Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:52

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Sepio schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:26:
[...]
Ik vraag me af hoe belangrijk het opentherm aansturen is. Er zijn immers maar een paar landen waar dit gebruikt wordt. En Nest verkoop volgens mij in veel landen.
Dat is misschien zo, maar HVAC en verwarming is modulerend altijd en overal zuiniger. Vroeger of later moet Nest dus intern toch van aan/uit af.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-10 14:50
Proton_ schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:34:
[...]

Dat is misschien zo, maar HVAC en verwarming is modulerend altijd en overal zuiniger. Vroeger of later moet Nest dus intern toch van aan/uit af.
Ik bedoel meer dat men waarschijnlijk een groter team zet op functies die in 90% van de landen nuttig zijn. En dat er niet veel werknemers overblijven om het opentherm gedeelte van de Europa versie te verbeteren die alleen nuttig is in Nederland, België, Frankrijk, het VK en Ierland.

Dus alle andere landen in Europa en in de rest van de wereld hebben dus (voor zover ik begrijp) niet veel aan deze opentherm functies want ze hebben geen ketels die dit begrijpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sepio op 10-02-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een nest V2. Daarop heb ik auto-leren en auto-afwezig aanstaan.
Er staat ook een schema in wat we zelf hebben aangemaakt in de app.
Nu springt (omdat wij werken overdag) gedurende de dag het auto-afwezig erop. Prima natuurlijk , want dat wil ik ook (mocht ik vergeten zijn de thermostaat uit te zetten op andere dagen). Maar de thermostaat pakt het schema pas weer op nadat de auto-afwezig uitgeschakeld word. Dus pas als we thuiskomen.
Daarop is dus het huis te koud.
Ik heb als schema ingesteld, dat het om 17u 21 graden moet zijn.
Als we dus om 17:15 thuiskomen , is het vaak maar 19 graden. en begint de nest dan pas met opwarmen ivm de auto afwezig functie.

Nu heb ik met IFTTT een recipe gevonden die de thermostaat instelt op 21 graden , zodra ik het werk verlaat.
Ik denk dat dat ook wel gebeurd, maar de thermostaat blijft in auto-afwezig modus staan.
Iemand een idee? Zijn er nog andere mogelijkheden?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34

Ethirty

Who...me?

Ik gebruik zelf alleen de auto-afwezig. 's Ochtends staat het schema op 20 en om 18u ook. Daartussen zorgt auto-away ervoor dat hij uit gaat als ik niet thuis werk. Als ik om 18u thuis kom is het ook 20 graden.

Vraag jezelf eens af of je het auto-leren écht nodig hebt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• degroot
  • Niet online
Ik denk ook niet dat het auto-leren nodig is. Maar lijkt me ook weer niet dat het auto-leren ervoor zorgt dat de auto-afwezigheid erop blijft. Hij hangt hier ook sinds december , dus hij moet toch wel redelijk weten hoelaat we thuiskomen op onze werkdagen :)

www.degroot-it.nl

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 14:39
Onze Nest heeft net de "seasonal savings" tuning gedaan.
Mijn verbazing was redelijk groot toen ik het uiteindelijke schema bekeek:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e1vTWFE.png

Ik heb werkelijk geen enkel idee hoe dit schema tot stand gekomen is.
Ter info: programmatie voorheen was een zelf ingesteld programma met 21° bij aanwezigheid en 15.5° bij slapengaan/werken. En de voorbije weken waren we niet op verlof ofzo.

Iemand die weet wat hier gebeurd is? :)

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:16
MatthiasDS schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:16:
Hier wordt inderdaad nogal wat bespaard. Goed bezig Nest! ;)

Ik heb mijn Nest maar 2 maanden gehad maar merkte dat mijn schema's naar verloop van tijd wel werden aangepast, niet ten goede overigens. Terwijl ik normaal gesproken om 05:30 opsta vond Nest het prima dat de verwarming pas om circa 10 uur op termperatuur zou zijn. Ik heb alleen geen idee wat daarvan de reden is geweest.

• LtGruber
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
degroot schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:10:
Nu springt (omdat wij werken overdag) gedurende de dag het auto-afwezig erop. Prima natuurlijk , want dat wil ik ook (mocht ik vergeten zijn de thermostaat uit te zetten op andere dagen). Maar de thermostaat pakt het schema pas weer op nadat de auto-afwezig uitgeschakeld word. Dus pas als we thuiskomen.
Als we dus om 17:15 thuiskomen , is het vaak maar 19 graden. en begint de nest dan pas met opwarmen ivm de auto afwezig functie.

Nu heb ik met IFTTT een recipe gevonden die de thermostaat instelt op 21 graden , zodra ik het werk verlaat.
Ik denk dat dat ook wel gebeurd, maar de thermostaat blijft in auto-afwezig modus staan.
Bij de Nest v3 softwareversie 5.1.5 functioneerde dit bij mij ook slecht: met die versie werd auto-afwezig niet op voorhand onderbroken voor vroeg-aan, maar pas óp het setpoint, of bij detectie van beweging.
Met versie 5.1.6 (van 12 januari) is dit wel opgelost geraakt.

Ben je soms een paar keer na elkaar per ongeluk toch niet thuisgekomen rond het uur van dat setpoint?
Want als de Nest denkt dat dat setpoint er eigenlijk "voor niets" staat (dat je dus m.a.w. helemaal niet thuiskomt op dat uur), dan gaat hij dat punt na een tijdje negeren.
Setpoint verwijderen en terug instellen zou dan wel eens kunnen helpen.

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:48

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

MatthiasDS schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:16:
Dit is alvast voor de zomer, veel warmte heb je dan toch niet nodig van de CV.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• degroot
  • Niet online
LtGruber schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:19:
[...]

Bij de Nest v3 softwareversie 5.1.5 functioneerde dit bij mij ook slecht: met die versie werd auto-afwezig niet op voorhand onderbroken voor vroeg-aan, maar pas óp het setpoint, of bij detectie van beweging.
Met versie 5.1.6 (van 12 januari) is dit wel opgelost geraakt.

Ben je soms een paar keer na elkaar per ongeluk toch niet thuisgekomen rond het uur van dat setpoint?
Want als de Nest denkt dat dat setpoint er eigenlijk "voor niets" staat (dat je dus m.a.w. helemaal niet thuiskomt op dat uur), dan gaat hij dat punt na een tijdje negeren.
Setpoint verwijderen en terug instellen zou dan wel eens kunnen helpen.
Nee , ik had het setpoint om 17:00 staan , terwijl we om 17:30 thuiskomen.
Heb de auto afwezig nu eraf gehaald. en voor iOS de app Skylark gedownload. Werkt nog beter.
Multiple devices checken dan of er iemand thuis is , en je kan een actie radius aangeven waarin de nest op home of away gaat.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Timmy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:39:
[...]

