[afhandeling][Otto] Panasonic TX-L42B6 voor 149 euro

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

FlyEragon schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:57:
Even een algehele status update: De bestellingen zijn nu ook in het Otto overzicht verdwenen.
Helaas ook nog geen reactie gehad van Arnoud Engelfriet. Prima dat er een nieuw topic komt voor de afhandeling.
Hallo FlyEragon,

Heeft Arnoud Engelfriet inmiddels al gereageerd?
Ben zeer benieuwd naar zijn kijk op dit geheel.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

AndreStarTrek schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 21:30:
* Update *

Inmiddels 120 plus aanmeldingen.

Even te verduidelijking, niemand verplicht ik aan mij de informatie te verstreken. Het enige wat ik heb proberen te doen is de boel te verspoedigen door alvast te beginnen met gegevens te verzamelen. Gegeven moment ga je denken welke gegevens kunnen handig zijn voor dit en daar kwam dit lijstje uit.

Moraal van het verhaal is dat ik dit niet elke dag doe en dus ook maar wat verzin wat op dat moment een goed idee lijk. Verder blijf ik wel achter mij besluit, ik vermoed dat volledige informatie verstrekken aan Otto tegen over alleen klant nummer veel indrukwekkender zal zijn dan alleen een lijst met nummertjes. Met volledige informatie laat je aan Otto zien dat je er moeite voor heb gedaan en het ziet er veel georganiseerder uit.

Ik ben er bewust van dat je niet zomaar je gegevens aan een onbekend persoon wil geven. Dat gevoel zal ik waarschijnlijk nooit weg kunnen nemen. Enige wat ik wederom kan zeggen is dat ik de gegeven vertrouwelijk hou en dat er maar 2 partijen de gegevens ooit zullen in zien en dat ben ik en Otto. Je sta uiteraard vrij om te kiezen welke gegeven je bereid om te verstrekken.

Enige waar ik niet genoegen mee neem is als iemand niet zijn email adres op geef. Zonder mail neem ik de aanvraag niet in behandeling. Ik ben niet van plan om via het DM systeem iedereen op de hoogte te houden. Met 120+ aanmelders is dat gewoon niet doenlijk, dus verder contact gaat via email en massamail moet tot de mogelijkheid behoren.
Heb je misschien nog verdere updates? Wat gaat er nu met deze gegevens gebeuren? Lijkt me handig als er binnenkort een reactie komt op de brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
Koffie-Verkeerd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:25:
[...]

Hallo FlyEragon,

Heeft Arnoud Engelfriet inmiddels al gereageerd?
Ben zeer benieuwd naar zijn kijk op dit geheel.
Nee, nog geen reactie gehad, heb hem ook via Tweakers DM een bericht gestuurd. Achter de schermen wordt er nog wel aan gewerkt. Maar het gaat moeizaam zonder iemand die juridisch is onderlegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:49
simon2000 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:28:
Interessant stuk dat ik heb gevonden:

Als een product niet leverbaar is, wordt het lastiger. Want hoe kun je een winkel dwingen iets te leveren dat niet meer te krijgen is? Maar daarbij moet je wel onderscheid maken tussen nooit meer leverbaar (uitverkocht, uit productie) en nu even niet leverbaar. Het laatste is geen reden tot annuleren. Pas als het product echt nooit meer zal komen, kan de overeenkomst worden geannuleerd. Je hebt dan recht op je geld terug (art. 7:46f lid 2 BW).

Wil je als consument blijven wachten, dan mag dat ook. De winkel kan niet eenzijdig besluiten dat jij wil annuleren omdat het product lange tijd niet leverbaar is – tenzij de periode zó lang is dat je redelijkerwijs niet langer nakoming kunt eisen. Maar dan hebben we het over meerdere maanden zo niet járen aan wachttijd.
Het gaat er veel meer om dat er eenvoudig een vervangend product geleverd kan worden met soortgelijke specificaties, keus te over. De leverancier waarmee de koopovereenkomst is gesloten heeft die plicht wanneer het niet om een OP=OP actie gaat (en daar ging het hier niet om want dat stond nergens aan gegeven). Verder ging het ook niet om een prijsfout (75% kortingsbanner). Dat deze vervangende producten wellicht een andere prijsklasse kennen is volgens mij verder niet relevant.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
Wat is eigenlijk nu het advies, dienen we nog steeds, ieder apart, bezwaar te blijven maken tegen de communicatie die we individueel nog ontvangen (zoals herhaalde berichten over het niet hebben kunnen van een alternatief).
Ik heb na de laatste mail/brief me ook aangemeld en nog even gewacht met een nieuwe indivuele reactie te geven, maar wellicht wordt dat geinterpreteerd als het inherent accepteren van het geschrevene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbrinckman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-07-2021
Deze tv is overigens elders nog wel te koop:

http://www.plattetv.nl/in...tm_campaign=Kieskeurig_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:35

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dat is natuurlijk ook niet relevant. Zij moeten kunnen leveren, niet een ander omdat ze er nog een paar hebben staan.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Nou, ik heb maar een concept brief opgesteld. Semi juridisch en meer inhakend op de reactie van otto. Ben benieuwd wat ze doen wanneer 100+ mensen zo'n reactie sturen ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samara
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07-2022
@Freakster86 . Bedankt weer voor deze brief.
De eerste zin van de laatste alinea loopt niet helemaal lekker volgens mij?

[ Voor 15% gewijzigd door Samara op 06-12-2014 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPersia
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-03-2023
Idd hartstikke bedankt wat doen jullie? Emailen of opsturen via post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Samara schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 19:39:
@Freakster86 . Bedankt weer voor deze brief.
De eerste zin van de laatste alinea loopt niet helemaal lekker volgens mij?
Hij leest inderdaad niet lekker. Heb de zin aangepast.

Was:
Members only:

Is:
Zie eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:57

GS88

π raat

Gezien deze feiten verzoek ik u binnen 14 dagen na ontvangst van deze reactie na te komen.
maak er dit van, om het kloppend te maken:
Gezien deze feiten verzoek ik u binnen 14 dagen na ontvangst van deze reactie de koopovereenkomst na te komen.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 13:08
* Update *

Maar weer even een update, heb inmiddels zo 160 aanmeldingen die mee willen doen. Helaas is dat ook het enige wat ik tot nu heb gekregen. Hoopte eigenlijk ook dat er mensen zich zouden aanmelden die misschien wat juridisch aangelegd zouden zijn of ieder geval actief zou willen inzetten voor een samen werking. Echter op wat uitspraken na van "als je hulp nodig heb dan hoor ik het wel" bij de aanmelding helemaal niks concreets. Niet dat het geen aardig aangeboden hulp is, maar ik kan op die wijzen er niet zo veel mee.

