Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Cruzer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18-03 09:18
alcx schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:33:
[...]

Ik heb gemerkt dat de E niet instelbaar is via bluetooth. De app werkt via het internet, en de thermostaat moet dus verbonden zijn met wifi.

Moet zeggen dat ik al met al ontevreden was over de E. Ik was in de veronderstelling dat de standaard overal in huis geplaatst kon worden, ook in een andere kamer dan de te verwarmen kamer. Wat blijkt? De E gebruikt de temperatuurdata uit de thermostaat (en NIET de data uit de heat link...). Gevolg: de thermostaat weet niet hoe warm het in mijn woonkamer is. In de woonkamer heb ik echter geen geschikte plek voor de thermostaat.

Al met al: E geretourneerd, V3 gekocht (was nog goedkoper ook) en zelf geïnstalleerd.
Dat is vervelend voor je. Fijn dat de V3 wel beter werkt voor jou. Wel vreemd want ik zie dit staan op de site van Nest over de E over bluetooth want stel dat je internet uitvalt kun je dus je verwarming niet bedienen met de Nest E begrijp ik van je?

In order to set up a Nest Thermostat E with Heat Link, your phone or tablet must support BLE.

Note: BLE is only a requirement for Nest Thermostat E models sold in Europe. It’s not a requirement for Nest Thermostat E models sold elsewhere, or for other models of Nest thermostats such as the 3rd gen Nest Learning Thermostat

Most modern phones and tablets support Bluetooth LE, also known as Bluetooth 4.0, BLE or Bluetooth Smart. Some Nest products use BLE during setup, and certain features of Nest products require BLE on your phone or tablet.

En de Heatlink zou wel de temperatuur moeten meten in je woonkamer volgens dit overzicht : https://manuals.coolblue.nl/81/nest-thermostat-e.pdf . Maar opzich begrijp ik wel dat de thermostaat leading is als je die in je slaapkamer hebt staan reageert de thermostaat op de temperatuur in je slaapkamer. Ik twijfel zelf nog over de E, ik vind het wel fijn dat je de thermostaat ook ergens kan plaatsen ik heb die ruimte in mijn woonkamer. Dan kan ik voor de heatlink nog een kast etc voorzetten wat ik nu niet kan omdat de thermostaat vast aan de muur staat. Ik zou het wel fijn vinden dat de E ook werkt zonder internet.. dus via Bluetooth maar dat werkt dus niet volgens jou ;(

When the pink is snookered, Go for the brown

• alcx
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12:12
Cruzer schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:23:
[...]

Dat is vervelend voor je. Fijn dat de V3 wel beter werkt voor jou. Wel vreemd want ik zie dit staan op de site van Nest over de E over bluetooth want stel dat je internet uitvalt kun je dus je verwarming niet bedienen met de Nest E begrijp ik van je?
Wanneer je thuisrouter geen verbinding heeft met het internet kun je de verwarming alleen bedienen door aan de thermostaat te draaien, maar niet via de app.
En de Heatlink zou wel de temperatuur moeten meten in je woonkamer volgens dit overzicht : https://manuals.coolblue.nl/81/nest-thermostat-e.pdf
Meten, ja. Iets met de gegevens doen, nee. |:( Nest support wist het zelf ook niet goed, want eerst gaven ze aan dat de Heat Link E überhaupt geen temperatuur meet. Na doorvragen krabbelden ze terug en kwamen ze tot de conclusie dat de HLE alleen meet. Vrijwel nutteloos dus.

• Cruzer
Aha duidelijk. Ja raar idd. Ik moet zeggen dat ik de support niet al te best vind...

Maar de thermostaat kan je dus wel bedienen zonder internet duidelijk. Ik begrijp uiteraard voor de app dat je dan wifi moet hebben.

Maar de werking ben je wel tevreden? Scherminfo, bediening en het moduleren van je CV? Volgens mij is dat wel gelijk aan de V3?

• alcx
Cruzer schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:17:
Aha duidelijk. Ja raar idd. Ik moet zeggen dat ik de support niet al te best vind...

Maar de thermostaat kan je dus wel bedienen zonder internet. Ik begrijp uiteraard voor de app dat je dan wifi moet hebben.

Maar de werking ben je wel tevreden? Scherminfo, bediening en het moduleren van je CV? Volgens mij is dat wel gelijk aan de V3?
Helemaal mee eens, in mijn ervaring is de support ver ondermaats. Gister 20 minuten aan de chat gehangen om mijn E retour te kunnen sturen, en herhaaldelijk werden dezelfde irrelevante vragen gesteld.

Qua scherminfo, bediening en moduleren ben ik inderdaad dik tevreden over zowel de E als de V3. De radiatoren blijven netjes matig warm ipv loeiheet. Alleen loop ik er met de V3 tegenaan dat de temperatuur in de woonkamer ongeveer 2 graden Celcius te warm wordt geregistreerd - en als ik ervaringen op het internet lees ben ik niet de enige met dat probleem.

Blijft bijzonder dat een premium merk als Nest de basis niet geheel op orde heeft.

• Cruzer
alcx schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:21:
[...]

Helemaal mee eens, in mijn ervaring is de support ver ondermaats. Gister 20 minuten aan de chat gehangen om mijn E retour te kunnen sturen, en herhaaldelijk werden dezelfde irrelevante vragen gesteld.

Qua scherminfo, bediening en moduleren ben ik inderdaad dik tevreden over zowel de E als de V3. De radiatoren blijven netjes matig warm ipv loeiheet. Alleen loop ik er met de V3 tegenaan dat de temperatuur in de woonkamer ongeveer 2 graden Celcius te warm wordt geregistreerd - en als ik ervaringen op het internet lees ben ik niet de enige met dat probleem.

Blijft bijzonder dat een premium merk als Nest de basis niet geheel op orde heeft.
Ja eens zeker het prijskaartje wat je voor dit gadget betaalt... Ik ga de mijne bij Coolblue bestellen daar is retouren wel makkelijk indien dit nodig mocht zijn.. Het verschil in graden had je dit met E niet?

• alcx
Cruzer schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:04:
[...]

Ja eens zeker het prijskaartje wat je voor dit gadget betaalt... Ik ga de mijne bij Coolblue bestellen daar is retouren wel makkelijk indien dit nodig mocht zijn.. Het verschil in graden had je dit met E niet?
Het verschil in graden had ik met de E niet inderdaad.

• Cruzer
alcx schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:16:
[...]

Het verschil in graden had ik met de E niet inderdaad.
Misschien dan toch door de gegevens van de Heatlink E ;)
Hopelijk komt er een snelle oplossing voor jouw V3 maar lees idd dat er meer gebruikers dit ervaren.

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10:55
alcx schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:33:
[...]

Ik heb gemerkt dat de E niet instelbaar is via bluetooth. De app werkt via het internet, en de thermostaat moet dus verbonden zijn met wifi.

Moet zeggen dat ik al met al ontevreden was over de E. Ik was in de veronderstelling dat de standaard overal in huis geplaatst kon worden, ook in een andere kamer dan de te verwarmen kamer. Wat blijkt? De E gebruikt de temperatuurdata uit de thermostaat (en NIET de data uit de heat link...). Gevolg: de thermostaat weet niet hoe warm het in mijn woonkamer is. In de woonkamer heb ik echter geen geschikte plek voor de thermostaat.

Al met al: E geretourneerd, V3 gekocht (was nog goedkoper ook) en zelf geïnstalleerd.
En hoe is het niet logisch dat een thermostaat de temperatuur meet van de kamer waar die staat?
De heatlink is een dom kastje zonder sensoren.

Wat ik dan niet begrijp is dat je hem omruilt voor een v3. Die kan je dan ook toch niet kwijt in je woonkamer?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 8 64GB

• alcx
Ethirty schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:32:
[...]

En hoe is het niet logisch dat een thermostaat de temperatuur meet van de kamer waar die staat?
De heatlink is een dom kastje zonder sensoren.

Wat ik dan niet begrijp is dat je hem omruilt voor een v3. Die kan je dan ook toch niet kwijt in je woonkamer?
Heb je de setup van de Thermostat E wel goed in je hoofd? :) Dat is helaas juist de clou: de Heat Link E heeft wel degelijk temperatuursensoren en hang je op de plaats van je oude thermostaat in je kamer. Juist omdat de thermostaat E los verplaatsbaar is, leek dat een aantrekkelijke feature.

De V3 lost het probleem op omdat daarbij de thermostaat weer gewoon aan de muur kan.

• Ethirty
alcx schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:51:
[...]

Heb je de setup van de Thermostat E wel goed in je hoofd? :) Dat is helaas juist de clou: de Heat Link E heeft wel degelijk temperatuursensoren en hang je op de plaats van je oude thermostaat in je kamer. Juist omdat de thermostaat E los verplaatsbaar is, leek dat een aantrekkelijke feature.

De V3 lost het probleem op omdat daarbij de thermostaat weer gewoon aan de muur kan.
Ah zo. Ik had niet door dat de E zodanig anders opgezet was.

