Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sjhtutman
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 30-07 14:32
Ik heb van de week een Nest Hello gekocht. Via de website wordt aangegeven de 8V deurbeltrafo niet afdoende is. Het betreft een ABB TS8/8 SWH (https://www.elektramat.nl/0918006-haf-beltrafo-0918-006-stk/), echter wanneer ik de Hello aansluit krijg ik gewoon een blauwe ring en de deurbel werkt naar behoren. Ik kan beeld en geluid in hoge kwaliteit ontvangen en alles reageert vlot. In de app bij technische gegevens zie ik dat het voltage tussen de 10V en 10,5V ligt wat natuurlijk vreemd is als de uitgangsspaning maar maximaal 8V kan wezen +/- een kleine afwijking.

Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen en of het een probleem is dat de spanning zo laag is? Verder ben ik ook benieuwd wat anderen in de app hebben staan qua spanning.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 31-07 12:07
Afgelopen week een Nest Hello aangeschaft. Bij de installatie loop ik helaas vast (krijgt geen stroom, dus geen beeld)

Vanuit de beldrukker lopen er een blauwe en een rode draad. Naar mijn vorige 'antieke' gong liepen er vier draden (zwart, wit, blauw, rood). Waar deze vandaan komen kan ik niet controleren, want die zijn achter een schot weggewerkt.

Voor de Nest Hello heb ik een Gacia Beltrafo gekocht, aangezien deze werd aangeraden.

Nu ben ik niet zo handig met elektriciteit, dus mijn vraag is hoe ik dit nu op de juiste manier moet aansluiten :? Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 07:49
quote:
Nightwatchman schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:46:

Vanuit de beldrukker lopen er een blauwe en een rode draad. Naar mijn vorige 'antieke' gong liepen er vier draden (zwart, wit, blauw, rood). Waar deze vandaan komen kan ik niet controleren, want die zijn achter een schot weggewerkt.

Voor de Nest Hello heb ik een Gacia Beltrafo gekocht, aangezien deze werd aangeraden.

Nu ben ik niet zo handig met elektriciteit, dus mijn vraag is hoe ik dit nu op de juiste manier moet aansluiten :? Iemand de gouden tip?
Waar krijgt je huidige bel zijn spanning vandaan? Trafo of batterijen? Heb je daar ook een foto van? Je zal toch moeten kijken waar die draad met 4 aders naar toe gaat. Misschien zit er wel een antieke trafo achter dat schot. Zo'n trafo moet je daar echt niet laten zitten!
Maar dit is het idee:

Beltrafo

OnsDenis wijzigde deze reactie 08-07-2018 14:22 (21%)

• rGz
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16-08 09:01

rGz

Bliep ?!

quote:
PWM schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:43:
Dat was snel :)

[afbeelding]

Wel irritant dat het zo laat donker is :p
En? Werkt 't?

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
Geen idee :+ De IR is pas nodig vanaf 0.00 (staat op auto). En die blaster gaat alleen af bij beweging. Dus of ik moet een keer wat langer opblijven, of ik moet wachten tot de dagen wat korter worden :p

Nu, met zonder ondertitel

• Stefmeister
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 20:37
Even een vraag aan de Neste Hello eigenaren, voor een aantal features heb je Nest Aware nodig. (Zonder is het alleen een deurbel, en met is het ook meteen een soort van "security cam"). In hoeverre loop je in praktijk tegen die "maar" 5 dagen limit aan van het instapsabbo aan.

Stel ik zit in Frankrijk en ik zie (net op tijd binnen de 5 dagen) dat er iets is gebeurd wat ik op wil slaan, kan ik die clip dan wel later nog bekijken?

• kabouke
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 15-07 22:58
quote:
rGz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:44:
Heeft iemand toevallig de 15graden wedge over? Ik krijg m'n deurbel nét niet genoeg gedraaid met een enkele 15graden hoek.. Helaas wil Nest zelf niets toesturen.
Wellicht is dit iets wat ik tegen kwam bij Amazon. Hiermee kan je de Nest -60 to +60 graden draaien...!

