alcx schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:55:
Bedankt voor je antwoord! Heb de handleidingen erbij gepakt, die waren vreemd genoeg intuïtiever dan de Nest-app. Ik wilde juist OpenTherm, en nadat ik de draden - tegen het advies van de app in - in OT1 en OT2 heb geprikt, stroomt er warm water mijn radiatoren in

Ik ga waarschijnlijk ook de Nest E aanschaffen, ik heb nu een Intergas Prestige CW 6 ketel.
De Thermostaat aan de muur is een Chronotherm IV klokthermstaat. Ik ben verder nog een leek hierin, Ik lees in de installatiehandleiding van mijn CV ketel dat deze opentherm heeft, volgens mij moet ik dan zoals het lees in de handleiding dat er iets moet worden aangesloten op connectie 11-12 l
https://www.heluto.nl/ima...nstallatievoorschrift.pdf
Temperatuurregeling Connector X4 Opmerkingen
Kamerthermostaat 6 - 7 -
Modulerende thermostaat 11 - 12 Verwijder doorverbinding van 4 – 5
Buitentemperatuurvoeler 8 - 9 -
Vorstthermostaat 6 - 7 Parallel over kamerthermostaat
Voeding 24 V= 6 - 7 - 9 6= 24 V DC
7= kamerthermostaat
9= 0 V DC
5.4.2 Kamerthermostaat aan/uit
1. Sluit de kamerthermostaat aan. Zie § 5.4.1.
2. Stel de terugkoppelweerstand van de kamerthermostaat in op 0,1 A Meet bij twijfel de
stroom en stel deze overeenkomstig in. De maximale weerstand van de
thermostaatleiding en de kamerthermostaat bedraagt totaal 15 Ohm.
5.4.3 Klokthermostaat
Voor de voeding van een 24V= klokthermostaat is 3 VA beschikbaar.
Sluit de klokthermostaat aan. Zie § 5.4.1
5.4.4 Buitentemperatuurvoeler
Het toestel is voorzien van een aansluiting voor een buitentemperatuurvoeler. De
buitentemperatuurvoeler kan in combinatie met een aan/uit kamerthermostaat of een
OpenTherm* thermostaat toegepast worden.
Sluit de buitentemperatuurvoeler aan. Zie § 5.4.1.
Voor de stooklijninstelling, zie Weersafhankelijke regeling. Zie §7.6 Blz:. 33
* Bij OpenTherm bepaald de thermostaat de stooklijn. Het toestel geeft alleen de
buitentemperatuur door.
5.4.5 Modulerende thermostaat
Het toestel is geschikt voor het aansluiten van een modulerende thermostaat, volgens het
OpenTherm communicatie protocol.
De belangrijkste functie van de modulerende thermostaat is het berekenen van de
aanvoertemperatuur bij een gewenste kamertemperatuur, om een optimaal gebruik te maken
van het moduleren. Bij elke warmtevraag wordt op het display van het toestel de gewenste
aanvoer temperatuur aangegeven.
Sluit de modulerende thermostaat aan. Zie § 5.4.1.
Indien men gebruik wil maken van de tapwater aan/uit schakel functie van de OpenTherm
thermostaat dient doorverbinder 4-5 op X4 verwijdert te worden en de tapwatercomfort functie
op eco of aan ingesteld te worden. Zie § 5.4.1. Weet iemand wat men hiermee bedoelt?
En hoe zijn je verdere ervaringen met de de Nest E en de app?
En ben je verplicht om altijd je WIFI aan te hebben? Ik kan ook geen goede handleiding vinden van de Europese Nest E met heatlink.
[
Voor 62% gewijzigd door
Cruzer op 19-10-2018 13:30
]