Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaniska
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-10 22:25
Ik zou dolgraag de Nest Hello aanschaffen. Ben alleen bang dat de VVE van het appartement waar ik nu in woon moeilijk gaat doen betreft privacy. Ik weet dat de buren hieronder ook een camera in hun deurbel hebben.. Maar die hebben wel enigszins gezeur gehad erover.

“Never underestimate the determination of a kid who is time-rich and cash-poor.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nehru
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:21
quote:
Vaniska schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:58:
Ik zou dolgraag de Nest Hello aanschaffen. Ben alleen bang dat de VVE van het appartement waar ik nu in woon moeilijk gaat doen betreft privacy. Ik weet dat de buren hieronder ook een camera in hun deurbel hebben.. Maar die hebben wel enigszins gezeur gehad erover.
Ah, ja, de "mag ik hier een camera plaatsen" vraag. Ik heb er ook echt uitgebreid op gezocht; mijn voortuin is prive, maar slechts een meter of 2 lang tot aan de straat. Ik zou dus wel mensen op nemen die langs lopen en hierover zijn meerdere berichten te vinden. De camera zou goed zichtbaar moeten zijn (niet echt in een absolute waarde te vertalen) of ik zou een duidelijk zichtbaar bord moeten plaatsen. Goed, ik heb er dus wel een besteld...

Bij een gedeelde ingang kan ik me enigszins voorstellen dat je buren gaan klagen, vooral als de bestaande camera van de buren "slechts" een intercom systeem betreft en die van jou waarschijnlijk echt op gaat nemen. Mochten zij ook al een Ring oid hebben, dan heb je precedent ;-)

Mocht het voornaamste oogpunt overigens beveiliging zijn, zou je ook nog via de vve zelf kunnen voorstellen een camera systeem te installeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaniska
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-10 22:25
quote:
nehru schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:57:
[...]

Ah, ja, de "mag ik hier een camera plaatsen" vraag. Ik heb er ook echt uitgebreid op gezocht; mijn voortuin is prive, maar slechts een meter of 2 lang tot aan de straat. Ik zou dus wel mensen op nemen die langs lopen en hierover zijn meerdere berichten te vinden. De camera zou goed zichtbaar moeten zijn (niet echt in een absolute waarde te vertalen) of ik zou een duidelijk zichtbaar bord moeten plaatsen. Goed, ik heb er dus wel een besteld...

Bij een gedeelde ingang kan ik me enigszins voorstellen dat je buren gaan klagen, vooral als de bestaande camera van de buren "slechts" een intercom systeem betreft en die van jou waarschijnlijk echt op gaat nemen. Mochten zij ook al een Ring oid hebben, dan heb je precedent ;-)

Mocht het voornaamste oogpunt overigens beveiliging zijn, zou je ook nog via de vve zelf kunnen voorstellen een camera systeem te installeren.
Naja in principe loopt er niemand langs mijn appartement. Ik zit juist op de plek waar ik eigenlijk niemand zou filmen. Alleen, tsja.. VVE regels he :9 Als ik het mag, mogen anderen het ook. en die filmen dan wel weer buren. Enigszins begrijp ik de issue. Toch, meeste appartementen complexen moet er gebeld worden o.i.d. om een deur/hek te openen en dat is hier niet het geval. Ik wil graag weten wie ik aan de deur heb.

Vaniska wijzigde deze reactie 01-06-2018 16:23 (10%)

“Never underestimate the determination of a kid who is time-rich and cash-poor.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 23:44
quote:
ReCreator schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:08:
[...]
Dat is Grafana inderdaad! Ik lees elke minuut de Nest uit en zet de data in InfluxDB en daar maakt Grafana leuke grafiekjes van :)
Dat wil ik ook!! :9~ Is dat heul ingewikkeld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nehru
quote:
connos schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:55:
[...]

Dat wil ik ook!! :9~ Is dat heul ingewikkeld?
Kijk even in het home assistant topic :) . Die kan de data heel makkelijk uit nest halen en in influx stoppen. Influx en grafana (en home assistant) start je relatief simpel met docker op een Linux bakje (of docker for mac/windows)

Edit: ik heb overigens deze gekocht: https://www.elektrobode.n...82-beltrafo-grothe-710082

nehru wijzigde deze reactie 01-06-2018 19:48 (12%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:44
Ter info: Ik heb de main topic geupdate met Hello Trafo voorbeelden ;)

PSNid: tcviper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• masterant
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17-10 20:48
quote:
programist schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 23:31:
[...]

Inmiddels alles aangesloten en gong werkt inderdaad met nieuwe travo. Alleen is er 1 issue, zodra de bel ingedrukt wordt blijft de gong als maar doorgaan (totdat ik de stekker eruit trek van de Travo.

In de app de duration op 1 sec zetten helpt niet (maar volledig uitschakelen in de app werkt dan weer wel).

Dit toevallig ook meegemaakt? (ik heb een mechanische gong).
Ik ervaar zelf ook dit probleem, het lijkt wel of het circuit niet wordt "gesloten" door de adapter van Nest welke je er tussen moet monteren. Nog meer mensen met dit probleem? Heeft iemand het kunnen oplossen? Het enige wat ik van bedenken is dat deze mechanische gong max 12V is en er 16V+ doorheen wordt gejaagd (dat is de waarde welke de app aangeeft).

• ruudvee
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
quote:
tcviper schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:18:
Nest Hello heeft een AC trafo nodig die 16-24V AC levert. Op DC gaat ie niet werken, sterker nog dan gaat ie denk ik zelfs kapot.
Nee hoor, een apparaat dat op wisselspanning werkt doet het ook op gelijkspanning.
Andersom is het wel roken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tcviper
quote:
ruudvee schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:43:
[...]

Nee hoor, een apparaat dat op wisselspanning werkt doet het ook op gelijkspanning.
Probeer jij het dan uit, laat je mij weten of het werkt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
ruudvee schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:43:
[...]

Hoe kom je dáár nou weer bij? :?

Dat sommige apparaten compatible zijn met zowel gelijk- als wisselspanning, wil nog niet zeggen dat dat altijd zo is. Sommige apparaten hebben inderdaad een bruggelijkrichter, waardoor gelijkspanning ook zou werken, maar dan zit je nog steeds met een verschil in benodigde spanning.
Daarentegen hebben sommige apparaten de wisselspanning écht nodig, zoals een apparaat met inductiemotor.

