Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smobbo schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:51:
[...]

Dankjewel! Dat had ik inderdaad nog niet gedaan!
Opnieuw in het topic gezocht (omdat ik even wou checken of polariteit geen issue zou zijn) en ik heb deze post gevonden die precies mijn situatie volgt:

[...]

Bizar dat ik met allerlei zoektermen deze post nog niet gevonden had...
Even voor de terug vindbaarheid: Nest V3, Nefit, EMS-OT Converter, Open Therm

Nu nog een andere vraag: ik heb deels vloerverwarming aangevuld met een radiator. Is het dan slim om in de Nest te kiezen voor de optie 'Vloerverwarming' of 'radiator'? En wat is het verschil qua werking?
Als vloerverwarming het grootste deel van je verwarming is daarvoor kiezen. Het verschil tussen vloerverwarming en radiatoren is dat vloerverwarming een trage verwarmingstechniek is die lang zijn warmte in de massa van de vloer warm houdt. Radiatoren geven snel hun warmte af en koelen ook snel af. De thermostaat dient hier rekening mee te houden. Vloerverwarming stookt ook op een lagere aanvoertemperatuur wat dus zuiniger is. Tevens mag een vloer niet te warm worden. Nadeel is dan wel weer dat je radiatoren minder warmte gaan afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 10:28
wifiminime schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:40:
[...]

Hi heb van alles geprobeerd, de nest kan ik niet pingen (geen reactie)

Pinging 192.168.1.19 with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.

Ziggo modem heeft geen instelling voor wifi spaarstand....
Op OpenWrt router "max_inactivity" verlengt van 300 sec naar 1800 seconden....
mag niet baten.

De verandering van beacon interval en DTIMhad wel effect, anders was 2 minuten na setpoint instellen "offline" zichtbaar in de app of op mijn laptop...

:-(
even een opmerking:
Open-sourcefirmware, zoals DD-WRT, OpenWRT en Tomato, wordt niet ondersteund door Nest. Hoewel sommige versies misschien wel werken met Nest-producten, kan de compatibiliteit per release verschillen.

https://nest.com/nl/suppo...or-use-with-Nest-products

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat is d'r in godesnaam mis met Nest Home?

Als ik in de app/site een bepaalde temperatuur instel, zegt de Nest gewoon: "Nope, fuck you, geen zin in! *Steekt tong uit*".. |:(

Lekker nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Osiris schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:11:
Wat is d'r in godesnaam mis met Nest Home?

Als ik in de app/site een bepaalde temperatuur instel, zegt de Nest gewoon: "Nope, fuck you, geen zin in! *Steekt tong uit*".. |:(

Lekker nuttig.
Misschien wat meer info? Browser. ISP etc.?
Hoor laatste tijd wat issues met Ziggo? Geen idee of dit relevant is.

Maar ik kan in chrome en met de app gewoon mijn nest bedienen.
ISP is KPN.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
't Werkt alleen als de Nest zelf "geactiveerd" is, als 't display actief is en ik er naar kijk zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 21:32
Vandaag gebeld door Nest, na wat dingen te hebben doorgenomen de vraag was of ik toevallig Ziggo klant was, waren bij hen meerdere meldingen binnen gekomen van het offline gebeuren en ziggo kwam daar toch wel veel in voor. Volgende week bellen met een "senior agent" van Nest.

[ Voor 6% gewijzigd door Peaky op 14-01-2017 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 16:44
Heb ook hetzelfde probleem sinds begin deze week. Ben ook Ziggo klant.
Vooral 's ochtends vroeg is de Nest volgens de app offline. Als ik beneden handmatig de temperatuur heb bijgesteld, gaat het meestal de rest van de dag goed. Vanavond ook heel even 'offline' gehad via de website.
Wel vreemd, we hebben de Nest een half jaar en nog niet eerder dit probleem gehad. Dacht eerst dat het aan mijn WiFi lag, maar die verbinding is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-10 19:08
Peaky schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:12:
Vandaag gebeld door Nest, na wat dingen te hebben doorgenomen de vraag was of ik toevallig Ziggo klant was, waren bij hen meerdere meldingen binnen gekomen van het offline gebeuren en ziggo kwam daar toch wel veel in voor. Volgende week bellen met een "senior agent" van Nest.
Zit ook bij Ziggo, maar kan mij niet voorstellen dat de provider hiermee van doen heeft.
Dan zou deze issue(s) ok bij scherm aan zijn, maar tis bij scherm uit.
Vandaag de hele dag de (scherm aan bij benadering optie) aan gehad en de geen offline melding gezien.
En ook directe communicatie als ik via app/website/domoticz en weet ik veel wat wijzig.
En nog wat, heb schema leren uitgezet, en dit is de eerste dag dat ik geen moment van koude terugval heb gevoelt.
Anders heb je wel eens per dag dat het koud voelt en de Nest te laat aan springt.
Vandaag nog niet gezien.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peaky
Siewert schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:27:
[...]

Zit ook bij Ziggo, maar kan mij niet voorstellen dat de provider hiermee van doen heeft.
Dan zou deze issue(s) ok bij scherm aan zijn, maar tis bij scherm uit.
Vandaag de hele dag de (scherm aan bij benadering optie) aan gehad en de geen offline melding gezien.
En ook directe communicatie als ik via app/website/domoticz en weet ik veel wat wijzig.
En nog wat, heb schema leren uitgezet, en dit is de eerste dag dat ik geen moment van koude terugval heb gevoelt.
Anders heb je wel eens per dag dat het koud voelt en de Nest te laat aan springt.
Vandaag nog niet gezien.
Ik heb het ook bij scherm aan, pas wanneer ik de nest indruk word hij wakker ofzo, maar heb ook aangegeven dat ik het apart vind dat andere apparaten die worden aangestuurd door een app nergens last van hebben, bijvoorbeeld mijn Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hier ook geen problemen met het offline zijn van de Nest. Mijn ISP is Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook één keer meegemaakt met Telfort deze week, meer dan een kwartier de thermostaat niet te bereiken. Nooit eerder gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2017 04:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 04:32:
Ook één keer meegemaakt met Telfort deze week, meer dan een kwartier de thermostaat niet te bereiken. Nooit eerder gehad.
Gisteravond was mijn Nest ook offline ca. 8 minuten. Ook Telfort. Eerste keer.

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hier ook al een tijdje (ik weet niet precies wanneer het begonnen is) dat de nest regelmatig offline gaat. ISP is Ziggo. Email verzonden naar Nest Support, want het begint een beetje irritant te worden.
Ene dag tot wel 40-50 minuten offline per keer, andere dag weer paar minuten per keer. Zit niet echt een lijn in, behalve de lijn dat hij regelmatig offline is dan ;)

[ Voor 53% gewijzigd door ed1703 op 15-01-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45
Gisteravond op een feestje, dacht, even kijken of Nest al op Away staat... En weer hele avond offline... Ziggo... :/ Morgen ook maar melding maken bij support. Tot week geleden letterlijk 0 problemen in 3 maanden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

Hier even tegenbericht van een mede-Ziggo gebruiker, ik heb al maanden geen probleem meer met connectie van mijn Nest en de Protect.

Had voorheen wel veel problemen, maar sinds ik mijn router heb vervangen heb ik geen problemen meer gezien.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Ethirty schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:38:
Hier even tegenbericht van een mede-Ziggo gebruiker, ik heb al maanden geen probleem meer met connectie van mijn Nest en de Protect.