Nest is ook erg afhankelijk van het aantal keer dat het display oplicht. Hoe vaker je langsloopt des te warmer het display wordt en daarmee de geregistreerde temperatuur.
Overigens was de afwijking van mijn Nest ten opzicht van een geijkte thermometer slechts 0,2 graden.
BS, ik heb dit bij mij afgezet enkel touch = oplichten en ik heb die afwijking ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:33
degroot schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:10:

Ik heb dit probleem ook voor! Ik heb contact met de support van Nest, omdat dit uiteraard niet de bedoeling is. Ik laat nog iets weten als ik een oplossing heb. Auto away uitzetten en via het schema de temperatuur verlagen als je vertrekt is ook een optie, maar niet de bedoeling natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
jakob schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:15:
[...]

Ik heb dit probleem ook voor! Ik heb contact met de support van Nest, omdat dit uiteraard niet de bedoeling is. Ik laat nog iets weten als ik een oplossing heb. Auto away uitzetten en via het schema de temperatuur verlagen als je vertrekt is ook een optie, maar niet de bedoeling natuurlijk.
Ik ben benieuwd! Laat maar weten , mocht er een oplossing zijn hoef ik geen Skylark aan te schaffen :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Nu online
Zenlung schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:36:
Temperatuur verschil van 1-2 graden is inderdaad bij meer mensen.
Dit is ook bekend bij Nest of dit ook met een volgende update zal worden opgelost is nog niet bekend.
Hier het zelfde, heb ter referentie een test thermometer naast de Nest hangen.
Op dit moment van schrijven draait de Nest v3 op firmware 5.1.6rc4 terwijl ik zie dat 5.1.7 klaar staat maar er word niet geupdate.
Heb de Nest nu twee dagen in huis en na een x periode van huis is het verschil 0,2 graden dat de Nest hoger aangeeft dan het werkelijk is.
Maar bij thuis komst en dus het scherm oplicht is het verschil gelijk al 1 graden en twee keer naar de w.c en het verschil is al 2 graden.
Moet toch niet kunnen...

Opzich maak ik mij er niet zo druk om, tis maar een getal en houd er gewoon rekening mee.
Dus ipv 20 graden op de oude stel ik hem nu in op 20,5 graden.
Heb trouwens nog geen overshoot gezien/gevoelt.

Kan het niet vinden maar wie heeft er een Intergas HR(E) en welke instellingen heeft diegene ingesteld op de NEST.
Twijfel namelijk of ik wel de goede instellingen heb ingesteld.
Heb namelijk combiketel gekozen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23213779/2016-02-12%2018.38.50.jpg

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:33
Even mijn verhaal met de Nest volledig schetsen:
- Ik heb het schema handmatig ingesteld, 's ochtends op temperatuur en daarna auto-afwezig gedurende de dag.
- Op het uur dat we thuiskomen opnieuw een schemapunt.
- tegen de avond een schemapunt met verlaagde temperatuur(manueel)

Het probleem is vaak dat we in de vooravond thuiskomen, de Nest pas begint met verwarmen wanneer we thuiskomen. 's ochtends werkt dit dus wel perfect.

Na een paar telefoons met nest support, steken zij de schuld op de koppelingen met nest. Deze zijn mijn Logitech Harmony en IFTTT(voor melding wanneer de temp boven een bepaald niveau uitkomt of auto-afwezig uitgeschakeld is). Dus vorige week de koppelingen verbroken en verwijderd.

Nu zie ik in de geschiedenis van Nest de voorbije dagen steeds "Auto-afwezig verbroken door Logitech Harmony"

Wie geraakt hier nog wijs uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:12
Hmmm das apart inderdaad ik draai ook 5.1.6rc4 terwijl op de nest update pagina al 5.1.8 staat: https://nest.com/support/...t-software-update-history

Raar dat ie niet update.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
jakob schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:56:
Even mijn verhaal met de Nest volledig schetsen:
- Ik heb het schema handmatig ingesteld, 's ochtends op temperatuur en daarna auto-afwezig gedurende de dag.
- Op het uur dat we thuiskomen opnieuw een schemapunt.
- tegen de avond een schemapunt met verlaagde temperatuur(manueel)

Het probleem is vaak dat we in de vooravond thuiskomen, de Nest pas begint met verwarmen wanneer we thuiskomen. 's ochtends werkt dit dus wel perfect.

Na een paar telefoons met nest support, steken zij de schuld op de koppelingen met nest. Deze zijn mijn Logitech Harmony en IFTTT(voor melding wanneer de temp boven een bepaald niveau uitkomt of auto-afwezig uitgeschakeld is). Dus vorige week de koppelingen verbroken en verwijderd.

Nu zie ik in de geschiedenis van Nest de voorbije dagen steeds "Auto-afwezig verbroken door Logitech Harmony"

Wie geraakt hier nog wijs uit...
Zie een paar posts hierboven , ik heb hetzelfde probleem. De Auto Afwezig werkt snachts niet. Dat klopt. Daardoor werkt je schema sochtends ook. Smiddags gaat hij bij mij pas weer aan wanneer ik thuis kom. Te laat dus.
Ook ik heb koppeling met Logitech Harmony , maar nooit melding gezien dat de autoafwezigheid is afgezet door Logitech.
Ik heb er geen moeite meer ingestoken ,en de auto-afwezigheid functie uitgeschakeld. Ik doe het nu met de app Skylark.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ik heb sinds afgelopen week de Intergas Kombi-Kompakt HRE 36/30 ketel laten plaatsen. Ik heb net de Nest 3 aangeschaft. Deze wil ik gaan gebruiken ipv de Eneco Toon. Nu staat er in de installatiehandleiding dat de Heatlink moet worden voorzien van stroom. Ik heb het bijgevoegde schema maar kan niet duidelijk vinden waar ik deze moet aansluiten. De module voor de toon heeft namelijk zijn eigen stroom adapter.

Kan wel zien waar de Nest zelf op moet (11 & 12)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6nGtC1jPoXqJNV3WdNDTbsUM/thumb.png

Alvast bedankt.

