Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:45

Acradavos

Poetsfanaat

Gebeld met Nest. Er wordt eindelijk toegegeven dat mijn HeatLink een defect heeft, echter kan deze niet los vervangen worden. Ik zal een compleet nieuwe Nest V3 krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 19:20

rGz

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:55:

[...]

De CV blijft wel doorstoken, de radiatoren zijn ook de gehele tijd warm. Weet niet hoe dit bij jou is?
Exact hetzelfde bij ons. Het is echter wel zo dat wij vloerverwarming hebben en deze aangevuld hebben met twee radiatoren in de woonkamer. Ik ben erg benieuwd naar wat het resultaat gaat zijn de komende periode. Wellicht is het zo dat de snelheid van het verwarmen nog anders/beter gaat worden.

Ook ben ik benieuwd naar hoe de afwezigheid/thuis functie alles gaat begrijpen. Hebben een oppas voor de kleine en m'n vriendin werkt een aantal dagen vanuit thuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:08
@Acradavos

Heb ze wel, keek denk raar tegen je pics aan.

Nest geeft hier nog niks toe, Sta nu al de hele week bijna elke dag met hun in contact.
Ze hebben door dat ik alle data log en wilde deze hebben en is doorgestuurd naar hun engineers.
Je schrikt je rot als je alleen de data van 1 dag bekijkt, gelukkig heb ik de Energiewacht nu achter mij staan aangezien zij hier zelf hebben kunnen zien wat er loos is, gasten zijn hier 4uur bezig geweest eergisteren.
Lijkt wel of het met de dag erger word, verbruik nu bijna 40% gas meer per dag.
Voorverwarmen begint niet zoals de instellingen op max 3uur maar bijna 4.5uur eerder heb het afgerond naar 4.
Het is ook geen voorverwarmen wat hij maar begint gewoon vol te stoken.
Wilde het om 10:30 vanochtend 20 graden, in acht genomen dat mijn huis een uur nodig heeft voor 1,5graden verhoging.
En dan de TrueRadiant in acht genomen van 3uur zou hij om half 8 moeten gaan stoken.
Maar kreng gaat rustig 6:30 vol stoken 8)7
En niet richting mijn ingestelde temp maar zet de display rustig een graad lager.
En zoals verwacht (17graden vanochtend) bijna 1.5uur later is het 20graden.
Das verdomd klote wakker worden om 7:30.
Komt bij dat om 7:30 hij 41graden aanvoer gaat vragen, heb radiatoren geen vloerverwarming dus das te koud.
Gevolg: de Nest gaat uren stoken met 0.8m3 p/u maar het koelt alleen maar af in huis.
Lekker zuinig, not

De rest bespaar ik jullie, ik heb de Nest nog hangen omdat Nest mijn data wil hebben.
Maar ben er klaar mee, normaliter zit ik op 4 tot 5m3 p/d en bij matige vorst een max vn 7 tot 8m3 maar tegenwoordig over de 10m3 stoken dan van 10:30 tot 22:30 (radiatoren) :?
Heb voor vandaag al 9.4m3 verbruikt en moet de hele avond nog.
Vorig jaar januari gelijk aan januari dit jaar qua bezetting thuis.
Het weer was zelf kouder en enige wat veranderd is de thermostaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Siewert op 27-01-2017 18:53 ]

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb helaas geen data van vorig jaar van slimme meter.
Ik heb wel het gevoel dat het dit jaar kouder is. Vorig jaar geen winterjas gedragen en nu wel. En toch al regelmatig -6 tot -9 gemeten snachts.
Mijn vorige thermostaat werkte het schema niet goed meer. Dus niet sochtends al warm en ook niet als ik thuis ben. Maar was nog aan/uit geschakeld.

Nu een nest op open therm. En wel meer comfort. Want warm als ik wakker wordt.
Sochtends om 6:00 moet het 20 graden zijn. Maar is dan zo'n 19. Wat ik op zich niet erg vind. Is toch meestal hond. Ontbijtje douchen, hond en weg.

Als ik.thuis kom rond 18:00. Is het nog geen 20 graden. Ik vermoed omdat ik hem nog te kort heb en in het begin heb lopen spelen etc.
Qua temperatuur is het comfort wel verbetert. Het blijft een beter op een gemiddelde temperatuur dan eerst. Maar volgens mij is hij niet zuiniger.
Ik hou het zelf nog even in de gaten volgende maand. En wat mijn maand status geeft deze en komende maand volgens de energie leverancier. Om te vergelijken met vorig jaar. En dan bepaal ik of hij blijft of niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:13
Sinds begin januari een slimme meter in huis en meteen voorzien van een Raspberry met DSMRreader voor het elektra- en gasverbruik, en sinds half januari ook een Nest v3 i.c.m. een Intergas HR36 uit 2009 via OpenTherm. Beneden alleen 3 radiatoren, geen vloerverwarming. Logging van de Nest loopt nog even via een Google Sheet scriptje, maar moet t.z.t. via bv. InfluxDB/Grafana gaan.

Reden om over te stappen op de Nest was dat de bestaande Honeywell Chronotherm Modulation weliswaar prima moduleerde, maar het adaptieve deel werkte niet goed, dus 's ochtends werd het niet op de ingestelde tijd warm. Vooral met 2 kleine kids niet zo relaxed. Ook is deze niet op afstand bedienbaar en erg onhandig te programmeren.

Met de Nest erop gaat opwarmen 's ochtends uitstekend, de True Radiant had na een dag al door hoeveel tijd er nodig was om van 16 naar 20 graden te gaan, met een kleine overshoot zoals ook gedocumenteerd staat. Rest van de dag blijft de temperatuur netjes binnen 1% van de ingestelde waarde. Learning staat uit want we hebben een tamelijk regelmatig schema. Autoaway staat wel aan op beide telefoons en begint na ±1,5 uur wat prima is . Ik merk wel dat het stookgedrag zelf wat onregelmatiger lijkt, de gasgrafiek schommelt wat meer. Maar het is nu ook een stuk kouder dan toen de Nest er nog niet hing, en ons huis uit '31 koelt nu eenmaal sneller af. Tijd zal leren of het ook echt meer of minder zuinig is, en of hij minder goed moduleert dan de Honeywell. Voorlopig doet de Nest wat hij moet doen en hebben we wel meer gemak!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldstultiens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 16:09
Ik herken het verhaal van Siewert308SW volledig. Ook wij hebben drie weken met de Nest gecommuniceerd. Gisteren is de Remeha monteur geweest. Ketel uitgelezen en geconstateerd dat de Nest veel te lage setpoints naar de ketel stuurt. Remeha iSense aangehangen om te testen en alles werkte meteen zoals het hoort. De Nest is dus niet compatible met onze Remeha Calenta, en is vandaag terug gegaan naar de installateur. De iSense blijft hangen en gelukkig is ons huis weer comfortabel naar 3 weken geklooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:08
ronaldstultiens schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 22:13:
Ik herken het verhaal van Siewert308SW volledig. Ook wij hebben drie weken met de Nest gecommuniceerd. Gisteren is de Remeha monteur geweest. Ketel uitgelezen en geconstateerd dat de Nest veel te lage setpoints naar de ketel stuurt. Remeha iSense aangehangen om te testen en alles werkte meteen zoals het hoort. De Nest is dus niet compatible met onze Remeha Calenta, en is vandaag terug gegaan naar de installateur. De iSense blijft hangen en gelukkig is ons huis weer comfortabel naar 3 weken geklooi.
Amen, probeer ik hun al tijden duidelijk te maken.
41 graden aanvoer temperatuur is gewoon te laag en de ketel vertikt het dan want de minimale aanvraag word overschreden.
En die verrekte Nest verdikt er van te leren, blijft stug doorverwarmen (zegt) en de ketel denkt van doe het zelf maar.
Minimaal 60graden bij deze temperaturen en alles boven 5graden buitentemperaturen is 50 tot 55 te doen.
Maar 41? misschien prima voor vloerverwarming maar da hebbe we nie ;-)

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:48:
Ik heb helaas geen data van vorig jaar van slimme meter.
Ik heb wel het gevoel dat het dit jaar kouder is. Vorig jaar geen winterjas gedragen en nu wel. En toch al regelmatig -6 tot -9 gemeten snachts.
Mijn vorige thermostaat werkte het schema niet goed meer. Dus niet sochtends al warm en ook niet als ik thuis ben. Maar was nog aan/uit geschakeld.

Nu een nest op open therm. En wel meer comfort. Want warm als ik wakker wordt.
Sochtends om 6:00 moet het 20 graden zijn. Maar is dan zo'n 19. Wat ik op zich niet erg vind. Is toch meestal hond. Ontbijtje douchen, hond en weg.

