Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:35
Osiris schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:54:
OpenTherm gebruikt 'ie sowieso wel hoor.

Alleen werkt 'ie slechts aan/uit via OpenTherm :')
En hoe heb je dit geconstateerd?
Wat heb je gedaan of gebruikt om dit te controleren?
Of is dit nu een aanname van je omdat er blijkbaar veel mensen zijn die er over klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmdmn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:25
Tijntjuh.eu schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:01:
[...]

En hoe heb je dit geconstateerd?
Wat heb je gedaan of gebruikt om dit te controleren?
Of is dit nu een aanname van je omdat er blijkbaar veel mensen zijn die er over klagen?
Will my Nest Thermostat modulate my OpenTherm boiler?

At this time, the Nest thermostat does not directly modulate the water temperature of your boiler. The Nest Thermostat currently uses OpenTherm to tell your boiler when to turn on and off. It will tell your boiler if the temperature in your home is falling below the target temperature, and your condensing boiler will use this information to modulate internally.
https://nest.com/uk/suppo...ing-Thermostat-do-with-it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
iAmRenzo schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:58:
[...]

Maar hij heeft wel een punt: hoe checken we straks tijdens de lente of de boel wél modulerend communiceerd? :)
M'n OpenTherm Gateway afsolderen en ertussen hangen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Tijntjuh.eu schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:27:
[...]

Bedoelde meer of hij daadwerkelijk OpenTherm gebruikt i.p.v. Aan/Uit O-)
Als je thermostaat(Heat Link) OpenTherm tegen een aan/uit contact praat gebeurd er niets.
Als je thermostaat(Heat Link) aan/uit tegen een OpenTherm contact 'praat' gebeurd er ook niets.

Als je dus de HeatLink aan een OpenTherm aansluiting hebt gehangen en de ketel werkt dan kun je ervan uitgaan dat er OpenTherm gecommuniceerd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door EddoH op 17-03-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmdmn
  • Registratie: Maart 2010
EddoH schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:20:
[...]

Als je thermostaat(Heat Link) OpenTherm tegen een aan/uit contact praat gebeurd er niets.
Als je thermostaat(Heat Link) aan/uit tegen een OpenTherm contact 'praat' gebeurd er ook niets.

Als je dus de HeatLink aan een OpenTherm aansluiting hebt gehangen en de ketel werkt dan kun je ervan uitgaan dat er OpenTherm gecommuniceerd wordt.
Niet elke ketel heeft aparte aansluitingen. Een Remeha Avanta heeft bijvoorbeeld dezelfde aansluitingen voor OpenTherm als voor aan/uit. Dan wordt het al wat lastiger om dit te controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

darkmdmn schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:28:
[...]

Niet elke ketel heeft aparte aansluitingen. Een Remeha Avanta heeft bijvoorbeeld dezelfde aansluitingen voor OpenTherm als voor aan/uit. Dan wordt het al wat lastiger om dit te controleren...
Ah je hebt gelijk, die was ik nog niet tegengekomen.
In ieder geval verwacht ik dat de Nest wel een foutmelding zal geven indien je de warmwater temperatuur wijzigt en dit niet doorgevoerd kan worden (en er dus geen OpenTherm gebruikt wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 10:55
EddoH schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:39:
[...]

Ah je hebt gelijk, die was ik nog niet tegengekomen.
In ieder geval verwacht ik dat de Nest wel een foutmelding zal geven indien je de warmwater temperatuur wijzigt en dit niet doorgevoerd kan worden (en er dus geen OpenTherm gebruikt wordt).
Toen ik de v2 aan de modulerende aansluitingen had gekoppeld bleef hij vrolijk aangeven dat het over een uur wel warm zou zijn, dat de hele dag door. In mijn geval dus geen foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

JackPoint schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:54:
[...]

Toen ik de v2 aan de modulerende aansluitingen had gekoppeld bleef hij vrolijk aangeven dat het over een uur wel warm zou zijn, dat de hele dag door. In mijn geval dus geen foutmelding.
Ik vond de Nest het al een rukapparaat, maar dat wordt hiermee dan nog een keer bevestigd :P Dit soort zaken hoort de thermostaat gewoon aan te geven..
Dan weet ik ook niet zo goed hoe je 100% kan controleren of OpenTherm werk.

Overigens is wat jij aangeeft wel het omgekleerde: aan/uit aansturing op een OpenTherm aansluiting. In dat geval is het ook moeilijker om te controleren of de ketel wat doet aangezien er geen terugkoppeling(communicatie) van de ketel is. In het geval van OpenTherm is die er wel, of zou die er moeten zijn, wat het detecteren van fouten makkelijker maakt.

[ Voor 30% gewijzigd door EddoH op 18-03-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
darkmdmn schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:28:
En in principe zou je ook bij elke andere ketel de Opentherm aansluiting voor aan/uit thermostaten moeten kunnen gebruiken.
Key OpenTherm Characteristics

• Installer friendly feature for boiler testing. Shorting the wires at the boiler provides a simulated maximum heat demand (similar to current on/off systems).
===
Osiris schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:05:
M'n OpenTherm Gateway afsolderen en ertussen hangen? :)
Heb er inmiddels ook eentje gesoldeerd, maar om de een of andere reden vind mijn oude iSense thermostaat hem niet lief.
De gateway kan wel zien wat de thermostaat stuurt, maar kennenlijk niet andersom, want iSense geeft een communicatiefout aan.

Tot zover mijn soldeerkunsten. :'(
Denk dat ik maar weer op zoek ga naar iets kant-en-klaars, maar nog steeds geen thermostaat gezien die aan al mijn eisen voldoet.

[ Voor 30% gewijzigd door maxnl op 17-03-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
maxnl schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:19:
[...]

...

Tot zover mijn soldeerkunsten. :'(
Denk dat ik maar weer op zoek ga naar iets kant-en-klaars, maar nog steeds geen thermostaat gezien die aan al mijn eisen voldoet.
Je kunt natuurlijk ook gewoon je eisen bijstellen naar iets wat realistich is? >:)

[ Voor 34% gewijzigd door Gadgeteer op 17-03-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Gadgeteer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:10:
Je kunt natuurlijk ook gewoon je eisen bijstellen naar iets wat realistich is? >:)
Als een bepaalde thermostaat nou gewoon zou doen wat er beloofd wordt kwamen we al een heel eind. ;)

Ding moet de temperatuur in een huis uit 1925 contant kunnen houden (vereist moduleren), set point moet met app op mobiel vanuit mijn luie bed aanpasbaar zijn ;), en de thermostaat moet er niet al te lelijk uit zien.
Op het eerste punt valt de Nest momenteel af, en op het laatste punt de concurrentie...

Verder bonuspunten voor een thermostaat die het ook zonder cloud doet, en waarmee de app rechtstreeks kan praten indien thuis, maar dat zal inderdaad wel te hoog gegrepen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:58
Als eens naar een Thermosmart gekeken?
maxnl schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:44:
[...]

