Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 16:18

bonyuri

Investigator!

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 08:47
En de bezuinigingen starten al. Zie het nieuwsbericht van vanmorgen.

nieuws: Smarthome-hub Revolv van Nest zal volgende maand stoppen met werken

Verkopen van de cam en de rookmelder zijn ook zwaar beneden peil volgens hun eigen zeggen dus daar zal bij de Cam denk ik ook wel de stekker uit getrokken gaan worden. Daar hebben ze teveel concurrentie .
De rookmelder die simpel smart is niet heel veel, maar wat wil ik met een smart rookmelder ??

Als ik smart wil heb ik al een domotica set, of koop gewoon een veiligthuis alarm voor weinig.
Heb je direct ook nog bescherming tegen meer. Kan je aardig setje voor samenstellen als je uit gaat van 4 of 5 rookmelders van Nest

Aan de andere kant weer positief nieuws natuurlijk. Kan het devteam / support zich nu bij de Nest Thermostaat groep voegen voor een groter team.

[ Voor 8% gewijzigd door m-ruiter227 op 05-04-2016 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:49
Ik ben bang dat we een front moeten gaan maken ofzo en melden bij radar Consumentenbond of andere instanties. Het beloofde is er nog steeds niet en met al die huidige commotie rondom nest betwijfel ik of het überhaupt nog komt :(

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 23:59
@Nest support. De update zou dagen op zich laten wachten niet weken volgens jullie. Morgen is het 2 weken geleden dat de eerste mensen op dit forum de update binnenkregen..... Kan je toelichten waarom het nu toch niet binnen dagen lukt? (Zijn er problemen geconstateerd met de update?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Hun automatische replies staan in ieder geval weer in op twitter:
"@NestNL 16 minutes ago
Excuus voor het ongemak, wij verwachten dat al onze klanten deze in enkele dagen zullen ontvangen, dit gebeurt in etappes."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:02

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Tja, dit melden ze via diverse kanalen (ook via telefoon) al weken. Valt me vies tegen dat er geen duidelijkheid komt vanuit nest.

Van het weekend was mijn nest weer klaar met aanleren van oa autoschema, vanmiddag eens zien of het inderdaad geholpen heeft om hem te resetten. Want het heeft geen zit om punten in je schema vast te zetten als hij er niets mee doet door de auto-away functie.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Nest is hier retour gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Dat had er nog best bij gekund naast al die berichten dat het rommelt bij Nest/Alphabet
xtr3me schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:01:
Gebruik je een scriptje/google docs je account uit te lezen?
Ik deed dat namelijk ook elke 10/15 minuten en had het probleem ook. Nadat ik daarmee stopte werd ik ook niet meer uitgelogd.
Is dat de reden? Hmm... dan moet ik gaan kiezen. Hopelijk komt Nest zelf met meer data voor ons.
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:27:
@Osiris: Wij gaan er vanuit dat wij niet failliet gaan, maar als we hypothetisch spreken: wij gaan er vanuit dat de beslissingen die daar uit moeten voortvloeien, altijd zoveel mogelijk in het voordeel van de klant wordt gedaan.
Joh. Je zal de eerste zijn die zou toegeven dat een bedrijf failliet zou gaan. Lijkt me dus een compleet overbodige opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

iAmRenzo schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:28:
Is dat de reden? Hmm... dan moet ik gaan kiezen. Hopelijk komt Nest zelf met meer data voor ons.
Ik log via domoticz en heb hier geen last van, wellicht kun je dit proberen om je data te vergaren.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

iAmRenzo schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:28:

Joh. Je zal de eerste zijn die zou toegeven dat een bedrijf failliet zou gaan. Lijkt me dus een compleet overbodige opmerking.
http://9to5google.com/2016/04/04/revolv-shutting-down-nest/
en
http://9to5google.com/201...-describes-working-there/

Aangezien ik toch al niet tevreden ben over NEST is het denk ik tijd om het ding te verkopen. Ze luisteren ook zo "goed" naar community feedback, top ranked suggesties na 4 jaar nog steeds afwezig (o.a. huidige temp weergeven ipv de gewenste temp) etc.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

huidige temp staat toch in het klein naast de gewenste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Fietsbel schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:54:
[...]

http://9to5google.com/2016/04/04/revolv-shutting-down-nest/
en
http://9to5google.com/201...-describes-working-there/

Aangezien ik toch al niet tevreden ben over NEST is het denk ik tijd om het ding te verkopen. Ze luisteren ook zo "goed" naar community feedback, top ranked suggesties na 4 jaar nog steeds afwezig (o.a. huidige temp weergeven ipv de gewenste temp) etc.
Ik was daar ook over na aan het denken maar loop nog tegen een aantal problemen op: - Integratie met domotica systemen (Fibaro), - Tado werkt weer alleen op batterijen (word dus niet gevoed via ketel, wat ik erg jammer vind), en de Thermosmart vind ik persoonlijk niet mooi. - Evohome is erg duur en Toon zit abonnement bij en daar heb ik geen zin in :P Ik geef Nest nog een week nu om die update te krijgen, anders ga ik wel echt kijken naar alternatieven.

[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 05-04-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

tcviper schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:00:
Ik was daar ook over na aan het denken maar loop nog tegen een aantal problemen op: - Integratie met domotica systemen (Fibaro), - Tado werkt weer alleen op batterijen (word dus niet gevoed via ketel, wat ik erg jammer vind), en de Thermosmart vind ik persoonlijk niet mooi. - Evohome is erg duur en Toon zit abonnement bij en daar heb ik geen zin in :P Ik geef Nest nog een week nu om die update te krijgen, anders ga ik wel echt kijken naar alternatieven.
Als de nieuwe Honeywell Lyric hier komt (en werkt) zie ik dat nog als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
iAmRenzo schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:46:
[...]

Als de nieuwe Honeywell Lyric hier komt (en werkt) zie ik dat nog als alternatief.
Ah das een goeie inderdaad! Maar vraag me af of/wanneer die komt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

en of hij opentherm gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Formuleer het goed! De Nest heeft ook Opentherm maar moduleert nog niet :X
Honeywell produceert natuurlijk al wel langer voor de Europese markt mét modulatie. Maar ja, wanneer hij naar Europa komt is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:03

DarkSide

theres no place like ::1

Ik vind hem er iig wel mooi uitzien.
En heb voor nu iig besloten geen Nest te bestellen. Het wachten op updates. En de auto away functie die extra loopt te stoken zorgen er voor dat hij niet aantrekkelijk is om aan te schaffen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog geen update. Als er geen enkelen hier hadden bevestigd dat de update er was, dan zou ik twijfelen of de update überhaupt bestaat. Hoezo duurt een cruciale uitrol zo lang? Als er problemen mee waren dan zou ik dat nog enigzins begrijpen maar dit is echt belachelijk.

Een tijdje terug al mijn vingers gebrand met een foute keuze qua mobiele telefoon, nu met een half werkende thermostaat. Ik ben goed bezig!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

iAmRenzo schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:49:
[...]

