Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Peaky
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-12 20:17
quote:
meesje schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:10:
[...]

Ik ben benieuwd of anderen dit herkennen.
Ik herkende het...Nest hang inmiddels dik jaar in het vakantiehuisje en in de maximaal domme modus.

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 00:06
quote:
Osiris schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:08:
[...]

Ook nog een leuke: daar de Nest thermostaat m'n gang-temperatuur overschoten heeft met een halve graad (18,5 i.p.v. 18,0 ░C) staat 'ie nu alweer een tijdje niets te doen, waardoor 't op m'n kamer waar ik nu zit wat onbehagelijk wordt (is warmer dan de gang en koelt derhalve ook sneller af).

Dus wat doe je dan? Je zet je Nest thermostaat gewoon ieeetsjes warmer, zodat 'ie eventjes aanslaat! Zoals 19,5 ░C bijvoorbeeld, 1 graden hoger dan de huidige gemeten temperatuur, warm genoeg om hem aan te laten slaan... Zou je denken.. :') 1x raden wat 'ie dus niet doet. Juist..

De """intelligente""" thermostaat is niet slim genoeg om onmiddelijk aan te slaan als je hem handmatig 1 graad hoger instelt dan de huidige gemeten temperatuur. Kansloos mijns inziens.

En ja, als je hem op 20,0 of 20,5 ░C zet, dan zal 'ie uiteindelijk wel aanslaan. Maar da's mijn punt niet. Zelfs als ik hem 0,5 graden hoger in zou stellen, dan zou de thermostaat snugger genoeg moeten zijn om door te hebben dat ik het klaarblijkelijk onbehagelijk vindt en zou 'ie mijns inziens aan moeten slaan. Niet dat ik hem eerst een slinger omhoog moet geven om hem aan te laten slaan en hem daarna weer lager te moeten zetten, omdat 't anders een sauna wordt :')
Wat ik bij jou niet snap, als je er zo ontevreden over bent (want lees dit nu al een paar maanden bij jou), waarom koop je dan geen ander merk en verkoop je je Nest op Marktplaats ofzo? Dan ben je van alle problemen af :)

PSNid: tcviper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:53
quote:
tcviper schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:09:
[...]

Wat ik bij jou niet snap, als je er zo ontevreden over bent (want lees dit nu al een paar maanden bij jou), waarom koop je dan geen ander merk en verkoop je je Nest op Marktplaats ofzo? Dan ben je van alle problemen af :)
Wat ik dan weer niet snap ;) , dat anderen deze problemen niet ervaren. Hoe kan zoiets? Heeft het te maken met het merk ketel? Ik vind het wel redelijk normaal als je de temp. een 0,5 graad hoger zet, de ketel gelijk aan slaat. Of is dat een vreemde gedachte?

• tcviper
Ik heb zelf in ieder geval op dit moment 0 problemen, hetzelfde op een aantal andere plekken bij vrienden waar ik ook zo'n ding opgehangen heb. Ik meet ook expres met een Home coach van Netatmo ernaast om constant te vergelijken. Zit gemiddeld 0,5 graden en 2-4% in vochtigheid verschil in.

Heb zelf de ervaring met Bosch, Nefit en Intergas ketels icm Nest overigens.

tcviper wijzigde deze reactie 27-03-2018 21:03 (12%)

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
tcviper schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:09:
[...]

Moet ik weer zo'n zoektocht beginnen. Wil alleen aangeven dat 't geen rozegeur en maneschijn is met een Nest, maar ook waarschuwen voor potentiŰle issues.
quote:
meesje schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:50:
[...]

Wat ik dan weer niet snap ;) , dat anderen deze problemen niet ervaren. Hoe kan zoiets? Heeft het te maken met het merk ketel? Ik vind het wel redelijk normaal als je de temp. een 0,5 graad hoger zet, de ketel gelijk aan slaat. Of is dat een vreemde gedachte?
De rest heeft ˇf geen issues (goed geisoleerd huis, Nest in de woonkamer i.p.v. op de gang ofzo) ˇf al van de hand gedaan. Volgens mij ben ik ÚÚn van de weinige zeikers die 'em nog heeft hangen ;)

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14-12 14:16

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Osiris schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:08:
[...]
En ja, als je hem op 20,0 of 20,5 ░C zet, dan zal 'ie uiteindelijk wel aanslaan. Maar da's mijn punt niet. Zelfs als ik hem 0,5 graden hoger in zou stellen, dan zou de thermostaat snugger genoeg moeten zijn om door te hebben dat ik het klaarblijkelijk onbehagelijk vindt en zou 'ie mijns inziens aan moeten slaan. Niet dat ik hem eerst een slinger omhoog moet geven om hem aan te laten slaan en hem daarna weer lager te moeten zetten, omdat 't anders een sauna wordt :')
Verander je de temperatuur met de app? Dat doe ik wel namelijk en is veel nauwkeuriger. Nou ja, wellicht is dat niet het juiste woord; met de app weet je zeker dat je de temp verhoogt met 0,5 terwijl dat op de Nest zelf maar gokken is (kan 0,1 zijn of 0,8 en alles ertussen...)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Camstar01
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 12-12 20:32
Meerdere (twee) Nest thermostaten gebruiken?

Korte situatieschets:
Woonkamer met Nest thermostaat en vloerverwarming, rest van het huis radiatoren. Gevolg: Kamer lekker op temperatuur, rest van het huis koud.

Ik vroeg me af of ik met een tweede Nest thermostaat in de keuken het hele huis warm kan krijgen. Het idee is dan dat de Nest in de woonkamer bij het bereiken van de gewenste temperatuur in de woonkamer de vloerverwarming pomp uit schakelt (deze heb ik momenteel parallel aan de CV pomp geschakeld), en dat de ketel in bedrijf blijft tot ook in de keuken de gewenste temperatuur word bereikt.

Dat betekent dat beide nest thermostaten met dezelfde heatlink moeten communiceren (of met elkaar).

Heeft iemand dit (Of iets soortgelijks met een elektronische afsluiter) al eens gerealiseerd?

Alternatief is een nieuwe Intergas CV ketel. Deze hebben tegenwoordig twee thermostaatingangen die gelijk gebruikt mogen worden (Open Therm en AAN/UIT).

• tcviper
quote:
Camstar01 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:01:
Meerdere (twee) Nest thermostaten gebruiken?

Korte situatieschets:
Woonkamer met Nest thermostaat en vloerverwarming, rest van het huis radiatoren. Gevolg: Kamer lekker op temperatuur, rest van het huis koud.

Ik vroeg me af of ik met een tweede Nest thermostaat in de keuken het hele huis warm kan krijgen. Het idee is dan dat de Nest in de woonkamer bij het bereiken van de gewenste temperatuur in de woonkamer de vloerverwarming pomp uit schakelt (deze heb ik momenteel parallel aan de CV pomp geschakeld), en dat de ketel in bedrijf blijft tot ook in de keuken de gewenste temperatuur word bereikt.

Dat betekent dat beide nest thermostaten met dezelfde heatlink moeten communiceren (of met elkaar).

Heeft iemand dit (Of iets soortgelijks met een elektronische afsluiter) al eens gerealiseerd?

Alternatief is een nieuwe Intergas CV ketel. Deze hebben tegenwoordig twee thermostaatingangen die gelijk gebruikt mogen worden (Open Therm en AAN/UIT).
Of je wacht even tot de Nest sensor uit is in NL: https://nest.com/thermost...perature-sensor/overview/

Dat ding voegt meerdere 'zones' toe aan Nest.

