PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Het is wel een maximale aanwarmtijd he, niet minimaal. het gaat erom met opentherm dat hij op een laag vermogen (gas en elektra) meer tijd heeft om het huis te verwarmen ipv dat hij op vol vermogen in 1 uur het op temp heeft. De Nest begint toch wel met stoken op basis van de True Radiant gegevens (hoe snel je huis warm wordt en afkoelt), de tijd kun je aanpassen naar gelang behoefte. En je kan er ook mee spelen als je het verbruik van je ketel goed kan monitoren, dan krijg je natuurlijk een optimale(re) afstelling.tcviper schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:41:
Nou we hebben een vrij groot oppervlakte van het huis met een Bosch HR42 ketel (opentherm). Ik vind het onnodig om al om half 6 smorgens te beginnen met opwarmen terwijl we om half 9 opstaan. Twee uur moet toch voldoende zijn lijkt me. Of misschien dan toch naar 3 uur zetten (de midden mode).
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Vol vermogen stoken (lees: watertemperatuur [50 °C ofzo, te heet is ook niet efficiënt]) lijkt mij efficiënter dan lafjes met 35 °C, aangezien een hoger temperatuursverschil tussen lucht-temperatuur en radiator-temperatuur efficiënter is en je een hogere ΔT oplevert lijkt me.Meauses schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:03:
[...]
Het gaat erom met opentherm dat hij op een laag vermogen (gas en elektra) meer tijd heeft om het huis te verwarmen ipv dat hij op vol vermogen in 1 uur het op temp heeft.
[ Voor 38% gewijzigd door Osiris op 22-01-2017 12:27 ]
Geen idee op wie je deze reactie geeft?Osiris schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:08:
Vol vermogen stoken (lees: watertemperatuur \[50 °C ofzo, te heet is ook niet efficiënt]) lijkt mij efficiënter dan lafjes met 35 °C, aangezien een hoger temperatuursverschil tussen lucht-temperatuur en radiator-temperatuur efficiënter is en je een hogere ΔT oplevert lijkt me.
Klinkt goed. Geen klachten met overschieten dus? Heb je m zelf geïnstalleerd?Master_duck schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:31:
[...]
Ik heb een intergas ketel kombi compact 36 hr A
Werkt goed. moet wel 1 a 2 weken leren.
auto schema werkt redelijk, als je paar keer op de zelfde moment de temp aanpast dan zit dat dan ook in de schema.
auto away werkt redelijk, meestal gaat tussen de 1 a 2 uur de verwarm naar eco temp
als de verwarming tijdens het schema aan staat.
ik heb zelf eens gekeken als ik zelf de temp lager zet als ik weg ging, de verwarming moet minimaal in mijn huis 3 uur uitstaan voor een besparing op gas verbruik.
Vannacht thermostaat op 15 gezet nadat het rond 2230, 22 graden was. Vanmorgen was het nog 17,5 graad. Weer opstoken naar 21 kost de ketel wel een uurtje of 3 (ketel stookt met 75graden, dat kan volgens mij ook efficiënter). Oftewel. Koud ontbijten. Hopelijk valt daar met de nest wat meer aan te plannen en in te regelen.
Verwijderd
Met 75 graden 3 uur? Dan wordt het tijd dat je meer afgiftevermogen gaat weghangen. Oftewel radiatoren bijhangen of bestaande vervangen voor zwaardere exemplaren.JeroenGans schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:29:
[...]
Klinkt goed. Geen klachten met overschieten dus? Heb je m zelf geïnstalleerd?
Vannacht thermostaat op 15 gezet nadat het rond 2230, 22 graden was. Vanmorgen was het nog 17,5 graad. Weer opstoken naar 21 kost de ketel wel een uurtje of 3 (ketel stookt met 75graden, dat kan volgens mij ook efficiënter). Oftewel. Koud ontbijten. Hopelijk valt daar met de nest wat meer aan te plannen en in te regelen.
Verwijderd
Kijk eens naar Domoticz. Kan alles wat jij wil.Qosmic schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:34:
Ah ok das wel jammer. Hoop dat dat nog geimplementeerd wordt. Want met een slimme meter zou dit toch wel moeten kunnen neem ik aan?
Als ik naar de Toon van Essent kijk is de hardware verder niet heel anders dan de Nest.
Even grof afgerond hoor. Circa 2,5 uur. Destijds bij de uitbouw door de installateur laten doorrekenen. Daarbij bleek dat de huidige installatie voldoende was, maar niet over hield. Oftewel, opwarmen duurt langer. Voornamelijk vervelend met een handmatige thermostaat, want opwarmen woning duurt dan na een dag afwezigheid lang. Vandaar ook de wens van een Nest om alvast met opwarmen te beginnen als wij bij ons werk wegrijden.Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:39:
[...]
Met 75 graden 3 uur? Dan wordt het tijd dat je meer afgiftevermogen gaat weghangen. Oftewel radiatoren bijhangen of bestaande vervangen voor zwaardere exemplaren.
Ik heb hem als eerste instantie niet zelf geïnstalleerd. Maar de installateur heeft hem aan uit gemonteerd.JeroenGans schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:29:
[...]
Klinkt goed. Geen klachten met overschieten dus? Heb je m zelf geïnstalleerd?
ik heb daarna zelf de installatie gedaan.
Stook nu op 60 graden Max en 35 graden min (op de ketel ingesteld).
overshoot valt mee, in het begin wel. daarna nog max 0.2 graad. ook heb ik de oude thermostaat in de buurt staan, verschil in de temperatuur is 0.5 graad. (nest geeft hogere temperatuur aan dan mijn oude thermostaat)
Mijn ketel instellingen:
vermogen 50% (18KW)
cv temp 60 graden
min OT temp 35 graden
pomp min 30%
pomp Max 60%
water tap 60 graden
de rest default
Geen opentherm dus? Tnx voor de info. Blijft we bijzonder, al die wisselende ervaringen en instellingen!Master_duck schreef op zondag 22 januari 2017 @ 19:14:
[...]
Ik heb hem als eerste instantie niet zelf geïnstalleerd. Maar de installateur heeft hem aan uit gemonteerd.
ik heb daarna zelf de installatie gedaan.
Stook nu op 60 graden Max en 35 graden min (op de ketel ingesteld).
overshoot valt mee, in het begin wel. daarna nog max 0.2 graad. ook heb ik de oude thermostaat in de buurt staan, verschil in de temperatuur is 0.5 graad. (nest geeft hogere temperatuur aan dan mijn oude thermostaat)
Mijn ketel instellingen:
vermogen 50% (18KW)
cv temp 60 graden
min OT temp 35 graden
pomp min 30%
pomp Max 60%
water tap 60 graden
de rest default
ik heb hem wel op opentherm geïnstalleerd en de cv moduleert goed.JeroenGans schreef op zondag 22 januari 2017 @ 19:26:
[...]