Ik heb zelf ook een leven en wil niet en kan niet alles in me eentje doen. Mijn opzet van de nieuwe TS en het al vast starten van verzamelen van gegevens van mensen. Dat we structuur zouden krijgen en dat we weer een doel kregen. Maar op dit moment zie ik dat niet gebeuren.

Nogmaals ik ga niet alles doen, als aanvoerder van deze actie wil ik me blijven inzetten maar daar heb ik dus wel hulp bij nodig van jullie. Dat betekend als niemand nuttig bijdragen kan leveren, dat de verdere actie hier stopt.

Ik ben ook benieuwd wat en Arnoud Engelfriet te melden heeft, echter moeten we daar niet op blijven wachten. Er bestaat een kans dat we gewoon niks van hem gaan horen.

Jullie zijn aan zet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Freakster heeft met goed gevolg een bol.com actie op touw gezet in het verleden. So if he is up for it.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
Rylo schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:17:
Freakster heeft met goed gevolg een bol.com actie op touw gezet in het verleden. So if he is up for it.. ;)
En daar heb ik nu nog steeds plezier van!

Einde van de vorige succesvolle actie met de laptop van Bol.com is er een inzamelingsactie opgezet om Freakster te bedanken middels een financiële attentie.
Meen dat ik toen € 5,- naar hem overgemaakt heb.
Freakster, weet niet of iedereen betaald had maar als nu de helft betaald levert het je toch € 400,- op.
Is toch lekker.
Kunnen we je niet op deze manier verleiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Concreet is er dus eigenlijk (afgezien van de TS opnieuw maken) niets gebeurt behalve de inzameling van persoonsgegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
lasharor schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:17:
Concreet is er dus eigenlijk (afgezien van de TS opnieuw maken) niets gebeurt behalve de inzameling van persoonsgegevens?
Vond ik ook een best aparte conclusie inderdaad :) Voorlopig was dat sturen van die gegevens vrij zinloos imho.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 11:48
Brad Pitt schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:19:
[...]

Vond ik ook een best aparte conclusie inderdaad :) Voorlopig was dat sturen van die gegevens vrij zinloos imho.
Er moet ergens begonnen worden. En er is niet gezegd dat iemand iets ging doen met de gegevens, enkel dat het verstandig was om de gegevens te verzamelen VOOR er actie ondernomen werd.

Ik heb nog niemand hier (op freakster na) het voortouw zien nemen om verdere stappen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Brad Pitt schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:19:
[...]

Mooi dat je die conclusie trekt. Dan is het ook verstandig om een stap verder te gaan. Wat zou een nuttige verdere stap kunnen zijn?
Ik vind het in ieder geval al handig dat we als groep kunnen reageren. Dat die gegevens er al zijn, het verzamelen daarvan kost namelijk veel tijd. Daarvoor is het dus een enorm handige stap die al genomen is. Bedankt AndreStarTrek.

Vervolgens zal er een stap gezet moeten worden richting Otto. Dit kan eerst in de vorm van een email richting Otto waarin we aangeven dat we een groep van 160+ man zijn en wij denken in ons recht te staan met betrekking tot deze actie. Of dat we over moeten gaan tot een juridische stap. Dat zijn twee stappen die ik kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:25
Wat betreft de winkel, misschien wel grappig, maar enigzins offtopic:

Mijn vriendin heeft bij otto.nl een trainingsbroek besteld. Na lang wachten is deze uiteindelijk bezorgd. Wat als eerste opviel wat de grote doos. Dacht dat mijn vriendin een kleinere maat had, maar goed.. Vol trots maakt ze de doos open; zitten er 2 spuuglelijke truien en 2 naaldhakken. Totaal niet wat ze besteld had.
Service gebelt en geregeld dat het retour gestuurd kan worden. Binnen 10 dagen levering van het volgende pakketje (dan toch die tv?, haha)

Kort om: dit geeft maar weer hoe slordig otto.nl is.

On topic: Iedereen succes met de afhandeling van de televisies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
GS88 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 23:55:
[...]

maak er dit van, om het kloppend te maken:

[...]
Mee eens. Dank voor de aanvulling.
Rylo schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:17:
Nou, in principe hoeft er niet zoveel te gebeuren. Naar mijn idee zijn dit de opties:

Optie 1
We versturen één brief/mail naar Otto waarin één iemand het woord voert namens alle 'gedupeerden'. Mocht de reactie negatief zijn, dan kan die persoon thuiswinkel benaderen en dit nogmaals voorleggen. Mocht dit ook geen resultaat opleveren, dan kun je naar de rechter (iets wat ik nog niet heb uitgezocht en dus ook geen zinnig woord over kan zeggen) of naar de geschillencommissie. Voor wat betreft dat laatste zou ik even moeten informeren of de procedure al is aangepast, want tijdens de Bol.com zaak deden ze niet aan groepsklachten. Maar misschien dat we met de dreiging van 160 dezelfde zaken iets meer gedaan kunnen krijgen.

Optie 2
Is iets chaotischer dan optie 1. Eigenlijk houd je regie in dit topic, maar handelt iedereen zijn eigen zaak af als het ware. Eigenlijk is er geen verschil met optie 1, behalve dat je wat sterker staat tegenover Otto en derden. Aan de andere kant maak je het hen wel gemakkelijker wanneer ze met maar één partij te maken krijgen, dus wat nou slim is... Divide and conquer? :9

Ik zou zelf opteren voor optie 1 en evalueren wanneer zowel Otto als Thuiwinkel niks oplevert. Even een email aanmaken en vanuit daaruit Otto en andere benaderen.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
Freakster86 schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:11:
Ik zou zelf opteren voor optie 1 en evalueren wanneer zowel Otto als Thuiwinkel niks oplevert. Even een email aanmaken en vanuit daaruit Otto en andere benaderen.
Ik zelf ben ook voor optie 1, maar dat is logisch ;)

Heb inmiddels door gekregen van FlyEragon dat Arnoud Engelfriet druk heeft en zich voorlopig niet kan verdiepen in deze zaak.

Ik stel hier bij voor om de brief te gaan maken. Dit wil ik doen door met een paar man via een gedeelde google document de brief te gaan opstellen.

Dus bij deze wil ik vragen wie daar bij kan helpen?

Wie wil helpen, stuur mij even een gmail adres zodat ik het kan delen met wie wil mee helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door AndreStarTrek op 09-12-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:27

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik wacht op antwoord van de geschillencommissie of identieke geschillen ook als groep ingediend kunnen worden. Vorig jaar heeft de commissie thuiswinkel namelijk 168 ingediende geschillen gehad. Dit zou dus ineens dat aantal evenaren. Hun tijdsindeling zal dus niet echt op individuele behandeling voorbereid zijn.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik heb tot nu toe niet gereageerd richting Otto. Is het verstandig om dit alsnog te doen voordat de gezamenlijke brief aan Otto wordt verstuurd?