Als ik.thuis kom rond 18:00. Is het nog geen 20 graden. Ik vermoed omdat ik hem nog te kort heb en in het begin heb lopen spelen etc.
Qua temperatuur is het comfort wel verbetert. Het blijft een beter op een gemiddelde temperatuur dan eerst. Maar volgens mij is hij niet zuiniger.
Ik hou het zelf nog even in de gaten volgende maand. En wat mijn maand status geeft deze en komende maand volgens de energie leverancier. Om te vergelijken met vorig jaar. En dan bepaal ik of hij blijft of niet.
Een goede zelflerende thermostaat moet in 2 dagen je huis onder de knie hebben. ;) Verbaast mij hoe volhardend mensen hier zijn. Deze thermostaat zijn algoritmes kloppen gewoonweg niet. Leuk als je tijdens de koudste maanden van het jaar zo moet zitten klooien met dat ding. Ik zeg ..... eruit en hang een echte thermostaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:57
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:25:
[...]

Een goede zelflerende thermostaat moet in 2 dagen je huis onder de knie hebben. ;) Verbaast mij hoe volhardend mensen hier zijn. Deze thermostaat zijn algoritmes kloppen gewoonweg niet. Leuk als je tijdens de koudste maanden van het jaar zo moet zitten klooien met dat ding. Ik zeg ..... eruit en hang een echte thermostaat op.
Er zijn uiteraard ook genoeg tevreden mensen. Hier 0 problemen met de Nest. Hangt nu 3 maanden nog altijd super tevreden. Binnenkort via extra module in de ketel de ketel OT geschikt maken en dan even wat draden om steken en eens kijken hoe OT gaat bevallen met de Nest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:33
Ik ben ook zeer tevreden inderdaad, vooral de werking met domotica systemen. Alleen heb wel nog altijd het idee dat gas verbruik nu iets hoger is.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:25:
[...]

Dat idee had ik ook. Maar was ook bezig met de CV aan het spelen met aanvoer warmte etc.
Dus die is redelijk veranderd afgelopen 2 weken.
Die is nu ingeregeld. En ik kan nu e.e.a "beter" monitoren.
Anders heb ik te veel variabelen zeg maar.

Qua comfort ben ik gewoon tevreden. En hij gaat netjes uit als ik weg ben (zelfs eerder dan mijn oude thermostaat). En ik kan ook netjes met de app bedienen als ik niet thuis kom.
Dus die zaken zijn echt top.
Nu nog kijken qua stookkosten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:29:
[...]

Er zijn uiteraard ook genoeg tevreden mensen. Hier 0 problemen met de Nest. Hangt nu 3 maanden nog altijd super tevreden. Binnenkort via extra module in de ketel de ketel OT geschikt maken en dan even wat draden om steken en eens kijken hoe OT gaat bevallen met de Nest.
Problemen lijken ook juist voor te komen met OT/modulerend. Aan/uit is een heel ander protocol, lees simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:12
Ik heb stadsverwarming en vloerverwarming als hoofdverwarming. Maar dan heb ik toch alleen te maken met aan/uit.
Niks met opentherm toch?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:50
Tot zover ben ik erg tevreden met de Nest. Alleen al door het kunnen aanpassen van de temp op afstand bespaar ik al gas.
Enige minpuntje is dat ik het idee heb dat de temperatuursensor te hoog meet want het wordt snel al wat kouder. CV staat over het algemeen op 19 graden, en dat is al niet heel comfortabel warm.
Maargoed, ik wil mijn CV nog waterzijdig inregelen en hopelijk blijft het huis dan langer aangenaam warm.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:40:
Ik ben ook zeer tevreden inderdaad, vooral de werking met domotica systemen. Alleen heb wel nog altijd het idee dat gas verbruik nu iets hoger is.
Hoger gasverbruik en dan tevreden? 8)7 Ik tweak mijn CV helemaal suf om zo laag mogelijk uit te komen. Daar past deze thermostaat niet bij helaas, want ik vind hem qua looks helemaal goed en zou hem mooi kunnen opnemen in Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Welk type Calenta heb je, een 40C? Ik krijg deze over twee weken geplaatst namelijk incl. Nest. Maar als het niet werkt mogen ze 'm in de doos laten zitten en gebruik ik lekker mijn oude thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:45:
[...]

Hoger gasverbruik en dan tevreden? 8)7 Ik tweak mijn CV helemaal suf om zo laag mogelijk uit te komen. Daar past deze thermostaat niet bij helaas, want ik vind hem qua looks helemaal goed en zou hem mooi kunnen opnemen in Domoticz.
Niet iedereen heeft zin en tijd (of kennis) om een CV te gaan zitten 'tweaken' ;)
Daarnaast, een hoop van die tweak dingen zijn niet voor alle huizen gelijk. Heb er ooit zelf eens een paar dagen naar gekeken maar het levert nauwelijks verschil op, althans bij ons. Groot oppervlakte, dan is stoken nu eenmaal duurder.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:56:
[...]

Niet iedereen heeft zin en tijd (of kennis) om een CV te gaan zitten 'tweaken' ;)
Daarnaast, een hoop van die tweak dingen zijn niet voor alle huizen gelijk. Heb er ooit zelf eens een paar dagen naar gekeken maar het levert nauwelijks verschil op, althans bij ons. Groot oppervlakte, dan is stoken nu eenmaal duurder.
30 procent besparing lijkt me de moeite. ;)

En kennis is hier op Tweakers voldoende aanwezig, zie cv tweak forum.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wie weet hoe ik meer 'details' kan zien in de Nest app bij energiegeschiedenis?
Of via een andere live-info manier? Via bijv een csv bestand oid?

Ik zie nu alleen per dag hoeveel uur er gestookt is en als ik er op tik een 24 uurs tijdslijn met oranje streepjes waar telkens dan gestookt/een 'AAN' vraag gedaan is, maar ik kan geen verdere details zien/inzoomen (hoe veel minuten er precies gestookt is, wat de temp precies was er voor en qua overshoot erna, etc).
Ook kan het alleen van de dagen ervoor. Maar wil het ook live kunnen monitoren nu ik eea aan het testen ben (zoals tot hoe laag ik kan gaan qua ketel vermogen zonder concessies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

In de geschiedenis app kan je niet veel halen.
Je kan beter e.e.a uitlezen met een script (Google). of domotica.

Ik lees hem elke 30 min uit. (maar kan ook elke 5 als je wilt)
daar in zie je doeltemp. en gemeten temp. En kan je zien wanneer hij begint met stoken.
En wanneer de temp gehaald wordt etc..

En dat in grafieken uitzetten.
Ook kan je als hij aan het verwamen is. Gewoon de ketel in de gaten houden.
Welke cijfers/standen geeft die aan. Gewoon halfuurtje na kijken bv.
En daarmee dan spelen.

Eventueel ook je slimme meter uitlezen (of via een site als slimmemeterportal.nl).
Dan kan je daar ook per dag zien wat je verbruikt (is natuurlijk ook douchen en koken etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldstultiens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 16:09
xantos schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:03:
[...]
Inderdaad een Calenta 40C.

Welk type Calenta heb je, een 40C? Ik krijg deze over twee weken geplaatst namelijk incl. Nest. Maar als het niet werkt mogen ze 'm in de doos laten zitten en gebruik ik lekker mijn oude thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:32:
[...]

30 procent besparing lijkt me de moeite. ;)

En kennis is hier op Tweakers voldoende aanwezig, zie cv tweak forum.
Nest is volgens mij besparen zonder in te leveren op gemak en comfort. Als je zo maximaal wil besparen als jij doet, dan kan geen slim algoritme daar tegenop en kan je beter een handmatige thermostaat nemen.

Ik bespaar namelijk tussen de 20 en 40% sinds ik een Nest heb en het is toch altijd aangenaam in huis.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ethirty schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 23:58:
[...]

Ik bespaar namelijk tussen de 20 en 40% sinds ik een Nest heb en het is toch altijd aangenaam in huis.
Wat was je start situatie dan?
Voor de nest had ik een semi slimme thermostaat. En daar heb ik al veel mee gespaard t.o.v de ouderwetse domme en geen klokthermostaat. Denk idd zo'n 30%.
Puur door niet te stoken als je er niet bent. En de CV eerder op de avond al uit te zetten ipv pas als je gaat slapen.
Alleen was het een "ramp" om het schema er in te krijgen. Geen app. En via thermostaat niet fijn om te doen.
En dus moest je hem loshalen en aan de computer hangen met een USB kabel.
En dit ook met de zomer en wintertijd weer doen.
Laatste tijd (bijna jaar) wat issues dat hij zichzelf resette. Waardoor het schema steeds verloren ging.En ik geen schema meer had. En alleen gebruik maakte van de motion sensor die er voor zorgde dat na 45 minuten geen beweging de thermostaat uit ging.
Daarom maar besloten om de Nest te halen. Mooier, en met app te bedienen. En ook aan te sluiten op OT.
Ik verwacht dus niet nogmaals 20-30% te bezuinigen. Maar verwacht ook niet dat de stookkosten met 20-30% stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DarkSide schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:44:
[...]

Wat was je start situatie dan?
Voor de nest had ik een semi slimme thermostaat. En daar heb ik al veel mee gespaard t.o.v de ouderwetse domme en geen klokthermostaat. Denk idd zo'n 30%.
Puur door niet te stoken als je er niet bent. En de CV eerder op de avond al uit te zetten ipv pas als je gaat slapen.
De meest simpele die je maar kan bedenken. :P

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:20
Nog steeds last van veel wegvallende verbinding tussen router en thermostaat, iemand al iets gehoord over een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:11:
In de geschiedenis app kan je niet veel halen.
Je kan beter e.e.a uitlezen met een script (Google). of domotica.

