Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik kreeg van Nest ook het advies om de aanvoertemperatuur op 60 te zetten. Dat kan ik dus in de Nest doen, en vervolgens past hij dat in de ketel aan, right?
Ethirty schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:27:
Er zijn in het schema 2 soorten aanpassingen: degene die Nest er zelf inzet op basis van wat hij leert en degene die je er met de hand inzet. Die laatste blijven altijd staan, hoeveel je ook aanpast daarna. Misschien moet je dat vaste punt zelf even aanpassen naar 22:30.

Persoonlijk heb ik het hele auto-schema vrij snel uitgezet. Ik heb 3 punten (2 hoger en 1 lager) per dag ingeprogrammeerd, de rest doe ik wel handmatig. De ene avond vind ik 20 warm zat, de andere vind ik 21 nog kil.
Dat klinkt irritant. Ik had gehoop dat mijn standaard schema (dat ik erin gezet heb) aangepast zou worden op basis van het daadwerkelijke gebruik.
Feitelijk moet je dus zonder schema een hele week elke dag aan de knoppen lopen draaien zodat ie snapt hoe je het wilt.

Overigens, kunnen jullie op de app inloggen? Het lijkt weer offline :(

[ Voor 3% gewijzigd door iAR op 20-01-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10-2023
iAmRenzo schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:09:
Ik kreeg van Nest ook het advies om de aanvoertemperatuur op 60 te zetten. Dat kan ik dus in de Nest doen, en vervolgens past hij dat in de ketel aan, right?
Nee; je moet je t_1 ook nog in je ketel aanpassen volgens mij. De OpenTherm aansluiting geeft nu nog geen informatie door, enkel aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
willemvleeuwen schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:06:
[...]

Nee; je moet je t_1 ook nog in je ketel aanpassen volgens mij. De OpenTherm aansluiting geeft nu nog geen informatie door, enkel aan/uit.
Het OpenTherm-protocol wordt wel degelijk meer gebruikt dan alleen aan/uit qua signaal hoor.

Je kunt ook prima de tapwatertemperatuur instellen en ook luistert mijn ketel probleemloos naar de vast ingestelde voorlooptemperatuur in de Nest..

Alleen moduléért 'ie niet zoals hij volgens z'n ErP-rating zou moeten doen: hij gebruikt al-tijd die voorlooptemperatuur en weigert daar dynamisch van af te wijken. Dát is 't probleem. Niet zozeer dat 'ie OpenTherm überhaupt niet benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
Osiris schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:10:
[...]

Het OpenTherm-protocol wordt wel degelijk meer gebruikt dan alleen aan/uit qua signaal hoor.
Dat kan wel, maar doet de Nest niet in veel gevallen. Kijk maar een paar posts terug. Rustigere regeling vind plaats door de Nest iets hoger te zetten en de ketel iets lager. De Nest heeft bij mij niets doorgegeven aan de ketel mbt temperatuur... Volgens mij geeft hij gewoon aan/uit aan en gaat de ketel vervolgens met de daarop ingestelde temperatuur voor 100% stoken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 21:50
Hoelang duurt het opwarmen naar de gewenste temperatuur bij iedereen? Van 16 graden naar 21 graden duurt zo'n 1,5 uur. Wellicht dat dat bij mijn oude thermostaat ook het geval was, maar daar kon ik de opwarmingstijd natuurlijk niet op zien. Maar is 1,5 uur normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud2
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-07 02:30
postvoordennis schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:26:
Hoelang duurt het opwarmen naar de gewenste temperatuur bij iedereen? Van 16 graden naar 21 graden duurt zo'n 1,5 uur. Wellicht dat dat bij mijn oude thermostaat ook het geval was, maar daar kon ik de opwarmingstijd natuurlijk niet op zien. Maar is 1,5 uur normaal?
Dat hangt helemaal af van je watertemperatuur, radiator vermogen, isolatie en volume van je ruimte.
Maar het lijkt me wel een beetje lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:30
Het duurt bij ons ca twee uur dus ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:20
Weer nieuwe problemen hier. De thermostaat geeft ineens aan: Er is een draadloze verbinding maar OpenTherm werd niet gedetecteerd. Ketel slaat om de paar minuten aan en direct weer uit. Nest V3, Remeha Avanta en uiteraard OpenTherm-aansluiting. Kabels gecontroleerd, alles is correct aangesloten. Ketel en thermostaat gereset, maakt geen verschil. Warm water is goed, maar op keteltemperatuur ipv de op de Nest ingestelde temperatuur.

Er is dus iets met OpenTherm. De Remeha Avanta heeft 1 setje klemmen voor zowel aan/uit als OpenTherm. Als ik die klemmen met elkaar verbind (zoals een aan/uit thermostaat zou doen) dan slaat de ketel gewoon aan en gaat alles goed. Er zijn dus twee mogelijkheden: of de ketel is verrot en verstuurt geen OpenTherm signaal meer, OF de Nest/Heatlink is verrot en ontvangt het OpenTherm signaal niet. Ik heb geen andere OpenTherm thermostaat in huis om even mee te testen.

Weet iemand misschien een handige methode om te checken of er inderdaad een OpenTherm signaal op de lijn staat? Ik heb de spanning al gemeten. Die is 24V los, en daalt naar 17,4V als de Heatlink is aangesloten. Dat is op zich gek, maar geeft geen uitsluitsel of het aan de ketel of de Heatlink ligt. Ik heb nl op andere fora wat opmerkingen gevonden dat de spanning voor de communicatie te laag kan zijn bij oudere ketels in verband met versleten condensatoren.

Misschien wil een Tweaker met een voltmeter en een correct op OpenTherm werkende Nest V3 even de spanning meten op de klemmen waar de ketel op de Heatlink is aangesloten? Dan ben ik alweer iets verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 14:41
tcviper schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 23:59:
Bij ons duurde dat 4 dagen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:48

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

:) opwarmen kost hier ook ongeveer 1,5 uur.

PhilipsFan, waar ben je woonachtig? heb namelijk mijn oude termostaat nog op zolder liggen.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 20:26
mn huisje in Amsterdam is zo lek als een mandje (1926) en van 18 graden naar 20 duurt 2 uur.
#foryourreference

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
  • Laatst online: 12-09 20:26
Mijn hemel boys ik heb jullie hulp nodig. Heb al een aantal stukjes gelezen over het script wat niet lekker loopt bij mensen maar zouden jullie bij kunnen schieten? Dit is de summary

hij trekt de data niet automatisch elk half uur naar de sheet. als ik manual doe dan maakt hij wel mooi een regel aan met data. Dank voor het meedenken.
Summary:

Error Message Count
Exceeded maximum execution time 2
Request failed for https://home.nest.com/user/login returned code 429. Truncated server response: Too many requests (use muteHttpExceptions option to examine full response) (line 12, file "Code") 11
Service using too much computer time for one day 1
Timeout: https://czfe06-front01-ia...om/v2/mobile/user.2795444 (line 36, file "Code") 1
Timeout: https://home.nest.com/user/login (line 12, file "Code") 8
Unexpected error: https://czfe04-front01-ia...om/v2/mobile/user.2795444 (line 36, file "Code") 1
Unexpected error: https://czfe05-front01-ia...om/v2/mobile/user.2795444 (line 36, file "Code") 1
Unexpected error: https://czfe09-front01-ia...om/v2/mobile/user.2795444 (line 36, file "Code") 1
Unexpected error: https://czfe10-front01-ia...om/v2/mobile/user.2795444 (line 36, file "Code") 1
Unexpected error: https://czfe12-front01-ia...om/v2/mobile/user.2795444 (line 36, file "Code") 1
Unexpected error: https://home.nest.com/user/login (line 12, file "Code") 19

[ Voor 5% gewijzigd door Sharpe. op 21-01-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:20
[RNMC] Viper schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:08:
:) opwarmen kost hier ook ongeveer 1,5 uur.