Had voorheen wel veel problemen, maar sinds ik mijn router heb vervangen heb ik geen problemen meer gezien.
Nieuwe modem/router is onderweg.

p.s
Net gecheckt, log in op de Nest site en weer de melding dat alles offline is terwijl ik nu twee dagen met de optie "Scherm aan bij benadering" draai.
Dus het at ik eerder riep dat het bij mij lag aan de optie "Scherm uit" klopt dus ook niet.
grrrr....

wat betreft de modem (ziggo modem) heb zelf het idee dat er een cache of arp probleem is.
gaat een paar dagen goed en dan ineens alle computers die problemen hebben met het online gaan en happerende verbinding.
Reboot/reset je de modem gaat het een paar dagen goed, daarna het zelfde weer.
Sorry was ff offtopic.

[ Voor 19% gewijzigd door Siewert op 15-01-2017 13:10 ]

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mannen, dinsdag komt mijn Nest (2e generatie) binnen en ga ik hem aansluiten.
Moet de HEATLINK zich ook binnen het wifi bereik bevinden?

Ik wil die nml direct op/naast de ketel plaatsen op zolder. Maar daar heb ik geen beste wifi ontvangst...
De Nest thermostaat ga ik draadloos in de woonkamer plaatsen (kan niet bedraad meer).
In de woonkamer is uiteraard wel goede wifi ontvangst voor de Nest thermostaat.

En de communicatie tussen de Nest thermostaat en de heatlink, wat voor 'protocol' is dit? Wat voor frequentie? Ik lees dat de afstand max 30 meter is, dus ik hoop dat de heatlink (op zolder) een verbinding tot stand kan gaan brengen met de Nest thermostaat (woonkamer).
Mijn huidige wifi router lukt dat nml niet (staat ook in woonkamer en komt op 2.4ghz qua bereik niet goed tot zolder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik heb ook nog slechts een 2.4GHz netwerk. En ketel staat op zolder met nest daar achter uit het zicht gemonteerd.
Heb op mijn laptop ook slecht bereik op zolder. Maar de Nest (wel V3) heeft geen enkel probleem om de Heatlink aan te sturen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Nou, gaat weer lekker. Wilde zojuist de Nest alvast het huis laten verwarmen, zodat het prettig warm is zodra ik thuis kwam.

Deed alleen niet zo veel, bleef donker-grijs i.p.v. dat 't oranje werd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/65tYp1P1EOCQ6o4INmtLRrkH/full.png

Hmm, da's wel raar? Al meer dan 10 minuten geen verbinding meer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/faxSZ0TsyBqfDtB6JiuuC15d/full.png

Ah, en nu heeft de App er ook niet zoveel zin meer in.. :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zKummZeGspxfiDdFufpnShxb/full.png

En het rare is: zodra de Nest eenmaal "wakker" is geworden, doordat je thuis bent gekomen en je langs hem heen bent gelopen, heeft 'ie spontaan weer contact! En is de App weer "verbonden" en uptodate..?

Maar eens eventjes Nest Support een mailtje sturen en hopen dat ze daar ondertussen al wat beter bemand zijn..

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 15-01-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Osiris schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:33:
Nou, gaat weer lekker. Wilde zojuist de Nest alvast het huis laten verwarmen, zodat het prettig warm is zodra ik thuis kwam.

Deed alleen niet zo veel, bleef donker-grijs i.p.v. dat 't oranje werd:

[afbeelding]

Hmm, da's wel raar? Al meer dan 10 minuten geen verbinding meer?

[afbeelding]

Ah, en nu heeft de App er ook niet zoveel zin meer in.. :')

[afbeelding]

En het rare is: zodra de Nest eenmaal "wakker" is geworden, doordat je thuis bent gekomen en je langs hem heen bent gelopen, heeft 'ie spontaan weer contact! En is de App weer "verbonden" en uptodate..?

Maar eens eventjes Nest Support een mailtje sturen en hopen dat ze daar ondertussen al wat beter bemand zijn..
dit had ik dus vandaag heel vaak :( :( bezetting is overigens nog steeds huilen daar bij Nest, bellen is horen dat je in een wachtrij van 5min staat, vervolgens 15min dat vervelende liedje moeten aan horen. ik ga ze morgen ook weer contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
DarkSide schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:02:
Ik heb ook nog slechts een 2.4GHz netwerk. En ketel staat op zolder met nest daar achter uit het zicht gemonteerd.
Heb op mijn laptop ook slecht bereik op zolder. Maar de Nest (wel V3) heeft geen enkel probleem om de Heatlink aan te sturen.
Ah kijk, bedankt! Dan is er dus hoop voor mij.
De heatlink zelf heeft dus géén Wi-Fi nodig, maar enkel de Nest thermostaat en tussen die twee dan een eigen draadloos protocol/verbinding die kennelijk meer afstand kan overbruggen dan gemiddelde 2.4ghz wifi.
Iemand die weet 'wat voor' verbinding dit nest weave is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawi
  • Laatst online: 02-10 19:02
Weet niet of het hier thuis hoort, maar voor de mensen die energie en/of gas afnemen via Essent, je kunt daar via de shop goedkoop aan Nest Protect en Nest Thermostaat komen:

Nest Protect €89,- (ipv €119,-)

Nest Thermostaat €199,- (ipv €249,- inclusief installatie)

Heb in ieder geval 4 Nest Protects besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

Allewijn schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:14:
[...]

Ah kijk, bedankt! Dan is er dus hoop voor mij.
De heatlink zelf heeft dus géén Wi-Fi nodig, maar enkel de Nest thermostaat en tussen die twee dan een eigen draadloos protocol/verbinding die kennelijk meer afstand kan overbruggen dan gemiddelde 2.4ghz wifi.
Iemand die weet 'wat voor' verbinding dit nest weave is?
Is een zelfontwikkelde protocol volgens mij; nieuws: Nest kondigt iot-protocol Nest Weave aan

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

mawi schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:50:
Weet niet of het hier thuis hoort, maar voor de mensen die energie en/of gas afnemen via Essent, je kunt daar via de shop goedkoop aan Nest Protect en Nest Thermostaat komen:

nest protects had ik nog niet gezien.
Zit daar nog over te twijfelen. Laat maar weten hoe ze bevallen (mag ook via PM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
DarkSide schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:03:
[...]

nest protects had ik nog niet gezien.
Zit daar nog over te twijfelen. Laat maar weten hoe ze bevallen (mag ook via PM).
Heb er zaterdag ééntje opgehangen (wilde er eerst ééntje testen), maar hij bevalt prima. Er zijn inmiddels 3 andere onderweg.

Configuratie ging redelijk soepel, enige puntje is dat het ophang plaatje eigenlijk net niet past op onze Nederlandse inbouwdozen; met een beetje gepriegel is het me toch gelukt, hij hangt nu aan 2 schroeven vast. Zal deze week wel even laten weten hoe het koppelen gaat, maar vooralsnog ben ik verder tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

maxnl schreef op vrijdag 4 november 2016 @ 13:15:
[...]

Of kan je wellicht toch beter naar de brandweer luisteren, die schrijft:

[...]
Het is inderdaad zo dat je een koolmonoxidemelder het beste in de ruimte van de CV-ketel / geiser hangt.