Als een bepaalde thermostaat nou gewoon zou doen wat er beloofd wordt kwamen we al een heel eind. ;)

Ding moet de temperatuur in een huis uit 1925 contant kunnen houden (vereist moduleren), set point moet met app op mobiel vanuit mijn luie bed aanpasbaar zijn ;), en de thermostaat moet er niet al te lelijk uit zien.
Op het eerste punt valt de Nest momenteel af, en op het laatste punt de concurrentie...

Verder bonuspunten voor een thermostaat die het ook zonder cloud doet, en waarmee de app rechtstreeks kan praten indien thuis, maar dat zal inderdaad wel te hoog gegrepen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Tja, bij punt 1 doet hij dat prima bij mij.
Ik heb wel een V2 , dus die kan zowiezo niet moduleren.
Maar hij houd de temp wel heel constant in huis.
Ik zit dan ook wel op stadsverwarming.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodLUCk1951
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05-2024
Desgevraagd heeft Nest Nederland me vanmiddag bericht dat ze deze maand gaan starten met het gefaseerd uitrollen van de software update voor het moduleren van de CV. Ik stel voor dat degenen die in deze aan de beurt zijn geweest hun ervaringen via dit forum met ons gaan delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:07
goodLUCk1951 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:12:
Desgevraagd heeft Nest Nederland me vanmiddag bericht dat ze deze maand gaan starten met het gefaseerd uitrollen van de software update voor het moduleren van de CV. Ik stel voor dat degenen die in deze aan de beurt zijn geweest hun ervaringen via dit forum met ons gaan delen.
Graag ja, ben er zelf ook al een tijd op aant wachten, ben benieuwd!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
[...]

Als tweaker mod je toch een andere thermostaat in de behuizing van een Nest? 8)7
Ik snap uiteraard je frustratie. Ik heb ook weken op de V3 gewacht ivm het moduleren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ts_rensuh
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
Zie net het volgende bericht op de Nest site :)
Versie 5.2 (volledige naam: 5.2-5) - uitgebracht op 22 maart 2016

Verbeterde modulatiefunctie voor de 3e generatie Nest Learning Thermostat aangesloten op een OpenTherm-verwarmingssysteem. Voor deze functie moet True Radiant zijn ingeschakeld.
Bron: https://nest.com/nl/suppo...t-software-update-history

Nu nog even wachten op de uitrol 8)7

CCIE R&S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltjemac
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
Hi peeps,

Volg al een tijdje dit forum omdat ik bijna een Nest V3 had gekocht voor mijn nieuwe CV ketel (Avanta). Gelukkig op tijd dit forum gezien en toch besloten om even te wachten met de aankoop. Heb op marktplaats een 2e hands Honeywell Round Modulation Connected aangeschaft for the time being.

Vind de Nest toch een van de mooiste thermostaten die er op de markt is. Denken jullie dat Nest (in de toekomst) met zone regeling zal komen? Oftewel, alle kamers in je huis apart kunnen verwarmen door middel van draadloze thermostaatkranen (net zoals de Honeywell Evohome)?

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met de nieuwe update :-) !!!

Appeltjes voor de dorst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
ts_rensuh schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:43:

[...]

Vraag me af of we dat niet kunnen forceren op een of andere manier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sodeju, moet ik m'n OTGW morgen maar eens rap afsolderen. Ze zijn te vroeg! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:14
Het zal toch niet ;)

Ik ben nog steeds heel erg benieuwd of ze daadwerkelijk middels Opentherm op de juiste manier modulatie gegevens gaan uitwisselen of dat ze toch terug vallen op hun eigen methodieken. Gezien het gebrek aan openheid (elke vraag wordt van een politieke reactie voorzien) vrees ik dat ze toch voor een eigen oplossing hebben gekozen. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
ts_rensuh schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:43:

[...]

Happy days! Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
5.2-5 zojuist automatisch op NEST binnen gekregen.
Kan nu niet veel nakijken aangezien ik op het werk ben.
Merkte het omdat NEST app verwarmen en thuis aangaf, terwijl google sheet away aangaf.
Afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Timmy schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:23:
[...]

Het zal toch niet ;)

Ik ben nog steeds heel erg benieuwd of ze daadwerkelijk middels Opentherm op de juiste manier modulatie gegevens gaan uitwisselen of dat ze toch terug vallen op hun eigen methodieken. Gezien het gebrek aan openheid (elke vraag wordt van een politieke reactie voorzien) vrees ik dat ze toch voor een eigen oplossing hebben gekozen. Ik ben benieuwd :)
Volgens de uitleg daar doen ze het op de 'goede' manier. Nu zegt dat niet zoveel, ze hebben wel vaker gelogen :+

Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van de Nest eigenaren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Timmy schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:23:
Het zal toch niet ;)

Ik ben nog steeds heel erg benieuwd of ze daadwerkelijk middels Opentherm op de juiste manier modulatie gegevens gaan uitwisselen of dat ze toch terug vallen op hun eigen methodieken.
Ze claimen inmiddels inderdaad de watertemperatuur te moduleren, mits true radiant is ingeschakeld.

https://nest.com/nl/support/article/What-is-True-Radiant
Hoe True Radiant werkt met modulerende OpenTherm-ketels

Als True Radiant is ingeschakeld, stelt de 3e generatie Nest Thermostat de gewenste watertemperatuur van de ketel in via OpenTherm. De ketel gaat vervolgens moduleren op de instelling van de Nest Thermostat, waarbij meer of minder gas wordt verbruikt om de ingestelde watertemperatuur te bereiken.

OpenTherm-ketels met True Radiant ingeschakeld

Door de ingestelde watertemperatuur van de ketel te wijzigen, kan de Nest Thermostat je huis nog dichter bij de gewenste temperatuur houden. Zo kan je systeem de temperatuur in huis nog nauwkeuriger regelen waardoor zowel het comfort als de efficiëntie wordt verbeterd.
Iemand die kan bevestigen dat het daadwerkelijk werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Zou het graag willen maar heb de update nog niet binnen :P Dus degene die dat wel al hebben kunnen dat misschien bevestigen. Zodra ik em binnen heb test ik het ook meteen even uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
Door de ingestelde watertemperatuur van de ketel te wijzigen, kan de Nest Thermostat je huis nog dichter bij de gewenste temperatuur houden. Zo kan je systeem de temperatuur in huis nog nauwkeuriger regelen waardoor zowel het comfort als de efficiëntie wordt verbeterd.

Ik neem aan dat de aanvoer temp en warmwater temp nu dus in de nest moeten worden ingesteld en niet op de ketel zelf. en dat dus nest de waardes in de ketel negeert.
Aangezien ik de waardes niet kan aanpassen omdat de ketel ziet dat er een modulerende thermostaat aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Zenlung schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:51:
Ik neem aan dat de aanvoer temp en warmwater temp nu dus in de nest moeten worden ingesteld en niet op de ketel zelf. en dat dus nest de waardes in de ketel negeert.
Aangezien ik de waardes niet kan aanpassen omdat de ketel ziet dat er een modulerende thermostaat aan zit.
Als het goed is varieert de Nest deze temperaturen dynamisch. Wellicht dat je de min en max kan instellen (dat mag ik wel hopen in ieder geval).