• ruudvee
  • Nu online
quote:
tcviper schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:03:
[...]

quote:
tcviper schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:03:

Ik heb neen Nest Hallo, dus testen kan ik niet, maar ik weet gewoon dat hij er niet stuk van kan gaan.

• ruudvee
  • Nu online
quote:
Osiris schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:20:

Daarentegen hebben sommige apparaten de wisselspanning écht nodig, zoals een apparaat met inductiemotor.
Ja en een bel met van die 2 spoelen heeft ook wissel nodig, maar het ging of ie kapot kon gaan op gelijk en dat antwoord is nee.

• Ngai
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-10 20:37
Maakt het nog uit wat voor "gong" je hebt? Heb nu een 8v transformator die ik laat vervangen. Maar wat moet er gebeuren met de huidige bel? Daar gaat anders teveel spanning doorheen? Bijvoorbeeld deze
https://www.conrad.nl/p/g...t-24-v-max-85-db-a-431564 ? Lees dat hij ook werkt zonder de bel. Dat is op zich ook prima.

Ngai wijzigde deze reactie 07-06-2018 20:45 (32%)

• tcviper
quote:
Ngai schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:35:
Maakt het nog uit wat voor "gong" je hebt? Heb nu een 8v transformator die ik laat vervangen. Maar wat moet er gebeuren met de huidige bel? Daar gaat anders teveel spanning doorheen? Bijvoorbeeld deze
https://www.conrad.nl/p/g...t-24-v-max-85-db-a-431564 ? Lees dat hij ook werkt zonder de bel. Dat is op zich ook prima.
Heb gewoon mijn huidige gong aangesloten op de 24v, werkt prima :P (was ook voorheen 8v)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ngai
Toch maar gewoon een andere bel besteld (24v op een 8v bel lijkt me toch niet zo'n goed idee).

Zamel TRM-24 transformator
Grothe LTW 24v bel

Van de week komt ook de Hello. Dus zodra alles in huis is installeren!

• AlleD
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 13:29
Ik heb de volgende transformator in de meterkast:
https://www.elektramat.nl/betrafo-8v-12v-24v

Kan iemand mij vertellen als deze geschikt is voor de Nest Hello? Bij de omschrijving staat iig dat hij niet werkt met de Ring.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geldster
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 11-10 20:10
quote:
Ngai schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:42:
Toch maar gewoon een andere bel besteld (24v op een 8v bel lijkt me toch niet zo'n goed idee).

Zamel TRM-24 transformator
Grothe LTW 24v bel

Van de week komt ook de Hello. Dus zodra alles in huis is installeren!
Hi,

Zijn dat respectievelijk:

https://www.conrad.nl/p/z...ator-24-vac-063-a-1462949
https://www.conrad.nl/p/g...t-24-v-max-85-db-a-431564

Qua transformator zag ik een directe match, ik zag alleen dat er meer typen bellen zijn (erg duur in mechanische vorm) de enige die een beetje gunstig is qua prijs is deze digitale..

Dankjewel alvast!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 00:34

Kecin

Je keek.

Meer mensen die de Nest thermostaat (v2) niet meer kunnen benaderen vanuit een extern systeem?

De app werkt op 4g en wifi, maar mijn Google Sheet die de temperaturen ophaalt niet. De Logitech Harmony Elite Hub pakt hem ook niet meer en de Athom Homey lijkt hem ook niet meer te snappen :(

https://tweakers.net/ext/f/1siQFd6Lgwn0RzvAGoGIbBeO/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/sVUC6QPbhN8KZD2CgqP1vMRm/thumb.png
https://tweakers.net/ext/f/KqialOIGIKlUNJAz0TIve3S6/thumb.png

Kecin wijzigde deze reactie 10-06-2018 22:24 (45%)

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ngai
quote:
geldster schreef op zondag 10 juni 2018 @ 22:14:
[...]

Hi,

Zijn dat respectievelijk:

https://www.conrad.nl/p/z...ator-24-vac-063-a-1462949
https://www.conrad.nl/p/g...t-24-v-max-85-db-a-431564

Qua transformator zag ik een directe match, ik zag alleen dat er meer typen bellen zijn (erg duur in mechanische vorm) de enige die een beetje gunstig is qua prijs is deze digitale..

Dankjewel alvast!
Ja dat zijn deze. Klopt, er is er eentje van Grothe. Maar die was een stuk duurder. En in principe heb je aan alleen 24v voldoende. Zamel was een stuk goedkoper en zal ook wel prima zijn. Er zijn weinig betaalbare 24v bellen. Die Grothe was het meest aantrekkelijke.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Kecin schreef op zondag 10 juni 2018 @ 22:19:
Meer mensen die de Nest thermostaat (v2) niet meer kunnen benaderen vanuit een extern systeem?

De app werkt op 4g en wifi, maar mijn Google Sheet die de temperaturen ophaalt niet. De Logitech Harmony Elite Hub pakt hem ook niet meer en de Athom Homey lijkt hem ook niet meer te snappen :(
Mijn HASS heeft nog wel verbinding en krijgt de waardes door.

• cky
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-10 15:51
Kan iemand bevestigen dat een nefit trendline II cw5 icm met de opentherm adapter modulerend met de nest v3 werkt?

Ik hoor wisselende berichten.

• mregeling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 07:46
Ik krijg morgen de ring hello binnen ( wehkamp ).
Nu heb ik een vraag.
Ik heb de oude beltransformator al vervangen voor eentje die op 8v, 12v en 24v werkt.
Staat nu nog op 8v omdat op mijn gong 8v staat. Denk dat het niet werkt als ik er 24v opzet.
Als ik morgen de nest aansluit, en dan de gong afkoppel, doet ie het dan ook?
Zag dat je er een soort adapter bij krijgt die je tussen de gong moet plaatsen.
Iemand een idee wat dat ding doet?

