Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
@marcellux Dan zou ik zelf even de kabeltjes omschroeven. Is geen rocket science.

Maar je moet dat ook op de NEST zelf aanpassen toch?

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zenlung, Goed om te horen dat het er op lijkt dat uw C.V modulerend werkt.

Gemeten temperatuursverschil
Wij begrijpen dat het vervelend kan zijn als de Nest Thermostat een hogere en/of lagere temperatuur weergeeft dan dat het werkelijk in huis kan zijn. Het is op dit moment niet mogelijk om deze temperatuur te kalibreren. Dit doet de Nest Thermostat automatisch.
Het kan interessant zijn om tijdelijk de Nest Thermostat geen gebruik te laten maken van internet. Het kan zo zijn dat de Nest Thermostat een hogere temperatuur weergeeft omdat de WiFi-chip van de Nest Thermostat warm wordt.
Als de Nest Thermostat enkele uren offline is en hierna beter de temperatuur weergeeft, kan het verstandig zijn om naar de aanbevolen instellingen voor wifi-routers en toegangspunten bij gebruik met Nest producten te kijken.

Gemeten temperatuur zichtbaar op de Nest Thermostat.
Bedankt voor de vele feedback hierover. Wij begrijpen dat het vervelend kan zijn als een product suggestie die is gedaan niet wordt doorgevoerd. De beslissing om over te gaan tot een product verandering wordt gedaan door onze developers. Hier bij de technische support kunnen wij dit proces helaas niet versnellen. Wij willen jullie graag adviseren om dit door te blijven geven via onze community.

De software update
Deze is zeker uitgebracht, op dit moment is het nog niet mogelijk om deze software versie via USB te laten installeren. Wij kunnen op dit moment nog geen firmware file online zetten. Wanneer dit mogelijk wordt, zullen wij dit doorgeven.

@marcellux het kan zo zijn dat er ook bepaalde settings op de C.V moeten worden ingesteld, een gecertificeerde Nest installateur zou dit moeten kunnen vaststellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
@Nest Support
Ik heb al andere routers en wifi punten aangeschaft, poorten staan open van binnen naar buiten, devices staan niet op jullie incompatibel lijst.
Nest van wifi laten heb ik natuurlijk al gedaan geen verschil, maar dat is geen optie natuurlijk een smart device maar van wifi laten omdat de wifi chip te warm word. Daar moeten jullie maar rekening mee houden.
Het is duidelijk dat de verschillen alleen maar groter gaan afwijken als men met het device werkt, hoe langer het scherm aan is hoe groter de afwijking. design fout lijkt me dus!
Heb laatst de nest een full reset gegeven op advies van jullie, na het instellen van de settings wat ongeveer 2-3 min duurt was de gemeten temperatuur 27 graden ( dat klopt gewoon niet ) duurde uren voordat nest eindelijk weer redelijk in de buurt kwam van echte temperatuur.

Voor wat betreft het moduleren en zover ik kan vast stellen werkt het in ieder geval beter als voor de update, ketel stookt nu niet hoger dan de gestelde setpoint in de nest. ( 55 in mijn geval )

[ Voor 10% gewijzigd door Zenlung op 28-03-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

als t nog weken duurt totdat de update komt dan is t niet meer nodig en gaat de ketel in zomerslaap.

De ketel stookt al bijna niet meer met deze temperaturen, bedankt Nest...

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 14:27
R1 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:57:
als t nog weken duurt totdat de update komt dan is t niet meer nodig en gaat de ketel in zomerslaap.

De ketel stookt al bijna niet meer met deze temperaturen, bedankt Nest...
Yup, Ben er ook bang voor.
Nest gaf mij op twitter als antwoord dat ook buiten het stook seizoen de kachel wel eens aan moet.(bullshit)
hhhmmm, Meestal in april gaat hij uit en komt niet eerder weer aan dan oktober soms november.
Begon vandaag al, ondanks de storm wel veel zon.
Temp in huis was 21graden zonder bij verwarmen, cv heeft voor vandaag wel geteld 40min gedraaid tegen 3uur vorige week Maandag.
Maar goed, blijft optimistisch en hoop dat ook ik hem deze week nog kan ontvangen.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

marcellux schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:14:
citaat van de NEST website over updates:
Some software updates may take a few weeks to make it to all Nest Learning Thermostats that are connected to Wi-Fi. If you notice there's been a recent update, but it's not on your Nest Thermostat yet after a few days, hang tight - we're working to get the latest software version out to everyone.
Wat een k*t-bedrijf is dat Nest zeg.
Eerst lullen dat er geen probleem is, vervolgens alle verwijzingen van het probleem omlullen op de website (nee nee, geen modulatie maar opentherm aan/uit communiceren). Vervolgens beterschap beloven in Q1 van 2016. En echt op het aller aller laatste moment met een firmware update komen die vervolgens weken duurt om uit te rollen.
Hoe moeilijk kan het zijn als thermostaat bouwer om een werkende modulerende thermostaat te leveren? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Mijn Nest is al enige tijd (dag of 14) de verbinding met het WiFi netwerk verloren. Zoeken naar beschikbare netwerken duurt eindeloos, maar levert geen enkel resultaat op (er zijn er voldoende, waaronder die van mij, vertelt m'n telefoon).

Meerdere malen herstarten en netwerk instellingen resetten verhelpt dit probleem niet.
Thermostaat doet op zich z'n werk, maar de app is nu onbruikbaar.

Iemand dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:16
Ik heb wel een idee waarom auto-away bij mij niet werkt, de sensor geeft veel te veel false positives. Display licht echt om de twee minuten op of zo, zelfs zonder dat ik beweeg en ook in het donker. Vorige week de Nest een reset gegeven en dat verandert er niets aan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50
JBS schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:26:
Mijn Nest is al enige tijd (dag of 14) de verbinding met het WiFi netwerk verloren. Zoeken naar beschikbare netwerken duurt eindeloos, maar levert geen enkel resultaat op (er zijn er voldoende, waaronder die van mij, vertelt m'n telefoon).

Meerdere malen herstarten en netwerk instellingen resetten verhelpt dit probleem niet.
Thermostaat doet op zich z'n werk, maar de app is nu onbruikbaar.

Iemand dit ook ervaren?
Ongeveer zoiets gehad en ik heb uiteindelijk support gebeld. Die hebben mij geholpen en de nest helemaal gereset. Ik weet even niet meer precies hoe maar het kwam er iig op neer dat de unit van de muur gehaald moest worden om hem echt een hard reset te geven.

EDIT
FF opgezocht en zie mijn bericht van december 2014
SuperKneus schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:45:
De tips om mijn wifi probleem met de NEST op te lossen heb ik allemaal gevolgd maar hebben de boel helaas niet opgelost. Hij heeft ook altijd normaal gewerkt dus ik kon mij ook niet voorstellen dat een foute wifi config op mijn router er voor zou zorgen dat de nest niet meer op het netwerk kon komen.

De netwerk en fabrieks reset hielpen ook niet dus vandaag heb ik contact opgenomen met support. Netjes geholpen en uiteindelijk heeft een 'hamburger reset' het opgelost. Ik moest de Nest module van de muur halen en toen vervolgens een paar seconden de knop ingedrukt houden zodat hij ook echt uit ging.

Na het weer aanzetten kwam ik in het installatie menu. Dit is normaal niet de bedoeling maar heeft er waarschijnlijk mee te maken gehad dat de reset naar fabrieks instellingen nooit echt heeft gewerkt. Als ik namelijk die optie koos gebeurde er niet heel veel (de tijd moest ik wel aanpassen maar verder waren de schema's nog gewoon aanwezig)

Ik heb dus het idee dat hij ergens in hing.

