Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
DaanDH schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:14:
[...]

Monteur is weer langs geweest en dacht dat er iets door gelust moest worden (Wat? Ben ik even vergeten).
Nu heeft dat helaas niets geholpen en blijft de radiator gewoon door verwarmen terwijl de thermostaat ingesteld staat op 15 of 20 graden.

Nu belde hij zojuist, dat hij contact heeft gehad met collega’s en dat het waarschijnlijk een instelling is in de ketel (Parameters misschien?).

Weten jullie daar iets van?

Edit: Ik heb een Intergas Kompakt HRE ketel
Monteur is vanochtend weer langsgeweest.

Alles opnieuw aangesloten, temperatuur ingesteld op 9 graden. Ketel sloeg uit, prima, lijkt het.
Kijk zojuist op de app en zie dat de woonkamer gewoon 22 graden is, terwijl de temperatuur staat ingesteld op 9 graden....

Wordt er gek van, ben nu aan het stoken voor niets.

Iemand die weet wat ik nog meer kan checken/laten checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

PWM schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:34:
[...]

Ik vlieg 60* per jaar. Ik ben sowieso 1* 3 weken op vakantie en ben in september altijd een maand in de US.

Ik heb wel 1 vrouw + 2 kinderen thuis, maar die zitten niet stil als ik weg ben. We hebben een vakantiehuis waar ze ook veel heen gaan.

Die 3 dagen is leuk op het moment dat je of veel thuis bent, of vaak kan checken. Maar als ik in Las Vegas aan het doorzakken ben, heb ik liever dat ik wat extra dagen heb ;)
Dan zou ik helemaal investeren in een setje cloud cams. Dan kan je ook echt overal ter wereld snel verbinden en kijken door de gekoppelde CDN.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
Ves schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:17:
Sinds een dag of twee ook last van de Nest thermostaat V3 die offline gaat.
Router: Apple Timecapsule 2013,
Wi-Fi: Nest op 5 Ghz aangesloten
CV: Vaillant ecoTEC plus VHR NL 30-34
Provider: Ziggo

Voor nu heb ik de DHCP lease tijd verminderd om te kijken of dit een verbetering oplevert.
Waarom op 5 GHz? Die staat bekend om slecht bereik, enkel hogere snelheden. Je hebt voor de Nest die snelheden helemaal niet nodig waardoor 2.4 GHz toch veel meer rendabel is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 21:32
xoniq schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:18:
[...]

Waarom op 5 GHz? Die staat bekend om slecht bereik, enkel hogere snelheden. Je hebt voor de Nest die snelheden helemaal niet nodig waardoor 2.4 GHz toch veel meer rendabel is?
Mijn nest pakt automatisch 5GHz, slecht bereik zal deze niet hebben aangezien de router er praktische naast staat, het is dus om het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
Sinds een paar dagen constant deze error, en geen data meer in script.
Iemand een idee?
Request failed for https://czfe09-front01-ia...om/v2/mobile/user.XXXXXXX returned code 401 (regel 294, bestand 'Code')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nou, de NEST hangt en lijkt te werken :) Heb alleen nog geen internet/wifi in huis. Maar het verwarmen loopt prima en beheerst.

Vanmiddag even een router neerzetten en dan meteen de eerste 4 NEST Protect V2 aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudB1
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-04-2024
Hallo sinds ongeveer een jaar de Nest V3. Op zich een mooi en goed werkende thermostaat. Ik lees nu over een script om de Nest uit te lezen.
Ik heb het script nu aangevraagd maar vraag mij af of er een stap voor stap handleiding is voor Dummies om het script goed te laten werken. Wat is er bijvoorbeeld allemaal voor nodig en in welke regels in het script moeten er waardes ingevuld worden en hoe activeer je het script. In de 148 pagina's komen allerlei korte mededelingen over het script voor, maar dit betreffen allemaal fragmenten en gericht op aangekaarte problemen bij gebruikers van het script.
Als het kan graag stap voor stap beschrijven. Het liefst met schermafbeeldingen om het helemaal te verduidelijken. Wellicht zijn andere gebruikers hier ook heel blij mee.
Alvast heel hartelijk bedankt.
Ruud

[ Voor 23% gewijzigd door RuudB1 op 25-02-2017 11:16 . Reden: verduidelijking vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 13:11
Zenlung schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:49:
Iemand een idee?
Request failed for https://czfe09-front01-ia...om/v2/mobile/user.XXXXXXX returned code 401 (regel 294, bestand 'Code')
Bij mij werkt de Ouput niet goed
Weet iemand een oplossing?
Op mijn iPad werkt linksboven wel en linksonder weer niet
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/aqwwdrmauvzdm.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

RuudB1 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:08:
Hallo sinds ongeveer een jaar de Nest V3. Op zich een mooi en goed werkende thermostaat. Ik lees nu over een script om de Nest uit te lezen.
Ik heb het script nu aangevraagd maar vraag mij af of er een stap voor stap handleiding is voor Dummies om het script goed te laten werken. Wat is er bijvoorbeeld allemaal voor nodig en in welke regels in het script moeten er waardes ingevuld worden en hoe activeer je het script.
Als het kan graag stap voor stap beschrijven.
Alvast heel hartelijk bedankt.
Ruud
Als je hem hebt aangevraagd en je hebt toegang gekregen moet je het volgende doen (als het het SamFox script is)

- Een kopie maken naar je eigen google drive (zodat je hem kan bewerken)
- Bij Tools naar script editor gaan
- Dan in het script even lezen waar je je Nest username en wachtwoord moet invullen, En verderop staat nog een x je e-mail adres voor de mailing. En nog een keer het weer station nummer van buienradar
- Het weer station nummer vind je op buienradar.nl En dan naar onderen browsen naar weerstations.
Daar vind je alle weerstations. Zoek er een die in de buurt is. En klik er op. Op de nieuwe pagina staat de url met aan het eind 4 cijfers. Vul deze in het script in
- sla het script op.
- ga in het script tabblad naar resources en current project triggers
- voeg 2 triggers toe; Get-nestweather (Time driven - Minutes timer - every minute)
en Copy totals (Time driven - Day timer - 11pm to midnight)

En wacht geduldig af. Na een paar dagen is alles ingevuld.
En na een maand komt er nog meer bij

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudB1
Bedankt voor de reactie.
Ik heb in mijn password een #!. Kan dit problemen geven in het script?
Ik krijg nu deze melding als performLogin uitvoer
Request failed for https://home.nest.com/user/login returned code 400. Truncated server response:

[ Voor 6% gewijzigd door RuudB1 op 25-02-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Geen idee. Heb zelf wel een ! in mijn pw staan.
Maar als je geen login kan doen is of je pw fout. of je username. Of hij kan idd niet overweg met een #.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudB1
Ik heb mijn wachtwoord voor Nest nu aangepast en het # niet toegepast in het nieuwe wachtwoord. Ik kan op de app inloggen met dit nieuwe wachtwoord.

