Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• gemini85
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15:40
quote:
Prulleman schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:59:
Ik neem aan dat je dan ook vanuit je modem een IP hebt gereserveerd? Anders is forwarding een beetje tricky.
Nog niet, maar dat moet wel even. Voor de test was ik te lui om een heel mac adres over te typen :z Voorlopig, met de langere lease time, blijft het IP hangen.

Semi offtopic:
Los van de oplossing wil ik eigenlijk wel mijn Ubee omruilen voor een nieuwe Connectbox, er zijn nog wat andere kleine issues die ik met mijn huidige modem heb. Het beestje wordt wat oud en dat komt met van die rare onverklaarbare problemen.
Ik heb nog meer devices die ik op een vast IP wil, maar dat doe ik liever n keer in het nieuwe modem.

• SpudNL
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17-08 16:24
quote:
gemini85 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 07:53:
Tot een paar dagen terug had ik ook last van het offline probleem icm een Ziggo Ubee modem, maar het lijkt nu weer opgelost. Na wat speuren zag ik dat Nest een DHCP lease time van minimaal twee uren aanraadt, waar deze in het modem standaard op n uur staat. Deze heb ik aangepast naar drie uren (voor de zekerheid/test).Dit alleen hielp natuurlijk niet, maar na het openzetten van poort 9543 naar de Nest toe lijken nu alle offline problemen opgelost.

Ik weet niet of het de combinatie van deze twee acties is geweest, maar ik heb al een paar dagen geen offline meldingen meer gezien, dus ik laat het voor nu zo staan.
Cool, ik ga het nu meteen testen met die port forwarding. Ik heb een paar dagen geleden de lease tijd al naar een week gezet en dat heeft geen effect gehad voor mijn Nest.

Edit: Port forwarding ingesteld, nest opnieuw gestart maar heeft geen enkel effect voor mij Nest.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Pinging 192.168.1.15 with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 192.168.1.15: bytes=32 time=123ms TTL=64
Reply from 192.168.1.15: bytes=32 time=42ms TTL=64
Reply from 192.168.1.15: bytes=32 time=64ms TTL=64
Reply from 192.168.1.15: bytes=32 time=87ms TTL=64
Reply from 192.168.1.15: bytes=32 time=109ms TTL=64
Reply from 192.168.1.15: bytes=32 time=29ms TTL=64
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

SpudNL wijzigde deze reactie 09-02-2017 15:05 (24%)

• kanhetwel
  • Laatst online: 17-08 20:50
Ik heb hier geen Ziggo maar glasvezel van KPN. Hier hetzelfde probleem. Het blijkt dat als ik een ping open zet naar de Nest Thermostaat, deze wegvalt als het display van de thermostaat uit gaat. Wanneer deze door beweging weer aangaat komt de ping netjes terug. Lijkt me een probleem van Nest te zijn die de wifi verbinding verbreekt als het display uit is.

• ed1703
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:57
Dat je de nest in slaapstand niet kunt pingen is normaal hoor.. Hoe dat technisch in elkaar steekt schiet mijn kennis voor tekort, maar sinds ik een connect box heb, zijn mijn problemen verleden tijd. Niet meer na verloop van tijd kunnen pingen heeft elke nest. Echter wordt de nest om zoveel tijd even wakker en kun je deze weer pingen. Ook als het scherm niet actief is.

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, Ubiquiti: 1x USG, 3x US8-150, 3x US8-60, 2x UAP-Light, 1x UAP-AC-M, 1x CK, RaspBerry Pi: 4x RPi 1B, 4x RPi 2B+, 1x UPS Pico HAT

• Skippy.75
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 16-08 02:57
Dinsdag om.15.30u een contactformulier bij Ziggo ingevuld om te vragen om een nieuw modem. Ik heb nog een Ubee. Ik heb ook het probleem dat ik geen verbinding krijg met de Nest wanneer ik de temperatuur aanpas via de app. Ik werd een dik uur later al gebeld door Ziggo. Ze sturen mij kosteloos een nieuw modem. Niet om de Nest problemen op te lossen, maar omdat de Ubee nog een single band modem is.
Nou maakt het mij niets uit wat Ziggo als reden opgeeft, maar ik ben zeer tevreden met de snelle service van Ziggo.

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19-08 23:08
Alleen jammer dat nest.nog steeds.niks van zich laat horen.

NEST AFTERSALES IS ROND UIT KUT!

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• Peaky
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19-08 14:10
quote:
mikerosauer schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:37:
Alleen jammer dat nest.nog steeds.niks van zich laat horen.

NEST AFTERSALES IS ROND UIT KUT!
Mocht je een beoordelings mailtje hebben gehad van nest, na contact met de klantenservice. Die naar eer en geweten invullen *mompelt iets over gal spuwen* ze namen bij mij na een dag gelijk contact op.

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Kan iemand hier het volgende gedrag van de Nest verklaren?

Als je dat zo ziet sta je toch op 't punt om 'em van de muur te rukken en uit het raam te smijten |:(

• Peaky
Dat had ik dus af en toe, toen ik nog de ziggo technicolor modem had. Dit had ik halverwege december al gemeld bij Nest.

• ed1703
Geen verklaring, maar het is precies het gedrag waar iedere gebruiker met verbindingsproblemen over klaagt.
Dit heb ik zelf op exact deze manier ervaren. En ook ik begin grotendeels het idee te krijgen dat deze problemen zijn gestart door een aanpassing van Nest en niet van Ziggo. Ook al hebben veel Ubee-gebruikers problemen met de Nest. Echter, de Ubee staat inmiddels al veel langer bekend als een brak modem. oa bekende DHCP-problemen met clients en het droppen van ARP-entry's.

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, Ubiquiti: 1x USG, 3x US8-150, 3x US8-60, 2x UAP-Light, 1x UAP-AC-M, 1x CK, RaspBerry Pi: 4x RPi 1B, 4x RPi 2B+, 1x UPS Pico HAT

• blaatschaapje
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07-06-2017
Gisteren nieuwe modem ontvangen van Ziggo het bleek een connect box :D. Direct mijn huidige modem (technicolor) vervangen voor de connect box, en jullie raden het al. Geen problemen meer, direct response vanaf Nest app naar thermostaat. Aantal uren bekeken en geen offline meldingen meer, vrouw is blij ik ben blij :)

• Peaky
quote:
ed1703 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 06:31:
Geen verklaring, maar het is precies het gedrag waar iedere gebruiker met verbindingsproblemen over klaagt.
Dit heb ik zelf op exact deze manier ervaren. En ook ik begin grotendeels het idee te krijgen dat deze problemen zijn gestart door een aanpassing van Nest en niet van Ziggo. Ook al hebben veel Ubee-gebruikers problemen met de Nest. Echter, de Ubee staat inmiddels al veel langer bekend als een brak modem. oa bekende DHCP-problemen met clients en het droppen van ARP-entry's.
Ik had het probleem met de technicolor 7210, ook niet echt een modem om over naar huis te schrijven.

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:58

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

quote:
Osiris schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 02:26:
Kan iemand hier het volgende gedrag van de Nest verklaren?

[video]

Als je dat zo ziet sta je toch op 't punt om 'em van de muur te rukken en uit het raam te smijten |:(
dit was bij mij ook het probleem. paar posts terug heel verhaal over getypt. samengevat. Door een wijziging bij de Nest servers kan de nest in combinatie met "oude routers" slecht inkomende verbindingen aan. Een uitgaande verbinding werkt wel.

