[afhandeling][Otto] Panasonic TX-L42B6 voor 149 euro

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:43
Said Ben Salah schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:44:
[...]

Was zelf van plan om niet door te gaan maar hoe OTTO met z'n klanten is omgegaan en aannames deed was voor mij de druppel.
Dat, en het feit dat dit niet de eerste keer is dat OTTO uit de bocht vliegt met dit soort acties. Ik blijf het volgen en heb de brief ook verstuurd.

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 18-03-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag kwijt dat ik het volledig eens ben met waah en anderen, en ook de brief per e-mail heb verstuurd naar Thuiswinkel.

Met veel dank aan 'Vereniging Otto TV' _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2015 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
Het arrogante gedrag van Otto heeft mij ook doen besluiten om door te gaan.
Sluit me dus bij jullie aan.
Zojuist de mail met brief verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
AMD1800 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:36:
[...]

Klopt inderdaad, sorry voor de vergissing.

Dus, voor alle duidelijkheid servicenummer ==klantnummer.

Het bestelnummer staat alleen in de eerste mail die ik van Otto heb ontvangen, waarin de bestelling werd bevestigd. Dit nummer bestaat uit 8 cijfers en eindigt voor mij op 286
Het bestelnummer (Ordernummer) is voor iedereen: 593892 86.
Zowel ik als een familielid hebben hetzelfde, dus het is gewoon een productnummer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mensen, "ik ook" meldingen zijn niet de bedoeling. Dus "ik heb de brief ook verstuurd" posts mogen achterwege blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 18-03-2015 19:09 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:01
Doordat u weigert de koopovereenkomst na te komen loopt elke koper die deze televisie bij u heeft gekocht schade.
Ik blijf dit een bijzondere uitspraak vinden, de enige schade die mensen die al hadden betaald hebben gelopen zijn verlies van een cent aan rente voor dat bedrag voor die korte tijd. Verder is het niet zo dat jullie door de 'aankoop' van de Otto tv een andere televisie die dat weekend in de aanbieding was hebben laten lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spykes22
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2022
Hartelijk dank voor jullie inzet !

Ik hoop hiermee dat we iets kunnen bereiken

Ik had ook mijn muurbeugeltje al gehaald maar de tv is nooit gekomen....

Het was ook een mooie tv voor dat geld... ;)

Baal er nog steeds van dat andere tweakers hem wel binnen hadden en ik niet :(

En we eigenlijk zo zijn afgescheept door Otto :(

Otto heeft volgens mij al niet z'n beste reputatie mbt klachten afhandeling..

Inmiddels mail ook verstuurd...

Top mede tweakers ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Heeft iemand trouwens een bevestiging gekregen dat thuiswinkel de mail in behandeling heeft genomen?

Het is mijn trouwens niet geheel duidelijk wat thuiswinkel nou precies kan betekenen in deze zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:25
kaasaanfiets schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:50:
Heeft iemand trouwens een bevestiging gekregen dat thuiswinkel de mail in behandeling heeft genomen?

Het is mijn trouwens niet geheel duidelijk wat thuiswinkel nou precies kan betekenen in deze zaak.
Ik heb alleen een automatische ontvangstbevestiging gekregen, direct nadat ik mijn klachtmail had verstuurd.

Ze streven er naar om die mails binnen drie werkdagen te beantwoorden. Ik denk dat dat in dit geval wel iets zal uitlopen zodra het opvalt dat ze veel klachten over hetzelfde bedrijf ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
tweakerdennis schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:23:
Verder is het niet zo dat jullie door de 'aankoop' van de Otto tv een andere televisie die dat weekend in de aanbieding was hebben laten lopen..
Juist wel.
In afwachting van de Otto levering heb ik geen andere TV gekocht (die van Otto zou tenslotte in eerste instantie gewoon geleverd worden) en daarmee ben ik verschillende mooie aanbiedingen misgelopen (ook andere aanbiedingen van Otto zelf).

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 11:48
Zojuist reactie gehad:

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen.

Er zijn meer consumenten die m.b.t. de actie van webwinkel Otto, betreffende een televisie van het type Panasonic TX-L42B6ES, een klacht hebben ingediend. Deze klachten zijn nogmaals voorgelegd aan Otto, wij wachten de reactie van Otto even af. Als er meer duidelijkheid is over het standpunt van Otto zullen wij u daarover informeren.

Met vriendelijke groet,

Afdeling klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reit0705
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 23:08
Eenzelfde mail zojuist ontvangen. Goed te horen dat ze de klachten gebundeld aan Otto gaan aanbieden. Wellicht dat hier wat meer druk vanuit gaat dan de klachten die enkele Tweakers zelfstandig hebben gestuurd.

We zullen over twee weken wel reactie hebben van Thuiswinkel.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@andre ik wilde je even bedanken voor je mail. Ik heb mijn brief inmiddels ook gestuurd. Ik vind het echt TOF dat iemand deze moeite neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:50
Hierbij wil ik even mijn hartelijke dank uitspreken richting AndreStarTrek, Freakster1986 en Joosie200 en iedereen die verder nog de nodige inspanningen heeft verricht tav de door de Vereniging Otto TV opgestelde brief.
Hoewel ik van mening was dat Otto absoluut een verkeerde handelswijze heeft gehanteerd had ik het anders zonder jullie doorzettingsvermogen erbij laten zitten.
Heren bedankt!

Eén vraagje nog: hebben mensen er richting Otto nog gewag van gemaakt dat ze een brief hebben verstuurd naar Thuiswinkel? Is dat zinvol om toch nog even te doen denken jullie? Wellicht was een CC aan Otto ook goed geweest al heb ik dat zelf niet gedaan.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
melk0r schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:51:
Hierbij wil ik even mijn hartelijke dank uitspreken richting AndreStarTrek, Freakster1986 en Joosie200 en iedereen die verder nog de nodige inspanningen heeft verricht.
Hoewel ik van mening was dat Otto absoluut een verkeerde handelswijze heeft gehanteerd had ik het anders zonder jullie doorzettingsvermogen erbij laten zitten.