[ Voor 42% gewijzigd door SuperKneus op 29-03-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:19
Nog steeds geen update binnen :( begin me nu toch echt zorgen te maken @Nest Support wat is aan de hand?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
tcviper schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:36:
Nog steeds geen update binnen :( begin me nu toch echt zorgen te maken @Nest Support wat is aan de hand?
Maak je niet zo druk. Ik kan me voorstellen dat Nest gefaseerd de update uitrolt en er in eerste instantie maar een selecte groep gebruikers de update ontvangen. Deze dienen dan als soort van A/B test en als er geen signalen terug komen dat de update dingen in het wild stuk maakt zal de rest volgen.

Geef het nog een week. of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tcviper: Wij zullen gaan kijken of er een mogelijkheid is om dit via onze kant te versnellen, wij hopen hier morgen meer informatie over te kunnen geven.

Wij begrijpen dat jullie de OpenTherm update graag zo spoedig mogelijk willen ontvangen. De software update wordt via onze Amerikaanse collega's gereguleerd. Wij zullen met hen contact opnemen en kijken of wij het proces kunnen versnellen.

@peptalk: Dat is bijzonder, als u naar technische informatie gaat. Ziet u hier wel onder het kopje "Activiteit" bij "Lang" een 1 verschijnen als u met voor de Nest Thermostat beweegt, zou het mogelijk zijn om hiervoor, op een geschikt moment voor u, contact met ons op te nemen.

@JBS: Vervelend dat u problemen ondervind met uw Wi-Fi. Dat is zeker belangrijk omdat dit ook noodzakelijk is om de software update te krijgen. De "hamburger-reset" die SuperKneus voorstelt, is zeker een goed idee. Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan horen wij het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:28:
@JBS: Vervelend dat u problemen ondervind met uw Wi-Fi. Dat is zeker belangrijk omdat dit ook noodzakelijk is om de software update te krijgen. De "hamburger-reset" die SuperKneus voorstelt, is zeker een goed idee. Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan horen wij het graag.
Ga ik proberen. Is er een "officieel" stappenplan om deze reset uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen officieel stappenplan, u haalt de Nest Thermostat van de houder / muur, hierna drukt u deze zowel aan de onderkant als aan de bovenkant in totdat het beeld zwart wordt. Normalitair start de Nest Thermostat hierna automatisch weer op. Tijdens het opstarten, moet er een blauw huisje in beeld komen met een witte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
@JBS
https://nest.com/nl/suppo...-Nest-Learning-Thermostat

Een harde reset uitvoeren met de ring op de Nest Thermostat:

Houd de ring tien seconden lang ingedrukt of tot het scherm wordt uitgeschakeld. De thermostaat is nu uitgeschakeld.
Druk kort op de ring om je Nest Thermostat opnieuw in te schakelen en het herstartproces te voltooien. Je krijgt tijdens het opstarten een knipperend groen lichtje te zien onder het Nest-logo. Het scherm wordt ingeschakeld zodra het opstarten is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:16
@Nest Support
Bij Lang verschijnt een 1 bij beweging, helaas blijft het scherm niet lang genoeg aan om te controleren of dit ook zonder beweging gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@peptalk, zou het een mogelijkheid zijn om hierover te bellen? Dan kunnen wij deze zaak beter onderzoeken. Wij willen graag kijken wat er precies aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:19

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

@tcviper: Wij zullen gaan kijken of er een mogelijkheid is om dit via onze kant te versnellen, wij hopen hier morgen meer informatie over te kunnen geven.

Wij begrijpen dat jullie de OpenTherm update graag zo spoedig mogelijk willen ontvangen. De software update wordt via onze Amerikaanse collega's gereguleerd. Wij zullen met hen contact opnemen en kijken of
Ik ben benieuwd, hier ook nog geen update gehad...

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:56:
Er is geen officieel stappenplan, u haalt de Nest Thermostat van de houder / muur, hierna drukt u deze zowel aan de onderkant als aan de bovenkant in totdat het beeld zwart wordt. Normalitair start de Nest Thermostat hierna automatisch weer op. Tijdens het opstarten, moet er een blauw huisje in beeld komen met een witte achtergrond.
Dank. Probleem is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag tweakers,

Ik beschik over het volgende toestel: Bulex Thermomaster F28E

Ik ben van plan om een Nest thermostaat aan te kopen.

Ik zie dat mijn ketel OpenTherm ondersteunt.
Echter heb ik een vraagje over de aansluiting.

In de handleiding van de Nest thermostaat staat een diagram voor de aansluiting voor een opentherm ketel.
Hierop spreken ze van een OT1 en OT2 verbinding, deze kan ik in de ketel echter niet terugvinden met deze benaming.
Ik zie op het diagram van bulex dat de aansluiting moet gebeuren op B, maar maakt de polariteit uit?

Diagram Nest
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/6fi4krjjr/nest.png

Diagram Bulex
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/otsnoqvuf/bulex.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Tristan schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:27:
Maak je niet zo druk. Ik kan me voorstellen dat Nest gefaseerd de update uitrolt en er in eerste instantie maar een selecte groep gebruikers de update ontvangen. Deze dienen dan als soort van A/B test en als er geen signalen terug komen dat de update dingen in het wild stuk maakt zal de rest volgen.

Geef het nog een week. of 2.
Nóg 2 weken? Dan is het buiten te warm om te testen :X
Wij begrijpen dat jullie de OpenTherm update graag zo spoedig mogelijk willen ontvangen. De software update wordt via onze Amerikaanse collega's gereguleerd. Wij zullen met hen contact opnemen en kijken of wij het proces kunnen versnellen.
Sorry dat ik het zeg maar duh, ja! Mensen hebben de Nest gekocht vanwege deze update. Die had er dus al lang moeten zijn, bij de lancering van het product.
Vervolgens lul je als bedrijf een eind in het rond, beloof je in Q1 beterschap en je wacht tot de een na laatste dag van die 91 dagen?! En waarschijnlijk nog langer omdat de servers er weken over moeten doen om een update te pushen... 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door iAR op 30-03-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
iAmRenzo schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:18:
[...]

Nóg 2 weken? Dan is het buiten te warm om te testen :X

[...]

Sorry dat ik het zeg maar duh, ja! Mensen hebben de Nest gekocht vanwege deze update. Die had er dus al lang moeten zijn, bij de lancering van het product.
Vervolgens lul je als bedrijf een eind in het rond, beloof je in Q1 beterschap en je wacht tot de een na laatste dag van die 91 dagen?! En waarschijnlijk nog langer omdat de servers er weken over moeten doen om een update te pushen... 8)7
En bij die lancering was die er nog niet. Wanneer heb jij je Nest v3 gekocht eigenlijk? Voor of nadat bekend werd dat deze pas zal moduleren na de update?
Vervolgens "lullen" ze als bedrijf in het rond dat er in Q1 een update wordt uitgebracht die het probleem oplost... en ja, Q1 is nog niet voorbij en er is al begonnen met het uitrollen van die update.
Dat het technisch vervolgens lastig is om de update tegelijhk naar iedereen te pushen, is eigenlijk niet vreemd lijkt me (zelfde gebeurt volgens mij met alle apparaten waar een OS op draait, zie smartphones/tablets etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Gadgeteer schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:50:
En bij die lancering was die er nog niet. Wanneer heb jij je Nest v3 gekocht eigenlijk? Voor of nadat bekend werd dat deze pas zal moduleren na de update?
Vervolgens "lullen" ze als bedrijf in het rond dat er in Q1 een update wordt uitgebracht die het probleem oplost... en ja, Q1 is nog niet voorbij en er is al begonnen met het uitrollen van die update.
Dat het technisch vervolgens lastig is om de update tegelijhk naar iedereen te pushen, is eigenlijk niet vreemd lijkt me (zelfde gebeurt volgens mij met alle apparaten waar een OS op draait, zie smartphones/tablets etc).
Mijn Nest werd geïnstalleerd toen het er op zou gaan lijken dat hij niet zou moduleren. Maar nog voordat de verwijzingen op de website waren weggehaald.
En daar ben ik het niet mee eens. Er zijn verschillende bedrijven die een wereldwijde release prima aan kunnen, waaronder Apple. Daarnaast is het natuurlijk flauw dat je in de laatste week met een update komt die vervolgens enkele weken nodig heeft om uit te rollen... voor mij is dat het zelfde als tegen de Belastingdienst zeggen dat je met de aangifte bezig was voor 1 april maar dat je hem pas eind april kunt versturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
iAmRenzo schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:01:
[...]