Moet ik iets invullen bij:
var email ='e-mail';
var password = 'wachtwoord';

of bij:
var payload = {
"username" : email,
"password" : password
};

Alvast bedankt.

Ik krijg nu geen foutmeldingen meer bij de actie PerformLogIn. Dus nu maar afwachten op vulling van de Sheet.

[ Voor 22% gewijzigd door RuudB1 op 25-02-2017 13:53 . Reden: Opgelost? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
  • Laatst online: 21-03-2022
Zenlung schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:49:
Iemand een idee?
Fixed :)
op nest tab bij ^^^ niet aankomen ^^^ de inhoud van de velden leeggemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:35

Ves

A gadget addicted Bounty

xoniq schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:18:
[...]

Het is in dezelfde ruimte als mijn router.

Waarom ik ook kies voor 5Ghz is dat de kanalen op 2.4 zo druk zijn in mijn omgeving. Er zijn maar 2 personen in mijn buurt die op 5 Ghz zit en ik ben er een van. Minder (mogelijke) storingen.
Mijn huis is niet zo groot en heb gewoon goed bereik.

Men roept meteen dat 5 Ghz slecht is in bereik maar het hangt er vanaf hoe een ieder dit gebruikt. Zat ik in een vrijstaand huis had ik gewoon voor 2.4 gekozen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ondertussen weer meer dan 10 dagen geleden dat ik een reply naar Nest heb gestuurd i.v.m. de verbindingsproblemen.

Niets teruggehoord.. -O- Zelfs geen ontvangstbevestiging?

Ze waren ook wel erg snel met het "sluiten" van het dossier. Eerst 2 weken zelf niet reageren, vervolgens een standaard-mailtje terug én vervolgens een klein weekje later mijn dossier alweer sluiten :/

Ach ja:
Bedankt voor je feedback.

Zo kunnen we Nest en onze producten beter maken.
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ja blijft jammer dat ze niet wat beter aan customer support doen.
Vul de nest enquêtes ook in met punten die verbeterd kunnen worden. Hoor je niets van.
En op FB zijn ze wel snel met reageren maar dan met standaard antwoorden.
Als je wat "meer" van ze vraagt krijg je te horen. Dank je voor je opmerking, we nemen het mee.
En vervolgens hoor je niets. Het lijkt er op dat als het ze te moeilijk wordt dat ze dingen maar sluiten om er van af te zijn.

Zo kunnen ze veel beter inzicht geven in het besparen bv. En een veel beter energie overzicht geven.
Aan die 10 dagen geschiedenis. En de melding je bespaart vanwege auto away heb ik echt niets.
Dat is het zelfde als VW me een mailtje stuurt je rijdt zuinig omdat je niet rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:59

Ethirty

Who...me?

Ik heb me erbij neergelegd dat ze met user-input niks doen, behalve beleefd bedanken.

Zolang als ik plezier van het ding heb blijft die hangen, en tegen de tijd dat er ooit wat anders moet komen zie ik het wel weer. Ik heb nog 6 jaar tot mijn Protect vervangen moet worden.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mijn Nest verwarmd prima. Maar nu heb ik geen warm water meer :? Aangezien ik nog geen Wi-Fi heb, kan ik de App nog niet gebruiken. Warm water settings lijken niet op de thermostaat zelf te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 21:32
PWM schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:00:
Mijn Nest verwarmd prima. Maar nu heb ik geen warm water meer :? Aangezien ik nog geen Wi-Fi heb, kan ik de App nog niet gebruiken. Warm water settings lijken niet op de thermostaat zelf te zitten.
kun je niet even een hotspot maken via den mobielen telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-09 15:35
Via de pro configuratie in de nest kan je alle instellingen wijzigen, met of zonder wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet gaan de instellingen op de ketel voor die van opentherm, dus check je ketel eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

loonatick78 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:31:
[...]

Via de pro configuratie in de nest kan je alle instellingen wijzigen, met of zonder wifi.
Dus niet als hij nooit aan WiFi heeft gehangen, aangezien hij om een nest id vraagt. Morgen eens kijken of ik iets kan opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat Nest ID en Pro menu zijn toch alleen voor de installateurs? Hoe moet je daarin komen dan?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
1942jan schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:17:
[...]

Bij mij werkt de Ouput niet goed
Weet iemand een oplossing?
Op mijn iPad werkt linksboven wel en linksonder weer niet
[afbeelding]
Ik heb dit zelf ook. Weet helaas niet waar het door komt :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ethirty schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:31:
Dat Nest ID en Pro menu zijn toch alleen voor de installateurs? Hoe moet je daarin komen dan?
Pro-menu kun je gewoon heen? Gewoon proberen? Lukt gewoon? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Probleem opgelost, was niet de NEST :) Toevallig was de klep in de CV kapot. Aangezien het huis nu 5 weken niet bewoond word, is het niet eerder opgevallen.

Sowieso moet ik als we in het huis trekken maar eens de NEST resetten. Hij leert zichzelf nu aan dat de hele dag mensen in huis (schilders, bouwvakkers) zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 27-02-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:41
Ik verwacht deze week mijn v3 op de post. Ik zit me alvast in te lezen, maar is het nu echt zo simpel om dat ding aan te sluiten, of zie ik iets over het hoofd ?

Als ik deze foto bekijk is het gewoon een kwestie van de openthermdraad doorknippen en aansluiten op 2 en 3 (ketel-kant) en T1 en T2 (thermostaat kant). Daarnaast een 220 aansluiting op N + L en klaar? Ik heb een Remeha Quinta en in de ketel zie ik inderdaad dat de thermostaaldraad opentherm is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Nu ik een nieuwe klep in de CV heb:

De Nest kan de warmwater temp regelen. Deze staat nu op 60 graden. Dat is heter dan wij nodig hebben. Dus zou ik zeggen, we doen 50 graden en dan bespaart dat (iets). Denk ik dan te simpel? Of is dat precies wat ik dan kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn thermostaat nu al 10 minuten niets aan het doen is, nadat ik hem zelf hoger heb gezet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BP1Gds3Hfj5ZlVRzyn5PjHhe/full.png

Uiteraard was 'ie hiervoor nog eventjes een periode offline :') Maar nu 'ie weer online is, zou hij toch wat moeten gaan doen? Of vindt de Nest een complete graad allemaal niet zo boeiend en gaat 'ie d'r vanuit dat Global Warming het wel voor z'n rekening neemt? |:(

Echt.. Wat een achterlijk wanproduct is het ook. Heb er geen goed woord meer voor over..