Eén vraagje nog: hebben mensen er richting Otto nog gewag van gemaakt dat ze een brief hebben verstuurd naar Thuiswinkel? Is dat zinvol om toch nog even te doen denken jullie? Wellicht was een CC aan Otto ook goed geweest al heb ik dat zelf niet gedaan.
Ik zit wat dat betreft ook in dat schuitje en ben AndreStarTrek, Freakster1986, Joosie200 en anderen erg dankbaar. Het is fijn dat mensen die wel kennis van dit soort zaken hebben zich zo inzetten.

Ik denk dat het versturen van die mail naar Otto geen zin heeft. Stichting Thuiswinkel legt de klachten namelijk voor aan Otto. Bovendien heeft Otto geruim de kans gehad om het netjes zonder tussenkomst van andere instanties af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Ter info:

Op dit moment staan zowel de Blaupunkt 50 inch B50A148TC als de B50A204TC voor €399,99 excl. €24,95 verzendkosten bij Otto te koop. Volgens de Tweakers pricewatch is Otto daarmee goedkoper dan iedere (!) andere leverancier van 50 inch tv's in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:35
Ik heb zojuist - ietwat verlaat - ook de brief gestuurd.

Het viel me op dat ik mijn adres niet hoefde in te vullen, dat heb ik toch maar even gedaan voor de zekerheid. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
Ook ik heb de brief zojuist (vanwege een vakantie iets later geworden) verstuurd, veel dank aan de heren hiervoor uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
LaserJet schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:24:
Ter info:

Op dit moment staan zowel de Blaupunkt 50 inch B50A148TC als de B50A204TC voor €399,99 excl. €24,95 verzendkosten bij Otto te koop. Volgens de Tweakers pricewatch is Otto daarmee goedkoper dan iedere (!) andere leverancier van 50 inch tv's in Nederland.
Duitse versie, die zijn niet in nederland verkrijgbaar en hebben bij veel duitse shops zelfde prijs

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
arjants schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:15:
[...]

Duitse versie, die zijn niet in nederland verkrijgbaar en hebben bij veel duitse shops zelfde prijs
Otto.nl verkoopt die tv. Dus, de tv is wel in Nederland verkrijgbaar, maar niet in de gangbare (online) elektronicawinkels.

Er is alsnog erg weinig bekend over deze tv. Daarom lijkt het mij geen passend alternatief, iig, niet voordat we de kwaliteit zelf hebben kunnen beoordelen (als dit de insteek van LaserJet was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Laatst online: 19-06-2023
Dat is niet mijn insteek geweest, dus ik zal het alsnog maar toelichten. Het was puur juridisch bedoeld.

*Otto verkoopt de goedkoopste 50 inch tv op dit moment.
*Al eerder heb ik een screenshot met een kortingspercentage van 75 % gepost.

Bij dit soort zaken is dossieropbouw erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Iemand al wat teruggehoord?
Ik kan de brief ook nog versturen maar we kennen Otto allemaal wel, ze hebben al zo lang de kans gehad om het op te lossen maar doen het toch niet.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
MacorgaZ schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:52:
Iemand al wat teruggehoord?
Ik kan de brief ook nog versturen maar we kennen Otto allemaal wel, ze hebben al zo lang de kans gehad om het op te lossen maar doen het toch niet.
Verschil tussen ons en een instantie namens ons. Gewoon opsturen die handel niet geschoten is altijd mis en dan krijg je direct ook zelf een status update van thuiswinkel zelf.

Nog niets gehoord overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 23:09
Reactie is binnen van Thuiswinkel.org:
Beste Consument,

Naar aanleiding van uw klacht over Otto.nl m.b.t. de prijswijziging van de Panasonic TV TX-L42B6ES kunnen wij u het volgende mededelen.

Otto.nl heeft kennis genomen van de bezwaren maar ziet geen aanleiding haar standpunt bij te stellen.

Ons lid blijft dus bij haar standpunt dat er geen koopovereenkomst tot stand is gekomen en, indien dit wel het geval is, zij het betreffende product (of een vervangend product) niet kan leveren.

Met vriendelijke groet,
Afdeling Klachten

[ Voor 4% gewijzigd door remcoboy1479 op 09-04-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Falastine

Think about my signature...

Net een mailtje van thuiswinkel dat otto.nl bij zijn standpunt blijft dat deze geen overeenkomst hadden met ons...

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPersia
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-03-2023
Remco je was me net voor maar ik heb precies dezelfde mail ontvangen, betekend dit dat thuiswinkel verder geen actie onderneemt en het hierbij laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ah, eigenlijk gaan ze dus niet in op onze argumentatie in de brief. Er is namelijk wel een koopovereenkomst en naar onze mening is een alternatief leveren gewoon prima een optie. Waarom zij vinden van niet geven ze niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
iPersia schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:02:
Remco je was me net voor maar ik heb precies dezelfde mail ontvangen, betekend dit dat thuiswinkel verder geen actie onderneemt en het hierbij laat?
Reken daar maar wel op ja. Otto betaald thuiswinkel voor het keurmerk... dus tegen je klant gaan schoppen is sowieso al lastig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon2000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 22:35
Daar komt Otto heel gemakkelijk mee weg. Je hoeft slechts bij je standpunt te blijven en Thuiswinkel neemt daar genoegen mee. Ze zijn amper in gegaan op de juridische argumenten. Makkelijk verdient: elke maand 100 plus aan abo geld vragen aan webwinkels en zelf nooit opkomen voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
Zoals verwacht is de Thuiswinkel meer voor de betalende winkeliers dan voor de consumenten.
Benieuwd naar de volgende stap. Maakt het dossier wel steeds interessanter en leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:02
Zoals ik het heb gelezen zie ik het als volgt:

'Otto.nl heeft kennis genomen van de bezwaren maar ziet geen aanleiding haar standpunt bij te stellen.'

Ik lees hier eigenlijk dat ze onze bezwaren uit de brieven hebben overgenomen en dit naar Otto hebben gestuurd. Ja, dat heeft weinig zin, dat hadden we zelf ook al gedaan.

'Ons lid blijft dus bij haar standpunt dat er geen koopovereenkomst tot stand is gekomen en, indien dit wel het geval is, zij het betreffende (of een vervangend product) niet kan leveren.'