• Ngai
quote:
mregeling schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:43:
Ik krijg morgen de ring hello binnen ( wehkamp ).
Nu heb ik een vraag.
Ik heb de oude beltransformator al vervangen voor eentje die op 8v, 12v en 24v werkt.
Staat nu nog op 8v omdat op mijn gong 8v staat. Denk dat het niet werkt als ik er 24v opzet.
Als ik morgen de nest aansluit, en dan de gong afkoppel, doet ie het dan ook?
Zag dat je er een soort adapter bij krijgt die je tussen de gong moet plaatsen.
Iemand een idee wat dat ding doet?
Moet gewoon werken zonder. Dat dingetje dat ertussen gaat zorgt ervoor dat je nest constant stroom heeft en je bel normaal blijft werken en niet constant aan het ringen is.

• zxop4932
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 14:50
quote:
tcviper schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:15:
Voor degene die een Hello bestellen: Let op dat je dus een betere trafo nodig hebt in je meterkast, bijv deze: https://www.velleman.eu/p...ntry=nl&lang=en&id=365828
Goede tip! Heb je toevallig ook een alternatief. De trafo in de link is inmiddels niet meer te verkijgen |:(

\\edit

Lezen is ook een kunst ;-) Links gevonden in de topic start. Thanks!

zxop4932 wijzigde deze reactie 13-06-2018 15:21 (9%)

"A man with God is always in the majority."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tcviper
quote:
zxop4932 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:05:
[...]

Goede tip! Heb je toevallig ook een alternatief. De trafo in de link is inmiddels niet meer te verkijgen |:(
Even verder in dit topic lezen heb ik denk ik 2x genoemd, Mascot type 8310 18VAC.
Enige andere alternatief zijn die van Conrad bijv, ook zoals hierboven genoemd.

• SkyFlyer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:48
Sta hier ook op het punt een Nest Hello aan te schaffen, en moet alles gaan aansluiten. Omdat we bij de achterdeur ook een bel hebben, en omdat ik én niet bijna ¤600 wil neerleggen voor 2 én geen zin heb ook bij de achterdeur bedrading aan te leggen (nu is alles draadloos), ben ik op zoek gegaan naar een oplossing.

Nu heb ik de Honeywell DW915s gevonden, waarop je zowel een bedrade, als draadloos 'drukker' kan aansluiten, met verschillende geluiden en als extra bonus uit te breiden met extra gongen (eventueel zolang home nog niet ondersteund wordt in Nederland).

Nu is de DW915s max. 12V en de Hello minimaal 16V. Klopt mijn gedachtengang dat dat met een kleine transformator of weerstand op te lossen is?

• nehru
Vandaag de nest hello binnen gekregen (besteld op eerste dag bij nest zelf) en was binnen 3 kwartier geïnstalleerd, met het vervangen van de trafo erbij (24v van grothe). (ik ben it-er, niet veel kaas gegeten van elektronica ;-))

Chime connector ook simpel, hij gaat alleen iets harder nu (eigenlijk 8v :-)). Helaas kun je quiet time alleen maar op timer zetten tot 3u vanaf nu, er is (nog) geen optie om de chime uit te zetten op "schedule", schedule is alleen op de camera uit te schakelen... Verder mooi beeld, alleen krijg ik het streamen van het beeld naar een chromecast nog niet aan de praat. Is iemand dat wel gelukt in Nederland?

• basvanderploeg
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 15-10 15:16
Gisteren besteld bij Nest, vandaag binnen. Hier een unboxing in 13 seconden:

https://twitter.com/basva...tatus/1007249285820436481

Morgen de nieuwe trafo en gong installeren.

• Ngai
quote:
nehru schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:32:
Vandaag de nest hello binnen gekregen (besteld op eerste dag bij nest zelf) en was binnen 3 kwartier geïnstalleerd, met het vervangen van de trafo erbij (24v van grothe). (ik ben it-er, niet veel kaas gegeten van elektronica ;-))

Chime connector ook simpel, hij gaat alleen iets harder nu (eigenlijk 8v :-)). Helaas kun je quiet time alleen maar op timer zetten tot 3u vanaf nu, er is (nog) geen optie om de chime uit te zetten op "schedule", schedule is alleen op de camera uit te schakelen... Verder mooi beeld, alleen krijg ik het streamen van het beeld naar een chromecast nog niet aan de praat. Is iemand dat wel gelukt in Nederland?
Vandaag ook hier aangesloten :)
Met de Google Home Mini is het helemaal compleet!

Geef je Hello een Label in de app, zoals Front Door.
Het streamen lukt mij door tegen de assistent te zeggen "show me who's at the front door". Hoe het zonder assistent moet, geen idee.

• JJapie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 06:42
@nehru @basvanderploeg @Ngai wat is jullie ervaring met delay in notificaties en cool down period? Herkennen jullie de klachten als te lezen op de Nest Community?

• Ngai
quote:
JJapie schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:19:
@nehru @basvanderploeg @Ngai wat is jullie ervaring met delay in notificaties en cool down period? Herkennen jullie de klachten als te lezen op de Nest Community?
Beweging durf ik niet te zeggen..moet ik testen. Maar bij het aanbellen was de notificatie zo goed als onmiddellijk.

• nehru
quote:
JJapie schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:19:
De delay is vanwege de image recognition in de cloud en was ik al gewend van een nest outdoor. Dat is hier overigens zeker minder dan 5 seconden want dan gaat bij mij in home assistant bijv ook een person recognized trigger af, die kan ik dan nog net langs zien lopen bij mn keukenraam 3m verder ihgv een voorbijganger :)

Als je op de deurbel drukt is het overigens wel direct.

Edit: overigens, de cool down kun je minder vaak last van hebben door alleen notifications aan te zetten voor zones die je iets interesseren. Daarbij is de image recognition best aardig en krijg ik alleen notifications bij personen in de zone voortuin, dus weinig false positives

nehru wijzigde deze reactie 14-06-2018 21:27 (15%)

• JJapie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 06:42
Tnx! Dat klinkt een stuk positiever!