• Osiris
  • Niet online
quote:
TommyGun schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:58:
[...]

Verander je de temperatuur met de app? Dat doe ik wel namelijk en is veel nauwkeuriger. Nou ja, wellicht is dat niet het juiste woord; met de app weet je zeker dat je de temp verhoogt met 0,5 terwijl dat op de Nest zelf maar gokken is (kan 0,1 zijn of 0,8 en alles ertussen...)
De site, home.nest.com.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
tcviper schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:10:
[...]

Of je wacht even tot de Nest sensor uit is in NL: https://nest.com/thermost...perature-sensor/overview/

Die wil ik zeker halen! Al is het effect waarschijnlijk niet ideaal zonder afzonderlijke CV-zones...

TommyGun wijzigde deze reactie 28-03-2018 10:15 (11%)

• elcastel
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12-12 06:28
Ik vind de thermostaat zeker niet zaligmakend, traag en onnauwkeurig. Maar te weinig om me druk over te maken en te weinig om een helpdesk in te schakelen die toch niet of nauwelijks reageert (lees ik hier).

Wat ik zorgelijker vind is dat ik laatst na maanden perfect functioneren opeens een paar keer een rookalarm had terwijl ik weg was. Achteraf loos alarm (geen idee waarom), maar je gaat opeens veel te hard rijden om snel thuis te komen. Stof lijkt me onwaarschijnlijk, maar na het stofzuigen is het toch niet meer voorgekomen.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:30
@rimave Reken jezelf niet rijk, want in Amerika wordt veelal de BTW niet meegerekend omdat deze per staat verschilt. Dus de prijs in Ą zou je dan toch op uitkomen.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Camstar01
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 12-12 20:32
quote:
[...]

Top, dat zou een oplossing kunnen zijn! Had daar nog niets over gelezen...

• tcviper
quote:
Camstar01 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:34:
[...]

Top, dat zou een oplossing kunnen zijn! Had daar nog niets over gelezen...
Dat kan kloppen :) Is pas een week ofzo geleden in de US gelanceerd, zal waarschijnlijk nog maandje of 2 duren voordat het in Europa/NL is. Zelfde geld voor de Nest Hello deurbel, Thermostaat E en Secure Alarm.

• Ankh
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 23:41

Ankh

|Proud dad of Bart

quote:
elcastel schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:37:
Ik vind de thermostaat zeker niet zaligmakend, traag en onnauwkeurig. Maar te weinig om me druk over te maken en te weinig om een helpdesk in te schakelen die toch niet of nauwelijks reageert (lees ik hier).
Qua helpdesk kan ik mij niet vinden, ik heb ze nu een paar keer nodig gehad (installatie, maar ook naderhand is een issue met de heatlink). Maar al die keren werd ik perfect (en snel) geholpen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Mhh, valt nog niet mee op een deurbell transformator te vinden voor de Nest.
Deze heeft namelijk 16-24V 10 VA nodig. Die zijn er niet in NL. ABB heeft de TM10/24, maar die heb ik in NL nog niet gevonden. De transformator van de Ring Pro heeft weer teveel VA, dus die zal ook niet werken denk ik (15VA).

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• tcviper
quote:
rimave schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:02:
Mhh, valt nog niet mee op een deurbell transformator te vinden voor de Nest.
Deze heeft namelijk 16-24V 10 VA nodig. Die zijn er niet in NL. ABB heeft de TM10/24, maar die heb ik in NL nog niet gevonden. De transformator van de Ring Pro heeft weer teveel VA, dus die zal ook niet werken denk ik (15VA).
Heb em ook via US besteld, verwacht em volgende week binnen, maar is de hele clue niet dat dat adaptertje wat er bij zit van Nest dat werk verder doet?

• elcastel
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12-12 06:28
quote:
Ankh schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:01:
Qua helpdesk kan ik mij niet vinden, ik heb ze nu een paar keer nodig gehad (installatie, maar ook naderhand is een issue met de heatlink). Maar al die keren werd ik perfect (en snel) geholpen.
Dan slik ik die opmerking in. Ik heb er zelf geen ervaring mee, misschien iets wat ik vaak las in de v2 tijd en nu verbetert is. In ieder geval goed om te lezen dat de helpdesk het nu goed doet.

• rimave
quote:
tcviper schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:11:
[...]

Heb em ook via US besteld, verwacht em volgende week binnen, maar is de hele clue niet dat dat adaptertje wat er bij zit van Nest dat werk verder doet?
Eh... *gaat even de manual checken*. :p

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• meesje
  • Laatst online: 22:53
quote:
tcviper schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:11:
[...]

Zit er een adapter bij? Waar heb je dat gelezen?
https://nest.com/doorbell/nest-hello/tech-specs/
Er wordt wel vermeld dat er een transformator nodig is, maar deze wordt niet genoemd onder “in the box”.

Bij de Ring Pro zit iets dergelijk er in ieder geval wel bij.

• kromme
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:21

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

quote:
Reptile209 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:46:
Stekker voor de heat link zat er bij mij niet bij, gewoon eentje bij de bouwmarkt gehaald.

[...]

Bij liep hij ergens bij de thuis/afwezig functie te klagen dat de "telefoon al een paar dagen niet gezien" was (geel uitroepteken er bij), en daarom maar niet meer bekeken werd. Lijkt nu wel weer te werken. Heeft de app bij je vrouw permissie voor locatiegegevens?
Nee geen uitroepteken, gewoon keihard "hier" permissies staan goed btw want heeeeeeeel af en toe lijkt hij normaal gedrag te vertonen.
De sensor op de thermostaat zelf staat uit

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:22
quote:
TommyGun schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:13:
[...]

Die wil ik zeker halen! Al is het effect waarschijnlijk niet ideaal zonder afzonderlijke CV-zones...
Niet ideaal? Hoe zou dat moeten werken zˇnder zones? Ik voorspel een paar oververhitte ruimtes om die ene koele ruimte warm te krijgen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 8 64GB

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Ethirty schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:39:
[...]

Niet ideaal? Hoe zou dat moeten werken zˇnder zones? Ik voorspel een paar oververhitte ruimtes om die ene koele ruimte warm te krijgen.
Dat dus :P

• Osiris
  • Niet online
Thermostaatkranen op je radiators.

Moet je die wel syncen natuurlijk, je Nest-instelling & thermostaatkraan.

Snap niet waarom ze niet zoiets als Tado doen. Geen losse sensor (waarom zou je?), maar een thermostaatkraan gekoppeld aan je slimme thermostaat.

Jammer alleen dat de Tado er niet uitziet :+

Osiris wijzigde deze reactie 29-03-2018 09:23 (8%)

• tcviper
quote:
meesje schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:00:
[...]

Zit er een adapter bij? Waar heb je dat gelezen?
https://nest.com/doorbell/nest-hello/tech-specs/
Er wordt wel vermeld dat er een transformator nodig is, maar deze wordt niet genoemd onder “in the box”.

Bij de Ring Pro zit iets dergelijk er in ieder geval wel bij.
YouTube: How to setup and install Nest Hello video doorbell

Op 3:26

Dat word ertussen geplaatst, dacht dat dat een soort van adapter is.

tcviper wijzigde deze reactie 29-03-2018 10:12 (9%)

• Snappie88
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14-12 15:37

Snappie88

Mr. Hollywood

quote:
Osiris schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:22:
Snap niet waarom ze niet zoiets als Tado doen. Geen losse sensor (waarom zou je?), maar een thermostaatkraan gekoppeld aan je slimme thermostaat.