Geen opentherm dus? Tnx voor de info. Blijft we bijzonder, al die wisselende ervaringen en instellingen!
Verwijderd
Sorry hoor maar 2.5 uur met 75 graden is absurd en sterker je ketel stookt waarschijnlijk met een retour die niet onder de 55 ligt niet eens hoog rendement. Wat je nu probeert te doen met de Nest is een structureel probleem met kunst en vliegwerk oplossen. Ik stook met zo'n 50/55 graden van 18 graden naar 20 in krap uurtje. Ik durf te wedden dat als jij stookt zo'n enorme pluim uit je schoorsteentje komt buiten? Oftewel inefficient stoken. Daar gaat geen thermostaat iets aan veranderen.JeroenGans schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:58:
[...]
Even grof afgerond hoor. Circa 2,5 uur. Destijds bij de uitbouw door de installateur laten doorrekenen. Daarbij bleek dat de huidige installatie voldoende was, maar niet over hield. Oftewel, opwarmen duurt langer. Voornamelijk vervelend met een handmatige thermostaat, want opwarmen woning duurt dan na een dag afwezigheid lang. Vandaar ook de wens van een Nest om alvast met opwarmen te beginnen als wij bij ons werk wegrijden.
Ik verwijs je even naar: Gas besparen door middel van CV tuning deel II
Doe er je voordeel mee.
Hij geeft nu bijv aan dat het 21 graden is (kleine cijfertjes), terwijl het 19.5 is.
Ernaast heb ik nml een geijkte thermometer gezet. Ook andere temperatuur meters geven rond de 19.5 graden.
Dit is anderhalve graad te hoog.
ONACCEPTABEL lijkt mij...
Hoe kan dit en wat te doen?
Dit punt is al vaker aan de orde gekomen. De temp. verschillen heb ik ook gehad. Het scherm van de Nest zorgt hier voor. Het heeft bij mij geholpen om de automatische verlichting uit te schakelen. De Nest schakelt nu alleen in als ik hem indruk. Jammer, maar het is niet anders.Allewijn schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:07:
Vandaag heb ik een gen2 geïnstalleerd. Werkt keurig. Alleen hij geeft een véél te hoge temperatuur aan!
Hij geeft nu bijv aan dat het 21 graden is (kleine cijfertjes), terwijl het 19.5 is.
Ernaast heb ik nml een geijkte thermometer gezet. Ook andere temperatuur meters geven rond de 19.5 graden.
Dit is anderhalve graad te hoog.
ONACCEPTABEL lijkt mij...
Hoe kan dit en wat te doen?
Je weet dat dit het principe van moduleren juist tegengaat?Osiris schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:08:
[...]
Vol vermogen stoken (lees: watertemperatuur \[50 °C ofzo) lijkt mij efficiënter dan lafjes met 35 °C.
[ Voor 30% gewijzigd door Reaper.JA2 op 23-01-2017 16:17 ]
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Dus de melding dat update niet verkregen kan worden heeft niks met je bedrading te maken...
Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...
Nu ben ik de eerste om te ontkennen dat ik d'r onmeunig veel verstand van heb, maar als een radiator door een te klein temperatuursverschil z'n warmte niet kwijt kan en je retourtemperatuur relatief hoog zal zijn, krijg je een kleine ΔT tussen aan- en afvoer en dát is ook onzuinig is mij altijd verteld. Of zeg ik nou iets geks?Reaper.JA2 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:15:
[...]
Je weet dat dit het principe van moduleren juist tegengaat?
Nest lijkt nu, enkele uren later, wel te matchen met andere thermometers qua temp.Barns schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:10:
[...]
Dit punt is al vaker aan de orde gekomen. De temp. verschillen heb ik ook gehad. Het scherm van de Nest zorgt hier voor. Het heeft bij mij geholpen om de automatische verlichting uit te schakelen. De Nest schakelt nu alleen in als ik hem indruk. Jammer, maar het is niet anders.
Las dat het lag aan dat de accu in het begin (ik sloot hem voor het eerst aan) aan het opladen was en dat voor extra interne warmte zorgt.
Nu is hij gelijk met andere meters (overal wordt nu circa 21 graden aangegeven).
Zal morgen ochtend kijken of hij ook nog steeds matched na de nachtverlaging.
Dat is niet helemaal correct, de Nest heeft contact met internet via WiFi. De communicatie tussen de Nest en de Heatlink geschiedt middels een eigen protocol van Nest en heeft niets met je WiFi te maken.Maatje schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:56:
Bedraad aansluiten houd in dat de thermostaat voeding krijgt via de heatlink. De communicatie tussen heatlink en thermostaat vind altijd plaats via WiFi.
Dus de melding dat update niet verkregen kan worden heeft niks met je bedrading te maken...
Verwijderd
Een HR ketel heeft baat bij lage retourtemperaturen. Bij bijvoorbeeld kleine radiatoren in de gang heeft het zin om de flow te knijpen d.m.v. het voetventiel als dat er zit zodat het water niet nutteloos rondstroomt. In deellast stoken met lagere temperaturen is zuiniger dan vol gas.Osiris schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:55:
[...]
Nu ben ik de eerste om te ontkennen dat ik d'r onmeunig veel verstand van heb, maar als een radiator door een te klein temperatuursverschil z'n warmte niet kwijt kan en je retourtemperatuur relatief hoog zal zijn, krijg je een kleine ΔT tussen aan- en afvoer en dát is ook onzuinig is mij altijd verteld. Of zeg ik nou iets geks?
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2017 01:00 ]
Het lijkt er op dat je installateur niet helemaal op de hoogte is. De problemen met moduleren zijn al een tijdje geleden opgelost. Die prijs voor een v2 is trouwens ook absurd hoog. Zitten daar installatiekosten en voorrijkosten bij in of zo? De v3 kost overal € 249 en de v2 meer rond de € 200.JeroenGans schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:19:
Zojuist een installateur (landelijke) gesproken inzake levering van een Nest v3. Geven aan deze niet te leveren in verband problemen omtrent moduleren. Ze leveren wel een V2 ad € 395 incl. BTW. Zijn er daadwerkelijk zo veel problemen met moduleren dat een installateur ze niet eens meer wil leveren?
Ook vanochtend matchte hij goed met alle andere thermometers die ik er bij in de buurt had gezet.
Dus mijn klacht blijkt ongegrond. Hij gaf enkel 1.5 graad hoger aan toen ik hem net voor het eerst in gebruik nam. Kan dus idd goed komen door opladen accu.
Nu is hij accuraat genoeg. Gelukkig.