Oh ik lees net dat ik ook een kabel en stekker kan monteren op N en L en dan in het stopcontact

[ Voor 7% gewijzigd door Erik1805 op 16-02-2016 11:57 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

De Heatlink gaat gewoon rechtstreeks op de 230V. Wel even zelf een snoer regelen, want dat krijg je er niet bij.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Ethirty schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:56:
De Heatlink gaat gewoon rechtstreeks op de 230V. Wel even zelf een snoer regelen, want dat krijg je er niet bij.
Dank je wel. had ik net inderdaad gelezen

had nog even vraag, ken je ook uitlezen wat je verbruik per maand is?

En wordt de warmwater aanvraag door de thermostaat aangestuurd of door de cv-ketel? Dit staat in de handleiding van de CV ketel. Lijkt me een instelling op de ketel dus :P

Indien men gebruik wil maken van de tapwater aan/uit schakel functie van de
OpenTherm thermostaat dient de tapwatercomfort functie op eco of aan ingesteld te
worden.

[ Voor 44% gewijzigd door Erik1805 op 16-02-2016 14:57 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Inderdaad, als je (ook bij Bosch CV ketels) de ECO Mode aangooit dan werkt die tapwater functie wel vanuit Nest via opentherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

tcviper schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:00:
Hmmm das apart inderdaad ik draai ook 5.1.6rc4 terwijl op de nest update pagina al 5.1.8 staat: https://nest.com/support/...t-software-update-history

Raar dat ie niet update.
Hier ook nog geen nieuwe versie. Vanavond even thuis kijken of dit te versnellen is.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Erik1805 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:57:
[...]
had nog even vraag, ken je ook uitlezen wat je verbruik per maand is?
Daar kunnen we heel lang over discussiëren, maar het antwoord blijft nee. :)

Nest geeft je alleen elke maand een heel summier overzicht van het aantal stookuren en ik heb niet de indruk dat ze dat ooit willen of kunnen veranderen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een modulerende thermostaat en een modulerende ketel?

Nest zegt op hun website:
Will my Nest Thermostat modulate my OpenTherm boiler?

At this time, the Nest thermostat does not directly modulate the water temperature of your boiler. The Nest Thermostat currently uses OpenTherm to tell your boiler when to turn on and off. It will tell your boiler if the temperature in your home is falling below the target temperature, and your condensing boiler will use this information to modulate internally.
En mijn ketel, een Intergas Kombi Kompakt HRE zegt in de handleiding:
De Intergas Kombi Kompakt HRE gaswandketel is een modulerende hoog rendement ketel. Dit houdt in dat het vermogen wordt aangepast aan de gewenste warmtebehoefte.
Op dit moment maak ik gebruik van een Honeywell T87M Round Modulation maar ik vraag me af of ik niet gewoon de Nest v3 kan gebruiken icm met OpenTherm en de ketel laat moduleren. Of werkt het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Laatst online: 10-10 22:59

bonyuri

Investigator!

Mijn Intergas Kombi HRE (28 denk ik) deed niets van modulatie in combinatie met Nest, dus ik verwacht dat het tegen gaat vallen.
Proberen kan altijd, Nest kan altijd retour ;)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud2
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-07 02:30
Heeft iemand toevallig ervaring met een Nest V.3 en de combinatie met een modulerende (water/brine) warmtepomp?
Het is wel een hele investering maar ik overweeg een warmtepomp als vervanging voor mijn diesel HR ketel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tristan schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:53:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een modulerende thermostaat en een modulerende ketel?

Nest zegt op hun website:

[...]

En mijn ketel, een Intergas Kombi Kompakt HRE zegt in de handleiding:

[...]

Op dit moment maak ik gebruik van een Honeywell T87M Round Modulation maar ik vraag me af of ik niet gewoon de Nest v3 kan gebruiken icm met OpenTherm en de ketel laat moduleren. Of werkt het anders?
Ik ben verre van een expert, maar volgens mij gaat het om de samenwerking: de thermostaat moet tegen de ketel zeggen wat hij moet doen: ik wil water van 35° want het begint op termperatuur te komen

De Nest zegt momenteel alleen maar: ik wil warm water want het is te koud

Opentherm is niet meer dan de taal die ze praten.

Tot zover mijn versimpelde weergave van moduleren. :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Ik heb net de nest aangesloten en alles werkt (denk ik)

Kun je ook op de nest zien wanneer de verwarming aanslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Erik1805 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:27:
Ik heb net de nest aangesloten en alles werkt (denk ik)

Kun je ook op de nest zien wanneer de verwarming aanslaat?
Ja dan word scherm oranje ;) ipv zwarte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
tcviper schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:35:
[...]

Ja dan word scherm oranje ;) ipv zwarte achtergrond.
Oké zal eens kijken. Heb het idee dat de verwarming niet heel snel aanslaat. Als ik de verwarming op 23 zet slaat hij wel aan. Maar dat is wat hoog. Heb het idee dat het wat koud is in huis

Kun je het scherm ook aanlaten dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Erik1805 op 16-02-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ethirty schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:20:
[...]

Ik ben verre van een expert, maar volgens mij gaat het om de samenwerking: de thermostaat moet tegen de ketel zeggen wat hij moet doen: ik wil water van 35° want het begint op termperatuur te komen

De Nest zegt momenteel alleen maar: ik wil warm water want het is te koud

Opentherm is niet meer dan de taal die ze praten.

Tot zover mijn versimpelde weergave van moduleren. :)
Ah dat makes sense. Dus ik zal nog steeds moeten wachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Erik1805 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:39:
[...]

Oké zal eens kijken. Heb het idee dat de verwarming niet heel snel aanslaat. Als ik de verwarming op 23 zet slaat hij aan. Maar dat is wat hoog. Kun je het scherm ook aanlaten dan?
Let me google that for you ;)
https://nest.com/support/article/What-is-Farsight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Dank je wel. Ik ga testen. Hoop dat alles goed aangesloten is maar daar kan weinig fout mee gaan lijkt me

Update

Slaat dus niet automatisch aan. Radiatoren zijn al afgekoeld. Iemand een idee?

[ Voor 13% gewijzigd door Erik1805 op 16-02-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dan zal je kamer waarschijnlijk de ingestelde temperatuur hebben bereikt. En het scherm lang aan laten staan werkt daarin alleen maar nadelig, want dan registreren de sensoren een te hoge temperatuur door de warmte van het scherm zelf.

Verwacht niet dat je platen lauw blijven zoals met een modulerende thermostaat, dat is al talloze malen voorbij gekomen en dat gaat voorlopig niet gebeuren.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Ik test het wel verder. Even zien of ie inderdaad aanslaat als het kouder wordt. Oké net een software update gehad.