Dat is toch exact hetzelfde argument als Otto gaf op onze eigen brieven? Wat heeft die thuiswinkel in vredesnaam voor zin, welke toegevoegde waarde hebben ze geleverd. Wat een wassen neus is dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
"Ons lid blijft dus bij haar standpunt dat er geen koopovereenkomst tot stand is gekomen en, indien dit wel het geval is, zij het betreffende product (of een vervangend product) niet kan leveren."

Wat een direct aantoonbaar foutieve redenering...ze wedden op twee paarden tegelijk en kennelijk zijn ze er niet bepaald zeker van dat er géén koopovereenkomst tot stand gekomen is want in het geval van een koopovereenkomst een vervangend product zogenaamd niet kunnen leveren is een pertinente leugen, met zo'n redenering verlies je elke rechtszaak lijkt me.

Voor ons al gedupeerden is de zin van de Thuiswinkel wellicht dat we aantoonbaar inspanningen hebben verricht bij zowel Otto als de branche organisatie om in eerste instantie tot een oplossing te komen zonder directe juridische vervolgstap.

[ Voor 37% gewijzigd door melk0r op 09-04-2015 14:14 ]

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon2000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 22:35
FlyEragon schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:05:
Zoals verwacht is de Thuiswinkel meer voor de betalende winkeliers dan voor de consumenten.
Benieuwd naar de volgende stap. Maakt het dossier wel steeds interessanter en leuker.
Inderdaad, thuiswinkel is partijdig aangezien ze gefinancierd worden door hun leden.
Maar we gaan door tot het einde.
Wat wordt de vervolgstap, tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Niet online
Er zijn wel degelijk alternatieven; van de Otto site:

PANASONIC LED-TV TX-42ASW504 Full HD
LG LED-TV 42LB652V 42
TELEFUNKEN LED-TV D42F275M3C 42 inch
SONY LED-TV KDL-42W805B 107 cm
en nog meer, totaal 13 stuks met 42" (zie ook http://www.otto.nl/tv/ en filteren op display-inch)

Komt er weer een gemeenschappelijke brief ?

Ik vind de reactie van thuiswinkel inderdaad ook beschamend voor deze organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
boomsma schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:55:
Er zijn wel degelijk alternatieven; van de Otto site:

PANASONIC LED-TV TX-42ASW504 Full HD
LG LED-TV 42LB652V 42
TELEFUNKEN LED-TV D42F275M3C 42 inch
SONY LED-TV KDL-42W805B 107 cm
en nog meer, totaal 13 stuks met 42" (zie ook http://www.otto.nl/tv/ en filteren op display-inch)

Komt er weer een gemeenschappelijke brief ?

Ik vind de reactie van thuiswinkel inderdaad ook beschamend voor deze organisatie.
Enigste stap nu is een rechtzaak openen tegen OTTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Wel een heel summier antwoord, maar deze reactie van Otto was te verwachten.

Net even contact opgenomen met de Geschillencommissie en geïnformeerd naar het indienen van een groepsklacht. Twee jaar geleden nog te horen gekregen dat dit niet mogelijk was, maar ik kreeg zojuist de toezegging dat het (nu) wél mogelijk is.

Het moet daarbij gaan om identieke klachten en je hebt een machtiging, in de vorm van naam + handtekening, nodig om namens die persoon (of personen) op te kunnen treden. Een word document met die gegevens is voldoende.

Tot zover dus erg goed nieuws. Ik wil nog wel even duiken in de algemene voorwaarden van de geschillencommissie om zeker te zijn dat dit de juiste weg is. Het is voor zover ik nu kan zien in ieder geval de makkelijkste en goedkoopste manier om ons gelijk te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Freakster86 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:28:
Het moet daarbij gaan om identieke klachten en je hebt een machtiging, in de vorm van naam + handtekening, nodig om namens die persoon (of personen) op te kunnen treden. Een word document met die gegevens is voldoende.
Dient er dan ook maar door één persoon betaald te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
danielkraak schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:44:
[...]

Dient er dan ook maar door één persoon betaald te worden?
Hmm, goeie vraag. Niet aan gedacht, maar aangezien je één klacht indient en er dus maar één zaak aanhangig wordt gemaakt lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat je dan wel 200x moet betalen.

-edit-
Even gebeld; 1 groepsklacht = 1x betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Freakster86 op 09-04-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mensen, lees de topicwaarschuwing. Eventuele organisatie niet via dit topic, en ook geen "ik ook" posts".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Mij is in ieder geval wel erg duidelijk geworden dat je absoluut niks hebt aan die Stichting Thuiswinkel. Ze zijn alleen een tussenpersoon en voeren geen enkele druk uit. Ik ben wat dat betreft best teleurgesteld in de stichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
Update (mailtje van Thuiswinkel naar aanleiding van mijn reactie):

Indien u van mening bent dat het geschil niet naar wens is opgelost kunt u het geschil voorleggen aan de onafhankelijke geschillencommissie Thuiswinkel dat valt onder de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) in Den Haag. U dient 27,50 euro klachtgeld te betalen dat u (gedeeltelijk) terug krijgt als u (gedeeltelijk) in het gelijk wordt gesteld.

Uit dit mailtje van Thuiswinkel begrijp ik dat de Thuiswinkel niet onafhankelijk is. Maar moeten we nou met zijn alleen een klacht indienen en per deelnemer betalen is mij niet duidelijk. Het is natuurlijk van den zotte om voor dezelfde klacht meerdere keren te betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door FlyEragon op 10-04-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Lees even mijn reactie een paar posts boven je ;)

Thuiswinkel is niet (geheel) onafhankelijk. Thuiswinkel wordt betaald door webshops. Zij mogen dan in ruil het keurmerk op hun website plaatsen, nadat ze zijn gekeurd op betrouwbaarheid. Dát is wat het hele keurmerk moet doen; vertrouwen wekken bij de consument.