[ Voor 3% gewijzigd door EddoH op 23-03-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:25:
Zou het graag willen maar heb de update nog niet binnen
een harde reset zou er voor moeten zorgen dat de Nest Thermostat gaat zoeken. De Nest Thermostat voor 10 sec indrukken tot het scherm zwart wordt en dan weer 2 tellen indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:20:
[...]

een harde reset zou er voor moeten zorgen dat de Nest Thermostat gaat zoeken. De Nest Thermostat voor 10 sec indrukken tot het scherm zwart wordt en dan weer 2 tellen indrukken.
Ja goed maar dan ben je ook alle settings kwijt lijkt me, toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry ik bedoelde een RESTART, niet reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
Herstart leverde bij mij vanmiddag rond 13:00 uur geen update op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
peptalk schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:37:
Herstart leverde bij mij vanmiddag rond 13:00 uur geen update op.
Juist, net ook geprobeerd, restart doet niks qua update helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Moet wel zeggen dat ik de herstart via het menu heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Persoonlijk nogal een hekel aan dat 'staged roll out' gebeuren van alles van Google (en dus ook Nest blijkbaar). Wat dat betreft doet Apple het een stuk beter, gewoon overal in 1x, bam. Maar goed, ff back on topic.... herstart via menu of via inhouden scherm voor 10 seconde geeft beide geen update helaas. Word dus wachten :P

[ Voor 27% gewijzigd door tcviper op 23-03-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Laatst online: 14:30

bonyuri

Investigator!

Osiris schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:15:
Sodeju, moet ik m'n OTGW morgen maar eens rap afsolderen. Ze zijn te vroeg! 8)7
Te vroeg? Ze hebben nog een week om alles uit te rollen om binnen Q1 te blijven :p

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:17
Het gekke is dat 5.2.5 op de NL site staat, daar staat 5.1.8 weer niet op, op de UK site staat ze beiden wel, en op de US update site staat hij niet. Qua Opentherm is natuurlijk alleen europa boeiend maar volgens mij is er nog niemand die hem heeft of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
Ik heb 5.2-5 gisteren automatisch gekregen, en ook de app heeft een update gehad.
Nadat ik thuis was ben ik even gaan testen met cv temperatuur en warmwater temperatuur.
Wat mij opvalt is dat als ik nu op nest of app de warmwater temperatuur aanpas, deze binnen 1 min ook aangepast is op mijn cv ketel ( was eerst niet daar bleef een heel andere waarde staan )
De cv temperatuur kan ik wel op nest of app aanpassen maar dit word dan weer niet aangepast op de ketel, op de nest heb ik hem bijvoorbeeld op 55 graden staan echter op de ketel blijft hij op 70 staan.
Deze zou ik vanwege vloerverwarming toch graag lager willen.
Kan iemand anders die ook al die nieuwe update heeft aangeven hoe dit nu bij hun ketel is?

Ketel: agpo ferroli hr econpact 225C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Geen idee, je bent denk ik de enige die de update al heeft ;)
Ik wacht nog steeds in spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de update ook nog niet. Ik ben zeer benieuwd of het nu dan ook daadwerkelijk gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-10 14:50
Bij mij ook nog geen update. Herstart had geen effect.
@Zenlung, Ik heb dezelfde ketel en een OTGW. Ik zal de resultaten delen.

[ Voor 40% gewijzigd door Sepio op 24-03-2016 17:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De update wordt in batches uitgerold. Het is dus compleet normaal dat sommige toestellen de update wat later krijgen dan andere. Zorg er zeker voor dat de Nest met WiFi verbonden is, zodat de update automatisch verwerkt wordt.

@Zenlung: Dat klinkt interessant. Het kan goed zijn dat je nog ergens een andere instelling moet aanpassen voor de CV temperatuur. Zou je ons eventueel kunnen opbellen zodat we samen met jou door het menu kunnen gaan? Er is vast een simpele verklaring voor 8) Je kan onze contact details hier vinden: https://nest.com/nl/support/contact-us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:43:
...
Zou je ons eventueel kunnen opbellen zodat we samen met jou door het menu kunnen gaan? Er is vast een simpele verklaring voor 8) Je kan onze contact details hier vinden: https://nest.com/nl/support/contact-us/
Welkom om het forum. Erg prettig om te weten dat er vanuit Nest meegekeken wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Het lijkt ons hier best gezellig. Jullie zijn er altijd als de kippen bij, dat vinden wij helemaal top.
& Natuurlijk is het altijd fijn om mensen te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Super om te zien dat Nest hier nu ook aanwezig is :)
Hoop dat we de update snel mogen krijgen! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Dat stemt bij al positief, Welkom Nest en blij dat ze mee lezen.
Heb de update nog niet maar heb geduld.
Wel is de app gisteren geupdate en hoop dat de away functie nu wel gaat werken met deze app update.
Sinds de mogelijkheid van geofencing van je mobiel vanuit de Nest app wil mijn Nest V3 helemaal niet meer in de Away Mode.
Meer mensen die er last van hebben?

Heb al een een keer een de away feature gereset via de Nest zelf om alles weer opnieuw in te leren.
Maar na een week nog geen resultaat.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:43

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Lijkt erop dat het werkt. Eea zie ik al lichtelijk in de log files. Voordat ik het met zekerheid zeg wacht ik liever nog even een dag.

Voor het gevoel lijkt ook dat er nu eindelijk echte modulatie is.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Siewert schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:33:
Dat stemt bij al positief, Welkom Nest en blij dat ze mee lezen.
Heb de update nog niet maar heb geduld.
Wel is de app gisteren geupdate en hoop dat de away functie nu wel gaat werken met deze app update.
Sinds de mogelijkheid van geofencing van je mobiel vanuit de Nest app wil mijn Nest V3 helemaal niet meer in de Away Mode.
Meer mensen die er last van hebben?

Heb al een een keer een de away feature gereset via de Nest zelf om alles weer opnieuw in te leren.
Maar na een week nog geen resultaat.
Dat away werkt helaas bij ons ook vaker niet (2 iphones hier), zelfs als we allebei afwezig zijn (meer dan een km) blijft ie gewoon doorgaan.

Maar goed, vind die modulatie update nu even belangrijker, ik wacht nog steeds.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Nu online
tcviper schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:21:
[...]

Dat away werkt helaas bij ons ook vaker niet (2 iphones hier), zelfs als we allebei afwezig zijn (meer dan een km) blijft ie gewoon doorgaan.

Maar goed, vind die modulatie update nu even belangrijker, ik wacht nog steeds.....
Klopt en je hebt gelijk, modulatie is nu ff belangrijker.
Vandaag ook weer zo geval, ik weg te werken.
Vrouw vrij en 's middags naar de opticien.
Allebeide meer dan 40km van huis voor enkele uren, no way dat de Auto Away erin knalt.
maw, hele dag de kachel aan terwijl er niemand thuis is.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:24

HeroS

SmartHome Nerd

Zoooo dat was even een klusje maar de review van de Nest v3 is af:

Afbeeldingslocatie: http://www.domotica-blog.nl/image.axd?picture=/2016/Nest/Nest-v3/nest-thermostaat-vs-3-hd.jpg

http://www.domotica-blog.nl/post/nest-nest-thermostaat-v3

Voor de vaste lezers waarschijnlijk geen veel nieuwe punten ;)

+

Thermostaat gaat automatisch lager als je weg bent
Slimme zaken werken goed (wat in theorie energie zou moeten besparen)
Werkt bijna met alle cv-ketels samen
Op afstand te bedienen d.m.v. smartphone/web
Geen abonnement
API/ondersteuning door derden

-

Opentherm/modulerend werkt nog niet optimaal
Verbruiksgeschiedenis zou beter uitgewerkt kunnen worden

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Mooie post, nu alleen nog even updaten die review als de modulatie update er is (deze week nog hopen we dan) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mooie review, alleen jammer dat de webshop waarnaar je linkt de V2 versie is ipv V3..