Ik lees hem elke 30 min uit. (maar kan ook elke 5 als je wilt)
daar in zie je doeltemp. en gemeten temp. En kan je zien wanneer hij begint met stoken.
En wanneer de temp gehaald wordt etc..

En dat in grafieken uitzetten.
Ook kan je als hij aan het verwamen is. Gewoon de ketel in de gaten houden.
Welke cijfers/standen geeft die aan. Gewoon halfuurtje na kijken bv.
En daarmee dan spelen.

Eventueel ook je slimme meter uitlezen (of via een site als slimmemeterportal.nl).
Dan kan je daar ook per dag zien wat je verbruikt (is natuurlijk ook douchen en koken etc).
Bedankt, dat is wat ik idd zoek!
Krijg het alleen niet aan de praat. Ik doe vast eea verkeerd mbt het script.
Is er nog een wat uitgebreidere handleiding te vinden hoe ik dit goed werkend mag krijgen?

krijg nu oa als ik op play druk: Verzoek voor https://home.nest.com/user/login is mislukt. Foutcode: 400. Ingekorte serverreactie: {"error":"access_denied","error_description":"invalid user credentials","instance_id":"9fc6b9e8-45e8-46ae-ab08-33d9af56c43e"} (Gebruik de optie muteHttpExceptions om de volledige reactie te onderzoeken.) (regel 12, bestand 'Code')

[ Voor 14% gewijzigd door Allewijn op 29-01-2017 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jero_B schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:48:
Nog steeds last van veel wegvallende verbinding tussen router en thermostaat, iemand al iets gehoord over een oplossing?
Lees het andere topic maar eens door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Allewijn schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:49:
[...]

Bedankt, dat is wat ik idd zoek!
Krijg het alleen niet aan de praat. Ik doe vast eea verkeerd mbt het script.
Is er nog een wat uitgebreidere handleiding te vinden hoe ik dit goed werkend mag krijgen?
Gaat om het google sheets script he.
Veel makkelijker wordt het volgens mij niet.

Maar:
  • Open een google sheet en geef hem een naam (bv Nest monitor)
  • Ga naar Tools en kies Script Editor
  • Haal alles weg wat er eventueel in staat
  • Paste de code van het script van de website hier.
  • pas de volgende code aan: function getData() {
  • var login_auth = performLogin('Vul hier je email adres van je Nest account in','Vul hier het wachtwoord van je nest account in');
  • Bij Select data kies de functie Get Data en druk op het Play icoontje.
  • Het script zal nu moeten werken zonder fouten en data in je sheet moeten plaatsen
  • Bij Resources ga naar Triggers. En kies daar een Trigger schema (bv: Getdata, Time Driven, Minutes Timer en 30)
Save nu het script. En kijk elke 30 minuten naar je sheet en zie het wonder gebeuren.

Je kan je sheet nog aanpassen door op de eerste regel namen per kolom toe te voegen. Zodat je ook mooie grafieken kunt tonen.

Je kan ook nog een account bij openweather maken. Zodat je ook de buitentemp kunt vast leggen in de sheet. Dit was even zoeken en klooien met de api code. Maar moet ook geen probleem zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door DarkSide op 29-01-2017 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:08

Ves

A gadget addicted Bounty

Misschien een idee om een overzicht van de CV's die wij hebben te maken en de Nest om zo de Nest problemen in kaart te stellen.

Handig voor mensen die snel willen weten of hun CV wel echt compatible is of niet.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masjimo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2017
Sinds twee jaar heb ik 2 Nest thermostaten draaien, altijd prima gewerkt....

Sinds de laatste software-update(denk ik) lijkt het erop dat de Away-functie niet meer normaal werkt.

Als de thermostaat op Away staat springt hij toch naar een hogere temperatuur waardoor de ketel op een ongewenst moment aangaat...
(Hij springt ook wel aan als de temp te laag wordt.., maar dat verwacht je ook))

Herkent iemand dit probleem?

Wat is de oplossing? :(

[ Voor 13% gewijzigd door Masjimo op 29-01-2017 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaxxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08-2024
DarkSide schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:12:
[...]
Je kan ook nog een account bij openweather maken. Zodat je ook de buitentemp kunt vast leggen in de sheet. Dit was even zoeken en klooien met de api code. Maar moet ook geen probleem zijn.
Hoe heb je dit precies in je script verwerkt? Ik heb al met api code en city id geprobeerd, maar kreeg het niet echt voor elkaar. Vermoedelijk een onjuiste script regel of zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Slaxxx schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:34:
[...]

Hoe heb je dit precies in je script verwerkt? Ik heb al met api code en city id geprobeerd, maar kreeg het niet echt voor elkaar. Vermoedelijk een onjuiste script regel of zo iets.
ja kan. Was ook even aan het zoeken naar de juiste combinatie.
zo heb ik hem er nu tussen staan:

code:
1
2
3
4
var wxrequest=UrlFetchApp.fetch('http://api.openweathermap.org/data/2.5/weather?q=plaatsnaam&units=metric&APPID=apikey die in je account staat');
  var wxresult=JSON.parse(wxrequest.getContentText());
  var outside_temp = (wxresult["main"]["temp"]);
  var outside_humidity = (wxresult["main"]["humidity"]);
Allewijn schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:49:
[...]

krijg nu oa als ik op play druk: Verzoek voor https://home.nest.com/user/login is mislukt. Foutcode: 400. Ingekorte serverreactie: {"error":"access_denied","error_description":"invalid user credentials","instance_id":"9fc6b9e8-45e8-46ae-ab08-33d9af56c43e"} (Gebruik de optie muteHttpExceptions om de volledige reactie te onderzoeken.) (regel 12, bestand 'Code')
Heb je username en wachtwoord wel tussen ' ' staan?

[ Voor 27% gewijzigd door DarkSide op 30-01-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:56
DarkSide schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:45:
[...]

ja kan. Was ook even aan het zoeken naar de juiste combinatie.
zo heb ik hem er nu tussen staan:

code:
1
2
3
4
var wxrequest=UrlFetchApp.fetch('http://api.openweathermap.org/data/2.5/weather?q=plaatsnaam&units=metric&APPID=apikey die in je account staat');

[...]

Heb je username en wachtwoord wel tussen ' ' staan?
Op welke regel van het Script Editor moet dit staan ?
Volgens jou plaatje op regel 1 ?
En plaatsnaam invullen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Heb je al het eea geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

1942jan schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:01:
[...]

En plaatsnaam invullen ?
regel maakt niet zo veel uit. je maakt variabelen
Ik heb hem onderaan geplaats.
En daarna de regel aangepast die daadwerkelijk de informatie paste in excel.
Zodat deze ook de nieuwe variabelen in een kolum zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney69
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
1942jan schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:01:
[...]

En plaatsnaam invullen ?
Ik heb het volgende geprobeerd. kom alleen met een paar andere parameters niet helemaal uit.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
  var current_temp = result["shared"][device_id]["current_temperature"];
  var target_temp  = result["shared"][device_id]["target_temperature"];
  var humidity     = result["device"][device_id]["current_humidity"]/100;
  var auto_away    = result["shared"][device_id]["auto_away"];
  var heater_state = result["shared"][device_id]["hvac_heater_state"];

//Weerdata van openweathermaps
  var wxrequest        = UrlFetchApp.fetch('http://api.openweathermap.org/data/2.5/weather?q=<jouw postcode>,NL&APPID=<jouw APPID>&units=metric');
  var wxresult         = JSON.parse(wxrequest.getContentText());
  var outside_temp     = (wxresult["main"]["temp"]);
  var outside_humidity = (wxresult["main"]["humidity"]/100);
  var outside_weather  = (wxresult["weather"][0]["main"]);
  var outside_wdesc    = (wxresult["weather"][0]["description"]);

//Logboek
  Logger.log("Current Temp: "+current_temp+", Target Temp: "+ target_temp +", Humidity: "+ humidity*100 + "%" + ", Buiten temp: "+ outside_temp + ", Buiten vochtigheid: "+ outside_humidity*100 + "%" + ", Weer: " + outside_weather);
  var time = new Date();

var ss = SpreadsheetApp.getActiveSpreadsheet();
  var sheet = ss.getSheets()[0];

// Appends a new row with 3 columns to the bottom of the
  // spreadsheet containing the values in the array
  sheet.appendRow( [ time, current_temp, target_temp, humidity, heater_state, auto_away, outside_temp, outside_humidity, outside_weather, outside_wdesc ] );
}

[ Voor 3% gewijzigd door Looney69 op 30-01-2017 12:20 . Reden: Eigen probleem is opgelost ]

Looney--> Live your life!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikkie1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
je moet je aanmelden bij openweathermap en een account aanmaken. je krijgt dan een api-nummer. deze vul je dan in het script