Honeywell produceert natuurlijk al wel langer voor de Europese markt mét modulatie. Maar ja, wanneer hij naar Europa komt is de vraag.
Ik formuleer het juist, opentherm heeft hij niet, hierdoor zal het moduleren niet echt goed verlopen. Moduleren heeft Honeywell voldoende ervaring mee, dit zal dus geen kwartaal-update-fiasco worden zoals bij ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Open therm heeft de NEST niet of nog niet? Dit komt toch met de komende update? Ik ben verder tevreden over de NEST. Ik heb het automatisch oplichten bij nadering uitgezet en zie nu ongeveer + 0,5 graad naar boven afwijking maar daar kan ik mee leven. Dat de beliofde update zo lang op zich laat wachten vind ik storender :(

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webalistic
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-09 16:28
De Nest v3 praat wel OpenTherm, maar hij heeft op dit moment een vocabulaire van 2 woorden (aan/uit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Excuus voor de verlate reactie. Wij hebben bij de Nederlandse technische support ons best gedaan om de handmatige software versie vrij te geven. Helaas is dat niet gelukt. Wij begrijpen dat het erg vervelend is, dat de nieuwste software versie nog niet voor iedereen beschikbaar is. Wij verwachten dat dit over enkele dagen wel zo zal zijn. Helaas kunnen wij op dit moment geen exacte tijdspanne geven.

Bij ons op de support willen wij jullie graag verder helpen, helaas kunnen wij op dit moment de software nog niet handmatig implementeren. Zodra dit wel het geval is, zullen wij dit zeker op Tweakers melden. Wijkunnen bij de technische support ook geen uitspraken doen over de samenwerking met Google en/of andere bedrijven. Zoals ook al tegen ons gezegd is: "Dit is een technisch forum, we willen het graag technisch houden"

Betreffende Auto-Afwezig; met de nieuwe feature Thuis /Afwezig assistentie zou het minder lang moeten duren om de Nest Thermostat in de Auto-Afwezig stand te krijgen. Het is afhankelijk van verschillende factoren, hoe lang dit precies duurt. Het zou altijd niet, ook zonder Thuis / Afwezig assistentie, langer dan twee uur mogen duren.

Waar mensen problemen ervaren met deze feature, kan het verstandig zijn om contact met ons op te nemen. Wij vinden het erg jammer dat niet iedereen tevreden is over onze technische helpdesk. Waar onze klanten het gevoel hebben dat onze technische support niet genoeg hulp bied, kan het verstandig zijn om te vragen om in contact te komen met een senior agent.

Wij hopen dat jullie, met betrekking tot de software update, nog even geduld hebben. Wij hopen deze spoedig bij iedereen beschikbaar te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@Nest Support
Kunnen jullie enige garantie geven voor het online houden van de servers van de Thermostat en de Protect? Ik gebruikte Revolv niet, maar er zullen vele gedupeerden zijn waarbij een vrij nieuw product ineens niet meer werkt. De Protect geeft ook waarschuwingen zonder internet natuurlijk, maar ik heb hem vooral gekocht voor de meldingen op mijn smartphone. Of kan er een api vrijgegeven worden zodat ik dit om mijn eigen server kan laten werken?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TKroon, Wij hebben absoluut geen intentie om de service van onze Nest producten te staken. Wij kunnen verder niet reageren op speculaties.

Wellicht kunt u op onze website: developer.nest.com meer informatie krijgen over een goeie API mogelijkheid voor u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:49:...
Verder gaan we er vanuit dat iedereen deze update binnen enkele dagen zal ontvangen...
@Nest Support
Wat versta jij onder enkele dagen?

[ Voor 68% gewijzigd door [RNMC] Viper op 05-04-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
iAmRenzo schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:49:
[...]

Vindt zijn formulering eigenlijk beter.. Als nest opentherm zou hebben zou hij meer ondersteunen.
Opentherm gateway van een stel hobbynerds doet het 100 voudige aan opentherm.

Kippensoep van de piekknaller waar de kip doorheen gevlogen is en geel is noemt men ook kippensoep maar is het niet.
Nest met opentherm bestaat dus niet gezien hij weinig uitleest en er van snapt. Een Aan uit schakelaar met buienradar connectie en een kip met de naam opentherm die er niet eens doorheen maar langs gevlogen is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:58:
@TKroon, Wij hebben absoluut geen intentie om de service van onze Nest producten te staken. Wij kunnen verder niet reageren op speculaties.

Wellicht kunt u op onze website: developer.nest.com meer informatie krijgen over een goeie API mogelijkheid voor u.
Speculaties zijn inmiddels harde feiten bevestigd door de reeds opgestapte topmannen die de mails hiervan hebben vrijgegeven...

Lijkt me verstandig als jullie gewoon eens stoppen met bewust valse toezeggingen / leugens. Mensen inhuren die kennis van zaken hebben of gewoon een goed bedrag overmaken naar de projectgroep opentherm.org om hun controller api voor opentherm te gebruiken.

En zeg gewoon op de support lijn, een ogenblik geduld aub, de eerste medewerker komt over gemiddeld 3 uur vrij ipv enkele wachtende voor u. Zou een hoop frustraties schelen voor de mensen die nog vertrouwen in de kennis van nest support hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Mag toch hopen dat iemand van Alphabet wakker wordt, het management bij Nest vervangt en dit terug draait.
De schade die dergelijke acties toebrengt aan het vertrouwen van de consument in IoT devices in het algemeen is groot.
En wat kost het in de lucht houden van een paar servertjes nou werkelijk?!

Zo te lezen waren ze wel eerst gestopt met de verkoop, en hebben 2 jaar gewacht tot de stekker eruit ging.
Netjes van ze, of eerder om te voorkomen dat de klant zich op garantie zou beroepen?! :r

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:00

Ethirty

Who...me?

m-ruiter227 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:52:
[...]

Vindt zijn formulering eigenlijk beter.. Als nest opentherm zou hebben zou hij meer ondersteunen.
Opentherm gateway van een stel hobbynerds doet het 100 voudige aan opentherm.
Opentherm is een taal. Welke woorden je spreekt staat daar los van. Genoeg Nederlanders die het verschil tussen me/mijn en is/eens niet eens kennen. En toch spreken ze allemaal Nederlands.
m-ruiter227 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:58:
[...]

Speculaties zijn inmiddels harde feiten bevestigd door de reeds opgestapte topmannen die de mails hiervan hebben vrijgegeven...
Ik heb anders nog geen hard feit gezien. Rommelt het binnen Nest volgens een aantal oud-medewerkers? Vast. Bij welk bedrijf rommelt het niet af en toe? Maar om dan gelijk te stellen dat Nest een zinkend schip is vind ik wat ver gaan. En als je wel harde feiten hebt zouden we graag een bronvermelding zien. Weten de medewerkers van Nest support ook waar ze aan toe zijn.