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 27-02-2017 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

PWM schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:37:

De Nest kan de warmwater temp regelen. Deze staat nu op 60 graden. Dat is heter dan wij nodig hebben. Dus zou ik zeggen, we doen 50 graden en dan bespaart dat (iets). Denk ik dan te simpel? Of is dat precies wat ik dan kan doen.
:N

Nooit lager dan 60 ivm Legionella

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 16:15
elcastel schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:34:
Ik verwacht deze week mijn v3 op de post. Ik zit me alvast in te lezen, maar is het nu echt zo simpel om dat ding aan te sluiten, of zie ik iets over het hoofd ?

Als ik deze foto bekijk is het gewoon een kwestie van de openthermdraad doorknippen en aansluiten op 2 en 3 (ketel-kant) en T1 en T2 (thermostaat kant). Daarnaast een 220 aansluiting op N + L en klaar? Ik heb een Remeha Quinta en in de ketel zie ik inderdaad dat de thermostaaldraad opentherm is aangesloten.
Op de foto is de Heatlnk van Nest v2. te zien. Die van v3 heeft meer aansluitingen en twee extra lampjes maar je gebruikt dezelfde connectors.Dus 2 en 3 naar de Remeha ketel en T1 en T2 naar de thermostaat. De draden kunnen willekeurig worden aangesloten + of - maakt niet uit. Remaha is een makkelijke ketel voor de Nest. Kijk voor de zekerheid nog wel even na op de site van Remeha of er in verband met Opentherm en warmwater nog een extra draad moet worden aangesloten. Een draadloze verbinding tussen thermostaat en Heatlink moet ook gemaakt kunnen worden, dus niet te ver uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Osiris schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:20:
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn thermostaat nu al 10 minuten niets aan het doen is, nadat ik hem zelf hoger heb gezet?

[afbeelding]

Uiteraard was 'ie hiervoor nog eventjes een periode offline :') Maar nu 'ie weer online is, zou hij toch wat moeten gaan doen? Of vindt de Nest een complete graad allemaal niet zo boeiend en gaat 'ie d'r vanuit dat Global Warming het wel voor z'n rekening neemt? |:(

Echt.. Wat een achterlijk wanproduct is het ook. Heb er geen goed woord meer voor over..
Is er wel verbinding met de Heatlink? (zowel bedraad als draadloos)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:37:
[...]

:N

Nooit lager dan 60 ivm Legionella
Dat geldt met name voor boilers, bij een standaard combiketel maakt 't niet zoveel uit.

Ik heb hier de temperatuur weer op 60 °C gezet, omdat de thermostaatkraan dan meer koud water bij moet mengen, waardoor de douche-straal wat meer water produceert :P Bij 50 °C was het allemaal wat minder en begon m'n huisgenote te klagen :')
Jan Dee schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:30:
[...]

Is er wel verbinding met de Heatlink? (zowel bedraad als draadloos)
Ja hoor, al mááánden geen Heatlinkproblematiek meer gehad. /me Klopt af * Het """slimme""" deel van de "slimme thermostaat" is gewoon zo dom als 't achtereind van een varken -O-

[ Voor 35% gewijzigd door Osiris op 27-02-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Nu is 't overigens alweer 19,5 °C, dus naast op tijd beginnen snapt de thermostaat, na een jaar hier op dezelfde plek gehangen te hebben, nog stééds niet wanneer 'ie weer op tijd moet stoppen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:56
Als ie je zo slecht bevalt, waarom kijk je dan niet eens naar een alternatief? :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:20:

[afbeelding]

Afronding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
tcviper schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:54:
Als ie je zo slecht bevalt, waarom kijk je dan niet eens naar een alternatief? :)
Toentertijd wel gedaan, maar ook geen alternatief die me bevalt gevonden.

Punt is: de Nest thermostaat zou prima moeten kunnen werken zou je zeggen (als ik de thermostaat van 18 naar 19 zet, moet hij gewoon doorhebben dat 'ie aan moet slaan, toch?), maar ondertussen laat het bedrijf achter het product het gewoon keihard afweten. Ondertussen lijkt het me sterk dat je na een jaar je centen nog terugkrijgt, dus is het ook zonde om iets nieuws à €€€ aan te schaffen.
Euh, hoe kun je dat verschil, wat zelfs op het plaatje overduidelijk verschil, nog afronding noemen? Bij 0,5 °C verschil verwacht ik al actie van dat ding (ik heb hem bewust zelf hoger gezet, omdat ik het warmer wilde krijgen!).

"18" graden kun je alleen afronden naar "18" als het "18,2" zou zijn. De thermostaat stond ingesteld op "19,0" (2x een stapje van 0,5 °C vanaf 18,0, aangezien de site geen kleinere stapjes mogelijk maakt), wat alsnog een minimaal verschil van 0,8 °C inhoudt.

0,8 °C verschil bij een bewuste setpointverandering naar boven is meer dan reden genoeg om aan te slaan in mijn wereldje. Je mag met zeer overtuigende argumenten komen om mij daar vanaf te praten ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Osiris op 27-02-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Osiris schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:08:
[...]

Pro-menu kun je gewoon heen? Gewoon proberen? Lukt gewoon? :P
Zal wel zijn omdat ik een v2 heb. ;)
Osiris schreef op maandag 27 februari 2017 @ 18:58:
[...]

Euh, hoe kun je dat verschil, wat zelfs op het plaatje overduidelijk verschil, nog afronding noemen? Bij 0,5 °C verschil verwacht ik al actie van dat ding (ik heb hem bewust zelf hoger gezet, omdat ik het warmer wilde krijgen!).

"18" graden kun je alleen afronden naar "18" als het "18,2" zou zijn. De thermostaat stond ingesteld op "19,0" (2x een stapje van 0,5 °C vanaf 18,0, aangezien de site geen kleinere stapjes mogelijk maakt), wat alsnog een minimaal verschil van 0,8 °C inhoudt.

0,8 °C verschil bij een bewuste setpointverandering naar boven is meer dan reden genoeg om aan te slaan in mijn wereldje. Je mag met zeer overtuigende argumenten komen om mij daar vanaf te praten ;)
Onderhuids lijkt Nest nog altijd in F te werken. Ik kan aan de ring draaien tot 20,48 en dan staat er nog steeds 20 op het scherm. Als ik de Nest dan op 20,5 zet slaat deze niet aan, al lijkt het erop dat ik warmte vraag.