Jammer alleen dat de Tado er niet uitziet :+
Zit ik stiekem ook al op te wachten. Zat laatst al in de webshop van Tado te loeren, maar ja... Die thermostaat...

Hopen dat Nest ooit ook nog het licht ziet, en er hopelijk niet meteen denkt ook aan abonnement aan vast te moeten smeren zoals met de doorbel en de camera's...

Surfin' paradise!

• 1942jan
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 12-12 16:39
Is het ook mogelijk om een sheet te maken van 2 nest thermostaten, ik heb er een in de Keuken en een in de Woonkamer

Deze Nest zitten allebij in een account.
Alvast bedankt

1942jan wijzigde deze reactie 30-03-2018 15:15 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Android16
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 05-09 15:34
Bedankt voor jullie reacties mbt het aansluiten van de Nest Heatlink. Inmiddels heb ik er een stekker aangemaakt en het lijkt perfect te werken!

p.s. een stekker zat er inderdaad niet bij. Ik heb er ÚÚn gekocht bij de Praxis, kant en klaar, dus met gesmolten trekontlasting.

Android16 wijzigde deze reactie 01-04-2018 15:16 (31%)
Reden: Stekker toevoeging

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainbow_Dash
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 00:07

Rainbow_Dash

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

quote:
[...]

-(nest wil dit verwijderd hebben, bij deze)

Rainbow_Dash wijzigde deze reactie 10-04-2018 21:32 (25%)

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Kleurijk Mexico!

• Chris89
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 12-12 12:16
Vandaag mijn NEST ge´nstalleerd op mijn nieuwe ketel: Remeha Avanta 35c cw5
Nu vraag ik mij af zijn er bepaalde instellingen waar je even naar kijken moet of hebben jullie tips voor de beste instellingen?

Tevens vroeg ik mij af wat de laatste firmware was voor de heatlink en de thermostaat is.
Ik heb https://nest.com/nl/suppo...t-software-update-history gevonden maar ik draai de volgende versies:
NEST: 5.6.5-4 en de Heatlink: 2.1.2-1

Deze versies wijken af van het overzicht...

Chris89 wijzigde deze reactie 04-04-2018 13:22 (5%)

Laterzz Chris

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Censuur bij nest.

Rainbow_Dash wijzigde deze reactie 10-04-2018 21:33 (102%)

• Chris89
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 12-12 12:16
quote:
Rainbow_Dash schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:26:
[...]

Er zijn 2 versies voor de thermostaat. 5.6.5-4 en 5.6.5-6. Beide versies zijn upto date.

Tja dat lijstje wordt niet echt bijgehouden. Heb al meerdere keren feedback aan het webteam gegeven..
Dat verklaard dus weer een hoop! Als tweaker wil je de laatste versie hebben :9~
Maar de history is beschikbaar na een dag pas? Of kan je dat nog ergens forceren?

Laterzz Chris

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14-12 06:45
Ik heb een probleem met de batterij in de NEST, vorig jaar een nest gekocht een aangesloten op mijn CV via opentherm. Tot gisteren werkte alles perfect, alleen nu zag ik in de app dat de nest offline was dus ik gekeken bleek de batterij te leeg zijn. Toen heb ik hem aan de USB lader gehangen voor paar uur waarna alles weer werkt. Dus heb ik hem toen terug aan de muur gehangen. Vanmorgen bleek hij weer leeg te zijn.

Op T1 en T2 staat ongeveer 11V als ik meet met mijn multimeter dus de bedrading lijkt in orde, als ik in het menu kijk onder batterij staat erbij Vin 10.1V en VUSB is 0.01V.

Iemand bekend met dit probleem ? google werd ik niet veel wijzer.

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 05:15

Reptile209

- gers -

Volgens mij hoort T1/T2 12V te leveren, dus dat is bij jou aan de lage kant. Meet eens aan de kant van de heat link welke spanning daar staat? Kan het zijn dat je draadje tussen heat link en thermostaat te lang, te dun of beschadigd is?

Welke andere waarden krijg je in het power menu te zien? Volgens dit verhaal zouden Voc en Vin bij elkaar in de buurt moeten liggen, en Iin rond de 100 mA (volgens de comments zelfs 200 mA voor een Nest V3):

(ik snap alleen niet waarom er hier 33V op de 12V staat, mogelijk een ander model Nest?)

Ben nu niet thuis om mijn eigen waarden te bekijken, maar lees het stukje even door zou ik zeggen ;).

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

• Jan Dee
  • Laatst online: 15-12 17:39
quote:
Chris89 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:32:
[...]

Dat verklaard dus weer een hoop! Als tweaker wil je de laatste versie hebben :9~
Maar de history is beschikbaar na een dag pas? Of kan je dat nog ergens forceren?
Firmware versie bij mij is 5.6.6-4 op alle drie mijn Nest thermostaten. Twee v3's en een v2. Updates van 23 januari j.l.

• Cyrus The Virus
T1/T2 was inderdaad 11.92v dus dat is goed draad is ook vrij dik dus zou geen probleem moeten zijn.
Net nog even hard reset geprobeerd zonder succes.

Voc heb ik niet.

Accu: 3.746V
Vusb: 0.01V
Vin: 10.66V
lin: 200mA

Net gebeld met NEST maar die konden zo niks vinden, wel software update gedaan. Moest het in de gaten houden tot morgen.

Cyrus The Virus wijzigde deze reactie 06-04-2018 15:13 (21%)

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimave
*knip* V&A houden we ook graag in V&A

Zeehond wijzigde deze reactie 08-04-2018 13:02 (83%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tcviper
Voor degene die het interessant vind heb de Nest Hello deurbel vanuit de US laten overkomen en werkt heel goed :) Heb een Velleman PS2410AC adapter gebruikt en werkt verder prima. Van wat ik heb begrepen is die vanaf volgende maand ook in NL verkrijgbaar.

tcviper wijzigde deze reactie 10-04-2018 14:01 (27%)

• lazyeye
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 07-12 15:34
quote:
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:24:
T1/T2 was inderdaad 11.92v dus dat is goed draad is ook vrij dik dus zou geen probleem moeten zijn.

Voc heb ik niet.

Net gebeld met NEST maar die konden zo niks vinden, wel software update gedaan. Moest het in de gaten houden tot morgen.
heb je het al geprobeerd zonder Wifi verbinding? Als het goed is kan je de verbinding verbreken vanuit het menu. Probeer het eens een dagje zonder wifi, misschien dat de batterij weer wil laden

• rimave
quote:
tcviper schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:55:
Voor degene die het interessant vind heb de Nest Hello deurbel vanuit de US laten overkomen en werkt heel goed :) Heb een Velleman PS2410AC adapter gebruikt en werkt verder prima. Van wat ik heb begrepen is die vanaf volgende maand ook in NL verkrijgbaar.

[afbeelding]
Ik had hem ook, maar vindt 100 euro per maand toch te gek voor het abonnement. Ik blijf bij mijn Ring.
Beeldkwaliteit van de Nest Hello is ook prima. Wifi bereik iets minder terwijl de router aan de andere kant van de muur staat. De eerste dag ging goed, maar daarna steeds een offline melding. Ook ben ik er niet zo van gecharmeerd dat hij continue opneemt. De Ring doet dat alleen bij beweging of als er iemand voor de deur staat.