• Rondekouwe
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 13-07 11:34
@Stefmeister

Als je binnen de 5 dagen iets 'ziet' dan kan je er in de app een clip van maken en opslaan. De clip is te bekijken op je pc en kun je ook delen.

• Stefmeister
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 20:37
quote:
Rondekouwe schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:46:
@Stefmeister

Als je binnen de 5 dagen iets 'ziet' dan kan je er in de app een clip van maken en opslaan. De clip is te bekijken op je pc en kun je ook delen.
Dus wanneer ik een "verdachte" melding krijg op op telefoon, dan kan ik daar een clip van maken die ik na mn "vakantie" op mn pc nog kan bekijken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
Nou, eindelijk eens neergezet. Moeten 4 D batterijen in.

Het resultaat is beter dan verwacht. Ik heb hem even lomp neergezet om te kijken wat het nou doet. Het resultaat:

Zonder:

https://tweakers.net/ext/f/6VXYaogc5NCxgWkZ33qunkQq/thumb.png

Met

https://tweakers.net/ext/f/poQhP4L9dLzaHl65uso4fG5Y/thumb.png

Hij staat nu in de bosjes EN veel te laag. De test is dus niet representatief. Je ziet wel dat hij tot aan de overkant verlichting geeft. Ik moet hem nu een goede plek geven en vooral hoger, zodat hij ook over de auto heen gaat.

Nu, met zonder ondertitel

• rGz
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16-08 09:01

rGz

Bliep ?!

quote:
PWM schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:20:
[...]

Nou, eindelijk eens neergezet. Moeten 4 D batterijen in.

Het resultaat is beter dan verwacht. Ik heb hem even lomp neergezet om te kijken wat het nou doet. Het resultaat:

Zonder:

[afbeelding]

Met

[afbeelding]

Hij staat nu in de bosjes EN veel te laag. De test is dus niet representatief. Je ziet wel dat hij tot aan de overkant verlichting geeft. Ik moet hem nu een goede plek geven en vooral hoger, zodat hij ook over de auto heen gaat.
Geeft toch meer "licht" dan verwacht. Wellicht op een paal ofzo iets hoger zetten?
Gelukkig is de opbrengst in ieder geval prima :D

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:08
Net de nest V3 geďnstalleerd maar krijg geen verbinding. Iemand een tip?

https://tweakers.net/ext/f/UPLLRmuEnG3sRKNTWOh9zqbS/thumb.png

Laat maar opgelost

Erik1805 wijzigde deze reactie 23-07-2018 16:39 (5%)

• Rossi
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-08 12:27
quote:
Erik1805 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:25:
Net de nest V3 geďnstalleerd maar krijg geen verbinding. Iemand een tip?

[afbeelding]

Laat maar opgelost
Altijd handig om even te vermelden hoe je het opgelost hebt, mocht iemand anders tegen hetzelfde probleem aanlopen :)

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 07:13

N1ckk

#hashtag

@stefve1 @Ngai / iemand anders, kun je ook een intercom verbinding opzetten tussen deurbel en google home mini?

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”

• jeroenvervuren
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08:34
Mijn nest hello is weer onderweg naar de webshop. Wat een kansloos apparaat. Meldingen komen te laat op telefoon, mensen zijn al weer weg. Betalen om beelden langer als 3 uur te kunnen kijken.
Is gewoon niet bruikbaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:42
quote:
jeroenvervuren schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:55:
Mijn nest hello is weer onderweg naar de webshop. Wat een kansloos apparaat. Meldingen komen te laat op telefoon, mensen zijn al weer weg. Betalen om beelden langer als 3 uur te kunnen kijken.
Is gewoon niet bruikbaar
Dan ligt dat toch echt aan de setup lijkt me zo. Heb de Nest Hello inmiddels op een aantal plaatsen draaien icm UniFi Wifi en meldingen komen gemiddeld binnen 1-3 seconde binnen op mobiel/watch.