• Skef
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 16-08 10:30

Skef

Ik scheer.me

Ik had ook diverse problemen met Ziggo en mijn Nest thermostaat, maar ook bijv. wegvallende SSH-verbindingen via mijn Ziggo-modem. Ik gebruikte het modem voor DHCP, wireless had ik via mijn Asus router lopen welke als AP ingesteld stond.

Uiteindelijk met de Ziggo-helpdesk-guy het Ziggo-modem om laten zetten naar bridge-mode, en mijn Asus router weer echt als router laten werken. Sindsdien geen problemen meer met zowel Nest als SSH-verbindingen. Ook haperende wireless op mobieltjes is nu verleden tijd, alles werkt weer als een zonnetje.

Conclusie: laat Ziggo lekker de lijn leveren en het modem in bridge-mode aanbieden, dan draait alles tenminste stabiel ;)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Osiris
  • Niet online
quote:
Prulleman schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:42:
[...]

dit was bij mij ook het probleem. paar posts terug heel verhaal over getypt. samengevat. Door een wijziging bij de Nest servers kan de nest in combinatie met "oude routers" slecht inkomende verbindingen aan. Een uitgaande verbinding werkt wel.
De Nest hoort helemaal niet te werken met "inkomende verbindingen". Net zoals die port-map-verhaal van hierboven: even het WiFi-verkeer dumpen laat zien dat de Nest inderdaad poort 9543 gebruikt, maar uitgaand richting de Nest servers. Die moet inderdaad voor uitgaand open staan, maar portmappen naar intern zou niet hoeven.
Als de Nest gebruik zou maken van "inkomende verbindingen", dan zou iedere gebruiker, k met de nieuwe Connectbox-routers van Ziggo, allemaal poorten naar de Nest moeten mappen op hun NAT routertje. En daar is helemaal geen sprake van? :?

Iig, ik leg de fout nog steeds bij Nest neer. Mijn Fritz!Box heeft DHCP-leases van 14 dagen (!) en heb nit klachten m.b.t. het WiFi gehad, k met de Nest niet. En nu opeens wel :/

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:58

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

quote:
Osiris schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:35:
[...]

De Nest hoort helemaal niet te werken met "inkomende verbindingen". Net zoals die port-map-verhaal van hierboven: even het WiFi-verkeer dumpen laat zien dat de Nest inderdaad poort 9543 gebruikt, maar uitgaand richting de Nest servers. Die moet inderdaad voor uitgaand open staan, maar portmappen naar intern zou niet hoeven.
Als de Nest gebruik zou maken van "inkomende verbindingen", dan zou iedere gebruiker, k met de nieuwe Connectbox-routers van Ziggo, allemaal poorten naar de Nest moeten mappen op hun NAT routertje. En daar is helemaal geen sprake van? :?

Iig, ik leg de fout nog steeds bij Nest neer. Mijn Fritz!Box heeft DHCP-leases van 14 dagen (!) en heb nit klachten m.b.t. het WiFi gehad, k met de Nest niet. En nu opeens wel :/
misschien omschrijf ik het niet correct, maar het komt er op neer dat als je aan de app draait, die opdracht via de nest server naar je nest gepushed moet worden. Hoe die verbinding tot stand komt, of hoe die open zou moeten blijven staan, geen idee. ik vermoed dat het een soort push service achtige verbinding is (je hoort ook vaak problemen met whatsappjes die niet direct binnen komen op sommige verbindingen, wellicht zijn dat vergelijkbare issues). Maar feit is dat de server geen opdracht kan geven aan je Nest als deze achter bepaalde routers hangt.

Misschien hebben ze een andere "keep alive" functie op de server geimplenteerd of iets in die trant

Prulleman wijzigde deze reactie 10-02-2017 11:46 (3%)

• tdeleest
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 27-02-2017
Ziggo Ubee modem op advies van dit forum een week geleden omgeruild met Ziggo Connect Box. Sindsdien minder problemen met de Nest-App, maar het probleem is niet opgelost.
Tot eind december nooit problemen gehad met mijn oude Ubee modem. Goede WiFi ontvangst overal in mijn huis tot bijna de maximale down- en upload snelheid van mijn abonnement en de Nest-App is nooit offline geweest!
Eind december ontstonden de verbindingsproblemen met de Nest-App. De installateur heeft het probleem niet kunnen vinden en daarom is de thermostaat in januari omgeruild voor een nieuwe.
Nu met een nieuw modem gaat het weliswaar beter, maar toch is de Nest-App afgelopen week weer verschillende keren offline geweest en reageerde de thermostaat niet.
Volgens mij ligt het probleem bij Nest en dat bedrijf moet het m.i. oplossen. Anders heeft deze thermostaat voor mij geen meerwaarde en sluit ik liever mijn ouder Honeywell thermostaat weer aan. Essent biedt deze thermostaat aan met flinke korting als klanten een contract afsluiten. Essent zou zich moeten bedenken een dergelijk bedenkelijk product aan zijn klanten aan te bieden.

• roderickvd
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13-08 19:36
Had er ook last van. Sinds deze week mijn Cisco EPC3925 van Ziggo naar bridge modus laten schakelen. Netwerk draait nu op een Asus RT-AC68U met de nieuwste Asuswrt-Merlin firmware. Probleem opgelost.

16x Solar Frontier SF-165S @ StecaGrid 3010 @ ZZO live: PVOutput

• Domotom
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 31-07 13:39
Inmiddels groeit het Nest ws boven het hoofd. Telefonisch zijn ze onbereikbaar, op terugbelverzoeken en mails wordt niet gereageerd.
Nest heeft het kastje naar de muur systeem optimaal ingericht.
Ik verbaas me werkelijk over de hoeveelheid moeite het kost om een thermostaat aan je netwerk te hangen, vervangen modem, alles in bridge mode. Alles in huis werkte en werkt perfect (live streamen, gamen etc.) alleen het kastje wat de temperatuur regelen moet niet.
Ik begrijp overigens ook niet waarom deze thermostaat zo'n hoge eisen stelt aan de internetverbinding.
Voor het uitgebreide maandrapport _/-\o_ , dat naast reclame en het aantal uren die de ketel heeft aan gestaan, helemaal niets van waarde bevat? Nogal interessant voor moderne modulerende ketels hoeveel uren deze aanstaat.

• Peaky
Ik heb dan de connectbox, maar vanmorgen toch een dipje, ik zag in de geschiedenis dat er gisteren 11uur achter een is lopen stoken om het 20 graden te krijgen. Normaal heeft de thermostaat een paar vaste momenten dat deze aanslaat, En ook wou Nest niet van eco naar verwarmen, pas naar herstarten ging alles weer top. Gelijk even een mailtje richting mijn contact persoon bij Nest(die ook niet reageert) gestuurd. Hopelijk is het een eenmalig iets, was blij dat alles weer eens goed ging.

• neographikal
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Moet zeggen dat ik nu al een week of 2 geen last meer heb, vreemde is dat ik 0,0 aan de setup van het netwerk heb veranderd....

Op zoek naar een fotograaf?

• mikerosauer
Nest is vooral heel goed met hun kop in het zand te stekken. Jaja het ligt aan je provider
Ik denk dat we nest moetem opgeven voor de koude douche van radar...

• peptalk
  • Laatst online: 16-08 18:07
Hebben jullie ook de nieuwste software al binnen(V3): 5.6.1-4?
Ik kreeg hem de 9e en kan er nog steeds niets over vinden op de Nest website

• Domotom
Hier versie 5.6-7 vanaf 1 jan 1970 01:00

• PaulH te O
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23-10-2017
Heb n.a.v. deze topic maar een nieuwe modem aangevraagd bij ziggo, ben benieuwd of het de problemen oplost.