[ Voor 18% gewijzigd door Erik1805 op 16-02-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Nu online
Bij de Nest support op twitter (verschillende accounts) zijn ze ook niet de snelste.
Vraag neer gelegd omtrent de achterstand in de updates op onze thermostaten.
Nog geen reactie gehad terwijl mijn eerste vraag 3 dagen geleden al was.

Wat betreft het op temp houden van het tapwater, deze heb ik zowel op mijn Kombi Kompakt HR 28 uit 2013 en Nest uitgeschakeld.
Ons warmwater aanvraag is te onregelmatig.
De Intergas kon dmv zijn eco stand nooit aan ons gedrag wennen/leren en resulteerde in bijn de hele dag tabwater verwarmen of helemaal niet.
Op dit moment zonder deze functie kan bedrog zijn sneller warmwater als met de eco (Zelf lerend) functie aan.
Kraan open en 10 seconden later is de douche heet, en keuken beneden 20seconden.

Wat betreft het moduleren, hoop dat ze bij Nest wakker worden en dit snel fixen.
Heb nu aardig wat moeten tunen aan de ketel om er voor te zorgen dat er comfort in huis is en dus geen gloeiend hete radiatoren heb.
Nadeel nu is dat het wat langer duurt om het huis vanaf 16 graden setpoint op te waren naar 20 graden, bijna 2uur.
Terwijl dat voorheen met mijn e-thermostaat binnen 5kwartier geregeld was, dus besparen zit er voorlopig niet.
Hopen dat ze het snel fixen dan kan ik mijn ketel terug zetten in de oude instellingen.

Wel heb ik gemerkt dat na verloop van tijd de mismatch van de aangegeven temp is verbeterd.
Moet er wel bij zeggen dat ik de Nest nu een week in huis heb.
En sinds 3 dagen de FarSight uit heb staan en alleen wakker maken als ik er echt voor sta.
De eerste dagen was de mismatch toch echt 2 graden.
Nu 0,2 over de hele dag gezien.
Had ter referentie een oude Lacrosse temp sensor bij de Nest gezet en mij Grond Temp/Hum sensor op verschillende plekken in de woonkamer geplaatst.
Die ronden wel 0,5 graden naar boven af en heb die LaCrosse sensor als referentie gebruikt samen met mijn Weerstation display die ook de binnen temp aangeeft.

Woonkamer TempHum = de Nest
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23213779/Tweakers_Pics/temp.png

AutoAway werkt ook hier nog niet optimaal.
Zal wel komen omdat de Nest nog aan het leren is.
Vandaag voor het eerst gezien dat hij aan en uit is gegaan.
2uur na dat we naar het werk zijn gegaan heeft de Nest de AutoAway aangezet.
Mijn dochter komt elke dag tussen de middag thuis voor een broodje en dan weer naar school.
Dat had ie wel door wat me docht kwam om 12uur thuis en de AutoAway was om 11:56 al uitgezet.
Om 12:50 is ze weer vertrokken en pas om 14uur is de AutoAway aangegaan.
Die vervolgens om 14:45 weer uit is gezet terwijl er geen hond thuis was.
Zal mij benieuwen wat ie vannacht gaat doen.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Ik heb de Nest V3 sinds gisteren aan de muur hangen. Wat mij opvalt is dat deze makkelijk het huis verwarmt tot de ingestelde temperatuur van 20,5. Daarna slaat de cv af en duurt het heel lang voordat deze weer aanslaat, terwijl het al kil (koud) in huis aanvoelt. Ik zie wel op de Nest dat de current temperatuur 23 graden is maar zo voelt het echt niet.

Heeft dit te maken met een instelling of is dit normaal? Ik heb vorige week net een nieuwe ketel laten plaatsen ( Intergas Kombi-Kompakt HRE 36/30 RF HR Combiketel )

[ Voor 9% gewijzigd door Erik1805 op 17-02-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Erik1805 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:18:
Heeft dit te maken met een instelling of is dit normaal? Ik heb vorige week net een nieuwe ketel laten plaatsen ( Intergas Kombi-Kompakt HRE 36/30 RF HR Combiketel )
Ik denk dat iedereen dat wel ervaren heeft, ik in ieder geval wel. Ik heb grote temperatuurverschillen gemeten, tot 1.5 graad positief en negatief ten opzichte van de ingestelde temperatuur. Na verloop van tijd merk je dat Nest je huis/CV beter leert kennen maar bij mij is Nest nooit in staat geweest om een avondtje op de bank comfortabel te maken. De temperatuursverschillen bleven helaas groot.

Als je dit topic doorleest dan merk je dat velen het over modulatie hebben. Nest heeft aangegeven dit in Q1 (beter) te implemeteren. Modulatie zou, indien goed uitgevoerd, voor een vlakker temperatuursverloop moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Heeft iemand voor mij ook een werkend script om data uit te lezen? Ik heb er meerdere geprobeerd maar geen enkele werkt.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Als je Google Docs wil gebruiken dan kan je dit script (handleiding in de eerste regels) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Timmy schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:51:
Als je Google Docs wil gebruiken dan kan je dit script (handleiding in de eerste regels) gebruiken.
Super, ga ik proberen. Bedankt

Werkt inderdaad maar krijg geen labels boven de kolommen. Weet dus niet precies wat/wat is.

[ Voor 12% gewijzigd door Erik1805 op 17-02-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Erik1805 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:52:
Werkt inderdaad maar krijg geen labels boven de kolommen. Weet dus niet precies wat/wat is.
Regel 68 geeft aan welke kolommen worden toegevoegd:

time, current_temp, target_temp, outside_temp, heater_state, humidity, outside_humidity, weather, outside_clouds

De laatste kolommen echter alleen als je ook de Openweather API gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Timmy schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:44:
[...]

Regel 68 geeft aan welke kolommen worden toegevoegd:

time, current_temp, target_temp, outside_temp, heater_state, humidity, outside_humidity, weather, outside_clouds

De laatste kolommen echter alleen als je ook de Openweather API gebruikt.
Top. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Mijn nest heeft zich zojuist geupdate naar 5.1.8. Es kijken wat er verandert is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Laatst online: 12-10 21:32
Hier ook vanmorgen, weinig info te vinden online.

Van de USA versie begreep ik dat de 5.1.8.3 versie voornamelijk het early on probleem heeft opgelost.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-10 14:50
Op het nest forum praat men over een pre-heat functie. De screenshots van de geschiedenis tonen daar nu 2 tinten oranje. Aangezien die van mij vannacht pas ge-update is kan ik nog niet controleren of dat hier ook het geval is.