Montage is ook niet best. Gebruik niet de boor uit de doos, want die maakt een te klein gat voor de plugjes uit de doos. En dan zit de bel van bijna 200 euro met maar twee schroefjes vast. Ik vondt het ook niet handig dat de draadjes aan de bel moeten. De Ring heeft de draadjes bevestiging aan de wandplaat en daar klikt de bel weer op. Veel makkelijker met montage. Nu waren in mijn geval de draadjes voor de Nest te kort wat resulteerde in een heel gepriegel met aansluiten. Na het aansluiten vielen de draadjes niet in het gat achterop de bel, waardoor de bel niet goed in wandplaat klikte en er dus een spleet tussen wandplaat en bel ontstond.

Nee, ik heb hem gelukkig met gering verlies weer kunnen verkopen.

• tcviper
quote:
rimave schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:31:
[...]

Ik had hem ook, maar vindt 100 euro per maand toch te gek voor het abonnement. Ik blijf bij mijn Ring.
Beeldkwaliteit van de Nest Hello is ook prima. Wifi bereik iets minder terwijl de router aan de andere kant van de muur staat. De eerste dag ging goed, maar daarna steeds een offline melding. Ook ben ik er niet zo van gecharmeerd dat hij continue opneemt. De Ring doet dat alleen bij beweging of als er iemand voor de deur staat.

Montage is ook niet best. Gebruik niet de boor uit de doos, want die maakt een te klein gat voor de plugjes uit de doos. En dan zit de bel van bijna 200 euro met maar twee schroefjes vast. Ik vondt het ook niet handig dat de draadjes aan de bel moeten. De Ring heeft de draadjes bevestiging aan de wandplaat en daar klikt de bel weer op. Veel makkelijker met montage. Nu waren in mijn geval de draadjes voor de Nest te kort wat resulteerde in een heel gepriegel met aansluiten. Na het aansluiten vielen de draadjes niet in het gat achterop de bel, waardoor de bel niet goed in wandplaat klikte en er dus een spleet tussen wandplaat en bel ontstond.

Nee, ik heb hem gelukkig met gering verlies weer kunnen verkopen.
Ik betaal eerste maand niks en daarna 5,- per maand of 50,- per jaar. Tis geen 100 hoor ;)
En de basis functionaliteit (incl online, bel, api en dag opnames) krijg je ook zonder aware abonnement.
Dat continue opnemen is ook niet helemaal waar, je kunt een zone instellen (en daarin bijv beweging en persoons herkenning) en bij de rest (andere stukken buiten die zone) bijv dat ie alleen op personen reageert en opneemt. Ik kon de schroeven zo in het hout schroeven had de boor niet nodig.

Heb tot nu toe (week dat ie hangt) 0 offline meldingen gehad, Wifi punt (Unifi AP HD) zit een verdieping hoger, bereik is prima tot nu toe (ca 80%).

tcviper wijzigde deze reactie 10-04-2018 16:39 (9%)

• Reptile209

Reptile209

- gers -

quote:
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:24:

Voc heb ik niet.

Mijn Nest v3 doet het vergelijkbaar:
Accu 3.935V
Vusb 0.01V
Vin 10.97
Iin 200mA

Dus dat lijkt allemaal ok (of mijn batterij stopt er binnenkort ook mee :D )

• Rappa1985
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13-12 15:07
Benieuwd naar de ervaringen met die Nest-temperatuursensor. Als die accurater is dan de sensor op de Nest zelf ben ik wel benieuwd. Plus natuurlijk het voordeel van de locatie van de sensor.

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

• Cyrus The Virus
quote:
Reptile209 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:29:
[...]

Mijn Nest v3 doet het vergelijkbaar:
Accu 3.935V
Vusb 0.01V
Vin 10.97
Iin 200mA

Dus dat lijkt allemaal ok (of mijn batterij stopt er binnenkort ook mee :D )
afgelopen contact gehad met Nest, ik moet de houder en display terug sturen.

krijg een nieuwe terug gestuurd.

• programist
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 06-08 21:41

programist

Got Milk?

quote:
tcviper schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:55:

[afbeelding]
Is het deze die je gebruikt hebt? : https://www.velleman.eu/p...ntry=nl&lang=en&id=365828 (heb je toevallig een linkje naar waar je hem besteld hebt?)
Hoe heb je hem aangesloten? Lopen de draden van de deurbel rechtstreeks op de (gestripte) draden van de adapter?

thx

programist wijzigde deze reactie 13-04-2018 10:43 (4%)

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 02:42
quote:
rimave schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:31:
[...]
De Ring heeft de draadjes bevestiging aan de wandplaat en daar klikt de bel weer op. Veel makkelijker met montage. Nu waren in mijn geval de draadjes voor de Nest te kort wat resulteerde in een heel gepriegel met aansluiten.
Dat is bij de Doorbell 2 en Pro ook het geval hoor, alleen de oude Doorbell heeft een aansluiting op de wandplaat. ;) Bij de Doorbell 2 was het ook hetzelfde gedoe wat jij nu beschrijft.

Hoe snel zie je trouwens beeld bij de Nest Hello als je de notificatie aanklikt? Bij de Ring duurt dit wel even en dat is echt een dealbreaker als het bij de Nest wel snel gaat.

wardjj wijzigde deze reactie 13-04-2018 11:44 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tcviper
quote:
programist schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:41:
[...]

Is het deze die je gebruikt hebt? : https://www.velleman.eu/p...ntry=nl&lang=en&id=365828 (heb je toevallig een linkje naar waar je hem besteld hebt?)
Hoe heb je hem aangesloten? Lopen de draden van de deurbel rechtstreeks op de (gestripte) draden van de adapter?

thx
Jep dat is hem, heb em zelf opgepikt bij lokale zaak (Gigatronic in Sittard).
Ik heb de gong 'bel' precies aangesloten zoals het in de handleiding en app staat, met de nest adapter ertussen en dan de Trafo van Velleman dus op de plek waar voorheen oude bel trafo zat. Er zit dus een gong binnen tussen. Dat krijg je vanzelf te zien bij installatie hoe wat waar moet.

Wat betreft hoe snel je beeld hebt, als ik op 4G of WiFi zit heb ik als ik de Nest app open binnen 2 seconde beeld ongeveer.

tcviper wijzigde deze reactie 13-04-2018 12:26 (7%)

• Cruzer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14-12 20:49
quote:
tcviper schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:35:
[...]

Dat kan kloppen :) Is pas een week ofzo geleden in de US gelanceerd, zal waarschijnlijk nog maandje of 2 duren voordat het in Europa/NL is. Zelfde geld voor de Nest Hello deurbel, Thermostaat E en Secure Alarm.
Ja ben ook bnwd wanneer de Nest Thermostaat E uitkomt, deze was in sept 2017 ge´ntroduceerd. Het apparaat heeft een NL taaloptie alleen begreep van Nest dat er nog niks bekend is wanneer de launch in Europa zal plaatsvinden...een USA versie bestellen heeft geen zin dat werkt niet in de EU, had iets te maken met de Heat link die in de USA versie niet wordt bijgeleverd en wel een must is in Europa.

Dus afwachten..

When the pink is snookered, Go for the brown

• tcviper
quote:
Cruzer schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:24:
[...]