Maar goed, ik snap Nest al langer niet meer. :P

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 8 64GB

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:46
Ik zoek ook een NEST thermostaat.

Nu is mijn oog gevallen op de NEST e Thermostaat.

Is dit een aanrader ?
De heatlink meet de temperatuur in de woonkamer neem ik aan en niet de thermostaat zelf toch of beide ?

En wat is het verschil met de V# en de E Thermostaat behalve de uitstraling ?

Groet,

Mark

Edit de thermostaat e besteld !

mark1541 wijzigde deze reactie 27-10-2018 21:39 (19%)
Reden: Opgelost

• alcx
mark1541 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:05:

De heatlink meet de temperatuur in de woonkamer neem ik aan en niet de thermostaat zelf toch of beide ?

Groet,

Mark

De thermostaat zelf meet de temperatuur. De heat link e heeft dus geen invloed op het gedrag van de thermostaat e. Vind het geen aanrader omdat je een extra (lelijker) kastje in je woonkamer hebt, in tegenstelling tot de V3 die netjes aan de muur hangt.

• mark1541
Maar verder is de werking hetzelfde toch ?

• Cruzer
mark1541 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:05:
Ik zoek ook een NEST thermostaat.

Nu is mijn oog gevallen op de NEST e Thermostaat.

Is dit een aanrader ?

En wat is het verschil met de V# en de E Thermostaat behalve de uitstraling ?

Groet,

Mark

En hoe bevalt die?

• Cruzer
alcx schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 23:38:
[...]

De thermostaat zelf meet de temperatuur. De heat link e heeft dus geen invloed op het gedrag van de thermostaat e. Vind het geen aanrader omdat je een extra (lelijker) kastje in je woonkamer hebt, in tegenstelling tot de V3 die netjes aan de muur hangt.
Ik las dit op Coolblue bij een review van de E

Als je op de HeatLink drukt, krijg je ook te zien wanneer de verwarming aangestuurd wordt. Er verschijnt dan kortstondig een indicator. Ook werkt de HeatLink als temperatuur sensor, dit gaf voor mij nieuwe inzichten in waarom het soms koud voelde maar toch warm was met de oude thermostaat.

• alcx
Cruzer schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:03:
[...]

Ik las dit op Coolblue bij een review van de E

Als je op de HeatLink drukt, krijg je ook te zien wanneer de verwarming aangestuurd wordt. Er verschijnt dan kortstondig een indicator. Ook werkt de HeatLink als temperatuur sensor, dit gaf voor mij nieuwe inzichten in waarom het soms koud voelde maar toch warm was met de oude thermostaat.
De Heat Link E heeft geen invloed op het gedrag van de thermostaat. Er zit inderdaad wel een sensor in, maar op twitter heeft nest aan mij bevestigd dat deze geen functie heeft.

• Morex
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22-03 08:55
@Nest Support

Sinds kort ben ik in het bezit van een google home. Om mijn huis verder smart te maken zoek ik een slimme thermostaat die bij mijn Remeha cv past.
Nest zie ik dan samen met de tado en honeywell voorbij komen. Zou deze in mijn situatie passend zijn? Welke producten/abonnementen heb ik nodig om te starten?

Ik lees dat nest zelflerend is en zelf keuzes maakt. Wij werken zelf onregelmatig. Het idee was dat ik de nest in combinatie met google home en evt ifttt bedien. Bijv uit,wanneer ik weg ga/ga slapen en weer aan, wanneer ik op sta of thuis kom. Maar gaat Nest in de tussentijd ook nog zelf dingen reguleren? Dit lijkt mij niet altijd handig (zeker als hij het mis heeft..)

Is er bij de nest ook een mogelijkheid om gebruik te maken van slimme verwarmingsknoppen? Dus dat je de temperatuur per kamer apart kunt reguleren?

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13-03 07:25
Ik heb een nest V3 gekocht en nu wou ik hem vandaag aansluiten maar ik heb even onderschat dat het iets lastiger is dan de Toon.

Ik heb de OT1 en 2 verbonden en de draad naar de nest op T1 en T2. Nu had ik geen stroomstekker meer liggen dus ik probeerde het met een adapter voor een ledstrip(verlichting) maar de heat link sprong niet aan (te weinig stroom?) daarna de usb op de heatlink aangesloten waarna deze wel aansprong, het enige probleem is dat de Nest nu niets doet terwijl de Toon wel op diezelfde kabels werkte..

Kan de heatlink via de usb niet voldoende spanning leveren aan de nest om aan te gaan?

אנחנו אייאקס, אנחנו הכי הטובים!

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 08:22
kurk_droog schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:10:
Ik heb een nest V3 gekocht en nu wou ik hem vandaag aansluiten maar ik heb even onderschat dat het iets lastiger is dan de Toon.

Ik heb de OT1 en 2 verbonden en de draad naar de nest op T1 en T2. Nu had ik geen stroomstekker meer liggen dus ik probeerde het met een adapter voor een ledstrip(verlichting) maar de heat link sprong niet aan (te weinig stroom?) daarna de usb op de heatlink aangesloten waarna deze wel aansprong, het enige probleem is dat de Nest nu niets doet terwijl de Toon wel op diezelfde kabels werkte..

Kan de heatlink via de usb niet voldoende spanning leveren aan de nest om aan te gaan?
Lol... Kijk eens wat aansluitschemas van Heatlink na, die heeft 230V nodig...

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13-03 07:25
Roy1985 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:13:
[...]

Lol... Kijk eens wat aansluitschemas van Heatlink na, die heeft 230V nodig...
zelden zo'n onduidelijke handleiding gezien

אנחנו אייאקס, אנחנו הכי הטובים!

• Roy1985
kurk_droog schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:26:
[...]

zelden zo'n onduidelijke handleiding gezien
Het aansluitschema is toch vrij duidelijk...

Weet niet hoe duidelijk je het dan nog wilt hebben als je zelf aan de slag gaat... Op pagina 2 staat het advies om het door een professional te installeren, anders dat ter harte nemen als dit schema al te gecompliceerd overkomt.

In principe heb jij dus de volgende nodige:

N-L = stroomkabel voor heatlink
OT1 - OT2 = kabel die uit je ketel komt voor OpenTherm aansturing
T1 - T2 = Bestaande bedrading naar thermostaat, en nu stroomtoevoer voor Nest display.

Roy1985 wijzigde deze reactie 30-10-2018 09:32 (22%)

• Ethirty
Vroeger had je in de app een optie bij de schedule om een dag te kopiëren naar een andere dag, maar dat hebben ze er blijkbaar ook al weer uitgesloopt. Wilde een kleine aanpassing doen, maar die moest ik nu voor elke dag apart instellen.

Je kan nu alleen nog maar de hele week kopiëren en plakken :? Heb het maar niet gedaan, maar wat is het nut nou om je hele schedule te overschrijven door dezelfde schedule? :')

Ik ben echt af en toe zó klaar met Nest. :X
Eerst een slimme thermostaat zodanig kreupel maken dat het een overpriced klokthermostaat wordt, vervolgens maken ze zelfs dat gebruiksonvriendelijk.

Kan stiekem niet wachten tot dat ding stuk gaat en ik wat anders kan kopen.

#team_UTC+1

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:29
Ethirty schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:36:
Vroeger had je in de app een optie bij de schedule om een dag te kopiëren naar een andere dag, maar dat hebben ze er blijkbaar ook al weer uitgesloopt. Wilde een kleine aanpassing doen, maar die moest ik nu voor elke dag apart instellen.

Je kan nu alleen nog maar de hele week kopiëren en plakken :? Heb het maar niet gedaan, maar wat is het nut nou om je hele schedule te overschrijven door dezelfde schedule? :')

Ik ben echt af en toe zó klaar met Nest. :X
Eerst een slimme thermostaat zodanig kreupel maken dat het een overpriced klokthermostaat wordt, vervolgens maken ze zelfs dat gebruiksonvriendelijk.

Kan stiekem niet wachten tot dat ding stuk gaat en ik wat anders kan kopen.
Hier zit de functie nog in de app (iOS).
Heb de thermostaat sinds een week en zo elke dag gekopieerd.

Edit:
Dag ingedrukt houden-> kopieren of verwijderen.

ro3lie wijzigde deze reactie 30-10-2018 20:14 (3%)

• Ethirty
Hmm, ik meen me toch oprecht te herinneren dat dat vroeger gewoon een apart knopje was.
Laten we het dan maar houden op vroege dementie O-)

#team_UTC+1

• -DUS-
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14-03 08:47
Ethirty schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:12:
[...]

Alleen dat voor thuiskomst een warm huis heeft Nest in de zomer van 2017 heel sneaky gesloopt. Heb na de zomer de verwarming nog niet aangehad, maar betwijfel of ze het gefixed hebben. Ze waren vorig jaar heel duidelijk dat ze dat niet van plan waren. Was voor mij een paar jaar terug juist dé grootste reden om een Nest te kopen. -O-
Mag ik vragen wat ze dan aangepast hebben? Heeft dat betrekking op een bepaalde functie? Ik heb een v3 besteld om het een en ander te automatiseren, maar juist in een lekker warm huis thuis komen is de voornaamste reden :)

-DUS- wijzigde deze reactie 30-10-2018 21:33 (27%)

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:24

B2

wa' seggie?