• DustMan4u
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:31
Gisteren ook een Nest Hello en een Nest Cam Outdoor IQ binnengekregen en geinstalleerd.
quote:
Las2016 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:54:
[...]
Nest gaf aan dat de input vereisten van de Hello als volgt zijn: 5v DC 1.4a.
[...]
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om, mede naar aanleding van deze bewering van Nest, te testen welke voedingsspanning de Nest Hello nou werkelijk accepteert.
  • 5VDC - Hier doet de Nest Hello echt niets mee. De labvoeding geeft geen stroomverbruik aan. Duidelijk een verkeerd advies van Nest.
  • 12VDC - De Nest gaat hiermee aan, echter blijft de ring oranje, wat aangeeft dat de spanning te laag is. Mijn labvoeding gaat niet verder dan 15VDC en hierbij blijft de ring oranje. Heb dus niet kunnen testen of hij met 20-24VDC het wel zou doen.
Omdat mijn beltrafo niet geschikt meer is in huis op zoek gegaan naar een geschikte trafo. Uitgekomen bij een oude trafo van de kerstverlichting. Deze is 24VAC en 15VA, uitstekend geschikt dus.

Aangezen de meeste trafo's voor kerstverlichting 24VAC zijn wellicht een tip om even in huis te kijken alvorens je elders een 24VAC trafo bestelt :)

Overigens de Nest Chime Adapter (of hoe dat ding ook heet) wel aangesloten. Als je deze niet aansluit dan zal hij de voeding kortsluiten bij het 'indrukken' van de bel. De belkant van de Chime Adapter overigens (nog) niet aangesloten, dat levert verder geen problemen op.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: ANET A6 Printer | Mijn Thingiverse Profiel

• tcviper
Zoals ik al zei dus ;) Vandaar dat ik bleef bij mij standpunt over de 16-24V AC :)

• DustMan4u
quote:
tcviper schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:15:
Zoals ik al zei dus ;) Vandaar dat ik bleef bij mij standpunt over de 16-24V AC :)
Inderdaad, ik kon het me ook al niet voorstellen. Maar om helemaal zeker te zijn maar even getest :)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: ANET A6 Printer | Mijn Thingiverse Profiel

• pHennyWise
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09-10 17:12
quote:
AlleD schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:29:
Ik heb de volgende transformator in de meterkast:
https://www.elektramat.nl/betrafo-8v-12v-24v

Kan iemand mij vertellen als deze geschikt is voor de Nest Hello? Bij de omschrijving staat iig dat hij niet werkt met de Ring.
Ik heb exact deze icm Nest Hello, werkt prima (ingesteld op 24v). :) Geen probleem dus.

• basvanderploeg
Hij is hier inmiddels ook geïnstalleerd. Ik heb gebruik gemaakt van de volgende onderdelen:

Grothe Trumpf - Deurbel (24 V)
https://www.elektrototaal...el-4139258/1-melodie-wit/

Gacia TF6 Beltrafo
https://www.vekto.nl/beltrafo-15va

• jschoorl2
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07:55
quote:
basvanderploeg schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:11:
Hij is hier inmiddels ook geïnstalleerd. Ik heb gebruik gemaakt van de volgende onderdelen:

Gacia TF6 Beltrafo
Hoe breed is de beltrafo, moet een bestaande vervangen en heb 3,5cm ruimte?

2745 Wp, Suntech SuperPoly STP305-24/Vd, AEG PV2800+, zuid

• basvanderploeg
quote:
jschoorl2 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:18:
[...]

Hoe breed is de beltrafo, moet een bestaande vervangen en heb 3,5cm ruimte?
Hij is exact 3,5 cm breed (standaard maten volgens mij).

• jschoorl2
quote:
basvanderploeg schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:24:
[...]

Hij is exact 3,5 cm breed (standaard maten volgens mij).
Dank, zelfde spullen besteld.

Heb al philips hue lampen thuis, en die integreren mooi met rookmelders. Echter zag nog geen integratie met de deurbel. Iemand hier al ervaring mee? Wil een aantal lampen buiten vervangen door hue waarbij deurbel als bewegingssensor werkt

• Ngai
Nest Hello zie ik helaas nog niet terug in IFTTT. Denk dat het momenteel nog niet mogelijk is, maar zal vast wel komen. Je kunt eventueel, tijdelijk, een Hue sensor gebruiken

-edit- zoals hieronder al vermeld. Je kunt het eventueel proberen via IFTTT als normale Nest Camera?

Ngai wijzigde deze reactie 16-06-2018 16:07 (23%)

• nehru
Voor home-assistant is de Nest Hello een normale Nest camera, dan zou in ifttt de nest camera motion sensor gewoon moeten kunnen werken... Directe ondersteuning is er zover ik weet niet, dus moet dat via iftt of home assistant

• Bartholomew
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-06 17:01
Iemand enig idee waar de Mascot type 8310 18VAC online te koop is? Kan via Google geen shop vinden!?

• jschoorl2
quote:
nehru schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:51:
Voor home-assistant is de Nest Hello een normale Nest camera, dan zou in ifttt de nest camera motion sensor gewoon moeten kunnen werken... Directe ondersteuning is er zover ik weet niet, dus moet dat via iftt of home assistant
Ok, even wachten op nieuwe trafo en bel dan probeer ik het eens.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• basvanderploeg
Misschien nog een leuke tip voor gebruikers van KlikAanKlikUit (of ander type draadloze) deurbel:

Door een 24V relais paralel aan te sluiten met de gong blijven ook je bestaande draadloze deurbellen werken.

Iemand heeft een mooie uitleg geschreven hierover (niet specifiek in combinatie met een Nest Hello, maar het idee blijft hetzelfde):
https://eye-vision.homeip...p-bestaande-deurbel-knop/

Op deze manier kan ik gewoon notificaties blijven ontvangen op m'n Athom Homey en blijven al mijn draadloze deurbellen werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 30-09 03:00
quote:
basvanderploeg schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:57:
Misschien nog een leuke tip voor gebruikers van KlikAanKlikUit (of ander type draadloze) deurbel:

Door een 24V relais paralel aan te sluiten met de gong blijven ook je bestaande draadloze deurbellen werken.

Iemand heeft een mooie uitleg geschreven hierover (niet specifiek in combinatie met een Nest Hello, maar het idee blijft hetzelfde):
https://eye-vision.homeip...p-bestaande-deurbel-knop/

Op deze manier kan ik gewoon notificaties blijven ontvangen op m'n Athom Homey en blijven al mijn draadloze deurbellen werken.

[afbeelding]
Beste Bas

Kan je hier voor mij het elektrisch schema plaatsen van jouw configuratie.
Ik heb namelijk ook draadloze klik aan klik uit bellen die ik wil blijven gebruiken.