Bij mij ziet het er dan zo uit:

function doGet() {
// you only need to modify the next four lines of this code then publish web app
var email = 'mijneigenmailadres@gmail.com'; //what you use to login to nest
var password = 'mijwachtwoord!' ////what you use to login to nest
var CityID = '6544250'; //Openweather prefers the 6 digit city code to the zipcode. Find your city and check the url for the 6 digit city id code.
var AppID = 'hierkomtjeapinummer' // get your free Openweather AppID and enter it here
var sheetid = 'cijfersenlettersvanjegooglesheet'; //on your spreadsheet url its everything between /d/ <sheet id> /edit

/* to publish web app just:
1) Make sure the four variables are set above before you publish
2) Click Publish --> Deploy as web app
3) Describe the web app and save a new version
4) Execute the app as: me (your google account)
5) Who has access to the app: Anyone, even anonymous (this what allows the timebased() triggers to run as expected)
6) Click Deploy
7) Set your timebased() trigger to run getData() which just does a url fetch of this script and invokes doGet()
*/

var login_auth = performLogin(email,password);

var headers = {
"Authorization" : 'Basic '+login_auth['access_token'],
"X-nl-user-id" : login_auth['userid'],
"X-nl-protocol-version" : '1',
'Accept-Language': 'nl-nl',
'Connection' : 'keep-alive',
'Accept' : '*/*',
};

var options = {
'headers' : headers
};

var request=UrlFetchApp.fetch(login_auth['urls']['transport_url']+'/v2/mobile/user.'+login_auth['userid'], options);
var result=JSON.parse(request.getContentText());

var structure_id = result['user'][login_auth['userid']]['structures'][0].split('.')[1]
var device_id = result['structure'][structure_id]['devices'][0].split('.')[1]

var target_temp = result["shared"][device_id]["target_temperature"];
var humidity = result["device"][device_id]["current_humidity"];
var auto_away = result["shared"][device_id]["auto_away"];
var time = new Date();

var wxrequest=UrlFetchApp.fetch('http://api.openweathermap.org/data/2.5/weather?id=' + CityID + '&APPID=' + AppID + '&units=metric');

var max_out_tmp = (wxresult["main"]["temp_max"]);
var min_out_tmp = (wxresult["main"]["temp_min"]);
var wind_speed = (wxresult["wind"]["speed"]);
var wind_direction = (wxresult["wind"]["deg"]);
var avg_out_tmp = (max_out_tmp + min_out_tmp)/2;

//pressure is recorded in mm of mercury and recorded in inches
var pressure = (wxresult["main"]["pressure"]);
var weather = (wxresult["weather"][0]["main"]);
var outside_clouds = (wxresult["clouds"]["all"]);

var ss = SpreadsheetApp.openById(sheetid);

// Appends a new row with 14 columns to the bottom of the
// Remember heater_val is 5 for running and 0 for not running, this helps for those who want to graph data.
// Remove any items you don't want in the output. I'm still testing.. the max, min, avg...I may end up removing this data.
sheet.appendRow( [ time, current_temp, target_temp, outside_temp, heater_state, humidity, outside_humidity, weather, outside_clouds, wind_speed, wind_direction ] );
}

function performLogin(email, password) {
var payload = {
"username" : email,
"password" : password
};

var options = {
"method" : "post",
"payload" : payload
};

var response = JSON.parse(UrlFetchApp.fetch('https://home.nest.com/user/login', options).getContentText());
if ('error' in response) {
throw "Invalid login credentials";
}
return response
}

function getData(){
var url = ScriptApp.getService().getUrl();
var response = UrlFetchApp.fetch(url);
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
DarkSide schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:12:
[...]

Gaat om het google sheets script he.
Veel makkelijker wordt het volgens mij niet.

Maar:
  • Open een google sheet en geef hem een naam (bv Nest monitor)
  • Ga naar Tools en kies Script Editor
  • Haal alles weg wat er eventueel in staat
  • Paste de code van het script van de website hier.
  • pas de volgende code aan: function getData() {
  • var login_auth = performLogin('Vul hier je email adres van je Nest account in','Vul hier het wachtwoord van je nest account in');
  • Bij Select data kies de functie Get Data en druk op het Play icoontje.
  • Het script zal nu moeten werken zonder fouten en data in je sheet moeten plaatsen
  • Bij Resources ga naar Triggers. En kies daar een Trigger schema (bv: Getdata, Time Driven, Minutes Timer en 30)
Save nu het script. En kijk elke 30 minuten naar je sheet en zie het wonder gebeuren.

Je kan je sheet nog aanpassen door op de eerste regel namen per kolom toe te voegen. Zodat je ook mooie grafieken kunt tonen.

Het werkt! Reuze bedankt! (weet niet waarom ik gisteren een foutcode kreeg, had het op dezelfde manier gedaan en uiteraard ook mijn username en wachtwoord ingevoerd, maar werkte toen niet. Vandaag werkt het keurig en krijg ik dus gegevens in mijn sheet.

In dit topic zag ik (2015) ook gebruiker 'SamFox' die ontzettend veel gedaan had om sheets te maken waar allerlei fraaie tabellen en grafieken uit kwamen. Ook wordt er automatisch data gewist na een x-periode.
Bestaan deze nog steeds 'kant en klaar' zodat ik hier gebruik van kan/mag maken?

Je krijgt dan overzichten zoals bijv deze:
https://tweakimg.net/g/fo...i.imgur.com%2F0YTBJqp.jpg

En draait het script nu altijd foutcodeloos? Want lees in eerdere berichten (vorig jaar oa) dat er heel vaak foutcodes worden weergegeven en/of data niet altijd gehaald kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat is een mooi overzicht. Mijn excel skills zijn niet zo groot.
Kan prima gemiddelde maken. Etc en puldown menus en grafieken.

Maar zit zelf nog te stoeien zodat excel zelf ziet wat januari is. En februari etc
En daar zelf een gemiddelde temp e.d. uit haalt. Mij is het nog niet gelukt. en te druk met andere dingen omdaar veel tijd aan te besteden.

Het komt idd nog wel eens voor dat er een x een meting over geslagen wordt. En ik krijg regelmatig een melding in mijn mailbox dat er iets niet lekker gegaan is vannacht. Maar ik krijg de info eruit die ik zoek.
Dus ik vindt het prima voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
Allewijn schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:36:
En draait het script nu altijd foutcodeloos? Want lees in eerdere berichten (vorig jaar oa) dat er heel vaak foutcodes worden weergegeven en/of data niet altijd gehaald kan worden...
Script heeft bij mij regelmatig connectieproblemen, maar ik heb gewoon de logging uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@Darkside:
Ik heb tweaker 'Samfox' een PB gestuurd of zijn ontworpen sheets nog werkend zijn en of hij ze nog wil delen. Als iemand dit nml al allemaal zo fraai ontworpen heeft, dan zou het dom zijn om (met mijn beperkte excel skills, het zelf allemaal te maken).

Ik wil nml eigenlijk alleen in een goed overzicht/grafiek kunnen zien wanneer en hoe lang mijn ketel heeft gestookt/mijn Nest een warmtevraag heeft gedaan om de doeltemp te bereiken en te behouden en bij welke externe factoren dit zo was (zoals buitentemp).
Zo ben ik bijv. erg benieuwd hoe vaak en hoe lang hij aan heeft gestaan tijdens mijn nachtverlagingstemp naar 17.5 graden en wat hij doet qua OVERSHOOT.
Ik vind nml dat hij soms bizar ver overshoot. Vanochtend was het bijv 19 graden terwijl hij de hele nacht ingesteld heeft gestaan op 17.5 graden (ik heb alle aanleerfuncties/programma's op mijn Nest v2 uit. Ik bedien hem gewoon volledig handmatig).

PS: Waarom verschillen de temp. waardes in de sheets tov wat ik op de Nest (gen 2) zie?
Als ik bijv op de nest de ingestelde temp handmatig op 17.5 graden heb gezet, dan zie ik dat dat in de sheet vermeld staat als 17,828106 graden. En als ik bijv kijk naar de actuele temp, dan zie ik op de nest 18 graden staan, maar in de sheet 18,489999.
Dat soort waarden verschillen nog al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat kan ik ook niet helemaal verklaren.
Alleen dat het handmatig draaien aan de nest je veel meer controle hebt over de temp.
maw een kleine draai is niet meteen 0,5 graden. terwijl het display wel pas in stappen van 0.5 werkt.

dus hij staat op 18. En een kleine draai maakt hem 18,2 terwijl het display op 18 blijft staan. Zie je in de sheet wel 18,2 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:21
Weet je toevallig welk type Calenta? Hier lijkt hij prima te werken met een calenta 40c (2015).. Het enige waar ik me mateloos aan irriteer is dat hij vaker offline lijkt te zijn als ik hem vanaf mijn mobiel wil benaderen... Iemand daar een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
mikkie1 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:57:
je moet je aanmelden bij openweathermap en een account aanmaken. je krijgt dan een api-nummer. deze vul je dan in het script

Bij mij ziet het er dan zo uit:

function doGet() {
// you only need to modify the next four lines of this code then publish web app
var email = 'mijneigenmailadres@gmail.com'; //what you use to login to nest
var password = 'mijwachtwoord!' ////what you use to login to nest
var CityID = '6544250'; //Openweather prefers the 6 digit city code to the zipcode. Find your city and check the url for the 6 digit city id code.
var AppID = 'hierkomtjeapinummer' // get your free Openweather AppID and enter it here
var sheetid = 'cijfersenlettersvanjegooglesheet'; //on your spreadsheet url its everything between /d/ <sheet id> /edit