Hm, dat zit er bij mij gewoon nog in hoor.

• masterant
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-03 10:45
Moggel allemaal,

Ik heb een Nest Hello aangeschaft een tijdje terug, echter heb ik veel moeite gedaan om een stabiele verbinding te krijgen zonder succes. Ik heb een Nest Cam Outdoor die is altijd online en mist nooit video. Ik heb een Ubiquiti Unifi setup en mijn Nest Hello heeft 99% signaal volgens de setup. Toch mis ik regelmatig blokjes beeld terwijl er geen disconnect is met mijn wifi.

Ik lees op de Nest community en reddit dat er veel meer mensen zijn met dit probleem en vroeg me af of er anderen zijn die dit ervaren. Mijn exemplaar is een US model. Ik heb zowel 2G als 5G geprobeerd met een dedicated SSID. DTIM heb ik ook mee gespeeld. Er zit inmiddels een tweede trafo op (24v).

Wanneer het erg slecht wordt dan herstart ik het door de knop aan de achterzijde in te drukken (10sec) en wordt het tijdelijk beter. Ik heb ook een aantal keer een factory reset geprobeerd en verwijderen en opnieuw toevoegen aan mijn account.

Draait de laatste firmware 4080019 zover ik kan zien.

Heeft iemand wellicht een gouden tip of is het afwachten of een firmware update het mogelijk verhelpt.

Zie bijvoorbeeld reactie van Nest op de community van een Nest medewerker:

Hi folks,
We're following this thread closely, and understand your concerns. I don't have anything to announce today, but will have more to share on this topic soon. Stay tuned!

https://www.nest-communit...e-very-frustrated-with-it

Alle ideeën of ervaringen zijn welkom.

• El_Bandito
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20-12-2018
Hallo allemaal,

Ik heb al even zitten zoeken natuurlijk, maar niet helemaal gevonden wat ik zoek:

Heb zojuist de Nest Hello besteld maar ben niet helemaal zeker hoe alles aan te sluiten met de trafo etcetera. Is er een goede stap-voor-stap tutorial of zou iemand die willen fabriceren? O-) Wellicht ook een waardevolle toevoeging voor in deOP.

Heb het nog niet gecheckt, maar ik ga er vanuit dat ik ook gewoon een 8V trafo heb hangen op dit moment.

Thanks alvast!

El_Bandito wijzigde deze reactie 31-10-2018 10:06 (7%)

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:02
masterant schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:59:
Moggel allemaal,

Ik heb een Nest Hello aangeschaft een tijdje terug, echter heb ik veel moeite gedaan om een stabiele verbinding te krijgen zonder succes. Ik heb een Nest Cam Outdoor die is altijd online en mist nooit video. Ik heb een Ubiquiti Unifi setup en mijn Nest Hello heeft 99% signaal volgens de setup. Toch mis ik regelmatig blokjes beeld terwijl er geen disconnect is met mijn wifi.

Ik lees op de Nest community en reddit dat er veel meer mensen zijn met dit probleem en vroeg me af of er anderen zijn die dit ervaren. Mijn exemplaar is een US model. Ik heb zowel 2G als 5G geprobeerd met een dedicated SSID. DTIM heb ik ook mee gespeeld. Er zit inmiddels een tweede trafo op (24v).

Wanneer het erg slecht wordt dan herstart ik het door de knop aan de achterzijde in te drukken (10sec) en wordt het tijdelijk beter. Ik heb ook een aantal keer een factory reset geprobeerd en verwijderen en opnieuw toevoegen aan mijn account.

Draait de laatste firmware 4080019 zover ik kan zien.

Heeft iemand wellicht een gouden tip of is het afwachten of een firmware update het mogelijk verhelpt.

Zie bijvoorbeeld reactie van Nest op de community van een Nest medewerker:

Hi folks,
We're following this thread closely, and understand your concerns. I don't have anything to announce today, but will have more to share on this topic soon. Stay tuned!

https://www.nest-communit...e-very-frustrated-with-it

Alle ideeën of ervaringen zijn welkom.
Heb zelf ook UniFi wifi punten in huis en een Nest hello maar ik heb nergens last van. Ding is al 5 maanden verbonden middels 5Ghz op het wifi punt en werkt uitstekend. Alle advanced settings zou ik uitzetten op je UniFi en een vast 2.4 en 5Ghz kanaal (1,6,11 voor 2.4Ghz en 36, 48 voor 5Ghz).

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• El_Bandito
El_Bandito schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:05:
Hallo allemaal,

Ik heb al even zitten zoeken natuurlijk, maar niet helemaal gevonden wat ik zoek:

Heb zojuist de Nest Hello besteld maar ben niet helemaal zeker hoe alles aan te sluiten met de trafo etcetera. Is er een goede stap-voor-stap tutorial of zou iemand die willen fabriceren? O-) Wellicht ook een waardevolle toevoeging voor in deOP.

Heb het nog niet gecheckt, maar ik ga er vanuit dat ik ook gewoon een 8V trafo heb hangen op dit moment.

Thanks alvast!
Inmiddels situatie gecheckt:

-Deurbel hangt direct naast voordeur en is verbonden met 2 draadjes
-Op 1 meter afstand van de deurbel zit de meterkast (direct bij binnenkomen in de hal)
-In de meterkast zit een 8 volt Grohte transformator. Aan de bovenkant gaan de 2 draadjes van de deurbel, aan de onderkant gaan er 2 draadjes uit die met een stekker in het stopcontact zitten
-De gong die boven de meterkast zit, gaat met 2 draadjes ook aan de bovenkant van de trafo erin

Pics:

http://i63.tinypic.com/2uesadl.jpg

http://i63.tinypic.com/xc2es.jpg

http://i67.tinypic.com/2a69z0m.jpg

Volgens mij hoeft het niet zo lastig te zijn. Iemand die mij op weg kan helpen met wat ik nu precies moet kopen om het te laten werken? Liefst heb ik gewoon dat de huidige gong het blijft doen :) Thanks!

• Ethirty
-DUS- schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:33:
[...]

Mag ik vragen wat ze dan aangepast hebben? Heeft dat betrekking op een bepaalde functie? Ik heb een v3 besteld om het een en ander te automatiseren, maar juist in een lekker warm huis thuis komen is de voornaamste reden :)
Voorheen had je auto-away. Dat zorgde ervoor dat de verwarming uit ging als je weg was, maar ook weer aan als de thermostaat bijvoorbeeld had geleerd dat je elke dag om 18:30 weer thuis komt. 's Nachts werkte auto-away niet waardoor de thermostaat ook voortijdig aanging om het bijv om 7:00 warm te hebben.

Eerst is dat gerelabeled naar Eco, prima als het beestje een ander naampje krijgt.

In de zomer van 2017 - als dus echt niémand de verwarming gebruikt - hebben ze dat op de schop gegooid. Als je van huis gaat, gaat de verwarming nog steeds in Eco-stand, maar hij gaat niet meer voortijdig aan totdat je daadwerkelijk weer thuis bent. Grootste probleem is dat dit nu ook in de nacht gebeurd, waardoor de verwarming niet aan gaat vóór je wakker wordt, maar pas als je een keer langs de thermostaat loopt.

Contact gehad met Nest hierover en dat gedrag is bewust om extra "eco" te zijn en ze waren niet meer van plan dit terug te draaien.

En voor zover ik weet, is dit inderdaad nooit meer gebeurd. Ergo: een slimme thermostaat is daarmee gedegradeerd tot een domme.

#team_UTC+1

• -DUS-
Ethirty schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:36:
Voorheen had je auto-away. Dat zorgde ervoor dat de verwarming uit ging als je weg was, maar ook weer aan als de thermostaat bijvoorbeeld had geleerd dat je elke dag om 18:30 weer thuis komt. 's Nachts werkte auto-away niet waardoor de thermostaat ook voortijdig aanging om het bijv om 7:00 warm te hebben.

Eerst is dat gerelabeled naar Eco, prima als het beestje een ander naampje krijgt.

In de zomer van 2017 - als dus echt niémand de verwarming gebruikt - hebben ze dat op de schop gegooid. Als je van huis gaat, gaat de verwarming nog steeds in Eco-stand, maar hij gaat niet meer voortijdig aan totdat je daadwerkelijk weer thuis bent. Grootste probleem is dat dit nu ook in de nacht gebeurd, waardoor de verwarming niet aan gaat vóór je wakker wordt, maar pas als je een keer langs de thermostaat loopt.

Contact gehad met Nest hierover en dat gedrag is bewust om extra "eco" te zijn en ze waren niet meer van plan dit terug te draaien.

