Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Domotom
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 31-07 13:39
Diverse mensen hebben een probleem met het offline zijn van de NEST Thermostaat.
Ik heb een apart topic gemaakt om ervaringen en oplossingen te delen.

• Domotom
Sinds 30-12-2016 in het bezit van de NEST thermostaat v3.
Na een aantal dagen is de NEST niet meer online te krijgen.

Internetprovider : Ziggo
Modem : UBEE EVM3200

De stappen op de website van NEST gevolgd, pingtijden van de NEST zijn altijd >1300ms (overigens met diverse speedtest sites is dit 10ms).

Ik heb getracht contact te zoeken met de NEST helpdesk, de wachttijden zijn ruim meer dan 1 uur.
Na enig heen weer gepraat wordt daar gemeld dat er problemen zijn met de NEST server.
Geen uitzicht op een oplossing.

• benerniet
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 11-11 12:30
Hierbij plak ik dan alvast mijn eerdere bericht uit de andere topic. Ik ben ook benieuwd sinds wanneer de problemen bij nadere begon.

Ook ik heb sinds een week of 2 er last van dat de nest thermostaat om de haverklap offline is. Ook ik zit bij Ziggo, gebruik altijd een eigen router en dit probleem heb ik nog nooit gehad in de afgelopen (bijna) 2 jaar.

Gisteravond was het nog leuker, mooi oranje scherm "verwarmen naar 20 graden", maar de temperatuur was aan het zakken en de radiatoren waren koud. Bij 19 graden heb ik de thermostaat opnieuw gestart en uiteraard werkte alles gelijk weer goed.

Het is mij ook wel opgevallen dat als er offline word gemeld en ik handmatig de thermostaat "wakker" maak, dat hij gelijk weer online is. Alle andere spullen (pc's, laptops, telefoon, hue, homey, nest cam, etc.) hebben hier geen last van.

Ook heb ik last van veel eerder beginnen met verwarmen om op een bepaald tijdstip op temperatuur te zijn. Dit heb ik ook sinds een paar weken, lijkt wel of het een uur verschoven is. |:(

• jantje112
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-12 18:30
Hier ook, met een ziggo modem. Staat geregeld offline en is dan enkele minuten later weer "aanwezig"

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-12 14:15
Nest sinds: 12-01-2017
Internetprovider : Ziggo
Modem : Ziggo (weet ff niet. ben op werk :) is een witte)
Router : D-Link 868L

Geen offline momenten gehad..

Heb nest op 2.4 ghz staan met wifi, terwijl zowel nest als router 5 ghz kunnen..

mucuracat wijzigde deze reactie 18-01-2017 10:47 (20%)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 04:05
Nest sinds 6-2016 v3
Ziggo
Ubee evvv321b

Regelmatig problemen.
Mijn idee is dan ook dat nest er een zooitje van maakt . Wantal.mijn andere apparaten doen het prima op wifi.

mikerosauer wijzigde deze reactie 18-01-2017 10:36 (44%)

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• Peaky
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-12 20:17
Hier ook, sind laatste week ongeveer van 2016 problemen, daar voor deed Nest het elke keer Prima, mijn Sonos heeft geen problemen en hue doen het ook verder top. Tevens Ziggo en in bezit van Technicolor 7210. Heb al eens dagje gedaan via hotspot had toen ook wel offline maar minder dan het WiFi via de router. Zal als ik weer thuis ben ze even contacten, ik zou dan door verbonden worden met een senior agent. Ben benieuwd.

• Smarty77
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12-12 16:47
Kan het niet zo zijn dat Ziggo afgelopen tijd firmware heeft verstuurd naar de modems? Dit zou verklaren waarom mensen er maanden geen last van hebben gehad en pas sinds 2 weken het euvel ervaren.

Ik zelf heb sinds 2 weken een Nest Thermostaat. Deze was aangesloten op een ASUS RT-AC5300, meer offline dan online. Het bekende euvel, de Nest gaat na een paar seconden na het uitgaan van het display in een soort slaapstand. Hij beantwoord geen ping requests meer. Nadat je de Nest wakker maakt komt ook de LAN verbinding ook weer tot stand. Blijkbaar gaan de routers niet altijd goed om met de slaapstand van de Nest. Ik heb zelfs een trucje met ARP toegepast op de ASUS router, dit leek te werken maar na een uur toch weer offline.

Als test heb ik mijn WiFi van de Ziggo modem (technicolor) weer geactiveerd en de Nest daarop aangesloten. Dit leek in eerste instantie de oplossing echter na een paar uur was het helaas weer hetzelfde drama. Ik heb toen wat WiFi instellingen aangepast op het Ziggo modem en merk dat dit flink heeft geholpen. Ik heb een week lang geen offline melding gezien tot afgelopen weekend, het lijkt er een beetje op dat het naast de instellingen van de diverse modems (van Ziggo) er ook iets speelt bij Nest zelf; overbelasting van het serverpark?

Mijn netwerk:
Ziggo 300/30
Technicolor (WiFi aangepast en Nest hierop aangesloten)
ASUS RT-AC5300 (veel last van offline gedrag, misschien te maken met SMART?)
NEST Thermostaat, protects, indoor + outdoor cam
Diverse andere producten bijvoorbeeld woonveilig die via een extern webportaal beheert worden (geen last van offline gedrag)

Uit onderstaande gegevens heb ik een aantal wijzigingen voor mijn WiFi gehaald met als resultaat een Nest die veel minder offline is.
quote:
Network->LAN->Lease time : 86400
****APPLY****

Advanced->Options :
- WAN BLOCKING : Enable
(wanneer port forwarding moet worden getest moet deze op disable staan)
- IPsec Passthrough : Enable
- PPTP Passthrough : Enable
- Remote Config Management : Disable
(Alleen wanneer je de modem/router op afstand wilt kunnen beheren, kiest u voor Enable)
- Multicast Enable : Enable
- UPNP : Disable (maak bi voorkeur gebruik van port forwarding
- Alle NAT ALG Status settings : Enable
****APPLY****

Firewall->Webfilter :
- Filter Proxy : Disable
- Filter Cookies : Disable
- Filter Java Applets : Disable
- Filter ActiveX : Disable
- Filter Popup Windows : Disable
- Block fragmented IP Packets : Disable
- Port Scan Detection : Enable
(wanneer port forwarding moet worden getest moet deze ook op disable staan)
- IP Flood Detection : Disable
- Firewall Protection : Low
(mag hoger indien alles goed werkt)
- IPv6 Firewall Protection : On
****APPLY****

Wireless->WiFi 2.4G :
- Interface : Enabled
- Output : 100%
- 802.11n-mode : Auto.
- Bandwidth : 20Mhz
- Channel : 1,6 of 11 (welke beste resultaat geeft)
- TPC Mitigation : Off
- OBSS Coexistence : Disabled
- STBC TX : Auto
- Regulatory Mode : D+H (indien niet beschikbaar Off)
****APPLY****

Wireless->WiFi 2.4G->Primary network :
- Primary Network : Enable
- Network name (SSID) : Maak geen gebruik van Space maar – of _ gebruik ook geen overige symbolen.
- Closed network : Open
- WPA2-PSK : Enable (Overige disable)
- Automatic Security Configuration (WPS) : Disable
****APPLY****

Wireless->WiFi 2.4G->Advanced :
- 54G mode : Auto of Off
- Xpress TM Technology : Off
- 801.11N protection : Off (op auto zetten als je ook A, B of G apparatuur verbind.)
- Short Guard Interval : Auto
- Basic rate Set : Default
- Multicast Rate : Auto
- NPHY Rate : Auto
- Beacon interval : 100
- DTIM : 1 (kan op 2 of 3 gezet worden wanneer de router stabiel werkt)
- Fragmentation Threshold : 2346
- RTS Threshold : 2347
****APPLY****

Wireless->WiFi 2.4G->WMM :
- WMM Support : On
- No-Ack : Off
- Powersave : On (bij problemen test ook met off)

(Rest niet wijzigen)

****APPLY****

Wireless->Wi-Fi 5G
- Interface : Enabled
- Output : 100%
- 802.11n-mode : Auto
- Bandwidth : 80Mhz
- Channel : 36, 40, 44 of 48
- TPC Mitigation : Off
- OBSS Coexistence : Disabled
- STBC TX : Auto
- Regulatory Mode : D+H (indien niet beschikbaar Off)

****APPLY****

*Zie Wi-Fi 2.4G als guide voor de overige 5G instellingen*
****APPLY****

Smarty77 wijzigde deze reactie 18-01-2017 13:17 (45%)

• benerniet
Na thuiskomst heb ik even de ping nagekeken, die zwabbert tussen de 1200 en de 1800 ms. Veels te lang.