Dat je betaalt voor beelden die in de cloud langer dan 3 uur worden opgeslagen is nu eenmaal zo, voor niks gaat de zon op, de servers moeten ook betaald worden bij Nest ;) Los van het feit dat ze die 3 uur wat mij betreft wel mochten verhogen naar bijvoorbeeld een dag, maar goed. Zet zelf maar eens een camera systeem op met losse Video NVR, ben je een hoop meer kwijt in aanschaf. Maar goed, ik snap dat het niet voor iedereen een oplossing kan zijn.

tcviper wijzigde deze reactie 24-07-2018 10:19 (14%)

PSNid: tcviper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• jeroenvervuren
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08:34
quote:
tcviper schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:13:
[...]

Dan ligt dat toch echt aan de setup lijkt me zo. Heb de Nest Hello inmiddels op een aantal plaatsen draaien icm UniFi Wifi en meldingen komen gemiddeld binnen 1-3 seconde binnen op mobiel/watch.

Dat je betaalt voor beelden die in de cloud langer dan 3 uur worden opgeslagen is nu eenmaal zo, voor niks gaat de zon op, de servers moeten ook betaald worden bij Nest ;) Los van het feit dat ze die 3 uur wat mij betreft wel mochten verhogen naar bijvoorbeeld een dag, maar goed. Zet zelf maar eens een camera systeem op met losse Video NVR, ben je een hoop meer kwijt in aanschaf. Maar goed, ik snap dat het niet voor iedereen een oplossing kan zijn.
Als ik thuisbe komt het inderdaad meestal binnen een aantal seconden binnen. Als ik weg ben duurt het echter een seconden of 10 voordat je dan de app geopend hebt zijn ze al weg.

Ik vindt ook dat ze de keuze moeten bieden om het op te nemen op een nvr, vooral voor dat geld.

• tcviper
quote:
jeroenvervuren schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:17:
[...]

Als ik thuisbe komt het inderdaad meestal binnen een aantal seconden binnen. Als ik weg ben duurt het echter een seconden of 10 voordat je dan de app geopend hebt zijn ze al weg.

Ik vindt ook dat ze de keuze moeten bieden om het op te nemen op een nvr, vooral voor dat geld.
Hun hele systeem draait nu net om de cloud diensten ;) Als je dat wilt kun je beter naar UniFi Video ofzo gaan kijken.

• cam47bubbles
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14-08 11:30
Hallo, ik heb de video deurbel van Nest onlangs aangeschaft. Beeldkwaliteit is heel mooi, maar ik ben niet te spreken over de verbindingssnelheid, en dan met name als iemand aanbelt.

De push notificatie komt snel binnen maar als ik dan de app open, moet ik soms meer dan een minuut wachten tot ik uberhaupt beeld heb. De persoon voor de deur is dan allang weggelopen. Ervaren jullie dat probleem ook?

Ik heb CoolBlue al gebeld of ik hem mogelijk kan omruilen voor de concurrent (lees Ring).
Hopelijk weten jullie iets waardoor de bel 'sneller' gaat functioneren.

Hoor het graag.

Mvgr. WJ

• Zaphara
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Wij gaan in ons nieuwe huis binnenkort de thermostaat vervangen en denken hierbij sterk aan de Nest v3, vanwege geboden functionaliteit, samenwerking met Nest Protect (welke we sowieso gaan aanschaffen), en toch ook een stukje design aan de muur.

Nu hebben we ons al enige tijd in zitten lezen over alle verschillende slimme thermostaten op de markt, voors en tegens, klantenervaringen, en we vragen ons toch af in hoeverre de Nest nog last heeft van kuren. Eén van de veel voorkomende issues die we voorbij zien komen is wegvallen van verbinding (waardoor de CV maar gaat stoken) en het niet verwarmen op de correcte temperatuur. Kleine kanttekening is dat een paar issues wel eventueel te wijten schijnen te zijn aan het niet hebben van een C "common wire" draad.

In hoeverre hebben jullie (nog) last van Nest kuren? Is de thermostaat met alle updates tot nu toe ondertussen al echt volwassen en of het systeem toch niet heel betrouwbaar?

• tcviper
quote:
Zaphara schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:01:
Wij gaan in ons nieuwe huis binnenkort de thermostaat vervangen en denken hierbij sterk aan de Nest v3, vanwege geboden functionaliteit, samenwerking met Nest Protect (welke we sowieso gaan aanschaffen), en toch ook een stukje design aan de muur.