En voor zover ik weet, is dit inderdaad nooit meer gebeurd. Ergo: een slimme thermostaat is daarmee gedegradeerd tot een domme.
Damn.. En laat dat nou de meest voorname reden zijn dat ik er een aangeschaft heb.. Ik ben een echte koukleum en juist het idee dat de verwarming aanspringt voordat je thuis bent, en dat ik niet 's ochtends in een koude woonkamer terecht kom lijkt me geweldig.. Waarschijnlijk zal het nog wel mogelijk zijn met een standaard schema (?) maar dan ga je inderdaad terug naar een domme thermostaat..

Terugsturen dan maar en een Tado kopen? Ik heb inmiddels meerdere berichten gelezen dat meer mensen dat gedaan hebben..

• tcviper
-DUS- schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:43:
[...]

Damn.. En laat dat nou de meest voorname reden zijn dat ik er een aangeschaft heb.. Ik ben een echte koukleum en juist het idee dat de verwarming aanspringt voordat je thuis bent, en dat ik niet 's ochtends in een koude woonkamer terecht kom lijkt me geweldig.. Waarschijnlijk zal het nog wel mogelijk zijn met een standaard schema (?) maar dan ga je inderdaad terug naar een domme thermostaat..

Terugsturen dan maar en een Tado kopen? Ik heb inmiddels meerdere berichten gelezen dat meer mensen dat gedaan hebben..
Ben dan wel even benieuwd naar je ervaring van Nest v3 vs Tado (met homekit). Maar goed, ik heb ook de Nest Protects en Hello in huis, dus zomaar even switchen is 'lastig' :P Moet zeggen dat ik alles gewoon net iets eerder laat starten (dus bijv geef ik 8u smorgens aan ipv 8.30u) en het hier altijd prima warm in huis is.

tcviper wijzigde deze reactie 01-11-2018 08:41 (15%)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• Roy1985
[...]

Het klopt bijna helemaal wat je zegt, echter voorverwarmen in de ochtend doet hij bij mij wel nog gewoon standaard, dat gedrag is niet veranderd hier :)

De "oplossing" die ik nu gebruik om thuis te komen in warm huis, is maar als ik op werk in auto stap de Nest al op "Thuis" te zettten, vervolgens 45 minuten naar huis rijden en dan is het al aardig opgewarmd... Vorige situatie was stuk beter, maar ja moeten het er maar mee doen 8)7

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:15

Reptile209

- gers -

Roy1985 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:33:
[...]

De "oplossing" die ik nu gebruik om thuis te komen in warm huis, is maar als ik op werk in auto stap de Nest al op "Thuis" te zettten, vervolgens 45 minuten naar huis rijden en dan is het al aardig opgewarmd... Vorige situatie was stuk beter, maar ja moeten het er maar mee doen 8)7
Maar dan kunnen er volgens mij twee situaties zijn:
a) je komt elke dag (*) rond dezelfde tijd thuis. Nest zou dit automatisch hebben kunnen leren en in een schema kunnen zetten. Nu kan je dat zelf doen. En je komt in een warm huis.
b) je komt elke dag op een ander, onvoorspelbaar tijdstip, thuis. Nest kan hier niks mee: als je het zelf al niet eens weet, hoe zou een thermostaat het dan moeten raden? Dus dan zit je vast aan ofwel een vast schema met je 'minimale' thuiskomtijd voor een warm huis. Zonde als je een keer 2 uur later bent. Of wat je nu doet: CV met de hand aanzetten als je op weg naar huis gaat. Huis mogelijk nog nog niet op temperatuur, maar wel zo zuinig mogelijk.

Ik heb de ene week een huis vol met kinderen (gastouder aan huis) en de andere week is er overdag niemand. Schema staat dus op 's morgens aan en 's avonds uit. Mijn grootste winst in de Nest is dat hij terugschakelt als er niemand thuis is en ik ben vergeten om de verwarming laag te zetten. En natuurlijk de nerd-factor om een Nest aan de muur te hebben :P.

(*) in ieder geval volgens een redelijk vast patroon per dag van de week

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

• B2

B2

wa' seggie?

[...]

Huh? Hier gaat de verwarming wel voortijdig aan als ik thuis kom. Toevallig waren we afgelopen zaterdag 's avonds onderweg uit Rotterdam naar huis. Ergens voor Apeldoorn zag ik dat de verwarming aan ging, op de gewenste avond temperatuur. Toevallig maakten we een tussenstop om wat te eten, en sloeg het voorverwarmen weer af. Blijkbaar had de Nest in de gaten dat we toch iets minder snel thuis zouden zijn dan gedacht.

• El_Bandito
Niemand die kan helpen?

• itsme
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 02:01
Zelf ook bezig met uitzoeken wat ik wel en wat ik niet nodig heb.
Die 8v trafo zal vervangen moeten worden, je hebt minimaal 16v nodig (tot 24v). Je zult die dus moeten vervangen, zelf kwam ik deze tegen (in mijn geval was er nog plaats in de groepenkast en heb die trafo daar dus in opgenomen):

https://www.50five.nl/bev...afo-verdeler-stekker.html

De prijs lijkt niet verkeerd al kan het wel een beetje goedkopen door goed zoeken.
Maar goed als je zoals ik de trafo in de groepenkast stopt heb je alleen deze nodig:

https://www.50five.nl/bev...rafo-voor-nest-hello.html

Dan de gong, je zul moeten opzoeken of die 24 volt kan hebben, zal er vast ergens op staan.
Ondersteund die geen 24 volt heb je 2 opties, of een nieuwe gong van 24v of met een relais, ik heb niet echt goed gezocht omdat ik mijn gong heb vervangen, voor in de groepenkast krijg je dan zoiets:

https://www.50five.nl/cat...-rail-voetje/category/39/ + https://www.50five.nl/cat...omron-relais/category/39/

papa van Emma en Saartje

• B2

B2

wa' seggie?

itsme schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:37:
[...]
Ondersteund die geen 24 volt heb je 2 opties....
Eigenlijk 3. Ik gebruik geen gong meer, maar gewoon mijn Google Home's.

• itsme
B2 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:42:
[...]

Eigenlijk 3. Ik gebruik geen gong meer, maar gewoon mijn Google Home's.
Ja dat is waar maar realiseer je ook dat de gong er is zodat de aanbeller weet dat hij/zij heeft aangebeld. Niets is irritanter als een knop zonder feedback.

papa van Emma en Saartje

• B2

B2

wa' seggie?

itsme schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:44:
[...]

Ja dat is waar maar realiseer je ook dat de gong er is zodat de aanbeller weet dat hij/zij heeft aangebeld. Niets is irritanter als een knop zonder feedback.
Lijkt me wel de minste reden. Zo'n ding is er voor dat de bewoner verneemt dat er iemand aan de deur staat, niet dat de bezoeker weet dat hij of zij op de belt heeft gedrukt.. 8)7

• itsme
B2 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:47:
[...]

Lijkt me wel de minste reden. Zo'n ding is er voor dat de bewoner verneemt dat er iemand aan de deur staat, niet dat de bezoeker weet dat hij of zij op de belt heeft gedrukt.. 8)7
Jij duwt niet harder op een knop als deze niet lijkt te werken?
Nog even los van de Ding dong Ding dong Ding dong Ding dong Ding dong Ding dong Ding dong :P

papa van Emma en Saartje

• El_Bandito
itsme schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:44:
[...]

Als je op de Nest Hello drukt om aan te bellen, gaat er toch gewoon een lampje aan voor de aanbeller ;)

• Maatje
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23-03 10:22
B2 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:07:
[...]

Huh? Hier gaat de verwarming wel voortijdig aan als ik thuis kom. Toevallig waren we afgelopen zaterdag 's avonds onderweg uit Rotterdam naar huis. Ergens voor Apeldoorn zag ik dat de verwarming aan ging, op de gewenste avond temperatuur. Toevallig maakten we een tussenstop om wat te eten, en sloeg het voorverwarmen weer af. Blijkbaar had de Nest in de gaten dat we toch iets minder snel thuis zouden zijn dan gedacht.
Dan heb je dus de Home/Away Assist uit staan, anders slaat de verwarming niet aan als je niet thuis bent. En het voorverwarmen is waarschijnlijk afgeslagen omdat de gewenste temperatuur was bereikt...

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

• B2

B2

wa' seggie?

Maatje schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:13:
[...]

Dan heb je dus de Home/Away Assist uit staan, anders slaat de verwarming niet aan als je niet thuis bent. En het voorverwarmen is waarschijnlijk afgeslagen omdat de gewenste temperatuur was bereikt...
Home/Away Assist staat aan, en nee het was pas 19 graden i.p.v. de gewenste 21.

• Maatje
  • Laatst online: 23-03 10:22
B2 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:15:
[...]

Home/Away Assist staat aan, en nee het was pas 19 graden i.p.v. de gewenste 21.
Huh... dit wil ik ook weer, dit is namelijk de oude situatie van Nest en de ervaring van @Ethirty en mij is dat dit niet meer werkt sinds vorig jaar!

