Geweldig! Daar ben ik zeker dankbaar voor. Fijne kerstdagenAndreStarTrek schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 00:38:
*Update*
Sorry dat even stil is geweest, ben een beetje druk geweest de laatste dagen, even de laatste dingetjes regelen voor het einde van het jaar. Maar inmiddels is de brief om Otto in gebreken te stellen af. Ben nu alle aanmelding in een excel bestand aan het zetten, zodra die klaar is dan gaat de mail de deur uit.
zou een mooi kerstkado zijn
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Ik heb je een Pm gestuurd met mijn aanmelding.AndreStarTrek schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 00:38:
*Update*
Sorry dat even stil is geweest, ben een beetje druk geweest de laatste dagen, even de laatste dingetjes regelen voor het einde van het jaar. Maar inmiddels is de brief om Otto in gebreken te stellen af. Ben nu alle aanmelding in een excel bestand aan het zetten, zodra die klaar is dan gaat de mail de deur uit.
Bedankt.
Even een tip om een screenshot te maken: In het verweer van Otto staat iets over een "abnormaal kortingspercentage van 75%" genoemd. Als ik nu op de site van Otto kijk staat er een grote banner, met je raad het al:
Tot 70% korting op TV's.
Tot 70% korting op TV's.
Is het niet een idee om in plaats van een mail een (aangetekende) brief te sturen? Feitelijk heeft het niet veel meer waarde, maar wellicht wordt het iets serieuzer genomen.AndreStarTrek schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 00:38:
*Update*
De communicatie van de Otto is wel echt bedroevend.
Ik heb ze in gebreke gesteld maar krijg zelfs daar geen reactie op.
De mogelijke vervolgstappen maar eens overwegen.
Ik heb ze in gebreke gesteld maar krijg zelfs daar geen reactie op.
De mogelijke vervolgstappen maar eens overwegen.
Heb je de brief al verstuurd en/of zijn er verdere updates? Ik vroeg me af of wij hier de brief ook konden lezen, aangezien deze namens ons allemaal wordt verstuurd.AndreStarTrek schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 00:38:
*Update*
*Update*
Even weer een update, ik ben de aanmeldingen nog aan het overzetten naar het excel bestaand, zit nu op iets van 1/3. Dit duurt wat langer dan verwacht. Ik moest helaas onverwacht met iemand gaan dokteren waar we uiteindelijk op oud jaar 5 uur voor het nieuwe jaar teleurstel nieuws hebben gekregen. Dus ja dingen lopen niet geheel naar wens.
Betreft de bief, uiteraard kan ik die wel posten hier.
Even weer een update, ik ben de aanmeldingen nog aan het overzetten naar het excel bestaand, zit nu op iets van 1/3. Dit duurt wat langer dan verwacht. Ik moest helaas onverwacht met iemand gaan dokteren waar we uiteindelijk op oud jaar 5 uur voor het nieuwe jaar teleurstel nieuws hebben gekregen. Dus ja dingen lopen niet geheel naar wens.
Ik denk dat als ik een lijst mee stuur met meer dan 150 vrijwel complete gegeven van klanten dat ze het vast wel serieus nemenDick schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:42:
[...]
Is het niet een idee om in plaats van een mail een (aangetekende) brief te sturen? Feitelijk heeft het niet veel meer waarde, maar wellicht wordt het iets serieuzer genomen.
Betreft de bief, uiteraard kan ik die wel posten hier.
Geachte directie Otto,
Hartelijk dank voor uw brief d.d. 21 november 2014.
U stelt dat het artikel (Panasonic TX-L42B6ES Zilver) noch bij u, noch bij uw leverancier voorradig is. Daarbij stelt u dat u heeft gezocht naar een alternatief, maar dat dergelijk alternatief niet voorhanden is gebleken. Om die reden ontbindt u de koopovereenkomst.
Ten eerste willen wij u wijzen op het feit dat u niet eenzijdig de koopovereenkomst kunt ontbinden. Van 15 t/m 17 november 2014 heeft u een aanbod gedaan op uw website en dat aanbod is door ons aanvaard. Hierdoor zijn rechtsgeldige koopovereenkomsten tot stand gekomen. Het (tijdelijk) niet kunnen leveren van het bestelde artikel doet daar in beginsel niets aan af.
Ten tweede kunnen wij ons niet vinden in uw argument dat een alternatief niet voorhanden is gebleken. De televisie is elders wel verkrijgbaar. De gekochte televisie was met 75% afgeprijsd. Dit betekent dat in beginsel een alternatief moet worden gezocht in de prijsrange tot € 600,- om als alternatief dienst te kunnen doen. De stelling dat er geen televisie is die aan deze eis voldoet kan geen stand houden.
Gezien deze feiten verzoek wij u binnen 14 werkdagen na ontvangst van deze reactie voor de bijgevoegde bestelgegevens de koopovereenkomst na te komen. Wanneer u dit nalaat bent u na die termijn en in ieder geval vanaf XX januari 2015 in verzuim. Wij zullen dan verdere stappen ondernemen om nakoming c.q. schadevergoeding te vorderen vermeerderd met wettelijke rente vanaf de datum dat u in verzuim bent op grond van wanprestatie. Ook zullen we de eventuele kosten voor een procedure op u verhalen.
In afwachting van uw reactie verblijven wij.
Met vriendelijke groet,
Andre
Namens alle eisers
De brief zit er goed uit.
Ik stel ook voor om de brief aangetekend te versturen naar Otto. Dit is voor zover ik weet noodzakelijk, aangezien Otto anders makkelijk kan ontkennen dat ze iets hebben ontvangen of dat een mail in hun spamfilter is blijven steken.
Ik stel ook voor om de brief aangetekend te versturen naar Otto. Dit is voor zover ik weet noodzakelijk, aangezien Otto anders makkelijk kan ontkennen dat ze iets hebben ontvangen of dat een mail in hun spamfilter is blijven steken.
Destijds niet besteld, omdat ik toch al had verwacht dat ze niet zouden gaan leveren. Eindelijk worden er eens stappen ondernomen, waarbij het in andere situaties (bijvoorbeeld verschillende keren bij bol.com) er uiteindelijk niemand meer heeft gedaan dan een 'boze' mail naar Bol.com sturen (jaja, inclusief mijzelf
). Goed initiatief.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik kom net terug van 2 weken vakantie. Hier ook een brief gekregen per post, "blijkt" nu toch om een prijsfout te gaan waar dat eerst niet het geval was (althans dat was niet kenbaar gemaakt). Verder verwijzen ze naar hun eigen AV. Op basis daarvan is er volgens hun dus geen koopovereenkomst....
Nu is de vraag: hadden ze dit direct kenbaar moeten maken of mag dit ook achteraf? En het uitleveren aan een aantal tweakers, pleit dat nog in ons voordeel?
Bovenstaande brief (aangetekend namens 150 Tweakers) gaat in ieder geval niet helpen aangezien je dan dezelfde brief terug krijgt.
Nu is de vraag: hadden ze dit direct kenbaar moeten maken of mag dit ook achteraf? En het uitleveren aan een aantal tweakers, pleit dat nog in ons voordeel?
Bovenstaande brief (aangetekend namens 150 Tweakers) gaat in ieder geval niet helpen aangezien je dan dezelfde brief terug krijgt.
We kunnen er van uitgaan dat OTTO niet ingaat op de door ons opgestelde brief. Misschien is het handig om alvast vervolgstappen te plannen?
De brief is nog niet weg. Ben de lijst met aanmeldingen nog aan het overzetten in een excel bestand, is zeer tijdrovend en mind dodend
Dat kan toch gewoon knippen plakken?
Je hoeft echt niet alles over te typen.
Of zelfs met mailmerge....
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Niet geschoten is altijd mis. Dus gewoon sturen. Ondertussen kan er natuurlijk wel gekeken worden naar "wat als" scenario's.Leetness schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:27:
We kunnen er van uitgaan dat OTTO niet ingaat op de door ons opgestelde brief. Misschien is het handig om alvast vervolgstappen te plannen?
Klopt alleen het zijn allemaal lossen dingen 8 gegevens p/p maar met 150 aanmeldingen is 1200x knippen plakken. Achter af had ik een inschrijf formulier moeten maken. Maar ja ik verwachten niet zoveel aanmeldingenGeckoo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 06:40:
Dat kan toch gewoon knippen plakken?
*Update*
De brief om Otto ingebreke te stellen is verzonden inclusief de lijst met 164 aanmeldingen.
Het word nu afwachten, ik heb ze tot 28 januari 2015 de kans gegeven om te reageren.
De brief om Otto ingebreke te stellen is verzonden inclusief de lijst met 164 aanmeldingen.
Het word nu afwachten, ik heb ze tot 28 januari 2015 de kans gegeven om te reageren.
Ik wil het toch nog effe zeggen... Andre, bedankt voor je inspanning! 164 aanmeldingen is niet niks.
Rotterdam
+1GS88 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 01:16:
Ik wil het toch nog effe zeggen... Andre, bedankt voor je inspanning! 164 aanmeldingen is niet niks.
Thanks!AndreStarTrek schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 00:26:
*Update*
Verwijderd
Bedankt Andre!