PhilipsFan, waar ben je woonachtig? heb namelijk mijn oude termostaat nog op zolder liggen.
Thanks voor het aanbod, maar het lijkt opgelost. Ik heb 2 elco's vervangen op de printplaat in de ketel. Tijdje terug al over getwijfeld, toen was de spanningsregelaar defect, ik had ze toen gewoon mee moeten vervangen. Zaakje draait nu ongeveer een halfuur weer goed, even afwachten of het zo blijft. Er is een kans dat als het warm wordt er toch weer dingen gaan werken en contactjes slecht worden, maar ik heb goede hoop.
Ketel is een budgetmodel en hangt er al ruim 10 jaar. Elke minuut dat ie nog brandt is mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud2
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-07 02:30
Wat is de retour temperatuur van je cv water?
Misschien kun je de circulatiesnelheid van je pomp nog wat hoger instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnonymous
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 17:26
Ik wil een nieuwe thermostaat kopen.
Nu heb ik een Remeha OpenTherm Ketel die draadloos wordt aangestuurd, in een oud apartment.
Dus als ik naar draadloze opentherm wifi thermostaten kijk, is de keuze eigenlijk al redelijk mager.

Tado + draadloze set = 350€, iets te veel. Goede reviews.
Nest v3, 250€.
Nest v2, 150€ van een maatje.

de V3 heeft een niet werkende modulatie (net als de V2) en veel klachten als ik hierzo lees.
Is de V3 de moeite waard voor het extra geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Nee

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:42
Als je Nest niet bedraad aansluit heb je ook nog de "Nest Stand" a 35 Euro nodig.
Persoonlijk zou ik een aankoop van de v3 uitstellen totdat modulatie bevestigd is of een andere thermostaat kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:18

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

arnonymous schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:00:
Nu heb ik een Remeha OpenTherm Ketel die draadloos wordt aangestuurd, in een oud apartment.
Dus als ik naar draadloze opentherm wifi thermostaten kijk, is de keuze eigenlijk al redelijk mager.

Nest v3, 250€.

de V3 heeft een niet werkende modulatie (net als de V2) en veel klachten als ik hierzo lees.
Zoals hierboven ook al gezegd, de aanschaf (op dit moment) niet waard. Het is echter ook de vraag of er ooit echte modulatie wordt geïmplementeerd. Mijn gevoel zegt dat dit niet gaat komen.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

^^ ook mee eens. Beter kijk je voor dat geld naar een goede thermostaat.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelam
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 16:03
arnonymous schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:00:

Nest v3, 250€.

Wat ik je zou kunnen adviseren:

Ik ben een ex Nest v3 gebruiker (ja, 't is een mooi ding, maar werkt voor geen meter. Geen comfort en moduleert niet) en ben me aan het oriënteren op een waardig opvolger.

Zo als het er nu naar uitziet, denk ik dat ik voor de ThermoSmart ga: NL product, goede reviews, actieve ontwikkeling obv input gebruikers en hoorde dat ze in februari van € 249,- naar € 229,- gaan.

[ Voor 63% gewijzigd door cornelam op 22-01-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:25
Timmy schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 08:02:
Als je Nest niet bedraad aansluit heb je ook nog de "Nest Stand" a 35 Euro nodig.
Nee hoor, je kunt ook zo een USB kabel aansluiten voor stroom. Je moet dan waarschijnlijk wel een klein gleufje 'frasen' om de kabel achter de thermostaat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Thermosmart vind ik maar een lelijk ding, schijnt volgens reviews ook vaker niet altijd even goed te werken: http://www.thermostaatsto...art-wifi-thermostaat.html (touchscreen stug bij de bediening).

Er zijn gewoon geen goed uitziende alternatieven op dit moment die ook nog worden ondersteund in Domotica software (Fibaro, Domoticz etc)en via API zo goed samenwerken met andere produkten: workswith.nest.com/category/all

In principe werkt het ding nu vrij goed inmiddels bij ons (Nest v3 that is), alleen vind ik dat ie nog vaak te vroeg aan slaat smorgens, en mag het moduleren wat beter.

[ Voor 27% gewijzigd door tcviper op 22-01-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnonymous
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 17:26
Bedankt, voor de reacties.
En hoe goed zal de Nest v2 voor mij zijn, wat is het gevolg van een niet modulerende thermostaat?
Ik heb nu een simpele honeywell, en vindt het eigenlijk prima. maar wil dus ook programma's en wifi hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
tcviper schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:19:
Thermosmart vind ik maar een lelijk ding
Vind ik ook.
En daarnaast ook ergens gelezen dat de Thermosmart -net als veel andere "slimme" thermostaten- erg afhankelijk van de cloud is.
Ligt je Internet er uit, dan doet ook je klokprogramma het niet.

Heb zelf voorlopig mijn oude iSense terug gehangen.
Wellicht dat ik zijn opvolger -de eTwist- overweeg, zodra die uit is.
Staat inmiddels wel al in de Remeha brochure, maar nog geen prijs bekend: http://www.remeha.nl/Prijslijst_2016_12_Regeltechniek.pdf
En hoe goed zal de Nest v2 voor mij zijn, wat is het gevolg van een niet modulerende thermostaat?
Warm. Koud. Warm. Koud. Warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
peptalk schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:19:
Nee hoor, je kunt ook zo een USB kabel aansluiten voor stroom. Je moet dan waarschijnlijk wel een klein gleufje 'frasen' om de kabel achter de thermostaat te krijgen.
Is dat zo? Het is mij niet gelukt, Nest begon te zeuren over het aansluiten op de wandaansluiting of de "Nest stand". Alleen via de usb kabel had geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelam
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 16:03
maxnl schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:56:
[...]

Vind ik ook.
En daarnaast ook ergens gelezen dat de Thermosmart -net als veel andere "slimme" thermostaten- erg afhankelijk van de cloud is.

[...]
Da's niet helemaal waar: Het klokprogramma staat als backup op de ThermoSmart zelf. Zonder internet wordt je huis dus volgens het programma warm, niet verkeerd lijkt me!

Ik krijg langzamerhand steeds een warmer gevoel bij die ThermoSmart ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
cornelam schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:14:
Da's niet helemaal waar: Het klokprogramma staat als backup op de ThermoSmart zelf. Zonder internet wordt je huis dus volgens het programma warm, niet verkeerd lijkt me!
Dan zal dat ondertussen verholpen zijn.

Zie dat een van hun medewerkers daar 3 maanden geleden een issue over aangemaakt heeft: https://thermosmart.fresh...ussions/topics/6000018317

Stap in de goede richting.
Maar zou liever zien dat de afhankelijkheid van de cloud nog verder teruggedrongen wordt.
Dat de cloud handig is om buitenshuis de thermostaat te kunnen besturen kan ik begrijpen, maar zie niet in waarom directe communicatie tussen app en thermostaat niet mogelijk zou zijn als je thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:25
Timmy schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:51:
[...]

Is dat zo? Het is mij niet gelukt, Nest begon te zeuren over het aansluiten op de wandaansluiting of de "Nest stand". Alleen via de usb kabel had geen effect.
Ow, dat had ik wel zo begrepen, maar om eerlijk te zijn (nog) niet geprobeerd. Wil hem zonder die wandaansluiting plaatsen, maar vanwege dat niet moduleren verhaal maar een stand gehaald zodat ik geen gaatjes en gleuf in de wand heb zitten die misschien weer dicht moeten...
Misschien nog wel een showstopper om hem te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
master_viper schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 08:11:
[...]

Zoals hierboven ook al gezegd, de aanschaf (op dit moment) niet waard. Het is echter ook de vraag of er ooit echte modulatie wordt geïmplementeerd. Mijn gevoel zegt dat dit niet gaat komen.
Zou dit echt niet komen? Waarom zou dit niet middels een update verholpen kunnen worden denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
postvoordennis schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:14:
[...]