Zal inclusief installatie en voorrijkosten zijn. Zat te denken het zelf te doen. Kan niet heel ingewikkeld zijn als ik mijn zoektocht op internet moet geloven.souris schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:24:
[...]
Het lijkt er op dat je installateur niet helemaal op de hoogte is. De problemen met moduleren zijn al een tijdje geleden opgelost. Die prijs voor een v2 is trouwens ook absurd hoog. Zitten daar installatiekosten en voorrijkosten bij in of zo? De v3 kost overal € 249 en de v2 meer rond de € 200.
Heb inmiddels ook al een paar keer gehad, dat ie de draadloze verbinding met de heatlink verloor.
Iemand een idee?
Update: waarden die de het scriptje ophalen zijn overigens wel hetzelfde al een uur..
[ Voor 13% gewijzigd door mikkie1 op 24-01-2017 10:02 ]
Gewoon v3 nemen. Deze moduleert prima.JeroenGans schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:19:
Zojuist een installateur (landelijke) gesproken inzake levering van een Nest v3. Geven aan deze niet te leveren in verband problemen omtrent moduleren. Ze leveren wel een V2 ad € 395 incl. BTW. Zijn er daadwerkelijk zo veel problemen met moduleren dat een installateur ze niet eens meer wil leveren?
Een V2 moduleert sowieso niet. Daarbij is de prijs echt absurd hoog. een V2 is 199,- en installatie kosten mogen niet meer dan 100 a 120 zijn (en dat is incl voorrijdkosten).
Denk dat je installateur nog een restpartij heeft en daar vanaf wil.
En daarbij ook nog erg duur is.
Er is (was) bij energiewachtgroep een actie voor een v3 voor 199,- incl installatie.
Dit is, als je het niet zelf kunt/wilt, een prima actie.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het is zelf prima makkelijk te doen. Ik had een NestV3 via Marktplaats gekocht voor €150 geseald in doos.JeroenGans schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:47:
[...]
Zal inclusief installatie en voorrijkosten zijn. Zat te denken het zelf te doen. Kan niet heel ingewikkeld zijn als ik mijn zoektocht op internet moet geloven.
Zelf installeren stelt echt niks voor!
Wat bleek nou, in de Nest 'database' stond de setting op uit. Dus via de app de setting op Off gezet, op knop gedrukt om gelijk door te voeren, en daarna weer op Always On en weer op de knop gedrukt. En nu werkt het wel.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Nu zie ik in dit topic dat de V2 niet moduleert. Dat wil ik natuurlijk wel. Klopt het dat hij niet moduleert? Op internet kan ik er weinig over terugvinden, ik zie vooral Amerikaanse threads en blogs, maar die mensen boeit moduleren blijkbaar niet verder...
Anders wil ik namelijk de upgrade wel doen. Moet ik overigens dan nog een andere link (zo'n blokje bij je CV van Nest) aansluiten of kan ik de oude blijven gebruiken?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
De v2 moduleert inderdaad niet zover ik weet. En of de heat link compatible is weet ik niet, maar die krijg je bij een V3 er ook bij, dus kan je die beter gebruiken lijkt mij en kan je je V2 als complete set verkopen.Kecin schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:22:
Inmiddels heb ik een Nest V2 Thermostaat, 3 x protect en 1 x de outdoor cam.
Nu zie ik in dit topic dat de V2 niet moduleert. Dat wil ik natuurlijk wel. Klopt het dat hij niet moduleert? Op internet kan ik er weinig over terugvinden, ik zie vooral Amerikaanse threads en blogs, maar die mensen boeit moduleren blijkbaar niet verder...
Anders wil ik namelijk de upgrade wel doen. Moet ik overigens dan nog een andere link (zo'n blokje bij je CV van Nest) aansluiten of kan ik de oude blijven gebruiken?
Nee, de V2 moduleert niet. Daarvoor heb je een V3 nodig, inclusief de bijgeleverde Heatlink. Deze heeft namelijk extra aansluiterminals tbv OT.Kecin schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:22:
Inmiddels heb ik een Nest V2 Thermostaat, 3 x protect en 1 x de outdoor cam.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Morgen de Energiewacht over de vloer, deze hebben vorig jaar de Nest (verplicht door Essent) geïnstalleerd.
Had mijn klacht bij Essent neergelegd omtrent het waardeloos moduleren.
En dat mijn tapwater niet word geregeld door de Nest.
De ketel (Intergas hre 28) is ook bij de energiewacht in de lease en was mij destijds als verteld dat alles compatibel was.
Verwarmen is een drama, Nest verwarmt tot laten we zeggen 20C op 75% kracht van de cv.
Als hij de setpoint heeft behaald gaat ie vrolijk naar 45C aanvoer (halve kracht) en blijft de hele dag hier op stoken om het rond de 20c te houden.
Gevolg een enorme koude trek omdat alle radiatoren half lauw zijn de hele dag.
En een gasverbruik waar je u tegen zegt, deze maand al 1/4 verbruikt van mijn gemiddelde totaal verbruik.
Met deze temperaturen was het verbruik 4 tot max 6m3 bij verwarmen van 8:00 tot 22:30, hel dag iemand thuis.
Nu met de Nest gaat dat makkelijk over de 11m3

Mijn ICY deed dat beter, verwarmen tot iets over de 20graden op 80%
Iets de temp laten zakken en op 60% weer een beetje bijstoken.
Met een max van 2 burts per uur.
En de Nest vertikt het gewoon en als ie wel uitslaat dan laat ie vrolijk de temp tot 1,5C onder de setpoint zakken.
Had voor en na de Nest al aan c.v tuning gedaan maar hier valt niks tegen te tunen.
Maar goed, Energiewacht komt kijken of alles goed is aangesloten door hun monteur.
En of de ketel misschien softwarematig aan te passen is.
Volgens hun zou het niet moeten kunnen en mogen wat ik omschrijf, ervaar en heb gelogd.
Ik snapt dat de softwarematige tekortkomingen van de Nest niet te verhelpen zijn.
Maar qua het moduleren wat nu volgens Nest zou moeten werken kan een fout in Thermostaat->Ketel.
Nou ja, ga het morgen beleven.
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Sinds afgelopen zaterdag nest thermostaat v3 geïnstalleerd op een remeha quinta 35c van 2004. De nest via de bestaande bedrading via de heatlink op de opentherm manier aangesloten.
Wel even getwijfeld toen ik de vele verschillende reviews online gelezen had, maar met de fix met betrekking tot open therm moduleren vorig jaar toch maar overstag gegaan
Tot op heden vrij tevreden! Heb alle instellingen aan staat, auto Learn, True radiant etc.
Ben alle dagen thuis geweest sinds de installatie en overdag 21gr gevraagd. Zondag wel wat overshoot gehad maar gister en vandaag al amper meer. Ketel moduleert de hele dag om 21gr te houden. Ga er van uit dat het allemaal nog wel beter zal lopen als hij wat langer kan leren.