Wat doet Thuiswinkel verder voor de consument? Ze mailen de klacht door, maar verder ook eigenlijk niets. Krijg je een teleurstellende reactie? Dan krijg je zo'n mailtje als hierboven met de melding dat 'u naar de geschillencommissie kunt'. Daar zitten dan 3 mensen; 1 rechter, 1 iemand van de consumentenbond en 1 iemand van (jaja) Thuiswinkel. In hoeverre daar sprake is van belangenverstrengeling laat ik ter beoordeling over aan jullie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Heb de topic een tijdje niet in de gaten gehouden en zie nu dat de meeste de brief richting thuiswinkel hebben verstuurd. Gezien de bovenstaande reactie van hun, heeft het nog zin voor mij persoonlijk om dezelfde brief alsnog op te sturen? Lijkt mij weinig toegevoegde waarden hebben.

Verder lijkt een groepsklacht een logisch vervolg, maar dat moet dan verder via een andere manier besproken worden, zoals de mod en tweakers dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Hoe nu verder? (Zonder tegen het beleid van Tweakers in te willen gaan)

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
  • Laatst online: 30-01-2024
Simpel. Iemand die er zin en tijd in heeft, en daarnaast de moeite en kosten wil nemen, moet een civiele zaak tegen Otto aanspannen. Of meerdere personen moeten dat doen, als ze samen iets georganiseerd kunnen krijgen.

Gebeurt dat niet, dan houdt het gewoon op. Hoewel het misschien wat onrechtvaardig voelt om Otto hier mee weg te laten komen, is het wat mij betreft de beste optie. Als ik zie hoe snel de prijzen nog steeds zakken, heb je tegen de tijd dat je een uitspraak hebt ook gewoon een bijdetijds 47" of 50" toestel voor je geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Een groepsklacht bij de geschillen commissie van Thuiswinkel lijkt me ook gewoon nog een optie toch?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
  • Laatst online: 30-01-2024
Kan inderdaad ook, maar de vraag is hoeveel vertrouwen je daarin moet hebben. Bovenstaand verhaal laat in ieder geval niet teveel daadkracht vanuit die organisatie zien, en een snelle google-actie leert ook dat bijna de helft van de consumentenklachten wordt afgewezen.

Edit: volgens mij is praktisch iedereen te laat: geschil indienen moet binnen 3 maanden na melden klacht aan Otto).

Maar de daadkracht of de wil om deze simpele vervolgstap te zetten lijkt hier op het forum ook te ontbreken. Waarom is er anders nog niemand opgestaan die die 27,50 aan Thuiswinkel heeft betaald om een uitspraak te krijgen (niet echt het bedrag wat je met een groep moet opbrengen..bovendien krijg je het terug als je in het gelijk wordt gesteld)?

[ Voor 8% gewijzigd door PeeFizz op 14-04-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik quote:
gambieter schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:09:
Organisatie van verdere stappen is wat anders dan discussie. Wat we niet willen is dat Tweakers.net of het forum als platform worden gebruikt voor dergelijke acties. We hebben inderdaad toegestaan dat men zich heeft verzameld via een Google Docs gebeuren en gezamenlijke email, maar dat is het stadium van discussie met Otto. Een rechtsgang is iets heel anders, en het aantrekken van donaties gaat duidelijk over de grens van wat we toestaan.

Zoals gezegd: als men dat wil gaan doen, doe dat dan via een externe site. Die zetten we dan in de topicwaarschuwing.
Organisatie is dus mogelijk, tweakers zal ons faciliteren mbt het verschaffen van de link. Voor verdere "organisatie" zullen we dan over moeten stappen op een andere site dan tweakers. Updates kunnen hier natuurlijk wel gewoon geplaatst worden.
@freakster86: Heb jij nog interesse om verdere stappen te nemen? Zo ja, zou jij dan een site/mailformulier (bijv google docs) kunnen aanwijzen/opzetten zodat we gezamenlijk (alle benadeelde users hier in het forum en mogelijk ook anderen) een vervolgstap kunnen indienen tegen Otto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
PeeFizz schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:14:
Kan inderdaad ook, maar de vraag is hoeveel vertrouwen je daarin moet hebben. Bovenstaand verhaal laat in ieder geval niet teveel daadkracht vanuit die organisatie zien, en een snelle google-actie leert ook dat bijna de helft van de consumentenklachten wordt afgewezen.

Edit: volgens mij is praktisch iedereen te laat: geschil indienen moet binnen 3 maanden na melden klacht aan Otto).

Maar de daadkracht of de wil om deze simpele vervolgstap te zetten lijkt hier op het forum ook te ontbreken. Waarom is er anders nog niemand opgestaan die die 27,50 aan Thuiswinkel heeft betaald om een uitspraak te krijgen (niet echt het bedrag wat je met een groep moet opbrengen..bovendien krijg je het terug als je in het gelijk wordt gesteld)?
Als bijna de helft wordt afgewezen wordt er ook bijna de helft gehonoreerd...dat is geen slecht percentage ten aanzien van de te ondernemen moeite en kosten dus zeker nog de moeite waard alvorens eventueel nog aan een verder vervolg te denken.

En wat betreft de 3 maanden voor het geschil...thuiswinkel heeft pas recent verzamelde klachten naar Otto doorgestuurd dus dat lijkt me nou niet echt een probleem worden.

En die € 27,50 kan juist wel gewoon gedeeld worden..als er 30 mensen even een euro overmaken aan iemand die dit op zich zou willen nemen zijn we er al (volgens mij zijn er al een veelvoud aan klachten doorgestuurd)

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:03

Daniel36

vernieuwde formule

PeeFizz schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:40:
Simpel. Iemand die er zin en tijd in heeft, en daarnaast de moeite en kosten wil nemen, moet een civiele zaak tegen Otto aanspannen. Of meerdere personen moeten dat doen, als ze samen iets georganiseerd kunnen krijgen.