/* to publish web app just:
1) Make sure the four variables are set above before you publish
2) Click Publish --> Deploy as web app
3) Describe the web app and save a new version
4) Execute the app as: me (your google account)
5) Who has access to the app: Anyone, even anonymous (this what allows the timebased() triggers to run as expected)
6) Click Deploy
7) Set your timebased() trigger to run getData() which just does a url fetch of this script and invokes doGet()
*/

var headers = {
};

var options = {
};

var request=UrlFetchApp.fetch(login_auth['urls']['transport_url']+'/v2/mobile/user.'+login_auth['userid'], options);

var structure_id = result['user'][login_auth['userid']]['structures']\[0].split('.')\[1]
var device_id = result['structure'][structure_id]['devices']\[0].split('.')\[1]

var humidity = result["device"][device_id]["current_humidity"];
var time = new Date();

var wxrequest=UrlFetchApp.fetch('http://api.openweathermap.org/data/2.5/weather?id=' + CityID + '&APPID=' + AppID + '&units=metric');

var wind_speed = (wxresult["wind"]["speed"]);
var wind_direction = (wxresult["wind"]["deg"]);

//pressure is recorded in mm of mercury and recorded in inches
var weather = (wxresult["weather"]\[0]["main"]);
var outside_clouds = (wxresult["clouds"]["all"]);

var sheet = ss.getSheets()\[0];

// Remember heater_val is 5 for running and 0 for not running, this helps for those who want to graph data.
// Remove any items you don't want in the output. I'm still testing.. the max, min, avg...I may end up removing this data.
sheet.appendRow( [ time, current_temp, target_temp, outside_temp, heater_state, humidity, outside_humidity, weather, outside_clouds, wind_speed, wind_direction ] );
}

var payload = {
};

var options = {
};

var response = JSON.parse(UrlFetchApp.fetch('https://home.nest.com/user/login', options).getContentText());
}
return response
}

function getData(){
var response = UrlFetchApp.fetch(url);
}
Krijg deze foutmelding wat doe ik verkeerd ?

Het voltooien van je script, NT, is onlangs mislukt. Hieronder wordt een samenvatting van de fout(en) weergegeven.

Het script wordt gebruikt door het document NT.

Starten Functie Foutbericht Activering Eind
31-1-17 9:28 getData Kenmerk opgegeven zonder waarde: url (regel 94, bestand 'NT') time-based 31-1-17 9:28
Met vriendelijke groet,

Google Apps Script

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
JDL15 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:48:
[...]

Weet je toevallig welk type Calenta? Hier lijkt hij prima te werken met een calenta 40c (2015).. Het enige waar ik me mateloos aan irriteer is dat hij vaker offline lijkt te zijn als ik hem vanaf mijn mobiel wil benaderen... Iemand daar een tip voor?
Het is een 40C, vroeg ik ook al een aantal reacties eerder. Ik krijg deze volgende week geplaatst door installatiebedrijf inclusief Nest. Gisteren gebeld met de vraag of dit wel ging werken en volgens dit bedrijf was dit geen probleem. Bij problemen hang ik meteen aan de telefoon. Maar hopelijk kun je inderdaad wat tips geven waardoor ik problemen direct kan herkennen tijdens de oplevering. Laat ik ze pas weggaan als het 100% werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JDL15 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:48:
[...]

Lees het andere topic maar. Daar staat de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
Ik probeer ook via Google Spreadsheet het script te draaien, krijg ook alleen de volgende fout:

Verzoek voor https://home.nest.com/user/login is mislukt. Foutcode: 400. Ingekorte serverreactie: {"error":"access_denied","error_description":"invalid user credentials","instance_id":"46756f36-7ae8-4e6e-8dab-f26f4e382911"} (Gebruik de optie muteHttpExceptions om de volledige reactie te onderzoeken.) (regel 12, bestand 'Code')

Als ik naar https://home.nest.com/user/login ga, krijg ik ook een foutmelding, namelijk:

{"error":"invalid_request","error_description":"missing user credentials","instance_id":"7920a0a7-ed46-47f3-8cd5-30b40e3d7393"}

Username en wachtwoord zijn wel juist, meerdere malen getest. Heeft een van jullie een idee wat hier de fout kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler1985
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-03-2023
DaanDH schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:24:
Ik probeer ook via Google Spreadsheet het script te draaien, krijg ook alleen de volgende fout:

Verzoek voor https://home.nest.com/user/login is mislukt. Foutcode: 400. Ingekorte serverreactie: {"error":"access_denied","error_description":"invalid user credentials","instance_id":"46756f36-7ae8-4e6e-8dab-f26f4e382911"} (Gebruik de optie muteHttpExceptions om de volledige reactie te onderzoeken.) (regel 12, bestand 'Code')

Als ik naar https://home.nest.com/user/login ga, krijg ik ook een foutmelding, namelijk:

{"error":"invalid_request","error_description":"missing user credentials","instance_id":"7920a0a7-ed46-47f3-8cd5-30b40e3d7393"}

Username en wachtwoord zijn wel juist, meerdere malen getest. Heeft een van jullie een idee wat hier de fout kan zijn?
Heb je je gebruikersnaam en wachtwoord tussen enkele aanhalingstekens ( ' ) staan?

function getData() {
var login_auth = performLogin('inlognaam','wachtwoord');

Ik had daar eerst ook problemen mee, had zonder aanhalingstekens gedaan en ook nog een keer met < en > voor en achter de inlog en WW. Toen kreeg ik dezelfde foutcode als jij nu.

http://i.imgur.com/5guUyJL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Spoiler1985 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:30:
[...]

Heb je je gebruikersnaam en wachtwoord tussen enkele aanhalingstekens ( ' ) staan?

function getData() {
var login_auth = performLogin('inlognaam','wachtwoord');

Ik had daar eerst ook problemen mee, had zonder aanhalingstekens gedaan en ook nog een keer met < en > voor en achter de inlog en WW. Toen kreeg ik dezelfde foutcode als jij nu.

http://i.imgur.com/5guUyJL.png
Ik heb het momenteel zo staan: <'NAAM'> , <'WACHTWOORD'>
Zo hoort het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler1985
DaanDH schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:43:
[...]

Ik heb het momenteel zo staan: <'NAAM'> , <'WACHTWOORD'>
Zo hoort het toch?
Als je de <> weghaalt voor naam en wachtwoord moet het goed gaan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Helaas heeft gebruiker 'SamFox' geen reactie meer gegeven. Zijn berichten waren dan ook al van eind 2014...
Is er nog iemand anders die een fraaie sheet heeft die al gereed/ontworpen is met handige overzichtelijke tabellen en grafiek(en)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaanDH
Spoiler1985 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:44:
[...]

Als je de <> weghaalt voor naam en wachtwoord moet het goed gaan! ;)
Top! Het werkt!
Nu nog uitvinden hoe ik er een mooi grafiekje van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler1985
Allewijn schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:49:
Helaas heeft gebruiker 'SamFox' geen reactie meer gegeven. Zijn berichten waren dan ook al van eind 2014...
Is er nog iemand anders die een fraaie sheet heeft die al gereed/ontworpen is met handige overzichtelijke tabellen en grafiek(en)?
Ook ik had Samfox een pb gestuurd maar geen reactie.
Dus vanuit hier dezelfde vraag: iemand nog een mooie sheet die hij wil delen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Mijn kamertemperatuur blijft constant 22,5 graden, terwijl ik mijn NEST op afwezig heb gezet en hij dus naar 15 graden zou moeten. Dit is al sinds half 8 vanochtend.
De radiator in de woonkamer staat een klein beetje open... Waar zou ik moeten zoeken om dit goed te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
DaanDH schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:44:
Mijn kamertemperatuur blijft constant 22,5 graden, terwijl ik mijn NEST op afwezig heb gezet en hij dus naar 15 graden zou moeten. Dit is al sinds half 8 vanochtend.
De radiator in de woonkamer staat een klein beetje open... Waar zou ik moeten zoeken om dit goed te krijgen?
Het duurt in het begin zeker een tijdje voordat de Nest door heeft dat je weg bent. In het begin kan het zo vier uur duren. Dit wordt naarmate je hem langer hebt steeds korter. Bij mij is het nu ongeveer anderhalf uur.

Heb je een schema ingesteld of staat hij op Auto-schema?

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Meauses schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:57:
[...]

Het duurt in het begin zeker een tijdje voordat de Nest door heeft dat je weg bent. In het begin kan het zo vier uur duren. Dit wordt naarmate je hem langer hebt steeds korter. Bij mij is het nu ongeveer anderhalf uur.

Heb je een schema ingesteld of staat hij op Auto-schema?
Ik heb een schema ingesteld inderdaad. Als ik naar werk ga, moet de kachel uit, dus moet de temperatuur naar 15 graden.
Twee uur geleden zag ik dat de NEST nog niet op afwezig stond, dus handmatig gedaan. Maar de temperatuur blijft gewoon 22,5 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
DaanDH schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:02:
[...]