Nu hebben we ons al enige tijd in zitten lezen over alle verschillende slimme thermostaten op de markt, voors en tegens, klantenervaringen, en we vragen ons toch af in hoeverre de Nest nog last heeft van kuren. Eén van de veel voorkomende issues die we voorbij zien komen is wegvallen van verbinding (waardoor de CV maar gaat stoken) en het niet verwarmen op de correcte temperatuur. Kleine kanttekening is dat een paar issues wel eventueel te wijten schijnen te zijn aan het niet hebben van een C "common wire" draad.

In hoeverre hebben jullie (nog) last van Nest kuren? Is de thermostaat met alle updates tot nu toe ondertussen al echt volwassen en of het systeem toch niet heel betrouwbaar?
Qua Thermostaat en Protects werkt het als een zonnetje inmiddels voor zover ik dat kan beoordelen :)

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:12

B2

wa' seggie?

Eergisteren mijn Nest Hello aangesloten. Kreeg deze eerder binnen dan de bekende Gacia Transformator, maar ik dacht laat ik het proberen op de 12VA transformator die in de groepenkast zit. Draadjes aangesloten, en zo waar een blauw lampje. De Hello geeft ook aan 16V binnen te krijgen.

Enige waar ik tegen aan loop is dat de bijgeleverde 15 graden wig niet genoeg lijkt in mijn situatie. Eigenlijk zou ik er nog 1 bij moeten hebben zodat het 30 graden is. Weet iemand of je die los kunt krijgen?

B2 wijzigde deze reactie 25-07-2018 09:14 (27%)

quote:
B2 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:13:
Eergisteren mijn Nest Hello aangesloten. Kreeg deze eerder binnen dan de bekende Gacia Transformator, maar ik dacht laat ik het proberen op de 12VA transformator die in de groepenkast zit. Draadjes aangesloten, en zo waar een blauw lampje. De Hello geeft ook aan 16V binnen te krijgen.

Enige waar ik tegen aan loop is dat de bijgeleverde 15 graden wig niet genoeg lijkt in mijn situatie. Eigenlijk zou ik er nog 1 bij moeten hebben zodat het 30 graden is. Weet iemand of je die los kunt krijgen?
Nee voor zover ik weet zijn die niet beschikbaar. Om mezelf maar even schaamteloos te quoten:
quote:
DustMan4u schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:20:
[...]

Heb hem zelf ook in gebruik en ook hier is 15 graden aan de krappe kant.

Ik ben van plan een wedge met een grotere hoek te printen. Misschien is dat voor jou ook een oplossing?
https://www.thingiverse.com/thing:2836778
Moet hem nog steeds printen trouwens. Nog niet aan toe gekomen... :X

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: ANET A6 Printer | Mijn Thingiverse Profiel

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:12

B2

wa' seggie?

quote:
DustMan4u schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:18:
[...]

Nee voor zover ik weet zijn die niet beschikbaar. Om mezelf maar even schaamteloos te quoten:
Toch wel :) Nest heeft losse mounting kits. Deze zijn niet te koop, maar na 1x aandringen bij Nest Support op Twitter werd mij gratis zo'n kit toegestuurd. Ik heb gerefereerd aan deze reddit post.

• MarkH NL
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:53
Ik wil binnenkort de kabel van mn Nest IQ Indoor gaan wegwerken, kan deze gewoon verlengd worden met een usb-c verlengkabel? Of gaat dat problemen opleveren met stroomtoevoer o.i.d.?

Xbox Live: MarkH

• Jan Dee
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-08 14:29
quote:
cam47bubbles schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:35:
Hallo, ik heb de video deurbel van Nest onlangs aangeschaft. Beeldkwaliteit is heel mooi, maar ik ben niet te spreken over de verbindingssnelheid, en dan met name als iemand aanbelt.

De push notificatie komt snel binnen maar als ik dan de app open, moet ik soms meer dan een minuut wachten tot ik uberhaupt beeld heb. De persoon voor de deur is dan allang weggelopen. Ervaren jullie dat probleem ook?