Desondanks lijkt me zo'n Protect wel interessant om simpelweg van afstand te kunnen zien of alles OK is.

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 16-01-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 11:50

Bedankt voor de tip! Heb er ook één besteld op batterijen. Ga er mogelijk meer bestellen ook.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:33

Ves

A gadget addicted Bounty

offtopic:
Twijfel nog over de Protect. Ik will langzaam al mijn apparaten omschakelen naar 5 Ghz. Hopelijk heeft de 3de gen dit wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Ves op 16-01-2017 13:25 ]

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

TommyGun schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:52:
[...]

Het is inderdaad zo dat je een koolmonoxidemelder het beste in de ruimte van de CV-ketel / geiser hangt.

Desondanks lijkt me zo'n Protect wel interessant om simpelweg van afstand te kunnen zien of alles OK is.
Dat niet alleen, alleen al de briljante toevoeging dat ze met elkaar communiceren en dat je op zolder hoort dat er "rook in de keuken" is.

Helaas twijfel ik aan de CO-mogelijkheid, die horen over het algemeen laag te hangen ipv aan het plafond.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Ethirty schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:52:
[...]

Dat niet alleen, alleen al de briljante toevoeging dat ze met elkaar communiceren en dat je op zolder hoort dat er "rook in de keuken" is.

Helaas twijfel ik aan de CO-mogelijkheid, die horen over het algemeen laag te hangen ipv aan het plafond.
Je kan hem toch zo hoog hangen als je zelf wilt? Vooral in de omgeving waar de ketel hangt.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Meauses schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:16:
[...]

Je kan hem toch zo hoog hangen als je zelf wilt? Vooral in de omgeving waar de ketel hangt.
Ja, volgens mij wel op ongeveer 1-3 meter van de ketel vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domotom
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-05-2023
Peaky schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:58:
[...]

dit had ik dus vandaag heel vaak :( :( bezetting is overigens nog steeds huilen daar bij Nest, bellen is horen dat je in een wachtrij van 5min staat, vervolgens 15min dat vervelende liedje moeten aan horen. ik ga ze morgen ook weer contacten.
Hier ook al een tijdje veel offline en lang(vandaag al 10uur achtereen), na 1 uur wachten(!) eindelijk een medewerker aan de lijn. Eerst ligt het uiteraard aan allerlei zaken in je huis maar uiteindelijk geeft deze aan dat er idd een probleem is met de server. Dit zou toch binnen 24 uur opgelost moeten zijn....
Op mijn vraag waarom dit niet op de website wordt gemeld geeft hij aan dat ze alleen problemen melden die opgelost zijn, gezien de laatste melding mag ik hier uit afleiden dat er na 18 november 2016 geen problemen meer zijn opgelost.

Zou het kunnen dat door de vele acties van energieleveranciers de grenzen van de NEST zijn overschreden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Meauses schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:16:
[...]

Als ik iets verwarrend vind is het de plaatsing van een CO-meter, op internet spreekt zo'n beetje iedereen elkaar tegen. :)

Als ik afga op onderstaande site dan zit de waarheid ergens in het midden op 1,4m hoogte. :P
https://www.koolmonoxidem...olmonoxidemelder-plaatsen

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog steeds elllende

Dat ze het maar snel oplossen want nu us het niet meer dan een.waardeloos prul aan de muur

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wifiminime
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-06 20:57
hi

voor de mede ziggo gebruikers.... ik heb vandaag test gedaan waarbij ziggo helemaal omzeild wordt door via 4g verbinding en wifihotspot op mijn telefoon de nest te verbinden. (De vraag kwam van senior support engineer van Nest.)

Tot nu toe nog niet helemaal overtuigd, in het begin van de avond "offline" melding gehad, maar toen deze weg was werkt de nest super (inmiddels al een paar uur) waar ik regelmatig de temperatuur verstel via appje op telefoon of laptop of mijn homeautomation systeem,overal wordt binnen enkele seconden op gereageerd door de nest.

(Het/mijn verhaal wordt dus steeds geompliceerder (zie mijn eerdere posts). Waarom krijg ik wel de juiste gemeten temperatuur en humidity door via het google spreadsheet script maar worden de setpoints niet overgenomen? --> dit lijkt op een fout in de nest. Maar nu lijkt alles goed te werken indien we ziggo uit de keten van verbindingen halen ??? Enfin de avond is nog jong... Ik post wel of het goed blijft gaan. In ieder geval interessant dat ook Nest support ziggo aan het verdenken is bij andere mensen die problemen ervaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Paar Posts terug heb ik aangegeven dat ook te hebben gedaan, ik heb ook aangegeven bij ziggo dat ik dit probleem had, na veel blablablabla praat kwamen ze met idee dat ik zelf maar een router moest aanschaffen en mijn ziggo modem in bridge moest zetten...mijn ziggo modem is een technicolor 7210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo.probleem kan toch niet zomaar van zelf ontstaan door ziggo zo als nest dat beweerd. Hier is in de setup niks verandert.

Toch maar eens na denken ik was blij met nest na het debakel tado .... maar dit is toch ook wel zwaar bagger

Sorry maar dat het aan ziggo ligt geloof ik toch niet zomaar

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wifiminime
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-06 20:57
Peaky schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:01:
Paar Posts terug heb ik aangegeven dat ook te hebben gedaan, ik heb ook aangegeven bij ziggo dat ik dit probleem had, na veel blablablabla praat kwamen ze met idee dat ik zelf maar een router moest aanschaffen en mijn ziggo modem in bridge moest zetten...mijn ziggo modem is een technicolor 7210.
Ik had je post nog niet gezien over mobile hotspot (inmiddels wel) Lijkt bij mij dus ook goed te werken...
zodra ziggo in de keten zit lijkt het mis te gaan. Ik heb een Cisco EPC3928AD

Heb jij je modem nog in bridge mode laten zetten?

Ik ben er zo klaar mee dat ik bereid ben een nieuwe router te kopen en mijn modem maar in bridge te laten zetten (maar ik weet dus niet welke router je dan zou moeten kopen, Nest heeft het alleen over routers die NIET werken, dat is dus geen enkele garantie dat je er een koopt die wel werkt. Bovendien vraag ik me serieus af of dat het modem in bridge mode laten zetten echt werkt....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat nest zich beter bezig kan houden met de oplossing verzinnen ...

Toch te gek voor woorden dat je nu een extra rooter moet neer hangen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:36:
Zo.probleem kan toch niet zomaar van zelf ontstaan door ziggo zo als nest dat beweerd. Hier is in de setup niks verandert.

Toch maar eens na denken ik was blij met nest na het debakel tado .... maar dit is toch ook wel zwaar bagger

Sorry maar dat het aan ziggo ligt geloof ik toch niet zomaar
Ben ik niet helemaal met je eens, sorry.
Er zijn werkzaamheden geweest eind vorig jaar.
Sinds die tijd spelen er dus problemen.
Eerst wat mij opviel was dat alle devices eth/wlan na verloop van tijd (enkele dagen) traag werden in de verbinding.
Zit veel met ssh in mij raspberry en daar contant een dooie verbinding van enkele seconden.
Was je een command aan typen duurde het 5 seconden voordat je hem in de line zag.
Net als vroeger op msdos, dat je sneller kon typen dan dat de 286 kon volgen.