• Siewert308SW
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 23:45
quote:
benerniet schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:28:
Na thuiskomst heb ik even de ping nagekeken, die zwabbert tussen de 1200 en de 1800 ms. Veels te lang.
:X 8)7 Niet best...
Hele dag al offline ook al maak ik hem wakker.
code:
1
2
3
4
5
pi@domoticz:~$ sudo ping -q -c1 -w 3 192.168.178.4
PING 192.168.178.4 (192.168.178.4) 56(84) bytes of data.

--- 192.168.178.4 ping statistics ---
3 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 2005ms

My Domoticz scripts: GitHub

• Siewert308SW
Het gaat nu ook wel van kwaad tot erger.
Dacht zet de opafstandsweergave op weer aangezien ik dat scherm met setpoint niet kan aan zien.
21.5 graden om het 20 graden te laten zijn in huis en de vrouw krijgt dan de neiging om de temp naar 20 terug te draaien, en word het dus koud.

Maar nu dus al vanaf gisteravond de melding dat ie het weer niet kan ophalen.
En gisteren dus de hele dag offline geweest.
Nu is mij net opgevallen als hij wel online is dat als je via de app of website de temp aanpast het niet word teruggekoppeld naar de Nest terwijl het scherm aan staat.
Maar draai je aan de Nest is er wel direct een terugkoppeling naar de website.

In eerste instantie deed ik mijn Ziggo modem (aangemerkt als niet compatible) verdenken.
Vanmiddag komt er een nieuwe dus ga het zien.
Maar vanmorgen ff op twitter gezocht naar "Nest Offline" en zie twee verschillende meldingen.
Dat een heleboel ook buiten NL problemen hebben.
Maar ook in NL die wel en geen Ziggo hebben.
Ik zit dus nu echt te twijfelen, dat mijn netwerk problemen sinds de laatste Ziggo werkzaamheden aanwezig zijn is een feit.
Maar hoop nu toch echt dat dit ook gekoppeld is aan de Nest verbindingsproblemen.
Als dat niet het geval dan is Nest Support wel erg hardnekkig om dit probleem te onderkennen.

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14-12 16:45

DexterDee

I doubt, therefore I might be

quote:
Siewert308SW schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:36:
In eerste instantie deed ik mijn Ziggo modem (aangemerkt als niet compatible) verdenken.
Vanmiddag komt er een nieuwe dus ga het zien.
Maar vanmorgen ff op twitter gezocht naar "Nest Offline" en zie twee verschillende meldingen.
Dat een heleboel ook buiten NL problemen hebben.
Maar ook in NL die wel en geen Ziggo hebben.
Ik zit dus nu echt te twijfelen, dat mijn netwerk problemen sinds de laatste Ziggo werkzaamheden aanwezig zijn is een feit.
Maar hoop nu toch echt dat dit ook gekoppeld is aan de Nest verbindingsproblemen.
Als dat niet het geval dan is Nest Support wel erg hardnekkig om dit probleem te onderkennen.
Ik heb het in het algemene Nest topic ook al gemeld, maar voor de volledigheid wil ik hier ook aangeven dat mijn Nest thermostaat in ieder geval de laatste tijd consequent online is geweest en nooit enig moment verbindingsproblemen heeft gehad. De Nest communiceert via een niet-Ziggo verbinding. Als er al connectiviteitsproblemen zijn geweest bij Nest, dan heb ik er in ieder geval niks van gemerkt.

Met betrekking tot het "ontwaken" van Nest apparatuur in combinatie met WiFi heb ik (uit voorzorg, zelf geen issues mee gehad) op aanraden van anderen in de router de MAC adressen van mijn Nest thermostaat en Nest protects op een vast IP adres geconfigureerd in de DHCP. Er zijn problemen bekend met sommige routers die na het ontwaken een nieuw IP adres uitdelen en daar kan de Nest apparatuur niet goed mee omgaan.

Klik hier om mij een DM te sturen

• Siewert308SW
Kleine update,
Vanmiddag een nieuwe modem (connect box) ontvangen.
Tot op dit moment nog geen offline melding van de Nest gezien en al mijn andere devices rennen over het interpret.
Hou het in de gaten, schaats niet over 1 nacht ijs, maar voelt wel hoopvol.

• peptalk
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 00:51
Ik heb dit vandaag 1 keer meegemaakt en niet met Ziggo, maar met een Fiber (v)DSL aansluiting.

• benerniet
Gisteren mijn oude netgear router vervangen. Pingtijden van de thermostaat zijn beter, maar volgens mij nog steeds niet goed 800-1220ms.
Uiteraard is de thermostaat al weer een paar keer offline geweest.
Ik denk dat ik van het weekend nest maar eens ga bellen.

• neographikal
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Laatste twee maanden gebeurt het hier ook zo nu en dan, Telfort glasvezel met een OpenWRT router. Ik geloof niet dat het in de ISP's dan wel routers zit, ik gok eerder op de Nest zelf of hun cloudplatform.. D

Op zoek naar een fotograaf?

• Siewert308SW
Nu twee dagen met de nieuwe modem (zie eerdere bericht).
Had twee keer een offline melding, draaide op 5ghz, overgestapt naar 2,4ghz en nog melding weer gezien.
Terwijl op de oude modem/router ik wel meldingen had op 2.4ghz.
Nest pikt nu wel direct wijzigingen op via app/webgui of Domoticz.

• Peaky
Ik heb de nest een vast IP gegeven, tot op heden nog geen offline vernomen, ben benieuwd. Had dat nog niet gedaan omdat er nooit problemen waren. Ping bij mij wisselt tussen de 800 en de 1200.

• neographikal
  • Niet online
Vanavond weer meer dan een uur offline... Keer aan de thermostaat draaien en hij deed het weer even, voornamelijk één richting op: vanaf de thermostaat richting de app/site ging goed, de andere kant op geen respons.

• mikerosauer
quote:
Siewert308SW schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:59:
Nu twee dagen met de nieuwe modem (zie eerdere bericht).
Had twee keer een offline melding, draaide op 5ghz, overgestapt naar 2,4ghz en nog melding weer gezien.
Terwijl op de oude modem/router ik wel meldingen had op 2.4ghz.
Nest pikt nu wel direct wijzigingen op via app/webgui of Domoticz.
En nest maar volhouden dat niet aan hun ligt..

• Domotom
Hier een korte update, ik heb iig een kleine vooruitgang geboekt.
De NEST is nu regelmatig online en iig af te lezen middels de app, helaas gaat de app nog steeds vaak offline als je iets probeert te verstellen in de app.

- NEST heeft een vast IP adres (static lease DHCP op MAC)
- De NEST is de enige die draadloos verbind met het Ziggo modem (allow list op MAC)

Pingen is nog steeds slecht, vreemd genoeg slechter dan voor deze actie
Packets: Sent = 119, Received = 33, Lost = 86 (72% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 23ms, Maximum = 360ms, Average = 108ms

Ook heb ik de afgelopen 3 dagen 2 x meegemaakt dat de heatlink verbinding eruit lag.

Gezien de reacties lijkt het mij duidelijk dat het geen specifiek modem/provider/thuisnetwerk probleem is maar een NEST probleem.
Morgen ga ik weer een poging wagen NEST te bereiken, moet helaas telefonisch aangezien men niet reageert op vragen ingestuurd via het contact formulier.

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
neographikal schreef op zondag 22 januari 2017 @ 02:53:
Vanavond weer meer dan een uur offline... Keer aan de thermostaat draaien en hij deed het weer even, voornamelijk één richting op: vanaf de thermostaat richting de app/site ging goed, de andere kant op geen respons.
Dit is ook mijn ervaring: bij een "Offline" Nest in de App/site eventjes naar de thermostaat zelf lopen, even "wakker schudden" door 'em in te drukken et voila, hij is weer online.