Ze hebben een product afgestoten waarvan ik nog nooit gehoord had en wat ze gekocht hebben om de technologie en de mensen. Dat is zaken doen, hoe vervelend ook voor de klanten die daar veel geld aan uit hebben gegeven. Ik heb een muziekstreamer gekocht van een veelbelovend bedrijfje, alleen heeft dat bedrijf het ook niet gered met dat product. Balen, maar dat is hoe het soms gaat.

Nest heeft zich ook klaarblijkelijk flink verkeken op het op de markt brengen van hun product op de Europese markt, die beduidend anders in elkaar zit dan de Amerikaanse. En hoewel de update lang op zich laat wachten brengt Nest wel met enige regelmaat updates uit (ben ooit met versie 3 punt zoveel begonnen). Mijn Samsung S6 heeft welgeteld 1 update gehad die al achterhaald was toen deze uitkwam.

Aan stemmingmakerij hebben we hier in ieder geval niks. Het blijft technologie en 1 technologiejaar staat ongeveer gelijk met een mensenleven (mooie uitspraak die ik laatst hoorde). Noem me 1 technologisch product van het laatste jaar dat foutloos werkt en geen eigenaardigheden heeft...

/offtopic.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Een vluchteling die 15 woorden nederlands praat praat geen Nederlands maar hakkelt wat. Nest doet geen echte opentherm anders dan een piepklein vraagje.

En waar rook is is vuur, zeker als de rook allemaal 1 kant opgaat.
Topmannen stappen niet zomaar op en blaten onzin. Dat hakt er in bij hun nieuwe topbaan.
Waarheid daarintegen is een plus om een topman aan te nemen, dan weet je dat ze keuzes durven te nemen in moeilijke tijden en durven te hakken

Rare s6 heb je zeg. volgens mij lopen de uodates redelijk synchroon aan de s6 edge.
Heb er toch al heel wat gehad.

Heb je je S6 nu soms net uit de oude modellen bak bij de action gehaald afgelopen weekend dat je pas 1 update hebt gekregen......
Oh wacht, je vinkje van automatisch in de nacht installeren staat vast aan en je pincode is 0000 van de sim zodat je het niet merkt......

Stierenkak dat de S6 pas 1 update heeft gehad. Slaat als een Nest op een kudde dev-ers die snappen wat ze doen

[ Voor 85% gewijzigd door m-ruiter227 op 05-04-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Laten we het gezellig houden, mijn reactie ging over de Honeywell, deze is alleen in USA en mist op dit moment opentherm. Hierdoor zal hij sowieso niet goed gaan moduleren met Europese cv toestellen. Ik gaf specifiek opentherm aan omdat Honeywell ten opzichte van nest wel werkende Europese thermostaten heeft met opentherm protocol die moduleren. Qua modelleren ben ik dus niet bang dat Honeywell het zelfde doet als nest nu.

Terugkomend op nest, ik heb liever dat ze open kaart spelen en gewoon aangeven wat er aan de hand is, dat deze update niet goed is of dat ze problemen hebben met uitrollen en dan een realistische schatting afgeven hoelang het gaat duren ipv elke keer komen met enkele dagen. 2weken zijn geen enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Honeywell=Opentherm

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Uhm, lyric niet, zoek maar op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Historisch gezien wel.
Wikipedia: OpenTherm

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Hij heeft gelijk, Honeywell staat echt wel voor Opentherm in NL, maar de Lyrics op dit moment puur nog een Amerikaans product, zodra ze die (hopelijk ooit) naar NL brengen zal de EU versie wel Opentherm krijgen, Honeywell kennende. Overigens back on topic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Tja, eerst maar uitbrengen in EU.

Ontopic, nog geen update hier. Het resetten heeft nog geen nut gehad om auto-away uit te schakelen bij een punt in de agenda, erg handig dat de nest dus geen rekening houdt met vaste punten en mij dus niet voorziet met een warm huis bij aankomst. Gelukkig wordt het buiten warmer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@(RNMC) Viper: Helaas kunnen wij geen exacte datum geven. Dit is de reden dat wij op dit moment geen exacte datum geven. De software update wordt aan de hand van verschillende factoren bij iemand. Op dit moment kunnen wij het proces nog niet versnellen, wij zullen het zeker melden als dit wel kan. Het resetten van de Nest Thermostat versnelt in veel gevallen dit proces niet.

@M-ruiter227: Wij zijn momenteel aan het finetunen, er zijn kleine problemen opgedoken tijdens het releasen van de 5.2 software update. Hierdoor is er ook een andere versie vrij gekomen. Wij vinden het erg vervelend dat u de nieuwste software update nog niet heeft, wij verwachten dat deze ook snel bij u zal worden uitgebracht.

@Ethirity: Fijn om te horen dat u ons nog iets extra tijd geeft, wij hadden graag gezien dat dit niet nodig is. Wij willen er echter zo veel mogelijk nieuwe problemen voorkomen. Wij vinden het dan ook belangrijk om op dit moment nog de laatste software update te finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:03
@Nest support. Beloofd is Q1, nu lijken jullie net zoveel beloftes na te komen als de VVD, maar moeten wij ECHT (beloofd of geld terug) binnen twee weken een update zien, of bestaat heel die update gewoon niet en moeten we nog maanden wachten op een werkende thermostaat die uit staat in de lente/zomer?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

@Nest Support
Dank voor de reactie, je geeft nu zelf aan dat er problemen zijn met 5.2 en dit is waarschijnlijk (speculatie) de reden voor de vertraging. Terugkomend op de vraag, wat verstaat je onder enkele dagen?
Al enkele dagen meld nest via dit kanaal maar ook via telefoon dat het enkele dagen gaat duren. Wordt het niet eens tijd om open kaart te spelen over het proces? en aan te geven waarom het niet lukt binnen enkele dagen?

Want het kan wel, bij de vorige update stond deze er binnen 3 dagen op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik kan bevestigen dat 5.2-5 bestaat, heb deze namelijk gekregen zie mijn eerdere berichten.
Ik kan ook bevestigen dat 5.2-6 een paar dagen later is uitgekomen met diverse verbeteringen.
Ik moet ook echter zeggen dat er ook in 5.2-6 nog diverse kleine foutjes zitten zeker i.c.m. nest app, dus ik kan best voorstellen dat het daarom iets langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Dank Zenlung, opzich niet erg dat het langer duurt (nou ja, na belofte Q1 wel) maar communiceer duidelijk naar klant. Krijg nu het gevoel dat er met beta wordt getest met een selectief groepje onder het mom dat de update klaar is.

[ Voor 32% gewijzigd door [RNMC] Viper op 06-04-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ja, en zeg gewoon waar het op staat. Enkele dagen is enkele dagen, geen weken.
Schijnbaar bestaat de update dus wel, bij 1 op de 10.000?