Als we inderdaad het eerder genoemde antwoord krijgen; al ideeën voor vervolg stappen?
Als we inderdaad het eerder genoemde antwoord krijgen; al ideeën voor vervolg stappen?
Bedankt voor de inspanningen! Ik ben benieuwd naar de reactie!
Bedankt Andre, ben benieuwd.AndreStarTrek schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 00:26:
*Update*
Heb zelf op 18-12-2014 een mail gestuurd met o.a. deze alinea;
'Gezien vorenstaande kan ik niet akkoord gaan met ontbinding van de koopovereenkomst. Ik verzoek u nogmaals, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van deze reactie, de overeenkomst na te komen. Wanneer u dit nalaat bent u na die termijn en in ieder geval vanaf 02 januari 2015 in verzuim en zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen om nakoming c.q. schadevergoeding, vermeerderd met wettelijke rente vanaf de datum dat u in verzuim bent, te vorderen.'
Tot op heden helemaal niets meer gehoord.
Beetje achterbaks.
Eigenlijk pure minachting van Otto wat smeekt om een vervolg....
We zijn een week verder, heb nog geen response gehad van Otto.
Nog 2 weken te gaan.
Nog 2 weken te gaan.
Denk dat we ondertussen over vervolgstappen moeten nadenken... ik ben voor om ieder een bedrag X te betalen om het zo juridisch mogelijk te kunnen maken voort te zetten.
Ik denk ook dat Otto niet gaat toegeven of met een oplossing gaat komen dus vervolgstappen lijken me een logische conclusie. Ook is het misschien vast slim om te kijken wie wat wil en kan gaan doen (voor zover dit niet al geregeld is)iPersia schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:17:
Denk dat we ondertussen over vervolgstappen moeten nadenken... ik ben voor om ieder een bedrag X te betalen om het zo juridisch mogelijk te kunnen maken voort te zetten.
Voorlopig heeft Otto nog tot de 28st, ik wacht tot die tijd af voor we echt verdere stappen gaan zetten. Betekend niet dat er niet gebrainstormd mag worden natuurlijk.
Nee, deze confirmatie zou genoeg moeten zijn.Rylo schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:14:
aangetekend verzonden ?
Maar ik kan niet ontkennen dat misschien handig kan zijn om het nog eens na te sturen per post. Niet dat dit rechtsgeldiger is dan per email.Hartelijk dank voor uw e-mail
Uw e-mail is goed ontvangen. Binnen 2 werkdagen kunt u een reactie van ons verwachten.
Graag willen wij u attenderen op onze servicepagina’s en de veel gestelde vragen.
Die vindt u hier: http://www.otto.nl/service/
Om uw persoonlijke gegevens in te zien klikt u hier:
https://www.otto.nl/login/
Met vriendelijke groet,
OTTO
Klantenservice
Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. Het beantwoorden van deze e-mail is niet mogelijk. Dit is een automatische mail waar geen rechten aan ontleend kunnen worden.
Verwijderd
*knip* probeer het eens op een positievere manier.
[ Voor 70% gewijzigd door gambieter op 21-01-2015 02:18 ]
Hoezo? Net zoals AndreStarTrek al noemt is een email ook rechtsgeldig, zeker als ze aangegeven hebben dat ze hem ontvangen hebben. Daarnaast is het niet de meest opbouwende manier van commentaar geven
Zelf denk ik dat het toch uitloopt op een excuusbrief in return waarop we vervolgens stappen zullen moeten ondernemen. Het blijft natuurlijk gek dat er geleverd is geweest, en de dubbelzinnige communicatie dat ze het zelf ook gewoon niet wisten wat voor excuus ze moesten gebruiken om maar niet verplicht te worden tot leveren.
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 21-01-2015 02:18 ]
Dat is lekker makkelijk, achter overhangen een andere het werk te laten doen en vervolgens er nog over te gaan kankeren (Sorry voor de taal gebruik).Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:53:
[mbr]*knip* probeer het eens op een positievere manier.[/]
Als ik het gewoon met de post verstuurd dan kost het weliswaar niet veel voor een postzegel maar je ben niet zeker dat of ieder geval kan otto doen het niet aangekomen is. De weg van de email kan otto nu niet ontkennen dat ze het niet ontvangen hebben aangezien het mailsysteem mij een bevestiging heeft gestuurd.
De weg van de aangetekende brief, tja ik heb het werk en dan ook nog de kosten van € 7,95 ook geen enorm bedrag maar nog steeds wel mijn kosten. En ik blijf er bij dat ik hier geen juridische verbetering in ziet.
Maar even terug naar je opmerking, Ik heb geen moeite met kritiek maar ik heb wel moeite met afzeiken. Ik doe dit allemaal belangeloos en als je het niet goed vind wat ik doe, dan is daar de deur.
@Andre: door het bevestigingssysteem van Otto vind ik mailen uiteindelijk een goede keus. Ze kunnen niet ontkennen dat ze niks hebben ontvangen. Dat gedoe achteraf zet sowieso geen zoden aan de dijk, dus daaraan hoeven we onze energie ook niet te verspillen.
Met het oog op de aankomende mediamarkt btw dagen heb ik een vraag. Hoe wordt een schadevergoeding (er vanuit gaande dat we deze krijgen) uitgekeerd? Krijg je dan gewoon geld of is het bijvoorbeeld aannemelijker dat Otto gedwongen wordt om ons een kortingscode te geven ter grootte van het bedrag van de schadevergoeding. Iemand enig idee?
Met het oog op de aankomende mediamarkt btw dagen heb ik een vraag. Hoe wordt een schadevergoeding (er vanuit gaande dat we deze krijgen) uitgekeerd? Krijg je dan gewoon geld of is het bijvoorbeeld aannemelijker dat Otto gedwongen wordt om ons een kortingscode te geven ter grootte van het bedrag van de schadevergoeding. Iemand enig idee?
Dat is moelijk te voorspellen, ik denk dat het voornamelijk te maken heeft of otto mee gaat werken of helemaal niet. Als ze niet gaan mee werken dan ga ik er vanuit dat de rechter een schadevergoeding gaat opstellen. Maar als otto mee gaat werken dan krijgen we gewoon een gelijke tv of een kortingcoupon.AMD1800 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:24:
@Andre: door het bevestigingssysteem van Otto vind ik mailen uiteindelijk een goede keus. Ze kunnen niet ontkennen dat ze niks hebben ontvangen. Dat gedoe achteraf zet sowieso geen zoden aan de dijk, dus daaraan hoeven we onze energie ook niet te verspillen.
*Update*
Ik heb zo net nog even otto een reminder mail gestuurd dat datum volgende week verlopen is.
Geachte directie Otto,
Ik wil de directie Otto nog even via deze weg er op attenderen, dat de datum van 28 januari 2015 over een week verstreken is. Tot die datum hebben jullie nog kans om op de onderstaande brief, die verstuurd is naar klantenservice@ottobv.nl op 8 januari 2015 adequaat te reageren om een gerechtelijk procedure te vermijden.
In afwachting van uw reactie verblijven wij.
Hoogachtend,
Andre
Namens alle eisers
Ja zeker op de valreep.
*Update*
Deze reactie heb ik mogen ontvangen door Otto:
Laat maar weten wat jullie mening en ideeën zijn.Geachte,
Hierbij komen wij terug op de e-mail die wij mede namens u hebben ontvangen met betrekking tot de Panasonic LED-TV TX L42B6ES.
Aangezien wij ten aanzien van de stellingen die u inneemt in de e-mail onze standpunten al kenbaar hebben gemaakt, zullen wij deze niet herhalen. Voor het overige kunnen wij niet nader reageren, nu op basis van uw mail niet duidelijk is welke eisers door u vertegenwoordigd willen worden.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Otto’s Klantenservice
Ze geven dus aan voet bij stuk te houden, want hun standpunten zijn bekend en ongewijzigd. Dan blijft er slechts 1 ding over: het hogerop zoeken. Ofwel via de geschillencommissie, maar daar geldt geloof ik nog steeds dat het per individueel verzoek gaat en niet per collectief ingediend verzoek. Of gezamenlijk (al dan niet via een stichting ala Stichting postwanorder Otto met die tv van 999 naar 99,90 euro) het voor de rechter laten komen. Geen idee trouwens of die stichting wanprestatie Otto niet nadat de rechtszaak is geweest alweer ontbonden is, maar zo niet: die stichting aanschrijven?
Zelfde soort zaak (wederom een tv) alleen een andere afprijzing met andere omstandigheden. Afhankelijk van hoeveel tweakers het hogerop willen zoeken kun je dan de kosten van griffierecht delen + de kosten voor het uitbrengen van de dagvaarding. Verplichte rechtsbijstand is er namelijk niet bij een dergelijke zaak die voor de kantonrechter moet komen. Tenzij je gezamenlijk besluit een advocaat in te schakelen om het woord namens ons te laten doen.
Zelfde soort zaak (wederom een tv) alleen een andere afprijzing met andere omstandigheden. Afhankelijk van hoeveel tweakers het hogerop willen zoeken kun je dan de kosten van griffierecht delen + de kosten voor het uitbrengen van de dagvaarding. Verplichte rechtsbijstand is er namelijk niet bij een dergelijke zaak die voor de kantonrechter moet komen. Tenzij je gezamenlijk besluit een advocaat in te schakelen om het woord namens ons te laten doen.
