altijd verspilling van gas. ;) Aangezien ik me wel ernstig zorgen maak over de opwarming vd aarde is dat voor mij altijd een no go. Dat verbaast mij dus, dat heleboel mensen hier allerlei problematiek ervaren op allerlei gebied, overschoot, connecties die wegvallen, afwezig zijn en niet of te laat uit springen etc en daar mee kunnen leven terwijl je een bak geld betaald. Dat ding moet met zo'n prijskaartje gewoonweg top zijn zonder enig manco, niets minder. Ik zou het ook aardig vinden als ik mijn thermostaat in Domiticz kan opnemen maar niet ten koste van meerverbruik gas en allerlei andere fratsen die ik hier lees op het forum. Tot die tijd blijft mijn good old perfect stokende Honeywell hier hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:20:
[...]

Dat bedoel ik dus. Een fatsoenlijke thermostaat stel je in op vloerverwarming (lees trage opwarming), leert de situatie en heeft geen overschoot. Overschoot is altijd verspilling van gas. ;) Aangezien ik me wel ernstig zorgen maak over de opwarming vd aarde is dat voor mij altijd een no go. Dat verbaast mij dus, dat heleboel mensen hier allerlei problematiek ervaren op allerlei gebied, overschoot, connecties die wegvallen, afwezig zijn en niet of te laat uit springen etc en daar mee kunnen leven terwijl je een bak geld betaald. Dat ding moet met zo'n prijskaartje gewoonweg top zijn zonder enig manco, niets minder. Ik zou het ook aardig vinden als ik mijn thermostaat in Domiticz kan opnemen maar niet ten koste van meerverbruik gas en allerlei andere fratsen die ik hier lees op het forum. Tot die tijd blijft mijn good old perfect stokende Honeywell hier hangen.
Aangezien ik aanhaalde dat ik 'oude vloerverwarming' heb, en inderdaad ingesteld heb dat ik vloerverwarming heb maar stiekem ook radiotoren heb, is het niet echt onverwachts...

Voor jouw geruststelling, de Honeywell die hier tijdelijk hing deed hetzelfde en de Toon kreeg het niet eens warm :')

Prijskaartje viel nogal mee hoor, 160 euro nieuw in doos. Een Honeywell kost evenveel, een Toon is vele malen duurder en zit je ook nog aan een abo vast.

Ik gebruik stukken minder gas dan voorheen, alleen al het feit dat ik nu de kachel niet meer vergeet uit te doen (want auto away en remote besturing) is de ketel ook vele malen effectiever gaan stoken om een of andere reden. Het minderverbruik van het gas, was mij de investering wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee

Wat een narigheid. Hier werkt het allemaal prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Jan Dee op 04-05-2017 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
cheapcharlie schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 07:07:
voor diegene die aanschaf van een V3 overwegen , via deze webshop € 180 inclusief verzending :

http://www.ti-84shop.nl/webshop/product/151170
Bedankt voor de tip. Ik had er nog eentje nodig en hij had op de site een V3 waarvan de doos open was geweest voor € 179,- De volgende dag werd een nieuwe in folie bezorgd. (dus niks open geweest, maar splinternieuw) Aangesloten en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

spone schreef op zondag 30 april 2017 @ 02:32:

Held! Ik draai beta dus heb hem al binnen. Zojuist even getest en het werkt spatzuiver, twee kanten op. _O_

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 22:36:
[...]

Held! Ik draai beta dus heb hem al binnen. Zojuist even getest en het werkt spatzuiver, twee kanten op. _O_
Ook maar eens kijken of ik niet wil switchen naar de beta, kan met de Jadahl packages voor de Synology.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 22:36:
[...]

Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Laatst online: 08-06 11:26
Zou iemand mij kunnen helpen met het aansluiten van mijn Nest Thermostaat op een hele oude CV ketel? Ik ben recentelijk verhuisd en heb nu tijdelijk een oude cv ketel van 17 jaar oud.