Zou dit echt niet komen? Waarom zou dit niet middels een update verholpen kunnen worden denk je?
Het kán wel, maar een algoritme voor een thermostaat maken schijnt nogal lastig te zijn.. 't Is méér dan alleen maar "Oh, de ingestelde temperatuur is bereikt, dan kan de CV uit.." En als je nu dus een compleet nieuwe factor introduceert (dat het water dynamisch van temperatuur wisselt, afhankelijk van bepaalde factoren), wordt zo'n algoritme opeens tig keer ingewikkelder.
En aangezien Nest een simpel aan/uit-algoritme al niet eens fatsoenlijk voor elkaar krijgt (na 2 voorgaande generaties Nest Thermostats), kun je je voorstellen dat zo'n modulerende thermostaat-algoritme niet even in een paar weken verzonnen is _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Osiris schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:53:
En aangezien Nest een simpel aan/uit-algoritme al niet eens fatsoenlijk voor elkaar krijgt (na 2 voorgaande generaties Nest Thermostats), kun je je voorstellen dat zo'n modulerende thermostaat-algoritme niet even in een paar weken verzonnen is _O-
Aan de vacatures te zien, zitten ook alle ontwikkelaars in California.
Wellicht ook niet het ideale klimaat om thermostaten en regel algoritmes te testen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34

Ethirty

Who...me?

[...]

Hoho, mijn v2 werkt anders prima. Altijd een warm huis en toch energie besparen.

Maar inderdaad, een algoritme maken met een aantal extra variabelen zal geen simpele klus zijn.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
[...]
Staat inmiddels wel al in de Remeha brochure, maar nog geen prijs bekend: http://www.remeha.nl/Prijslijst_2016_12_Regeltechniek.pdf
Toen ik Remeha daar afgelopen december over belde gaven ze aan dat tot op heden Moduleren daarvoor nog niet is aangekondigd. Zie inderdaad ook de folder; klokthermostaat; maar moduleren wordt nergens genoemd... Pagina verder staat het er wel duidelijk bij voor andere thermostaten...
[...]
Zoals gezegd; hier werkt de Nest (V3) helemaal prima.

[ Voor 24% gewijzigd door willemvleeuwen op 23-01-2016 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

willemvleeuwen schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 08:48:
[...]

Toen ik Remeha daar afgelopen december over belde gaven ze aan dat tot op heden Moduleren daarvoor nog niet is aangekondigd. Zie inderdaad ook de folder; klokthermostaat; maar moduleren wordt nergens genoemd... Pagina verder staat het er wel duidelijk bij voor andere thermostaten...

[...]

Zoals gezegd; hier werkt de Nest (V3) helemaal prima.
Onbegrijpelijk dat mensen de overshoots en niet werkende beloftes van de V3 voor lief nemen. Of men weet gewoon niet wat echt comfort is.

Het verschil in een echte modulerende thermostaat en de V3 is zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
willemvleeuwen schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 08:48:
Toen ik Remeha daar afgelopen december over belde gaven ze aan dat tot op heden Moduleren daarvoor nog niet is aangekondigd. Zie inderdaad ook de folder; klokthermostaat; maar moduleren wordt nergens genoemd...
Staat wel op de pagina daarvoor, eTwist is (net als zijn voorganger iSense) ErP klasse V, hetgeen moduleren vereist.
Mag toch hopen dat dit klopt, en Remeha niet in navolging van Nest met het energielabel fraudeert.

[ Voor 6% gewijzigd door maxnl op 23-01-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Zojuist de Nest V3 gekocht en aan de muur gehangen en wordt gebruikt icm vloerverwarming via stadsverwarming 8)7

Ik heb de plugin in de Figaro HC2 geïnstalleerd, de devices geïmporteerd en via de browser zie ik nu de temperatuur, de vochtigheid en de controler waar je de setpoint kan wijzigen alleen mijn probleem is, ik kan de controler en de waardes niet op de iPhone app zie. op de iPad app zie ik ze dus wel en kan ik ook mn setpoint wijzigen.

zoek ik niet goed of doe ik iets fout?

edit: ja wel de device toevoegen dat je die mag zien in je account 8)7 :+

[ Voor 7% gewijzigd door willy83 op 23-01-2016 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

[...]

Vind ik ook.

[...]

Warm. Koud. Warm. Koud. Warm.
Of de isense pro

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:59

bonyuri

Investigator!

master_viper schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 09:06:
[...]

Onbegrijpelijk dat mensen de overshoots en niet werkende beloftes van de V3 voor lief nemen. Of men weet gewoon niet wat echt comfort is.

Als je komt van een aan/uit situatie ga je denk ik niet veel problemen hebben met een Nest v3.
Als je zoals ik vanuit een situatie komt met een modulerende thermostaat dan is de Nest ineens een stuk minder comfortabel :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Nest zegt aan een oplossing te werken. Vergeet niet dat Nest een van de weinige mooie thermostaten, zo niet de enige. De hardware ier nu de modulatie nog.
Overigens heb ik gevraagd om 30 dagen probeertijd na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

iAmRenzo schreef op zondag 24 januari 2016 @ 09:41:
[...]

Nest zegt aan een oplossing te werken. Vergeet niet dat Nest een van de weinige mooie thermostaten, zo niet de enige. De hardware ier nu de modulatie nog.
Overigens heb ik gevraagd om 30 dagen probeertijd na de update.
Of iets mooi is of niet blijft een persoonlijke keuze. Staat totaal los van het feit dat ze niet naleveren wat beloofd is.
Je doet het overkomen alsof het simpel is, echter (zie boven) een algoritme compleet bouwen gemaakt voor modulatie is niet zomaar klaar.

Daarnaast, graag de quote waar staat dat NEST aan een oplossing werkt. Alles wat er gezegd is, is vaag omschreven wat op meerdere manieren te interpreteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
Zie post: postvoordennis in "Nest Thermostaat Topic"

Of raadpleeg hun Facebook pagina...

[ Voor 19% gewijzigd door postvoordennis op 24-01-2016 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemvleeuwen
Dat de NEST (nog) niet moduleert klopt helemaal, maar voor sommigen blijkt het systeem wel te werken.
[...]

Kun je jou geblaat iets verder onderbouwen? Persoonlijk heb ik nul last van overshoots; zie bijvoorbeeld vandaag; En als ik de berichten lees verschilt het erg per situatie of mensen er last van hebben of niet.

Afbeeldingslocatie: http://willemvanleeuwen.nl/NestToday%20thumb.PNG

Vanochtend rond half 6 is hij aangesprongen om rustig aan te zorgen dat ik om half 7 (als ik opsta) een verwarmd huis heb. Hij staat ingesteld op 19 graden (blauwe lijn). De oranje lijn gaat van 19.02 naar 19.49.
Om 11 uur ben ik even weg geweest (auto-off) en vervolgens is hij weer netjes door gegaan.

Waarden fluctureren van 19.02 - 19.44 - 19.49. Dit zijn uit de API van Nest afgelezen temperaturen.
[...]
Ok; zo? Hoe groot dan? Leg dan even twee grafiekjes over elkaar, ben namelijk wel benieuwd? _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door willemvleeuwen op 24-01-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-10 17:34
Ik heb toch ook maar besloten een Nest aan te schaffen via Essent.
Met als hoofdreden omdat ik het design heel mooi vind. Dat de regeling (nog) niet helemaal perfect is kan ik prima mee leven in mijn energieklasse F huis (+250 jaar oud). Daarnaast heb ik niet zoveel met het comfort op de graad zoals hier veel wordt aangehaald. De modulatie stoor ik me nu met de standaard thermostaat al aan. Duurt mij allemaal te lang en mis het behaaglijke gevoel van radiatoren die lekker staan te stralen.
Verder werk ik onregelmatig, dus ben erg benieuwd wat Nest daarvan gaat bakken.
Ben wel benieuwd hoe de koppeling met mijn Nefit ketel via de EMS-OT convertor gaat werken. Anders gaat ie gewoon op aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 15:31
Is het mogelijk dat de nest 3 aangeeft wat de huidige temperatuur is?
Nu geeft hij aan waar hij voor ingesteld is. Dat is in de zomer niet handig.
Ook heb ik een houtkachel en wil weten wat de temperatuur is en niet wat er
Ingesteld is.

Hoop het te horen, ook hoe ik dat moet doen.

BVD Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

willemvleeuwen schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:15:
[...]

Kun je jou geblaat iets verder onderbouwen? Persoonlijk heb ik nul last van overshoots; zie bijvoorbeeld vandaag; En als ik de berichten lees verschilt het erg per situatie of mensen er last van hebben of niet.