8)7

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

• Jeuvie
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 26-01 20:54
Ik was benieuwd of de temperatuursensor ook naar Nederland komt. Dit is reactie van Nest Nederland,

We zijn momenteel niet van plan om de Nest-temperatuursensor in Europa te lanceren. We bieden namelijk een andere oplossing in deze regio. Nest-thermostaten die in Europa worden verkocht, kunnen op een standaard worden geplaatst (afzonderlijk verkrijgbaar voor de Nest Learning Thermostat) in een kamer naar keuze. Dit geeft u de flexibiliteit om de temperatuur van de belangrijkste ruimte in uw huis te regelen.

Jammer van hun keuze, dit zou voor mij een ideale situatie zijn een degelijke sensor. Nu maar een kijken bij Tado of Honeywell.

• Ethirty
Roy1985 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:33:
[...]

Het klopt bijna helemaal wat je zegt, echter voorverwarmen in de ochtend doet hij bij mij wel nog gewoon standaard, dat gedrag is niet veranderd hier :)
Dat zou ik dan eens moeten testen, maar vorige winter meermaals wakker geworden in een koud huis, waarbij de verwarming aan hoorde springen als ik de gang op liep (daar hangt een Protect). Sindsdien heb ik de tijd gewoon vervroegd en is het ook aangenaam als ik de badkamer in duik.

Bedenk me net dat met Eco uitgeschakeld je hier inderdaad geen last meer van hebt, omdat de thermostaat 's nachts niet meer vanzelf in eco schiet omdat je "niet thuis” bent.
Reptile209 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:47:
[...]

Maar dan kunnen er volgens mij twee situaties zijn:
a) je komt elke dag (*) rond dezelfde tijd thuis. Nest zou dit automatisch hebben kunnen leren en in een schema kunnen zetten. Nu kan je dat zelf doen. En je komt in een warm huis.
Dat deed Nest dus ook, alleen hebben ze dat bewust gesloopt.
b) je komt elke dag op een ander, onvoorspelbaar tijdstip, thuis. Nest kan hier niks mee: als je het zelf al niet eens weet, hoe zou een thermostaat het dan moeten raden?
Dit is niet veranderd, Nest heeft nooit overweg gekund met onregelmatige weken, dag/nacht diensten etc. Alleen herhalende wekelijkse patronen.

Ethirty wijzigde deze reactie 01-11-2018 19:08 (46%)

#team_UTC+1

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:15

Reptile209

- gers -

Ethirty schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:01:
[...]

Dat zou ik dan eens moeten testen, maar vorige winter meermaals wakker geworden in een koud huis, waarbij de verwarming aan hoorde springen als ik de gang op liep (daar hangt een Protect). Sindsdien heb ik de tijd gewoon vervroegd en is het ook aangenaam als ik de badkamer in duik.

Bedenk me net dat met Eco uitgeschakeld je hier inderdaad geen last meer van hebt, omdat de thermostaat 's nachts niet meer vanzelf in eco schiet omdat je "niet thuis” bent.

[...]

Dat deed Nest dus ook, alleen hebben ze dat bewust gesloopt.

[...]

Dit is niet veranderd, Nest heeft nooit overweg gekund met onregelmatige weken, dag/nacht diensten etc. Alleen herhalende wekelijkse patronen.
Het enige dat ze dan blijkbaar gesloopt hebben, is dat hij automatisch een schema probeert te verzinnen. Terwijl het volgens mij veel sneller en effectiever is als je dat eenmalig zelf instelt (wat ik dus ook gedaan heb). Het enige dat de thermostaat moet 'leren', is hoe vroeg hij moet gaan starten met opwarmen om om 18.00 het huis warm te hebben.

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

• Ethirty
Reptile209 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:27:
[...]

Het enige dat ze dan blijkbaar gesloopt hebben, is dat hij automatisch een schema probeert te verzinnen. Terwijl het volgens mij veel sneller en effectiever is als je dat eenmalig zelf instelt (wat ik dus ook gedaan heb). Het enige dat de thermostaat moet 'leren', is hoe vroeg hij moet gaan starten met opwarmen om om 18.00 het huis warm te hebben.
Nee, auto-schedule en time-to-temp werken beiden gewoon prima. Het is de voormalige auto-away - nu Eco - wat niet werkt zoals voorheen en waarom mensen die het ding al een paar jaar hebben zo balen.

Dat betekent óf inleveren op comfort, óf meer stoken. Gek genoeg is Eco daardoor dus minder eco 8)7

#team_UTC+1

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Met eco aan staat hij hier ook evengoed elke ochtend te stoken.

Intelligent is de thermostaat überhaupt nooit geweest, hij is alleen wat makkelijker dan een standaard klokthermostaat. ;)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• -DUS-
Ik heb de Nest v3 gisteren ook binnen gehad, dus gelijk aangesloten op mijn Remeha Avanta 28C. Voor installatie was het 21.5 graden in huis, Na installatie en een uur spelen gaf de nest 25 graden aan, en de kamer begon kouder te worden.. Dus daar al gelijk de verwachte temperatuurverschil waar veel mensen last van hebben. Echter, daarna met rust gelaten, en gaf hij na stabilisatie netjes 21.5 aan, en de kamer voelde hetzelfde als voor installatie, dus dat geeft hoop..

Het lijkt er wel op dat ik een mechanisch defect heb, de metalen draai ring loopt bij elke hele ronde aan, daar moet ik 'm echt doorheen duwen.. dus ik denk dat ik zoiezo een omruil ga proberen te regelen, mits hij me niet bevalt, dan stuur ik 'm gewoon terug en haal ik een Tado..

Ik hoop in ieder geval dat ik 'm zover krijg dat ie aanschiet voor we wakker worden, en dat ie aanschiet voor we terug komen van ons werk. Maar het is me, zeker gezien de laatste berichten dat sommige functies bij en een wel werkt en bij de ander niet, niet helemaal duidelijk hoe ik dat nu precies moet bewerkstelligen..? Leert ie dat nu wel zelf? of moet ik dan toch echt een vast schema instellen..?

Kwa uiterlijk is het in ieder geval wel een mooi apparaat, en met mijn Google home mini werkt ie ook goed.

• -DUS-
een paar vraagjes;

Ondanks dat de nest nog moet leren heb ik toch al een schema aangemaakt. Is dit slim?

Als True Radiant aan staat, Kan ik dan in mijn schema gewoon aangeven op welk tijdstip ik een bepaalde temp wil hebben, en dan schat de nest zelf in hoe lang van te voren hij moet gaan verwarmen om het ook daadwerkelijk op dat tijdstip de juiste temp te hebben?

na de eerste twee dagen schiet de nest niet zelf in afwezig modus.. en ik werk 20 km verder op, dus het is niet dat mijn locatie te dichtbij ligt voor geo-fencing. Wordt dit beter na de eerste week leren?

• Jan Dee
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 11:43
-DUS- schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:41:
een paar vraagjes;

Ondanks dat de nest nog moet leren heb ik toch al een schema aangemaakt. Is dit slim?

Als True Radiant aan staat, Kan ik dan in mijn schema gewoon aangeven op welk tijdstip ik een bepaalde temp wil hebben, en dan schat de nest zelf in hoe lang van te voren hij moet gaan verwarmen om het ook daadwerkelijk op dat tijdstip de juiste temp te hebben?

na de eerste twee dagen schiet de nest niet zelf in afwezig modus.. en ik werk 20 km verder op, dus het is niet dat mijn locatie te dichtbij ligt voor geo-fencing. Wordt dit beter na de eerste week leren?
Ja, dat is best slim. Dan werkt het gelijk zoals je wilt. Het is een kleinigheid om je eigen schema in te voeren en hij zorgt dan netjes dat het op het ingestelde tijdstip de gewenste temperatuur is. Het vaststellen of je wel of niet thuis bent is nog wel een punt van aandacht voor Nest. De ene keer werkt het wel en dan weer niet. Gisteravond gaven de smartphone van mijn vrouw en ik beide in de Nest app aan dat we niet op onze thuislocatie waren. Toch bleef het systeem op Thuis staan i.p.v. Afwezig. We waren echt van huis dus de verwarming zou in de Eco stand moeten springen. Een andere keer werkt het dan weer wel zoals je zou verwachten...

• mark1541
Jan Dee schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:29:
[...]

Ja, dat is best slim. Dan werkt het gelijk zoals je wilt. Het is een kleinigheid om je eigen schema in te voeren en hij zorgt dan netjes dat het op het ingestelde tijdstip de gewenste temperatuur is. Het vaststellen of je wel of niet thuis bent is nog wel een punt van aandacht voor Nest. De ene keer werkt het wel en dan weer niet. Gisteravond gaven de smartphone van mijn vrouw en ik beide in de Nest app aan dat we niet op onze thuislocatie waren. Toch bleef het systeem op Thuis staan i.p.v. Afwezig. We waren echt van huis dus de verwarming zou in de Eco stand moeten springen. Een andere keer werkt het dan weer wel zoals je zou verwachten...
Werkt dit ook het beste voor de thermostaat e?

• mark1541
Zetten jullie de verwarming op eco als je naar bed gaat, of zet je zelf de verwarming lager .

Heb de thermostaat E

mark1541 wijzigde deze reactie 02-11-2018 22:36 (11%)

• B2

B2

wa' seggie?

mark1541 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:36:
Zetten jullie de verwarming op eco als je naar bed gaat, of zet je zelf de verwarming lager .

