Wij hebben zeer onregelmatig rooster zowel ik als mijn partner. Hier werkt dat prima.Moris schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:50:
Ik vraag me af of een Nest of een Honeywell bij een gezin met een zeer onregelmatig leven/uurrooster wel zin heeft![]()
Ben je in dat geval niet beter af met een standaard wifi-kamerthermostaat dat je op afstand kan in / uit schakelen?
Je kan met de Nest je verwarming ook gewoon op afstand aan en uitzetten. Zo'n groot prijsverschil is er tussen al die wifi thermostaten nou ook weer niet dus als de interface en het uiterlijk van de Nest je het meest bevalt waarom zou je dan een andere kiezen?
Maar ik begrijp de twijfel want het is lastig voor te stellen hoe zo'n Nest nou precies werkt als je er geen hebt. In mijn geval draait de thermostaat een door mijzelf ingesteld schema en dat volgt hij alleen als er iemand thuis is. Als er niemand thuis is valt hij terug op een 'eco' temperatuur die je ook zelf kunt bepalen. Maar je kan hem ook heel anders instellen. Best wel flexibel eigenlijk voor iedereens wensen.
Edit: overigens mis ik wel de optie om even snel wat dingen in te stellen. Stel dat je een feestje hebt en je wilt de temperatuur wat langer dan normaal volhouden. Of dat je weet dat je de volgende dag om 4 uur moet opstaan en dat je dan al de verwarming aan wil hebben. Daar is geen eenmalige optie voor. Je kan dat heel snel in het schema aanpassen maar dan moet je het ook weer verwijderen later.
Maar ik begrijp de twijfel want het is lastig voor te stellen hoe zo'n Nest nou precies werkt als je er geen hebt. In mijn geval draait de thermostaat een door mijzelf ingesteld schema en dat volgt hij alleen als er iemand thuis is. Als er niemand thuis is valt hij terug op een 'eco' temperatuur die je ook zelf kunt bepalen. Maar je kan hem ook heel anders instellen. Best wel flexibel eigenlijk voor iedereens wensen.
Edit: overigens mis ik wel de optie om even snel wat dingen in te stellen. Stel dat je een feestje hebt en je wilt de temperatuur wat langer dan normaal volhouden. Of dat je weet dat je de volgende dag om 4 uur moet opstaan en dat je dan al de verwarming aan wil hebben. Daar is geen eenmalige optie voor. Je kan dat heel snel in het schema aanpassen maar dan moet je het ook weer verwijderen later.
[ Voor 22% gewijzigd door zap681 op 05-02-2017 13:02 ]
De Nest werkt het beste met een rooster dat elke week hetzelfde is en je kan maar 1 schema maken.Moris schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:50:
Ik vraag me af of een Nest of een Honeywell bij een gezin met een zeer onregelmatig leven/uurrooster wel zin heeft![]()
Ben je in dat geval niet beter af met een standaard wifi-kamerthermostaat dat je op afstand kan in / uit schakelen?
Anders dan dat heeft het slimme gedeelte niet zoveel nut. Uiteraard kan je hem nog steeds gebruiken als gewone thermostaat die je op afstand kan bedienen.
Nou, van wat ik hier van je lees werkt het bij jou helemaal niet zo goed, toch? Zou best eens hiermee te maken kunnen hebben.Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:51:
[...]
Wij hebben zeer onregelmatig rooster zowel ik als mijn partner. Hier werkt dat prima.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Hmm, ik zie dat een Nest vV3 toch al vlug een €249, beetje duur om enkel de functie op afstand aan/uit te schakelen te gebruiken?zap681 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:53:
Je kan met de Nest je verwarming ook gewoon op afstand aan en uitzetten. Zo'n groot prijsverschil is er tussen al die wifi thermostaten nou ook weer niet dus als de interface en het uiterlijk van de Nest je het meest bevalt waarom zou je dan een andere kiezen?
Maar ik begrijp de twijfel want het is lastig voor te stellen hoe zo'n Nest nou precies werkt als je er geen hebt.
1 weekrooster valt dus nog wel te programmeren, al zal er zeer regelmatig de verwarming op afstand dienen uitgezet te worden. Bedien werken we hier op een afstand van 3km in vogelvlucht van huis, dus aan/uit schakelen via geo heeft ook niet veel zin, toch?Ethirty schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:14:
De Nest werkt het beste met een rooster dat elke week hetzelfde is en je kan maar 1 schema maken.
Anders dan dat heeft het slimme gedeelte niet zoveel nut. Uiteraard kan je hem nog steeds gebruiken als gewone thermostaat die je op afstand kan bedienen.
[ Voor 33% gewijzigd door Moris op 05-02-2017 13:22 ]
De clue is regelmaat. Als jullie rooster elke week hetzelfde is dan is het dus niet zo onregelmatig als je stelde. Als het elke week anders is, wordt het lastiger.Moris schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:20:
[...]
1 weekrooster valt dus nog wel te programmeren, al zal er zeer regelmatig de verwarming op afstand dienen uitgezet te worden. Bedien werken we hier op een afstand van 3km in vogelvlucht van huis, dus aan/uit schakelen via geo heeft ook niet veel zin, toch?
Met geolocation heb ik geen ervaring, ik weet niet wat de minimumafstand is waarop dat werkt. Al vraag ik me af of je huis opgewarmt is met dat soort afstanden, dus het nut is beperkt.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
@Moris
Dat kan ook met de nest
Maar ik denk bij zeer grote onregelmatigheid, dat daar niks tegenop kan leren.
Dat kan ook met de nest
Maar ik denk bij zeer grote onregelmatigheid, dat daar niks tegenop kan leren.
[ Voor 4% gewijzigd door Qosmic op 05-02-2017 13:51 ]
Stop chasing the dream, you're already living it
Oké, de leerfunctie van een Nest heeft enkel nut bij een regelmatig rooster.
Ik veronderstel dat je met een Nest tov een standaard kamerthermostaat door een wisselend uurrooster, de energierekening helaas niet omlaag kan brengen. De Nest koop je in mijn geval enkel dan maar voor de looks en het op afstand kunnen aan en uitschakelen, toch?
Ik veronderstel dat je met een Nest tov een standaard kamerthermostaat door een wisselend uurrooster, de energierekening helaas niet omlaag kan brengen. De Nest koop je in mijn geval enkel dan maar voor de looks en het op afstand kunnen aan en uitschakelen, toch?
Als je de thuis/afwezig functie aanzet zal de Nest nooit onnodig je verwarming aanzetten als er niemand thuis is. Dus dan bespaart hij geld toch?
Maar de leerfunctie heeft ook betrekking op hoe lang hij van tevoren moet opwarmen om bij een bepaalde buitentemperatuur op tijd de door jou gewenste temperatuur te kunnen behalen. Stel je niet te veel voor van dat tijdschema. Dat kan je zelf ook programmeren.
@moris. 249€ moet je er niet voor betalen. Als je even googelt zie je 'm ook voor rond de 220€ (weet niet of ik link mag plaatsen, maar deze winkel staat niet in de pricewatch van Tweakers). Maar de beste plek is marktplaats. Veel aanbieders die zo'n nest hebben 'gekregen' bij een energiecontract of een nieuwe ketel. Voor 180€ is zo'n generatie 3 wel te vinden nieuw.