Bij voorbaat dank,

Kees ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• basvanderploeg
quote:
alteaxl schreef op zondag 17 juni 2018 @ 02:57:
[...]

Beste Bas

Kan je hier voor mij het elektrisch schema plaatsen van jouw configuratie.
Ik heb namelijk ook draadloze klik aan klik uit bellen die ik wil blijven gebruiken.

Bij voorbaat dank,

Kees ;)
Ik weet totaal niets van schamatische tekeningen, maar dit is het idee:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mregeling
quote:
Ngai schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:13:
[...]

Het streamen lukt mij door tegen de assistent te zeggen "show me who's at the front door". Hoe het zonder assistent moet, geen idee.
Dit krijg ik dus niet voor elkaar.
Blijft aangeven dat de stream unavailable is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nehru
quote:
mregeling schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:59:
[...]

Dit krijg ik dus niet voor elkaar.
Blijft aangeven dat de stream unavailable is.
Gisteren deed ie het wel bij mij, vandaag niet... Zou het even afwachten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 01-10 06:55
Mijne komt dinsdag binnen en wil ook graag een Google Home mini gebruiken. In Duitsland kosten die ¤35 maar hier veel duurder. Nog een tip waar ik die goedkoper kan krijgen?
quote:
Ngai schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:13:
[...]

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:47

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

quote:
Moriaty schreef op zondag 17 juni 2018 @ 23:16:
Mijne komt dinsdag binnen en wil ook graag een Google Home mini gebruiken. In Duitsland kosten die ¤35 maar hier veel duurder. Nog een tip waar ik die goedkoper kan krijgen?

[...]
Ik heb er 1 te koop staan voor 45, in het wit. Stuur maar een PM bij interesse.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• tcviper
quote:
basvanderploeg schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:11:

Gacia TF6 Beltrafo
Vraag... hoe monteer je die Trafo op een houten wand? :) Want zie geen schroefgaten erin.

• mregeling
quote:
nehru schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:25:
[...]

Gisteren deed ie het wel bij mij, vandaag niet... Zou het even afwachten
Doet hij het bij jouw weer? Is mij nog niet gelukt !

• basvanderploeg
quote:
tcviper schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:18:
[...]

Vraag... hoe monteer je die Trafo op een houten wand? :) Want zie geen schroefgaten erin.
Met een stukje DIN-rail:
https://www.vekto.nl/35mm-din-rail-1-meter-geperforeerd

(Overigens bij veel meer winkels te koop, maar als je de trafo bij Vekto besteld is dit wel zo handig.)

• nehru
quote:
mregeling schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:03:
[...]

Doet hij het bij jouw weer? Is mij nog niet gelukt !
Helaas niet... Vanavond even reddit etc afstruinen

• Moriaty
Ik heb een schroefje door het kleine gaatje aan de onderkant gedraaid en m op de kop opgehangen. Beetje gammel, maar werkt wel.
quote:
tcviper schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:18:
[...]

• tcviper
quote:
Moriaty schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:55:
Ik heb een schroefje door het kleine gaatje aan de onderkant gedraaid en m op de kop opgehangen. Beetje gammel, maar werkt wel.

[...]
Ja ik heb em uiteindelijk in de meterkast erbij geplaatst (was nog plaats op de rail :P).

• Ngai
Heeft er iemand ideeën over hoe je de Hello beter kunt beveiligen tegen diefstal? Ik zit te denken om hem gewoon vast te kitten. Dan is het in ieder geval moeilijker om hem los te krijgen.

In Amerika hebben ze een policy dat je een vervanging krijgt bij diefstal. Ik kan dat niet zo even terugvinden of dat ook hier geldt.

Ngai wijzigde deze reactie 20-06-2018 19:14 (26%)

• Inferi
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 07:41
Valt diefstal niet onder je inboedel verzekering?

• tcviper
quote:
Ngai schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:40:
Heeft er iemand ideeën over hoe je de Hello beter kunt beveiligen tegen diefstal? Ik zit te denken om hem gewoon vast te kitten. Dan is het in ieder geval moeilijker om hem los te krijgen.

In Amerika hebben ze een policy dat je een vervanging krijgt bij diefstal. Ik kan dat niet zo even terugvinden of dat ook hier geldt.
Een normale deurbel kun je theoretisch ook zo eraf trekken met een koevoet of wat dan ook. De Nest zit stevig vast met dikke schroeven en dan krijg je em er echt niet zomaar vanaf. Als iemand echt wilt, zal het ten alle tijden lukken, dat heb je toch altijd.

• Ngai
Mja even je gezicht afschermen of stukje ducktape over de camera en met een sim removal pinnetje is hij er in twee seconden af.. snap dat het bij een normale deurbel ook is. Maar die kost 8 euro en deze bijna 300. Niks aan te doen gok ik, maar had van mij wel gewoon wat lastiger gemogen.

• tcviper
quote:
Ngai schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:09:
Mja even je gezicht afschermen of stukje ducktape over de camera en met een sim removal pinnetje is hij er in twee seconden af.. snap dat het bij een normale deurbel ook is. Maar die kost 8 euro en deze bijna 300. Niks aan te doen gok ik, maar had van mij wel gewoon wat lastiger gemogen.
In de voorwaarden (althans in de US) staat dat als ie gejat word je een nieuwe krijgt van Nest, moet wel een politie officieel bevestiging dan van zijn. Nog niet gevonden of dat in NL ook is.

• Las2016
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 15-10 13:50
@tcviper @DustMan4u

Op basis van jullie tips heb ik het verkeerde advies van Nest support maar niet opgevolgd ;-)
Heb de EMAT beltrafo gekocht en deze werkt als een trein!

Thx!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
Inferi schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:57:
Valt diefstal niet onder je inboedel verzekering?
Hij zit vast, wordt het dan geen opstal? :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• stefve1
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:40
Is het hier iemand gelukt om de Google Home als bel te gebruiken voor je Nest Hallo?

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Iemand ideeen hoe dit aan te pakken?

https://tweakers.net/ext/f/SQlS8MshlWNQGdY4dufoGoxe/thumb.png

De camera pakt de bosjes volledig met infrarood, maar daardoor is de rest zwart. Ik kan hem moeilijk verplaatsen.

Het is de 4K buitencamera.