Doordat ik midden in een verhuizing zit kan ik helaas niet al teveel bijdragen aan de brief. Ik wil echter best meelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
Ik wil ook wel helpen met de brief. Lijkt me verstandig om nu als eerste Otto in gebreke te stellen en een bepaalde datum te noemen waarin ze alsnog de koopovereenkomst tot stand laten komen danwel een alternatief aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:17

Daniel36

vernieuwde formule

Idem aan FlyEragon.
Geen juridische ervaring overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:49
Die concept brief van Freakster van zaterdag (waarvoor dank) is toch al bijna wat er nodig is voor optie 1?

Members only:

Enige wat er dan aangepast zou moeten worden is dat de brief namens een groep gedupeerden gestuurd wordt met als bijlage de gegevens van deze groep reeds verzameld door AndreStarTrek (waarvoor ook dank).

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
Inderdaad, ik denk dat dat een goede eerste slag is. Dan komt ook het besef bij Otto dat er inmiddels een aardig groepje zich heeft verzameld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan juridisch het een en ander verhelderen.

Er is een koopovereenkomst gesloten. Er is geen sprake van een prijsfout, de vergelijking met het Otto-arrest en het leerstuk van gerechtvaardigd vertrouwen (art. 3:33-3:35 BW) kan dus de prullenbak in. Otto moet in beginsel leveren, de consument moet betalen. Otto stelt dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is, simpelweg omdat het product niet meer beschikbaar is. Otto komt dus haar verbintenis niet na en er is dus sprake van een tekortkoming.

Art. 6:74 BW (wanprestatie) stelt het volgende:
1. Iedere tekortkoming in de nakoming van een verbintenis verplicht de schuldenaar de schade die de schuldeiser daardoor lijdt te vergoeden, tenzij de tekortkoming de schuldenaar niet kan worden toegerekend.
2. Voor zover nakoming niet reeds blijvend onmogelijk is, vindt lid 1 slechts toepassing met inachtneming van hetgeen is bepaald in de tweede paragraaf betreffende het verzuim van de schuldenaar.

Wil men Otto aansprakelijk stellen o.g.v. wanprestatie, dan is in beginsel verzuim vereist. Hiervoor is normaal gesproken een ingebrekestelling voor vereist. Verzuim treedt in dit geval echter van rechtswege in omdat Otto uitdrukkelijk zegt niet na te komen:

Art. 6:83 lid 1 sub c: 'Verzuim treedt zonder ingebrekestelling in wanneer de schuldeiser uit een mededeling van de schuldenaar moet afleiden dat deze in de nakoming van de verbintenis zal tekortschieten.'

Er is dus sprake van een tekortkoming en Otto is in verzuim. Is daarmee de kous af? Het antwoord is nee. De tekortkoming moet de verkoper ook toe te rekenen zijn. Met andere woorden: er mag geen sprake zijn van overmacht. Art. 6:75 BW stelt:

'Een tekortkoming kan de schuldenaar niet worden toegerekend, indien zij niet is te wijten aan zin schuld, noch krahtens wet, rechthsnadeling of in het verkeerde geldende opvattingen voor zijn rekening komt.'

Wat betekent nu dit alles? Als wij kunnen bewijzen dat de tekortkoming Otto toerekenbaar is, dan is Otto aansprakelijk op grond van wanprestatie. De juridische doctrine stelt dat er sprake is van toerekenbaarheid indien de schuldenaar (Otto) had kunnen voorzien dat niet geleverd zou kunnen worden. Aangezien de prijs erg laag was, de tv relatief lang heeft opengestaan voor bestelling (zonder vermelding van de actuele voorraad) en Otto blijkbaar slechts enkele tv's achter de hand had, had Otto moeten voorzien dat zij niet iedereen de tv kon leveren. Met andere woorden: de tekortkoming in de nakoming is Otto toerekenbaar.

Otto moet dus in beginsel de tv gewoon leveren. Maar Otto heeft die tv toch niet? Dat klopt. Art. 6:74 BW stelt dan dat de schuldenaar 'de schade' moet vergoeden. Wat is dan onze schade? Op zijn gunstigst is dat het verschil tussen de verkoopprijs (150 euro) en de oorspronkelijke prijs zonder korting. Op zijn minst is de schade het verschil tussen de verkoopprijs de prijs van een soortgelijke tv elders.

En nu? Het meest effectief lijkt mij een AANGETEKENDE brief verzenden naar Otto. Hierin dienen wij Otto aansprakelijk te stellen op grond van wanprestatie en schadevergoeding vorderen. Eventueel kunnen we in de brief vermelden dat wij akkoord gaan met de levering van een soortgelijke tv. Voldoet Otto niet aan onze eisen dan zullen wij Otto dagvaarden voor de kantonrechter. Het lijkt me niet verstandig Otto een niet-juridische brief te sturen zonder hierin harde eisen te stellen met een slap, onsamenhangend verhaal over de slechte service. Otto zal hier waarschijnlijk even inhoudsloos op reageren als het de afgelopen weken heeft gedaan.

Ik wil eventueel helpen met het opstellen van de brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
Een paar posts terug is er al een opzetje gemaakt, misschien dat je die kan gebruiken als basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Het klopt allemaal wat je zegt x shilish x. Juridisch gezien heb je helemaal gelijk en met die informatie heb ik de brief ook opgesteld. Maar om al te gaan smijten met artikelen; uit ervaring weet ik dat dit niet nodig is. Zo'n jurist bij Otto weet donders goed wat hier aan de hand is. Wanneer je gaat verwijzen naar artikelen en het hele juridische verhaal gaat uitwerken op papier neem je hen alleen werk uit handen en geef je hen mogelijk aanknopingspunten om je verhaal onderuit te schieten.

Daarnaast is aangetekend onnodig. Per mail reageren is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het noemen van de artikelen was bedoeld om de gedupeerden wat juridische duidelijkheid te geven. Dit zal ik inderdaad niet in een eventuele brief doen.
Ik denk dat het toch verstandig is een aangetekende brief te verzenden. Ik heb Otto inmiddels twee mails gestuurd met een dergelijk inhoud. Dit mocht niet baten. Otto blijft erbij dat de koop wordt ontbonden, wat strikt juridisch niet mag. Middels een aangetekende brief kunnen we duidelijk maken dat dit hun laatste kans is om na te komen voordat ze gedagvaard zullen worden voor de kantonrechter. In een eventuele procedure zal een dergelijke brief uiteraard in ons voordeel spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn excuses, ik had je brief nog niet gelezen.