Ik heb een schema ingesteld inderdaad. Als ik naar werk ga, moet de kachel uit, dus moet de temperatuur naar 15 graden.
Twee uur geleden zag ik dat de NEST nog niet op afwezig stond, dus handmatig gedaan. Maar de temperatuur blijft gewoon 22,5 graden.
Staat je Away temperatuur ook op 15c in settings? En blijft de Nest stoken ook nu die op afwezig staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
Allewijn schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:49:
Hierbij mijn code, ook ooit ergens vandaan getrokken, werkt wel goed. Je kan zelf kiezen welke weerfunctie je weer laat geven.

function doGet() {
var email = 'LOGINNEST'; //what you use to login to nest
var password = 'WACHTWOORD NEST' ////what you use to login to nest
var CityID = 'CITYID OPENWHEATER'; //Openweather prefers the 6 digit city code to the zipcode. Find your city and check the url for the 6 digit city id code.
var AppID = 'API CODE OPENWHEATER' // get your free Openweather AppID and enter it here
var City = 'PLAATSNAAM WHEATERUNDERGROUND'; //WeatherUnderground City Name.
var APIKey = 'API WHEATERUNDERGROUND' // get your free WeatherUnderground APIKey and enter it here
var sheetid = 'SHEET ID'; //on your spreadsheet url its everything between /d/ <sheet id> /edit

var headers = {
};

var options = {
};

var structure_id = result['user'][login_auth['userid']]['structures'][0].split('.')[1]
var device_id = result['structure'][structure_id]['devices'][0].split('.')[1]
var humidity = result["device"][device_id]["current_humidity"]/100;
var away = 0
if ( auto_away ) {away = 10;}
var heater_val = 0
if ( heater_state ) {heater_val = 1; //use +60 for heat on, 55 for heat off. These two valyes are chosen so my temperature line graph can be zoomed in on the 55-80F raage instead of 0-80
}
var time = new Date();

var outside_humidity = (wxresult["main"]["humidity"]/100);
var weather = (wxresult["weather"][0]["main"]);
var outside_clouds = (wxresult["clouds"]["all"]/100);

var wxrequest=UrlFetchApp.fetch('http://api.wunderground.com/api/'+ APIKey + '/conditions/q/' + City + '.json');
var outside_temp2 = (wxresult["current_observation"]["temp_c"]);
var outside_humidity2 = (wxresult["current_observation"]["relative_humidity"]);
var wind_speed = (wxresult["current_observation"]["wind_kph"]);
var precip_today = (wxresult["current_observation"]["precip_today_metric"]);
var pressure2 = (wxresult["current_observation"]["pressure_mb"]);
var weather2 = (wxresult["current_observation"]["weather"]);
var solar_radiation = (wxresult["current_observation"]["solarradiation"]);

sheet.appendRow( [ time, current_temp, target_temp, outside_temp2, heater_val, humidity, outside_humidity, weather2, pressure2, wind_speed ] );
}

var payload = {
};

var options = {
};

}
return response
}

function getData(){
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Meauses schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:41:
[...]

Staat je Away temperatuur ook op 15c in settings? En blijft de Nest stoken ook nu die op afwezig staat?
Klopt inderdaad, away temp. staat op 15c.
Hij stookt niet, maar de temperatuur blijft wel hetzelfde. Het is nu zelfs gestegen naar de 23 graden...
Moet ik mijn radiator volledig dichtdraaien anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
DaanDH schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:55:
[...]

Klopt inderdaad, away temp. staat op 15c.
Hij stookt niet, maar de temperatuur blijft wel hetzelfde. Het is nu zelfs gestegen naar de 23 graden...
Moet ik mijn radiator volledig dichtdraaien anders?
Nee dat zou niet uit moeten maken. Zolang je ketel niet stookt moet je verwarming ook verder niks doen.
Misschien is het restwarmte van het stoken.

Zijn er andere factoren waardoor het warmer kan worden in je huis? Zon? Onderburen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Meauses schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:03:
[...]

Nee dat zou niet uit moeten maken. Zolang je ketel niet stookt moet je verwarming ook verder niks doen.
Misschien is het restwarmte van het stoken.

Zijn er andere factoren waardoor het warmer kan worden in je huis? Zon? Onderburen?
Ik denk dat mijn huis goed geïsoleerd is. Woon hier net 3 weken. Vorige week had ik visite thuis en steeg de temperatuur tot 25 graden, het heeft toen 3 dagen geduurd om af te koelen naar 20 graden, zonder ramen open te zetten dan natuurlijk.

EDIT: Het stijgen kan ik nu alleen niet verklaren, tenzij mijn onderburen aan het stoken zijn dan.

[ Voor 7% gewijzigd door DaanDH op 31-01-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Laatst online: 01-10 13:31
Allewijn schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:10:
@Darkside:
Ik heb tweaker 'Samfox' een PB gestuurd of zijn ontworpen sheets nog werkend zijn en of hij ze nog wil delen. Als iemand dit nml al allemaal zo fraai ontworpen heeft, dan zou het dom zijn om (met mijn beperkte excel skills, het zelf allemaal te maken).

Ik wil nml eigenlijk alleen in een goed overzicht/grafiek kunnen zien wanneer en hoe lang mijn ketel heeft gestookt/mijn Nest een warmtevraag heeft gedaan om de doeltemp te bereiken en te behouden en bij welke externe factoren dit zo was (zoals buitentemp).
Zo ben ik bijv. erg benieuwd hoe vaak en hoe lang hij aan heeft gestaan tijdens mijn nachtverlagingstemp naar 17.5 graden en wat hij doet qua OVERSHOOT.
Ik vind nml dat hij soms bizar ver overshoot. Vanochtend was het bijv 19 graden terwijl hij de hele nacht ingesteld heeft gestaan op 17.5 graden (ik heb alle aanleerfuncties/programma's op mijn Nest v2 uit. Ik bedien hem gewoon volledig handmatig).

PS: Waarom verschillen de temp. waardes in de sheets tov wat ik op de Nest (gen 2) zie?
Als ik bijv op de nest de ingestelde temp handmatig op 17.5 graden heb gezet, dan zie ik dat dat in de sheet vermeld staat als 17,828106 graden. En als ik bijv kijk naar de actuele temp, dan zie ik op de nest 18 graden staan, maar in de sheet 18,489999.
Dat soort waarden verschillen nog al?
Dit is echt waardevolle inforatie:
Ik wil nml eigenlijk alleen in een goed overzicht/grafiek kunnen zien wanneer en hoe lang mijn ketel heeft gestookt/mijn Nest een warmtevraag heeft gedaan om de doeltemp te bereiken en te behouden.
Is het mogelijk om dit in te kunnen zien dan via een script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
loonatick78 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:49:
[...]

Hierbij mijn code, ook ooit ergens vandaan getrokken, werkt wel goed. Je kan zelf kiezen welke weerfunctie je weer laat geven.

........
Bedankt! Zeer gewaardeerd.
Ik heb de code/script geprobeerd, maar ik krijg hem niet werkend.
Kan je me mogelijk op weg helpen? Wat bedoel je bijv. met 'zelf kiezen welke weerfunctie'?
Ik heb op dit moment bijv. nog een enkel weer-account aangevraagd oid. Ik zie in de code meerdere weer-websites genoemd, zoals openweather en wheaterunderground?

Ik had in de code nu enkel mijn eigen nest login gegevens ingevoerd en een city=id code van mijn plaats ingevoerd bij var CityID = '2750884' en mijn sheet-id.
Ik heb daarna gekozen voor Publiceren>Implementeren als web app en als ik dan naar de url van de gegenereerde webapp ga, krijg ik te zien: Scriptfunctie niet gevonden: doGet

Als ik in het scritp naar 'doGet' ga en daar op play druk, krijg ik de volgende fout:

Verzoek voor http://api.openweathermap...0OPENWHEATER&units=metric is mislukt. Foutcode: 401. Ingekorte serverreactie: {"cod":401, "message": "Invalid API key. Please see http://openweathermap.org/faq#error401 for more info."} (Gebruik de optie muteHttpExceptions om de volledige reactie te onderzoeken.) (regel 42, bestand 'Code')

Ook lukt het inloggen bij Nest via het script niet. Het script wil naar 'https://home.nest.com/user/login'
En volgens mij bestaat die link niet (meer)?
Ik krijg dan ook als ik bijv op play druk bij performLogin:
Verzoek voor https://home.nest.com/user/login is mislukt. Foutcode: 400. Ingekorte serverreactie: {"error":"access_denied","error_description":"invalid user credentials","instance_id":"bb019f03-95a0-4f13-99f7-ae6144349cc8"} (Gebruik de optie muteHttpExceptions om de volledige reactie te onderzoeken.) (regel 12, bestand 'Code')

[ Voor 17% gewijzigd door Allewijn op 31-01-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 09:33
Weet iemand hoe ik het volgende aanpak?