Ja ben ook bnwd wanneer de Nest Thermostaat E uitkomt, deze was in sept 2017 ge´ntroduceerd. Het apparaat heeft een NL taaloptie alleen begreep van Nest dat er nog niks bekend is wanneer de launch in Europa zal plaatsvinden...een USA versie bestellen heeft geen zin dat werkt niet in de EU, had iets te maken met de Heat link die in de USA versie niet wordt bijgeleverd en wel een must is in Europa.

Dus afwachten..
Dat en het Opentherm stuk hebben ze in de USA niet :) Dus dat zou ik inderaad ook niet zomaar daar bestellen.

• Ankh

Ankh

|Proud dad of Bart

Raar probleem hier in huis, heb twee zones en dus twee nest thermostaten:
1) Beneden: vloerverwarming
2) Boven: radiatoren

De boven thermostaat is de "oudste" van de twee. De Beneden variant heb ik zo'n maand geleden toegevoegd, enkel vergeet deze de zomertijd (lijkt erop). Unit loopt dus een uur achter, handmatig aanpassen maakt niet uit. Locatie gegevens staan goed.. Ik kan nergens een optie zien om dit voor de rest nog aan te passen. Hier iemand een optie?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Reptile209

Reptile209

- gers -

quote:
Ankh schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:24:
Raar probleem hier in huis, heb twee zones en dus twee nest thermostaten:
1) Beneden: vloerverwarming
2) Boven: radiatoren

De boven thermostaat is de "oudste" van de twee. De Beneden variant heb ik zo'n maand geleden toegevoegd, enkel vergeet deze de zomertijd (lijkt erop). Unit loopt dus een uur achter, handmatig aanpassen maakt niet uit. Locatie gegevens staan goed.. Ik kan nergens een optie zien om dit voor de rest nog aan te passen. Hier iemand een optie?
Ik neem aan (*) dat hij zijn tijd en tijdzone afleidt van de locatie die je instelt. Klopt die?

(*) nee, ik zit niet in de bouw, ass out of you and me, etc :+

• Ankh

Ankh

|Proud dad of Bart

quote:
Reptile209 schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:01:
[...]

Ik neem aan (*) dat hij zijn tijd en tijdzone afleidt van de locatie die je instelt. Klopt die?

(*) nee, ik zit niet in de bouw, ass out of you and me, etc :+
Ja, beide geven ons adres aan.. ook in mijn profiel staat het correcte adres.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

quote:
Ankh schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:10:
[...]

Ja, beide geven ons adres aan.. ook in mijn profiel staat het correcte adres.
Hmmm... hij zou het via de wifi en op basis van postcode zelf moeten doen. Mailtje aan de support sturen?

• Ankh

Ankh

|Proud dad of Bart

Ik bel ze morgen wel even, heb beide units volledige hetzelfde ingesteld en toch gaat -1 uur...

• programist

programist

Got Milk?

quote:
tcviper schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:25:
[...]

Jep dat is hem, heb em zelf opgepikt bij lokale zaak (Gigatronic in Sittard).
Ik heb de gong 'bel' precies aangesloten zoals het in de handleiding en app staat, met de nest adapter ertussen en dan de Trafo van Velleman dus op de plek waar voorheen oude bel trafo zat. Er zit dus een gong binnen tussen. Dat krijg je vanzelf te zien bij installatie hoe wat waar moet.

Wat betreft hoe snel je beeld hebt, als ik op 4G of WiFi zit heb ik als ik de Nest app open binnen 2 seconde beeld ongeveer.
Thx!, heb hem net binnen.

Wat was de voltage van je oude Travo? En heeft je "gong" geen last van dat de voltage van (waarschijnlijk 8v) naar 24v is gegaan?

• tcviper
quote:
programist schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:45:
[...]

Thx!, heb hem net binnen.

Wat was de voltage van je oude Travo? En heeft je "gong" geen last van dat de voltage van (waarschijnlijk 8v) naar 24v is gegaan?
Gong werkt prima :) Oude trafo was 8V.

• programist

programist

Got Milk?

quote:
tcviper schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:05:
[...]

Gong werkt prima :) Oude trafo was 8V.
Inmiddels alles aangesloten en gong werkt inderdaad met nieuwe travo. Alleen is er 1 issue, zodra de bel ingedrukt wordt blijft de gong als maar doorgaan (totdat ik de stekker eruit trek van de Travo.

In de app de duration op 1 sec zetten helpt niet (maar volledig uitschakelen in de app werkt dan weer wel).

Dit toevallig ook meegemaakt? (ik heb een mechanische gong).

• tcviper
quote:
programist schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 23:31:
[...]

Inmiddels alles aangesloten en gong werkt inderdaad met nieuwe travo. Alleen is er 1 issue, zodra de bel ingedrukt wordt blijft de gong als maar doorgaan (totdat ik de stekker eruit trek van de Travo.

In de app de duration op 1 sec zetten helpt niet (maar volledig uitschakelen in de app werkt dan weer wel).

Er is volgens mij de optie om de gong 'niet elektrisch' in te stellen via de app, probeer dat eens. (onder Settings van de Hello en dan Chime Duration: Do you have an electronic chime? Dat heb ik uit).
En heb je de Nest adapter ertussen (zoals ook beschreven is)?

tcviper wijzigde deze reactie 25-04-2018 08:55 (7%)

• programist

programist

Got Milk?

quote:
tcviper schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:54:
[...]

Er is volgens mij de optie om de gong 'niet elektrisch' in te stellen via de app, probeer dat eens. (onder Settings van de Hello en dan Chime Duration: Do you have an electronic chime? Dat heb ik uit).
En heb je de Nest adapter ertussen (zoals ook beschreven is)?
Ja, nest adapter zit er tussen. Heb hem met en zonder geprobeerd maar geen verschil, bel blijft "hangen" in aan stand. Heb hem er nu helemaal tussenuit gehaald en laat de notificaties via Google Home lopen. Werkt ook goed.

Thx!

• tcviper
quote:
programist schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:43:
[...]

Ja, nest adapter zit er tussen. Heb hem met en zonder geprobeerd maar geen verschil, bel blijft "hangen" in aan stand. Heb hem er nu helemaal tussenuit gehaald en laat de notificaties via Google Home lopen. Werkt ook goed.

Thx!
Ja dat had ik ook wel gewild via Google Home, alleen heb je dan de Google Assistant app nodig en die krijg ik op zowel iOS (iPhone 8) als Android (S5 mini) niet geinstalleerd helaas (niet beschikbaar in store), ook niet als alles op US English staat en beta is aangemeld op android voor Google play en Google apps :( Enig idee?

Update: Heb het nu werkend door in de Google Home app opnieuw Nest toe te voegen, nu gaat bel ook op de Google home mini :)

tcviper wijzigde deze reactie 25-04-2018 11:55 (10%)

• ikt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:29
quote:
HobbeS schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:41:
Ik krijg op mijn thermostaat de foutmelding: Kan het weer nu niet ophalen. nest.com/m2
Nu heb ik de info gevolgd op https://nest.com/nl/suppo...weather?from-chooser=true
Alles lijkt goed. Behalve op weather.com, daar kan ik op mijn plaatsnaam wel het weer vinden maar niet met alleen mijn postcode.

Doet bij jullie de weer weergave het nog op de thermostaat? Weet iemand hier een oplossing voor?
(ik heb ook mijn thermostaat een keer helemaal gereset en alles opnieuw ingesteld)
Ik heb hetzelfde probleem en de Twitter support gemaild, maar ze reageren met zo'n standaard antwoord dat je ze moet bellen.