Mijn truc: iets verder draaien of gewoon een half graadje meer in de app.

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MXL
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Als ik dit zo lees ben ik erg blij dat ik hem destijds terug heb gestuurd. Er waren veel beloftes maar ik zie dat er nog steed ste weinig van terecht gekomen is

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Jan Dee schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:29:
Op de foto is de Heatlnk van Nest v2. te zien. Die van v3 heeft meer aansluitingen en twee extra lampjes maar je gebruikt dezelfde connectors.Dus 2 en 3 naar de Remeha ketel en T1 en T2 naar de thermostaat. De draden kunnen willekeurig worden aangesloten + of - maakt niet uit. Remaha is een makkelijke ketel voor de Nest. Kijk voor de zekerheid nog wel even na op de site van Remeha of er in verband met Opentherm en warmwater nog een extra draad moet worden aangesloten. Een draadloze verbinding tussen thermostaat en Heatlink moet ook gemaakt kunnen worden, dus niet te ver uit elkaar.
De twijfel zit bij mij vooral dat de thermostaat nu op de modulerende regelaar zit aangesloten en ik her en der lees dat hij met de Nest op de aan/uit thermostaat aansluitingen moet. Nu kan ik niet goed herleiden of dat om de V2 of de V3 versie gaat. Nu ik van jou lees dat de warmwater misschien ook een aparte draad nodig heeft twijfel ik nog meer.

Zou Remeha die informatie via mail kunnen geven denk je? Van Nest support hoef ik niet veel te verwachten lees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:16:
[...]

Onderhuids lijkt Nest nog altijd in F te werken. Ik kan aan de ring draaien tot 20,48 en dan staat er nog steeds 20 op het scherm. Als ik de Nest dan op 20,5 zet slaat deze niet aan, al lijkt het erop dat ik warmte vraag.

Kan zijn, maar als dat zo is, is het mijns inziens bizar: ze hebben een compleet aparte hardware-versie voor alleen Europa en dan werkt 't intern nog op Fahrenheit, waardoor we hier met suffe workarounds moeten werken? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:37:

Als je een doorstroom toestel hebt geen probleem. Met een interne boiler kan je legionella krijgen. Dat laatste wil je echt niet en weegt niet op tegen de besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MXL schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:22:
Als ik dit zo lees ben ik erg blij dat ik hem destijds terug heb gestuurd. Er waren veel beloftes maar ik zie dat er nog steed ste weinig van terecht gekomen is
Ik lees nog steeds mee, maar snap niet hoe ze zo'n onding durven te leveren voor dat geld. Ik wil best een slimme thermostaat maar deze gaat het nog steeds niet worden. Ik kijk nu met een scheef oog naar de Thermosmart. Tegen de tijd dat ik eruit ben is de kou voorbij denk ik. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Osiris schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:29:
[...]

Kan zijn, maar als dat zo is, is het mijns inziens bizar: ze hebben een compleet aparte hardware-versie voor alleen Europa en dan werkt 't intern nog op Fahrenheit, waardoor we hier met suffe workarounds moeten werken? 8)7
Naja, het is de enige reden die ik kan bedenken waarom er zulke rare stappen in de temperatuur zitten. Je kan niet zichtbaar in tienden regelen, maar onderhuids werken ze met 2 cijfers achter de komma. Dat moet haast wel met een gekke afronding te maken hebben.

En of de thermostaat echt anders in Europa is durf ik niet te zeggen, wel de muurplaat en de HL.

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:11
Om even een 'ander geluid' te laten horen:
Hier draait de Nest gewoon als een zonnetje. Warm als het moet en hij staat uit als het kan. Werkt ook prima met vloerverwarming.
En handig om met de app alvast de temperatuur te wijzigen mochten we van de routines afwijken 😉!

Dus het is zeker niet alleen kommer en kwel met de Nest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Dat deed hij bij mij ook, vraag alleen niet hoe. Hij was te laat met opwarmen, knalde er dan een forse stooklijn in, schoot door de temperatuur heen en was gewoon niet lekker comfortabel aan het stoken. Met vloerverwarming zal dat minder voelbaar zijn maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurd.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Smobbo schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:37:

Dus het is zeker niet alleen kommer en kwel met de Nest!
Dat zal je mij ook niet horen zeggen. Sommige gemaakte beslissingen zijn soms een beetje raar of ongelukkig en ze doen niet veel met feedback. Maar het werkt bij mij al sinds 2014 feilloos. Mijn huis is altijd warm en de verwarming staat uit als het moet.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:25
Osiris schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:30:
Nu is 't overigens alweer 19,5 °C, dus naast op tijd beginnen snapt de thermostaat, na een jaar hier op dezelfde plek gehangen te hebben, nog stééds niet wanneer 'ie weer op tijd moet stoppen :X
Als je vloerverwarming hebt en True Radiant hebt aanstaan, dan werkt de Nest met een overshoot en undershoot van 0,5 - 1 C. Deze hysterese is niet instelbaaar

Als je on/off instelt, dan stopt ie met stoken zodra de gewenste temperatuur bereikt is.

Like it or not, so werkt de Nest op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ethirty schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:16:
[...]

Dit is inderdaad ook mijn ervaring.
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:36:
[...]

Als je een doorstroom toestel hebt geen probleem. Met een interne boiler kan je legionella krijgen. Dat laatste wil je echt niet en weegt niet op tegen de besparing.
Precies, tegenwoordig hebben veel CV-ketels zo'n boiler (klein reservoir) zodat je snel warm water hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door TommyGun op 28-02-2017 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-10 17:24

Ankh

|true

Raar probleem...
Gister issues met XS4ALL waardoor zij mijn modem rebooten, wat resulteerde in verlies van de instellingen... crap

Gelukkig had mijn WiFi Repeater wel zijn instellingen. Enkel wilt de thermo niet verbinden met de Heat Link. De unit ziet wel een bedrade verbinding, maar draadloos krijgt hij geen verbinding :? resetten van de Heat Link en reboot van de thermostaat helpt ook niet. De draadloos heb ik nodig voor Opentherm.

Iemand een idee of moet ik de unit helemaal maar resetten :'(

Meteen nog een andere (copy uit ander topic):
In onze huidige woning gebruiken wij momenteel de Nest v3.
Eind dit jaar gaan wij onze nieuwbouw woning betrekken, duurt dus nog even.
Enkel moeten we nu beslissen om de Nest v3 mee te nemen of verkopen (aan de nieuwe bewoner).