Heb de thermostaat E
Niet naar Eco. Dan gaat de CV niet aan in de ochtend. Eco is bedoeld om je thermosstaat uit zn schema te halen.
Zet je nachttemperatuur dus op bv 10 graden.

• mark1541
[quote]B2 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:41:
[...]

Niet naar Eco. Dan gaat de CV niet aan in de ochtend. Eco is bedoeld om je thermosstaat uit zn schema te halen.
Zet je nachttemperatuur dus op bv 10 graden.
[/quote

Maar dat heb je wel in het schema ingesteld toch. ?
Hier gaan we meestal rond 23 uur naar bed, dus dat kan ik dan toch instellen in het scherm?
Stel ik hou het schema leeg, leert hij dan ook van He je doet om 23 uur de kachel lager dus dat zet ik zelf in een schema ?
Verder nog tips/tricks

• Jan Dee
mark1541 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:42:
[...]

Werkt dit ook het beste voor de thermostaat e?
Er is wat dat betreft de werking geen verschil tussen de V3 n de E. Ik geloof dat bij de E al een standaard stookschema is voorgeprogrammeerd maar dat is natuurlijk gemakkelijk aan te passen.

• quiptix
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 22:42
Onder het mom van durf te vragen...
Na heel veel Google werk en bestuderen van schema's en handleidingen heb ik nog steeds geen antwoord op mijn volgende vraag mbt Nest V3:

Als de Nest aangesloten is op een OpenTherm ketel via pin OT1 en OT2 en modulerend aanstuurt, werkt de relais aansturing op pin 1,2 en 3 dan ook nog? Dus als er warmtevraag is aan de ketel, dat pin 3 en 2 verbonden worden? (aansturing van ventilatoren in convector)

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Vincent

• tcviper
quiptix schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:55:
Onder het mom van durf te vragen...
Na heel veel Google werk en bestuderen van schema's en handleidingen heb ik nog steeds geen antwoord op mijn volgende vraag mbt Nest V3:

Als de Nest aangesloten is op een OpenTherm ketel via pin OT1 en OT2 en modulerend aanstuurt, werkt de relais aansturing op pin 1,2 en 3 dan ook nog? Dus als er warmtevraag is aan de ketel, dat pin 3 en 2 verbonden worden? (aansturing van ventilatoren in convector)

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Vincent
Daar heb je een helpdesk voor van Nest die je kunt bellen of een bericht kunt sturen online via twitter, facebook of een andere manier :)

• DeBers
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13:56
Ik ga volgend jaar verhuizen van een buurt met stadsverwarming naar een zonder.
Ik moet dus van contract switchen.

Nu zit ik er over te denken om het huis helemaal aan te pakken met google Nest, camera's , rookmelders etc.
icm mijn hue en google home.

Weten jullie of er leveranciers zijn die de nest met korting aanbieden bij een contract?
Kan Nest uberhaubt in elk huishouden voor elke leverancier?

• tweegroenethee
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23-03 10:21
DeBers schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:45:
Weten jullie of er leveranciers zijn die de nest met korting aanbieden bij een contract?
De korting die je op de Nest krijgt zal hoogstwaarschijnlijk verwerkt zijn in de prijs van het contract. Je kunt beter via energievergelijkers de goedkoopste aanbieder zoeken en de Nest los kopen. Wellicht loont het om op Black Friday te wachten, dan zijn vaak goede aanbiedingen (vooral Amazon.de).

• mark1541
Waar geeft hij in de nest app aan dat de thermostaat meer dan een dag geleden contact heeft gehad , terwijl ik vanmorgen de verwarming bv aan heb gedaan?

Zie afbeelding https://photos.app.goo.gl/NZaFwkh2bLtJvD69A

• quiptix
tcviper schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:35:
[...]

Daar heb je een helpdesk voor van Nest die je kunt bellen of een bericht kunt sturen online via twitter, facebook of een andere manier :)
Ja maar, als die helpdesk niet antwoord, wordt het wel wat lastiger... :-(

• tcviper
Hmmm das vervelend dan inderdaad :( Misschien kan @Nest Support helpen? :)

• quiptix
tcviper schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:56:
Hmmm das vervelend dan inderdaad :( Misschien kan @Nest Support helpen? :)
Daar heb ik vanavond inderdaad ook de vraag gepost

• masterant
  • Laatst online: 19-03 10:45
Bedankt voor je reactie.

Ik heb dit al geprobeerd.. helaas zonder resultaat. Als ik kijk naar de 5-minute client metrics vinden er geen retries plaast, signaal dropt niet onder de 99%, er zijn disconnects met wifi. Het enige "bijzondere" aan mijn setup is dat ik een UAP-AC Mesh heb en die draadloos verbind (connectivity monitor staat dus aan). Hier ga ik nog een kabel voor leggen om connectivity monitor uit te kunnen schakelen, al denk ik niet direct dat dit het verschil gaat maken.
tcviper schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:36:
[...]

Heb zelf ook UniFi wifi punten in huis en een Nest hello maar ik heb nergens last van. Ding is al 5 maanden verbonden middels 5Ghz op het wifi punt en werkt uitstekend. Alle advanced settings zou ik uitzetten op je UniFi en een vast 2.4 en 5Ghz kanaal (1,6,11 voor 2.4Ghz en 36, 48 voor 5Ghz).

• NTAuthority
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:28
Nu keek ik toevallig op de API-documentatie van Nest, en daar stond dit opvallende stukje zonder enige onderbouwing:
Note: The Thermostat E with Heat Link for the EU is NOT supported in the Nest API, and will not appear in the JSON returned from the API. All other Thermostat models are supported.
Ik snap niet helemaal waarom dit model nou geen ondersteuning heeft in de API, gezien klaarblijkelijk Nest zelf (en dus Google ook, aangezien de Assistant-integratie nog steeds werkt) gewoon de gebruikelijke controlefunctionaliteit kan gebruiken.

• vBrian
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 09-11-2018
Dit voorjaar werd de Nest Thermostat E aangekondigd. Een iets eenvoudiger uitgevoerde versie van de gewone Nest thermostaat, en een stuk goedkoper. Recent is de Europese versie geïntroduceerd. Nauwelijks goedkoper dan het origineel en met een heleboel spullen erbij: een netadapter om de verplaatsbare thermostaat te voeden en nog apart de Heat Link E. Drie apparaten waar het origineel het met een enkele eenheid afkon. En waarom zo ingewikkeld met de verplaatsbare thermostaat (en de Heat Link)? De thermostaat kan toch op afstand met de app op je mobiel worden bediend?
Zou de Amerikaanse versie, één enkele eenheid aan de muur, werken met mijn CV-ketel of moet ik wachten op een eenvoudige Europese versie.

• Jan Dee
vBrian schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:29:
Dit voorjaar werd de Nest Thermostat E aangekondigd. Een iets eenvoudiger uitgevoerde versie van de gewone Nest thermostaat, en een stuk goedkoper. Recent is de Europese versie geïntroduceerd. Nauwelijks goedkoper dan het origineel en met een heleboel spullen erbij: een netadapter om de verplaatsbare thermostaat te voeden en nog apart de Heat Link E. Drie apparaten waar het origineel het met een enkele eenheid afkon. En waarom zo ingewikkeld met de verplaatsbare thermostaat (en de Heat Link)? De thermostaat kan toch op afstand met de app op je mobiel worden bediend?
Zou de Amerikaanse versie, één enkele eenheid aan de muur, werken met mijn CV-ketel of moet ik wachten op een eenvoudige Europese versie.
Zelf heb ik een V2 en twee V3's. Deze werden allemaal met een aparte heatlink geleverd. (Dus twee apparaten) De usb stand alone houder was toen optioneel en wordt kennelijk nu meegeleverd. Geen verschil dus lijkt me. Toen de Nest nog niet in NL leverbaar was hebben sommigen er eentje uit USA laten komen. Wat ik mij kan herinneren ging dat beslist niet zonder slag of stoot om het werkend te krijgen...

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 07:11

N1ckk

Podcaster!

Ik probeer al een tijdje Google Assistant te activeren op mijn Nest Cam IQ indoor (wat in de US kan), maar in Nederland lijkt dit nog niet te lukken. Iemand hier wel gelukt toevallig?

Co-host @ De Wereld Van Morgen Podcast: Apple Podcasts | Spotify | Over de impact van technologie op de maatschappij.

• sifaka86
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 16-11-2018
Goedenavond,

Ik heb een nest learnjng thermostaat, nest Hello deurbel en 3 nest protects. Alles werkt op 1 protect na. Het volgende gebeurt er:

De protect kan wel worden gekoppeld en geeft dan ook aan dat hij verbonden is. Echter als ik hem bijvoorbeeld de naam ‘hal’ geef dan roept hij als ik de knop 1 keer indruk dat hij voor ‘kantoor’ is. Ik vermoed dat dat hij hiervoor in een kantoor gebruikt is en dat hij toen die naam had.

