Hi,
Het heerlijk avondje is gekomen... Dus hop hop hop die nest tegen de muur en genieten.
Totdat vrouwlief de ochtend erna warm water nodig heeft. Aj...
Als de ketel niet wil stoken ben je gauw klaar met genieten als het combi-boilertje leeg raakt.
Ik heb lang gewacht totdat Nest eindelijk een Heatlink uitbracht die OpenTherm ondersteund.
Helaas moest ik er zelf achter komen dat de combinatie tussen een:
De ketel stookt als hij moet stoken voor de CV.
Helaas als er warm water gevraagd wordt, dan lijkt de ketel er geen oren naar te hebben.
Als de CV niet in bedrijf is, dan staat de 3wegklep in de juiste stand, maar wordt er niks gestookt.
Als de CV wel in bedrijf is, dan schakelt de 3wegklep niet meer terug naar de juiste stand.
Dus hij reageert niet op tap/boiler vraag. Totaal niks.
Via de (web) applicaties kan ik wel de temperatuur van het water uitlezen.
Dus er wordt wel iets aan informatie uitgewisseld over het tapwater.
De temperatuur zie je dus mooi terug lopen bij de vraag naar warm water. Leuk!
Maar goed, daar wordt mijn vrouw niet echt warm van.
Bij de AWB was de installatie eenvoudig naar mijn mening, en gezien het schakelen voor de CV en het uitlezen van de temperatuur van de boiler moet dat goed zijn.
De AWB procedure die ik vond in de handleiding:
Stekkertjes loshalen voor de aan/uit thermostaat en verplaatsen naar de OpenTherm.
Bij sommige ketels moet je de aan/uit aansluitingen doorverbinden.
Dit heb ik niet gelezen in de handleiding van deze AWB 28.02 WT.
Voorlopig gaan we terug naar het aan/uit schakelen.
Met een vloerverwarming maakt dat niet zoveel uit verwacht ik, maar het was wel leuk geweest
Oplossing van BeatMan gevolgd, en het probleem is verholpen, zie 4e post.
Het heerlijk avondje is gekomen... Dus hop hop hop die nest tegen de muur en genieten.
Totdat vrouwlief de ochtend erna warm water nodig heeft. Aj...
Als de ketel niet wil stoken ben je gauw klaar met genieten als het combi-boilertje leeg raakt.
Ik heb lang gewacht totdat Nest eindelijk een Heatlink uitbracht die OpenTherm ondersteund.
Helaas moest ik er zelf achter komen dat de combinatie tussen een:
- AWB 28.02 WT
- Nest Thermostaat 3de generatie
- OpenTherm
De ketel stookt als hij moet stoken voor de CV.
Helaas als er warm water gevraagd wordt, dan lijkt de ketel er geen oren naar te hebben.
Als de CV niet in bedrijf is, dan staat de 3wegklep in de juiste stand, maar wordt er niks gestookt.
Als de CV wel in bedrijf is, dan schakelt de 3wegklep niet meer terug naar de juiste stand.
Dus hij reageert niet op tap/boiler vraag. Totaal niks.
Via de (web) applicaties kan ik wel de temperatuur van het water uitlezen.
Dus er wordt wel iets aan informatie uitgewisseld over het tapwater.
De temperatuur zie je dus mooi terug lopen bij de vraag naar warm water. Leuk!
Maar goed, daar wordt mijn vrouw niet echt warm van.
Bij de AWB was de installatie eenvoudig naar mijn mening, en gezien het schakelen voor de CV en het uitlezen van de temperatuur van de boiler moet dat goed zijn.
De AWB procedure die ik vond in de handleiding:
Stekkertjes loshalen voor de aan/uit thermostaat en verplaatsen naar de OpenTherm.
Bij sommige ketels moet je de aan/uit aansluitingen doorverbinden.
Dit heb ik niet gelezen in de handleiding van deze AWB 28.02 WT.
Voorlopig gaan we terug naar het aan/uit schakelen.
Met een vloerverwarming maakt dat niet zoveel uit verwacht ik, maar het was wel leuk geweest
Oplossing van BeatMan gevolgd, en het probleem is verholpen, zie 4e post.