Mijn Nest werd geïnstalleerd toen het er op zou gaan lijken dat hij niet zou moduleren. Maar nog voordat de verwijzingen op de website waren weggehaald.
En daar ben ik het niet mee eens. Er zijn verschillende bedrijven die een wereldwijde release prima aan kunnen, waaronder Apple. Daarnaast is het natuurlijk flauw dat je in de laatste week met een update komt die vervolgens enkele weken nodig heeft om uit te rollen... voor mij is dat het zelfde als tegen de Belastingdienst zeggen dat je met de aangifte bezig was voor 1 april maar dat je hem pas eind april kunt versturen.
Ja Apple doet zijn updates in een keer: helaas niet probleemloos

En je voorbeeld van de belastingangifte slaat natuurlijk nergens op maar dat wist je zelf al wel. We hebben het over software updates uitrollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 07:21:

Ik zie op het diagram van bulex dat de aansluiting moet gebeuren op B, maar maakt de polariteit uit?
Polariteit maakt bij OpenTherm niet uit. Dus inderdaad aansluiten op B, en zorgen dat de blauwe draad verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Gadgeteer schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:08:
Ja Apple doet zijn updates in een keer: helaas niet probleemloos

En je voorbeeld van de belastingangifte slaat natuurlijk nergens op maar dat wist je zelf al wel. We hebben het over software updates uitrollen.
Wat flauw, net de laatste gaat mis voor een beperkt aantal devices. Voor het gemak vergeet je even dat er verder weinig aan de hand was voor iPads, iPhones, iPods, Apple Watches, Macs en Apple TV's.
Wellicht nu weer ontopic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Volledig met iAmRenzo eens hier, dat dit nu toevallig een keer zo gebeurt bij Apple wil niet zeggen dat hun hele 'back end' het dus niet kan. Maar goed, het ging hier over Nest, en ik heb ook nog steeds GEEN update binnen, mijn vertrouwen is inmiddels ver weggezakt in Nest. Volgens mij is het bedrijf inmiddels meer een log monster geworden dan een innovatief snel werkend bedrijf dat vooraan wilt staan. Jammer, echt jammer.

[ Voor 27% gewijzigd door tcviper op 30-03-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Hey, vergis je niet.. ik hoopt de update ook eerder te krijgen. Ik heb er echter wel begrip voor dat de uitrol gefaseerd gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Ik heb heel veel last van een steeds uitgelogte Nest-app. Regelmatig (zeker een paar keer per maand) moet ik weer inloggen op de app. Zowel op m'n iPad (iOS 9.3) als OnePlusX (Android 5.1.1). Wordt ondertussen een beetje irritant. Anderen ook dit ongemak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Barns schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:55:
Ik heb heel veel last van een steeds uitgelogte Nest-app. Regelmatig (zeker een paar keer per maand) moet ik weer inloggen op de app. Zowel op m'n iPad (iOS 9.3) als OnePlusX (Android 5.1.1). Wordt ondertussen een beetje irritant. Anderen ook dit ongemak?
Gebruik je een scriptje/google docs je account uit te lezen?
Ik deed dat namelijk ook elke 10/15 minuten en had het probleem ook. Nadat ik daarmee stopte werd ik ook niet meer uitgelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

Ethirty

Who...me?

tcviper schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:52:
Volgens mij is het bedrijf inmiddels meer een log monster geworden dan een innovatief snel werkend bedrijf dat vooraan wilt staan. Jammer, echt jammer.
http://www.nu.nl/gadgets/...chter-haalt-nest-ceo.html
http://www.nu.nl/internet...ers-verlaten-bedrijf.html
en
http://www.nu.nl/gadgets/...aakgestuurde-speaker.html

Het loopt blijkbaar niet zo soepel binnen het Nest team als geheel. Zou wel een hoop verklaren.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 09:59
Een week na het uitbrengen van de update nog geen bijgewerkte thermostaat. Op de US site bestaat de versie niet eens. Hoe komt het dat de upgrade niet wordt gedaan?. Wat mij tevens opvalt is dat net na het herstarten de temperatuur die mijn nest meet behoorlijk veel lijkt op de temperatuur in de kamer om na een minuutje of wat weer naar de offset van 1 graad te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapteijnf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-06 14:20
Nest zou vandaag ook met een update komen.. Ze gingen de voortgang na vragen in Amerika...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
@ArnoutD
Dat klopt dat is mij ook opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:40
Volgens de Nest helppagina over updates werkt hij binnen één week na publiceren van een update bij. Met de update uitgekomen op 22 maart volgens de pagina updategeschiedenis, zou iedereen op 29 maart de update moeten hebben ontvangen. Aan die voorwaarden op die eerste pagina genoemd voldoe ik elke nacht. Maar helaas. Nest Support, verklaar u nader.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjaber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09-2022
Ook nog geen update hier binnen gekregen :(..

Ander probleem, na een herstart (tien sec ingedrukt houden, daarna nog een keer indrukken) upload de Nest geen verbruikgegevens meer. Als ik nogmaals herstart, worden de verbruikgegevens eenmalig wel bijgewerkt, maar daarna niet meer automatisch iedere nacht. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd, hebben we voor jullie nagevraagd of de mogelijkheid beschikbaar is om de update manueel te forceren. Op dit moment is dat nog niet mogelijk, omdat de file nog niet beschikbaar is buiten ons ingenieursteam. Uiteraard horen jullie het als eerste als we de file in handen hebben.

Verder gaan we er vanuit dat iedereen deze update binnen enkele dagen zal ontvangen. Het duurt iets langer dan verwacht omdat we absoluut geen risico's willen nemen. We denken hier in termen van dagen, en niet weken zoals IamRenzo aangeeft :9 Over de vergelijkingen met andere bedrijven en/of persberichten kunnen we natuurlijk geen uitspraken doen.

Het spijt ons oprecht dat we jullie nog geen file kunnen bezorgen. Het was jullie echt wel gegund - ook vanuit onze Nederlandstalige Supportafdeling! Nog even volhouden tot de update iedereen bereikt. It's coming though, it's coming _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat voor risico's zou een snellere uitrol met zich mee moeten brengen dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 09:59
Osiris schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:14:
Reputatieschade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Osiris schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:14:
[offtopic]
Twee keer met HTC meegemaakt, uitrol begint daar meestal in oost europa.
Was toen nog developer op xda, wij deze als basis gebruiken maar bleek dat de WiFi en gsm chip onbruikbaar was geworden.
HTC met hangen en wurgen de OTA offline gehaald en geprobeerd voor diegene die problemen hadden te bereiken en te fixen.
Nu dus maar een beperkt aantal devices de klos, wat als er een een complete uitrol was geweest in Europa.

