Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Ethirty schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:55:
Als ik dat hier allemaal zo lees, dan gaat er volgens mij in de v3 wel meer dan alleen moduleren mis dan bij de v2. Ook met de nieuwe firmware blijven alle functies hier stabiel werken.
Net thuis en schrik van verbazing.
Auto schema had eerder al het schema ingevuld dat het 17:15 20graden moet zijn.
Dat klopt want dan komen we thuis.
Had er geen vertrouwen in vandaag na mij lezing gisteren.

Zie nu net dat mijn C.V aangesprongen is om 15:50 vanuit away mode.
En mijn C.V is om 17:10 gestopt met verwarmen.
Dus voor zover klopt het weer.
Maar goed, 1 dag wil nog niet zeggen dat ie het morgen ook weer doet.
Houd het in de gaten.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:56

Ethirty

Who...me?

Het duurt 1 a 2 weken na plaatsing voordat de slimme functies van Nest een beetje beginnen te werken. Dan pas is er genoeg data verzameld om die inschattingen goed te kunnen maken. De Nest gebruikt namelijk ook de buitentemperatuur om in te schatten hoe laat hij aan moet. Dat is ook logisch, want als het buiten -10 is duurt opwarmen langer dan als het +10 is.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:43
hoe zit het trouwens als je onregelmatig werkt?
want elke week is voor mij anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Aggressor schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:50:
hoe zit het trouwens als je onregelmatig werkt?
want elke week is voor mij anders....
Ligt er denk ik net aan of er een regelmaat in je onregelmatige rooster zit (bijv 3 of 4 weken ritme) of dat het echt random is. In het eerste geval kan hij er misschien nog wat mee, in het tweede zeker weten niet. Dan is het een hele dure thermostaat om met de hand te bedienen. ;)

Maar ik denk dat geen enkele thermostaat, slim of klok, goed om kan gaan met onregelmatige schema's.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Vandaag een installateur op bezoek gehad die de nest heeft geinstalleerd. Nu ruik ik al de hele tijd een vreemde geur in huis wat uit de kast waar de ketel in staat komt.
Nu had ik dat probleem niet. Weet iemand wat het kan zijn?

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:24

HeroS

SmartHome Nerd

Janet_ schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:32:
Vandaag een installateur op bezoek gehad die de nest heeft geinstalleerd. Nu ruik ik al de hele tijd een vreemde geur in huis wat uit de kast waar de ketel in staat komt.
Nu had ik dat probleem niet. Weet iemand wat het kan zijn?
Waarschijnlijk de geur van verbrand stof. De ketel moet nu in 1 keer veel harder werken.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• Janet_
Ah ok. Ja mn zoontje wordt er misselijk van. Dus ik maak me wel zorgen. Maar als dat het is zal er wel niks aan de hand zijn. Ik heb trouwens een nefit ketel en had een nefit 100.
Vind dat het huis vandaag niet goed opwarmt maar hij moet nog wennen denk ik. Het is momenteel erg koud in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Janet_ schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:41:
mn zoontje wordt er misselijk van.
Zou voor alle zekerheid toch goed ventileren en naar de ketel/afvoer laten kijken.
Waarschijnlijk is het inderdaad niets, maar misselijkheid kan ook op koolmonoxide duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
We zijn gelukkig wakker geworden en de geur is ook weg. Dus dat scheelt weer. Ventileren is niet echt mogelijk. De ketel is verstopt in een kast (huurhuis) kan niks veranderen daaraan. Wel zijn we allebei bevroren wakker geworden terwijl ik normaliter de verwarming naar 17 draai als we gaan slapen heeft hij de hele nacht op 22 gestaan en nog was het koud helaas.. als dit zo doorgaat gaat hij eraf want dan besparen we niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-10 22:56
Op hoeveel graden staat de keteltemperatuur op de ketel en de Nest? Het klinkt alsof deze te laag is en zo het huis niet warm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Ik zal zo eens kijken als ik thuis ben. Ben nu even buiten. Normaal als de verwarming al op 19 staat is iig de vloer al warm. Dat is nu dus niet zo.. (de verwarmingsbuizen liggen net onder de tegels. Ik heb geen vloerverwarming)

Oke ik ben nu thuis. Nest geeft aan dat het 20 graden is en op de ketel staat 75 graden.
Het is echt geen 20 graden want als het 20 graden zou zijn zou het hier heel warm zijn

[ Voor 28% gewijzigd door Janet_ op 26-02-2016 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

75 graden voor radiator is ook warm zat zeg.

Mijn nest heeft in het begin als een gek lopen rammen en verwarmt nu heel minimaal.. wel is de thermostaat van boven naar beneden gegaan.

Weet nog steeds niet zo goed wat ik er van moet vinden, volgens mijn vriendin is de 20.5 graden iig te koud dus kan zijn dat dat een verkeerde waarde is.

Weet trouwens iemand hoe ik in de intergas HRE 36/48 CW5 de instelling kan wijzigen dat de nest alles beheert, dus ook tapwater?, en moet ik dit uberhaubt wel willen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 21:56
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 09:33:
75 graden voor radiator is ook warm zat zeg.

Mijn nest heeft in het begin als een gek lopen rammen en verwarmt nu heel minimaal.. wel is de thermostaat van boven naar beneden gegaan.

Weet nog steeds niet zo goed wat ik er van moet vinden, volgens mijn vriendin is de 20.5 graden iig te koud dus kan zijn dat dat een verkeerde waarde is.