In de nieuwe woning krijgen wij beneden volledig vloerverwarming en op de 1ste Jaga convector radiatoren, elke "verdieping" krijgt een eigen thermostaat. Alles wordt aangesloten op stadsverwarming.

Vraag is dus of ik mijn nest hiervoor kan gebruiken en dat ik dan nog een nest moet kopen?
Of kan ik beter overstappen naar de Evohome oid? Per radiator inregelen is niet echt benodigd gezien het om een nieuwbouwwoning gaat.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:57
clockw1ze schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:32:
[afbeelding]

Hoe kom ik van deze errors af? Is dat omdat dan de computer uitstaat dat hij die errors gaat geven ofzo?
Iemand die weet hoe ik van deze errors af kom met dat script? Krijg ze elke nacht als mn computer uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
je kan in de mail klikken op 'Klik je hier', daar kan je zeggen dat je geen mails wilt krijgen. Dan ben je in ieder geval de mail kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
elcastel schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:28:
[...]

De twijfel zit bij mij vooral dat de thermostaat nu op de modulerende regelaar zit aangesloten en ik her en der lees dat hij met de Nest op de aan/uit thermostaat aansluitingen moet. Nu kan ik niet goed herleiden of dat om de V2 of de V3 versie gaat. Nu ik van jou lees dat de warmwater misschien ook een aparte draad nodig heeft twijfel ik nog meer.

Zou Remeha die informatie via mail kunnen geven denk je? Van Nest support hoef ik niet veel te verwachten lees ik.
Ik heb ergens een overzicht gezien van ketels die compatible zijn en welke aansluitingen je moet gebruiken. Wat ik mij herinner was dat het bij de Remeha erg gemakkelijk was, twee draden, meer niet. Voor modulerend of schakelend (v3 versus v2) hoeft niets te worden gewijzigd Ik heb op de Avanto gezocht, het kan zijn dat het bij jouw ketel iets anders zit. Dat is wel te vinden op Internet met een beetje zoekwerk. En anders zou de leverancier van de ketel het moeten weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan Dee op 28-02-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Dankjewel voor je reactie. Ik heb contact gehad met Remeha (die reageren echt heel snel bleek) en het zit zo simpel inderdaad.
Geachte heer elcastel,

Wij hebben uw mail ontvangen en willen u als volgt informeren.

U hoeft naast het volgen van onderstaand schema geen extra draden aan te sluiten, dit geldt ook voor de bedrading van warm water.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ons via telefoonnummer 055-5496900.

Met vriendelijke groet / Best regards,
Remeha B.V.
Customer Service
schema

[ Voor 75% gewijzigd door elcastel op 28-02-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:50
Ik had al problemen met de nest app, maar dat kwam hierdoor..

https://techcrunch.com/20...lot-of-websites-and-apps/

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ankh schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:19:
Raar probleem...
Gister issues met XS4ALL waardoor zij mijn modem rebooten, wat resulteerde in verlies van de instellingen... crap

Gelukkig had mijn WiFi Repeater wel zijn instellingen. Enkel wilt de thermo niet verbinden met de Heat Link. De unit ziet wel een bedrade verbinding, maar draadloos krijgt hij geen verbinding :? resetten van de Heat Link en reboot van de thermostaat helpt ook niet. De draadloos heb ik nodig voor Opentherm.
De verbinding met de Nest Thermostaat en de Heat link is het "Weave" protocol wat gebruik maakt van z'n eigen draadloze standaard, niet WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-10 17:24

Ankh

|true

Osiris schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:23:
[...]

De verbinding met de Nest Thermostaat en de Heat link is het "Weave" protocol wat gebruik maakt van z'n eigen draadloze standaard, niet WiFi.
Gisteravond na een reset wilde het nog niet werken, toen maar gebeld met Nest. Goede support afdeling moet ik zeggen, aantal dingen getest uit eindelijk de volledige thermostaat + ring van de muur afgehaald. Via USB aan het stroom geladen (dus niet op de poort van de thermostaat, maar van de ring) en deze naast de Heat link gelegd. Door middel van een dubbele reset, werkte het uit eindelijk _/-\o_

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:57
Oke de errors blijven bij mij komen met de spreadsheet, terwijl alles goed is ingevuld..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qbDcItvNOk8fbXrlD6XH69cV/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/26Nk36eViTD0oWZjqsUvwYdz/thumb.png

Moet hiervoor je computer 24/7 aan staan ofzo?
En nog een vraag; als ik de aanvoer temperatuur van de CV wil veranderen van 80 naar 65 graden moet dit dan in de Nest? Voordat ik de Nest had kon ik het makkelijk op de CV aanpassen (Intergas Kombi HREco 32), maar nu als ik het aanpas blijft de aangepaste temperatuur knipperen maar slaat het niet op... Ik gok dat dit door de HeatLink/Nest komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik krijg ook een error in het script: TypeError: Cannot call method "getChildren" of undefined. (line 384, file "Code"). Lijkt iets te maken met het ophalen van gegevens want ieder kwartier gaat het fout (einde van de dag rapportage). Iemand een idee?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Vanaf 1 maart ontvang ik geen nieuwe gebruiksgegevens in mijn Geschiedenis overzicht. Zijn er meer die hier last van hebben? Voor de rest loopt alles prima met mijn Nest thermostaten.Het is dus geen verbindingsprobleem of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:48
Jan Dee schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:10:
Vanaf 1 maart ontvang ik geen nieuwe gebruiksgegevens in mijn Geschiedenis overzicht. Zijn er meer die hier last van hebben? Voor de rest loopt alles prima met mijn Nest thermostaten.Het is dus geen verbindingsprobleem of iets dergelijks.
Klopt bij mij hetzelfde probleem.
Nest opnieuw opgestart, app opnieuw geïnstalleerd allemaal zonder resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Wed 1 "No usage available"
:X

Overigens maakt 't niets uit, want de geschiedenis is sowieso maar weinig nuttig (modulatie wat niet zichtbaar is/rekening mee wordt gehouden, slechts 10 dagen en de rest is foetsie).

[ Voor 69% gewijzigd door Osiris op 03-03-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Idem hier...

---

https://www.reddit.com/r/..._returning_from_vacation/

Dit is overigens ook wel een behoorlijke tekortkoming ja. Laatst bijvoorbeeld; ga ik weg bij m'n vriendin (uurtje rijden), dus zet ik alvast de Nest van ECO naar HEAT, gaat 'ie even later uit vanwege Auto Away ;( Kom je alsnog in een koud huis thuis.

[ Voor 111% gewijzigd door TommyGun op 03-03-2017 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
TommyGun schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:56:
Idem hier...