Ik kan hem dan ophangen en alles werkt, echter is hij na een dag of 3 of 4 ineens offline een krijg ik hem alleen online als ik hem opnieuw instel.

Nu merk ik dus dat na installatie een andere naam wordt opgenoemd als ik de knop 1 keer indruk. Het lijkt mij daarom dat hij niet echt verbind. Terwijl ik verder geen fout ofzo krijg bij installatie.

Heb alle protects al opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft.

Wie herkent dit? Wat kan ik er mee? Is mss de WiFi kapot? Nog een manier om dit te testen.

Als ik op de app aangeef dat ik alle systemen wil testen dan werkt hij ook niet. De andere 2 wel.

• iuuk
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 01:15
Ik zit er over te denken om een NEST Thermostaat hier te installeren en hoewel dat vanwege een OT ketel redelijk simpel zou moeten werken is voor mij in geen enkele guide of schema helemaal duidelijk hoe je de power van de Heat Link aan zou moeten sluiten.
Is deze via een gestripte power kabel gewoon direct in het stopcontact te pluggen, of zit er al iets bij, of moet ik deze alsnog met de ketel verbinden (in welk geval de installatie een stuk bemoeilijkt wordt voor mij)?

• Roy1985
iuuk schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:12:
Ik zit er over te denken om een NEST Thermostaat hier te installeren en hoewel dat vanwege een OT ketel redelijk simpel zou moeten werken is voor mij in geen enkele guide of schema helemaal duidelijk hoe je de power van de Heat Link aan zou moeten sluiten.
Is deze via een gestripte power kabel gewoon direct in het stopcontact te pluggen, of zit er al iets bij, of moet ik deze alsnog met de ketel verbinden (in welk geval de installatie een stuk bemoeilijkt wordt voor mij)?
Gestripte power kabel in heatlink en klaar :)

• iuuk
Roy1985 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:33:
[...]

Gestripte power kabel in heatlink en klaar :)
Ok, dankjewel, dat zal dan allemaal nog simpel zat moeten werken. Ik ben in ieder geval blij dat ik een simpele OT ketel heb, want sommige installatiespaghettis zien er een stuk minder aantrekkelijk uit.

• iuuk
Excuus voor de dubbelpost, maar inmiddels alles geinstalleerd en nu een nieuw probleem. Alles is simpel in te stellen op een aan/uit systeem, maar als ik hem dan opentherm wil zetten vereist hij een draadloze verbinding met de Heat Link, welke constant mislukt. Online kan ik buiten 'reset je heat link' niet echt wat vinden, maar ook dat lijkt niet te helpen. Bedraad klopt wel gewoon alles. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Edit: en natuurlijk doet hij het na twee keer meer proberen ineens wel. Raar systeem. Hopelijk werkt nu alles, want ik heb nog geen idee of de radiatoren echt aanslaan (sowieso denkt hij dat de binnentemperatuur 24 graden is, waar m'n vorige thermostaat 20 aangaf).

iuuk wijzigde deze reactie 15-11-2018 18:19 (23%)

• sifaka86
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 16-11-2018
sifaka86 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:22:
Goedenavond,

Ik heb een nest learnjng thermostaat, nest Hello deurbel en 3 nest protects. Alles werkt op 1 protect na. Het volgende gebeurt er:

De protect kan wel worden gekoppeld en geeft dan ook aan dat hij verbonden is. Echter als ik hem bijvoorbeeld de naam ‘hal’ geef dan roept hij als ik de knop 1 keer indruk dat hij voor ‘kantoor’ is. Ik vermoed dat dat hij hiervoor in een kantoor gebruikt is en dat hij toen die naam had.

Ik kan hem dan ophangen en alles werkt, echter is hij na een dag of 3 of 4 ineens offline een krijg ik hem alleen online als ik hem opnieuw instel.

Nu merk ik dus dat na installatie een andere naam wordt opgenoemd als ik de knop 1 keer indruk. Het lijkt mij daarom dat hij niet echt verbind. Terwijl ik verder geen fout ofzo krijg bij installatie.

Heb alle protects al opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft.

Wie herkent dit? Wat kan ik er mee? Is mss de WiFi kapot? Nog een manier om dit te testen.

Als ik op de app aangeef dat ik alle systemen wil testen dan werkt hij ook niet. De andere 2 wel.
ter info.

Heb Nest Support gebeld en na zeker 2 uur aan de lijn te hebben gezeten ben ik gelukkig goed geholpen. Het was een uitzonderlijk probleem (hardwarematig waarschijnlijk). Zo uitzonderlijk dat ze willen dat ik de Protect opstuur naar hen zodat ze hem kunnen onderzoeken, al valt de Protect buiten garantie, sturen ze mij toch een nieuwe op. Perfecte service dus wat dat betreft.

• rorie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:10
Iemand die mij hier kan helpen met met nest camera die ik maar niet gekoppeld krijg? De eerste keer ging vrij vlot maar de camera bleef offline in de app, daarna verwijderd en opnieuw proberen te koppelen maar dit lukt dus niet meer. Bij het koppelen blijft hij met de foutcode komen dat er geen internet is, ieman die mij kan helpen?

• Cruzer
Ik twijfel nog steeds dus de thermostaat E of de V3. Ik begrijp voor opentherm dan moet de Heatlink via het eigen WiFi netwerk van Nest worden verbonden met de Nest Thermostaat. Nu ben ik ben bang dat het signaal van de Heatlink V3 die dan op de zolder komt naast de cv combi ketel dat bereik niet haalt voor de Nest Thermostaat v3 die in woonkamer staat.. het betreft een nieuwbouw woning.. goed geïsoleerd dus..

Zou de E dan beter zijn die Heatlink komt in woonkamer..?

Edit, heb de Nest V3 besteld 179€ bij bol.com levering volgende week.. ga het proberen werkt het niet dan retour. Mijn eigen WiFi werkt wel vanaf zolder naar beneden. (Acces point)

Cruzer wijzigde deze reactie 21-11-2018 08:20 (16%)

• El_Bandito
Heren,

Heb hier de Nest Thermostat V3 draaien. Van het voorjaar wil ik een split aircosysteem laten plaatsen in mijn woning. Zijn er airco systemen die overweg kunnen met de Nest Thermostaat?

Verder heb ik problemen met de home/away functie, maar daar staat heel Reddit vol mee. Schijnt gewoon r*k te werken. Hij blijft altijd in "Home" mode staan, ook al ben ik weg. Of ik nou de de sensor van de thermostaat zelf uitzet en alleen phone location gebruikt of andersom, niets werkt.

Ik werk nog niet met auto-schedule, omdat pa en schoonpa nog volop aan het verbouwen zijn overdag, dus dat heeft nog niet echt zin. Ik heb daarom maar een handmatig schema ingevoerd (in de ochtend bij opstaan even verwarmen en 's avonds vanaf 18:00 tot 22:00).

El_Bandito wijzigde deze reactie 21-11-2018 09:57 (21%)

• tuinïnen
  • Laatst online: 14:55

tuinïnen

Livestrong

El_Bandito schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:56:
Verder heb ik problemen met de home/away functie, maar daar staat heel Reddit vol mee. Schijnt gewoon r*k te werken. Hij blijft altijd in "Home" mode staan, ook al ben ik weg. Of ik nou de de sensor van de thermostaat zelf uitzet en alleen phone location gebruikt of andersom, niets werkt.
Ik herken het probleem niet, sta er eigenlijk versteld van hoe die nou weet of ik weg ben of niet (gebruik niet de locatiefunctie op mijn telefoon). Soms blijft die nog wel 15 a 30 mins op thuis staan maar hij schakelt dan wel naar de Eco-stand met als reden dat we afwezig zijn. De positie van de thermostaat is ook niet dat hij continu beweging ziet als we thuis zijn.

Tot nu toe hier eigenlijk wel tevreden, alleen het slim opwarmen ben ik benieuwd of hij wat 'bijleerd' want heeft nogal eens wat uitschieters naar boven. Ik heb de thermostaat sinds september hangen en eigenlijk begint hij de laatste weken pas echt met stoken.

Eventus stultorum magister

• El_Bandito
tuinïnen schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:53:
[...]

Ik herken het probleem niet, sta er eigenlijk versteld van hoe die nou weet of ik weg ben of niet (gebruik niet de locatiefunctie op mijn telefoon). Soms blijft die nog wel 15 a 30 mins op thuis staan maar hij schakelt dan wel naar de Eco-stand met als reden dat we afwezig zijn. De positie van de thermostaat is ook niet dat hij continu beweging ziet als we thuis zijn.
En als je nou 's nachts slaapt? Dan denkt 'ie dus dat je weg bent als je je phone location uit hebt staan? Om vervolgens 's ochtends niet beginnen met stoken...

• Cruzer
Mag de heatlink van de V3 ook aangesloten worden op een stekkerdoos?

• SD5k

SD5k

>4&X

Crosspost uit het Algemene thermostaat topic, maar ik zou graag antwoord op deze vraag willen ivm Black Friday aanbiedingen:

Ik overweeg het om een Nest v3 te kopen, ik heb een Nefit ProLine NxT HRC24 CW4 ketel met een Nefit Easy Connect adapter ernaast hangen.