Maar gelukkig ligt 't aan Ziggo en WiFi :+ (XS4ALL hier en dezelfde WiFi-instellingen hebben het voorheen altijd goed gedaan _O-)

Zojuist ook eens vanaf m'n bedraade werkstation lopen pingen naar Nest z'n IP: geen reactie. Geen. Totdat ik hem eventjes aanzette en de temperatuur ietsjes lager zette: spontaan pings tussen de 10 en 100 ms (passend bij normaal WiFi). Oh.. En toen 'ie weer in slaap viel, is hij ook weer gestopt met reageren op pings..?

Hmm, alleen al langslopen is voldoende om 'em te laten reageren.. Check:

osiris@desktop ~ $ ping 192.168.1.34
PING 192.168.1.34 (192.168.1.34) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=23 ttl=64 time=105 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=24 ttl=64 time=39.6 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=25 ttl=64 time=93.7 ms
(…)
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=55 ttl=64 time=130 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=56 ttl=64 time=46.9 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=57 ttl=64 time=65.5 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=111 ttl=64 time=23.6 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=112 ttl=64 time=56.9 ms
(…)
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=122 ttl=64 time=87.6 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=123 ttl=64 time=109 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=124 ttl=64 time=25.7 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=189 ttl=64 time=52.5 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=190 ttl=64 time=80.7 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=191 ttl=64 time=102 ms
(…)
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=214 ttl=64 time=121 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=215 ttl=64 time=39.8 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=216 ttl=64 time=186 ms
^C
--- 192.168.1.34 ping statistics ---
243 packets transmitted, 76 received, 68% packet loss, time 242080ms
rtt min/avg/max/mdev = 6.328/78.910/219.538/41.960 ms
osiris@desktop ~ $ 

(aaneengesloten stukken eventjes weggeknipt for easy reading..)

De Nest reageert dus alléén op pings zodra 'ie "wakker" is..

Osiris wijzigde deze reactie 22-01-2017 12:45 (68%)

• Peaky
quote:
Domotom schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:09:
Hier een korte update, ik heb iig een kleine vooruitgang geboekt.
De NEST is nu regelmatig online en iig af te lezen middels de app, helaas gaat de app nog steeds vaak offline als je iets probeert te verstellen in de app.

- NEST heeft een vast IP adres (static lease DHCP op MAC)
- De NEST is de enige die draadloos verbind met het Ziggo modem (allow list op MAC)

Pingen is nog steeds slecht, vreemd genoeg slechter dan voor deze actie
Packets: Sent = 119, Received = 33, Lost = 86 (72% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 23ms, Maximum = 360ms, Average = 108ms

Ook heb ik de afgelopen 3 dagen 2 x meegemaakt dat de heatlink verbinding eruit lag.

Gezien de reacties lijkt het mij duidelijk dat het geen specifiek modem/provider/thuisnetwerk probleem is maar een NEST probleem.
Morgen ga ik weer een poging wagen NEST te bereiken, moet helaas telefonisch aangezien men niet reageert op vragen ingestuurd via het contact formulier.
Had deze week ook 2x dat de heatlink er uitlag, en hij aangaf een draadloze verbinding nodig te hebben om te kunnen functioneren.
Heb nu ook ik dat de temp instel op via de app, er niks gebeurt(bij mijn vrouw op de app zie je het wel veranderen), wanneer ik de app opnieuw opstart geeft deze aan al (bijvoorbeeld) 21min offline te zijn :/

• benerniet
Dit is ook mijn bevinding. Lijkt wel of de Wol functie lurp is. Alleen een slinger aan de ring maakt hem direct wakker.
Ik heb geprobeerd om via mijn homey en de Wol app hem wakker te schudden, maar daar reageert hij ook niet op.

benerniet wijzigde deze reactie 22-01-2017 14:20 (31%)

• neographikal
  • Niet online
quote:
Osiris schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:36:
[...]

Dit is ook mijn ervaring: bij een "Offline" Nest in de App/site eventjes naar de thermostaat zelf lopen, even "wakker schudden" door 'em in te drukken et voila, hij is weer online.

Maar gelukkig ligt 't aan Ziggo en WiFi :+ (XS4ALL hier en dezelfde WiFi-instellingen hebben het voorheen altijd goed gedaan _O-)

Zojuist ook eens vanaf m'n bedraade werkstation lopen pingen naar Nest z'n IP: geen reactie. Geen. Totdat ik hem eventjes aanzette en de temperatuur ietsjes lager zette: spontaan pings tussen de 10 en 100 ms (passend bij normaal WiFi). Oh.. En toen 'ie weer in slaap viel, is hij ook weer gestopt met reageren op pings..?

Hmm, alleen al langslopen is voldoende om 'em te laten reageren.. Check:

osiris@desktop ~ $ ping 192.168.1.34
PING 192.168.1.34 (192.168.1.34) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=23 ttl=64 time=105 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=24 ttl=64 time=39.6 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=25 ttl=64 time=93.7 ms
(…)
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=55 ttl=64 time=130 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=56 ttl=64 time=46.9 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=57 ttl=64 time=65.5 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=111 ttl=64 time=23.6 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=112 ttl=64 time=56.9 ms
(…)
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=122 ttl=64 time=87.6 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=123 ttl=64 time=109 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=124 ttl=64 time=25.7 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=189 ttl=64 time=52.5 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=190 ttl=64 time=80.7 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=191 ttl=64 time=102 ms
(…)
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=214 ttl=64 time=121 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=215 ttl=64 time=39.8 ms
64 bytes from 192.168.1.34: icmp_seq=216 ttl=64 time=186 ms
^C
--- 192.168.1.34 ping statistics ---
243 packets transmitted, 76 received, 68% packet loss, time 242080ms
rtt min/avg/max/mdev = 6.328/78.910/219.538/41.960 ms
osiris@desktop ~ $ 

(aaneengesloten stukken eventjes weggeknipt for easy reading..)

De Nest reageert dus alléén op pings zodra 'ie "wakker" is..
Leest die Nest support hier nog mee? Het lijkt erop dat ze de sleep functie van de hardware wat te agressief hebben gezet. Ik zal morgen eens contact opnemen met m'n contactpersoon bij Nest die ergens achter de tweede/derde lijn hangt.

• Osiris
  • Niet online
quote:
neographikal schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:11:
[...]

Leest die Nest support hier nog mee?
Geen idee, op mijn support-vraag via de site/e-mail van vorig weekend hebben ze iig, ondanks de 2-werkdagen-belofte, nog niet gereageerd.

• benerniet
Als je een insider hebt, neem graag daar contact mee op. Ik zie er behoorlijk tegen op om daar in de wachtrij te komen, ik zal uiteindelijk wel moeten, maar de berichten over de wachttijden zijn niet bemoedigend..
quote:
neographikal schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:11:
[...]

Leest die Nest support hier nog mee? Het lijkt erop dat ze de sleep functie van de hardware wat te agressief hebben gezet. Ik zal morgen eens contact opnemen met m'n contactpersoon bij Nest die ergens achter de tweede/derde lijn hangt.

• Master_duck
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12-12 11:08
wat ik kon vinden:

The routers that cause Nest to disconnect from the internet don’t conform to the TCP/IP specifications around Network Address Translation (NAT) timeouts and are disconnecting Nest too soon. Often manufacturers fix this issue with a firmware update.

gaat waarschijnlijk om een NAT timeout die te kort staat in de modem van ziggo icm de nest. ik denk dat dit work around kan werken:

voorwaarde je hebt een eigen router! met wifi

bel Ziggo en vraag om de modem in Bridge mode te zetten (moet je soms wel doorbijten bij de help desk doet dit niet altijd). dan staat de router functie uit en word er dus geen gebruik gemaakt van het NAT protocol. Als je de modem niet in Bridge mode zet blijf je dus nog steeds NAT gebruiken van de Ziggo.

Waarschuwing: op eigen risico. je internet verbinding werkt niet als je niet weet hoe je dat moet instellen op je eigen router. je kan natuurlijk wel ziggo weer bellen om de modem weer in router functie te zetten.

• Peaky
Zelfs met de modem in bridge(hier is ziggo vond ik heel makkelijk in) en met een router die niet in de lijst voor komt van problemen bij Nest, heb ik het probleem nog. Ik denk nog steeds dat er ergens bij Nest wat fout zit.