[ontopic]

Nog steeds wachtende op de update, maar heb geduld.

@Nest Support
In hoe verre werkt de Auto Away in combinatie met de app en het gezins account.
Ik bedoel hiermee, 's nacht vergeet mijn vrouw haar telefoon altijd van de wifi te halen.
En ga ik er dus vanuit dat de Nest denkt dat er iemand thuis is.
Is dit de Nest af te leren door bijvoorbeeld elke avond voor dat je bed gaat de nest handmatig op afwezig zet.
En dit elke dag volhoud zodat de Nest leert dat er niemand aanwezig is maar toch een telefoon op Wifi is aangesloten.

was ff benieuwd in hoeverre de algoritme ontwikkeld is.

[ Voor 5% gewijzigd door Siewert op 30-03-2016 18:40 ]

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sinds de 18de van deze maand houdt de app geen geschiedenis meer bij van mijn gebruik, iemand een idee hoe ik dit weer kan activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Dark Matter schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:16:
Sinds de 18de van deze maand houdt de app geen geschiedenis meer bij van mijn gebruik, iemand een idee hoe ik dit weer kan activeren?
Apparaat even herstarten, volgende dag werkt het dan weer.

Vanavond Nest aan de telefoon voor een probleem met auto away, ga de aangeboden oplossing om opnieuw in te leren volgen. Ook meteen even navraag gedaan over wanneer de uitrol plaats zou vinden, dit was binnen enkele dagen. Wacht dus even tot het weekend, dat zijn enkele dagen.

[ Voor 31% gewijzigd door [RNMC] Viper op 30-03-2016 23:38 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagon89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 21:08
Zag dat er gisteren ook Update 5.2.6. uitgekomen is: Bugfixes en prestatieverbeteringen.

Helaas bij mij ook nog op 5.1.8-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
@dagon89
Inderdaad mijn nest heeft nu 5.2-6 is afgelopen nacht erop gekomen.
https://nest.com/nl/suppo...t-software-update-history

bugfixes en presatieverbeteringen.

Helaas geen duidelijke informatie m.b.t. wat er aangepast is.

[ Voor 13% gewijzigd door Zenlung op 31-03-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagon89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 21:08
@zenlung

Heb jij jouw Nest toevallig 's nachts op een bepaalde modus staan? (Afwezig / Uit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
lol 5.2.6 alweer, en wij zitten nog steeds op 5.1.8 :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ik heb het gevoel dat Nest niet helemaal eerlijk is, krijg het idee dat ze bij een select groep mensen uitrollen en daar mee testen. Vandaar dat er zo snel een bug fix is. Het gefaseerd en volledig uitrollen lijkt mij zo onwaarschijnlijker te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Beste Nest Support,

Op http://www.nu.nl/tech/423...joen-dollar-per-jaar.html valt te lezen dat 't eigenlijk best wel beroerd gesteld is met Nest. Zeer grote kans dat het geheel allemaal binnen enkele jaren failliet gaat als ik dat zo lees.

Stel dat Nest inderdáád failliet gaat: heb ik vervolgens een thermostaat aan de muur hangen, die níet meer vanaf het Internet met een App te benaderen is? Of via `home.nest.com`? Of zullen jullie, in dat geval, de Nest Thermostaat direct toegankelijk maken, in plaats van via jullie site (die dan uit de lucht zal zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zie hier het grote nadeel van durfkapitaal en internetbubbel 3.0. Bedrijven met goede of innovatieve ideeën worden opgekocht door giganten die onhaalbare eisen stellen om hun overmatige investering terug te verdienen. De oprichters houden sloten met geld over aan de deal, het personeel vertrekt wegens onvrede en de klant trekt aan het kortste eind.

Je zou een waslijst van producten kunnen opstellen waar exact dit is gebeurd. Laten we hopen dat Nest niet op deze lijst terecht komt.

Dat Nest qua marktaandeel zo ver achterblijft op de Toon is niet zo gek. De tweede generatie was niet geschikt voor Opentherm en de derde generatie bleek al heel snel zijn beloftes niet waar te maken (en we gaan pas dit najaar merken of de laatste updates echt zinvol zijn). Daarnaast is er ondertussen een hoop concurrentie die Nest op de Nederlandse markt voorbij streeft. Het innovatieve van een slimme thermostaat waarmee Nest op de markt kwam is er wel een beetje vanaf. Voor de Nederlandse markt is er ook nauwelijks toegevoegde waarde voor het "works with Nest" programma, de meeste producten hiervoor zijn hier niet eens te krijgen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
[RNMC] Viper schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:26:
Ik heb het gevoel dat Nest niet helemaal eerlijk is, krijg het idee dat ze bij een select groep mensen uitrollen en daar mee testen. Vandaar dat er zo snel een bug fix is. Het gefaseerd en volledig uitrollen lijkt mij zo onwaarschijnlijker te worden.
Tristan in "Nest Thermostaat Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Siewert308SW: Een Nest Learning Thermostat die in een woning is geïnstalleerd, schakelt 's nachts niet over naar Auto-Afwezig, omdat de bewoners dan meestal slapen. Maar als de thermostaat in een bedrijf is geïnstalleerd, schakelt hij 's nachts wel over naar Auto-Afwezig. Voor de Nest Thermostat begint de 'nacht' om 20:00 uur 's avonds. De nacht kan eindigen tussen 5:00 en 11:00 uur 's morgens, afhankelijk van wat hij leert over je huis en je schema.

Als u de temperatuur 's nachts toch wil verlagen, dan kan het verstandig zijn om een setpoint toe te voegen aan uw schema met een lagere temperatuur. Dit zal de Nest Thermostat wel blijven honoreren.

@Osiris: Wij gaan er vanuit dat wij niet failliet gaan, maar als we hypothetisch spreken: wij gaan er vanuit dat de beslissingen die daar uit moeten voortvloeien, altijd zoveel mogelijk in het voordeel van de klant wordt gedaan.

@[RNMC] Viper Wij hopen dat u goed bent geholpen met uw uw Auto-afwezig vraag / probleem. Wij gaan er vanuit dat de update in enkele dagen bij al onze klanten wordt uitgevoerd. WIj hebben deze software update als een prioriteit staan, Als er nu toch nog bugs gevonden worden, dan pakken wij deze zo snel mogelijk aan. Deze eventuele bugs komen aan het licht door het gefaseerd uitrollen van de software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:27:
@[RNMC] Viper Wij hopen dat u goed bent geholpen met uw uw Auto-afwezig vraag / probleem. Wij gaan er vanuit dat de update in enkele dagen bij al onze klanten wordt uitgevoerd. WIj hebben deze software update als een prioriteit staan, Als er nu toch nog bugs gevonden worden, dan pakken wij deze zo snel mogelijk aan. Deze eventuele bugs komen aan het licht door het gefaseerd uitrollen van de software update.
Helaas kost het opnieuw aanleren tijd, dus of ik echt goed geholpen ben is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Wat definieert het verschil tussen een woning en een bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:27:
@Siewert308SW: Een Nest Learning Thermostat die in een woning is geïnstalleerd, schakelt 's nachts niet over naar Auto-Afwezig, omdat de bewoners dan meestal slapen. Maar als de thermostaat in een bedrijf is geïnstalleerd, schakelt hij 's nachts wel over naar Auto-Afwezig. Voor de Nest Thermostat begint de 'nacht' om 20:00 uur 's avonds. De nacht kan eindigen tussen 5:00 en 11:00 uur 's morgens, afhankelijk van wat hij leert over je huis en je schema.