Nu, met zonder ondertitel

• Tanooki
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
Ik heb een Nest Outdoor aan de buitengevel hangen en maak gebruik van de 'phone location' functie om de camera te laten weten weten wanneer ik thuis ben. Overdag wil ik namelijk alleen meldingen ontvangen als ik afwezig ben. 's Nachts wil altijd meldingen ontvangen van activiteit in mijn tuin, ook als ik wel thuis ben.

Heeft iemand hier een handige manier ontdekt om dat in te stellen?

Tanooki wijzigde deze reactie 22-06-2018 15:06 (8%)

• Zapato
  • Laatst online: 17:32
quote:
Tanooki schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:05:
Ik heb een Nest Outdoor aan de buitengevel hangen en maak gebruik van de 'phone location' functie om de camera te laten weten weten wanneer ik thuis ben. Overdag wil ik namelijk alleen meldingen ontvangen als ik afwezig ben. 's Nachts wil altijd meldingen ontvangen van activiteit in mijn tuin, ook als ik wel thuis ben.

Heeft iemand hier een handige manier ontdekt om dat in te stellen?
Volgens mij door ook nog schema in te stellen op aan tussen bijv. 23:00 en 6:00. Zoals jij boven schetst werkt het bij mij.

• Lt. Marx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:34

Lt. Marx

ATTENTIOOOON!!!

quote:
stefve1 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:18:
Is het hier iemand gelukt om de Google Home als bel te gebruiken voor je Nest Hallo?
Nee nog niet gelukt. Ik heb ook geen best aware trial lijkt het.

• Tanooki
  • Niet online
quote:
Zapato schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:49:
[...]

Volgens mij door ook nog schema in te stellen op aan tussen bijv. 23:00 en 6:00. Zoals jij boven schetst werkt het bij mij.
Met dat tijdschema schakel je de camera volledig in- of uit. Dat is niet mijn bedoeling, ik wil dat hij 24/7 opneemt. Alleen het versturen van meldingen zou ik willen fine-tunen.

• Ngai
quote:
stefve1 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:18:
Mijn home mini zegt there's someone at the door also
er aangebeld wordt. Heb er niets voor in hoeven stellen.

• stefve1
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:40
Hier werkt het nu ook! Ik moest in de Google Home app alleen nog een connectie maken met mijn Nest account.
quote:
Ngai schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:27:
[...]

Mijn home mini zegt there's someone at the door also
er aangebeld wordt. Heb er niets voor in hoeven stellen.

• NiteAngyl
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 03-10 17:00
quote:
SkyFlyer schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:53:
Sta hier ook op het punt een Nest Hello aan te schaffen, en moet alles gaan aansluiten. Omdat we bij de achterdeur ook een bel hebben, en omdat ik én niet bijna ¤600 wil neerleggen voor 2 én geen zin heb ook bij de achterdeur bedrading aan te leggen (nu is alles draadloos), ben ik op zoek gegaan naar een oplossing.

Nu heb ik de Honeywell DW915s gevonden, waarop je zowel een bedrade, als draadloos 'drukker' kan aansluiten, met verschillende geluiden en als extra bonus uit te breiden met extra gongen (eventueel zolang home nog niet ondersteund wordt in Nederland).

Nu is de DW915s max. 12V en de Hello minimaal 16V. Klopt mijn gedachtengang dat dat met een kleine transformator of weerstand op te lossen is?
Ik zou inderdaad hetzelfde willen weten. Ik vermoed dat de volgende aansluiting correct is:

12 Volt op aansluiting AC1 & AC2 van de omvormer, en 24 Volt aan één zijde van de Hello en de andere draad op aansluiting A1 van de omvormer. Hierbij sluit ik de omvormer en de Hello aan op dezelfde transformator.
Ik weet niet met zekerheid te zeggen of de omvormer de retourstroom van de Hello aankan via zijn A1 aansluiting.

Edit 25-06:
Ik had afgelopen weekend deze vraag gesteld aan een verkooppunt van de Nest Hello, en deze wist mij het volgende te vertellen:
quote:
"De Honeywell omvormer gaat tot 24V. In de specificaties staat inderdaad tot 12V, maar wanneer je de omvormer zelf opent, zie je hierin vermeld dat hij tot 24V gaat. Hierover hoef je je geen zorgen te maken."
Dit betekent dat je de Nest Hello kan aansluiten op een Honeywell DW915s met daar achter een geschikte Honeywell elektronische bel naar keuze.

Ik hoop van harte dat ik hier iemand mee heb geholpen.

NiteAngyl wijzigde deze reactie 25-06-2018 17:43 (17%)

• rGz
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18-10 16:35

rGz

Bliep ?!

Ik zie verschillende mensen die een standaard 24V "tringgg" deurbel hebben aangesloten icm. de Nest Hello. Zat er zelf aan te denken om een 8-16-24V beltrafo te kopen, deze met de Hello en een relais (op 24V) in een circuit te zetten en een 2e circuit te maken middels de 8V aansluiting van dezelfde trafo en een 8V deurbel. Circuit dan sluiten/"laten bellen" middels het relais.

Zag op YouTube iemand die iets soortgelijks had gedaan, zo ben ik wel wat vrijer in de gongkeuze. Ik geloof dat dit een beetje hetzelfde is als wat @basvanderploeg heeft gedaan, enkel met een gong ipv. KaKu sensor.

Wat een gedoe overigens ook. Zou mooi zijn geweest als Nest hier wat meer opties in had geboden.

• rGz

rGz

Bliep ?!

Mocht iemand een soortgelijke installatie willen opzetten dan is hier een mooi schema terug te vinden: https://medium.com/@teabo...installation-cfc598059694

Let op: de Honeywell deurbel die wordt gebruikt kan ook vervangen worden door een andere 8v deurbel.

rGz wijzigde deze reactie 26-06-2018 12:38 (14%)
Reden: Schema toegevoegd

• MarkH NL
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17:13
quote:
Tanooki schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:11:
[...]

Met dat tijdschema schakel je de camera volledig in- of uit. Dat is niet mijn bedoeling, ik wil dat hij 24/7 opneemt. Alleen het versturen van meldingen zou ik willen fine-tunen.
Heb jij hier nog wat op gevonden? Mijn camera geeft trouwens meldingen als ik thuis ben, terwijl Home/Away is ingeschakeld..