Maar de leerfunctie heeft ook betrekking op hoe lang hij van tevoren moet opwarmen om bij een bepaalde buitentemperatuur op tijd de door jou gewenste temperatuur te kunnen behalen. Stel je niet te veel voor van dat tijdschema. Dat kan je zelf ook programmeren.
@moris. 249€ moet je er niet voor betalen. Als je even googelt zie je 'm ook voor rond de 220€ (weet niet of ik link mag plaatsen, maar deze winkel staat niet in de pricewatch van Tweakers). Maar de beste plek is marktplaats. Veel aanbieders die zo'n nest hebben 'gekregen' bij een energiecontract of een nieuwe ketel. Voor 180€ is zo'n generatie 3 wel te vinden nieuw.
[ Voor 77% gewijzigd door zap681 op 05-02-2017 14:45 ]
Verwijderd
Alleen de app deed niet wat die hoorde te doen. Maar het vervangen van de modum voor de connect box is dat probleem verholpenEthirty schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:14:
[...]
De Nest werkt het beste met een rooster dat elke week hetzelfde is en je kan maar 1 schema maken.
[...]
Nou, van wat ik hier van je lees werkt het bij jou helemaal niet zo goed, toch? Zou best eens hiermee te maken kunnen hebben.
In dat geval ljikt me een Nest misschien toch wel de moeite waard.zap681 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:08:
Als je de thuis/afwezig functie aanzet zal de Nest nooit onnodig je verwarming aanzetten als er niemand thuis is. Dus dan bespaart hij geld toch?
Zit ik nog alleen met de vraag of een Nest de onderstaande mogelijkheden van mijn combi-ketel kan overnemen?
Zowel mijn ketel als de aangesloten boiler zijn via de Valliant kamerthermostaat afzonderlijk in een tijdsprogramma en temperatuur van elkaar te configureren.
Dit wil zeggen dat je het bijverwarmen van je boiler tijdens de nacht kan uitschakelen en bv in de ochtend 6:00 net voor je gaat werken de boiler terug warm stookt. Bedoeling is om boiler er verwarming onafhankelijk van elkaar te kunnen regelen.
@Moris Zelf heb ik ook een Vaillant maar zonder boiler dus die optie zie ik niet in mijn menu, ik kan alleen de warmwatertemperatuur instellen. Maar als je bij het instellen kiest voor een combiketel met boiler moet het volgens mij werken. De aansluiting moet wel via Opentherm gaan. Vraag het anders eerst bij Nest zelf.
Hier staat wat meer info https://nest.com/nl/suppo...omestic-hot-water-control
Hier staat wat meer info https://nest.com/nl/suppo...omestic-hot-water-control
Situatie 3 verdiepingen CV staat op de zolder. Tussenverdieping van Beton. Nieuwbouwwoning.
Afstand tussen Nest thermostaat - Heatlink hemelsbreed, hooguit 6-7 meter.
Op de zolder heb ik een kleine ruimte met daarin de CV, en wasmachine.
Ik heb sinds 2 weken een Nest en heb bijna elke dag als ik thuiskom de melding dat de verbinding met de HeatLink is verbroken. Ik kan daarna kiezen voor opnieuw verbinden en tadaaa de Heatlink en de Nest thermostaat zijn weer in verbinding. Ik heb de plek van de Heatlink veranderd door deze net boven de vloer op de zolder te zetten. Dit leek goed te gaan voor 2 dagen en sinds afgelopen zaterdag is het weer raak en krijg ik elke dag de melding dat de verbinding is verbroken.
Op papier staat dat de Nest Weave een bereik van 30 meter heeft, maar door 2 betonnen vloeren en wss andere factoren heeft dat ding niet een ideale plek.
Mijn vraag is, hebben andere dit probleem ook? en waar zou ik de Heatlink het beste kunnen installeren?
Afstand tussen Nest thermostaat - Heatlink hemelsbreed, hooguit 6-7 meter.
Op de zolder heb ik een kleine ruimte met daarin de CV, en wasmachine.
Ik heb sinds 2 weken een Nest en heb bijna elke dag als ik thuiskom de melding dat de verbinding met de HeatLink is verbroken. Ik kan daarna kiezen voor opnieuw verbinden en tadaaa de Heatlink en de Nest thermostaat zijn weer in verbinding. Ik heb de plek van de Heatlink veranderd door deze net boven de vloer op de zolder te zetten. Dit leek goed te gaan voor 2 dagen en sinds afgelopen zaterdag is het weer raak en krijg ik elke dag de melding dat de verbinding is verbroken.
Op papier staat dat de Nest Weave een bereik van 30 meter heeft, maar door 2 betonnen vloeren en wss andere factoren heeft dat ding niet een ideale plek.
Mijn vraag is, hebben andere dit probleem ook? en waar zou ik de Heatlink het beste kunnen installeren?
Ik heb nu een jaar de nest icm een contract bij Essent. Ik heb nu mijn eerste afrekening gekregen en tot mijn schrik krijg ik maar heel weinig terug.
Waar ik normaal 100 euro per maand betaalde en gem een 350 betaalde.
Kreeg ik nu in augustus de tip om mijn voorschot op te hogen naar 125 euro en krijg ik nu nog "maar" 125 euro terug.
Nu weet ik dat je de thermostaat zelf betaald in het contract maar het kan toch niet zo duur zijn? Vanaf april tot oktober heb ik niet eens de verwarming aangehad (stond gewoon op 5 graden)
Ook merk ik dat het huis niet zo warm wordt als met mijn oude Nefit thermostaat (die ik het eerste jaar had)
Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Kreeg ik nu in augustus de tip om mijn voorschot op te hogen naar 125 euro en krijg ik nu nog "maar" 125 euro terug.
Nu weet ik dat je de thermostaat zelf betaald in het contract maar het kan toch niet zo duur zijn? Vanaf april tot oktober heb ik niet eens de verwarming aangehad (stond gewoon op 5 graden)
Ook merk ik dat het huis niet zo warm wordt als met mijn oude Nefit thermostaat (die ik het eerste jaar had)
Verwijderd
31-10-2016: Koudste oktober sinds 2003Janet_ schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:01:
06-12-2016: Koudste november in bijna 20 jaar
Dan nog stookte ik niet anders dan voorheen, en zou dat nou echt 200 euro kosten?
Twee betonnen vloeren is voor een laag vermogen draadloos signaal best wel moeilijk om te penetreren. Je zou wat kunnen experimenteren met een wifi verbinding tussen twee apparaten om te kijken wat de best haalbare opstelling is in jouw huis. De communicatie met de heathlink verloopt via 2.4 GHz dus die frequentie zal je moeten gebruiken.HaskoF schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:33:
Het feit dat de verbinding soms wel goed is geeft i.i.g. aan dat het niet onmogelijk is in jouw geval.
Wat voor Nefit cv heb je? Ik heb een nefit cv die niet met OpenTherm werkt en dus niet kan moduleren met Nest. (dus nest tijdelijk maar afgehaald)Janet_ schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:01:
Ik heb nu een jaar de nest icm een contract bij Essent. Ik heb nu mijn eerste afrekening gekregen en tot mijn schrik krijg ik maar heel weinig terug.