Peaky wijzigde deze reactie 22-01-2017 20:43 (6%)

• benerniet
Ik heb nog nooit de wifi van de ziggo router gebruikt, altijd mijn eigen setup gehad. Dingen veranderen niet zomaar, desondanks toch mijn setup vernieuwd, ik heb wel minder last, maar het is niet verdwenen. Er is echt iets anders aan de hand, maar wij zullen toch echt nest daar op moeten aanspreken.

• MichelL
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 26-10 09:48
Ook bij mij sinds twee weken dezelfde klachten steeds offline en niet of slecht temperatuur in te stellen.
Met een externe wifi router was het wel beter maar nog steeds problemen.
Ziggo heeft nu de Ubee modem gebridged met mijn wifi router dit werkt een aantal uren nog steeds probleemloos.
Helaas kun je dit bij de Ubee niet zelf doen.
Nadeel je raakt je wifi hotspot kwijt.

P.S. Mijn router is een TPLINK met dd-wrt firmware.

MichelL wijzigde deze reactie 23-01-2017 18:40 (6%)

• MichelL
quote:
Peaky schreef op zondag 22 januari 2017 @ 19:57:
Zelfs met de modem in bridge(hier is ziggo vond ik heel makkelijk in) en met een router die niet in de lijst voor komt van problemen bij Nest, heb ik het probleem nog. Ik denk nog steeds dat er ergens bij Nest wat fout zit.
Je externe router kan natuurlijk hetzelfde probleem hebben als je Ziggo router wellicht andere fw of hardware
versie dan door Nest getest.
Beetje thuis in Custom firmware?
Bij mij gaat het goed icm dd-wrt.

Ik vond overigens nog het volgende icm dd-wrt als het niet direct goed gaat, wellicht ook voor andere routers.:

Here's how I fixed my connection issues with my nest, maybe it will help someone else too...
My Nest was regularly going offline, and showing a ? in the web interface and Android app.
After some research and hours of trial&error settings changes, I've struck on a mix that seems to work.
Router: Linksys E3000
Firmware: DD-WRT v24-sp2 (04/13/11) big - build 16785
Settings changes that worked for me:
DTIM Interval=4 (default was 1) on the Wireless->WL0-Advanced tab
TCP Timeout=1800 (default incorrectly set to 120) on the Administration tab
That's it. Now my Nest is always online from the web and Android app.
DTIM is used to broker low level traffic between wireless devices, and is of particular importance for devices that spend a lot of time in a power-saving or sleep mode. (like the Nest)
TCP Timeout is how long the NAT tables are kept around for inactive or established (but idle) connections. Since the Nest spends so much time asleep, 120 seconds was just too low. 1800 seconds (30 minutes) is a reasonable balance between keeping too many unused connections in the table (memory) and the amount of time the nest sleeps between check-ins with their servers. If you're doing a lot of torrent traffic, or have an insane amount of open connections, this may cause problems but I haven't had any issues yet (at 3600, I did have problems).

MichelL wijzigde deze reactie 23-01-2017 18:52 (62%)

• Siewert308SW
Kleine update... Inmiddels een paar dagen verder met een nieuwe modem van Ziggo.
En tot nu toe geen verbindings problemen meer.
Netwerk ook goed kunnen testen en ook daar zijn alle issue verholpen.
Ping tijden zijn niet om naar huis te schrijven, Nest pingt met 600ms naar zijn server, pffff
Maar goed, dat zal hem aan de server zelf liggen.

• MichelL
quote:
Siewert308SW schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:15:
Kleine update... Inmiddels een paar dagen verder met een nieuwe modem van Ziggo.
Ping tijden zijn niet om naar huis te schrijven, Nest pingt met 600ms naar zijn server, pffff
Welk modem heb je gekregen?

• Domotom
quote:
Siewert308SW schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:15:
Heb je dit modem in bridge mode laten zetten?
Ik vind nl dat de combinatie bridge mode en geen wifi spots wel een issue.

Thx

• Siewert308SW
quote:
MichelL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:58:
[...]

Welk modem heb je gekregen?
connect box
quote:
Domotom schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:34:
[...]

Thx
Nee, draait nu zonder router er achter.
En met de connect box kun je in de config zelf bepalen of je in bridge mode wil draaien.

• mikerosauer
quote:
Siewert308SW schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:12:
[...]

connect box

[...]

Nee, draait nu zonder router er achter.
En met de connect box kun je in de config zelf bepalen of je in bridge mode wil draaien.
En die krijg je van ziggo ?

• mikerosauer
quote:
Domotom schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:34:
[...]

Thx
Waarom is geen wifispots een probleem. ?

• Siewert308SW
quote:
Yep. maar uiteraard wel met hun firmware

• Siewert308SW
quote:
mikerosauer schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:48:
[...]

Waarom is geen wifispots een probleem. ?
Als jij geen hotspots hebt word je zelf ook uitgeschakeld, en dus geen recht op gebruik van de hotspots door NL

• mikerosauer
quote:
Siewert308SW schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:50:
[...]

Als jij geen hotspots hebt word je zelf ook uitgeschakeld, en dus geen recht op gebruik van de hotspots door NL
Ah ok dat boeit mij dus niet omdat ik nog nooit gebruikt heb dan dat dus wel missen..

Morgen ook maar eens bellen

• mikerosauer
quote:
[...]

Yep. maar uiteraard wel met hun firmware
Zelf heb je wel nog wifi met alleen de connetbox?

Ik zie het namelijk niet zitten om nog een rooter er tussen te hangen en wil nu wel eens van de problemen af met nest.

• Siewert308SW
quote:
mikerosauer schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:14:
[...]

Zelf heb je wel nog wifi met alleen de connetbox?

Ik zie het namelijk niet zitten om nog een rooter er tussen te hangen en wil nu wel eens van de problemen af met nest.
idd, alleen mijn 2 Raspberry's en mediabox zijn bedraad.
Alles wat draadloos kan is draadloos direct op de Connect Box, had bedraad en draadloos issues op de oude router daar waar de Nest het meeste opviel.

• mikerosauer
quote:
Siewert308SW schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:18:
[...]

idd, alleen mijn 2 Raspberry's en mediabox zijn bedraad.
Alles wat draadloos kan is draadloos direct op de Connect Box, had bedraad en draadloos issues op de oude router daar waar de Nest het meeste opviel.
Ok maar nest werkt nu weer zo als het hoort zo als k begrijp

• Siewert308SW
quote:
mikerosauer schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:24:
[...]

Ok maar nest werkt nu weer zo als het hoort zo als k begrijp
Net weer ff gecheckt, Nest is online.
Heb maar 1x meegemaakt dat ie offline was de rest van de week was ie online.
Terwijl voorde nieuwe modem hij meer offline dan online was.
Alleen denk dat de Nest servers het wel zwaar hebben want de ping is nog belachelijk hoog.

Siewert308SW wijzigde deze reactie 24-01-2017 20:27 (7%)

• mikerosauer
quote:
Siewert308SW schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:26:
[...]

Alleen denk dat de Nest servers het wel zwaar hebben want de ping is nog belachelijk hoog.
De rest is te moeilijk voor mij ik ga morgen ff bij ziggo om een connet box vragen

• peptalk
quote:
[...]

Ik kan het niet meer testen omdat ik weg ben bij Ziggo, maar dit was niet zo met modem/router in bridge mode.

Zie ook https://chelloo.nl/ziggo/...38905.msg742056#msg742056

• mikerosauer
quote:
[...]

Heb je deze in bride gezet ?

• Siewert308SW
quote:
Nope, draai zonder router dus heb de Modem/router wel nodig.

• mikerosauer
Ok zo als k dus ook moet hebben

• mikerosauer
Het koste wat moeite maar ik krijg een connect box

• MichelL
quote:
[...]

Het niet offline zijn wil niet zeggen dat de verbinding ook daadwerkelijk goed is.
Bij mij was de Nest vaak gewoon online maar was het niet mogelijk om de temperatuur in te stellen via de app.

• Domotom
Dit is ook mijn ervaring de app en de site melden nu continu online maar zodra ik iets wil verstellen geeft hij offline. Overigens meestal ook circa 9 min geleden.
Ook na meer dan 7 werkdagen een antwoord gehad op de vraag, jammer genoeg exact hetzelfde als de vorige. Kennelijk lezen ze de klachten niet.