Weet trouwens iemand hoe ik in de intergas HRE 36/48 CW5 de instelling kan wijzigen dat de nest alles beheert, dus ook tapwater?, en moet ik dit uberhaubt wel willen?
Ik heb zowel op de cv ketel Remeha Tzerra Plus CW5 als de Nest V3 thermostaat op 60 graden ingesteld en dat werkt prima.
Ik heb vloerverwarming in de kamer met 1 radiator en in de keuken waar de Nest hangt ook 1 radiator
Kan alles goed op temperatuur krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:24
gisteren avond nadat de thermostaat in de nachtstand is gekomen zie ik op het display een geel bolletje met een waterdruppel, waar betekend dit symbool??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Legionella-beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 17:41
Vandaag de V2 geïnstalleerd i.c.m. Nuon stadswarmte dat geregeld wordt via een Honeywell VC8015 klep.
Alles aangesloten en het werkt.

Echter vraag ik me af bij het instellen van de Nest moest ik de brandstofbron opgeven.
Keuze uit gas/electrisch/geothermisch of weetikniet.

Ik heb dat laatste gekozen.
Is dat juist of had ik beter andere keuze kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik dacht dat dat niet zoveel uitmaakte. Bij de volgende stap kan je ook aangeven wat voor verwarming je hebt (lucht,radiatoren,vloerverwarming etc). Daar heb ik radiatoren geselecteerd. Ik heb ook stadsverwarming

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 17:41
degroot schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:06:
Ik dacht dat dat niet zoveel uitmaakte. Bij de volgende stap kan je ook aangeven wat voor verwarming je hebt (lucht,radiatoren,vloerverwarming etc). Daar heb ik radiatoren geselecteerd. Ik heb ook stadsverwarming
Bedankt voor je antwoord.
Heb ook "weetikniet" en vervolgens "radiatoren" gekozen.

Nu heb ik nog 1 vraag.
Hoe snel was True Radiant bij jou aangeleerd?

Ik ben de Honeywell Round on/off gewend die 3/6/9 cyclus per uur deed.
Dus wel wennen dat de Nest vol gas blijft branden en op de ingestelde temp aan blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:24
ik zoek een appje oid om m'n nest uit te lezen, ik kom een scriptje tegen maar blijf daar foutmelding bij krijgen..... heeft iemand iets wat wel werkt ;-)
Mag iets zijn voor op een pc of smartphone ( android en/of iphone )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:55
SaanBitch schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:33:
ik zoek een appje oid om m'n nest uit te lezen, ik kom een scriptje tegen maar blijf daar foutmelding bij krijgen..... heeft iemand iets wat wel werkt ;-)
Mag iets zijn voor op een pc of smartphone ( android en/of iphone )
Domoticz? Fibaro HC2? Ondersteunen beiden Nest en houden grafiekjes etc vanzelf bij :)
Verder zijn er nog een hoop andere 'losse' apps: workswith.nest.com/category/all

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Danno88 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:45:
[...]

Nu heb ik nog 1 vraag.
Hoe snel was True Radiant bij jou aangeleerd?
Geen idee eigenlijk , niet zo opgelet.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Weekje volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 08:21

bitflusher

flushed die *** pc

Ethirty schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:07:
[...]

Ligt er denk ik net aan of er een regelmaat in je onregelmatige rooster zit (bijv 3 of 4 weken ritme) of dat het echt random is. In het eerste geval kan hij er misschien nog wat mee, in het tweede zeker weten niet. Dan is het een hele dure thermostaat om met de hand te bedienen. ;)

Maar ik denk dat geen enkele thermostaat, slim of klok, goed om kan gaan met onregelmatige schema's.
Nee onregelmatig werken in een ritme wordt niet opgepikt door nest. Mijn vrouw werkt in een 2 weeks ritme. Er is alleen een 1 weeks schema. Ik heb de nest helpdesk gebeld (zit in ierland trouwens), naar mijn idee was het of iets wat niet bekend was of niet besproken mocht worden. het antwoord was "de nest leert je schema het komt goed..."

Schema van mijn vrouw:
Week1 ma, di, wo, za, zo Week2 wo, do, vr

Wat nest na een maand heeft geleerd: Elke dag vroeg aan.

Voor ons zou het ideaal zijn als de android wekkers (beide telefoons) uitgelezen zouden worden. Onze wekker weet het altijd... Nog niet voor elkaar gekregen geprobeerd met IFTTTenzo.

Ik verander nu de lerende thermostaat met de hand als ik het niet vergeet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Ik heb een Nest nu aan een zeer oude ketel hangen en ben nu aan het kijken naar een nieuwe ketel.
Zijn er nog ketels waar de modulatie juist wel of niet goed mee werkt? Zit te twijfelen tussen Intergas 28/24 RF2 en de ATAG A244 EC
Iemand ervaring met deze combi of advies waar op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
nikao schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:09:
Ik heb een Nest nu aan een zeer oude ketel hangen en ben nu aan het kijken naar een nieuwe ketel.
Zijn er nog ketels waar de modulatie juist wel of niet goed mee werkt? Zit te twijfelen tussen Intergas 28/24 RF2 en de ATAG A244 EC
Zou persoonlijk altijd voor een Remeha of Nefit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ik heb zelf hier een atag hangen. Werkt inmiddels al 3 jaar probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
degroot schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:53:
[...]

Dan zou je toch ook ergens een plas water moeten zien , of een vochtige muur.
Als hij lekt in je expansievat, merk je weinig terwijl je vaak bijvult.
En ja dit kan gebeuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

bitflusher schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:51:
Nee onregelmatig werken in een ritme wordt niet opgepikt door nest. Mijn vrouw werkt in een 2 weeks ritme. Er is alleen een 1 weeks schema. Ik heb de nest helpdesk gebeld (zit in ierland trouwens), naar mijn idee was het of iets wat niet bekend was of niet besproken mocht worden. het antwoord was "de nest leert je schema het komt goed..."