Xbox Live: MarkH

• Tanooki
  • Niet online
Nee, helaas nog geen oplossing voor de nachtelijke uren.

Maar onder Meldingen kun je aangeven dat melding alleen weergegeven worden bij status Afwezig. Dat werkt hier goed.

• Lt. Marx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:34

Lt. Marx

ATTENTIOOOON!!!

Mijn nest aware abbonnement (voor nest hello) kan niet geactiveerd worden, ook niet door nest support omdat er iets mis is met mijn account. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met dat script en google spreadsheet om de temperaturen uit te lezen elke dag. Hun technische dienst is het aan het uitzoeken. Meer mensen met dit probleem met een nest hello?

• rGz

rGz

Bliep ?!

Heeft iemand toevallig de 15graden wedge over? Ik krijg m'n deurbel nét niet genoeg gedraaid met een enkele 15graden hoek.. Helaas wil Nest zelf niets toesturen.

• Moriaty
Ik wilde dit ook doen bij mijn installatie (mijn huidige mechanische 8v gong blijft op 24v wat trillen).
Heb je ergens in NL een passend/werkend relais gevonden?
quote:
rGz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:33:
Mocht iemand een soortgelijke installatie willen opzetten dan is hier een mooi schema terug te vinden: https://medium.com/@teabo...installation-cfc598059694

Let op: de Honeywell deurbel die wordt gebruikt kan ook vervangen worden door een andere 8v deurbel.

[afbeelding]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DustMan4u
quote:
rGz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:44:
Heeft iemand toevallig de 15graden wedge over? Ik krijg m'n deurbel nét niet genoeg gedraaid met een enkele 15graden hoek.. Helaas wil Nest zelf niets toesturen.
Heb hem zelf ook in gebruik en ook hier is 15 graden aan de krappe kant.

Ik ben van plan een wedge met een grotere hoek te printen. Misschien is dat voor jou ook een oplossing?
https://www.thingiverse.com/thing:2836778

• rGz

rGz

Bliep ?!

quote:
Moriaty schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 07:47:
Ik wilde dit ook doen bij mijn installatie (mijn huidige mechanische 8v gong blijft op 24v wat trillen).
Heb je ergens in NL een passend/werkend relais gevonden?

[...]
Yes! Eltako R12-100. Werkt prima, heb ik geschakeld met bovenstaand schema, icm. Honeywell wired to wireless converter.
quote:
DustMan4u schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:20:
[...]

Heb hem zelf ook in gebruik en ook hier is 15 graden aan de krappe kant.

Ik ben van plan een wedge met een grotere hoek te printen. Misschien is dat voor jou ook een oplossing?
https://www.thingiverse.com/thing:2836778
Bedankt voor je link! Dat is inderdaad misschien een optie. Thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17:13
Mocht iemand nog een wall mount zoeken voor de Nest Cam IQ Indoor, je kunt een kortingscode aanvragen via de support chat van Nest (ze vragen wel je serialnummer en adresgegevens). Na 2 dagen krijg je een code waarmee je deze kunt "bestellen": https://store.nest.com/nl...ndoor-wall-mount/NC3700WW

Code geeft 15 euro korting, verzenden is gratis. Was met twee dagen binnen :-)

Had via de chat aangegeven dat ik het jammer vond dat er bij zo'n dure camera geen mount zat. Kwam er later achter dat voor iedereen een gratis mount kan aanvragen: https://9to5google.com/2018/03/23/nest-cam-iq-wall-mount/

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kabouke
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 15-10 11:37
Is het inmiddels al iemand gelukt om de Nest Hello deurbel in combinatie met een Ding-Dong bel aan de praat te krijgen? Ik heb inmiddels wel een Ding-Dong gevonden die tot 16v aan moet kunnen (Friedland D117), maar zit dan nog steeds met een (betaalbare) DIN-rails trafo uitdaging tot max 16v...

kabouke wijzigde deze reactie 02-07-2018 11:17 (1%)
Reden: trafo edit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lumian
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 11-09 12:20
Hi..kan iemand me een beetje op weg helpen? Ik wil de Nest Hello aanschaffen maar twijfel vanwege dat vervangen van de transformator. Klinkt als veel gedoe, zit dat ding in de meterkast die ik moet vervangen?

En waar moet ik de nest hello plaatsen als er bij mij beneden 3 verticale bellen zijn waarvan er 1 van mij...komt de Nest dan ernaast te hangen met een zichtbaar lopende draad naar mijn bestaande deurknop of..? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rGz

rGz

Bliep ?!

quote:
kabouke schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:16:
Is het inmiddels al iemand gelukt om de Nest Hello deurbel in combinatie met een Ding-Dong bel aan de praat te krijgen? Ik heb inmiddels wel een Ding-Dong gevonden die tot 16v aan moet kunnen (Friedland D117), maar zit dan nog steeds met een (betaalbare) DIN-rails trafo uitdaging tot max 16v...
Ik heb een 8V friedland bel werkend gehad met de Nest Hello icm. een relais. Als je een 16V trafo kunt vinden zou ik zeggen dat je dat wel moet kunnen regelen middels eerdergenoemde schema's. De trafo is (zeker tov. de Nest Hello) het geld niet.
quote:
lumian schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:29:
Hi..kan iemand me een beetje op weg helpen? Ik wil de Nest Hello aanschaffen maar twijfel vanwege dat vervangen van de transformator. Klinkt als veel gedoe, zit dat ding in de meterkast die ik moet vervangen?

En waar moet ik de nest hello plaatsen als er bij mij beneden 3 verticale bellen zijn waarvan er 1 van mij...komt de Nest dan ernaast te hangen met een zichtbaar lopende draad naar mijn bestaande deurknop of..? Alvast bedankt!
Het aansluiten van de transformator is niet moelijk. Je hebt 2 ingangen voor je netstroom en afhankelijk van je trafo meerdere uitgangen (bijv 0 - 8V - 16V - 24V). Even eerder geplaatste foto's bekijken helpt je een heel eind op weg.

Wat betreft je deurbellen situatie: De Nest Hello zou voor het mooiste resultaat direct over het gat waar de draden uit de muur komen geplaatst moeten worden. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met "Ernaast hangen ... bestaande deurknop". Als het kan zou je misschien een foto van je situatie kunnen plaatsen?