• MichelL
quote:
benerniet schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:19:
Ook heb ik last van veel eerder beginnen met verwarmen om op een bepaald tijdstip op temperatuur te zijn. Dit heb ik ook sinds een paar weken, lijkt wel of het een uur verschoven is. |:(
Kan het misschien zijn dat je ketel niet meer modulerend wordt aangestuurd door de Nest en op aan/uit staat?
Als de eigen instelling van de ketel bv 70 graden of meer is gaat het verwarmen een stuk sneller maar kost ook veel meer energie.

• benerniet
quote:
MichelL schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 07:40:
[...]

Kan het misschien zijn dat je ketel niet meer modulerend wordt aangestuurd door de Nest en op aan/uit staat?
Als de eigen instelling van de ketel bv 70 graden of meer is gaat het verwarmen een stuk sneller maar kost ook veel meer energie.
Onze ketel moduleert niet en de Nest V2 kan dat volgens mij ook niet. Met het weer op dit moment moet er uiteraard iets langer gestookt worden, maar om nu zo vroeg te beginnen dat hij minstens een half uur voor de geplande tijd al op temperatuur is? Op dit moment zou ik hem op 07:15 moeten zetten zodat hij om 06:45 20 graden heeft bereikt. 8)7

Ach we spelen nog even door...

• Siewert308SW
quote:
benerniet schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:28:
[...]

Onze ketel moduleert niet en de Nest V2 kan dat volgens mij ook niet. Met het weer op dit moment moet er uiteraard iets langer gestookt worden, maar om nu zo vroeg te beginnen dat hij minstens een half uur voor de geplande tijd al op temperatuur is? Op dit moment zou ik hem op 07:15 moeten zetten zodat hij om 06:45 20 graden heeft bereikt. 8)7

Ach we spelen nog even door...
Eigenlijks gaan we no offtopic, zou ik in de andere Nest thread posten.
Maar die tijd2temp klopt voor geen meter, TrueRadiant word niet gereset als je een harde reset doet.
Dus hij neemt vrolijk weer de oude settings aan.
Ben nu aan het loggen voor Nest.
Mijn huis heeft 1hr nodig om 1.2graden op te warmen dus van huis temp naar setpoint.
Dus zoals vanochtend de temp was nog 18graden en had 1.5uur nodig om op 20 graden te komen.
Let wel, das op 70% vermogen van de ketel want Nest vraagt de ketel niet om op vol vermogen te draaien.
Zou ik op aan/uit draaien dan word die tijd2temp 45min
De Nest als ik de schema heb ingevuld vrolijk 3uur van te voren begint op te warmen.
Voorverwarmen? wel 70% ketel vermogen en dus na een uur al lekker warm en das niet fijn wakker worden.

Siewert308SW wijzigde deze reactie 26-01-2017 10:45 (7%)

• SanderUithuizen
  • Laatst online: 16-04-2017
Ook hier hebben we sinds een aantal weken het probleem dat de Nest in de app offline wordt weergegeven.
Ook een Ziggo Technicolor modem, nooit problemen mee gehad.
Niks veranderd in instellingen of apparatuur.
Het is spontaan opgetreden.
Alles al gereset, de modem en de Nest + Heatlink.
Na reset werkt het prima. Wil je even later de temperatuur bijstellen via de app, dan reageert de thermostaat niet. Open je even later de app, dan staat ie ook op offline.
Is ie wel online en wil je via de app de temperatuur instellen, reageert de Nest niet, ga je dan aan de Nest zelf draaien, dan draait de app vrolijk mee. Heel vreemd!
Ik heb ook niet het idee dat in de afgelopen maand een firmware update is geweest ofzoiets, de firmware op het modem is van ergens maart 2016, en software op de Nest is van september 2016.
Ander apparatuur in huis werkt prima via internet en Wifi, dus mijn oordeel is wel dat het echt iets tussen Ziggo en Nest is, maar wat.... That's the question....
Ziggo raad aan harde reset te doen op het modem en de Nest... Het werkt daarna ook prima, voor een uurtje misschien... Heb geen contact met Nest gehad en zoals ik het hier lees, hoef ik ook niet een uur aan de lijn te gaan hangen..
Maar een oplossing zou toch erg fijn zijn, het is gewoon een irritatiefactortje, gelukkig kunnen we het nog wel warm houden door handmatig instellen en/of door het vast ingestelde programma..
Héél veel dank en duimpjes voor degene die dé oplossing hier vermeld.

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15-12 16:17
Zijn er nog problemen met offline weergeven?
Ik heb sinds 3 dagen een nieuwe Ziggo modem (ConnectBox). Voorheen elke dag 8 tot 10 keer offline melding. Nu in 3 dagen geen enkele keer meer offline geweest :) Er is dus zeker iets in combinaties met oudere Ziggo modems. Hier in elk geval nu alles opgelost.

Oude modem dus erg veel problemen, nieuwe modem geen enkele keer meer offline.

Roy1985 wijzigde deze reactie 29-01-2017 12:19 (11%)

• tdeleest
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 27-02-2017
Tot eind december 2016 werkte mijn Nest thermostaat in combinatie met Ziggo Ubee modem perfect. Helaas sinds eind december problemen met de Nest Thermostaat. Hij is meestal niet meer te bedienen via de app. Al twee keer is een installateur van Kemkes hier geweest, alles gereset en alles vervangen, helaas tot nu toe zonder resultaat. Vreemd dat de installateur niet op hoogte is van deze problemen. Ik kan de thermostaat wel handmatig bedienen, maar omdat ik hem vooral heb ivm het op afstand bedienen, heeft hij nu geen meerwaarde ten opzichte van mijn oude thermostaat. Hopelijk komt er snel een oplossing via de verantwoordelijke partij, Nest, Ziggo?

• Roy1985
quote:
tdeleest schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:59:
Tot eind december 2016 werkte mijn Nest thermostaat in combinatie met Ziggo Ubee modem perfect. Helaas sinds eind december problemen met de Nest Thermostaat. Hij is meestal niet meer te bedienen via de app. Al twee keer is een installateur van Kemkes hier geweest, alles gereset en alles vervangen, helaas tot nu toe zonder resultaat. Vreemd dat de installateur niet op hoogte is van deze problemen. Ik kan de thermostaat wel handmatig bedienen, maar omdat ik hem vooral heb ivm het op afstand bedienen, heeft hij nu geen meerwaarde ten opzichte van mijn oude thermostaat. Hopelijk komt er snel een oplossing via de verantwoordelijke partij, Nest, Ziggo?
Lees mijn post, nieuw modem en je bent van de problemen af :)

• Domotom
quote:
Roy1985 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:18:
Zijn er nog problemen met offline weergeven?
Ik heb sinds 3 dagen een nieuwe Ziggo modem (ConnectBox). Voorheen elke dag 8 tot 10 keer offline melding. Nu in 3 dagen geen enkele keer meer offline geweest :) Er is dus zeker iets in combinaties met oudere Ziggo modems. Hier in elk geval nu alles opgelost.

Oude modem dus erg veel problemen, nieuwe modem geen enkele keer meer offline.
Kun je de thermostaat ook daadwerkelijk bedienen met de app mijn ervaring is dat de app vaker online is maar de thermostaat reageert niet op de app, de app vaak wel op de thermostaat.

• Roy1985
quote:
Domotom schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:27:
[...]

Kun je de thermostaat ook daadwerkelijk bedienen met de app mijn ervaring is dat de app vaker online is maar de thermostaat reageert niet op de app, de app vaak wel op de thermostaat.
Reageert gewoon direct, elke wijziging neemt die over.

• Domotom
Ik heb het contactformulier ingevuld en ben eigenlijk binnen 10 minuten gebeld door Ziggo :) , het modem wordt opgestuurd. Zodra ik hem vervangen heb zal ik laten weten hoe het gaat.

• mikerosauer
quote:
Domotom schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:05:
Ik heb het contactformulier ingevuld en ben eigenlijk binnen 10 minuten gebeld door Ziggo :) , het modem wordt opgestuurd. Zodra ik hem vervangen heb zal ik laten weten hoe het gaat.
Mooi dat ziggo wel over de brug komt ik moest van de week echt moeite doen.

Hopelijk deze week de conbetbox binnen

• ed1703
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:01
Ook via contactformulier contact opgenomen met ziggo, keurig teruggebeld en ook ik krijg een vervangend modem voor m'n oude ubee. De medewerker aan de lijn wist mij te vertellen dat er met name met de ubeemodellen nogal wat problemen zijn.