Als u de temperatuur 's nachts toch wil verlagen, dan kan het verstandig zijn om een setpoint toe te voegen aan uw schema met een lagere temperatuur. Dit zal de Nest Thermostat wel blijven honoreren.
Tristan schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:42:
Wat definieert het verschil tussen een woning en een bedrijf?
Met andere woorden, de Nest is geen slimme thermostaat.
En moet dus gewoon net zoals een thermostaat van €15 geschakeld worden dmv een schema.
Dat als je na het verlopen van een schema toch wat langer blijft zitten en dus de temperatuur verhoogd en later naar bed gaat en deze vergeet terug te zetten dat de Nest vrolijk blijft verwarmen, de hele nacht.

Shoot me...
puntje van verbetering zeg ik.

p.s
Blij met Domoticz op m'n Raspi.
Zal eens wat scriptjes schrijven om taken aan te maken die eigenlijk de Nest zou moeten doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Siewert op 31-03-2016 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
dagon89 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:12:
@zenlung

Heb jij jouw Nest toevallig 's nachts op een bepaalde modus staan? (Afwezig / Uit?)
Nee, alles standaard staan.
Ik heb wel 2-3 weken geleden i.v.m. andere problemen mijn nest volledig gereset.
Daarna had hij problemen met auto-afwezig, maar dat was gewoon de leer periode achteraf gezien.
Ik heb wel true radiant aan staan, daar dit blijkbaar een eis is voor het "goed" werken van geo fencing.
Na de laatste update 5.2-6 merkte ik vanmorgen dat nest binnen het uur op auto-afwezig ging, zo snel is hij nog nooit geweest zonder hulp van ifttt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:32
Spannend! Net een nieuwe print voor mijn ketel ontvangen en gemonteerd. Snel even kijken of hij inderdaad moduleert? Helaas, systeem vliegt meteen in een regelstop. Ik had voordat ik begon de kachel opgestookt naar 21 graden voor het geval ik er lang mee bezig zou zijn. Dus alles was nog gloeiend heet. Eerst ff een uurtje laten afkoelen, wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
PhilipsFan schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:06:
Spannend! Net een nieuwe print voor mijn ketel ontvangen en gemonteerd. Snel even kijken of hij inderdaad moduleert? Helaas, systeem vliegt meteen in een regelstop. Ik had voordat ik begon de kachel opgestookt naar 21 graden voor het geval ik er lang mee bezig zou zijn. Dus alles was nog gloeiend heet. Eerst ff een uurtje laten afkoelen, wordt vervolgd...
Lees even omhoog ;) er is een firmware update die dat op moet lossen, we zijn er allemaal op aant wachten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:32
tcviper schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:12:
[...]

Lees even omhoog ;) er is een firmware update die dat op moet lossen, we zijn er allemaal op aant wachten :)
Die update heb ik al. Inmiddels draait de boel. Het lijkt erop dat ie inderdaad moduleert, ik heb de aanvoertemperatuur op 65 graden gezet en bij warmtevraag (20 graden in de kamer, 21 op de thermostaat) wordt het water nu rond de 40 graden. Na enkele minuten springt de ketel op 5 (regelstop) om na enkele minuten weer verder te stoken. Ik zie echter niet dat ie de watertemperatuur verhoogt als ik bv de thermostaat op 27 graden zet. Maar kan ook aan de ketel liggen, ik moet alle instellingen nog bijlangs lopen ivm die nieuwe print. Wordt vervolgd...

Edit: net, terwijl de ketel een paar minuten liep met aanvoertemperatuur 40 graden, de gewenste temperatuur op de Nest verhoogd naar 30 graden. Na ongeveer een minuut gaat de ketel harder branden en wordt de aanvoertemperatuur rond de 50 graden. Het lijkt dus te werken, nu afwachten hoe comfortabel het huis blijft.

[ Voor 16% gewijzigd door PhilipsFan op 31-03-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:40
Goed nieuws @PhilipsFan! Het gaat mij vooral om het voorkomen van overshoots en een stabielere temperatuur. Hier telkens minimaal 1,5 graad overshoot en pas aan springen bij 0,5 graden onder target. Dat ding lijkt het ook echt niet te leren. Met goede modulatie hopelijk beter. 2 graden verschil gestuiter ben ik echt zat en zit te springen om die update.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 10:02
Ik heb al tijdje een probleem met de tijd-tot-temperatuur setting overdag. De voorbije maanden vaak in een koud huis thuisgekomen. Gisteren de vervangende Nest geïnstalleerd. Moet wel zeggen dat Nest support wel goed is, ze bellen steeds zelf op, zelfs na 18u.
We hopen op een oplossing, al is de buitentemperatuur natuurlijk een stuk aan het stijgen de laatste weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jakob, Wij hopen dat het product vervangen, het probleem voor u gaat oplossen. Anders horen wij het graag. Fijn om te horen dat u onze service wel goed vind.

@Tristian: Toen de Nest geïnstalleerd werd, heeft u de keuze gekregen om "bedrijf" of "woning" te selecteren. De Nest gebruikt deze informatie voor de feature auto-afwezig.

@PhilipsFan, goed om te horen dat uw verwarmingssysteem nu modulerend werkt. Wij hopen dat dit naar wens werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyronica
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-09 18:36
Nog steeds geen update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
@Nest Support

Die keuze tussen bedrijf of woning krijg je niet.
Aangezien de meeste Nest Thermostaten door de energie maatschappij worden geïnstalleerd.
Zeg maar door de strot gedrukt aangezien je niet zonder installatie monteur een Nest mag bestellen.
En aangezien de meeste Nest gebruikers buiten diegene die hier posten ook niet alles kunnen weten zien zij dit als mankement dat de Auto Away niet werkt 's nachts.
Ik heb de mijn nog nooit een full reset gegeven maar ga dat dit weekend dus wel ff doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Zelfde, draai hier ook nog 5.1.8 :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YES, hier nu ook 5.2.6......

O nee, 1 april 😡

(Sorry maar het voelt net alsof je bij de bakker komt met rekken vol brood, maar als je vraagt of de bakker een halfje wit voor je heeft krijg je als antwoord "voor u niet").

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:12

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Onbegrijpelijk dat dit zo lang moet duren. De afspraak was toch in het eerste kwartaal? Of is dat alleen maar voor dat handjevol gebruikers die de update inmiddels hebben? Lijkt erop dat het overgrote deel nog niks heeft.

Ik vrees dat de Nest producten wel eens binnen nu en 2 jaar weg kunnen zijn, zeker gezien de berichtgeving rondom de resultaten.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Tja, onder uitbrengen en daadwerkelijk uitrollen verstaat nest iets anders. Helaas hier ook nog de oude, maandag hang ik aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
Hier wel 5.2-6 modulatie voor mij in ieder geval beter, echter nest blijft heel raar met temperatuur weergave, op 3 plekken in de nest verschillende weergave.

Op nest community heb ik dit ook gepost met foto's van de waardes.
https://community.nest.com/thread/12496

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Zenlung schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:56:
Hier wel 5.2-6 modulatie voor mij in ieder geval beter, echter nest blijft heel raar met temperatuur weergave, op 3 plekken in de nest verschillende weergave.