Het gaat om een Econforte HR 30 ketel.

De huidige Chronoterm thermostaat is aangesloten met 2 draden:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/cHMp2a/IMG_1738.jpg

En dit zijn de aansluitingen op de CV ketel:

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/ncg08F/IMG_1813.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/dWMdvv/IMG_1811.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/ePpnoF/IMG_1812.jpg

Het vreemde is dat de groene en gele kabel wel op de CV aangesloten zijn, maar vervolgens niet op de thermostaat zelf. Mijn idee is om alleen de blauwe en rode aan te sluiten op warmtevraag en gemeenschappelijk van de Heatlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53

Ethirty

Who...me?

Ik kan je maar ten dele helpen. Die rode en blauwe zijn puur voor de voeding naar de thermostaat, waarschijnlijk 12V. Die kan je hergebruiken voor je Nest. Aan de kant van de ketel sluit je die aan op T1 en T2 op je Heat Link.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

De auto-away functie werkt echt zo onbetrouwbaar.... duurt echt soms 3 tot zelf 5 uur voordat hij weet dat we niet meer thuis zijn. We gebruiken dan alleen de telefoonlocatie (2 telefoons) omdat de kat de sensoren laat afgaan. Iemand anders deze ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

cky schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:17:
De auto-away functie werkt echt zo onbetrouwbaar.... duurt echt soms 3 tot zelf 5 uur voordat hij weet dat we niet meer thuis zijn. We gebruiken dan alleen de telefoonlocatie (2 telefoons) omdat de kat de sensoren laat afgaan. Iemand anders deze ervaring ook?
Niet zo gek toch? Als je een huisdier hebt dat voor de sensor langs beweegt kan deze nooit weten dat jij als mens niet thuis bent. Zou eerder zeggen dat het dan juist wel betrouwbaar is, alleen werkt het niet zoals jij wil.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Ethirty schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:15:
[...]

Niet zo gek toch? Als je een huisdier hebt dat voor de sensor langs beweegt kan deze nooit weten dat jij als mens niet thuis bent. Zou eerder zeggen dat het dan juist wel betrouwbaar is, alleen werkt het niet zoals jij wil.
Ik bedoel juist dat ik de sensoren niet gebruik voor de away-functie. Omdat de kat die activeert. Dus alleen de gps van de telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:58

OmeJoyo

This is me

cky schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:17:
Bij ons is dit probleem over sinds we nieuwe telefoons hebben. Met onze Xperia Z2 en Z5 regelmatig drama gehad, nu beide een S7 edge en de problemen zijn helemaal over. Ook wij hebben de aanwezigheids-sensor uit staan, die gaf sowieso problemen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Hier een s7 edge en een sony m4, eens kijken wanneer ik de S7 als enige gebruik of het beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

cky schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:43:
[...]

Ik bedoel juist dat ik de sensoren niet gebruik voor de away-functie. Omdat de kat die activeert. Dus alleen de gps van de telefoons.
En gebruik je dan Nest's eigen geo-location of een third party tool? Is ook wel handig om te weten voor de rest.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Gewoon via de app van Nest dus niet via een thirdparty tool of app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:15:
[...]

Ik vind het een tekortkoming van de Nest. Beweging sensoren zijn prima af te stellen, dat ze bijvoorbeeld niet reageren op objecten onder de 25kg.
Mijn alarm in huis reageert niet op onze kat, alleen op grotere objecten.
De Nest zou dat ook moeten kunnen.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Oxellaar schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:37:
[...]

Ik vind het een tekortkoming van de Nest. Beweging sensoren zijn prima af te stellen, dat ze bijvoorbeeld niet reageren op objecten onder de 25kg.
Mijn alarm in huis reageert niet op onze kat, alleen op grotere objecten.
De Nest zou dat ook moeten kunnen.
De gemiddelde bewegingssensor is net zo groot als een Nest. Soms vraag ik me echt af wat mensen van een thermostaat verwachten.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ethirty schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:13:
[...]