Heb je het ondertussen al opgelost? Ik had tijdelijk een postcode aan de andere kant van de wijk gebruikt, maar nu herkent dat rotding heel het dorp niet meer :(

• losealot
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 30-11 08:26
Ik zie sinds de laatste 1 a 2 weken een verschil in gedrag van gerapporteerde temperatuur door mijn nest. Waar deze vroeger relatief constant/continu was, zitten er nu vaak tijdelijke sprongen in. Om zeker te zijn dat er geen effectieve fluctuaties in temperatuur zijn, heb ik er een andere sensor vlak naast geplaatst. In het verleden heb ik dit nog gedaan en toen zag ik een minimaal verschil tussen de 2 gerapporteerde temperaturen. Nu zie ik echter dit:

De groene lijn is de Nest (0.5░C precisie), de blauwe een andere sensor (0.1░C precisie). Bemerk bv in de voormiddag fluctuaties van 1 graad van de groene lijn, terwijl de blauwe constant is. Rond 11u gaat de nest zelfs +2░C terwijl de andere sensor slechts +0.3░C aangeeft.

Heeft iemand al gelijkaardig gedrag geobserveerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Misschien is de vraag al eens gesteld, maar ik kan het antwoord het zo niet vinden..
Weet iemand waarom mijn nest thermostaat af en toe een restart lijkt te doen? (Eens per x aantal maanden) Spontaan verschijnt het nest huisje met een draaiende ring en na een minuut of 2 gaat het weer uit, maar er is geen firmare update gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jan Dee
  • Laatst online: 15-12 17:39
quote:
ikt schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:56:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem en de Twitter support gemaild, maar ze reageren met zo'n standaard antwoord dat je ze moet bellen.

Heb je het ondertussen al opgelost? Ik had tijdelijk een postcode aan de andere kant van de wijk gebruikt, maar nu herkent dat rotding heel het dorp niet meer :(
Dit probleempje komt ook voor op mijn twee v3 thermostaten. Ik heb een support mailtje gedaan naar NEST en kreeg binnen een dag het volgende antwoord:

Vervelend te horen dat er een probleem is met het weer weergave.

U geeft aan dat sinds ongeveer een maand beide Nest v3 thermostaten aangeven dat het weer niet kan worden opgehaald. U heeft zelf al een aantal stappen doorgenoment maar een oplossing vind u niet.

De melding die u krijgt, "Kan het weer nu niet ophalen. nest.com/m2"
De reden dat het momenteel niet werkt is omdat er een verandering is geweest in de output die weather.com geeft via de API die we gebruiken om het weer te laten zien op uw display. Hier brengen ze geleidelijk veranderingen in, en dit is zonder communicatie gedaan. Dit is natuurlijk ook omdat het een open source aanbieding is van hun. We zijn er druk mee bezig om een nieuwe software te schrijven die het weerbericht weer goed op kan halen via de API, maar om dit over het geheel te doen kan enige tijd duren.

In de tussentijd kunt u eventueel de klok of iets ander instellen op uw scherm, of u kunt een andere postcode proberen in te voeren en zien of dat wel werkt.

Excuses voor het ongemak.

Ze zijn dus bezig met een oplossing maar dat kan enige tijd duren. Ik heb eerst het klokje er maar weer voor gezet...

Aanvulling op 17 mei 2018: Inmiddels lijkt het allemaal weer te werken zoals het hoort...

• eXisTa
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Ik ben benieuwd waar men nu de Nest Hello koopt hier in Nederland, sommige hebben hem al zo te lezen. De geruchten zijn dat ie deze maand nog in Europa beschikbaar zal zijn maar dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• masterant
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 06-12 15:37
quote:
programist schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 23:31:
[...]

Mag ik vragen welke beltrafo je gebruikt? Ik kom er zelf niet helemaal uit welke ik het beste kan aanschaffen. Familielid neemt een Hello voor me mee uit NY, leuke aanbieding van $149 😃

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13-12 07:46
Ik lees wat geruchten in dit topic over het beschikbaar komen van de hello deze maand.

Ik zelf zou graag weten wanneer ook de secure (guard) uitkomt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
quote:
boefje79 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 23:32:
Ik lees wat geruchten in dit topic over het beschikbaar komen van de hello deze maand.

Ik zelf zou graag weten wanneer ook de secure (guard) uitkomt. Iemand een idee?
Ik ben zelf ook ge´nteresseerd. Maar helaas lees ik berichten in het forum van Nest dat deze dit jaar niet meer gaat komen. In dit geval ging het dan om Canada. Maar ik denk als Canada hem dit jaar niet meer gaat zien dan wij zeker niet. Hetzelfde geldt overigens voor Engeland.

Zojuist lees ik op Reddit een extra bevestiging dat die nog wel even op zich laat wachten.

https://www.reddit.com/r/...7/nest_secure_outside_us/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boefje79
  • Laatst online: 13-12 07:46
Check, vanuit Nest-support werd ook teruggekoppeld dat deze in 2019 komt, gerichtere dagum wordt niet gegeven...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 04:05
In onze nieuwe wonning hing een modelairede thermostaat

Deze vervangen voor nest nu geeft deze fout code h73 aan

Ketel is intergas hre 28/24 A wat gaat hier niet goed...

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

quote:
mikerosauer schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 21:11:
In onze nieuwe wonning hing een modelairede thermostaat

Deze vervangen voor nest nu geeft deze fout code h73 aan

Ketel is intergas hre 28/24 A wat gaat hier niet goed...
Als even gegoogle'd op die foutcode? Dan kom je bijvoorbeeld hier: https://nest.com/nl/suppo...mostat-s-error-codes-mean
Je hebt dus zeer waarschijnlijk iets nog niet goed aangesloten, of je ketel ondersteunt geen OpenTherm.

• Kecin
  • Laatst online: 13-12 21:55

Kecin

Je keek.

Sinds vandaag de Nest Cam IQ outdoor aan de muur. Superbeeld. Supervlot en de speaker is belachelijk sterk. Persoonsherkenning werkt ook daadwerkelijk heel goed!

Gekocht bij 50five voor 362 incl gratis installatie (wel zelf opgehangen maar toe maar).
pricewatch: Nest Cam IQ outdoor

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• albert04
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14-12 08:55
Mss dat jullie mij kunnen helpen. Ik moet helaas voor een nieuwe CV ketel. Ik twijfel tussen de atag i28ec of de Remeha 28c plus. Allebei een CW4 ketel. Nu hoort er ook een nieuwe thermostaat bij en wil dus voor de nest gaan. Ik lees echter verschillende verhalen over de nest bij deze ketels.

Ik vroeg mij eigenlijk af of de ketels wel efficiŰnt werken met de nest. Kunnen de atag en Remeha goed moduleren met de nest of is het alleen aan/uit.

Of moet ik hiervoor toch beter bij de eigen merk van de ketel zijn, zoals de ATAG one en Remeha etwist?

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 04:05
quote:
Reptile209 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:57:
[...]

Als even gegoogle'd op die foutcode? Dan kom je bijvoorbeeld hier: https://nest.com/nl/suppo...mostat-s-error-codes-mean
Je hebt dus zeer waarschijnlijk iets nog niet goed aangesloten, of je ketel ondersteunt geen OpenTherm.
Er was een kabel los dank u _/-\o_ opgelost

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Las2016
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 11-12 10:37
Vraagje; Nest Secure is al een tijdje uit in USA. Heeft wellicht iemand deze ge´mporteerd?
Was benieuwd naar lokale ervaringen.