Op nest community heb ik dit ook gepost met foto's van de waardes.
https://community.nest.com/thread/12496
Heb daar ook ff mijn bevinding gepost, alhoewel mijn Nest nog 5.1.8 draait

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Echt bizar. We zitten toch in Q2 nu? Nog steeds geen update. Ik voel mij echt belazerd, want moduleren doet hij nog steeds niet!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
carpebios schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:09:
Echt bizar. We zitten toch in Q2 nu? Nog steeds geen update. Ik voel mij echt belazerd, want moduleren doet hij nog steeds niet!
Ach ja, heb de hoop op een snelle zoals beloofde binnen 7 dagen update opgegeven.
We zijn bijna 12 dagen na release nog steeds niet up to date.
Enige wat ik nog geprobeerd heb vandaag om een soort van forced update uit te voeren
is dat ik de Nest helemaal naar fabrieksinstellingen heb gebracht alwaar ergens in de set de Nest gaat controleren of er updates zijn.
Mooi niet, "Nest is bijgewerkt" komt er in beeld.
maw mijn Nest ID, MAC dan wel bootloader staat of niet in de queue of als allerlaatse ingepland in de out role.
Gelijk maar overgeschakeld van Woning naar Bedrijf.
Eens zien of dat wat verschil uitmaakt in de Auto Way 's nachts en overdag.

Vandaag weer z'n geval apart.
Na een week opnieuw inleren gisteren de melding dat Auto Away klaar was met leren en gebruikt kon worden.
Dacht vandaag mooi ff te testen moest toch naar de stad wat op 40min rijden van hier ligt.
Ben om 10:00 van huis gegaan met in mijn achter hoofd dat de Nest nu wel de Auto Away op orde zou hebben na een hele regelmatige leer week en dus de kachel aangelaten.
Auto Away werd pas om 13:15 ingeschakeld, das minsten 2uur of meer te laat er vanuit gaande dat een uur tot misschien 1,5uur zonder beweging wel voldoende moet zijn voor de Auto Away Mode.
Al die tijd lekker blijven verwarmen, Ja de Nest helpt je energie zuinig stoken.
Om 13:40 thuis dus halfuurtje Auto Away aangehad vandaag.

@Nest Support
Hoop nu echt dat de update snel komt, stook kosten rijzen nu de pan uit @Nest Support.
Heb veel geduld gehad maar die begint nu op te raken.
Heb nu een keer zoveel gas verbruikt de afgelopen 4 maanden met mijn Nest dan de hele winter vorig jaar met mijn oude thermostaat en waar het wel heeft gevroren.
Kan wel geroepen worden van heb geduld, komt er aan.
Maar als Nest de belofte vanaf het begin zoals toen wel op jullie site stond was nagekomen dan was er niks aan de hand en hadden jullie al dit gezeik niet gehad.
Niet schuilen achter iets of iemand en gewoon de hand in eigen boezem steken.
Te lang en te veel bullshit verhalen gelezen van jullie (Nest) kant.

Maar goed, geef het nog een kans.
Als de update er is en moduleren werkt en andere bugs worden snel opgelost dan blijft hij hangen.
Zo niet dan gaat mooi mijn oude thermostaat er weer op.
Zeg nou zelf, heb nu voor 250euro ondeugdelijke techniek hangen wat voor geen meter werkt en ons op torenhoge stookkosten jaagt.
Zie nu al tegen mijn jaar afrekening op, en bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Ik heb echt hetzelfde, mijn gasrekening is sinds de Nest ook de pan uitgestegen. Ik heb de laatste twee maanden evenveel verbruikt als ik normaal in 5 maanden doe.

250 euro betalen voor niks eigenlijk...... Ja, om Amerikaanse bullshit te horen en vage beloftes die ze niet nakomen. Misschien iets voor kassa om eens een rapportage van te maken.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik weet trouwens niet waar Nest z'n buiten-temperatuurs-informatie vandaan haalt (ja, "ergens" van 't internet), maar Nest claimt dat het buiten 22 °C is 8)7

Daar zit een verschil van VIER graden tussen t.o.v. de werkelijke temperatuur..

Heck, het is net aan 20 °C geweest in Eindhoven, wat in de rest van NL niet eens gelukt is.. Laat staan 22 °C in De Bilt..

Is er eigenlijk iets wat de Nest wél correct kan begin ik me hardop af te vragen?

Ook nog geen update uiteraard.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Jongens, relaxed. Het is lente aan het worden. De Nest kan een paar maanden uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Tristan schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:30:
Jongens, relaxed. Het is lente aan het worden. De Nest kan een paar maanden uit :+
Hij is alleen een beetje erg optimistisch met zichzelf buiten spel zetten.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Osiris schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:41:
Ik weet trouwens niet waar Nest z'n buiten-temperatuurs-informatie vandaan haalt (ja, "ergens" van 't internet), maar Nest claimt dat het buiten 22 °C is 8)7

Daar zit een verschil van VIER graden tussen t.o.v. de werkelijke temperatuur..

Heck, het is net aan 20 °C geweest in Eindhoven, wat in de rest van NL niet eens gelukt is.. Laat staan 22 °C in De Bilt..

Is er eigenlijk iets wat de Nest wél correct kan begin ik me hardop af te vragen?

Ook nog geen update uiteraard.......
In Utrecht is het 25° buiten :o
En 24 binnen :/

Nou is het buiten best aangenaam, maar verre van 25 graden. Misschien in de volle zon en uit de wind, maar zo meet je geen temperaturen. Meerdere andere bronnen geven 19° aan, dat scheelt gewoon 6 graden. 8)7

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
't Is bijna lachwekkend als 't niet zo triest zou zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 13:54
Haha, heerlijk om te horen dat ik inderdaad niet de enige ben die de stookkosten sinds de Nest fors omhoog heeft zien gaan. Geen wonder dat Google eind dit jaar gaat kijken of Nest nog in leven mag blijven of afgestoten gaat worden.

Gezien de mentaliteit en nakomen van beloftes ga ik er vanuit dat einde dit jaar het doek voor Nest bij Google gaat vallen. Zullen vast wel over genomen worden. Misschien dat die partij ziet dat men er best wat van kan maken als je je best doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

@Nest support

Wanneer wordt de software update verder uitgerold, tot op heden geen update terwijl mij over de telefoon werd gemeld binnen enkele dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:08
m-ruiter227 schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:45:
Haha, heerlijk om te horen dat ik inderdaad niet de enige ben die de stookkosten sinds de Nest fors omhoog heeft zien gaan.
Hier is die ook flink gestegen sinds de komst van Nest..
Normaal altijd rond de 800/850 per jaar en nu zit ik ineens op 1.100.. 8)7

Update is op m'n V3 ook nog steeds niet binnen, terwijl de update naar 5.1.8-3 wel al geïnstalleerd werd voor het op de website vermeld stond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Dat komt omdat 5.1.8-3 wereldwijd werd uitgerold en deze blijkbaar alleen in NL?!
@Nest Support, hoe zit het ermee? Tis 4 april en nog steeds geen update hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

m-ruiter227 schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:45:
Haha, heerlijk om te horen dat ik inderdaad niet de enige ben die de stookkosten sinds de Nest fors omhoog heeft zien gaan. Geen wonder dat Google eind dit jaar gaat kijken of Nest nog in leven mag blijven of afgestoten gaat worden.
Kan je misschien toelichten waarom je gasrekening omhoog is gegaan? Ik snap dat Nest de oorzaak is, maar komt dit vanwege (bijvoorbeeld) de auto-away welke niet goed werkt? Of omdat Nest ervoor zorgt dat de ketel gewoon veel meer verstookt? Of de onjuiste temperatuurweergave?