Heb nog een ander probleem:
Soms krijg ik de melding: "Nest kan dit apparaat niet goed regelen", nu blijkt dat dan de verbinding tussen de heatlink en de nest zelf weg is (geweest) in mijn geval iedere keer even kort de verbinding weg denk ik want volgens de heatlink is er wel verbinding.
Ik hoef ook alleen maar 3x gereed te drukken dan is het weer oke.
(Hoef dus niet de verbinding te herstellen)
Maar waarom toch de melding als de verbinding zichzelf al heeft hersteld, dit is zwaar irritant!
Hebben meer mensen hier last van?

• Domotom
Hier hetzelfde probleem de heatlink raakt zeer regelmatig gestoord, soms helpt een reset soms moet de heatlink bij de ketel gereset worden.
Eigenlijk vind ik dit probleem veel storender dan het offline zijn.

• PaulH te O
quote:
Domotom schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:54:
Hier hetzelfde probleem de heatlink raakt zeer regelmatig gestoord, soms helpt een reset soms moet de heatlink bij de ketel gereset worden.
Eigenlijk vind ik dit probleem veel storender dan het offline zijn.
Het rare is dat ik nog geen enkele keer iets heb hoeven herstellen, alleen 3x gereed, de verbinding hersteld zichzelf blijkbaar alleen de melding blijft in beeld :(

• Peaky
Ik ben er klaar mee, na een weekje goed gaan met de connectbox, vandaag tot 3x toe half uur offline, zelfs na aanpassingen op de thermostaat zelf bleef hij offline.
Thermostaat was wel online.

• Domotom
quote:
Peaky schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:39:
Ik ben er klaar mee, na een weekje goed gaan met de connectbox, vandaag tot 3x toe half uur offline, zelfs na aanpassingen op de thermostaat zelf bleef hij offline.
Thermostaat was wel online.
Gisteren bij mij ook vreselijk veel problemen, gisteravond met een (UK) agent de boel overal gereset. Sindsdien gaat het redelijk, de heatlink verbreekt af en toe maar hersteld zelf de verbinding, app idd vaak offline.
Dit was ook al mijn ervaring de vorige keer, het lijkt wel of er een soort buffer volloopt waardoor de thermostaat zich na een tijdje ophangt.
Problemen worden IMHO veroorzaakt door Nest, begrijp alleen niet waarom dit zo gruwelijk lang duurt. Het moet voor hun toch een eenvoudig klusje zijn de problemen op te lossen. :F

• Osiris
  • Niet online
Gisteren zowel de Nest als m'n (niet-Ziggo :P) router eens een reset gegeven.. Keeping my fingers crossed, tot nog toe geen problemen meer ervaren..

• roderickvd
quote:
Domotom schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:54:
Nest heeft het kastje naar de muur systeem optimaal ingericht.
Kastje naar de muur :')

Sorry, kon het niet laten.

Overigens eens dat die maandrapportage zinloos is, stuk meer van verwacht.

• roderickvd
quote:
PaulH te O schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:40:
Heb nog een ander probleem:
Soms krijg ik de melding: "Nest kan dit apparaat niet goed regelen", nu blijkt dat dan de verbinding tussen de heatlink en de nest zelf weg is (geweest) in mijn geval iedere keer even kort de verbinding weg denk ik want volgens de heatlink is er wel verbinding.
Ik hoef ook alleen maar 3x gereed te drukken dan is het weer oke.
(Hoef dus niet de verbinding te herstellen)
Maar waarom toch de melding als de verbinding zichzelf al heeft hersteld, dit is zwaar irritant!
Hebben meer mensen hier last van?
Ja, had ik ook. Ronduit vervelend dat hij niet zelf opnieuw probeert te verbinden.

Bij mij opgelost door met een externe Wi-Fi router (in mijn geval een Asus RT-AC68U) de Wi-Fi ontvangst bij de Heat Link op zolder sterk te verbeteren. Die was daar echt heel matig.

Eerst dacht ik dat de thermostaat en Heat Link via Nest Weave / Thread communiceerden in plaats van Wi-Fi. Dus een Nest Protect genstalleerd op de tussenverdieping om die signalen te relayen. Geen verbetering. Navraag bij Nest leverde op dat de Heat Link dus ook Wi-Fi praat. Kan het nog niet helemaal rijmen, want zie hem nooit connecten op mijn router. Maar goed, nu wel verholpen.

• Skippy.75
quote:
Skippy.75 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:38:
Dinsdag om.15.30u een contactformulier bij Ziggo ingevuld om te vragen om een nieuw modem. Ik heb nog een Ubee. Ik heb ook het probleem dat ik geen verbinding krijg met de Nest wanneer ik de temperatuur aanpas via de app. Ik werd een dik uur later al gebeld door Ziggo. Ze sturen mij kosteloos een nieuw modem. Niet om de Nest problemen op te lossen, maar omdat de Ubee nog een single band modem is.
Nou maakt het mij niets uit wat Ziggo als reden opgeeft, maar ik ben zeer tevreden met de snelle service van Ziggo.
Bij mij lijkt de verbinding tussen de Nest en het Ubee modem ook het probleem geweest te zijn. Sinds ik de Connectbox geinstalleerd heb, is de Nest sinds zaterdagochtend nog maar n of twee keer offline geweest. De thermostaat reageert binnen een aantal seconden op de aanpassingen die ik doe in de app.

Ik ben dan ook erg blij met de Nest, maar vooral met Ziggo.

• PaulH te O
quote:
Skippy.75 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:09:
[...]

Bij mij lijkt de verbinding tussen de Nest en het Ubee modem ook het probleem geweest te zijn. Sinds ik de Connectbox geinstalleerd heb, is de Nest sinds zaterdagochtend nog maar n of twee keer offline geweest. De thermostaat reageert binnen een aantal seconden op de aanpassingen die ik doe in de app.

Ik ben dan ook erg blij met de Nest, maar vooral met Ziggo.
Gisteren nieuwe modem van Ziggo binnen gekregen (Connect box).
Alles leek nu goed te gaan, echter vanmorgen reageert de thermostaat wederom niet op de App.
Als ik de thermostaat aanpas gaat de App wel direct mee!

Rara
Blij met Ziggo maar NIET met de Nest.

• Steveedge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19-08 10:33
Ik heb precies het onderstaande. App staat online, thermostaat is online, maar als je via de app de temperatuur verandert knalt ie offline.
quote:
Domotom schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:09:
Hier een korte update, ik heb iig een kleine vooruitgang geboekt.
De NEST is nu regelmatig online en iig af te lezen middels de app, helaas gaat de app nog steeds vaak offline als je iets probeert te verstellen in de app.

- NEST heeft een vast IP adres (static lease DHCP op MAC)
- De NEST is de enige die draadloos verbind met het Ziggo modem (allow list op MAC)

Pingen is nog steeds slecht, vreemd genoeg slechter dan voor deze actie
Packets: Sent = 119, Received = 33, Lost = 86 (72% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 23ms, Maximum = 360ms, Average = 108ms

Ook heb ik de afgelopen 3 dagen 2 x meegemaakt dat de heatlink verbinding eruit lag.

Gezien de reacties lijkt het mij duidelijk dat het geen specifiek modem/provider/thuisnetwerk probleem is maar een NEST probleem.
Morgen ga ik weer een poging wagen NEST te bereiken, moet helaas telefonisch aangezien men niet reageert op vragen ingestuurd via het contact formulier.

• SpudNL
  • Laatst online: 17-08 16:24
Sinds 2 dagen heb ik de nieuwe connect box van Ziggo binnen. Mijn problemen met de nest zijn momenteel verleden tijd. De thermostaat is tot nu toe altijd online geweest als ik iets doe in de app.