Mijn CV-ketel was aangesloten via een aan/uit aansluiting met de Nest. Ik heb een Opentherm module in de ketel ingebouwd en de Heathlink met de CV-ketel via Opentherm bedraad.
Het werkt wel maar als ik probeer de Nest in te stellen op Opentherm kan ik dat niet meer veranderen. Ik kan 'm natuurlijk helemaal resetten maar dat vind ik een beetje zonde van de opgebouwde informatie die het apparaat heeft van mijn systeem. Ik vrees dat als ik het zo laat staan de Nest nog steeds via het aan/uit principe de ketel bestuurd via het Opentherm kanaal.

Nik

Edit: Ben er al achter, wijzigen zonder te resetten kan in het pro menu.

[ Voor 5% gewijzigd door zap681 op 31-01-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
Allewijn schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:03:
[...]

Bedankt! Zeer gewaardeerd.
Ik heb de code/script geprobeerd, maar ik krijg hem niet werkend.
Kan je me mogelijk op weg helpen? Wat bedoel je bijv. met 'zelf kiezen welke weerfunctie'?
Ik heb op dit moment bijv. nog een enkel weer-account aangevraagd oid. Ik zie in de code meerdere weer-websites genoemd, zoals openweather en wheaterunderground?

Ik had in de code nu enkel mijn eigen nest login gegevens ingevoerd en een city=id code van mijn plaats ingevoerd bij var CityID = '2750884' en mijn sheet-id.
Ik heb daarna gekozen voor Publiceren>Implementeren als web app en als ik dan naar de url van de gegenereerde webapp ga, krijg ik te zien: Scriptfunctie niet gevonden: doGet

Als ik in het scritp naar 'doGet' ga en daar op play druk, krijg ik de volgende fout:

Verzoek voor http://api.openweathermap...0OPENWHEATER&units=metric is mislukt. Foutcode: 401. Ingekorte serverreactie: {"cod":401, "message": "Invalid API key. Please see http://openweathermap.org/faq#error401 for more info."} (Gebruik de optie muteHttpExceptions om de volledige reactie te onderzoeken.) (regel 42, bestand 'Code')

Ook lukt het inloggen bij Nest via het script niet. Het script wil naar 'https://home.nest.com/user/login'
En volgens mij bestaat die link niet (meer)?
Ik krijg dan ook als ik bijv op play druk bij performLogin:
Verzoek voor https://home.nest.com/user/login is mislukt. Foutcode: 400. Ingekorte serverreactie: {"error":"access_denied","error_description":"invalid user credentials","instance_id":"bb019f03-95a0-4f13-99f7-ae6144349cc8"} (Gebruik de optie muteHttpExceptions om de volledige reactie te onderzoeken.) (regel 12, bestand 'Code')
Gebruik je google sheets wel?
Aanhalingstekens moet je laten staan, daartussen moet je je gegevens plaatsen.
Bij openwheathermap en wheatherunderground moet je je eerst registeren, daarna kan je je apicode opvragen.

In deze regel kan je zelf aangeven wat je in je sheet wilt hebben.
sheet.appendRow( [ time, current_temp, target_temp, outside_temp2, heater_val, humidity, outside_humidity, weather2, pressure2, wind_speed ] );

[ Voor 4% gewijzigd door loonatick78 op 31-01-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Hmm, toch een vreemd probleem..
In mijn woonkamer blijft het 23 graden terwijl de NEST staat ingesteld op 15 graden. Ook hoorde ik gisteravond, toen ik thuis was, constant de ketel aanslaan, ook terwijl er ingesteld was dat het 15 graden moest worden. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
loonatick78 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:58:
[...]

Bij openwheathermap en wheatherunderground moet je je eerst registeren, daarna kan je je apicode opvragen.

Uiteraard heb ik hiervoor Google Spreadsheets gebruikt.
Ik heb een (gratis) account aangevraagd bij openweather én bij wunderground. Alleen bij wunderground krijg je bij een gratis account géén api key? Klopt dat?

Ik heb het als volgt gedaan:
Nieuwe Spreadsheet aangemaakt > Extra Scripteditor > Daar alle tekst verwijderd en jouw geposte script geplakt > Daar tussen de aanhalingstekens mijn eigen Nest inloggegevens ingevuld > Gegevens van openweather ingevuld, gegevens van wunderground ingevuld (behalve de api key, die ik dus niet heb) > Mijn sheet ID ingevuld > Op opslaan geklikt > Project een naam gegeven > Publiceren > Implementeren als web-app > Rechten toestemming gegeven > URL van de webapp gestart >

ik krijg dan de volgende fout:
TypeError: Kan eigenschap 'temp_c' niet lezen uit undefined. (regel 56, bestand 'Code', project 'Nest')

Dat is mogelijk omdat ik dus die wunderground api niet heb?
Dus ik heb vervolgens alle code mbt wunderground verwijderd, regel 54 t/m 64.
Ook regel 7 en 8 mbt de City naam en Api van wunderground,
Ook de verwijzingen die bij sheet.appendrow staan mbt wunderground (outside_temp2, weather2, pressure2, wind_speed, verwijderd).
Vervolgens weer opgeslagen en nogmaals nieuwe web-app gepubliceerd.
Krijg dan:
Het script is voltooid maar heeft niets geretourneerd.

:? :? :?
Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DaanDH schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:57:
Hmm, toch een vreemd probleem..
In mijn woonkamer blijft het 23 graden terwijl de NEST staat ingesteld op 15 graden. Ook hoorde ik gisteravond, toen ik thuis was, constant de ketel aanslaan, ook terwijl er ingesteld was dat het 15 graden moest worden. Wat kan dit zijn?
Gokje: je Nest stuurt de heatlink niet of niet goed aan, waardoor deze open/aan blijft staan.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 05:45

geerttttt

Manisch positief

Ethirty schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:59:
[...]

Gokje: je Nest stuurt de heatlink niet of niet goed aan, waardoor deze open/aan blijft staan.
Kan ie vrij makkelijk checken als ie een slimme meter heeft, kijken wanneer er gas is verstookt.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
geerttttt schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:01:
[...]

Kan ie vrij makkelijk checken als ie een slimme meter heeft, kijken wanneer er gas is verstookt.
Die heb ik helaas niet, hoe is het mogelijk om toch na te kijken of die gas verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DaanDH schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:07:
[...]

Die heb ik helaas niet, hoe is het mogelijk om toch na te kijken of die gas verbruikt?
Kijk/luister of je ketel brandt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Ethirty schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:18:
[...]

Kijk/luister of je ketel brandt.
Dat gebeurt dus, ik hoor de ketel constant aanslaan.
Ook blijft de radiator in de woonkamer goed heet.

[ Voor 10% gewijzigd door DaanDH op 01-02-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

dacht als je de knop op de HL indrukt dat hij de ketel open zet.
en de app geen invloed heeft. even de knop opnieuw indrukken lost dit volgens mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
DarkSide schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:43:
dacht als je de knop op de HL indrukt dat hij de ketel open zet.
en de app geen invloed heeft. even de knop opnieuw indrukken lost dit volgens mij op.
Dat moet ik thuis dan even nakijken, kan het me niet herinneren dat ik daar aan heb gezeten iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DaanDH schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:58:
[...]

Dat moet ik thuis dan even nakijken, kan het me niet herinneren dat ik daar aan heb gezeten iig...
Misschien bij montage?

Heb ik ook eens gehad, aan was uit en uit was aan. En ik maar afvragen waarom het heter werd naarmate ik de thermostaat verder terugdraaide. :')

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Ethirty schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:13:
[...]

Misschien bij montage?

Heb ik ook eens gehad, aan was uit en uit was aan. En ik maar afvragen waarom het heter werd naarmate ik de thermostaat verder terugdraaide. :')
Een installateur heeft alles geinstalleerd, hij liet mij toen wel zien hoe de HL werkte.
Mocht mijn NEST kapot gaan, kan ik die altijd indrukken om toch warmte te krijgen. Maar hij klikte hem daarna ook weer meteen uit. Thuis maar even goed nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Laatst online: 01-10 13:31
Als je HeatLink V3 hebt: dan brandt, als het knopje is ingedrukt, naast het statuslamp ook de andere 2 lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkie1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
Vaag, mijn thermostaat wil niet lang verbonden blijven met het netwerk. Afgelopen 24 uur wel 3 keer contact verloren. Althans via de app. Op de thermostaat was deze het wel. Alhoewel vanmorgen was deze ook niet verbonden. In de weken daarvoor ging het prima. Geen
In de setup niets gewijzigd. Gebruik Ziggo internet, maar een eigen router (Netgear). Router staat op 3 meter afstand van de thermostaat.
Herkenbaar voor sommigen afgelopen dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:25
mikkie1 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:49:
Vaag, mijn thermostaat wil niet lang verbonden blijven met het netwerk. Afgelopen 24 uur wel 3 keer contact verloren. Althans via de app. Op de thermostaat was deze het wel. Alhoewel vanmorgen was deze ook niet verbonden. In de weken daarvoor ging het prima. Geen
In de setup niets gewijzigd. Gebruik Ziggo internet, maar een eigen router (Netgear). Router staat op 3 meter afstand van de thermostaat.
Herkenbaar voor sommigen afgelopen dagen?
Er is zelfs een apart topic hierover: NEST Thermostaat verbindingsproblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:08

Ves

A gadget addicted Bounty

De Nest is net geïnstalleerd bij mij. Wij gaan het zien hoe deze het doet.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Heb sinds een paar dagen het Google Sheets script draaien. Werkt top, maar ik word wel elke morgen wakker met een mailtje: "Summary of failures for Google Apps Script"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9O0lJSr.png

Trigger staat op elke 5 minuten, naar 10 veranderen helpt niet. Vreemd dat dit alleen 's nachts is. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:25
Ik weet niet of Nest Support nog meeleest hier, maar het zou interessant zijn om een roadmap te krijgen van Nest. De laatste firmware update is van oktober 2016, al weer een tijdje terug.