'Oude' Thermostaat moduleert wel met nest. (die ik had tenminste
En volgens mij is moduleren (en vele plekken gelezen
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Lees aub eens even door dit topic, Een aantal Nefit ketels kan wel met opentherm werken je hebt alleen een module nodigmucuracat schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:36:
[...]
Wat voor Nefit cv heb je? Ik heb een nefit cv die niet met OpenTherm werkt en dus niet kan moduleren met Nest. (dus nest tijdelijk maar afgehaald)
'Oude' Thermostaat moduleert wel met nest. (die ik had tenminste)
En volgens mij is moduleren (en vele plekken gelezen) goedkoper dan aan/uit
[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 06-02-2017 13:59 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Lees aub ook.. Niet alle modellen kunnen dat. Ook niet met een convertertcviper schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:39:
[...]
Lees aub eens even door dit topic, want dit is al 100x beantwoord, Nefit kan WEL met opentherm werken je hebt alleen een module nodige voila: https://wifithermostaten.nl/nefit-opentherm-converter.html
https://wifithermostaten..../aansluittabel-nefit.html
@Erhnam en @tcviper
Ik lees in beginpost:
Nefit en Opentherm
Het is wel degelijk mogelijk om een Nefit ketel via Opentherm met Nest te verbinden. Wat je dan nodig hebt is de Nefit Opentherm converter. Deze is via een groot aantal 'web'shops verkrijgbaar.
Zie ook link boven.. Niet alle nefit cv kunnen.
[ Voor 33% gewijzigd door mucuracat op 06-02-2017 13:48 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
I guess you are right, my bad
De Nest Thermostaat is nu in de aanbieding bij Amazon.fr, €126,10 + €8,50 verzending
KLIK
KLIK
[ Voor 7% gewijzigd door Goldwing1973 op 06-02-2017 18:57 ]
Wel goed om te vermelden dat het hierbij gaat om de V2 inderdaadzap681 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:09:
Dat is een 2e generatie versie. Geen opentherm etc.
Tweaker SamFox heeft gereageerd op mijn pb aan hem. Hij gaf aan dat zijn fraaie google sheets nog steeds werken en dat hij mij een kopie zal toesturen.
Helaas is het versturen tot nu toe (nog) niet gelukt en heb ik de sheets nog niet binnen.
Ik hoop dat hij spoedig nog een keer zal reageren omdat ik graag gebruik wil maken van een goed overzicht in tabel en grafiekvorm van wat mijn Nest V2 qua stoken/overshoot/etc. nou precies dag en nacht doet.
Het 'energieoverzicht' scherm van de Nest app zelf voorziet daar nml niet genoeg in. Nest zou daar echt meer van moeten maken. Dat je ook kan inzoomen om de tijdlijnen, kan zien wat de ingestelde en bereikte temp op elk moment precies was bij welke (buiten)weersomstandigheden, etc. Ook vindt ik het uitermate irritant dat hij maar max tot 10 dagen(!) terug gaat. Ik wil gewoon het gedrag zien van alle dagen dat ik hem al in gebruik heb.
NEST SUPPORT, LEZEN JULLIE MEE?!?!
Helaas is het versturen tot nu toe (nog) niet gelukt en heb ik de sheets nog niet binnen.
Ik hoop dat hij spoedig nog een keer zal reageren omdat ik graag gebruik wil maken van een goed overzicht in tabel en grafiekvorm van wat mijn Nest V2 qua stoken/overshoot/etc. nou precies dag en nacht doet.
Het 'energieoverzicht' scherm van de Nest app zelf voorziet daar nml niet genoeg in. Nest zou daar echt meer van moeten maken. Dat je ook kan inzoomen om de tijdlijnen, kan zien wat de ingestelde en bereikte temp op elk moment precies was bij welke (buiten)weersomstandigheden, etc. Ook vindt ik het uitermate irritant dat hij maar max tot 10 dagen(!) terug gaat. Ik wil gewoon het gedrag zien van alle dagen dat ik hem al in gebruik heb.
NEST SUPPORT, LEZEN JULLIE MEE?!?!
Mooi als SamFox nog reageert.
En idd nog mooier als nest gaat werken aan dit soort opties.
Prima dat ze niet veel data willen opslaan bv. Maar geef mij dan de keuze om mijn data op mijn google drive neer te zetten voor analyse.
Wil idd gewoon straks keurig een jaar overzicht hebben.
We leven in 2017 en een slimme thermometer is niet alleen Auto Away en true radiant etc.
Misschien maar eens een verzoek indienen bij Nest
heb even via FB pagina een verzoek in gedient.
in eerste instantie meteen afgewimpeld.
Maar na e.e.a verduidelijkt te hebben geven ze aan deze feedback mee te nemen.
(niet dat ik daar veel van verwacht)
En idd nog mooier als nest gaat werken aan dit soort opties.
Prima dat ze niet veel data willen opslaan bv. Maar geef mij dan de keuze om mijn data op mijn google drive neer te zetten voor analyse.
Wil idd gewoon straks keurig een jaar overzicht hebben.
We leven in 2017 en een slimme thermometer is niet alleen Auto Away en true radiant etc.
Misschien maar eens een verzoek indienen bij Nest
heb even via FB pagina een verzoek in gedient.
in eerste instantie meteen afgewimpeld.
Maar na e.e.a verduidelijkt te hebben geven ze aan deze feedback mee te nemen.
(niet dat ik daar veel van verwacht)
[ Voor 25% gewijzigd door DarkSide op 07-02-2017 14:26 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
De nest kan je ook op afstand in en uitschakelen.
We hebben thuis vooral een basis ingesteld. Tussen half 8 en 8 moeten mensen ontbijten en vanaf 17:30 tot 22:30 zijn er wel mensen thuis. Op die momenten gaat ie aan volgens schema. Moet de kachel op andere momenten aan? Dan zetten we dat met de hand goed (zowel lokaal als op afstand)
zucht... dat was een reactie op de laatste edit van pagina 140
We hebben thuis vooral een basis ingesteld. Tussen half 8 en 8 moeten mensen ontbijten en vanaf 17:30 tot 22:30 zijn er wel mensen thuis. Op die momenten gaat ie aan volgens schema. Moet de kachel op andere momenten aan? Dan zetten we dat met de hand goed (zowel lokaal als op afstand)
zucht... dat was een reactie op de laatste edit van pagina 140
[ Voor 9% gewijzigd door pictuner op 08-02-2017 15:26 ]
Heb het script van SamFox eindelijk (via Spoiler1985) ontvangen en aan de praat gekregen.
Had alleen zo veel zitten spelen met het script dat ik de sheet maar even helemaal verwijderd heb.
Zal dan aankomend weekend een nieuwe sheet met gelijk de juiste instellingen starten om het loggen gelijk goed te beginnen.
Alleen nu ik dus géén sheet meer heb (alle sheets in google sheets heb ik verwijderd), blijft het script van de Nest kennelijk draaien. Ik krijg nu nml nog steeds emails binnen als de Nest aan gaat.
Dit wil ik natuurlijk niet.
Iemand een idee hoe ik hier van af kom?
Had alleen zo veel zitten spelen met het script dat ik de sheet maar even helemaal verwijderd heb.
Zal dan aankomend weekend een nieuwe sheet met gelijk de juiste instellingen starten om het loggen gelijk goed te beginnen.