Maar ook was het op alle devices te merken dat terwijl je internette je in eens een ff geen verbinding meer had.
UTP of WiFi maakte niks uit, pas na een reboot van de modem (Cisco EPC3928AD) en soms een harde reset was het weer even goed voor een paar dagen.

Dus dat de Nest app/website zegt dat je Nest offline is kan dan in die zin wel kloppen.
Daar waar je pc probeert zo snel mogelijk de verbinding te herstellen zegt de Nest pas na enkele minuten of bij manueel indrukken van het scherm, ik ga weer verbinding proberen te maken.

Al met al is het de laatste tijd drama met de verbinding.
Zelf zeg ik er is iets goed fout in de cache of arp van de modem.
Zeg het maar, je kan er toch niet in kijken dus is het gis werk.

Zaterdag avond mijn bevindingen nogmaals aan het webcare team doorgegeven en hun hier laten lezen (als ze dat gedaan hebben)
Komt er kort op neer dat hun gelijk aangeboden hebben om de modem om te wisselen.
Maw het probleem is waarschijnlijk bekend.
Als het goed is dan is de nieuwe modem deze week nog binnen, dus ben benieuwd maar zeg op voorhand al dat het probleem hiermee opgelost word.

p.s
Na vraag vandaag onder vrienden/mensen uit het dorp.
Ervaren bijna allemaal de zelfde problemen, met de zelfde modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Laatst online: 02-10 12:53

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Even een tegenbericht van een niet-Ziggo gebruiker. Ik heb nergens last van gehad, mijn nest v3 is altijd online geweest. Als er een grote storing zou zijn in het serverpark van Nest, dan had ik dat zeker gemerkt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Bij mij ook geen problemen met de Thermostaat. Internet van KPN (Bonded VVDSL), en gebruik een Mikrotik router en Ubiquiti Access points.
Ubiquiti Unifi controller laat ook mijn Nest al voor 16+ dagen connected zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 08:28

mucuracat

YES

Heb Ziggo (wel een eigen router) en Nest..
Nest pas een week, maar niet gemerkt dat ie offline ging..

En Nest is nu in meer landen verkrijgbaar in Europa, misschien dat ze eerder problemen oplossen als er meer mensen Nest hebben en eventueel klachten.

http://www.androidpolice....many-spain-italy-austria/

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch vind ik dat nest een verantwoordlijkheid naar zijn klanten toe heeft om dit gewoon op te lossen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Laatst online: 02-10 12:53

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:09:
En toch vind ik dat nest een verantwoordlijkheid naar zijn klanten toe heeft om dit gewoon op te lossen
Dus als het aan Ziggo blijkt te liggen is Nest verantwoordelijk voor issues die niet in hun invloedssfeer zitten? Geef je de wegenbeheerder ook altijd de schuld als je auto weer eens niet rijdt?

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:09
Mensen, koop aub gewoon een fatsoenlijke router en/of wifi punt en verbind Nest daarmee, dan zijn alle problemen in 1x opgelost. Het goedkope modem/router wat je standaard bij Ziggo erbij krijgt is nu eenmaal niet het van het. Het eerste wat wij doen is klantenservice bellen en modem in bridge mode laten zetten en dan eigen router erachter. (Wij gebruiken voor kleinzakelijk en thuis vaak de Cisco RV320/325 router en dan daaraan een los Wifi punt (Unifi AC LR bijv)).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:52:
Mensen, koop aub gewoon een fatsoenlijke router en/of wifi punt en verbind Nest daarmee, dan zijn alle problemen in 1x opgelost. Het goedkope modem/router wat je standaard bij Ziggo erbij krijgt is nu eenmaal niet het van het. Het eerste wat wij doen is klantenservice bellen en modem in bridge mode laten zetten en dan eigen router erachter. (Wij gebruiken voor kleinzakelijk en thuis vaak de Cisco RV320/325 router en dan daaraan een los Wifi punt (Unifi AC LR bijv)).
Ik neem dus aan dat je rooter met de ziggo modem moet verbinden?

Daar zit dus al gelijk probleem 1
Ik heb geen extra stroom punt daar . En wil ook niet met een verlengsnoer werken. (Met verbouwen het exacte aanstal stopcontacten geplaatst dat er nodig is)

Ook is er amper plaats Mooi kut dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meauses
@tcpviper, Zou je de topic titel anders kunnen veranderen naar Het Grote Algemene Nest topic? Het lijkt nu erg gefocust op de thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Meauses schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:24:
@tcpviper, Zou je de topic titel anders kunnen veranderen naar Het Grote Algemene Nest topic? Het lijkt nu erg gefocust op de thermostaat.
Ja, daar heb ik de rechten helaas niet voor :( Kan titel niet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
tcviper schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:49:
[...]

Ja, daar heb ik de rechten helaas niet voor :( Kan titel niet wijzigen.
Oh dacht dat dat kon als (mede-)topicstarter.. jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Meauses schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:24:
Topic report gemaakt met verzoek de titel te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedkoop? 8)7 Je bedoelt iets lagere prijs dan normaal. ;) Een thermostaat van deze prijs vind ik nog steeds aan de prijs. Het doet mij, in combinatie met alle problemen iig nog steeds twijfelen of ik hem ga aanschaffen. Twijfel, twijfel, twijfel enz.... Shit bijna voorjaar. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig dat mensen altijd denken als ze een prulrouter, vaak ook nog lekker geisoleerd door allerlei 220 bekabeling, in de meterkast hebben overal volle mep wifi verwachten.

Heb hier al jaren modem meterkast, met utp kabel naar nu een Synology router op de 1e verdieping en overal tot 30 meter buiten en op zolder volle mep wifi.

Je moet er iets voor doen om mee te gaan in de eisen van deze tijd.

NB: begint hier op het Ziggo forum te lijken. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:06:
[...]

Ik neem dus aan dat je rooter met de ziggo modem moet verbinden?

Daar zit dus al gelijk probleem 1
Ik heb geen extra stroom punt daar . En wil ook niet met een verlengsnoer werken. (Met verbouwen het exacte aanstal stopcontacten geplaatst dat er nodig is)

Ook is er amper plaats Mooi kut dus.
Tja, feit is dat Ziggo gewoon heel basic spul levert. Leuk voor Henk en Agnes die 2 mobieltjes en een tablet hebben, maar niet als je met domotica aan de gang gaat of gewoon heel veel devices hebt.

Kan je van Nest wel eisen dat ze "het" oplossen, of gewoon accepteren dat je zelf niet handig bent geweest door niet gewoon fatsoenlijke wifi aan te leggen. En een tip voor de toekomst: altijd meer aanleggen dan je denkt nodig te hebben, je hebt áltijd meer nodig. ;)

Overigens je kan prima een verlengblokje wegwerken in een meterkast, ik heb 5 apparaten op 2 stopcontacten en je ziet er niks van.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Allemaal leuk en aardig, maar ik heb hier toch echt wel behoorlijk wat geld gestopt in een goed werkend WiFi-netwerk. Er is geen enkel device in mijn netwerk die problemen heeft, op 1 na. Dat ding heet Nest en heeft doorlopend problemen en die zijn begonnen ongeveer rond de periode dat Ziggo is gaan sleutelen aan z'n netwerk.
De bal terugkaatsen bij gebruikers die een " basic netwerk" van ziggo hebben liggen, maar daarvoor nooit problemen hadden (wat zelfs de SupportDesk van Nest ook toegeeft) is wel wat kort door de bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Wat is dat nou weer voor kul..?