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
PWM schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:43:
Iemand ideeen hoe dit aan te pakken?

[afbeelding]

De camera pakt de bosjes volledig met infrarood, maar daardoor is de rest zwart. Ik kan hem moeilijk verplaatsen.

Het is de 4K buitencamera.
Iemand hier nog een idee? Nu is hij echt nutteloos.

• eXisTa
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
quote:
PWM schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Je zou een extra infrarood lamp kunnen kopen om te 'verlichten' wat nu niet goed verlicht wordt.

• rGz

rGz

Bliep ?!

quote:
PWM schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Wellicht captain obvious maar toch: het verplaatsen van de camera is geen optie? Wellicht anders inderdaad als laatste optie extra (ir-) verlichting bijhangen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Verplaatsen lukt helaas niet zonder met stroompunten aan de slag te gaan. Die IR lamp heeft wat dat betreft hetzelfde probleem. Behalve als ze op batterij te krijgen zijn (die dingen verbruiken niks volgens mij).

• rGz

rGz

Bliep ?!

quote:
PWM schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:40:
Verplaatsen lukt helaas niet zonder met stroompunten aan de slag te gaan. Die IR lamp heeft wat dat betreft hetzelfde probleem. Behalve als ze op batterij te krijgen zijn (die dingen verbruiken niks volgens mij).
Ik weet niet of het een optie is om te knippen in de voedingskabel? Wellicht een optie die je niet graag wilt doen maar hé, we zitten hier op Tweakers.net 8)7

Heb nog even snel gegoogled voor je: http://brinno.com/motion-...frared-illuminator/APL200 - Zoiets is misschien nog wel iets?

Edit: zelfs bij bol.com te krijgen: https://www.bol.com/nl/p/...-nZdLVg.1.15.ProductTitle

rGz wijzigde deze reactie 05-07-2018 15:15 (12%)
Reden: linkje toegevoegd

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Niet een beetje een idee, maar volgens mij precies wat ik nodig heb :) Besteld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rGz

rGz

Bliep ?!

quote:
PWM schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:41:
Niet een beetje een idee, maar volgens mij precies wat ik nodig heb :) Besteld
Nice! Ik ben erg benieuwd naar hoe goed het werkt. Laat je ons iets weten? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thomas8787
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 09:41
nav deze post, heb ik me ook een relais besteld, de Finder 22.21.9.024.4000
quote:
basvanderploeg schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:08:
[...]

Ik weet totaal niets van schamatische tekeningen, maar dit is het idee:

[afbeelding]
Aangezien ik geen vaste deurbel heb, alleen die van KaKu, is het relais rechtstreeks aangesloten op de 2 draden die naar de gong zouden gaan. Op A1 en A2 op het relais
De KaKu deurbel zender is dan verbonden op de 1 en 2 op het relais.
Als ik op de testknop op het relais duw, gaat de KaKu deurbel netjes z'n ding do(e)n(g).
Maar als ik op de Nest Hello deurbel duw, gaat de KaKu deurbel niet.
Ik heb wat instellingen geprobeerd: Binnenbel Aan/Uit, Elektronische bel Aan/Uit. Dit maakte geen verschil.

Wat gaat hier fout...
Ik dacht misschien verkeerd relais (24v), maar ik gebruik de Gacia 24v Beltrafo.

EDIT: Nu ben ik zelf nog eens goed gaan kijken en ben ik er volgens mij zelf al achter gekomen:
Dat het inderdaad het verkeerde relais is, de 22.21.9.024.4000 is voor DC en de 22.21.8.024.4000 is voor AC
En ik moet natuurlijk de laatste hebben op AC en niet op DC. |:(

thomas8787 wijzigde deze reactie 06-07-2018 10:51 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
rGz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:35:
[...]

Nice! Ik ben erg benieuwd naar hoe goed het werkt. Laat je ons iets weten? :)
Zeker, ik plaats hem er vanavond al bij als ze op tijd zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18-10 12:40
In de startpost staat het volgende stukje met daaronder een url. Alleen is deze url dood.
quote:
Google Nest thermostaat installatie met stadsverwarming
..
Ik heb een directe 230v aan/uit schakeling op mn huidige thermostaat. Ergo, er lopen vanaf de pomp 2 kabels (230v) direct via een leiding naar de thermostaat in de woonkamer.
De thermostaat is dus eigenlijk een veredelde lichtschakelaar (so to speak)

Nu mijn vraag, kan ik de Nest v3 op een degelijke manier aansluiten of moet daar de Heatlink tussen. Ik zou namelijk niet weten waar ik dan de Heatlink moet plaatsen aangezien het een directe schakeling is met de Grundfos pomp.
De pomp zit met een stekker in het stopcontact en dat stopcontact zit dus direct aan de thermostaat in de woonkamer.

Het betreft hier stadsverwarming overigens.

Heb al wel gezocht maar vind allemaal aansluitschemas voor 24v en 5 draden. Daar heb ik niet zoveel aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18-10 12:40
quote:
Ongelooflijk, ik zit al dagen te zoeken en te doen en kan niks nuttigs vinden. Dus ik dacht, ik zal het eens op Tweakers uitzoeken en eventueel vragen. Vervolgens ga ik toch weer verder lezen, kom ik een handleiding tegen met 230v schakeling.. mooi hoor :F

Bovenstaande post kan genegeerd worden dus. :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:50

Ethirty

Who...me?

quote:
DonJunior schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:19:
[...]

Ongelooflijk, ik zit al dagen te zoeken en te doen en kan niks nuttigs vinden. Dus ik dacht, ik zal het eens op Tweakers uitzoeken en eventueel vragen. Vervolgens ga ik toch weer verder lezen, kom ik een handleiding tegen met 230v schakeling.. mooi hoor :F

Bovenstaande post kan genegeerd worden dus. :D
Yep. De heatlink werkt gewoon als 230V relais en heeft een 12V output voor je Nest thermostaat. Nog makkelijker aansluiten dan een 12V relais. :P

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 7 32GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Dat was snel :)

https://tweakers.net/ext/f/m1Nk1QxO9C6jwh2GXRFzePZX/thumb.jpg

Wel irritant dat het zo laat donker is :p

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True