Ik heb CoolBlue al gebeld of ik hem mogelijk kan omruilen voor de concurrent (lees Ring).
Hopelijk weten jullie iets waardoor de bel 'sneller' gaat functioneren.

Hoor het graag.

Mvgr. WJ
We hebben hier een Ring die ons goed bevalt. Ook hier gaat het openen van de verbinding soms wat traag, zodat de persoon alweer is vertrokken. Soms duurt het ook wat langer voordat er überhaupt een melding op de telefoon komt. Maar... Het gaat heel vaak ook wel goed! :)
Blijkbaar is dit soort apparaatjes nog niet helemaal uitontwikkeld.

• N1ckk

N1ckk

#hashtag

Mooie prijs bij de rode reus deze week... maar blijft een hoop geld. Ik twijfel nog, maar denk dat ik vanavond even erom ga

https://tweakers.net/ext/f/2Km20dJamtghQKvFEtF0xzp9/thumb.png

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”

• Ngai
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19-08 13:22
quote:
N1ckk schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 07:41:
Mooie prijs bij de rode reus deze week... maar blijft een hoop geld. Ik twijfel nog, maar denk dat ik vanavond even erom ga

[afbeelding]
Ja, ik heb ze besteld! Dat is m'n hele set compleet.
Nest Thermostaat, Nest Hello, Nest Protect, Hele huis HUE, Harmony Hub en Home Assistent. Wat kan er nog meer? :D

• tcviper
quote:
Ngai schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:19:
[...]

Nest Thermostaat, Nest Hello, Nest Protect, Hele huis HUE, Harmony Hub en Home Assistent. Wat kan er nog meer? :D
Dat is een mooie combinatie :) Hue en Nest werkt heel goed! Home Assistant en Domoticz zijn toch wel de 2 geweldige domotica platforms. indien je iphone/ipad in huis hebt kun je eventueel Homebridge gebruiken om de Nest ook via Homekit te gebruiken.

• N1ckk

N1ckk

#hashtag

Ik heb er zelf dus al 1 in ons huidige huis, nieuwe huis heeft 3 woonlagen en CV in aparte kamer. Dus ik dacht eraan om in iedere woonlaag er eentje te plaatsen en in de ruimte waar de CV/wasmachine/droger staan ook 1 extra te doen.

Ik zag dat een beetje kwaliteit rook + co2-melder ook 55 euro mag kosten, dan betaal je dus 124 euro voor het 'connected' en 'nest' gedeelte (samenwerking thermostat). Dat vind ik het wel waard, want als ik niet thuis ben vind ik het best relevant om te weten als m'n woning af fikt :P

• Lt. Marx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19-08 17:19

Lt. Marx

ATTENTIOOOON!!!

quote:
[...]

Hier dezelfde opzet. Die protect dingen zijn duur maar zo prettig. Meest fijne feature. Led nachtlampje als ik snachts naar de plee moet :)

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:39
quote:
tcviper schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:37:
[...]

Hue en Nest werkt heel goed!
Ik heb het ooit heel even gekoppeld gehad, maar om nou tegen de tijd dat mijn brandalarm afgaat te controleren of mijn Hue lampen netjes gaan branden...

Of is er inmiddels meer functionaliteit toegevoegd? Dat hele "Works with Nest" is een beetje stil gevallen volgens mij.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 7 32GB

• Ngai
quote:
Lt. Marx schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:22:
[...]

Hier dezelfde opzet. Die protect dingen zijn duur maar zo prettig. Meest fijne feature. Led nachtlampje als ik snachts naar de plee moet :)
Ja dat heb ik opgelost met Hue sensoren en dan snachts gedimd. Gang, wc, badkamer etc. Werkt heel goed.

• Lt. Marx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19-08 17:19

Lt. Marx

ATTENTIOOOON!!!

quote:
Ngai schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:18:
[...]

Ja dat heb ik opgelost met Hue sensoren en dan snachts gedimd. Gang, wc, badkamer etc. Werkt heel goed.
Ja die heb ik ook op meerdere plekken, maar vind dit eigenlijk net zo prettig werken. Die sensoren werken net niet helemaal lekker tenzij je je eigen script wil gaan schrijven. Soms wil ik een lamp gewoon aan hebben, soms alleen op beweging, soms op beweging gedimd, etc. etc.