Er zijn ook gebruikers zonder Ziggo of het bij Ziggo horende modem. Daarnaast heb ik praktisch nóóit problemen met de verbinding met m'n Nest gehad én is er niets in mijn WiFi-situatie veranderd. Oh, en hij hangt op 2 meter afstand..

Maar volgens jou ligt het allemaal aan de lokale situatie en Ziggo('s routers) dat Nest verbindingsproblemen vertoont?

Ok :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domotom
Ik ben ook een Ziggo gebruiker, UBEE modem, met op elke verdieping een AP.
Er ia alleen een probleem met de NEST, alle overige apparatuur werkt foutloos. Bovendien zou het af en toe offline gaan van het netwerk niet mogen leiden tot het continu offline zijn van de NEST. Ik bestrijd ook dat het modem van Ziggo prul is, het is niet high end maar voldoende om simpele data uit te wisselen. De NEST is een thermostaat geen space shuttle.
Van een thermostaat van 250 Euro's mag je toch verwachten dat die probleemloos werkt op alle netwerken, met name het meest gebruikte netwerk.

De PING tijden die de NEST aangeeft zijn allemaal >1300ms, bij allerlei speedtest sites is dit circa 10ms, zelfde AP laptop naast de NEST geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:56
Ethirty schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:23:
[...]

Tja, feit is dat Ziggo gewoon heel basic spul levert. Leuk voor Henk en Agnes die 2 mobieltjes en een tablet hebben, maar niet als je met domotica aan de gang gaat of gewoon heel veel devices hebt.

Kan je van Nest wel eisen dat ze "het" oplossen, of gewoon accepteren dat je zelf niet handig bent geweest door niet gewoon fatsoenlijke wifi aan te leggen. En een tip voor de toekomst: altijd meer aanleggen dan je denkt nodig te hebben, je hebt áltijd meer nodig. ;)

Overigens je kan prima een verlengblokje wegwerken in een meterkast, ik heb 5 apparaten op 2 stopcontacten en je ziet er niks van.
Ik heb Ziggo in bridge mode er achter een Airport Time Capsule werkt prima met de Nest v3 nooit online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peaky
1942jan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:59:
[...]

Ik heb Ziggo in bridge mode er achter een Airport Time Capsule werkt prima met de Nest v3 nooit online
dat is helemaal lekker...nooit online zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:23:
[...]

Verleng snoeren zijn in veel.gevallen veroorzakers van brand 😎 dus nee dank u

En waarom werkt de wifi.op de rest wel.
Lees 2 tablets ps4 xbox laptops en de nodige gsm's
En Alleen nest heeft problemen....

Ja het ligt aan ziggo .sorry maar ik vind dat dus echt bullshit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:48

OmeJoyo

This is me

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 01:56:
[...]

Verleng snoeren zijn in veel.gevallen veroorzakers van brand 😎 dus nee dank u
Wat een onzin, ook al is het off topic hier is gewoon geen onderbouwing voor. Verkeerd gebruik van verlengsnoeren kan risico verhogend zijn maar verder is dit ongefundeerd doemdenken.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benerniet
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 16:29
Ook ik heb sinds een week of 2 er last van dat de nest thermostaat om de haverklap offline is. Ook ik zit bij Ziggo, gebruik altijd een eigen router en dit probleem heb ik nog nooit gehad in de afgelopen (bijna) 2 jaar.

Gisteravond was het nog leuker, mooi oranje scherm "verwarmen naar 20 graden", maar de temperatuur was aan het zakken en de radiatoren waren koud. Bij 19 graden heb ik de thermostaat opnieuw gestart en uiteraard werkte alles gelijk weer goed.

Het is mij ook wel opgevallen dat als er offline word gemeld en ik handmatig de thermostaat "wakker" maak, dat hij gelijk weer online is. Alle andere spullen (pc's, laptops, telefoon, hue, homey, nest cam, etc.) hebben hier geen last van.

edit: Nu ik nog wat teruglees, die grap van veel eerder beginnen met verwarmen om op een bepaald tijdstip op temperatuur te zijn heb ik ook sinds een paar weken, lijkt wel of het een uur verschoven is. |:(

[ Voor 12% gewijzigd door benerniet op 18-01-2017 09:45 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Denk dat de discussie nu wel duidelijk is mensen :) Er zijn wel eens verbindings problemen, met welke provider dan ook en met verschillende hardware. Let's get back on topic now :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domotom
tcviper schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:18:
Denk dat de discussie nu wel duidelijk is mensen :) Er zijn wel eens verbindings problemen, met welke provider dan ook en met verschillende hardware. Let's get back on topic now :)
Het topic is toch de NEST Thermostaat?
Wat kan hier wel besproken worden en moet er een nieuw topic geopend worden voor de NEST Thermostaat verbindingsproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Het is prima om te praten over verschillende onderwerpen mbt Nest en de Thermostaat alleen ging het nu op een gegeven moment alleen nog maar over dit Wifi gebeuren en het is misschien wel handig om de discussies zo algemeen mogelijk te houden en niet dalijk 100 pagina's over Wifi te krijgen. Ik denk dat iedereen die specifieke problemen heeft met Nest het beste met hun Support direct kan bellen of appen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domotom
tcviper schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:49:
Het is prima om te praten over verschillende onderwerpen mbt Nest en de Thermostaat alleen ging het nu op een gegeven moment alleen nog maar over dit Wifi gebeuren en het is misschien wel handig om de discussies zo algemeen mogelijk te houden en niet dalijk 100 pagina's over Wifi te krijgen. Ik denk dat iedereen die specifieke problemen heeft met Nest het beste met hun Support direct kan bellen of appen.
OK, helder.
Ik heb een apart topic aangemaakt voor de verbindingsproblemen om ervaringen en oplossingen te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
Peaky schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:15:
[...]

dat is helemaal lekker...nooit online zijn ;)
Moet nooit offline zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OmeJoyo schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 06:32:
[...]

Wat een onzin, ook al is het off topic hier is gewoon geen onderbouwing voor. Verkeerd gebruik van verlengsnoeren kan risico verhogend zijn maar verder is dit ongefundeerd doemdenken.
Als je zelf ooit een huisbrand heb mee gemaakt daar door praat je wel anders !

Is gewoon bewezen dat een van de oorzaken is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meauses
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:05:
[...]

Als je zelf ooit een huisbrand heb mee gemaakt daar door praat je wel anders !

Is gewoon bewezen dat een van de oorzaken is.
Volgens mij betreft dat als je er teveel achter elkaar knoopt en teveel van ze vraagt. Ook de verlengsnoeren/stekkerdozen hebben een bepaald max vermogen.

OT: Vandaag mijn drie Nest Protects binnen gekregen. Twee op batterijen en 1 op 230V. Zeer waarschijnlijk dat ik er nog 1 op 230V bij koop, en heel misschien nog wel 1.
Configureren en koppelen ging vrij simpel. Nu nog ophangen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Meauses op 18-01-2017 14:14 . Reden: OT ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Meauses schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:12:
[...]

Volgens mij betreft dat als je er teveel achter elkaar knoopt en teveel van ze vraagt. Ook de verlengsnoeren/stekkerdozen hebben een bepaald max vermogen.