Hulde aan de goede service van Ziggo! Zonder problemen hebben ze mij een nieuwe router gestuurd.

• Skippy.75
quote:
PaulH te O schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 07:16:
[...]

Gisteren nieuwe modem van Ziggo binnen gekregen (Connect box).
Alles leek nu goed te gaan, echter vanmorgen reageert de thermostaat wederom niet op de App.
Als ik de thermostaat aanpas gaat de App wel direct mee!

Rara
Blij met Ziggo maar NIET met de Nest.
Wat misschien wil helpen is de heatlink uitzetten en daarna de thermostaat opnieuw opstarten. Daarna de heatlink weer insteken.

• Osiris
  • Niet online
quote:
Osiris schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:27:
Gisteren zowel de Nest als m'n (niet-Ziggo :P) router eens een reset gegeven.. Keeping my fingers crossed, tot nog toe geen problemen meer ervaren..
Nou, misschien de volgende keer ook afkloppen, want 't heeft allemaal geen nut gehad.. Ja, wellicht de eerste 24 uur..

Tegenwoordig doet de App en Nest Home weer helemaal niets -O-

Heb er maar weer een mailtje inc. m'n video aan gewaagt.

• PaulH te O
quote:
Skippy.75 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 02:23:
[...]

Wat misschien wil helpen is de heatlink uitzetten en daarna de thermostaat opnieuw opstarten. Daarna de heatlink weer insteken.
Helaas, helpt (ook) niet, heb de poorten geforward (9543, 11095, 80, 1935 en 443) vast ip gegeven maar nog steeds met regelmaat Offline melding.

Om gek van te worden.

• PaulH te O
Vraagje, bij netwerk info staat er bij IPv6 router "GEEN" is dat normaal?

• Osiris
  • Niet online
quote:
PaulH te O schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:09:
Vraagje, bij netwerk info staat er bij IPv6 router "GEEN" is dat normaal?
Als je geen IPv6 hebt, dan lijkt me dat wel aardig normaal ja.

• PaulH te O
quote:
Osiris schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:11:
[...]

Maar er staat wel een IPv6 adres!

• Osiris
  • Niet online
quote:
PaulH te O schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:13:
[...]

Maar er staat wel een IPv6 adres!
Maar wt voor eentje? :) Beginnend met "fe80:"?

• PaulH te O
quote:
Osiris schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:36:
[...]

Maar wt voor eentje? :) Beginnend met "fe80:"?
Nee met "fd18:", ik heb nu de firewall en IP-flood detectie uitgezet en nu "lijkt" het goed te gaan.

• Osiris
  • Niet online
"Nice"..

Gisteravond het schema aangepast via home.nest.com, wilde het nu eigenlijk warm hebben namelijk.

18 C toegevoegd voor zaterdag 7:30.

Uiterrd daarna de "Offline"-melding. Da's ondertussen helaas niets nieuws meer. Maar ik dacht, dan pakt 'ie 'em wel zodra hij weer een keertje verbinding maakt vannacht!

Jammer de pammer -O-

Thermostaat gewoon 15 C vanochtend en mijn toevoeging van 18 C is doodleuk verdwenen van ook home.nest.com?

|:(

WTF?

• Peaky
Nieuw modem van Ziggo, nu wil ook een nieuwe thermostaat van Nest..misschien heb ik wel een maandag ochtend of vrijdag middag productie. Het erge is dat ik al aan het kijken ben naar een andere thermos😐

• roderickvd
quote:
Osiris schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:11:
[...]
Waarschijnlijk heb je dan geen IPv6 verbinding met het Internet (m.a.w. je provider ondersteunt het niet) maar wel op je lokale netwerk. Prima dus.

• Osiris
  • Niet online
quote:
roderickvd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 09:31:
[...]

Waarschijnlijk heb je dan geen IPv6 verbinding met het Internet (m.a.w. je provider ondersteunt het niet) maar wel op je lokale netwerk. Prima dus.
Klopt, `fd18::` valt binnen `fc00::/7`, de IPv6 unique local addresses range.

Overigens verbindt de Nest heulemaal niet via IPv6 de laatste keer dat ik het WiFi netwerkverkeer van m'n router logde (in de hoop iets te kunnen analyseren m.b.t. de verbindingsproblematiek)..

• roderickvd
quote:
Osiris schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:35:
[...]
Overigens verbindt de Nest heulemaal niet via IPv6 de laatste keer dat ik het WiFi netwerkverkeer van m'n router logde (in de hoop iets te kunnen analyseren m.b.t. de verbindingsproblematiek)..
Ik vind het ook raadselachtig. Enerzijds zegt Nest dat je lokaal in elk geval IPv6 moet ondersteunen, wil je dat de Protects werken met de app. Anderzijds connecten ze bij mij ook alleen via IPv4.

Volgens mij komt de IPv6 requirement vanuit Nest Weave, of beter gezegd: Thread. Maar dat gaat over het "eigen" draadloze netwerk van Nest over 802.15.4, niet over Wi-Fi.

Hoe dan ook, het werkt, maar net als de draadloze verbinding van de Heat Link heb ik het nog niet helemaal doorgrond.

• roderickvd
Ennn... vanochtend toch weer een N80 storing op de thermostaat. :( Vanmiddag toch maar eens proberen om de Heat Link aan de andere kant van de ketel te hangen, beter dan dat gaat niet lukken...

• Domotom
Vanmiddag een afspraak gemaakt om de thermostaat om te ruilen, inmiddels reageerde de thermostaat ook niet meer op het schema. Hij lijkt af en toe op tijden dat ik de thermostaat heb ingesteld om naar 19,5C te gaan toch de kamer naar 21C op te stoken en op momenten dat hij naar 21C moet gaan op 19,5C te blijven.
Het schema zit wel in de Nest, maar als alles via internet wordt gestuurd komt dit mogelijk niet door.
Nog steeds vaak offline of online maar dan reageert de thermostaat niet op wijzigingen in de app (ook nieuwe versie overigens), wel minder heatlink problemen.
Zag overigens dat ik op 16/2 nieuwe software heb gehad versie 5.6.1-4. Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad met de heatlink de 17e is overigens alles wel opnieuw opgestart door een stroomstoring in de wijk.

• Ruud H.
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 19-02-2017
Met belangstelling het voorgaande gelezen, had ik het eerder geweten dan geen Nest thermostaat voor mij, maar helaas van de week geinstalleerd en meteen dezelfde verbindingsproblemen zoals door anderen is omschreven.
Nest bellen lijkt de oplossing, maar de eerste poging heb ik na 35 minuten opgegeven, de wachttijd was 10 min werd aan het begin verteld.
De leverancier van de Nest, Coolblue, gebeld en gelukkig waren die direct te bereiken en behulpzaam met het geven van een aantal artikelen met oplossingen, echter het probleem, het OFFLINE gaan van app en thermostaat is nog niet opgelost. Nogmaals met Nest gebelt, vele keren in gesprek en toen toch weer verbinding en wachttijd nu minder dan 10 minuten, na een kwartier maar weer opgehangen, gek wordt je daarvan.
Vandaag, zondag, nogmaals kontakt gezocht met Nest, eerst tips gekregen via een chat in de VS, maar die adviseerde me toch maar om de NL helpdesk te bellen, ik schrok er bijna van toen ik na nog geen 5 minuten een medewerker aan de lijn had, ja ze hadden het heel heel erg druk de afgelopen weken en dat komt door Ziggo, die hebben een extra beveiliging ergens ingebouwd waardoor de Nest niet meer goed werkt, Nest is er mee bezig maar een oplossing is er nog niet, die moet van Ziggo komen.
Ook maar eens naar Ziggo gebeld, die stellen dat het verhaal van Nest onzin is en adviseren de Hotspot uit te zetten en de Bridge modus aan te zetten. Ziggo kon ook zien dat ik 2 Lan poorten in gebruik heb en dat zou met de Bridge modus niet meer kunnen. Er gaat van het Ziggo modem Technicolor TC7210 1 kabel naar de router waarmee de Nest communiceert en een andere kabel naar een switch verderop in het huis waar nog 3 routers aan verbonden zitten.
Jullie verhalen en conclusies lezende denk ik ook dat het probleem in de Nest thermostaat zit en door Nest moet worden opgelost of heb ik het mis?