Mijns inziens een uitstekende brief. Enkele opmerkingen:
- Otto is reeds van rechtswege in verzuim. Het verdient inderdaad wel voorkeur Otto een laatste, redelijke termijn voor nakoming te stellen.
- Wellicht is het goed om nog duidelijker door te laten schemeren dat, indien Otto niet nakomt, een gerechtelijke procedure aanhangig zal worden gemaakt.
- Ik blijf erbij dat een aangetekende brief het meest effectief zal zijn. Ik bied me bij dezen aan om deze te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
Wie wil helpen, stuur mij even een gmail adres zodat ik het kan delen met wie wil mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

AndreStarTrek schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:22:
Ik ben amper betrokken bij dit traject, maar wil graag mijn hulp aanbieden voor zover ik dat kan. Email is
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Younes op 09-12-2014 19:33 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel mooi om te zien dat er mensen zoals jullie zijn die de kar willen trekken _/-\o_
Zelf heb ik na het invullen van een klachtenformulier bij Otto niets meer ondernomen. Behalve dat ik nog mijn gegevens heb doorgegeven aan AndreStarTrek.
Ik blijf dit topic met interesse volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPersia
Als ik eerlijk ben denk ik dat otto er laks aan heeft en ook met de aangetekende brief niet zal gaan reageren. Dit zaakje word of 1. vergeten of 2. samen aan te vechten bij de kantonrechter.

Ik wil ook wel helpen met het opstellen va de brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Al komt er niks uit vind ik het nog steeds een erg interessant topic dit, leer er ook het e.e.a. van. Dank daarvoor is ook wel op zijn plaats.

Goed om te zien dat een aantal mensen aanbiedt om te helpen, zou zelf ook met alle plezier helpen, maar ben bang dat mijn juridische kennis een stuk minder is dan bij een aantal mensen die reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:25
paulus_01 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 00:42:
Al komt er niks uit vind ik het nog steeds een erg interessant topic dit, leer er ook het e.e.a. van. Dank daarvoor is ook wel op zijn plaats.

Goed om te zien dat een aantal mensen aanbiedt om te helpen, zou zelf ook met alle plezier helpen, maar ben bang dat mijn juridische kennis een stuk minder is dan bij een aantal mensen die reageren.
same hier, ben ook niet juridisch onderlegd maar wil best mensen betalen die dat wel zijn en voor ons een sterke case kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

en met 120 aanmeldingen en iedereen 5 euro heb je al gauw een budget van € 600,- wat wss 3 uur werk is.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Geckoo schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:17:
en met 120 aanmeldingen en iedereen 5 euro heb je al gauw een budget van € 600,- wat wss 3 uur werk is.
Dat is inderdaad ook een interessante optie. 5 euro is een prima bedrag en redelijk snel over te boeken tegenwoordig via internetbankieren. Misschien zou dat zelfs naar de persoon in kwestie kunnen en die gaat pas werken zodra een minimale hoeveelheid overgemaakt is. Zo kan er niemand gedupeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:09
Ik doe graag mee aan een gezamenlijke actie, hierdoor wordt de kans alleen groter op succes denk ik.
Ik heb de verlengde levertermijn afgewacht en heb gisteren een mail naar Otto gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon2000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 22:35
walletje-w schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:37:
[...]

Dat is inderdaad ook een interessante optie. 5 euro is een prima bedrag en redelijk snel over te boeken tegenwoordig via internetbankieren. Misschien zou dat zelfs naar de persoon in kwestie kunnen en die gaat pas werken zodra een minimale hoeveelheid overgemaakt is. Zo kan er niemand gedupeerd worden.
Ik ben wel bereid om 10 euro hierin te steken. Als iedereen dat zou doen komt er denk ik meer schot in de zaak en kunnen we Otto dagvaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
Ben ook voor.
Heb gereageerd op het 'we zijn je niet vergeten mailtje' met uiteraard hetzelfde antwoord.

'In uw mail informeert u naar uw bestelling.
Otto vindt het vervelend u te moeten teleurstellen. De voorraad van het artikel is op, en ook bij de leverancier is het betreffende artikel niet meer voorradig. Om die reden kan uw bestelling niet geleverd worden. Omdat we dit betreuren hebben we afgelopen week naar een alternatief gezocht. Jammer genoeg is gebleken dat ook zo'n alternatief niet voorhanden is. Otto kan uw bestelling niet uitvoeren.'

Haha, mail is van 09-12-2014 maar ze zeggen dat ze in de afgelopen week naar een alternatief gezocht hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Deff op 12-12-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Nou, een verrassende update in het Otto verhaal:

Ook ik heb de tv besteld n.a.v. het topic hier op Tweakers en kreeg ook na een aantal dagen de mail dat de tv niet meer op voorraad was en dat er geen vervangend artikel gevonden was. Ik heb hierop terug gemaild dat ik hier niet mee akkkoord ging en heb ze een vervangend artikel voorgesteld vanaf hun eigen site. Nooit meer iets terug gehoord.

Daarna kreeg ik op zondagmiddag de betreffende mail dat ze mijn bestelling niet vergeten waren en dat hij binnen 2 weken geleverd zou worden.

Diezelfde week ontving ik per post een brief dat de order geannuleerd werd omdat deze niet op voorraad was en er geen alternatief was. Ik besloot het maar te laten zitten.

Al die tijd bleef mijn bestelling wel gewoon in mijn account staan, wat ik wel vreemd vond.

Gisteravond kreeg ik ineens een mail van Postnl dat er een pakket van Otto naar mij onderweg was. Dus ik helemaal verbaasd en gelijk gaan kijken.. Ja hoor, het was de tv..

Zojuist is hij bezorgd en het is daadwerkelijk de Panasonic 42" led tv, met een rekening van 151,94 euro.

Leuk Kerstcadeautje!!

[ Voor 19% gewijzigd door Chntl321 op 13-12-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Blijkbaar dus wel gewoon leverbaar?

Goed geregeld bij Otto :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:34
Chntl321 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:09:

Ook ik heb de tv besteld n.a.v. het topic hier op Tweakers en kreeg ook na een aantal dagen de mail dat de tv niet meer op voorraad was en dat er geen vervangend artikel gevonden was. Ik heb hierop terug gemaild dat ik hier niet mee akkkoord ging en heb ze een vervangend artikel voorgesteld vanaf hun eigen site. Nooit meer iets terug gehoord.

Daarna kreeg ik op zondagmiddag de betreffende mail dat ze mijn bestelling niet vergeten waren en dat hij binnen 2 weken geleverd zou worden.

