Dat is vervelend voor je. Fijn dat de V3 wel beter werkt voor jou. Wel vreemd want ik zie dit staan op de site van Nest over de E over bluetooth want stel dat je internet uitvalt kun je dus je verwarming niet bedienen met de Nest E begrijp ik van je?alcx schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:33:
[...]
Ik heb gemerkt dat de E niet instelbaar is via bluetooth. De app werkt via het internet, en de thermostaat moet dus verbonden zijn met wifi.
Moet zeggen dat ik al met al ontevreden was over de E. Ik was in de veronderstelling dat de standaard overal in huis geplaatst kon worden, ook in een andere kamer dan de te verwarmen kamer. Wat blijkt? De E gebruikt de temperatuurdata uit de thermostaat (en NIET de data uit de heat link...). Gevolg: de thermostaat weet niet hoe warm het in mijn woonkamer is. In de woonkamer heb ik echter geen geschikte plek voor de thermostaat.
Al met al: E geretourneerd, V3 gekocht (was nog goedkoper ook) en zelf geïnstalleerd.
In order to set up a Nest Thermostat E with Heat Link, your phone or tablet must support BLE.
Note: BLE is only a requirement for Nest Thermostat E models sold in Europe. It’s not a requirement for Nest Thermostat E models sold elsewhere, or for other models of Nest thermostats such as the 3rd gen Nest Learning Thermostat
Most modern phones and tablets support Bluetooth LE, also known as Bluetooth 4.0, BLE or Bluetooth Smart. Some Nest products use BLE during setup, and certain features of Nest products require BLE on your phone or tablet.
En de Heatlink zou wel de temperatuur moeten meten in je woonkamer volgens dit overzicht : https://manuals.coolblue.nl/81/nest-thermostat-e.pdf . Maar opzich begrijp ik wel dat de thermostaat leading is als je die in je slaapkamer hebt staan reageert de thermostaat op de temperatuur in je slaapkamer. Ik twijfel zelf nog over de E, ik vind het wel fijn dat je de thermostaat ook ergens kan plaatsen ik heb die ruimte in mijn woonkamer. Dan kan ik voor de heatlink nog een kast etc voorzetten wat ik nu niet kan omdat de thermostaat vast aan de muur staat. Ik zou het wel fijn vinden dat de E ook werkt zonder internet.. dus via Bluetooth maar dat werkt dus niet volgens jou
When the pink is snookered, Go for the brown