Schema van mijn vrouw:

Voor ons zou het ideaal zijn als de android wekkers (beide telefoons) uitgelezen zouden worden. Onze wekker weet het altijd... Nog niet voor elkaar gekregen geprobeerd met IFTTTenzo.

Zo slim is de Nest inderdaad niet.
En ik denk dat het punt dat er wekkers uitgelezen kunnen worden of dat hij aan gaat als jij of je partner het werk verlaat op weg naar huis (!) en niet naar een andere afspraak, nog ver weg is.

Ik gebruik nu vooral het online aan/uitzetten. Auto afwezig is met een kat bijna onmogelijk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Laatst online: 04-10 10:55
iAmRenzo schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:16:
[...]

En ik denk dat het punt dat er wekkers uitgelezen kunnen worden of dat hij aan gaat als jij of je partner het werk verlaat op weg naar huis (!) en niet naar een andere afspraak, nog ver weg is.

Ik gebruik nu vooral het online aan/uitzetten. Auto afwezig is met een kat bijna onmogelijk te gebruiken.
Als je zelf kunt programmeren kan het. Volgens http://stackoverflow.com/...et-time-of-the-next-alarm kun je de wekker uit lezen. Met de uitleg op https://developer.nest.co...how-to-thermostats-object kan je je nest weer aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Laatst online: 12-10 14:50
[...]

Schema van mijn vrouw:

Zou IFTT niets kunnen zijn. Ik zie dat je daar de Nest Thermostaat kunt gebruiken. Dus iets van IF op een bepaalde locatie THEN thermostaat op 19 graden. Als je die locatie zet op de route onderweg naar huis en de locatie maar groot genoeg maakt dan zou dit volgens mij moeten werken. Zo kunnen meerdere personen op hun eigen smartphone IFTT hebben draaien en is het altijd lekker warm als 1 van beiden thuis komt.

Je kunt het in plaats van locatie ook koppelen met bijvoorbeeld een Google agenda. Dan zet je daar bijvoorbeeld een verwarmingsschema in.

[ Voor 62% gewijzigd door Sepio op 02-03-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tado
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
iAmRenzo schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:16:
[...]

Misschien is de tado dan iets voor u. Omdat wij gebruik maken van de locatie van smartphones en niet afhankelijk zijn van een bewegingssensor kunt u met ons product wel gebruik maken van de automatische afwezigheidsmodus ook al heeft u huisdieren rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nikao schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:09:
Koop niet dat stuk schroot tenzij je last wil hebben van een hoge(re) elektriciteitsrekening en geluidsoverlast. De pomp van die ketel kan maar 2 dingen doen: Stilstaan en op veel te hoge snelheid zijn werk doen, met luid suizend water in de leidingen tot gevolg. Hier hebben we die ketel vorig jaar opgedrongen gekregen. Als huurder heb je niets te zeggen helaas en de reputatie werd verzwegen :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
tado schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:37:
[...]

Misschien is de tado dan iets voor u. Omdat wij gebruik maken van de locatie van smartphones en niet afhankelijk zijn van een bewegingssensor kunt u met ons product wel gebruik maken van de automatische afwezigheidsmodus ook al heeft u huisdieren rondlopen.
Maak een product dat niet als een wit kastje puur aan de muur hangt, integratie heeft met Fibaro/Domoticz (en nee niet IFTTT) en los van batterijen ook gevoed kan worden door thermostaat kabels vanaf de CV, dan praten we nog eens :)

[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 02-03-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 22:34
Aangezien ik het antwoord op mijn vragen niet zo snel hier of elders kan vinden, stel ik de vragen hier ook maar.
Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht uit '97 maar hier hangt geen thermostaat(regelaar) in de woonkamer. Ik ben behoorlijk noob op dit vlak, dus weet niet goed hoe dit aan te pakken als ik wel de temparatuur wil kunnen instellen voor de benedenverdieping. Het liefst willen we dit dus via een slimme thermostaat (op de WiFi en met de smartphone te bedienen). Ik dacht hiervoor zelf aan een Nest thermostaat. Heb zelf tot nu toe alleen ervaring met een Honeywell waar ik handmatig de temperatuur op in kon stellen maar meer ook niet.

Voor zover ik begreep is dit mogelijk, ook al hebben we geen thermostaat (bedraad) aan de muur hangen. Klopt dit?
En wat voor ketel/installatie zou ik dan nodig hebben? Het betreft een woning aangesloten op stadsverwarming. Moeten er daarop dan ook aanpassingen gedaan worden? Ben best bereid wat te investeren, indien het niet te gek wordt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
[...]

Schema van mijn vrouw:

Ik denk dat het met IFTTT kan. Zie het recept op https://ifttt.com/recipes...home-then-set-temperature om je Nest aan te zetten als er iemand thuis komt. Er is een zelfde trigger voor als iedereen van huis is zodat je hem uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 08:21

bitflusher

flushed die *** pc

JackPoint schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:32:
[...]

Ik denk dat het met IFTTT kan. Zie het recept op https://ifttt.com/recipes...home-then-set-temperature om je Nest aan te zetten als er iemand thuis komt. Er is een zelfde trigger voor als iedereen van huis is zodat je hem uit kunt zetten.
Dat is mooi om naar te kijken, het verhelpt nog niet het op tijd aanzetten voor onregelmatige wekkers maar wel het onregelmatig thuiskomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

tado schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:37:
Helaas is de Tado nogal lelijk. En dan kijk ik liever naar een mooie Nest die ik dan zelf wat meer moet instellen. Daarnaast is locatie ook niet even praktisch. Bijvoorbeeld als je gasten hebt. Of als je 's ochtends wakker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
iAmRenzo schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:28:
[...]