[afbeelding]

Vanochtend rond half 6 is hij aangesprongen om rustig aan te zorgen dat ik om half 7 (als ik opsta) een verwarmd huis heb. Hij staat ingesteld op 19 graden (blauwe lijn). De oranje lijn gaat van 19.02 naar 19.49.
Om 11 uur ben ik even weg geweest (auto-off) en vervolgens is hij weer netjes door gegaan.

Waarden fluctureren van 19.02 - 19.44 - 19.49. Dit zijn uit de API van Nest afgelezen temperaturen.

[...]

Ok; zo? Hoe groot dan? Leg dan even twee grafiekjes over elkaar, ben namelijk wel benieuwd? _/-\o_
Ik heb in de periode dat ik de Nest heb gehad geen grafieken of iets dergelijks uitgedraaid, maar het was bij ons thuis of te warm, of te koud, terwijl we dit vroeger nooit hadden. Ook nu ik Tado heb, heb ik dit gevoel niet meer.
Radiatoren waren of gloeiend warm, of ijskoud, dat noem ik geen comfort.

Goed om te horen dat het bij jou wel lijkt te werken, wellicht speelt je CV ketel hier een rol in, of wellicht het type huis (goed geisoleerd?)
Dat de Nest niet moduleert is al meerdere keren aangetoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 15:37

MazeWing

The plot thickens...

Zojuist mijn oude vertrouwde Chronoterm IV weer opgehangen.
Na 3/4 jaar met de NEST gekloot te hebben was ik er vandaag echt helemaal klaar mee. Het is met afstand het meest waardeloze apparaat dat ik ooit gehad heb! Zelf na een nieuwe NEST geleverd te krijgen (service vanuit NEST was top) bleven er problemen zijn met het algehele comfort.
Overshoots, dan weer te warm, dan weer te koud, etc. waren echt orde van de dag. Het constante (terechte) gezeur van mijn vriendin over de steeds wisselende temperatuur was uiteindelijk de druppel.

Als ik het zo lees heeft v3 weinig tot geen verbetering gebracht en lijkt het er op dat de NEST gewoon niet geschikt (lees: niet voldoende werkt) voor de Europese markt.

Gelukkig kreeg ik een NEST gratis bij het afsluiten van een 3-jarig contract bij Budgetenergie (dat ook nog eens goedkoper bleek te zijn dan GreenChoice). Anders voelde ik me behoorlijk bekocht...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
De API vraagt de temperatuur niet real-time bij de thermostaat op, maar geeft terug wat Nest in haar database heeft staan van het laatste contact.
Informatie die niet altijd even vaak bijgewerkt wordt, en dus een afgevlakte grafiek kan opleveren.

Mijn zigzag grafiek -die met een ander device is gemaakt- kan je eerder in de thread vinden.
Wel met een oud huis. Als je een wel goed geisoleert huis hebt merk je waarschijnlijk minder snel dat ie het niet goed doet. Komt wellicht nog wel, als het echt koud is...

[ Voor 10% gewijzigd door maxnl op 25-01-2016 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:54

HeroS

SmartHome Nerd

Gisteren ook mijn Nest v2 vervangen door een v3. Had hem al een tijd liggen maar was er nog niet aan toegekomen.

Aansluiten was niet ingewikkeld. Had de kap al van de CV (Rehema Avanta r35c) afgehaald maar dit was helemaal niet nodig omdat de draden op de zelfde plek moesten blijven. De stappen worden zeer goed uitgelegd, dus kan niet mis gaan.

Eerste indruk..
- Scherm gaat een stuk sneller aan dan de v2
- Het grotere scherm voegt voor mij weinig toe
- Hij lijkt wat geleidelijker op te warmen. Me radiatoren worden niet meer gloeiend heet.

Binnenkort een review van de v3.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

MazeWing schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:37:
Gelukkig kreeg ik een NEST gratis bij het afsluiten van een 3-jarig contract bij Budgetenergie (dat ook nog eens goedkoper bleek te zijn dan GreenChoice). Anders voelde ik me behoorlijk bekocht...
Je krijgt nooit iets gratis ;)
Je hebt sowieso 3x een gemiste overstaspbonus van gemiddeld 200,- voor de Nest betaald. Dus 600,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EddoH schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:39:
[...]

Je hebt sowieso 3x een gemiste overstaspbonus van gemiddeld 200,- voor de Nest betaald. Dus 600,-
Ja precies. Hetzelfde als een 'gratis' Eneco Toon bij een 4-jarig (!!!!) contract bij Eneco....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 14:41
EddoH schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:39:
[...]

Dat mis ik in België wel, met een energiefactuur van <500€ per jaar zou dat er wel stevig inhakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Engineer Stewie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:25:
[...]

Dat mis ik in België wel, met een energiefactuur van <500€ per jaar zou dat er wel stevig inhakken :+
Het is een achterlijk systeem.
Iedereen die niet overstapt betaalt per definitie te veel, alleen de oplettende mensen die elk jaar overstappen betalen een realistische prijs voor hun energie.
Er wordt rondgestrooid met 'gratis' cadeaus zoals de Nest en Toon die je uiteindelijk volledig zelf betaald, en dan niet voor een leuk lager bedrag, maar je betaald er méér voor dan dat je het apparaat in de winkel zou kopen.
'Groene energie' is niet groen, en met vaste contracten betaal je te veel. Het is gewoon een ongereguleerd zootje hier in Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcviper
Net nog even contact gehad met Nest team Nederland en men is zich er wel degelijk van bewust dat Opentherm/Modulatie inderdaad niet goed werkt nu, en men hoopt binnen 30 dagen een update te realiseren die dit wel zou moeten doen (uitvoerig gesprek gehad hierover en ook aangegeven dat men ook hier op Tweakers erg teleurgesteld is). Laten we hopen op het beste :)

[ Voor 16% gewijzigd door tcviper op 25-01-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Dat de NEST (nog) niet moduleert klopt helemaal, maar voor sommigen blijkt het systeem wel te werken.

[afbeelding]

Niet om lullig te doen maar dat zijn de statestieken, hoe is het met het comfort?
Ik heb namelijk ook het idee dat hij redelijk zit qua temperatuur maar soms is de radiator ijskoud en op het andere moment komt er veel straling vanaf. Daardoor is het comfort laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Dit lijkt erg op de grafieken die ik middels de Nest API maakte, redelijk vlakke lijnen met maximaal een halve graad temperatuursverschil. Echter, als je de metingen van de Nest API bijhoudt dan zie je dat de temperatuur ongeveer eens per kwartier wordt bijgewerkt. En daarnaast registreert Nest niet in graden Celcius maar in Fahrenheit; in stappen van 0.5 F (~0.3 graden C) dus de kleine stappen zul je niet zien.

Toen mijn gezin over oncomfortabele temperaturen klaagde heb ik een recent geijkte thermometer geleend en de waarden naast elkaar gelegd, de verschillen bleken veel groter dan verwacht te zijn.

Bij mij heeft Nest dus niet gebracht wat ik er van verwacht had maar zo te zien bij jou wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
iAmRenzo schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:04:
[...]

Niet om lullig te doen maar dat zijn de statestieken, hoe is het met het comfort?
Ik heb namelijk ook het idee dat hij redelijk zit qua temperatuur maar soms is de radiator ijskoud en op het andere moment komt er veel straling vanaf. Daardoor is het comfort laag.
Terechte vraag! Comfort is bij mij goed, en de verwarmingen verschillen tussen heet in de ochtend, matig warm overdag en koud aan einde van de dag.
Dit alles zal er ook zeker mee te maken hebben dat mijn appartement maar plm 80m2 is en goed geïsoleerd, verwarmingsleidingen allemaal nieuw flexibel materiaal uit 2015.

Ik geef eerlijk toe dat het comfort anders was met mijn vorige modulerende thermostaat. Daarbij leek de CV eigenlijk continu in bedrijf, soms hard, meestal zacht. Of dat nou fijner is dan wat het nu is; lastig te zeggen. Wel heb ik het idee dat netto de CV minder uren draait. Of hij dan zuiniger is met de Nest kan ik weer niet gemakkelijk toetsen...