Ik zou dit weekend wel een typeform (vragenlijst) kunnen maken waarin een paar opties staan die dan naar alle mail adressen gestuurd kan worden. Vervolgens kunnen de resultaten daarvan gedeeld worden via de email als een excel document.
Dit was al wat ik verwachte, volgens mij staan de eisers duidelijk in de exel sheet? Anyway, ik denk ook dat we nu naar de geschillencomissie moeten opstappen. Met otto valt namelijk niks te regelen, moet dus een tussenpersoon komen.
Is eral nagedacht welk betrouwbaar persoon tijd en zin heeft om dit straks als vertegenwoordiger van ons allemaal aan tevechten? Ik stel voor dat we hier een potje maken en iedereen bijv 5 euro betaald.
Is eral nagedacht welk betrouwbaar persoon tijd en zin heeft om dit straks als vertegenwoordiger van ons allemaal aan tevechten? Ik stel voor dat we hier een potje maken en iedereen bijv 5 euro betaald.
Wist al dat zo een antwoord zou komen maar toch bedankt voor al je input.
Uit ervaring weet ik dat nu 75% zal afhaken als het om een gerechtelijk procedure gaat. Enigste optie is inderdaad om bovenstaand te gaan doen met de mensen die daadwerkelijk ook de stappen willen uitvoeren. Dit kan dan door mensen zoals wederom hierboven mij een bedrag inbrengen om dit casus te gaan starten.
Wellicht handig om een rekening beschikbaar te stellen voor de mensen die er mee door willen gaan en de voorwaardes accepteren. Bij omschrijving je Tweaker username lijkt mij het handigst, waardoor een lijst samenstellen wat makkelijker haalbaar wordt.
Heeft iemand hier toevallig verstand van bij welke instantie we kunnen gaan of wat we kunnen verwachten m.b.t. de procedure zelf?
(Bovenstaand zijn suggesties maar weet dat de daadwerkelijke mensen die er nu voor gaan schaars zal worden, dus een hogere inzet wellicht een vereiste is)
Uit ervaring weet ik dat nu 75% zal afhaken als het om een gerechtelijk procedure gaat. Enigste optie is inderdaad om bovenstaand te gaan doen met de mensen die daadwerkelijk ook de stappen willen uitvoeren. Dit kan dan door mensen zoals wederom hierboven mij een bedrag inbrengen om dit casus te gaan starten.
Wellicht handig om een rekening beschikbaar te stellen voor de mensen die er mee door willen gaan en de voorwaardes accepteren. Bij omschrijving je Tweaker username lijkt mij het handigst, waardoor een lijst samenstellen wat makkelijker haalbaar wordt.
Heeft iemand hier toevallig verstand van bij welke instantie we kunnen gaan of wat we kunnen verwachten m.b.t. de procedure zelf?
(Bovenstaand zijn suggesties maar weet dat de daadwerkelijke mensen die er nu voor gaan schaars zal worden, dus een hogere inzet wellicht een vereiste is)
Een collectief verzoek zou makkelijker zijn, maar het is niet per se nodig. Otto heeft net als wij geen zin om deze zaak 164 keer uit te vechten; als één persoon wint, zal Otto ook wel aan de rest uit gaan leveren. Willen ze dat dan nog steeds niet doen, dan is een verzoek met een verwijzing naar de eerdere uitspraak zo ingediend.Joosie200 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:09:
Ofwel via de geschillencommissie, maar daar geldt geloof ik nog steeds dat het per individueel verzoek gaat en niet per collectief ingediend verzoek.
EN waar is de deze zaak op uitgekomen ?Joosie200 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:09:
Ze geven dus aan voet bij stuk te houden, want hun standpunten zijn bekend en ongewijzigd. Dan blijft er slechts 1 ding over: het hogerop zoeken. Ofwel via de geschillencommissie, maar daar geldt geloof ik nog steeds dat het per individueel verzoek gaat en niet per collectief ingediend verzoek. Of gezamenlijk (al dan niet via een stichting ala Stichting postwanorder Otto met die tv van 999 naar 99,90 euro) het voor de rechter laten komen. Geen idee trouwens of die stichting wanprestatie Otto niet nadat de rechtszaak is geweest alweer ontbonden is, maar zo niet: die stichting aanschrijven?
Wel interessant om te weten hoe dat toen is gegaan enzo.
http://uitspraken.rechtsp...ECLI:NL:GHSHE:2008:BC2420Weezer-DC schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:10:
[...]
EN waar is de deze zaak op uitgekomen ?
Wel interessant om te weten hoe dat toen is gegaan enzo.
Thanks, valt mij wel een groot verschil op.
Bij deze acties had otto banners op de website staan met slogan als 70% korting op TV's !
En de door ons bestelde tv had de korting percentage op de product pagina staan...
Simpele fout bij invoeren kunnen ze zich nu dus niet op beroepen !!
Of ze moeten het gooien op het verkeerd invoeren van de korting percentage voor deze tv,
bij een typefout blijft 7% korting over of verkeerde percentage bij de verkeerde tv ?
Hoe hadden wij kunnen weten dat dit niet de wil van otto was?
Precies. Het betrof hier geen foutieve prijskoppeling, als in: 150 euro voor een wandsteun maar ipv de steun kreeg de tv die prijs. Verder was dit niet het enige model met korting, er waren nog een reeks andere televisies te zien (weliswaar met minder korting) die afgeprijsd waren. Er was dus wel sprake van een bijzonder aanbod. Pas als je reden hebt om te twijfelen (iets is te goed om waar te zijn, als die afprijzing 999 naar 99,90 euro) gaat die onderzoeksplicht in aldus het hof. Maar heb je als consument wel te twijfelen als er een banner staat, op de productpagina een rood driehoekje met -75%, geen OP=OP of beperkte voorraad aanduiding?Weezer-DC schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:56:
[...]
Thanks, valt mij wel een groot verschil op.
Bij deze acties had otto banners op de website staan met slogan als 70% korting op TV's !
En de door ons bestelde tv had de korting percentage op de product pagina staan...
Simpele fout bij invoeren kunnen ze zich nu dus niet op beroepen !!
Of ze moeten het gooien op het verkeerd invoeren van de korting percentage voor deze tv,
bij een typefout blijft 7% korting over of verkeerde percentage bij de verkeerde tv ?
Hoe hadden wij kunnen weten dat dit niet de wil van otto was?
Otto is in ons geval nu gewoon overrompeld dat de aanbieding 'viral' ging en dit in het weekend gespot werd. Maar dan nog, dan heb je maar een goede voorraadbeheer te runnen, zeker als het een uitlopend model betreft. Eerst je beroepen op beperkte voorraad en later op een prijsfout maakt het geen sterk verweer van Otto. Beperkte voorraad ontslaat je niet zo maar van een leveringsverplichting. M.i. is in casu er wel sprake van een op rechtsgevolg geuite wil die overeenkomt met hun verklaring van 150 euro, maar hadden ze zo'n stormloop niet verwacht.
Blijft het punt wel staan: indien dit specifieke Panasonic exemplaar EOL is verklaard (check tig concurrenten van Otto maar), Otto af moest van het restant dan kan je wel nakoming eisen, maar wat schiet je ermee op? En welke schade is er geleden? We lopen een mooie aanbieding mis en je zou zeggen: het verschil tussen de prijs bij Otto en de prijs bij een concullega voor dezelfde tv is mijn schade. Volgens art. 7:37 BW heb je dan recht op het verschil, maar alleen als je zo'n vervangingskoop daadwerkelijk hebt gedaan. Daarbij dien je dan redelijk te werk te gaan door dezelfde tv niet bij de duurste concurrent te halen. Volgens de pricewatch: Panasonic TX-L42B6ES Zilver biedt enkel 1 site hem nog aan voor 499 euro. Dus dan zou je in theorie hem daar kunnen halen en het verschil van 350 euro claimen bij Otto.
Maar zoals met veel dingen: gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Het is vaak niet de moeite waard om te gaan procederen over een paar honderd euro. Want Otto gaat zo'n verzoek tot het vergoeden van het verschil van 350 euro echt niet oppakken maar keihard negeren en naast zich neer leggen.
Ik denk eigenlijk dat er niet zoveel meer gaat gebeuren. Ik vind het zelf ook niet zo de moeite waard eerlijk gezegd. Het is een mooie prijs voor zo een TV, maar ik denk dat de meeste al beter hebben.
Zelf denk ik ook, dat ik geen zin heb om door te vechten, ten koste van alles. Als ik al zie dat het in deze groep al om € 52.500,00 gaat, en dan nog de bestellers die het gaan proberen, als wij gelijk krijgen. Er vallen al genoeg bedrijven om in deze tijd, daar wil ik in deze vorm niet medeplichtig aan zijn.
Natuurlijk is het gewoon dom van Otto, dat je iets verkoopt met een 75% kortingsbanner, geen op = op en zonder dat je daar een goed voorraadsysteem achter hebt hangen. En dan de communicatie daarna slaat ook nergens op (beperkte voorraad, prijsfout). Een eerlijk antwoord, tijdig gecommuniceerd had op meer coulance van de klant geleidt.