Diezelfde week ontving ik per post een brief dat de order geannuleerd werd omdat deze niet op voorraad was en er geen alternatief was. Ik besloot het maar te laten zitten.

Al die tijd bleef mijn bestelling wel gewoon in mijn account staan, wat ik wel vreemd vond.

Gisteravond kreeg ik ineens een mail van Postnl dat er een pakket van Otto naar mij onderweg was. Dus ik helemaal verbaasd en gelijk gaan kijken.. Ja hoor, het was de tv..

Zojuist is hij bezorgd en het is daadwerkelijk de Panasonic 42" led tv, met een rekening van 151,94 euro.

Leuk Kerstcadeautje!!
Geluk dat jij iets kreeg.

-Ik heb zelf geen klachtmail gestuurd.
- geld was toen meteen terug gestoord na de annulering
- order staat niet meer in mijn lijst ( in behandeling o.i.d)
- er staat wel overboeking en dan terug boeking van die 151 euro

dus ik maak zeker geen kans meer op de tv. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
JOEHOE, hij is gewoon weer te koop....

http://www.otto.nl/PANASO...Full-HD/article/59389286/

8)7

Oké, dit slaat dus nergens op.
Ik zal de brief even gaan aanpassen en dan eens informeren bij Andre naar de huidige stand van zaken.

EDIT: zie nu dat er uitverkocht bij staat. Hij staat er wel iig weer op.

[ Voor 13% gewijzigd door Freakster86 op 13-12-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
Heb de tv besteld voor 429€ met optie acceptgiro, als ze hem leveren maak ik 151,94 naar ze over.
Benieuwd hoe dit afloopt, Otto maakt er wel echt een potje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

IGC058 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:19:
Heb de tv besteld voor 429€ met optie acceptgiro, als ze hem leveren maak ik 151,94 naar ze over.
Die €429, zal je dan toch echt moeten betalen, als jij hem daarvoor besteld hebt. 8)7

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
7 dagen geleden een mailtje gestuurd dat ik alweer niet akkoord ga met desbetreffende gestuurde brief. Binnen twee werkdagen hoor je geïnformeerd te worden maar helemaal niks gehoord. Blijkbaar zijn ze er helemaal klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 11:48
_Dune_ schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:35:
[...]

Die €429, zal je dan toch echt moeten betalen, als jij hem daarvoor besteld hebt. 8)7
Hij heeft hem twee keer besteld. Voor 150 euro en voor 430 euro. Twee koop overeenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
brammetje1994 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:52:
[...]

Hij heeft hem twee keer besteld. Voor 150 euro en voor 430 euro. Twee koop overeenkomsten.
Maakt toch niet uit, wel 7 dagen de tijd om met otto in discussie te gaan.
En bij negatieve uitslag terug sturen.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supertip schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 23:33:
[...]

Maakt toch niet uit, wel 7 dagen de tijd om met otto in discussie te gaan.
Succes met die discussie wanneer het eenrichtingsverkeer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

[...]

Waarom? Hij heeft toch 2 koopovereenkomsten? Die eerste heeft hij immers nooit geannuleerd. Dat otto denkt dat eenzijdig te kunnen doen doet daar niets van af.

Wel een grappig idee, TV opnieuw bestellen, ontvangen en melden dat je de eerste tv ontvangen hebt. Vervolgens doodleuk 151 euro overmaken en tv 2 annuleren. :+

Alhoewel dit soort bedrijven natuurlijk snel de weg weten te vinden naar allerlei bureaus die je geld afhandig willen maken. Dus om daar nou lang mee bezig te willen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Leuk dat soort acties, maar daar is dit topic niet voor bedoeld, en eventuele gevolgen zijn ook niet voor dit topic. Svp terug on-topic :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
* Update *

We zijn inmiddels met een paar man de brief aan het opstellen, met een beetje geluk zou die eind volgende week de deur uit kunnen.
Chntl321 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:09:

Leuk Kerstcadeautje!!
Hmm aparte wending. Niet dat ik je niet geloof, maar heb je fotos? Dit zou ieder geval de zaak alleen maar sterken maken richting Otto.
IGC058 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:19:
Al is je denk wijzen niet geheel fout en je voor de rechter waarschijnlijk wel je recht zou halen. Ben ik bang dat Otto echt die 429,- van je wil hebben. Ze zullen je gewoon aanmaningen sturen met kosten verhogende boetes tot ze het zelf voor laten komen voor de rechter. Daar is het vervolgens hopen dat de rechter met je mee gaat. Kort om behoorlijke risico en zou je niet adviseren om het op deze wijzen te doen.
[...]

Klopt al zou die wel in zijn recht zijn, ondank de hier boven genoemde risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon2000
screenshot, dat Otto toch weer de Panasonic TX-L42B6 in het assortiment heeft gehad op 12 december.
In tegenstrijd met het verhaal dat de tv uit het assortiment is gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/a3c04f64798b9c202986b518c87d6790.png

[ Voor 64% gewijzigd door simon2000 op 14-12-2014 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
simon2000 schreef op zondag 14 december 2014 @ 02:43:
screenshot, dat Otto toch weer de Panasonic TX-L42B6 in het assortiment heeft gehad op 12 december.

[afbeelding]
Ik ben misschien onnozel maar hoe kan je de datum op dexe ss zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Laatst online: 28-08 21:43
De TV staat echter wel als uitverkocht erop, zoals iemand al eerder poste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
[...]

Geen bevestigingsemail gehad van otto en hij staat ook niet in "mijn otto" dus ben zeer benieuwd of de bestelling überhaupt is doorgekomen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:17

Daniel36

vernieuwde formule

Ik was een beetje terughoudend om verder werk te maken van de afhandeling van Otto, maar als ik zie hoe ze omgaan met de bestellingen wordt dat rap minder.
Wat een knutselaars zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13

[afbeelding]
Er staat toch duidelijk uitverkocht?

Vind dit allemaal maar overdreven ver gaan, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Het maakt mij verder ook eigenlijk niet uit of jullie het geloven of niet, ik wilde alleen laten weten dat ik na al die tijd de tv alsnog geleverd heb gekregen. Ik had niet de intentie om er werk van te gaan maken. Bij het bestellen was het een gok of er iets geleverd zou worden ja of nee. Ik denk dat ik mazzel gehad heb dat ze gewoon vergeten zijn mijn bestelling te verwijderen en dat ik dus alsnog de tv heb ontvangen. Misschien is deze terug gezonden door een andere klant..