Gebeurt dat niet, dan houdt het gewoon op. Hoewel het misschien wat onrechtvaardig voelt om Otto hier mee weg te laten komen, is het wat mij betreft de beste optie. Als ik zie hoe snel de prijzen nog steeds zakken, heb je tegen de tijd dat je een uitspraak hebt ook gewoon een bijdetijds 47" of 50" toestel voor je geld :)
Ik sluit me volledig aan bij deze mening van Peefizz.
Teveel gedoe en het feit dat ik inmiddels al een andere televisie heb gekocht speelt uiteraard ook mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:12
Daniel36 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:47:
Ik sluit me volledig aan bij deze mening van Peefizz.
Teveel gedoe en het feit dat ik inmiddels al een andere televisie heb gekocht speelt uiteraard ook mee ;)
Same here. Had de tv leuk gevonden voor een ander maar ga er geen tijd in steken verder. Was 'ie binnen gekomen? Leuk! Had het doorgeven van de persoonsgegevens alsnog zin gehad? Prima! Ga ik er verder nog zelf moeite voor doen? Nope :)

Respect voor de mensen die er wél hun tijd en moeite in hebben gestoken! d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Helemaal vergeten.
Inderdaad, bedankt voor jullie inzet en succes als jullie verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
Eens! Bedankt allen, ik haak ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Nou nou mensen, niet zo negatief :)

Het gaat allemaal wat langzamer dan ook ik zou willen, maar het gaat erom dat we het doen. Ik heb dit opgepakt en ga dit nu gewoon doorzetten. Al is het maar om een keer zo'n zitting bij te wonen. :) En wie A zegt, moet B zeggen. Ik ben dus wel bereid de groepsklacht op mij te nemen, maar het is aan jullie om dat te bepalen. Die 27,50 ga ik iig niet moeilijk over doen, dus het enige wat je moet doen is iemand machtigen.

De regels hier op Tweakers beperken ons echter in het organiseren (en dus ook het 'benoemen' van mensen). Ik heb hierover nog even contact gehad met Gambieter, maar in de topicregels zit niet veel rek. Aangeraden werd om verder te gaan op een blog of ander forum. Andre heeft daarom een forum opgezet en zal iedereen een mail sturen met de link. Niet dat er echt veel besproken dient te worden, maar daar kunnen we in ieder geval vrijuit discussiëren. Niet de meest ideale oplossing, maar beter iets dan niets/slotje op dit topic.

Ik ga vanmiddag de brief aanpassen, dossier op orde maken en even in de AV van de geschillencommissie duiken. Het enige wat dan nog gedaan moet worden is
- iemand aanwijzen die de groepsklacht indient (en dus eventueel het woord voert op de zitting)
- het dossier aanvullen met bewijzen die andere nog hebben (screenshot e.d.)
- en het verzamelen van de machtigingen.

Dus heb geduld, die zitting gaat er komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000

Geckoo

Good news, everyone!

gooi het anders even op Tweakblog, blijft het wel nog een beetje bijelkaar.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
Freakster86 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:06:

Ik ga vanmiddag de brief aanpassen, dossier op orde maken en even in de AV van de geschillencommissie duiken. Het enige wat dan nog gedaan moet worden is
- iemand aanwijzen die de groepsklacht indient (en dus eventueel het woord voert op de zitting)
- het dossier aanvullen met bewijzen die andere nog hebben (screenshot e.d.)
- en het verzamelen van de machtigingen.

Dus heb geduld, die zitting gaat er komen :P
Je bent geweldig! Andre uiteraard ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Geckoo schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:29:
gooi het anders even op Tweakblog, blijft het wel nog een beetje bijelkaar.
Ik ben nog nooit op dat Tweakblog geweest :$ en Andre bood aan een forum te openen, dus vandaar. Maar misschien dat zo'n Tweakblog wel handiger is i.v.m. registratie en (zoals jij al aangeeft) het bij elkaar houden van alles. Ik zal even een dm sturen naar Andre en kijken wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000

Geckoo

Good news, everyone!

Freakster86 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:41:
[...]

Ik ben nog nooit op dat Tweakblog geweest :$ en Andre bood aan een forum te openen, dus vandaar. Maar misschien dat zo'n Tweakblog wel handiger is i.v.m. registratie en (zoals jij al aangeeft) het bij elkaar houden van alles. Ik zal even een dm sturen naar Andre en kijken wat hij zegt.
Je hebt de mogelijkheid om dat te starten met karma..
ik zie dat jij 18k hebt, een tweakblog "kost" 5k
https://secure.tweakers.net/my.tnet/karmastore/

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Hulde aan Freakster86 en Andre!

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap nog steeds niet het probleem van tweakers mbt het organiseren. Zijn ze zo afhankelijk van de sponsorinkomsten van Otto ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:41:
Ik snap nog steeds niet het probleem van tweakers mbt het organiseren. Zijn ze zo afhankelijk van de sponsorinkomsten van Otto ed?
Tweakers wil gewoon niet haar naam verbinden aan dit soort consumentenacties. Dat kan mogelijk hun commerciële belangen in de weg staan. Geheel begrijpelijk en daarom proberen wij ons ook zo goed mogelijk aan de regels te houden. Tweakers heeft namelijk niks met deze groepsklacht te maken! Vandaar ook dat er nu niet veel updates in het topic worden geplaatst en het meer achter de schermen plaats vindt.

Korte update; groepsklacht wordt doorgezet en zal uiterlijk begin volgende week worden ingediend. Iedereen krijgt deze week nog een uitgebreide mail van Andre met informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Net de mail voor de machtiging ontvangen, zal hem straks ff afhandelen. Ik had het persoonlijk wel prettig gevonden als de mailadressen allemaal als BCC gezet waren ipv gewoon bij TO, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
mark-k schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:22:
Net de mail voor de machtiging ontvangen, zal hem straks ff afhandelen. Ik had het persoonlijk wel prettig gevonden als de mailadressen allemaal als BCC gezet waren ipv gewoon bij TO, maarja.
Die fout heb ik eens gehad bij een vroege groupon actie van Center parcs. Groupon had iedereen in de CC gezet... en omdat de leuke parken al snel vol waren, ging men klagen bij Groupon... maar dan wel met Reply All...