Als ik de Opentherm gateway grafiek bekijk lijkt er nog niet veel veranderd mbt het moduleren. (Ik heb een Agpo Econpact 225 ketel).

[ Voor 52% gewijzigd door Sepio op 17-02-2016 18:44 ]

• Erik1805
  • Nu online
Ik heb nu een aantal dagen de Nest V3 maar kan nog niet zeggen dat ik super enthousiast wordt. Vooral mijn vrouw klaagt dat het op momenten kil aanvoelt. Ik heb dat idee dus ook. Of de radiatoren zijn heet of koud.

Ik weet dat deze thermostaat nog niet moduleert maar gaat dit er ooit komen? Ik zit nog in mijn retour periode.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Erik1805 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:22:
Ik weet dat deze thermostaat nog niet moduleert maar gaat dit er ooit komen? Ik zit nog in mijn retour periode.
Men heeft belooft in Q1 van 2016, maar of die update ook alle modulatie-issues op gaat lossen.. Ik ben sceptisch..

• Erik1805
  • Nu online
Osiris schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:27:
[...]

Men heeft belooft in Q1 van 2016, maar of die update ook alle modulatie-issues op gaat lossen.. Ik ben sceptisch..
bedankt. Dat is mij te onzeker. Ik ga deze omruilen

Ik lees in dit topic heel veel over temperatuur schommelingen (van wel drie graden). Kunnen jullie aangeven of dit alleen bij de V3 is of ook bij de V2? Aan/uit is namelijk voor mij voldoende, maar als de V2 ook enorm schommelingen geeft, dan ga ik liever voor een Tado.

En klopt het dat de Heatlink aan draadloze verbinding moet hebben? Op zolder is namelijk mijn wifi verbinding zeer slecht.

[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 18-02-2016 10:56 ]

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:18

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Erik1805 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:29:
[...]

bedankt. Dat is mij te onzeker. Ik ga deze omruilen
Verstandige keuze imho, er zijn tal van betere apparaten voor hetzelfde of minder geld die wel doen wat er beloofd wordt.

Hier ook enorm sceptisch of er ooit nog een update komt, ik denk dat het een zoethoudertje is. Tot V4. Want die kan vast wel moduleren.

-= Very annoying forum person =-

• Erik1805
  • Nu online
master_viper schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:45:
[...]

Verstandige keuze imho, er zijn tal van betere apparaten voor hetzelfde of minder geld die wel doen wat er beloofd wordt.

Hier ook enorm sceptisch of er ooit nog een update komt, ik denk dat het een zoethoudertje is. Tot V4. Want die kan vast wel moduleren.
ja denk dat ik voor de Tado ga

• Tristan
Ligt het nou aan mij of is de Tado nou zo slecht leesbaar. Witte letters op een wit frame?

• Timmy
Tristan schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:22:
Ligt het nou aan mij of is de Tado nou zo slecht leesbaar. Witte letters op een wit frame?
In de praktijk valt dat mee. Het display is onder alle omstandigheden goed af te lezen.

• degroot
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:45:
Ik lees in dit topic heel veel over temperatuur schommelingen (van wel drie graden). Kunnen jullie aangeven of dit alleen bij de V3 is of ook bij de V2? Aan/uit is namelijk voor mij voldoende, maar als de V2 ook enorm schommelingen geeft, dan ga ik liever voor een Tado.

En klopt het dat de Heatlink aan draadloze verbinding moet hebben? Op zolder is namelijk mijn wifi verbinding zeer slecht.
Ik heb ook de V2. Ik heb helemaal geen last van temperatuur schommelingen.
Je moet de heatlink inderdaad draadloos aansluiten.

www.degroot-it.nl

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Mijn Nest 3 schommelt 1 graad rond de vraag, soms een overshoot van 2 a 3 graden, maar dit is niet vaak.

Ik heb hem zowel bedraad (naar themostaat in huiskamer, met oude bedrading) als draadloos wifi hangen.

• degroot
  • Niet online
De heatlink zelf moet wel contact hebben met je WiFi.
De connectie naar de thermostaat kan bedraad of via WiFi.

Ik heb soms ook 2 a 3 graden overshoot , maar dat ligt bij mij niet aan de thermostaat.
Mijn huis heeft tuin op het zuiden , dus wanneer de zon goed op de ramen staat word het altijd al warmer dan 21 graden (ook wanneer de thermostaat swinters uit staat!)

www.degroot-it.nl

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Hier ook tuin op het zuiden, de combi zon (of alleen zon) en cv verwarmen kan inderdaad de overshoot veroorzaken.

• webalistic
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-09 16:36
Nest zegt:
The Nest Thermostat also uses Nest Weave to send new software updates to the Heat Link.

You’ll need to install the Nest Thermostat in a good location within range of the Heat Link (up to a maximum distance of 30 m)
Dus volgens mij praat de Nest zelf 'wifi' en 'weave'. Via wifi met de cloud diensten en via weave met de heat link.
Maar slechte wifi ontvangst op zolder zou ook kunnen betekenen dat de nest en heatlink elkaar niet zien.

• tcviper
Die Tado ziet er ook wel leuk uit ja, maar niet zo 'mooi' als nest vind ik. Ben benieuwd hoe je die bevalt en of het echt zoveel beter is dan nest.

• Erik1805
  • Nu online
tcviper schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:07:
Die Tado ziet er ook wel leuk uit ja, maar niet zo 'mooi' als nest vind ik. Ben benieuwd hoe je die bevalt en of het echt zoveel beter is dan nest.
Nee hij is zeker niet zo mooi als de Nest alleen vind ik comfort wel erg belangrijk. De Tado moduleert wel en wordt vaak voorzien van updates. Daarnaast is de Tado niet heel groot

En het is maar de vraag of de Nest ooit gaat moduleren.

[ Voor 6% gewijzigd door Erik1805 op 18-02-2016 13:13 ]

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[RNMC] Viper schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:03:
Hier ook tuin op het zuiden, de combi zon (of alleen zon) en cv verwarmen kan inderdaad de overshoot veroorzaken.
Een knappe thermostaat detecteert de (extra)temperatuurstijging door de zon en zal de CV niet (hard) aanzetten.

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

:) dat zou deze knappe ook moeten kunnen, blijkbaar niet goed genoeg.

degroot schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:59:
De heatlink zelf moet wel contact hebben met je WiFi.
De connectie naar de thermostaat kan bedraad of via WiFi.