[ Voor 9% gewijzigd door Chntl321 op 14-12-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
Chntl321 schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:11:
Het maakt mij verder ook eigenlijk niet uit of jullie het geloven of niet, ik wilde alleen laten weten dat ik na al die tijd de tv alsnog geleverd heb gekregen. Ik had niet de intentie om er werk van te gaan maken. Bij het bestellen was het een gok of er iets geleverd zou worden ja of nee. Ik denk dat ik mazzel gehad heb dat ze gewoon vergeten zijn mijn bestelling te verwijderen en dat ik dus alsnog de tv heb ontvangen. Misschien is deze terug gezonden door een andere klant..
Ik snap dat je het niet kan schelen, echter kan je ons er wel mee helpen door foto's te plaatsen van de tv en factuur (voor de datum) omdat het de zaak naar Otto versterkt aangezien het dan bewijs materiaal is.

Maar goed niemand kan je er toe dwingen, maar ik denk dat ik voor iedereen wel kan zeggen dat we je dankbaar zijn als je het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

[afbeelding]
Tegenstrijd? Dit 2013 model is allang vervangen door een nieuw model, niet alsof ze er nog even een paar van de band lieten lopen voor de Otto.
Dat er zoveel moeite gedaan wordt voor een tv die je gratis bijna niet zou moeten willen maar ja: hij kan aan en je kan er wat op kijken ja ...
Dat van Chntl zal haast wel een retour zijn geweest idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bij zijn eerste maal plaatsen van het bericht kon je de aankoopbon en verpakkingsdoos zien. Waarom chntl zijn bericht daarna wijzigde en beide foto's eruit gooide weet ik niet, maar ik las zijn bericht net nadat ie hem geplaatst had met foto's. Dus hij is niet aan het trollen AndreStarTrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
Joosie200 schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:49:
Bij zijn eerste maal plaatsen van het bericht kon je de aankoopbon en verpakkingsdoos zien. Waarom chntl zijn bericht daarna wijzigde en beide foto's eruit gooide weet ik niet, maar ik las zijn bericht net nadat ie hem geplaatst had met foto's. Dus hij is niet aan het trollen AndreStarTrek.
Jammer van het verwijderen van de fotos.

BTW ik ging er ook niet vanuit dat die aan het trollen was. Zoals eerder aangegeven het is goede bewijs last richting Otto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:25
Hoe gaat het met de brief? Kunnen wij nog ergens mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Andre is met een paar mensen een brief aan het opstellen, aldus Andre per dm afgelopen weekend.

Aangezien er nu toch al ruim twee weken voorbij zijn, wil ik zelf (met alle respect!) niet langer wachten op die brief. Ik zie ook niet echt in waarom het zolang moet duren. Dus om maar weer wat leven in deze zaak te blazen heb ik mijn eerdere concept nog een keer doorgenomen en het een en ander aangepast. Het staat iedereen vrij deze 'brief' te gebruiken.

Ik ga geen brief sturen aangezien ze ook een email adres hebben. Milieu enzo. Het email adres staat in de reactie. Verder is de layout even snel uit de losse pols en naar mijn idee ook neit echt zo belangrijk. Het gaat erom dat je reageert en dat de boodschap overkomt :)

LET OP: DE DINGEN TUSSEN [ ] MOET JE ZELF INVULLEN! DUS GEEN COPY/PASTE/SEND!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon2000
Lijkt me niet slim als iedereen afzonderlijk een mail gaat sturen. Dat is overigens al eerder gedaan. Imo moet er 1 email verstuurd worden namens degenen die hun naam en servicenummer hebben opgegeven. Een gezamenlijke klacht versturen lijkt mij slimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
Freakster86 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 22:38:
Andre is met een paar mensen een brief aan het opstellen, aldus Andre per dm afgelopen weekend.

Aangezien er nu toch al ruim twee weken voorbij zijn, wil ik zelf (met alle respect!) niet langer wachten op die brief. Ik zie ook niet echt in waarom het zolang moet duren. Dus om maar weer wat leven in deze zaak te blazen heb ik mijn eerdere concept nog een keer doorgenomen en het een en ander aangepast. Het staat iedereen vrij deze 'brief' te gebruiken.
Volgens mij had iemand of jij al een brief een week a 2 geleden gepost lijkend op dit. Weet wel zeker dat jij het was gezien je structuur :) Heb jij daarbij al een reactie ontvangen of?

Heb dit zelf ook gestuurd aangezien dat mocht maar zelf een brief sturen blijkt, dus niet veel nut te hebben en het gezamenlijke waar nu aan gewerkt wordt lijkt mij het beste. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
saidddd93 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 05:11:
[...]

Volgens mij had iemand of jij al een brief een week a 2 geleden gepost lijkend op dit. Weet wel zeker dat jij het was gezien je structuur :) Heb jij daarbij al een reactie ontvangen of?

Heb dit zelf ook gestuurd aangezien dat mocht maar zelf een brief sturen blijkt, dus niet veel nut te hebben en het gezamenlijke waar nu aan gewerkt wordt lijkt mij het beste. |:(
Werkt een aparte mail de gezamelijke tegen dan? Want nog langer wachten op een brief.... dan kan ik ondertussen tenminste iets ondernemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
Waah schreef op woensdag 17 december 2014 @ 07:56:
[...]

Werkt een aparte mail de gezamelijke tegen dan? Want nog langer wachten op een brief.... dan kan ik ondertussen tenminste iets ondernemen :9
Totaal niet maar verwacht geen antwoord haha zoals ik dat deed 8)7

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Gisteren een officiële (juridische brief) van Otto ontvangen. Hierin staat dat het toch om een prijs fout ging. Ze zeggen dat ze wel een alternatief hebben gezocht en niet gevonden en daarom eerst gecommuniceerd hebben dat het niet meer leverbaar was.

Ze zeggen dat het ik kan na gaan dat 75% korting op een tv niet logisch was. Ook werd gerefereerd naar dit topic. Ze beweren dat 90% van de bestellingen weren gedaan via de link vanuit dit topic. Ook omdat in de topic titel "fout" stond had men kunnen weten dat getoonde prijs een fout was.

Volgende stap dan maar weer. 27,50 betalen voor een weg naar de geschillen commissie.

Ik had bezwaar gemaakt via thuiswinkel.org.

You only live once, so enjoy the ride.

• GSOD
worldfastest schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:44:
Gisteren een officiële (juridische brief) van Otto ontvangen. Hierin staat dat het toch om een prijs fout ging. Ze zeggen dat ze wel een alternatief hebben gezocht en niet gevonden en daarom eerst gecommuniceerd hebben dat het niet meer leverbaar was.

Ze zeggen dat het ik kan na gaan dat 75% korting op een tv niet logisch was. Ook werd gerefereerd naar dit topic. Ze beweren dat 90% van de bestellingen weren gedaan via de link vanuit dit topic. Ook omdat in de topic titel "fout" stond had men kunnen weten dat getoonde prijs een fout was.