Wel een paar vraagjes, wellicht dat iemand dat hier weet;
Registreert de nest ook stooktijd als er bijvoorbeeld 2x een half uur gedoucht wordt per dag?
En dezelfde vraag ook voor als de ketel in storing staat om wat voor reden dan ook en er is wel warmtevraag?
Verwijderd
Opgelost? Lees links en rechts niets anders dan overschoot en mensen die belachelijk hoog verbruik hebben. Opgelost?souris schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:24:
[...]
Het lijkt er op dat je installateur niet helemaal op de hoogte is. De problemen met moduleren zijn al een tijdje geleden opgelost. Die prijs voor een v2 is trouwens ook absurd hoog. Zitten daar installatiekosten en voorrijkosten bij in of zo? De v3 kost overal € 249 en de v2 meer rond de € 200.

Ongelofelijk dat men akkoord gaat met zo'n houtje touwtje thermostaat voor zo'n prijs.

Dan raad ik je aan even naar dit topic te gaan.mikkie1 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:49:
Vaag. De app geeft aan dat ie offline is (zit op mijn werk). Dit gebeurde gisteren ook al. Terwijl het scriptje 'm keurig netjes uitleest en keurig iedere 5 minuten een update geeft.
Heb inmiddels ook al een paar keer gehad, dat ie de draadloze verbinding met de heatlink verloor.
Iemand een idee?
Update: waarden die de het scriptje ophalen zijn overigens wel hetzelfde al een uur..
Hieronder de mijne hij blijft mijns inziens veel te lang verwarmen en moduleert op een te lage temperatuur.

Van die geschiedenis moet je je niks van aantrekken.loonatick78 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:59:
Zou iemand hier een screenshot van zijn energie geschiedenis willen posten van een modulerende Nest V3
Hieronder de mijne hij blijft mijns inziens veel te lang verwarmen en moduleert op een te lage temperatuur.
[afbeelding]
De momenten dat je scherm oranje blijft word er dus geregistreerd dat je verbruikt.
Maar ik zie aan mijn Youless dat dan some er helemaal geen gas verbruikt word terwijl de nest het wel logt.
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Gister toch weer ervaren dat Lightpath aan/uitging en weer Nest gebeld. Wat bleek nou, de Nest Protect in mijn gang hangt te dicht bij een witte muur, en met het licht op de hoogste stand reflecteert dit terug naar de Protect en denkt de lichtsensor dat het licht is buiten.Meauses schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:53:
Net nog even met Nest support gebeld (en inderdaad wat een lange wachttijd zeg!) over mijn Nest Protects v2. Ik had voor in de hal en gang pathlight op always on gezet in de app, maar helaas ging deze alleen aan zodra je langsliep. Settings gewijzigd van Always On naar On, en weer terug. Mocht niks baten.
Wat bleek nou, in de Nest 'database' stond de setting op uit. Dus via de app de setting op Off gezet, op knop gedrukt om gelijk door te voeren, en daarna weer op Always On en weer op de knop gedrukt. En nu werkt het wel.
Nu de stand op Medium gezet en nu blijft hij altijd aan.
Ha Fonta. Sinds een weekje ook een Nest thermostat v3 en benieuwd om de data uit te lezen via Spreadsheets. Heb je bovenstaande stappen gistermiddag uitgevoerd maar heb vannacht een melding mail gekregen met foutmeldingen:Fonta schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:07:
[...]
Is inderdaad al even niet bereikbaar. Kwam ik ook achter maar vond de beschrijving op het blog waarnaar verwezen wordt in de OP.
Nest uitlezen via Google spreadsheet
Een alternatieve manier om Nest data uit te lezen is via een script gekoppeld aan een Google spreadsheet. Dit is betrekkelijk eenvoudig en werkt als volgt:
Maak een Google spreadsheet aan
Ga naar Tools -> Script Editor en upload dit script
Vervang <YOUR NEST USERNAME> en <YOUR NEST PASSWORD> met je eigen Nest login en wachtwoord
File > Save
Ga naar Resources > Current Projects’ Triggers
Kies de “getData” functie en selecteer “Time driven” event. Kies een tijdsinterval, bijvoorbeeld 5 minuten.
Klaar is kees. De resultaten verschijnen nu elke 5 minuten in het spreadsheet.
Bron: https://hrubingh.wordpress.com/nest-thermostaat/
SyntaxError: Unexpected token: < (regel 12, bestand 'Code')
Als ik nu in Google script op de play button knop druk om het script te draaien krijg ik de volgende foutcode:
Verzoek voor https://home.nest.com/user/login is mislukt. Foutcode: 400. Ingekorte serverreactie: {"error":"access_denied","error_description":"invalid user credentials","instance_id":"9646c623-ae0d-457e-9455-6a4d783ec617"} (Gebruik de optie muteHttpExceptions om de volledige reactie te onderzoeken.) (regel 12, bestand 'Code')
Wat doe ik fout?
Volgens mij heb je dan op de verkeerde plek je naam/wachtwoord ingevuld.Spoiler1985 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:01:
[...]
Ha Fonta. Sinds een weekje ook een Nest thermostat v3 en benieuwd om de data uit te lezen via Spreadsheets. Heb je bovenstaande stappen gistermiddag uitgevoerd maar heb vannacht een melding mail gekregen met foutmeldingen:
SyntaxError: Unexpected token: < (regel 12, bestand 'Code')
Als ik nu in Google script op de play button knop druk om het script te draaien krijg ik de volgende foutcode:
Verzoek voor https://home.nest.com/user/login is mislukt. Foutcode: 400. Ingekorte serverreactie: {"error":"access_denied","error_description":"invalid user credentials","instance_id":"9646c623-ae0d-457e-9455-6a4d783ec617"} (Gebruik de optie muteHttpExceptions om de volledige reactie te onderzoeken.) (regel 12, bestand 'Code')
Wat doe ik fout?
http://i.imgur.com/5guUyJL.png
Duhhh, ik had de <> tekens laten staan, waardoor de credentials natuurlijk invalid waren...Fonta schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:03:
[...]
Volgens mij heb je dan op de verkeerde plek je naam/wachtwoord ingevuld.
http://i.imgur.com/5guUyJL.png

Thanks voor de snelle reactie!
Klopt inderdaad.Siewert schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:01:
[...]
Van die geschiedenis moet je je niks van aantrekken.
De momenten dat je scherm oranje blijft word er dus geregistreerd dat je verbruikt.
Maar ik zie aan mijn Youless dat dan some er helemaal geen gas verbruikt word terwijl de nest het wel logt.