OT: Vandaag mijn drie Nest Protects binnen gekregen. Twee op batterijen en 1 op 230V. Zeer waarschijnlijk dat ik er nog 1 op 230V bij koop, en heel misschien nog wel 1.
Dat, en mensen die stekkerdozen over de jaren heen vol met stof hebben zitten... of achter de verwarming gooien en zo... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:15:
[...]

Dat, en mensen die stekkerdozen over de jaren heen vol met stof hebben zitten... of achter de verwarming gooien en zo... |:(
bij ons betrefte het een fabrieks fout.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Hmmm.. ik zie topic aankomen met nest en stekkerdozen :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Meauses schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:12:
[...]

Ik vind het eigenlijk wel apart dat er 2 uitvoeringen zijn (230v óf batterijen). Waarom niet beide mogelijkheden in 1 melder? De 230v uitvoering heeft weliswaar ook batterijen 'nodig' maar dat is puur voor in nood (stroomuitval). Nu ben je aangewezen op het een of het ander gebaseerd op je woonsituatie bij aankoop van de melder(s). Dus bij verhuizing zou je wellicht een ander type nodig hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

TommyGun schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Ik vind het eigenlijk wel apart dat er 2 uitvoeringen zijn (230v óf batterijen). Waarom niet beide mogelijkheden in 1 melder? De 230v uitvoering heeft weliswaar ook batterijen 'nodig' maar dat is puur voor in nood (stroomuitval). Nu ben je aangewezen op het een of het ander gebaseerd op je woonsituatie bij aankoop van de melder(s). Dus bij verhuizing zou je wellicht een ander type nodig hebben...
Uit mijn hoofd zitten er in de batterij-uitvoering veel meer batterijen. Wellicht een geval van ruimtegebrek voor zowel de omvormer als de batterijen?

Sowieso zit in elk nieuwbouwhuis van na 2006 (misschien al eerder) verplicht een rookmelder op 230V.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:48

OmeJoyo

This is me

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:19:
[...]

bij ons betrefte het een fabrieks fout.....
Je probeert nu dus een punt te maken over een fabricagefout? Die dus ook in je tv, laptop, wandcontactdoos, groepenschakelaar enz. voor kan komen. Vervelend dat je dit hebt meegemaakt maar de kans dat iemand anders dit overkomt door het gebruik te maken van een wandcontactdoos is dus verwaarloosbaar klein, zeker omdat de kans groot is dat of de verbinding gewoon verbreekt of dat de veiligheid in de meterkast uitschakeld. Ik heb wel eens geprobeerd zo'n ding in de fik te krijgen in een gecontroleerde omgeving, is nog knap lastig.

Maargoed terug naar de Nest. Ik heb opnames van de temperatuur gemaakt in huis, zal die van het weekend samenvoegen met de gegevens van de nest. Bij de mijne gaat er iig iets niet goed.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Nu 1 week nest en zit nu al te denken om de oude Nefit theromostaat terug op te hangen..
Mijn ketel heeft geen opentherm en kan ook niet met een adapter naar opentherm.

Vind dat aan en uit toch niet comfortabel. :(
Ketel is wel modulerend met Nefit thermostaat.
Maar wachten tot een keer ketel ga vervangen (17 jr alweer en werkt nog steeds als een zonnetje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meauses
Zojuist via de Nest App ook ingesteld dat mijn Home/Away Assist zich ook moet baseren op de proximity sensors van mijn Nest Protects :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:12
Ik heb nu ook een Nest, maar is het op de 1 of andere manier met de Nest ook mogelijk om je actuele verbruik te zien? (of wat er op een dag / week / maand verbruikt is)

En bestaat de mogelijkheid om ook je opbrengst te zien van bv zonnepanelen?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Qosmic schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:19:
Ik heb nu ook een Nest, maar is het op de 1 of andere manier met de Nest ook mogelijk om je actuele verbruik te zien? (of wat er op een dag / week / maand verbruikt is)

En bestaat de mogelijkheid om ook je opbrengst te zien van bv zonnepanelen?
Je kan de dag erna in je history kijken. Maar dan zie je alleen wanneer er is gestookt, wanneer je Away bent en waarom er is gestookt, niet hoeveel m3 ofzo.

Koppeling met zonnepanelen oid of algeheel verbruik is er nog niet naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:12
Ah ok das wel jammer. Hoop dat dat nog geimplementeerd wordt. Want met een slimme meter zou dit toch wel moeten kunnen neem ik aan?

Als ik naar de Toon van Essent kijk is de hardware verder niet heel anders dan de Nest.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Toon koppelt volgens mij met de DB van Essent.
Dat doet de nest niet. Je kan zelf je P1 poort uitlezen of aanmelden op slimmemeterportaal.nl oid.
waarbij daar je verbruik kunt zien.
Maar dat is dus totaal. En niet wat je Nest doet.

Het zou ideaal zijn als al je apparaten doorgeven wat ze verbuiken.
Dus TV, Tablet, HTPC, Nest, Huelampen, etc
Dan krijg je ook inzicht wat een avondje netflix kijken kost zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Qosmic schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:34:
Ah ok das wel jammer. Hoop dat dat nog geimplementeerd wordt. Want met een slimme meter zou dit toch wel moeten kunnen neem ik aan?

Als ik naar de Toon van Essent kijk is de hardware verder niet heel anders dan de Nest.
Je hebt helemaal geen koppeling met de elektriciteitsmeter met een Nest, dus geen idee hoe je dit dan in je hoofd hebt...
DarkSide schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:38:
Toon koppelt volgens mij met de DB van Essent.
Toon leest de elektriciteitsmeter uit(puls en/of P1 poort)

[ Voor 19% gewijzigd door EddoH op 19-01-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

EddoH schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:38:
[...]

Je hebt helemaal geen koppeling met de elektriciteitsmeter met een Nest, dus geen idee hoe je dit dan in je hoofd hebt...
Dat bedoelde ik ook niet.
Maar je slimme meter geeft wel dat overzicht. Maar niet per apparaat.
Daar ging het om. Om beter inzicht te krijgen in je Nest status.
En als toevoeging bedacht ik me dan ook meteen electriciteit mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

DarkSide schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:41:
[...]

Dat bedoelde ik ook niet.
Maar je slimme meter geeft wel dat overzicht. Maar niet per apparaat.
Daar ging het om. Om beter inzicht te krijgen in je Nest status.
En als toevoeging bedacht ik me dan ook meteen electriciteit mee te nemen.
Ik quote jou toch ook niet bij die reactie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

EddoH schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:49:
[...]

Ik quote jou toch ook niet bij die reactie?
Mijn nederige excuses. Klik op belletje en dacht dat het op mijn reactie was.
niet goed gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
uitlezen van je thermostaat mbv script is top!

kom wel volgende vreemde situatie tegen:
auto_away=true en hvac_heater_state=true tegelijkertijd gedurende 2 uur! |:(
ik heb op de slimme meter gezien dat er wel degelijk gasverbruik was, dus ketel was inderdaad aan...

Dus auto away lijkt leuk maar doet niet wat hij moet doen (temp. verlagen naar ECO). Dit een week geleden al aangemeld via mail bij Nest maar tot op heden geen antwoord...

Iemand van jullie een idee hoe dit kan?

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Weet ook niet hoe die Eco mode echt werkt. Ik heb middels IFTTT gezet dat als ik wegben dat de Nest op 16gr moet komen. En Eco mode heb ik ingesteld op 15. Zo kan ik het verschil zien.