Overigens toevallig van Nest vandaag bericht gehad (antwoord voor master_viper);
Nest Support:
De 3e generatie Nest Thermostat maakt verbinding via het OpenTherm protocol met je modulerende cv-ketel. Er zijn verschillende manieren hoe een thermostaat via OpenTherm geschikte modulerende boilers kan aansturen. Begin dit jaar zal u een gratis update krijgen waarmee de Nest Thermostat meer controle kan uitvoeren op uw OpenTherm boiler.

De 3e generatie Nest Learning Thermostat maakt verbinding via het OpenTherm protocol met uw modulerende CV-ketel, die vervolgens de temperatuur naar de radiatoren zal regelen. Recent hebben wij ontdekt dat wij meer kunnen doen voor het comfort van klanten met een modulerende CV-ketel die OpenTherm ondersteunt.

Een software update die zal zorgen voor meer comfort met de 3e generatie Nest Thermostat voor modulerende ketels met OpenTherm zal begin 2016 uitkomen. Deze update zal automatisch worden geïnstalleerd op uw Nest Thermostat als deze verbinding heeft met internet.
Dus het gaat begin dit jaar alleen maar beter worden! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door willemvleeuwen op 25-01-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Tja, maar ze zeggen nog steeds niet concreet wát ze nou gaan fixen. "De 3e generatie Nest Learning Thermostat maakt verbinding via het OpenTherm protocol met uw modulerende CV-ketel, die vervolgens de temperatuur naar de radiatoren zal regelen." is leuk en aardig, maar zolang de Nest niet (dynamisch) tegen de ketel zegt welke temperatuur geleverd moet worden, zal de ketel gewoon op de voorlooptemperatuur (ingesteld in de Nest) stoken en daarmee basta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-10 14:50
tcviper schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:35:
Net nog even contact gehad met Nest team Nederland en men is zich er wel degelijk van bewust dat Opentherm/Modulatie inderdaad niet goed werkt nu, en men hoopt binnen 30 dagen een update te realiseren die dit wel zou moeten doen (uitvoerig gesprek gehad hierover en ook aangegeven dat men ook hier op Tweakers erg teleurgesteld is). Laten we hopen op het beste :)
Bedankt voor de update!!! Fijn om te horen dat ze het serieus nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:04

St@m

@ Your Service

EddoH schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:47:
[...]

Het is een achterlijk systeem.
Iedereen die niet overstapt betaalt per definitie te veel, alleen de oplettende mensen die elk jaar overstappen betalen een realistische prijs voor hun energie.
Er wordt rondgestrooid met 'gratis' cadeaus zoals de Nest en Toon die je uiteindelijk volledig zelf betaald, en dan niet voor een leuk lager bedrag, maar je betaald er méér voor dan dat je het apparaat in de winkel zou kopen.
'Groene energie' is niet groen, en met vaste contracten betaal je te veel. Het is gewoon een ongereguleerd zootje hier in Nederland.
Je hebt helemaal gelijk.. helaas heb ik 1x getracht over te stappen, rekeningen die niet klopten slechte service enz enz. Gierend teruggerend naar Essent, dat was altijd goed, is nog steeds goed, en het zal me jeuken die paar euro per jaar die ik eventueel kan besparen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• postvoordennis
Osiris schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:35:
Tja, maar ze zeggen nog steeds niet concreet wát ze nou gaan fixen. "De 3e generatie Nest Learning Thermostat maakt verbinding via het OpenTherm protocol met uw modulerende CV-ketel, die vervolgens de temperatuur naar de radiatoren zal regelen." is leuk en aardig, maar zolang de Nest niet (dynamisch) tegen de ketel zegt welke temperatuur geleverd moet worden, zal de ketel gewoon op de voorlooptemperatuur (ingesteld in de Nest) stoken en daarmee basta?
De reactie die ik ontving klinkt wellicht wat veelbelovender:
Uit uw e-mail begrijp ik dat uw Nest Thermostat op dit moment problemen heeft met het modulerend werken. U wilt graag weten wanneer de software update wordt uitgebracht zodat de Nest Thermostatt modulerend zal werken.

Wanneer de OpenTherm software update uitgebracht wordt, dan zal OpenTherm optimaal gaan werken. Wij kunnen u helaas niet precies vertellen wanneer deze software update wordt uigebracht, wij zullen u hierover op de hoogte houden.
Als u na deze software update niet tevreden bent, dan zullen wij ons best doen om u verder tegemoet te komen bij uw probleem.

Ik vraag om uw begrip, wij doen er alles aan om uw gebruikersgemak zo spoedig mogelijk te verbeteren. Ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34

Ethirty

Who...me?

postvoordennis schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:47:
De reactie die ik ontving klinkt wellicht wat veelbelovender:

[...]
Ze spreken anders nog steeds met geen woord over moduleren, uitsluitend over optimaal werken en meer gebruikersgemak.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ethirty schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:41:
[...]

Ze spreken anders nog steeds met geen woord over moduleren, uitsluitend over optimaal werken en meer gebruikersgemak.
Toch echt wel in het gesprek dat ik gisteren heb gehad met het team. De bedoeling is dat de ketel dalijk na de update bij kan sturen door moduleren (beetjes bij stoken ipv volop iedere keer). Men is er mee bezig, tis nu kwestie van wachten hoe snel. Men gaf wel aan binnen 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hopelijk heb ik m'n OpenTherm Gateway voor die tijd in elkaar gesoldeerd, zodat we 't goed kunnen vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

tcviper schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:46:
[...]

Toch echt wel in het gesprek dat ik gisteren heb gehad met het team. De bedoeling is dat de ketel dalijk na de update bij kan sturen door moduleren (beetjes bij stoken ipv volop iedere keer). Men is er mee bezig, tis nu kwestie van wachten hoe snel. Men gaf wel aan binnen 30 dagen.
Hoe kun je nu nog vertrouwen hebben in een bedrijf wat keer op keer blijft liegen en afspraken niet nakomt.
Ik geloof nog steeds niet dat ze dit nu ineens wel voor elkaar gaan krijgen, want anders had het er vanaf het begin wel ingezeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
bonyuri schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:26:
[...]

Hoe kun je nu nog vertrouwen hebben in een bedrijf wat keer op keer blijft liegen en afspraken niet nakomt.
Ik geloof nog steeds niet dat ze dit nu ineens wel voor elkaar gaan krijgen, want anders had het er vanaf het begin wel ingezeten...
Tja, of ze hoopten dat niemand het doorhad en zijn ze nu onder alle druk gezwicht.. Let wel dat ze een ErP klasse VI afgegeven hebben voor de Nest Thermostat V3 hè? En het dus eigenlijk wel verplicht zijn.

https://nest.com/nl/suppo...ng-Thermostat-s-ErP-class

https://s3.amazonaws.com/...025-FD-A_A2_ErP_Dutch.pdf (Archive.org backup)

[ Voor 25% gewijzigd door Osiris op 26-01-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Mij bekruipt hetzelfde gevoel.
En ik ben met je eens dat ze het verplicht zijn om het te implementeren, maar waarom dan dus niet vanaf het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
bonyuri schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:26:
Mij bekruipt hetzelfde gevoel.
En ik ben met je eens dat ze het verplicht zijn om het te implementeren, maar waarom dan dus niet vanaf het begin?
Wie zal 't zeggen? Vergeten? Complete idioten @ Nest die dachten dat simpelweg een OpenTherm-logootje afdoende was? Bewuste fraude om geld aan R&D te besparen? Zullen we nooit achterkomen ben ik bang..

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 26-01-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 06:03
Er staat: Klasse VI indien aangesloten op het verwarmingssysteem via OpenTherm. Naar mijn idee is dat ook het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Laudor schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:49:
Er staat: Klasse VI indien aangesloten op het verwarmingssysteem via OpenTherm. Naar mijn idee is dat ook het geval.
:?
Er staat op de Nest website dat de Nest thermostaat zich gedraagt als een klasse VI thermostaat als hij aangesloten is via OpenTherm ja.