Vaak staat er "Verwarmen" maar de CV pompt dan alleen water rond (waarom?) en brandt niet.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Dit na aanleiding van mij klachten zoals in dit forum omschreven.
Maar zeker na aanleding van mijn klachten omschreven in mijn vorige post.
Siewert in "Het algemene Nest Topic"
Alles qua aansluiting is in orde en instellingen ketel ook niks mee.
Alsmede de capaciteit en delta temperaturen van de radiatoren.
Ketel doet wat hem gevraagd word en het probleem zit hem zoals verwacht in de Nest.
Als het goed is dan neemt Nest nog contact met mij op.
Ik wacht hun reactie af, als ze bellen.
Ik verwacht zo geen snelle oplossing van hun kant.
Dus op mijn beurt zeg ik, mooie veredelde aan/uit thermostaat maar hang eerdaags wel mijn oude terug die het beter onder de knie had.
Zoals verwacht en enigszins ook de monteur zijn van mening dat Nest hun zaken niet op orde heeft en de hele algoritme en software te snel en niet goed onderbouwd heeft uitgebracht.
Maar ook de samenstelling van de hardware klopt van geen kanten.
Hardware kun je niks aan veranderen tenzij je een andere thermostaat koopt.
Maar softwarematig kan alles wel beter en sneller aangepast worden zodat de Nest reageert als een thermostaat het behoort te doen.
Maar goed, hele verhaal kan ik nu niks mee.
Probleem is en blijft dat de Nest als hij zijn setpoint heeft behaalt rustig 45graden aanvoer gaat vragen.
Prima voor vloerverwarming, maar voor radiatoren is dat te koud en hiermee krijgt hij net voor elkaar om de gewenste setpoint te halen.
Met als gevolg dat de temperatuur niet over de setpoint heen komt en dus de cv niet uitgeschakeld word omdat hij niet bereikt is.
Wat dus weer resulteert in de hele dag stoken op halve kracht met als gevolg een hoog gasverbruik en kill in huis.
Eigenlijk zou de Nest de temperatuur net over de Setpoint moeten trekken en dan afslaan.
Vervolgens in stappen de temperatuur bijhouden, dat werkt dus niet.
Ook leert de Nest dit niet, eigenlijk zou hij moeten leren om meer gas te geven om over de Setpoint heen te komen.
Ook was de energiewacht blij met mij logs ect.
Kon dus mooi zien en waren ook hun bevindingen dat de Nest de huidige temperatuur te laat update.
Nadat we de setpoint even handmatig omhoog hadden gegooid om over de 20graden te komen kon je mooie loggen dat alle aanwezig losse temperatuur sensoren na verloop van tijd een halve graad verval aangaven.
Maar de Nest niet nadat de sensoren een hele graad verval aangaven deed de nest er een halve met als gevolg dat het kil aanvoelde.
Pas toen de sensoren 1.2c verval aangaven wilde de Nest (terwijl er nog geen verval in zijn temp uitlezing was te zien) gaan bij stoken.
Verder lijkt het erop dat een reset naar fabrieksinstellingen niet de trueradiant reset.
Tijd tot temp blijft het zelfde ook na een reset.
Hoop dat Nest nog meeleest, verwacht nog een telefoontje van hun kant.
Maar voorzie niet 123 een snelle oplossing.
Maar kan wel zeggen dat ik niet tevreden ben en na een jaar mooi zat van ben.
Al met al een duur (wel mooi om te zien) veredelde aan/uit thermostaat die slim moet zijn maar niks leert.
En aangeprezen word om zuiniger stoken maar mij al het dubbele heeft laten verstoken.
Ik volg het topic sinds een tijdje en ik was me even aan het verdiepen in de energiegeschiedenis in combinatie met mijn instellingen.
Ik heb op mijn schema ingesteld dat hij maandag/vrijdag aanspringt om 17.30 uur (naar 20.5 gr) als we beide ongeveer terug zijn van werk en terug naar 18 gr gaat om 00.00 uur (we hebben gedeeltelijk vloerverwarming en ik heb me laten vertellen dat je de temperatuur dan niet te ver moet laten dalen omdat het opwarmen weer enorm veel energie kost).
Nu kwam gisteren mijn vriendin om 14.00 thuis om thuis te werken en heeft zij hem rond die tijd aangezet en hij ging rond 00.00 weer uit. Daarop zag ik vanochtend de volgende energiegeschiedenis:
https://postimg.org/image/sspp9n3cn/
Hij zegt hierin 21 3/4 uur met het groene blaadje? Hoe kan ik dit het beste interpreteren? Ik zie dat jullie vermelden dat je hier eigenlijk niet naar moet kijken, maar ik hoop niet dat hij 21 3/4 uur bezig is geweest met stoken

Let wel, gisteren had hij pas zijn 1e dag
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Heel irritant als je van huis bent en dmv de app de temperatuur in huis omhoog wilt zetten, de app geeft dan wel aan dat dit gebeurt is maar bij het thuiskomen tref je toch een koud huis aan en heeft de app weer niet gereageerd.
Het andere forum van Tweakers ook doorlopen betreffende de verbindings problemen met Ziggo ISP maar met wat aanpassingen in mijn (niet Ziggo) acces point zijn er wel wat verbeteringen maar nog steeds 50% van de pogingen om de app te gebruiken om de temperatuur te regelen mislukken.
Meerdere malen de ondersteuning van Nest proberen te bellen maar opgegeven na 45 min en 55 min in de wacht te hebben gestaan. Wel contact gehad via email ondersteuning maar daar wordt ik alleen maar verwezen naar de bekende Nest ondersteuning web site. Kortom, nu een hele domme (dan wel mooie) thermostaat aan de muur die niet meer doet dan welke andere programmeerbare thermostaat, alleen wel voor minimaal €100 meer. Beslist geen aanrader en ben dan ook al weer naar een alternatief aan het kijken die wel doet wat het beloofd.
[ Voor 24% gewijzigd door BergenB op 25-01-2017 14:00 . Reden: Meer info plaatsen ]
- Aansluitenschema Combiketel 230v gebruikt i.c.m. Nefit ProLine HRC 24-CW4
Stroomvoorziening (Nul/Fase naar HeatLink, doorverbonden naar ketel.)
Thermostaatdraden vanaf ketel (Aan/Uit, geen OpenTherm) naar HeatLink (T1 en T2) en doorverbonden naar thermostaat.
Thermostaat goed ingesteld. (Accountje toegevoegd, Gas, Radiator, etc ingesteld)
Leek allemaal te werken, tot ik vanochtend wakker werd. 30 graden in huis.. schrok me kapot en de planten zijn inmiddels overleden.
Ik hoor een relais schakelen als ik aangeef om te verwarmen, echter lijkt het er op dat 2 en 3 constant geschakeld zijn. CV ketel blijft constant warmte afgeven.