[ Voor 27% gewijzigd door carpebios op 06-04-2016 15:00 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die update bestaat bij meer mensen dan 1 op de 10.000, helaas kunnen wij geen exacte getallen hierover geven. Ook de exacte datum kunnen wij niet melden. Bij de technische helpdesk weten wij dat onze ontwikkelaars druk bezig zijn. Zij willen deze update ook bij meer klanten laten implementeren.

Nogmaals, wij kunnen geen exacte datum geven. Klanten die niet langer meer willen wachten, verzoeken wij om contact met ons op te nemen. Vraag in dit geval om een senior agent,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:33:
Die update bestaat bij meer mensen dan 1 op de 10.000, helaas kunnen wij geen exacte getallen hierover geven. Ook de exacte datum kunnen wij niet melden. Bij de technische helpdesk weten wij dat onze ontwikkelaars druk bezig zijn. Zij willen deze update ook bij meer klanten laten implementeren.

Nogmaals, wij kunnen geen exacte datum geven. Klanten die niet langer meer willen wachten, verzoeken wij om contact met ons op te nemen. Vraag in dit geval om een senior agent,
En als we contact opnemen, wat gaat er dan gebeuren? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

[RNMC] Viper schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:25:
Ik formuleer het juist, opentherm heeft hij niet, hierdoor zal het moduleren niet echt goed verlopen. Moduleren heeft Honeywell voldoende ervaring mee, dit zal dus geen kwartaal-update-fiasco worden zoals bij ....
Nou, dat is het hele euvel. Communiceren via OpenTherm kan hij nu, maar hij communiceert alleen aan of uit. Met True Radiant probeert hij een soort van modulatie toe te passen maar wél op basis van aan en uit.
OpenTherm is de taal, of je dan vervolgens maar 2 woorden (aan/uit) kent is dan een probleem.
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:49:
Verder gaan we er vanuit dat iedereen deze update binnen enkele dagen zal ontvangen. Het duurt iets langer dan verwacht omdat we absoluut geen risico's willen nemen. We denken hier in termen van dagen, en niet weken zoals IamRenzo aangeeft :9
Morgen is het een week. Kom ik toch in de buurt... :P
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:33:

tcviper schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:34:
En als we contact opnemen, wat gaat er dan gebeuren? :)
Dan krijg je de update direct... 8)7
Seriously?
Echt overal wordt gesproken dat we geduld moeten hebben zonder fatsoenlijk te noemen wat er nu precies aan de hand is. Doet me denken aan de tijd dat Nest er over deed om eindelijk toe te geven dat moduleren niet een feature was maar dit wel zo geadverteerd heeft.
Met de verhalen dat het rommelt bij Nest / Alphabet maakt het zooitje compleet. Ik begrijp niet hoe dit bedrijf werkt.

[ Voor 39% gewijzigd door iAR op 06-04-2016 15:36 . Reden: poppenkast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tcviper: Dan gaan wij proberen onze klanten te overtuigen om Nest nog een kans te geven, als dat niet lukt is er wellicht een mogelijkheid om naar andere mogelijkheden te kijken.

@iAmRenzo De update is al wel uitgebracht bij meerdere mensen, wij hadden gehoopt dat jullie hier op tweakers deze software update ook al zouden hebben. Helaas heeft het nog niet mogen baten, wij kunnen zelf de software versie helaas niet uit de hoge hoed toveren. Anders hadden wij dit zeker gedaan en deze hier beschikbaar gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

@Nest Support
Wat is je functie hier op het forum? en bij Nest?

Terugkomend op een ander probleem, mijn nest gaan niet van auto-away bij een hand ingegeven punt. De Reset die de Senior heeft voorgesteld werkt niet. Hoe nu verder? Echt slim is deze functie dan niet als hij alsnog moet detecteren dat ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
@Nest Support: Maar daar zit toch het hele probleem? Hoe kan een bedrijf wat zich specialiseert in dit soort zaken nu niet een update forceren, we zitten toch in 2016? Het gros hier heeft in December alsnog gekozen om de nieuwe Nest v3 te kopen voor Opentherm en modulatie, dit was er niet dus heeft men volgehouden en volgehouden, we zijn nu 4 maanden verder en er is nog steeds geen update voor specifiek het modulatie probleem. Dat iets een weekje duurt om uit te rollen snapt iedereen en daar heeft ook niemand problemen mee, maar het begint nu gewoon 'vervelend' te worden.

Of geven jullie ons een gedeelte van het geld terug, omdat de functionaliteit niet 100% juist is? Neem anders eens een kijkje bij Eneco met Toon of Tado of Thermosmart, die kunnen het wel.

In plaats van weer naar 'andere mogelijkheden' te kijken en constant replies geven, die we inmiddels al kennen, stel ik voor dat jullie als bedrijf nu laten zien dat het ook anders kan. Is dit niet het geval dan zie ik het echt somber in voor Nest. Hoe moeilijk kan het zijn om een update te pushen....

Nog een idee voor jullie, include ons in een test groep zodat we ook zien dat er iets gebeurd en we feedback kunnen geven op updates voor ze publiekelijk gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door tcviper op 06-04-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nest nu bijna 3 maanden. Helaas heeft deze het nooit gedaan. Mij is verteld dat de nieuwe update uitkomst moet gaan bieden omdat dan de Nest de cv met warmtepomp beter kan aansturen.
Ik wil nu ook wel een weten wanneer de update komt. Door de onduidelijkheid zit ik nu al bijna 3 maanden zonder verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@(RNMC) Viper: Ik ben een senior agent hier bij Nest. Als de reset bij u niet heeft gewerkt, stel ik u voor om weer contact op te nemen met de senior agent die u de vorige keer heeft geholpen. Deze zal dan kijken wat er precies aan de hand is.

@tcviper: Er wordt op dit moment met verschillende mensen overlegd om deze software update sneller bij onze klanten terecht te krijgen. Wij hebben deze software versie nog niet. Klanten die hier ontevreden over zijn, kunnen contact met ons opnemen. Dit zorgt er niet voor dat wij op dat moment meteen de software update handmatig tot stand kunnen brengen. Wij begrijpen de frustratie en hopen dat het probleem niet erg lang meer duurt.

@Swbbsw: De nieuwe software update heeft te maken met het moduleren van een verwarmingssysteem. Het lijkt ons erg vervelen als u al drie maanden geen verwarming heeft gehad. Wij zouden u willen adviseren om nogmaals contact met ons op te nemen. Wij willen dit probleem graag verder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ik zal weer contact opnemen....

Grapig, tekst op nest update site is verandert naar:
Het kan een paar weken duren voordat alle Nest Learning Thermostats die met wifi zijn verbonden een nieuwe software-update ontvangen.
https://nest.com/nl/suppo...t-software-update-history

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
m-ruiter227 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:50:

En waar rook is is vuur, zeker als de rook allemaal 1 kant opgaat.
Topmannen stappen niet zomaar op en blaten onzin. Dat hakt er in bij hun nieuwe topbaan.
Waarheid daarintegen is een plus om een topman aan te nemen, dan weet je dat ze keuzes durven te nemen in moeilijke tijden en durven te hakken
Wil je nu stoppen met die stemmingmakerij?
Opgestapte topmannen -? of je geeft een bron, OF er is niemand opgestapt.
Dat je boos bent snapt men nu wel, koop een Tado en meldt je in dat topic als je je Nest zat bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:41
Kunnen we inderdaad proberen hier weer een constructief en positief topic van te maken. Dat het lang duurt weten we ondertussen wel. Echter als Nest de software eerder had opgeleverd en dus minder goed getest had opgeleverd dan ware de rapen ook gaar geweest.