Graag had ik deze nieuwe TV gehad voor deze prijs, maar niet ten koste van alles.
Ongeacht wat we nu verder gaan doen en wat de initiatieven worden, wil ik de mensen die actief aan de lijst met mensen en de brief hebben gewerkt enorm bedanken. Bij een eerdere prijsfout ben ik zelf actief geweest, en ik heb daar behoorlijk wat van geleerd. Ik heb daar nu dagelijks nog wat aan. Vaak hoor ik mensen om me heen die ongefundeerd menen ergens recht op te hebben, er is nu door mij met steekhoudende argumenten uit te leggen, of dit wel of niet zo is.
Natuurlijk is het gewoon dom van Otto, dat je iets verkoopt met een 75% kortingsbanner, geen op = op en zonder dat je daar een goed voorraadsysteem achter hebt hangen. En dan de communicatie daarna slaat ook nergens op (beperkte voorraad, prijsfout). Een eerlijk antwoord, tijdig gecommuniceerd had op meer coulance van de klant geleidt.
Graag had ik deze nieuwe TV gehad voor deze prijs, maar niet ten koste van alles.
Ongeacht wat we nu verder gaan doen en wat de initiatieven worden, wil ik de mensen die actief aan de lijst met mensen en de brief hebben gewerkt enorm bedanken. Bij een eerdere prijsfout ben ik zelf actief geweest, en ik heb daar behoorlijk wat van geleerd. Ik heb daar nu dagelijks nog wat aan. Vaak hoor ik mensen om me heen die ongefundeerd menen ergens recht op te hebben, er is nu door mij met steekhoudende argumenten uit te leggen, of dit wel of niet zo is.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik denk niet dat Otto van 52.500 euro om zal vallen. Tevens is het geen 52.500 euro voor Otto. Het verschil tussen dat wij allen de TV elders kopen of bij Otto komt uit op 350 euro. Otto zal in realiteit echt niet ontzettend veel verlies maken, anders hadden ze geen enkele TV uitgeleverd.Jumpman schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:46:
Zelf denk ik ook, dat ik geen zin heb om door te vechten, ten koste van alles. Als ik al zie dat het in deze groep al om € 52.500,00 gaat, en dan nog de bestellers die het gaan proberen, als wij gelijk krijgen. Er vallen al genoeg bedrijven om in deze tijd, daar wil ik in deze vorm niet medeplichtig aan zijn.
Ik heb gevraagd of Arnoud ons verder kan helpen. In de decembermaanden had hij het erg druk, misschien dat het nu wel kan.
Redelijk vergelijkbaar. Sterker nog was dit geadverteerd en de werkelijke korting tov andere webshops was niet veel meer dan 50%. Andere webshops hadden de prijs van 350 euro.Waah schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:45:
[...]
tja het blijft een gok.... maar ik wil best 5 a 10 euro inzetten. Otto heeft eerder al na gezeur (geen rechtzaak oid) alsnog een router uitgeleverd
\[*afgelopen*] Netgear WNDR4700 - Otto
de router was van 200 naar 50 euro afgeprijst, 4 dagen lang (goedkoopste PW was toen 175 euro).
uiteindelijk wel geleverd.
[ Voor 9% gewijzigd door brammetje1994 op 06-02-2015 15:35 ]
Oké, laat ik mij ook eens mengen in de discussie. Hoewel ik de tv niet echt persé wil hebben, heb ik van de week nog college gehad (bachelor 3 rechten student) waarbij prijsfouten van Otto en Bol.com aan de orde kwamen, dus ik heb er weer zin in gekregen
Om het even heel simpel te houden
Otto
Ik ben nog maar een student, dus alles onder voorbehoud natuurlijk
* Een eerdere zaak met een HP laptop heb ik met succes een tegemoetkoming van in totaal 15.000,- euro weten los te peuteren. Grote kans dat Otto ook uiteindelijk met een schikkingsvoorstel komt en een alternatief gaat leveren.
Otto
- kan/wil niet meer aan ons leveren
- is zich daarna gaan beroepen op een prijsfout (3:33, ontbreken van wil)
- hebben nakoming gevorderd met redelijke termijn; Dit botst met Otto's eerste argument. Ze zullen aangeven dat ze niet meer kunnen nakomen, omdat de TV niet meer te krijgen is. Het feit dat ze niet willen nakomen vanwege een zogenaamde prijsfout zouden wij moeten weerleggen met een beroep op gerechtvaardigd vertrouwen. Hoewel er (voor zover ik weet, maar correct me if I'm wrong) geen navraag is gedaan of de prijs juist was, kun je gezien het uitleveren van de TV's door Otto en de oorspronkelijke reden van Otto voor de annulering van de bestelling er toch enigszins vanuit gaan dat er gerechtvaardigd vertrouwd mag/mocht worden op de prijs. (dus 3:33 jo. 3:35 (3:11))
- hebben Otto In gebreke gesteld en aangegeven dat ze aansprakelijk gesteld zullen worden.
- Primair schadevergoeding te vorderen à 450,- euro per verkochte tv(verschil tussen aanbiedingsprijs en oorspronkelijke prijs; totaal bedrag nog nader vast te stellen)
- Subsidiair schadevergoeding te vorderen à 350,- euro per verkochte tv (verschil tussen aanbiedingsprijs en prijs bij andere webwinkel, totaal bedrag nog nader vast te stellen)
- Meer subsidiair vergoeding van de kosten van de procedure en de eventuele overige kosten (nog nader te bepalen)
Ik ben nog maar een student, dus alles onder voorbehoud natuurlijk
* Een eerdere zaak met een HP laptop heb ik met succes een tegemoetkoming van in totaal 15.000,- euro weten los te peuteren. Grote kans dat Otto ook uiteindelijk met een schikkingsvoorstel komt en een alternatief gaat leveren.
Ik twijfel zelf een beetje.
Inmiddels heb ik al een andere tv gekocht en de Panasonic zou dan "over" zijn.
Wat dan ermee te doen? Verkopen? of alsnog gebruiken en de tv verkopen die ik nu net heb?
Dit kan ook wel eens (heel) lang gaan duren natuurlijk.
Aan de andere kant is het ook wel leuk om Otto aan de afspraak te houden.
Ik laat het nog weten in elk geval.
Inmiddels heb ik al een andere tv gekocht en de Panasonic zou dan "over" zijn.
Wat dan ermee te doen? Verkopen? of alsnog gebruiken en de tv verkopen die ik nu net heb?
Dit kan ook wel eens (heel) lang gaan duren natuurlijk.
Aan de andere kant is het ook wel leuk om Otto aan de afspraak te houden.
Ik laat het nog weten in elk geval.
[ Voor 55% gewijzigd door gambieter op 11-02-2015 00:47 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nou dat was de doodsteek neem ik aan?
Jammer dat Otto er zo makkelijk mee weg komt en ook jammer dat Tweakers zich hier niet mogen vereenigen hoewel ik dit wel begrijp.
Jammer dat Otto er zo makkelijk mee weg komt en ook jammer dat Tweakers zich hier niet mogen vereenigen hoewel ik dit wel begrijp.
Nou nee. Ik heb de post van Gambieter gemist (topic wordt dan niet gebumped?). Jammer dat er ineens een ommezwaai in het beleid heeft plaatsgevonden. Ik zie niet in wat er erg is aan een gezamenlijke actie tegen welke partij dan ook wanneer er sprake is van niet juiste afhandeling.Altijdgriep schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:39:
Nou dat was de doodsteek neem ik aan?
Ik heb van de week het nog eens met mijn werkgroep docent hierover gehad en hoewel ze enigszins sceptisch was (ze vond het wel een leuke casus), ben ik nu zeker van plan dit door te zetten. Ook al is het gewoon om te kijken waar je uitkomt. Aanhouder wint zo heeft mij een hoger beroep zaak afgelopen week geleerd
Ik ben het volgende van plan:
- deze week Thuiswinkel te benaderen, beter laat dan nooit
- mijn rechtsbijstand even deze zaak voor te leggen voor advies en eventueel de zaak uit handen te geven (scheelt mij weer tijd
- daarna of via de rechter dan wel via geschillencommissie de zaak aanhangig maken.
Omdat organisatie lastig/onmogelijk wordt gemaakt zal ik hier het verloop van mijn zaak posten.
Voor de rest:
1) stuur Otto een bericht dat je bij je standpunt blijft, maar voor nu de uitkomst van mijn zaak afwacht. Bij een succesvolle uitkomst kun je Otto weer aanschrijven met verwijzing naar deze zaak.
2) start zelf een zaak bij de geschillencommissie (wanneer Thuiswinkel niks oplevert) of wanneer je rechtsbijstand hebt, even een belletje plegen/mailtje sturen. In principe is dat eerste niet moeilijk.
3) het erbij laten en je energie bewaren voor een volgende keer
Als de tv me meer had geboeid had ik er sneller werk van gemaakt. Ik zal Andre nog even vragen in hoeverre hij nog van plan is verdere stappen te ondernemen.
