Snappie88 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:02:
[...]
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de Project v2. Ik zit ook in overweging twee stuks aan te schaffen, maar zie nog niet helemaal de meerwaarde van deze apparaten ten opzichte van mijn 'ouderwetse' rookmelders. En om alleen voor die nachtstand die dingen aan te schaffen...
Wij hebben nu sinds een aantal weken thuis ook de thermostaat en 3 protects, v2.
Over de thermostaat tevreden, doet verder wat het moet doen. Aangezien wij zo onregelmatig thuis zijn en ook vrij weinig, gebruiken we de thermostaat met een eigen ingesteld programma. Als iemand bij ons thuiskomt, zelf de thermostaat op gewenste temperatuur instellen (of onderweg via app). Om 22 uur staat het ingesteld dat hij naar onze eco stand gaat. Vind het verder een mooi ding aan de muur.
Hadden in de koude periode van 3 weken terug wel dat het huis niet echt verwarmd werd, 20 graden werd niet gehaald dus de CV bleef stoken. Denk niet dat de Nest hiervoor verantwoordelijk is, maar dat de capaciteit in de woonkamer die de radiatoren afgeven niet voldoende is voor hele koude dagen. Nu doet die het namelijk perfect, dus misschien een radiator erbij in de toekomst.
Dan de Nest protect. Vond ze eerst te duur om aan te schaffen, maar via kortingsactie van Essent toch 3 stuks aangeschaft. Ophangen etc ging makkelijk, instellen ook.
Ook al ervaring gehad met een melding: Zat zelf in een gedeelte van ons huis toen opeens een vriendelijke vrouw begon te roepen "let op, rook in de hal". Uiteraard gelijk op onderzoek uitgegaan. Tijdens het lopen naar de hal de thermostaat gepasseerd, die gaf ook een mooie melding op het scherm. Verder ook een melding op onze mobielen. Wat bleek: mijn vriendin had de strijkijzer aangezet, daar zat viezigheid/spul op dat was gaan roken, gelukkig vals alarm.
Gaf me wel een goed gevoel dat we gelijk op de hoogte werden gehouden, ook al was het een 'valse' melding. Verder ook een goed gevoel bij de nachtwacht, de batterijen van onze goedkope brandmelders waren precies altijd midden in de nacht op

.