(stroomaansluiting zou geen issue moeten zijn daar de powerplug verbonden wordt met een usb-kabel en die gaat dan in de Nest Guard)

thx!

P.S. Nest Hello is vanaf heden te koop in Nederland :-)
Check: https://store.nest.com/nl/product/nest-hello/

Las2016 wijzigde deze reactie 31-05-2018 10:35 (16%)

• Lt. Marx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18:31

Lt. Marx

ATTENTIOOOON!!!

De Nest hello is in Nederland officeel beschikbaar!
https://nest.com/nl/doorbell/nest-hello/overview/

• tcviper
Voor degene die een Hello bestellen: Let op dat je dus een betere trafo nodig hebt in je meterkast, bijv deze: https://www.velleman.eu/p...ntry=nl&lang=en&id=365828

quote:
Cool, en m'n Home-Assistant support het al zo te zien ! Goede optie om binnenkort eens te scoren ^^

Is het al bijna vrijdag?

• ReCreator
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Sinds een paar weken kan mijn Nest Thermostaat het weer niet goed uitlezen, de halve tijd krijg ik de welbekende M2 melding. Erg vreemd want daarvoor werkte het altijd gewoon goed.

Meer mensen hier last van?

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22:07
quote:
Dat is toch nog snel gegaan. Ik twijfel tussen deze en een Ring pro. Iemand ervaringen met een van deze 2? Ring Pro kost Ą3,- per maand / Ą30,- per jaar. Nest Aware kost Ą5,- per maand / Ą50,- per jaar. Met Ring kun je dan 60 dagen terugkijken, maar dan enkel korte clips. Met Nest kun je 5 dagen terugkijken, maar wel 24 uur per dag.

Wat is wijsheid? :)
quote:
DCNY schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:11:
[...]

Dat is toch nog snel gegaan. Ik twijfel tussen deze en een Ring pro. Iemand ervaringen met een van deze 2? Ring Pro kost Ą3,- per maand / Ą30,- per jaar. Nest Aware kost Ą5,- per maand / Ą50,- per jaar. Met Ring kun je dan 60 dagen terugkijken, maar dan enkel korte clips. Met Nest kun je 5 dagen terugkijken, maar wel 24 uur per dag.

Wat is wijsheid? :)
Heb ook een Nest Thermostat en moet zeggen dat hun platform toch wel erg relaxed is. Ook wel eens gespeeld met die Nest Cams, en dat integreert erg sexy in hun platform. Ik neig dus hard naar die Nest!

Snap alleen niet helemaal wat Nest bedoelt met dit in hun beschrijving :

"
Hiervoor heb je een transformator van 16-24 V AC en 8 VA, een bel en een bedrade deurbel nodig"

Transformator snap ik nog, maar een bel EN een bedrade deurbel??

DennusB wijzigde deze reactie 31-05-2018 16:28 (15%)

Is het al bijna vrijdag?

• new_guy
  • Laatst online: 22:48
Dummy taal, zodat het zeker is dat je een werkende situatie op dit moment hebt en er ook bedrading aanwezig is?

• tcviper
quote:
DennusB schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:28:
[...]

Heb ook een Nest Thermostat en moet zeggen dat hun platform toch wel erg relaxed is. Ook wel eens gespeeld met die Nest Cams, en dat integreert erg sexy in hun platform. Ik neig dus hard naar die Nest!

"
Hiervoor heb je een transformator van 16-24 V AC en 8 VA, een bel en een bedrade deurbel nodig"

Wat is daar niet aan te snappen? De Nest Hello werkt via de 'bedrade' bestaande deurbel aansluiting waar 'normaal' een bel tussen zit (gong) ;)

quote:
tcviper schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:32:
[...]

Wat is daar niet aan te snappen? De Nest Hello werkt via de 'bedrade' bestaande deurbel aansluiting waar 'normaal' een bel tussen zit (gong) ;)
Ja, oke. Maar ik wil eigenlijk gewoon die Nest Hello bij de voordeur schroeven met een goede trafo en klaar. Ik hoef geen ding meer wat geluid maakt, doe het wel via Home-Assistant/telefoons...

Is het al bijna vrijdag?

• tcviper
quote:
DennusB schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:33:
[...]

Ja, oke. Maar ik wil eigenlijk gewoon die Nest Hello bij de voordeur schroeven met een goede trafo en klaar. Ik hoef geen ding meer wat geluid maakt, doe het wel via Home-Assistant/telefoons...
Dan doe je dat :)

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22:07
quote:
DennusB schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:28:
[...]

"

Heb ook de thermostaat en eens gespeeld met de cams. Met Nest Aware wordt het echter best een duur geintje aangezien je per camera moet betalen i.p.v. per account ofzo.

Ander nadeel van de deurbel is dat deze gebruik maakt van de bestaande deurbel. Bij de Ring kun je een losse deurbel (Chime) inpluggen in een willekeurig stopcontact in de woonkamer of tuin zodat je m overal goed kan horen. De Nest deurbel is dus enkel op te hangen op de plaats waar de reguliere deurbel hangt.

Twijfel twijfel...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
DCNY schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:15:
[...]
Ander nadeel van de deurbel is dat deze gebruik maakt van de bestaande deurbel. Bij de Ring kun je een losse deurbel (Chime) inpluggen in een willekeurig stopcontact in de woonkamer of tuin zodat je m overal goed kan horen. De Nest deurbel is dus enkel op te hangen op de plaats waar de reguliere deurbel hangt.

Twijfel twijfel...
Je kunt volgens mij wel een Google Home (mini) gebruiken als vervanging van de deurbel.

Overigens heb ik thuis een Ring Pro met Chime maar omdat ik de Ring app op twee telefoons en mijn iPad heb ge´nstalleerd heb ik de chime eigenlijk niet nodig.

Portugese Wijn

• Zed_no1
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-12 13:12
Hi all, ik wil graag mijn Nest collectie uitgaan breiden met de Hello. De afgelopen jaren veel ervaringen opgedaan met 4 Nest Protects, Nest Cam en de Nest Thermostaat.
Ik kom er alleen niet helemaal achter wat voor trafo ik voor de Nest Hello kan gebruiken. De velleman die andere hier hebben gebruikt kan niet online besteld worden. Dus weet iemand wellicht alternatieven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainbow_Dash

Rainbow_Dash

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

quote:
boefje79 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:21:
Check, vanuit Nest-support werd ook teruggekoppeld dat deze in 2019 komt, gerichtere dagum wordt niet gegeven...
Nest weet het zelf ook niet :+

Flutbedrijf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tcviper
quote:
Zed_no1 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:42:
Hi all, ik wil graag mijn Nest collectie uitgaan breiden met de Hello. De afgelopen jaren veel ervaringen opgedaan met 4 Nest Protects, Nest Cam en de Nest Thermostaat.
Ik kom er alleen niet helemaal achter wat voor trafo ik voor de Nest Hello kan gebruiken. De velleman die andere hier hebben gebruikt kan niet online besteld worden. Dus weet iemand wellicht alternatieven?
Even bellen met: https://www.gigatronic.nl/ << die hebben ze op voorraad ;) even bellen en dan komt het wel goed denk ik. Ik ga proberen die trafo's zelf ook in de shop van TC te krijgen.

tcviper wijzigde deze reactie 01-06-2018 08:36 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• telenut
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14-12 13:45
Ik heb deze week een skybell HD gekocht. Ook deze heeft een transfo ben gong nodig. Bij gebrek aan een gong MOET er een weerstand van 10 ohm tussen. Hoe dit op te lossen is bij de Nest kan ik niet terug vinden. Iemand enig idee? Ik heb niet echt een gong nodig, heb een google mini.
Mijn bestaande transfo zal ook niet volstaan... Bij Coolblue leverde men wel een extra transfo voor de bel, stond nergens in de omschrijving, maar die doet het wel. Geen idee of ze dit bij de Hello ook gaan doen dus. Hij zal wel niet volstaan, want is een 8V DC voeding.
Nu, zo een transfo moet wel online te vinden zijn. De vraag blijft: wat met het gebrek aan een gong.