[ Voor 48% gewijzigd door Fietsbel op 24-03-2016 21:56 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*Derpy dubbelpost :') *

[ Voor 91% gewijzigd door Fietsbel op 24-03-2016 21:55 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:24

HeroS

SmartHome Nerd

Fietsbel schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:53:
[...]

Mooie review, alleen jammer dat de webshop waarnaar je linkt de V2 versie is ipv V3..
Whhaa, was me nog niet opgevallen. Meteen even aangepast. Alle bedankt voor complimenten.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zien hier mensen vragen hebben over de Thuis/Afwezig-functie, wij begrijpen hieruit dat bij sommigen van jullie het lang duurt voordat de Nest in de Auto-afwezig stand gaat.

Je huis schakelt niet meteen over naar de modus Afwezig zodra je de deur uitloopt of de garage uitrijdt. Jullie kunnen meer informatie vinden over wanneer de Nest in de Auto-Afwezig stand gaat op onze website.

https://nest.com/nl/suppo...your-home-to-Home-or-Away

@HeroS Bedankt voor het schrijven van deze review, erg informatief. Wij zijn benieuwd of deze review ook een update krijgt, als de software update van de Nest ook bij u is geinstalleerd.

@master_viper Wij zijn benieuwd naar verdere bevindingen. Voor vragen mag u uiteraard altijd contact met ons opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:09

Ethirty

Who...me?

@Nest Support: heel fijn dat jullie hier nu ook meekijken, maar het niveau van de meeste gebruikers is hier wat hoger dan gemiddeld en de standaard artikeltjes op de site kunnen we ook wel vinden (en anders spreek ik alleen voor mezelf :) ).

Zo had ik jullie al gevraagd wat de straal was waarin de auto-away assist werkt en werd ik ook doorverwezen naar een artikel waar dat niet uitgelegd wordt. Ik woon relatief dicht bij de snelweg en ik zou het fijn vinden als de verwarming niet aanspringt op het moment dat ik toevallig overdag langs de stad rij onderweg naar een klant. Ik zou het namelijk graag gebruiken, want na 2 jaar leren duurt het nog steeds zo'n 2u op een werkdag voor de verwarming uit gaat als ik al lang weg ben.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ethirty schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:51:
@Nest Support: heel fijn dat jullie hier nu ook meekijken, maar het niveau van de meeste gebruikers is hier wat hoger dan gemiddeld en de standaard artikeltjes op de site kunnen we ook wel vinden (en anders spreek ik alleen voor mezelf :) ).

Zo had ik jullie al gevraagd wat de straal was waarin de auto-away assist werkt en werd ik ook doorverwezen naar een artikel waar dat niet uitgelegd wordt. Ik woon relatief dicht bij de snelweg en ik zou het fijn vinden als de verwarming niet aanspringt op het moment dat ik toevallig overdag langs de stad rij onderweg naar een klant. Ik zou het namelijk graag gebruiken, want na 2 jaar leren duurt het nog steeds zo'n 2u op een werkdag voor de verwarming uit gaat als ik al lang weg ben.
Dat wilde ik net zeggen :P
Het is natuurlijk leuk dat Nest hier 'persoonlijk' aanwezig is maar het is hier geen helpdesk; het is een technisch discussieforum. Met standaardreacties is niemand hier geholpen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
@Nest Support Wat de twee hierboven ook al aangeven :) En daarnaast heb ik nog steeds geen update :(
Is het voor zo'n bedrijf nu echt zo lastig om een 'force update' knop toe te voegen? ;)

[ Voor 40% gewijzigd door tcviper op 25-03-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Laatst online: 14:30

bonyuri

Investigator!

Grappig om te zien dat Nest Support nu ook meekijkt hier. Kan het alleen maar toejuichen.
Ik zou wel eens willen weten of de nieuwe modulatie aanpassing nu ook werkt zoals het "hoort"
@Nest Support: Durven jullie hier al een uitspraak over te doen?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

bonyuri schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:55:
Ik zou wel eens willen weten of de nieuwe modulatie aanpassing nu ook werkt zoals het "hoort"
@Nest Support: Durven jullie hier al een uitspraak over te doen?
Uuh...wat verwacht je nu dat ze gaan zeggen? "We hebben een update gemaakt die modulatie zou moeten toevoegen, maar stiekem werkt die eigenlijk niet"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Boyuri Wij hebben veel vertrouwen in de nieuwe software update. Deze software update is niet meteen uitgebracht, onze ontwikkelaars wilden zeker weten dat het gebruikersgemak voor mensen met een OpenTherm module werd vergroot. Wij hebben dan ook verschillende testen uitgevoerd,

Wij gaan er vanuit dat onze klanten nu nog beter gebruik kunnen maken van een modulerend verwarmingssysteem. Mochten klanten wel tegen modulerende problemen aanlopen, dan willen wij dit willen wij dit absoluut onderzoeken. Tot dusverre hebben wij nog geen klachten gehad. Mochten klanten in de toekomst, toch tegen problemen aanlopen, dan gaan wij naar een oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Laatst online: 09-09 21:14
@Nest Support Het lijkt me ook niet zo raar dat jullie tot dusverre nog geen klachten gehad hebben. De update is nog maar bij enkelen in dit forum geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:32

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:05:
@Boyuri ...Tot dusverre hebben wij nog geen klachten gehad. Mochten klanten in de toekomst, toch tegen problemen aanlopen, dan gaan wij naar een oplossing zoeken.
Dit is niet zo heel raar, update is net uit en niet eens alle klanten hebben de update al gekregen ;)
Ik zie graag eerst wat onderbouwende grafieken waaruit blijkt dat het echt beter fungeert.

Iets anders, dit is geen aanval, maar ik vraag mij af hoe deskundig de helpdesk is en weet hoe hun apparaat / app werkt. Nu twee keer contact opgenomen en tegen iets raars aangelopen.