Ik heb soms ook 2 a 3 graden overshoot , maar dat ligt bij mij niet aan de thermostaat.
Mijn huis heeft tuin op het zuiden , dus wanneer de zon goed op de ramen staat word het altijd al warmer dan 21 graden (ook wanneer de thermostaat swinters uit staat!)
Ah kijk. Ik heb waarschijnlijk de verkeerde term gebruikt. Ik dacht dat een overshoot hetzelfde is als een temperatuurschommeling. Dat is kennelijk niet het geval.
EddoH schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:15:
[...]

Een knappe thermostaat detecteert de (extra)temperatuurstijging door de zon en zal de CV niet (hard) aanzetten.
Dat zou ik ook verwachten. Ik heb nog een ouderwetse Honeywell (wel zo'n witte, niet zo'n brons kleurige....), maar ik heb nooit gezien dat hij 22,5 graad aangeeft, terwijl de temperatuur op 19,5 graad staat ingesteld. Behalve dan in b.v. in een zomerperiode (maar dan staat de vraagtemp niet op 19,5....).

Ook al heb ik zo'n overshoot nog nooit zelf ervaren, ik zie dat wel als een groot min-punt. Dan doet een Tado (van wat ik heb gelezen) het beter.

• tcviper
Nest krijgt in ieder geval van mij nog tot eind maart, als dat moduleren dan niet fixed is ga ik voor een andere thermostaat :)

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[RNMC] Viper schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:30:
:) dat zou deze knappe ook moeten kunnen, blijkbaar niet goed genoeg.
Dat was inderdaad mijn punt ;)
Ik zie sommige mensen hier bijna 'excuses' zoeken om de grote temperatuurschommelingen van Nest te verklaren. Ik denk dat Nest ondertussen wel 1 ding bewezen heeft; namelijk dat zijn regelalgoritme domweg ruk is.

Daarnaast werd er laatst door iemand hier (weet even niet wie) aangegeven dat er binnen 30 dagen een update zou zijn die modulerende functionaliteiten toe zou voegen. Ik heb tot nu toe niets gezien.
Ik denk dat wat ik eerder in dit topic heb gezegd gewoon uit gaat komen: Nest heeft schijt aan de opmerkingen door de klanten hier, verdiend genoeg door hun slimme marketing en mooie uiterlijk, en brengt volgend jaar gewoon een nieuwe uit met 'NU NOG BETER!!' sticker; welke dan wellicht wel zal moduleren.

Uiteraard hoop ik gewoon voor jullie dat ik fout zit :)

[ Voor 64% gewijzigd door EddoH op 18-02-2016 13:56 ]

• Erik1805
  • Nu online
Kogel is door de kerk. De Nest gaat terug. Ik kan hem nu nog terugsturen en kan dus niet langer wachten. Helaas. Vind het wel de mooiste.

• degroot
  • Niet online
EddoH schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:15:
[...]

Klopt , maar juist door de zon alleen al word het warmer dan 22 graden in mijn woonkamer.
Komt door de ramen waar de zon vol op staat , en het stadsverwarmingnetwerk loopt ook onder mijn huis door , dat zal het e.e.a. ook wel opwarmen. De nest zelf zorgt daarom niet voor de hogere temperatuur. Daar had mijn Siemens thermostaat nl. ook last van

www.degroot-it.nl

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

degroot schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:49:
[...]

Klopt , maar juist door de zon alleen al word het warmer dan 22 graden in mijn woonkamer.
Komt door de ramen waar de zon vol op staat , en het stadsverwarmingnetwerk loopt ook onder mijn huis door , dat zal het e.e.a. ook wel opwarmen. De nest zelf zorgt daarom niet voor de hogere temperatuur. Daar had mijn Siemens thermostaat nl. ook last van
Ok, daar is inderdaad door geen thermostaat wat aan te doen :)
Dat zou ik ook niet classificeren als een 'overshoot', aangezien er geen opwarming door de CV plaatsvind.

[ Voor 9% gewijzigd door EddoH op 18-02-2016 13:56 ]

• degroot
  • Niet online
Nee klopt.
Ik ben wel benieuwd hoe het in amerikaanse huizen gaat. Want ik zie op NEST forums vaak dat als de temperatuur te hoog word , ze dan spreken dat de FAN moet aangaan.
Zouden ze daar werken met zon systeem zoals wij airco's hebben hangen (van die units die ook kunnen verwarmen?)en dat de nest de temp daar wel kan regelen.

www.degroot-it.nl

• rvdgaag
  • Laatst online: 12-10 21:32
Vandaag de Nest weggehaald en retour gestuurd naar de shop.

Bye Bye klote ding, ik heb geen zin meer te wachten en in de kou te zitten.

De Tado wordt vanavond geleverd.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• Erik1805
  • Nu online
rvdgaag schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:06:
Vandaag de Nest weggehaald en retour gestuurd naar de shop.

Bye Bye klote ding, ik heb geen zin meer te wachten en in de kou te zitten.

De Tado wordt vanavond geleverd.
Bij mij hetzelfde :)

Ook voor de Tado gekozen, tweede kansje via Coolblue :)

[ Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 18-02-2016 15:11 ]

• Siewert
  • Nu online
Net thuis en zie dat mijn Nest v3 is geupdated naar 5.1.8-3.
Helaas staat er niks specifieks in de changelist dus maar eens kijken wat hij nu gaat doen.
Wel zag ik dat mijn schema voor het grootste gedeelte is aangepast.
Eerder aanpassing zat de Nest er compleet naast.
Nu zie ik dat ie mijn hele week schema tot op precisie de hele week heeft ingevuld zoals wij de afgelopen weken hebben geleefd.

• Arnoud2
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-07 02:30
Siewert schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:45:
Net thuis en zie dat mijn Nest v3 is geupdated naar 5.1.8-3.
Helaas staat er niks specifieks in de changelist dus maar eens kijken wat hij nu gaat doen.
Wel zag ik dat mijn schema voor het grootste gedeelte is aangepast.
Eerder aanpassing zat de Nest er compleet naast.
Nu zie ik dat ie mijn hele week schema tot op precisie de hele week heeft ingevuld zoals wij de afgelopen weken hebben geleefd.
Ook hier vanmorgen een update van m'n V.2 naar versie 5.1.8-3, maar nog geen aanpassing van het (handmatig ingestelde) weekschema.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Zojuist weer contact gehad met Nest NL en men geeft duidelijk aan dat het 'moduleren' in een update komt voor het einde van dit kwartaal. We wachten dus nog even af, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
tcviper schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:58:
Zojuist weer contact gehad met Nest NL en men geeft duidelijk aan dat het 'moduleren' in een update komt voor het einde van dit kwartaal. We wachten dus nog even af, ben benieuwd.
Dat zou epic zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
28 maart ofzo, en dan is de winter alweer voorbij. Juist in de koude maanden zou je het goed kunnen testen. Ik wacht nog wel de ervari gen af en bestel dan eind dit jaar wel weer een Nest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Nu online
Waardeloos, Nu met 5.1.8-3 op de Nest v3.
Op 5.1.6 wist de Nest hoelang het duurde tot dat mijn huis warm was en schakelde dus 1 uur van te voren de Away Mode uit en begon te verwarmen om het om 16:30 zoals in mijn schema staat te krijgen.