• Osiris
  • Niet online
Gezien het feit dat ik XS4ALL heb en gn Ziggo kan Nest sowieso niet alle schuld m.b.t. verbindingsproblemen bij Ziggo leggen.

• Domotom
quote:
ja ze hadden het heel heel erg druk de afgelopen weken en dat komt door Ziggo, die hebben een extra beveiliging ergens ingebouwd waardoor de Nest niet meer goed werkt, Nest is er mee bezig maar een oplossing is er nog niet, die moet van Ziggo komen.
Ook maar eens naar Ziggo gebeld, die stellen dat het verhaal van Nest onzin is en adviseren de Hotspot uit te zetten en de Bridge modus aan te zetten.
Het verhaal klopt niet, zoals je kunt lezen zijn het niet alleen Ziggo klanten. Uiteraard zullen er veel Ziggo klanten een probleem hebben omdat er hier veel van zijn.
Heb inmiddels een nieuw modem maar dit is niet de oplossing, het werkt soms wel en soms niet. Kan me niet voorstellen dat Ziggo af en toe iets aan en uit zet.
Ik heb ook aan Nest gevraagd waarom een thermostaat kennelijk zulke enorme eisen aan de internet verbinding stelt, omdat ook de heatlink regelmatig gestoord raakt heb ik het idee dat de thermostaat (of mss een serie daarvan) een issue hebben met het draadloze deel in het apparaat.
Sterkte met je probleem.

• Peaky
quote:
Ruud H. schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:54:
Met belangstelling het voorgaande gelezen, had ik het eerder geweten dan geen Nest thermostaat voor mij, maar helaas van de week geinstalleerd en meteen dezelfde verbindingsproblemen zoals door anderen is omschreven.
Nest bellen lijkt de oplossing, maar de eerste poging heb ik na 35 minuten opgegeven, de wachttijd was 10 min werd aan het begin verteld.
De leverancier van de Nest, Coolblue, gebeld en gelukkig waren die direct te bereiken en behulpzaam met het geven van een aantal artikelen met oplossingen, echter het probleem, het OFFLINE gaan van app en thermostaat is nog niet opgelost. Nogmaals met Nest gebelt, vele keren in gesprek en toen toch weer verbinding en wachttijd nu minder dan 10 minuten, na een kwartier maar weer opgehangen, gek wordt je daarvan.
Vandaag, zondag, nogmaals kontakt gezocht met Nest, eerst tips gekregen via een chat in de VS, maar die adviseerde me toch maar om de NL helpdesk te bellen, ik schrok er bijna van toen ik na nog geen 5 minuten een medewerker aan de lijn had, ja ze hadden het heel heel erg druk de afgelopen weken en dat komt door Ziggo, die hebben een extra beveiliging ergens ingebouwd waardoor de Nest niet meer goed werkt, Nest is er mee bezig maar een oplossing is er nog niet, die moet van Ziggo komen.
Ook maar eens naar Ziggo gebeld, die stellen dat het verhaal van Nest onzin is en adviseren de Hotspot uit te zetten en de Bridge modus aan te zetten. Ziggo kon ook zien dat ik 2 Lan poorten in gebruik heb en dat zou met de Bridge modus niet meer kunnen. Er gaat van het Ziggo modem Technicolor TC7210 1 kabel naar de router waarmee de Nest communiceert en een andere kabel naar een switch verderop in het huis waar nog 3 routers aan verbonden zitten.
Jullie verhalen en conclusies lezende denk ik ook dat het probleem in de Nest thermostaat zit en door Nest moet worden opgelost of heb ik het mis?
Bij mij hebben ze al toegegeven dat het juist niet aan Ziggo lag, kerel van Helpdesk durfde geen aanname's te doen voor wat betreft veranderingen in hun server's, De Nederlandse Helpdesk is een doorgeef luikje naar de VS. ze hebben wel wat kennis, maar dat is slechts een lijstje afgaan, en daarna word je door verbonden met een senior agent, etc etc.
collega's van mij met KPN hebben er ook al last van.
Voor wat betreft die 10min wachttijd, dat is geloof ik een standaard bandje die hoorde ik bij elke keer bellen, zelfs als je ze strak om 10.00 uur belt. ik heb wel eens eens 45min in de wacht gestaan.

• mikerosauer
Het is natuurlijk makkelijk om de schuld van je problemen bij de ander te leggen Nest.

Zorg gewoon dat je het oplost...

Hier was/is de conbetbox wel de oplossing

• mikkie1
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13:32
Zie zojuist dat bij mij ook de nest offline is gegaan....ging juist 2 weken goed. Zag ook dat de nieuwe firmware er of staat sinds de 16e, de 5.6.1-4. Nergens te vinden wat er is aangepast. Hier ook Ziggo en Ubee-modem. Geen hotspot en in bridgemode, daar ubee geen wifi heeft (oud modem).
Waar ik af en toe ook last van heb, dat ik de gegevens om in te loggen in de app opnieuw moet invoeren...erg irritant. Terwijl bij een ander appje, ThermoStats, die nooit hoeft.
Heatlink is in den beginne een paar keer offline geweest, althans, het draadloze gedeelte. Was geen verbinding. Truc is om de nest weer opnieuw naar fabrieksinstellingen te zetten en opnieuw aan te melden bij de heatlink.
Alle verhalen lezend, is er geen eenduidig verhaal bij waarom de Nest offline gaat...

UPDATE 17:57: Bleek een stroomstoring te zijn geweest. Op zich niet verwonderlijk in ons gebied. Stroom was wel terug, maar router kwam niet online. Even handmatig modem en vervolgens router weer aangezet en de Nest pakte het zelfstandig alles weer op!

mikkie1 wijzigde deze reactie 20-02-2017 17:59 (14%)

• PaulH te O
De vlag mag uit, voor het eerste 25 uur zonder offline melding!!!

Update: Na 26 uur toch weer Offline en nu weer frequent Offline :(

PaulH te O wijzigde deze reactie 23-02-2017 12:09 (35%)

• nickven
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 11:16
Ondertussen heb ik ook een Compal modem hangen, hiervoor een Technicolor. Het gaat beter met de Compal maar ook nu heb ik nog steeds dat de Nest na verloop van tijd niet meer reageert van app naar thermostaat. Andersom pusht ie de temperatuur wijziging altijd netjes door naar de app.

Ook al contact gehad met de Nest klantenservice. Krijg ook een redelijk ongeloofwaardig verhaal over dat het probleem bij Ziggo moet liggen. Ik lees dat het probleem ook bij andere gebruikers speelt welke niet bij Ziggo zitten. Lijkt me toch echt een probleem aan de zijde van Nest. Ga deze week maar weer eens bellen als het niet snel opgelost wordt, anders ga ik de leverancier of Nest aansprakelijk stellen voor een ondeugdelijk product. Het bedienen van de Thermostaat met een app is zo'n beetje de hoofdreden waarom je een slimme thermostaat aanschaft.