---

Dit is overigens ook wel een behoorlijke tekortkoming ja. Laatst bijvoorbeeld; ga ik weg bij m'n vriendin (uurtje rijden), dus zet ik alvast de Nest van ECO naar HEAT, gaat 'ie even later uit vanwege Auto Away ;( Kom je alsnog in een koud huis thuis.
Je verwacht toch niet dat je als intelligent geadverteerde thermostaat daadwerkelijk intelligent is toch? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

TommyGun schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:56:
Idem hier...

---

Bedank Nest maar voor de "niet gewijzigde" auto-away die toch compleet anders werkt dan voor de wijzigingen.

Heb ondertussen wel de truc gevonden: je moet eco op heat zetten én away naar home. Dan slaat de verwarming wel langer aan dan 2 minuten. :')

Uiteraard moet je dit niet 3u van te voren doen, want dan springt de thermostaat logischerwijs weer uit.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
clockw1ze schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:47:
Oke de errors blijven bij mij komen met de spreadsheet, terwijl alles goed is ingevuld..

[afbeelding]
[afbeelding]

Moet hiervoor je computer 24/7 aan staan ofzo?
En nog een vraag; als ik de aanvoer temperatuur van de CV wil veranderen van 80 naar 65 graden moet dit dan in de Nest? Voordat ik de Nest had kon ik het makkelijk op de CV aanpassen (Intergas Kombi HREco 32), maar nu als ik het aanpas blijft de aangepaste temperatuur knipperen maar slaat het niet op... Ik gok dat dit door de HeatLink/Nest komt?
aanvoer temperatuur moet je aanpassen op je ketel, zoals je altijd gedaan hebt. Je moet niet vergeten dit op te slaan via de knop met pijltje omhoog (even uit mn hoofd). Anders even handleiding ketel raadplegen.
Daarna moet je de ingestelde waarde ook even aanpassen op je thermostaat.

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mar-10
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:22
Maatje schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:35:
[...]
aanvoer temperatuur moet je aanpassen op je ketel, zoals je altijd gedaan hebt. Je moet niet vergeten dit op te slaan via de knop met pijltje omhoog (even uit mn hoofd). Anders even handleiding ketel raadplegen.
Daarna moet je de ingestelde waarde ook even aanpassen op je thermostaat.
Doet de instelling aanvoertemperatuur niets? (hier te vinden: Instellingen > Apparaat > Pro-Configuratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skippy.75
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 21:45
Ik gebruik sinds een aantal dagen het welbekende spreadsheet. Ik krijg alleen de volgende foutmelding:

The coordinates or dimensions of the range are invalid. (regel 155, bestand 'Code')

Weet iemand misschien wat dit kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
Probleempje met de Geschiedenis is kennelijk weer opgelost. De ontbrekende dagen zij alsnog netjes ingevuld. Er zijn zo te zien geen gegevens verloren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb de ECO modus aan staan aangezien er sowieso weinig mensen in huis zijn. Ik zou dan verwachten dat als ik een paar keer langs loop, hij automatisch weer gaat verwarmen omdat er iemand in huis is, maar dat doet ie niet :?

Ik heb verder als software versie 2.16/3.10. Die kom ik nergens tegen in de lijstjes.

Verder werkt het allemaal wel fijn, ook de protect ging heel makkelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 05-03-2017 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
PWM schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:53:
Ik heb de ECO modus aan staan aangezien er sowieso weinig mensen in huis zijn. Ik zou dan verwachten dat als ik een paar keer langs loop, hij automatisch weer gaat verwarmen omdat er iemand in huis is, maar dat doet ie niet :?

Ik heb verder als software versie 2.16/3.10. Die kom ik nergens tegen in de lijstjes.

Verder werkt het allemaal wel fijn, ook de protect ging heel makkelijk.
Als je hem handmatig in ECO zet zul je hem ook hanmatig uit ECO moeten halen.
ECO is bedoeld als je bijvoorbeeld gaat klussen en je huis niet onnodig wilt laten verwarmen.

https://nest.com/nl/suppo...rk-on-the-Nest-Thermostat

[ Voor 6% gewijzigd door Razer op 05-03-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Thx. Het is nog wel heel veel om allemaal te bevatten :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/652NLbxjPebnpwK91rMMIS5Z/thumb.png

Hij heeft bovenstaand schema opgezet. Ik heb zelf even de 15 graden aangegeven vanaf 21.00. Het blijft toch nog steeds zo dat ik schema's kan opstellen met tijden, maar dat als we het huis verlaten hij na 15 minuten toch alles uitzet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
PWM schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:58:
Thx. Het is nog wel heel veel om allemaal te bevatten :+

[afbeelding]

Hij heeft bovenstaand schema opgezet. Ik heb zelf even de 15 graden aangegeven vanaf 21.00. Het blijft toch nog steeds zo dat ik schema's kan opstellen met tijden, maar dat als we het huis verlaten hij na 15 minuten toch alles uitzet?
Correct, maar Auto Away zal eerder na ongeveer een uur inspringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Je kan triggy of ifttt gebruiken als je buiten een straal komt hij uit gaat.
Bij mij ingesteld dat boodschappen nog in de straal zit.
Maar als ik naar werk ga. Of we gaan weg dan gaat hij uit. Dat is dus binnen 15 minuten

Beide zijn niet 100%betrouwbaar. Maar werken vaak wel. De keer dat hij niet werkt pakt auto away hem wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
DarkSide schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:50:
Maar als ik naar werk ga. Of we gaan weg dan gaat hij uit. Dat is dus binnen 15 minuten

Beide zijn niet 100%betrouwbaar. Maar werken vaak wel. De keer dat hij niet werkt pakt auto away hem wel op
Probleem hiervan is als je met meerdere personen in huis zit dat het niet werkt :P
Dan springt verwarming uit terwijl mijn vriendin nog in huis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

klopt. Moet wel beetje opzelfde moment weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Hier dit weekend de thermostaat aangesloten. Werkt allemaal prima. Ik heb de warmwater (combi HR ketel) op de aanbevolen 60° gezet om het groene blaadje te bemachtigen, maar ik heb het idee dat het lager is dan dat het was.

De vraag is, levert dit een besparing op, of is het verschil een futiliteit en kan ik hem beter wat hoger zetten? het verschil merk ik doordat ik de thermostaatkraan hoger moet zetten en het gevoel heb langer te moeten wachten op echt warm water in de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Razer schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:38:
[...]