Eerste keer kreeg ik geen history op mijn app, oplossing van nest herstarten. Echter de medewerkster liet mij eerst naar openstaande porten kijken in mijn router 8)7

Tweede keer had ik een vraag waarom de auto away functie niet uitgaat bij een agenda punt, antwoord hierop was dat hij niet ziet dat je thuis bent. Waar plaats je deze punten dan voor? Oplossing moet zijn (moet nog uitproberen) om meer punten naast elkaar te zetten om de 10min. Echter app laat min 60 toe :O

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fonta Wij hopen dat dit zo blijft. Wij hebben er veel vertrouwen in :)

@[RNMC] Viper Wij zijn benieuwd wat al onze klanten vinden van de software update. Wij hopen dat wij veel klanten er blij mee kunnen maken.
Onze klantenservice medewerkers hebben allemaal een training doorlopen, medewerkers mogen pas in contact komen met klanten als zij deze training hebben behaald. Wij proberen de kwaliteit van onze medewerkers altijd te verbeteren. Dit is ook de reden dat gesprekken kunnen worden opgenomen, zo kunnen wij onze medewerkers, waar nodig, laten horen hoe zij zichzelf kunnen verbeteren. Wij vinden de survey's van onze klanten ook altijd erg belangrijk, dit geeft ons inzicht over de kwaliteit van onze technische support.

Wij vinden het erg vervelend dat u een slechte ervaring heeft gehad met onze klantenservice. In uw geval hebben wij deze case kunnen traceren. Deze case zal overgenomen worden door een Senior Agent, deze senior agent zal verder met u in gesprek gaan over uw probleem.

Wij gaan er vanuit dat er alsnog naar een oplossing kan worden toegewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Dank, we gaan het zien, ben wel blij dat er via dit forum ook mee wordt gewerkt aan de support!

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Nu online
@Nest Support

Wat betreft de Auto Away functie.
Denk dat we wat verwend zijn met onze oude thermostaat.
Deze E-Thermostaat ongeacht het schema stopt met verwarmen na 1,5uur als er niemand meer gezien was.
Met een instelling kon je dit zelf regelen.
Als er weer iemand thuis was dan vervolgende de thermostaat gewoon zijn programma.

Nu met de Nest is het hopeloos.
Laat ik de kachel aan en ga weg dan verwarmd de Nest vrolijk het huis en zoals vandaag pas na 7uren vloog hij in de Away mode.
Kom ik thuis na 8uren dan zou ik verwachten dat volgens schema de kachel aanstaat om ik het om 17uur warm wilde hebben.
Nee dus, nog vrolijk in de Away mode, dat er bijvoorbeeld na 15uur niet geschakeld word kan ik inkomen dat de Nest denk dat er lang weg situatie is.
Maar een normale werkdag zou dat toch moeten overrulen.
Kan ook niet zijn dat de Nest in de war is van een onregelmatig thuis schema.
We hebben hier een bijna tot op de minuut geregeld schema.

Wat betreft de Support, heb er ook wat nare situaties met meegemaakt.
We gaan hier niet pochen, maar snap de vorige reactie wel omtrent de supportdesk.
Meeste hier weten iets meer dan een gemiddelde gebruiker en dat ik de support iets moet gaan uitleggen hoe iets werkt doet mij als bedenkelijk fronzen ;-)

Verder is mijn vraag aan jullie in hoeverre bepaalde wensen worden meegenomen richting development.
Als sinds eind 2013 word er geroepen om extra optie/face in te bouwen om dus niet de huidige ingestelde temp te laten zien.
Maar de werkelijke temperatuur en bijvoorbeeld in de ring waar nu de werkelijk temp word aangeven de ingestelde temp weer te geven.
Het is en blijft verwarrend...

Last but not least.
Waarom is er nog geen adjustment in de temperatuur?
Hoor en lees en ervaar zelf dat de Nest ongeacht langetijd de display uit dat de temp waarde zeker 1 graad te hoog ligt.
20 graden in huis en de Nest zegt vrolijk bijna 21graden.
Heb vorige week nog met 6 verschillende losse thermometers en mijn oude thermostaat door de kamer laten slingeren.
Ook 2 direct naast de Nest, en allemaal 19,9 of 20,1 of daartussen in.
En de Nest met gemiddeld 1 graad te hoog.
Waarom kan er niet software matig een kleine aanpassing gedaan worden en de temp ongeveer 1 graad naar beneden worden bijgesteld?

[ Voor 15% gewijzigd door Siewert op 25-03-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@[RNMC] Viper: We doen ons best! Het is fijn om te zien dat jullie met ons meedenken. Daar hebben we respect voor. Verder hebben we alle vertrouwen in onze Senior Agents, dus ook goede hoop voor jouw case. We horen het wel van je O-)

@Siewert308SW: Auto-Away gaat normaal gezien tussen 30 minuten en 2 uur in - afhankelijk van o.a. de locatie. Met de nieuwe geo-location features [Home Away/ Assist en Family Accounts] kan het in principe zelfs sneller dan 30 minuten als je een vaste routine hebt. Langer dan 2 uur is in ieder geval niet normaal. Als je de bewegingssensor van je thermostaat wil checken: via Instellingen > Technische Informatie > [scroll down] > Activity Sensors kom je bij "long" terecht. Die waarde is 0 als er geen beweging is en wordt 1 als er bv. even gezwaaid wordt naar het scherm. Dat is een handige manier om te checken of de sensor het nog doet. Je kan ons ook altijd screenshots van jouw Energy History sturen, zodat ons Tech Team dit kan bekijken en ze het indien nodig naar onze ingenieurs kunnen sturen.

Wat onze Support betreft: We doen ons best. Het spijt ons dat een aantal van jullie nare ervaringen gehad hebben met ons Support Team. Dit is echt niet volgens onze standaard. We trainen onze medewerkers immers om zich aan te passen aan de klant. Weet dat je altijd de mogelijkheid hebt om naar een Senior Agent te vragen als je het gevoel hebt dat het niet helemaal goed gaat [en geef ons zeker feedback zodat we onze medewerkers extra training kunnen geven]

Om af te sluiten: Ik neem aan dat je het over de Nest Community hebt? Die wordt wel degelijk bekeken door Nest. Een aantal van onze recente features zijn geinspireerd door suggesties die klanten daar postten. We can't win'm all though. Laat dat je echter niet tegenhouden. Er wordt naar gekeken _/-\o_

Temperatuurweergaven! Geweldig. We gaan heel eerlijk zijn: In de derde generatie Nest zitten tien high-end sensors die samen voor een accurate temperatuurmeting zorgen. Je kan dit dus niet zomaar vergelijken met een doorsnee thermostaat. Hou zeker ook rekening met de omgeving [fijngevoelige sensors pikken echt alles op] Bovendien hebben we net zoals iedere andere thermostaat een temperatuurmarge. Bij de Nest ligt die op 0,5 graden. Als je echter de OpenTherm-aansluiting gebruikt, dan is die marge [na de update] nog een heel stuk kleiner. Dat automatisch kalibreren zal altijd blijven - het lijkt ons sterk dat we dit manueel gaan maken.

Misschien ook ff handig om te vermelden hier: Je kan ons via telefoon en e-mail bereiken tijdens het weekend. Online zijn we er enkel maandag-vrijdag! Dusse, tot maandag!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
Na twee dagen met de nieuwe update kan ik het volgende melden voor zover ik het kan controleren zonder echt een OTGW te hebben.