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, Ubiquiti: 1x USG, 3x US8-150, 3x US8-60, 2x UAP-Light, 1x UAP-AC-M, 1x CK, RaspBerry Pi: 4x RPi 1B, 4x RPi 2B+, 1x UPS Pico HAT

• mikerosauer
nou dus hier sinds van morgren de connet box helaas geen verbetering !!

• JDL15
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20:05
Hoi allen,

Ik kan me alleen maar aansluiten bij jullie. Ongeveer 1 op de 5 keer kan ik de Nest niet op afstand bereiken terwijl ik op dat moment bijvoorbeeld wel mijn NAS server kan bereiken.. Ik krijg dan gewoon een offline scherm en kan bij geluk binnen een willekeurig aantal (tientallen) minuten weer de Nest bereiken. Heel frustrerend daar dit een van de redenen is geweest dat ik hem heb gekocht..

@neographical, al iets ontdekt bij je contactpersoon, wellicht een update die uit gaat komen?

• mikerosauer
Update :

De connetbox.lijkt toch de trick te zijn.
Nadat ik nest 1 keer opniew gestart heb lijkt het nu toch goed te gaan

Al een aantal keer nest kunnen aanpassen

• peptalk
Had er vannacht rond 1:15 ook last van met een Fiber xDSL verbinding.

• mikerosauer
hier op het moment geen probleem meer mee :)

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:48

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

pff.. sinds vandaag ook een Nest, helaas ook heel veel offline via een ziggo modem (cisco epc3925).
aantal zaken geprobeerd, verbinden via een ander AP (maar het zit meer in het router deel dan in het wireless deel volgens mij), zelfde issues, via de router een vast DHCP IP gereserveerd voor de Nest, ook geen oplossing.

Het vervelende is dat als ie al online is via de app of de site, dan vind er nooit terugkoppeling plaats naar de Nest. Andersom gaat het wel prima, als je aan de Nest draait, dan zie je de app vrijwel gelijk meedraaien, andersom niet (tenzij de nest gerestart is).

De klantenservice was niet te bereiken deze avond, dus ook maar het contact formulier ingeveuld met het verzoek voor een connect box. Hopelijk geven ze gehoor. Zoals het hier lijkt heeft het wel degelijk met de verouderde hardware van ziggo te maken.

• mikerosauer
quote:
Prulleman schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:56:
pff.. sinds vandaag ook een Nest, helaas ook heel veel offline via een ziggo modem (cisco epc3925).
aantal zaken geprobeerd, verbinden via een ander AP (maar het zit meer in het router deel dan in het wireless deel volgens mij), zelfde issues, via de router een vast DHCP IP gereserveerd voor de Nest, ook geen oplossing.

Het vervelende is dat als ie al online is via de app of de site, dan vind er nooit terugkoppeling plaats naar de Nest. Andersom gaat het wel prima, als je aan de Nest draait, dan zie je de app vrijwel gelijk meedraaien, andersom niet (tenzij de nest gerestart is).

De klantenservice was niet te bereiken deze avond, dus ook maar het contact formulier ingeveuld met het verzoek voor een connect box. Hopelijk geven ze gehoor. Zoals het hier lijkt heeft het wel degelijk met de verouderde hardware van ziggo te maken.
Dreigen met overstappen . Daar is/was ziggo wel gevoelig voor.

Hier met de connectbox probleem weg.

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Heb ook nog een poging gedaan om de Horizon box als router/AP in te stellen, maar via de TV interface kan dat alleen als je je modem vervangt door je Horizon, (en dus ook de hoofdaansluiting daarop wilt hebben).

Door een netwerk kabel rechtsreeeks aan je pc te verbinden kan je bij de geavanceerde instellingen van de Horizon komen, ik heb daar wifi ingeschakeld en DHCP aan laten staan (in tegenstelling tot mijn 2e AP op zolder). Mijn telefoon verbind prima met de Horizon, maar krijgt toch een IP in de range van de router..

De Nest wil helemaal niet verbinden met de horizon wifi, niet me de 2.4 en niet met de 5Ghz.
nu is de nest weer helemaal van slag en komt ie op de wifi van mijn modem helemaal niet meer online. Maar weer de netwerk settigns van de Nest resetten..

• Osiris
  • Niet online
WiFi-connectie-problematiek mijn reet.. D'r is gewoon iets mis bij Nest.

Zojuist remote de thermostaat hoger willen zetten.. Zowel via de site als via de App: Nest deed niets.

Dus ik denk, ik loop even richting de Nest zelf, 3 meter achter me :+

Hmm, bleef gewoon op z'n oude set-point staan.. Raar? Connectie-problematiek?

Dus ik duik de technische gegevens in van de Nest zelf, waar bij "netwerk" o.a. ook een item "laatste cloud-communicatie" staat.

Eén keer raden wat die deed: gewoon updaten! Elke 5 seconden werd het cloud-communicatie-timertje geupdate!

Kortom: de Nest was helemaal niet offline! Hij claimt zélf dat hij gewoon communicatie met de cloud had! Maar het setpoint veranderen? Ho maar.. Ondertussen gaf de App de bekende "offline" aan.. :')

Helaas was ik niet snel genoeg met 't maken van een filmpje van 't geheel: ondertussen was 'ie weer "online".

Dus jammer genoeg geen bewijs, maar wat mij betreft is dit geen WiFi of router-probleem, maar een probleem bij Nest zelf!

• Peaky
quote:
Osiris schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:54:
WiFi-connectie-problematiek mijn reet.. D'r is gewoon iets mis bij Nest.

Zojuist remote de thermostaat hoger willen zetten.. Zowel via de site als via de App: Nest deed niets.

Dus ik denk, ik loop even richting de Nest zelf, 3 meter achter me :+

Hmm, bleef gewoon op z'n oude set-point staan.. Raar? Connectie-problematiek?

Dus ik duik de technische gegevens in van de Nest zelf, waar bij "netwerk" o.a. ook een item "laatste cloud-communicatie" staat.

Eén keer raden wat die deed: gewoon updaten! Elke 5 seconden werd het cloud-communicatie-timertje geupdate!

Kortom: de Nest was helemaal niet offline! Hij claimt zélf dat hij gewoon communicatie met de cloud had! Maar het setpoint veranderen? Ho maar.. Ondertussen gaf de App de bekende "offline" aan.. :')

Helaas was ik niet snel genoeg met 't maken van een filmpje van 't geheel: ondertussen was 'ie weer "online".

Dus jammer genoeg geen bewijs, maar wat mij betreft is dit geen WiFi of router-probleem, maar een probleem bij Nest zelf!
Ik heb dat ook al geconstateerd, Ping is ook tussen de 800 en 1300. Dit weekend maar eens nieuwe ziggo modem installeren. Bij nest nemen ze(is mijn ervaring) alleen snel contact op als ik ze via twitter benader.

• Jan Dee
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15-12 17:39
Ook hier dezelfde problemen. Vaak offline en als de Nest wel online is, is ie niet te bedienen. Als ik de Nest reset gaat het een tijdje goed inclusief bedienen met de app, maar de volgende dag werkt het niet meer. Dit is natuurlijk niet handig als je de Nest wilt bedienen vanaf elders. Hiervoor twee jaar de Nest v2 gehad met nooit één probleem. Voor de kerst kregen we een nieuwe Nefit met een Nest v3. Vanaf begin januari heb ik problemen. Misschien daarvoor ook wel omdat ik er van uit ging dat het allemaal wel zou werken.

Ik heb nu een Ziggo Cisco EPC3928 modem/router. Deze wordt nu door Ziggo vervangen door de Connect Box. Hierover werd verder niet moeilijk gedaan, ook omdat mijn router al wat ouder is.
Binnen enkele dagen kan ik de nieuwe Connect Box verwachten. We zullen zien of dit de oplossing is.
Fingers crossed :)

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Hier hezelfde, gisteren contact formulier ingevuld, zojuist netjes terug gebeld met wat extra vragen en checks, ik had ze ook naar dit topic verwezen, voor mij sturen ze ook een nieuwe modem op. Ik ga er wel vanuit dat het werkt. Wellicht zit de oorzaak mede in een server aanpassing bij Nest, maar gezien het bij 3 tweakers al heeft geholpen en er andere berichten te lezen zijn dat routers met andere firmware ook oplossingen bieden denk ik wel dat het op zijn minst de combinatie van een server update en verouderde router techniek is.