Freakster, ik volg je op de voet
Op mijn vorige mail (volgens mij had jij een voorbeeldbrief geschreven, ik heb die simpelweg overgenomen en data en gegevens aangepast zodat het 'klopt') hebben ze gewoon botweg niet meer gereageerd. Ik heb ze daarna een simpel mailtje gestuurd dat als ze iets negeren het niet vanzelf weggaat.
Op mijn vorige mail (volgens mij had jij een voorbeeldbrief geschreven, ik heb die simpelweg overgenomen en data en gegevens aangepast zodat het 'klopt') hebben ze gewoon botweg niet meer gereageerd. Ik heb ze daarna een simpel mailtje gestuurd dat als ze iets negeren het niet vanzelf weggaat.
Rotterdam
Ik heb vandaag een balletje opgegooid bij Thuiswinkel. Met daarbij een beschrijving van de casus, printscreens en correspondentie tussen mij en Otto inclusief de beide ontvangen brieven. Ik heb gevraagd of ze niet kunnen bemiddelen en namens ons Otto toch onze kant op kunnen bewegen. Rechtsbijstandverzekering heb ik niet, dus die kan ik niet inschakelen. Maar mocht dit ook niks opleveren dan is de weg naar de geschillencommissie er nog steeds evenals die naar de kantonrechter.
Qua eis heb ik aansluiting gevonden bij wat Freakster86 in zijn bericht heeft getypt. Otto beroept zich op het ontbreken van een wilsverklaring, wij beroepen ons op gerechtvaardigd vertrouwen. Verder aangegeven dat mocht bemiddeling niet baten, dat we zo nodig individueel richting de geschillencommissie of en groupe naar de kantonrechter stappen. Maar we hopen dat dit niet nodig blijkt te zijn uiteraard, zo heb ik de klacht afgesloten.
Qua eis heb ik aansluiting gevonden bij wat Freakster86 in zijn bericht heeft getypt. Otto beroept zich op het ontbreken van een wilsverklaring, wij beroepen ons op gerechtvaardigd vertrouwen. Verder aangegeven dat mocht bemiddeling niet baten, dat we zo nodig individueel richting de geschillencommissie of en groupe naar de kantonrechter stappen. Maar we hopen dat dit niet nodig blijkt te zijn uiteraard, zo heb ik de klacht afgesloten.
[ Voor 31% gewijzigd door Joosie200 op 15-02-2015 00:21 ]
lok quoteAndreStarTrek schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:51:
Laat maar weten wat jullie mening en ideeën zijn.
Zojuist een brief met uitleg naar mijn rechtsbijstand gestuurd. Alles uitgewerkt en met behulp van Joosie200 nog wat dingen weten toe te voegen. Dossier heb ik in ieder geval op orde. Even afwachten wat rechtsbijstand gaat zeggen over dit alles en wat voor een reactie Joosie200 krijgt van Thuiswinkel.
- EDIT -
Nou, zojuist werd ik gebeld door mijn rechtsbijstand m.b.t. mijn ingediende vraag/zaak.
Juridisch zit dit goed in elkaar. Zowel het argument 'geen voorraad' dan wel de 'kennelijke vergissing' wordt door hun onderuit gehaald. Zover waren wij ook al wel, maar goed om het toch nog een keer bevestigd te zien worden.
Maar dan, mijn rechtsbijstand gaat alleen aan de slag wanneer het zaken betreft van 175,- euro of meer. En vooralsnog gaat het hier om een zaak van 149,99 euro. Pas wanneer ik schade zou willen gaan vorderen kan ik hun inschakelen. Best wel ironisch eigenlijk, maar goed
.
In overleg toch een stappenplan gemaakt. De volgende stap is Thuiswinkel. Joosie200 is daar al naar toegestapt, maar dat ga ik nu zelf ook even doen. Gewoon omdat ik zelf dan in contact kan komen met Thuiswinkel dan wel OTTO. Het doel is nakoming en daarbij aangeven dat wanneer dat echt niet meer mogelijk is ik (en andere) open staan voor vergelijkbaar alternatief voor dezelfde prijs.
Gaan ze daar niet mee akkoord, dan meld ik de zaak aan bij de geschillencommissie om een bindende uitspraak te krijgen over deze zaak. Het kan gewoon niet zo zijn dat OTTO, zonder aan te geven dat het gaat om een op=op aanbieding, eenzijdig de koop kan ontbinden wanneer het hun uitkomt. De jurist van rechtsbijstand kon zich i.i.g. niet voorstellen dat de geschillencommissie OTTO, gezien hun eerdere argumenten, in het gelijk zou stellen.
Het hele schade vorderen verhaal laat ik voor nu achterwege, want het is a) nog niet aan de orde en b) anders wordt deze post weer veel te lang. Voor nu is het goed om te weten dat we een goede kans hebben en deze zaak nog niet voorbij is.
- EDIT -
Nou, zojuist werd ik gebeld door mijn rechtsbijstand m.b.t. mijn ingediende vraag/zaak.
Juridisch zit dit goed in elkaar. Zowel het argument 'geen voorraad' dan wel de 'kennelijke vergissing' wordt door hun onderuit gehaald. Zover waren wij ook al wel, maar goed om het toch nog een keer bevestigd te zien worden.
Maar dan, mijn rechtsbijstand gaat alleen aan de slag wanneer het zaken betreft van 175,- euro of meer. En vooralsnog gaat het hier om een zaak van 149,99 euro. Pas wanneer ik schade zou willen gaan vorderen kan ik hun inschakelen. Best wel ironisch eigenlijk, maar goed
In overleg toch een stappenplan gemaakt. De volgende stap is Thuiswinkel. Joosie200 is daar al naar toegestapt, maar dat ga ik nu zelf ook even doen. Gewoon omdat ik zelf dan in contact kan komen met Thuiswinkel dan wel OTTO. Het doel is nakoming en daarbij aangeven dat wanneer dat echt niet meer mogelijk is ik (en andere) open staan voor vergelijkbaar alternatief voor dezelfde prijs.
Gaan ze daar niet mee akkoord, dan meld ik de zaak aan bij de geschillencommissie om een bindende uitspraak te krijgen over deze zaak. Het kan gewoon niet zo zijn dat OTTO, zonder aan te geven dat het gaat om een op=op aanbieding, eenzijdig de koop kan ontbinden wanneer het hun uitkomt. De jurist van rechtsbijstand kon zich i.i.g. niet voorstellen dat de geschillencommissie OTTO, gezien hun eerdere argumenten, in het gelijk zou stellen.
Het hele schade vorderen verhaal laat ik voor nu achterwege, want het is a) nog niet aan de orde en b) anders wordt deze post weer veel te lang. Voor nu is het goed om te weten dat we een goede kans hebben en deze zaak nog niet voorbij is.
[ Voor 73% gewijzigd door Freakster86 op 18-02-2015 16:58 ]
Top Freakster86!!!,Freakster86 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:15:
Wil zelf ook wel in actie komen.
Zou het helpen om ook een klacht bij Thuiswinkel in te dienen (en de vervolgstappen)?
Bedoel, maakt dat de zaak sterker of is het handiger (en makkelijker) om in jouw slipsteam mee te gaan?
top dat je er wederom zoveel moeite in wil steken!
http://tweakers.net/ext/f/ucb8CY35RBLwqiqmr0z4YMRk/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/43i0MCswZ9Viqnqq6SRv434X/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/doUlmySa4iJfb8bvsLDE4qfg/full.jpg
Zojuist bezorgd met de post. Reactie van Otto op mijn ingediende klacht bij thuiswinkel.org
Men blijft dus voet bij stuk houden, men herhaalt hetgeen ze in vorige brieven hebben aangegeven. Ik heb in de correspondentie niets laten ontvallen over het al dan niet op Tweakers zitten, dus dat is vanuit hun een lucky guess. En dan nog blijf ik betwisten dat het hier gaat om een prijsfout. Met een uitlevering van een paar toestellen kan je wel volhouden dat er sprake is van onvoldoende voorraad, maar dan nog kan je niet volhouden dat het een prijsfout betreft want met uitlevering haal je daar een streep door. Immers, als het daadwerkelijk een prijsfout zou zijn geweest dan had Otto aan niemand dit toestel uitgeleverd.
Zoals gezegd, het is een herhaling van zetten. Tijd om mij te beraden of ik het nog de moeite waard vind om richting de geschillencommissie of rechter te gaan.
http://tweakers.net/ext/f/43i0MCswZ9Viqnqq6SRv434X/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/doUlmySa4iJfb8bvsLDE4qfg/full.jpg
Zojuist bezorgd met de post. Reactie van Otto op mijn ingediende klacht bij thuiswinkel.org
Men blijft dus voet bij stuk houden, men herhaalt hetgeen ze in vorige brieven hebben aangegeven. Ik heb in de correspondentie niets laten ontvallen over het al dan niet op Tweakers zitten, dus dat is vanuit hun een lucky guess. En dan nog blijf ik betwisten dat het hier gaat om een prijsfout. Met een uitlevering van een paar toestellen kan je wel volhouden dat er sprake is van onvoldoende voorraad, maar dan nog kan je niet volhouden dat het een prijsfout betreft want met uitlevering haal je daar een streep door. Immers, als het daadwerkelijk een prijsfout zou zijn geweest dan had Otto aan niemand dit toestel uitgeleverd.