Echter behoort volgens de officiële definities de thermostaat vervolgens de gevraagde watertemperatuur te varieren op basis van diverse variabelen, en dat gebeurd niet.
Definitie van temperatuurregelaarklasse VI

Weercompensatieregeling plus kamersensor, voor gebruik met modulerende
verwarmings toestellen: een watertemperatuurregelaar voor het
verwarmingstoestel die het instelpunt van de temperatuur van het water
dat de verwarmingsketel verlaat, varieert naargelang van de heersende
buitentempe ratuur en de geselecteerde weercompensatiecurve. Een
kamertemperatuursensor monitort de kamertem peratuur en past de parallelle
verplaatsing van de compensatiecurve aan om het kamercomfort te ver
beteren. De regeling wordt bereikt door modulering van de output van het
verwarmingstoestel.
Eigenlijk kun je ook niet spreken van het 'modulerend aansturen van de ketel', maar van het correct aansturen van de ketel zodat deze middels modulatie de watertemperatuur kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Mitch schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:44:
Ik heb toch ook maar besloten een Nest aan te schaffen via Essent.
Met als hoofdreden omdat ik het design heel mooi vind. Dat de regeling (nog) niet helemaal perfect is kan ik prima mee leven in mijn energieklasse F huis (+250 jaar oud). Daarnaast heb ik niet zoveel met het comfort op de graad zoals hier veel wordt aangehaald. De modulatie stoor ik me nu met de standaard thermostaat al aan. Duurt mij allemaal te lang en mis het behaaglijke gevoel van radiatoren die lekker staan te stralen.
Verder werk ik onregelmatig, dus ben erg benieuwd wat Nest daarvan gaat bakken.
Ben wel benieuwd hoe de koppeling met mijn Nefit ketel via de EMS-OT convertor gaat werken. Anders gaat ie gewoon op aan/uit.
Ik heb zelf een nefit ketel en ben overgestapt naar Essent. Kom zelf van de Nederlandse energie maatschappij af waar ik veel problemen mee had. Afgelopen maandag om 8u zou de monteur de nest installeren. Afgelopen maandag om 8.04 kreeg ik een telefoontje dat essent leveringsproblemen heeft en dat er dus een afspraak wordt gemaakt wanneer zij de nest ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
Ik beschik over een combiketel zonder boiler i.c.m. de Nest V3 welke begint met verwarmen zodra er vraag naar water is. In de Nest app kleurt het warm water icoon continue oranje (verwarmen) en is nooit zwart, zelfs niet als er geen water wordt gebruikt. Is dit gebruikelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
postvoordennis schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:34:
Ik beschik over een combiketel zonder boiler i.c.m. de Nest V3 welke begint met verwarmen zodra er vraag naar water is. In de Nest app kleurt het warm water icoon continue oranje (verwarmen) en is nooit zwart, zelfs niet als er geen water wordt gebruikt. Is dit gebruikelijk?
Ja, da's normaal. Geeft AFAIK slechts aan dat 't warme tapwater "werkt". 't Is niet alsof je ketel nu continu staat te stoken gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
Osiris schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:31:
[...]

Ja, da's normaal. Geeft AFAIK slechts aan dat 't warme tapwater "werkt". 't Is niet alsof je ketel nu continu staat te stoken gelukkig :)
Precies; hier hetzelfde. Begreep van Nest dat dit komt omdat 'Warm Water' normaal gesproken een boiler is, die dus wel continue aan staat. In onze gevallen (via CV) gaat het dus wel vanzelf goed; alleen grafisch in de GUI ziet het er gek uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
postvoordennis schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:34:
In tegenstelling tot mijn voorgangers is dit bij mij niet het geval. Ik zie een zwart icoon met de tekst "uit".

Ik kan in de app een schema instellen wanneer ik warm water wil hebben. Op die momenten zal de ketel het mini voorraadvat met water al voorverwarmen en heb ik heel snel warm water. Op de overige momenten wordt het water niet voorverwarmt en gebeurt dit gewoon op aanvraag. Het duurt dan wel langer voordat het water op temperatuur is.

Ik heb hiervoor wel de instellingen van de nest moeten aanpassen.
Instellingen / apparaat / doorgaan / pro configuratie / doorgaan / andere ketel / doorgaan bij verwarming / nu kom je bij warm water.
Zet hier de bediening op OpenTherm. De thermostaat kan hiermee ook de vraag naar warm water aansturen.

In de app kun je na het klikken op warm water nu handmatig het warm water aanzetten en een schema instellen. Het icoontje staat bij mij overdag dan ook op uit (zwart icoon) en tijdens het voorverwarmen of als de warm water kraan open staat is het icoontje oranje.

Op de nest zie je af en toe een druppel in een andere kleur (ik dacht groen) dan is de legionella preventie bezig. De temperatuur van het water wordt dan even opgestookt om de bacteriën te doden.

Ps. Toen ik iets anders gekozen had dan "Andere ketel" was bij mij het icoon ook continue oranje. Volgens mij geeft dit aan dat het voorraadvat op temperatuur gehouden wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door Sepio op 28-01-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
Bedoel je met 'mini voorraadvat' niet gewoon het expansievat? Dit vat is meestal rood van kleur en daarin wordt geen water voorverwarmd, maar worden de drukverschillen opgevangen die ontstaan bij het verwarmen en het afkoelen van water binnen de CV installatie.

Daarnaast staat het volgende op de Nest website over combiketels:
Je kunt alleen een schema voor warm water instellen als je een gewone ketel hebt. Combiketels verwarmen water zodra er vraag naar is en hebben geen schema nodig.
https://nest.com/nl/suppo...mestic-hot-water-settings

Verder heb ik trouwens net de instellingen gebruikt zoals jij aangaf:
Instellingen > Apparaat > Pro configuratie > Andere ketel > OpenTherm

Nu heb je inderdaad de mogelijkheid om een schema in te stellen en heb je een 'boost' functie. Hoewel je deze optie hebt werkt dat dus niet met een combiketel. Het icoon kleurt inderdaad zwart, maar blijft eveneens zwart zodra ik de warm water kraan open.

Op basis van de volgende instellingen kleurt het warm water icoon oranje en verdwijnt de 'boost' optie en de mogelijkheid om een schema aan te maken::
Apparaat > Pro Configuratie > Combiketel > OpenTherm)

Toen ik echter een paar keer ging switchen tussen jouw instellingen en de 'gebruikelijke' instellingen voor mijn type CV bleef het icoon echter ineens zwart. Ik heb nu dus de juiste instellingen voor mijn CV (waarbij je geen schema kunt instellen voor warm water), maar wel met een zwart warm water icoon.

[ Voor 17% gewijzigd door postvoordennis op 28-01-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Dat is bekend bij Nest, zijn ze mee bezig is gewoon een GUI bug, doet verder niks dat icoon van dat warm water :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbuddha
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 08:05
http://s11.postimg.org/47...016_01_28_at_21_03_33.png

Dit is mijn huidig installatie (zonder de teleswitch).
Ik heb reeds een stekker aan mijn heatsink. (L en N)
T1 en T2 vd heatlink moeten veronderstel ik gewoon naar nest thermostaat.
Maar hoe sluit ik de ketel aan op de heatlink?
Haal ik de lus weg bij de 3 en de 4(ketel)? en sluit die aan op de 2 en de 3 van de heatlink?

het gaat om Vaillant VHR 35 S.
https://www.vaillant.be/d...-45s-834170-11-316950.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:32
Ketel op heatlink via 7,8,9 (waarschijnlijk nummer 7 + 8 ) naar OT1 en OT2 (polarisatie maakt niet,)

[ Voor 6% gewijzigd door rvdgaag op 28-01-2016 22:01 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbuddha
Volgens mij ondersteunt de ketel geen openTherm(wel modulerend), dus lijkt me de OT1 en OT2 geen optie? Of zie ik het verkeerd?

Zo ziet het er uit op de ketel. http://s16.postimg.org/knn0ic7tx/ketel.jpg
Oude Thermostaat: http://s15.postimg.org/halr94ptn/oude_termostaat.jpg

Volgens mij moet ik op de ketel 789 ontkoppelen.
Lusklemmetje 34 weghalen en daar dan t1 en t2 op aansluiten. Kan iemand dit bevestigen?
In de handleiding van de nest staat wel dat als je T1 en T2 gebruikt je de aarde op de heatlink moet gebruiken. Waar komt deze aarding dan op de ketel? Of mag het zonder aarding?

Thanks!