Het is me niet helemaal duidelijk of ik in deze situatie een OpenTherm converter nodig heb of mogelijke andere aanpassingen. Kan iemand me hiermee helpen?

• Roy1985
SD5k schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:34:
Crosspost uit het Algemene thermostaat topic, maar ik zou graag antwoord op deze vraag willen ivm Black Friday aanbiedingen:

Ik overweeg het om een Nest v3 te kopen, ik heb een Nefit ProLine NxT HRC24 CW4 ketel met een Nefit Easy Connect adapter ernaast hangen.

Het is me niet helemaal duidelijk of ik in deze situatie een OpenTherm converter nodig heb of mogelijke andere aanpassingen. Kan iemand me hiermee helpen?
Eerste hit op Google:

OpenTherm
Nefit heeft er voor gekozen om het OpenTherm-protocol in de ProLine NxT toe te passen. Dit maakt het plaatsen van de ProLine NxT flexibeler, vooral bij renovatieprojecten en het toepassen in combinatie met andere systemen. De nieuwe generatie Nefit ModuLine thermostaten die eind dit jaar
geïntroduceerd gaan worden (de 1000-serie) zullen zowel het OpenTherm als het Nefit EMS-protocol gaan ondersteunen.

Product pagina van je ketel:

https://www.nefit.nl/cons...duct_detail/product_18560

Flexibel: OpenTherm

Roy1985 wijzigde deze reactie 23-11-2018 12:39 (6%)

• SD5k

SD5k

>4&X

Roy1985 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:38:
[...]

Eerste hit op Google:

OpenTherm
Nefit heeft er voor gekozen om het OpenTherm-protocol in de ProLine NxT toe te passen. Dit maakt het plaatsen van de ProLine NxT flexibeler, vooral bij renovatieprojecten en het toepassen in combinatie met andere systemen. De nieuwe generatie Nefit ModuLine thermostaten die eind dit jaar
geïntroduceerd gaan worden (de 1000-serie) zullen zowel het OpenTherm als het Nefit EMS-protocol gaan ondersteunen.

Product pagina van je ketel:

https://www.nefit.nl/cons...duct_detail/product_18560

Flexibel: OpenTherm
Bedankt! _/-\o_ Ik heb er zelf wel degelijk op gegoogled maar kon niet de juiste informatie vinden.

• Roadrunnertoao
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12-02 21:16
Kan iemand mij vertellen of de Nest V3 ook werkt met rechtstreekse aansturing van de pomp van mijn vloerverwarming?
Dus niet de CV ketel wordt aangestuurd, maar de pomp van mijn vloerverwarming.

• tuinïnen
  • Laatst online: 14:55

tuinïnen

Livestrong

Cruzer schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:16:
Mag de heatlink van de V3 ook aangesloten worden op een stekkerdoos?
Hier zit die ook op een stekkerdoos (tegen de muur) aangesloten, niet helemaal optimaal bij de ketel maar dit is work in progress.

Eventus stultorum magister

• Cruzer
Oké thanks

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
tuinïnen schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:05:
[...]

Hier zit die ook op een stekkerdoos (tegen de muur) aangesloten, niet helemaal optimaal bij de ketel maar dit is work in progress.
Is het mogelijk deze te ‘tappen’/switchen uit de CV zelf ipv uit een stekkerdoos/wandcontactdoos?

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 23-03 22:36
Ik wil een Nest Hello deurbel gaan kopen Deze zou ik dan zo in willen stellen dat de Hue lampen in de woonkamer gaan knipperen als er aangebeld wordt. Kan dat via het “workswithNest” gedeelte?

Liever niet via IFTTT, want merk dat er dan wat extra vertraging op zit.

• tcviper
DCNY schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:26:
Ik wil een Nest Hello deurbel gaan kopen Deze zou ik dan zo in willen stellen dat de Hue lampen in de woonkamer gaan knipperen als er aangebeld wordt. Kan dat via het “workswithNest” gedeelte?

Liever niet via IFTTT, want merk dat er dan wat extra vertraging op zit.
Helaas nog niet.... hopelijk komt dat wel nog.

• Allewijn
  • Niet online
Tweakers,

Sinds afgelopen weekend zie ik ineens een heel raar stookgedrag in de ENERGIEGESCHIEDENIS van mijn nest v2 (aan/uit, geen OT-model).

Zie: (aanklikken voor grote versie)
https://i.postimg.cc/4YSPXxJz/Screenshot-2018-11-26-05-19-37.jpg

Zien jullie het verschil!?!
Ik heb vloerverwarming, geen nachtverlaging. Nest staat eigenlijk altijd op 20.5 graden (in de geschiedenis zie je soms een handmatige switch naar 20 of 21, heel soms zet ik hem handmatig iets anders, maar voor de rest non-stop 20.5).

Jullie zien dat tot aan het weekend er eigenlijk altijd 2 a 3 blokken waren waarin een warmtevraag was per 24 uur.
Nu lijkt het wel een AAN/UIT knop geworden...
Waarom gebeurd dit/is dit wel goed?
8)7

• Jan Dee
Allewijn schreef op maandag 26 november 2018 @ 05:45:
Tweakers,

Sinds afgelopen weekend zie ik ineens een heel raar stookgedrag in de ENERGIEGESCHIEDENIS van mijn nest v2 (aan/uit, geen OT-model).

Zie: (aanklikken voor grote versie)
[Afbeelding]

Zien jullie het verschil!?!
Ik heb vloerverwarming, geen nachtverlaging. Nest staat eigenlijk altijd op 20.5 graden (in de geschiedenis zie je soms een handmatige switch naar 20 of 21, heel soms zet ik hem handmatig iets anders, maar voor de rest non-stop 20.5).

Jullie zien dat tot aan het weekend er eigenlijk altijd 2 a 3 blokken waren waarin een warmtevraag was per 24 uur.
Nu lijkt het wel een AAN/UIT knop geworden...
Waarom gebeurd dit/is dit wel goed?
8)7
Heb je misschien de watertemperatuur hoger gezet op de ketel (winterstand)?

• Allewijn
  • Niet online
Jan Dee schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:02:
[...]

Heb je misschien de watertemperatuur hoger gezet op de ketel (winterstand)?
Nee, ik heb niets veranderd aan de ketel instellingen. De watertemp op de ketel staat nog steeds op 60 graden (en de thermostaat op de verdeler van de vloerverwarming nog steeds op 40 graden).

Ik vind het wel een héle bizarre andere manier van stoken ineens. Hij doet dit nu al vier dagen zo (ook de geschiedenis van maandag en dinsdag zien er ondertussen zo uit)!

Hoe kan dit nou?
En zou het beter/slechter zijn voor het gasverbruik?

• Qosmic
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09:14
Het lijkt mij juist beter.
Nu stookt hij elke keer een beetje om het op temperatuur te houden ipv steeds een langere periode.

Kan er ook mee te maken hebben omdat het buiten nu kouder wordt, je huis sneller afkoelt en hij dus steeds een beetje bij moet stoken om het weer op temperatuur te krijgen.

maar je kan toch ook uren zien dat hij verwarmt heeft.
Hoeveel uur was het bv op 20-21-22-23 november?
en hoeveel uur op 25-25-26-27 november?

Stop chasing the dream, you're already living it

• Jan Dee
Kan het zijn dat de thermostaat nu beter ingeregeld is op je huis en dat het verwarmen daardoor wat geleidelijker gaat? Dit zou het geval kunnen zijn als de Nest nog niet zo lang in je huis hangt of onlangs is gereset. (Het is wel een v2 dus ik vermoed dat je 'm al wat langer hebt hangen...)

• Allewijn
  • Niet online
@Qosmic en @Jan Dee : Bedankt voor jullie antwoorden.

Het aantal uren warmtevraag kan ik idd ook zien. Dat lijkt niet noemenswaardig veranderd.
Bij de grotere blokken was dat totaal tussen de 3.5 en 5 uur en nu, bij de vele korte blokken, totaal ook circa 4 uur.

Ik heb de V2 al wel een tijdje, máár de vloerverwarming (en nieuwe vloer) liggen er pas sinds oktober en sinds 1 oktober ben ik gaan stoken (eerst opstartprotocol uitgevoerd en daarna continue op die 20.5 graden).
De Nest v2 draaide dus al meer dan een maand met die 'grote blokken qua warmtevraag'.

• Qosmic
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09:14
@Allewijn als de stookuren niet veranderd zijn, of zelfs gunstiger (zoals nu?) dan zou ik me er niet te druk om maken.

het lijkt me ook logisch dat hij steeds wat bijstookt, want met die grote blokken die je eerst had, koelde je huis dan niet af?
Want als je kijkt naar 23 november, dan was hij klaar met stoken om 05.00 en begon pas weer rond 17.00.
Kan me niet voorstellen dat het in de tussenliggende tijd continu 20 graden is geweest zonder bij te stoken

Stop chasing the dream, you're already living it

Pagina: 1 ... 51 ... 54 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True