Vandaag dus twee keer goed de mist in.
Eerst vanmorgen al. Vrijdag is een dag dat ik wat langer thuis ben 's morgens en dus niet koud wil zitten.
Normaal voor een uurtje ze tik geen kachel aan maar 2 á 3 uurtjes is wat te veel van het goede.
Maar goed, 6:15 zou het 18 graden moeten zijn.
Zag dat de Nest om 4:55 al was gestart met opwarmen en bij een begin temp van 16,5 graden.
5:45 was deze behaald en de Nest dus gestopt.
Das ruim optijd, wat schets mijn verbazing, 6:00 begon die weer te verwarmen en vloog over de Setpoint heen en het werd 20,3 graden in huis.
hier heb ik in gegrepen en de temp op de Nest een standje lager gezet en de kachel schakelde uit.

Vandaag zag ik dat de Nest pas om 16:30 de Away Mode had uitgeschakeld en werd er gestart met verwarmen.
Dacht dat de Nest volgens ingepland schema het huis warm moet hebben op de ingestelde tijd.

Raar geval die Nest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja, die update heeft niet veel goeds gebracht. Hier ook al om 6:xx beginnen voor een instelling om 9:00. Om 6:34 oid was ie al klaar 8)7 Goed bezig :X
Lijkt wel alsof de oude cache m.b.t. de pre-heating ff gereset moet worden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Nu online
Osiris schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:59:
Ja, die update heeft niet veel goeds gebracht. Hier ook al om 6:xx beginnen voor een instelling om 9:00. Om 6:34 oid was ie al klaar 8)7 Goed bezig :X
Lijkt wel alsof de oude cache m.b.t. de pre-heating ff gereset moet worden ofzo.
Bekijk het ff twee dagen aan, anders reset ik hem helemaal naar de fabrieksinstelling.
En laat ik hem alles opnieuw inleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Daarom heb ik de Nest weer weggedaan. Nu een Tado en een comfortabel huis :) de nest blijft de mooiste dus mocht het ooit goed komen dan kijk ik wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
Erik1805 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:55:
Daarom heb ik de Nest weer weggedaan. Nu een Tado en een comfortabel huis :) de nest blijft de mooiste dus mocht het ooit goed komen dan kijk ik wel weer
Anders leg je een voorraad aan in de kast, Toon!, Nest en straks de Tado als je voor weer iets anders gaat ;)
Ik laat je wel even weten wanneer deze begint met moduleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Nu online
Ben aan het duimen, nadat Mijn Nest V3 geupdated was naar 5.1.8-3 was hij dus helemaal de weg kwijt.
Te vroeg aan, Away Mode kompleet van slag, door schieten van de temp ect ect.
Zaterdag avond de Nest gereset om alles opnieuw te leren.
Zondag was er nog een duidelijk temp verschil van 2 graden ten opzichte van de werkelijk temperatuur.

Zit net alle data te bekijken en moet zeggen ondanks dat hij nog aan het leren dat het er beter uit ziet.
Temp verschil van de werkelijk temp is nu nog maar 0.4 graden.
Tijd nodig voor opwarmen is korter geworden was 1.45uur nu 1.15uur
Ondanks dat er nog steeds niet gemoduleerd word houd hij de kamer wel netjes op temperatuur.
Tijds interval van inschakelen ketel is niet voorspelbaar.
Maar wel dat hij telkens maar 15 tot 20min de ketel ingeschakeld houd.
Gezien mijn log houd hij de temp aardig op peil, min/max 0.1 graden verschil, dat levert een aardige rechte temp lijn op.
Ben benieuwd of hij dit gaat volhouden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23213779/Tweakers_Pics/Nest_temp_onhold.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 16:53
Ik wilde een Nest v3 bestellen om aan mijn modulerende CV te hangen, maar ik ben een beetje bang geworden door alle slechte ervaringen. We hebben recent huis dat heel goed geïsoleerd is, en met vloerverwarming. Ik vermoed dat de temperatuurschommelingen als gevolg van de ontbrekende OpenTherm-support nog wel zal meevallen, maar welke slimme thermostaat zouden jullie aanraden in plaats van de Nest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
F.U.B.A.R schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:50:
Ik wilde een Nest v3 bestellen om aan mijn modulerende CV te hangen, maar ik ben een beetje bang geworden door alle slechte ervaringen. We hebben recent huis dat heel goed geïsoleerd is, en met vloerverwarming. Ik vermoed dat de temperatuurschommelingen als gevolg van de ontbrekende OpenTherm-support nog wel zal meevallen, maar welke slimme thermostaat zouden jullie aanraden in plaats van de Nest?
Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Nieuwbouw huis, wat goed geisoleerd is en met vloerverwarming. Ik wacht af tot de Nest moduleren ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Tristan schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:06:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Nieuwbouw huis, wat goed geisoleerd is en met vloerverwarming. Ik wacht af tot de Nest moduleren ondersteund.
Ik snap het probleem niet zo goed? Er zijn meerdere thermostaten die het prima doen, alleen Nest maakt er een beetje een zootje van, dus om nou daarop te gaan wachten?

Suggesties:
Tado
iSense
Wendy/Mijnhuis-online
Toon
Spider
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik wacht daar ook even op :) Heb met hun afgesproken dat ik geld terug krijg als de nieuwe firmware er niet is voor eind maart.
Tado werkt op batterijen, houd ik niet van en vind display niet mooi plus integratie is er (nog) niet met Fibaro Domotica en Domoticz. Toon is abonnement per maand, gaan we dus niet doen, Nest integreert zich volledig.

[ Voor 16% gewijzigd door tcviper op 23-02-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
EddoH schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:38:
[...]