De gemiddelde bewegingssensor is net zo groot als een Nest. Soms vraag ik me echt af wat mensen van een thermostaat verwachten.
Klopt, ze verwachten dat de functies die hij heeft goed werken.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

En dat doet het ook. Nest waarschuwt zelf dat huisdieren de afwezigheid kunnen verstoren. ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30
Nog even en ik ga kijken of de Nest vliegen kan.
Situatie: ketel hangt op een zoldertje in de bijkeuken. Nest hangt in de woonkamer. Hemelsbreed 5 meter verder. Er zitten twee deuren tussen. Die naar de keuken en naar de bijkeuken. Tussen keuken bijkeuken zit een halletje. Nu het weer warmer is staan die deuren open. En als die open staan heeft Nest problemen. Dan krijg ik die N80 error. WTF?! Ik heb ook een tijdje de Nest V2 gehad. De heatlink hangt op EXACT dezelfde plek. Net als de thermostaat. Nooit problemen. En met de V3 alleen maar gezeik. Ik verlang echt weer terug naar m'n Nefit Easy thermostaat.

Nest zegt dat ik de afstand tussen beide apparaten moet verkleinen. Zucht... Ok, maar dan komt de heatlink dus meer dan 30 cm bij de ketel vandaan te hangen en moet ik kabels overal achterlangs en onderdoor gaan maken, omdat ik dan geen stroom meer in de buurt heb. :(

Opmerking: De 3e generatie Nest Thermostat moet draadloos via Nest Weave met de Heat Link worden verbonden voor volledige bediening van OpenTherm-systemen en om software-updates naar de Heat Link te sturen. Why?! 8)7 Software updates ok, maar een bedraade verbinding is toch veel betrouwbaarder voor de bediening? Nu snap ik ook wel dat de Nest V2 nooit problemen had.

[ Voor 35% gewijzigd door rimave op 24-05-2017 17:53 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertt500
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-10-2021
Heeft er iemand ervaring met Nest en Hue verlichting. Ze werken samen, zo kan je de lampen laten uitschakelen als Nest cam een tijdje niets registreert, maar het werkt niet goed. Als je gewoon op de bank zit en je wilt dus niet dat de lampen telkens uitschakelen, schiet dat niet erg op. Geen idee hoe ik dat anders kan instellen. Hoop dat iemand me verder kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Robertt500 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 07:49:
Heeft er iemand ervaring met Nest en Hue verlichting. Ze werken samen, zo kan je de lampen laten uitschakelen als Nest cam een tijdje niets registreert, maar het werkt niet goed. Als je gewoon op de bank zit en je wilt dus niet dat de lampen telkens uitschakelen, schiet dat niet erg op. Geen idee hoe ik dat anders kan instellen. Hoop dat iemand me verder kan helpen
Ik heb ooit ingesteld dat mijn lampen aan moeten gaan als de Protect afgaat, maar aangezien je dat niet kan testen vertrouw ik er maar niet op. Wat mij betreft een nutteloze "integratie", aangezien er niks in te stellen is. Ik geef je meer kans met iets als Domoticz.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Laatst online: 08-06 11:26
rimave schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:48:
Nog even en ik ga kijken of de Nest vliegen kan.
Situatie: ketel hangt op een zoldertje in de bijkeuken. Nest hangt in de woonkamer. Hemelsbreed 5 meter verder. Er zitten twee deuren tussen. Die naar de keuken en naar de bijkeuken. Tussen keuken bijkeuken zit een halletje. Nu het weer warmer is staan die deuren open. En als die open staan heeft Nest problemen. Dan krijg ik die N80 error. WTF?! Ik heb ook een tijdje de Nest V2 gehad. De heatlink hangt op EXACT dezelfde plek. Net als de thermostaat. Nooit problemen. En met de V3 alleen maar gezeik. Ik verlang echt weer terug naar m'n Nefit Easy thermostaat.