Helaas is de Tado nogal lelijk. En dan kijk ik liever naar een mooie Nest die ik dan zelf wat meer moet instellen. Daarnaast is locatie ook niet even praktisch. Bijvoorbeeld als je gasten hebt. Of als je 's ochtends wakker wordt.
Als je hem lelijk vindt; neem hem met de draadloze verbinding en je kan hem gewoon in een kast leggen :P

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

GermanPivo schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:29:
Als je hem lelijk vindt; neem hem met de draadloze verbinding en je kan hem gewoon in een kast leggen :P
Hoe meet hij dan de omgevingstemperatuur in de kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
iAmRenzo schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:30:
[...]

Hoe meet hij dan de omgevingstemperatuur in de kamer?
Plak je hem onder een kast/waar hij wel goed kan meten. Is vast wel een plek voor te vinden ;)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
remzor schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:54:
Het betreft een woning aangesloten op stadsverwarming. Moeten er daarop dan ook aanpassingen gedaan worden? Ben best bereid wat te investeren, indien het niet te gek wordt natuurlijk.
Als je stadsverwarming hebt en geen zin hebt in aanpassingen aan het leiding werk zelf, zou je eens naar slimme radiatorknoppen kunnen kijken.

https://www.indiegogo.com...ing-costs-enhance-comfort

Zelf geen ervaring mee. Was er in geinteresseerd, maar bij navraag bleek de eCozy geen CV ketels te kunnen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Laatst online: 12-10 22:34
maxnl schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:40:
[...]

Als je stadsverwarming hebt en geen zin hebt in aanpassingen aan het leiding werk zelf, zou je eens naar slimme radiatorknoppen kunnen kijken.

https://www.indiegogo.com...ing-costs-enhance-comfort

Zelf geen ervaring mee. Was er in geinteresseerd, maar bij navraag bleek de eCozy geen CV ketels te kunnen aansturen.
Bedankt voor de tip! Maar heb denk ik tock liever 1 centrale kamerthermostaat van een al gevestigde (grote) partij die de apps e.d. ook al goed op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
remzor schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:07:
Bedankt voor de tip! Maar heb denk ik tock liever 1 centrale kamerthermostaat van een al gevestigde (grote) partij die de apps e.d. ook al goed op orde hebben.
Ook over gevestigde partij'en zijn nogal wat klachten, zoals je ook in deze thread kan lezen. :)

Wil je een normale thermostaat bij stadsverwarming dan zul je een regelklep zoals deze bij de aanvoerleiding moeten laten installeren: http://www.thermostaatsto...gelaar-knelkoppeling.html

Als je alleen de beneden verdieping wilt laten regelen zul je een stuk buis moeten hebben waar alleen die radiatoren op aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik kreeg gister, na de vierde mail die ik stuurde, een belletje uit de VS!
Op de voicemail stond een onzekere jongeman die niet inhoudelijk bleef lullen over dat het allemaal nog wel ging lukken. En dat ik maar moest bellen met hem of een senior advisor voor de uitleg waarom het zo lang duurde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
iAmRenzo schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:28:
[...]

Helaas is de Tado nogal lelijk.
Hopelijk geeft diegene achter het tado bedrijfsaccount dit door, ik denk er namelijk het zelfde over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Tristan schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:16:
[...]

Hopelijk geeft diegene achter het tado bedrijfsaccount dit door, ik denk er namelijk het zelfde over ;)
Wel grappig, ik vind de Nest juist aardslelijk. Wie bedacht heeft dat je een zwart apparaat aan een witte muur moet hangen mogen ze opsluiten. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:25
Tristan schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:16:
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Ik heb Nest gehad, maar na te grote temperatuursverschillen teruggestuurd, en vervangen door Tado. De thermostaat van Nest ziet er heel anders uit, heeft een scherm dat veel minder gedetailleerd is maar het grote voordeel vind ik wel dat deze wegvalt tegen een witte muur waarbij de Nest telkens mijn aandacht trok. Gezien ik de thermostaat al weken niet heb aangeraakt vind ik dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Na 1.5 week de nest gehad te hebben ben ik niet tevreden. Het is constant te koud. Ik wil het 22 graden in huis hebben zodra ik thuis kom. Met mijn oude nefit 100 was het super warm in huis en kon je met blote voeten door het huis lopen op de tegels. Nu ben ik verplicht om pantoffels en sokken aan te trekken. Ook kan ik beter met een trui aan slapen zo koid is het. Ook het water in de douche wordt niet snel warm normaal had ik binnen een paar tellen kei heet water, nu moet hij eerst een minuutje opwarmen (vanuit super koud water) ook is de druk lager lijkt het. Volgens het callcenter van de installateur heeft de installateur alles goed gedaan en komen ze niet meer terug. Wat kan ik nu zelf aanpassen? Ik heb geen zin in een hoge rekening door constant te hoog te moeten stoken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Ik zit bij Essent en moet gaan beslissen of ik wil verlengen. Ik kan hierbij kiezen om een Nest voor 50 euro te nemen (inclusief montage).

Nu lees ik echter over de berg van problemen met het dingen en nu ben ik uiteraard niet zeker of ik hier aan wil beginnen.

Momenteel heb ik een Nefit HR ketel met boiler van 2002(dacht ik), en een bedrade thermostaat.
Ik ben bezig de boel te automatiseren met HomeGenie, en iemand heeft zich daar al de moeite genomen iets te fabriceren voor de Nest.

Nest zij dat ze begin 2016 de problemen met het moduleren zouden oplossen, is hier al wat meer over bekend?

Of kan ik Nest gewoon het beste mijden, en voor een andere gaan? Ik lees hier boven Tado?
Krisp schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:41:
[...]