Ik zou ook graag willen kunnen bevestigen dat het nu beter werkt in combinatie met mijn Agpo Econpact 225C. De signalen die de personen geven die de update al hebben zijn in ieder al goed. Graag zou ik dit met mijn Opentherm Gateway willen kunnen controleren.

Dat de grote inhaal slag veel tijd kost en goed getest moet worden lijkt me logisch. Er zijn zoveel verschillende modellen ketels die allemaal anders (zullen) reageren. Ik ben zelf ook programmeur en iets te vroeg opleveren zorgt alleen maar voor een slechte indruk die je nauwelijks meer kunt kwijt raken.

Realiseer je wel dat wij als Tweakers in een totaal andere klasse vallen dan de meesten die de Nest simpelweg aan de muur hebben hangen en verwachten dat het huis verwarmt blijft worden.

Als ik de reacties van Nest hierboven lees is men aan het proberen om deze update sneller naar ons te kunnen krijgen (via een bestand of via Nest support). Als het zover is dan horen we dit wel. En realiseer je aub dat, als je hier straks op ingaat, er dan een kans is dat niet alles meteen 100% functioneert. Laten we dan aub onze ervaringen delen om te zorgen dat het bij elke update weer iets beter wordt.

Gelukkig zitten we nu niet meer midden in de winter en zal de temperatuur thuis bij eventuele problemen nog enigszins comfortabel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
@Sepio, hoe staat het met reputatie en beloftes? Gelukkig zijn beloftes bij Nest, geen beloftes die ze niet waar kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:41
carpebios schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:41:
@Sepio, hoe staat het met reputatie en beloftes? Gelukkig zijn beloftes bij Nest, geen beloftes die ze niet waar kunnen maken :)
Als ik kijk naar mijn eigen werk qua software ontwikkeling dan kun je op de korte termijn wel enigszins inschatten hoe lang iets duurt. Bij eventuele onverwachte bugs kan het je opeens veel extra tijd kosten.
En als je kijkt naar iets dat langer duurt dan een week of twee dan is het sowieso onnauwkeurig.

Als ik zelf een schatting moet maken over hoe lang iets duurt dan is het algoritme
de tijd die je denkt dat het kost * 2 + 50 %.
Oftewel erg onnauwkeurig.

En aangezien Nest van ver moest komen is het traject dat zij moeten afleggen dit een behoorlijke klus.

Dus wat Nest en de beloftes betreft. Ze hebben eind van afgelopen kwartaal aangekondigd dat er een update was. Sommigen zijn die al aan het testen en de reacties hierboven lijken me veel belovend.

Blijkbaar houden ze deze testen goed in de gaten en hebben ze binnen enkele dagen een volgende update uitgebracht die ze weer testen.

En als ze er tevreden over zijn dan zal de rest hem wel krijgen.

Op de site houden ze de klanten netjes op de hoogte van de status. En ze doen hun best om iedereen te helpen. Uitspraken doen over wanneer iets bug vrij genoeg is om te releasen is gewoon erg lastig.

[ Voor 26% gewijzigd door Sepio op 06-04-2016 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Dat is wel door een belofte bij verkoop (modulerend). Maar ik kan er slecht tegen als een bedrijf zegt een paar dagen, en dat je twee weken later nog niks hebt. Zeg dan, begin Q2, dan weten we dat we in mei iets kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud2
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-07 02:30
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:03:
Ik heb de nest nu bijna 3 maanden. Helaas heeft deze het nooit gedaan. Mij is verteld dat de nieuwe update uitkomst moet gaan bieden omdat dan de Nest de cv met warmtepomp beter kan aansturen.
Ik wil nu ook wel een weten wanneer de update komt. Door de onduidelijkheid zit ik nu al bijna 3 maanden zonder verwarming.
Ik had al eens de vraag gesteld of iemand hier ervaring had met een Nest en een warmtepomp, maar daar heb ik nooit een antwoord op gezien.
We zitten op een woonschip en hebben water genoeg onder ons. Ik zit serieus na te denken over een water/water warmtepomp systeem aangevuld met een paar m2 zonnecollectoren (zonder gas ondersteuning dus). Het zou wel fijn zijn als de Nest daarmee overweg kon.
Ik heb nu nog een Nest V.2 met een oude diesel combiketel, Eenvoudig aan-uit dus en dat werkt tot nu toe prima. Voor het warmtepomp systeem is modulatie echter wel een vereiste.

Kan Nest hier zelf wat over zeggen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Nest support.

Ik heb al vaker contact gehad met jullie.
Ik heb gesproken met Safia, Yafet, Jacqueline en Charlotte V.
Charlotte is net als u een senior agent.
De genoemde personen zijn erg behulpzaam geweest maar daarmee is het probleem niet mee opgelost. Tevens zijn er 3 monteurs langsgeweest welke geprobeerd hebben de nest werkend te krijgen.
Zonder de update zal mijn verwarming niet werken. Ik hoop dat u mijn probleem begrijpt en dat er echt een oplossing nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-ruiter227
Gadgeteer schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:15:
[...]

Wil je nu stoppen met die stemmingmakerij?
Opgestapte topmannen -? of je geeft een bron, OF er is niemand opgestapt.
Dat je boos bent snapt men nu wel, koop een Tado en meldt je in dat topic als je je Nest zat bent.
Ik niet, google maar. Hits genoeg. Dat er twee topmannen al zijn opgestapt is wereldkennis.
Stemmingmakerij wordt door nest zelf veroorzaakt. Is een logische oorzaak van de eerste leuge over het product tot de opvolging van leugen op leugen... De eerste weken hebben ze zelfs openlijk en blood overal gelogen dat wij gek waren en de Nest moduleerde......... Ben je dan verbaast dat je als merk je eigen display inslaat....

Ben niet de enige met deze stemming.
Een forum is er for the good and the bad.

Of wil je het alleenmaar over bloemetjes, zonnetjes en love in combi met het woord Nest hebben.
>:)

[ Voor 17% gewijzigd door m-ruiter227 op 06-04-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Sepio, het probleem met nest blijft wel dat ze een product geleverd hebben waarvan de specificatie niet klopt, waarbij het belangrijkste de reden is waarom je geen V2 koop.