Nest zegt dat ik de afstand tussen beide apparaten moet verkleinen. Zucht... Ok, maar dan komt de heatlink dus meer dan 30 cm bij de ketel vandaan te hangen en moet ik kabels overal achterlangs en onderdoor gaan maken, omdat ik dan geen stroom meer in de buurt heb. :(

Opmerking: De 3e generatie Nest Thermostat moet draadloos via Nest Weave met de Heat Link worden verbonden voor volledige bediening van OpenTherm-systemen en om software-updates naar de Heat Link te sturen. Why?! 8)7 Software updates ok, maar een bedraade verbinding is toch veel betrouwbaarder voor de bediening? Nu snap ik ook wel dat de Nest V2 nooit problemen had.
Ik kwam er vandaag achter dat de v2 ook draadloos wil verbinden met de Heat link ivm software updates.
Ik kreeg het niet aan de praat terwijl de afstand tussen beide apparaten maar 4 meter was. Na de heat link knop 20 seconden ingedrukt te houden totdat het lampje groen/oranje knippert en vervolgens in je nest thermostaat opnieuw de koppeling maakt met de heatlink (dmv invoeren van code) werkte het allemaal weer bij mij. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Robertt500 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 07:49:
Ik zou in dat geval gewoon een simpele Hue bewegingsmelder halen. Heb mijn hele huis er vol mee hangen. Dan kan je leuke dingen instellen voor je verlichting op basis van beweging of helderheid op dat moment.

Ook heb ik ze gekoppeld aan mijn Homey (zowel de Nest Protect als de Thermostaat, vervolgens ook de Hue lampen, en bewegingsmelders daaraan voor nog uitgebreidere if/else).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30
mattdice schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:13:
[...]

Ik kwam er vandaag achter dat de v2 ook draadloos wil verbinden met de Heat link ivm software updates.
Ik kreeg het niet aan de praat terwijl de afstand tussen beide apparaten maar 4 meter was. Na de heat link knop 20 seconden ingedrukt te houden totdat het lampje groen/oranje knippert en vervolgens in je nest thermostaat opnieuw de koppeling maakt met de heatlink (dmv invoeren van code) werkte het allemaal weer bij mij. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Ik heb het hele spul opnieuw ingesteld, omdat ik mijn wifi password aangepast had en tot op heden gaat het goed. Fingers crossed. _/-\o_

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
Ik ben momenteel woonachtig in de VS, maar verhuis over niet al te lange tijd terug naar Nederland. Voor de kenners: is de Nest v3 in de VS dezelfde als in NLD, of ondersteunen ze verschillende zaken? Als in: als ik hier in de VS de Nest haal, gaat hij dan in Nederland met mijn Daalderop ketel kunnen werken?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hmmbob schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:11:
Ik ben momenteel woonachtig in de VS, maar verhuis over niet al te lange tijd terug naar Nederland. Voor de kenners: is de Nest v3 in de VS dezelfde als in NLD, of ondersteunen ze verschillende zaken? Als in: als ik hier in de VS de Nest haal, gaat hij dan in Nederland met mijn Daalderop ketel kunnen werken?
Nope. US en EU versies zijn anders. In de EU heb je een andere basisplaat en een HeatLink bij de ketel.

In *sommige* situaties kan de US versie wel werken, maar dan hooguit als aan/uit thermostaat. Er waren destijds ook mensen die de v2 uit de US lieten komen voordat ze hier in Europa verkocht werden. Dit is volledig op eigen risico omdat ik niet weet wat de randvoorwaarden zijn om het te laten werken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Regato76, Ik heb een Nefit trendline in combinatie met de Nest en de EMS converter. De problemen die je beschrijft heb ik exact hetzelfde. De nest heeft op de oude ketel Remeha avanta prima gedraaid. Na installatie van de nieuwe Nefit.geeft Nest code H73. en de ketel gaat direct de CV opstoken tot maximaal. Nu alles aangesloten op aan/uit maar ik wil toch opentherm gebruiken. Met Nest aan de telefoon ook niet tot een oplossing gekomen. Heb je inmiddels al een oplossing ? Mijn idee was ook dat de converter om te ruilen maar dat heeft bij jou ook geen effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:11:
[...]

