@Nest Support
Wat betreft de Auto Away functie.
Denk dat we wat verwend zijn met onze oude thermostaat.
Deze E-Thermostaat ongeacht het schema stopt met verwarmen na 1,5uur als er niemand meer gezien was.
Met een instelling kon je dit zelf regelen.
Als er weer iemand thuis was dan vervolgende de thermostaat gewoon zijn programma.
Nu met de Nest is het hopeloos.
Laat ik de kachel aan en ga weg dan verwarmd de Nest vrolijk het huis en zoals vandaag pas na 7uren vloog hij in de Away mode.
Kom ik thuis na 8uren dan zou ik verwachten dat volgens schema de kachel aanstaat om ik het om 17uur warm wilde hebben.
Nee dus, nog vrolijk in de Away mode, dat er bijvoorbeeld na 15uur niet geschakeld word kan ik inkomen dat de Nest denk dat er lang weg situatie is.
Maar een normale werkdag zou dat toch moeten overrulen.
Kan ook niet zijn dat de Nest in de war is van een onregelmatig thuis schema.
We hebben hier een bijna tot op de minuut geregeld schema.
Wat betreft de Support, heb er ook wat nare situaties met meegemaakt.
We gaan hier niet pochen, maar snap de vorige reactie wel omtrent de supportdesk.
Meeste hier weten iets meer dan een gemiddelde gebruiker en dat ik de support iets moet gaan uitleggen hoe iets werkt doet mij als bedenkelijk fronzen ;-)
Verder is mijn vraag aan jullie in hoeverre bepaalde wensen worden meegenomen richting development.
Als sinds eind 2013 word er geroepen om extra optie/face in te bouwen om dus niet de huidige ingestelde temp te laten zien.
Maar de werkelijke temperatuur en bijvoorbeeld in de ring waar nu de werkelijk temp word aangeven de ingestelde temp weer te geven.
Het is en blijft verwarrend...
Last but not least.
Waarom is er nog geen adjustment in de temperatuur?
Hoor en lees en ervaar zelf dat de Nest ongeacht langetijd de display uit dat de temp waarde zeker 1 graad te hoog ligt.
20 graden in huis en de Nest zegt vrolijk bijna 21graden.
Heb vorige week nog met 6 verschillende losse thermometers en mijn oude thermostaat door de kamer laten slingeren.
Ook 2 direct naast de Nest, en allemaal 19,9 of 20,1 of daartussen in.
En de Nest met gemiddeld 1 graad te hoog.
Waarom kan er niet software matig een kleine aanpassing gedaan worden en de temp ongeveer 1 graad naar beneden worden bijgesteld?
[
Voor 15% gewijzigd door
Siewert op 25-03-2016 17:33
]