Ik zie echter nooit in mijn overzicht dat de doeltemp 15gr is. Deze is altijd 16gr (de waarde die de nest had voordat hij in eco mode ging). Ik zou verwachten dat hij deze idd op 15 zou zetten.
Overigens werkt auto away best goed nu. Hij gaat in max een uur op auto away.

Wel vind ik dat het schema slecht werkt. Ik heb de nest ingesteld dat hij om 06:00 op 20gr moet staan.
Maar hij begint veel te laat 5:50 of 5:30 pas met verwarmen. Dit terwijl hij nu twee weken hangt en toch zou moeten weten dat hij wat eerder aan moet gaan om het 20gr te krijgen.
Dit heb ik ook als ik naar huis ga. Ben gemiddeld rond 18:00 thuis. Heb de nest op 17:45 gezet dat het warm moet zijn. Maar merk vaak dat het nog te koud is. Omdat hij niet op tijd begint met verwarmen.
Nu is het redelijk koud deze week. Maar ook daar zou hij toch rekening mee moeten kunnen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
DarkSide schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:45:
Weet ook niet hoe die Eco mode echt werkt. Ik heb middels IFTTT gezet dat als ik wegben dat de Nest op 16gr moet komen. En Eco mode heb ik ingesteld op 15. Zo kan ik het verschil zien.

Ik zie echter nooit in mijn overzicht dat de doeltemp 15gr is. Deze is altijd 16gr (de waarde die de nest had voordat hij in eco mode ging). Ik zou verwachten dat hij deze idd op 15 zou zetten.
Overigens werkt auto away best goed nu. Hij gaat in max een uur op auto away.

Wel vind ik dat het schema slecht werkt. Ik heb de nest ingesteld dat hij om 06:00 op 20gr moet staan.
Maar hij begint veel te laat 5:50 of 5:30 pas met verwarmen. Dit terwijl hij nu twee weken hangt en toch zou moeten weten dat hij wat eerder aan moet gaan om het 20gr te krijgen.
Dit heb ik ook als ik naar huis ga. Ben gemiddeld rond 18:00 thuis. Heb de nest op 17:45 gezet dat het warm moet zijn. Maar merk vaak dat het nog te koud is. Omdat hij niet op tijd begint met verwarmen.
Nu is het redelijk koud deze week. Maar ook daar zou hij toch rekening mee moeten kunnen houden
Ik had laatst True Radiant aangezet via de thermostaat zelf en de opwarmtijd aangepast. Maar in de app stond True Radiant alsnog op uit. Beetje vreemd wel, maar je zou eens kunnen kijken of er verschil zit in de settings tussen je app en de thermostaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Meauses schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:19:
[...]

Ik had laatst True Radiant aangezet via de thermostaat zelf en de opwarmtijd aangepast. Maar in de app stond True Radiant alsnog op uit. Beetje vreemd wel, maar je zou eens kunnen kijken of er verschil zit in de settings tussen je app en de thermostaat.
Verrek. True Radiant in de app uit.
Misschien met het spelen in de eerste week een keer p.o uit gezet.
Staat nu aan. En kan de nest weer gaan leren.

Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Korte vraag, ik heb een Nest derde generatie, die ik zelf probeer aan te sluiten. Ik heb een open therm ketel (intergas kombi kompakt hre 24/18), Ik heb thermostaat vervangen. Nest thermostaat T1 en T2 naar Nest heatlink T1 en T2. Verder van heatlink ot1 en ot2 naar 11 en 12 op ketel. Dit lijkt wel te kloppen.

Echter. Heatlink heb ik nu powered via usb. (n en l niet aangesloten). Kan dat ? Of moet ik toch n en l aansluiten met een electrakabel?

(als dat zo is, vraag ik me af waarom er dan een usb aansluiting op de heatlink zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

De Heatlink heeft 230V nodig. Staat gewoon in de documentatie
https://nest.com/uk/suppo...m-and-the-Nest-Thermostat

Die usb poort zal wel voor diagnose oid zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Ethirty op 21-01-2017 14:41 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Weet niet wie de spreadsheet gebruiken en op dit moment aan het loggen is.
Maar was er nu klaar en iedereen weet over welke problemen ik heb aangezien de ermee thread vol staat.
Gisteren voor de zoveelste keer een harde reset gegeven met in het hoofd dat het toch geen oplossing is.
Had vorig jaar al mijn radiatoren ingeregeld en aan de ketel kant wat instelling veranderd, niks mocht baten.
Alle problemen bleven, overshoot, hele dag verwarmen en niet uitschakelen ect ect.
Deze maand al 1/4 van mijn totaal verbruik gebruikt, niet best.

Gisteren dus een harde reset en nogmaals mijn beklag bij Essent en Nest gedaan.
Essent is nu ingestapt en gaat Nest achter de kont aan zitten.
Maar wat wil nu het geval, ben sinds twee dagen met die sheet aan het loggen.
En zie tot mijn stomme verbazing dat als ik "Auto Schema en True Radiant en sun block" uitschakel dat de het verwarmen van huis rustiger er beter verloopt.

Eerder was het zo dat als het setpoint temp bereikt was de kachel niet uit ging.
Leek net of hij hem niet over de setpoint temp kreeg heen getrokken.
Ende hele dag met 0.7m3 p/u bleef stoken en bij de start van het opwarmen een volle 40 minuten op 1.7m3 p/u.
Nu TrueRadiant uitstaat lijk het wel beter te gaan.
Vanochtend de kachel aan op 20,5 graden terwijl het nog 19 graden was.
Na 30min was de temp bereikt en na 40 min stopte zowaar het verwarmen daarna in 2 bursts van 10min in een uur om de temp op hoogte gehouden, wat eerder nooit heeft gedaan.
Voelt in elke geval comfortabeler in huis.
Ook is mij opgevallen dat de losse temp sensor die ik al een tijdje gebruik en direct naast de Nest staat nu ook gelijk waardige temperaturen aangeeft.
Normaal was er verschil van 1 tot 1.5 graden ten opzichte van de echte temperatuur.
Nu is dat ongeveer 0.3.

Maar mijn vraag is wie ook logt of niet, en nog niet geprobeerd heeft om TrueRadiant en Sun block uit te schakelen dit eens te willen testen voor 1 of twee dagen.
En kijken of het verwarmen nu wel beter gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
Siewert schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:54:
Weet niet wie de spreadsheet gebruiken en op dit moment aan het loggen is.
Maar was er nu klaar en iedereen weet over welke problemen ik heb aangezien de ermee thread vol staat.
Gisteren voor de zoveelste keer een harde reset gegeven met in het hoofd dat het toch geen oplossing is.
Had vorig jaar al mijn radiatoren ingeregeld en aan de ketel kant wat instelling veranderd, niks mocht baten.
Alle problemen bleven, overshoot, hele dag verwarmen en niet uitschakelen ect ect.
Deze maand al 1/4 van mijn totaal verbruik gebruikt, niet best.

Gisteren dus een harde reset en nogmaals mijn beklag bij Essent en Nest gedaan.
Essent is nu ingestapt en gaat Nest achter de kont aan zitten.
Maar wat wil nu het geval, ben sinds twee dagen met die sheet aan het loggen.
En zie tot mijn stomme verbazing dat als ik "Auto Schema en True Radiant en sun block" uitschakel dat de het verwarmen van huis rustiger er beter verloopt.