Zoals gezegd, het is een herhaling van zetten. Tijd om mij te beraden of ik het nog de moeite waard vind om richting de geschillencommissie of rechter te gaan.
Ik ben benieuwd of ik zo'n zelfde brief ga krijgen
Otto
Het verhaal van de prijsfout is echt klinkklare onzin. De intentie was er misschien niet, maar alles wees gewoon op een juiste prijs (passend voor het aanbod). Leuk verhaaltje Otto, maar die vlieger gaat niet op.
Het hele Tweakers verhaal vind ik erg brutaal. Die aanname wordt gemaakt op basis van? Afijn, dat maakt ook niets uit. De vermelding van de moderator en de tag in de titel is totaal niet relevant. Het gaat erom wat een gemiddelde consument kon bedenken afgaande op de informatie op hun site (onderzoeksplicht daargelaten). En daarnaast, ook hier zijn we tot de conclusie gekomen dat de prijs juist was voor het aanbod. Daar is in de weken erna (ook niet door Otto) ook niets aan afgedaan.
De verplichting om een alternatief te leveren volgt niet expliciet uit de wet, maar Otto heeft zelf die deur geopend door het in uw annuleringsbrief aan te geven. De stelling dat er geen alternatief ophanden is gebleken, is gewoon onjuist. Er zijn genoeg alternatieven.
Dat brengt ons bij het feit dat er nog steeds een rechtsgeldige koopovereenkomst is. Wanneer Otto niet kan leveren, zal ik als klant mijn heil ergens anders moeten zoeken om dezelfde tv of een alternatief te kopen. Het verschil in prijs is dan mijn schade en dát Otto, dat bent u wel verplicht om te vergoeden.
Lekker doorzetten
Ik laat het er in ieder geval niet bij zitten. Ook al kost het mij eerst geld, omdat ik een alternatief moet kopen. Dan kan ik meteen de zaak overdragen aan mijn rechtsbijstand omdat de vordering dan meer zal zijn dan 175,- euro.

Het verhaal van de prijsfout is echt klinkklare onzin. De intentie was er misschien niet, maar alles wees gewoon op een juiste prijs (passend voor het aanbod). Leuk verhaaltje Otto, maar die vlieger gaat niet op.
Het hele Tweakers verhaal vind ik erg brutaal. Die aanname wordt gemaakt op basis van? Afijn, dat maakt ook niets uit. De vermelding van de moderator en de tag in de titel is totaal niet relevant. Het gaat erom wat een gemiddelde consument kon bedenken afgaande op de informatie op hun site (onderzoeksplicht daargelaten). En daarnaast, ook hier zijn we tot de conclusie gekomen dat de prijs juist was voor het aanbod. Daar is in de weken erna (ook niet door Otto) ook niets aan afgedaan.
De verplichting om een alternatief te leveren volgt niet expliciet uit de wet, maar Otto heeft zelf die deur geopend door het in uw annuleringsbrief aan te geven. De stelling dat er geen alternatief ophanden is gebleken, is gewoon onjuist. Er zijn genoeg alternatieven.
Dat brengt ons bij het feit dat er nog steeds een rechtsgeldige koopovereenkomst is. Wanneer Otto niet kan leveren, zal ik als klant mijn heil ergens anders moeten zoeken om dezelfde tv of een alternatief te kopen. Het verschil in prijs is dan mijn schade en dát Otto, dat bent u wel verplicht om te vergoeden.
Lekker doorzetten
Als Otto dit leest zien ze toch ook de andere posts in dit topic waarin meerdere mensen aangeven dat het níet duidelijk is dat het een prijsfout was? Ook de screenshots met 75% korting etc zouden toch ook wat moeten zeggen.
Raar dat ze daar dan niets over zeggen. Ik heb zelf te weinig verstand van dit soort zaken om me er mee te gaan bemoeien, blijf het topic wel met interesse volgen.
Edit: Er zijn toch ook mensen die hem wel gekregen hebben? Waarom die dan wel?
Raar dat ze daar dan niets over zeggen. Ik heb zelf te weinig verstand van dit soort zaken om me er mee te gaan bemoeien, blijf het topic wel met interesse volgen.
[ Voor 9% gewijzigd door KaiseRRuby op 21-02-2015 23:18 ]
Volgende keer dus gewoon [Juiste prijs!!!!!] in de titel zetten, als ze zich nu aan de tags houden moeten ze het dan ook. Of nog beter, zet er [gratis] voor, blijkbaar klopt alles dat hier in de topictitel gezet wordt...
Dat lijkt me niet zo vreemd, want dat helpt hun zaak immers niet. Het is gewoon cherrypicking, hoe kansloos het ook is.KaiseRRuby schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 23:16:
Als Otto dit leest zien ze toch ook de andere posts in dit topic waarin meerdere mensen aangeven dat het níet duidelijk is dat het een prijsfout was? Ook de screenshots met 75% korting etc zouden toch ook wat moeten zeggen.
Otto wil niet betalen en ook zo min mogelijk werk/tijd (is geld) hieraan besteden.
Daarom gaan ze alles zo lang mogelijk tegenwerken/op de lange baan schuiven etc.
Ik heb eens geprobeerd een vaatwasmachine te laten vervangen cg repareren onder garantie die ik via een groot postorderbedrijf had gekocht en dat leverde een soortgelijk verhaal op als hier, d.w.z. veel heen en weer mailen, ontkennen etc.
Verkopen levert ze geld op, aftersales/garantie kost ze alleen geld.
Daarom gaan ze alles zo lang mogelijk tegenwerken/op de lange baan schuiven etc.
Ik heb eens geprobeerd een vaatwasmachine te laten vervangen cg repareren onder garantie die ik via een groot postorderbedrijf had gekocht en dat leverde een soortgelijk verhaal op als hier, d.w.z. veel heen en weer mailen, ontkennen etc.
Verkopen levert ze geld op, aftersales/garantie kost ze alleen geld.
Inderdaad exact dezelfde brief ontvangen. Joosie200 had na deze brief zijn klacht al doorgezet naar Thuiswinkel zelf (nog niks van vernomen, dus loopt nog?) en ik denk dat ik voor nu hetzelfde ga doen.
De vraag is even of ik dat voor mezelf ga doen of namens alle mensen waarvan Andre de gegevens heeft verzameld of dat Andre zelf nog een klacht namens alle gedupeerden gaat indienen. Om toch op die manier te proberen, samen met Thuiswinkel, met OTTO tot een oplossing te komen.
Ondertussen heb ik de zaak aan twee docenten voorgelegd en krijg voor alsnog geen duidelijk antwoord op de vraag hoe ik (we) dit verder moeten doorzetten. De omstandigheden van het geval maken het een (ook voor experts) interessante en niet eenvoudig te beantwoorden casus.
Voor wie het interesseert even kort de dilemma's die er volgens mij zijn.
OTTO kan niet nakomen. Dan rest schadevergoeding.
Als jullie nog een lijst met alternatieven willen aandragen, be my guest. Als ik even snel kijk op OTTO:
http://www.otto.nl/produc...07+cm+%2842+%27%27%29&p=0
En de pricewatch:
De oorspronkelijke Panasonic
En de pricewatch alternatieven
Spel en typefouten onder voorbehoud
De vraag is even of ik dat voor mezelf ga doen of namens alle mensen waarvan Andre de gegevens heeft verzameld of dat Andre zelf nog een klacht namens alle gedupeerden gaat indienen. Om toch op die manier te proberen, samen met Thuiswinkel, met OTTO tot een oplossing te komen.
Ondertussen heb ik de zaak aan twee docenten voorgelegd en krijg voor alsnog geen duidelijk antwoord op de vraag hoe ik (we) dit verder moeten doorzetten. De omstandigheden van het geval maken het een (ook voor experts) interessante en niet eenvoudig te beantwoorden casus.
OTTO kan niet nakomen. Dan rest schadevergoeding.
- De vraag is wat is je schade? Heel simpel stellen dat dit 450 euro is (normale prijs - aanbiedingsprijs) is in beginsel niet reëel. Je moet kijken wat kost een alternatief mij? Via de pricewatch zijn er genoeg alternatieven te vinden tussen de 4 en 600 euro;
- Maar welk alternatief kies je? Kun je die 600 euro als richtprijs aanhouden of moet je meer naar de 150 euro gaan (of zoveel mogelijk)? Want hypothetische schade is leuk, maar probeer dat maar eens aannemelijk te maken bij de rechter. Niemand wil in principe op voorhand 'zomaar' een alternatief kopen en een gokje wagen. Maar stel dat ik of iemand anders koopt een alternatief;
- Waar koop je het alternatief? Kies je er een bij OTTO uit of bij een andere webwinkel? In het eerste geval is de schade voor OTTO natuurlijk een stuk minder, ervan uitgaande dat de alternatieven elders niet onder de kostprijs van OTTO zitten. Waar het op neerkomt: heb je in dit geval een schadebeperkingsplicht en zo ja geldt dat dan ook voor vraag 2?
- Maar mag je eigenlijk wel een alternatief kiezen nu dezelfde televisie elders nog te koop is? Of mag je, wanneer het alternatief goedkoper is dan de oorspronkelijke tv, zelf die keuze maken? Want op die manier beperk je wel de schade van OTTO.