Zo zou ik graag de termperatuurweergave in decimalen zien en niet in 0,5 graad. De Nest werkt wel met een hogere resolutie als je met de hand instelt, maar geeft dit niet weer.

Jullie hebben vast ook andere wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:21
VorteXLP schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:33:
Heb sinds een paar dagen het Google Sheets script draaien. Werkt top, maar ik word wel elke morgen wakker met een mailtje: "Summary of failures for Google Apps Script"

[afbeelding]

Trigger staat op elke 5 minuten, naar 10 veranderen helpt niet. Vreemd dat dit alleen 's nachts is. Meer mensen met dit probleem?
Hier idem dito. Staat op 15 minuten interval.

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:41
Wat ik nergens kan vinden en me afvraag; kun je ook zelf een programma aanmaken met de Nest? Ik werk zeer onregelmatig en mijn vrouw ook, dus dat zelflerende zie ik niet zo zitten. Echter zodra we onze werkschema's kennen zou ik dit best per week willen instellen. Maar kan dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pictuner
Ik heb zelf ook een eigen schema. De zelflerende functie staat bij ons uit. Wat ik wel merk is dat de Nest het programma volgt ook al heeft ie in de gaten dat ik er niet ben.

Volgens mij kan je wel maximaal één week in het schema zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meauses
elcastel schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:03:
Wat ik nergens kan vinden en me afvraag; kun je ook zelf een programma aanmaken met de Nest? Ik werk zeer onregelmatig en mijn vrouw ook, dus dat zelflerende zie ik niet zo zitten. Echter zodra we onze werkschema's kennen zou ik dit best per week willen instellen. Maar kan dit?
Zeker! Kan in ieder geval via de app en volgens mij ook de Nest zelf maar heb ik nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictuner
remoss schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:36:
[...]

Hier idem dito. Staat op 15 minuten interval.
Heb ik ook, ik heb de meldingen uitgezet. In de mail die je krijgt kan je een link volgen waarin je de meldingen uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
Ik heb ze uitgezet, dank voor de tip :)

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 08:38
Zojuist zelf de Nest geïnstalleerd, dank voor de tips in dit topic. Had eerst de CV ketel (X6) kabels in 2 en 3 gezet en ik mij maar afvragen waarom de Nest OpenTherm niet herkende. 8)7

Ik kon bij de installatie de warmwater en voorloop temperatuur instellen, niks aan gewijzigd dus nu op 60 en 75 graden. Klopt het dat de Nest na de bekende softwareupdate automatisch de warmwater temperatuur moduleert? En hoe zit het met de voorloop temperatuur?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

souris schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:34:
Ik weet niet of Nest Support nog meeleest hier, maar het zou interessant zijn om een roadmap te krijgen van Nest. De laatste firmware update is van oktober 2016, al weer een tijdje terug.

Zo zou ik graag de termperatuurweergave in decimalen zien en niet in 0,5 graad. De Nest werkt wel met een hogere resolutie als je met de hand instelt, maar geeft dit niet weer.

Jullie hebben vast ook andere wensen.
Of Nest support nog meeleest maakt niet zoveel uit, simpel te realiseren wensen van gebruikers worden al jaren structureel genegeerd. :P

Wel krijg je er "updates" als de nieuwe eco-mode voor terug, terwijl het oude systeem van (auto)away veel beter werkte. Om over alle andere vage problemen die hier langs komen nog maar te zwijgen.

Ik ben al lang geleden gestopt met wensen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:00
VorteXLP schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:33:

[afbeelding]

Hier ook last van, zou dit misschien ook te maken hebben met die verbindingsproblemen van het andere topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 21:32
peptalk schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:17:
[...]

Hier ook last van, zou dit misschien ook te maken hebben met die verbindingsproblemen van het andere topic?
Nee de sheets lopen wel gewoon door bij die verbindings problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:57
Hoe maken jullie die mooie grafieken waar je de overshoots etc kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
Ik heb het hiervandaan: https://hrubingh.wordpress.com/nest-thermostaat/
Bij: Update 3: Nest uitlezen via Google spreadsheet

[ Voor 25% gewijzigd door remoss op 03-02-2017 10:04 ]

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
loonatick78 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:58:
[...]

Uiteraard heb ik hiervoor Google Spreadsheets gebruikt.
Ik heb een (gratis) account aangevraagd bij openweather én bij wunderground. Alleen bij wunderground krijg je bij een gratis account géén api key? Klopt dat?

Ik heb het als volgt gedaan:
Nieuwe Spreadsheet aangemaakt > Extra Scripteditor > Daar alle tekst verwijderd en jouw geposte script geplakt > Daar tussen de aanhalingstekens mijn eigen Nest inloggegevens ingevuld > Gegevens van openweather ingevuld, gegevens van wunderground ingevuld (behalve de api key, die ik dus niet heb) > Mijn sheet ID ingevuld > Op opslaan geklikt > Project een naam gegeven > Publiceren > Implementeren als web-app > Rechten toestemming gegeven > URL van de webapp gestart >

ik krijg dan de volgende fout:
TypeError: Kan eigenschap 'temp_c' niet lezen uit undefined. (regel 56, bestand 'Code', project 'Nest')

Dat is mogelijk omdat ik dus die wunderground api niet heb?
Dus ik heb vervolgens alle code mbt wunderground verwijderd, regel 54 t/m 64.
Ook regel 7 en 8 mbt de City naam en Api van wunderground,
Ook de verwijzingen die bij sheet.appendrow staan mbt wunderground (outside_temp2, weather2, pressure2, wind_speed, verwijderd) weer opgeslagen en nogmaals nieuwe web-app gepubliceerd.
Krijg dan:
Het script is voltooid maar heeft niets geretourneerd.

:? :? :?
Wat doe ik verkeerd?

ps: De web-app lijkt dus niet te werken.
Als ik overigens in de sheet kijk, dan zie ik wel, telkens als ik handmatig een keer op play bij doGet in het script heb geklikt, dat er voor elke handmatige keer gegevens in de tabel komen.
bijv:
3-2-2017 10:48:06 18,59 17,79385 0 0,48 8,77 Clouds 0,75 0,81
3-2-2017 10:48:17 18,59 17,79385 0 0,48 8,77 Clouds 0,75 0,81
3-2-2017 10:51:00 18,59 17,79385 0 0,48 8,77 Clouds 0,75 0,81

Er staan alleen geen namen bij en geen mooie grafieken oid.
De gegevens die ik zie herken ik wel als wat ik bij appendrow in het script heb staan: time, current_temp, target_temp, heater_val, humidity, outside_temp, weather, outside_clouds, outside_humidity

Maar waarom krijg ik dus geen mooie sheet met namen en dergelijk (en grafieken) en waarom werkt de web-app niet?

[ Voor 17% gewijzigd door Allewijn op 03-02-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
Die moet je zelf maken met de gegevens uit je sheet. Bekijk de hulp functie maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
loonatick78 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:38:
Die moet je zelf maken met de gegevens uit je sheet. Bekijk de hulp functie maar eens
Welke hulp functie?
En is er hier niemand die dus al een sheet heeft ingericht zodat deze mooi overzichtelijk is met namen en correcte grafieken voor de Nest?
Ik ben er zelf nml niet zo handig mee en zo'n bestand moet toch gewoon te kopiëren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob89
  • Laatst online: 19-12-2024
Zojuist de NEST (3e generatie) geinstaleerd, verwarming werkt prima, echter geen warm water.

Na even zoeken ben ik dit tegen gekomen: AWB ketel icm Nest & OpenTherm geen warm tapwater

Er moet voor "andere ketel" gekozen worden in de instellingen, maar deze optie is nergens terug te vinden op mijn NEST. kan iemand hierbij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:57
Rob89 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:37:
Zojuist de NEST (3e generatie) geinstaleerd, verwarming werkt prima, echter geen warm water.

Na even zoeken ben ik dit tegen gekomen: AWB ketel icm Nest & OpenTherm geen warm tapwater

Er moet voor "andere ketel" gekozen worden in de instellingen, maar deze optie is nergens terug te vinden op mijn NEST. kan iemand hierbij helpen?
Je moet op de nest naar instellingen, apparaat en dan Pro configuratie gaan.
Dan kan je dat instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Ik vraag me af of een Nest of een Honeywell bij een gezin met een zeer onregelmatig leven/uurrooster wel zin heeft :?
Ben je in dat geval niet beter af met een standaard wifi-kamerthermostaat dat je op afstand kan in / uit schakelen?
Pagina: 1 ... 35 ... 72 Laatste