[ Voor 79% gewijzigd door bigbuddha op 29-01-2016 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
postvoordennis schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:49:
Bedoel je met 'mini voorraadvat' niet gewoon het expansievat? Dit vat is meestal rood van kleur en daarin wordt geen water voorverwarmd, maar worden de drukverschillen opgevangen die ontstaan bij het verwarmen en het afkoelen van water binnen de CV installatie.
Nee ik bedoel niet het expansievat. :)
Hieronder 2 stukjes uit de documentatie van mijn Agpo Econpact 225C combiketel.

Om snel warmwater te kunnen leveren, is er een cv-zijdig voorraadvat (195) ingebouwd, die samen met een snelle ontsteking van de brander het tapwater snel op de gewenste temperatuur brengt. Als er lange tijd geen warm water wordt gebruikt, zal de regeling van het toestel ervoor zorgen dat in korte tijd (op laagvermogen) het voorraadvat weer op temperatuur wordt gebracht.

----
Wat zijn de comfort- en economystand?
Standaard wordt het toestel op temperatuur gehouden, waardoor u snel warm water krijgt als u de kraan open- draait.

Het is echter mogelijk om het op temperatuur houden (= comfortstand) uit te schakelen. Het toestel komt in dit geval alleen in bedrijf als er daadwerkelijk warm water wordt getapt. Bij deze stand daalt het energiegebruik, maar de wachttijd bij het tappen van warm water neemt toe. Deze stand is de economy-stand.

Hoe schakelt u het toestel op economy stand of op comfortstand ?
Als het goed is heeft uw installateur de instelling van deze menu-optie ingesteld. De juiste instelling is namelijk afhankelijk van het soort kamerthermostaat die u heeft. U kunt in de handleiding van de thermostaat lezen welke thermostaat u heeft, een AAN/UIT-schakelende of een OpenTherm-kamerthermostaat. Op het display van het toestel kunt u zien of het lichtje bij de comfortstand of economystand brandt en dus op welke stand het toestel staat.

Als u een kamerthermostaat met comfortschakelaar heeft, kunt u hier gebruik van maken. Er zijn ook thermostaten die bij nachtverlaging overschakelen op de economy-stand. Meestal gebeurt dit pas als de kamerthermostaat lager dan 15oC ingesteld wordt. U kunt in de handleiding van de thermostaat lezen of dit mogelijk is.

Met de nest 3 thermostaat stel je dus in het schema in wanneer je de comfortstand aan wilt hebben staan. Op die momenten heb ik binnen een seconde of 10 heet water. Op de andere momenten staat de economy stand aan. Dan duurt het ongeveer een minuut voor het water warm genoeg is om er onder te gaan staan.

Dit schema bespaart dus energie (op de momenten dat de economy stand aan staat) en water (op de momenten dat de comfort stand aan staat en je wilt douchen).

De boost functie in de app zorgt er voor dat gedurende de gekozen periode de comfortstand aan gaat. Op mijn ketel zie ik de ledjes ook verspringen tussen de economy en comfortstand.

De nest is slim genoeg om het water af en toe toch even op te stoken om te voorkomen dat er legionella kan groeien in het afgekoelde water. Je ziet dan een groene druppel op de nest. De huidige temperatuur van het voorraadvat kan je overigens in de app ook netjes aflezen. In het plaatje is boven het schema te zien dat de temperatuur 39 graden was.

[ Voor 62% gewijzigd door Sepio op 29-01-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe weet ik of ik welk type Nest ik heb?
in elk geval constateer ik na 3 weken 'leren' dat het ding de temperatuurschommelingen niet goed opvangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-10 09:35
Sepio schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 06:02:
[...]

Wat zijn de comfort- en economystand?
Standaard wordt het toestel op temperatuur gehouden, waardoor u snel warm water krijgt als u de kraan open- draait.

Het is echter mogelijk om het op temperatuur houden (= comfortstand) uit te schakelen. Het toestel komt in dit geval alleen in bedrijf als er daadwerkelijk warm water wordt getapt. Bij deze stand daalt het energiegebruik, maar de wachttijd bij het tappen van warm water neemt toe. Deze stand is de economy-stand.

Hoe schakelt u het toestel op economy stand of op comfortstand ?
Als het goed is heeft uw installateur de instelling van deze menu-optie ingesteld. De juiste instelling is namelijk afhankelijk van het soort kamerthermostaat die u heeft. U kunt in de handleiding van de thermostaat lezen welke thermostaat u heeft, een AAN/UIT-schakelende of een OpenTherm-kamerthermostaat. Op het display van het toestel kunt u zien of het lichtje bij de comfortstand of economystand brandt en dus op welke stand het toestel staat.
bedankt voor de tip, direct aangepast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbuddha
Als je via het schema bijvoorbeeld 22 graden zet om 7 's morgens. Zorgt de Nest er dan voor dat het 22 graden is om 7 uur. Of gaat de Nest de installatie aanzetten om dan ergens daarna 22 te halen? (aangesloten op aan/uit, geen opentherm).

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 22:06

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
bigbuddha schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:27:
Als je via het schema bijvoorbeeld 22 graden zet om 7 's morgens. Zorgt de Nest er dan voor dat het 22 graden is om 7 uur. Of gaat de Nest de installatie aanzetten om dan ergens daarna 22 te halen? (aangesloten op aan/uit, geen opentherm).

Dank!
Het eerste; doel is om op 7 uur op 22 gr te zitten

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

tcviper schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 10:24:
Ja dat Homebridge is gaaf spul, werkt goed (gebruik het met nest, hue, fibaro en domoticz hier), alleen ben ik er nog niet achter hoe je zegt dat ie Nest op away moet gooien. "Zet temperatuur 20 graden werkt wel overigens".
Mag ik vragen hoe je dit hebt draaien? En waarop?

Ik had dit eerst (niet voor Nest maar voor Domoticz) draaien naast Domoticz op mijn rPi. Maar als ik het huis uit ging en terug kwam liep de boel vast of werkte het niet meer (of zo'n vage probleem).
Nu heb ik Domoticz op mijn Synology draaien en dat is iets meer gesloten dan een rPi... maar het draaien op mijn Mac is natuurlijk geen optie (want die gaat ook wel eens uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
iAmRenzo schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:58:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit hebt draaien? En waarop?

Ik had dit eerst (niet voor Nest maar voor Domoticz) draaien naast Domoticz op mijn rPi. Maar als ik het huis uit ging en terug kwam liep de boel vast of werkte het niet meer (of zo'n vage probleem).
Nu heb ik Domoticz op mijn Synology draaien en dat is iets meer gesloten dan een rPi... maar het draaien op mijn Mac is natuurlijk geen optie (want die gaat ook wel eens uit).
Ik heb homebridge draaien op onze Macmini thuis (waar ook OSX server op staat).
De keus was daar of op de RPI2 (in de meterkast), maar aangezien de Macmini toch al nauwelijks iets deed leek me dat de betere plek. Maar ja je kunt het net zo goed draaien op een RPI2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:48

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Heb ongeveer dezelfde config, mac mini met osx server en domoticz, nog geen homebridge geprobeerd. Zal komende week ook eens poging doen om dit werkend te krijgen.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Sepio schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:39:
[...]

In tegenstelling tot mijn voorgangers is dit bij mij niet het geval. Ik zie een zwart icoon met de tekst "uit".

Ik kan in de app een schema instellen wanneer ik warm water wil hebben. Op die momenten zal de ketel het mini voorraadvat met water al voorverwarmen en heb ik heel snel warm water. Op de overige momenten wordt het water niet voorverwarmt en gebeurt dit gewoon op aanvraag. Het duurt dan wel langer voordat het water op temperatuur is.

Instellingen / apparaat / doorgaan / pro configuratie / doorgaan / andere ketel / doorgaan bij verwarming / nu kom je bij warm water.
Zet hier de bediening op OpenTherm. De thermostaat kan hiermee ook de vraag naar warm water aansturen.

In de app kun je na het klikken op warm water nu handmatig het warm water aanzetten en een schema instellen. Het icoontje staat bij mij overdag dan ook op uit (zwart icoon) en tijdens het voorverwarmen of als de warm water kraan open staat is het icoontje oranje.
Dank voor de tip! Ga ik proberen (Agpo ketel)!