NEST instelling: cv 55 graden, ww 55 graden
cv ketel instelling: cv 70 (niet aan te passen), ww 55 graden (volgt ook nest aanpassingen netjes)
Bij warmte vraag gaat de ketel voor zo ver ik nu heb kunnen zien niet hoger dan 55 graden, of ik nu .5 of 2 graden verwarming vraag. Dus ketel volgt in ieder geval de gestelde temp 55 van nest en niet 70 van ketel.
Ook bij .5-1 graden gaat ketel maar stoken tot 30-40 graden dit lijkt dus modulerend, aangezien hij niet vol naar 55 of 70 gaat maar netjes half stookt.

Nest support laat inderdaad te wensen over, opmerkingen van "reset nest eens" tot "problemen met moduleren? dat is ons niet bekend" en "foute temperatuur weergave? nee nooit van gehoord"
Terwijl dit toch hier en op community veel besproken is.
Wel fijn dat nest zich hier heeft aangemeld gezien het feit dat de gemiddelde nest gebruiker hier een toch wel gevorderde gebruiker is.

Ook na de nieuwe update is de temperatuur afwijking van nest ten opzichte van andere meters die er naast hangen ook hier .5 - 1.5 graden hoger, zeker als je de nabijheid weergave aan hebt staan.

En als laatste steun ik ook de optie om Huidige Temp te zien bij langslopen of in app ipv de gewenste temperatuur, gewenste temp is gewoon niet logisch.
Een thermostaat geeft als belangrijkste temperatuur de huidige aan en niet de gewenste, zeker niet met het oog op de foute metingen.
Op mijn nest staat bv 21 graden groot in beeld, ga ik kijken wat het daadwerkelijk is dan staat er dus klein 22,5.

Helaas ben ik nu wel opzoek naar een andere ketel dus agpo gaat er snel uit.
Ben aan het denken aan een Intergas HReco 36.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:43:
Temperatuurweergaven! Geweldig. We gaan heel eerlijk zijn: In de derde generatie Nest zitten tien high-end sensors die samen voor een accurate temperatuurmeting zorgen. Je kan dit dus niet zomaar vergelijken met een doorsnee thermostaat. Hou zeker ook rekening met de omgeving [fijngevoelige sensors pikken echt alles op] Bovendien hebben we net zoals iedere andere thermostaat een temperatuurmarge. Bij de Nest ligt die op 0,5 graden. Als je echter de OpenTherm-aansluiting gebruikt, dan is die marge [na de update] nog een heel stuk kleiner. Dat automatisch kalibreren zal altijd blijven - het lijkt ons sterk dat we dit manueel gaan maken.
Wat heeft Opentherm in hemelsnaam met de foutmarge van de temperatuurmeting te maken? En 10 sensoren om de te temperaturen te meten? Sorry hoor, maar cut the crap! Dit is complete nonsens, wat iedereen hier in het topic zal begrijpen.

Nogmaals, heel sportief om hier hulp te komen bieden, maar kom hier niet met marketing nonsens aanzetten; het doet jullie geen goed. 2 temperatuursensoren binnen het apparaat is het maximale wat nodig is om de temperatuur tot op een tiende graad nauwkeurig te kunnen meten. De nest is niet geavanceerder dan de gemiddelde thermostaat en presteert in veel gevallen zelfs ondermaats. Kom hier niet aanzetten met '10 high-end sensoren' en 'niet te vergelijken met andere thermostaten'.

Tot zover het negatieve :P
Positief is dat de update daadwerkelijk modulatie lijkt toe te voegen volgens de meldingen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Lijkt er toch echt goed in te zitten. Nest geeft aan veel meer te verwarmen, maar gasverbruik is zelfde. Ook ketel draait continue maar op lagere temps.
Nog wel afwijking van -0.3 tot + 0.2 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
master_viper schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:51:
Lijkt er toch echt goed in te zitten. Nest geeft aan veel meer te verwarmen, maar gasverbruik is zelfde. Ook ketel draait continue maar op lagere temps.
Nog wel afwijking van -0.3 tot + 0.2 helaas.
Nou, ben ik dan serieus de enige die de update nog steeds niet heeft? :P
Come on Nest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:54
Ik heb hem ook nog steeds niet. Is dat normaal of gaat er elke week x mensen over?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:50
Ik heb hem ook nog steeds niet.
Maar het zal wel een keer komen ( geduld is een schone zaak )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

tcviper schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:56:
[...]

Nou, ben ik dan serieus de enige die de update nog steeds niet heeft? :P
Come on Nest!
Ik ook nog niet :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:43:
Met de nieuwe geo-location features [Home Away/ Assist en Family Accounts] kan het in principe zelfs sneller dan 30 minuten als je een vaste routine hebt.
Ik weet niet of en hoe de geo-location feature getest is, maar het werkt niet. Heb het ook snel weer uitgezet. Kwam voor dat beide iPhones (van mijn vriendin en ik) 30km van huis waren en de ketel nog vrolijk liep te stoken.

Gebruik nu gewoon weer Skylark. Het spijt me te zeggen maar de software van Nest is functioneel een drama. Ziet er fancy uit maar werkt voor geen meter en wordt volgens mij niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:09

Ethirty

Who...me?

Irminsul schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 00:11:
[...]

Ik weet niet of en hoe de geo-location feature getest is, maar het werkt niet. Heb het ook snel weer uitgezet. Kwam voor dat beide iPhones (van mijn vriendin en ik) 30km van huis waren en de ketel nog vrolijk liep te stoken.
Ik ga het ook weer uitzetten. Hele avond van huis geweest, is de auto-away niet aangesprongen, terwijl dit normaal in ieder geval na 2u wel zo was. Dat is toch minstens weer 3 uur voor niks gestookt. :-(
EddoH schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:05:
[...]

Wat heeft Opentherm in hemelsnaam met de foutmarge van de temperatuurmeting te maken? En 10 sensoren om de te temperaturen te meten? Sorry hoor, maar cut the crap! Dit is complete nonsens, wat iedereen hier in het topic zal begrijpen.
Ik sluit me hier volledig bij aan. Zolang de temperatuur wordt beïnvloed door de warmte van het Nest-scherm zelf vind ik het vrij gewaagd om het high-end sensoren te noemen.
Zenlung schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 18:40:
En als laatste steun ik ook de optie om Huidige Temp te zien bij langslopen of in app ipv de gewenste temperatuur, gewenste temp is gewoon niet logisch.
Een thermostaat geeft als belangrijkste temperatuur de huidige aan en niet de gewenste, zeker niet met het oog op de foute metingen.
Op mijn nest staat bv 21 graden groot in beeld, ga ik kijken wat het daadwerkelijk is dan staat er dus klein 22,5.
Volgens mij wordt hier al door de community om gevraagd sinds de v1, denk niet dat dat er ooit gaat komen. En dat terwijl het inbouwen van die optie (of de keuze tussen gewenst en werkelijk) een peulenschilletje moet zijn.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Tja, sensoren kunnen zelf best high-end zijn, maar als ze in een kleine behuizing gestopt worden naast warm wordende display/soc/wifi module/accu kan ik me voorstellen dat dat de meting niet ten goede komt.
Weer een afweging om voor een mooie of lompe maar functionele thermostaat te gaan.
Ethirty schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 00:31:
Volgens mij wordt hier al door de community om gevraagd sinds de v1, denk niet dat dat er ooit gaat komen. En dat terwijl het inbouwen van die optie (of de keuze tussen gewenst en werkelijk) een peulenschilletje moet zijn.
Wellicht bang dat er dan meer mensen gaan klagen dat de gemeten temperatuur niet helemaal klopt?! :?