Volgende stap dan maar weer. 27,50 betalen voor een weg naar de geschillen commissie.

Zelf nog geen brief ontvangen. Wel raar want ze leveren bij sommige, zeiden dat het niet om een prijsfout ging en dan ook nog banners maken waarop duidelijk 75% korting staat....

Verwijderd

Ik heb het niet gedaan naar aanleiding van deze site. Ik had besteld en wilde de specs hier op tweaker bekijken en reviews en stuitte op dit bericht. Daarna ben ik het gaan volgen. Die zin in de brief gaat dus niet voor iedereen op.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 09:59 ]

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:57

GS88

π raat

Vind het vreemd dat ze niet direct communiceren dat het een prijsfout betrof. Ik had het best geloofd als ze dat zeiden, toen het niet werd gezegd ben ik er totaal niet meer van uit gegaan dat het een prijsfout was.

m.i. is het gewoon onzin wat in die juridische otto-brief staat, ben benieuwd of ik er ook één ga krijgen. Had op de laatste brief via de mail gereageerd.

75% korting niet logisch? Nee, als ze dat meteen vermeld hadden dan was het misschien wel niet logisch geweest, aangezien ze de tv's in sommige gevallen geleverd hebben en het ervoor géén 1 keer over een prijsfout hebben gehad kan je ervan uit gaan dat ze de prijs zelf ook gewoon "normaal" vonden.

Maarreh... eigenlijk zegt ie dus dat de tv er nog wel is, maar dat ze maar gezegd hebben dat 't niet meer leverbaar was omdat ze niet wilden communiceren dat het een prijsfout was? En waar is die leugen van otto exact voor nodig geweest... beetje stom als je 't mij vraagt.

Rotterdam

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
knip
Bizar dit. Otto geeft dus toe dat een door hun gedane annulering op moment X gedaan is met een niet geldige reden. Otto wijzigt achteraf de reden van annulering. :X Ik zou die brief goed bewaren als ik jou was.

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
Otto is gewoon zwaar aan het prutsen, nu komen ze er juridisch dus helemaal niet meer mee weg als ze met ongeldige redenen de koopovereenkomst hebben verbroken. Bovendien stonden er meerder tv's op de site met hoge kortingen tot 60% bijna.
Dit was wel een uitschieter, maarja wat wil je met een verouderd zilveren model. Niet zo heel gek, en ook stond het met koeienletters op voorpagina's en subpagina dat ze een sale hadden. Ik heb ook een soortgelijk brief opgestuurd als Freakster per mail, maar dan alleen om ze officieel in gebreke te stellen, maar daar heb ik ook een vrij nutteloos antwoord op gehad dat ik nog door een ander afdeling benaderd ga worden. Dit berichtje heb ik 4 dagen geleden ontvangen en ik heb nog steeds niks gehoord, maar zit er wel bovenop.

• LaserJet
En warrig geklets over wat andere klanten eventueel hebben gedaan is juridisch irrelevant voor je eigen individuele koopovereenkomst met Otto.

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 10:58
Zullen ze nu echt alles uit de kast gaan halen om hun eigen fouten goed te maken...
Tijd dat wij dat ook gaan doen...

• AndreStarTrek
Deze info kan voor een deel op zijn minst van toepassing zijn voor onze zaak. http://blog.iusmentis.com...-toegepaste-kortingscode/

• Joosie200
  • Niet online
AndreStarTrek schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:13:
Deze info kan voor een deel op zijn minst van toepassing zijn voor onze zaak. http://blog.iusmentis.com...-toegepaste-kortingscode/
Wat mij betreft komt de vraag dus zoals altijd neer op: hoe reëel was de kortingscode en waarom mocht je erop vertrouwen dat die code correct en legaal gepubliceerd was?
Er zit wel een verschil, bij Otto kwam er geen kortingscode aan te pas om de prijs -75% te laten kelderen of -50% naar voorbeeld van de door Arnoud behandelde casus. Daarbij communiceerde Otto deze aanbieding wel en niet zoals Teufel dat het alvast afgeschermd klaar gezet was. Ik wil die brief ook wel ontvangen die worldfastest ontving, maar ik heb mijn reactie op de verzonden brief per e-mail retour gezonden, heb het niet via thuiswinkelwaarborg gespeeld. Kan dat nu als nog gaan doen en dan richtig de geschillencommissie of kantonrechter.

• AndreStarTrek
Joosie200 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:26:
[...]

[...]

Er zit wel een verschil, bij Otto kwam er geen kortingscode aan te pas om de prijs -75% te laten kelderen of -50% naar voorbeeld van de door Arnoud behandelde casus. Daarbij communiceerde Otto deze aanbieding wel en niet zoals Teufel dat het alvast afgeschermd klaar gezet was. Ik wil die brief ook wel ontvangen die worldfastest ontving, maar ik heb mijn reactie op de verzonden brief per e-mail retour gezonden, heb het niet via thuiswinkelwaarborg gespeeld. Kan dat nu als nog gaan doen en dan richtig de geschillencommissie of kantonrechter.
Daarom zeg ik ook "voor een deel" ;)

Het gedeelte waar die het over heeft van 99 euro wat 999 had moeten zijn en het verschil met 888 of 999. Hier mee konden we niet weten dat het om een prijs fout zou gaan, even vanuit gaande dat ze via die weg proberen aan te vechten.

Dit is waar de toets over “kennelijke typefouten” uit het Otto-arrest op gebaseerd is. Typt men 99 terwijl men 999 bedoelde, dan is het verschil te groot en heb je geen overeenkomst. Typte men 888 terwijl men 999 bedoelde, dan is de kans groot dat je wél gewoon een overeenkomst hebt. Die getallen liggen niet bijster ver uit elkaar.

Hier gaat het om een kortingscode, die een stevige korting van 50% opleverde. Geloofwaardig? Gezien de kerstactie (zie screenshot hierboven) op zich wel, 50% korting is niet gek in een “Winter Wonderland” actie met korte looptijd.

Dat laatste is ook van toepassing, aangezien dat Otto heel prominent tot 75% korting met een foto er bij van de door ons bestelde tv op de gehele website.

[ Voor 28% gewijzigd door AndreStarTrek op 18-12-2014 15:40 ]

• GSOD
Members only:

• Freakster86
  • Niet online
Haha, ik ontvang graag zo'n zelfde brief. Hier maakt elke leek gehakt van :)

• LaserJet
Ik ben al een tijdje bezig om screenshots te maken van allerlei grote en goedkope tv's. Inmiddels is mij 100% duidelijk geworden dat grote en simpele tv's voor de prijs van 3 zakken chips verkocht worden.