Wel grappig, ik vind de Nest juist aardslelijk. Wie bedacht heeft dat je een zwart apparaat aan een witte muur moet hangen mogen ze opsluiten. :P
Mja ik heb het omgekeerde probleem. De muur waar ik hem aan wil hangen is donker grijs.

ThermoSmart lijkt mij ook nog een interessante optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
LOTG schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:59:
Ik zit bij Essent en moet gaan beslissen of ik wil verlengen. Ik kan hierbij kiezen om een Nest voor 50 euro te nemen (inclusief montage).

Nu lees ik echter over de berg van problemen met het dingen en nu ben ik uiteraard niet zeker of ik hier aan wil beginnen.

Momenteel heb ik een Nefit HR ketel met boiler van 2002(dacht ik), en een bedrade thermostaat.
Ik ben bezig de boel te automatiseren met HomeGenie, en iemand heeft zich daar al de moeite genomen iets te fabriceren voor de Nest.

Nest zij dat ze begin 2016 de problemen met het moduleren zouden oplossen, is hier al wat meer over bekend?

Of kan ik Nest gewoon het beste mijden, en voor een andere gaan? Ik lees hier boven Tado?

[...]

Mja ik heb het omgekeerde probleem. De muur waar ik hem aan wil hangen is donker grijs.

ThermoSmart lijkt mij ook nog een interessante optie.
Ik zou persoonlijk voor wat anders gaan. Ik kreeg van de monteur te horen dat de nest sowieso nooit kan moduleren op een nefit ketel, die werkt alleen met zn eigen protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Janet_ schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:27:
[...]

Ik zou persoonlijk voor wat anders gaan. Ik kreeg van de monteur te horen dat de nest sowieso nooit kan moduleren op een nefit ketel, die werkt alleen met zn eigen protocol
Volgens Nefit zelf kan het wel, maar dan heb je een EMS-OT converter nodig die opentherm omzet naar het Nefit protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Ja zo iets had ik al van de site van ThermoSmart begrepen. Is alleen weer extra kosten, en de ketel hangt al een tijdje.

Misschien wachten tot die vervangen word, of ergens goedkoop zo'n convertor zien te sourcen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
LOTG schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:42:
Ja zo iets had ik al van de site van ThermoSmart begrepen. Is alleen weer extra kosten, en de ketel hangt al een tijdje.

Misschien wachten tot die vervangen word, of ergens goedkoop zo'n convertor zien te sourcen.
Die converters zijn rond de €50, ik heb ze 2de hands niet kunnen vinden. Heb zelf een Nest v2 gekocht, die is nu goedkoper en werkt zonder converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Janet_ schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:27:
Andere slimme thermostaten ondersteunen dat eigen protocol ook, dus niets houd Nest tegen dat ook te implementeren als ze zouden willen...
Vinden kennenlijk de Europeese markt niet interessant genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door maxnl op 08-03-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
maxnl schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:17:
[...]

Andere slimme thermostaten ondersteunen dat eigen protocol ook, dus niets houd Nest tegen dat ook te implementeren als ze zouden willen...
Vinden kennenlijk de Europeese markt niet interessant genoeg.
Ah ik begreep juist dat nefit de nest geblokkeerd had. Nu heb ik er sowieso geen verstand van hoor. Ik ben het gewoon zat in huis. En helaas is mijn vriend geen handige harrie (hij heefst stadsverwarming icm een honeywell thermostaat) dus kan hij me ook niet helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hang de Nest daar op. Met stadsverwarming werkt het prima. :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Nehh dat is 75km te ver weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojony
  • Laatst online: 26-01 00:38
Maxnl: ik denk dat je verkeerd bent voorgelicht door je installateur.

Doormiddel van een Nefit converter Opentherm. Kan de Nefit met Opentherm thermostaten praten en dus ook moduleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
sojony schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:53:

Doormiddel van een Nefit converter Opentherm. Kan de Nefit met Opentherm thermostaten praten en dus ook moduleren
Niet elke slimme thermostaat spreekt alleen maar Opentherm...
Lijstje ondersteunde digitale protocollen van bijv. Tado gezien?

https://cdn.shopify.com/s...ionsanleitung_full_UK.pdf

Heb zelf overigens geen Nefit, maar wil alleen maar even aantonen dat extra hardware vaak niet noodzakelijk is. Een hoop kan softwarematig, als $fabrikant daar fatsoenlijk in zou investeren.

[ Voor 15% gewijzigd door maxnl op 09-03-2016 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
sojony schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:53:

Ik snap ook niet (los van commerciële redenen) waarom de v2 niet en de v3 wel kan moduleren. Lijkt mij iets softwarematigs, of moet je hiervoor speciale hardware gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

JackPoint schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:04:
[...]

Ik snap ook niet (los van commerciële redenen) waarom de v2 niet en de v3 wel kan moduleren. Lijkt mij iets softwarematigs, of moet je hiervoor speciale hardware gebruiken?
Opentherm communicatie, wat gebruikt wordt om de ketel geavanceerder aan te sturen zodat deze kan moduleren, vereist speciale hardware. De Nest v2 heat-link kan alleen aan/uit sturen doormiddel van een simpel relais. In principe zou je alleen de heat link hoeven vervangen om opentherm te kunnen praten met de ketel.