Correct, maar Auto Away zal eerder na ongeveer een uur inspringen.
Toch gek dat je dat niet kan instellen. Ik snap dat ze dat doen om er voor te zorgen dat als je even boven bent hij niet meteen uit gaat. Maar met mijn 8 Protects er aan, is dit inschatting erg makkelijk na 15 minuten al te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
PWM schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:45:
[...]

Toch gek dat je dat niet kan instellen. Ik snap dat ze dat doen om er voor te zorgen dat als je even boven bent hij niet meteen uit gaat. Maar met mijn 8 Protects er aan, is dit inschatting erg makkelijk na 15 minuten al te maken.
Denk dat rekening houden met bijvoorbeeld even naar winkel op en neer. Dan zal het meer energie kosten om het huis weer opnieuw te verwarmen in plaats van op temperatuur te houden. Wat meer flexibiliteit daarin zou uiteraard wel gewenst zijn ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Razer schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:33:
[...]

Dan zal het meer energie kosten om het huis weer opnieuw te verwarmen in plaats van op temperatuur te houden.
Da's een hardnekkig fabeltje. Een lagere temperatuur is altijd gunstiger dan iets op temperatuur houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Osiris schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:59:
[...]

Da's een hardnekkig fabeltje. Een lagere temperatuur is altijd gunstiger dan iets op temperatuur houden.
Dan laat ze maar helemaal snel komen met een eigen Away timer die in te stellen is ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:50:

Ook voor andriod ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Juist voor android.
iOS heeft dat andere programma (kom niet op de naam) waarbij geolocation wel werkt.

Dus voor "ons" android gebruikers is dit een optie.
Ik heb zowel een triggy als een IFTTT lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Afgelopen weekend een weekendje weg geweest en de nest op afwezig gezet, nu heeft de nest zaterdagnacht en ochtend lekker flink gestookt omdat hij dacht dat ik volgens schema om 7:30 het 20 graden wilde hebben. Dat is wel vreemd want ik ben nog steeds afwezig, en mijn locatie was niet echt om de hoek.

Nu word er aangeraden om de nest op 'uit' te zetten, maar dan koelt het wel erg veel af in huis.

Moet er nog even iets op bedenken voor de volgende keer, maar ik vind het vreemd gedrag van de nest.
Ik heb nu zaterdag (veel) meer gestookt dan ik normaal doe als ik gewoon aanwezig ben ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nkOrmxw5GqLpe95PJ5UIAkFr/full.png

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Als ik een weekend weg ben zet ik 'm gewoon op ECO in plaats van verwarmen. (15 graden in mijn geval). Als ik dit aan de Nest overlaat gaat het soms goed en soms niet. Kan door de kat komen die door het huis loopt of soms heb ik ook het idee dat ie vanaf het volgende veranderpunt in het stookschema gewoon de draad weer oppakt. Als ik op weg naar huis ben schakel ik het schema weer in en komen we aan in een lekker verwarmd huis.

Dat de Nest automatisch ziet dat ik niet thuis ben is leuk bedacht, maar werkt niet echt zoals je zou verwachten. Het op afstand aan en uit kunnen schakelen van de verwarming is voor mij comfortabel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
elcastel schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:41:
Hier dit weekend de thermostaat aangesloten. Werkt allemaal prima. Ik heb de warmwater (combi HR ketel) op de aanbevolen 60° gezet om het groene blaadje te bemachtigen, maar ik heb het idee dat het lager is dan dat het was.

De vraag is, levert dit een besparing op, of is het verschil een futiliteit en kan ik hem beter wat hoger zetten? het verschil merk ik doordat ik de thermostaatkraan hoger moet zetten en het gevoel heb langer te moeten wachten op echt warm water in de keuken.
Bij mij gaat ie soms automatisch wat heter, terwijl hij ook op 60° ingesteld staat. Die 60° heeft te maken met het ontstaan van legionella bacteriën in water dat minder warm is. Op zich is 60° best heet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ReCreator schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:13:
Afgelopen weekend een weekendje weg geweest en de nest op afwezig gezet, nu heeft de nest zaterdagnacht en ochtend lekker flink gestookt omdat hij dacht dat ik volgens schema om 7:30 het 20 graden wilde hebben. Dat is wel vreemd want ik ben nog steeds afwezig, en mijn locatie was niet echt om de hoek.

Nu word er aangeraden om de nest op 'uit' te zetten, maar dan koelt het wel erg veel af in huis.

Moet er nog even iets op bedenken voor de volgende keer, maar ik vind het vreemd gedrag van de nest.
Ik heb nu zaterdag (veel) meer gestookt dan ik normaal doe als ik gewoon aanwezig ben ;)

[afbeelding]
Ja, de Nest heeft soms in zijn schema automatisch punten opgenomen, omdat hij heeft bemerkt dat je op die tijden schijnbaar vaak weer thuiskomt, zoals je in de aanvullende tekst ziet staan.

Maar vooraan de dagen van het weekend staat heel groot "ECO". Had je hem van te voren handmatig op Eco gezet? Of heeft 'ie dat zelf gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Osiris schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:13:
[...]

Ja, de Nest heeft soms in zijn schema automatisch punten opgenomen, omdat hij heeft bemerkt dat je op die tijden schijnbaar vaak weer thuiskomt, zoals je in de aanvullende tekst ziet staan.

Maar vooraan de dagen van het weekend staat heel groot "ECO". Had je hem van te voren handmatig op Eco gezet? Of heeft 'ie dat zelf gedaan?
Ja het lijkt erop dat hij het schema wilt aanhouden en na een poos merkt dat we toch niet thuis zijn.

Het op ECO zetten doet de nest zelf zodra hij afwezigheid merkt. En dat klopte ook wel. :)
Maar zaterdag en zondag merkt hij in de ochtend weer dat ik weg ga, maar ben nooit thuis geweest en heb geen huisdieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

ReCreator schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:19:
[...]

Ja het lijkt erop dat hij het schema wilt aanhouden en na een poos merkt dat we toch niet thuis zijn.

Het op ECO zetten doet de nest zelf zodra hij afwezigheid merkt. En dat klopte ook wel. :)
Maar zaterdag en zondag merkt hij in de ochtend weer dat ik weg ga, maar ben nooit thuis geweest en heb geen huisdieren :)
Let wel dat er een groot verschil is tussen handmatig op ECO zetten en de auto-away ECO.

Bij eerstgenoemde onderneemt de Nest zelf geen actie meer, bij laatstgenoemde wel (schema, beweging, ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

TommyGun schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:22:
[...]

Let wel dat er een groot verschil is tussen handmatig op ECO zetten en de auto-away ECO.