Alleen nu ik dus géén sheet meer heb (alle sheets in google sheets heb ik verwijderd), blijft het script van de Nest kennelijk draaien. Ik krijg nu nml nog steeds emails binnen als de Nest aan gaat.
Dit wil ik natuurlijk niet.
Iemand een idee hoe ik hier van af kom?
ik ken het script niet.
Geen idee hoe hij iets pushed. Normaal gebeurt de trigger via het script editor gedeelte van google sheets.
En als je sheet weggooit zou ook de editor met bij behorend script weg moeten zijn.
verder wel erg benieuwd naar het script.
En je mag hem van mij via PM sturen kan ik dit weekend ook even spelen.
Geen idee hoe hij iets pushed. Normaal gebeurt de trigger via het script editor gedeelte van google sheets.
En als je sheet weggooit zou ook de editor met bij behorend script weg moeten zijn.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
@ Allewijn.
Zou ik het script ook kunnen krijgen? Zodat ook ik dit weekend ermee kan spelen
Zou ik het script ook kunnen krijgen? Zodat ook ik dit weekend ermee kan spelen
Het script is niet weg als je het document verwijderd is. HelaasDarkSide schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:24:
ik ken het script niet.
Ondertussen heb ik ontdekt waarom het script, ondanks dat ik de sheet verwijderd had, bleef draaien (en ik daarom dus emails bleef krijgen): Er stond nog een trigger mbt Nest aan. Dus een nieuw leeg sheet maken, daar naar scripteditor, daar naar alle triggers, en daar verwijderen.
Ook stonden alle oude sheets nog in de trash van google docs. Dus blijven mogelijk op de achtergrond toch draaien. Dus de trashbin van google docs ook legen.
Nu krijg ik geen emails meer.
De sheets met bijbehorend script, gemaakt door SamFox zijn echt prachtig uitgebreid.
Als je alle gegevens in het script invult (zoals je Nest inloggegevens en je buienradar id code) en de triggers in stelt, dan zal je gaan zien dat de sheet langzaam aan vol gaat lopen (om de 15 minuten). Dus laat hem even gaan, dan ineens komen er waarden in.
@DarkSide en HaskoF: hier de link:
Je moet deze sheet openen, en "opslaan als" zodat je bij het script kan.
https://docs.google.com/a...Kly1J3JY/edit?usp=sharing
Hier zitten dus alle tabellen/grafieken/tabbladen bij.
Alle credits dus naar SamFox he. 'Ik excel dit niet...' :-)
Ook stonden alle oude sheets nog in de trash van google docs. Dus blijven mogelijk op de achtergrond toch draaien. Dus de trashbin van google docs ook legen.
Nu krijg ik geen emails meer.
De sheets met bijbehorend script, gemaakt door SamFox zijn echt prachtig uitgebreid.
Als je alle gegevens in het script invult (zoals je Nest inloggegevens en je buienradar id code) en de triggers in stelt, dan zal je gaan zien dat de sheet langzaam aan vol gaat lopen (om de 15 minuten). Dus laat hem even gaan, dan ineens komen er waarden in.
Bij mij vulden niet alle grafieken zich automatisch. Na wat pielen heb ik het wel min of meer aan de praat gekregen, maar vraag me af of ik het goed doe. De grafiek "Per Dag" op de tab "Output" wordt na iedere keer dat het script draait ge-reset. De range van deze grafiek wordt ook door het script aangepast, dat lijkt, gezien de titel, niet de bedoeling.[b][message=50182525,noline]
Hoe zit dat bij jullie? Verder komen de metingen gewoon goed binnen.
Zou het iets kunnen zijn met de taal / locale instellingen? Ik heb die op English UK staan, net als het oorspronkelijke spreadsheet van SamFox.
Ik blijf een probleem met mijn NEST houden.
Al staat hij op ECO of uit, de radiator in de woonkamer blijft verwarmen, ook al staat de NEST ingesteld op 20 graden, de temperatuur blijft gewoon oplopen.
Dit kan zo oplopen tot 23/24 graden.
Wat kan het probleem zijn?
Al staat hij op ECO of uit, de radiator in de woonkamer blijft verwarmen, ook al staat de NEST ingesteld op 20 graden, de temperatuur blijft gewoon oplopen.
ik kom helemaal niet in het script.souris schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:05:
[...]
Bij mij vulden niet alle grafieken zich automatisch. Na wat pielen heb ik het wel min of meer aan de praat gekregen, maar vraag me af of ik het goed doe. De grafiek "Per Dag" op de tab "Output" wordt na iedere keer dat het script draait ge-reset. De range van deze grafiek wordt ook door het script aangepast, dat lijkt, gezien de titel, niet de bedoeling.
Hoe zit dat bij jullie? Verder komen de metingen gewoon goed binnen.
Zou het iets kunnen zijn met de taal / locale instellingen? Ik heb die op English UK staan, net als het oorspronkelijke spreadsheet van SamFox.
ik doe extra en dan scripteditor maar gaat het niet openen
Heb je eerste een kopie gemaakt?1942jan schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:09:
[...]
ik kom helemaal niet in het script.
ik doe extra en dan scripteditor maar gaat het niet openen
Kan het zijn dat de knop op je HeatLink (per ongeluk) is ingedrukt? Dan branden alle 3 de LEDs op de HeatLink. Gewoon nog een keer indrukken in dat geval. Bij normaal gebruikt brandt alleen de bovenste LED op de HeatLink, en wel groen.DaanDH schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:08:
Ik blijf een probleem met mijn NEST houden.
Die heb ik al nagekeken indd. Dit is helaas niet het geval.souris schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:43:
[...]
Kan het zijn dat de knop op je HeatLink (per ongeluk) is ingedrukt? Dan branden alle 3 de LEDs op de HeatLink. Gewoon nog een keer indrukken in dat geval. Bij normaal gebruikt brandt alleen de bovenste LED op de HeatLink, en wel groen.
Ik draai nu handmatig de radiator dicht zodra ik weg ga van huis, maar wil dit natuurlijk gewoon via de NEST kunnen regelen.
Ik neem aan dat het wel goed heeft gewerkt? In dat geval kan ik maar twee dingen suggereren:DaanDH schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:04:
[...]
Die heb ik al nagekeken indd. Dit is helaas niet het geval.
Ik draai nu handmatig de radiator dicht zodra ik weg ga van huis, maar wil dit natuurlijk gewoon via de NEST kunnen regelen.
1. Druk de knop op de HeatLink maar eens in als je bij de ketel staat en dan na een minuutje of zo weer uit.
2. Reset van de Nest

Heb ik nu gedaan .
Toen mijn mail + wachtwoord.
Toen trigger alles opgeslagen maar werkt niet.
Wat moet ik nog meer doen?
Alvast bedankt
Geduld hebben. De metingen komen om het kwartier. Je kunt bepaalde onderdelen van het script ook makkelijk apart testen. Dus de script editor openen en dan kiezen voor "Run" in het menu. Probeer eens "PerformLogin". Dan kun je makkelijk testen of het inloggen werkt.1942jan schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:41:
[...]
Heb ik nu gedaan .
Toen mijn mail + wachtwoord.
Toen trigger alles opgeslagen maar werkt niet.
Wat moet ik nog meer doen?