Gevolg: kettingreactie van klagende mensen dat hun email werd gedeeld.... samen met klagende mensen die hun favoriete plekje niet konden bemachtigen. Gelukkig maken wij tweakers zo'n fout natuurlijk niet om Reply All te drukken :9

Maar ziet er goed uit. Ook top dat je de kosten op je wil nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 13:08
Ik kwam er net ook achter dat ik de bcc vergeten was om te gebruiken, ik baal er goed van. Zo bezig geweest om het goed te dat ik dit gewoon over het hoofd heb gezien, excuses hier voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Ik zie in de groepsklacht nergens iets staan over het feit dat Otto ook een banner op haar site had staan, waarop onder andere de betreffende tv stond afgebeeld met daarop de korting van 75%. Daarbij werd geen prijs vernoemd, maar wellicht dat dit duidelijker maakt dat Otto zich niet kan beroepen op een prijsfout.

Edit: daarbij doel ik op deze banner:
lasharor schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:01:
Het lijkt me trouwens onrealistisch als het hier écht om een fout gaat; je maakt immers geen banners met 75% korting wanneer het om een fout gaat:

[afbeelding]

[ Voor 36% gewijzigd door AMD1800 op 22-04-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Die banner is wel bijgevoegd als bijlage.

Weet jij zeker dat een banner niet (op welke wijze dan ook) automatisch gegenereerd wordt met producten uit een bepaalde categorie of bepaald gedeelte van een site? Heb hier zelf geen verstand van namelijk. Mocht dit niet het geval zijn, dan wijst dit inderdaad op het aanwezig zijn van een wil aan de kant van Otto. In dat geval zal ik dit zeker meer benadrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Freakster86 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:29:

Weet jij zeker dat een banner niet (op welke wijze dan ook) automatisch gegenereerd wordt met producten uit een bepaalde categorie of bepaald gedeelte van een site? Heb hier zelf geen verstand van namelijk. Mocht dit niet het geval zijn, dan wijst dit inderdaad op het aanwezig zijn van een wil aan de kant van Otto. In dat geval zal ik dit zeker meer benadrukken.
Helaas weet ik niet hoe banners tot stand komen. Wel goed te horen dat de banner wel als bijlage is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
Freakster86 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:29:

De vraag is of dat echt uit maakt? Wij, de consumenten, hebben allemaal deze banner gezien en ook dat steunt ons, lijkt me, in de redenatie dat de prijs wel redelijk te noemen was.

Prima brief verder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:58
Misschien een rare vraag; maar ik beschik niet over een scanner. Denken jullie dat een handtekening met iets als Paint ook voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
Foto maken met je mobiel ? Al vaker gedaan voor officiele contracten zelfs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
Leetness schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:04:
Misschien een rare vraag; maar ik beschik niet over een scanner. Denken jullie dat een handtekening met iets als Paint ook voldoende is?
Zoals FlyEragon ook aan geeft, maak een foto met een smartphone of digitale camera. Zolang het maar goed duidelijk is zie ik hier geen probleem mee. Maar met paint kan helaas echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Leetness schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:04:
Als je studeert op een hogeschool of universiteit, dan kun je daar ook scannen. Heb ik zelf ook gedaan. :) Heel simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
met de office lens app kan je makkelijk documenten scannen met je telefoon. voor windows phone en sinds kort ook voor android dacht ik. Trek die het zelf recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen ordernummer. Ik zie alleen maar mijn klantnummer en artikelnummer in mijn bevestiging van de bestelling.
Welke moet ik vermelden? IK HEB HET AL GEZIEN ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2015 09:34 . Reden: heb het al gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:58
Status update misschien? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
De klacht heb ik inmiddels ingediend (dossier is aangemaakt). Andre is nog de machtigingen aan 't bundelen. Die zal ik toevoegen zodra hij daarmee klaar is. Voor de zekerheid zal ik maandag even contact met ze opnemen om te kijken of alles goed is aangekomen en het ze duidelijk is dat het hier gaat om een groepsklacht. Dat intake formulier is niet bepaald gebruiksvriendelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Na een lang telefoongesprek met de geschillencommissie: de groepsklacht is doorgezet naar de juridische afdeling, maar die zijn nu in overleg met de directie over de vraag hoe ze dit moeten gaan aanpakken. Blijkbaar is dit een uniek iets voor hun en is het systeem ook niet gebouwd voor groepsklachten. Dat is ook wel te merken aan het intakeformulier... Zo zou ik bijvoorbeeld de machtigingen één voor één moeten uploaden (dat zou een uur duren...) en ook m.b.t. de depotstorting wisten ze nog niet hoe hoog dat bedrag zou zijn etc. Er is i.i.g. een melding gemaakt van het feit dat alle machtigingen in mijn bezit zijn. Morgen en vrijdag zijn ze dicht, dus ik verwacht volgende week een schriftelijke reactie van hun juridische afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bedankt voor de statusupdates Freakster :) Voor alles een eerste keer, hopelijk zorgt jouw groepsklacht ervoor dat ze hun systeem beter inrichten. En ik ben benieuwd naar de reactie van de juridische afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 23:09
Freakster86 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:05:
en ook m.b.t. de depotstorting wisten ze nog niet hoe hoog dat bedrag zou zijn etc.
Dat is inderdaad nog een leuk aspect... Indien ze beslissen dat er een depotstorting moet worden gedaan, wat mij redelijk logisch lijkt, zal dit bedrag best €149 * aantal TV's kunnen zijn.

Het verkrijgen van alle depotstortingen van de gemachtigden en dit eventueel weer terugstorten bij ongelijk is dan behoorlijk wat werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:24

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik heb eens een geschil bij de commissie aanhangig gemaakt. De oorspronkelijke overeenkomst betrof daar ook achteraf betalen waardoor er voor mij nog geen betalingsverplichting bestond tot het artikel geleverd was. De depotstorting is voor openstaande bedragen, welke in dat geval €0 is.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Shit zeg, ik verkeerde in de veronderstelling dat ik het machtigingsformulier had teruggemaild, zie nu dat ik dat niet gedaan heb.

Kan ik nog meedoen als ik het formulier morgen alsnog mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
musicfreak schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:56:
Shit zeg, ik verkeerde in de veronderstelling dat ik het machtigingsformulier had teruggemaild, zie nu dat ik dat niet gedaan heb.