• Osiris
  • Niet online
quote:
Prulleman schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:17:
(…) denk ik wel dat het op zijn minst de combinatie van een server update en verouderde router techniek is.
Dan nog kun je je afvragen of dit de "schuld" van de router is. WiFi is inherent onbetrouwbaar. Punt. Daar moet je je gewoon bij neerleggen: de snelheden die geadverteerd worden, zijn in de praktijk onhaalbaar, je halve buurt zit vol met WiFi en als er ergens een oude magnetron aangaat, dan heb je soms ook pech.

IMO is het niet de router die zou moeten veranderen (tenzij je écht écht écht één router als schuldige aan kunt wijzen [Note: ik heb geen Ziggo noch hun router]), maar is het de client die fatsoenlijk om moet kunnen gaan met inherent onbetrouwbare techniek, in casu de Nest.

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

quote:
Osiris schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:50:
[...]

Dan nog kun je je afvragen of dit de "schuld" van de router is. WiFi is inherent onbetrouwbaar. Punt. Daar moet je je gewoon bij neerleggen: de snelheden die geadverteerd worden, zijn in de praktijk onhaalbaar, je halve buurt zit vol met WiFi en als er ergens een oude magnetron aangaat, dan heb je soms ook pech.

IMO is het niet de router die zou moeten veranderen (tenzij je écht écht écht één router als schuldige aan kunt wijzen [Note: ik heb geen Ziggo noch hun router]), maar is het de client die fatsoenlijk om moet kunnen gaan met inherent onbetrouwbare techniek, in casu de Nest.
Ik geef je helemaal gelijk, maar ik ben blij dat Ziggo mee werkt, ik geloof nooit dat je bij Nest zo snel contact met ze hebt en al helemaal niet binnen een paar dagen een oplossing (er van uit gaande dat de connect box inderdaad de problemen oplost).
Dus minpunten voor Nest en pluspunten voor Ziggo in dit geval.

• mikerosauer
Hier is in het in elk geval de oplossing

• Osiris
  • Niet online
Nu nog een oplossing voor de niet-Ziggo-klanten :P

• RobbieB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 00:08
Heb hier nu sinds 3 dagen een Nest hangen en vanaf dag 1 al problemen. Niet extreem, maar 3/4x per dag ligt hij er een half uur uit of zo. Heb wel Ziggo, maar WiFi loopt via een AirPort Extreme. IP-toewijzing verloopt echter via de Ziggo router. Mogelijk dat daar het issue zit?

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Het probleem lijkt inderdaad meer in TCP, nat en DHCP zaken te zitten, alles wat het router deel van je modem doet zeg maar. Ik heb het ook via een 2e AP geprobeerd, maar dat bood geen verbetering. Nieuwe modem is nog niet binnen, maar ik zal zeker hier laten weten of dat het dprobleem oplost

• Domotom
Nieuwe modem (Connect Box) vandaag ontvangen en geinstalleerd.
Geen verbetering in de NEST veel offline en niet te bedienen vanaf de app.

De fout zit bij NEST daar ben ik van overtuigd, app lijkt online verstellen op de thermostaat wordt doorgegeven aan de app maar niet van de app naar de thermostaat. Bijzonder is ook dat als ik de thermostaat verdraai de app reageert maar als ik vervolgens de app sluit en open een melding krijg dat deze al meerdere minuten offline is.
Aangezien ook mensen met een andere provider er last van hebben, pingtijden blijven slecht.
Al met al heb ik nu een hele dure thermostaat waar ik ook nog eens veel werk van heb.

Ben er wel klaar mee, wachttijden bij NEST zijn ontzettend lang.

• mikerosauer
En ik.(ziggo ) heb sinds de connetbox geen probleem meer .

• Roy1985
En ik ook echt 0 problemen... Sinds de connectbox. Reset je Nest eens...

• Domotom
Al een aantal keren een volledige reset gedaan.
Ik heb het ding gekregen middels personeelsactie, ik ga NEST vragen de mijne ook maar op te ruilen van de 7 geleverde NEST is dit nummer 3 die niet goed is. Zal wel een slechte serie geweest zijn.
Probleem is niet alleen de app maar ook de heatlink die om de haverklap weg is.

\---\
Vanochtend weer contact gehad met NEST deze keer doorverbonden naar de 2e lijn, er is een probleem die ontstaan is ongeveer 2e week van januari. Men is bezig naar een oplossing te zoeken.
Ook zag hij een bedradingsprobleem, aangezien de Nest door een installateur is aangesloten en de thermostaat volledig draadloos werkt volgens hem onmogelijk de oorzaak van het probleem.

In overleg met deze medewerker de Nest via een hotspot op mobiel te verbinden.
Dit leek hoopvol, de Nest kwam online en was te verstellen met de app.
Helaas nadat ik een paar uurtjes later weer keek was de app offline (de Nest nog steeds verbonden met de hotspot) en nu inmiddels meer dan een uur offline (volgens de app).

Ik ga nu toch maar in op het vervangingsvoorstel van Nest. De reden dat ik dit niet eerder heb gedaan is dat de medewerker aangaf dat dit weinig resultaat opleveren was zijn ervaring.

Domotom wijzigde deze reactie 04-02-2017 18:21 (57%)

• Domotom
Afgelopen weekeinde heb ik ook contact gezocht met mijn contactpersoon die ik heb toegewezen gekregen bij Nest.
Na het inspreken van de voicemail heb ik een oude truuk van mijn vader toegepast, flink schudden en een tik op het apparaat gegeven.
Nadien is de Nest bijna continu online geweest, is te verstellen uit de app.
Gisterenavond wel even een periode offline en niet te bedienen, ik denk dat ik een slechte Nest heb.

Overigens gaf deze ook aan dat er idd een probleem is en dat daaraan wordt gewerkt.

In overleg besloten eens even af te wachten hoe het er nu mee gaat, ga iig wel het apparaat laten omruilen.

Ik ken niet de criteria waarop de Nest besluit in slaap te gaan maar dat dit de reden is lijkt me in mijn geval onmogelijk omdat de problemen er ook zijn indien ik thuis ben en de Nest regelmatig geactiveerd wordt door langslopende personen.

• Dinky01
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 29-08-2017
Had hier ook vanaf begin 2017 het probleem met het offline zijn van de NEST thermostaat (traag reageren op de app en offline meldingen).

Zaterdag toch maar eens met NEST support gebeld. Heb een internet aansluiting van ZIGGO (UBEE modem) met daarachter een eigen Linksys router (EA6900).

Een aantal instellingen doorlopen. Heb de WiFi beveiligingsmodus op aanraden van NEST support op WPA2 Personal ingesteld (stond op WPA2/WPA Mixed Personal). Dit loste het probleem niet op.

Zondag naar ZIGGO gebeld en mijn ZIGGO modem in bridge modus laten zetten. Resultaat:
Alles werkt weer naar behoren! De thermostaat reageert weer meteen op wijzigingen via de app.

Inmiddels meer dan 24 uur getest en ben geen problemen meer tegengekomen.

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Vandaag de connect box van Ziggo ontvangen, en het lijkt erop dat hier ook de problemen weg zijn. Waar ik voorheen vooral offline zag, of bij online stiekem bij technische gegevens/laatste contact ergens tussen de 1 en 30 minuten geleden, is ie nu nog niet offline geweest, en zie ik bij laatste contact meestal zojuist of 1 minuut geleden. Nog te kort voor definitieve uitspraken, maar het ziet er goed uit

/edit 10:41 nog steeds niet offline gezien.

Prulleman wijzigde deze reactie 07-02-2017 10:41 (5%)

• blaatschaapje
  • Laatst online: 07-06-2017
Na het doorlezen van dit topic contact gehad met Ziggo via chat. Er wordt een nieuwe modem opgestuurd, of het de connect box is konden ze niet zeggen. 50% kans anders weer een technicolor... Afwachten maar.