• Ngai
quote:
Lt. Marx schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:15:
[...]

Ja die heb ik ook op meerdere plekken, maar vind dit eigenlijk net zo prettig werken. Die sensoren werken net niet helemaal lekker tenzij je je eigen script wil gaan schrijven. Soms wil ik een lamp gewoon aan hebben, soms alleen op beweging, soms op beweging gedimd, etc. etc.
Zit er in de Hue Labs geen optie voor? Wellicht is de weekend labs een optie. Maar zul je vast wel al naar gekeken hebben.

Zal zeker even het lichtje proberen als de Protects binnen zijn.

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:21
quote:
[...]

Een alarmsysteem welke weer mee integreert!
Hue lampen knipperen rood en worden fel wit bij alarm. Bijvoorbeeld woonveilig.nl, deze werkt goed bij mijn ouders thuis.

• tcviper
quote:
ro3lie schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:45:
[...]

Een alarmsysteem welke weer mee integreert!
Hue lampen knipperen rood en worden fel wit bij alarm. Bijvoorbeeld woonveilig.nl, deze werkt goed bij mijn ouders thuis.
Heb zelf een Satel Integra alarm en heb deze (LAN) aangesloten op Domoticz. In Domoticz stuur ik dan zowel Nest, Hue en Satel aan en dan kun je dus dat soort dingen doen.

• alexkroeze
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:42

alexkroeze

Klop klop klop

Ik heb mijn nest protect aan de muur opgehangen netjes volgens handleiding minimaal 15cm vanaf het plafond. Heb daarna het apparaat aan de bevestigingsplaat gedraaid. Alleen nu is het geval dat het apparaat nu 45 graden gedraaid zit. Leek mij dat deze recht zou moeten hangen. Dan heb ik hem helemaal doorgedraaid totdat deze niet meer verder kan.

In de handleiding kan hiervoor geen goed plaatje/instructie vinden. Op internet zie ik enkel ingezoomde foto's waardoor ik niet kan bepalen of ze nu horizontaal of verticaal hangen.

Ik kan natuurlijk de bevestigingsplaat 45 graden draaien maar dat leek mij op basis van de handleiding niet de bedoeling. Hoe hangt hij bij jullie? Of heeft iedereen ze aan het plafond hangen?

alexkroeze wijzigde deze reactie 07-08-2018 12:44 (5%)

Met een hamer in je hand, kom je door het hele land | XBMC media center SVN Natty Narwal

• new_guy
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Ik liep tegen het zelfde aan. Ik heb dan ook zitten spelen met de achterplaat tot de Nest zelf netjes kwam te hangen. :)

• N1ckk

N1ckk

#hashtag

Waar raden jullie aan een Protect in de keuken te hangen? Als ik erop google staat er dat in de keuken geen rookmelders moeten, maar dat vind ik echt onzin.

• alexkroeze
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:42

alexkroeze

Klop klop klop

quote:
N1ckk schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:04:
Waar raden jullie aan een Protect in de keuken te hangen? Als ik erop google staat er dat in de keuken geen rookmelders moeten, maar dat vind ik echt onzin.
Beetje afhankelijk hoe je keuken is ten opzichte van de rest van de verdieping. Zou hem sowieso zo ver mogelijk weg houden van het gasfornuis of aanrecht waar je broodrooster gebruikt wordt bijvoorbeeld.

Bij mij is woonkamer en keuken 1 dus heb hem precies halverwege de ruimte hangen boven een deur. Als het fout gaat is de rook snel genoeg bij de melder. Of het nu van een steekvlam van scentships zijn op de salontafel of een vergiet dat op het gasfornuis blijft staan beide zorgen voor genoeg rookontwikkeling die wel gedetecteerd wordt.

Beide uit eigen ervaring :9 daarom nu toch ook maar een rookmelder op de begane grond. Als het kalf verdronken is zeg maar.

Met een hamer in je hand, kom je door het hele land | XBMC media center SVN Natty Narwal

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True