Nest support zegt dat ik een monteur moet laten komen, ik zeg dat de HeatLink een technisch gebrek heeft.
Studente van de Servicedesk zegt 'Dat niet alle Nefit ketels op aan/uit kunnen.'
Dit lijkt me niet waar. Iemand een idee? Het vreemde is, als ik aarde aansluit (Links naast T1) wordt de HeatLink helemaal niet ingeschakeld.

Heb stadsverwarming en vloerverwarming als hoofdverwarming.
Dan heb ik niets te maken met moduleren en opentherm toch?
Ik wil de nest gewoon gebruiken als aan/uit thermostaat en zet er zelf een schema in. Leren hoeft ie van mij ook niet.
Voordeel tav mijn huidige thermostaat is dat ik hem dan via app kan bedienen en hij er Nice uit ziet.
Stop chasing the dream, you're already living it
Verwijderd
Als de app werkt zul je bedoelen ...Qosmic schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:32:
Ik wil ook de nest v3 kopen.
Heb stadsverwarming en vloerverwarming als hoofdverwarming.
Dan heb ik niets te maken met moduleren en opentherm toch?
Ik wil de nest gewoon gebruiken als aan/uit thermostaat en zet er zelf een schema in. Leren hoeft ie van mij ook niet.
Voordeel tav mijn huidige thermostaat is dat ik hem dan via app kan bedienen en hij er Nice uit ziet.
Heb ook nefit.. Het is juist andersom.. Ze kunnen vaak op aan/uit en niet allemaal op opentherm.Acradavos schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:26:
Sinds een dag in het bezit van een Nest V3 met HeatLink, echter loop ik tegen een probleem aan.
- Aansluitenschema Combiketel 230v gebruikt i.c.m. Nefit ProLine HRC 24-CW4
Stroomvoorziening (Nul/Fase naar HeatLink, doorverbonden naar ketel.)
Thermostaatdraden vanaf ketel (Aan/Uit, geen OpenTherm) naar HeatLink (T1 en T2) en doorverbonden naar thermostaat.
Thermostaat goed ingesteld. (Accountje toegevoegd, Gas, Radiator, etc ingesteld)
Leek allemaal te werken, tot ik vanochtend wakker werd. 30 graden in huis.. schrok me kapot en de planten zijn inmiddels overleden.
Ik hoor een relais schakelen als ik aangeef om te verwarmen, echter lijkt het er op dat 2 en 3 constant geschakeld zijn. CV ketel blijft constant warmte afgeven.
Nest support zegt dat ik een monteur moet laten komen, ik zeg dat de HeatLink een technisch gebrek heeft.
Studente van de Servicedesk zegt 'Dat niet alle Nefit ketels op aan/uit kunnen.'
Dit lijkt me niet waar. Iemand een idee? Het vreemde is, als ik aarde aansluit (Links naast T1) wordt de HeatLink helemaal niet ingeschakeld.![]()
[afbeelding]
Aansluiting bij mij was (heb nest afgehaald tot ik cv heb met opentherm)
N - L op stroom
2 - 3 naar cv
T1-T2 naar nest
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Zo heb ik het ook aangesloten, alleen de thermostaatdraden vanaf de CV lopen OOK naar T1 en T2.mucuracat schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:00:
[...]
Heb ook nefit.. Het is juist andersom.. Ze kunnen vaak op aan/uit en niet allemaal op opentherm.
Aansluiting bij mij was (heb nest afgehaald tot ik cv heb met opentherm)
N - L op stroom
2 - 3 naar cv
T1-T2 naar nest
Nummer 3 hoort standaard open te zijn, dit is echter niet het geval.
Verwijderd
Waarom? Heb je de thermostaat draden van de CV aangesloten op 2 - 3 en op T1 - T2? Dat kan niet goed gaan.Acradavos schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:07:alleen de thermostaatdraden vanaf de CV lopen OOK naar T1 en T2.
BergenB schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:47:
Sinds twee weken de Nest V3 in huis en na twee weken van allerlei ongemakken beschouw ik dit nu als de eerste miskoop van het jaar, in het kort: Geregeld offline en het niet doorgeven van de commando's van de app, schema's die maar niet bijgesteld worden en het leren doet ie al helemaal niet.
Heel irritant als je van huis bent en dmv de app de temperatuur in huis omhoog wilt zetten, de app geeft dan wel aan dat dit gebeurt is maar bij het thuiskomen tref je toch een koud huis aan en heeft de app weer niet gereageerd.
Het andere forum van Tweakers ook doorlopen betreffende de verbindings problemen met Ziggo ISP maar met wat aanpassingen in mijn (niet Ziggo) acces point zijn er wel wat verbeteringen maar nog steeds 50% van de pogingen om de app te gebruiken om de temperatuur te regelen mislukken.
Meerdere malen de ondersteuning van Nest proberen te bellen maar opgegeven na 45 min en 55 min in de wacht te hebben gestaan. Wel contact gehad via email ondersteuning maar daar wordt ik alleen maar verwezen naar de bekende Nest ondersteuning web site. Kortom, nu een hele domme (dan wel mooie) thermostaat aan de muur die niet meer doet dan welke andere programmeerbare thermostaat, alleen wel voor minimaal €100 meer. Beslist geen aanrader en ben dan ook al weer naar een alternatief aan het kijken die wel doet wat het beloofd.
Ik draai de V2 toch al een eindje (meer dan een jaar) en heb erg weinig last van 'offline'.
Enkel deze week 2-3x maar er zijn straatwerken geweest aan het internet, dus ik vermoed daardoor...
En met de 'geolocatie' is het nog makkelijker geworden...
Enkel sinds de 'eco' update heb/had ik ook dat het de eerste dagen kouder was, maar de tijd aangepast en nu alles terug goed.
Buiten (bij mij) 1° te warm tonen, werkt het toch (echt) goed bij mij!
Dat lijkt mij absoluut niet horen.Acradavos schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:07:
[...]
Zo heb ik het ook aangesloten, alleen de thermostaatdraden vanaf de CV lopen OOK naar T1 en T2.
Nummer 3 hoort standaard open te zijn, dit is echter niet het geval.
Dit is de handleiding van de Nest voor aan/uit:

Om OpenTherm met een Nefit te babbelen moet er een extra module tussen de Nest en de Heatlink.
Nee, ik heb hem aangesloten volgens onderstaand schema.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:02:
[...]
Waarom? Heb je de thermostaat draden van de CV aangesloten op 2 - 3 en op T1 - T2? Dat kan niet goed gaan.

Heb ik hem dan serieus verkeerd aangesloten? Ik ging van 230 Combiketel uit, niet van het schema wat jij nu post.Fonta schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:38:
[...]