Dus ik hoop dat Nest meeleest en ons een update kan geven over de status van het probleem en wanneer dit opgelost gaat worden...

nickven wijzigde deze reactie 26-02-2017 20:37 (58%)

• Domotom
Korte update inmiddels heb ik de nieuwe thermostaat hangen en iig de heatlink verbinding blijft in stand.
Verwacht niet dat Nest hier mee leest, de mail wordt per definitie niet gelezen/beantwoord.
Enige contact via de mail bestaat uit standaard antwoord mail van Nest.

Offline probleem bestaat bij nog steeds, wel minder vaak en zeker minder lang, overigens niet het grootste probleem wat mij betreft. De "slimmigheid" van de thermostaat valt me sowieso niet mee, onbegrijpelijke voorwarmtijden, behoorlijk doorschieten van de temperatuur (~1C) en de thuis/afwezig functie die af en toe thuis aangeeft als ik >100km van mijn huis ben en soms afwezig als ik een rondje met de hond ben wandelen.

• Nikelsen
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 24-03-2017
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op het forum, maar herken het probleem met de Nest Thermostaat. Het is 1 richtingsverkeer. Mijn thermostaat reageert niet op verandering van instelling door de app. Omgekeerd wel. Dit probleem is bij mij ontstaan eind december 2016. Vanaf half januari ben ik al met Nest bezig om het probleem boven water te krijgen. Ik heb in totaal al 5 keer telefonisch contact gehad. Men geeft steeds aan dat er aan gewerkt wordt. Eerst kreeg inderdaad Ziggo de schuld en nu ligt het probleem klaarblijkelijk toch bij Nest zelf. In de voorjaarsvakantie was ik 1 week weg en stond de thermostaat op 15 graden. Toch is in deze week volgens de geraadpleegde geschiedenis de cv ketel meerdere malen aangeweest en zelf meerdere uren achter elkaar. Dus van enige energie bezuining is al geen sprake meer. Ik heb inmiddels ook een klacht bij Essent neergelegd omdat zij de thermostaat geleverd hebben. Wel met de uitleg dat het een Nest probleem is. Zij zullen nu ook vanaf hun kant bij Nest gaan klagen over dit verschijnsel. Nest zelf is kennelijk niet meer bereikbaar want ik krijg ze telefonisch niet meer te pakken.
Ik begin er behoorlijk flauw van te worden en overweeg zelfs om het bij een programma als kassa of iets dergelijks onder de aandacht te brengen.

• Jan Dee
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-08 14:29
quote:
Nikelsen schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:56:
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op het forum, maar herken het probleem met de Nest Thermostaat. Het is 1 richtingsverkeer. Mijn thermostaat reageert niet op verandering van instelling door de app. Omgekeerd wel. Dit probleem is bij mij ontstaan eind december 2016. Vanaf half januari ben ik al met Nest bezig om het probleem boven water te krijgen. Ik heb in totaal al 5 keer telefonisch contact gehad. Men geeft steeds aan dat er aan gewerkt wordt. Eerst kreeg inderdaad Ziggo de schuld en nu ligt het probleem klaarblijkelijk toch bij Nest zelf. In de voorjaarsvakantie was ik 1 week weg en stond de thermostaat op 15 graden. Toch is in deze week volgens de geraadpleegde geschiedenis de cv ketel meerdere malen aangeweest en zelf meerdere uren achter elkaar. Dus van enige energie bezuining is al geen sprake meer. Ik heb inmiddels ook een klacht bij Essent neergelegd omdat zij de thermostaat geleverd hebben. Wel met de uitleg dat het een Nest probleem is. Zij zullen nu ook vanaf hun kant bij Nest gaan klagen over dit verschijnsel. Nest zelf is kennelijk niet meer bereikbaar want ik krijg ze telefonisch niet meer te pakken.
Ik begin er behoorlijk flauw van te worden en overweeg zelfs om het bij een programma als kassa of iets dergelijks onder de aandacht te brengen.
Vervelend om te vernemen dat het probleem nog steeds bestaat bij verschillende mensen. Hier is het opgelost na vervanging van de Ziggo Modem/Router door de Connect Box. Het gekke is dus dat het geen algemeen probleem is wat bij iedere Nest gebruiker voorkomt. Ik heb een Nest 2.0 in ons zomerhuis en een Nest 3.0 in ons woonhuis. De versie 2 heeft nog nooit een probleem gegeven en werkt nog steeds naar volle tevredenheid. De versie 3 gaf ook bij ons de bekende problemen. Na vervangen van de router eigenlijk nog steeds. Pas na een aantal keren resetten en opnieuw instellen ging het goed en ik moet zeggen dat het nu al een week of vier, vijf goed loopt, zonder enig probleem dus. Ik vind het een hele fijne thermostaat, ook de huurders van het zomerhuisje zien direct hoe het werkt. Je kunt de verwarming voor aankomst hoger zetten en komt dus in een warm huis en als je vergeten bent de verwarming laag te zetten kun je dat altijd vanuit het andere huis nog even doen.

• Peaky
Ik had de problemen ook, nest support reageerd ook nergens meer op, thermostaat inmiddels vervangen voor een Honeywell Lyric.

• Dinky01
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 29-08-2017
5 februari is mijn Ziggo (Ubee) modem in bridge gezet en heb ik de WiFi beveiligingsmodus, op aanraden van NEST support, op WPA2 Personal ingesteld (stond op WPA2/WPA Mixed Personal).

Vanaf dat moment geen enkel probleem meer gehad!

• Peaky
quote:
Dinky01 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:51:
5 februari is mijn Ziggo (Ubee) modem in bridge gezet en heb ik de WiFi beveiligingsmodus, op aanraden van NEST support, op WPA2 Personal ingesteld (stond op WPA2/WPA Mixed Personal).

Ik had dus geen zin om een nieuwe router te kopen, ziggo heeft mij er een geleverd, dit ging een maandje "goed" toen was het weer huilen. Alles wat op afstand te bedienen is hier in huis werkt perfect, alleen de nest had er moeite mee.
Ik ben toen tot de keuze gekomen om design en ergenis opzij te zetten en voor de Lyric T6 te kiezen.

• trobbelsjoeter
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 07-08 20:41
Ook ik heb problemen met mijn Nest thermostaat v3.
Provider: ziggo
Modem: Cisco EPC3925
Vanaf: rond de jaarwisseling

Thermostaat is offline of reageert gewoon niet op de app.
Herstarten werkt tijdelijk, fabrieksinstellingen herstellen was ook niet de oplossing. Helpdesk stuurt een standaardmail zonder oplossing terug.

• ed1703
Zoals gezegd is de oplossingsgerichtheid van nestsupport vrijwel 0, je bent beter af door ziggo te bellen en om een modemswap te vragen.

• PaulH te O
quote:
Dinky01 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:51:

Vorige week donderdag heb ik mijn "Nieuwe" Ziggo modem (wat niet hielp helaas) ook en gesteld op WPA2 Personal ingesteld (stond ook op WPA2/WPA Mixed Personal), en sinds dien nog maar 1 x offline gehad :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Niks veranderd hier en heb het al in geen weken meer gezien, nergens last meer van vreemd genoeg..

Op zoek naar een fotograaf?

• clonedonkey
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 22:15
Ik heb helaas het zelfde probleem met de V3 nest en Ziggo. Hoe vragen jullie een nieuwe modem aan bij ziggo? Zover ik lees vervangen ze deze alleen als hij kapot is?