Eerder was het zo dat als het setpoint temp bereikt was de kachel niet uit ging.
Leek net of hij hem niet over de setpoint temp kreeg heen getrokken.
Ende hele dag met 0.7m3 p/u bleef stoken en bij de start van het opwarmen een volle 40 minuten op 1.7m3 p/u.
Nu TrueRadiant uitstaat lijk het wel beter te gaan.
Vanochtend de kachel aan op 20,5 graden terwijl het nog 19 graden was.
Na 30min was de temp bereikt en na 40 min stopte zowaar het verwarmen daarna in 2 bursts van 10min in een uur om de temp op hoogte gehouden, wat eerder nooit heeft gedaan.
Voelt in elke geval comfortabeler in huis.
Ook is mij opgevallen dat de losse temp sensor die ik al een tijdje gebruik en direct naast de Nest staat nu ook gelijk waardige temperaturen aangeeft.
Normaal was er verschil van 1 tot 1.5 graden ten opzichte van de echte temperatuur.
Nu is dat ongeveer 0.3.

Maar mijn vraag is wie ook logt of niet, en nog niet geprobeerd heeft om TrueRadiant en Sun block uit te schakelen dit eens te willen testen voor 1 of twee dagen.
En kijken of het verwarmen nu wel beter gaat.
Welke generatie Nest heb je? Ik de derde generatie, wil het wel proberen. Hier namelijk ook het probleemdat hij niet uitschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
loonatick78 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:27:
[...]

Welke generatie Nest heb je? Ik de derde generatie, wil het wel proberen. Hier namelijk ook het probleemdat hij niet uitschakeld.
Ik heb de v3.
Weet niet het van invloed is om een volledige reset te doen.
Ik heb het wel gedaan om alles wat hij ooit geleerd heeft te wissen.
En dmv TrueRadiant en Sunblock uit te schakelen dat hij niks uit een eventueel geheugen kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
Siewert schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:35:
[...]

Ik heb de v3.
Weet niet het van invloed is om een volledige reset te doen.
Ik heb het wel gedaan om alles wat hij ooit geleerd heeft te wissen.
En dmv TrueRadiant en Sunblock uit te schakelen dat hij niks uit een eventueel geheugen kan halen.
Ziezo, alles aangepast en harde reset gegeven.
Hou je op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 19:45
Ik ben nieuw in dit topic en heb al een tijde rond zitten neuzen. Wij staan thuis op het punt om ook over te stappen op een Nest Thermostaat. Onze woning (beneden circa 50m2). wordt verwarmt door een Intergas Kombi Kompakt HReco 36 die opentherm ondersteund.

Nu lees ik een hoop wisselende verhalen over slecht modulerende Nest thermostaten en ontevreden gebruikers. Wat is nu jullie ervaringen na de laatste software updates? Nog steeds drama?

Onze woning is zoals onderstaand. bij de < hangte onze "domme" thermostaat naast de koelkast (circa 20 cm er naast). De woning heeft een uitbouw vanaf de streepjes.

Op basis van ons leefpatroon (allebei full time aan het werk, wisselende tijden a.g.v. overwerk) lijkt het ons prettig schema's in te kunnen plannen en op afstand de thermostaat te kunnen bedienen. Daarnaast moet de thermostaat wel een beetje ogen. O.b.v. deze overwegingen bij Nest uitgekomen. Maar gezien de reviews/ervaringen ben ik inmiddels wat gematigd positief. Hoe zijn jullie ervaringen?

Iemand overigens ervaring met het aansluiten van de Heatlink op een Intergas ketel?

http://imgur.com/a/IQn8N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
JeroenGans schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:10:
Nu lees ik een hoop wisselende verhalen over slecht modulerende Nest thermostaten en ontevreden gebruikers. Wat is nu jullie ervaringen na de laatste software updates? Nog steeds drama?
Moduleren an sich doet 'ie wel.. Maar het algoritme wat 'ie gebruikt laat mijns inziens nog te wensen over. Kan natuurlijk zijn dat het per huis (lees: mate van isolatie en daarmee invloed van de buitentemperatuur) verschilt, maar mijn ervaring is dat het apparaat niet echt "intelligent" is, zoals wordt geclaimd.

Zoals vandaag: Nest stond nog doodleuk te verwarmen, terwijl hij ondertussen zélf al aangaf, dat het 0,5 °C boven de ingestelde temperatuur was. En een uurtje of iets later, stond het lijntje van de huidige temperatuur ónder het lijntje van de ingestelde temperatuur, maar bijstoken: ho maar 8)7 En is 't dus alweer een stuk killer op de kamers (die natuurlijk een net iets andere temperatuurs-karakteristiek hebben dan de gang waar de Nest hangt).

Dus nee, persoonlijk ben ik nog steeds ontevreden over hoe de Nest zijn algoritme ons huis (uit 1928) verwarmt: overshoots, undershoots, snikhete en kille kamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Voor degene die het zich afvroegen wilde ik het toch nog even aanhalen, sinds de laatste updates heeft Nest dus een instelling om de maximale tijd voor het voorverwarmen in te stellen. Dit vind je als je naar nest.com (inloggen) gaat door op de Thermostaat te klikken en dan naar Instellingen > True Radiant te gaan. Daar kun je nu een maximale voorverwarmingstijd instellen. Dit stond bij ons dus standaard op 5 uur, heb ik terug gezet naar 2 uur, denk dat dat een beetje onzin is om dat over maximaal 5 uur te doen.

Thoughts? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 10:28
JeroenGans schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:10:

Iemand overigens ervaring met het aansluiten van de Heatlink op een Intergas ketel?

http://imgur.com/a/IQn8N
Ik heb een intergas ketel kombi compact 36 hr A

Werkt goed. moet wel 1 a 2 weken leren.

auto schema werkt redelijk, als je paar keer op de zelfde moment de temp aanpast dan zit dat dan ook in de schema.

auto away werkt redelijk, meestal gaat tussen de 1 a 2 uur de verwarm naar eco temp
als de verwarming tijdens het schema aan staat.

ik heb zelf eens gekeken als ik zelf de temp lager zet als ik weg ging, de verwarming moet minimaal in mijn huis 3 uur uitstaan voor een besparing op gas verbruik.

[ Voor 39% gewijzigd door Master_duck op 22-01-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
tcviper schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:30:
Voor degene die het zich afvroegen wilde ik het toch nog even aanhalen, sinds de laatste updates heeft Nest dus een instelling om de maximale tijd voor het voorverwarmen in te stellen. Dit vind je als je naar nest.com (inloggen) gaat door op de Thermostaat te klikken en dan naar Instellingen > True Radiant te gaan. Daar kun je nu een maximale voorverwarmingstijd instellen. Dit stond bij ons dus standaard op 5 uur, heb ik terug gezet naar 2 uur, denk dat dat een beetje onzin is om dat over maximaal 5 uur te doen.

Thoughts? :)
Belangrijk hierbij is dat je kijkt naar wat je ketel verbruikt om het huis op te warmen en of hij het redt binnen dat tijdsbestek en hoe rendabel hij draait (aanvoer en retour met een delta van ong 15-20c is optimaal).
Zolang dat goed is maakt de opwarmtijd niet veel uit volgens mij.

Pagina: 1 ... 33 ... 72 Laatste