Al met al kun je als bedrijf meer begrip krijgen als je de gebruikers meer betrekt bij ontwikkeling en meer doet aan verwachtingsmanagement, ofwel wees open en eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:00

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:40:
@Ethirity: Fijn om te horen dat u ons nog iets extra tijd geeft, wij hadden graag gezien dat dit niet nodig is. Wij willen er echter zo veel mogelijk nieuwe problemen voorkomen. Wij vinden het dan ook belangrijk om op dit moment nog de laatste software update te finetunen.
Persoonlijk heb ik er geen last van: 2e generatie Nest met stadsverwarming. Sowieso hoeft bij mij de verwarming tot ergens in oktober niet meer aan, dus elke aanpassing die nu nog komt merk ik pas over ruim een half jaar.

Ik vind het vooral tekenend hoe slecht de communicatie is, maar ook hoe de Nest de hemel in geprezen wordt, terwijl het ding zeker niet perfect is: structureel onnauwkeurige binnentemperatuur ondanks de vele sensoren, meer dan 5 graden verschil met de werkelijke buitentemperatuur, de vernieuwde auto-away mbv een mobiele telefoon etc. True-radiant is ook op stadsverwarming vaak niet comfortabel: er zitten gewoon te veel schommelingen in de temperatuur waardoor ik veel warmer stook dan nodig. En dan ga ik het maar niet hebben over de wensen uit de community waar al jaren helemaal niks mee gebeurd (zoals de display weergave veranderen).

Prima dat Nest een aantal doelen heeft voor de toekomst, maar verkoop die niet vroegtijdig als zijnde features terwijl ze duidelijk nog niet af zijn. Ik snap dat jullie zo goed mogelijk support proberen te leveren en dat jullie zelf geen directe invloed hebben op het beleid of de programmeurs, maar ik denk dat jullie op Tweakers verder komen met duidelijkheid en openheid van zaken dan met niet-concrete beloftes. En eerlijk is eerlijk, dat lijken jullie gelukkig zelf ook al te beseffen.

Hopelijk krijgen jullie ooit ook de vrijheid vanuit Nest wat meer informatie te delen, maar daarop kunnen we alleen maar afwachten. Wie weet kunnen de gebruikers hier jullie juist helpen met het oplossen van specifieke problemen, velen van ons hier hebben langdurige datalogging van de thuissituatie of veel kennis van electronica in het algemeen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ethirty op 06-04-2016 21:54 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik ff blij dat ik eerst hier nog een gekeken heb had ik anders mooi een kat in de zak gekocht V3 opentherm .

Ik laat hem dus lekket links liggen en nest verdient wat mij betreft de koude douche van radar.........

En hele dikke NUL.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sepio schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:30:
Kunnen we inderdaad proberen hier weer een constructief en positief topic van te maken. Dat het lang duurt weten we ondertussen wel. Echter als Nest de software eerder had opgeleverd en dus minder goed getest had opgeleverd dan ware de rapen ook gaar geweest.
Het probleem waar Nest vanuit het perspectief van veel gebruikers mee te kampen heeft, is vertrouwen. Heeeeeeeeeel erg veel vertrouwensproblemen bij de eindgebruiker. Er worden beloftes gemaakt (nog voor de update, verkoopclaims) dat de Nest zou moduleren, deed 't niet. Update zou volgen in Q1, deed het maar deels.

Wat heel erg veel zou helpen, is transparantie vanuit Nest. Maar dat is er niet. Ja, de update komt er eeeeeecht aan, ooit. Maar wáárom er zoveel vertraging is, is niet duidelijk. Een paar algemene uitspraken. "Gefaseerd." "Geduld hebben." "Hij komt écht.. Ooit.." Gaat het per postcodegebied? Per land? Per merk/type ketel? Zijn er bugs ontdekt die nog gladgestreken moeten worden? Er moet toch bij Nest zélf wel duidelijk zijn hoe die gefaseerde invoering verloopt en wáárom hun belofte niet nagekomen wordt?
De gebruiker wordt weer iets verkocht wat amper nagekomen wordt et voila: het vertrouwen daalt nog meer door gebrek aan transparantie.

Ik snap ook heus wel dat `Nest Support` hier zijn best doet en heb 't eerlijk gezegd met hem/haar te doen: zit tussen twee vuren in. Heeft ook maar te doen wat 't management zegt en ondertussen is men hier ontevreden. Maarja.. Zo staat de situatie er nou eenmaal wel voor.

En qua verzoek om meer technisch on-topic te gaan: mijn CV-ketel is al vier dagen niet meer aangeweest.. Dus tja, die Nest doet niet zoveel meer _O- 't Is alweer te warm. Niet alsof ik de update al heb ofzo, dussuh.. :+

edit:
Oh en qua "Klanten die hier ontevreden over zijn, kunnen contact met ons opnemen." helpt Nest ons ook niet verder, tenzij ze de klantenservice van een paar maanden terug ontslagen hebben en een compleet nieuw team aangenomen hebben _O- Enorm traag met reageren en inhoudelijk niet adequaat, dus nee, totaal geen behoefte om contact met ze op te nemen, sorry..

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 07-04-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwenf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-05-2024
Het is aan. Update loopt nu. Had wel even mogen wachten tot Auto Away aan was gegaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:12
Hier komt de update nu ook binnen..

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webalistic
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-09 16:28
Vannacht is bij mij 5.2-6 geïnstalleerd...
April doet wat ie wil, dus laat die kou maar weer even komen :-)

De heat-link staat nu op 2.1-2. Is die ook geüpdate? Dacht dat ie op 2.0.1 stond oid... kan ik mis hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door webalistic op 07-04-2016 08:14 . Reden: toevoeging over heatlink versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:37
Bij mij nog de 5.1.8 en de heatlink is idd 2.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:54:
De update is al wel uitgebracht bij meerdere mensen, wij hadden gehoopt dat jullie hier op tweakers deze software update ook al zouden hebben. Helaas heeft het nog niet mogen baten, wij kunnen zelf de software versie helaas niet uit de hoge hoed toveren. Anders hadden wij dit zeker gedaan en deze hier beschikbaar gesteld.
En dat begrijp ik dus niet. Hoe kan het dat je een nieuwe versie over -nu al meer dan- een week verspreid!?
Maar je zult die vraag wel weer niet beantwoorden, want dat is een beetje jullie strategie... maar ik kan geen bedrijf bedenken die er zo lang over moet doen.
Het kan een paar weken duren voordat alle Nest Learning Thermostats die met wifi zijn verbonden een nieuwe software-update ontvangen.
En op de vorige pagina zei ik dat al... maar meneer van Nest Support had het over dagen, niet weken.
En zie hier... leugen nummer zoveel 8)7 |:(

Hoe kan het zijn dat het zo lastig is om hier eerlijk over te communiceren? Hoe dom denk je dat we zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Goed nieuws voor weer 3 tweakers :), ik ben benieuwd naar het resultaat.
iAmRenzo schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:00:
[...]
En op de vorige pagina zei ik dat al... maar meneer van Nest Support had het over dagen, niet weken.
En zie hier... leugen nummer zoveel 8)7 |:(
Tja, op de site hebben ze het nu ook al op weken uitrol gezet (zie aantal posten hierboven) zodat we hier niet meer over kunnen klagen. En als straf staan de tweakers die zeuren onderaan de uitrollijst ;)

@Nest Support
Komt er een uitgebreidere data log/mail beschikbaar. In de app kun je een week achteruit kijken en in de maandelijkse mail staan wat sumiere cijfers. Is het wat om hierin een uitgebreidere rapportage van te maken zodat je jaarlijks een goed overzicht kunt maken?