• trobbelsjoeter
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 07-08 20:41
quote:
clonedonkey schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:59:
Ik heb helaas het zelfde probleem met de V3 nest en Ziggo. Hoe vragen jullie een nieuwe modem aan bij ziggo? Zover ik lees vervangen ze deze alleen als hij kapot is?
Ik denk niet dat ziggo een modem wisselt voor ons nest probleem. *Toevallig* had ik nog wat andere problemen met mijn modem, het modem reset zichzelf dagelijks ofzoiets ;-) beetje aandikken en modem nog snel even handmatig resetten voordat je ziggo belt. Dan zien ze dat het modem inderdaad nog niet lang geleden gereset is.

• Osiris
  • Niet online
Als ik het zo hoor doet Ziggo helemaal niet lastig om verouderde modems te vervangen.. Lijkt me niet echt juist om via dit forum aan te sporen tot fraude.

• ed1703
Het probleem met de nest uitleggen was in mijn geval al voldoende om een nieuwer type te krijgen. Daar doen ze totaal niet moeilijk over. Gewoon de telefoon pakken of vul het contactformulier in en dan bellen ze vaak binnen een half uur terug.

• mikerosauer
quote:
neographikal schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:35:
Niks veranderd hier en heb het al in geen weken meer gezien, nergens last meer van vreemd genoeg..
Hier ook sinds de dat modum vervangen is geen issus meer 🖒

• Jan Dee
Ook hier. Ik heb gewoon bij Ziggo aangegeven dat er problemen met de Nest zijn. Vervolgens kreeg ik een Connect Box en sindsdien geen problemen meer gehad. De Nest v3 werkt perfect. Wat dat betreft is Ziggo een top provider. Ze regelen het gewoon.

• clonedonkey
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 22:15
Donderdag contact gehad met Ziggo en vandaag al een nieuwe connect box modem ontvangen! Super service. Zijn er nog standaard instellingen die ik moet checken/aanpassen om hem goed met de Nest te laten werken?

• Osiris
  • Niet online
quote:
Osiris schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:04:
't Wisselt hier een beetje. Zelf al een tijdje geen last meer gehad, maar mijn huisgenote had laatst wel weer een Offline thermostaat via de App.
Moet ik helaas toch weer op een oudere post van mezelf terugkomen.

Zojuist via de Nest site de temperatuur lager gezet naar 15 C, want :z enzo. Pagina afgesloten.. Merk ik kort daarna op dat de radiator een beetje lauw is. Dacht initieel: zal nog wel wat restwarmte zijn. Maar tch nog maar even checken op de Nest site. En jaaaaaaaaaaaa hoor :') Stond 'ie doodleuk te verwarmen op 19 C hoor.. |:( Kansloos kreng.

• Jan Dee
quote:
Osiris schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 02:12:
[...]

Moet ik helaas toch weer op een oudere post van mezelf terugkomen.

Zojuist via de Nest site de temperatuur lager gezet naar 15 C, want :z enzo. Pagina afgesloten.. Merk ik kort daarna op dat de radiator een beetje lauw is. Dacht initieel: zal nog wel wat restwarmte zijn. Maar tch nog maar even checken op de Nest site. En jaaaaaaaaaaaa hoor :') Stond 'ie doodleuk te verwarmen op 19 C hoor.. |:( Kansloos kreng.
Gewoon in de app een handmatig schema instellen en automatisch aanpassen uitzetten. Dan doet ie pecies wat je wilt.

• Osiris
  • Niet online
quote:
Jan Dee schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:20:
[...]

Gewoon in de app een handmatig schema instellen en automatisch aanpassen uitzetten. Dan doet ie pecies wat je wilt.
Hij was juist eerder automatisch (handmatige setting) naar 15 C gegaan ("bedtijd"), maar die wilde ik tijdelijk overrulen door hem handmatig op 19 C te zetten (want nog niet :z). Dat werkte ook wel.

Maar buiten het handmatige schema om pakte hij dus net de handmatige terug-naar-15 C. Waardoor de Nest, als ik het niet gemerkt had, dus de hele nacht lekker aan het stoken was geweest :9

Het zou wel rg belachelijk zijn als ik de hele nacht zou moeten vullen met handmatige 15 C-settings, puur en alleen omdat de Nest om de haverklap "Offline"-problemen geeft als ik hem tijdelijk even weer wat hoger wil hebben, nietwaar?

• Jan Dee
Zo ken ik het eigenlijk niet. Wel dat het soms allemaal erg geleidelijk gaat (Opentherm, modulerend). Als je een slechte controle hebt met de app kan het zijn dat je de Nest zelf naar 15 draait en dat ie een verlaatte opdracht naar 19 krijgt via de app, waardoor hij weer op 19 komt te staan. Ik heb dat ook wel eens gemerkt, maar dan binnen seconden als ik per ongeluk twee opdrachten gaf. Naar 19, naar 15. Dat de thermostaat dan 19 pakt en 15 laat zitten, een soort vertraagde reactie. Volgens mij moet je er ook niet teveel mee pielen en het ding gewoon een tijdje z'n gang laten gaan.
In het algemeen ben ik zelf erg tevreden met mijn Nest thermostaten.

• Osiris
  • Niet online
@Jan Dee Je weet dat je in het "Nest Thermostaat verbindingsproblemen"-topic zit h? :D Het is een algemeen bekend probleem, dat Nest -> Cloud wel goed gaat, maar Cloud -> Nest in sommige situaties maar bij vlagen/amper werkt..

• Nikelsen
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 24-03-2017
Inmiddels is bij mij het probleem opgelost. Ik heb de geschiedenis verwijderd en de thuis/afwezigheid functie uitgeschakeld op advies van Nest. Diezelfde dag werd ik terug gebeld door Nest met de mededeling dat er een fix was en dat de thermostaat nu weer zou moeten werken als voorheen. Dit was 15 maart. Tot nu toe werkt hij inderdaad weer zoals voorheen. Het heeft wel drie maanden geduurd. Vraag me niet wat die fix inhoudt, maar hij werkt weer goed.

• Domotom
Tijdje gewacht met reageren maar het lijkt dat de problemen hier ook opgelost zijn de thermostaat is omgeruild. Sinds de ruil geen problemen meer gehad met de heatlink verbinding. De thermostaat reageert nu ook op wijzigingen via de site en via de app.
@Nikelsen Was de fix een fix aan de server zijde of heb je nieuwe software op de Nest? Mijn versie is van 24/02/2017 5.6.1-4

• Domotom
Vandaag een reactie van NEST, zoals al verwacht was er idd iets verandert aan hun zijde.

Uit de mail van NEST
"Onze ingenieurs hebben sinds kort een aantal verbeteringen aangebracht op het gebied van connectiviteit. Op dit moment zou u de Nest Thermostat weer moeten kunnen bedienen via de Nest app en Web app."

Nu heb ik uiteindelijk ook mijn eigen configuratie in de tussentijd gewijzigd (nieuw modem en nieuwe router), maar gezien het lage peil van reacties hier zullen er niet veel problemen meer zijn mbt de connectie.

• Osiris
  • Niet online
Ik ben heel erg benieuwd!

• Jan Dee
quote:
Osiris schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:04:
@Jan Dee Je weet dat je in het "Nest Thermostaat verbindingsproblemen"-topic zit h? :D Het is een algemeen bekend probleem, dat Nest -> Cloud wel goed gaat, maar Cloud -> Nest in sommige situaties maar bij vlagen/amper werkt..
Zeker! En mijn reactie is ook dienovereenkomstig. Niet te veel er achterelkaar aan pielen en gewoon eens even rustig afwachten. Dan kunnen we zien of er sprake is van serieuze verbindingsproblemen of enig ongeduld bij de gebruiker. :)

• Skippy.75
Sinds vandaag krijgt de thermostaat geen verbinding meer met de heatlink. Ik heb de thermostaat al een aantal keer opnieuw opgestart, maar dat helpt niet. Iemand suggesties?