[ Voor 6% gewijzigd door maxnl op 26-03-2016 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Irminsul schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 00:11:

Gebruik nu gewoon weer Skylark. Het spijt me te zeggen maar de software van Nest is functioneel een drama. Ziet er fancy uit maar werkt voor geen meter en wordt volgens mij niet getest.
Ik begrijp ook niet helemaal hoe dit werkt. Ik had de geo-functie waardevol gevonden omdat wij huisdieren hebben, maar auto-away is zo'n domme functie dat de ketel blijft stoken. Ik zet hem de altijd maar zelf op away... (lijkt me pas echt besparen), nadeel is dat als de iPhone weer in range is de Nest niet van Away gaat... :(

Maar hetzelfde geldt met verwarmen. Als de ketel om 23:00 op 15 graden moet dan pompt de Nest vrolijk om 22:45 nog even knetter heet water door de buizen. Het is dan tot een uur of 12 nog aangenaam. Ik begrijp niet dat de software dat niet snapt. Uiteindelijk ben ik meer handmatig aan het instellen dan dat de Nest 'slim' is. Erg jammer.

Laten we hopen dat het van de week nog een keer goed koud wordt buiten om de nieuwe firmware te testen. Ze zijn er echt verschrikkelijk laat mee. Ik wil het graag goed kunnen testen want als het niks is gaat het apparaat retour.

[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 26-03-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
@Nest Support: De update is toch zeker niet afhankelijk van de taal waarin Nest staat he? (Staat hier in het engels namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Hier de Nest in NL en ook de update nog niet.

Hoop viper's hier trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Nu online
@Nest Support:

Wat betreft de Auto Away, Wat jullie omschrijven werkt gewoon, de sensor registreert beweging.
Dus hardware matig zou er geen probleem moeten zijn.
Ik wacht nog op de 5.2.5 update en zal dan alles eerst nog een resetten en kijken of na het opnieuw inleren icm met de nieuwe app alles beter werkt.
Zie alleen niet in hoe jullie Tech Team/ingenieurs afwijkingen in mijn Energy History kunnen zien.
Hier staat niks relevants in dan alleen wanneer de CV aan heeft gestaan.
Men kan niet uit een screenshot leiden dat er wel/niet iemand thuis was of dat de CV dmv het schema of handmatig is ingesteld op een bepaalde temperatuur.
Kan het mis hebben, maar zie hier zelf niks relevant in nav de Away issues.

Doelde idd op de Nest Community.
Snap dat je niet iedereen blij kan maken maar men roept hier al meer dan 2 jaar om.
En het lijkt mij niet moeilijk om een extra face aan de farsight toe te voegen die dit kan.
Het gaat erom dat je een product laat doen wat ie moet doen en wat men er van verwacht.
Men (zeker ik) verwacht in 1 oogopslag te zien wat de huidige temp is en eventueel wat aanpassingen te doen als dat nodig is.
Nu zie ik 21graden staan wat de ingestelde waarde is.
En de huidige temp is soms in de buiten ring helemaal niet te lezen.
Bedoel hiermee dat de twee temp lijnen in de ring zo kort op elkaar zitten en geen waardes aangeven kunnen worden en dus moet je maar gokken wat de huidige temp is.
Klopt niet in mijn optiek, verwacht van een ronde thermostaat net zoiets als de al oude kwik thermostaat.
Draai aan de schijf en de buitenstering staat de ingestelde waarde.
En de binnenste of onderste ring kan je zien hoer warm het is.
Maar goed, zal wel aan mij liggen ;-)

Wat betreft de temperatuurmeting.
We weten dat er zogenaamde tien high-end sensors aanwezig zijn.
Maar die te samen met de krappe behuizing en eventuele opwarming in de behuizing dmv de soc ect zorgen te samen dus wel degelijk voor een inaccurate temperatuurmeting .
Zoals ik eerder beschreef, De kamer is op dit moment 20 graden en de Nest zegt vrolijk 21.
Met andere woorden, zetten we de Nest op 20graden verwarmen dan word het max in huis maar 19graden. Gaan we dit doen met domme thermostaten of zoals met mijn vorige de E-Thermostaat dan is 20graden op de thermometer ook daadwerkelijk 20graden en dus lekker comfortabel.

Ook als is het 1 graad verschil ten opzichte van alle overige thermometers.
die ene graad zorgt er wel voor dat het voor je gevoel kil in huis is.
Die ene graad wat de Nest te veel aangeeft is makkelijk software matig naar beneden door jullie te hardcoden.
Waarmee de Nest dus de goede info/meting en kan verwarmen en dus meer comfort.
Zeg nou zelf, tis toch krom dat we de thermostaat op 21 graden moeten zetten om het 20 graden te hebben.

OpenTherm heeft niks met deze marge te maken.
OpenTherm kan de marge van het afkoelen en overshoot van de temp verbeteren door ipv een marge van 0,5 terugbrengen naar 0,2 á 3 graden verschil in op te warmen temperatuur.
De fout zit hem in de temp daadwerkelijk weergave.
Wel of niet doorsnee thermometers/staten.
Als al mijn thermometers verspreid in de kamer en twee direct naast de Nest rond de 20 aangeven.
En de Nest vrolijk blijft roepen dat het 21graden is in de kamer dan klopt er toch iets niet?

Maar goed, afwachtend op de update en zal zien of het verbeterd daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten aanzien van de temperatuur weergave heb ik er geen vertrouwen in dat de Nest dat goed gaat doen. Het is voor een apparaat van deze prijs belachelijk. En dan komt de support met het argument van 10 sensoren, terwijl het echt niet de goede temperatuur weergeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:25:
Ten aanzien van de temperatuur weergave heb ik er geen vertrouwen in dat de Nest dat goed gaat doen. Het is voor een apparaat van deze prijs belachelijk. En dan komt de support met het argument van 10 sensoren, terwijl het echt niet de goede temperatuur weergeeft
Een ijk mogelijkheid zou ook hiervoor het beste zijn. Bij mijn Netatmo kun je een offset instellen in stappen van 0.1 graden. Ik heb redelijk veel sensoren in mijn domotica componenten. Een grafiekje toont grote verschillen in de temperatuur in huis. (Ter info EH is eethoek, ZH is zithoek). De temperatuur die mijn nest weergeeft klopt volgens mij wel. In de buurt van de ramen fluctueert het meer. Als het donker is zijn de gordijnen dicht en dan zijn de verschillen nog groter.