• iPersia
Freakster86 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:37:
Haha, ik ontvang graag zo'n zelfde brief. Hier maakt elke leek gehakt van :)
Heb zelf ook zo'n brief ontvangen vandaag...

Members only: title

Ze beroepen zich nu dus op dat het een foutje was. Maar zo'n mail werd in eerste instantie niet eens verzonden, werd enkel gesproken over voorraad wat op was en geen alternatief etc Overigens hebben ze verschillende personen gewoon verzonden, dus is er hier geen sprake van een foutje?

Heb helaas niet alle bewijs die Andre heeft verzamelt..

Moet denk ik een nieuwe brief versturen met deze 2 punten.

• Joosie200
  • Niet online
iPersia schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:19:
[...]

En hoe had jij jouw reactie op de eerste brief kenbaar gemaakt? Rechtstreeks via e-mail, per post, via thuiswinkel? Want ik vraag mij dan nu af of meerdere mensen hier zo'n brief kunnen verwachten. :)

• Freakster86
  • Niet online
iPersia schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:19:
[...]

Members only: title

Ze beroepen zich nu dus op dat het een foutje was. Maar zo'n mail werd in eerste instantie niet eens verzonden, werd enkel gesproken over voorraad wat op was en geen alternatief etc Overigens hebben ze verschillende personen gewoon verzonden, dus is er hier geen sprake van een foutje?

Heb helaas niet alle bewijs die Andre heeft verzamelt..

Moet denk ik een nieuwe brief versturen met deze 2 punten.
Tja, wat moet je hierop zeggen... Ik vind het erg grappig dat ze alsnog de 'kennelijke vergissing-kaart' trekken. Verder vind ik de algehele toonzetting in de brief nogal brutaal. Wijzen naar een topic op deze site genaamd 'foutje?' en uit het feit dat je een nieuwe klant bent concluderen dat je dus via dat topic op deze aanbieding bent gewezen. De relevantie ontgaat mij totaal. Enkel het woord 'foutje' zou naar Otto's mening moeten wijzen op de kenbaarheid van de 'kennelijke vergissing'. Die vlieger gaat natuurlijk niet op.
a fortiori ( :+ ) het bewijst helemaal niets. Afijn, volgende stap voor jou dus :)

Members only:

• iPersia
Joosie200 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:59:
[...]

En hoe had jij jouw reactie op de eerste brief kenbaar gemaakt? Rechtstreeks via e-mail, per post, via thuiswinkel? Want ik vraag mij dan nu af of meerdere mensen hier zo'n brief kunnen verwachten. :)
Jup, rechtstreeks via mail ;)
Freakster86 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:31:
[...]

Tja, wat moet je hierop zeggen... Ik vind het erg grappig dat ze alsnog de 'kennelijke vergissing-kaart' trekken. Verder vind ik de algehele toonzetting in de brief nogal brutaal. Wijzen naar een topic op deze site genaamd 'foutje?' en uit het feit dat je een nieuwe klant bent concluderen dat je dus via dat topic op deze aanbieding bent gewezen. De relevantie ontgaat mij totaal. Enkel het woord 'foutje' zou naar Otto's mening moeten wijzen op de kenbaarheid van de 'kennelijke vergissing'. Die vlieger gaat natuurlijk niet op.
a fortiori ( :+ ) het bewijst helemaal niets. Afijn, volgende stap voor jou dus :)

Members only:
Idd vind ik ook, maar zo'n brief kunnen wij dus ook als groep verwachten mocht er een gezamenlijke brief naar ze toe verstuurd worden. Dus dit is dan nu hun antwoord, ze komen met een prijsfout, en gaan er van uit dat de klant dit al wist etc. Totale onzin dus, al helemaal omdat er wel geleverd is aan verschillende mensen.

Had iemand bewijs verzamelt m.b.t klanten die wel ontvangen hebben? Zou het waarderen als iemand het mij PM, dan zal ik een briefje er achteraan gooien en hou ik jullie zeker weten op de hoogte.

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01
LaserJet schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:54:
Ik ben al een tijdje bezig om screenshots te maken van allerlei grote en goedkope tv's. Inmiddels is mij 100% duidelijk geworden dat grote en simpele tv's voor de prijs van 3 zakken chips verkocht worden.
Link aub..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 10:58
Zelfde brief ontvangen..
Wat zijn nu de vervolg stappen?
Heb de TV besteld vanwege de mooie 75% korting niet vanwege het "foutje"...
Een nieuwe klant, juist vanwege acties wordt men toch klant bij een bedrijf? vreemde redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Otto is een bedrijf om te vermijden.
Het was leuke aanbieding alleen iets te populair.
Hoe ze daar vervolgens met omgaan is niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
*knip* probeer het eens op een andere toon.

[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 19-12-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Ook ik heb deze brief mogen ontvangen.
Komende week even broeden op een antwoord. Kennelijke vergissing verhaal is zeer zwak en hiermee komen ze een beetje moedeloos op mij over om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 23:47:
Art. 7:46f BW is in naar ik meen juli 2014 vervallen. Alle wetgeving inzake de koopovereenkomst op afstand is verplaatst naar boek 6 BW. Houd daar rekening mee.
Waar in boek 6 kan ik nu deze informatie vinden.

Ben op zoek naar de info die Otto 'verplicht' om een vervangende TV te leveren, iets wat niet in die woorden in hun eigen AV staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
*Update*

Sorry dat even stil is geweest, ben een beetje druk geweest de laatste dagen, even de laatste dingetjes regelen voor het einde van het jaar ;). Maar inmiddels is de brief om Otto in gebreken te stellen af. Ben nu alle aanmelding in een excel bestand aan het zetten, zodra die klaar is dan gaat de mail de deur uit.

[ Voor 11% gewijzigd door AndreStarTrek op 23-12-2014 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
AndreStarTrek schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 00:38:
*Update*

Sorry dat even stil is geweest, ben een beetje druk geweest de laatste dagen, even de laatste dingetjes regelen voor het einde van het jaar ;). Maar inmiddels is de brief om Otto in gebreken te stellen af. Ben nu alle aanmelding in een excel bestand aan het zetten, zodra die klaar is dan gaat de mail de deur uit.
Dat klinkt goed! Ik ben benieuwd naar de uitkomst.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld als organisatieplek, dus niet voor donaties, aanstellen van een verantwoordelijke, werving van users om dit te regelen, enzovoort. Het forum is er voor discussie, niet voor organisatie en werving.

Waar het topic wel voor is: discussie, nieuws, ontwikkelingen e.d.
Waar het topic niet voor is: oproepen, organisatie, werving, donaties e.d.

Eventuele discussie/vragen/opmerkingen hierover NIET in dit topic, daar is Shopping Forum - Feedbacktopic voor :)