De vrouw klaagt zich wezenloos dat het zo lang duurt voordat het water uit de kraan warm wordt.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
_Richie_ schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:43:
[...]

Dank voor de tip! Ga ik proberen (Agpo ketel)!

De vrouw klaagt zich wezenloos dat het zo lang duurt voordat het water uit de kraan warm wordt.... _/-\o_
Als ik handmatig de boost functie start dan reageert de ketel direct. Echter lijkt het automatisch aansturen via het schema sinds de laatste firmware niet lekker meer te werken. Ik heb afgelopen weekend een OpenTherm Gateway in elkaar gezet en wil dit komend weekend eens gaan monitoren.

Hebben jullie daar ook last van.

Nu zet ik tijdelijk een minuut of 3 voor ik ga douchen handmatig de boost aan en dan heb ik als het koude water uit de leiding is meteen lekker warm water. Zonder de boost duurt het langer voordat de temperatuur aangenaam genoeg is voor je onder de douche kan en duurt het nog enkele minuten voordat de temperatuur echt lekker warm is.

[ Voor 21% gewijzigd door Sepio op 09-02-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 11:32
Sepio schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:39:
[...]

Op de nest zie je af en toe een druppel in een andere kleur (ik dacht groen) dan is de legionella preventie bezig. De temperatuur van het water wordt dan even opgestookt om de bacteriën te doden.

Ps. Toen ik iets anders gekozen had dan "Andere ketel" was bij mij het icoon ook continue oranje. Volgens mij geeft dit aan dat het voorraadvat op temperatuur gehouden wordt.
Ik heb hetzelfde geprobeerd met mijn Intergas, maar hij lijkt de Nest compleet te negeren. Ik heb ook nog gespeeld met de tapwater stand (uit, eco, comfort), maar dat lijkt niet te baten.

Wel staat er in de handleiding iets over de verbinding tussen 4 en 5 verwijderen als er gebruik wordt gemaakt van een Externe spaarschakelaar of MIT. Zou dat voor de Nest ook nut hebben?

edit: hmm, even verderop staat weer dit:
Indien men gebruik wil maken van de tapwater aan/uit schakel functie van de
OpenTherm thermostaat dient doorverbinder 4-5 op X4 verwijderd te worden en de
tapwatercomfort functie op eco of aan ingesteld te worden. Zie § 5.3.1.
Wellicht toch maar proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Slurpgeit op 09-02-2016 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Sepio schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:39:
[...]

Als ik handmatig de boost functie start dan reageert de ketel direct. Echter lijkt het automatisch aansturen via het schema sinds de laatste firmware niet lekker meer te werken. Ik heb afgelopen weekend een OpenTherm Gateway in elkaar gezet en wil dit komend weekend eens gaan monitoren.

Hebben jullie daar ook last van.

Nu zet ik tijdelijk een minuut of 3 voor ik ga douchen handmatig de boost aan en dan heb ik als het koude water uit de leiding is meteen lekker warm water. Zonder de boost duurt het langer voordat de temperatuur aangenaam genoeg is voor je onder de douche kan en duurt het nog enkele minuten voordat de temperatuur echt lekker warm is.
Bij mij doet ie het dus helaas ook niet (via schema). Gelukkig dat ik niet zo lang hoef te wachten voordat het water warm is. Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 3 dagen de Nest in huis en ik heb nog een vraag en ben benieuwd of jullie dat ook hebben.

Bij mij lijkt de huidige temperatuur op de Nest niet te kloppen met de werkelijke temperatuur. Mijn oude Honeywell en een losse thermometer meten exact dezelfde temperatuur; de Nest denkt echter dat mijn huis 1 tot 2 graden warmer is dan in werkelijkheid.

Groot nadeel hiervan is dat de verwarming niet aanslaat (terwijl het wel fris in huis is) omdat de Nest denkt dat het warmer is in huis.

Is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor eventueel? Erg vervelend probleem en al met al overweeg ik de Nest terug te sturen.

Jammer ook dat er nog geen nieuws is wat betreft OpenTherm, het is ondertussen al februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
  • Laatst online: 21-03-2022
Temperatuur verschil van 1-2 graden is inderdaad bij meer mensen.
Dit is ook bekend bij Nest of dit ook met een volgende update zal worden opgelost is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Zenlung schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:36:
Temperatuur verschil van 1-2 graden is inderdaad bij meer mensen.
Dit is ook bekend bij Nest of dit ook met een volgende update zal worden opgelost is nog niet bekend.
Inmiddels wachten veel kopers al enkele maanden op de update. Welke maar niet komt. En maar niet komt.

Men kan hier wel allerlei verhalen blijven ophangen maar bij mij is de hoop inmiddels ver weg. Begin januari is hier immers al melding van gemaakt, kan mij niet voorstellen dat de mensen achter NEST zoveel tijd nodig hebben om het op te lossen. Geef in ieder geval de community een publiek bericht wat de status is. Nee, voor mij geen NEST meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:55:
Is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor eventueel? Erg vervelend probleem en al met al overweeg ik de Nest terug te sturen.
Nest is ook erg afhankelijk van het aantal keer dat het display oplicht. Hoe vaker je langsloopt des te warmer het display wordt en daarmee de geregistreerde temperatuur.
Overigens was de afwijking van mijn Nest ten opzicht van een geijkte thermometer slechts 0,2 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:55:
Groot nadeel hiervan is dat de verwarming niet aanslaat (terwijl het wel fris in huis is) omdat de Nest denkt dat het warmer is in huis.
Zo kunnen ze dus zeggen dat ze energiezuiniger zijn :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
master_viper schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:38:
[...]

Inmiddels wachten veel kopers al enkele maanden op de update. Welke maar niet komt. En maar niet komt.

Men kan hier wel allerlei verhalen blijven ophangen maar bij mij is de hoop inmiddels ver weg. Begin januari is hier immers al melding van gemaakt, kan mij niet voorstellen dat de mensen achter NEST zoveel tijd nodig hebben om het op te lossen. Geef in ieder geval de community een publiek bericht wat de status is. Nee, voor mij geen NEST meer.
Ik verwacht juist dat het erg lastig is. Ze hadden gewoon niet begrepen wat de opentherm aansturing inhield. Ze moeten volledig nieuwe algoritmes gaan verzinnen. Ook zijn hun API's niet in staat om de deze informatie door te sturen. Dus vermoedelijk zullen hun apps dat ook niet kunnen. Al met al lijkt het me een aardige klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Sepio schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:18:
[...]

Ik verwacht juist dat het erg lastig is. Ze hadden gewoon niet begrepen wat de opentherm aansturing inhield. Ze moeten volledig nieuwe algoritmes gaan verzinnen. Ook zijn hun API's niet in staat om de deze informatie door te sturen. Dus vermoedelijk zullen hun apps dat ook niet kunnen. Al met al lijkt het me een aardige klus.
Dat zal allemaal wel. Ik ben gewend en verwacht niet anders dan dat, wanneer ik een klacht heb, ik op de hoogte wordt gehouden van de situatie. Bij NEST gebeurt dat totaal niet, forumposts en direct contact worden afgedaan. Het is toch vreemd (lees achterlijk) dat wanneer je een product fabriceert met OT ondersteuning je dit niet bij de lancering klaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
master_viper schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:21:
[...]

Dat zal allemaal wel. Ik ben gewend en verwacht niet anders dan dat, wanneer ik een klacht heb, ik op de hoogte wordt gehouden van de situatie. Bij NEST gebeurt dat totaal niet, forumposts en direct contact worden afgedaan. Het is toch vreemd (lees achterlijk) dat wanneer je een product fabriceert met OT ondersteuning je dit niet bij de lancering klaar hebt.
Dat is inderdaad vreselijk slecht. Eerst verkopen ze iets. Dan blijkt dat het niet werkt. Daarna worden met terugwerkende kracht de persberichten en website aangepast. En buiten een support mailtje waar men ruim een week over deed hoor je niks.

Ik vraag me af hoe belangrijk het opentherm aansturen is. Er zijn immers maar een paar landen waar dit gebruikt wordt. En Nest verkoop volgens mij in veel landen.
Pagina: 1 ... 17 ... 72 Laatste