Alvast bedankt
De meetgegevens komen in de kolommen A-L vanaf regel 46 of zo. Deze kolommen zijn standaard verborgen. Kijk dus na een kwartiertje eens in de ze kolommen. De rest zou zich dan vanzelf moeten vullen.
Je moet/kunt trouwens verderop ook nog je mail instellen om een mailtje te krijgen als de ketel aangaat. Ook kun je het station id van buienradar aanpassen naar een station bij jou in de buurt. Dit kun je vinden op de site van buienradar. Zonder deze twee wijzigingen zou het script trouwens gewoon moeten werken.
Het werkt bedanktsouris schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:45:
[...]
Geduld hebben. De metingen komen om het kwartier. Je kunt bepaalde onderdelen van het script ook makkelijk apart testen. Dus de script editor openen en dan kiezen voor "Run" in het menu. Probeer eens "PerformLogin". Dan kun je makkelijk testen of het inloggen werkt.
De meetgegevens komen in de kolommen A-L vanaf regel 46 of zo. Deze kolommen zijn standaard verborgen. Kijk dus na een kwartiertje eens in de ze kolommen. De rest zou zich dan vanzelf moeten vullen.
Je moet/kunt trouwens verderop ook nog je mail instellen om een mailtje te krijgen als de ketel aangaat. Ook kun je het station id van buienradar aanpassen naar een station bij jou in de buurt. Dit kun je vinden op de site van buienradar. Zonder deze twee wijzigingen zou het script trouwens gewoon moeten werken.
Nja, hiervoor hing er een andere thermostaat, ik weet niet of die wel goed werkte. Want toen ik het huis in kwam, werd een paar dagen later meteen de NEST geinstalleerd.souris schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:10:
[...]
Ik neem aan dat het wel goed heeft gewerkt? In dat geval kan ik maar twee dingen suggereren:
1. Druk de knop op de HeatLink maar eens in als je bij de ketel staat en dan na een minuutje of zo weer uit.
2. Reset van de Nest
Vind het gewoon vreemd dat de radiator heet blijft terwijl de nest ingesteld staat op 15 graden.
Kan er niet iets in de CV kapot zijn?
Het lijkt er meer op dat de Nest niet goed is geïnstalleerd. Wat gebeurt er als je de Nest Thermostaat loskoppelt, d.w.z. niet alleen van de base afhaalt, maar de bedrade verbinding tussen HeatLink en Nest loshaalt?DaanDH schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:34:
[...]
Nja, hiervoor hing er een andere thermostaat, ik weet niet of die wel goed werkte. Want toen ik het huis in kwam, werd een paar dagen later meteen de NEST geinstalleerd.
Vind het gewoon vreemd dat de radiator heet blijft terwijl de nest ingesteld staat op 15 graden.
Kan er niet iets in de CV kapot zijn?
Als de Nest door een installateur is geïnstalleerd, zou ik die erbij halen.
Een paar pagina's terug was er ook iemand waarbij de cv aan bleef. Volgens mij lag het er toen aan dat de cv ketel verkeerd was aangesloten op de heatlink.
Dat ga ik zo thuis meteen even proberen.souris schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:07:
[...]
Het lijkt er meer op dat de Nest niet goed is geïnstalleerd. Wat gebeurt er als je de Nest Thermostaat loskoppelt, d.w.z. niet alleen van de base afhaalt, maar de bedrade verbinding tussen HeatLink en Nest loshaalt?
Als de Nest door een installateur is geïnstalleerd, zou ik die erbij halen.
En kijk even of de HeatLink wel goed op de ketel is aangesloten, zoals Fonta al voorstelde. Misschien OpenTherm en Aan/Uit verwisseld? Nest v3 of v2?
zie ook: https://nest.com/nl/suppo...ted-using-your-thermostat
Ik heb een nest V3, de nieuwste.souris schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:22:
[...]
En kijk even of de HeatLink wel goed op de ketel is aangesloten, zoals Fonta al voorstelde. Misschien OpenTherm en Aan/Uit verwisseld? Nest v3 of v2?
zie ook: https://nest.com/nl/suppo...ted-using-your-thermostat
Die kan zowel OpenTherm als Aan/Uit. Het kan zijn dat de Nest in OpenTherm mode staat en aangesloten is op de aan/uit terminals van de ketel.
https://nest.com/support/...stat-Install-Guide-NL.pdf (installatiehandleiding v3).
Je hebt dan ook wel even de handleiding van je CV-ketel nodig.
Succes
ik heb 1 regel op 46 binnen gekregen en daarna niet meersouris schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:45:
[...]
Geduld hebben. De metingen komen om het kwartier. Je kunt bepaalde onderdelen van het script ook makkelijk apart testen. Dus de script editor openen en dan kiezen voor "Run" in het menu. Probeer eens "PerformLogin". Dan kun je makkelijk testen of het inloggen werkt.
Hoe kun je het spreadsheet kopiëren? Ik heb geen toegang. Het lijkt me wel veel mooier dan de simpele lijst die ik nu heb.
Wat heb jij in de trigger staan?souris schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:45:
[...]
Na alle berichten toch maar voor de iSense gekozen. Monteur die nu bij me is, kan mijn twijfels niet wegnemen. Iemand een Nest v3 kopen?

Verwijderd
Ja hoor stuur maar op voor 5 euro 😎xantos schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:52:
Na alle berichten toch maar voor de iSense gekozen. Monteur die nu bij me is, kan mijn twijfels niet wegnemen. Iemand een Nest v3 kopen?
Gisteren nieuwe software binnen gehad(V3): 5.6.1-4 kan er nog niets over vinden op de Nest website.
Ik krijg van meerderen via PB's het verzoek om toegang tot het script te verlenen.
Het script is niet van mij. Het is van SamFox en hij heeft ooit in dit topic een link geplaatst waarbij je, als je er op klikte, eerst toegang bij hem aan moest vragen.
Het script kan ik dus niet delen, want het is niet enkel een script, maar er hangt een hele sheet met tabbladen aan vast. De platte tekst van het script delen gaat dus niet werken.
Vraag dus autorisatie aan om te downloaden bij SamFox:
https://docs.google.com/s...BWuJTNKly1J3JY/edit#gid=0
en probeer na een aantal dagen nogmaals deze link te bezoeken.
Het script is niet van mij. Het is van SamFox en hij heeft ooit in dit topic een link geplaatst waarbij je, als je er op klikte, eerst toegang bij hem aan moest vragen.
Het script kan ik dus niet delen, want het is niet enkel een script, maar er hangt een hele sheet met tabbladen aan vast. De platte tekst van het script delen gaat dus niet werken.
Vraag dus autorisatie aan om te downloaden bij SamFox:
https://docs.google.com/s...BWuJTNKly1J3JY/edit#gid=0
en probeer na een aantal dagen nogmaals deze link te bezoeken.
leuk om te lezen dat de sheet veel gebruikt wordt...kreeg deze week ook opeens veel aanvragen binnen.
Ik heb de sheet nu inderdaad 2 jaar lopen, foutloos en ik maak er zeker in de winter bijna dagelijks gebruik van,,,,
ik heb naderhand nog wel wat aangepast in de grafrieken verversen, aangezien google daar een aanpassing ingedaan had.
laat even weten of jullie ook alles nog draaiend hebben,,
Ik heb de sheet nu inderdaad 2 jaar lopen, foutloos en ik maak er zeker in de winter bijna dagelijks gebruik van,,,,
ik heb naderhand nog wel wat aangepast in de grafrieken verversen, aangezien google daar een aanpassing ingedaan had.
