Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Bilnaad
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 07-05 11:31
quote:
Furiousz schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:52:
@Bilnaad alle problemen die jij omschrijft heb ik helaas ook gehad met de Nest. Zelfs de installateur wist zich er geen raad meer mee (is 4x langs geweest n.a.v. mijn klachten). Ik heb nu sinds 3 dagen een Nefit Easy aan de muur hangen en dat is echt een wereld van verschil vergeleken met de Nest!! Nu in huis gewoon een fijne (constante) temperatuur, de CV stookt veel efficiënter, geen verbindingsproblemen, enz
Ik zat inderdaad al naar de thermostaten van nefit te kijken. Klinkt interessant :) werkt de app ook wat fatsoenlijk? of zijn er features die je mist?

• Bilnaad
quote:
hendrik99 schreef op maandag 4 december 2017 @ 06:18:
Hmm heel vreemd, heb al op verschillende routers / accesspoints geprobeerd, met verschillende frequenties (4.2 /5 ghz) en verschillende beveiliging wpa/wpa2, gedrag blijft gelijk......... idd wel heel vaag dit, lijkt wel een driver probleem............ al snap ik dan het wakker en herstellen niet
bij mij geeft de thermostaat vaak wel aan dat hij online is.. ik mis vooral de functie om het apparaat vanop afstand te herstarten.

• Furiousz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:51
quote:
Bilnaad schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:46:
[...]

Ik zat inderdaad al naar de thermostaten van nefit te kijken. Klinkt interessant :) werkt de app ook wat fatsoenlijk? of zijn er features die je mist?
Eigenlijk niet. Met de Nefit Easy app heb ik nu ook de mogelijkheid om het tapwater voorverwarmen te regelen, deze volgt nu gewoon het ingestelde schema op de thermostaat. Met de Nest lukte dit niet en werd het tapwater snachts constant voorverwarmd......onnodig verbruik dus. Ook integratie in Domoticz is vrij makkelijk.

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• Bilnaad
quote:
Furiousz schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:13:
[...]

Eigenlijk niet. Met de Nefit Easy app heb ik nu ook de mogelijkheid om het tapwater voorverwarmen te regelen, deze volgt nu gewoon het ingestelde schema op de thermostaat. Met de Nest lukte dit niet en werd het tapwater snachts constant voorverwarmd......onnodig verbruik dus. Ook integratie in Domoticz is vrij makkelijk.
klinkt goed. Zal mij vanavond eens verder verdiepen. Bedankt voor je reactie :)

• hendrik99
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 04-07 22:02
Hoe zit het bij anderen met de ping reply ? mijn Nest doet het prima, maar hij gedraagt zich vreemd qua ping reply op mijn intern netwerk. Zodra het scherm dooft is er geen ping reply meer. Komt direct terug als het scherm oplicht. Accesspoint ziet de verbinding maar geeft hem weer als in powersafe mode. Pas ik wat aan in de app op de telefoon of de website komt de reply ook terug, op zich lijkt dus alles prima, maar om de werking te monitoren heb ik toch et liefst continue reply....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rreijnen1966
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 07-04 23:02
Hoi, ook ik heb sinds vorige week problemen, de thermostaat geeft meldingen de verbinding kwijt te zijn met de heatlink, het was zelfs zo dat de temperatuur wel omhoog gestuurd werd, maar niet meer naar beneden, het was ineens 25 graden in de woonkamer! de ketel stond op warmte vraag woning, pas na indrukken grote knop op Heatlink( manueel ) stopte de ketel.
Gebeld met Nest, medewerker geholpen opnieuw te verbinden, dit lukte ,en alles weer normaal.
Het lag echt aan de Heatlink! dit is echt heel slecht dat bij verbindings problemen de ketel op hol gestuurd wordt!, en nu komt het! , Nest geloofd dit niet !,
Zijn er meer mensen met dit probleem? bij mij gaat ie eruit! , te onbetrouwbaar, je zal maar op vakantie zijn!
Heb het meerdere malen getest ,voordat ik Nest belde, ketel : thermostaat omhoog, ketel gaat branden, Thermostaat naar beneden, ,ketel blijft branden, pas na bedienen knop Heatlink stopte de ketel.

Gr Ronald

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

quote:
rreijnen1966 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 23:02:
Hoi, ook ik heb sinds vorige week problemen, de thermostaat geeft meldingen de verbinding kwijt te zijn met de heatlink, het was zelfs zo dat de temperatuur wel omhoog gestuurd werd, maar niet meer naar beneden, het was ineens 25 graden in de woonkamer! de ketel stond op warmte vraag woning, pas na indrukken grote knop op Heatlink( manueel ) stopte de ketel.
Gebeld met Nest, medewerker geholpen opnieuw te verbinden, dit lukte ,en alles weer normaal.
Het lag echt aan de Heatlink! dit is echt heel slecht dat bij verbindings problemen de ketel op hol gestuurd wordt!, en nu komt het! , Nest geloofd dit niet !,
Zijn er meer mensen met dit probleem? bij mij gaat ie eruit! , te onbetrouwbaar, je zal maar op vakantie zijn!
Heb het meerdere malen getest ,voordat ik Nest belde, ketel : thermostaat omhoog, ketel gaat branden, Thermostaat naar beneden, ,ketel blijft branden, pas na bedienen knop Heatlink stopte de ketel.

Gr Ronald
Helaas ook ervaring mee, hier mijn reactie: Fietsbel in "Het algemene Nest Topic"
Er zijn genoeg mensen waarbij de NEST verschrikkelijk slecht werkt, maar ook genoeg mensen waar het wel goed gaat. Ik heb geen vertrouwen meer in een Nest thermostaat/ander product of uberhaupt het bedrijf.

39

• Cah
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 10-07 17:23
Wij hebben nest thermostaat sinds sept 2017. Maar sinds januari 2018 is hij of-line. De instructies van nest geven geen oplossing. Wa doe jullie er aan?

• flexje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01:01

flexje

got-father

Het viel me wel op dat ik in Domoticz ook continue een timeout kreeg naar de Nest Protect's. Heb hem al een tijdje disabled.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Pagina: 1 2 3 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True