Kan ik nog meedoen als ik het formulier morgen alsnog mail?
Ik zou om te beginnen het gewoon eens mailen, dan kunnen we altijd kijken of het lukt of niet.

Voor de duidelijkheid geen garantie dat het mee genomen gaat worden.

[ Voor 8% gewijzigd door AndreStarTrek op 15-05-2015 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Daar heb je een punt...

Ik heb het machtigingsformulier zojuist gemaild. Heb ook maar even mijn Otto servicenummer vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
remcoboy1479 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:38:
[...]

Dat is inderdaad nog een leuk aspect... Indien ze beslissen dat er een depotstorting moet worden gedaan, wat mij redelijk logisch lijkt, zal dit bedrag best €149 * aantal TV's kunnen zijn.

Het verkrijgen van alle depotstortingen van de gemachtigden en dit eventueel weer terugstorten bij ongelijk is dan behoorlijk wat werk..
Ja, maar hier heeft niet iedereen
- hetzelfde bedrag afgerekend i.v.m. gebruik kortingscode
- dezelfde betaalmethode gekozen.

Ik ga ervan uit dat ze daar ook wel doorhebben dat een depotstorting in dit geval omslachtig zal zijn.
musicfreak schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:38:
Daar heb je een punt...

Ik heb het machtigingsformulier zojuist gemaild. Heb ook maar even mijn Otto servicenummer vermeld.
Ik heb je machtiging toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPersia
Nog nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Nee. Ik ben afgelopen week niet gebeld, dus morgen zal ik hun even bellen voor een status update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Na een kort belletje: er wordt intern nog aan gewerkt en ik krijg z.s.m. bericht als ze daarmee klaar zijn. Volgende week maar weer eens bellen als een antwoord uit blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Gelukkig is jouw antwoord luid en duidelijk :+

meer OT: succes met de afhandeling mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb die 4 extra exemplaren maar weggehaald ;) . Men mag Freakster86 in "[afhandeling][Otto] Panasonic TX-L42B6 voor 149 euro" gewoon 5x lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPersia
Nog nieuws Freakster? Of hebben ze niet meer gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Net weer even gebeld, maar ze kunnen mij niets nieuws vertellen. Ze zijn ermee bezig werd mij verteld, maar een statusupdate laat nog wel even op zich wachten ben ik bang... Als ik over twee weken nog niks had gehoord moest ik maar weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Waarom duurt dit zo lang dan? Het lijkt me toch niet erg lastig om te beslissen over die depotstorting. Of zijn er meer beslissingen die moeten worden genomen?

Is het mogelijk om ze een deadline te geven, om te voorkomen dat we gewoon aan het lijntje worden gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
AMD1800 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:52:
Waarom duurt dit zo lang dan? Het lijkt me toch niet erg lastig om te beslissen over die depotstorting. Of zijn er meer beslissingen die moeten worden genomen?

Is het mogelijk om ze een deadline te geven, om te voorkomen dat we gewoon aan het lijntje worden gehouden?
Blijkbaar moeten ze toch het e.e.a. uitwerken. En onze zaak zal natuurlijk niet de enige zaak zijn die ze moeten behandelen. Gewoon rustig afwachten, hoe vervelend dat ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPersia
Inmiddels is het precies 2 weken verder, heb je nog steeds niks gehoord van ze? Liggen ze te slapen ofzo duurt wel erg lang om een besluit te nemen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
iPersia schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:27:
Inmiddels is het precies 2 weken verder, heb je nog steeds niks gehoord van ze? Liggen ze te slapen ofzo duurt wel erg lang om een besluit te nemen zeg.
Ze hebben inderdaad liggen slapen of in ieder geval hun tijd genomen. Toevallig vroeg Andre gisteren ook al om een update (mensen worden ongeduldig, geheel begrijpelijk) en ik heb vervolgens een half uur met de geschillencommissie gebeld. Dat gesprek kreeg nogal een rare wending, zoals ik Andre ook liet weten:

De directie/juridische afdeling heeft contact gehad met de brancheorganisatie (Thuiswinkel) en Otto. Otto geeft aan dat het geen identieke klachten zijn. Daarnaast heeft de geschillencommissie als beleid dat elke overeenkomst 1 geschil is (standaard verhaaltje). Wat de exacte reden is weet ik niet, maar de geschillencommissie heeft in ieder geval besloten dit niet als groepsklacht te gaan behandelen. Dit ondanks hun toezegging aan mij voor het starten van de procedure.

Bij mij kwam het over alsof zij op basis van het argument van Otto (geen identieke klachten) hiertoe hebben besloten. Ik heb duidelijk aangegeven dat dit overkomt als consumentje pesten, want ik heb geen enkele onderbouwing te horen gekregen waarom dit geen identieke klachten zijn. Ik heb gevraagd om een schriftelijke reactie met uitleg en die zal ik zo spoedig mogelijk ontvangen. Als ik het na die brief nog steeds niet eens ben met deze gang van zaken kon ik een klacht indienen. De beste man vertelde mij dat de directie er dan nog een keer naar zal kijken... degenen die tot dit besluit zijn gekomen... over onafhankelijk gesproken.

Verder kreeg ik te horen dat de klacht wel doorgezet kon worden, maar dat dit dan enkel en alleen zou gelden voor mijn overeenkomst. Alle andere mensen moeten zelf een klacht gaan indienen. Te belachelijk voor woorden dit. Het lijkt mij verstandig om de brief even af te wachten en op basis daarvan nadere stappen te gaan overwegen.

Mij werd ook nog verteld dat er al enkele geschillen hierover waren ingediend.
Geschil 1 - uitspraak gedaan.
Geschil 2 - binnenkort uitspraak verwacht

Op mijn vraag of ik een kopie van die uitspraken mocht hebben werd nogal ontwijkend gereageerd. "Uitspraken zijn in principe voor partijen en als wij ze publiceren anonimiseren wij ze eerst alvorens ze online te zetten." Ik heb zojuist online gekeken, maar je kunt dus niet sorteren op datum en kan met geen enkele zoekterm iets recent vinden.

Op de vraag waarom dit 6 weken heeft moeten duren had hij geen antwoord. Ik kreeg excuses aangeboden. Afijn, ik wacht de brief dus even af en zal deze dan wel delen. Hopelijk vandaag of morgen.