Tnx heb nu ook het script gekregen.
Krijg nog wel errors als ik die draai. Niet alle functions gaan foutloos.
Moet nog kijken waarom etc.
Maar het ziet er goed uit. En way beyond my excel en scripting skills.
Krijg nog wel errors als ik die draai. Niet alle functions gaan foutloos.
Moet nog kijken waarom etc.
Maar het ziet er goed uit. En way beyond my excel en scripting skills.
Ik ben ook wel benieuwd naar dat schema van SamFox. Veel enthausiaste verhalen dus dat moet goed zijn
De sheet is indrukwekkend SamFox, dank voor het delen!SamFox schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:34:
leuk om te lezen dat de sheet veel gebruikt wordt...kreeg deze week ook opeens veel aanvragen binnen.
Ik had wat moeite met sommige van de grafieken.
Voor de grafiek "Per dag" op de tab Output wordt de data wordt opgehaald van de sheet "Dag totalen". De range wordt echter door het script bijgesteld naar de laatste 95 regels van de tab "NEST". Is dat el de bedoeling?
Verder: is de instelling van de locale (taal etc) van belang? Ik heb hem nu op UK English staan.
script loopt nu. Was vergeten triggers toe te voegen.
Alleen kan ik niet vinden wat mijn code is in buienradar voor mijn plaats.
Deze zou ik ook graag willen toevoegen in script.
update: Gaat om weerstations. en mijn plaatst staat er niet bij.
Heb dichtstbijzijnde weerstation gepakt.
Alleen kan ik niet vinden wat mijn code is in buienradar voor mijn plaats.
Deze zou ik ook graag willen toevoegen in script.
update: Gaat om weerstations. en mijn plaatst staat er niet bij.
Heb dichtstbijzijnde weerstation gepakt.
[ Voor 23% gewijzigd door DarkSide op 10-02-2017 12:40 ]
Verwijderd
Stomme vraag, maar vanaf wanneer zou de Nest v3 door moeten hebben of ik wel of niet thuis ben?
Vorige week zaterdag gekocht en opgehangen, zelf een schema gemaakt op basis van het schema uit de oude thermostaat. Dat werkt prima, maar heb de Nest nog geen enkele keer vanzelf naar Eco zien springen als er voor langere tijd niemand in de woonkamer is?
Ook vroeg ik mij af of het mogelijk is om het scherm altijd aan te houden als je in de woonkamer bent. Werkt nu wel als je dichterbij komt, en als je echt dichterbij komt heeft hij dat ook prima door. Maar zit je op een paar meter afstand op de bank dan gaat het schermpje uit. Is dat instelbaar?
Vorige week zaterdag gekocht en opgehangen, zelf een schema gemaakt op basis van het schema uit de oude thermostaat. Dat werkt prima, maar heb de Nest nog geen enkele keer vanzelf naar Eco zien springen als er voor langere tijd niemand in de woonkamer is?
Ook vroeg ik mij af of het mogelijk is om het scherm altijd aan te houden als je in de woonkamer bent. Werkt nu wel als je dichterbij komt, en als je echt dichterbij komt heeft hij dat ook prima door. Maar zit je op een paar meter afstand op de bank dan gaat het schermpje uit. Is dat instelbaar?
Heb je de App op je telefoon draaien? Want die geeft ook door dat je thuis bent, ook al ben je niet in de woonkamer.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd
Ja de app heb ik draaien op mijn telefoon. En die is heel veel niet thuis vooral 
Maar volgens mij heb ik niet ingesteld dat hij naar mijn telefoon moet kijken, meen mij te herinneren dat dat een instelling is die ik uitgezet heb.
Maar volgens mij heb ik niet ingesteld dat hij naar mijn telefoon moet kijken, meen mij te herinneren dat dat een instelling is die ik uitgezet heb.
Hoe de auto away werkt weet ik niet.
De eerste paar dagen deed het wel 4 tot 5 uur voordat hij op away stond.
Vandaar dat ik een trigger laat zetten als ik buiten een straal ben dat de nest op 15gr gezet wordt.
Nu gaat de auto away veel sneller in werking. Vaak al in een uur.
Heb de app ook op mijn telefoon draaien. En ik kan daar prima al de verwarming hoger zetten op afstrand (omdat ik eerder thuis ben dan normaal). En nog steeds ben ik away volgens Nest.
Dat klopt dus ook.
Hmm de app zegt nog away. De scripts zeggen home.
De eerste paar dagen deed het wel 4 tot 5 uur voordat hij op away stond.
Vandaar dat ik een trigger laat zetten als ik buiten een straal ben dat de nest op 15gr gezet wordt.
Nu gaat de auto away veel sneller in werking. Vaak al in een uur.
Heb de app ook op mijn telefoon draaien. En ik kan daar prima al de verwarming hoger zetten op afstrand (omdat ik eerder thuis ben dan normaal). En nog steeds ben ik away volgens Nest.
Dat klopt dus ook.
Hmm de app zegt nog away. De scripts zeggen home.
[ Voor 5% gewijzigd door DarkSide op 10-02-2017 14:54 ]
Heb ik ingevuld en het werkt perfect, hartelijke dank.souris schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:57:
[...]
Ik heb 2 triggers:
- getNestWeather, Time-driven, Minutes timer, Every minute
- copyTotals, Time-driven, Day Timer, 11pm to midnight
Dit is precies zoals SamFox dat ooit heeft aangegeven, way back in dit topic.
Samfox en Allewijn bedankt voor het delen van dit script, ziet er goed uit en tot nu toe zeer tevreden, nog maar half dagje draaiende..., ik heb wel een aanpassing gemaakt in "verdeling verwarmen" ik heb daar de uren aangepast zodat ochtend van 7:00 - 12:00 middag van 12:00-18:00 en avond na 18:00 loopt. Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak...SamFox schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:34:
Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...
Dat de sheet in het begin wat fouten aangeeft komt omdat dan nog niet alles is ingevuld. Dat gaat vanzelf wel weg, bijvoorbeeld na 1 dag staat er 1 regel in de dag totalen....
Moet ik in het script ook nog ergens een postcode invullen zo ja welke regel ?SamFox schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:59:
Dat de sheet in het begin wat fouten aangeeft komt omdat dan nog niet alles is ingevuld. Dat gaat vanzelf wel weg, bijvoorbeeld na 1 dag staat er 1 regel in de dag totalen....
[ Voor 4% gewijzigd door 1942jan op 10-02-2017 20:13 ]
Samfox
in het script krijg ik foutmelding op regel 155
" newRange = s.getRange(startRow, startCol, numRows, numCols); "
foutmeldiing is: The coordinates or dimensions of the range are invalid. (regel 155, bestand 'Code')
Heeft dit ook nog te maken met het pas 1 dag draaien van het script? Ik ben bang van niet namelijk...
in het script krijg ik foutmelding op regel 155
" newRange = s.getRange(startRow, startCol, numRows, numCols); "
foutmeldiing is: The coordinates or dimensions of the range are invalid. (regel 155, bestand 'Code')
Heeft dit ook nog te maken met het pas 1 dag draaien van het script? Ik ben bang van niet namelijk...
Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...
Wat ik zie in het script zijn er een aantal regels die je wilt aanpassen:
Regel 3: Je e-mailadres
Regel 4: Je wachtwoord
Regel 185: Je e-mailadres
Regel 383: weather station ID here : check at www.buienradar.nl, click on your station (list at bottom), then look at URl in explorer, and copy the 4 digit code here.
Overigens is de 5e wel interessant. Ik woon in Hengelo, en dan is het getal '2754394'. Zojuist ingevoerd, even kijken wat het script doet.
Regel 383: weather station ID here : check at www.buienradar.nl, click on your station (list at bottom), then look at URl in explorer, and copy the 4 digit code here.
Overigens is de 5e wel interessant. Ik woon in Hengelo, en dan is het getal '2754394'. Zojuist ingevoerd, even kijken wat het script doet.
Volgens mij is de id code tegenwoordig bij buienradar niet meer zo te vinden, zoals uitgelegd. Dan krijg je ID codes die langer zijn dan 4 cijfers en dat werkt niet.pictuner schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:38:
Wat ik zie in het script zijn er een aantal regels die je wilt aanpassen:
Ga naar: http://www.buienradar.nl/nederland/weerbericht/weerstations
Kies daar een weerstation in je buurt, klik er op en kijk dan in de url. Daar zie je dan wel een ID van vier cijfers. Bijv Rotterdam: 6344
Het script draait nu een dagje. Allereerst bedankt daarvoor!
Ik loop tegen 1 ding aan: in kolom L komen de gegevens van WindChill. Deze kolom is echter niet verborgen, omdat deze kolom ook in het overzicht staat. Ik heb al zitten schuiven, maar dan gaat het spreadsheet 'raar' doen. Iemand tips?
Ik loop tegen 1 ding aan: in kolom L komen de gegevens van WindChill. Deze kolom is echter niet verborgen, omdat deze kolom ook in het overzicht staat. Ik heb al zitten schuiven, maar dan gaat het spreadsheet 'raar' doen. Iemand tips?
Ik had dat ook al gezien en heb aan de hand daarvan het script gedeeltelijk aangepast. Als je wilt kan ik die wel met je delenZapato schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:56:
Het script draait nu een dagje. Allereerst bedankt daarvoor!
Als je dat wilt doen graag.daniel3 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:15:
[...]
Ik had dat ook al gezien en heb aan de hand daarvan het script gedeeltelijk aangepast. Als je wilt kan ik die wel met je delen.
Kan je hem hier posten? Ik wil hem ook wel graag. Pm mag ook
Nog een vraagje over de scripts en het mooie sheet van SamFox.
Op het tabblad Nest zie ik het "lopende gemiddelde" Wat is dit precies?
Ik meen gisteren daar toch hogere waardes gezien te hebben dan vandaag.
En op het tabblad Dagtotalen staat ook het aantal minuten dat er verwarmd is.
Ik neem aan dat die laatste het "echte" aantal minuten is dat de verwarming aan gestaan heeft?
Maar wat is dan exact het lopende gemiddelde. En hoe moet ik die interpreteren?
Op het tabblad Nest zie ik het "lopende gemiddelde" Wat is dit precies?
Ik meen gisteren daar toch hogere waardes gezien te hebben dan vandaag.
En op het tabblad Dagtotalen staat ook het aantal minuten dat er verwarmd is.
Ik neem aan dat die laatste het "echte" aantal minuten is dat de verwarming aan gestaan heeft?
Maar wat is dan exact het lopende gemiddelde. En hoe moet ik die interpreteren?
of een linkje..... ben namelijk ook erg geïnteresseerdQosmic schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:03:
Je bent tot nu toe de enige die dit gemeld heeft. Inderdaad ook nog niets te vinden op de Nest website. Ben erg benieuwd....peptalk schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:04:
Gisteren nieuwe software binnen gehad(V3): 5.6.1-4 kan er nog niets over vinden op de Nest website.

Yep, zojuist ook 5.6.1-4 binnengekregen inderdaad op beide Nests. Nog aant uitzoeken wat nieuw is.
Net voor het eerst ook eens gekeken naar de firmware versie van mijn Nest v2:
Instellingen>technische informatie>basis:
En dan zie ik software versie: 1.0.29 / 2.1
Huh??? Is dat niet gruwelijk oud?
https://nest.com/support/...t-software-update-history
Edit: met 'basis' bedoelen ze kennelijk de houder/docking waar mijn Nest op staat. En die heeft kennelijk een eigen menuutje en eigen software versie.
De nest zelf moet ik vinden onder 'scherm' en daar zie ik gewoon netjes 5.6-7 als versie...
Instellingen>technische informatie>basis:
En dan zie ik software versie: 1.0.29 / 2.1
Huh??? Is dat niet gruwelijk oud?
https://nest.com/support/...t-software-update-history
Edit: met 'basis' bedoelen ze kennelijk de houder/docking waar mijn Nest op staat. En die heeft kennelijk een eigen menuutje en eigen software versie.
De nest zelf moet ik vinden onder 'scherm' en daar zie ik gewoon netjes 5.6-7 als versie...
[ Voor 30% gewijzigd door Allewijn op 13-02-2017 11:29 ]
ik zou hem ook graag ontvangendaniel3 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:15:
[...]
Ik had dat ook al gezien en heb aan de hand daarvan het script gedeeltelijk aangepast. Als je wilt kan ik die wel met je delen.
alvast bedankt
Iemand nog ervaringen met de true radiant functie van de Nest v2?
Ik hem hem nu een goede 2 a 3 weken en hij functioneert perfect (alleen eenmalig de draadloze heatlink verbinding ineens weg gevallen maar na tig keer her-verbinden werkt het nu kennelijk weer stabiel),
Het enige wat ik merk is dat hij in mijn ogen wat te veel OVERSHOOT.
Bijv in de nacht zet ik hem op 17.5. Ons huis koelt amper af onder die temp, maar áls de ketel dan toch een keer aan moet slaan, dan maakt hij er vlot 18.5 graden van.
Dat lijkt mij wat veel overshoot. Ook voor een aan/uit model toch?
True radiant staat aan. Maar doet dit in deze situatie eigenlijk wel wat?
Verder kan het mogelijk ook liggen aan de draaiknop van de Nest:
Ik draai hem altijd handmatig in gewenste stand (wij gebruiken geen schema's en sensoren van de Nest), maar 17.5 is géén 17.5! Je kan die draaiknop nog veel preciezer regelen. Op het schermpje blijft dan 17.5 staan (tot hij naar beneden naar 17 of naar boven naar 18 springt), maar er zitten nog een aantal 'tikjes' tussen.
Die precieze doeltemp kan je alleen zien via instellingen>technische informatie>sensoren>doeltemp
En dan zie je dat dat gewoon kan variëren tussen 17.5 traploos tot en met 18 graden!!!
Als je instelt via bijv de app met de pijltjes, dan kun je dus niet per 'tikje' regelen zoals op de hardware matige draaiknop.
Dan is bijv setting:
17 graden = 17.2
17.5 graden = 17.7
18 graden = 18.2
Etc.
Dus daar zit ook een raar verschil in.
Ik denk dat Nest die extra klikjes/tussenstapjes óf moet annuleren in een volgende update óf ook zichtbaar moet maken in het display qua echte doeltemp.