Nope. US en EU versies zijn anders. In de EU heb je een andere basisplaat en een HeatLink bij de ketel.

In *sommige* situaties kan de US versie wel werken, maar dan hooguit als aan/uit thermostaat. Er waren destijds ook mensen die de v2 uit de US lieten komen voordat ze hier in Europa verkocht werden. Dit is volledig op eigen risico omdat ik niet weet wat de randvoorwaarden zijn om het te laten werken.
Ik weet in ieder geval dat @Verwijderd dat heeft gedaan, maar dat was een zeer bewuste keus i.v.m. z'n warmte-pomp die ook kan koelen e.d., iets wat de EU-versie gewoon in z'n geheel niet kan doen. (Correct me if I'm wrong please :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct, d'r zitten wel wat haken en ogen aan qua voeding:

https://www.ict-one.nl/blog/category/Heat-pump

Mocht je vragen hebben, mention me nog even :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertt500
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-10-2021
Kecin schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:15:
[...]

Ik zou in dat geval gewoon een simpele Hue bewegingsmelder halen. Heb mijn hele huis er vol mee hangen. Dan kan je leuke dingen instellen voor je verlichting op basis van beweging of helderheid op dat moment.

Ook heb ik ze gekoppeld aan mijn Homey (zowel de Nest Protect als de Thermostaat, vervolgens ook de Hue lampen, en bewegingsmelders daaraan voor nog uitgebreidere if/else).
Heb het ook losgelaten , Hue in combinatie met Nest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 14:58
Mijn nest verbind niet meer met de heatlink, super irritant.

Wat heb ik al gedaan:
Heatlink gereset, als in spanning eraf, en 30 sec knop ingedrukt gehouden. Lampje knippert nu weer blauw. (hiervoor geel)

Via de thermostaat opnieuw verbinding geprobeerd te maken en ook die andere optie, maar het lijkt erop dat hij de heatlink niet kan vinden.
Nest thermostaat meegenomen naar boven om eventuele obstakels ed te omzeilen. Geen succes.

Iemand nog tips, heb dit sinds gisteren. (nu heb ik de verwarming niet nodig, maar warm water is wel lekker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:26
mcg_nl schreef op zondag 4 juni 2017 @ 19:15:

Wat heb ik al gedaan:
Heatlink gereset, als in spanning eraf, en 30 sec knop ingedrukt gehouden. Lampje knippert nu weer blauw. (hiervoor geel)

Via de thermostaat opnieuw verbinding geprobeerd te maken en ook die andere optie, maar het lijkt erop dat hij de heatlink niet kan vinden.
Nest thermostaat meegenomen naar boven om eventuele obstakels ed te omzeilen. Geen succes.

Iemand nog tips, heb dit sinds gisteren. (nu heb ik de verwarming niet nodig, maar warm water is wel lekker)
Heb ik één keer gehad, ook die dingen met de heatlink geprobeerd en uiteindelijk maar de Nest zelf gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 14:58
Ga ik vanavond proberen tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skippy.75
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 21:45
mcg_nl schreef op zondag 4 juni 2017 @ 19:15:

Wat heb ik al gedaan:

Ik heb (alweer) hetzelfde probleem. Ik heb alleen bedraad een verbinding met de heatlink. Ik heb de heatlink van de stroom afgehaald en de Nest al een paar keer opnieuw opgestart, maar het helpt niet.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nest bellen?

#team_UTC+1

Pagina: 1 ... 40 ... 72 Laatste