[ Voor 27% gewijzigd door [RNMC] Viper op 07-04-2016 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

[RNMC] Viper schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:03:
Goed nieuws voor weer 3 tweakers :), ik ben benieuwd naar het resultaat.

Tja, op de site hebben ze het nu ook al op weken uitrol gezet (zie aantal posten hierboven) zodat we hier niet meer over kunnen klagen.
Behalve het feit dat het een dikke klodder mosterd is na de maaltijd. Dat frusteert.
Zo deden ze het ook met modulatie toen men er achter kwam dat het niet werkte. Eerst weken zeggen dat het allemaal wel werkt en dan ineens toch ineens de website aanpassen. Ik vind dat echt niet kunnen.
Hoezo durf je niet eerlijk toe te geven dat het niet helemaal werkt? Daarmee creeer je goodwill. Ik heb nu echt nul geduld omdat alles wat ze zeggen een leugen is.

Dat je dan een voicemail van een een of andere stotterende en hakkelende "senior advisor" ontvangt doet ook helemaal geen goed :F

[ Voor 19% gewijzigd door iAR op 07-04-2016 09:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ik denk dat we het daar allen over eens zijn, echter wat doen we eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Inderdaad iAmRenzo,

Het is niks anders dan oplichting wat er met de uitrol van de Nest v3 gedaan is.
Daarnaast is wekenlang diezelfde leugen uitgebreid verkondigd en na 3 uur in de wachtrij bij support te hebben gestaan (terwijl het bandje al die uren 10 minuten melden en nog "enkele" wachtende voor u )

Heb inmiddels de Nest al 2 weken of afwezig staan omdat mijn huis door het zonnetje al zelf 20 graden en warmer wordt en in de nacht niet kouder dan 18 a 19 graden.

Steek die firmware update nu maar in je......... je weet wel gaatje.
Kansloos te laat.

Het product en Nest is niks anders dan oplichting, dat is en blijft strafbaar.
Nest valt dus inmiddels onder de vele Criminele organisaties van Nederland , haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El-Nino
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-03-2022
Hoi. Ben nieuw hier.

Na heel wat meelezen, wikken wegen en verhuizen toch overstag gegaan en in december '15 een Nest v3 aan de muur gehangen.

Design ligt het niet aan hoef ik niemand te vertellen hier. Functionaliteit laat nog wel wat te wensen over --> geen modulatie, gebrekkige auto away functie, niet luisteren naar vast gezette punten of misschien liet? Vannacht is mijn Nest ook ge-update naar V5.2-6 en de Heatlink naar V2.1-2 :D. Hopelijk brengt dit soulaas..

Vanaf nu de ketel maar in de gaten houden als deze nog aan gaat of er daadwerkelijk gemoduleerd verwarmd wordt. Hopelijk gaat het dan ook iets minder hard met de m3 gas... Vond dit vrij rap gaan in tegenstelling tot mijn buren bijvoorbeeld. ben benieuwd
Bedankt dat ik hier mag / kan meelezen en stiekem toch veel gehad aan jullie posts.

Ps. Hoe een enkeling van jullie reageert richting Nest (support) is echt sneu. Zeker de mensen van de support afdeling kunnen er niets aan doen, moeten waarschijnlijk een protocol volgen voor wat de antwoorden betreft etc. Reacties die hier gegeven worden helpen natuurlijk nergens mee...... Als Nest dan, na (heel) wat loze beloftes klopt, komt met updates ga dan niet lopen janken steek die firmware maar in je... -Maar dat is mijn mening-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-09 16:53
Update april 7,,08:28
Hier nu Thermostaat versie 5.2-6.
Heat Link versie 2.1-2.
Dus nu maar even afwachten hoe hij werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickven
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-08 08:54
Ik wacht ook nog altijd op DE update. Ik begrijp ook dat de frustraties die je hebt, volkomen terecht zijn. En ook niet nodig om die onder stoelen en banken te steken. Maar af en toe zijn de reacties toch redelijk immature.

Ik hoop snel de update te ontvangen en wil ook mijn bevinden graag met jullie delen. Tot op heden nog niks ontvangen. De Nest hangt er sinds februari, veelal overshoots van minstens 2, 2.5 graden. Of dit een verkeerde manier van meten van de daadwerkelijk temperatuur is, weet ik niet. Heb er nog geen thermometer naast gehouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedemorgen

ik volg dit forum al een tijdje. Ik heb de nest V3 vanaf dag 1 met een remeha avanta en ik moet zeggen dat het comfort een stuk minder was dan met mijn icy slimme thermostaat. Vannacht is bij mij ook 5.2.6 geïnstalleerd en de heatlink heeft ook een update gehad. Kon wel merken dat de radiatoren niet meer loeiheet zijn als er verwarmd wordt. Het is tot nu toe nog maar een paar uurtjes maar hoop dat het nu de goeie kant op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 08:12
ook hier is vanmorgen om ca 7:30 de update uitgevoerd op zowel de thermostaat als op de heat-link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

In ons systeem lijkt het erop dat u vandaag de software update heeft ontvangen, dat is goed nieuws. Wij hopen dat dit naar wens voor u werkt. Mocht dit niet het geval zijn, dan horen wij het graag. Als er toch nog onregelmatigheden voortvloeien uit de software update, dan willen wij dit graag weten zodat wij hier zo spoedig mogelijk iets aan kunnen doen.
Stukje uit een e-mail van Nest nadat ik wéér een e-mail had gestuurd (eer)gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Goedemorgen all :) Je gelooft het nooit, maar ik werd vanmorgen wakker met:

Nest updated naar 5.2-6 :P

Nu alleen even kijken of ik dat ding nu moet resetten ofzo voor beste resultaten of dat alles automatisch goed gaat :)

[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 07-04-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:59
Ook bij bij is hij upgedated, bij 0.5 graad verhoging van thermostaat gaat de CV naar 41 graden i.p.v. de voorloop van 55. Lijkt met een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
't Is 175 °C bij mij thuis volgens Nest Home:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mdTW1mSXQgszsAwqCeQqoace/full.png

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 23:48
Osiris schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:53:
't Is 175 °C bij mij thuis volgens Nest Home:

[afbeelding]

:X
Denk dat je de komende dagen dan niet meer hoeft te stoken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

lekker warm :)

Fijn om te horen dat er wat beweging is, hier nog niet over gegaan, kan helaas niets anders doen dan wachten.