[ Voor 8% gewijzigd door EddoH op 09-03-2016 09:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Net met Britse Nest-mananger aan de lijn gehangen en hij belooft dat de update die de modulatieproblemen aan zal pakken 'imminent' is. Ik krijg een heads-up als die verschijnt en zal jullie uiteraard zo snel mogelijk op de hoogte brengen als het moment daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Janet_ schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 07:39:
Na 1.5 week de nest gehad te hebben ben ik niet tevreden. Het is constant te koud. Ik wil het 22 graden in huis hebben zodra ik thuis kom. Met mijn oude nefit 100 was het super warm in huis en kon je met blote voeten door het huis lopen op de tegels. Nu ben ik verplicht om pantoffels en sokken aan te trekken. Ook kan ik beter met een trui aan slapen zo koid is het. Ook het water in de douche wordt niet snel warm normaal had ik binnen een paar tellen kei heet water, nu moet hij eerst een minuutje opwarmen (vanuit super koud water) ook is de druk lager lijkt het. Volgens het callcenter van de installateur heeft de installateur alles goed gedaan en komen ze niet meer terug. Wat kan ik nu zelf aanpassen? Ik heb geen zin in een hoge rekening door constant te hoog te moeten stoken
Volgens mij ben je je sarcasm-tag vergeten te gebruiken. Of zijn dit echt de problemen die je hebt? Volgens mij ligt dat niet aan je Nest maar aan je ketel.
Olaf schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:58:
Net met Britse Nest-mananger aan de lijn gehangen en hij belooft dat de update die de modulatieproblemen aan zal pakken 'imminent' is. Ik krijg een heads-up als die verschijnt en zal jullie uiteraard zo snel mogelijk op de hoogte brengen als het moment daar is.
Volgens mij krijg iedereen die geklaagd heeft een heads up per telefoon of mail.
Ik ben nog altijd benieuwd wat er dan precies opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Laatst online: 12-10 14:50
Olaf schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:58:
Bedankt voor de update _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Maar ik heb m'n OpenTherm Gateway nog niet afgesoldeerd.. :+ Wil ook nog pre-update data afvangen eigenlijk om het verschil te bespeuren..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
Zojuist is de update binnen gekomen voor de apps en site, family sharing en geofencing zijn nu geintegreerd, werkt heel goed moet ik zeggen :) Nu nog de firmware update deze maand voor modulatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ik ben benieuwd! vorige maand skylark gekocht zodat op basis van geofencing mijn thermostaat op away werd gezet. Beetje zonde nu dus. Wist niet dat het er aan zat te komen.
Eens kijken of het nu goed werkt!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 13:48

Falcon10

Hit it i would !

Iemand enig idee of de Nest kan werken met een Viessmann Vitodens 333 verwarmingsketel ism Vitotronic 200 ?
De firma die de ketel onderhoud heeft me gemeld : als de Nest geen weersafhankelijke sturing kan doen, het niet mogelijk is.
Blijkbaar moduleerd de Vitodens 333 wel, maar heeft hij een weersafhankelijke sturing ( enkel een sensor buiten aan de muur ), een echte binnenthermostaat heeft hij niet momenteel.

Iemand die me kan zeggen of een Nest aankoop vervolgens ook aangesloten kan worden of niet ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Falcon10 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:38:
Iemand enig idee of de Nest kan werken met een Viessmann Vitodens 333 verwarmingsketel ism Vitotronic 200 ?
De firma die de ketel onderhoud heeft me gemeld : als de Nest geen weersafhankelijke sturing kan doen, het niet mogelijk is.
Blijkbaar moduleerd de Vitodens 333 wel, maar heeft hij een weersafhankelijke sturing ( enkel een sensor buiten aan de muur ), een echte binnenthermostaat heeft hij niet momenteel.

Iemand die me kan zeggen of een Nest aankoop vervolgens ook aangesloten kan worden of niet ?
Misschien beter om ff met Nest NL te bellen over zo'n dingen? Denk niet dat iemand hier daar een goed antwoord op heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Weet iemand hoe het zit met de functie Auto Afwezig en de geofencing?
Die eerste wil ik graag uitschakelen omdat de kat er voor langs loopt en hij dan toch weer op Aanwezig springt. Maar ik weet niet of dat geofencing verhaal daarbij dan nog werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

iAmRenzo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:44:
Die eerste wil ik graag uitschakelen omdat de kat er voor langs loopt en hij dan toch weer op Aanwezig springt. Maar ik weet niet of dat geofencing verhaal daarbij dan nog werkt...
Gekke vraag misschien, maar wat verwacht je dan dat geofencing voor je gaat doen? Volgens mij is het een aanvulling op de auto-afwezig en niet een losstaande functie.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ethirty schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:50:
Gekke vraag misschien, maar wat verwacht je dan dat geofencing voor je gaat doen? Volgens mij is het een aanvulling op de auto-afwezig en niet een losstaande functie.
Je zou denken dat met geofencing de Nest app detecteert of je thuis bent. En als dat zo is dan zet hij de thermostaat op aanwezig. Ben je er niet, dan ben je dus afwezig.
Je zou kunnen bedenken dat dit aanwezig en afwezig aan/uitzet zoals je dat zelf ook kunt doen. Het zou ook kunnen dat het een ondersteunende functie if voor Auto Afwezig. Maar dat weet ik dus niet.
Het lijkt me beide logisch: werken met bewegingsdetectie (auto away) maar ook weer niet: wie beweegt er thuis terwijl de telefoon niet in range is?

[ Voor 10% gewijzigd door iAR op 11-03-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 16:37

Canis Lupus

Vosbot

iAmRenzo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:44:
Ze schrijving in hun specs dat de Nest Thermostaat onderscheid kan maken tussen mensen en huisdieren :) De Protect schijnt er wat gevoeliger voor te zijn:
Huisdieren kunnen Auto-Afwezig beïnvloeden

In huizen met alleen een Nest Learning Thermostat hebben huisdieren meestal geen invloed op de functie Auto-Afwezig. Maar als je een thermostaat hebt waarvoor de Thuis/Afwezig-functie is ingeschakeld en je een Nest Protect op netvoeding (230 V) gebruikt, dan kunnen huisdieren er de reden van zijn dat je thermostaat niet overschakelt naar Auto-Afwezig wanneer je weg bent. Je kunt zelf kiezen welke Nest-producten invloed uitoefenen op Auto-Afwezig op je thermostaat door de instellingen van de Thuis/Afwezig-functie te wijzigen in de Nest-app.