- In een individueel geval is dit prima te doen (mits je bereid bent het risico te nemen), maar hoe pak je dit aan voor een groep van bijna 200 mensen? Hoe pak je zo'n massa schadeclaim (zonder dat iedereen een alternatief gaat kopen) aan in dit geval. Stichting oprichten en dan gaan procederen?
Als jullie nog een lijst met alternatieven willen aandragen, be my guest. Als ik even snel kijk op OTTO:
En de pricewatch:
Spel en typefouten onder voorbehoud
Check, als in: wel ingediend, nog niks van vernomen inderdaad.Freakster86 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:40:
Inderdaad exact dezelfde brief ontvangen. Joosie200 had na deze brief zijn klacht al doorgezet naar Thuiswinkel zelf (nog niks van vernomen, dus loopt nog?)
Ben zeer benieuwd naar de uitkomst.Freakster86 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:40:
Inderdaad exact dezelfde brief ontvangen. Joosie200 had na deze brief zijn klacht al doorgezet naar Thuiswinkel zelf (nog niks van vernomen, dus loopt nog?) en ik denk dat ik voor nu hetzelfde ga doen.
OTTO kan niet nakomen. Dan rest schadevergoeding.Een docent die betrokken is bij een massa schadeclaim gaat deze casus voorleggen aan het desbetreffende advocaten kantoor waar zij mee samenwerkt. Voor nu dus even afwachten. Ik kan niet garanderen dat er iets positiefs uit komt, maar we geven niet op en zien wel waar het schip strand
- De vraag is wat is je schade? Heel simpel stellen dat dit 450 euro is (normale prijs - aanbiedingsprijs) is in beginsel niet reëel. Je moet kijken wat kost een alternatief mij? Via de pricewatch zijn er genoeg alternatieven te vinden tussen de 4 en 600 euro;
- Maar welk alternatief kies je? Kun je die 600 euro als richtprijs aanhouden of moet je meer naar de 150 euro gaan (of zoveel mogelijk)? Want hypothetische schade is leuk, maar probeer dat maar eens aannemelijk te maken bij de rechter. Niemand wil in principe op voorhand 'zomaar' een alternatief kopen en een gokje wagen. Maar stel dat ik of iemand anders koopt een alternatief;
- Waar koop je het alternatief? Kies je er een bij OTTO uit of bij een andere webwinkel? In het eerste geval is de schade voor OTTO natuurlijk een stuk minder, ervan uitgaande dat de alternatieven elders niet onder de kostprijs van OTTO zitten. Waar het op neerkomt: heb je in dit geval een schadebeperkingsplicht en zo ja geldt dat dan ook voor vraag 2?
- Maar mag je eigenlijk wel een alternatief kiezen nu dezelfde televisie elders nog te koop is? Of mag je, wanneer het alternatief goedkoper is dan de oorspronkelijke tv, zelf die keuze maken? Want op die manier beperk je wel de schade van OTTO.
- In een individueel geval is dit prima te doen (mits je bereid bent het risico te nemen), maar hoe pak je dit aan voor een groep van bijna 200 mensen? Hoe pak je zo'n massa schadeclaim (zonder dat iedereen een alternatief gaat kopen) aan in dit geval. Stichting oprichten en dan gaan procederen?
En de pricewatch:
Spel en typefouten onder voorbehoud![]()
Uiteraard gaan we verder als er een mogelijkheid is tot massa claim.
Is er wel gecontroleerd of die tv ook echt leverbaar is bij platte tv? Die zaak heeft wel heel erg veel modellen in de pricewatch die allang uit productie zijn en nergens anders meer te krijgen. Ook klopt de voorraad indicatie vaak niet of gaat het om een enkel/ enkele ex-demo modellen ...
Qua prijs is dit model overigens al eind 2013 voor 300-320 bij de Mediamarkt in de aanbieding geweest.
Qua prijs is dit model overigens al eind 2013 voor 300-320 bij de Mediamarkt in de aanbieding geweest.
[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 05-03-2015 20:42 ]
Bedankt voor je volhardendheid - zeker interessant om dit allemaal te lezen.Freakster86 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:40:
OTTO kan niet nakomen. Dan rest schadevergoeding.Een docent die betrokken is bij een massa schadeclaim gaat deze casus voorleggen aan het desbetreffende advocaten kantoor waar zij mee samenwerkt. Voor nu dus even afwachten. Ik kan niet garanderen dat er iets positiefs uit komt, maar we geven niet op en zien wel waar het schip strand
En de pricewatch:
Spel en typefouten onder voorbehoud![]()
Een korte vraag - ik heb ook dezelfde brief ontvangen, zij het een maand of twee geleden. Is er een termijn waarbinnen je moet reageren op de brief om de zaak voort te kunnen blijven zetten?
Ik heb de afgelopen tijd even afgewacht, met name omdat hier een aantal mensen nog status updates verwachtten.
De enige update die nu nog echt uitstaat, zo lijkt het, is de reactie van thuiswinkel.
Wat betreft de alternatieven en schade discussie, ik denk zelf dat het zeker niet realistisch is om te stellen dat de schade 450,- euro is.
185,- lijkt me al een stuk realistischer, dat was volgens mij ongeveer de meerprijs van dezelfde Panasonic televisie, maar dan in het zwart, die langer leverbaar was.
Ik denk dat alternatieven gezocht moeten worden in TV's met dezelfde specificaties, bij voorkeur van een merk met een status gelijk aan Panasonic.
Ik ben zeer benieuwd wat het advocatenkantoor hierover zegt, al zegt het niet alles.
Vanzelfsprekend zullen velen het prettig vinden als iemand de honeurs mbt opvolging van de klachten bij bijvoorbeeld thuiswinkel op zich neemt, maar mocht een individuele aanpak de voorkeur genieten, dan lijkt me een standaard brief wel zo handig

Precies wat ik al verwacht had. Maargoed officieel heb ik nu een geschil met Otto zodat ik door kan naar de geschillencommissie.Naar aanleiding van uw klacht graag het volgende. Wij hebben contact gehad met Otto en ze geven aan bij hun standpunt te staan. Op moment dat de consument en de webwinkel niet uitkomen is er sprake van een geschil. Als er sprake is van een geschil dan kunt u dat voorleggen aan de onafhankelijke geschillencommissie Thuiswinkel dat valt onder de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) in Den Haag. U dient 27,50 euro klachtgeld te betalen dat u (gedeeltelijk) terug krijgt als u (gedeeltelijk) in het gelijk wordt gesteld.
als hier een uitspraak uit komt, kan deze dan gebruikt worden door de rest van de groep?Joosie200 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:21:
[...]
Precies wat ik al verwacht had. Maargoed officieel heb ik nu een geschil met Otto zodat ik door kan naar de geschillencommissie.
Na een dagje in de bieb te hebben doorgebracht heb ik niet al mijn vragen kunnen beantwoorden, maar ben ik nu wel redelijk zeker van mijn zaak. Ik heb dan ook een concept reactie opgesteld en even nagedacht over het plan van aanpak.
Mijn plan is om mijn conceptreactie via Andre naar alle gedupeerden sturen. Alleen even je persoonsgegevens, servicenummer e.d. invullen en die reactie doormailen naar Thuiswinkel zelf. Misschien dat we met een google doc even kunnen controleren wie dit heeft gedaan? Kan namelijk zo zijn dat sommige mensen er nu anders over denken en hier niet mee door willen gaan.
Op deze manier krijgt Thuiswinkel in één klap (als het goed is) ~175 mails over één zaak. Op die manier schrikt OTTO hopelijk ook gelijk wakker. We trekken zo ook iedereen gelijk voor het geval er individuele zaken moeten worden aangemeld o.i.d.
Daarna is OTTO/Thuiswinkel weer aan zet en kunnen wij van die tijd gebruik maken om vervolg stappen door te nemen. Ik wacht namelijk nog op een reactie van mijn docent. Ze is ermee bezig, maar haar conclusie laat nog even op zich wachten.
Heb je al iets ondernomen of kun je nog even wachten? Hoef je ook niet alles alleen te doen 
Bij dezen dan mijn concept reactie. Heb hem nu een paar keer doorgenomen, maar ik krijg vierkante ogen
Morgen nog even een frisse blik erop werpen en dan in de mail. Aangezien OTTO het weekend niet werkt en ze maandag de inhoud toch bijna 200x te zien zullen krijgen lijkt me het plaatsen ervan geen kwaad kunnen
Moet nog even bijgeschaafd worden om als universeel concept te kunnen dienen.
Op of aanmerkingen zijn natuurlijk welkom.
Mijn plan is om mijn conceptreactie via Andre naar alle gedupeerden sturen. Alleen even je persoonsgegevens, servicenummer e.d. invullen en die reactie doormailen naar Thuiswinkel zelf. Misschien dat we met een google doc even kunnen controleren wie dit heeft gedaan? Kan namelijk zo zijn dat sommige mensen er nu anders over denken en hier niet mee door willen gaan.
Op deze manier krijgt Thuiswinkel in één klap (als het goed is) ~175 mails over één zaak. Op die manier schrikt OTTO hopelijk ook gelijk wakker. We trekken zo ook iedereen gelijk voor het geval er individuele zaken moeten worden aangemeld o.i.d.