Dat lijkt mij absoluut niet horen.
Dit is de handleiding van de Nest voor aan/uit:
[afbeelding]
Om OpenTherm met een Nefit te babbelen moet er een extra module tussen de Nest en de Heatlink.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ja, als je hem wilt aansluiten op OpenTherm, maar daar heb ik op dit moment geen behoefte aan.rimave schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:53:
Voor een Nefit moet inderdaad dit kastje ertussen:
[afbeelding]
Dan hoop ik niet dat je je ketel hebt gesloopt als deze 12V nodig heeft ipv 230.Acradavos schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:49:
[...]
Nee, ik heb hem aangesloten volgens onderstaand schema.
[afbeelding]
[...]
Heb ik hem dan serieus verkeerd aangesloten? Ik ging van 230 Combiketel uit, niet van het schema wat jij nu post.

#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dan had 'ie 't meest waarschijnlijk wel geroken..Ethirty schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:58:
[...]
Dan hoop ik niet dat je je ketel hebt gesloopt als deze 12V nodig heeft ipv 230.
Verwijderd
Jij verbruikt liever meer gas middels een aan/uit systeem?Acradavos schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:54:
[...]
Ja, als je hem wilt aansluiten op OpenTherm, maar daar heb ik op dit moment geen behoefte aan.

Ik denk dat je moet kijken per situatie. Ik zit in een appartement, op het zuiden. De gehele dag zon.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:24:
[...]
Jij verbruikt liever meer gas middels een aan/uit systeem?
Standaard is het 18 graden binnen, ik zet hem af en toe op maximaal 20 a 21 graden.
70m2 in mijn eentje.
233m3 aan verbruik per jaar.
Verwijderd
V2 stookt altijd alleen maar aan/uit, niet modulerend.Kecin schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:27:
Ik heb dus een huis gekocht met een V2, maar hoe weet ik of die samen met mijn Nefit opentherm gebruikt? Ik heb niet het idee dat er functies in de app missen o.i.d.
Verwijderd
Dan kan je er misschien nog 100 vanaf halen = €60,- per jaar = 10 kratten bier bij de Lidl.Acradavos schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:28:
[...]
Ik denk dat je moet kijken per situatie. Ik zit in een appartement, op het zuiden. De gehele dag zon.
Standaard is het 18 graden binnen, ik zet hem af en toe op maximaal 20 a 21 graden.
70m2 in mijn eentje.
233m3 aan verbruik per jaar.
Jammer genoeg niet mogelijk op alle nefit's..rimave schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:53:
[afbeelding]
Heb ecomline classic en is modulerend, maar kan geen OT . En kan ook niet met een module er tussen
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Als je nou een Nefit Economy VR 24 ketel hebt uit ~2006, kan je met deze adapter dan ook moduleren via Opentherm?rimave schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:53:
[afbeelding]
Ik kan het nergens echt goed vinden en ik wil binnenkort een Nest aanschaffen
Ja, de HeatLink kan allerlei scenario's aan. Het gaat juist om je ketel, die moet dat ook leuk vinden.Acradavos schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:13:
In mijn tekening wordt het wel toegelaten. Nul/Fase op N, L, 2 en 3.
Je moet zelf weten hoe je eea moet aansluiten, daarom hamert Nest ook zo op het feit dat je het moet laten doen door een pro.
#team_UTC+1
Alsjeblief.. mooi nefit lijstje..SeanB89 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:09:
[...]
Als je nou een Nefit Economy VR 24 ketel hebt uit ~2006, kan je met deze adapter dan ook moduleren via Opentherm?
Ik kan het nergens echt goed vinden en ik wil binnenkort een Nest aanschaffen
@Erhnam en @tcviper :
Misschien handig om het ook op eerste pagina van dit topic te zetten ?
Ook info voor andere merken.
https://wifithermostaten..../aansluittabel-nefit.html
[ Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 26-01-2017 16:35 ]
Goeie doen wemucuracat schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:32:
[...]
Alsjeblief.. mooi nefit lijstje..
@Erhnam en @tcviper :
Misschien handig om het ook op eerste pagina van dit topic te zetten ?
Ook info voor andere merken.
https://wifithermostaten..../aansluittabel-nefit.html
Verwijderd
Ook veel problemen mee. Metname de app en geofencing werkt niet lekker lees ik links en rechts. Volgens mij is op dit moment de beste vergelijkbare Tado. Maar ook die heeft nog kinderziektes (zie forum).tcviper schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:15:
Iemand hier toevallig al eens Nest vergeleken met Honeywell Lyric T6? Schijnt ook een goed ding te zijn.
En de Lyric kan weer niet in Domoticz.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 18:57 ]
Dat ding heb ik hier heel eventjes gehad. Gaf bij mij standaard een te lage temperatuur aan.tcviper schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:15:
Iemand hier toevallig al eens Nest vergeleken met Honeywell Lyric T6? Schijnt ook een goed ding te zijn.
Gaf 21 graden terwijl andere thermostaten 22 aangaven.
Ook heb je weinig toegang tot het apparaat. Bijvoorbeeld niet via IFTTT en domoticz/home assistant.
Ik heb hem enkele dagen later vervangen voor de Nest.
[ Voor 5% gewijzigd door Fonta op 26-01-2017 19:21 ]
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 20:24 ]
Dan zijn er vast slimmeriken die het kunnen verbeteren.
Nieuwe situatie:Ethirty schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:17:
[...]
Ja, de HeatLink kan allerlei scenario's aan. Het gaat juist om je ketel, die moet dat ook leuk vinden.
Je moet zelf weten hoe je eea moet aansluiten, daarom hamert Nest ook zo op het feit dat je het moet laten doen door een pro.
- Ketel apart voorzien van 230v
- HeatLink apart voorzien van 230v
Vanaf ketel 'Aan/Uit' thermostaatdraden aangesloten op 2 en 3.
Vanaf HeatLink T1 en T2 thermostaatdraden naar Nest V3.
Ik hoor het relais schakelen, echter blijft mijn kachel stoken. Lijkt me een technisch defect? Radiatoren zijn gewoon warm, ook al heb ik de kachel nu al een uur uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Acradavos op 26-01-2017 21:56 ]
Even een vraag tussendoor, welke Nest versie heb jij.Acradavos schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:55:
[...]
Nieuwe situatie:
Ik hoor het relais schakelen, echter blijft mijn kachel stoken. Lijkt me een technisch defect? Radiatoren zijn gewoon warm, ook al heb ik de kachel nu al een uur uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jouw Heatlink is compleet anders dan mijn v3.
Las er overheen, je hebt een v3
Is er tussentijds een verbeterde versie uitgebracht?