Ter info, ik wil graag een Nest aanschaffen (het ding ziet er gewoon goed uit), maar moet uiteraard ook een positief effect hebben op de gasrekening. Nu modulatie eindelijk in zicht is (I know, not quite there yet), begint het dus weer interessant te worden. Echter moeten de overige functies (vooral auto-away en de temperatuurweergave - welke pannenkoek dat laatste geïmplementeerd heeft moeten ze echt per direct ontslaan) natuurlijk ook wel goed werken.

Overigens... Is Nest Support alweer van het forum weg gepest? :P

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Die durft niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Snappie88 schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:19:
[...]

Kan je misschien toelichten waarom je gasrekening omhoog is gegaan? Ik snap dat Nest de oorzaak is, maar komt dit vanwege (bijvoorbeeld) de auto-away welke niet goed werkt? Of omdat Nest ervoor zorgt dat de ketel gewoon veel meer verstookt?
Volgens mij heb ik ook meer verstookt. Moet nog even kijken of het ook echt aanzienlijk meer is. En niet alleen door een koudere winter.
Heb daarintegen wel weer rolluiken aan huis laten plaatsen wat beter zou moeten isoleren.
Maar vroeger had ik gewoon een klok-thermostaat. Dus als ik aangaf dat hij savonds van 18:00 tot 19:00 moest stoken , dan was dat ook maar een uur.
Nu zeg je tegen de nest dat het altijd 20 graden in huis moet zijn. Als de temp dan om 19:45 19,5 is , gaat de nest weer aan. En dat was bij de klok-thermostaat niet die ik had.

De nest zorgt dus wel voor meer comfort. Maar niet voor een lagere rekening.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 09:44
Mijn vriendin en ik zijn beiden veel van huis, maar wel met een zeer regelmatig schema (overdag weg, s avonds thuis).

Is het in zo'n geval hoe dan ook niet handiger/voordeliger om de Nest gewoon een schema mee te geven, ipv auto away mode te gebruiken? Immers, dat schema staat vast en auto away mode werkt niet (altijd) zo snel als gewenst.

Schema:
Tussen 17:00-22:00: target 21 graden (en dus stoken als het kouder is)
Tussen 22:00-17:00: target heel laag zetten, bijv. 12 graden (resultaat: 's nachts niet stoken, en niet stoken als we er niet zijn).

Daarbij ga ik er voor het gemak even vanuit dat het in 1 dag tijd in een goed geïsoleerd huis niet afkoelt tot onder de 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou zowiezo geen 9 graden verschil ertussen laten. Aanbovelen word om er 4 a 5 graden verschil tussen te laten. En je kan inderdaad dan beter gewoon een schema instellen. Dat heb ik ook.
Ik gebruik skylark zodat de thermstaat op afwezig gaat. werkt veel beter dan de auto-away functie

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Tja... Om eerlijk te zijn is de gedachte erachter prima. Echter zitten hier de power users, dus is het handiger om iemand met iets meer verstand van zaken hier neer te zetten (nu maar hopen dat hij dit niet persoonlijk opneemt).
degroot schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:39:
[...]

De nest zorgt dus wel voor meer comfort. Maar niet voor een lagere rekening.
Dank voor je uitleg. Ik ben onregelmatig thuis (iedere avond thuis is trouwens veel van huis Beugeldop :+ ) en wil en kan dus geen schema's gebruiken. Ik ben dus afhankelijk van de auto away functie (hoewel in de zomer ook dat gewoon uit gaat omdat ik het dan onzin vind om te stoken).

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Wees niet bang, ik weet de ins en outs van moduleren en verbruik.
Daarnaast heb ik nog geen enkele thermostaat (na uiteraard 2 maanden leren proberen) op vakantie gezet. Oftewel nest Away.

En nog is mijn verbruik fors hoger. Dit zie je ook duidelijk , mijn i-sense verbruikt minder gas om te kamer op temp te krijgen. Logisch. Of je stookt zuinig en rustig tegenover je jekkelt de temp zo hoog volle kracht.
Een auto rustig naar 120 brengen is ook zuiniger dan vanaf punt wegrijden plank gas te geven.
[...]

Kan je misschien toelichten waarom je gasrekening omhoog is gegaan? Ik snap dat Nest de oorzaak is, maar komt dit vanwege (bijvoorbeeld) de auto-away welke niet goed werkt? Of omdat Nest ervoor zorgt dat de ketel gewoon veel meer verstookt? Of de onjuiste temperatuurweergave?

Ter info, ik wil graag een Nest aanschaffen (het ding ziet er gewoon goed uit), maar moet uiteraard ook een positief effect hebben op de gasrekening. Nu modulatie eindelijk in zicht is (I know, not quite there yet), begint het dus weer interessant te worden. Echter moeten de overige functies (vooral auto-away en de temperatuurweergave - welke pannenkoek dat laatste geïmplementeerd heeft moeten ze echt per direct ontslaan) natuurlijk ook wel goed werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
[...]

Hier 3 oorzaken waardoor ik fors meer verstook.

1- Vorige thermostaat had 1,5uur nodig om bij koude, 16 graden in huis naar 20 graden te stoken.
En dat deed de vorige thermostaat ook nog niet eens op vol vermogen stoken.
De Nest gaat vrolijk 3uur van te voren op vol vermogen aan het stoken om het ook binnen 1,5uur op 20graden te hebben en begint daarna aan de intervallen dus extra stoken welke ook op vol vermogen gaat.

2- Om dat hij niet moduleert gaat de ketel bij elk opstook moment om de temp in huis op peil te houden vol opstoken terwijl de helft van de watertemp maar nodig is.

3- De Nest vertikt het om de Auto Away optijd in te schakelen, met als effect dat er gestookt word terwijl er niemand thuis.
En dat terwijl mijn vorige thermostaten binnen het uur op Away (manueel instelbaar) sprongen kan het bij de Nest wel tot 6uur duren of soms helemaal niet.

Deden mij vorige thermostaten (Honeywell, e-thermostaat) het toch beter.

btw: Hier ook nog geen update binnen, en met de temperaturen van dit weekend en aankomende periode geen c.v nodig.
Kunnen we wat terug verdienen in extra opgelopen stookkosten.

p.s
De eerste 3maanden met de Nest en heb 567m3 gas verstook en dat zonder echt winter.
Vorig jaar de eerst 3 maanden met de E-Thermostaat met vorst en stevige vorst 358m3. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Siewert op 04-04-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ik ben benieuwd of Nest support hier nog iets van zich gaat laten horen (lezen). Ik heb ook de update nog niet en begin nu ondehand wel benieuwd te worden wanneer ik hem zal krijgen.

T.o.v. mijn oude thermostaat, is alles een verbetering maar ik wil nu ook wel graag alle voordelen van een modulerende thermostaat gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
dit hoeft niet op deze manier

:)

[ Voor 84% gewijzigd door teacher op 04-04-2016 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Met dat soort teksten hoef je in ieder geval geen reactie meer te verwachten. :N

Ooit bij stil gestaan dat support medewerkers bepaalde instructies meekrijgen vanuit het management? Misschien willen ze wel helpen maar mogen of kunnen ze niet. Je kan het eens zijn met het beleid, of niet, maar persoonlijk aanvallen is nergens voor nodig.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-ruiter227
Ethirty schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:17:
Met dat soort teksten hoef je in ieder geval geen reactie meer te verwachten. :N

Ooit bij stil gestaan dat support medewerkers bepaalde instructies meekrijgen vanuit het management? Misschien willen ze wel helpen maar mogen of kunnen ze niet. Je kan het eens zijn met het beleid, of niet, maar persoonlijk aanvallen is nergens voor nodig.
Komt toch weinig zinnigs uit. En ik heb het over Nest support. Dus de afdeling en het beleid dat daarop wordt uitgevoerd. Dus denk dat je begrip van support en support medewerker iets moet worden bijgeschaafd.........