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

De conclusie die ik trek uit dit topic is dat er ergens rond een maand terug een aanpassing is gedaan aan de Nest servers, waardoor het het open houden van de verbinding met de Nest achter een oud type router niet goed lukt. Of je de schuld dan moet leggen bij Nest of bij de (verouderde) router.. weet ik niet

De nest kan prima de verbinding open gooien, maar doet dit alleen als ie ontwaakt, door bv een draai aan de ring, of periodiek (ten minste 1 keer per half uur, of wellicht bij een wijziging in omgevings temp).
Andersom, als je via de app of webinterface een opdracht aan de Nest probeert te geven, dan kan de server de Nest niet bereiken, soms laat ie nog wel zien dat ie online is, maar in de praktijk was dat een door de nest geïnitieerd contact een x aantal minuten geleden, en niet andersom. Op het moment dat je dan een wijziging probeert te pushen, dan krijgt de server geen contact, en dus geen positieve response en zal de app of website alsnog de Nest offline weergeven.

Nu met de connect box kan ik ten alle tijden de verbinding met de Nest van buitenaf initiëren. Als ik de app open, kan het nog voorkomen dat er laatst online 5 minuten geleden was, maar voer je dan een actie uit, verspringt deze gelijk naar zojuist, de Nest is dan dus gewoon van buitenaf te bereiken, in tegenstelling tot de oude router, waarbij de app pas nieuwe info geeft als de Nest zelf bedenkt dat het tijd is om in te checken bij de server.

Er zijn nu verschillende tweakers waarbij de connect box de problemen heeft opgelost, en 1 niet, wellicht is er daar meer aan de hand.
Andere melden een losse router en de modem in bridge de issues ook oplost. weer andere melden dat een losse router met aangepaste instellingen / firmware de problemen oplost.
Verschillende mensen melden dat andere access points geen verschil maken (heb ik zelf ook meerdere getest).

Het is ook geen ziggo specifiek issue, gezien ook mensen met andere providers en apparatuur vergelijkbare issues hebben. Het uit zich waarschijnlijk voornamelijk bij ziggo, omdat veel mensen ziggo hebben en veel ziggo klanten waarschijnlijk nog met oude routers zitten

Again kudo's voor ziggo voor het oplossen van een probleem wat waarschijnlijk door een change bij Nest komt

• Osiris
  • Niet online
Nu nóg mooier:

Stel via Nest Home de temperatuur wat hoger in, 0,5 °C. Laatste communicatie: 19 minuten geleden. Dus ik verwachtte er niet veel van.

Loop naar de thermostaat zélf. Kijk in de technische gegevens bij Netwerk: laatste gegevens-upload: 30 sec. geleden. Laatste cloud-communicatie: wordt elke 5 sec vernieuwd.
Ergo: ER IS CONTACT MET DE CLOUD JEEJ!

Wat denk je wat er niet gebeurde? Juist.. Mijn 0,5 °C-verhoging van een paar minuutjes daarvoor.

Kom ik terug bij m'n computer: "Offline"...

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, kom nou toch man stomme kut-thermostaat.. |:(

De "cloud" weet dat ik 'em wil verhogen.

De thermostaat heeft contact gehad, toen ik 'em wakker heb gemaakt (sowieso sneu dat dat nodig is).

En vervolgens gebeurt er niets.

Toch om moe van te worden?

• SpudNL
  • Laatst online: 11-12 11:09
Hallo allemaal!

Ik heb sinds kort ook een Nest thermostaat en ervaar vergelijkbare klachten. Ik ben een Ziggo klant (ex UPC) en heb als Router/modem de Cisco EPC 3925.

De verbinding naar de nest is gedurende de dag meer offline dan online, als ik een ping laat lopen dan krijg ik alleen reply als de nest "wakker" is, dus als ik er voor langs loop en als ik hem aanraak of verstel.

Op de acties afgaande die jullie al uitgevoerd hebben heb ik eerst Ziggo maar eens gebeld en het probleem voor gelegd. Zij zullen mij een nieuw modem (waarschijnlijk de connectbox) toesturen.

Zou mooi zijn als het probleem daarmee opgelost is echter heb ik er niet heel veel goede hoop op gezien ik 3 andere Access Points heb gebruikt en die leveren allemaal het zelfde resultaat. (tenzij het echt een router probleem is)

Ik zal jullie informeren over mijn bevindingen als ik het modem binnen heb en vervangen heb.

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

quote:
SpudNL schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:46:
Hallo allemaal!

Ik heb sinds kort ook een Nest thermostaat en ervaar vergelijkbare klachten. Ik ben een Ziggo klant (ex UPC) en heb als Router/modem de Cisco EPC 3925.

De verbinding naar de nest is gedurende de dag meer offline dan online, als ik een ping laat lopen dan krijg ik alleen reply als de nest "wakker" is, dus als ik er voor langs loop en als ik hem aanraak of verstel.

Op de acties afgaande die jullie al uitgevoerd hebben heb ik eerst Ziggo maar eens gebeld en het probleem voor gelegd. Zij zullen mij een nieuw modem (waarschijnlijk de connectbox) toesturen.

Zou mooi zijn als het probleem daarmee opgelost is echter heb ik er niet heel veel goede hoop op gezien ik 3 andere Access Points heb gebruikt en die leveren allemaal het zelfde resultaat. (tenzij het echt een router probleem is)

Ik zal jullie informeren over mijn bevindingen als ik het modem binnen heb en vervangen heb.
Ik kom van exact dezelfde cisco modem, en bij mij is ie sinds de connect box nog niet offline geweest.
Het lijkt wel degelijk een router issue, ik heb ook meerdere AP's getest, zie ook deze post Prulleman in "NEST Thermostaat verbindingsproblemen" voor wat meer theorieën van mijn kant

• SpudNL
  • Laatst online: 11-12 11:09
quote:
Prulleman schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:04:
[...]

Ik kom van exact dezelfde cisco modem, en bij mij is ie sinds de connect box nog niet offline geweest.
Het lijkt wel degelijk een router issue, ik heb ook meerdere AP's getest, zie ook deze post Prulleman in "NEST Thermostaat verbindingsproblemen" voor wat meer theorieën van mijn kant
Thanks! Dat was inderdaad ook de reden waarom ik nu toch eerst kies om het modem te vervangen en niet direct bij Nest support aan klop. Fingers crossed!

• Jan Dee
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15-12 17:39
Maandag heb ik de connectbox binnengekregen. Je kunt daarin de gateway niet veranderen op het laatste getal na. Dus een heel gedoe om alles weer aan de praat te krijgen. De Nest voorzien van de nieuwe netwerkinstelling (WPA password moest ook worden gewijzigd, mijn bestaande werden door de CB niet geaccepteerd). En inderdaad het werkte nog steeds niet.

Vervolgens enkele keren de Nest volledig gereset en opnieuw ingesteld. Nu lijkt het eindelijk dan toch te werken. gisteren en vandaag zo om de paar uur even geprobeerd en steeds werkt het zoals ik gewend was bij m'n oude Nest. Dus of de nieuwe Connect Box nu de oplossing was of net zo lang resetten tot het werkt, ik weet het niet. Feit is dat het nu naar behoren werkt.

• Peaky
Ik denk dat Nest, Ziggo op de knietjes mag danken dat ze dit(tot zo ver en op deze manier) hebben opgelost.
Ik denk namelijk nog steeds dat een wijziging bij Nest er toe heeft geleid dat bepaalde type modems problemen hebben gekregen, waar door het offline gebeuren is gekomen.
Ik heb tot opheden nog geen offline voorbij zien komen sinds het aansluiten van de connectbox. De Ping is nog wel steeds tussen de 800/1300 Ms.

• gemini85
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14-12 09:25
Tot een paar dagen terug had ik ook last van het offline probleem icm een Ziggo Ubee modem, maar het lijkt nu weer opgelost. Na wat speuren zag ik dat Nest een DHCP lease time van minimaal twee uren aanraadt, waar deze in het modem standaard op één uur staat. Deze heb ik aangepast naar drie uren (voor de zekerheid/test).Dit alleen hielp natuurlijk niet, maar na het openzetten van poort 9543 naar de Nest toe lijken nu alle offline problemen opgelost.

Ik weet niet of het de combinatie van deze twee acties is geweest, maar ik heb al een paar dagen geen offline meldingen meer gezien, dus ik laat het voor nu zo staan.

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Ik neem aan dat je dan ook vanuit je modem een IP hebt gereserveerd? Anders is forwarding een beetje tricky.
IP reserveren ( statisch ip maar dan vanuit de router ipv vanuit de cliënt) wordt op meerdere plekken ook aangeraden, ook door Ziggo) maar dat had bij mij niet geholpen.

Ben benieuwd of anderen met port forwarding ook geholpen zijn
Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True