Ik snap het probleem niet zo goed? Er zijn meerdere thermostaten die het prima doen, alleen Nest maakt er een beetje een zootje van, dus om nou daarop te gaan wachten?

Suggesties:
Tado
iSense
Wendy/Mijnhuis-online
Toon
Spider
etc
Het probleem is dat ik de Nest het mooiste vind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:18

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

En weer een update die de Nest niet vooruit laat gaan maar gewoon 2 stappen achteruit. Er wordt niet meer op tijd verwarmd, als er überhaupt al verwarmd wordt. Moet het nu echt zo zijn dat de gebruiker een reset moet uitvoeren omdat Nest zijn zaakjes nog steeds niet op orde heeft ?

Mijn ervaring met de v3 en hoop op modulatie is echt op een dieptepunt aan beland. Bah, wat een wan product.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Nu online
Dag drie na de reset.
Temp verschil het zelfde gebleven, ongeveer een halve graad.
Maar wat schetste mijn verbazing vanmiddag.
Auto schema zegt 17:15 moet het 20graden zijn.
Is dat klore ding al om 14:50 gestart met opwarmen om vervolgens om 16:00 klaar te zijn en daarna vrolijk een half later te beginnen met voorverwarmen.
Volgens de gegevens moet de Nest de tijd die nodig is om mijn huis warm te krijgen al weten, staat inmiddels gereed sinds twee dagen.
Nou my ass, 3uur is een beetje te veel van het goede.
Op dit moment nog even de voordeel van de twijfel geven en laat hem met rust todat hij is uitgeleerd.
Maar gas besparen op deze manier gaat niet lukken.
Ja als ik de kachel op 16 houd, dacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:49
Ik heb de auto-learning eigenlijk vrij snel uitgezet en een programma ingesteld. Ik wil helemaal niet dat ie begint met voorverwarmen. Kom zwetend m'n bed uit als die om 7 uur op temperatuur is. Ik wil dat ie om 7 uur begint met verwarmen. Dat komt dan vooral omdat ie vol aanspringt en geen opentherm heeft. Had er met mijn oude thermostaat geen last van.

Na de laatste update stond mijn auto-away en learning weer aan :( kreeg het erg koud doen dat ding dacht dat ik weg was en op de bovenverdieping was.

Voor mensen die de nest overwegen. Ik kan het alleen maar afraden totdat opentherm hopelijk eens gaat werken.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Als ik dat hier allemaal zo lees, dan gaat er volgens mij in de v3 wel meer dan alleen moduleren mis dan bij de v2. Ook met de nieuwe firmware blijven alle functies hier stabiel werken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitmetomaat
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-04 17:39
Komt er op de Nest V3 ook een melding als de ketel bijgevuld moet worden? Zoals dat nu bij een standaard meegeleverde thermostaat is.
En als je niet zo melding krijg, hoe weet je dan wanneer je de ketel moet bijvullen?
Ik kon hier niks over vinden op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

hitmetomaat schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 00:13:
Komt er op de Nest V3 ook een melding als de ketel bijgevuld moet worden? Zoals dat nu bij een standaard meegeleverde thermostaat is.
En als je niet zo melding krijg, hoe weet je dan wanneer je de ketel moet bijvullen?
Ik kon hier niks over vinden op het internet.
Een ketel moet je bijvullen als de waterdruk te laag wordt. In de praktijk betekend dit dan de waterdruk tussen de 1,3 en 2,0 bar moet liggen. Op het display van de ketel staat bijna altijd de actuele waterdruk aangegeven. Nest geeft geen melding over de waterdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik hoop dat er eind maart nog een beetje koude dagen zijn om het te testen.

Ik had overigens laatst iets vreemds. Ik heb mijn Nest ingesteld op 18,5 graden van 7:00 tot 7:30 zodat ik 's ochtends een beetje warmte heb.Nu werd ik laatst om 6:20 (ofzo) wakker en stond de CV-ketel al te pompen terwijl het 's nachts echt niet kouder wordt dan een graad of 17-18! :?

En een ander irritant punt, bij de (on)juiste temperaturen. Rond een uur of 7 of 8 's avonds is het rond de 20 graden (ingesteld). Dan gaan de radiatoren uit. En zo tegen 10 of 11 uur gaan ze loeiend aan omdat de temperatuur is gezakt tot 19 graden. Vervolgens ga ik om 11 uur op bed (en gaat de Nest naar 15 graden) maar stralen de radiatoren nog flink door 8)7 Je weet toch dat je om 11 uur uit moet, waarom zo flink verwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitmetomaat
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-04 17:39
EddoH schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:58:
[...]

Een ketel moet je bijvullen als de waterdruk te laag wordt. In de praktijk betekend dit dan de waterdruk tussen de 1,3 en 2,0 bar moet liggen. Op het display van de ketel staat bijna altijd de actuele waterdruk aangegeven. Nest geeft geen melding over de waterdruk.
Ja ik weet dat de ketel bijgevuld moet worden als de waterdruk te laag is.
Maar nu krijg je een melding op de thermostaat.

Maar als je dus de Nest V3 heb dan moet je zelf bijvoorbeeld 1 keer per maand naar de ketel (op zolder) gaan, om te kijken of hij bijgevuld moet worden?
Wel raar dat Nest geen melding geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

hitmetomaat schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:33:
[...]

Ja ik weet dat de ketel bijgevuld moet worden als de waterdruk te laag is.
Maar nu krijg je een melding op de thermostaat.

Maar als je dus de Nest V3 heb dan moet je zelf bijvoorbeeld 1 keer per maand naar de ketel (op zolder) gaan, om te kijken of hij bijgevuld moet worden?
Wel raar dat Nest geen melding geeft.
Ik ken maar weinig thermostaten die die melding geven. Vaak is de waterdruk wel af te lezen op de thermostaat, dat wel. Bij de Nest niet.
1x per maand is wat overdreven, 1 a 2 keer per jaar controleren & bijvullen is voldoende. Als het meer is is je CV installatie waarschijnlijk lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
EddoH schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:52:
[...]

1x per maand is wat overdreven, 1 a 2 keer per jaar controleren & bijvullen is voldoende. Als het meer is is je CV installatie waarschijnlijk lek.
Dan zou je toch ook ergens een plas water moeten zien , of een vochtige muur.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

degroot schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:53:
[...]

Dan zou je toch ook ergens een plas water moeten zien , of een vochtige muur.
Beetje lekken van een leiding ergens in de kruipruimte zie je niet zo snel hoor.
Pagina: 1 ... 18 ... 72 Laatste