Skippy.75 wijzigde deze reactie 11-04-2017 22:54 (6%)

• Skippy.75
quote:
Skippy.75 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:11:
Sinds vandaag krijgt de thermostaat geen verbinding meer met de heatlink. Ik heb de thermostaat al een aantal keer opnieuw opgestart, maar dat helpt niet. Iemand suggesties?
Na, volgens mij wel 10 keer de thermostaat opnieuw opgestart te hebben, heb ik weer draadloze verbinding met de heatlink.
Rara hoe kan dit?

• Osiris
  • Niet online
Probeer 't eens aan Nest te vragen? :+ _O-

Overigens hier geen App/Nest Home -> Nest Thermostaat-verbindingsproblemen meer sinds, in denk, die aanpassing aan Nest z'n servers. \o/ Gelukkig maar :)

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:42

spaceboy

emoties zijn voor mietjes

Ik heb een Nest V3 en sinds een paar weken heb ik heel regelmatig (paar keer per week) dat er zo'n "toolbox" icoon op mijn Nest staat en dan kan hij geen verbinding maken met mijn Heatlink. Elke keer helpt het om gewoon te zeggen "probeer opnieuw".

Mijn wifi (Ziggo connect box) lijkt probleemloos en heeft een sterk signaal.

Iemand advies?

succes is een keuze

• roderickvd
quote:
Siewert308SW schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:59:
Nu twee dagen met de nieuwe modem (zie eerdere bericht).
Had twee keer een offline melding, draaide op 5ghz, overgestapt naar 2,4ghz en nog melding weer gezien.
Terwijl op de oude modem/router ik wel meldingen had op 2.4ghz.
Nest pikt nu wel direct wijzigingen op via app/webgui of Domoticz.
Dit. Kreeg na isoleren van de zolder ineens weer problemen met verbinden met de Heat Link. MAC-adres gefilterd op 5 GHz zodat hij naar 2.4 GHz werd geforceerd -> problemen verdwenen!

• Rainbow_Dash
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:06

Rainbow_Dash

Love is the air ♥

quote:
spaceboy schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:58:
Ik heb een Nest V3 en sinds een paar weken heb ik heel regelmatig (paar keer per week) dat er zo'n "toolbox" icoon op mijn Nest staat en dan kan hij geen verbinding maken met mijn Heatlink. Elke keer helpt het om gewoon te zeggen "probeer opnieuw".

Mijn wifi (Ziggo connect box) lijkt probleemloos en heeft een sterk signaal.

Iemand advies?
Verbinding opnieuw laten opbouwen, druk de knop op de Heatlink zelf in tot dat die helemaal blauw wordt,
als die meteen groen springt vetrouwd die de huidige verbinding nog. Als die blauw blijft, kies voor Reset Koppelen. Voer de ingangscode in (staat ergens op de HL).

Verbinding moet nu weer wat stabieler zijn, zo niet wat is de afstand tussen de HL and ketel? Minder dan 30cm? Als dat het geval is, moet deze verder weg geplaats worden, minimaal 30> cm.

Check out mijn Podcast: The Travel show: https://anchor.fm/travelshow

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:42

spaceboy

emoties zijn voor mietjes

quote:
Rainbow_Dash schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:39:
[...]

Verbinding opnieuw laten opbouwen, druk de knop op de Heatlink zelf in tot dat die helemaal blauw wordt,
als die meteen groen springt vetrouwd die de huidige verbinding nog. Als die blauw blijft, kies voor Reset Koppelen. Voer de ingangscode in (staat ergens op de HL).

Verbinding moet nu weer wat stabieler zijn, zo niet wat is de afstand tussen de HL and ketel? Minder dan 30cm? Als dat het geval is, moet deze verder weg geplaats worden, minimaal 30> cm.
Thanks! De eerstvolgende keer dat hij de koppeling kwijt is, ga ik dit proberen! Sowieso zit de Heatlink strak naast de ketel. Max 20 cm.

succes is een keuze

• Rainbow_Dash
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:06

Rainbow_Dash

Love is the air ♥

quote:
spaceboy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:15:
[...]

Thanks! De eerstvolgende keer dat hij de koppeling kwijt is, ga ik dit proberen! Sowieso zit de Heatlink strak naast de ketel. Max 20 cm.
Ik zal de HL dan sowieso wat verder weg verplaatsen, zo'n ketel stoort dan gewoon teveel met het signaal.

Check out mijn Podcast: The Travel show: https://anchor.fm/travelshow

• JustinoFTW
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16-08 09:59
quote:
Rainbow_Dash schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:39:
[...]

Heb hetzelfde probleem, en dankzij jou tip is mijn verbinding weer hersteld! Bedankt :)

• KunDun
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02-08 21:16
Ik heb ook al meer dan een maand het probleem dat mijn Nest thermostaat (ver3.0)
Mijn Wifi netwerk niet meer kan vinden.

Ik gebruik een Asus RT-AC87U Router voor de Wifi, en alle andere apparaten in huis die Wifi gebruiken vinden deze router zonder problemen.

Ik heb voor mijn gevoel echt alles al geprobeerd om de nest weer te laten connecten.
Reset uitgevoerd (soft en hard) Wifi router een reboot gegeven etc.

Er is ook niks veranderd kwa settings toen de Nest offline ging in de Router / Nest etc..
Ik heb tevens drie nest rookmelders hangen, en die hebben nergens last van.

Heeft iemand wellicht nog een idee wat het zou kunnen zijn, of wat ik nog kan proberen ?

• Bilnaad
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 07-05 11:31
Hier ook problemen met de Thermostaat. Ik begin dit toch echt als grootste miskoop van afgelopen jaren te zien. Wat je ook probeert.. de verbinding valt continue weg.

Nieuwe modem ontvangen van Ziggo. werkte eventjes.. en toen begonnen de problemen weer. Alle voor de hand liggende oplossingen geprobeerd zonder resultaat.

Welke concurrent levert welk een fatsoenlijk apparaat dat zijn ding doet. (liever geen toon). De Nest nestelt zich maar lekker in de kliko :(

• hendrik99
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 04-07 22:02
het lijkt wel of hij in slaap valt. verbinding valt weg maar zodra het scherm wakker wordt of er een temp aanpassing op de website gedaan wordt komt hij weer even terug. heel vaag.

• Furiousz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10:52
@Bilnaad alle problemen die jij omschrijft heb ik helaas ook gehad met de Nest. Zelfs de installateur wist zich er geen raad meer mee (is 4x langs geweest n.a.v. mijn klachten). Ik heb nu sinds 3 dagen een Nefit Easy aan de muur hangen en dat is echt een wereld van verschil vergeleken met de Nest!! Nu in huis gewoon een fijne (constante) temperatuur, de CV stookt veel efficinter, geen verbindingsproblemen, enz

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• hendrik99
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 04-07 22:02
Hmm heel vreemd, heb al op verschillende routers / accesspoints geprobeerd, met verschillende frequenties (4.2 /5 ghz) en verschillende beveiliging wpa/wpa2, gedrag blijft gelijk......... idd wel heel vaag dit, lijkt wel een driver probleem............ al snap ik dan het wakker en herstellen niet

hendrik99 wijzigde deze reactie 04-12-2017 06:19 (10%)

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True