Bij eerstgenoemde onderneemt de Nest zelf geen actie meer, bij laatstgenoemde wel (schema, beweging, ..)
Kijk dat is wel een heel goede tip. Als ik via de app de thermostaat op ECO zet dan word mijn schema pas hervat zodra ik hem weer gewoon op verwarmen zet? Dat zou wel goed zijn voor een volgende keer! Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

ReCreator schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:27:
[...]

Kijk dat is wel een heel goede tip. Als ik via de app de thermostaat op ECO zet dan word mijn schema pas hervat zodra ik hem weer gewoon op verwarmen zet? Dat zou wel goed zijn voor een volgende keer! Dank! :)
Klopt, via de app of natuurlijk de thermostaat zelf (indrukken, een keer opzij draaien en modus aanpassen).

Kwam ik ook pas later achter hoor, o.a. met tips van hier :)

Let wel op wanneer en waar je 'm handmatig op Verwarmen zet; Ethirty in "Het algemene Nest Topic"
Jan Dee schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:26:
Als ik een weekend weg ben zet ik 'm gewoon op ECO in plaats van verwarmen. (15 graden in mijn geval). Als ik dit aan de Nest overlaat gaat het soms goed en soms niet. Kan door de kat komen die door het huis loopt of soms heb ik ook het idee dat ie vanaf het volgende veranderpunt in het stookschema gewoon de draad weer oppakt. Als ik op weg naar huis ben schakel ik het schema weer in en komen we aan in een lekker verwarmd huis.

Dat de Nest automatisch ziet dat ik niet thuis ben is leuk bedacht, maar werkt niet echt zoals je zou verwachten. Het op afstand aan en uit kunnen schakelen van de verwarming is voor mij comfortabel zat.
Doe ik ook, al ben ik nu ook wat aan het spelen met IFTTT. Wat zaken die ik handig vind;

When you enter a specific area set your Nest Thermostat to ...
Get a notification when your Nest Thermostat rises above...
Automatically adjust your Nest thermostat down when the temperature outside rises
Get a mobile notification when your Nest detects motion

Eerstgenoemde heb je ook voor het verlaten van een bepaald gebied, maar dat laat ik voorlopig nog wel over aan Auto Away (of ik zet 'm dus handmatig op ECO wanneer ik langer weg ga).

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 07-03-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-09 13:08
Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar wij overwegen bij onze nieuwe ketel een nest te nemen. En vragen ons af: kan deze hier worden aangesloten op de zelfde plek als waar nu een klassieke Honeywell T87F hangt? Kan dit met dezelfde draden? Uit al die draden bij de compatibility check op de nest website word ik geen wijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
TommyGun schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:30:
[...]

Doe ik ook, al ben ik nu ook wat aan het spelen met IFTTT. Wat zaken die ik handig vind;
IFTTT komt er bij mij niet in. Ben niet gek. Als je je device toegang geeft tot IFTTT, heeft IFTTT complete toegang tot de gehele API. M'n privacy is me meer waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Steinumstein schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:33:
Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar wij overwegen bij onze nieuwe ketel een nest te nemen. En vragen ons af: kan deze hier worden aangesloten op de zelfde plek als waar nu een klassieke Honeywell T87F hangt? Kan dit met dezelfde draden? Uit al die draden bij de compatibility check op de nest website word ik geen wijs.
Ja. De Nest heeft 2 draden nodig die door je huis lopen en in de buurt van je ketel uitkomen. Die draden gaan naar de heat link. Vanuit de heat link gaan 2 draden naar je ketel.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:15
Zojuist de NEST geïnstalleerd maar als ik een verwarmingstest doe dan worden mijn radiatoren niet warm. Het lijkt erop dat de heatlink gewoon goed werkt want het lampje is groen en als ik op de knop druk dan start de handmatige verwarming en wordt wel alles warm. Ik heb de nest aangesloten via de 12 volt draden op de heatlink en met succes verbinding gemaakt met WIFI. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Grr. De Nest verliest continu WiFi. Mijn netwerk is superstabiel. De Protects hebben geen probleem.

Het werkt leuk, maar het moet het dan wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:06

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Snappie88 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:37:
Ik krijg ook een error in het script: TypeError: Cannot call method "getChildren" of undefined. (line 384, file "Code"). Lijkt iets te maken met het ophalen van gegevens want ieder kwartier gaat het fout (einde van de dag rapportage). Iemand een idee?
Heb exact dezelfde fout:

Start Function Error Message Trigger End
3/8/17 12:11 AM getNestWeather TypeError: Cannot call method "getChildren" of undefined. (line 384, file "Code") time-based 3/8/17 12:11 AM

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:15
Count_B schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:20:
Zojuist de NEST geïnstalleerd maar als ik een verwarmingstest doe dan worden mijn radiatoren niet warm. Het lijkt erop dat de heatlink gewoon goed werkt want het lampje is groen en als ik op de knop druk dan start de handmatige verwarming en wordt wel alles warm. Ik heb de nest aangesloten via de 12 volt draden op de heatlink en met succes verbinding gemaakt met WIFI. Iemand tips?
Probleem is inmiddels opgelost. De test blijkt dus niet te werken maar als ik gewoon verder ga en de thermostaat in bedrijf is worden de radiatoren wel gewoon warm. Lekker test als je het mij vraagt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Nest heeft sinds kort 2 factor authentication. Het enige nadeel is dat het alleen via SMS kan. Maar het is een begin :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik heb mijn Nest met OpenTherm op mijn Remeha 28C aangesloten. Nu verwarm ik de woonkamer met 2 radiatoren en een grote convector (put). Zou ik ergens een minimum tempratuur voor de OpenTherm kunnen instellen. Ik zie in de geschiedenis dat de Nest op sommige weekenddagen 13u heeft staan verwarmen. Daaruit maak ik op dat ook de ketel heel de tijd heeft staan branden, waarschijnlijk op een laagpitje.
Om de warmte uit de convector put echt een beetje door de ruimte te verdelen is er wel wat tempratuur nodig. Als die op 30 of 40 graden staat te sudderen, verwacht ik niet dat het echt effectief is. Het zelfde geldt eigenlijk voor de radiatoren. Die hebben bij een lagere watertempratuur op een gegeven moment ook amper vermogen.
Vandaar dat ik een minimumtempratuur zou willen instellen...
(of is dit meer een vraag voor het CV tuning topic?)
Jan Dee schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:26:

Zo bedien ik hem ook inderdaad.
En mocht ik het toch vergeten zet ik hem met de telefoon op afstand op standje ECO... waarbij je moet hopen dat je verbinding krijgt.
Pagina: 1 ... 38 ... 72 Laatste