Ter info: ben niet helemaal tevreden over de skybell HD, krijg geen deftige alerts op gsm, en de app is te traag. Die zal vermoedelijk dus terug gezonden worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Las2016
quote:
telenut schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:24:
Nu, zo een transfo moet wel online te vinden zijn. De vraag blijft: wat met het gebrek aan een gong.
Hoi,
Ook ik wil alleen de bel, maar heb geen gong.
Daarom gisteren gebeld met Nest, (Hello is gepreordered, maar heb nog geen adapter.)
Nest gaf aan dat de input vereisten van de Hello als volgt zijn: 5v DC 1.4a.

Daarmee naar allekabels.nl gegaan en zij adviseerden op basis van bovenstaande specs onderstaande adapter:
https://www.allekabels.nl...regelbaar-3-tot-12-v.html

daarbij als opmerking ontvangen:
----------------------
Houdt u er rekening mee de adapter voor het aansluiten op het juiste voltage 5V te zetten, anders kan dit het te voeden apparaat beschadigen. Kijkt u verder goed na of een van de bijgeleverde voedingspluggen de juiste maat heeft.
Bij de meeste adapters is het tevens mogelijk de polariteit (de + en de - van de voedingsplug) aan te passen. Hoe u deze aanpast staat vermeld op de verpakking of in de handleiding van de adapter.
-----------------------

Over 11 dagen ofzo kan ik denkelijk wel wat ervaringen posten ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaniska
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 00:26
quote:
ReCreator schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:19:
Sinds een paar weken kan mijn Nest Thermostaat het weer niet goed uitlezen, de halve tijd krijg ik de welbekende M2 melding. Erg vreemd want daarvoor werkte het altijd gewoon goed.

Meer mensen hier last van?

[afbeelding]
Even een hele stomme vraag. Welke applicatie is dat? 8)7

“Never underestimate the determination of a kid who is time-rich and cash-poor.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Vaniska schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:19:
[...]

Grafana.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

quote:
Vaniska schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:19:
[...]

Dat is Grafana inderdaad! Ik lees elke minuut de Nest uit en zet de data in InfluxDB en daar maakt Grafana leuke grafiekjes van :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tcviper
quote:
Las2016 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:54:
[...]

Hoi,
Ook ik wil alleen de bel, maar heb geen gong.
Daarom gisteren gebeld met Nest, (Hello is gepreordered, maar heb nog geen adapter.)
Nest gaf aan dat de input vereisten van de Hello als volgt zijn: 5v DC 1.4a.

Daarmee naar allekabels.nl gegaan en zij adviseerden op basis van bovenstaande specs onderstaande adapter:
https://www.allekabels.nl...regelbaar-3-tot-12-v.html

daarbij als opmerking ontvangen:
----------------------
Houdt u er rekening mee de adapter voor het aansluiten op het juiste voltage 5V te zetten, anders kan dit het te voeden apparaat beschadigen. Kijkt u verder goed na of een van de bijgeleverde voedingspluggen de juiste maat heeft.
Bij de meeste adapters is het tevens mogelijk de polariteit (de + en de - van de voedingsplug) aan te passen. Hoe u deze aanpast staat vermeld op de verpakking of in de handleiding van de adapter.
-----------------------

Over 11 dagen ofzo kan ik denkelijk wel wat ervaringen posten ;-)
Uhm de Nest Hello heeft een AC trafo nodig die 16-24V AC levert. Op DC gaat ie niet werken, sterker nog dan gaat ie denk ik zelfs kapot. Daarbij, onder de 15Volt AC gaat ie niet werken. Heb dat ding inmiddels 2 maanden in huis en heb op het begin daar alles voor uit moeten zoeken.

Dit kun je overigens hier ook nalezen: https://nest.com/nl/doorbell/nest-hello/tech-specs/
"Stroomvereisten: Hiervoor heb je een transformator van 16-24 V AC en 8 VA, een bel en een bedrade deurbel nodig"

tcviper wijzigde deze reactie 01-06-2018 12:22 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nehru
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:11
Heeft iemand al een inbouw trafo gevonden die werkt met de hello? Mijn huidige is 8V AC, dus dat is niet genoeg.
Is er bijzonder weinig te vinden tussen 16-24V AC... En eentje die ik wel vond, staat specifiek bij dat ie niet geschikt is voor de Ring Pro (zelfde voltage eis). En de Ring Pro trafo is niet apart te kopen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inferi
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21:55

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Las2016
quote:
tcviper schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:18:
[...]

Uhm de Nest Hello heeft een AC trafo nodig die 16-24V AC levert. Op DC gaat ie niet werken, sterker nog dan gaat ie denk ik zelfs kapot. Daarbij, onder de 15Volt AC gaat ie niet werken. Heb dat ding inmiddels 2 maanden in huis en heb op het begin daar alles voor uit moeten zoeken.

Dit kun je overigens hier ook nalezen: https://nest.com/nl/doorbell/nest-hello/tech-specs/
"Stroomvereisten: Hiervoor heb je een transformator van 16-24 V AC en 8 VA, een bel en een bedrade deurbel nodig"
Ik begrijp je helemaal, ik had die informatie ook. Echter de Nest medewerker vertelde me toch gisteren duidelijk wat anders. Let op; ik gebruik de Nest Hello zo meteen zonder Gong.
Dan zullen de specs anders zijn, ik gebruik dan alleen stroom om de Hello te gebruiken.

Je geeft aan dat je de deurbel 2 maanden in huis hebt. Ik ga er dan vanuit dat je hem vanuit USA hebt ge´mporteerd? Daar was ik namelijk ook mee bezig, maar heb dat stopgezet omdat je dan geen support van Nest krijgt. Bovendien kunnen technische componenten afwijken in USA t.o.v. Nederland. De Nest medewerker waarschuwde me daarvoor.

Ter aanvulling, ook in USA zijn er gebruikers die de Nest Hello gebruiken zonder gong. Er is zelfs een bedrijf gespecialiseerd in adapters die je met een klik aansluit als je geen gong wilt.
Check: https://www.ohmkat.com/pr...wer-kit-supply-all-in-one

Over een dag of 11 kan ik je pas mijn eigen bevindingen geven. Hierbij ga ik gewoon uit van het advies van de Nest medewerker en haal de 5V DC 1.4a adapter.

(Bij te weinig spanning geeft de Nest Hello gewoon een melding dat hij te weinig stroom krijgt door in het geel te knipperen. Mochten de specs dan toch niet kloppen, heb ik dat zo gezien)

Las2016 wijzigde deze reactie 01-06-2018 14:53 (15%)
Reden: aanvulling & typo

Pagina: 1 ... 48 ... 52 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True