Als je de Nest-standaard gebruikt voor een thermostaat die op een lage plank of tafel staat, kunnen huisdieren er de reden van zijn dat de thermostaat niet overschakelt naar Auto-Afwezig. Verplaats in dat geval de Nest Thermostat naar een hogere tafel of plank, zodat de huisdieren buiten het zicht van de thermostaat blijven.

Opmerking: Zorg dat de temperatuur op een aangenaam niveau blijft voor je huisdieren door een geschikte afwezigheidstemperatuur te kiezen op de Nest Learning Thermostat of in de Nest-app.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Canis Lupus schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:04:
[...]
Ze schrijving in hun specs dat de Nest Thermostaat onderscheid kan maken tussen mensen en huisdieren :) De Protect schijnt er wat gevoeliger voor te zijn:

[...]
Huh? Er staat toch juist dat huisdieren de auto-away functie kunnen beïnvloeden en je moet zorgen dat de huisdieren niet op dezelfde hoogte als de Nest thermostaat komen?
Huisdieren kunnen Auto-Afwezig beïnvloeden
.......
Verplaats in dat geval de Nest Thermostat naar een hogere tafel of plank, zodat de huisdieren buiten het zicht van de thermostaat blijven.
Dus onderscheidt maken: niet echt, een huisdier moet gewoon uit het zicht blijven....

[ Voor 6% gewijzigd door EddoH op 11-03-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Canis Lupus schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:04:
Nee, dat kan alleen als:
Verplaats in dat geval de Nest Thermostat naar een hogere tafel of plank, zodat de huisdieren buiten het zicht van de thermostaat blijven.
Met een kat is dat overigens best lastig... en hang ik de Nest tegen het plafond, dan moet alles weer anders ingesteld worden: immers daar is het warmer.

[ Voor 13% gewijzigd door iAR op 11-03-2016 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

iAmRenzo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:52:
[...]

Je zou denken dat met geofencing de Nest app detecteert of je thuis bent. En als dat zo is dan zet hij de thermostaat op aanwezig. Ben je er niet, dan ben je dus afwezig.
Je zou kunnen bedenken dat dit aanwezig en afwezig aan/uitzet zoals je dat zelf ook kunt doen. Het zou ook kunnen dat het een ondersteunende functie if voor Auto Afwezig. Maar dat weet ik dus niet.
Het lijkt me beide logisch: werken met bewegingsdetectie (auto away) maar ook weer niet: wie beweegt er thuis terwijl de telefoon niet in range is?
Ik heb het vandaag voor het eerst getest. Of auto-away eerder is ingetreden weet ik morgen pas (zodra de stats van vandaag beschikbaar zijn). Hij stond al weer op thuis toen ik de auto parkeerde, terwijl ik eerder was dan normaal.

Overigens werkt de detectiehoek van de Nest in een bepaalde hoek die voor honden geen probleem zou moeten zijn, katten zal lastiger inderdaad lastiger worden. Met een Protect heb je ook verticale detectie, dus dan heb sowieso een probleem met huisdieren.

Je kan auto-away uitzetten, maar ik gok dat geofencing dan ook niets meer doet. Als je zekerheid wil zou ik het Nest zelf even vragen. Misschien zien we iets over het hoofd.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Mijn Nest ging niet op afwezig toen zowel mijn vriendin als ik 20 km van ons appartement verwijderd waren. Uiteindelijk auto away vermoedelijk vanwege de bewegingsdetectie.

Ik heb ook Skylark gekocht en die werkt echt op de meter nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:33
Kan iemand eens kijken in de web-app wat er bij Nest Sense ==> Tijd tot temperatuur staat? Na enkele keren te bellen met Nest support zagen ze dat dit bij mij 'op nul' staat oid, staat daar normaal een cijfer? Bizar is dat ik na een full reset van de nest hier meteen 'Gereed' heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Irminsul schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 00:01:
Mijn Nest ging niet op afwezig toen zowel mijn vriendin als ik 20 km van ons appartement verwijderd waren. Uiteindelijk auto away vermoedelijk vanwege de bewegingsdetectie.

Ik heb ook Skylark gekocht en die werkt echt op de meter nauwkeurig.
Ook dit lijkt inderdaad weer voor geen meter te werken.
Van het weekend zaten mijn vrouw en ik in London , toch redelijk ver van huis verwijderd. Maar de auto-away ging er niet op.
Nu zat ik weer te kijken. Ook nu zijn we inmiddels al weer uurjte of 4 van huis , maar hij staat nog steeds aan.
Skylark werkte echt veel beter. Dat gaat er weer terug op.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-10 15:29
jakob schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:10:
Kan iemand eens kijken in de web-app wat er bij Nest Sense ==> Tijd tot temperatuur staat? Na enkele keren te bellen met Nest support zagen ze dat dit bij mij 'op nul' staat oid, staat daar normaal een cijfer? Bizar is dat ik na een full reset van de nest hier meteen 'Gereed' heb staan.
Staat bij mij alleen "Gereed" als ik hem openklap staat er een zandloper. (v3)

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-10 22:25
pjeterinfo schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:24:
[...]

Staat bij mij alleen "Gereed" als ik hem openklap staat er een zandloper.
Idem met een v3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:33
pjeterinfo schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:24:
[...]