Ben benieuwd naar de bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
@tcviper ik heb de nest niet meer gereset na de update. ik heb wel gemerkt dat hij wel even met auto away problemen had. Ook dit is nu beter laatste dagen gaat hij steeds sneller in away mode, vandaag na 45min. volgens mijn nest logging googlesheet. Alles onder 1 uur op away vind ik acceptabel.
Mocht je toch een full reset doen, dan werkt het away deel pas echt na 7-14 dagen i.v.m. het leren.

Het enigste probleem wat ik nu nog echt heb is die afwijking van 0.5-1.5 graden en het feit dat in de nest zelf op de 3 plekken ook verschillende temperaturen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Vraagje aan de mensen mét de nieuwe firmware en die hem al even hebben kunnen proberen:

Slaat de Nest nu ook vaker aan? Of wacht hij nog steeds op >0,5 °C verschil met de ingestelde temperatuur voordat 'ie eens iets gaat doen en dan pas weer uit bij +0,5 °C?

Want zoals je in 't screenshot hierboven ziet, heeft mijn Nest geen énkele zin om ook maar íets te gaan verwarmen als d'r 0,5 °C verschil in zit tussen "werkelijke temperatuur" (dubieus :+) en de ingestelde temperatuur.

Ik zet hem altijd maar eventjes een halve graad hoger om hem te dwingen aan te slaan, maar dit word ik zo spuugzat.. Is dit verbetert in de nieuwe firmware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:12
@Osiris, ik heb net een testje gedaan, mijn Nest 5.2-6 slaat pas aan bij >0,5 . Verschil =0,5 doet niets.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

pjeterinfo schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:23:
@Osiris, ik heb net een testje gedaan, mijn Nest 5.2-6 slaat pas aan bij >0,5 . Verschil =0,5 doet niets.
Dat is dan wel heel jammerlijk. Het voordeel van modulerend aansturen is dat je juist op een minimaal gemeten verschil de ketel op een laag pitje aanzet. Mijn thermostaat gaat op 20.9 bijvoorbeeld met 10% verwarmen om bij het setpoint van 21 te blijven. Dit doen overigens de meeste modulerende thermostaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
@Nest Support: Consider dit dan alvast feedback om door te geven namens velen van ons. Moduleren is natuurlijk veel effectiever als de temperatuur accuraat afgelezen wordt.

Het heeft niet zo veel zin om naar ons te beargumenteren hoeveel sensoren de Nest heeft; de meting moet gewoon echt veel beter, en het aanslaan eerder dan bij 0,5ºC verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door VorteXLP op 07-04-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
pjeterinfo schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:23:
Dat zou wel heel erg vervelend zijn -O-

Zojuist sloeg m'n Nest pas aan bij 1,0 °C verschil :X :X :X (oude firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapteijnf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-06 14:20
Hier ook niet.. Pas bij 0,5 verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Het moduleren werkt dus met de nieuwe firmware (?)
Als nu nog het 0,5 graden probleem opgelost wordt, dan koop ik ook een Nest V3.

Dus Nest, laat een potentiële klant niet lopen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 14:27
Eens met rundvee, hier nog een potentiële klant die hierop zit te wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Jammer dat de 0,5 graden verschil nog niet is aangepakt, dit is dus een punt wat nog opgepakt moet worden om het conform te verbeteren.

@Nest Support, is dit bekend en wordt dit opgepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:03

DarkSide

theres no place like ::1

ruudvee schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:59:
Het moduleren werkt dus met de nieuwe firmware (?)
Als nu nog het 0,5 graden probleem opgelost wordt, dan koop ik ook een Nest V3.

Dus Nest, laat een potentiële klant niet lopen. :-)
Idd. dit en een goede auto away (zodat je niet alsnog 2uur onnodig zit te stoken) zijn de belemmerende factoren om over te stappen naar NEST

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Waarom uberhaupt op een temperatuursverschil wachten? Als je weet hoe snel een ruimte afkoelt en hoe lang de gebruiker zijn ketel erover doet om weer op te warmen, dan kan je middels modulatie de ketel constant op een laag pitje 10/15/20% laten branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Dat klopt, dat zou je ook willen met modulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Fonta schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:14:
Waarom uberhaupt op een temperatuursverschil wachten? Als je weet hoe snel een ruimte afkoelt en hoe lang de gebruiker zijn ketel erover doet om weer op te warmen, dan kan je middels modulatie de ketel constant op een laag pitje 10/15/20% laten branden.
Door externe (weers)invloeden weet je niet of de komende x-minuten het huis gaat opwarmen of afkoelen, je hebt dus niet zoveel aan de gemiddelde(!) afkoeltijd van een huis bij het op temperatuur houden. Overigens wel bij voorverwarming of het voorkomen van een grote undershoot. Daarnaast hebben de meeste ketels een minimaal vermogen, die vaak te hoog is om continu de ketel aan te hebben bij een redelijk geïsoleerd huis, het zal dan geleidelijk aan alleen maar warmer worden.
Dit geldt vooral bij een huis met relatief snelle verwarming, zoals bij gebruik van radiatoren. Bij trage vloerverwarming kun je deze gemiddelde afkoeltijd wat emer invloed laten geven, echter is het wel zaak dit met mate te doen, aangezien anders een plots inschijnende zon voor een gigantische overshoot kan zorgen omdat er nog redelijk wat vermogen in de vloer zit.

Er is natuurlijk wel enige intelligentie aan te koppelen, maar zo simpel als jij het nu stelt is het helaas niet :)

[ Voor 20% gewijzigd door EddoH op 07-04-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Een continu stokende ketel lijkt me ook niet wenselijk, maar je zou met de modulatie-feature toch wel een minder grote offset verwachten t.o.v. aan/uit m.b.t. wanneer 'ie aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Osiris schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:25:
Een continu stokende ketel lijkt me ook niet wenselijk, maar je zou met de modulatie-feature toch wel een minder grote offset verwachten t.o.v. aan/uit m.b.t. wanneer 'ie aanslaat.
Ja dat klopt. Dat stel ik ook enkele posts hierboven ;)
EddoH schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:39:
[...]

Dat is dan wel heel jammerlijk. Het voordeel van modulerend aansturen is dat je juist op een minimaal gemeten verschil de ketel op een laag pitje aanzet. Mijn thermostaat gaat op 20.9 bijvoorbeeld met 10% verwarmen om bij het setpoint van 21 te blijven. Dit doen overigens de meeste modulerende thermostaten.
0,5 is veel te groot. 0.1 is goed doenbaar en wordt zoals ik zei ook vaak gebruikt.
Ik ben dan ook redelijk verrast door de hoopvolle/semi-positieve posts naar aanleiding van de update.
Regelen op 0.5 graden gaat voorbij aan de mogelijkheden die modulatie biedt. Wellicht dat dit een foutje is en de ze de regeling hier wel op aangepast hebben, dan zou dit mooi zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door EddoH op 07-04-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Klopt, ik bevestig 't alleen maar ;) :P
Pagina: 1 ... 22 ... 72 Laatste