Daarna is OTTO/Thuiswinkel weer aan zet en kunnen wij van die tijd gebruik maken om vervolg stappen door te nemen. Ik wacht namelijk nog op een reactie van mijn docent. Ze is ermee bezig, maar haar conclusie laat nog even op zich wachten.
GefeliciteerdJoosie200 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:21:
[...]
Precies wat ik al verwacht had. Maargoed officieel heb ik nu een geschil met Otto zodat ik door kan naar de geschillencommissie.
Bij dezen dan mijn concept reactie. Heb hem nu een paar keer doorgenomen, maar ik krijg vierkante ogen
Op of aanmerkingen zijn natuurlijk welkom.
Members only:
Inloggen
Freakster86 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:26:
GefeliciteerdHeb je al iets ondernomen of kun je nog even wachten? Hoef je ook niet alles alleen te doen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:
Inloggen
Verder heb ik niet een vervolgactie op touw gezet, juist omdat je hier al aangaf al navraag te hebben gedaan. En die navraag wacht ik graag af, twee weten er meer dan een, drie weten er meer dan twee.
Zie er netjes uit, staat zover ik kan zien 1 typfoutje in de eerste alinea:Freakster86 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:26:
Na een dagje in de bieb te hebben doorgebracht heb ik niet al mijn vragen kunnen beantwoorden, maar ben ik nu wel redelijk zeker van mijn zaak. Ik heb dan ook een concept reactie opgesteld en even nagedacht over het plan van aanpak.
...
Dit moet neem ik aan 21 november 2014 zijn....
U bent, zonder melding te maken van een prijsfout, overgaan tot het uitleveren van de bestellingen. Op 21 november 2015 was u klaarblijkelijk door uw voorraad heen en heeft u alle overige koopovereenkomsten eenzijdig ontbonden.
...
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
@Freakster
Nijmegen, 14 maart 2014
moet xx maart 2015 zijn.
Nijmegen, 14 maart 2014
moet xx maart 2015 zijn.
Mooie brief! Ik ben echt benieuwd naar hoe dit afloopt.
Het concept heb ik nog wat aangepast. De fouten die hierboven zijn opgemerkt heb ik er ook uitgehaald.
Jullie krijgen vanavond mail als het goed is.
Jullie krijgen vanavond mail als het goed is.
Ik ben benieuwd! Door gezondheid het topic eventjes niet op de voet kunnen volgen, maar top om te zien dat mensen nog steeds actie ondernemen!
*Update*
Als het goed is hebben alle aangemeld personen een mail hebben gehad met instructies van Freakster86.
Deze mail is verzonden van af dit mail adres:
Ik wil graag Freakster86 bedanken voor zijn inspanningen.
Als het goed is hebben alle aangemeld personen een mail hebben gehad met instructies van Freakster86.
Deze mail is verzonden van af dit mail adres:
Members only:
Inloggen
Ik wil graag Freakster86 bedanken voor zijn inspanningen.
Mail is verstuurd bedankt AndreStarTrek voor al je moeite op het begin & uiteraard Freakster86.
Ben benieuwd hoeveel mensen zullen deelnemen
Ben benieuwd hoeveel mensen zullen deelnemen
Verwijderd
Wauw! Bedankt voor de moeite. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen.
Had al een tijdje niks meer vernomen dus had de mails van Otto al weggegooid.
Iemand een idee waar ik het ordernummer vandaan kan toveren? Op mijn account van Otto kan ik niks terug vinden. Dacht zelf aan de rekeningafschriften. Alleen geen idee hoe het ordernummer er uit moet zien.
Alvast bedankt!
Iemand een idee waar ik het ordernummer vandaan kan toveren? Op mijn account van Otto kan ik niks terug vinden. Dacht zelf aan de rekeningafschriften. Alleen geen idee hoe het ordernummer er uit moet zien.
Alvast bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 07:08 ]
Staan de mails niet nog ergens bewaard in een prullenbak? Ik zal zelf ook de mail nog even versturen. De houding van Otto is eigenlijk de enige reden dat ik hiermee wel door wil zetten.
Dat ordernummer is gelijk aan het servicenummer wat je hebt doorgestuurd naar AndreStarTrek. Dat nummer staat dus gewoon ergens hier op Tweakers:)Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:04:
Wauw! Bedankt voor de moeite. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen.
Alvast bedankt!
Oeps. Ik heb het bestelnummer gebruikt in plaats van het ordernummer. Zal wel los lopen hoop ik. Wel echt een mooie brief waar duidelijk veel moeite in zit! Bedankt iedereen die heeft geholpen aan de brief
waar dan?AMD1800 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:28:
[...]
Dat ordernummer is gelijk aan het servicenummer wat je hebt doorgestuurd naar AndreStarTrek. Dat nummer staat dus gewoon ergens hier op Tweakers:)
Ik heb mijn gegevens destijds per DM naar AndreStarTrek gestuurd, dus bij mij staat het tussen mijn DM's.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Verwijderd
Ik dacht dat het order nummer hetzelfde zou zijn als een bestelnummer oid. Het servicenummer is hetzelfde als het klantnummer, wat ik inderdaad destijds in een DM heb opgestuurd.AMD1800 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:28:
[...]
Dat ordernummer is gelijk aan het servicenummer wat je hebt doorgestuurd naar AndreStarTrek. Dat nummer staat dus gewoon ergens hier op Tweakers:)
Goed werk AndreStarTrek en Freakster86.
Mail is verstuurd naar thuiswinkel.org.
Mail is verstuurd naar thuiswinkel.org.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Bedankt voor brief, ingevuld en opgestuurd. Het is belangrijk dat iedereen dit netjes doet zodat de ernst van de zaak wel duidelijk wordt bij de Thuiswinkel. Zij zullen er ook niet om staan te springen om zich tegen Otto te keren maar met een grote aanhang zullen zij zich misschien toch ook 2 keer achter de oor krabben.
Klopt inderdaad, sorry voor de vergissing.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:08:
[...]
Ik dacht dat het order nummer hetzelfde zou zijn als een bestelnummer oid. Het servicenummer is hetzelfde als het klantnummer, wat ik inderdaad destijds in een DM heb opgestuurd.
Dus, voor alle duidelijkheid servicenummer ==klantnummer.
Het bestelnummer staat alleen in de eerste mail die ik van Otto heb ontvangen, waarin de bestelling werd bevestigd. Dit nummer bestaat uit 8 cijfers en eindigt voor mij op 286
Ik heb hier een hele tijd over na zitten denken en vind het nog steeds een bijzonder lastige keuze.
Weet niet zo goed of ik mee ga doen in het vervolg of dat ik het er bij laat. Had altijd de instelling: als het door gaat is het mooi meegenomen, gaat het door dan pech.
Tijdens het typen bedenk ik me eigenlijk dat ik vind dat ik ook zo'n TV had horen te krijgen omdat anderen hem ook gehad hebben en die hebben van dezelfde actie gebruik gemaakt. Ik ga de email versturen!
Weet niet zo goed of ik mee ga doen in het vervolg of dat ik het er bij laat. Had altijd de instelling: als het door gaat is het mooi meegenomen, gaat het door dan pech.
Tijdens het typen bedenk ik me eigenlijk dat ik vind dat ik ook zo'n TV had horen te krijgen omdat anderen hem ook gehad hebben en die hebben van dezelfde actie gebruik gemaakt. Ik ga de email versturen!
Verwijderd
Bedankt! Zijn dan denk ik de laatste 8 cijfers van het betalingskenmerk. Mail is de deur uit.AMD1800 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:36:
[...]
Klopt inderdaad, sorry voor de vergissing.
Dus, voor alle duidelijkheid servicenummer ==klantnummer.
Het bestelnummer staat alleen in de eerste mail die ik van Otto heb ontvangen, waarin de bestelling werd bevestigd. Dit nummer bestaat uit 8 cijfers en eindigt voor mij op 286
Was zelf van plan om niet door te gaan maar hoe OTTO met z'n klanten is omgegaan en aannames deed was voor mij de druppel.KaiseRRuby schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:24:
Ik heb hier een hele tijd over na zitten denken en vind het nog steeds een bijzonder lastige keuze.
Let op:
Dit topic is niet bedoeld als organisatieplek, dus niet voor donaties, aanstellen van een verantwoordelijke, werving van users om dit te regelen, enzovoort. Het forum is er voor discussie, niet voor organisatie en werving.
Waar het topic wel voor is: discussie, nieuws, ontwikkelingen e.d.
Waar het topic niet voor is: oproepen, organisatie, werving, donaties e.d.
Eventuele discussie/vragen/opmerkingen hierover NIET in dit topic, daar is Shopping Forum - Feedbacktopic voor
Dit topic is niet bedoeld als organisatieplek, dus niet voor donaties, aanstellen van een verantwoordelijke, werving van users om dit te regelen, enzovoort. Het forum is er voor discussie, niet voor organisatie en werving.
Waar het topic wel voor is: discussie, nieuws, ontwikkelingen e.d.
Waar het topic niet voor is: oproepen, organisatie, werving, donaties e.d.
Eventuele discussie/vragen/opmerkingen hierover NIET in dit topic, daar is Shopping Forum - Feedbacktopic voor