Die brief heb ik dus per mail ontvangen en ook die stelt teleur. Er wordt totaal geen onderbouwing gegeven bij het argument dat deze klachten niet identiek zijn.
Geachte heer, mevrouw,

In vervolg op het telefoongesprek van vanmorgen berichten wij u het
volgende.

Allereerst excuses voor het feit dat wij niet zo snel hebben kunnen reageren
als gebruikelijk. Intern is overleg gevoerd over de te volgen procedure met
betrekking tot deze klacht. Wij zullen uw geschil als individueel dossier
doorbehandelen en niet als groepsklacht.

Tevens heeft u te kennen gegeven dat er aan de telefoon verzekerd zou zijn
dat uw klacht als groepsklacht behandeld kan worden. Uit het dossier hebben
wij niet kunnen achterhalen dat dit inderdaad aan u is toegezegd, nog los van
het feit dat dergelijke informatie niet aan de telefoon verstrekt mag worden
aangezien de klacht inhoudelijk beoordeeld wordt wanneer deze schriftelijk bij
De Geschillencommissie aanhangig wordt gemaakt.

Het is niet mogelijk dat u in één dossier als gemachtigde optreedt namens
een aantal andere klagers. Een ieder die een klacht heeft dient deze
zelfstandig aanhangig te maken. U kunt in deze dossiers desgewenst wel als
gemachtigde optreden indien de klager u machtigt. Aan de hand van de aard
van de geschillen kan bekeken worden of het allemaal identieke zaken
betreft. Daarnaast dient uit het verweer van de ondernemer te blijken of deze
identiek reageert in alle dossiers.

De ondernemer heeft aangegeven dat er geen sprake is van allemaal
identieke gevallen. Wanneer niet alle klachten compleet identiek zijn, kan
überhaupt van een groepsklacht geen sprake zijn.

Wij zullen nu de ondernemer om inhoudelijk verweer gaan vragen in uw
dossier. Van het verloop van de procedure zullen wij u op de hoogte houden.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Geschillencommissie Thuiswinkel
Ik zal hier schriftelijk op gaan reageren. Ik wil sowieso meer duidelijkheid en tevens een verzoek indienen om dit te herzien, dan wel met een geschiktere oplossing te komen. 80 geschillen indienen met dezelfde klacht m.b.t. dezelfde koopovereenkomst (hetzelfde product bij dezelfde verkoper) en ook met dezelfde argumenten en bewijzen slaat werkelijk nergens op.

To be continued..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 11:48
Klinkt als een: "We hebben er geen zin in, dus nee.", verhaal. Bah bah, wat is het toch onmogelijk om als consument je gelijk te krijgen anno 2015. Freakster, bedankt voor al je inzet. Ik zelf zou er naar al deze moeite ontzettend naar van worden als ik zo'n antwoord krijg. Ik zou het je niet kwalijk nemen als je het opgeeft, maar ben zeer blij dat je het voortzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
Het laat weer eens duidelijk zien waar de belangen van de geschillencommisie en Thuiswinkel liggen. Proberen zoveel mogelijk aan damage control te doen, juist omdat ze weten dat ze fout zitten en de schade willen beperken. Individueel gaan er een heel stuk minder lopen klagen, zeker als je ziet hoeveel tijd er allemaal tussenzit e.d
** Chapeau voor Freakster86 again! Hier moet je toch wel engelengeduld voor hebben. Ik ben hier allang misselijk van geworden, geen groepsklacht omdat de ondernemer dat zo vind, bah bah en nog een triple bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Kan een iemand niet gewoon een individueel geschil starten, waarna de uitkomst van dat geschil als jurisprudentie geldt voor de anderen?

Wat betreft de move van de geschillencommissie om eenvoudig eens te zijn met otto wat betreft het identiek zijn van de klachten: als echt blijkt dat het onzin is, is het dan een idee om de publiciteit op te zoeken? Objectiviteit kan wel eens ver te zoeken zijn bij die stichting.

Ik begrijp ook niet dat het geen identieke klachten zijn. Het enige waarin de bestelling verschilt is het moment waarop besteld is. Dit heeft als resultaat dat in sommige bestelbevestigingen staat (iig in mijn geval) dat de levertijd onbekend is. In mijn geval stond er op de website na het bestellen dat de levertijd 1 a 2 weken was en voordat ik had besteld stond er dat de TV op voorraad was.

Otto en stichting thuiswinkel zal de levertijd in de mail met de bestellingsbevestiging wel als leidraad gebruiken, wat dus niet juist is, omdat het verschilt met wat er stond toen iedereen bestelde, namelijk " op voorraad".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Een ander verschil is het betaalde bedrag, sommigen hebben nog een kortingsbon van 10 euro gebruikt. Verder zouden ze inderdaad identiek moeten zijn, we hebben zelfs allemaal exact dezelfde klachtenbrief ingestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
mark-k schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:48:
Een ander verschil is het betaalde bedrag, sommigen hebben nog een kortingsbon van 10 euro gebruikt. Verder zouden ze inderdaad identiek moeten zijn, we hebben zelfs allemaal exact dezelfde klachtenbrief ingestuurd...
Goede, maar dat lijkt mij geen reden om verschillende uitspraken te doen. Alleen het bedrag verschilt hierbij, dag valt makkelijk te specificeren bij een uitspraak.

Ik sta nog steeds achter de klachtenbrief die we hebben verstuurd. We hebben daarin geen bedragen genoemd. Bovendien hebben we denk ik allemaal wel de TV besteld toen deze volgens de site nog op voorraad was.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld als organisatieplek, dus niet voor donaties, aanstellen van een verantwoordelijke, werving van users om dit te regelen, enzovoort. Het forum is er voor discussie, niet voor organisatie en werving.

Waar het topic wel voor is: discussie, nieuws, ontwikkelingen e.d.
Waar het topic niet voor is: oproepen, organisatie, werving, donaties e.d.

Eventuele discussie/vragen/opmerkingen hierover NIET in dit topic, daar is Shopping Forum - Feedbacktopic voor :)