Staat bij mij alleen "Gereed" als ik hem openklap staat er een zandloper. (v3)
Thanks, bij mij ook dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Wellicht domme vraag, maar kent de Nest ook een 'aanwezig-temperatuur'?
Wat ik namelijk raar vind is dat als het schema de temp. laag heeft staan (omdat ik normaal op werk zit), maar ik ben toch thuis dat hij dan naar het schema springt wat dan dus een lage temp. heeft.
Handiger zou toch zijn dat als NEST je ziet, hij op een aanwezig temp. springt?

what am I missing here?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Je mist niks, dan moet je em bijstellen zodra je dan nu thuis bent (of voor je naar huis gaat) :)
Het ding heeft 'geleerd' volgens schema en dat je er nu opeens wel bent is echt een kwestie van dan nu hoger zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door tcviper op 15-03-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Laatst online: 07-09 16:13
degroot schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:48:
[...]

Ook dit lijkt inderdaad weer voor geen meter te werken.
Van het weekend zaten mijn vrouw en ik in London , toch redelijk ver van huis verwijderd. Maar de auto-away ging er niet op.
Nu zat ik weer te kijken. Ook nu zijn we inmiddels al weer uurjte of 4 van huis , maar hij staat nog steeds aan.
Skylark werkte echt veel beter. Dat gaat er weer terug op.
Het werkt echt voor geen meter inderdaad. Nu weer samen in de auto geweest, maar 30 km van huis en de ketel staat te stoken thuis. Heb ook weer Skylark geactiveerd, dat werkt tenminste wél!

Ik snap niet dat Nest zulke prutsoftware levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Laatst online: 04:01
Weet iemand of er al iets bekend is over de FW met modulerende functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
endless90 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:43:
Nee, lees even iets omhoog daar is nog gepost, deze maand nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

endless90 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:43:
Die komt in Q1. En ik ben bang dat ze er op 31 maart mee aan komen kakken... als de temperatuur al weer iets is opgelopen en we het slecht kunnen testen.
(Ik ben zo klaar met hun klote smoesjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
iAmRenzo schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:09:
[...]

Die komt in Q1. En ik ben bang dat ze er op 31 maart mee aan komen kakken... als de temperatuur al weer iets is opgelopen en we het slecht kunnen testen.
(Ik ben zo klaar met hun klote smoesjes).
Nou, ik stook m'n huis gewoon op tot 25 °C als 't nodig is! Met de OpenTherm Gateway spieken of de Nest moduleert, kan dan ooj prima natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Nu heb ik vandaag een nieuwe CV ketel geinstalleerd gekregen. Heb de ketel in NEST ook aangepast, maar gaat hij nu vanzelf opnieuw de opwarmtijd enzo leren of hoe zorg ik dat dit gebeurd en hij nu niet gaat de CV ketel gaat aansturen zoals hij mijn oude aanstuurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je Nest Thermostat zal gewoon blijven leren en dus ook zijn eigen aanpassen naar je nieuwe CV ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:30:
je Nest Thermostat zal gewoon blijven leren en dus ook zijn eigen aanpassen naar je nieuwe CV ketel.
Check... zag al wel dat ie heel snel de verwarmingstijd aanpaste inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
De NEST App op iOS is weer geupdate. 2e in 2 dagen tijd.
Misschien heeft het te maken met de auto-away en geofence die voor geen meter werkt.
Ik kan het er alleen niet uit herleiden. Bij de omschrijving staat: Bugfixes en verbeteringen....
We zullen het wel weer zien.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:01
Misschien een hele stomme vraag, maar heb hier echt geen ervaring mee;
Heb de Nest V3 aangesloten op een Remeha Avanta CV-ketel met standaard waarden (75 gr / 60 gr water) en op OpenTherm gezet. Maar hoe kan ik nou controleren of hij dit werkelijk doet? En als hij dit niet doet, hoe kan ik dat dan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Tijntjuh.eu schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:06:
Misschien een hele stomme vraag, maar heb hier echt geen ervaring mee;
Heb de Nest V3 aangesloten op een Remeha Avanta CV-ketel met standaard waarden (75 gr / 60 gr water) en op OpenTherm gezet. Maar hoe kan ik nou controleren of hij dit werkelijk doet? En als hij dit niet doet, hoe kan ik dat dan zien?
Toen ik hem verkeerd aangesloten had deed de CV het niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

JackPoint schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:19:
Ik denk dat het niet gaat om de aansluiting maar om te controleren of moduleren / opentherm / water temperatuur werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door iAR op 17-03-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:01
JackPoint schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:19:
[...]

Bedoelde meer of hij daadwerkelijk OpenTherm gebruikt i.p.v. Aan/Uit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
OpenTherm gebruikt 'ie sowieso wel hoor.

Alleen werkt 'ie slechts aan/uit via OpenTherm :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Tijntjuh.eu schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:27
Bedoelde meer of hij daadwerkelijk OpenTherm gebruikt i.p.v. Aan/Uit O-)
Osiris schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:54:
OpenTherm gebruikt 'ie sowieso wel hoor.

Alleen werkt 'ie slechts aan/uit via OpenTherm :')
LOL, gelukkig worden we er niet synisch van 8) Haha.

Maar hij heeft wel een punt: hoe checken we straks tijdens de lente of de boel wél modulerend communiceerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
iAmRenzo schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:58:
[...]

[...]

LOL, gelukkig worden we er niet synisch van 8) Haha.

Maar hij heeft wel een punt: hoe checken we straks tijdens de lente of de boel wél modulerend communiceerd? :)
Ik zie het probleem niet echt? Tis niet dat het dalijk alleen maar meer dan 20 graden buiten is, toch? Dus, komen altijd wel dagen dat het koud genoeg is om dat goed te zien.

Pagina: 1 ... 19 ... 72 Laatste