[ Voor 5% gewijzigd door Siewert op 26-01-2017 22:14 ]
Ik heb een Nest V3, maar dit is wel een V3 heatlink?Siewert schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:13:
[...]
Even een vraag tussendoor, welke Nest versie heb jij.
Jouw Heatlink is compleet anders dan mijn v3.
Zal morgen eens de deksel van de mijne eraf halen, mis namelijk wat aansluitingen die jij wel hebt.Acradavos schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:14:
[...]
Ik heb een Nest V3, maar dit is wel een V3 heatlink?
456 namelijk, kan het mis hebben, zal morgen een koekeloeren.
Volgens mij heb je dan een V2, 4,5 en 6 zijn voor stadsverwarming.Siewert schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:17:
[...]
Zal morgen eens de deksel van de mijne eraf halen, mis namelijk wat aansluitingen die jij wel hebt.
456 namelijk, kan het mis hebben, zal morgen een koekeloeren.
Lijkt me sterk, heb een v3 display aan de muur hangen.Acradavos schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:19:
[...]
Volgens mij heb je dan een V2, 4,5 en 6 zijn voor stadsverwarming.
Daarom zeg ik, kan het mis hebben.
Wat ik wel merk is dat het verwarmen van het huis erg lang duurt. We hebben de Nest om 17.00uur op 21graden gezet maar om 23.30uur was het nog altijd maar 19.5graden (kwam vanaf 18graden) volgens de Nest.. Is dit iets wat in het leerproces van de Nest thuis hoort of is er wellicht iets anders aan de hand?
Verwijderd
Sinds maandag ook de thermostaat, v3. 'Gekregen' bij een contractverlenging, op laten hangen door een installateur, CV-ketel komt uit 2013. Hebben in het huis in de aanbouw vloerverwarming en in het oude huis radiatoren. Heb auto-schema en True radiant maar uitgezet, wij (2 personen) hebben niet echt een vast ritme waarin we thuis zijn. Hebben het zo ingesteld, dat als we thuiskomen de thermostaat handmatig (of alvast via de app) aanzetten, en om 22 uur springt hij altijd weer op de 17 graden (eco).
Na een paar dagen de NEST merk ik eigenlijk precies hetzelfde, duurt erg lang dat het huis opgewarmd is. Op eco-stand staat die dus bij ons thuis op 17. Gister bij thuiskomst rond 16.30 de kachel aangezet naar 19, maar om 20 uur stond op de NEST nog steeds dat het 18 graden was. De CV blijft wel doorstoken, de radiatoren zijn ook de gehele tijd warm. Weet niet hoe dit bij jou is?rGz schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 00:28:
Wat ik wel merk is dat het verwarmen van het huis erg lang duurt. We hebben de Nest om 17.00uur op 21graden gezet maar om 23.30uur was het nog altijd maar 19.5graden (kwam vanaf 18graden) volgens de Nest.. Is dit iets wat in het leerproces van de Nest thuis hoort of is er wellicht iets anders aan de hand?
Ga van het weekend maar eens de CV-tuning topic doorlezen of daar nog handige tips tussen staan. Wonen sinds oktober in dit huis en hebben natuurlijk ook nog de optie dat er te weinig radiatoren in de woonkamer hangen, hiervoor hebben we de plaatselijke loodgieter voor gebeld, die komt binnenkort kijken. Kan uiteraard ook zo zijn dat CV zijn langste tijd heeft gehad, misschien dat de loodgieter/monteur dit concludeert.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 09:56 ]
Ik zie nu alleen per dag hoeveel uur er gestookt is en als ik er op tik een 24 uurs tijdslijn met oranje streepjes waar telkens de gestookt is, maar ik kan geen verdere details zien/inzoomen (hoe veel minuten er precies gestookt is, wat de temp precies was, etc).
2013 en langste tijd gehad??Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:55:
CV-ketel komt uit 2013. ..............
..........Kan uiteraard ook zo zijn dat CV zijn langste tijd heeft gehad, misschien dat de loodgieter/monteur dit concludeert.

heb van 2000 en werkt perfect. Alleen niet met NEST
Ik ben geen installateur en heb geen idee hoe het er aan de kant van je ketel uit zou moeten zien. Weet je zeker dat dat goed zit? Schakelt het relais in de HeatLink of in de ketel?Acradavos schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:55:
[...]
Nieuwe situatie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
#team_UTC+1
Meestal krijg je na paar dagen verzoek van coolblue om recensie te schrijven. Op dat moment ben je blij met je aankoopJeroenGans schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:50:
Blijft wel grappig om te zien dat veel mensen hier twijfels/klachten hebben over de werking de eerste dagen. Maar bijvoorbeeld Coolblue alleen meer positieve reviews ontvangt?
Maar later aanpassen doen we minder snel. ivm zoek werk waarschijnlijk.
Eh.. er staat voor nefit.. Maar als je link opent.. zie je aan de linkerkant ook andere CV merken staan..
Misschien deze link gebruiken
Dan kun je ook onder op je cv merk klikken
https://wifithermostaten.nl/advies/aansluittabellen.html
Verwijderd
Excuus, typfoutje. 2003. Zit wel OpenTherm op verder.mucuracat schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:14:
[...]
2013 en langste tijd gehad??![]()
heb van 2000 en werkt perfect. Alleen niet met NEST.Heeft geen OpenTherm.. Dus tijdelijk oude thermostaat terug gehangen..
Het relais schakelt in de HeatLink, maar tussen 2 en 3 heb ik constant verbinding. Ook al staat de thermostaat uit.Ethirty schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:49:
[...]
Ik ben geen installateur en heb geen idee hoe het er aan de kant van je ketel uit zou moeten zien. Weet je zeker dat dat goed zit? Schakelt het relais in de HeatLink of in de ketel?
Verwijderd
Nee... 4, 5 en 6 zijn voor warm water.Acradavos schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:19:
Volgens mij heb je dan een V2, 4,5 en 6 zijn voor stadsverwarming.
Fixedmucuracat schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:04:
[...]
Eh.. er staat voor nefit.. Maar als je link opent.. zie je aan de linkerkant ook andere CV merken staan..
Misschien deze link gebruiken![]()
Dan kun je ook onder op je cv merk klikken
https://wifithermostaten.nl/advies/aansluittabellen.html
Dat klinkt meer alsof de HL niet aangestuurd wordt. Je kan deze ook handmatig bedienen door op het logo te drukken. De led moet dan aangeven of het relais open of dicht gaat (ook hoorbaar).Acradavos schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:37:
[...]
Het relais schakelt in de HeatLink, maar tussen 2 en 3 heb ik constant verbinding. Ook al staat de thermostaat uit.
Als je een relais hoort schakelen, maar de lus wordt niet verbroken dan is het niet zo gek dat je ketel aan blijft.
#team_UTC+1