Het is pappen en nathouden. Vanaf de lancering met de leugen dat hij zou moduleren tot het Q1 deel.
Geofencing vonden ze marketing technisch interessanter dan een goed product afleveren.

Niet voor niks is er een zooi Nest v3's gedumpd bij de laatste iBood megarun.
Weinig producten waar al zo'n grote batch refurbished devices van is net na lancering .... Allemaal terug gestuurd onder het moto verkopers bedrog..... Je mocht hem retourneren met de simpele reden dat de specs een leugen waren. Zelfs nu nog 4 maanden na lancering.
Google geeft Nest niet voor niets nog de kans tot Q4 2016 zich te bewijzen voordat ze het weer afstoten, duidelijke taal van google voor iets wat ze een godsvermogen gekost heeft om te bemachtigen...

[ Voor 7% gewijzigd door m-ruiter227 op 04-04-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:17
Jeetje, ik zat te denken om een Nest te kopen voor mijn aan/uit ketel. Maar na deze reacties te zien laat ik hem links liggen. Als je 200m3 meer verbruikt dan in een vorst periode dan gaat de thermostaat toch regelrecht de deur uit? Of terug naar verkoper/ Plekje op marktplaats of in de prullenbak als je helemaal een punt wil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
grote_oever schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:46:
Jeetje, ik zat te denken om een Nest te kopen voor mijn aan/uit ketel. Maar na deze reacties te zien laat ik hem links liggen. Als je 200m3 meer verbruikt dan in een vorst periode dan gaat de thermostaat toch regelrecht de deur uit? Of terug naar verkoper/ Plekje op marktplaats of in de prullenbak als je helemaal een punt wil maken?
Voor jou aan/uit ketel zal en geen verschil zijn.
Probleem speelt zich af op OpenTherm ketels welke nu op 5.1.8 firmware ook als aan/uit ketel fungeren.
En daarmee meer verstoken, afwachtend op de twee weken geleden uitgebrachte update welke dit moet fixen...

[ Voor 13% gewijzigd door Siewert op 04-04-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Siewert schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:53:
[...]

Voor jou aan/uit ketel zal en geen verschil zijn.
Probleem speelt zich af op OpenTherm ketels welke nu op 5.1.8 firmware ook als aan/uit ketel fungeren.
En daarmee meer verstoken, afwachtend op de twee weken geleden uitgebrachte update welke dit moet fixen...
Niet helemaal natuurlijk. Ook een aan/uit ketel die voor niks staat te stoken omdat de away-functie niet goed werkt, is een verspilling.

Ik heb zelf een tijd geleden mijn aan/uit-ketel via een paar relais aan mijn raspberry pi gehangen en kan via openvpn de boel overal vandaan bedienen. Ik heb afgelopen kerstmis een Nest V3 gekregen, maar die zit nog in de doos. Ik denk dat het voor mij niet zo veel toevoegt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
u_nix_we_all schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:03:
[...]

Niet helemaal natuurlijk. Ook een aan/uit ketel die voor niks staat te stoken omdat de away-functie niet goed werkt, is een verspilling.

Ik heb zelf een tijd geleden mijn aan/uit-ketel via een paar relais aan mijn raspberry pi gehangen en kan via openvpn de boel overal vandaan bedienen. Ik heb afgelopen kerstmis een Nest V3 gekregen, maar die zit nog in de doos. Ik denk dat het voor mij niet zo veel toevoegt.
Heb je ook weer gelijk in.
Alleen is de Away niet de grootste boosdoener.
Wel het feit dat de ketel op vol vermogen loopt te stoken waar hij eigenlijk best op 40, 50 of 60% kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
m-ruiter227 schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:27:

Google geeft Nest niet voor niets nog de kans tot Q4 2016 zich te bewijzen voordat ze het weer afstoten,
Wat is de bron hier van?
Wil n.l. een Nest kopen als jullie hier positief over zijn/worden na de update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-ruiter227
check maar even de domotica nieuws sites van vorige week.

Stond ook op een nl site

'2016 wordt cruciaal jaar voor Nest'

Toen Google in 2014 Nest kocht, had het hoge verwachtingen van de startup. Maar Nest doet het financieel niet zo goed, ziet belangrijke medewerkers vertrekken en blijft voor moederbedrijf Alphabet een kostenpost.

Alphabet ontevreden
In 2014 deed Google een grote overname; het kocht Nest voor 3,2 miljard dollar. Een hoop geld voor een startup die maar een paar producten maakte. Maar Google hoopte dat het met de slimme Nest-producten als de thermostaat en rookmelder een belangrijke speler zou worden in de wereld van smart-home. Is dat gelukt? In Nederland in ieder geval niet. Uit onderzoek van Multiscope bleek eerder deze week dat Nest hier een marktaandeel heeft van vier procent.

En dat terwijl Google destijds veel vertrouwen had in Nest. De startup kreeg naar verluidt de eerste drie jaar een jaarlijks budget van 500 miljoen dollar. Hierbij werd afgesproken dat Nest-topmannen pas na die drie jaar mochten vertrekken, onder andere door hun aandelen pas dan vrij te geven. Nest kreeg vrijheid om producten te ontwikkelen en moest een omzet van 300 miljoen dollar draaien. Dat lukte in het begin niet, waarna Nest voor 555 miljoen dollar het bedrijf Dropcam kocht. Daarna ging het wat beter: in 2015 draaide Nest een omzet van 340 miljoen dollar. Maar Google was inmiddels onderdeel geworden van het nieuwe moederbedrijf Aphabet, dat hogere verwachtingen van Nest had. Alphabet zou dan ook ontevreden zijn over de financiële prestaties.

Leegloop bij Nest
Maar het rommelt ook binnen Nest zelf. Het bedrijf zag verschillende belangrijke Dropcam-medewerkers, inclusief de twee oprichters, vertrekken. Later dit jaar komen de aandelen vrij van de Nest-topmannen en volgens Re/code hebben er twee al besloten om op te stappen. Shige Honjo, die al sinds 2010 bij Nest werkt, zou bij Google aan de slag gaan met de nieuwe Glass-versie. Ook Scott Mullins verlaat het bedrijf.
Woordvoerders van Alphabet en Nest wilden tegenover Re/code geen commentaar geven.

En nu?
Het is duidelijk dat 2016 een spannend jaar wordt voor Nest. Het heeft de verwachtingen nog niet waargemaakt en de vraag is of dat überhaupt nog gaat gebeuren. Twee belangrijke medewerkers stappen op en waarschijnlijk volgen er de aankomende maanden nog meer. Volgens Re/code bekijkt Alphabet de situatie aan het einde van dit jaar. Wat er dan gaat gebeuren is nog niet bekend, maar dit verhaal wordt ongetwijfeld vervolgd

[ Voor 11% gewijzigd door m-ruiter227 op 04-04-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

grote_oever schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:46:
Ik heb 2 jaar terug een Nest gekocht als vervanging voor een simpele aan/uit thermostaat zonder klok functie. En ik ben juist gaan besparen doordat ik dat ding altijd vergat uit te zetten of gewoon graag in een warm huis thuis kom. Exacte besparing is lastig in te schatten door de wisselende winters, maar ben minstens 10-20% minder gaan verbruiken.

Overigens was dat met een simpele klokthermostaat ook wel gelukt, alleen zijn die dingen zo lelijk. :+

#team_UTC+1

Pagina: 1 ... 21 ... 72 Laatste