Want dit is verwarrend en onhandig.
En zo moeten ze nog véél meer wensen van gebruikers eens doorvoeren, zoals:
- de extra klikjes qua echte doeltemp weergeven (zie dus uitleg hierboven)
- de ingestelde temp in kleine cijfers, de actuele temp in grote cijfers, dus andersom
- de luchtvochtigheid in het basis scherm weergeven
- inzicht in uitgebreidere geschiedenis/statistieken waarop je kan inzoomen. Zodat wij dus niet met allerlei eigen scripts en sheets moeten gaan pielen om inzicht te krijgen in het daadwerkelijke gedrag
- geschiedenis voor een heel jaar vast houden ipv voor maar 10 dagen (!)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vul maar aan...
Eens een complete lijst via oa social media kanalen aanleveren bij Nest wereldwijd en Nest Nederland.
Ik hem hem nu een goede 2 a 3 weken en hij functioneert perfect (alleen eenmalig de draadloze heatlink verbinding ineens weg gevallen maar na tig keer her-verbinden werkt het nu kennelijk weer stabiel),
Bijv in de nacht zet ik hem op 17.5. Ons huis koelt amper af onder die temp, maar áls de ketel dan toch een keer aan moet slaan, dan maakt hij er vlot 18.5 graden van.
Verder kan het mogelijk ook liggen aan de draaiknop van de Nest:
Ik draai hem altijd handmatig in gewenste stand (wij gebruiken geen schema's en sensoren van de Nest), maar 17.5 is géén 17.5! Je kan die draaiknop nog veel preciezer regelen. Op het schermpje blijft dan 17.5 staan (tot hij naar beneden naar 17 of naar boven naar 18 springt), maar er zitten nog een aantal 'tikjes' tussen.
Die precieze doeltemp kan je alleen zien via instellingen>technische informatie>sensoren>doeltemp
En dan zie je dat dat gewoon kan variëren tussen 17.5 traploos tot en met 18 graden!!!
Als je instelt via bijv de app met de pijltjes, dan kun je dus niet per 'tikje' regelen zoals op de hardware matige draaiknop.
Dan is bijv setting:
17 graden = 17.2
17.5 graden = 17.7
18 graden = 18.2
Etc.
Dus daar zit ook een raar verschil in.
Ik denk dat Nest die extra klikjes/tussenstapjes óf moet annuleren in een volgende update óf ook zichtbaar moet maken in het display qua echte doeltemp.
Want dit is verwarrend en onhandig.
En zo moeten ze nog véél meer wensen van gebruikers eens doorvoeren, zoals:
- de extra klikjes qua echte doeltemp weergeven (zie dus uitleg hierboven)
- de ingestelde temp in kleine cijfers, de actuele temp in grote cijfers, dus andersom
- de luchtvochtigheid in het basis scherm weergeven
- inzicht in uitgebreidere geschiedenis/statistieken waarop je kan inzoomen. Zodat wij dus niet met allerlei eigen scripts en sheets moeten gaan pielen om inzicht te krijgen in het daadwerkelijke gedrag
- geschiedenis voor een heel jaar vast houden ipv voor maar 10 dagen (!)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vul maar aan...
Eens een complete lijst via oa social media kanalen aanleveren bij Nest wereldwijd en Nest Nederland.
[ Voor 9% gewijzigd door Allewijn op 13-02-2017 12:04 ]
Volgens mij zegt Nest zelf in hun documentatie dat ze voor systemen met vloerverwarming (True Radiant) een marge van 1 graad aanhouden, zowel naar boven als naar beneden. Dit is dus een bewuste keus. 'k Weet niet of ik daar zo blij mee ben....Allewijn schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:49:
Iemand nog ervaringen met de true radiant functie van de Nest v2?
<knip>
Ik heb ook vloerverwarming en zet er zelf een schema in. Maar is het aan te raden om True Radiant aan te zetten bij vloerverwarming?
Of kan je het ook uitzetten?
Ben benieuwd. Houd ons aub op de hoogte zodra er meer duidelijk is over de verschillen.tcviper schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:10:
Yep, zojuist ook 5.6.1-4 binnengekregen inderdaad op beide Nests. Nog aant uitzoeken wat nieuw is.
Het kan aan of uit, dat is een keus. True Radiant is bedoeld om vroegtijdig te beginnen met verwarmen. Als je bijvoorbeeld instelt dat het om 8:00 uur 20 C moet zijn, dan:Qosmic schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:37:
Ik heb ook vloerverwarming en zet er zelf een schema in. Maar is het aan te raden om True Radiant aan te zetten bij vloerverwarming?
- begint je CV te stoken om 8:00 als True Radiant uit staat
- begint je CV te stoken om bijvoorbeeld 6:00 als True Radiant aan staat.
Met True Radiant aan probeert de Nest zelf te leren hoe lang het duurt voor je huis om op te warmen. Je kunt dan alleen nog aangeven hoeveel uur er maximaal van te voren begonnen mag worden met stoken.
ja ok, maar dan zet ik het liever uit en laat ik hem om 07.00 aanspringen als ik het om 08.00 warm wil hebben.
Deed ik met mijn vorige thermostaat ook. Heb er geen zin in als hij al heel lang vantevoren gaat stoken.
Deed ik met mijn vorige thermostaat ook. Heb er geen zin in als hij al heel lang vantevoren gaat stoken.
Qosmic schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:03:
Bij deze de link :):1942jan schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:46:
[...]
ik zou hem ook graag ontvangen
alvast bedankt
https://docs.google.com/s...vMgTLz626XP4gQ/edit#gid=0
Had net toegang gevraagd en inmiddels ook gekregen. Dank!daniel3 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:33:
[...]
[...]
[...]
Bij deze de link :):
Het werkt bedanktdaniel3 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:33:
[...]
[...]
[...]
Verwijderd
En waarom heb je daar geen zin in?Qosmic schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:42:
Het scheelt mij behoorlijk veel kuubjes aan gas. Ketel kan veel rustiger en op veel lagere temperaturen draaien. In mijn geval scheelt het zelfs in geluid, als de ketel vol erin gaat tikken mijn leidingen, sinds ik de Nest heb nooit meer gehoord.
Ik vind het 1 van de grootste voordelen van de moderne thermostaat (Nest is niet uniek in deze functie namelijk). Als het buiten 15 graden is hoeft de ketel pas veel later te beginnen dan dat het -5 is. Maar hij zorgt er wel voor dat het om tijd x gewoon 21 graden is. Waarom zou je van 7-8 uur je huis naar 21 graden verwarmen als dat ook pas om 07:50 hoeft te gebeuren?
Vraag me wel af of de buitentemperatuur bij de Nest ook een rol speelt, dat is mij nog niet duidelijk. Zit geen voeler aan, maar hij weet wel wat voor weer het is. Lijkt me logisch dat dat ook gebruikt wordt.
Kan het kloppen dat hij om de 24 tot 25 minuten opnieuw een input maakt ?daniel3 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:33:
[...]
[...]
[...]
Moet je nog iets meer doen dan alleen je gebruikersnaam & wachtwoord van je Nestaccount invullen? Bij mij werkt het helaas niet?tuxken schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:11:
bedankt voor de toegang tot het aangepaste script. Alles werkt.