@nest support
Staat er bij jullie al zoiets op de wensenlijst? Het lijkt me eenvoudig te implementeren en een groot verschil voor de klanten die dit soort problemen hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door Sepio op 26-03-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:22
Als we features gaan vragen die makkelijk te implementeren zijn, begin dan eens met het tonen van de echte temperatuur, niet de ingestelde. Welke knurft zou dat bedacht hebben? Ik weet heus wel welke temperatuur ik heb ingesteld! Ik wil kunnen zien hoe warm het IS, niet hoe warm ik het wil hebben |:(

O en dat auto-away werkt inderdaad voor geen meter. Heeft ook nooit gewerkt op de oude manier. Als ik m'n huis verlaat staat de kachel soms 2 uur later nog te blazen. En als ik thuiskom staat ie soms al aan (volgens schema) maar soms ook niet (als ie blijkbaar wel denkt dat ik auto-away ben). Ik heb die auto-scheduler maar uitgezet, dat is totaal hopeloos als je een 2-wekelijks schema hebt. Helaas is een tweewekelijks-schema ook niet handmatig in te stellen.

Ik ben totnutoe absoluut niet onder de indruk van Nest. Het ziet er cool uit, maar de enige functie die normaal werkt is het bedienen via de app. En zelfs dat is hopeloos traag, maar ik weet niet hoe dat met andere oplossingen werkt.

@Nest Support (als je dat tenminste echt bent): dit moet toch allemaal niet zo moeilijk te fixen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
@PhilipsFan

Waarschijnlijk overbodig maar misschien toch handig.

Als je je geschiedenis opent dan kun je door op de dag te klikken zien wat er die dag gebeurd is.

Als je de Nest handmatig op afwezig zet dan zal dit zo blijven totdat je hem zelf weer aanzet (bij mij de zaterdag). Het programma later op de avond is niet uitgevoerd omdat ik vergeten was mijn afwezigheid te annuleren.

Als je afwezig bent dan zal de Nest tijdelijk het programma onderbreken. Wel zal hij rekening houden met je schema en zorgen dat je huis weer de gewenste temperatuur heeft op de tijd die je ingesteld hebt staan (Bij mij de vrijdag).

Ik kan me voorstellen dat dit bij een onregelmatig rooster onhandig is. Ik zou zelf bijvoorbeeld in het schema instellen dat het 19 graden is op het moment dat ik vertrek en dat het 19 graden is op het moment van thuiskomst.

Blijf je thuis dan blijft het 19 graden. Ben je weg dan zal de temperatuur ivm je afwezigheid automatisch verlaagt worden naar de minimale waarde. Belangrijk is dan wel dat het auto afwezig goed werkt. Bij mij is dat het geval. Wel is het jammer dat je in het schema niet kunt zien waardoor de afwezigheid is veroorzaakt.
Ik zou onderscheid willen zien tussen:
- afwezigheid vanwege geen beweging
- afwezigheid vanwege te ver van huis (gps)
- handmatige afwezigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:24
is er al een mogelijkheid bekend om de nieuwe firmware te pushen want ik heb hem nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

peptalk schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:04:
Hier de Nest in NL en ook de update nog niet.

Hoop viper's hier trouwens.
;)

Hier ook nog geen nieuwe versie, wel gisteravond spontaan offline via internet, terwijl hij wel netjes WiFi verbinding had. Maar even een reset gegeven en toen was het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
SaanBitch schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:17:
is er al een mogelijkheid bekend om de nieuwe firmware te pushen want ik heb hem nog steeds niet :(
Nee die is er niet, dat was mijn hele punt net hierboven ;)
En volgens mij heeft nauwelijks of niemand nog die update, begin me zelfs af te vragen of die update uberhaupt wel live is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:22
Ben ik nu een van de weinigen die wel de nieuwste update hebben die wel zou moeten moduleren? Ik heb 5.2-5 er nu op staan, update van 23 maart. Jammer dat mijn ketel nu net kapot is en niet via OpenTherm aangestuurd wil worden.

[ Voor 4% gewijzigd door PhilipsFan op 27-03-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Nu online
PhilipsFan schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:15:
Ben ik nu een van de weinigen die wel de nieuwste update hebben die wel zou moeten moduleren? Ik heb 5.2-5 er nu op staan, update van 23 maart. Jammer dat mijn ketel nu net kapot is en niet via OpenTherm aangestuurd wil worden.
Lijkt er wel op, wat ik zo in de gauwigheid gezien heb nog geen hand vol in deze topic.
Denk dat de OTA servers ook een lang paasweekeinde hebben. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 21:50
tcviper schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:48:
[...]

En volgens mij heeft nauwelijks of niemand nog die update, begin me zelfs af te vragen of die update uberhaupt wel live is.
Er is wel een mogelijkheid om de Nest handmatig te updaten. Als Nest de link naar de firmware file in het forum plaatst, dan kun je het bestand middels USB op de Nest zetten. Zo heeft de Nest helpdesk mij in het verleden ook geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:48:
[...]

Durfde het niet te zeggen maar dat lijkt het bijna wel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:09:
[...]

Durfde het niet te zeggen maar dat lijkt het bijna wel op!
Kan het bevestigen, de update is er daadwerkelijk. Vind het echter wel vreemd dat ik deze nu al enkele dagen heb en verder nog zo weinig mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Nu online
master_viper schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:33:
[...]

Kan het bevestigen, de update is er daadwerkelijk. Vind het echter wel vreemd dat ik deze nu al enkele dagen heb en verder nog zo weinig mensen.
One word shoots me... ;-)

guinea pig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Siewert schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:03:
[...]

OneTwo words shoots me... ;-)

guinea pig
FTFY :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyronica
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-09 18:36
Gisteren wel een update binnen gekregen van 5.1.3 naar 5.1.8-3. De updateservers zijn dus online maar helaas nog niet de laatste update ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Nu online
Tyronica schreef op maandag 28 maart 2016 @ 10:57:
Gisteren wel een update binnen gekregen van 5.1.3 naar 5.1.8-3. De updateservers zijn dus online maar helaas nog niet de laatste update ontvangen.
wow... dan slapen hebben de servers liggen slapen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapteijnf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-10 17:03
Hier ook nog steeds niets.. Hier al een tijd versie 5.1.8-3. Hopelijk dat de updates vannacht weer los gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
citaat van de NEST website over updates:

Some software updates may take a few weeks to make it to all Nest Learning Thermostats that are connected to Wi-Fi. If you notice there's been a recent update, but it's not on your Nest Thermostat yet after a few days, hang tight - we're working to get the latest software version out to everyone.

Ik heb zelf ook een NEST v3 via Essent gekocht maar de installateur van Energiewacht weigerde de thermostaat met Open-Therm aan te sluiten. Ik heb hiervan melding gedaan bij zowel NEST als Essent.Mijn ketel is een ATAG die geschikt is voor Open-Therm.
De opmerking die hierboven geplaatst is aangaande de temperatuur in het display kan ik vol onderschrijven. Het is inderdaad beter om de huidige temperatuur weer te geven dan de ingestelde temperatuur. Ook het feit dat de temperatuur niet overeenkomt met de werkelijke temperatuur kan ik onderschrijven. Zit ongeveer 1 graad tussen. Ik heb de optie om het display te laten oplichten bij nabijheid uitgezet. Verder wacht ik nog op SIRI via IOS.

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Laatst online: 09-09 21:14
@marcellux Dan zou ik zelf even de kabeltjes omschroeven. Is geen rocket science.
Pagina: 1 ... 20 ... 72 Laatste